[XP] Windows op USB stick?*

Pagina: 1
Acties:
  • 14.815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Hi

ik reis heel vaak, en omdat ik overal mijn eigen bestanden bij moet hebben heb ik en 2 GB Usb stick,
nu wou ik weten is het mogelijk om Windows (2000 of XP) op en usb stick te instaleren?
zo dat ik vanaf het stick opstart???
dan heb ik direct mijn data en mijn eigen enviroment.

alvast bedankt

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dat kan maar reken erop dat hij ongeveer 10x trager is dan je normale hd

• soheilmd
ok
en wat dan met Win 98? tis veel kleiner, en in theorie zou je hem in je geheugen (soort Ram drive zetten)
want de installatie van win 98 is ongv 200 mb, zou dat en optie zijn???
en als ja hoe moet dat?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Een compacte Linux installatie op een USB stick performt daarentegen wel heel behoorlijk. Kijk eens naar Knoppix en Slax die zowel van CD als van flashdisk kunnen draaien :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• soheilmd
heb helaas geen ervaring met Linux, en al dat software waar ik mee werk is Windows software

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoe dat moet? IPV C:/ de locatie van je USB stick invoeren?

Ik zou overigens, áls je al een OS erop wilt hebben, voor DSL gaan, wat je zelf uit kunt breiden met wat tooltjes/apps.

Waarom verkies jij trouwens Win98 op een USB stick t.o.v. het OS wat gedraait wordt op een PC, met jouw data op die stick? Kun je er ook prima bij hoor ;)

• soheilmd
ja maar heel vaak zijn functies en systeem instelling geblokeerd en zo,
en voorkeur is nog steeds Xp maar ik zei 98 omdat ie lichter is

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:25

sphere

Debian abuser

Ik heb ook wel eens uitgezocht of het mogelijk is om XP vanaf een USB stick te booten, en het is noodzakelijk dat je dan een speciale install cd maakt, zodat usb aanspreekbaar is voordat windows is gestart.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Last, but not least; de host pc waarop je gaat werken moet kunnen booten van een usb device en niet iedere pc kan dat.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:26:
Last, but not least; de host pc waarop je gaat werken moet kunnen booten van een usb device en niet iedere pc kan dat.
Daarom ook. Als het al zo geblokt is dat je niet eens je portable apps en documenten kunt openen, hebben ze het BIOS zeker weten gelocked, áls het moederbord al een optie tot booten van een USB device heeft.

Als je dan écht een OS erop wilt, is DSL dé uitkomst. Het is zeer simpel, en leert gemakkelijk, én kan gewoon binnen Windows draaien, in een venstertje..

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik zou kijken naar iets als dit

Het heeft niet zo lang geleden in de C'T gestaan. Het is vooral theoretisch mogelijk om WindowsXP op een USB stick te installeren. Het leverd echter nogal wat problemen op omdat Windows XP nog niet is voorbereid om serieus met USB te werken.
Het is met een beetje goede wil meestal wel mogelijk om op je eigen computer Windows op een stick te installeren, maar als je deze stick in andere computers gaat stoppen dan kom je al heel gauw in de problemen met onbekende hardware en installatie van nieuwe dingen en dan gaat Windows helemaal over de nek.

Linux is prima in te richten als op een readonly medium. Hierin zijn veel beter voorzieningen op genomen om met de hardware detectie om te gaan.

Zoals je kan zijn uit bovenstaande link is het ook mogelijk om je eigen desktop mee te nemen zonder dat je daar heel windows op installeerd.
Uit te reacties is wel te halen dat er meer oplossingen zijn voor jouw "probleem".

Suc6

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• TheZeroorez
  • Niet online
ronny schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:41:
Het heeft niet zo lang geleden in de C'T gestaan. Het is vooral theoretisch mogelijk om WindowsXP op een USB stick te installeren. Het leverd echter nogal wat problemen op omdat Windows XP nog niet is voorbereid om serieus met USB te werken.
Het is met een beetje goede wil meestal wel mogelijk om op je eigen computer Windows op een stick te installeren, maar als je deze stick in andere computers gaat stoppen dan kom je al heel gauw in de problemen met onbekende hardware en installatie van nieuwe dingen en dan gaat Windows helemaal over de nek.
Dat ook nog. Een Windows installatie wordt echt gedaan voor het systeem. Als je een nieuwe CPU erin stopt, of wat extra geheugen, gaat het meestal wel. Echter, zodra je een ander moederbord hebt, of een totaal andere processor (meer/minder cores, andere socket, etc.) werkt het al niet meer.

Probeer anders voor de gein eens een HDD uit een andere computer te halen, en daarvan te booten.. ;)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Heb je al eens gekeken naar een U3 USB stick. Deze draait diverse u3 programma's vanaf stick, en heeft een eigen autorun boot menu.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

Misschien kan je eens kijken naar bartPE?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:58

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik denk dat deze vraag veel gesteld wordt met een andere titel "Windows op USB externe schijf"? En de conclusie was dat Windows XP of 2000 pas vrij laat USB-poorten detecteert/activeert en nog later pas je USB-stick of externe schijf kan benaderen, dus het gaat niet.

Waarom gaat Windows 98 wel? Als je van een externe schijf of een USB-stick boot, dan boot je in een "legacy DOS-wereld", aangezien Windows 95 en 98 DOS-based is, dan heeft het continue toegang tot de externe schijf of USB-stick.

Het verschil is dat DOS-achtigen vertrouwen op de BIOS om harde schijven aan te sturen, terwijl Windows XP en 2000 graag hun eigen drivers gebruiken en die moeten wel op tijd geladen worden. Er is een onderbreking, waar men de schijf niet kan benaderen.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Gaat wel kunnen, maar niet soepel genoeg werken om ook maar een beetje nuttig te zijn.

• soheilmd
nou dan gaa ik DSL en kans geven
ik zal het resultaat met jullie delen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:03
Is vanaf CD ook mogelijk voor jou?
Dan kan je namelijk 98 gebruiken, heb helaas de link niet meer, maar win98 kan vanaf CD draaien. en ook heeel veel linux distro's

Oa. Knoppix, DSL, Ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
heb je de link mischien kunnen vinden???

• ThinkPad
  • Laatst online: 14:03
soheilmd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:03:
heb je de link mischien kunnen vinden???
http://www.heise.de/ct/english/99/11/206/

dat is hem volgens mij ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een hele Windows installatie op een USB stick is vrij zinloos als je dit op diverse hardware wil draaien.
Ik weet niet welke applicaties je van plan bent om onderweg te gaan gebruiken, maar op PortableApps.com staat een hele serie portable versies van populaire programma's.
Verder zou een VMWare player misschien kunnen, of een volledige online applicatie, zoals Writely

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Henk007 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:40:
Een hele Windows installatie op een USB stick is vrij zinloos als je dit op diverse hardware wil draaien.
Ik weet niet welke applicaties je van plan bent om onderweg te gaan gebruiken, maar op PortableApps.com staat een hele serie portable versies van populaire programma's.
Verder zou een VMWare player misschien kunnen, of een volledige online applicatie, zoals Writely
Als iemand mij kan vertellen hoe ik een Vmware player kan startten vanaf usb stick, dan maak je mij heel blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 14:54
Probeer eens VMware player te installeren, en dan de installatiemap naar je USBstick te kopieren... Vaak werkt het...

In het geval van VMware zit je met drivers, dus dat word lastig.

http://www.vmware.com/com...age.jspa?messageID=362912

[ Voor 36% gewijzigd door Sypher op 03-04-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Sypher schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:26:
Probeer eens VMware player te installeren, en dan de installatiemap naar je USBstick te kopieren... Vaak werkt het...

In het geval van VMware zit je met drivers, dus dat word lastig.

http://www.vmware.com/com...age.jspa?messageID=362912
Maar als je die map kopieert naar je usb stick gaat ie echt niet booten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Laatst online: 20-08 13:07
Het lijkt me echt onmogelijk.

1) Je zal hardwareconflicten hebben watn de andere pc's zullen heel anders zijn dan jouw pc thuis
2) USB is te traag
3) De pc moet al kunnen booten van USB
4) XP gebruikt al 1.5 giga, dan heb je nog wat apps. Waar wil jij naartoe met je documenten?

De simpelste oplossing is toch echt een eenvoudige laptop kopen. Met vrijwel iedere laptop van vandaag kun je tekstverwerken/internet/muziek/weet ik niet wat jij nog allemaal wilt doen.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1