i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Het apparaat \Device\Scsi\si3114r51 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Anoniem: 160226
maandag 26 maart 2007 Disk Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk2\D.
krijg ook weer van deze meldingen.......je krijgt er echt een ^ ^ ^ hoofd van !!!!
Wish me luck then ! Heb vanochtend een bordje aan de deur bezorgd gekregenicecoolsniper schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:59:
gecondoleerd
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Kwam het puur toevallig tegen op DIY-Street:
So I figured out why my comp started freezing again randomly - and better yet I figured out a fix. Basically if you click Start, Control Panel, System, Hardware tab, then click device manager, Expand the "SCSI and RAID Controller." There should only be Uli SATA/RAID Controller (M1575/M1697). If, like in my case, a second SCSI Controller device was found, and it's labeled SCSI Host Controller you need to use the Beta Raid drivers (6.2.2.1) on that device as well. DO NOT REBOOT THE COMPUTER AFTER YOU'VE LOADED THE BETA DRIVERS ONTO THIS DEVICE. IMPORTANT.
After you've made sure you've loaded the beta raid drivers to both the Uli SATA/RAID Controller (M1575/M1697) and the SCSI Host controller, you need to DISABLE the SCSI Host Controller in device manager - Don't just uninstall it, or else it will come back and you'll need to do the entire process over again. DISABLE THE SCSI Host Controller which should now also be called Uli SATA/RAID Controller (M1575/M1697) after you've loaded the drivers.
NOW IN THE END you should have in your SCSI and Raid controllers expanded view two SATA/RAID Controller (M1575/M1697) devices. The 1st ULI SATA/RAID Controller (M1575/M1697) should be disabled (this was labeled "SCSI Host controller" initially [right?] - i'm saying "right" here because you have to make sure you're disabling the right one. The 2nd "Uli SATA/RAID Controller" is not disabled - This one was your real ULI controller. Now you may reboot and enjoy your flawless machine.
AGAIN I repeat, do not at any time uninstall any of these devices or you may not be able to get back into windows. Also, make sure you're disabling the right "device" which was the "SCSI Host Controller" initially. If you disable the wrong 1, the fix may not work and you may not be able to get back into windows so follow these steps carefully.
I'm assuming that the motherboard has a glitch so windows detects 2 uli controllers. When we all loaded the beta drivers in, we didn't take the fake uli controller into account as well - so what was happening was windows was timing out due to this fact.. Just disable the fake one after you've loaded the beta drivers into it.
Also - Lastly, if you have a HDD Smart option in your bios, set it to enabled. Furthermore, be sure to have 7/28 bios. Any other bios version has the freezes attached to it.

Ik heb het zelf nog niet getest, ook niet echt nodig want ik gebruik een PCIe kaartje voor m'n SATA2 disks
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Ik heb dit bord ook sinds een paar maand.
M'n vorige NF4 bord is in rook opgegaan.
Ik had ook problemen met m'n sata schijven op deze controller.
Ik heb nu al m'n 4 schijven aan de veel tragere silicon image hangen... (overigens zonder problemen).
Ik kan dit vanavond wel eens gaan proberen.
/edit
Ik heb die procedure gevolgt...
Nou bij mij had het geen effect, maar waarschijnlijk had ik ook iets anders.
Die scsi raid controller bleek van m'n daemon tools te zijn.
Misschien dat iemand anders er wel wat aan heeft.
[ Voor 27% gewijzigd door Phreak op 10-05-2007 15:41 ]
Noobmeter WoT: Froekie
PassieWassie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:28:
[...] he. he net terug van vakantie...en ik ben benieuwd naar je bevindingen ????
bij mij liep hij ook geregeld weer vast als ik hem opstart, halve wege in windows...
nu als ik hem aan zet laat ik hem eerst een paar minuten staan (met stroom op de voeding) zonder hem meteen aan te doen...vanochtend ging het goed... morgen weer op de zelfde manier proberen... ja je moet toch wat....krijg geen fouten meer in het foutenlogboek...vaaaaaaaaaagggggg......
Wish me luck then ! Heb vanochtend een bordje aan de deur bezorgd gekregen
Maar hier staat gelukkig een hoop info en tweakers die graag willen helpen zodat ik er niet alleen voor sta
Mijn systeem komt er zo uit te zien:
DFI Lanparty CFX3200DR/G
Opteron 165 (op me ouwe mobo 2,8GHz 1,3V stabiel)
Crucial Ballistix DDR500 2x 1Gb nieuwste revisie.
7600GT
Antec Neo-HE 550Watt
Ik ben benieuwd hoe ver je gaat komen met die Crucials. Ik heb namelijk precies dezelfde en het lukt me absoluut niet om hoger te komen dan 255MHz @ 3-3-3-7-1TJut schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:55:
Aha dat word nog een hoop gezweet voor mij wss. Het bordje van Astennu gekocht ter vervanging van mijn A8R32-MVP Deluxe.
Maar hier staat gelukkig een hoop info en tweakers die graag willen helpen zodat ik er niet alleen voor sta![]()
Mijn systeem komt er zo uit te zien:
DFI Lanparty CFX3200DR/G
Opteron 165 (op me ouwe mobo 2,8GHz 1,3V stabiel)
Crucial Ballistix DDR500 2x 1Gb nieuwste revisie.
7600GT
Antec Neo-HE 550Watt
Zelfs met 4-4-4-8-1T kom ik niet hoger dan 255MHz.
Ik heb zelf het idee dat het komt doordat dit bord Crucial repen niet lekker ondersteund.
Maar feel free to prove me wrong!
Maar we zullen zien. Heb het geheugen nu nog op me ouwe mobo zitten. Gisteren even voor de lol op Cl2,5-3-3-8 1T 2,6V. Heb toen even getest met Orthos (10min. ofzo) was wel stabiel verder hele dag aangestaan. Beetje geinternet dus weinig belasting.
Zijn er niet speciale biossen voor Crucial geheugen ? (dacht dat de DFI nf4 bordjes wel van die biossen hadden)
Maar voor eind vd week weet ik meer dan zal ik het bordje wel zo zachtjes aan in bezit hebben.
EDIT:
Wil jij mss even je instellingen van de cpu en geheugen posten ?
Want we hebben dezelfde cpu, zelfde geheugen en straks zelfde mobo.
Dit is het artikel nr. van me geheugen: BL2KIT12864Z503
[ Voor 16% gewijzigd door Jut op 29-05-2007 12:20 ]
Tsja, Recommened Memory List... Die geldt alleen voor 200MHz, en gaat niet meer op als je bijvoorbeeld op 250MHz draait waar deze repen voor bedoelt zijn.Jut schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:43:
Ik zag op de DFI site dat dit geheugen in de Recommened Memory List stond.
Maar we zullen zien. Heb het geheugen nu nog op me ouwe mobo zitten. Gisteren even voor de lol op Cl2,5-3-3-8 1T 2,6V. Heb toen even getest met Orthos (10min. ofzo) was wel stabiel verder hele dag aangestaan. Beetje geinternet dus weinig belasting.
Zijn er niet speciale biossen voor Crucial geheugen ? (dacht dat de DFI nf4 bordjes wel van die biossen hadden)
Maar voor eind vd week weet ik meer dan zal ik het bordje wel zo zachtjes aan in bezit hebben.
EDIT:
Wil jij mss even je instellingen van de cpu en geheugen posten ?
Want we hebben dezelfde cpu, zelfde geheugen en straks zelfde mobo.
Dit is het artikel nr. van me geheugen: BL2KIT12864Z503
Nee, er zijn geen speciale biossen zoals bij de nF4 chipset borden. Ik gebruik de laatste versie, v28/7
Dit zijn m'n settings voor 250MHz @ 2.73v :

Let even niet op de clockspeeds want ik draai met RMclock en die switched m'n multi's
[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-05-2007 12:52 ]
Zo te zien werken de dividers bij jouw wel
Daar gaat het mij persoonlijk het meeste om. (reden dat ik dit moederbord aanschaf)
Als 255 de max. is dat is jammer dan. Met mijn oude mobo is elke divider onstabiel behalve cpu/9
Dat is pas niet overweg kunnen met ! Clocksnelheid maakt weinig uit. 230 is de max op cpu/10 en met elke divider omhoog moet kan je maar 20mhz max oc'en en dan zit je dus dik onder de 200mhz en nog onstabiel.
Heb nu toch 2 dualchannel modules van 2x 1gb liggen (crucial en corsair) dus kijk gewoon welke het beste werkt op het bordje en dan kan de slechtste de deur uit.
Ja, da's bij mij ook voor het eerst. Bij m'n DFI nF3 en nF4 mobo's zat ik ook altijd te klooien met dividers.
Het ligt niet aan de gebruikte Micron chips, er zijn ook TeamGroup reepjes met dezelfde chips en die gaan toch gemiddeld tot de 275MHz met dit bord.
Maar Teamgroup gebruikt volgens mij Brainpower PCB en deze Ballistix hebben dat niet.
@ CdD
Vista wallpaper, "Vista Ultimate" icm Windows Blinds skin pack, draai gewoon XP

[ Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-05-2007 19:10 ]
Bereid me vast al voor op uren tweaken aan de bios.
Als ik ook 3000ghz haal met het geheugen op 250MHz ben ik al tevreden maar dat zal me er niet van afhouden om te proberen het uiterste uit het nieuwe bordje persen.
Ach ik ben toch verslaafd aan oc'en dus heb ik mooi wat te doen 's avonds
http://www.alternate.nl/h...=FPBV03&showTechData=true
Wel jammer dat ie maar 2 schijven ondersteunt maar moet toch zeggen wel leuk prijsje.
Product beoordeling van een CFX 3200DR/G gebruiker.
De goedkoopste met 4 aansluitingen is heel wat duurder € 95,-
Cl2,5-3-3-8 1T 250MHz. 260 niet.
Cl3-3-3-7 1T doet ie op 260MHz wel. Op 265 weer niet.
Nu maar kijken wat het DFI bordje doet.
Tot nu toe weinig tijd gehad voor overclocken maar wil hier toch enkele resultaten tonen en advies vragen.
Resultaten tot nu toe:
CPU: 9x330 niet op stabiliteit getest maar de pc viel wel steeds uit. Denk dat het aan het voltage, instellingen cpu en geheugen ligt. geheugen op cpu/12 dus nog geen 250mhz op cl3-4-4-10 1T
Ben nu aan het testen op 9x289 (2600mhz) met het geheugen op cpu/10 dus 260mhz cl3-4-4-10 1T draai nu 20minuten dus nog weinig over te zeggen. Edit: 1 uur en 8 minuten en toen heb ik hem gestopt omdat ik zonder herrie wilde

Krijg vanaf de 9x 326 blauwe geheugendump schermen. Heb nog weinig ingesteld alleen de mp,ht-mp,fsb, cpu voltage en geheugen voltage, verder het geheugen ingesteld zoals op de eerste pagina van dit topic gepost werd.
Iemand enig idee welke instellingen ik eens kan proberen om ietsje hoger te komen met mijn oc ?
[ Voor 4% gewijzigd door Jut op 04-06-2007 23:30 ]
Ben ik nou gek, of klopt het niet wat je zegt over 'cpu/10'?Jut schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:48:
[...]
Ben nu aan het testen op 9x289 (2600mhz) met het geheugen op cpu/10 dus 260mhz cl3-4-4-10 1T
[...]
In jouw geval, dus met FSB van 289 en multiplier van 9, is het zo dat je geheugen 1:1 zou lopen als de snelheid van je geheugen (net als je FSB) óók 289MHz is.. Toch?
Als het 1:1 zou lopen wel ja, maar zijn divider staat op Cpuspeed/10 , dus 2600/10 = DDR520CdD schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:07:
[...]
Ben ik nou gek, of klopt het niet wat je zegt over 'cpu/10'?
In jouw geval, dus met FSB van 289 en multiplier van 9, is het zo dat je geheugen 1:1 zou lopen als de snelheid van je geheugen (net als je FSB) óók 289MHz is.. Toch?
Oke, duidelijk.Tutti-frutti schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:17:
[...]
Als het 1:1 zou lopen wel ja, maar zijn divider staat op Cpuspeed/10 , dus 2600/10 = DDR520
Ik dacht dat het altijd 'FSB <-> Geheugen' was

Waarschijnlijk nog steeds problemen, maar jij draait geen raid dus je zal er geen last van hebben.puddinkie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:55:
maar is het uli probleem nu al op gelost of nog steeds gezeik er mee???
Ik was het op een gegeven moment zo zat dat mijn windows voor de 3e keer gecrashed was dat ik de boel opnieuw heb geinstalleerd en de silicon controller heb gebruikt. Dat beviel me wel prima
edit:
Draai jij nog met de CFX3200DR-G demon_eyez? Ik heb door de lage geheugenprijzen en prijsdalig van de core 2 duo's maar besloten om over te stappen. Samen met een gigabyte p35-ds4 moet het helemaal goed komen op overclock gebied. Ik vind in ieder geval die dfi scoket 775 borden erg lelijk (die groene) met een enorm slechte lay-out.
Ik heb in ieder geval mijn bord verkocht voor een goede prijs en ik heb er dus iemand anders blij mee gemaakt
[ Voor 33% gewijzigd door icecoolsniper op 05-06-2007 09:37 ]
Jup dat ben jijpuddinkie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:07:
hahaha was ik dat nietis kijken wat ik met dat bordje uit kan halen
Heb net de clocksnelheid van de cpu omhoog gegooid dus het geheugen ging zoals gewoonlijk ook mee. Draai nu op dit moment (niet op stabiliteit getest wel superpi gedraaid) 270mhz voor het geheugen 3-4-4-10 1T. Heb nog niet gekeken of de timings omlaag kunnen maar denk dat ik eerst even de max. opzoek met stock timings.Demon_Eyez schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:03:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ver je gaat komen met die Crucials. Ik heb namelijk precies dezelfde en het lukt me absoluut niet om hoger te komen dan 255MHz @ 3-3-3-7-1T
Zelfs met 4-4-4-8-1T kom ik niet hoger dan 255MHz.
Ik heb zelf het idee dat het komt doordat dit bord Crucial repen niet lekker ondersteund.
Maar feel free to prove me wrong!
MemTest geeft hier na de tweede of derde run errors op 260Mhz en hoger.
Ik kan ook SuperPi, Prime ed doen, dat gaat prima. Maar als ik dan ga internetteen of beetje fotoshoppen of gamen dan krijg ik meestal toch snel een BSOD oid.
Post anders eens je settings die je hebt gebruikt voor 270MHz. Ben ik wel erg benieuwd naar
yep, ik heb hem nog steeds. Opzich is het nu wel een voordelig tijd om over te stappen. Maar ik wil voorlopig nog even crossfire kunnen draaien, en dan wordt je keuze erg beprekt op het Intel platform. Zo'n GB P35 bord zeer zeker een lekker bord om te overklokken, alleen Crossfire sucks bigtime met die chipset.icecoolsniper schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:30:
[...]
Draai jij nog met de CFX3200DR-G demon_eyez? Ik heb door de lage geheugenprijzen en prijsdalig van de core 2 duo's maar besloten om over te stappen. Samen met een gigabyte p35-ds4 moet het helemaal goed komen op overclock gebied. Ik vind in ieder geval die dfi scoket 775 borden erg lelijk (die groene) met een enorm slechte lay-out.
[ Voor 49% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-06-2007 11:22 ]
Hij geeft echter regelmatig problemen met opstarten.
Als hij de pc wil opstarten krijgt hij regelmatig op de 'biox hex code' screen links onderin het mobo te zien.
CO
dan springt ie over naar
07
dan springt ie over naar
02
En die cyclus blijft herhalen...
Na +- 4 tot 10x de pc uit en aan te zetten start hij dan normaal op en werkt vervolgens 200% stabiel (draait stock met een 3700+).
Erg raar, bios clear heeft geen effect en ik heb al verschilllende componenten geprobeerd.
Draait overigens géén raid
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik draai toch geen crossfire en het is dan 16X voor het eerste slot en 4X voor het 2e slot ofzo. Ik dacht dat dat maar een paar procent permormance scheelde?Demon_Eyez schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:01:
Doe eens MemTest draaien op 270 en dan 5 runs van test 5 en test 8.
Ik kan ook SuperPi, Prime ed doen, dat gaat prima. Maar als ik dan ga internetteen of beetje fotoshoppen of gamen dan krijg ik meestal toch snel een BSOD oid.
Post anders eens je settings die je hebt gebruikt voor 270MHz. Ben ik wel erg benieuwd naar
[...]
yep, ik heb hem nog steeds. Opzich is het nu wel een voordelig tijd om over te stappen. Maar ik wil voorlopig nog even crossfire kunnen draaien, en dan wordt je keuze erg beprekt op het Intel platform. Zo'n GB P35 bord zeer zeker een lekker bord om te overklokken, alleen Crossfire sucks bigtime met die chipset.
Niet met een 16x/4x opstelling, de slave kaart wordt dan aardig afgeknapt wat bandbreedte betreft. 8x/8x scheelt idd een paar procent tov 16/16x.icecoolsniper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:07:
[...]
Ik draai toch geen crossfire en het is dan 16X voor het eerste slot en 4X voor het 2e slot ofzo. Ik dacht dat dat maar een paar procent permormance scheelde?
'Demon_Eyez schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:01:
Doe eens MemTest draaien op 270 en dan 5 runs van test 5 en test 8.
[...]
yep, ik heb hem nog steeds. Opzich is het nu wel een voordelig tijd om over te stappen. Maar ik wil voorlopig nog even crossfire kunnen draaien, en dan wordt je keuze erg beprekt op het Intel platform. Zo'n GB P35 bord zeer zeker een lekker bord om te overklokken, alleen Crossfire sucks bigtime met die chipset.
Hoop morgen mijn instelligen te posten. (beetje weinig tijd)
Wil jij even de instellingen van je cpu geven ? Bij mij is het systeem onstabiel na 47 minuten vastloper. Geloof niet dat het geheugen dat was want dan flikkert ie meestal uit of geeft ie een error.
Wil vooral weten welke pmos en nmos je gebruikt. Want ik doe wat dat betreft nu maar wat wil even een beter houvast hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Jut op 06-06-2007 21:14 ]
Is goed, ben ook benieuwd welke Drive Strength en Data Drive Strength je gebruikt voor 270MHz 3-4-4-8-1TJut schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:43:
[...]
'
Hoop morgen mijn instelligen te posten. (beetje weinig tijd)
Wil jij even de instellingen van je cpu geven ? Bij mij is het systeem onstabiel na 47 minuten vastloper. Geloof niet dat het geheugen dat was want dan flikkert ie meestal uit of geeft ie een error.
Wil vooral weten welke pmos en nmos je gebruikt. Want ik doe wat dat betreft nu maar wat wil even een beter houvast hebben.
Zelf heb ik het als volgt:
Genie BIOS Settings:
FSB Bus Frequency............................. - 333
LDT/FSB Frequency Ratio....................... - 4
CPU/FSB Frequency Ratio....................... - 9
RD580 HT PLL Speed............................ - High
HT Bus MMOS Drive Strength.................... - 01
HT Bus PMOS Drive Strength.................... - 04
HT Bus Receiever Impedance.................... - 10
CPU HT Bus Drive Strength..................... - Strong
CPU VID Control............................... - 1.475v (gives 1.44 in WinXP)
CPU VID Special Control....................... - auto
DRAM Voltage Control.......................... - 2.74v
SB PCIE Voltage............................... - 1.84v
NB Analog Voltage............................. - 1.34v
LDT Bus Voltage............................... - 1.34v
NB Core Voltage............................... - 1.34v
DRAM Configuration Settings:
DRAM Frequency Set............................ - 150=RAM/FSB:03/04
Command Per Clock (CPC)....................... - Enabled
CAS Latency Control (Tcl)..................... - 3
RAS# to CAS# delay (Trcd)..................... - 3
Min RAS# active time (Tras)................... - 8
Row precharge time (Trp)...................... - 3
Row Cycle time (Trc).......................... - 7
Row refresh cyc time (Trfc)................... - 14
Row to Row delay (Trrd)....................... - 2
Write recovery time (Twr)..................... - 2
Write to Read delay (Twtr).................... - 1
Read to Write delay (Trwt).................... - 2
Refresh Period (Tref)......................... - 3072 Cycles
DRAM Bank Interleave.......................... - Enabled
Errata 94 Enhancement......................... - Disable
Errata 123 Enhancement........................ - auto
Odd Divisor Correct........................... - Disable
DQS Skew Control.............................. - Off
DQS Skew Value................................ - 0
DRAM Drive Strength........................... - level 5 (always weak)
DRAM Data Drive Strength...................... - Level 2 (Reduce 30%)
DIMM 1/3 Clock Timing Skew.................... - auto
DIMM 2/4 Clock Timing Skew.................... - 450 delay
Max Async Latency............................. - 8
Read Preamble Time............................ - 6
IdleCycle Limit............................... - 16 Cycles
Dynamic Counter............................... - Disable
R/W Queue Bypass.............................. - 16 x
Bypass Max.................................... - 07 x
Burst Length.................................. - Disable (4 Bursts)
Edit: Met jouw instellingen niet stabiel op 3ghz. P en Nmos veranderd zowel naar boven als beneden. Geen effect. Systeem onstabiel na 6-11 seconden.
Moest veel voltage op de cpu gooien om geen blauwe geheugendumps te krijgen. Voltage van geheugen omhoog hielp niet. Ga ff kijken of ie op 2,6ghz wel stabiel is en ga dan langzaam omhoog clocken. Als ie dan niet meer verder wil ga ik kijken welke instellingen ie leuker vindt.
[ Voor 58% gewijzigd door Jut op 07-06-2007 20:48 ]
Iemand dit ook weleens gehad ? Mijn ervaring met dit chipset op het vorige bordje is dat de pc alleen vast loopt als de chipset niet lekker loopt.
Ga nu weer ff verder tweaken....
EDIT:
Dacht gelijk onder het berichtje typen het licht wss aan de chipset (uit ervaringen met de A8R32) dus ik denken waarom want hij loopt gewoon dik onder de 1000mhz en alle instellingen staan goed.
Met de a8r32 moest ik de chipset ook iets meer volt geven als ik ging overclocken ook al deed ie de 1000mhz niet aan. Voltage 1 stapje omhoog. Gefixt
Volgende week kijken of ik de 3ghz haal. Draai nu 10min. orthos. Dus weet nog niet of ie stabiel is maar de chipset is het dan niet in elk geval.
[ Voor 43% gewijzigd door Jut op 09-06-2007 23:26 ]
Heb op dit moment op niet noemens waardige speeds draaien omdat ik eerst wil weten wat mijn cpu kan.
Heb sinds net mijn cpu op 2700mhz orthos 1 uur en 2 minuten zonder errors gedraaid en toen handmatig gestopt. Heb goede hoop dat ie nu stabiel is. Was ie zaterdag niet maar dat kwam wss door ietsje te weinig voltage (zaterdag 1,268V nu 1,280V).
Door het warme weer en ''brakke'' koeling (stressed 56 graden) ga ik eerst mijn koeling verbeteren.
Whehe, ik bedoelde een aantal ronden van alleen test 5 en 8, niet heel MemTestJut schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:43:
Tja of het geheugen stabiel was weet ik niet zeker nu jij zij dat memtest na 3 ronden pas errors gaf want ik had het maar 1,5 uur gedraaid.
.
Net de cpu weer op 2800mhz gezet. Poosje lopen internetten en toen bevroor hij opeens weer dat deed ie vmiddag dus niet.
Zoals ik eerder al postte licht dat aan het chipset. Maar het voltage stond al omhoog.
Enig idee waar dit aan ligt ? (op 2,9 en 3ghz geeft orthos eerst errors en daarna bevriest ie vaak ook).
Als Othos het een lange tijd stabiel doet op 2800MHz en je systeem toch bevriest wanneer je gaat intertetten op 2800Mhz dan zou ik gaan denken aan het geheugen.Jut schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:53:
Had me cpu vmiddag 2,5 uur op 2800mhz gestressed met orthos. Daarna poosje lopen stoeien om de cpu op 2900mhz en 3ghz stabiel te krijgen maar dat wou niet lukken.
Net de cpu weer op 2800mhz gezet. Poosje lopen internetten en toen bevroor hij opeens weer dat deed ie vmiddag dus niet.
Zoals ik eerder al postte licht dat aan het chipset. Maar het voltage stond al omhoog.
Enig idee waar dit aan ligt ? (op 2,9 en 3ghz geeft orthos eerst errors en daarna bevriest ie vaak ook).
2,9 houd ie niet van. errors met orthos.
heb een grote waaier voor de kast staan. als ik die ff uitzet dan krijg ik gelijk een grijzig blokkerig beeld. Denk dat het geheugen dan te warm wordt.
Ga volgende week weer verder clocken kijken of ie 2,9 kan halen. Wordt dus weer het hele boeltje veranderen....
Wil eerst het geheugen uitsluiten en ga daarna kijken wat meer voltage gaat doen op de chipset en cpu want hij is op 2900 nog steeds niet stabiel. Zit nu op 1,36V maar alles begint al een beetje te zweten (50graden +) dus ben wat aan het kijken naar een leuk wc setupje.
Vindt ik trouwens al wel een beetje raar: 2800mhz doet ie op 1,312V Voor 2900 heeft ie op 1,360 nog niet genoeg. Kan natuurlijk ook het eind zijn van me opteron.
[ Voor 18% gewijzigd door Jut op 19-06-2007 12:41 ]
Maar ben erug blij met dit DFI bordje. Mijn ervaringen zijn tot nu toe helemaal toppie.
Ik wilde 4 monitoren aansluiten en had een X700 in het 2e PCI-E slot geplaatst (X1900GT in het 1e slot) en wil dus niet CF draaien maar DXG zoals de Ultra-D dat heeft.
Echter ik krijg een reboot ipv van de desktop in XP en een bluescreen bij de 2e XP. Misschien een bios setting die ik moet aanpassen?? (het staat nu nog op default).
Ik moet wel toegeven dat ik het kaartje ook ff in een Ultra-D heb geprobeerd en daar werkte de kaart ook niet in het 2e PCI-E slot (terwijl daar nu wel een 6200 in zit, en geen andere kaart in het 1e PCI-E slot). De X700 werkte wel in het 1e slot op de Ultra-D. Of zijn er dus kaarten die niet werken in het 2e PCI-E slot ??
In ieder geval bedankt voor de tips
ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w
Ik heb ook dat probleem met die ULI chipset, had alle biossen van de DFI site geprobeerd en die handleiding van die beta driver maar het werkte niet, bleef meldingen krijgen in de eventviewer. Uiteindelijk de RAID maar op de andere controller gezet. Zo blijf je tenminste bezig ..

Crucial Ballistix wil ik over 2 weken op de CFX3200 testen maar haalde 300 op het Ultra-D board (ik heb de exacte timings nu niet bij de hand, laat me weten als je die wil hebben). Uiteindelijk 1/1 gehaald met de opt 148 op 270. Zorg dan wel svp voor goeie koeling van het geheugen.
Maar zoals ik zei ik ben nog aan het lezen, heb nog veel te leren over de verschillende instellingen
ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w
2x1GB Muskin Redline xp 4000 (991493)
FSB Bus Frequency............................. - 330
LDT/FSB Frequency Ratio....................... - x3
CPU/FSB Frequency Ratio....................... - x8
Memory Frequency....................... ...... - 293 MHZ.
Memory Divider .................................. - 10
CPU VID StartUp Value......................... - StartUp
CPU VID Control............................... - 1.35v
CPU VID Special Control....................... - Above VID * 102.9%
DRAM Voltage Control.......................... - 2.76v
DRAM Configuration Settings:
DRAM Frequency Set............................ - 180=RAM/FSB:09/10
Command Per Clock (CPC)....................... - auto
CAS Latency Control (Tcl)..................... - 3
RAS# to CAS# delay (Trcd)..................... - 3
Min RAS# active time (Tras)................... - 5
Row precharge time (Trp)...................... - 2
Row Cycle time (Trc).......................... - 8 Bus Clocks
Row refresh cyc time (Trfc)................... - 14 Bus Clocks
Row to Row delay (Trrd)....................... - 02 Bus Clocks
Write recovery time (Twr)..................... - 03 Bus Clocks
Write to Read delay (Twtr).................... - 01 Bus Clocks
Read to Write delay (Trwt).................... - 03 Bus Clocks
Refresh Period (Tref)......................... - 3120 Cycles
Write CAS Latency (Twcl)...................... - 1
DRAM Bank Interleave.......................... - Enabled
Errata 94 - Disabled
Errata 123 - auto
Odd Divisor - enabled (only for 140,160,180 dividers)
DQS Skew Control.............................. - Auto
DQS Skew Value................................ - 0
DRAM Drive Strength........................... - 8
DRAM Data Drive Strength...................... - Level 1 (Reduce )
Max Async Latency............................. - 09.0 ns
DRAM Response Time............................ - Fast
Read Preamble Time............................ - 07.5 ns
IdleCycle Limit............................... - 16 Cycles
Dynamic Counter............................... - Disable
R/W Queue Bypass.............................. - 16 x
Bypass Max.................................... - 04 x
32 Byte Granularity........................... - Disable(4 Bursts)
deze settings heb ik getest met Orthos Large, in-place FFTs - 12 uur, games gespeeld,memtest gedaan, op internet geweest... 264 mhz....still testing..
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 160226 op 05-08-2007 20:41 ]

Hoger kom ik niet zonder er veel voltage op te zetten..die nu op 2.76 volt staat..ga dit voorlopig zo laten draaien...dit is stabiel.... en dat is natuurlijk het belangrijkste...
[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 160226 op 06-08-2007 11:04 ]
El Snorro schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:26:
El snorro...ik had in het verleden ook opstart problemen..niet doorstarten.vastlopen...heb vele dingen geprobeerd....totdat ik per toeval er achter kwam dat als ik de stroom ongeveer 5 minuten op de pc zette, zonder hem op te starten, het probleem weg was.....waarschijnlijk moeten bepaalde componenten op dit bord een bepaalde temp hebben, of spanning..om goed te kunnen functioneren.....mijn opstart problemen zijn nu over....
Hier loopt ook nog steeds een CFX3200, namelijk bij mijn broer.
Hij geeft echter regelmatig problemen met opstarten.
Als hij de pc wil opstarten krijgt hij regelmatig op de 'biox hex code' screen links onderin het mobo te zien.
CO
dan springt ie over naar
07
dan springt ie over naar
02
En die cyclus blijft herhalen...
Na +- 4 tot 10x de pc uit en aan te zetten start hij dan normaal op en werkt vervolgens 200% stabiel (draait stock met een 3700+).
Erg raar, bios clear heeft geen effect en ik heb al verschilllende componenten geprobeerd.
Draait overigens géén raid
Anoniem: 160226 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:18:
[afbeelding]
Hoger dan 272 mhz.kom ik niet zonder er veel voltage op te zetten..die nu op 2.76 volt staat..ga dit voorlopig zo laten draaien...dit is stabiel.... en dat is natuurlijk het belangrijkste...eerst een betere proc--
-KOEL--
er kopen....welke raden jullie aan ? heb alleen ervaring dan met de artic freezer........
ik heb een athlon x2 4600@3Ghz draaien op 12x250 en 1,45 volt idle rond de 35C en stressed rond de 50c met een scythe ninja heatpipe rev b. topkoelertje voor ca 33,- euries
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
mijn opty 165 loopt nu op 2720 mhz (8,5x320)Zuluman schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:31:
[...]
ik heb een athlon x2 4600@3Ghz draaien op 12x250 en 1,45 volt idle rond de 35C en stressed rond de 50c met een scythe ninja heatpipe rev b. topkoelertje voor ca 33,- euries
(normaal 2x1800) op 1,34volt is idle 30 graden en stressed 56 graden.. (orthos) .met een artic freezer.64...met 12 cm fan...hij kan wel hoger, maar moet dan met voltage wat de temp boven de 60 graden laat komen...heb hem ook al gelapt maar ik vind dat weinig schelen.(denk dat mijn proc niet goed vlak is, maar daar ga ik niet aan prutsen)
update: ik heb de orginele fan van de artic aan de voorkant van het coolblok geplaatst, zodat hij de hete lucht snel uit het coolblok kan trekken...en het werkt... is nu stresed 52 graden op 1.34 volt..... ben nu aan het testen op 1.41 v @2787 mhz.....
update 2: heb de knoop doorgehakt.... en een scythe ninja besteld... want ik kan dan echt even kijken hoe hoog mijn proc kan komen...
update 3: heb de cooler geinstalleerd en word nu 51 a 52 graden op 1.408 volt (pasta moet nog even inwerken) op 2804 mhz...scheelt 10 graden met de artic freezer 64...(.push-pull nog zonder de zijkanten te dichten.)..
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 160226 op 08-09-2007 16:36 ]
Nadat ik eergisteren en gisteren problemen had met booten, directe vastlopers in windows en spontane reboots heb ik net dit maar eens geprobeerd.Astennu schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:10:
[...]
Of die 2e bios:
Quote van Tony:
[...]
Ik heb het nog niet getest of het werkt.
Gewoon ff met een floppy gedaan. Eerst dat rare progje gedraaid in dos en toen hij klaar was gelijk een nieuwere bios erop gestampt. Werkte allemaal perfect en nu boot ie vanaf stock weer naar de 9x 300
[ Voor 6% gewijzigd door Jut op 30-08-2007 16:58 ]
ik kan mn cpu niet hoger clocken omdat mn geheugen hem een beetje tegen houd
onderdelen:
twinmos 2x1gb
en een opteron 146
draai @ 2.36 wou naar de 2.6 toe eigelijk
iemand idee wat goeie timings zijn voor dit geheugen ???
zal morgen ook nog wel ff de timings posten
Gewoon de timings erg traag zetten, kijken of je cpu dan de 2,6GHz wil. Zo ja dan langzaam de timings wat strakker instellen. Het duurt een tijdje, maar echt overclocken doe je niet in een paar minuten, dat is echt lang testen.puddinkie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:16:
ik zit nog te klooien met mn geheugen
ik kan mn cpu niet hoger clocken omdat mn geheugen hem een beetje tegen houd
onderdelen:
twinmos 2x1gb
en een opteron 146
draai @ 2.36 wou naar de 2.6 toe eigelijk
iemand idee wat goeie timings zijn voor dit geheugen ???
zal morgen ook nog wel ff de timings posten
ik heb nu een 3700+ 2,2GHz SanDiego E6-stepping die op mijn MSI K8N Neo2 Platinum 3GHz prime-stabiel haalde. echter krijg ik 'm met dit bord nog niet eens op de 2,3 of 2,4... voltage-verhogingen baten niet. ik doe niets met de multiplier. die is gewoon gelocked, dus daar kan ik zelfs niets mee doen.
heeft iemand toevallig advies hierover?
tevens kwam ik er net achter dat mijn cpu gewoon een Toledo is, maar dan blijkbaar met 1 core uitgeschakeld.... (iemand een idee of/hoe men die kan activeren mocht het mogelijk zijn?)
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI