[OC-939]Ervaringen/Trouble topic DFI CFX 3200 DR/G

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
icecoolsniper schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:19:
Die pci latency timer kan ik maar instellen van 0-3.

Ik gebruik de drivers die op het forum van dfi naar voren kwamen. De drivers zijn volgens windows van 20-07-2006

En write cache uit, zorgt dat niet voor slechte performance??
Gebruik anders een deze combo:

Bios 28/7 + Uli integrated 2.20 + Beta ULi raid v6.2.2.1

Dus eerst Integrated 2.20 instaleren, daarna Raid .inf driver in Device Manager bijwerken met Beta v6.2.2.1
Datum zegt me niets, gaat om het versie nummer van het .sys bestand wat Raid betreft, maar die drivers kan je allemaal terugvinden op DFI-Street :)

Write Cache uit geeft inderdaad slechtere performance, dus kan je eventueel doen als niet anders nog helpt.

[ Voor 27% gewijzigd door Demon_Eyez op 30-11-2006 16:02 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

Tutti-frutti schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:26:
[...]

Jep, zo was mijn gedachtegang ook :) (idd 1 van zercom, 1 uit DE)
hmm...Tutti-frutti, als je er echt 2 krijgt, kun je hem bij mij kwijt voor de (bijvoorbeeld) zercom-prijs!!!

hoef ik niet meer te zoeken... :d

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
BarrY A. schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:26:
[...]

hmm...Tutti-frutti, als je er echt 2 krijgt, kun je hem bij mij kwijt voor de (bijvoorbeeld) zercom-prijs!!!

hoef ik niet meer te zoeken... :d
offtopic:
Er komen waarschijnlijk 2 te koop van mijn kant, omdat ik over ga stappen op C2D, waarschijnlijk 200 euro de stuk, ik test ze eerst. Je kan ook volgende keer een direct message sturen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-11-2006 19:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
[b]Tutti-frutti schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:56:
Er komen waarschijnlijk 2 te koop van mijn kant, omdat ik over ga stappen op C2D
Komt binnenkort een nieuw lanparty mobo van DFI, jeej *O* Mijn voornaamste reden om direct op hen over te stappen! :P

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Tutti-frutti schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:56:
[...]

offtopic:
Er komen waarschijnlijk 2 te koop van mijn kant, omdat ik over ga stappen op C2D, waarschijnlijk 200 euro de stuk, ik test ze eerst. Je kan ook volgende keer een direct message sturen ;)
Erg slecht c2d zuigt man :P K8L is the way to go :D nog even geduld en je hebt the ultimate power :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Astennu schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:12:
[...]

Erg slecht c2d zuigt man :P K8L is the way to go :D nog even geduld en je hebt the ultimate power :P
U talkin' to me homy? }:| Haha, nouja ik hoor veel dat de C2D zo makkelijk ver over te clocken is wat voor een n44b als ik wel handig is, meteen het bord pakken waar zoveel problemen mee zijn is niet handig voor een beginner. ;)

Trouwens, de lagere kosten van de CPU, RAM en het mobo hielden me tegen, mobo is ongeveer even duur als de nieuwe plankjes.
CPU.. Tja, de E6600 wel meeste bang for your buck zo'n beetje en het RAM valt eigenlijk wel mee, gelijke prijzen ongeveer, DDR is meer outdated dan DDR2 dus de laatste genoemde is ook wel iets van een investering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
m0nkey schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:42:
[...]

U talkin' to me homy? }:| Haha, nouja ik hoor veel dat de C2D zo makkelijk ver over te clocken is wat voor een n44b als ik wel handig is, meteen het bord pakken waar zoveel problemen mee zijn is niet handig voor een beginner. ;)

Trouwens, de lagere kosten van de CPU, RAM en het mobo hielden me tegen, mobo is ongeveer even duur als de nieuwe plankjes.
CPU.. Tja, de E6600 wel meeste bang for your buck zo'n beetje en het RAM valt eigenlijk wel mee, gelijke prijzen ongeveer, DDR is meer outdated dan DDR2 dus de laatste genoemde is ook wel iets van een investering. :)
Tja DDR II gaat er sneller uit dan DDR 1. Aangezien die timings gewoon hoog zijn. Was bij de vga kaarten ook. Daar zijn ze heel snel overgestapt naar GDDR 3. Ik denk dat de overstap naar DRR III ook wat sneller zal zijn. Maar ik gok dat dat pas eind volgend jaar gaat spelen.

C2D is wel beter maar ik houd niet zo van intel. En die Asus borden zijn ook niet leuk geven alleen maar problemen. Heb op me werk een E6400 met een Asus P5B maar dat clocken ging daar ook niet lekker. En bios had maar 2.1v voor ram en dat is wel krap voor een leuke overclock.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
icecoolsniper schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:19:
Die pci latency timer kan ik maar instellen van 0-3.

Ik gebruik de drivers die op het forum van dfi naar voren kwamen. De drivers zijn volgens windows van 20-07-2006

En write cache uit, zorgt dat niet voor slechte performance??
Sorry, ik had het verkeerd begrepen op DFI-Street, je kan inderdaad die latency niet instellen in het bios. Maar je kan het wel vanuit Windows doen met Powerstrip :)

Ik heb hem nu op 32 staan ipv 128. Sandra geeft nu ook aan dat de latency van de Uli Raid controller van 32 is, ipv 128 wat veel te lang is.
to sum it up its the m5288 latency timmer issue default 128
should be no higher than 64 or 32.

in essence the 5288 is hogging the bus for too long , no need, probably a mb bios BUG

ok first of all this is why so many of you have stutter issues and mouse lag at the desktop when using the m5288 controller and get SYSTEM EVENT NOTICES.

then newest sisoft sandra
went into busses and devices, pci bus 0 , 5288
was looking at the m5288 and noticed the following.........
under device capabilities the latency timer for this device is set to 128

i said wtf 128 ? no way..... ok
knowing from experience that is not a optimized setting for a hdd controller
so first question how do i change this setting ???????
Answer..... entech taiwan's POWERSTRIP

installed powerstrip
goto options , adapter information
upper right corner you can scroll threw the system devices...

find the ACER LABS SATA CONTROLLER

low and behold a option to change the latency..........................................
i set it to 32 and wow i mean WOW
no more lag, no more stutter, no more system event notices
and my entire desktop experience became more fluidic and more responsive.
its increadable

even diskeeper 10 defrags are now faster
Heb het nu ook voor elkaar met Powerstrip. Je moet bij adapter information het vinkje weghalen bij "Read Only", en dan kan je alles aanpassen. Vervolgens stel je in dat Powerstrip automatisch met deze settings opstart..

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Opeen krijg ik de uli m5288 errors weer. Dus uiteindelijk heeft het niks te maken met NCQ, wat eerst wel zo leek te zijn.
Vreemd dat het nu opeens wel gebeurd...

Maar ja, in het algemeen valt het wel mee, alleen bij het opstarten gaat ie op z'n bek.

Ik heb het powerstrip ding nu ook geprobeerd ik laat wel weten of dat iets scheelt.

Een ander vraagje, heeft iemand last dat nadat je via windows alles afsluit (shutdown) dat de computer gewoon weer opstart? Zoals bij een restart. Soms gebeurd het wel, en soms niet.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Kip schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:29:
Opeen krijg ik de uli m5288 errors weer. Dus uiteindelijk heeft het niks te maken met NCQ, wat eerst wel zo leek te zijn.
Vreemd dat het nu opeens wel gebeurd...

Maar ja, in het algemeen valt het wel mee, alleen bij het opstarten gaat ie op z'n bek.

Ik heb het powerstrip ding nu ook geprobeerd ik laat wel weten of dat iets scheelt.

Een ander vraagje, heeft iemand last dat nadat je via windows alles afsluit (shutdown) dat de computer gewoon weer opstart? Zoals bij een restart. Soms gebeurd het wel, en soms niet.
Ja dat heb ik ook nu een keer gehad, echt heel vaag. ik doe shutdown, en ongeveer na 1 seconde volledige uit te zijn startte 'ie opeens weer op. Nou ja boeiend, heb toch een off switch op m'n PSU zitten.

Ik vraag me nog iets anders af, zou het helpen om een 40x40mm fan op die zwarte Uli heatsink te plaatsen, de SB schijnt toch wel erg warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb dat opstart probleem ook. Kheb dfi er al over gemaild, en die kwamen leuk met een oplossing die niet werkte. Wat mij opvalt is dat het alleen gebeurt als ik gedownload heb met bijv. emule of als ik de pc gestressed heb met prime. Met games e.d. is er niks aan de hand.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:35:
[...]
Ja dat heb ik ook nu een keer gehad, echt heel vaag. ik doe shutdown, en ongeveer na 1 seconde volledige uit te zijn startte 'ie opeens weer op. Nou ja boeiend, heb toch een off switch op m'n PSU zitten.

Ik vraag me nog iets anders af, zou het helpen om een 40x40mm fan op die zwarte Uli heatsink te plaatsen, de SB schijnt toch wel erg warm te worden.
Ik heb er wel een fan op zitten. Maar dat was omdat ik dacht dat ik door me SB niet verder kon dan 1150 HTT het bleek echter een bios setting te zijn. Maar hij is nu wel lekker koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Heb een fannetje besteld, samen met PCIe SATA2 Raid kaartje. Ik ben die ULi SB zat, krijg ook random errors, met name met het bakken van DVD's. Zal wel komen doordat ik er een SATA brander aan heb hangen. Dus die ULi is straks disabled, brander aan de Sil Controller en m'n Raid0 via die Add-on kaart, en dan hopelijk geen gezeur meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja dat vind ik wat te duur. En ik heb geen problemen. We zullen straks wel zien hoe het met de K8L borden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Astennu schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:00:
Mja dat vind ik wat te duur. En ik heb geen problemen. We zullen straks wel zien hoe het met de K8L borden is :)
Kan ik me goed voorstellen, maar ja, ik had me bordje dan ook maar voor 69 euro ipv die 190 die jij hebt betaald. Anders had ik het ook niet gedaan. Maar ja ik wil gewoon een crossfire mobo for the time being. En ik wil straks gewoon met twee SATA2 schijven Raid kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Demon_Eyez schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:37:
[...]

Kan ik me goed voorstellen, maar ja, ik had me bordje dan ook maar voor 69 euro ipv die 190 die jij hebt betaald. Anders had ik het ook niet gedaan. Maar ja ik wil gewoon een crossfire mobo for the time being. En ik wil straks gewoon met twee SATA2 schijven Raid kunnen draaien
Raid draait idd prima :)
Nero is misschien niet de beste manier om je hdd snelheid te testen (copy disc, dan image en test speeds) maar waar m'n andere sata schijf zo'n 57mb/sec haalde, daar haalde m'n raid0 setup (2x250gb maxtor sata2) 123mb/sec :Y)

Verder heb ik ook heel af en toe dat de pc spontaan opnieuw aangaat, maar ook ik heb een switch op de psu, gewoon uit dus :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:37:
[...]

True. Maar ik heb eigenlijk ook niet veel problemen. Maar die ULi chips zijn zekers niet prettig om te gebruiken. Ook al je de kabels van de HD's verandert krijg je problemen. Met andere controllers heb ik daar geen last van gehad. Ik gok dat de SB600 beter werkt. Heb je die Silicon image nog getest ? en heb je een pci e 1x kaartje gekocht ? Want volgens mij wordt het dan krap als je ook CF wil.
Garrett schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:59:
[...]

Raid draait idd prima :)
Nero is misschien niet de beste manier om je hdd snelheid te testen (copy disc, dan image en test speeds) maar waar m'n andere sata schijf zo'n 57mb/sec haalde, daar haalde m'n raid0 setup (2x250gb maxtor sata2) 123mb/sec :Y)

Verder heb ik ook heel af en toe dat de pc spontaan opnieuw aangaat, maar ook ik heb een switch op de psu, gewoon uit dus :)
Ik heb hier helemaal geen last van gehad. S'avonds staat bij mij de knop zo i zo uit. Maar ik heb het zelf nog nooit gemerkt moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Astennu schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:52:
[...]

True. Maar ik heb eigenlijk ook niet veel problemen. Maar die ULi chips zijn zekers niet prettig om te gebruiken. Ook al je de kabels van de HD's verandert krijg je problemen. Met andere controllers heb ik daar geen last van gehad. Ik gok dat de SB600 beter werkt. Heb je die Silicon image nog getest ? en heb je een pci e 1x kaartje gekocht ? Want volgens mij wordt het dan krap als je ook CF wil.

[...]

Ik heb hier helemaal geen last van gehad. S'avonds staat bij mij de knop zo i zo uit. Maar ik heb het zelf nog nooit gemerkt moet ik zeggen.
Nee die Sil heb ik niet getest, anders moet ik weer heel m'n partities op overzetten van m'n ULi Raid naar de Silicon Raid. En ik krijg morgen dat kaartje binnen, kan ik het daarna weer overzetten.
Opzich past het wel. Dat raid kaartje is erg klein en low profile, dus dat gaat wel passen. Past gewoon onder m'n X1900, stop hem in het tweede PCIe 1x slot, dus dan zit er nog een leeg slot tussen de X1900 en het Raid kaartje.

Zat gister nog wat te klooien om die Option ROM can not invoke error weg te krijgen en kwam erachter dat met bios 28/7 mogelijk is om ze toch beide te laten draaien. Maar dan wel beide in SATA non-Raid modus.
Op die manier wordt wel de Silicon Bios (non-Raid) geladen en de Uli heb ik had ik ingesteld in AHCI modus en dan wordt er geen Uli bios geladen, maar alle SATA devices aan de Uli worden wel herkent.
Dus dan probeer ik straks Raid kaartje (2xSATA Maxtors) + Uli AHCI (1xSATA brander) te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb inmiddels al 6 dagen geen m5288 errors meer gehad. Wat heb ik gedaan(met dank aan demon_eyes):

- Uli integrated 2.20 drivers installeren
- Raid programma dat in de tray staat laten staan
- de beta raid drivers handmatig installeren die te vinden zijn op DFI street
- rebooten

Hopelijk werkt het voor meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Heerlijk eindelijk geen gedoe en stress meer...

Gister m'n Belkin (Silicon Image chip) SATA2 Raid kaartje ingebouwd.
De ULi SATA functies staan totaal disabled in het bios, maar toch wordt m'n SATA brander die nog aan de ULi hangt wel gevonden. :?
Nou ja, alleen maar beter, want ik krijg nu zowiezo de Option ROM can not invoke error gelukkig niet. :)

Meteen maar twee SATA2 drives besteld, want één van m'n Maxtors heeft al een tijdje problemen met opstarten... tikjes en elke keer spin-ups... lijkt me niet echt gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een maxtor 7L250S0 op de silicon Image aangesloten, maar word als 137 gb (Staat nog data op ) herkend....
moet ik hem opnieuw formateren op de controler om weer zijn juiste waarde te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Nee, ligt aan Windows.
Windows XP on a Traditional Motherboard
Windows XP manufactured prior to August 2002 has a native limitation of 137GB supporting ATA interface disc drives. In this configuration WinXP will not create partitions greater than 137GB until after the Service Pack 1 or higher is installed and registry bit EnableBigLBA is set to 1.

For the purposes of this discussion, both the original Parallel ATA (PATA) and the new Serial ATA (SATA) interface disc drives will have the same operating system requirements when attached to the motherboard and using the native Windows drivers.

As of January 2003, new copies of Windows XP Full Versions have incorporated 48-bit Addressing for ATA interface disc drives. You can confirm that your copy has this support by inspecting the installation CD artwork. It should say "Windows XP Home (or Professional) Edition Including Service Pack 1" or higher.

For instructions on how to get the latest Windows XP service pack, please see Microsoft article Q322389.

See also the Microsoft Knowledgebase article Q303013 that explains how to enable large drive support after the Service Packs are installed.
Tootlje om 48bit LBA aan te zetten :):
http://www.seagate.com/su...ownload/reg_48bit_lba.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik al gedaan en werkt niet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Voor het eerst in 15 dagen weer een m5288 error gehad. Echt vaag hoor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ben er gelukkig vanaf. Heb nu een (el cheapo) Silicon Image PCIe Raid Controller. Met de gemiddelde transferrate van 120MB/s in 2xSATA300 in Raid0 ben ik niet heel erg tevreden, maar ach, ik heb nu wel een soepeldraaiend systeem. Alleen m'n SATA brander hangt nu nog aan de Uli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Problemen zijn weer weg. Ik was weer ff gaan testen met OC'en. Na verlaging naar stabiele speeds werkt het gewoon weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

icecoolsniper schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:04:
ik heb dat opstart probleem ook. Kheb dfi er al over gemaild, en die kwamen leuk met een oplossing die niet werkte. Wat mij opvalt is dat het alleen gebeurt als ik gedownload heb met bijv. emule of als ik de pc gestressed heb met prime. Met games e.d. is er niks aan de hand.
Ik heb een oplossing gevonden die voor mij werkt:

DFI street:
Originally Posted by WR6X
Start in windows. Go to your network devices. Rightclick on the Marvell Yukon -> properties

Properties for Marvell Yukon opens. Go to the advanced tab, and set the wake up capabilities to none.

And your problem will be gone...

Greetz Erik
Wake Up lan in de bios uitzetten doet blijkbaar niet zo veel :(

Nu het volgende, ik heb nu 4x512mb sticks, en nu heb ik last van cold boot starts. De mobo wil zelfs niet eens posten. Als ik Insert in hou om te reseten gaat het prima weer. Dan alle overclock waardes weer invoer, boot hij prima en is alles ok prime stable in windows. Lijkt echt een mobo issue. Weer eentje erbij :p

Met 2x512 boot hij in een keer.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:24:
[...]

dat heb ik al gedaan en werkt niet.... :(
Ik heb maxblast4 even gedraaid , en hij word weer goed herkend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP on a Traditional Motherboard
Windows XP manufactured prior to August 2002 has a native limitation of 137GB supporting ATA interface disc drives. In this configuration WinXP will not create partitions greater than 137GB until after the Service Pack 1 or higher is installed and registry bit EnableBigLBA is set to 1.

For the purposes of this discussion, both the original Parallel ATA (PATA) and the new Serial ATA (SATA) interface disc drives will have the same operating system requirements when attached to the motherboard and using the native Windows drivers.

As of January 2003, new copies of Windows XP Full Versions have incorporated 48-bit Addressing for ATA interface disc drives. You can confirm that your copy has this support by inspecting the installation CD artwork. It should say "Windows XP Home (or Professional) Edition Including Service Pack 1" or higher.

For instructions on how to get the latest Windows XP service pack, please see Microsoft article Q322389.

See also the Microsoft Knowledgebase article Q303013 that explains how to enable large drive support after the Service Packs are installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Inmiddels zijn de uli errors weer terug helaas :(
Het heeft lang goed gegaan. Toch weer de drivers opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Eej vervelend man, denk dat er gewoon nooit een patch voor zal komen. Enige remedie is die Uli disablen.

Ben zelf eigenlijk nu pas een beetje aan overklokken toegekomen, had het eerst ff te druk en moest wachten totdat m'n nieuwe Crucial Ballistix (RMA) binnen was.

Opzich draait het nu wel aardig op 11x257 en 5x257 dus ik mag niet klagen. Maar ik heb het idee dat ik toch nog wat wordt tegengehouden, waarschijnlijk door Pmos en Nmos

Uit die formule die hier eerder werd besproken kom ik op 15 uit.
(2827 / 1285) : 1.488v = 1.4785 -> 15

Maar 15-15-10 is op hoge HTT's toch onstabiel, krijg veel reboots en 5x257 is zowiezo dan niet mogelijk, alleen 4x257.
Als ik 5-5-10 draai dan werkt dat veel beter. :)

Als ik dan weer die post op Xtreme lees dan wordt daar weer aangeraden om asynchroom te draaien, met Pmos hoger dan Nmos dus iets van 1-6-10.

Hoe kom je nu achter de juiste settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Kip schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:18:
[...]

Ik heb een oplossing gevonden die voor mij werkt:

DFI street:

[...]

Wake Up lan in de bios uitzetten doet blijkbaar niet zo veel :(

Nu het volgende, ik heb nu 4x512mb sticks, en nu heb ik last van cold boot starts. De mobo wil zelfs niet eens posten. Als ik Insert in hou om te reseten gaat het prima weer. Dan alle overclock waardes weer invoer, boot hij prima en is alles ok prime stable in windows. Lijkt echt een mobo issue. Weer eentje erbij :p

Met 2x512 boot hij in een keer.
Bedankt voor deze fix, hij werkt namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

icecoolsniper schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor deze fix, hij werkt namelijk!
Graag gedaan, kwam het op dfi-street tegen en wist dat meer mensen hier daarvan last hadden.

En m'n vorige probleem, dat de computer niet in een keer booten. Dat lag aan de floppy power connector bij de eerste pci x16 slot. Die aangesloten, nu geen problemen meer :)
(behalve de bekende m5288 melding, maar daar is wel mee te leven in mij geval)

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb de m5288 error weer een paar keer gekregen sinds ik mijn sblive 5.1 eruit had gehaald en onboard audio gebruikte. Na terugplaatsing werkt alles gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Wilde even melden dat dit bord wel degelijk een hoge HTT kan draaien (itt wat Astennu melde wat betreft zijn bord icm z'n Opteron 165)

Gister eens geprobeerd om 8x333HTT te doen met 150 divider zodat m'n ram op 245MHz draait.
De zaak heeft anderhalf uur dual Prime stabiel gedraait zonder errors :)

Dus wat mijn CFX3200 beterft, werken de dividers wel goed. De bedoeling is dat ik straks met m'n Opteron 165 9x333 ga draaien.

Wel lukt het me nog niet om 4x333LDT te doen, dan heb ik al direct problemen met opstarten.
Wellicht dat ik nog moet wat spelen met Pmos en Nmos, maar daar snap ik geen snars van.
Snap ook nog steeds niet wat asynchroom inhoud.

5-5-10 is hier het meest stabiel en goed voor een 5x255LDT @ 1.34v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Dit bord kan idd een hoge HTT aan want ik draaide op 315 x 4 HTT. Nu niet meer omdat mijn procje niet echt verder wil. Mijn Opteron @ 2700MHz met 1,35v bevalt me prima :)

edit:

ik draai dus 1200HTT nu

[ Voor 9% gewijzigd door icecoolsniper op 22-01-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Hoe had/heb jij Pmos / Nmos / HT Bus Reciever ingesteld?

Ik kom er maar niet uit, ik krijg dus dit:

5x255 (1275) met 5-5-10 is stabiel
4x333 (1333) met 5-5-10 is no boot
4x315 (1260) met 5-5-10 is no boot
4x300 (1200) met 5-5-10 is stabiel
3x333 (1000) met 5-5-10 is stabiel

btw, DFI-Street is weer up and running, het nu DIY-Street
http://www.diy-street.com/forum/

[ Voor 19% gewijzigd door Demon_Eyez op 22-01-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

31-31-05 gebruik ik als instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Heb het stabiel gekregen inmiddels, maar da's wel met m'n Opteron 165 en niet met een X2 4600+

HT Link @ 4x333 (1333) met 1-4-10 is rock solid :)

Enige wat me nu opvalt is dat m'n geheugen bandwidth nogal aan de lage kant is.
met 9x333HTT en 150 ram divider met 2x1GB Crucial op 250MHz 3-3-3-8-1T haal ik met Sandra Buffered zo'n 6200MB/s, en dat terwijl ik in reviews hetzelfde geheugen of andere Micron 5B -F based reepjes dik 6800MB/s zie halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Je haalt iig hogere MB/s dan ik, maar ik draai met 4 reepjes @ 245Mhz 2.5-3-3-6 e ik haal 5600MB/s
Vorige week weer die m5288 errors gehad. Deze keer is mijn hele systeem er op gecrashed. Ik moest een reparatie install van Windows doen. Ik weet wel dat als ik opnieuw ga installeren misschien toch overstap op de silicon image controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dat zal hoogst waarschijnlijk komen omdat je met 4 sticks op 2T draait.

Heb zelf echt de grootste moeite om bijvoorbeeld 260MHz te draaien met m'n Crucials, zelfs met 3-4-4-8-1T knalt de boel als ik Sandra Buffered test wil doen. 255MHz met 3-3-3-8-1T is de grens. Echt heel vaag allemaal.

Denk dat we nooit van die Uli crap afkomen, enige remedie is dat ding gewoon niet gebruiken.
Heb er nu alleen een DVD fikker aan hangen en die bijbehorende SATA poort draait in AHCI modus.
Gebruik een Sil3132 PCIe kaartje voor m'n SATA2 Raid0 array. De onboard Sil3114 is disabled want SATA aan de pci-bus schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Heeft iemand een idee waar dit bordje nog te verkrijgen is? Na enkele zoektochten zie ik alleen sites die hem nog aanbieden voor een wel erg hoog bedrag (E230).

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

PassieWassie schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:32:
Heeft iemand een idee waar dit bordje nog te verkrijgen is? Na enkele zoektochten zie ik alleen sites die hem nog aanbieden voor een wel erg hoog bedrag (E230).
Ik zou het niet doen, koop lekker een dfi nforce 4 mobo. Veel minder issues, en die komen ook vrij ver met overclocken.

(ik heb net een opteron 175 binnen, zal later vertellen hoe ver die gaat :) )

/edit De Opteron (stable):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/opteron3ghzthumb.png

En ik was bang dat de 175's slecht waren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kip op 16-02-2007 23:42 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik moet Kip_666 gelijk geven. Voor de huidige prijs zou ik die CFX3200 nooit kopen, echt way to much voor een bord vol met bugs en slechtwerkende SATA poorten.
Ik heb hem toen voor 60 euro gehaald, en dan heb ik heb ik zoiets van, voor die prijs moet je eigenlijk ook niet zeuren.
Het bordje draait nu wel lekker, maar jeezzz wat een gezeur kan je krijgen met dit bord.
Support van DFI voor dit bord is nul komma nul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Demon_Eyez schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:39:
Ik moet Kip_666 gelijk geven. Voor de huidige prijs zou ik die CFX3200 nooit kopen, echt way to much voor een bord vol met bugs en slechtwerkende SATA poorten.
Ik heb hem toen voor 60 euro gehaald, en dan heb ik heb ik zoiets van, voor die prijs moet je eigenlijk ook niet zeuren.
Het bordje draait nu wel lekker, maar jeezzz wat een gezeur kan je krijgen met dit bord.
Support van DFI voor dit bord is nul komma nul
Het is alleen jammer dat het 939 platform al zo goed als dood is, terwijl de snelheid nog super is ! De eerste reden dat ik dit bordje overweeg is dat ik graag crossfire support heb, zodat ik m'n x1800 in de toekomst kan houden voor physics berekeningen in combinatie met een x2900xt oid. De tweede overweging is het feit dat ik met mijn opteron 165 een hoge fsb nodig heb. Mijn sapphire grouper is echt een magnefiek moederbord, maar vanuit de bios kan ik niet hoger booten dan met 310fsb. Om 3ghz te halen moet ik in windows met ati system manager gaan tweaken, maar dat is niet echt een fijne oplossing. Vandaar dat ik het bord het overwegen waard vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

PassieWassie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:20:
[...]

Het is alleen jammer dat het 939 platform al zo goed als dood is, terwijl de snelheid nog super is ! De eerste reden dat ik dit bordje overweeg is dat ik graag crossfire support heb, zodat ik m'n x1800 in de toekomst kan houden voor physics berekeningen in combinatie met een x2900xt oid. De tweede overweging is het feit dat ik met mijn opteron 165 een hoge fsb nodig heb. Mijn sapphire grouper is echt een magnefiek moederbord, maar vanuit de bios kan ik niet hoger booten dan met 310fsb. Om 3ghz te halen moet ik in windows met ati system manager gaan tweaken, maar dat is niet echt een fijne oplossing. Vandaar dat ik het bord het overwegen waard vind. :)
Dan is er idd weinig keuze :(

Maar misschien was ik iets te somber, als je geen raid draait en een beetje tweaker bent is er wel prima mee te leven.

En voor de cold boot probleem hoef ik maar insert gedrukt te houden terwijl de computer boot en dan gaat alles prima. (hij blijft de bios instellingen gewoon houden)

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
PassieWassie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:20:
[...]

Ik kan me heel goed vinden in je redenering, ik heb hem ook genomen voor Crossfire support, en ik na m'n fiasco met de 7900 serie, van m'n leven geen nVidia troep meer in m'n systeem wil.
Alleen die hoge prijs die ze er nu voor vragen, jeetje, het is wel veel geld.

Hou in elk geval rekening met het volgende. SATA2 is niet te doen op dit bord, heb je zoiezo geen SATA2 drives dan maakt dat niets uit ( dan heb je altijd nog de Sil3114 SATA1 controller)
Heb je die wel, bespaar je dan een hoop ellende en koop een simpel SATA2 pcie kaartje ( zo'n 40 euro). Dan ben je zowiezo al van het Uli probleem af.

En check even of je huidige ram geod werkt op een CFX3200. Volgems mij zijn er problemen met Corsiar 2x1024GB repen. En Crucial Ballistix 2x1024 (Micron 5b-F) werkt ook niet jofel op dit bord. Dat weet ik uit eigen ervaring, helaas.
Teamgroup 2x1024, ook met micron 5b-F, gaat dan wel weer als een speer op dit bord. Zal wel komen omdat dat Teamgroup Brainpower PCB gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik krijg error code 25. Iemand een idee wat het is?
Volgens DFI is het de videokaart, maar vorige keer zonder videokaart kreeg ik gewoon FF. Ik hoor ook geen piepjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Waardoor krijg je deze code opeens? Heb hem ook wel eens gezien hier, maar toen was ik met geheugen settings aan het stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Dit bordje is inmiddels hier door mijn broer in gebruik genomen.
Dit in samenwerking met:
A64 3700+ @2957mhz @1,45v (269x11)
2x1GB Gskill HV @~227mhz 3-3-2-5
X300se (morgen komt x1900XTX binnen)
Antec SmartPower 2.0 450Watt
Maxtor 80gb ATA schijfje.

Bord draaid 24/7 als een zonnetje, blijft lekker koel en betrouwbaar (12 uur sp2004)
Gelukkig heb ik geen raid geinstalleerd ofzo, dus met die problemen heb ik niets te maken :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Demon_Eyez schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:04:
Waardoor krijg je deze code opeens? Heb hem ook wel eens gezien hier, maar toen was ik met geheugen settings aan het stoeien
Andere chipsetkoeler erop gezet. Bord werkte er gewoon mee. Vanochtend ineens problemen.
Getest met een pci kaart en nog steeds geen beeld.

edit:

inmiddels werkt alles weer, het bleek een defecte IDE kabel te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door icecoolsniper op 19-02-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

Ik ben ook op zoek naar dit bordje. Ik vind het niet erg dat er RAID-bugs in het Uli-chipset zitten, dan gebruik ik die Sil 3114 controller wel!!

Maar is iemand van jullie niet van plan om hem van de hand te doen?? Want 230 euri's eraan uitgeven vind ik egt te veel!!
Of heeft iemand hier een zeer goed overhalingsvermogen om toch een nforce 4 expert te kopen??(Ben een ATI-fan duzzz...) :P

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
BarrY A. schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:30:
Ik ben ook op zoek naar dit bordje. Ik vind het niet erg dat er RAID-bugs in het Uli-chipset zitten, dan gebruik ik die Sil 3114 controller wel!!

Maar is iemand van jullie niet van plan om hem van de hand te doen?? Want 230 euri's eraan uitgeven vind ik egt te veel!!
Of heeft iemand hier een zeer goed overhalingsvermogen om toch een nforce 4 expert te kopen??(Ben een ATI-fan duzzz...) :P

Alvast bedankt...
Mijn broer heeft nog zo'n bordje in gebruik, bij zeer grote interesse wil ie m wel wegdoen.
Maar hij wil er toch op zn minst de prijs van een lanparty nf4 ultra-d voor krijgen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
Heb er hier ook nog een liggen. Is 3 maanden oud en alleen tijdelijk gebruikt. Ligt nu alweer een maand in de kast. Mail me maar voor een mooi bod.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een beetje aan het zoeken geweest omtrend het Cold Boot probleem, waar ik op op de DFI site de aanbevolen lijst van voedingen tegenkwam..mijn voeding de Coolermaster RS 450 ACLY stond daar niet bij :( Nu las ik ook dat het cold boot geval ook wel te maken kan hebben met je voeding. In het begin had ik geen problemen hiermee, maar ik heb nog twee coolers erin gezet, opnieuw windows geinstalleerd...en DAAR was het probleem :(
Ik heb nog een ongebruikte Antec 480 True Blue liggen , die wel in de lijst van DFI voorkomt..
Mijn 165 loopt op 2726 1.34 v dus overgeklokt...met twee schijven ,zipdrive,7900 GTO
Zou mijn voeding het niet trekken ? en moet ik mijn Antec gaan gebruiken ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik heb zelf een OCZ PowerStream 620W en heb ook last van Cold boot probs, dus zelfs met een 600 watter heb je ook kans op problemen.
Heb het verholpen door met aan lage multi op te starten mbv Cool & Quiet, sinsdien geen problemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:38:
Ik heb zelf een OCZ PowerStream 620W en heb ook last van Cold boot probs, dus zelfs met een 600 watter heb je ook kans op problemen.
Heb het verholpen door met aan lage multi op te starten mbv Cool & Quiet, sinsdien geen problemen! :)
Thanks ! Ga ik proberen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:38:
Beste Demon_Eyez... heb het geprobeerd in te stellen maat krijg C&Q niet aan de praat...heb het ingesteld volgens het DFI topic maar het werkt niet... zijn er soms nog andere instellingen, zoals ACPI instellingen die we over het hoofd zien ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Heb je de juiste proc driver van de AMD site al geinstalleerd? En gebruik je RMclock voor het instellen van de VID en FID's in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:42:
Heb je de juiste proc driver van de AMD site al geinstalleerd? En gebruik je RMclock voor het instellen van de VID en FID's in Windows?
AMD Opteron™ Processor with AMD PowerNow!™ Technology Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) deze driver bedoel je toch ? die heb ik geinstalleerd, en RM clock 2.2 en stel het in zoals op http://winhlp.com/rmclock.htm staat aangegeven... maar als ik bij Performance on Demand de aply button druk, reset de pc. zich...
wat ik me ook af vraag is hoe moet het energiebeheer staan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ja die bedoel ik. Kan zijn dat de 4x multi niet goed werkt in RMClock. Stel RMClock anders eens in dat 'ie vanaf 5x en hoger pakt.
Ik had soortgelijk probleem als ik RMClcock de beschikking gaf over de 4x multi. Zodra die werd gekozen met 'Performance on Demand' dan kreeg ik ook een BSOD.
In RMClock moet je aangeven dat deze de Energieschema's van Windows overruled met de RMClock setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo...

aangezien ik geen zin heb om alle 11 pagina's door te spitten vraag ik het maar ffe...
zijn er al nieuwe updates over die Uli chip?
aangezien ik dit bord met een 250 Gb sata-2 hardeschijf van WD heb...

ik krijg vraak problemen als hij veel moet laden, maar in-game en bij browsen doet hij het gewoon..
heb alles al geprobeert over die beta versies van de bios en de schijf op de Sillicon chip te zetten, maar geen ban bijde werkt

-Matt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Nee, en die zal er ook nooit komen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:40:
Ja die bedoel ik. Kan zijn dat de 4x multi niet goed werkt in RMClock. Stel RMClock anders eens in dat 'ie vanaf 5x en hoger pakt.
Ik had soortgelijk probleem als ik RMClcock de beschikking gaf over de 4x multi. Zodra die werd gekozen met 'Performance on Demand' dan kreeg ik ook een BSOD.
In RMClock moet je aangeven dat deze de Energieschema's van Windows overruled met de RMClock setting.
Ik ben gestopt met RMClock...gebruik nu CrystalCPUID.....heb het nog niet helemaal goed getest met opstarten,maar terug klokken lukt ieder geval wel met dit progje...ga het morgen even helemaal proberen... :) laat het wel weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik word echt schijtziek van dit bordje. Een hele tijd geen m5288 errors gehad en ineens 4 op 1 dag en nu is mijn windows gecrashed. Binnenkort aansluiten op de silicon image controller en windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik snap eigenlijk uberhaupt niet hoe dit bord goed is bevonden om op de markt te brengen... Hoe heeft DFI dit bordje getest :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Gewoon niet imho

Face it people, DFI zijn zakkenvullers geworden. Dit is echt niet het eerste bordje dat problemen heeft en waar niets aan gedaan word, dan behalve het hanteren van struisvogel politiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Demon_Eyez schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:46:
Gewoon niet imho

Face it people, DFI zijn zakkenvullers geworden. Dit is echt niet het eerste bordje dat problemen heeft en waar niets aan gedaan word, dan behalve het hanteren van struisvogel politiek
Tjah dat krijg je ervan als je door de hele overclock wereld wordt opgehemeld als dé fabrikant van OC borden..
Het gaat alleen nog maar om het oc'en, niet meer om de kwaliteit van de rest van het bord..
DFI is idd een beetje laks geworden, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Beetje jammer. Mja ik heb sata 1 schijven dus ik ga overstappen naar de silicon image controller.
Heb al mijn data naar mijn 3e schijg overgegooid die ook aan de uli controller hangt. Kan ik die schijf zonder problemen aan de silicon image controller hangen, aangezien ik die schijf dus niet voor raid gebruik?De andere 2 schijven zal ik de raid partiteies moeten verwijderen en nieuwe aanmaken(alle data weg).

Ik vermoed dat ze dit bordje wel getest hebben, maar niet met RAID( dus rushen om het bord op tijd in de winkel te krijgen, en dan bespaart men vaak op grondig testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Voor de liefhebber, het bordje is weer leverbaar bij Alternate voor 229 euro( wat het absoluut niet waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik mijn Scythe Kama Bay 5.25" System Cooler (Zilver) even aan gepast, omdat de fan die er in zit soms tegen de twee stangetjes aan komt, die het stoffilter op zijn plaats houden..(heb moertjes tegen de binnenkant van de fan gelijmd,zodat de afstand tussen het fan en de stangetjes groter word)
ook maar meteen mijn oude zipdrive er maar uit gehaalt, zodat de lucht geen hinder meer heeft van de IDE kabel die er dan voor loopt..en wat gebeurd er vanochtend......MIJN COMPUTER STARTE WEER GEWOON NORMAAL OP !!!!!!! ???????? vreemd...... zonder last te hebben van de coldboot.....morgen hopelijk weer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Brakke IDE kabel geweest misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:49:
Brakke IDE kabel geweest misschien?
ik heb ook de codes bij het opstarten even in de gaten gehouden toen hij gisteren niet doorstarte,
en hij gaf 07 aan (clear 8042 interface;initialize 8042 self test) ik hoop dat het zo blijft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Bij mij gaf ie code 29 aan met een brakke IDE kabel.

Ik heb trouwens de latency naar 32 ipv 128 gezet en ik krijg wel freezes soms, maar geen disk errors meer. Desalniettemin ga ik overstappen op de silicon image controller of ik moet ergens een hardware raid kaart kunnen scoren met sata 2 mogelijkheid(alvast toekomst gericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:52:
Bij mij gaf ie code 29 aan met een brakke IDE kabel.

Ik heb trouwens de latency naar 32 ipv 128 gezet en ik krijg wel freezes soms, maar geen disk errors meer. Desalniettemin ga ik overstappen op de silicon image controller of ik moet ergens een hardware raid kaart kunnen scoren met sata 2 mogelijkheid(alvast toekomst gericht).
Bij de uli chip kreeg ik ook hd errors...wat bij de silicon weg is...draait nu prima hoor...(single)
het werkt NIET zoals het hoort....heb DFI van de week er nog over gemaild..... :O :O :O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:11:
[...]

ik heb ook de codes bij het opstarten even in de gaten gehouden toen hij gisteren niet doorstarte,
en hij gaf 07 aan (clear 8042 interface;initialize 8042 self test) ik hoop dat het zo blijft :*)
vandaag starte hij gewoon weer normaal op!! dus waarschijnlijk toch de ide kabel....ik gelukkig !!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
offtopic:
Nog mensen een bordje in de verkoop ? Aangezien ze nergens meer verkocht worden tegen degelijke prijs..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Morgen over op de silicon. Ben beniewd hoe die presteert.

edit:

Het liefst scoor ik een goede sata II raid kaart met 4 poorten die sneller is dan de uli en silicon chips

[ Voor 50% gewijzigd door icecoolsniper op 11-03-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
icecoolsniper schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:41:
Morgen over op de silicon. Ben beniewd hoe die presteert.

edit:

Het liefst scoor ik een goede sata II raid kaart met 4 poorten die sneller is dan de uli en silicon chips
Kan je deze nemen, is nog redelijk betaalbaar (wel software Raid):
Highpoint 2300, RAID 0 1 5 en 10, 4xSATAII en PCIe-1x
http://www.highpoint-tech.com/USA/rr2300.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Hoe presteert die kaart?
Ik ben op marktplaats al aan het bieden op wat raid kaarten maar die mensen willen ze niet wegdoen voor lage prijzen :P

edit:

en 120 euro vind ik niet betaalbaar. Voor dat geld gebruik ik de onboard silicon image wel.

edit2:

zijn er ook nog betaalbare hardware raid kaarten?

edit3:

Als ik niet goedkoop zo'n raid kaart kan scoren dan ga ik gewoon overstappen op de silicon image. Geen zin om hoop geld uit te geven voor een kaart waar ik toch weinig van merk met mijn sata 1 schijven.

[ Voor 62% gewijzigd door icecoolsniper op 12-03-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
icecoolsniper schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:58:
Hoe presteert die kaart?
Ik ben op marktplaats al aan het bieden op wat raid kaarten maar die mensen willen ze niet wegdoen voor lage prijzen :P

edit:

en 120 euro vind ik niet betaalbaar. Voor dat geld gebruik ik de onboard silicon image wel.

edit2:

zijn er ook nog betaalbare hardware raid kaarten?

edit3:

Als ik niet goedkoop zo'n raid kaart kan scoren dan ga ik gewoon overstappen op de silicon image. Geen zin om hoop geld uit te geven voor een kaart waar ik toch weinig van merk met mijn sata 1 schijven.
SATA1 schijven, dat zeg je nu pas... :/
Neem dan gewoon zo'n simpel kaartje van 40 euro met een Sil3132 chip erop en je bent klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Is dat dan veel sneller dan de onboard silicon controller? Als het bijna niks scheelt gebruik ik die gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Je zegt zelf eerst:

"Het liefst scoor ik een goede sata II raid kaart met 4 poorten die sneller is dan de uli en silicon chips"

Vervolgens geef je aan dat je niet veel geld wil uitgeven, en dan daarna dat je SATA1 drives gebruikt. Wat wil je nou?

Lijkt me duidelijk dat een SATA1 controller langzamer is dan een SATA2 controller, en dat hardware Raid aanzienlijk meer kost dan sofware Raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja ach het was de bedoeling om zo'n kaart te scoren. Tot dat ik zag dat die dingen zo enorm duur zijn.
Als de kans zich voordoet om er 1 goedkoop te scoren doe ik het wel, anders niet.

Om het duidelijker te maken, ik zit met een dilemma of ik wel geld wil uitgeven aan een bordje wat gewoon goed had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Denk dat je al lang van te voren had kunnen weten dat dit bord geplaagd werd door problemen.
Dat was denk ik vanaf het begin van dit topic al duidelijk.

Verder, prik er een SATA2 kaartje van 40 euro in en je bent van al het gezeik af, of gebruik de Sil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Om eerlijk te zijn kwam ik pas achter de problemen door een collega van me ( Tutti-Frutti). Ik had de problemen eerst helemaal niet. Toen opeens kwamen ze opzetten. Ook in de reviews zie je er geen woord over.
Het probleem van die kaartjes van 40 euro is dat ze maar 2 poorten ondersteunen, en ik heb er minimaal 3 nodig. Ik denk iig dat 40 euro of meer gewoon zonde is en dat ik gewoon de silicon ga gebruiken.

edit:

ik zal ook even de testresultaten plaatsen

[ Voor 6% gewijzigd door icecoolsniper op 13-03-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Tsja, die zullen niet spectaculair zijn met SATA1 drives gekoppeld aan een Sil3114 op de PCI bus.
Maar ben op zich nog wel benieuwd wat je haalt in Raid0.
Zit zelf op de 125MB/s met 2xSATA2 Raid0 aan een Sil3132 op PCIe-1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik ga vanmiddag windows opnieuw installen. Ik zal kijken wat eruit rolt.

edit:

is die score je average of je burst?

[ Voor 25% gewijzigd door icecoolsniper op 13-03-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Average.

Waarom Windows opnieuw? Of zit je C partitie aan die Uli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja alles zat op de uli. Ik ben inmiddels bezig maar de silicon controller ziet wel mijn 3 schijven, maar hij kan niks met die 3e schijf. Zodra de windows install gestart is ziet hij alleen mijn aangemaakte raid partitie en niet mijn back-up schijf. Enig idee wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
icecoolsniper schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:32:
Ja alles zat op de uli. Ik ben inmiddels bezig maar de silicon controller ziet wel mijn 3 schijven, maar hij kan niks met die 3e schijf. Zodra de windows install gestart is ziet hij alleen mijn aangemaakte raid partitie en niet mijn back-up schijf. Enig idee wat ik eraan kan doen?
Bekende kwaal van vista, zit er al in vanaf de eerste beta. Hij pakt of het een, of het ander.
Of installeer je windows xp ?

Ik neem aan dat de silicon bios nog wel je raid + single hdd ziet ?

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-03-2007 11:37 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

XP. De raid bios ziet alle 3 mijn schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
icecoolsniper schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:38:
XP. De raid bios ziet alle 3 mijn schijven.
Kan je bij F6 toevallig niet 2 drivers selecteren van de silicon (RAID en NON-RAID) ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik kan de silicon softraid 5 driver selecteren en de silicon image softraid 5 (only ROM) kiezen.

edit:

Ik heb al gevonden dat ik dan JBOD moet gebruiken op de drive, maar ben ik dan niet al mijn data kwijt? Volgens mij zit dat JBOD ook niet op de controller.
Ik zal nog even wachten tot XP geïnstalleerd is om te kijken of de drive echt niet gevonden wordt.

edit2:

helaas, xp ziet de drive niet. JBOD kan ik niet kiezen, wel concatination. Kan ik concatenation doen zonder al mijn data te verliezen?

[ Voor 87% gewijzigd door icecoolsniper op 13-03-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Helaas, zelfs met concatenate krijg ik de drive niet zichtbaar. Volgens de support van DFI kan de controller geen single drives aan :(
Ik denk dat ik maar ga kijken voor een 3,5" externe behuizing zodat de schijf via usb gebruikt kan worden voor back ups. Zo vaak gebruikte ik de schijf toch niet.

edit:

Het is me toch gelukt. De back-up schijf aan de uli controller gehangen en die op sata mode gezet. De raid 0 config hangt nu aan de silicon controller.

[ Voor 21% gewijzigd door icecoolsniper op 13-03-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Bedroevende resultaten tot dusverre. Het duurt ongeveer 4 minuten om windows te laden( terwijl dat met de uli nog geen 30 seconden was). Ik vermoed dat er iets niet goed is met mijn windows install, dus doe ik die opnieuw. Keep you all updated.

edit:

Inmiddels benchmarks gedaan met hd tach.

Average 85MB/s, Burst 99MB/s en access time van 13.5ms

Met de uli haalde ik: 94MB/s, 136MB/s en 15.4

De resultaten zijn dus niet zo heel veel slechter. Wat dat nou is met dat traag starten van windows weet ik nog steeds niet. De ene keer start ie supersnel op, de andere keer niet.

[ Voor 41% gewijzigd door icecoolsniper op 13-03-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Weer een nieuw probleem. Het systeem wil nou helemaal niet meer opstarten uit stand-by, terwijl dit voorheen wel gewoon goed werkte. Als ik een stand-by doe en ik zet het systeem weer aan dan zie ik de achtergrond, en mijn muziek gaat door, maar ik krijg het inlogscherm niet, zelfs niet na 5 min wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik denk dat je beter even een eigen topic kan maken over je problemen. Dit topic vervuilt op deze manier een beetje ;)
Of... je koopt een ander mobo/setup :D

[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-03-2007 11:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Het is toch het grote topic, problemen kunnen dus ook gepost worden. Mensen worden door die problemen ook wat huiveriger om het bordje te kopen, hierdoor zal DFI zich achter de oren gaan krabben(hopelijk).

Die nieuwe setup komt wel, maar ik heb geen luxe probleem i.t.t. jou Elmer ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste