[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 discussie $ 939

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb ff wat testjes gedaan...

Mijn voorstel is om om het fair te houden de geheugensnelheid onder de 400 MHz te houden.
Met een beetje knoeien met dividers op een DFI bord of gewoon met A64Tweaker kun je meestal wel binnen een marge van 10 tot 15 MHz hiervan komen. Timings 2.5-3-3-8?

SuperPi heb ik ff getest, mijn resultaten:

Ik had ooit een heerlijke 3000+ (zie sig).
SPI 1M op 3GHz+ was de volgende: klik
Valiation: klik

Dit is op een super schoon OS, redelijk getweakt (standaard OS tweaks, geen SPI tweaks).
Alle drivers enzo geinstalld, C&C uit.
34.5 seconde, met geheugen op ~167 MHz

Nu heb ik op mijn 'normale' OS ook op mijn 'normale' systeem
(normaal ---> games, internet, alles erop en eraan, windows install van november 2006, you fill in the rest :P )
anyways, x2 3800+ manchester core @ 2.5 GHz, geheugen op ~227 MHz (5:6 divider, 183/200): Validation

Screenshot: 35.8 seconde klik

en omdat ik julie allemaal zoooo verschrikkelijk lief vind, heb ik ook even een andere divider erop gegooid, 3:4 (150/200)

x2 3800+ manchester @ 2.5 GHz, geheugen @ ~ 180 MHz Validation

en daar komt uit...~37.7 seconden...damn dat is gewoon 2 seconden extra :o
screenshot
affiniteit is bij de dualcore steeds op core0 gezet.

het is misschien juist een uitdaging om zo snel mogelijk een superpi te krijgen, zeker nu je weet dat je met een lagere clock een hogere superpi krijgt.

stel dat we een 3000+ nemen, met een 1:2 divider op je geheugen.
kun je een 400FSB draaien, met een x8 mp erop kun je dus 3.2 GHz kicken, en kun je je geheugen volledig benutten (stel dat we max DDR400 nemen).

3.2GHz met een x9 mp erop komt op een 356 fsb. om onder de 200 MHz te blijven moet je dan wel een 100/200 divider draaien en komt je mem op ~178 MHz. Het wordt dus een uitdaging om je bord te modden naar een 400 FSB bord (ervan uit gaande dat een 3000/3200+ geen SPi sneller doet dan 3.2 GHz :9 )

Wat vinden jullie van dit idee? SPI 1M met max mem op DDR400 @ 2.5-3-3-8?
(of voor mijn part DDR450 of DDR500, net wat jullie willen :P )

edit:
achtergrond is op aanvraag verkrijgbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-08 11:52
@Michel; Spi is volgens mij ook te beinvloeden door de hoeveelheid geheugen die je in je pc hebt zitten (RAM geheugen is sneller/makkelijker uit te lezen dan HDD) waardoor mensen met 2GB een voordeel hebben boven mensen met 1GB of minder. vandaar dat er ook word gezocht naar een test die niet afhankelijk is van het geheugen.

@OConnor; die 3200 lijkt me een mooie CPU voor die prijs..... als we nergens anders korting kunnen krijgen (_/-\o_ thumbs up voor Michel _/-\o_ ).

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPi 1M gebruikt geloof ik niet zoveel ram...ik kwam amper boven de 12MB bij mijn test.

samen met de rest van m'n open progs (firefox, winamp, word) zit ik op dit moment op de 337MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
@ hierboven.... jups, heb je gelijk in, heb zelf ook nog ff gekeken, het gebruikte geheugen is het probleem niet. mooi zo.

even in het algemeen..... ik begin ondertussen een beetje de weg kwijt te raken tussen alle posts dus even een overzichtje van regels zoals ik die op dit moment in mijn hoofd heb zitten....

CPU; nog in discussie welke precies, moet er iig een zijn die centraal is aangekocht...

bench; CPUmark of Super Pi?

geheugenregel; vaste maximum snelheid, daaronder vrij? (if so, dan zou ik denken aan 400mhz @2,5-3-3-6)

results; wat is "het resultaat" en hoe meten we dat? Ik dacht dat we het er wel over eens waren dat dat het beste kon door iedereen een stock-run in te laten zenden, hiervan het gemiddelde te nemen en dat als startpunt te nemen. En dan kijken hoeveel % je dit kunt verbeteren.

als ik regels oversla of verkeerd heb gezet aarzel niet om me te verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
Cio schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:18:
Op mijn Celeron leek Test1 onafhankelijk van geheugen, hier lijkt dat test 3 te zijn. Ik zou nog even doortesten met CPUmark, helaas kan ik dat pas dinsdag weer. Mogelijk dat CPUmark de hoogste score onthoud o.i.d.
Cio, je hebt helemaal gelijk.... CPUmark onthoud de beste score! ik MOET er nu vandoor, screens om het te bewijzen komen na het weekend (of eerder als iemand anders ze maakt :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:54
stok run werkt niet... iedereen vertraagt zijn computer dan enorm om een trage stockrun te krijgen. Denk gewoon dat of de organisatie een stok run moet doen (daar de zelfde batch ongeveer zelfde resultaat zal leveren) en anders gewoon kijken naar maximale snelheid.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DM05 CPU tests zijn wel cpu afhankelijk...maar ook van mem :+

(die kunnen we dus niet gebruiken :P )

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
code:
1
2
3
SaturnusDJ
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
2x 512MB Kingmax Hardcore @ 253Mhz - 2.5-3-3-7-7-11-16-1T

Had iemand al geroepen of het een idee was om gewoon de max. OC als ranking te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:06:
code:
1
2
3
SaturnusDJ

Had iemand al geroepen of het een idee was om gewoon de max. OC als ranking te gebruiken?
Jep, maar dan blijft het meer een loterij wie de beste CPU heeft.
Bij een bench komt ook het tweaken er bij kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja daar zit inderdaad wat in...zelfs als de stepping van de CPU hetzelfde zijn (op batch na dan) is dan nog niet eerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je blijft altijd wel houden wel houden dat de ene CPU beter klokt dan de ander, maar met een 2.8 GHz CPU en een keurig getweakt OS kun je verder komen dan met een 3.0 GHz en een slecht OS/geen bench tweaks enz.

De fairplay 3D contest werd ook spannend door tweaks, Reg-Edit werd op lucht 2e, mede dankzij een paar tweaks aan zijn drivers enz. Ik vind het zelf ook leuker om te benchen en te tweaken (vereist ook enige stabiliteit van je CPU, SS-jes op 3.2 G zijn leuk maar dat is dus weer prijssschieten)

edit:
Beste Micheal,

Wij doen niet aan sponsering.

Met vriendelijke groet,

Perry Visser

Afdeling: Verkoopondersteuning

Euromaxi Computers & Componenten

Stationstraat 3
3201 AS Spijkenisse
Nederland
Tel: +31(0)181 62 88 18
E-mail: info@euromaxi.nl
verkoop@euromaxi.nl

Fax: +31(0)181 65 96 97

Internet: http://www.euromaxi.nl

Copyright © Euromaxi 2000 - 2007 All Rights Reserved
IK HEET MICHEL :(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Misschien de TS updaten met bedrijven/winkels die al gemaild zijn?
Misschien ga ik ook nog even mailen naar bekende winkels. (Het maakt immers niet uit of ze het verkopen, als ze maar kunnen leveren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Saturnus :)

ff tabelletje met winkel, sponsoring ja/nee (waarschijnlijk overal nee) en en de prijs waarvoor ze het doen zou leuk zijn. (Alleen ik kan geen tabelletjes maken, sorry :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
denyos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:57:
stok run werkt niet... iedereen vertraagt zijn computer dan enorm om een trage stockrun te krijgen. Denk gewoon dat of de organisatie een stok run moet doen (daar de zelfde batch ongeveer zelfde resultaat zal leveren) en anders gewoon kijken naar maximale snelheid.
je krijgt van iedereen een stock run, dus grote vertragingen vallen altijd op + je neemt een gemiddelde van alle stockruns waardoor die ene vertraging grotendeels teniet gedaan word (we gaan er maar even vanuit dat de tweakers hier eerlijk spelen *kuchFAIRPLAYcontestkuch* :+ ) maar als je een ander alternatief hebt, wat minder prijsschieten is dan de max mhz (dat is echt alleen geluk maar dat is al vaak genoeg gezegd) dan is dat altijd welkom.
Saturnus schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:06:
code:
1
2
3
SaturnusDJ

ja, en dit idee is snel afgedaan, maar dat had je ondertussen vast al gelezen..... :D

wat wel een idee is, geniaal maar heel simpel:
Extera schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:31:
blabla, doet er ff niet toe.....

Ik dacht zelf iets van:

Cpu Mark 2.1 score van test 1 ---> meer is beter (dit zou voor ons dan test 3 worden)
Spi tijd ---> minder is beter, of meer procent winst is beter
Max cpu-z validatie ---> meer is beter

Nu nog een eerlijke manier om daaruit 1 score te berekenen ofzo.
en
Reg-Edit schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:13:
[...]
.

Simpel ?

We gaan gewoon uit qua ranking van de eindscore.

Voorbeeld:

Max CPU Validation:

1ste Reg-Edit krijgt 1 punt
2de Rol-Co krijgt 2 punten
3de Extera krijgt 3 punten.
4de Blaat krijgt 4 punten
Enz Enz

Best PI:

Enz Enz

Best CPU bench geval:

Enz Enz

------------------------------------------------ +

Reg-Edit - 3 punten
Rol-Co - 6 punten
Extera - 9 punten
Blaat - 12 punten

Dus de gene met de laagste score wint :)

Je kan het ook andersom doen, winnar krijgt 50 punten (Bij 50 deelnemers aan de contest) , 2de 49 ect.
Maar deze manier lijk me wel het makkelijkst iig :D
*ben heel hard aan het stelen geweest bij de buren, maar ach.... beter goed gestolen dan slecht verzonnen ;) en tis in principe toch dezelfde contest alleen dan op een ander voetje. :D

screens onderweg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik zou grenzen stellen aan HTT multi (3x) geheugentimings (incl command rate!!!) om de SPI bench enigzins eerlijk te maken.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Jird schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:46:
[...]

*ben heel hard aan het stelen geweest bij de buren, maar ach.... beter goed gestolen dan slecht verzonnen ;)
Is zeker geen probleem, tis de zelfde Contest ;)
Maar hoe gaan jullie dat doen met timings ?
Ik weet dat je BH-5 niet lekker op 3-3-3-8 kunt krijgen bv .. dan heb je toch een probleem ?

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Reg-Edit schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:06:
[...]

Is zeker geen probleem, tis de zelfde Contest ;)
Maar hoe gaan jullie dat doen met timings ?
Ik weet dat je BH-5 niet lekker op 3-3-3-8 kunt krijgen bv .. dan heb je toch een probleem ?
zijn er geen timings die voor iedereen haalbaar zijn? iets in de richting van 2.5-3-3-7 dat moet BH-5 toch ook wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A64 is idd wel erg geheugenafhankelijk. Om het toch fairplay te houden moeten we daar wel wat op verzinnen...vaste timings en een max aan de memspeed stellen misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Mjah .. heb hier een setje liggen wat alleen maar 2-2-2-5 doet :+
Oke wel 270+Mhz .. maar wel alleen op 2-2-2-5 .. als ik er iets aan verander boot het systeem niet xD

Dus gaat lastig worden als er veel met alleen BH-5 chips zijn.
Weet trouwens niet hoe het met de BH-6 chips zit ...

Gaan jullie ook single channel draaien ?

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Reg-Edit schreef op maandag 12 maart 2007 @ 02:22:
Mjah .. heb hier een setje liggen wat alleen maar 2-2-2-5 doet :+
Oke wel 270+Mhz .. maar wel alleen op 2-2-2-5 .. als ik er iets aan verander boot het systeem niet xD
Kan liggen aan settings zoals, Async, Drive Strenght, 32B en nog meer van die ''soort''
Dat had ik bij mij ondervonden en welke het precies is dat ligt er maar net aan.
Kwestie van testen en combineren.

Dus als je tijd hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door iNSANiTi op 12-03-2007 04:21 . Reden: en nog meer ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
even snel vanaf school: de ts zal eenpaar daagjes niet geupdated worden, m'n internet is compleet dood, dus vandaar!

groetjes, OConnor

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Insaniti schreef op maandag 12 maart 2007 @ 04:20:
[...]

Kan liggen aan settings zoals, Async, Drive Strenght, 32B en nog meer van die ''soort''
Dat had ik bij mij ondervonden en welke het precies is dat ligt er maar net aan.
Kwestie van testen en combineren.

Dus als je tijd hebt :)
:| nu heb ik echt het gevoel dat ik nog veeeel moet leren... mischien maar goed dat ik mee doe :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:29:
[...]

:| nu heb ik echt het gevoel dat ik nog veeeel moet leren... mischien maar goed dat ik mee doe :P :9
Je bent gelukkig niet de enigste. Ik ben me ook hard aan het inlezen en beetje aan het experimenteren met huidige processor.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denyos schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:36:
[...]

Je bent gelukkig niet de enigste. Ik ben me ook hard aan het inlezen en beetje aan het experimenteren met huidige processor.
Voelt al een stuk beter,

ik ben ook aan het experimenteren, maar elke keer dat ik met mn fsb boven de 245 kom, boot hij niet meer, ik dacht dat het aan mn geheugen lag, maar na wat meer lezen werd ik het spoor steeds meer bijster :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Dat kan je vinden in het AMD64 OC Topic. (HIER : [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32)

Ikzelf heb nu een amd 3700 op 2900mhz 24/7 en een Opteron 144 (als reserve ;x) die 3000Mhz kan doen.

Lijkt me leuk om een 3000/3200 eens aan te pakken. (puur omdat dit andere cores zijn dan San diego/venus)

[ Voor 23% gewijzigd door sky- op 12-03-2007 11:16 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

k8skaaay schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:12:
Dat kan je vinden in het AMD64 OC Topic. (HIER : [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32)

Ikzelf heb nu een amd 3700 op 2900mhz 24/7 en een Opteron 144 (als reserve ;x) die 3000Mhz kan doen.

Lijkt me leuk om een 3000/3200 eens aan te pakken. (puur omdat dit andere cores zijn dan San diego/venus)
waarom houd je in godsnaam die opty als reserve? kun je toch veel beter gebruiken :o

van veel spelen met je processor leer je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:47:
[...]

Voelt gelijk een stuk beter,

ik ben ook aan het experimenteren, maar elke keer dat ik met mn fsb boven de 245 kom, boot hij niet meer, ik dacht dat het aan mn geheugen lag, maar na wat meer lezen word ik het spoor steeds meer bijster :?
voltage op je chipset misschien iets hoger zetten? ;) En je dividers van je geheugen en de HTT-bus goed gezet?

OT:
Het lijkt me verstandig om single-channel te draaien en de HTT-multiplier vast te zetten. En misschien is het handig om de regels waarover we het eens zijn even samen te vatten.
Ik vind die testprocedure van de buren wel een heel goed idee, dus daar ben ik het ook mee eens :)

Lijstje met regels (door eenieder aan te passen of regels toe te voegen)
- HTT-multiplier vastzetten
- Geheugen single channel draaien (dus één reepje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:24:
[...]

voltage op je chipset misschien iets hoger zetten? ;) En je dividers van je geheugen en de HTT-bus goed gezet?
ja ik heb alles goed gezet..veel geprobeert(zeg maar gerust alles en heeel veel fora door gespit)
maar toch snapte ik het niet helemaal van die devider..
OT:
Het lijkt me verstandig om single-channel te draaien en de HTT-multiplier vast te zetten. En misschien is het handig om de regels waarover we het eens zijn even samen te vatten.
Ik vind die testprocedure van de buren wel een heel goed idee, dus daar ben ik het ook mee eens :)

Lijstje met regels (door eenieder aan te passen of regels toe te voegen)
- HTT-multiplier vastzetten
- Geheugen single channel draaien (dus één reepje!)
dan lijkt het me beter om 512 aan geheugen tegebruiken , omdat meer mensen 2x 512 hebben dan 1x 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Je kan ook 2x 512MB in single channel draaien hoor ..

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reg-Edit schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:45:
dat snap ik ;) maar hij zij 1 reepje, dus ik denk ik maak er gelijk maar ff gebruik van:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Reg-Edit schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:45:
Ja dat is waar ja, was ik vergeten ;)
Zoals ik al zei, vul of pas het lijstje aan. Lijkt me idd. een goed plan om dan voor 1gig single channel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer Bekker,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Salland Automatisering is een webshop met zeer lage marges. Om onze lage prijzen te kunnen blijven voeren hebben wij besloten om niet aan sponsoring te doen.

Wij danken u voor de getoonde interesse.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Salland

Salland Automatisering
:( ...

NAW gegevens verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Longbeard op 20-04-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal trug mailen en vragen om korting:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
sponsoring was ook wel iets te veel van het goede gevraagd natuurlijk. Maar korting moet zeker te doen zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders niet handig om de groot handel temailen?
ze staan allemaal op deze site
http://www.amd.com/gb-uk/...2_773,00.html#Netherlands

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze geven aan dat er al weinig marge op zit...stel dat dat zo is, zouden ze die proccies onder de kostprijs gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:54:
anders niet handig om de groot handel temailen?
ze staan allemaal op deze site
http://www.amd.com/gb-uk/...2_773,00.html#Netherlands
Ga je gang, lijkt me een strak plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gedaan, ik heb wel mi©hel's mail gejat maar denk niet dat hij dat erg zal vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:58:
Ze geven aan dat er al weinig marge op zit...stel dat dat zo is, zouden ze die proccies onder de kostprijs gaan verkopen?
Aan de ene kant geloof ik al die bedrijven wel, maar ze krijgen nu de kans om zo'n beetje hun hele magazijn (als die er nog is) te verkopen, of een kleine winst te maken op CPU's die anders toch niet meer verkocht zullen worden, ik bedoel wie wil er nu nog een 3000+ in zijn systeem als upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:00:
gedaan, ik heb wel mi©hel's mail gejat maar denk niet dat hij dat erg zal vinden
Ik heb hem net gesproken. Vindt hij niet erg ;) :P
Saturnus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:07:
[...]

Aan de ene kant geloof ik al die bedrijven wel, maar ze krijgen nu de kans om zo'n beetje hun hele magazijn (als die er nog is) te verkopen, of een kleine winst te maken op CPU's die anders toch niet meer verkocht zullen worden, ik bedoel wie wil er nu nog een 3000+ in zijn systeem als upgrade?
Ja dat is ook zo, beter iets ervoor krijgen dan niets...
Maar misschien wachten ze erop tot (laaangzaaaam :P ) ze allemaal toch verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:48:
Ik heb hem net gesproken. Vindt hij niet erg ;) :P
Als je dat vaker hebt (dat tegen/met jezelf praten) zou ik een specialist consulteren :+

En zo'n 3k+ kan altijd nog als budget proc in een simpel PC'tje gepropt worden.
Ipv dat iemand een Sempron/Celeron koopt toch wat meer performance en dat in dezelfde prijsklasse.
Voor die mensen maakt het toch niet veel uit dat het veroudert is, zo'n PC gaat toch 5 jaar mee om te internetten en wat simpele spelletjes te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n voorgevoel dat er goed nieuws aankomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sisoft Sandra Processor Arithmetic Benchmark:
Score 1Score 2CPU SpeedMem. Setting
109789221303x102.5-3-3-7 - 253Mhz
109479261303x102.5-4-4-8 - 253Mhz
109489223303x102.5-4-4-8 - 202Mhz
104928865291x102.5-3-3-7 - 242Mhz
104868849291x102.5-4-4-8 - 194Mhz

De conclusie is dus dat het geheugen zeer weinig invloed heeft op de Sisoft Sandra Processor Arithmetic Benchmark. :)

edit:
@Mi©hel
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/sandra2.png

Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/sandra1.png

/me high-five't Saturnus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nogmaals even 2 tests gedaan, resultaten:

Normale mem. settings:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djsebas/GoT/939_Contest/Pre-contest/Fast.png

Super slome mem. settings:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djsebas/GoT/939_Contest/Pre-contest/Slow.png

Grappig om te zien dat die @ Slow gewoon hoger scoort. 8)7 :P
Nu nog de invloed van de HT-Bus checken en we zijn rond. Geen invloed!. :)
(Er is geen verschil tussen 303 op je HT-Bus en 1200 op je HT Bus!)

(Vergeten te melden: CAS Latency boeit ook niet.)

[ Voor 17% gewijzigd door Saturnus op 15-03-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

ziet er goed uit :) hoelang duurt die test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De test duur ongeveer 35 seconden. :P
Dit is dus niet om te checken of je CPU stabiel is...maar als iedereen deze test gebruikt en dus net niet op suicide-shot niveau zit lijkt me dat geen probleem. Het gaat erom dat iedereen hetzelfde doet, want elke test heeft zo wel zijn nadelen.

En weer een updateje:
Ook de Max Async Latency en Read Preamble hebben totaal geen invloed. (Verschil tussen 9-7 of 12-9.5 is er niet.)

Tref ook niet. :P

Heeft iemand nog een idee/setting om te testen? Meld het dan.
Zo niet, dan lijkt het er op dat dit toch de beste test is (in de zin van de minste nadelen vergeleken met andere tests).

[ Voor 38% gewijzigd door Saturnus op 12-03-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
Saturnus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:57:
verhaal....

Zo niet, dan lijkt het er op dat dit toch de beste test is (in de zin van de minste nadelen vergeleken met andere tests).
klinkt als dat we toch maar 1 test doen? ikzelf zou pleiten om de contests voor zowel socket 939 als 775 hetzelfde in te richten qua tests, regels en scores (=performance metingen). aangezien het onder dezelfde noemer, namelijk de Fairplay contest, valt. het is goed om te kijken of dezelfde benchmark op de twee verschillende platforms dezelfde, goed meetbare, resultaten geeft maar ik denk dat het niet moet uitdraaien op twee verschillende contests. maar dit is mijn bescheiden mening. ik denk, toch maar even delen. :>

om nog maar eens iets te noemen.... welke CPU gaan we nu uiteindelijk nemen? want stel dat we korting/sponsoring vinden dan weten we nog niet precies welke we willen doen. ik stem toch voor de 3200+. denk dat dit de betere optie qua prijs en multiplier is. (plus een andere core dan die overbekende san diego's. :9 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Laatst online: 13-09 10:35

Bravo

Second Best

Ik lees net dit topic door en krijg ook weer zin om te gaan overclocken, so count * Bravo in :*)
* Bravo 's setupje
code:
1
2
3
SilenCiTt
DFI Lanparty -D 
1GB x 1 (1GB) PC4000 Crucial Ballistix Tracer

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jird schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:42:
[...]

klinkt als dat we toch maar 1 test doen? ikzelf zou pleiten om de contests voor zowel socket 939 als 775 hetzelfde in te richten qua tests, regels en scores (=performance metingen). aangezien het onder dezelfde noemer, namelijk de Fairplay contest, valt. het is goed om te kijken of dezelfde benchmark op de twee verschillende platforms dezelfde, goed meetbare, resultaten geeft maar ik denk dat het niet moet uitdraaien op twee verschillende contests. maar dit is mijn bescheiden mening. ik denk, toch maar even delen. :>
Hier is mijn mening anders...alle DOC Overclockers switchen steeds tussen wat het snelste is. Voor 939 zullen er niet veel DOC'ers meer zijn omdat dat niet meer het snelste is. Het is leuk als we het voor elkaar krijgen dat er voor 775 en 939 een contest komt, maar waarom zou je de test(s) hetzelfde houden? De platformen zijn sowieso al niet met elkaar te vergelijken qua prestatie etc...
Daarbij komt dat die Sisoft Sandra Arithmetic Benchmark toch wel de beste test lijkt te zijn toch? Hij is kort (ok, enige nadeel), maar hij laat echt alleen de prestaties van de CPU zien.
om nog maar eens iets te noemen.... welke CPU gaan we nu uiteindelijk nemen? want stel dat we korting/sponsoring vinden dan weten we nog niet precies welke we willen doen. ik stem toch voor de 3200+. denk dat dit de betere optie qua prijs en multiplier is. (plus een andere core dan die overbekende san diego's. :9 :+ )
Sponsoring kan je wel vergeten...zo'n beetje geen enkele winkel heeft er iets aan blijkt wel.
3200+ is misschien ook nog wel te doen.

Venice Core:
3000+ (Tray) = € 50,90
3200+ (Tray) = € 47,90

3000+ (Boxed) = € 62,44
3200+ (Boxed) = € 58,68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en die groothandel wil ook niet reageren...helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:55:
ja en die groothandel wil ook niet reageren...helaas
Beetje geduld, soms kan het een paar dagen duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
Saturnus schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:20:
[...]

Hier is mijn mening anders...alle DOC Overclockers switchen steeds tussen wat het snelste is. Voor 939 zullen er niet veel DOC'ers meer zijn omdat dat niet meer het snelste is. Het is leuk als we het voor elkaar krijgen dat er voor 775 en 939 een contest komt, maar waarom zou je de test(s) hetzelfde houden? De platformen zijn sowieso al niet met elkaar te vergelijken qua prestatie etc...
Daarbij komt dat die Sisoft Sandra Arithmetic Benchmark toch wel de beste test lijkt te zijn toch? Hij is kort (ok, enige nadeel), maar hij laat echt alleen de prestaties van de CPU zien.

[...]
omdat we naar mijn mening een afsplitsing zijn van de 775 contest, lijkt het me wel zo leuk/overzichtelijk om de regels en benchmarks enigsinds gelijk te houden. maar op zich heb je gelijk dat we een ander platform draaien. het leuke is wel, dat ook al draaien we op een ander platform de resultaten toch enigsinds te vergelijken zijn. vergeet niet dat de jongens van 775 een netburst celeron gaan benchen. de nummering van de 939 CPU's is afgestemt op deze netburst CPU's. als je begint over verschillen in chipset enzo dan heb je best een punt, deze zijn verschillend.

verder vind ik sandra sisoft zeker een geschikte test, dat is een ding wat vast staat.

btw, zijn er nog mensen hier van plan onder 0 te gaan? met andere woorden, moeten we 2 categoriën maken in de scores? ikzelf heb de middelen niet, anders had ik het zeker gedaan. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Jird op 13-03-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jird schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:07:
[...]

btw, zijn er nog mensen hier van plan onder 0 te gaan? met andere woorden, moeten we 2 categoriën maken in de scores? ikzelf heb de middelen niet, anders had ik het zeker gedaan. >:)
Voor mij ligt dat een beetje aan het weer. Wie weet gaat het nog wel vriezen deze maand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
hahaha, kijk dat is de instelling. :9 maar jah, ik ken het gevoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
En Internet werkt weer (pfiew >:)). Ik ga de TS updaten met
- nieuwe aanmeldingen
- de test die we hoogstwaarsch. gaan gbruiken: Sisoft Sandra Arithmetic Benchmark
- en een lijstje met shops die gemaild zijn / waar antwoord positief danwel negatief van is.

hoop gebeurd in die paar dagen zeg... :)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat net op mn moederbord te klooien en opeens schrok ik, wat staat er: for 3500+ and up.
betekend dit dat ik geen 3200/3000 kan draaien? of is dit omdat de snelheden telaag zijn, wat dan geen probleem moet zijn met oc?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 18:29 . Reden: huh? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Lijkt me ook wat raar. Zoek eens op internet (mobo merk, model & 3000+/3200+) dan zal je wel een oplossing krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb zojuist even wat ge zocht en er zijn mensen die het hebben gedaan , en als het niet lukt pak ik wle ene ander bordje... simpel als wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:27:
ik zat net op mn moederbord te klooien en opeens schrok ik, wat staat er: for 3500+ and up.
betekend dit dat ik geen 3200/3000 kan draaien? of is dit omdat de snelheden telaag zijn, wat dan geen probleem moet zijn met oc?
misschien leuk om te vertellen wat voor mobo je hebt :) ik wil wel is weten welk mobo niet die cpu's ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI K8N Neo4 fi met nForce 4
hij oc't wel lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=651
Supports up to 3500+, 3800+, Athlon 64 FX 53(55), or higher CPU
Kan dus wel.
Het zou sowieso al raar zijn trouwens als een 3500+ wel wil en 3200+ (3500+ met 10x) of 3000+ (3500+ met 9x) niet...

[ Voor 25% gewijzigd door Saturnus op 13-03-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:13:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=651

[...]

Kan dus wel.
Het zou sowieso al raar zijn trouwens als een 3500+ wel wil en 3200+ (3500+ met 10x) of 3000+ (3500+ met 9x) niet...
wel vreemd dat ze upto schrijven, ik vind het misleidend :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

ik wilde net zeggen ;) ik heb toch ook wel degelijk mensen zo'n dergelijke cpu op dat bord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-07 14:49
code:
1
2
3
4
C0llo
DFI LanParty NF4 SLI-D
2x 512MB Corsair XMS PC3200 CL2
2x 512MB Corsair ValueSelect CL2.5

Leuk dat er toch wat voor s939 komt, kan ik toch nog mee doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door C0llo op 14-03-2007 12:10 ]

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer Bekker,

Wij hebben uw aanbod ontvangen en willen u allereerst bedanken voor de getoonde interesse in ons bedrijf.

Wij hebben uw voorstel intern besproken, maar moeten u helaas mededelen dat wij hier niet in zullen participeren. U zult begrijpen dat wij bijna dagelijks aanvragen krijgen omtrent de sponsoring van (goede) doelen. Daarom moeten wij keuzes maken en kunnen we helaas niet aan uw verzoek voldoen. Dit jaar hebben wij bijvoorbeeld gekozen om het project ‘Dance 4 life’ te steunen.

Wij vragen hiervoor uw begrip en wensen u veel succes met uw activiteit.

Met vriendelijke groet,

Alternate Nederland
Alternate ook niet...helaas...(was wel te verwachten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:06:
[...]

Alternate ook niet...helaas...(was wel te verwachten :P )
en nu trug mailen en vragen om korting }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik wil ook mee doen :P

Helaas zal dat er denk ik niet van komen, ik kom nu al niet rond met mijn stufi.

Binnenkort ga ik een coolermaster gimini II halen en krijg ik 2 >100cfm ventilatoren binnen als alles volgens plan gaat, die zou ik wel voluit willen laten gaan voor een contest als deze :9~

Nouja mocht ik onverhoopt nog geld hebben doe ik wel mee. In dat geval ben ik van de partij met een DFI Lanparty NF4 Ultra-D icm 2x1GB Crucial Ballistix PC4000 (z503).

Maar goed, eerst eens financien op orde krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Mi©hel
Het lijkt wel dat alternate heel wat positiever reageert dan die anderen.

Hebben alle winkels nu gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:25:
@Mi©hel
Het lijkt wel dat alternate heel wat positiever reageert dan die anderen.

Hebben alle winkels nu gereageerd?
Nee, alleen de winkels waarvan ik het mailtje gequote heb, dat zijn:

- Salland
- Alternate
- Euro-maxi
- Cool Prices

De rest heeft (nog) niets van zich laten horen
offtopic:
sorry dat ik niet op msn ben, nogal druk met school enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Haha geeft niets man.

Ik maak wel even een tabbelletje. :)

WinkelSponsoring?Korting?
AlternateNeeNee?
Azerty??
Central Point??
Cool PricesNeeNee
Dice Computers??
Digitique??
Electronicagigant??
EMPC??
EuromaxiNee?
Gistron??
Komplett??
PC Megastore??
Salland AutomatiseringNee?

[ Voor 87% gewijzigd door Saturnus op 22-03-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Saturnus :) je plaagt me wel een beetje met die tabelletjes hoor :+

Ik heb alle webwinkels die geantwoord hebben op de sponsoring deze mail teruggestuurd:
Hallo,

Bedankt voor uw antwoord, jammer dat er geen sponsoring mogelijk is.
Mijn 2e vraag is of het mogelijk is om een korting te krijgen.

Wij willen graag AMD Athlon 64 3000+ of 3200+ CPU's gaan gebruiken.
Kunt u ons een indicatie geven wat dit dan ongeveer zou gaan kosten?

Bij voorbaat dank (ook voor uw tijd),

Michel Bekker
Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mooie mail weer. ;)
Als je weer op MSN bent kan ik je die code wel even uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Saturnus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:34:
Haha geeft niets man.

Ik maak wel even een tabbelletje. :)

WinkelSponsoring?Korting?
AlternateNee?
Azerty??
Central Point??
Cool PricesNee?
Dice Computers??
Digitique??
Electronicagigant??
EMPC??
EuromaxiNee?
Gistron??
Komplett??
PC Megastore??
Salland AutomatiseringNee?

Ik heb die in de TS gezet, handig. Nette mail van Altermate trouwens, m.i. de eerste shop die echt ff laat zien van we hebben er serieus over nagedacht... :) Hopen dat we korting kunnen krijgen, en anders is ~53 euro de man ook nog wel te doen toch?

Zijn er dingen die jullie in de TS willen terugzien?

En hoe gaan we het doen met de verspreiding van de CPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik zal nog even rondneuzen op wat websites van winkels bij onze oosterburen.

Toenet kwam ik dit bijvoorbeeld tegen. Die kan ik makkelijk zelf ophalen of laten ophalen (een klasgenoot van mij woont in dezelfde straat als die winkel ofzo). Op zich is dit voorbeeld nog niet echt extreem goedkoper, maar daarom zal ik nog even verder neuzen.

Nog goedkoper. Daar kan ik ook eventueel afhalen.

Nouja, goedkoper ben ik ze niet meer tegengekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Aapenootjes op 14-03-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@OConnor
Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. Mogelijkheden:
1. Degene die voor de verspreiding zorgt koopt eerst alle CPU's. Daarna betalen alle deelnemers de CPU + Verzendkosten.
2. Alle deelnemers betalen eerst de verspreider. Die vervolgens voor de CPU's en verdeling zorgt.

Nummer 2 is onveiliger omdat de verspreider er dan met een hele berg geld (20x 50 = € 1000) vandoor kan gaan. Natuurlijk gaan we er niet vanuit dat iemand onderons dit van plan is. Maar het kan beter van te voren besproken worden. :)

@aapenootjes
Dat is zeker een idee. 3 euro goedkoper dan de goedkoopste in NL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Inderdaad, bovendien is Aachen niet zo ver van hier, of ik schakel de desbetreffende klasgenoot in, hoe dan ook geen verzendkosten van de winkel uit.

Verder zou ik een keer naar bijvoorbeeld utrecht oid kunnen reizen zodat mensen hun cpu kunnen afhalen, mits dat voor genoeg mensen is. Ik heb OV, dus doordeweeks kost mij dat toch niks. Dit doe ik uiteraard het liefst als ik zelf ook mee doe, mocht ik niet mee doen ivm financiën zal ik het overwegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Aapenootjes op 14-03-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Saturnus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:47:
@OConnor
Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. Mogelijkheden:
1. Degene die voor de verspreiding zorgt koopt eerst alle CPU's. Daarna betalen alle deelnemers de CPU + Verzendkosten.
2. Alle deelnemers betalen eerst de verspreider. Die vervolgens voor de CPU's en verdeling zorgt.

Nummer 2 is onveiliger omdat de verspreider er dan met een hele berg geld (20x 50 = € 1000) vandoor kan gaan. Natuurlijk gaan we er niet vanuit dat iemand onderons dit van plan is. Maar het kan beter van te voren besproken worden. :)

@aapenootjes
Dat is zeker een idee. 3 euro goedkoper dan de goedkoopste in NL. :)
bij nummer 1 moet je wel zeker weten dat iedereen ook echt meedoet anders koopt degene die voor de verspreiding zorgt dadelijk de cpu's in en laat iemand niet meer van zich horen. misschien even aan rol-co vragen hoe hun dat geregeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Wellicht is het mogelijk dat ieder voor zich besteld bij dezelfde winkel en 1 persoon ze op haalt, hoewel dan diegene die ophaalt niet met €1000 rondloopt maar met 20 cpu's. Maarja, het risico is wel iets kleiner.

Het is uiteraard wel noodzakelijk om cpu's uit dezelfde batch te bestellen, wat makkelijker is met 1 enkele bestelling. Uiteraard dient hier van te voen ook contact met de desbetreffende winkel over hebben plaatsgevonden.

[ Voor 34% gewijzigd door Aapenootjes op 14-03-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog geen enkele mail trug gehad. maar als alternate hier wel op ingaat wil ik ze wel gaan ophalen. en versturen.. en als ik voldoende geld heb voor 20 cpu's wat waarscheinlijk niet zo zal zijn....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@aapenootjes
Het lijkt mij het handigste dat jij ze (=die duitse winkel) mailt als je denkt dat je iets kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
dan wordt het dus of die duitse winkel inderdaad (mooi prijsje zeg :P) of Gistron (48 euro excl.verzenden). Bench zijn we al uit. resten 2 dingen:

geheugeninstellingen: al een paar keer opgeworpen maar nog niet echt beantwoord, maakt gelukkig ook zéér weinig/niets uit in onze bench, houden we toch een bepaalde regel aan of mag iedereen gebruiken wat hij/zij wil?

En die verzending inderdaad; ik denk wel dat we eerst aan de persoon in kwestie moeten betalen, anders zeggen er straks drie af en is die persoon 150 euro kwijt, kan niet. Het 'risico' moeten we dan maar nemen m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@aapenootjes
Het lijkt mij het handigste dat jij ze (=die duitse winkel) mailt als je denkt dat je iets kan regelen.
Mja, dan moet wel iemand anders die typen, ik ben geen kampioen in duits. Kan het uiteraard aan een duitse klasgenoot van me vragen (die praat ook al NL sinds zijn 6e).

Mocht ik dit regelen kan ik zeker niet voorschieten, dat lukt nogal lastig met slechts €70 op je rekening.

offtopic:
Whoho, net geheugen terug van RMA, vorige z503 set deed 265mhz 3-3-3-8 op 2.8v, mijn nieuwe set doet 290mhz 3-3-3-8 op 2.6 :D
300Mhz zou ook wel mogelijk zijn als ik boven de 2.8v ga zitten icm lossere timings, maar dat is het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten er natuurlijk wel op letten dat processoren kopen die uit een batch komen en het lieft niet uit china want die gaan zeeeeeeeeeeeeer moeizaam over de 2.6 a 2.7Ghz heen. (Heb er 4 getest half jaar geleden)

Kwa geld maakt het mij persoonlijk niet zoveel uit als ik het overmaak naar een bekend persoon hier van tweakers, maar ik ga mijn geld niet overmaken naar jan en alleman. (Bekend persoon: iemand die al een tijdje meedraaid, eventueel enkele goede resultaten heeft neer gezet en bij voorkeur een goede V&A reputatie heeft.)

Met het geheugen moeten we wel uit gaan kijken, BH-5 wil soms niet eens meer op cas 2.5 draaien en op 3 starten die krengen niet eens fatsoenlijk op. Mijn TCCD wil op alle timings behalve cas 3 draaien dus dat zou voor mij geen probleem zijn. (Ik zou trouwens nog een mooi setje (2X 256MB) TCCD/BH-5 geheugen, kijk in de V&A voor mijn eisen ;))

EDIT:

O ja, ik ga vandaag ook nog even langs de computer boer hier bij mij in Zutphen, deze heeft OEM 3200+ voor ongeveer 49€ misschien dat ik er wel wat korting op kan regelen.

- HyPz

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi jongens, updateje vanaf school, net mail gehad van Cool-Prices...
Goedemorgen,

Wij kunnen geen korting geven op onze produkten vanwege de al zeer scherpe prijzen.

U kunt gewoon de prijzen op onze website aanhouden.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Het verkoopteam.

www.Cool-Prices.nl

DISCLAIMER:

De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n).
Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde(n) is, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de rechthebbende, verboden. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u dit bericht en enige bijlage daarbij aan de afzender terug te sturen en alle kopieën ervan te wissen en te vernietigen.
Cool-prices is niet aansprakelijk voor schade welke voortvloeit uit de verzending van de e-mail, of uit de niet-tijdige of onjuiste overbrenging ervan.
Cool-prices controleert haar uitgaande e-mail op aanwezigheid van virussen. Desondanks kan Cool-prices niet instaan voor het virusvrij verzenden van e-mail.
Overigens geldt in algemene zin dat aan e-mail berichten van Cool-prices geen rechten kunnen worden ontleend.
Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@OConnor
Geheugen instellingen maakt echt geen reet uit.

@aapenootjes
Ik kan ook echt geen Duits. :X Misschien gewoon Engels?

@Mi©hel
Jammer idd.
[Tabel geupdate]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Even een paar opmerkingen:

Eerst door een persoon cpu's laten kopen: NIET DOEN
Bij de vorige contests hebben we ook regelmatig gezien dat er vantevoren heel veel animo is, maar als puntje bij paaltje komt haken er opeens mensen af. Toch lullig als je dan met een aantal procs blijft zitten.

Tweede opmerking: Ik zie hier dingen staan dat de test al bekend is. Deze contest zou een afsplitsing moeten zijn van de 775 versie. Als je al een afwijkende test gaat gebruiken (ik zie in dat topic nog geen geschikte test) dan krijg je gewoon een hele andere contest. Stel dat er daar voor een test wordt gekozen die redelijke stabiliteit nodig heeft, en hier worden suicide tests gedaan den is het gewoon te verschillend. Bovendien is ook de 775 versie net zoals de 939 geheugen-afhankelijk. Probeer dus eerst eens een geschikte opzet te vinden die voor alle platformen werkt. Dan kun je namelijk gewoon dezelfde contest houden (en ook gebruik maken van de ministry site etc.)

Ik zeg overigens niet dat de mensen in het 775 topic de benchmark moeten bepalen, dat moet gewoon gezamelijk gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Over punt 1:
Ok, dan is dat beslist.

Over Punt 2:
Ik vind het niet erg als 939 los gaat van 775.
Want zoals ik eerder al zei:
(Bijna) Alle DOC'ers zitten op 775 omdat de C2D daar ook zit. Je krijgt dus sowieso veel betere resultaten aan de 775 kant omdat die beter materiaal ter beschikking hebben. Met als conclusie dat ze als je gaat schalen veel beter scoren.
En:
Qua kloksnelheid zal er ook weinig te vergelijken zijn. (Stock 1.8 vs 3.46).
Qua percentage overklok zal de 3000+/3200+ weer veel hoger scoren.
Scores voor Benchmarks heb ik geen idee over, maar omdat het ook nog weer eens over DDR/DDR2 gaat is er nog meer verschil dan normaal...
Wil je een test die alleen de CPU pakt dan komt er uit dat je Sisoft Sandra nodig hebt...dus waarom verder zoeken en gaan discussiëren over allerlei mem. settings die wel/niet toegestaan moeten worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
@ Saturnus....

de ratings van de Athlon 64 CPU's zijn aangepast aan de netburst CPU's, zodanig dat bijvoorbeeld de 3000+ gelijk zou moeten scoren aan een netburst CPU met de snelheid van 3ghz. dit natuurlijk wel met dezelfde hoeveelheid geheugen en een vergelijkbare bandbreedte die het geheugen levert. (DDR2 levert veel hogere bandbreedtes, dat klopt, maar netburst CPU's vragen ook veel meer bandbreedte dan Athlon 64's op 939) Wat ik hiermee dus aan wil tonen is dat de performance @ stock weldegelijk enigsinds te vergelijken valt. en er vallen best meer benchmarks te vinden die alleen afhankelijk zijn van de CPU (bijvoorbeeld test 1 en/of 3 van CPUmark)

in het algemeen.... ik heb aan de hand van de post van Twynn een post neergezet in het topic van de buren van 775 om eens te peilen wat zij van de Sisift bench vinden, en hopelijk zo samen tot een gezamelijke bench te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Damn, kan niet meedoen, net iemand volledige 939-setup komen kopen... :( Wel balen voor mij dus (wat betreft de contest, verder blij met de verkoop). Denk niet dat m'n nieuwe bak een 939 wordt, dus count me out... Maar ik zal het topic met veel plezier volgen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen (vandaag :+ ) even kijken of CPUMark geschikt is voor ons 939'ers... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

OConnor schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:31:
Damn, kan niet meedoen, net iemand volledige 939-setup komen kopen... :( Wel balen voor mij dus (wat betreft de contest, verder blij met de verkoop). Denk niet dat m'n nieuwe bak een 939 wordt, dus count me out... Maar ik zal het topic met veel plezier volgen iig :)
begrijp ik hier uit dat de topic starter niet meer mee doet ......loooooool , dat meen je niet _O-

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik heb volgende week 2 systemen over, 1x Celeron D en 1x Sempron S-A, als iemand ze hier komt halen heb ik geld voor een 939 setup ;) Kan ik de lege spot vullen

die in m'n sig is van mamma, gaat niet uit elkaar dus

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Cio schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:41:
Ik heb volgende week 2 systemen over, 1x Celeron D en 1x Sempron S-A, als iemand ze hier komt halen heb ik geld voor een 939 setup ;) Kan ik de lege spot vullen

die in m'n sig is van mamma, gaat niet uit elkaar dus
offtopic:
rofl je patst met het systeem van je moeder. Dikke lol (al is de overclock natuurlijk wel nice)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Rol-Co schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:12:
[...]

begrijp ik hier uit dat de topic starter niet meer mee doet ......loooooool , dat meen je niet _O-
Klopt, en ik baal ervan, dus heen lol :(
Toch eens kijken of ik ergens goedkoop een RMA bordje kan vinden, geheugen heb ik al >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OConnor schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:12:
[...]
Klopt, en ik baal ervan, dus heen lol :(
Toch eens kijken of ik ergens goedkoop een RMA bordje kan vinden, geheugen heb ik al >:)
ik heb er nog wel een 939 bordje voor je... ik zag dat je in dord woonde en laat ik nou in dord opschool zitten als je denkt van k wil wel, laat het me weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Saturnus schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:50:
Over Punt 2:
Ik vind het niet erg als 939 los gaat van 775.
Ik wel, en hierboven kun je al een beetje zien waarom :)

Gewoon 1 contest per keer in DOC. Bij de eerste gfx-contest hebben we ook met 2 verschillende kaarten gewerkt (FX5200 voor AGP en X300 voor pcie). Voor de rest dezelfde contest en zelfde afhandeling. Dus waarom zou dat nu niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, zoals beloofd heb ik CPUMark getest...
Ik geef Twynn gelijk (en niet alleen omdat hij een modje is O-) ), ik heb net even wat tests gedraaid.

Mijn setup:
X2 3800+
2x 512MB Dual Channel

getest:
1] 2500 MHz (250 x 10) met een 200 divider (CPU/10)
2] 2500 MHz (250 x 10) met een 183 divider (CPU/11)
3] 2500 MHz (250 x 10) met een 133 divider (CPU/15)
4] 2000 MHz (200 x 10) met een 200 divider (CPU/10) oftewel stock :P

test 1, test 2, test 3, test 4

De memspeed heeft dus totaal gezien geen invloed, CPU snelheid wel.
CPUMark test 3 heeft wat mij betreft groen licht. :)
edit:
linkje gefixt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:28:
Je blijft altijd wel houden wel houden dat de ene CPU beter klokt dan de ander, maar met een 2.8 GHz CPU en een keurig getweakt OS kun je verder komen dan met een 3.0 GHz en een slecht OS/geen bench tweaks enz.

De fairplay 3D contest werd ook spannend door tweaks, Reg-Edit werd op lucht 2e, mede dankzij een paar tweaks aan zijn drivers enz. Ik vind het zelf ook leuker om te benchen en te tweaken (vereist ook enige stabiliteit van je CPU, SS-jes op 3.2 G zijn leuk maar dat is dus weer prijssschieten)
nee Reg-Edit werd 2e op water ;)
misschien ga ik ook wel meedoen, lijkt me erg leuk zon contest :)
ff kijken wat de beslissing word aangezien ik nog steeds loop op een Socket A bordje :+

@hieronder

|:( lol grappenmaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:42:
[...]

nee Reg-Edit werd 2e op water ;)
misschien ga ik ook wel meedoen, lijkt me erg leuk zon contest :)
ff kijken wat de beslissing word aangezien ik nog steeds loop op een Socket A bordje :+
[mierenneukmodus]waterkoeling is indirect ook luchtkoeling[/mierenneukmodus] :+
Pagina: 1 2 3 4 Laatste