Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ik wil ook wel meedoen, en Apenootjes, ik woon in Duitsland, vlak over de grens bij Venray... dus in Duitsland bestellen is wat mij betreft geen probleem!, ik werk elke dag in Nederland.
1
2
3
| jgj82 DFI NF4 SLI-DR Expert of A8N32-SLI Twinx2048-4000pt of 2x 512 BH5 |
Verwijderd
is precies hetzelfde, naar mijn wete is er maar 1 crossfire bord gemaakt door dfi op socket 939Saturnus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:07:
Juist.
Of had die 'RDX200' soms geen problemen? (Want het was toch de voorganger van de CFX3200?)
scores blijven achter op nforce 3 en 4 maar ja, overwegingen
Verwijderd
Zelfde van mijn kant! AMD heeft een paar SUPER slome mensen zitten die nooit op mailtjes reageren ...Saturnus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:50:
Verwacht maar niet dat je mail terug krijgt...ik heb ATI (AMD) gemaild over wat vage dingen op een kaart en heb er ook nooit meer wat van gehoord...
- HyPz
Mvg,
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Verwijderd
reken daar maar niet op ik ben pas bij alternate geweest en wouden in geen beding korting geven...
[...]
Mooi prijsje, zeker als we er nog wat vanaf weten te lullen, maar volgens mij zijn er goedkopere shops te vinden...
(Ik bedoel, korting vragen op 1 stuk zal bijna iedereen weigeren.)
Verwijderd
ik vroeg om 20 tot 30 stuks en het ging dus over deze contestSaturnus schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:03:
Ze geven dus geen korting op een grote afname?
(Ik bedoel, korting vragen op 1 stuk zal bijna iedereen weigeren.)
Ligt het aan mij of kan je gewoon geen korting krijgen tegenwoordig?
Mja, als het afhalen word in aachen woon ik daar waarschijnelijk nog altijd dichter bijjgj82 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:55:
He, leuk!![]()
Ik wil ook wel meedoen, en Apenootjes, ik woon in Duitsland, vlak over de grens bij Venray... dus in Duitsland bestellen is wat mij betreft geen probleem!, ik werk elke dag in Nederland.
code:
1 2 3 jgj82 DFI NF4 SLI-DR Expert of A8N32-SLI Twinx2048-4000pt of 2x 512 BH5
Maar misschien kun je wel beter duits dan ik? Als dat het geval is, zou je dan een mail op kunnen stellen waarin je vraagt of ik de cpu's niet voor de webshop prijs mag ophalen als we er zeg eens 20 bestellen? Verder zou je bijvoorbeeld aan kunnen geven dat we wel wat reclame willen maken voor hun webshop als we korting krijgen.
Ik denk dat het wel zaak is om even te pollen of we liever via duitsland bestellen (zelfs met verzendkosten nog ongeveer 100 euro goedkoper in totaal) of dat we in Nederland bestellen voor een paar euro's meer per persoon.
De prijs op hun webshop is nu overigens 43.90 euro.
Ik kan me na drie jaar in Krautenland wel aardig verstaanbaar maken in hun taal!
Heeft er nog iemand serieus gezocht in Duitsland of is Aapenootjes de enige?
[edit]
Check dit! Als ze inderdaad leveren zoals ze beloven.........en voor net geen 10 euro verstuurt!
[edit/]
[ Voor 29% gewijzigd door jgj82 op 22-03-2007 22:03 ]
Verwijderd
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=180069
Ben er tot dusver zeer content mee, kan op 350Mhz memtest 5/8 gemakkelijk 10X laten draaien zonder errors. (Tenzie ik geen actieve koeling op het geheugen zet
Kan iemand dit toevoegen aan de start post onder mijn naam:
1
| G.Skill 2X 256MB PC4400 (Samsung TCCD) |
- HyPz
Verwijderd
hihi weet ik, mijn naam komt trouwens niet echt van het kingston geheugen. Ik las een paar jaar geleden toen ik in de trein zat een stukje over een rakket van de nasa die Hyper-x genoemd was. Ik heb dit sindsdien gebruikt als naamVerwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:57:
Lekker mem HyPeR-X
Je doet je naam geen eer aan trouwens
- HyPz
Ik neem aan dat je link naar een van de 3200's onder deze link bedoelt. Jou link werkt niet zo goedjgj82 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:55:
@ aapenootjes
Ik kan me na drie jaar in Krautenland wel aardig verstaanbaar maken in hun taal!en anders heb ik nog een begaafde buurvrouw om ons te helpen!
Heeft er nog iemand serieus gezocht in Duitsland of is Aapenootjes de enige?
[edit]
Check dit! Als ze inderdaad leveren zoals ze beloven.........en voor net geen 10 euro verstuurt!
[edit/]
die link doet het ook niet zo goed. Denk dat deeplinken niet is toegestaan ofzoaapenootjes schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 04:14:
Jammer dat het in totaal maar 512MB is, maar inderdaad erg lekker
[...]
Ik neem aan dat je link naar een van de 3200's onder deze link bedoelt. Jou link werkt niet zo goed
Verwijderd
Heb expres voor een setje van 2X 256MB gekozen aangezien dat dit veel gemakkelijker overclockt (naar hoge snelheden) dan 2X 512MB.aapenootjes schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 04:14:
Jammer dat het in totaal maar 512MB is, maar inderdaad erg lekker
[...]
Ik neem aan dat je link naar een van de 3200's onder deze link bedoelt. Jou link werkt niet zo goed
- HyPz
En inderdaad stom dat ik die link niet zelf ook gechecked heb
[ Voor 13% gewijzigd door Aapenootjes op 23-03-2007 14:55 ]
Verwijderd
Heb hier nog, zoals in een van mijn eerste posts beschreven, een setje OCZ EL Platinums liggen.(Ook TCCD) Ik ben al een beetje aan het rond kijken naar 2GB (2X 1GB) maar daar is niet veel keuze (lees goede chips) de enigste die het goed doen zijn de samsung UCCC en Micron -*aapenootjes schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:54:
Ja dat klopt, maar dat is eigenlijk voornamelijk leuk voor de overklok. Mijn oorspronkelijke reden om over te klokken is voor extra performance in spellen, dan heb ik wel meer aan 2GB geheugen, al klokt dat niet zo mooi over.
En inderdaad stom dat ik die link niet zelf ook gechecked heb
- HyPz
Vergeet de infineon BE-5 en CE-6 niet...doen het ook 'redelijk goed', iig beter dan UCCC's!!Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:54:
[...]
Heb hier nog, zoals in een van mijn eerste posts beschreven, een setje OCZ EL Platinums liggen.(Ook TCCD) Ik ben al een beetje aan het rond kijken naar 2GB (2X 1GB) maar daar is niet veel keuze (lees goede chips) de enigste die het goed doen zijn de samsung UCCC en Micron -*
- HyPz
Voor de beste reepjes moet je bij Crucial zijn!!(Micron -5 D volgens mij)
" k8skaaay
DFI LanParty NF4 SLI-D
2x 512MB Kingston HyperX AK2 (CH5)
en :
2x 512MB Kingston HyperX BH5 " , doet niet meer mee.
succes heren
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
uhmm, even voor de duidelijkheid, welke bench gaat er nu gebruikt worden? gewoon de Sandra Sisoft bench die wij als geheugenonafhankelijk hadden getest, of is er ondertussen besloten weer een ander of een combinatie van meerdere benchmarks te gebruiken? ikzelf zie wel wat in het gebruiken van meerdere benchmarks en deze dan te koppelen tot 1 overall score zoals voorgestelt bij de buren van 775. wat denken jullie?
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
1
2
3
| 1. Kip_666 2. DFI CFX-3200 3. 2x 512 twinmos CH-5 (of 512x2 valueram) |
Pardon my dutch
Ik denk dat we toch eens wat keuzes moeten gaan maken, anders gaat dit nog erg lang duren. Is er zoiezo al bedacht wanneer we ongeveer willen beginnen? Wat mij betreft hoeven we niet al te lang te wachten.

Maar...als ik nog een baantje ofzo kan regelen doe ik wel mee...als ik het niet vergeet ga ik morgen of overmorgen wel even langs een bekende winkelketen.
Verwijderd
Dit zou ik wel kunnen regelen, woon nog geen kilometer bij digitique vandaanaapenootjes schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:51:
Bij digitique is de 3200 nu ook slechts €44 en er bestaat de mogelijkheid tot afhalen, althans als er iemand in de buurt van Zutphen woont.
Ik denk dat we toch eens wat keuzes moeten gaan maken, anders gaat dit nog erg lang duren. Is er zoiezo al bedacht wanneer we ongeveer willen beginnen? Wat mij betreft hoeven we niet al te lang te wachten.
- HyPz
1. gpXtreme
2. Asus A8N Sli Deluxe
3. 2 x 256 mb twinmos pc3200 cl 2.5
Verkocht, dus helaas.
[ Voor 35% gewijzigd door DMN op 02-04-2007 21:49 ]
Freude am Fahren
Zou je dan misschien eens kunnen informeren naar enkele zaken:Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:06:
[...]
Dit zou ik wel kunnen regelen, woon nog geen kilometer bij digitique vandaan
- HyPz
kortingen / sponsoring
of ze enige zekerheden kunnen geven mbt de batch
of het bijvoorbeeld mogelijk is dat iedere deelnemer voor zich betaald aan de bestelling
Zulke informatie zou erg welkom zijn lijkt me
amen, zou op zich ideaal zijn als we het zo konden regelen.... bovengenoemde punten lijken me inderdaad de belangrijkste, en dan met name de garantie of alle CPU's uit dezelfde batch komen. (evt ook vragen uit welke batch, ivm met land van herkomst-verhaal eerder in dit topic.....) eens kijken of er een beetje schot in de zaak kan komen....aapenootjes schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:51:
[...]
Zou je dan misschien eens kunnen informeren naar enkele zaken:
kortingen / sponsoring
of het bijvoorbeeld mogelijk is dat iedere deelnemer voor zich betaald aan de bestelling
Verwijderd
Zover ik weet levert hij 9/10 keer CPU's uit eenzelfde batch en stepping. Hij koopt deze vaak via Duitsland in als tray. Ik zal van de week eens vragen of er kwa korting iets mogelijk is en ook het gebeuren van de betaling zal ik aan hem voorleggen.aapenootjes schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:51:
[...]
Zou je dan misschien eens kunnen informeren naar enkele zaken:
kortingen / sponsoring
- HyPz
Iedereen die nog OC mem zoekt, kijk dan hier even..
en bedanktXtresis schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:51:
offtopic:
zojuist ook maar is vcore mod uitgevoerd op mijn asrock 939dualsata2 bordje waardoor ik eindelijk de bussspeed boven de 244 kan krijgen. Gelukkig is hij helemaal geslaagd
Nu nog even beetje fatsoenlijk geheugen fixen (wat wel luk na bovenstaande) en dan ben ik er helemaal klaar voor.
Verwijderd
Mooi spul, maar de prijs is naar mijn mening iets te hoog. Er zijn genoeg setjes TCCD die hier op tweakers voor ongeveer 100€ van eigenaar wisselenXtresis schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:51:
offtopic:
- HyPz
Verwijderd
Helaas niet een super clockende CPU, ik heb nèt geen 3GHz gehaald, en door gebrek aan tijd heb ik niet de kans om alles zo in te stellen (timings in een DFI Bios, you do the maths
Inmiddels heb ik hem weer te koop staan. Ik ben met iemand in onderhandeling voor een 3000+ Venice, en daarmee wil ik ook mijn 1e plaats op AMDGeeks.net weer terug te pakken. Daar zal waarschijnlijk ook wel wat tijd in gaan zitten, dus de OC contest mag van mij wel even wachten (en omdat ik dan hopelijk ook m'n Mach II binnen heb
de ad staat hier: V&A aangeboden: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W)
Beetje zonde om een Mach II te schroeven op een CPU met een cold-bug...Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:20:
Inmiddels heb ik hem weer te koop staan. Ik ben met iemand in onderhandeling voor een 3000+ Venice, en daarmee wil ik ook mijn 1e plaats op AMDGeeks.net weer terug te pakken. Daar zal waarschijnlijk ook wel wat tijd in gaan zitten, dus de OC contest mag van mij wel even wachten (en omdat ik dan hopelijk ook m'n Mach II binnen heb)
Systeem zal waarschijnlijk niet eens opstarten, laat staan overclocken.
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Verwijderd
Niet elke amd CPU heeft eenzelfde coldbug (sommige zelfs zo goed als niet) dus een Mach II moet nog wel kunnen mits je een cpu zonder coldbug hebtSyngrow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:37:
[...]
Beetje zonde om een Mach II te schroeven op een CPU met een cold-bug...
Systeem zal waarschijnlijk niet eens opstarten, laat staan overclocken.
- HyPz
Verwijderd
Dat kan vast wel...hier mijn info...
1. BarrY A.
2. DFI CFX3200-DR of een Expert SLI-DR
3. 2x1GB G. Skill DDR500 HZ of 2x512 OCZ BH-5
sorry, ik weet niet hoe die code-tabel werkt....
Verwijderd
BarrY A. schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:43:
Ik heb er al een tijdje over na zitten denken, maar ik wil ook graag mee doen!!
Dat kan vast wel...hier mijn info...
1. BarrY A.
2. DFI CFX3200-DR of een Expert SLI-DR
3. 2x1GB G. Skill DDR500 HZ of 2x512 OCZ BH-5
sorry, ik weet niet hoe die code-tabel werkt....
1
2
3
| [code]BarrY A. DFI CFX3200-DR of een Expert SLI-DR 2x1GB G. Skill DDR500 HZ of 2x512 OCZ BH-5[/code] |
Verwijderd
O ja, morgen ga ik ff langs digitique heen, ben veel te druk geweest de laatste tijd.
- HyPz
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 19:29 ]
1
2
3
| Jird ASUS A8N-SLI / ASUS A8N-SLI deluxe / DFI lanparty SLI-DR 2x512 Mushkin redline XP4000 (BH-5) |
lol, ik verwacht dat een van de twee ASUS'en nog wel gaat sneuvelen, ga binnenkort mijn eerste voltmods op een van de twee proberen

[ Voor 26% gewijzigd door Jird op 02-04-2007 21:48 ]
en je leert ook nog is van voltmods
Interpolis, glashelder!
Verwijderd
Waarschijnlijk krijgen we subzero en boven nul categoriën, maar er is nog niet zoveel zeker. Het zou het mooiste zijn als we dezelfde regels konden gebruiken als de jongens op LGA775. Of zij in 2 categoriën gaan zou je even daar moeten nalezen, dat weet ik zo niet.TheIbex schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:10:
wil wel mee doen, maar komen er dan wel gescheiden categorieen, met lucht, water en subzero?
en ik heb niet zo'n zin om het nu allemaal na te gaan lezen
Verwijderd
2X 1Gb Crucial is binnen, er zitten Micron -5B F chips op die ik nu ga testen ... results laterVerwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:27:
Ik heb een setje BH-5 (2X 256MB - 280Mhz @ 2-2-2-5) en een setje (2X 1GB) van crucial waarop hopelijk (met een beetje mazzel) Mircon -5B D chips opzitten
O ja, morgen ga ik ff langs digitique heen, ben veel te druk geweest de laatste tijd.
- HyPz
EDIT:
Eerste test resultaten zijn niet echt veelbelovend. Het setje doet 'slechts' 250Mhz @ 3-3-3-8 timings en hoeveel ik er ook aan verander veel stabieler op hogere snelheden krijg ik het niet. Voor een 24/7 overclock best leuk, maar voor benchmark runs pak ik mn BH-5/TCCD wel
- HyPz
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 20:32 ]
1. Als je ze voor minder dan 50 Euro kunt krijgen dan moet je niet lullen over de prijs want er zit heel weinig marge op.
2. Hij begint al schaars te worden, wat betekend dat het over een maand of wat heel moeilijk gaat worden om er 30 uit dezelfde batch te krijgen.
In tegenstelling tot de celeron van onze buren lijkt het er op dat deze s939 cpu's niet zo heel lang meer op voorraad zullen zijn.
Misschien is het juist wel zo verstandig om niet te lang te wachten?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever dat alles perfect geregeld is, maar nog liever heb ik ooit nog een s939 contest
owh en we kunnen natuurlijk toch voordat de contest echt begint en alles verder geregeld is de cpu's al verspreiden?
teambitstorm.nl
oude nick: Troublemaker
Verwijderd
Ze geven niet alleen ons, maar iedereen kortingThe Juggernaut schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:12:
AMD Athlon™ 64 3200+
39 Euro bij Alternate
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HHDA11

Verwijderd
Doe dat eerst maarSaturnus schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:19:
Wat mij betreft mag die beginnen...als alles voor het einde van volgende week done is, kan ik klokken in de 1e week na de proefwerkweek, en dan is het niet zo druk.Of nouja...ik moet nog wel mijn 17 - 5 = 12 werkstukken afmaken.
Die CPU heeft een deadlineVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:42:
[...]
Doe dat eerst maarDie CPU heeft geen deadline, school wel
Te weten, aan het eind van de contest

Aj, daar zit wat in.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:42:
[...]
Doe dat eerst maarDie CPU heeft geen deadline, school wel

Verwijderd
- HyPz
Er zijn er nu nog 21 op voorraad, dus misschien een ideetje om toch een wat hoger geclockte proc te pakken te krijgen?
With Saturnus:
Ook ik vind het zo langzamerhand wel lang duren, als er niet snel besteld wordt denk ik ook dat ik af zal haken...
[ Voor 15% gewijzigd door Bravo op 21-04-2007 20:18 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Verder heb ik de afgelopen weken echt téveel gelf uit gegeven dus ik denk dat het steeds zekerder wordt dat ik afhaak.
daarbij heeft het naar mijn mening echt geen haast
Ow lol... zie nu pas dat ik dat aantal dagen/weken geleden ook al had opgemerkt :TExtera schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:14:
Heb jij het weer gezien?
daarbij heeft het naar mijn mening echt geen haast
Dus als iemand nog een leuk S939 mobo'tje wil:
V&A aangeboden: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D, nForce4 Ultra-D (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)
Het gaat om een DFI Lanparty Ultra-D @ SLI
Verwijderd
Misschien interessant voor mensen die meedoen aan de contest.
Verder ben ik van plan om een Opteron 165/170 te kopen mits ik de juiste stepping kan vinden (0616XPMW of iets in die richting, want ik wil wel 3Ghz kunnen draaien
P.S:
Mijn deelname kan worden veranderd in:
1
2
3
| HyPeR-X DFI Lanparty UT SLI-D 2X 1GB (2GB) - Crucial Ballistix Z503 (PC4000 @ 3-3-3-8) |
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 11:17 ]
Verwijderd
Ik heb van de andere winkels geen bericht gehad. Ik verwacht het ook niet meer, dus daar kunnen we wel een punt achter zetten.
Verder heeft /me nieuw RAM, 2 stickjes van de heer boven mij
Verwijderd
Lijkt me een goed idee, ik wil eigenlijk niet al te lang meer wachten anders schiet het nooit opVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:19:
Is dit een goed moment om te zeggen dat we sponsoring en/of korting kunnen vergeten?
Ik heb van de andere winkels geen bericht gehad. Ik verwacht het ook niet meer, dus daar kunnen we wel een punt achter zetten.
Verder heeft /me nieuw RAM, 2 stickjes van de heer boven mij
- HyPz
1
2
3
| Boxman MSI K8N Neo2 Platinum G.Skill 2x 256 PC4800 (TCCD) |
Heb er nu al zin in
[ Voor 4% gewijzigd door Boxman op 05-05-2007 13:58 ]
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
* Saturnus gaat even door de PW bladeren...
http://tweakers.net/pricewatch/117195 is nog steeds de goedkoopste.
[ Voor 86% gewijzigd door Saturnus op 24-05-2007 17:30 ]
's zomers doet iedereen het wat rustiger aan he..denyos schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:50:
tja het lijkt helemaal stil te liggen, ook bij de buren is er geen actie (maar dat heb ik al wat meerdere keren opgemerkt)
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Niemand heeft haast hoor.Saturnus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:09:
Ja natuurlijk, maar het idee loopt ook al 3 maanden.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ik? Niets hoor...Saturnus schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:55:
Komt er nog een OC Contest dan?
offtopic:
WTF heb je nou weer uitgespookt.

Verwijderd in "Het grote wielrentopic - Deel 7"
Zijn er nog steeds mensen die interesse hebben in deze contest of gaat dit een stille dood bloeden?
Of wachten we nu de complete vakantie af en gaat de contest ergens in september plaats vinden?
edit: zie juist dat de buren van socket 775 wel weer actief zijn
[ Voor 14% gewijzigd door denyos op 16-07-2007 20:39 ]
Hele grote kans dat ik sowieso al niet meer meedoe, misschien vallen er nog wel meer af...

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging