[OC-939]Ervaringen/Trouble topic DFI CFX 3200 DR/G

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/cfx3200/top.JPG

We zijn er niet helemaal op het begin bij, maar hier dan toch maar een CFX-3200 DR/G ervaringen topic.
Dit topic was van origine een topic met wat problemen die ik had. Omdat dit wat algemener werd, heb ik besloten het een algemeen topic te maken.

De CFX-3200 DR/G is het laatste S-939 bord dat door DFI is gemaakt, gebaseerd op de ATI RD580 chipset, welke dus crossfire ondersteunt.
Het blijkt wel een bord te zijn met een handleiding. Maar als je weet hoe hij werkt, is het een prachtbord volgens velen. Ik zelf ben nog even in gevecht met de vele instellingen, maar de kans is groot dat ik terug ga naar ultra-d in verband met een probleem met de ULI raid chip (zie hieronder). Maar voor degenen waar die wel lekker voor werkt:
In deze topicstart zal ik onder anderen problemen behandelen, waar je in het begin tegen op zou lopen.

Let op: Houd je aan de topic regels mbt ervaringen topics!"
zie hier

Afbeeldingslocatie: http://www.dfi.com.tw/Upload/Product_Picture/CFX3200-DR.jpg

[oc] The options

HTT
200-500 mhz

CPU Multiplier
4.0x-20.0x (step=0.5x)

HT Frequency
1x, 1.5x, 2x, 2.5x, 3x, 4x, 5x

CPU VID
0.8V to 1.55V in 0.025V increments

Vcore Over Vid
n * +1,45% (101,4%,102,9%,...,120,2%,121,6%)

Vdimm
2.06V-4.15v, 0.01V increments

NB Core Voltage
1.21v, 1.34v, 1.47v, 1.60v

NB Analogue Voltage

HT Bus Voltage

HT Bus NMOS Drive Strength
0-31

HT Bus PMOS Drive Strength
0-31

HT Bus Receiver Drive Strength
0-31

Alle geheugensettings kan je instellen (zoals we gewend zijn van dfi)

Problems + Solutions

Er zijn een aantal bekende problemen met dit bord.

Systeem reageert maar eens in de 2 seconde

Dit probleem ontstaat door usbapparaten zoals cardreaders of toetsenbord/muis. Dit kan je oplossen door in de bios bij Chipset features naar de southbridge configuration te gaan. Hier moet je USB performance mode op DISABLED zetten. Verder blijkt dat je het beste USB Mouse en Keyboard support op DISABLED kan zetten.

Computer start onverwachts op, of direct na afsluiten

Deze oplossing blijkt te werken. Wake on Lan uitzetten in bios heeft geen nut.
Originally Posted by WR6X
Start in windows. Go to your network devices. Rightclick on the Marvell Yukon -> properties

Properties for Marvell Yukon opens. Go to the advanced tab, and set the wake up capabilities to none.

And your problem will be gone...

Greetz Erik
Raid: Systeem hangt soms 5-10seconde en gaat verder

Wanneer je raid draait op de ULI controler (M5288) vertonen sommige borden time-outs.
Je zult meldingen in de eventviewer van windows XP krijgen (beheren-->logboeken-->systeem) van een fout die opgetreden is met de M5288 controler, gevolgd door een aantal waarschuwingen van je disk.
Het probleem komt helaas redelijk vaak voor, wat tot een groot topic van gedupeerden heeft geleidt: DFI-Street forum: CFX3200-DR - uli raid m5288

De borden die dit wel of niet hebben zijn helaas niet te herkennen aan serienummers of revisies. Er zijn verschillende oplossingen, maar deze blijken niet 100% oplossingen te zijn, niet voor iedereen.
Zo kan je kiezen voor de beta driver en beta bios van DFI (zie beta biossen onderin deze TS). NCQ uitschakelen blijkt voor sommigen ook te werken. Ook kan je natuurlijk kiezen om de schijven aan de SATA1-raid controler te hangen, welke op de beperkende pci-bus werkt (sil 3114).
Omdat niet ieder bord het heeft, kan je het ook omruilen voor een nieuwe cfx-3200. Dit heb ik ook gedaan. Helaas had dit bord ook last van de uli-issue, maar in zeer beperkte mate (10 keer per dag eerst, nu 1 keer in de 3 dagen).

Raid arrays met Western Digital schijven blijken hier het meest last van te hebben.

Slechte geheugen prestaties

De automatische settings van de bios blijken helaas niet voor de beste resultaten van je geheugen te zorgen. Het gaat hier met name om de TREF setting. Wanneer je deze op auto laat staan, blijkt het geheugen in veel gevallen maar 50% te presteren (bandbreedte). Een TREF van 3120 is een goede instelling, en lost dit probleem op. Voor een lijst van goede geheugen settings kan je hier kijken.
CFX3200-related tips bij overklokken

Middels de guide van Tony kan je ver komen mbt het overklokken met dit bord. De link staat onderin deze topicstart.
Ik ben lui, dus ik ga deze settings niet nogmaals hier droppen ;)

Zoals alles is de guide ook niet perfect, omdat overklokken zeer afhankelijk is van de hardware. Daarom hier wat andere instellingen die ook voor meer stabiliteit kunnen zorgen:

HT PMOS/NMOS settings

Voor een uitleg van de PMOS en NMOS settings is hier een mooie post van GraySkull.

Hij heeft ook ondervonden dat de volgende settings een boost van stabiliteit kunnen geven.
by GraySkull @ xtremeforums
For high speed E die CPUs, like FXs and good Opterons, try something asymmetric with P drive being higher than N drive. On one FX CPU that I can remember Pmos = 4 and Nmos = 1 gave the highest clocks. With a set of OCZ PC4800s Plats (TCCD) it would do 300 FSB 1:1 at 2.5-3-3-7 prime stable. Different CPU / memory combos will need different settings but for the most part with TCCD, you should be using something less than the default value of 6.
Biossen

Modded biossen heb ik nog niet gezien, waarschijnlijk door de compleetheid van de officiele biossen. Aan te raden is gewoon de laatste bios te gebruiken:

Officiele DFI CFX-3200 DR/G Biossen

DFI CFX-3200 DR/G BETA Biossen

Handige Guides/Links

Tony's CFX3200 Guide

Post Error codes

DFI-Street topic over ULI Raid probleem

Xtreme topic van de CFX3200

etc

Heb je nog vragen/toevoegingen
Heb je nog vragen/opmerkingen of toevoegingen waarvan je denkt dat dit in de startpost moet komen ?

stuur dan een pm Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif.

[ Voor 208% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-01-2007 11:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke.. ben inmiddels toch wat wijzer geworden. Hij slikt gewoon cl3.0 niet. :/ Zodra ik de cas latency op 2.5 zet zijn de scores als vanouds.
Ik vind het merkwaardig. Vreemd ook dat ik daar niets over terug kan vinden. Iemand enig idee hoe ik cl3.0 kan draaien, zonder dat daar de bandbreedte van inzakt (als in minder dan de helft gaat presteren).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162107

Hey Tutti-frutti,

Je hebt de meeste settings op auto staan. Ik raad je aan de geheugen settings van onderstaand lijstje over te nemen. Dat gaat heel veel schelen. Succes!

CPC: enable
TCL = 3
TRCD = 3
TRAS = 8
TRP = 3
TRC =7
TRFC = 12
TRRD = 3
TWR = 2
TWTR = 2
TRWT = 3
TREF = 3120
TWCL = 1
Bank = enable

DQS skew control: auto
DQS skew value: 0
DRAM Drive Strenght= 7
Dram Data Drive = Auto
Max async latency= 8.0nano seconds
Dram respnce tim = Normal
Read Preamble Time = 5.0 nano seconds
Idle Cycle = 16
counter = Disable
R/W queue = 16x
Bypass max = 07x
32 byte granularity = disable 8 bursts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:04

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb hetzelfde bord ( hoe kan het ook anders Elmer ;) ) en ik draai momenteel op 2,5-3-3-7 2T@ ddr 500 @ 2,8v. Misschien kan je je vdimm wat omhoog schroeven.

Ik heb zelf ook problemen gehad met de htt bus. Multiplier stond op 3x en de frequency op 306MHz en nog ging me scherm op zwart in windows. Ik heb het htt voltage naar 1.34 moeten zetten(wat erg vreemd is, aangezien de bus onder de 1000MHz bleef) om het werkend te krijgen. Ik raad je dus aan om de multiplier naar 3x te zetten aangezien je nu 1120 MHz haalt met je bus. Je kan ook je voltage van je htt bus omhoog krikken.

Ik heb wel problemen met het vdimm voltage, want bij een koude boot is dat voltage zoals ik het heb ingesteld, bij een reboot is dat het voltage wat is ingesteld +0.08v. Dan gaat het bordje ineens overvolten.

[ Voor 10% gewijzigd door icecoolsniper op 14-11-2006 11:06 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 162107 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:38:
Hey Tutti-frutti,

Je hebt de meeste settings op auto staan. Ik raad je aan de geheugen settings van onderstaand lijstje over te nemen. Dat gaat heel veel schelen. Succes!

lijst met settings
Heej, met deze lijst draait hij inderdaad wel cas3.0 zoals het moet. Om welke setting gaat het precies dat dit bordje niet inkakt bij cl3.0?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb nou het probleem dat mijn chipset veels te warm wordt volgens smart guardian(47 graden). Is dit echt te warm?

Zo ja, bord uit de kast en as5 tussen de koeler en de chipset en hopen dat de temp daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
47 graden kan volgens mij nog wel hoor, dit is stressed neem ik aan ?
Idle is hij hier in ieder geval 43 graadjes.

Verder kan ik vertellen dat ik revisie AB0 heb, en mij WEL aan kan sluiten bij de gedeprimeerden met het ULI-controler probleem :(

zie hier.

Echt jammer dat die uli het tot een echt prutbord maakt in mijn situatie |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-11-2006 13:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Weer een probleempje ontdekt. Als ik mijn pc uitschakel, springt hij na een willekeurige tijd weer aan. De pc is eerst echt uit, en dan ineens gaat alles weer draaien.
Echt heel vaag. Ik heb de kabeltjes van de powerswitch e.d. al losgehaald, maar geen effect. Wake up gedoe staat ook uit.
Bij mijn vorige mobo had ik dit niet.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Tutti-frutti schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:26:
[...]

Heej, met deze lijst draait hij inderdaad wel cas3.0 zoals het moet. Om welke setting gaat het precies dat dit bordje niet inkakt bij cl3.0?
Durf het niet met zekerheid te zeggen maar Tref kan heel veel negatieve invloed uitoefenen op je scores als deze verkeerd staat. Maar welke setiing van Tref is dan verkeerd..., dat kan erg verschillen . Ligt er maar net aan welk merk ram je hebt, welke andere timings en op welke speeds je ram draait.
Tutti-frutti schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:04:
Verder kan ik vertellen dat ik revisie AB0 heb, en mij WEL aan kan sluiten bij de gedeprimeerden met het ULI-controler probleem :(

zie hier.

Echt jammer dat die uli het tot een echt prutbord maakt in mijn situatie |:(
Ja erg jammer dat het bord die Uli crap heeft. Maar wist je dat niet van te voren? Dat topic op DFI Street is volgens mij het langste topic ooit daar op dat forum.

Schakel die Uli gewoon uit. Wil je perse 2xSATAII disk in Raid draaien, haal dan een simpel PCIe 1x kaartje.
Je moet maar eens zoeken, ze zijn er wel maar staan niet in de PW. Je hebt ze al voor 35-40 euro, te koop in Duistland, ook in Engeland. Het is meestal PCIe 1x, en die leveren genoeg bandbreedte (Full Duplex 312MB/s) voor twee SATAII HD's in Raid0.
PCIe 1x kaartjes kan je ook gewoon in een 16x- 8x- 4x- 2x-slot steken. Ze zijn vrij klein
Afbeeldingslocatie: http://www.siig.com/images/products/SATA-II-PCIe-w.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Demon_Eyez op 16-11-2006 09:50 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:43:
[...]

Ja erg jammer dat het bord die Uli crap heeft. Maar wist je dat niet van te voren? Dat topic op DFI Street is volgens mij het langste topic ooit daar op dat forum.

Schakel die Uli gewoon uit. Wil je perse 2xSATAII disk in Raid draaien, haal dan een simpel PCIe 1x kaartje.
Je moet maar eens zoeken, ze zijn er wel maar staan niet in de PW. Je hebt ze al voor 35-40 euro, te koop in Duistland, ook in Engeland. Het is meestal PCIe 1x, en die leveren genoeg bandbreedte (Full Duplex 312MB/s) voor twee SATAII HD's in Raid0.
PCIe 1x kaartjes kan je ook gewoon in een 16x- 8x- 4x- 2x-slot steken. Ze zijn vrij klein
[afbeelding]
Had me niet echt verdiept.. en het bord aangeschaft omdattie zo goedkoop was. Maar ik denk dat ik maar terug ga naar de ultra-d. Met overklokken kom ik namelijk toch niet verder met dit bord.

4015Wp west (Dordrecht)

• Demon_Eyez
Tutti-frutti schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:06:
[...]

Had me niet echt verdiept.. en het bord aangeschaft omdattie zo goedkoop was. Maar ik denk dat ik maar terug ga naar de ultra-d. Met overklokken kom ik namelijk toch niet verder met dit bord.
Ja, ik zag het net. € 69 itt de € 190,- wat tot nu toe de prijs is geweest. Heb er zojuist ook een besteld. Ik ga zowiezo geen hoge HTT draaien, de zaak draait nu op 2.5-2-2-6 @ 237MHz. Da's de beste compromis voor m'n 2Gb Crucial Ballistix ( geen hoge HTT maar wel strakke timimgs). Ook wilde ik toch een crossfire mobo aanschaffen, want ik wil toch nog eens een tweede X1900 erbij halen als ze nog wat goedkoper worden ten tijde van de introductie van de R600.

Zet anders eens die Uli controller helemaal uit in het bios, en kijk of je dan nog steeds probs hebt met een hoge HTT.

edit
Je hebt van Belkin ook PCIe SATA2 Raid kaartjes te koop in Nederland :)
http://www.ciao-shopping....ard__610938#productdetail

[ Voor 9% gewijzigd door Demon_Eyez op 16-11-2006 16:08 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

icecoolsniper schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:29:
Weer een probleempje ontdekt. Als ik mijn pc uitschakel, springt hij na een willekeurige tijd weer aan. De pc is eerst echt uit, en dan ineens gaat alles weer draaien.
Echt heel vaag. Ik heb de kabeltjes van de powerswitch e.d. al losgehaald, maar geen effect. Wake up gedoe staat ook uit.
Bij mijn vorige mobo had ik dit niet.
Waarscheinlijk staat wake up by keyboard or mouse aan ,allemaal heel leuk maar bij draadloos spul wil de muis af en toe contact maken op een of andere vage manier en zodoende spring de pc aan.
Het was hier ook het geval ,wel op een sapphire pure innovation..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:54:
[...]

Ja, ik zag het net. € 69 itt de € 190,- wat tot nu toe de prijs is geweest. Heb er zojuist ook een besteld. Ik ga zowiezo geen hoge HTT draaien, de zaak draait nu op 2.5-2-2-6 @ 237MHz. Da's de beste compromis voor m'n 2Gb Crucial Ballistix ( geen hoge HTT maar wel strakke timimgs). Ook wilde ik toch een crossfire mobo aanschaffen, want ik wil toch nog eens een tweede X1900 erbij halen als ze nog wat goedkoper worden ten tijde van de introductie van de R600.

Zet anders eens die Uli controller helemaal uit in het bios, en kijk of je dan nog steeds probs hebt met een hoge HTT.

edit
Je hebt van Belkin ook PCIe SATA2 Raid kaartjes te koop in Nederland :)
http://www.ciao-shopping....ard__610938#productdetail
Hij wordt 60 euro volgende week bij icomputers... waarschijnlijk ;) geen 100% zekerheid ;)

Maar raid kaartje ga ik niet kopen. Ik ga dan wel terug naar mn ultra-d. Ik heb nog contact gehad met DFI. Die zegt dus dat het ene bord het wel heeft, de andere het niet... geluk hebben dus. Ik ruil hem in ieder geval 1 keer om, en als ik het dan nogsteeds heb wordt het maar crediteren.

Over de HTT trouwens... dit ULI probleem heeft daar weinig mee te maken. Ik heb ook geen problemen met hoge HTT 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-11-2006 16:55 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Demon_Eyez
Tutti-frutti schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:48:
[...]

Hij wordt 60 euro volgende week bij icomputers... waarschijnlijk ;) geen 100% zekerheid ;)

Maar raid kaartje ga ik niet kopen. Ik ga dan wel terug naar mn ultra-d. Ik heb nog contact gehad met DFI. Die zegt dus dat het ene bord het wel heeft, de andere het niet... geluk hebben dus. Ik ruil hem in ieder geval 1 keer om, en als ik het dan nogsteeds heb wordt het maar crediteren.

Over de HTT trouwens... dit ULI probleem heeft daar weinig mee te maken. Ik heb ook geen problemen met hoge HTT 8)7
Ach ja, die tien euro maakt me niet uit :)

Ow, was ff in de war. Nou ja, in dat hele grote topic worden ook problemen met hoge HTT's gemeld. Na het uitschakelen van de Uli chip zijn die opgelost :) Weten we dat ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb zelf geen problemen met mijn uli en een hoge HTT bus ( ik draai nu op 1224). Ik heb echter geen sata 2 zoals tutti-frutti wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Speedy-J schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:39:
[...]

Waarscheinlijk staat wake up by keyboard or mouse aan ,allemaal heel leuk maar bij draadloos spul wil de muis af en toe contact maken op een of andere vage manier en zodoende spring de pc aan.
Het was hier ook het geval ,wel op een sapphire pure innovation..
Alles staat uit van die dingen, dus ik weet et ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
icecoolsniper schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:08:
Ik heb zelf geen problemen met mijn uli en een hoge HTT bus ( ik draai nu op 1224). Ik heb echter geen sata 2 zoals tutti-frutti wel heeft.
Da's goed om te weten :) En gebruik je wel of niet de Raid functie van de Uli chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Demon_Eyez schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:46:
[...]
Da's goed om te weten :) En gebruik je wel of niet de Raid functie van de Uli chip?
Ik draai raid 0 naar volle tevredenheid.
Elmer die gebruikt 2x 120GB western digital sata 2 schijfjes, ik gebruik 2x 120GB Maxtor diamond max 9 sata 1 schijfjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Aha! Da's mooi, heb zelf ook twee 120GB Diamond Max 9 schijven die ik in Raid0 wil hangen :)

Zodra ik over ga naar 2xSATA2 haal ik meteen een PCIe Raid kaartje. Belangrijkste vind ik nu dat ik zodadelijk een Crossfire mobo heb, waar ik nog m'n 2GB Crucials en X2 4600 in kan proppen. Blijf nog even op S939 tot de nieuwe K8L zich bewezen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja het bordje bevalt mij egt prima hoor. Beter dan mijn A8R32-MVP deluxe, die ik dus nu te koop heb staan. Zeker met de komst van software crossfire kan crossfire haalbaarder worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Met de HDD's op sata1 modus heb ik ook nogsteeds last.
DFI zegt dat het eigenlijk gewoon geluk hebben is, ik betwijfel dat nog. Ik ga vanavond maar een nieuwe halen, en kijken of die ook het probleem heeft.
This issue is one that has occured incidentally, rather than structurally. If you wish to continue using the a CFX3200 board then your best option is to seek a replacement at your supplier. Where did you buy it?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:26:
Met de HDD's op sata1 modus heb ik ook nogsteeds last.
DFI zegt dat het eigenlijk gewoon geluk hebben is, ik betwijfel dat nog. Ik ga vanavond maar een nieuwe halen, en kijken of die ook het probleem heeft.

[...]
Zo blijft het klooien inderdaad. Er zijn erg veel problemen met WD schijven en die Uli chips, blijkt uit dat topic.
Ook al geprobeerd om te draaien met Uli beta drivers beta v6.2.2.1 of beta v7.2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:53:
[...]
Zo blijft het klooien inderdaad. Er zijn erg veel problemen met WD schijven en die Uli chips, blijkt uit dat topic.
Ook al geprobeerd om te draaien met Uli beta drivers beta v6.2.2.1 of beta v7.2.0?
Nee, maar het is zelfs bij booten soms, en ook in image-programma's als True Image.

Ik ga nu de nieuwe halen, ik laat vanavond weten of ik nog problemen heb.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Het lijkt erop dat ik nu wel een goed bord te pakken heb >:)
Maar ik juich nog maar even niet, maar tot nu toe houdtie het de hele avond vol zonder hickups.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Heb het bord nu ook ingebouwd en draaiende.
Ben alleen zwaar teleurgesteld kwa overclockbaarheid. DFI zij dat dit het paradijs voor overclocken zou worden voor A64's .. nou hij kan m'n sandiego niet eens @ 3ghz stabiel houden. Heb hier naast me nog een ultra-D liggen die wel 3ghz prime95 12uur stabiel deed.

Beetje raar dus .. ik ga die settings van hierboven nog even proberen.
Ben dus teleurgesteld. :(

Edit: heb eindelijk een beetje stabiliteit verkregen.
De voltage voor de northbridge en voor de ldt bus moet je verhogen naar 1,34 (dit zijn er 3).
De htt heb ik nu dus op 900mhz staan (1200mhz moet ik nog even uitvogelen).

geheugen draait op 3-3-3-8 1T maar dit moet 2.5-3-3-7 moeten zoals op mijn ultra-D.

Kost veel moeite maar dan heb je ook wat denk ik dan maar :) .

[ Voor 31% gewijzigd door waterking op 18-11-2006 17:16 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik krijg het bord maandag binnen, dus dat wordt volgende week inbouwen en dan weer uren lang tweaken :P
Eerst nog even ruimte zoeken om m'n raid partities te klonen..
Iets zegt me dat een Raid0 array vanaf de nVidia controller niet gaat werken op een Sillicon Image of Uli Controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:16:
Ik krijg het bord maandag binnen, dus dat wordt volgende week inbouwen en dan weer uren lang tweaken :P
Eerst nog even ruimte zoeken om m'n raid partities te klonen..
Iets zegt me dat een Raid0 array vanaf de nVidia controller niet gaat werken op een Sillicon Image of Uli Controler.
Het gaat inderdaad niet werken. Ik heb ook moeten zeulen met mijn data van de ene naar de andere PC met 2 andere hdd's etc etc.
Als je iets met images wilt doen kan ik je iig vertellen dan True image 9 in safe mode de Uli raid ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-11-2006 13:33 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Mensen hoe raar als het ook klinkt !!! ik heb een fix gevonden voor de vele problemen met dit bord.
Ik heb met het oc'en m'n hardeschijf omzeep geholpen vanmiddag. Met tony's aka BIGTOE's utility disc heb ik mijn hdd weer geformateerd (alle sectoren naar 0 geschreven). Vervolgens weer windows geinstalleerd en ik draai nu 2900mhz @ 1,36v !!!!!! superpi 32m stabiel, prime95 nog niet geprobeerd.

Misschien dat dit alleen voor mij geldt .. maar misschien ook voor een ander daarom dat ik het hier effe neer zet. Behaalde resultaten zal ik over een paar dagen uploaden. Succes tweakers :Y)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Maar wat voor problemen hehb/had je dan? Het enige echt probleem met dit bord is dat je HD van soms locked waardoor je corrupte files krijgt, paging fouten enz. Dat is te wijten aan de Sata2 probs van de Uli chip. Kan je heel snel herkennen aan de error melding in de Event Viewer

Instabiliteit door het niet goed afstellen van de talrijke opties in het bios vind ik geen probleem van het bord, maar eerder van de gebruiker in het algmeen

Ik heb het vermoeden dat bovenstaand verhaal komt door corruptie op je HD, dat steeds erger is geworden tijdens het overklokken. Na een schone install werkt het nu dus weer gelukkig :)
Maar ik denk niet dat dit allemaal te maken had met het bord zelf (lees: Uli crap chip).

Heb het bord nu bord voor me liggen. Zit helaas op me werk maar m'n vinger beginnen al te jeuken.
Morgenavond de boel inbouwen :P

Btw,
De beste combo om geen problemen te krijgen met SATA2 dives in Raid0 op de Uli Sb zou zijn:
7/28 bios with ULI driver 6.2.2.1.(beta) and have enabled S.M.A.R.T. (revison AB0)

Wellicht is dit topic nog handig voor mensen die op zoek zijn naar goede basis settings wat betreft hun ram. Staan links naar overzichtjes met setting voor OCZ PC4000EB Plat, OCZ PC3200 Value, OCZ PC4000 Gold XTC en Crucial Ballistix PC4000

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=55769

[ Voor 33% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-11-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ik zit hier met transcend value met uccc chips. Doen max 240 2,5-3-3-7 1T @ 2,74v
Helaas door de dividers raak ik deze snelheid nooit. tenzij ik m'n cpu iets terug klok. ik draai nu 214mhz 2,5-3-3-7 1T 2,69v

Nog meer mensen hier met uccc chips zonder brainpower pcb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Heey Tutti. Ik heb dit plankje ook. In het begin had ik ook wat problemen maar hij loopt nu super beter dan alle andere borden die ik heb gehad. Je moet wel goed op de instellingen letten.

Ik heb gewoon de official DFi bios. En ik haal 2988 MB/s in memtest met cpu op 2600 MHz en mem op 260 MHz.

Ik draait hier 2x raid 0 met 2x 200 GB in raid 0 en 2x 300 GB in raid 0. Ik heb er totaal geen problemen mee. Alleen ik merk wel dat je de stekkertjes niet zo maar moet verwisselen. Dan kan je problemen krijgen.

Als je interesse hebt kan ik wel een keer wat bios settings posten. Maar voor het geheugen is het moeilijk aangezien er voor BH5 andere settings nodig zijn dan voor UCCC. Zelf heb ik dus UCCC dus mocht je die ook hebben wil ik ze wel posten.

Ik zou trouwens HTT PPL Speed op Fast zetten. En CPU HT Bus Drive Strengt op Strong. Daar door kun je 1300 HTT draaien zonder problemen :) zonder die settings kwam ik niet verder dan 1100 en dat liep al niet lekker. Daar na heb ik zonder extra volts op de chipset 1380 gehaald.

En Mijn UCCC wou ook niet zo maar 260 MHz doen. Nu doet i dat wel op 2.55v :) daar voor werkte 240 nog niet op 2.7.
waterking schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:01:
Ik zit hier met transcend value met uccc chips. Doen max 240 2,5-3-3-7 1T @ 2,74v
Helaas door de dividers raak ik deze snelheid nooit. tenzij ik m'n cpu iets terug klok. ik draai nu 214mhz 2,5-3-3-7 1T 2,69v

Nog meer mensen hier met uccc chips zonder brainpower pcb ?
Ik draai: 3-4--8-3-7-14-2-2-1-2 Uit het hooft. Voor UCCC vooral 3-4-8-3 belangrijk 3-3-8-3 zorgt er voor dat hij bij mij 245 al niet stabiel doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Astennu op 20-11-2006 13:23 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Astennu schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:13:
Ik draait hier 2x raid 0 met 2x 200 GB in raid 0 en 2x 300 GB in raid 0. Ik heb er totaal geen problemen mee. Alleen ik merk wel dat je de stekkertjes niet zo maar moet verwisselen. Dan kan je problemen krijgen.
Weet jij welke chip de hoogste bandbreedte geeft op 2xSATA1 in Raid0? Is dat de Silicon Image controler of de Uli SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Heey Tutti. Ik heb dit plankje ook. In het begin had ik ook wat problemen maar hij loopt nu super beter dan alle andere borden die ik heb gehad. Je moet wel goed op de instellingen letten.

Ik heb gewoon de official DFi bios. En ik haal 2988 MB/s in memtest met cpu op 2600 MHz en mem op 260 MHz.

Als je interesse hebt kan ik wel een keer wat bios settings posten. Maar voor het geheugen is het moeilijk aangezien er voor BH5 andere settings nodig zijn dan voor UCCC. Zelf heb ik dus UCCC dus mocht je die ook hebben wil ik ze wel posten.

Ik zou trouwens HTT PPL Speed op Fast zetten. En CPU HT Bus Drive Strengt op Strong. Daar door kun je 1300 HTT draaien zonder problemen :) zonder die settings kwam ik niet verder dan 1100 en dat liep al niet lekker. Daar na heb ik zonder extra volts op de chipset 1380 gehaald.

En Mijn UCCC wou ook niet zo maar 260 MHz doen. Nu doet i dat wel op 2.55v :) daar voor werkte 240 nog niet op 2.7.

[...]

Ik draai: 3-4--8-3-7-14-2-2-1-2 Uit het hooft. Voor UCCC vooral 3-4-8-3 belangrijk 3-3-8-3 zorgt er voor dat hij bij mij 245 al niet stabiel doet.
Hey thnx kerel.
Ik krijg nu mijn uccc chips in windows niet helemaal stabiel @ 250mhz 3-4-3-8 1T
Nog maar even wat experimenteren.

Edit: ik kom in de buurt.. 250mhz 3-4-3-8 1T is nu redelijk stabiel. @ 2,57v
Drive strength en dergelijke ingesteld voor het ram leverde ook weer wat meer stabiliteit op.

Kun je trouwen je instellingen van je nmos en pmos enzo posten ?
die heb ik hier op 25 - 25 - 05 staan (tony's guide)

[ Voor 5% gewijzigd door waterking op 20-11-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

misschien een idee om dit topic om te zetten naar een topic over het bordje, net zoals voor de andere DFI borden.

is er een mogelijkheid om met 4x 512MB toch 1T te draaien op dit bord?

edit:

@demon_eyez

de uli is als het goed is sneller. ik haal als burst speed ongeveer 135MB/s met mijn 2x 120GB maxtor diamond max 9 8MB sata 1. Best netjes dus.

[ Voor 31% gewijzigd door icecoolsniper op 20-11-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Maak vanavond wel ff een topic start, ik vraag aan bij moderator :)

edit: done/done

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-11-2006 20:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter

[...]

Bios settings wil ik wel zien hoor, geheugen niet , HTT/cpu wel :)

Ik krijg hem namelijk NIET op 3ghz prime stable @ 1.44 volt. Dit lukte wel met mn ultra-d
Zelfs op 1.47 volt heb ik nog een prime error.

De errors komen meestal in 20 minuten. Soms duurt het een uur (met andere P/Nmos settings).
Ben benieuwd of jouw settings daar verandering in kunnen brengen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Hey luitjes, binnenkort wil ik dit bord ook gaan halen :D Ik heb me ook al aangemeldt @ DFI forums.

Omdat de jongens van DFI vergeten zijn de Post Codes te plaatsen in de handleiding deze link klik, hier staan de Post Codes van de LED display. ;)

Dit moederbord heeft trouwens toch wel die.. 172 pagina's tellende handleiding voor OC'en toch? :)

[ Voor 29% gewijzigd door m0nkey op 20-11-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Iemand niet ik says:
m5288 fout
Iemand niet ik says:
val toch dood
Iemand niet ik says:
explodeer
Iemand niet ik says:
zonder mn hardware
Iemand niet ik says:
|:(
Iemand niet ik says:
ik praat ff t4egen mn bord :+

pure vermaak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:37:
[...]

Bios settings wil ik wel zien hoor, geheugen niet , HTT/cpu wel :)

Ik krijg hem namelijk NIET op 3ghz prime stable @ 1.44 volt. Dit lukte wel met mn ultra-d
Zelfs op 1.47 volt heb ik nog een prime error.

De errors komen meestal in 20 minuten. Soms duurt het een uur (met andere P/Nmos settings).
Ben benieuwd of jouw settings daar verandering in kunnen brengen :)
Jah met die cpu ben ik ook nodig bezig dat wil nog niet goed genoeg lopen. Ik weet wel dat je je bios kunt verkloten en dat een normale flash dan niet werkt. Ik heb ergens een post van Tony ( Gast van OCZ ) en daar staat een tool op de gehele bios leeg te gooien en goed te flashen. bij een normale Flash blijft er altijd iets staan. Dus ik ga dat ook eens proberen misschien dat i dan wel stabiel wordt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
zie ook uitleg op utility disc van onze grote man tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke.. zelfde probleem als waterking en ik dus.. join the club.
Ik leave the club denk ik ;) Ik krijg die cpu gewoon NIET prime stable op de snelheid die op mijn NF4 ultra-d wel mogelijk was. (3 ghz op 1.44 vcore, krijg hem met 1.47 vcore niet eens op 3ghz)

En nu ik dus ook een hickup had van de uli raid controler op dit 2e bord, heb ik het gehad met de cfx-3200. Jammer.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik krijg mijn procje op 2,8GHz ook niet prime stable. Na ongeveer 20 minuten krijg ik een error. Ik weet niet of het aan me mem of aan me cpu ligt, of gewoon aan het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
my best guess is dat alternate ons hier een afgedankte rest partij heeft verkocht :*)

Nmos Pmos .. noem maar op .. ik wordt er niet goed van. . niets werkt wat ik ook instel.
Een regelrecht rampen bord.

[ Voor 41% gewijzigd door waterking op 20-11-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Dit bord is erg goed en sterk maar je moet er wel tijd insteken, het is als een brommer met begrenzer..
Heeft veel potentieel, maar je moet wel eerst de begrenzer(s) eraf slopen.
En dat dit bord eenmaal wat meer begrenzing heeft dan de nf4 series, tjah..
Ik heb veel plezier gehad met dit bord en kreeg op een moment zelfs een hogere OC dan op de NF4, maar daar heb ik inderdaad wel wat uurtjes voor moeten expirimenteren.

En raid? wat heb ik daaraan :P gebruik nooit raid.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
El Snorro schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:13:
Dit bord is erg goed en sterk maar je moet er wel tijd insteken, het is als een brommer met begrenzer..
Ik heb veel plezier gehad met dit bord en kreeg op een moment zelfs een hogere OC dan op de NF4, maar daar heb ik inderdaad wel wat uurtjes voor moeten expirimenteren.

Mja.. 3 dagen primen , genoeg geweest. Welke settings kan ik nog doen.. heb alle p/n mos / drive strengths gehad. Ik zeg net zoals waterking.. aju!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Helemaal mee eens. Ik heb zelfs raid draaien. Werkt nu wel goed. Ben alleen nog aan het uitzoeken waar het fout gaat als ik veel te hoge oc's probeer te halen. Ik denk dat het iets met die mult van me opteron te maken heeft .Ik heb het idee dat ik met een opteron 170 minder problemen zou hebben. Maar ik ben de laatste dagen veel aan het testen. En ik denk dat ik binnenkort een doorbraak zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Vroeg me af, kan je nog een Sata burner hangen aan de Uli Chip terwijl daarvan ook de Raid0 functie wordt gebruikt?

Dus zoiets:
SATA-1 Sata brander
SATA-3 Raid0
SATA-4 Raid0

Wilde m'n brander eerst aan de Silicon chip hangen maar ik krijg een error als ik de Sil + Uli chips tegelijk gebruik. bekende "Rom can not invoke" error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

@ demon eyez

Dat lijkt mij wel te kunnen. Ik zou alleen je drives dan op sata 1 en 2 gooien. Ik draai hier 2 drives in raid 0 op sata 1 en 2 en een derde drive op sata 3, zonder raid dus. Lijkt mij dat dan ook je brander wel gaat werken. Mja probeer et uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:05:
Vroeg me af, kan je nog een Sata burner hangen aan de Uli Chip terwijl daarvan ook de Raid0 functie wordt gebruikt?

Dus zoiets:
SATA-1 Sata brander
SATA-3 Raid0
SATA-4 Raid0

Wilde m'n brander eerst aan de Silicon chip hangen maar ik krijg een error als ik de Sil + Uli chips tegelijk gebruik. bekende "Rom can not invoke" error
Uhmm vaag je zou toch wel bijde moeten kunnen gebruiken. Maar anyway je kunt je brander gewoon aan de ULi hangen deed ik vroeger ook wel eens bij andere chipsets toen had ik een STA > IDE convertor. Kon ik mooi een klein kabeltje gebruiken. Nu heb ik 2x raid op die ULi zitten die zit nu dus vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
icecoolsniper schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:07:
@ demon eyez

Dat lijkt mij wel te kunnen. Ik zou alleen je drives dan op sata 1 en 2 gooien. Ik draai hier 2 drives in raid 0 op sata 1 en 2 en een derde drive op sata 3, zonder raid dus. Lijkt mij dat dan ook je brander wel gaat werken. Mja probeer et uit :)
Oke thanx, ik vroeg het me af omdat ik m'n brander nergens zie staan tijdens het booten als de Raid0 functie van de Uli SB aanstaat.

Bij m'n Ultra-D hing die brander ook aan Sata1 en dan Raid0 op Sata 3 en 4 van de nForce chip, maar dan zag ik die barnder wel netjes tijdens het opstarten.

Nou ja vanavond even proberen. Windows ben ik nog niet in geweest, want die moet eerst nog een Repair install krijgen. Denk dat er nog wat oude drivers ed staan van m'n Ultra-D. En nee, ff nieuwe verse install doe ik niet want dan kan ik 20Gb aan progs en setting onieuw erin gaan zetten.

@ Astennu.
Ja dat dacht ik ook, maar er zit toch weer een bug in dat 28/7 bios. Zodra beide chips enabled zijn krijg je die error tijdens het booten op het moment dat het Uli Raid bios wordt geladen.
Bios 23/5 heeft er geen last van, maar ja dan kan je weer wachten op die event log error

En dit staat er bij bios 19/5:
Major Reasons of Change:
1. Fixed Silicon image ( SATA) + Uli (Raid ) combination.
2. Turn on ULI and silicon image raid at same time but Silicon image just support Raid5 only at the combination .
Moet je voor de gein maar een zoeken op DFI street en Xtreme op "Rom option can not invoke".

[ Voor 16% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-11-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Dat rom can not invoke had ik hier ook.
Ik heb verder ook mn brander op sata 3 en raid op 1/2. Maar booten vanaf sata brander gaat helaas niet.
Maar jij hebt ook time outs in eventviewer ??
Dan krijg je ze ook in bios 7/28 lijkt me... hier in ieder geval wel. Veel minder dan met eerste bord, maar kheb het nu 2x gehad in 3 dagen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Wil iemand die zijn OC project voortijdig heeft stopgezet zijn moederbord aan mij schenken? O-) Ik heb er namelijk een aantal nodig, meer dan 1 dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Mijn probleem van het zomaar opnieuw opstarten lijkt opgelost door de hulp van de technical support van DFI. Ik kreeg echter nog een minder leuk mailtje van ze:
"Dear Sir:

There will be no loss in preformance by changing the jumpers. It merely
shifts the usage of the corresponding devices to the +5vsb line. With
regards to the PSU, I can report that Thermaltake PSU's are not the best
choice for use on DFI Lan Party boards. As long as the system remains stable
you can continue using it. If, however, the system starts to show signs of
instability such as reboots during 3D apps, or if the system starts to
suffer from "cold boot" issues then you might want to consider upgrading to
one of the PSU's listed here:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10854.
"
Ik kan wel janken. He ik zo'n dure voeding, is het nog niet goed |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
m0nkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:41:
Wil iemand die zijn OC project voortijdig heeft stopgezet zijn moederbord aan mij schenken? O-) Ik heb er namelijk een aantal nodig, meer dan 1 dus :P
Ik ga mijnus terug brengen, of je wilt hem voor 69 euro van mij kopen :+

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
icecoolsniper schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:41:
Mijn probleem van het zomaar opnieuw opstarten lijkt opgelost door de hulp van de technical support van DFI. Ik kreeg echter nog een minder leuk mailtje van ze:
"Dear Sir:

There will be no loss in preformance by changing the jumpers. It merely
shifts the usage of the corresponding devices to the +5vsb line. With
regards to the PSU, I can report that Thermaltake PSU's are not the best
choice for use on DFI Lan Party boards. As long as the system remains stable
you can continue using it. If, however, the system starts to show signs of
instability such as reboots during 3D apps, or if the system starts to
suffer from "cold boot" issues then you might want to consider upgrading to
one of the PSU's listed here:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10854.
"
Ik kan wel janken. He ik zo'n dure voeding, is het nog niet goed |:( 8)7
Uhmm dat is bale. Ik heb dat boot probleem ook maar eens kijken of mijn PSU er bij staat. En hoe zit dat met die jumper waar jij het over hebt ?

Edit:

Mijn voeding staat er ook niet bij :| Wat heb je dan gemaild naar die lui ? Anders ga ik ook maar eens contact op nemen.

En tuttie wil je die CFX 3200 voor 69 euro verkopen ? Misschien wil ik em wel :D

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:42:
[...]

Ik ga mijnus terug brengen, of je wilt hem voor 69 euro van mij kopen :+
Nee dan koop ik 'em wel nieuw :+

Please gimme gimme gimme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm waar kan ik de revisie vinden ? iedereen heeft het er over de de AB0 ref helemaal goed werkt met raid. Volgens mij heb ik een A0 maar dat moet ik eens na gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Astennu schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:01:
Uhmm waar kan ik de revisie vinden ? iedereen heeft het er over de de AB0 ref helemaal goed werkt met raid. Volgens mij heb ik een A0 maar dat moet ik eens na gaan kijken.
In de OP staat juist dat het niet zo is, op DFI Street werd hetzelfde vermeldt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:01:
Hier al 2x een rev AB0

Staat boven je 2e pci-ex slot. Beide AB0's hebben uli errors met raid.. net weer 2 gehad met defragmenteren. Zo jammer dat er geen oplossing voor is, anders had ik nog wel even door gegaan met het bord. Gisteren eindelijk 3 uur prime stable op 3 Ghz, maar dan met 1.47vcore ipv 1.44.
Maargoed.. moet maar terug naar mn ultra-d. Opzich geen nadelen voor mij aan de "stap terug", want dan kan ik 3 ghz weer op 1.44volt draaien. Jammer alleen van de plaats van de nf4 chip, dat was wel lekker aan dit bord.
offtopic:
wanneer kom je weer eens op msn ? Of kan je me even toevoegen als je een nieuw adres hebt?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:05:
[...]

Hier al 2x een rev AB0

Staat boven je 2e pci-ex slot. Beide AB0's hebben uli errors met raid.. net weer 2 gehad met defragmenteren. Zo jammer dat er geen oplossing voor is, anders had ik nog wel even door gegaan met het bord. Gisteren eindelijk 3 uur prime stable op 3 Ghz, maar dan met 1.47vcore ipv 1.44.
Maargoed.. moet maar terug naar mn ultra-d. Opzich geen nadelen voor mij aan de "stap terug", want dan kan ik 3 ghz weer op 1.44volt draaien. Jammer alleen van de plaats van de nf4 chip, dat was wel lekker aan dit bord.
offtopic:
wanneer kom je weer eens op msn ? Of kan je me even toevoegen als je een nieuw adres hebt?
Wat voor een HD's gebruik je ? Ik heb hier 4x Diamond Max 10 in raid 0 Dit zijn SATA 1 hd's maar ik heb totaal geen probs. Athans geen lockups ik weet niet of ik vage dingen in de event viewer heb daar zal ik vanaaf even naar kijken. Ik gok dat ik een ref A0 heb maar dat moet ik ook even na kijken.

offtopic:
ben nu @ msn oude adres anders moet je mij even mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking

Kun je de ons wat tips geven omtrent deze "begrenzers" ?
Denk dat velen van ons hier wel wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Woeii me opteron 144 wel prime stabiel op 2,8GHz. Aanpassen van de NMOS en PMOS naar 16 heeft geholpen :)

edit:

op naar de 3GHz 8)

[ Voor 13% gewijzigd door icecoolsniper op 21-11-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De meeste gebruiken 5-5-5 / 10-10-5 Of 10-10-10 en 31-31-31 zie je ook veel. Misschien valt dat ook nog te proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Vraag me af of het wel aan de Pmos of Nmos ligt. Heb samen met tutti-frutti al zowat elke instelling geprobeerd. Bij het geheugen moet je een aantal zaken zobieso niet op auto laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
waterking schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:28:
Vraag me af of het wel aan de Pmos of Nmos ligt. Heb samen met tutti-frutti al zowat elke instelling geprobeerd. Bij het geheugen moet je een aantal zaken zobieso niet op auto laten staan.
Ik heb volgens mij niets meer @ Auto dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb gewoon tijd te kort om alles te testen. Ik heb namelijk nog een berg info liggen die ik kan uitproberen. En als je eenmaal weet hoe het zit is het natuurlijk simpel :) Mja heb niet super veel tijd en goed testen duurt lang. Ik kreeg pas na een uur prime problemen dus moet telkens meer dan een uur testen :) Gaat best wat tijd in zitten mja tis je hobby he :D.

Ik vind het wel leuk om te doen jammer genoeg niet genoeg tijd voor :) En een Opteron 170 zou ook wel makkelijk zijn om te hebben om mee te testen. Dus hopelijk krijg ik die snel binnen. Ik denk dat die 10x mult het makkelijker maakt om bepaalde dingen te testen. Ik heb het idee dat het te maken heeft met Hoge cpu speed / HTT /Ram speeds ? Mult. Maar alleen HTT lager maken hielp niet. Ram omlaag is niet wenselijk dus straks maar eens testen met de Opteron 170 en 280 HTT. Heb het idee dat het dan wel stabiel is en ram speed is dan ook ongeveer 250 MHz.

Ik kan em zo rock sollid krijgen maar dan is me cpu speed 2500 MHz door die 9x mult.

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Damn @ 2835 MHz wil ie niet gaan. Na 1 minuut al een prime error. Dat is met 31-31-5.
Misschien wat meer voltage op me ram zetten, want bij 320MHz FSB wilde ie helemaal niet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
icecoolsniper schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:37:
Damn @ 2835 MHz wil ie niet gaan. Na 1 minuut al een prime error. Dat is met 31-31-5.
Misschien wat meer voltage op me ram zetten, want bij 320MHz FSB wilde ie helemaal niet booten.
nb voltage (onderste) iets verhogen helpt ook veel kwa stabiliteit. Test ook eens door de drive strenght van je ram in te stellen. Ik test voor ik ga primen altijd met superpi 32m of de boel stabiel is. Gisteren heeft ie dat een poosje goed gedaan. Misschien dat ik wel weer opnieuw begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
En tuttie wil je die CFX 3200 voor 69 euro verkopen ? Misschien wil ik em wel :D
Nieuw zijn ze die prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:37:
Dat rom can not invoke had ik hier ook.
Ik heb verder ook mn brander op sata 3 en raid op 1/2. Maar booten vanaf sata brander gaat helaas niet.
Maar jij hebt ook time outs in eventviewer ??
Dan krijg je ze ook in bios 7/28 lijkt me... hier in ieder geval wel. Veel minder dan met eerste bord, maar kheb het nu 2x gehad in 3 dagen.
Ik heb gelukkig nog een DVD-Rom die aan IDE2 hangt, had al vaker gelezen dat bij veel mobo booten met een SATA brander/speler moeilijkheden kan geven.
Geen idee of ik errors krijg, want ik moet eerst windows Repair Installen.
Ik denk dat ik geen errors krijg, want ik heb juist twee Maxtor SATA1 schijven en jij hebt twee WD SATA2 schijven waarvan bekend is dat die combo juist problemen geven met de Uli Chip.
Erg triest dat je beide chips niet tegelijk kan draaien zonder die "Invoke error".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
icecoolsniper schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:37:
Probeer anders eerst de HTT los te testen. Ik kan makkelijk 330x4 HTT halen zonder voltages te verhogen. Volgens mij alleen SB voltage op 1.85 just to be sure rest 1.21v. Dus even CPU en ram wat lagerzetten en kijken of dat werkt met 5-5-5.
OMG waar ? Dat is wel heel goedkoop :\ toen ik em kocht was i nog 200 :\

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
69 euro kostie niet meer.. 79 euro nu ;)

www.alternate.nl

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lol wel erg goedkoop. Zijn de de vooraad aan het weg werken of zo.

69 euro is echt niet veel. Ben benieuwd hoe lang die beschikbaar blijven. Misschien maar eentje kopen voor een 2e systeem of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Er is ook iemand die hem voor 60 euro ex. verzendkosten aanbied in v&a. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Btw, hoe warm wordt bij jullie de temp van de chipset? Hij geeft hier 48 graden, en dat terwijl er een waterblok op de RD580 zit (Uli chip word passief gekoeld). Zit die tempsensor in de chipset zelf of ergens ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:06:
Btw, hoe warm wordt bij jullie de temp van de chipset? Hij geeft hier 48 graden, en dat terwijl er een waterblok op de RD580 zit (Uli chip word passief gekoeld). Zit die tempsensor in de chipset zelf of ergens ernaast.
Zou best kunnen inderdaad. Hier met de standaard fankoeler wordt hij 46 graden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Bij mij 43 met standaard koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
0mfg, wat 'n afzetters (ik hou me in :P) iemand vermeldde in dit topic dat het bordje bij iComputers waarschijnlijk ook nog 60 ging kosten klik, daar maar kijken dan >:)

@ iComputers.nl, bij -s krijg ik een php error o.i.d.
DFI Lanparty UT CFX3200-DR *CrossFire* € 190,00
Jammer

[ Voor 24% gewijzigd door m0nkey op 21-11-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 20:55

CdD

Ik heb ff een vraagje.
Waarschijnlijk is m'n mobo dood (Abit AN8-SLI) dus ik ga er deze week mee terug naar Alternate. Valt nog onder garantie, dus ik mag (neem ik aan) en nieuw mobo uitzoeken. Ik wil sowieso een DFI. Ik twijfel tussen die nF4 Ultra-D (€ 129,-) en CFX3200-DR (€ 79,-). Maar ik heb een nVidia 7900GT. Zou ik dan problemen kunnen krijgen met dat Crossfire mobo? Zo nee, dan koop ik lekker die goedkope :9

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:07:
[...]

Zou best kunnen inderdaad. Hier met de standaard fankoeler wordt hij 46 graden.
Dus je bedoelt dat die temp sensor niet in de chipset zit.
Hmm, vanavond eens een fan erop richten en kijken wat de temp doet. Blokje maakt namelijk wel goed contact.
Maar wat is die Ati RD580 chipset een verdomd klein chippie zeg. Ik heb nu van die oude Athlon XP kussensjes erom heen geplakt anders ben ik toch wel bang voor een core crush
m0nkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:32:
[...]

0mfg, wat 'n afzetters (ik hou me in :P) iemand vermeldde in dit topic dat het bordje bij iComputers waarschijnlijk ook nog 60 ging kosten klik, daar maar kijken dan >:)

[...]

Jammer
De week is nog niet om :)
CdD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:40:
Ik heb ff een vraagje.
Waarschijnlijk is m'n mobo dood (Abit AN8-SLI) dus ik ga er deze week mee terug naar Alternate. Valt nog onder garantie, dus ik mag (neem ik aan) en nieuw mobo uitzoeken. Ik wil sowieso een DFI. Ik twijfel tussen die nF4 Ultra-D (€ 129,-) en CFX3200-DR (€ 79,-). Maar ik heb een nVidia 7900GT. Zou ik dan problemen kunnen krijgen met dat Crossfire mobo? Zo nee, dan koop ik lekker die goedkope :9
Volg je het topic een beetje? Ik zou meer zorgen maken over alle andere "problemen" met dit bord dan over de vraag of je GT goed werkt in dit bord.

[ Voor 54% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-11-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
De week is nog niet om :)
Wat maakt dat uit dan? Bedoel je dat je bij Alternate toch nog 69 tot het einde van de week betaald of dat 'ie bij iComputers als 'ie in prijs verlaagd wordt dat deze week gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Demon_Eyez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:41:
[...]
Volg je het topic een beetje? Ik zou meer zorgen maken over alle andere "problemen" met dit bord dan over de vraag of je GT goed werkt in dit bord.
Gast.. Wat doe je nou moeilijk?
Ik stel normaal een vraag en dan krijg ik zo'n antwoord.. :S
Ik heb toch helemaal niks gevraagd over alle andere "problemen" met dit bord?
Ik stel m'n vraag nota bene in het goede topic ( [OC-939]Ervaringen/Trouble topic DFI CFX 3200 DR/G), dus dan kan ik toch een normaal antwoord krijgen?
Dankjewel. :X

[ Voor 26% gewijzigd door CdD op 21-11-2006 13:14 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Je 7900gt gaat goed werken hoor op dit mobo, maak je daar maar niet druk om.
De andere problemen daar moet je voor uitkijken. dat bedoeld demon eyez uit te leggen.
Probeer zijn post positief te lezen ;) :).

ROFL de restpartij raakt zekers op want ze hebben de prijs met een tientje omhoog geschroefd. :D

[ Voor 20% gewijzigd door waterking op 21-11-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Dankjewel ;) Dat wilde ik weten. :)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
CdD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:11:
[...]

Gast.. Wat doe je nou moeilijk?
Ik stel normaal een vraag en dan krijg ik zo'n antwoord.. :S
Ik heb toch helemaal niks gevraagd over alle andere "problemen" met dit bord?
Ik stel m'n vraag nota bene in het goede topic ( [OC-939]Ervaringen/Trouble topic DFI CFX 3200 DR/G), dus dan kan ik toch een normaal antwoord krijgen?
Dankjewel. :X
Man maak je niet zo druk, ik wilde alleen maar aangeven dat je bereid moet zijn voor problemen, precies zoals Waterking zegt. Juist omdat we in het Ervaringen topic zitten wilde ik je daarop wijzen.
Voor de crossfire doe je het niet wat je hebt een GT. Wat de prijs betreft, toch zou ik die Ultra-D nemen scheelt niet zo heel veel. Heb je tenmiste geen gezeur met je mobo ,
Maarre.... doe jij maar eens niet zo opgefokt kerel. Lekkere houding tegenover je medetweakers... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-11-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Waarom heeft dfi geen enkele info op hen support site staan over deze "problemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Het subforum staat er vol mee :) Ook met positieve dingen hoor :P

Kijk en huiver ...en klik :P

[ Voor 43% gewijzigd door m0nkey op 21-11-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
m0nkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:56:
Het subforum staat er vol mee :) Ook met positieve dingen hoor :P
LINK ME !!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dat is nou DFI. ik vind persoonlijk dat ze de schijn ophouden door in hun fora altijd maar te zeggen dat ze alles bewerkstelligen om dingen te fixen, maar puntje bij paaltje kan je erg lang wachten of er wordt nergens meer op gereageerd. Dat is nu al bij heel veel mobo's zo.
Op de "invoke error" wordt geeneens ingegaan, terwijl dit duidelijk een bug is in de latere bios versies.
Angry_Games verklaardt altijd dat hij nergens last van heeft, niet alleen bij dit mobo maar ook bij de probs met de nF3 en nF4 mobo's. Weet nog wel dat er toendertijd een heel topic is gewist met heel veel nuttige info over de multi probs met de UT Lanparty nF3.
Ik, samen met een paar anderen werden in zijn ogen te kritisch, eerst werden onze posts gedelete en daarna het hele topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okeey DFi heeft zijn problemen maar IMO is Asus op dit moment nog erger. Daar doen ze ook helemaal niets en worden vragen ook beantwoord met this subject is closed en zit je dus met je Probleem. Dit bord is veel beter qua bugs dan de Asus A8R32-MVP. ( Met alle andere dingen trouwens ook :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ach ja, ik was er al bekend mee, dus dat weerhoud me niet van zo'n bord te kopen. Met de nF3 en nF4 kwamen we er uiteindelijk ook uit :)

Wellicht beetje offtopic, maar goed. Ik ben member van Bleeding Edge maar toch kan ik niet die Tony Guide bekijken, alleen de eerste pagina van dat topic uit de Google cache. Iemand een oplossing hiervoor, snap er niets van. Krijg een medling dat ik beperkte privileges heb, blablabla.
Nieuwe account aangemaak, weer hetzelfde probleem. Toegang tot het hele forum maar niet naar die guide

[ Voor 59% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-11-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:49:
Ach ja, ik was er al bekend mee, dus dat weerhoud me niet van zo'n bord te kopen. Met de nF3 en nF4 kwamen we er uiteindelijk ook uit :)

Wellicht beetje offtopic, maar goed. Ik ben member van Bleeding Edge maar toch kan ik niet die Tony Guide bekijken, alleen de eerste pagina van dat topic uit de Google cache. Iemand een oplossing hiervoor, snap er niets van. Krijg een medling dat ik beperkte privileges heb, blablabla.
Nieuwe account aangemaak, weer hetzelfde probleem. Toegang tot het hele forum maar niet naar die guide
Okeey dan Ik kan er nu ook niet meer bij :| eerst nog wel. Vanaaf maar eens uitzoeken want door die guide loopt mijn systeem een stuk beter.

Edit:

Goede link gevonden:

http://www.bleedinedgesup...um/showthread.php?t=20506

Ik raad de mensen die dit bord willen dumpen eerst aan deze guide goed door te nemen en nog een poging te wagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey

Easy peasy, gewoon registreren, naar het forum gaan, niet het topic, dan zie je " DFI CFX3200-DR: ATI RD580 Tweak Attack", tweede post van onze mysterieuze man Tony: link naar het topic: DFI CFX3200 Setup and tweak guide, OP kan dus ook weer bijgewerkt worden :P
Dat is nou DFI. ik vind persoonlijk dat ze de schijn ophouden door in hun fora altijd maar te zeggen dat ze alles bewerkstelligen om dingen te fixen, maar puntje bij paaltje kan je erg lang wachten of er wordt nergens meer op gereageerd. Dat is nu al bij heel veel mobo's zo.
Op de "invoke error" wordt geeneens ingegaan, terwijl dit duidelijk een bug is in de latere bios versies.
Angry_Games verklaardt altijd dat hij nergens last van heeft, niet alleen bij dit mobo maar ook bij de probs met de nF3 en nF4 mobo's. Weet nog wel dat er toendertijd een heel topic is gewist met heel veel nuttige info over de multi probs met de UT Lanparty nF3.
Ik, samen met een paar anderen werden in zijn ogen te kritisch, eerst werden onze posts gedelete en daarna het hele topic!
Doe dat hier dan :P

Iemand trouwens een idee is wat DRAM is? Ik ken de afkorting maar dit is toch geen DDR (SD)RAM of wel? Zie eerste alinea van het Bleeding Edge topic ;)

Edit: Ik denk toch wel dat het gewoon RAM is na het zien van de screenies eronder... :?

[ Voor 37% gewijzigd door m0nkey op 21-11-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dynamic-Ram Config ? :D Ik heb geen idee. Maar het is echt een super plank je moet er alleen veel tijd in steken maar dan krijg je ook pressies wat je wilt. Ik ga vanaaf ook weer wat uurtjes in deze plank en zijn settings stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Duh? :P
Ik heb geen idee. Maar het is echt een super plank je moet er alleen veel tijd in steken maar dan krijg je ook pressies wat je wilt. Ik ga vanaaf ook weer wat uurtjes in deze plank en zijn settings stoppen.
Denk het ook, wil 'em toch wel aanschaffen, moeilijkste plankje ooit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tot nu toe wel ja. Maar alle DFi's zijn vrij lastig om alles er uit te halen. Maar ze kunnen ook zo veel meer dan alle andere moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Astennu schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:18:
Tot nu toe wel ja. Maar alle DFi's zijn vrij lastig om alles er uit te halen. Maar ze kunnen ook zo veel meer dan alle andere moederborden.
Amen _/-\o_

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking

edit: beeeh ik blaaaat
mijn probleem zit 'm in het geheugen. Ga dat nu even flink uitpluizen onder het genot van vele bakken thee

[ Voor 13% gewijzigd door waterking op 21-11-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik zag je post op DFI. Je kan lang en breed lullen over die "Invoke error", maar waar het op neer komt, is dat het gewoon een bug is die ze bij DFI eruit moeten halen. Op de een of andere manier gaat het fout wanneer beide sub-biossen worden geladen. Ze hebben hem vaker eruit gehaald, maar zijn te lui dat bij bios 28/7 te doen :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Demon_Eyez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:01:
[...]
Ik zag je post op DFI. Je kan lang en breed lullen over die "Invoke error", maar waar het op neer komt, is dat het gewoon een bug is die ze bij DFI eruit moeten halen. Op de een of andere manier gaat het fout wanneer beide sub-biossen worden geladen. Ze hebben hem vaker eruit gehaald, maar zijn te lui dat bij bios 28/7 te doen :( |:(
Invoke error ? je bedoeld dat ie blijft hangen in de bios ?

Tip voor mensen voor het afstellen van het geheugen (want alles op auto werkt met sommige latjes niet lekker) Zet je cpu op lage snelheid waar je zeker door weet dat het werkt, en knal je geheugen naar de snelheid waar je het graag op wilt hebben. Stel het zaakje stabiel af, stel divider in en hoppa je kunt met dezelfde instellingen maar met je cpu wat sneller gaan testen. Heb ik net ook gefixt en mijn systeem lijkt nu een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
waterking schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:17:
[...]

Invoke error ? je bedoeld dat ie blijft hangen in de bios ?
Ja, die bedoel ik. Met bios 28/7 is het niet mogelijk Sil + Uli tegelijk te laten draaien. Dus je hebt nu in weze een bord met maar vier bruikbare SATA aansluitingen.
Ook al zet je Sil in SATA-normal mode, en geeneens in SATA-Raid mode, dan krijg je die error zodra de Uli ook actief word.
En andersom geldt het verhaal ook.
En nog een stapje verder... als je een PCIe Raid insteekkaartje wil gebruiken moet je ook beide chips disablen, anders krijg je ook die error. Je kan dus maar één SATA/RAID Controller chip tegelijk draaien.

only Silicon SATA -> works
only Uli SATA -> works
only Raid add-on card -> works

Silicon SATA + Uli SATA -> werkt -> Error "Rom option can not invoke"
Silicon SATA + Raid add-on card -> Error "Rom option can not invoke"
Uli SATA + Raid add-on card -> Error "Rom option can not invoke"

Lijkt wel alsof ze gewoon een fout hebben gemaakt met de registers van het bios.
Dus alsof er geen plaats genoeg is voor de alle bioscode die de twee chips met hun sub-bios laden in het main-bios

Pagina: 1 2 3 4 Laatste