[OC-939]Ervaringen/Trouble topic DFI CFX 3200 DR/G

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Probeer te een beetje te spelen met async en read preamble. Daar zit ook een stabiliteits issue in.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke... Ik vind het erg jammer.. of jullie moeten mij een goede rede kunnen geven dat ik in mijn geval het bord moet houden.

Ik moet met deze cfx3200 mijn cpu meer volt geven (1.47 tegen 1.44 op ultra-d) om stabiel op 3.0 GHz te draaien. Op zich geen echt probleem.
Verder heb ik twee WD1200JS (120GB Sata2) in een raidarray. De Uli controler pikt deze dus niet lekker, waardoor ik soms een tijdelijke freeze krijg (controler time-out) van de ULI controler. Oplossing hiervoor is
a- Andere HDD's. Ga ik niet voor een bord kopen, waarmee ik niet verder kom in OC.
b- Sil 3114 controler gebruiken. Hdd performance lever ik dan in, omdat deze op de PCI-bus zit, waar ik ook een X-Fi op heb zitten. Tevens is dit een Sata1 controler. Ga ik er dus weer op achteruit.
c- PCI-Ex raid kaartje kopen... idem als bij a, ga ik niet voor een bord kopen, waarmee ik niet verder kom in OC.

Of iemand heeft een ander idee :+

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Handleiding doorgenomen enzo? Ook dat topic van Tony? Zijn trouwens meer guides dan die twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
m0nkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:19:
Handleiding doorgenomen enzo? Ook dat topic van Tony? Zijn trouwens meer guides dan die twee ;)
Welke guides nog meer.. want mbt CPU heb ik alle settings gehad 8)7

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
misschien "overvolt" de nf4 hem een klein beetje en met waterkoeling lijkt me dat ook niet je grootste probleem. Het probleem van de raid controller lijkt me lastiger. Ik zou als ik jou was kijken of daar een oplossing voor te vinden is

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Subforum met guides, tutorials etc. klik

Subforum AMD OC'ing

Other - "THE" Definitive DFI AMD Overclocking guide! (merged all the overclocking stickies into one guide!) klik

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

RAM moet je trouwens ook OC'en (fyi :P), dan kan je ook harder met je CPU ;)

[ Voor 8% gewijzigd door m0nkey op 21-11-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:14:
Oke... Ik vind het erg jammer.. of jullie moeten mij een goede rede kunnen geven dat ik in mijn geval het bord moet houden.

Ik moet met deze cfx3200 mijn cpu meer volt geven (1.47 tegen 1.44 op ultra-d) om stabiel op 3.0 GHz te draaien. Op zich geen echt probleem.
Verder heb ik twee WD1200JS (120GB Sata2) in een raidarray. De Uli controler pikt deze dus niet lekker, waardoor ik soms een tijdelijke freeze krijg (controler time-out) van de ULI controler. Oplossing hiervoor is
a- Andere HDD's. Ga ik niet voor een bord kopen, waarmee ik niet verder kom in OC.
b- Sil 3114 controler gebruiken. Hdd performance lever ik dan in, omdat deze op de PCI-bus zit, waar ik ook een X-Fi op heb zitten. Tevens is dit een Sata1 controler. Ga ik er dus weer op achteruit.
c- PCI-Ex raid kaartje kopen... idem als bij a, ga ik niet voor een bord kopen, waarmee ik niet verder kom in OC.

Of iemand heeft een ander idee :+
Kun je die HD's niet in SATA 1 mode draaien ? Het maakt toch geen ruk uit. Mijn raid haalt top 240-250 MB/s En dat is dus met 2 hd's je hebt echt gen 300 MB/s per HD nodig :)

En je kunt de Silicon image controller ff proberen. Jammer dat ze die niet op de PCI-E bus gooien die is namelijk meer dan snel genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 19:47 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:47:
[...]

Kun je die HD's niet in SATA 1 mode draaien ? Het maakt toch geen ruk uit. Mijn raid haalt top 240-250 MB/s En dat is dus met 2 hd's je hebt echt gen 300 MB/s per HD nodig :)

En je kunt de Silicon image controller ff proberen. Jammer dat ze die niet op de PCI-E bus gooien die is namelijk meer dan snel genoeg.
Sata1 mode maakt helaast niet uit op de ULI. Ik heb ze daar al op gehad. Silicon image liever niet.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Ik krijg dit mobo morgen binnen, en zit met verbazing te lezen over de disk controller verhalen.

Er gaan twee WD 3200KS-jes die ik graag in raid wil draaien.
Ga toch morgen alles met the uli raid controller proberen.

Ben bang dat ik nu al spijt heb van mijn aankoop :(

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Kip schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:31:
Ik krijg dit mobo morgen binnen, en zit met verbazing te lezen over de disk controller verhalen.

Er gaan twee WD 3200KS-jes die ik graag in raid wil draaien.
Ga toch morgen alles met the uli raid controller proberen.

Ben bang dat ik nu al spijt heb van mijn aankoop :(
Heel veel geluk gewenst ;(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Waarom ben ik dan de enige die geen last heeft ? Omdat ik Native Sata 1 heb ? Ik snap zo i zo niet waarom iedereen Sata II wil het boeit echt geen ruk in snelheid tov Sata 1 en geeft vaak problemen.

En tuttie waarom niet ff die SIL controller testen ? misschien valt het heel erg mee ? Vroeger had ik die ook en was toch veel sneller dan een singel HD. Probeer everest maar eens en post je resultaten zal ik die van mij ook posten misschien merk je er na genoeg niets van.

[ Voor 85% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 20:41 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:39:
Waarom ben ik dan de enige die geen last heeft ? Omdat ik Native Sata 1 heb ? Ik snap zo i zo niet waarom iedereen Sata II wil het boeit echt geen ruk in snelheid tov Sata 1 en geeft vaak problemen.

En tuttie waarom niet ff die SIL controller testen ? misschien valt het heel erg mee ? Vroeger had ik die ook en was toch veel sneller dan een singel HD. Probeer everest maar eens en post je resultaten zal ik die van mij ook posten misschien merk je er na genoeg niets van.
Ik kan het proberen. Maar ik zie het nut er niet echt meer van in. Ook al "valt het mee", ik wil alles uit de pc halen.
Cpu en mem komen niet verder op dit bord. Crossfire ga ik niet draaien, dus daar hoef ik ook niet over te denken.
Ik had dit bord gekocht, omdat hij zo goedkoop was. Even een nieuwe uitdaging... eens kijken of ik verder zal komen, maar ik bereik niet wat ik wel met mijn nf4 had.

Verder heb ik echt mijn best gedaan om alles uit het bord te halen. Hiervoor heb ik veel geduld moeten hebben. Het ligt er niet aan "of ik me wel genoeg heb verdiept" of dat ik "de guides niet goed heb gevolgd". Die settings hebben allemaal in mn bios gestaan. Heb zelf ook veel geexperimenteerd met de verschillende waardes. Maar het lukt gewoon niet om verder te komen dan met m'n NF4 ultra.

Dit en het raid probleem erbij, maken het bord minder interessant voor me. Ik vind het erg jammer, want crossfire bordje is toch wel leuk, zeker omdat je zo veel in kan stellen, en de plaats van de ati chip is gunstiger dan de NF4 chip.

* Tutti-frutti gaat terug naar ultra-d

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Heb hier ingesteld read preamble van 5,5 en async van 8.
Misschien dat nog meer mensen moeite hebben met het afstellen van hen ram ?
Nmos en Pmos heb ik beiden op 01 en ldt bus receiver op 10 (dankzij tip van elmer)

Astennu nogmaals bedankt voor het geven van ramtimings voor uccc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
waterking schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:58:
Nmos en Pmos heb ik beiden op 01 en ldt bus receiver op 10 (dankzij tip van elmer)

pmos op 04 hier hoor ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
waterking schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:58:

Ik ben nog eens in die timings gedoken maar met Andere settings kon ik niet eens booten. Terweil die minder zwaar zouden zijn voor het geheugen. Tot nu toe is dit het beste voor mij:

Enable-3-4-8-3-7-14-2-2-1-2-1560-Enabled-Disable-Auto-Disable

Dan 2e stuk:

Auto - Level 6 - level 3 reduced 30% - Auto - Auto - 9ns- 6ns- Disable - 16x - 7x - 4 Bursts.

Dit was goed genoeg voor 263 MHz 2.55 Volt op het Ram geheugen in bios. Verder heb ik niet getest. Maar er zit volgens mij wel meer in. Nogmaals dit is voor UCCC geheugen. Ik ben benieuwd of mensen veel winst merken.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 21-11-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:38:
Hey Tutti-frutti,

Je hebt de meeste settings op auto staan. Ik raad je aan de geheugen settings van onderstaand lijstje over te nemen. Dat gaat heel veel schelen. Succes!

CPC: enable
TCL = 3
TRCD = 3
TRAS = 8
TRP = 3
TRC =7
TRFC = 12
TRRD = 3
TWR = 2
TWTR = 2
TRWT = 3
TREF = 3120
TWCL = 1
Bank = enable

DQS skew control: auto
DQS skew value: 0
DRAM Drive Strenght= 7
Dram Data Drive = Auto
Max async latency= 8.0nano seconds
Dram respnce tim = Normal
Read Preamble Time = 5.0 nano seconds
Idle Cycle = 16
counter = Disable
R/W queue = 16x
Bypass max = 07x
32 byte granularity = disable 8 bursts
Deze post verdient een award voor waardevolste post in deze thread:
wat heb ik zitten VLOEKEN en K*NK*REN gisterenavond zeg....... OMFG :X
Maar nu boot ie ineens door.....

He je weleens met een hamer in je klauwen gestaan en op het punt gestaan een splinternieuw mobo te slopen? >:)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
eej man, vervelend om te horen dat het je niet helemaal lukt met dat bord.

Maar er zijn ook postieve geluiden. Gister Windows opnieuw erop gezet. Daarna de Uli integrated drivers 2.20 geinstalleerd en daarna direct de losse v6.2.2.1 Beta driver voor de Uli Raid controller.

Resultaat: een goed werkende Raid0 array met absoluut geen freezes of lock-ups. :)

Combo:
Bios 28/7 + Beta v6.2.2.1
Sata1 - 120Gb Maxtor DiamondMax9
Sata2 - 120Gb Maxtor DiamondMax9
Sata4 - Samsung SATA DVD-RW

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Garrett schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:30:
[...]

Deze post verdient een award voor waardevolste post in deze thread:
wat heb ik zitten VLOEKEN en K*NK*REN gisterenavond zeg....... OMFG :X
Maar nu boot ie ineens door.....

He je weleens met een hamer in je klauwen gestaan en op het punt gestaan een splinternieuw mobo te slopen? >:)
>:) hehe wat zei ik je kerel.
Ik heb hier aantekeningen liggen voor al mijn instellingen. Heb nu alles getest en uitgewerkt. zal het vanavond wel posten.

Alvast een klein voorproefje, uit onderzoek is gebleken :o (wat klinkt dat vet) dat de ldt bus receiver ingesteld moet worden op ldt bussnelheid (hier 1138) :10 = 11,38 afronden en hier is hij dus 11.

[ Voor 15% gewijzigd door waterking op 22-11-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Gebleken? :P Damn ik ben echt blij meer positieve dingen te horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
m0nkey schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:53:
Gebleken? :P Damn ik ben echt blij meer positieve dingen te horen :D
Sorry, tijdens de les op GoT is niet slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:31:
[...]

Maar er zijn ook postieve geluiden. Gister Windows opnieuw erop gezet. Daarna de Uli integrated drivers 2.20 geinstalleerd en daarna direct de losse v6.2.2.1 Beta driver voor de Uli Raid controller.

Resultaat: een goed werkende Raid0 array met absoluut geen freezes of lock-ups. :)

Combo:http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/26897144/0
GoT - Tweaking & Cooling Algemeen - [OC-939]Ervaringen/Trouble topic DFI CFX 3200 DR/G - Insert message - Powered by React
Ik weet niet welke drivers ik heb maak ik heb ook nooit problemen met me DM10 Hd's. De vraag is nu lost dit ook de problemen op van de Sata II hd's. Volgens mij had tuttie de hoop al opgegeven.
waterking schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:37:
[...]

>:) hehe wat zei ik je kerel.
Ik heb hier aantekeningen liggen voor al mijn instellingen. Heb nu alles getest en uitgewerkt. zal het vanavond wel posten.

Alvast een klein voorproefje, uit onderzoek is gebleken :o (wat klinkt dat vet) dat de ldt bus receiver ingesteld moet worden op ldt bussnelheid (hier 1138) :10 = 11,38 afronden en hier is hij dus 11.
dus je wilt zeggen dat als ik 1200 HTT draai ik 12 moet pakken ? en als ik 1380 HTT heb ik 14 moet nemen ? Ik ben volgens mij nu 1200 MHz aan het testen met 5-5-5. Maar mocht i daar problemen mee geven zal ik eens 12 pakken. Maar dan vraag ik me af waarom DFi em standaard niet op 10 zet als je stock 1000 HTT doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik vermoed dat als je cpu niet tot de max gepushed wordt het niet zo heel veel uitmaakt wat je instelt.

En wat betreft Pmos en Nmos, als je weet dat je het minimale aantal volts in hebt gesteld om stabiel 3ghz te draaien dan moet je het rond de 17/18 zoeken. Overvolt je iets, dan moet je het lager gaan zoeken. Idd rond de 1 t/m 5.

deze formule werkt voor mij 3000 : 1138 : 17 = 0,155 = 1,55v

[ Voor 8% gewijzigd door waterking op 22-11-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
waterking schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:34:
ik vermoed dat als je cpu niet tot de max gepushed wordt het niet zo heel veel uitmaakt wat je instelt.

En wat betreft Pmos en Nmos, als je weet dat je het minimale aantal volts in hebt gesteld om stabiel 3ghz te draaien dan moet je het rond de 17/18 zoeken. Overvolt je iets, dan moet je het lager gaan zoeken. Idd rond de 1 t/m 5.
Zou kunnen me CPU kan 2800 loopt nu 2700 op 1.35v als ik me niet vergis. Maar waarom hebben mensen het er dan over dat 04 - 01 stabieler is ? En hoe weet je waar je moet zitten bij bv 2400 mhz en 2800 MHz ? gewoon maar wat proberen ? Sommige gebruiken ook 31-31. andere weer tussen de 10-10 en 15-15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:31:
[...]

Combo:
Maar jij hebt er ook geen last van gehad lijkt me ? Maxtors sliktie meestal wel :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
het kan idd zo zijn dat het maar "gewoon" wat proberen is. Dfi heeft speciaal gekozen om deze functies vrij te geven. Ze hadden er beter wat extra informatie over kunnen geven want veel mensen komen in de knoei. Ik kan niet alles verklaren want ik ben geen bios of printplaat expert.

Ik zoek gewoon een patroon in mijn instellingen en daarvan de resultaten. Waaruit ik deze resultaten heb verkregen.

Astennu jij moet als je 2700mhz met een htt van 1200 draait 16-16-12 of 17-17-12 draaien.
Zou je dit kunnen testen

[ Voor 12% gewijzigd door waterking op 22-11-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:57:
[...]

Maar jij hebt er ook geen last van gehad lijkt me ? Maxtors sliktie meestal wel :)
Had je deze drivers ook al geprobeerd ? Misschien helpt het.
waterking schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:58:
het kan idd zo zijn dat het maar "gewoon" wat proberen is. Dfi heeft speciaal gekozen om deze functies vrij te geven. Ze hadden er beter wat extra informatie over kunnen geven want veel mensen komen in de knoei. Ik kan niet alles verklaren want ik ben geen bios of printplaat expert.

Ik zoek gewoon een patroon in mijn instellingen en daarvan de resultaten. Waaruit ik deze resultaten heb verkregen.
Ah okeey maar het is niet zo dat je als je 3000 MHz wil je bv 21-21-10 moet nemen. En met 2800 17-17-10. Het zou handig zijn als een een verband zou zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 22-11-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Astennu schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:03:
[...]

Had je deze drivers ook al geprobeerd ? Misschien helpt het.

[...]

Ah okeey maar het is niet zo dat je als je 3000 MHz wil je bv 21-21-10 moet nemen. En met 2800 17-17-10. Het zou handig zijn als een een verband zou zijn.
Er zit meer verband in de snelheid van je cpu - htt en de Nmos/Pmos die je gebruikt.
3000 : 1138 : 17 = 0,155 ik heb 1,55v ingesteld.

in jou geval misschien 2700: htt : 1t/m31 ( de waarde waarvan de uitkomst van deze som het dichtst bij de door jou gekozen voltage) = uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
waterking schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:14:
[...]

Er zit meer verband in de snelheid van je cpu - htt en de Nmos/Pmos die je gebruikt.
3000 : 1138 : 17 = 0,155 ik heb 1,55v ingesteld.

in jou geval misschien 2700: htt : 1t/m31 ( de waarde waarvan de uitkomst van deze som het dichtst bij de door jou gekozen voltage) = uitkomst
Dus voor mij zou het 2700 : 1200 : 17 = 0.132 En dus 1.35v ( 1.4 Ingesteld ). Mja ingesteld en krijgen is iets anders he. Als ik 1.4 instel krijg ik 1.35v.

Maa het valt wel te proberen :) Echter vraag ik me af of het voltage er wel iets mee te maken heeft. Als ik 20 zou instellen heb ik niet ineens maar 1.1v nodig om 2700 te kunnen draaien. Dat gaat gewoon niet werken.

Ik weet niet of tuttie hier ook op gelet heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Astennu schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:29:
[...]

Dus voor mij zou het 2700 : 1200 : 17 = 0.132 En dus 1.35v ( 1.4 Ingesteld ). Mja ingesteld en krijgen is iets anders he. Als ik 1.4 instel krijg ik 1.35v.

Maa het valt wel te proberen :) Echter vraag ik me af of het voltage er wel iets mee te maken heeft. Als ik 20 zou instellen heb ik niet ineens maar 1.1v nodig om 2700 te kunnen draaien. Dat gaat gewoon niet werken.

Ik weet niet of tuttie hier ook op gelet heeft ?
je kunt idd niet op 0,1v gaan draaien, maar dat is ook niet de opzet het is wel mogelijk zo dicht mogelijk bij de grens te gaan zitten van wat je cpu werkelijk kan op welke snelheid en op welk voltage. Het is geen wondermiddel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Astennu schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:23:
[...]

Ik weet niet welke drivers ik heb maak ik heb ook nooit problemen met me DM10 Hd's. De vraag is nu lost dit ook de problemen op van de Sata II hd's. Volgens mij had tuttie de hoop al opgegeven.

[...]
Kan je heel snel zien. Gewoon bij Device Properties van jde Uli Raid controller kijken, en dan Driver details. Bestandje m5288.sys is dan bijvoorbeeld in mijn geval versie nummer 6.2.2.1.
Ik krijg het idee dat het bij sommige mu wel is opgelost. Maar dat zijn vooral mensen die GEEN Western Digital HD's hebben of Seagate drives

Hitachi SATA2 drives, bios 28/7 en beta 6.2.2.1. schijnen het best te werken op de Uli raid.
Tutti-frutti schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:57:
[...]

Nee geen last idd, ik draai met 2xSATA1 Maxtors

[ Voor 15% gewijzigd door Demon_Eyez op 22-11-2006 11:48 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
waterking schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:39:
[...]

je kunt idd niet op 0,1v gaan draaien, maar dat is ook niet de opzet het is wel mogelijk zo dicht mogelijk bij de grens te gaan zitten van wat je cpu werkelijk kan op welke snelheid en op welk voltage. Het is geen wondermiddel ;)
Neeh dat snap ik. Maar ik zal eens proberen of ik op die manier wel 2800 MHz met 1.35/1.4v helemaal stabiel kan krijgen. De cpu is meestal wel stabiel ( Prime op cpu zonder mem load ) Maar zodra ik blend ga testen met de 2 volle GB in gebruik wil i na een uur ongeveer een fout gaan geven. Memtest zie ook geen fouten in het geheugen. Maar die kijkt weer helemaal niet of de cpu wel stabiel is alleen het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Astennu schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:55:
[...]

Neeh dat snap ik. Maar ik zal eens proberen of ik op die manier wel 2800 MHz met 1.35/1.4v helemaal stabiel kan krijgen. De cpu is meestal wel stabiel ( Prime op cpu zonder mem load ) Maar zodra ik blend ga testen met de 2 volle GB in gebruik wil i na een uur ongeveer een fout gaan geven. Memtest zie ook geen fouten in het geheugen. Maar die kijkt weer helemaal niet of de cpu wel stabiel is alleen het geheugen.
Superpi 32m al geprobeerd. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
waterking schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:58:
[...]

Superpi 32m al geprobeerd. ?
Jep die werkt goed. Maar Super Pi is minder zwaar dan Prime volgens mij. Ik heb ook wel eens gezien dat prime na 3 of 8 uur een error geeft en hij moet natuurlijk 24/7 stabiel worden. Hij staat nu al de hele ochtend aan ben benieuwd of hij straks een error heeft gegeven. Zo ja probeer ik die setting van jou even met Pmos en Nmos van 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb de pmos en nmos op 17 - 17 getest met HT @ 10 en hij liep iets meer dan 3 uur. Daar na zonder reboot weer getest en toen maar 4 min.

Ik ga dit weekeind gewoon die hele bios en de onderliggende bios er uit knallen en er opnieuw in flashen. Tony had het er over dat als je te ver ging met HTT dat je het idee kon krijgen dat het moederbord kapot was. En dat dit hielp en dat je oc daar na weer beter kon zijn.

Ik heb in het begin veel liggen kloten met die plank dus misschien helpt het bij mij ook. Anders heb ik nog hoop op een super oc met een Opteron 170.

• m0nkey
De DFI CFX 3200 DR/G niet meer beschikbaar @ Alternate.nl klik ;(

• Astennu
m0nkey schreef op donderdag 23 november 2006 @ 06:48:
De DFI CFX 3200 DR/G niet meer beschikbaar @ Alternate.nl klik ;(
Of ze krijgen er te veel terug of de voorraad is op.

• m0nkey
Astennu schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:48:
[...]

Of ze krijgen er te veel terug of de voorraad is op.
Geachte heer/mevrouw(?) :( ,

Helaas is deze kaart end of life - dit houdt in dat deze niet meer leverbaar
is. Wellicht dat u een passend alternatief kunt vinden op onze website
www.alternate.nl <http://www.alternate.nl/>

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,

Jessany van't Hoff

Alternate Nederland
;(
Worden de andere DFI borden (van het s939 platform) de komende tijd in de aanbieding geplaatst?
:P

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Heb ik toch nog een goede deal gedaan voor 69 euro :)
Misschien dat jullie kunnen wachten op de prijsdaling bij i-computers?

edit:

ik heb me systeem inmiddels wel stabiel op 2.8GHz na wat tweaken van de instellingen. Vandaag nog verder proberen, maar ik denk dat me proc/mem toch aan de max zit aangezien als ik verder ophoog ik gelijk prime errors krijg(binnen 5 minuten).

Ff testen met de instellingen die dit topic rondvliegen :P

edit 2:

een moederbord een kaart? ik zou het gewoon moederbord noemen iig :P

[ Voor 63% gewijzigd door icecoolsniper op 23-11-2006 10:34 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• waterking
kun jij je huidige instellingen ook posten ?

• Demon_Eyez
icecoolsniper schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:32:
Heb ik toch nog een goede deal gedaan voor 69 euro :)
Misschien dat jullie kunnen wachten op de prijsdaling bij i-computers?
Denk niet dat die er nog komt. Alternate was de enige met die lage prijs. Nu is die "aanbieding" er niet meer, dus ook geen reden voor andere webshops om te gaan concureren met een lage(re) prijs voor dat bord

• Astennu
Demon_Eyez schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:48:
[...]

Denk niet dat die er nog komt. Alternate was de enige met die lage prijs. Nu is die "aanbieding" er niet meer, dus ook geen reden voor andere webshops om te gaan concureren met een lage(re) prijs voor dat bord
Ik vraag me echt af hoe die zo goedkoop konden zijn. Dingen waren eerst 220 euro :\.

• Demon_Eyez
Anders eens collectief Alternate mailen en vragen of dit nu een aanbieding/restpartij/prijsfout was oid.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb alles als volgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/icecoolsniper/timings.JPG

edit:

Daarnet toch een crash in NFS:C. Waarschijnlijk wordt mijn gehuegen te warm, als ik het aanraak is het echt gloeiend heet.
Ik heb nog zo'n zalman arm met fan liggen, kijken hoe dat gaat :)

[ Voor 51% gewijzigd door icecoolsniper op 23-11-2006 12:52 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Demon_Eyez schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:47:
Anders eens collectief Alternate mailen en vragen of dit nu een aanbieding/restpartij/prijsfout was oid.
Ik en Elmer hebben dat al gevraagd. Er kwam niet echt een duidelijk antwoord uit. Ik heb wel gelachen, want ik dacht dat het een fout was. Had ik maar 5 van die bordjes gekocht >:)

• m0nkey
:D klik
0mfg, weet niet of deze ook net 69 euro is maar ik hoop dat DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D/G dezelfde prijs krijgt :Y)

• Astennu
m0nkey schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:20:
:D klik
0mfg, weet niet of deze ook net 69 euro is maar ik hoop dat DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D/G dezelfde prijs krijgt :Y)
Ik denk dat DFi een batch van die oude borden kwijt moet. En dat deze dus zo goedkoop verkocht worden.

• Demon_Eyez
Lijkt me logisch dat dat bord niet zo duur is, is namelijk een achterhaald nF3 bord met AGP bus.

• m0nkey
Demon_Eyez schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:43:
Lijkt me logisch dat dat bord niet zo duur is, is namelijk een achterhaald nF3 bord met AGP bus.
Uiteraard, maar was die wel zo goedkoop, zou me niet verbazen als deze ook duur was voordat de DFI's opwaren ;)

• Demon_Eyez
Exacte prijs weet ik niet, maar duur bordje is het al een tijd niet meer

• waterking

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

Ik ben ook van plan om dit bordje aan te schaffen, maar ik heb hier 2 WD raptors liggen die ik in raid 0 wil zetten. Dit zijn S-ATA1 schijven.
Hebben deze ook problemen met de Uli-raidcontroller??

En als het niet werkt zet ik ze gewoon op de SI-controller, daar heb ik geen moeite mee!

En damn, net achter het net gevist bij Alternate -O-

• waterking
Ik heb er hier nog 1 die ik weg ga doen.

[ Voor 101% gewijzigd door waterking op 23-11-2006 21:56 ]

• Astennu
BarrY A. schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:17:
Ik ben ook van plan om dit bordje aan te schaffen, maar ik heb hier 2 WD raptors liggen die ik in raid 0 wil zetten. Dit zijn S-ATA1 schijven.
Hebben deze ook problemen met de Uli-raidcontroller??

En als het niet werkt zet ik ze gewoon op de SI-controller, daar heb ik geen moeite mee!

En damn, net achter het net gevist bij Alternate -O-
Moet goed werken. Sata 1 geeft geen problemen hier. En heb 4 hd's in raid. Trouwens wel veel mensen die het snel opgeven met dit moederbord :D Ik ga door tot het bittere einde :P Andere moederborden met RD580 zuigen nog harder. En wil geen Nforce 4.

• waterking
Het is idd een pittig bord en ook ik wijk er vanaf. Ik zou zeggen, STERKTE !! :)

[ Voor 66% gewijzigd door waterking op 23-11-2006 23:09 ]

• Astennu
waterking schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:08:
Het is idd een pittig bord en ook ik wijk er vanaf. Ik zou zeggen, STERKTE !! :)
Ik red het wel. Ik heb nog genoeg DOC spirrit in me bloed zitten :D Dus dat komt wel goed :P. Hopelijk is die opteron 170 nog leverbaar heb er namelijk grote plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Astennu schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:57:
[...]

Moet goed werken. Sata 1 geeft geen problemen hier. En heb 4 hd's in raid. Trouwens wel veel mensen die het snel opgeven met dit moederbord :D Ik ga door tot het bittere einde :P Andere moederborden met RD580 zuigen nog harder. En wil geen Nforce 4.
Kijk, dat wil ik nou ook niet!! Ook al loopt Nvidia iets voor op het gebied van high-end graphics, ik blijf Ati trouw!!! :P
Wat voor merk hd's heb je dan??

nog bedankt trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BarrY A. schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:00:
[...]

Kijk, dat wil ik nou ook niet!! Ook al loopt Nvidia iets voor op het gebied van high-end graphics, ik blijf Ati trouw!!! :P
Wat voor merk hd's heb je dan??

nog bedankt trouwens...
Maxtor Diamond Max 10's. Same here ik heb ook een Nvidia Geforce 7600 Go in me laptop maar had liever een ATi gehad. Maar ik wou igg een AMD cpu. Dus dan was dit de enige oplossing :)

en de Opteron 170 is niet meer leverbaar. Dus dat feestje gaat niet meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Iets om rekening mee te houden: Wat ook freezes/lock-ups kan veroorzaken ongeacht welke bios, drivers of Sata1/2 drives worden gebruikt:

Marvell lan poort 1 of 2 IRQ 19
Uli Raid controller IRQ 19

Als je maar één Marvell LAN poort gebruikt, zet dan de tweede Marvell LAN poort uit in het bios, dan is de kans dat dat ze (Uli chips + Marvell LAN) beide dezelde IRQ gaan gebruiken een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Wellicht een domme vraag, maar waar kan ik in het bios de PCIe busspeed instellen, kan het nergens vinden of ik kijk er continu overheen. Dank U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

mijn zomaar opnieuw aangaan probleem is weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
icecoolsniper schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:33:
mijn zomaar opnieuw aangaan probleem is weer terug :(
wake up on LAN uit?
Dit springt soms zomaar aan in bios, had ik ook last van.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja ik meen van wel. Ik kan het alleen nergens meer terugvinden in het BIOS.
Opnieuw een teleurstelling, ik krijg mijn systeem niet meer stabiel @ 2799MHz, wat het dus eerst wel was. Ik was ineens al mijn instellingen kwijt door een automatische reset van het BIOS.
Tevens geeft het BIOS nu een minder hoge voltwaarde aan voor vdimm dan eerst.

Ik heb ook mijn reepjes mem omgewisseld(de modules van dezelfde batch in dual channel gezet). Misschien dat toch eens terugdraaien, want dat werkte prima(ondanks de andere batches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Ik draai nu 3 dagen raid 0 met twee WD 3200KS-en. Op poort 3 en 4 van de uli controller. De Silicon Image controller heb ik vanaf het begin al uitgezet.

Nog helemaal niks overclocked, ik wil eerst zeker zijn dat de raid wel goed blijft werken.

Testjes zien er wel leuk uit :)
http://img380.imageshack.us/img380/4812/hetachyf2.jpg

Maar ik maak me nog steeds zorgen of dit goed blijft, want een vraagje aan de overige gebruikers;
Kregen jullie eigenlijk meteen al fouten of pas na een tijdje?

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Astennu schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:09:
[...]

Maxtor Diamond Max 10's. Same here ik heb ook een Nvidia Geforce 7600 Go in me laptop maar had liever een ATi gehad. Maar ik wou igg een AMD cpu. Dus dan was dit de enige oplossing :)

en de Opteron 170 is niet meer leverbaar. Dus dat feestje gaat niet meer door.
Heb je al bij Zercom gekeken, zijn er nog 9 op voorraad!! Of heb je een speciaal adresje ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg ik krijg me systeem niet meer stabiel @ 311FSB. Paar dagen geleden was dit nog wel het geval. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BarrY A. schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:22:
[...]

Heb je al bij Zercom gekeken, zijn er nog 9 op voorraad!! Of heb je een speciaal adresje ofzo?!
Owh nice. Ik ga daar dan maar bestellen. Want de leveranciers kunnen ze niet echt meer krijgen. Gaan meer dan 2 weken duren.
icecoolsniper schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:34:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg ik krijg me systeem niet meer stabiel @ 311FSB. Paar dagen geleden was dit nog wel het geval. Wat kan ik doen?
Ik ken het probleem. Het heeft volgens mij te maken met Hoge HTT en mem speeds. Vandaar dat ik nu ook een Opteron 170 ga proberen. Ik verwacht dan wel zonder probelemen hoger te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Het heeft wel gewoon goed gewerkt, totdat het bord zichzelf moest resetten door te strakke timings.
Ik heb ven alles handmatig ingesteld, en de bypass max van 6 naar 5 gezet(eerst had ik 7, maar dat was dus het snelst, en wss daar de errors van).

Toch nog een keer slap instellen alle timings, kijken of ik hoog kom.

edit:

Hoe graag ik ook een opteron 170 of iets vergelijkbaars zou willen, ik vind het gewoon het geld niet waard. Misschien over een tijdje kopen 2e hands als mensen hun systeem weer gaan dumpen voor vista enzo :P

[ Voor 25% gewijzigd door icecoolsniper op 27-11-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
icecoolsniper schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:16:
Het heeft wel gewoon goed gewerkt, totdat het bord zichzelf moest resetten door te strakke timings.
Ik heb ven alles handmatig ingesteld, en de bypass max van 6 naar 5 gezet(eerst had ik 7, maar dat was dus het snelst, en wss daar de errors van).

Toch nog een keer slap instellen alle timings, kijken of ik hoog kom.

edit:

Hoe graag ik ook een opteron 170 of iets vergelijkbaars zou willen, ik vind het gewoon het geld niet waard. Misschien over een tijdje kopen 2e hands als mensen hun systeem weer gaan dumpen voor vista enzo :P
Dan zou het kunnen zijn dat je 2e bios ook enigszins corrupt is. Er is een manier om die te herstellen. Ik heb zelf nog geen tijd genomen om dat te doen. Ik zal het deze week eens proberen. Ze zijden dat dat wel eens kon gebeuren als je te ver was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Mijn results so far:
Op m'n nF4 Ultra-D draaide ik met m'n X2 4600+ @ 12x237 2.5-2-2-6-1T
Ook met m'n CFX3200 draai ik nu 12x237 zonder problemen. Pmos en Nmos staan op 16-16-10
HTT PLL staat op Low Speed en CPU DRV Strength op Normal, Dual Prime is 8 uur lang stabiel.

Wel zie ik helaas in het Event viewer log de m5228 errors staan, 2 keer direct achter elkaar en alleen tijdens het laden van het bureaublad in Windows , direct na het booten.
Maar van freezes of errors heb ik geen last. Ook niet met het kopieren van grote bestanden, partities of HD tach. Dus het zal wel :)

Vroeg me alleen af, waar kan je in het bios de PCIe busspeed aanpassen?
In het bios van m'n Ultra-D stond deze altijd in het Genie bios, maar nu kan ik die optie nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:01:
Mijn results so far:
Op m'n nF4 Ultra-D draaide ik met m'n X2 4600+ @ 12x237 2.5-2-2-6-1T
Ook met m'n CFX3200 draai ik nu 12x237 zonder problemen. Pmos en Nmos staan op 16-16-10
HTT PLL staat op Low Speed en CPU DRV Strength op Normal, Dual Prime is 8 uur lang stabiel.

Wel zie ik helaas in het Event viewer log de m5228 errors staan, 2 keer direct achter elkaar en alleen tijdens het laden van het bureaublad in Windows , direct na het booten.
Maar van freezes of errors heb ik geen last. Ook niet met het kopieren van grote bestanden, partities of HD tach. Dus het zal wel :)

Vroeg me alleen af, waar kan je in het bios de PCIe busspeed aanpassen?
In het bios van m'n Ultra-D stond deze altijd in het Genie bios, maar nu kan ik die optie nergens terug vinden.
Klopt het zit em in de hoge HTT's ik kan 2500 MHz ook rock sollid draaien. Met die opteron 170 ga ik denk ik ook veel verder komen omdat ik dan die hoge HTT's niet hoef te gebuiken.

Het zit em denk ik in die memory dividers. Zolang je 1:1 kan draaien is er geen probleem. Echter 330 MHz 1:1 wordt lastig. Me cpu is dan gewoon prime stabiel alleen krijg altijd fouten op core 1 met de memory test.

PCI E speed heb ik niet gezien heb daar nog even speciaal naar gezocht. Misschien moet je DFi daar eens over mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

PCIe speed staat idd niet in het BIOS. Kijk eens of het wel in een oud BIOS staat?

Ik heb toch echt wel nadeel van mijn opteron 144 met zijn multiplier van 9. Ik heb echter net 1,5 uur prime 95 gedraaid op 311FSB en het schijnt weer te werken.

@astennu, wat is die manier dan voor het opnieuw flashen van het Bios??

edit:

ik zag dat ik nog oude uli drivers gebruikte uit 2005. Maar ff de drivers gedownload die op het DFI support forum werden gesuggereerd. Hopelijk helpt et.

[ Voor 20% gewijzigd door icecoolsniper op 27-11-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik kan vanavond testen met 11x260 eens kijken of zaak stabiel blijft.

Volgens mij is die PCIe busspeed optie gewoon verdwenen. Ik ga niet zoeken naar andere biossen, want dit bios draait juist zo lekker zonder freezes of lock-ups. :)
Ik stel eventueel de PCie busspeed wel in tijdens Windows startup met de nieuwe ClockGen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik ben maar weer terug gegaan naar de 300FSB, kijken of dat wel stabiel wil. Zo niet dan is er toch echt iets aan de hand met 1 van me componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
icecoolsniper schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:17:
ik ben maar weer terug gegaan naar de 300FSB, kijken of dat wel stabiel wil. Zo niet dan is er toch echt iets aan de hand met 1 van me componenten.
Of die 2e bios:

Quote van Tony:
Guys

When pushing your board you may just push it a little to far, the issue then is the board does not seem to overclock nice..infact you usually end up thinking you broke it or it just went bad.....issue is cmos has been corrupted, the cmos you can not see.

The fix is to clear this cmos from DOS
with this tool, load up pure dos, then run the exe here, it clears the cmos completely and allows the board to perform as it should. ( http://homepage.ntlworld....s%20settings/F_TESTER.zip )

I will be adding this info to my guide on BE also, the issue seems to be the the ULI south bridge and does hold the board back if pushed hard. Also for high clcoks do NOT run raid, the best is to run an IDE drive, second best is a SATA drive but you will lose upto 10fsb if you run raid unless you are off the SI controller.
Ik heb het nog niet getest of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De Opteron 170's staan er bij Zerocom ook niet meer op :\ Toen ik bestelde waren er nog 9 op voorraad nu 0 en kun je niet eens meer bestellen :\ Geld en alles is al overgemaakt :\

Edit:

Waren niet meer leverbaar. Dus meteen geld terug gevraagd. Misschien toch maar een 65µ cpu gaan overwegen :P 5 dec zouden die komen. Als die nu makkelijk 3.4 GHz halen kan dat nog wel leuk zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 28-11-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

socket 939 cpu's worden toch helemaal niet meer gemaakt??

65nm processoren? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
icecoolsniper schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:30:
socket 939 cpu's worden toch helemaal niet meer gemaakt??

65nm processoren? Heb ik wat gemist?
S939 wordt niet meer gemaakt zo ver ik weet. En op 5 dec brengt AMD de Athlon X2's in 65nm uit. Deze zullen wel voor AM2 zijn.
AMD zal begin volgende maand, 5 december, de eerste 65nm Athlon 64 X2-processors introduceren. Het was al bekend dat de processors, gebaseerd op de ‘Brisbane’-core in december geïntroduceerd zouden worden, maar nu is ook de exacte datum bekend.

AMD zal 5 december vier Athlon 64 X2-processors introduceren die gebakken zijn met een 65nm-procédé. De vier processors krijgen de modelnummers 4000+, 4400+, 4800+ en 5000+ en hebben een kloksnelheid van respectievelijk 2,1GHz, 2,3GHz, 2,5GHz en 2,6GHz. Hiermee ligt de kloksnelheid 100MHz hoger dan de huidige generatie Athlon 64 X2-processors die gebakken zijn met een 90nm-procédé. Naast een hogere kloksnelheid biedt het 65nm-procédé ook een lager energieverbruik: de TDP van de 65nm-processors is slechts 65W in plaats van de 89W die voor de 90nm-processors staat.

[ Voor 55% gewijzigd door Astennu op 28-11-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Who needs a C2D or QX6700 ?? ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/geforce_8800_gtx_gts_amd_cpu_scaling/images/fc1600.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:40:
De Opteron 170's staan er bij Zerocom ook niet meer op :\ Toen ik bestelde waren er nog 9 op voorraad nu 0 en kun je niet eens meer bestellen :\ Geld en alles is al overgemaakt :\

Edit:

Waren niet meer leverbaar. Dus meteen geld terug gevraagd. Misschien toch maar een 65µ cpu gaan overwegen :P 5 dec zouden die komen. Als die nu makkelijk 3.4 GHz halen kan dat nog wel leuk zijn.
http://hd.nl/product_info...SA170CDBOX&prod_brand=AMD

Maar waarschijnlijk ook niet op voorraad daar (leverancier voorraad enzo).
Ik heb er nu een uit duitsland besteld.. hopen dat ik nog op tijd ben geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-11-2006 19:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:47:
Iets om rekening mee te houden: Wat ook freezes/lock-ups kan veroorzaken ongeacht welke bios, drivers of Sata1/2 drives worden gebruikt:

Marvell lan poort 1 of 2 IRQ 19
Uli Raid controller IRQ 19

Als je maar één Marvell LAN poort gebruikt, zet dan de tweede Marvell LAN poort uit in het bios, dan is de kans dat dat ze (Uli chips + Marvell LAN) beide dezelde IRQ gaan gebruiken een stuk kleiner.
ik had freezes/lock-ups.....mijn videokaart (7900 GTO) stond op IRQ 19 enenals de ULi.....
heb nu de SIL chip gebruikt ....die IRQ 20 gebruikt....probleem opgelost... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Gelukkig dat het nu is opgelost :) Maar ik heb het vermoeden dat die freezes eerder kwamen door de verkeerde combo van bios, drivers en eventueel SATA2 drives.

Mijn videokaart zit ook op IRQ 19 netzoals mijn ULi Raid Controller en ik heb nergens last van.

Conflicteren IRQ 's zoals met de Marvel LAN port en Uli SB is een ander verhaal. Herkenbare symptonen zijn een uitvallende LAN poort, die soms geheel verdwijnt, ook uit device manager.
Of wanneer je veel aan het downen bent - met dus ook schijfactiviteit - je lock-ups krijgt en de m5228 error verschijnt in Event log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:13:
Gelukkig dat het nu is opgelost :) Maar ik heb het vermoeden dat die freezes eerder kwamen door de verkeerde combo van bios, drivers en eventueel SATA2 drives.

Mijn videokaart zit ook op IRQ 19 netzoals mijn ULi Raid Controller en ik heb nergens last van.

Conflicteren IRQ 's zoals met de Marvel LAN port en Uli SB is een ander verhaal. Herkenbare symptonen zijn een uitvallende LAN poort, die soms geheel verdwijnt, ook uit device manager.
Of wanneer je veel aan het downen bent - met dus ook schijfactiviteit - je lock-ups krijgt en de m5228 error verschijnt in Event log.
ik heb toch vele driverupdates gedaan, maar dat werkte niet..in het geluid zat ook die freeze......
ik heb een wd 74 gb ADFD ......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:01:
[...]

http://hd.nl/product_info...SA170CDBOX&prod_brand=AMD

Maar waarschijnlijk ook niet op voorraad daar (leverancier voorraad enzo).
Ik heb er nu een uit duitsland besteld.. hopen dat ik nog op tijd ben geweest.
Ik hoorde van Zercocom dat die van mij toch besteld was en vandaag verstuurd zou worden. Dus ik ben erg benieuwd. Maar hier na zou het wel moeilijk worden zijden ze. Dus misschien nog net geluk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:52:
[...]

ik heb toch vele driverupdates gedaan, maar dat werkte niet..in het geluid zat ook die freeze......
ik heb een wd 74 gb ADFD ......... :)
De WD 74 is nu net één van de drives die de meeste problemen geven (al denken ze bij DFI daar blijkbaar anders over :X ), dan heb je inderaad eigenlijk geen keus om die aan de Sil te hangen ongeacht IRQ of drivers.

Ter algemene info, de laatse statement van DFI HQ over de m5288 error issues:
CFX3200-DR - M5288 error what will happen???
Ok here is how it stands as of today. I have talked with DFI HQ in Taiwan and have found that the drives they have tested Uli Raid error with have been WD Raptors in 37 and 74 gig sizing since they seemed the 'most' problematic drives. I am told point blank that with newer beta bios and raid drives that they find zero, no, nada, zip, not any Uli Raid errors. So they will not be able to fix what is not broken for them...period. One more time so it is understood...DFI HQ testing with the most likely erroring drives the Raptor 37 gig and 74 gig sizes as evidenced in the long Uli thread find no errors in Taiwan engineering...period. That is what I am told. Where does that leave me today?

Today; if you live in the Usa or Canada, email rma at dfiweb dot com and setup an rma for your motherboard and make sure it is understood you have symptoms related to Uli Raid issue. It is my understanding the European support for DFI is to be aware that some may wish to rma for Uli Raid issue and should be able to help with rma in the European zone. That leaves the DFI HQ support zone and I am presuming they will understand about rma for Uli Raid issue. That is what will have to be done now.

Beyond that; I have seen some in here rma lately and afterwards do just fine...that is good and hopefully as it will be. However, since there is always the dang oddball in the bunch/batch, there may be some the rma will not fix...that is possible and "in that case/instance/scenario, that user can remove all his data or back it up on hard drives other than those at issue and there will have to be arrangements made to ship that motherboard and drives to DFI HQ in Taiwan for testing since DFI HQ has no issues at their end as told me yesterday. That too is what it will have to be for now.

Ok that is what I was told or had explained to me...I am not adding to nor subtracting from nor speculating beyond what was told me. I like many of you work for companies and if we wish to have jobs...we do as told...I have been told and I related information as directly and specifically as was related to me. Now you know what I know and how you may proceed related to the Uli Raid issue as was related to me by DFI HQ. Good luck to you all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Astennu schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:11:
[...]

Ik hoorde van Zercocom dat die van mij toch besteld was en vandaag verstuurd zou worden. Dus ik ben erg benieuwd. Maar hier na zou het wel moeilijk worden zijden ze. Dus misschien nog net geluk....
Ja ik krijg mijnus ook .. krijg er nu dus 2 :+

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:47:
[...]

Ja ik krijg mijnus ook .. krijg er nu dus 2 :+
Een uit duitsland en een van Zerocom ? :D Of had je er 2 in duitsland besteld ? Gewoon de snelste houden lijkt mij :P En nu ze zo zeldzaam worden kun je ze waarschijnlijk voor nieuwprijs verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 29-11-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Astennu schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:19:
[...]

Een uit duitsland en een van Zerocom ? :D Of had je er 2 in duitsland besteld ? Gewoon de snelste houden lijkt mij :P En nu ze zo zeldzaam worden kun je ze waarschijnlijk voor nieuwprijs verkopen.
Jep, zo was mijn gedachtegang ook :) (idd 1 van zercom, 1 uit DE)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:26:
[...]
De WD 74 is nu net één van de drives die de meeste problemen geven (al denken ze bij DFI daar blijkbaar anders over :X ), dan heb je inderaad eigenlijk geen keus om die aan de Sil te hangen ongeacht IRQ of drivers.

Ter algemene info, de laatse statement van DFI HQ over de m5288 error issues:

[...]
Bedankt ;) .... ik zie dat je behoorlijk op de hoogte bent.....dat wist ik niet.....
hij loopt bij mijn nu goed.... moet nog wel even goed testen,maar bij de games gaat alles naar wens.....ik heb een opty 146. die loopt op 2600.....idle 28 full load 38/39 graden... _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Gisteren is er iets heel vreemds gebeurd.

Na dat ik NCQ had aangezet en een restart gedaan kreeg ik al bij het explorer opstarten de befaamde controller fouten :(

http://img99.imageshack.us/img99/4395/raidps9.gif

Maar, ik heb NCQ weer uitgezet, en voila, geen fouten meer, ook onder intensief hdd gebruik.
En voor dat ik NCQ aan zette kreeg ik ook nooit fouten.

Vaag..

De controller heeft wel zijn eigen IRQ (met geen enkel ander apparaat geshared)

[ Voor 6% gewijzigd door Kip op 29-11-2006 15:09 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Morgen is er eigenlijk niemand thuis. Misschien is i er dan vrijdag. Dan kan ik er zaterdag ochtend meteen tegen aan :P Hopelijk dan wel met gemak 2800 MHz Zonder memory priming problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Kip schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:07:
Gisteren is er iets heel vreemds gebeurd.

Na dat ik NCQ had aangezet en een restart gedaan kreeg ik al bij het explorer opstarten de befaamde controller fouten :(

http://img99.imageshack.us/img99/4395/raidps9.gif

Maar, ik heb NCQ weer uitgezet, en voila, geen fouten meer, ook onder intensief hdd gebruik.
En voor dat ik NCQ aan zette kreeg ik ook nooit fouten.

Vaag..

De controller heeft wel zijn eigen IRQ (met geen enkel ander apparaat geshared)
Misschien snap ik het niet helemaal of lees ik je post verkeerd, maar waarom is dat zo raar?
NCQ aan geeft fouten en NCQ uit niet... toch?

Het is inderdaad zo dat NCQ aan met sommige merken HD's probs geven met de ULi controller

[ Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-11-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Demon_Eyez schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:03:
[...]
Misschien snap ik het niet helemaal of lees ik je post verkeerd, maar waarom is dat zo raar?
NCQ aan geeft fouten en NCQ uit niet... toch?

Het is inderdaad zo dat NCQ aan met sommige merken HD's probs geven met de ULi controller
Ik heb nergens gelezen dat het probleem specifiek met NCQ te maken had. Meer dat "gewoon" alle sata2 (300) hdd's problemen hebben.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Kip schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:40:
[...]

Ik heb nergens gelezen dat het probleem specifiek met NCQ te maken had. Meer dat "gewoon" alle sata2 (300) hdd's problemen hebben.
Klopt, maar NCQ gooit bij sommigen HD's ook nog roet in het eten

• Astennu
En het is niet eens altijd sneller. Sommige blijven er bij dat NCQ langzamer is. Alleen met Databases en veel files zoeken kan het sneller zijn. Niet echt de moeite waard om aan te laten staan.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik begin nu ook lock-ups te krijgen met mijn maxtor sata 1 schijfjes. Als ik kijk is het de m5288 error. Het is echt iets van de laatste dagen, want ik heb nooit porblemen er mee gehad.

Ik baal echt als een stekker! |:(

• Astennu
vaag hadden die maxtors ook geen NCQ maar wel Sata 1 ? Volgens mij hebben die DX 10's van mij dat ook.

• Demon_Eyez
Eej da's klote!

Wanneer krijg je de errors en wat heb je eventueel de laatste paar dagen aan je systeem veranderd?

Ik heb er zelf altijd twee staan in Event log tijdens het laden van het bureaublad, direct na het inloggen als ik net geboot heb. Merk er overigens niets van. Denk dat ze twee seconden duren, maar merk het niet aangezien dan alle programma's toch aan het laden zijn.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik krijg die errors @ random. Tis ook maar 2x op een dag ofzo. Ik heb niets bijzonders veranderd. Ik heb wel nieuwe uli drivers gebruikt, maar pas nadat deze error kwam.

Het enigste zou mijn bios kunnen zijn. Ik heb de support van dfi ook al gemaild over het probleem.

Ik heb diamond max 9 schijven(dus zonder NCQ)

• Demon_Eyez
Welke drivers gebruik je nu dan?

Wat je nog kan checken is of the PCI Latency Timer op 32 staat ipv 128 zoals default lees ik net op DFI-Street.
Zorgt voor iets meer performance en een verkleining op de kans om m5288 error's te krijgen.
Schijnt btw ook het probleem met krakende Creative) geluidskaarten op te lossen.

Eventueel kan je nog de Write Cache uitzetten van je twee HD's die in Raid hangen, zou ook wat helpen.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Die pci latency timer kan ik maar instellen van 0-3.

Ik gebruik de drivers die op het forum van dfi naar voren kwamen. De drivers zijn volgens windows van 20-07-2006

En write cache uit, zorgt dat niet voor slechte performance??

Pagina: 1 2 3 4 Laatste