Dan nog redt je dat niet
Verwijderd
De vorige telefoon was de zakelijke Nokia 6210i die wel degelijk zo lang meeging als werd gespecificeerd. Ruim een week batterijduur dus, precies wat je mocht verwachten als je zo'n ding kocht. Als Nokia vervolgens een nieuw zakelijk toestel adverteert met vergelijkbare standby-tijden dan mag je er toch van uitgaan dat die tijden enigszins kloppen met de realiteit. Nu was zelfs de helft al erg fijn geweest maar gemiddeld 2 dagen is wel erg abominabel weinig. En ik maar denken dat Nokia het veel beter voor elkaar had dan al die PDA-fabrikanten zoals HTC.Yzord schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:50:
Kom kom, dat is al jaaaaaaaren zo....had je inmiddels wel kunnen weten dat die tijden gewoonweg misleidend zijn
Dat zoveel mensen het maar slikken dat hun smartphone niet twee weken maar slechts twee dagen meegaat, betekent nog niet dat ik dat ook maar hoef te slikken. Tuttut
ik ben inmiddels een jaar lang een tevreden gebruiker van de nokia E61, maar ben me nu aan het orienteren voor een waardige vervanger. Toestellen die mijn aandacht trekken zijn de Samsung F700, de HTC Touch, de Nokia E51 en natuurlijk de hopelijk snel verschijnende Nokia E71. Ik vroeg me af of hier inmiddels al mensen zijn die een overstap hebben gemaakt en daar gelukkig van zijn geworden. Mijn eisen zijn onder andere: toegankelijke bel/sms functie, overzichtelijke agenda, optie voor navigatie, lage reactietijd, qwerty toetsenbord (mag uitschuifbaar of wanneer gebruiksvriendelijk touchscreen) en een handzaam formaat.
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 01-02-2008 18:54 . Reden: aanhef en bedanken is niet nodig ]
Verwijderd
Hallo, ik vroeg mij af of jij het probleem met Truphone al hebt opgelost..of is het bij "niet lukken" gebleven?
Ik had vanaf september Truphone op mijn e61i. Kreeg het niet voor elkaar maar na emailverzoekje aan truphone hebben ze een "Truphone 32S60.SISX"dit aan me toegestuurd en dit moest ik installeren op nokia.. en toen eindelijk werkte het.. voor 2 maanden of zoiets. en van de 1 op de andere dag ging het mis.. Het werkte totaal niet meer. Alles opnieuw geinstalleerd en toen kreeg ik exact hetzelfde wat volgens jouw beschrijving ook gebeurde.
Toch jammer.. ik kon naar alle vaste nummers bellen en gewoon goed geluid over en weer. Maar ja.. als jij de oplossing hebt gevonden. Dan hou ik mij aanbevolen.
Ik had vanaf september Truphone op mijn e61i. Kreeg het niet voor elkaar maar na emailverzoekje aan truphone hebben ze een "Truphone 32S60.SISX"dit aan me toegestuurd en dit moest ik installeren op nokia.. en toen eindelijk werkte het.. voor 2 maanden of zoiets. en van de 1 op de andere dag ging het mis.. Het werkte totaal niet meer. Alles opnieuw geinstalleerd en toen kreeg ik exact hetzelfde wat volgens jouw beschrijving ook gebeurde.
Toch jammer.. ik kon naar alle vaste nummers bellen en gewoon goed geluid over en weer. Maar ja.. als jij de oplossing hebt gevonden. Dan hou ik mij aanbevolen.
A-HARUN schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:16:
Ik heb laatst Truphone geinstalleerd op m'n E61i en kan gewoon 'internetbellen' naar bijvoorbeeld een van mijn Google Talk contactpersonen, maar als er wordt opgenomen hoor je he-le-maal niets en komt mijn stem ook niet over.
Via bijvoorbeeld 'Fring' werkt het wel. Moet wel vermelden dat de ander mij haast kraakhelder schijnt te kunnen verstaan, terwijl andersom dit niet het geval is.
Dit alles i.c.m. PIT, maar de relatief beperkte snelheid zou dan toch effect moeten hebben op de kwaliteit van zowel uitgaande als inkomende gesprekken?
Iemand enig idee hoe dit kan?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 07-02-2008 15:37 . Reden: Danken niet nodig ]
F700 heeft iig geen overzichtelijke agenda. Het is echt een multimedia-fun toestel, en naar mijn mening niet geschikt als zakelijk toestel. Bellen en SMS-en gaat natuurlijk wel prima, al vind ik het toetsenbord niet helemaal je-van-het. Maar dat kan ook zo zijn omdat ik gewend ben aan het E61i toetsenbord. Wat navigatie betreft kom je met de F700 niet verder dan Nav4all volgens mij. De E51 overigens wel. Ideaal als naast een toestel als de E61(i). Lekker compact, dun. En hij ziet er ook niet verkeerd uit. Het besturingssysteem is gewoon Symbian, wat naar mijn mening een plus is. Het is de opvolger van de E50, met dezelfde voordelen, en niet het nadeel van de relatieve traagheid. Ik overweeg hem zelf ook. Navigatie hierop zal wel werken. maar of je dat wil met zo'n klein scherm?? De HTC Touch is eveneens een toestel dat ontworpen is voor multimedia-gebruik/fun. Echter is de agenda wel gewoon Windows Mobile. Best redelijk dus. Bel/sms en verdere bediening gaat via Touchscreen. Maar mijn ervaring met de Touch is erg beperkt. Bij de Touch Dual zit wel weer een toetsenbord, zo'n semi-qwerty ala de SE P1i of BB Pearl.AjodokusK schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:52:
ik ben inmiddels een jaar lang een tevreden gebruiker van de nokia E61, maar ben me nu aan het orienteren voor een waardige vervanger. Toestellen die mijn aandacht trekken zijn de Samsung F700, de HTC Touch, de Nokia E51 en natuurlijk de hopelijk snel verschijnende Nokia E71. Ik vroeg me af of hier inmiddels al mensen zijn die een overstap hebben gemaakt en daar gelukkig van zijn geworden. Mijn eisen zijn onder andere: toegankelijke bel/sms functie, overzichtelijke agenda, optie voor navigatie, lage reactietijd, qwerty toetsenbord (mag uitschuifbaar of wanneer gebruiksvriendelijk touchscreen) en een handzaam formaat.
Ik ben er trouwens ook eindelijk achter hoe het werkt met Youtube via Symbian zonder Flash lite 3 te kunnen installeren. En dan zul je net zien dat alles tegelijk komt. Ik leerde eerst Emtube kennen, wat zich eerst niet liet installeren, maar na wat instellingen te hebben aangepast gewoon ging. Tegelijkertijd kwam ik ook voorbij MobiTubia, wat echt ideaal werkt en veel sneller dan Emtube, met een N95-achtig menuutje. En vandaag las ik over de mobiele versie van youtube, op http://m.youtube.com. Deze laatste werkt met de standaard browser van Symbian (hoe heet die eigenlijk?) en met Opera Mini, maar niet met Opera Mobile. De kwaliteit van de filmpjes is wel veel minder dan die van de eerste twee oplossingen (feitelijk Flash Lite 3-spelers), maar het dataverbruik ook. Aangezien onze E61i geen HSDPA heeft en geen indrukwekkende processor duurt het laden via de eerste twee oplossingen ook effe, waar de mobiele versie van Youtube gewoon meteen werkt. Maar het verschil in kwaliteit is wel erg groot.
[ Voor 20% gewijzigd door RaJitsu op 02-02-2008 21:10 ]
B.S.U.R.
Zou het mogelijk zijn om de E61i als accesspoint in te stellen om zo de internetverbinding te delen, bijvoorbeeld met een andere gadget zoals de SONY PSP?
Lijkt me niet, maar het idee vind ik wel interessant. Wellicht een soort usb wifi transmitter op de POP poort middels juiste kabels of gaat dat te ver??
Lijkt me niet, maar het idee vind ik wel interessant. Wellicht een soort usb wifi transmitter op de POP poort middels juiste kabels of gaat dat te ver??
Verwijderd
^ Of het via WIFI kan, weet ik niet maar via bluetooth is dat zoals met iedere telefoon natuurlijk geen probleem. Kwestie van verbinding maken met de pc en *99# opgeven als nummer om een dataverbinding te krijgen.
De E61i heeft al een ingebouwde WIFI-module dus waarom zou je op een ingewikkelde manier een externe module willen aansluiten??
De E61i heeft al een ingebouwde WIFI-module dus waarom zou je op een ingewikkelde manier een externe module willen aansluiten??
Ik denk dat je dit zoekt:A-HARUN schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:14:
Zou het mogelijk zijn om de E61i als accesspoint in te stellen om zo de internetverbinding te delen, bijvoorbeeld met een andere gadget zoals de SONY PSP?
http://news.mobile9.com/s...ur-device-with-joikuspot/
Een prog om je internet van je E61i te delen via je wifi.
@ Agentsmith
het hele idee hier achter was om de e61i als hotspot te laten functioneren. FYI, PSP heeft geen bluetooth.
@ Schrijver
Toppertje! Heb het vanochtend ff snel geïnstalleerd (onderweg naar werk), maar kan het vanavond pas testen met de PSP. Installatie verliep soepel en hij 'connect' ook, maar nogmaals, heb het niet kunnen testen... hier op de afdeling schijn ik de enige te zijn met een 'wifi toestel' dus kan ik ook niemand vragen om ff te checken...
Edit: joikuspot werkt kennelijk wel met laptop (kan nl. verbinden), maar de PSP herkent geen WLAN op moment dat je hem laat scannen naar wifi. Tevens geprobeerd om handmatig het netwerk in te stellen, maar tevergeefs. FF verder checken hoe dit kan... wellicht moet de telefoon software geupdate worden... zit op 1.06
het hele idee hier achter was om de e61i als hotspot te laten functioneren. FYI, PSP heeft geen bluetooth.
@ Schrijver
Toppertje! Heb het vanochtend ff snel geïnstalleerd (onderweg naar werk), maar kan het vanavond pas testen met de PSP. Installatie verliep soepel en hij 'connect' ook, maar nogmaals, heb het niet kunnen testen... hier op de afdeling schijn ik de enige te zijn met een 'wifi toestel' dus kan ik ook niemand vragen om ff te checken...
Edit: joikuspot werkt kennelijk wel met laptop (kan nl. verbinden), maar de PSP herkent geen WLAN op moment dat je hem laat scannen naar wifi. Tevens geprobeerd om handmatig het netwerk in te stellen, maar tevergeefs. FF verder checken hoe dit kan... wellicht moet de telefoon software geupdate worden... zit op 1.06
[ Voor 25% gewijzigd door A-HARUN op 08-02-2008 10:01 ]
Heb een HTC Touch Cruise gekocht, ik trek me terug uit dit topic
Even een tip voor mensen met een branded e61i die toch graag willen updaten;
http://blog.hishamrana.co...dafone-branded-nokia-e61/
Ik heb als productcode 0531212 ingevuld...
Hij is nu aan het updaten, duimen dat alles goed gaat
/edit: Gelukt
Alleen moest ik nu de nieuwste Blackberryconnect (4.0.7.45 oid) installeren in plaats van de standaard 4.0.nogiets versie)
Hij is iets sneller, geluidskwaliteit is goed vooruitgegaan en verder nog niks
http://blog.hishamrana.co...dafone-branded-nokia-e61/
Ik heb als productcode 0531212 ingevuld...
Hij is nu aan het updaten, duimen dat alles goed gaat
/edit: Gelukt
Alleen moest ik nu de nieuwste Blackberryconnect (4.0.7.45 oid) installeren in plaats van de standaard 4.0.nogiets versie)
Hij is iets sneller, geluidskwaliteit is goed vooruitgegaan en verder nog niks
[ Voor 30% gewijzigd door LiquidSmoke op 08-02-2008 21:17 ]
Welke firmware heb je nu? Ik heb net gewoon eens gekeken of ik nu wel kon updaten, en warempel, het kon. Wel weer een Vodafone-menu ed. De versie is: 2.0633.65.01
B.S.U.R.
@ Eltim
Sorry, zie nu je post pas over Truphone. Nee, helaas heb ik het toen al niet werkend gekregen, maar daar lig ik niet meer wakker van. Ik vind over het algemeen dat de installatie van programma's en het gebruik gewoon intuitief moet kunnen, zoals bijvoorbeeld bij Fring dat het geval is... Heb je dat al geprobeerd?
Gisteren trouwens 'even' de telefoon ge-update... k*t dus! Alle contacten, geinstalleerde bestanden, mail account en andere instellingen waren verwijderd (update naar 2 fakking nog wat).
PC Suite waarschuwt nog wel dat je een back-up moet maken, maar mijns inziens zou een update NOOIT je bestaande gegevens mogen weghalen. Dat doet windows toch ook niet als je een update krijgt?
Waarom had ik eigenlijk ge-update..? O ja, in de hoop dat de PSP dan via Joikuspot wel het wifi signaal zou kunnen oppikken, maar tevergeefs.
Sorry, zie nu je post pas over Truphone. Nee, helaas heb ik het toen al niet werkend gekregen, maar daar lig ik niet meer wakker van. Ik vind over het algemeen dat de installatie van programma's en het gebruik gewoon intuitief moet kunnen, zoals bijvoorbeeld bij Fring dat het geval is... Heb je dat al geprobeerd?
Gisteren trouwens 'even' de telefoon ge-update... k*t dus! Alle contacten, geinstalleerde bestanden, mail account en andere instellingen waren verwijderd (update naar 2 fakking nog wat).
PC Suite waarschuwt nog wel dat je een back-up moet maken, maar mijns inziens zou een update NOOIT je bestaande gegevens mogen weghalen. Dat doet windows toch ook niet als je een update krijgt?
Waarom had ik eigenlijk ge-update..? O ja, in de hoop dat de PSP dan via Joikuspot wel het wifi signaal zou kunnen oppikken, maar tevergeefs.
Yep. Maar de softwareupdater geeft in het begin al de mogelijkheid om je telefoon te backuppen. Dit duurt maar even.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:34:
@ rajitsu:
Was jij daarbij ook al je eerder geinstalleerde progs kwijt??
B.S.U.R.
Zonet softwareupdate doorgevoerd, back-up teruggeplaatst en de telefoon is een stuk sneller.
Wat mij al opviel is het foto's sneller worden gemaakt, menuutje wisselen sneller gaat en het speakertje meer dB's produceert.
Alleen kan ik mijn telefoonlijst niet meer ophalen
vanuit m'n simkaart. Als ik naar m'n sim toega, zie ik ze wel. Moet ik ze nou stuk voor stuk gaan kopiëren?
Update:
Zonet geprobeerd contact vanuit m'n back-up over te zetten naar de telefoon, echter helaas niet het gewenste resultaat. De telefoonlijst blijft 'leeg'
Wat mij al opviel is het foto's sneller worden gemaakt, menuutje wisselen sneller gaat en het speakertje meer dB's produceert.
vanuit m'n simkaart. Als ik naar m'n sim toega, zie ik ze wel. Moet ik ze nou stuk voor stuk gaan kopiëren?
Update:
Zonet geprobeerd contact vanuit m'n back-up over te zetten naar de telefoon, echter helaas niet het gewenste resultaat. De telefoonlijst blijft 'leeg'

[ Voor 18% gewijzigd door DaMarcus op 12-02-2008 09:55 ]
Hm, excuus dat ik het er niet bijgezet heb, maa rhet lijkt me vrij duidelijk dat je voor een major update de boel backupped (ik had alle sis(x) files nog, en mijn contacts komen via de blackberry manager terug, ik was alleen een paar activatiesleutels kwijt).
Even iets anders; ik heb het volgende gevonden:
http://news.mobile9.com/s...06/tyscrsaver-by-the3sky/
De eerste screensaver vind ik vet! Alleen zoals in de comments te lezen is, is er iets mis met de formaatherkenning van het progje, waardoor de bovenste rand nogal afgesneden wordt.
Nu heb ik MBMWizard al gedowned en de mbm TY1_2 uit elkaar getrokken, hoe kan ik nu alles goed schalen en weer terug in elkaar frotten? Iemand dit eerder gedaan?
Even iets anders; ik heb het volgende gevonden:
http://news.mobile9.com/s...06/tyscrsaver-by-the3sky/
De eerste screensaver vind ik vet! Alleen zoals in de comments te lezen is, is er iets mis met de formaatherkenning van het progje, waardoor de bovenste rand nogal afgesneden wordt.
Nu heb ik MBMWizard al gedowned en de mbm TY1_2 uit elkaar getrokken, hoe kan ik nu alles goed schalen en weer terug in elkaar frotten? Iemand dit eerder gedaan?
Verwijderd
Heb mijn E61i net binnen. Mooi apparaatje, jammer dat Nokia er zo'n gigantische autohouder bij gemaakt heeft...
Eénhandige bediening gaat ook redelijk. Enige wat niet fijn werkt is toetsblokkering... Weet iemand of er een tooltje bestaat die het mogelijk maakt een andere toetscombinatie te gebruiken om de toetsblokkering op te heffen? Ik weet dat linkersoftkey + FN / linkersoftkey + sterretje werkt.
Daarnaast vind ik het jammer dat de toetsblokkering er niet afgaat als hij connect met mijn CK5W carkit. Misschien is daar ook een tooltje voor?
Tot nu toe kon ik met Google niets vinden.
Eénhandige bediening gaat ook redelijk. Enige wat niet fijn werkt is toetsblokkering... Weet iemand of er een tooltje bestaat die het mogelijk maakt een andere toetscombinatie te gebruiken om de toetsblokkering op te heffen? Ik weet dat linkersoftkey + FN / linkersoftkey + sterretje werkt.
Daarnaast vind ik het jammer dat de toetsblokkering er niet afgaat als hij connect met mijn CK5W carkit. Misschien is daar ook een tooltje voor?
Tot nu toe kon ik met Google niets vinden.
Ga naar je simgeheugen in je telefoonboek en druk op opties. Dan naar markeren gaan en kiezen voor ''alles markeren'' Wanneer je dat gedaan hebt weer op opties drukken en je kunt ze kopieren naar je telefoonboek.DaMarcus schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:40:
Zonet softwareupdate doorgevoerd, back-up teruggeplaatst en de telefoon is een stuk sneller.
Update:
Na de laatste update van OSX kan ik niet meer zoals gewend naar mijn telefoon connecten via BlueTooth om die vervolgens via UMTS naar het internet te laten babbelen. Zijn er meer mensen die dit tegen zijn gekomen per ongeluk?
Bericht hierboven
Ik heb een vraag. Mijn werkgever vergoed mijn dataverkeer van 8 uur tot 18:00. Nu heb ik mijn toestel insgesteld dat hij op deze tijden automatisch mijn e-mail ophaalt. Maar wanneer ik buiten deze tijden dat even wil doen op mijn toestel, dan wil ik graag mijn toegangspunten kunnen kiezen. Is dit mogelijk?
B.S.U.R.
Op zich een goede vraag, ik heb het niet zo 1-2-3 kunnen ontdekken moet ik zeggen. Lijkt me daarom van niet vrees ik.
Offtopic: wat is dat voor rare regeling trouwens en hoe weet je baas op welke tijdstippen je mail ophaalt? Bij alle aanbieders kan je een abbo afsluiten met internet-toegang voor rond een tientje per maand. De snelheid is niet geweldig, maar het dataverkeer is vrij: dus of je nu om 9:00 of om 21:00 je mail ophaalt maakt dan echt niet uit..
De issue met BT en mijn GSM is opgelost overigens. Alle geinstalleerde bluetooth devices verwijderd, telefoon opnieuw ingesteld, alles opnieuw opgestart en het werkt. Kostte me wel een paar uur
Offtopic: wat is dat voor rare regeling trouwens en hoe weet je baas op welke tijdstippen je mail ophaalt? Bij alle aanbieders kan je een abbo afsluiten met internet-toegang voor rond een tientje per maand. De snelheid is niet geweldig, maar het dataverkeer is vrij: dus of je nu om 9:00 of om 21:00 je mail ophaalt maakt dan echt niet uit..
De issue met BT en mijn GSM is opgelost overigens. Alle geinstalleerde bluetooth devices verwijderd, telefoon opnieuw ingesteld, alles opnieuw opgestart en het werkt. Kostte me wel een paar uur

Bericht hierboven
Het idee is waarschijnlijk dat de zaken die ik voor m'n werk doe, gebeuren tijdens werktijd, en dat de zaken die je doet buiten werktijd voor het overgrote deel, prive zijn. In werkelijkheid zijn de zaken die ik met mijn telefoon doe tijdens werktijd ook meestal priveFloor-is schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:55:
Op welke tijden ik mijn mail ophaal is te zien aan de specificatie. Ik bataal mijn rekeningen dan ook gewoon zelf, en declareer niets. De zaken die ik doe tussen de genoemde tijden kosten me automatisch niets en verschijnen op de specificatie als kostende 0,000 Euro.
B.S.U.R.
dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door RaJitsu op 18-02-2008 13:13 ]
B.S.U.R.
Ik heb de softwareupdate ook geinstalleerd op mijn (voorheen Vodafone-branded) E61i. Voor mijn gevoel is de standbytijd beter geworden, dat komt denk ik doordat dataverbindingen beter worden afgesloten.
Wel heb ik nu een issue sinds de update: In de browser werkt Flash niet meer; voorheen werkte dat prima, bijvoorbeeld op de site van de Lotto. Iemand ook dat probleem, of beter nog: een oplossing?
Het updaten lukte trouwens pas nadat ik McAffee volledig van mijn notebook had verwijderd; alleen disablen was niet voldoende.
Wel heb ik nu een issue sinds de update: In de browser werkt Flash niet meer; voorheen werkte dat prima, bijvoorbeeld op de site van de Lotto. Iemand ook dat probleem, of beter nog: een oplossing?
Het updaten lukte trouwens pas nadat ik McAffee volledig van mijn notebook had verwijderd; alleen disablen was niet voldoende.
[ Voor 13% gewijzigd door Glabbeek op 18-02-2008 13:31 ]
En zo is het maar net.
Wat bedoel je hiermee? Wat heb je gedaan waardoor hij niet meer Vodafone branded is en wat zijn de verschillen?Glabbeek schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:28:
(voorheen Vodafone-branded)
B.S.U.R.
Ik heb de stappen die gevolgd in het bericht van LiquidSmoke op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:46. Grootste wijzigingen zijn dat ik niet meer het extreem-trage Vodafone menu heb en dat bij het opstarten en afsluiten van de telefoon geen Vodafone-logo meer voorbijkomt.RaJitsu schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:49:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Wat heb je gedaan waardoor hij niet meer Vodafone branded is en wat zijn de verschillen?
En zo is het maar net.
Op die manier. Weet iemand ook wat dit met de garantie van je telefoon doet?
B.S.U.R.
Verwijderd
heb sinds december een e61i en dit is mij enorm goed bevallen.
maar ik heb een vraagje, als je een bericht verzend komt er op het hoofdmenu (beginmenu) zo vanboven in de balk een pijltje en dat gaat weg als het aangekomen is. Nu had ik ergens iets verkeerd gestuurd ofzo en dat pijltje staat er nu al bijna 2 weken. Kan er iemand zeggen hoe ik dit weer weg krijg, want het begint serieus te irriteren.
trouwens heb agile messenger geinstalleerd ma dat is precies niet gratis (wel met gratis proefperiode ofzo). kan er iemand mij een ander soortgelij(gratis) programma aanraden?
maar ik heb een vraagje, als je een bericht verzend komt er op het hoofdmenu (beginmenu) zo vanboven in de balk een pijltje en dat gaat weg als het aangekomen is. Nu had ik ergens iets verkeerd gestuurd ofzo en dat pijltje staat er nu al bijna 2 weken. Kan er iemand zeggen hoe ik dit weer weg krijg, want het begint serieus te irriteren.
trouwens heb agile messenger geinstalleerd ma dat is precies niet gratis (wel met gratis proefperiode ofzo). kan er iemand mij een ander soortgelij(gratis) programma aanraden?
Verwijderd
Flickr is een redelijk goede, msn, google talk en skype o.a. Je kan dus zelfs gratis bellen met skypers via je telefoon (als je je internet op je telefoon 'gratis' noemt).
Kan er iemand zeggen hoe ik dit weer weg krijg, want het begint serieus te irriteren.
Kun je het betreffende bericht niet gewoon uit je Outbox verwijderen?
Wat betreft een IM-client. Wanneer je MSN nodig hebt, heeft MS gewoon een officiële Windows Live Messenger for Sybian uitgebracht. Deze kost in de toekomst waarschijnlijk geld, maar wanneer dat gebeurd, krijg je daar 30 dagen van te voren een verwittiging van.
Anders is inderdaad Flickr wel een aardig alternatief.
B.S.U.R.
Is het iemand al eens gelukt een m4v bestand af te spelen op een E61i? Ik heb me geabonneerd op de podcast van Discovery Channel, maar ik krijg alleen maar geluid in de realplayer, geen beeld.
En om nou handmatig al die filmpjes te gaan omzetten vind ik niet handig. Ik gebruik het voornamelijk om tijd te doden in het openbaar vervoer, en daar heb ik geen PC bij de hand om de boel te converteren!
Heeft iemand een tip?
En om nou handmatig al die filmpjes te gaan omzetten vind ik niet handig. Ik gebruik het voornamelijk om tijd te doden in het openbaar vervoer, en daar heb ik geen PC bij de hand om de boel te converteren!
Heeft iemand een tip?
Verwijderd
Hoe is de camera van de Nokia E61i?
Ik ben nu namelijk in het bezit van een Samsung G600, en weet ook dat ik er wat dat betreft enigzins op achteruit ga.
Maar ik twijfel tussen de Nokia E61i, Sony Ericsson P1i en de Blackberry 8310
Ik ben nu namelijk in het bezit van een Samsung G600, en weet ook dat ik er wat dat betreft enigzins op achteruit ga.
Maar ik twijfel tussen de Nokia E61i, Sony Ericsson P1i en de Blackberry 8310
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 15:29 ]
Verwijderd
ja ik zat verkeerd te zoeken dusRaJitsu schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:06:
[...]
Kun je het betreffende bericht niet gewoon uit je Outbox verwijderen?
Wat betreft een IM-client. Wanneer je MSN nodig hebt, heeft MS gewoon een officiële Windows Live Messenger for Sybian uitgebracht. Deze kost in de toekomst waarschijnlijk geld, maar wanneer dat gebeurd, krijg je daar 30 dagen van te voren een verwittiging van.
Anders is inderdaad Flickr wel een aardig alternatief.
alleszinds had het al gevonde voor ik het las, toch bedankt
ga beide programma's eens proberen dan
@jellyneck: camera is niet super (in vergelijk met mijn vorige D900 3 megapixel) maar zeker goed genoeg. en vind eigelijk dat de sluitingstijd bij nokia gsm's veeel korter is dan bij samsung ma da kan ook zijn omdat ik de verkeerde gsm's vergelijk
het voordeel van e61i ivm blackberry was als ik mij niet vergis de WLAN.. indien je thuis en op werk bv WLAN hebt is dat natuurlijk zeer handig
Verwijderd
Ah ok bedankt, de Blackberry was zowieso al afgevallen omdat je hiervoor schijnbaar een apart internet abonnement af moet sluiten (20 euro).
De P1 omdat ie geen echt volledig toetsenbord heeft...
Maar was je zegt klopt ja. Bij mij G600 krijg ik ook vaak bewogen foto's...
Waarschijnlijk word het de E61i dus
De P1 omdat ie geen echt volledig toetsenbord heeft...
Maar was je zegt klopt ja. Bij mij G600 krijg ik ook vaak bewogen foto's...
Waarschijnlijk word het de E61i dus
Weer een extra vraagje. Wanneer ik mijn afbeeldingen inkijk zie ik ook de afbeeldingen die op mijn geheugenkaartje staan. Dus ook die van de TomTom enzo, die ik natuurlijk helemaal niet hoef te zien. Iemand daar een oplossing voor?
B.S.U.R.
Misschien kun je die hidden maken, als je het geheugenkaartje even in een computer stopt.
^ Wat hij zegt.
Verwijderd
Heb het toestel sinds een week en ben er best wel blij mee. Ik heb ook een telefoonhouder voor in de auto gekocht (CR-83 ) en in de auto zat al een BT carkit (CK-7W) Waar ik echter problemen mee heb is dat sinds kort de bluetooth verbinding niet meer werkt. Niet in als ik het in mijn broekzak heb (om het zo maar even uit te drukken) en niet als de telefoon in de houder staat (als de telefoon overgaat hoor ik wel de beltoon over de speaker. Ik heb de nieuwste firmware. waar kan het nu aan liggen? Mag er toch wel vanuit gaan dat waarvoor ik het koop het ook echt doet.
Hoop dat iemand die dit probleem ook heeft gehad mij hiermee kan helpen.
Daarnaast heb ik een vraag over dat autolocktooltje. Bestaat er een progje waarmee als ik het toestel in de houder zet dat de autolock er automatisch af gaat? En het scherm niet in screensavermodus gaat zodra het toestel in de CR-83 gezet is.
Iemand daar een oplossing voor?
Hoop dat iemand die dit probleem ook heeft gehad mij hiermee kan helpen.
Daarnaast heb ik een vraag over dat autolocktooltje. Bestaat er een progje waarmee als ik het toestel in de houder zet dat de autolock er automatisch af gaat? En het scherm niet in screensavermodus gaat zodra het toestel in de CR-83 gezet is.
Iemand daar een oplossing voor?
Effe een snel simpel vraagje, over iets wat ik in het verleden wel heb gedaan maar nu niet gevonden krijg. Hoe type ik 'ä'?? (dus een 'a' met trema).
[ Voor 9% gewijzigd door RaJitsu op 05-03-2008 18:51 ]
B.S.U.R.
Chr inhouden de letter die je wilt hebben zovaak kiezen tot het juiste accent erop staat. Voor de trema is dat 1 keer.
En zo is het maar net.
weet iemand of er al wat meer bekend is over de opvolger van e61i, de liam zoals die een maand of 2 geleden is opgedoken. Ik heb uit barcelona ook niets gehoord, de verwachting was dat daar wel het eea bekend zou worden gemaakt.
wie weet er iets?
wie weet er iets?
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ha, bedankt. Ik ben ook echt veel te lui om even een handleiding in te kijken (ligt trouwens bij mijn ouders, en online is weer een wat grotere moeite), maar we houden dit topic weer in leven.Glabbeek schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:00:
Chr inhouden de letter die je wilt hebben zovaak kiezen tot het juiste accent erop staat. Voor de trema is dat 1 keer.
@-Jaap-io:
Tsja, daar zit ik ook naar uit te kijken. Het laatste wat ik gehoord heb, gewoon op internet, maar ook via mijn werkgever is ook dat Liam-bericht op dat Vodafoneaffiche.
B.S.U.R.
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om bookmarks van de geintregreerde browser aan te passen via de computer?
Dus het aanmaken, wijzigen, verwijderen en groeperen van bookmarks/favorieten?
Een tweede vraag; Hoe krijg ik het voor elkaar de "eigen toets" door te laten linken naar een bepaalde website? Ik kan namelijk wel nokia.com kiezen maar ik heb geen idee hoe ik zelf hier iets in kan vullen? Ik heb namelijk wel favorieten maar deze staan niet in de lijst bij web bij "eigen toets"-instellingen?
Bedankt voor jullie hulp!
Dus het aanmaken, wijzigen, verwijderen en groeperen van bookmarks/favorieten?
Een tweede vraag; Hoe krijg ik het voor elkaar de "eigen toets" door te laten linken naar een bepaalde website? Ik kan namelijk wel nokia.com kiezen maar ik heb geen idee hoe ik zelf hier iets in kan vullen? Ik heb namelijk wel favorieten maar deze staan niet in de lijst bij web bij "eigen toets"-instellingen?
Bedankt voor jullie hulp!
Verwijderd
Tip: bluetooth + IR hotkeys
Ik kwam er net achter dat met FN + CHR de IR aangaat voor 5 mins en dat met FN + CTRL de bluetooth toggelt. Toch handig als je 'm snel uit wilt zetten... Kwam er toevallig achter
Ik kwam er net achter dat met FN + CHR de IR aangaat voor 5 mins en dat met FN + CTRL de bluetooth toggelt. Toch handig als je 'm snel uit wilt zetten... Kwam er toevallig achter
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje. Wanneer ik een htc gebruik op het werk dan kan ik via webmail op onze exchange terecht. Met een E61i lukt dit niet ( cookie-probleem zegt toestel ). Volgens mij ligt het aan de browser. Ik heb al zitten zoeken op browsers voor Symbian en de enige "bekende browser" die ik tegenkom is opera ( http://www.opera.com/down...mbian&man=Sony%20Ericsson ). Van IE en Firefox vind ik geen versie. Zoek ik niet goed genoeg of bestaat er geen versie van deze browsers ?
Bedankt.
Bedankt.
Verwijderd
Vraagje: Kan ik de telefoon zo instellen dat wanneer ik in een omgeving kom met een onbeveiligd netwerk dat automatisch mijn email dan kan binnen trekken? Zoja, hoe doe ik dat? Het gaat mij er om of ik een groep kan aanmaken met onbeveiligde netwerken.
Probleem bij mij is dat ik wel een onbeveiligd netwerk met de telefoon kan vinden maar ik kan dan niet mijn email binnen trekken. Geeft de telefoon aan dat het niet kan conecten met de emailserver.
??
Probleem bij mij is dat ik wel een onbeveiligd netwerk met de telefoon kan vinden maar ik kan dan niet mijn email binnen trekken. Geeft de telefoon aan dat het niet kan conecten met de emailserver.
??
Wel wanneer het één specifiek netwerk betreft. Niet verschillende netwerken, zover ik weet.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:49:
Vraagje: Kan ik de telefoon zo instellen dat wanneer ik in een omgeving kom met een onbeveiligd netwerk dat automatisch mijn email dan kan binnen trekken? Zoja, hoe doe ik dat? Het gaat mij er om of ik een groep kan aanmaken met onbeveiligde netwerken.
??
B.S.U.R.
Verwijderd
Ik heb op mijn E61i gewoon een exchange server ingesteld. Daarvoor hoef ik niet het internet op, als in browsen. Het account is als emailaccount ingesteld, maar is ook mijn agenda en takenlijst. Maar misschien is dat niet wat je wilt?Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:35:
Ik heb nog een vraagje. Wanneer ik een htc gebruik op het werk dan kan ik via webmail op onze exchange terecht. Met een E61i lukt dit niet ( cookie-probleem zegt toestel ). Volgens mij ligt het aan de browser. Ik heb al zitten zoeken op browsers voor Symbian en de enige "bekende browser" die ik tegenkom is opera ( http://www.opera.com/down...mbian&man=Sony%20Ericsson ). Van IE en Firefox vind ik geen versie. Zoek ik niet goed genoeg of bestaat er geen versie van deze browsers ?
Bedankt.
Verwijderd
Ik vindt het echt storend dat de S60 browser geen nummers kan bellen die op een pagina staan. Bijv. de telefoongids of (andere) bedrijfsinformatie. Je kunt er werkelijk niets mee... Iemand daar een workaround voor? Of gewoon een andere browser nemen?
En ik ben op zoek naar een software die GPS data kan uploaden naar bijv. Google Earth (maar dan live) zodat mijn GSM remote te volgen is op een kaartje. Kan dit?
Edit2: al gevonden: www.gpsgate.com
En ik ben op zoek naar een software die GPS data kan uploaden naar bijv. Google Earth (maar dan live) zodat mijn GSM remote te volgen is op een kaartje. Kan dit?
Edit2: al gevonden: www.gpsgate.com
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 23:07 ]
er valt niet veel te beleven op moment in de e61i wereld. Geen updates. Zelfs de blogs zijn traag. Heb inmiddels ook de iphone erbij. Echt een groot verschil. Alleend e toetsenbord op de e61i blijft beter, maar verder....
ola
Verwijderd
Mja, de iPhone was voor mij absoluut geen optie puur om het feit dat het dingetje geen toetsenbord heeft. Ik ben begonnen met de Tytn II van HTC, maar ik vind Windows op mijn telefoon echt helemaal niets. Als ik 112 bel in een noodsituatie dan moet mijn telefoon gewoon bellen en niet vastlopen 
M'n E61i presteert tot noch toe feilloos. Overal MSN-en is ook heerlijk. Niks te klagen eigenlijk, maar als ik dan toch een minpuntje moet noemen: camera had net zo goed niet gehoeven voor mij, daar heb ik niets aan en de 'tactile feedback' van sommige toetsen is brak.
M'n E61i presteert tot noch toe feilloos. Overal MSN-en is ook heerlijk. Niks te klagen eigenlijk, maar als ik dan toch een minpuntje moet noemen: camera had net zo goed niet gehoeven voor mij, daar heb ik niets aan en de 'tactile feedback' van sommige toetsen is brak.
Mijn E61i (simlock-vrij, un-branded) is onderweg en ik kan amper wachten. Ook een beetje zitten twijfelen tussen een import-iPhone, een E61i of een Windows mobile foon, maar ik weet nu stiekem al zeker dat Symbian meer voor mij is
Ook zeker omdat ik een OS X gebruiker ben is het ivm syncen wel zo handig. Nu maar hopen dat WLAN goed werkt en IMAP-ondersteuning ook goed te doen is.
Jullie zien me nog wel rondhoppen hier.
Jullie zien me nog wel rondhoppen hier.
[ Voor 21% gewijzigd door lhoBas op 29-03-2008 09:31 ]
Verwijderd
Een uur geleden heb ik voip van Budgetphone werkend gekregen op een E61i. Daarover heb ik nog wel twee vragen:
Als access point is voorlopig het thuisnetwerk ingesteld. Ik wil echter kunnen bellen via een willekeurig netwerk waar net verbinding mee is gemaakt. Dit i.v.m. goedkoop kunnen bellen in het buitenland (in bijv hotel of café). Is hier een simpel trucje voor of zal telkens het access point in de sip-settings handmatig aangepast moeten worden? Mijn pocket pc met Windows Mobile gebruikt gewoon de verbinding die op dat moment beschikbaar is maar bij Nokia-telefoons is dat helaas minder doorzichtig.
Volgende probleem: de sip-instelling "registration" staat op "when needed" maar zodra er een voip-gesprek heeft plaatsgevonden, blijft de verbinding in stand. Als ik handmatig de wifi-verbinding verbreek, maakt de telefoon vrijwel meteen opnieuw verbinding en wordt de voip-account vervolgens weer geregistreerd. Hoe zorg ik ervoor dat dit niet gebeurt? Het lijkt zelfs onmogelijk om wifi helemaal uit te zetten, want zelfs als wlan scanning wordt uitgezet in het standby-scherm wordt er opnieuw verbinding gemaakt.
Als access point is voorlopig het thuisnetwerk ingesteld. Ik wil echter kunnen bellen via een willekeurig netwerk waar net verbinding mee is gemaakt. Dit i.v.m. goedkoop kunnen bellen in het buitenland (in bijv hotel of café). Is hier een simpel trucje voor of zal telkens het access point in de sip-settings handmatig aangepast moeten worden? Mijn pocket pc met Windows Mobile gebruikt gewoon de verbinding die op dat moment beschikbaar is maar bij Nokia-telefoons is dat helaas minder doorzichtig.
Volgende probleem: de sip-instelling "registration" staat op "when needed" maar zodra er een voip-gesprek heeft plaatsgevonden, blijft de verbinding in stand. Als ik handmatig de wifi-verbinding verbreek, maakt de telefoon vrijwel meteen opnieuw verbinding en wordt de voip-account vervolgens weer geregistreerd. Hoe zorg ik ervoor dat dit niet gebeurt? Het lijkt zelfs onmogelijk om wifi helemaal uit te zetten, want zelfs als wlan scanning wordt uitgezet in het standby-scherm wordt er opnieuw verbinding gemaakt.
het is inderdaad behoorlijk stil... aantal blogs zijn al weken niet meer geupdate en over de liam (opvolger e61i) hoor je ook niets meer...Ross schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:14:
er valt niet veel te beleven op moment in de e61i wereld. Geen updates. Zelfs de blogs zijn traag. Heb inmiddels ook de iphone erbij. Echt een groot verschil. Alleend e toetsenbord op de e61i blijft beter, maar verder....
Ff een opmerking voor degenen die Kerio Mailserver en de E61i webbased gebruiken;
Er is een nieuwe update voor kerio mailserver uit (versie 6.5.0 patch1), hierin is het lay-out probleem opgelost zodat je niet meer 3 km naar rechts/links hoeft te scrollen.
Werkt nu perfect
Er is een nieuwe update voor kerio mailserver uit (versie 6.5.0 patch1), hierin is het lay-out probleem opgelost zodat je niet meer 3 km naar rechts/links hoeft te scrollen.
Werkt nu perfect
Verwijderd
Alleen nu nog het probleem oplossen met Kerio en Mailforexchange dat de heartbeat zo hoog wordt dat mailtjes niet meer gepusht worden. Helaas heeft Nokia niet zo'n haast met het bijwerken van hun applicatie.
Ik heb een vraag over het automatisch ophalen van e-mail headers: Hoe kan ik er voor zorgen dat als het interval op bv. een half uur staat de telefoon disconnect na het checken? Nu blijft de verbinding continue open staan en dan gaat de accu natuurlijk enorm snel leeg. Ik heb al wat ge-googled en kwam meer mensen met het probleem tegen maar nog geen oplossing..
Verder vroeg ik me af of iemand weet waar ik (goedkoop) in Nederland een dockje kan kopen voor mij E61 ?
Verder vroeg ik me af of iemand weet waar ik (goedkoop) in Nederland een dockje kan kopen voor mij E61 ?
Kijk is bij: Instrumenten => Instellingen => Verbinding => Packet Gegevens of de setting "Packetgegevensverbinding" op "automatisch bij signaal" staat.Fake schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:07:
Hoe kan ik er voor zorgen dat als het interval op bv. een half uur staat de telefoon disconnect na het checken?
Bij bij verbreekt hij dan namelijk NIET de verbinding als ie ophaalt.
Bovendien als een server IMAP IDLE ondersteund verbreekt hij de verbinding ook niet.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Die had ik idd al op "Wanneer nodig" gezet maar dat haalt niets uit, ik gebruik wel IMAP idd dus ga eens even kijken of het daar aan ligt. Andere suggesties zijn ook nog welkom!Ballebek schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:24:
Kijk is bij: Instrumenten => Instellingen => Verbinding => Packet Gegevens of de setting "Packetgegevensverbinding" op "automatisch bij signaal" staat.
Bij bij verbreekt hij dan namelijk NIET de verbinding als ie ophaalt.
Bovendien als een server IMAP IDLE ondersteund verbreekt hij de verbinding ook niet.
Verwijderd
Bij deze webshop bieden ze de Nokia E61i aan voor 379 euro. Simlockvrij. Ik ga dus mijn Hi simkaartje uit mijn huidige E900 halen en in de Nokia zetten. Iemand enig idee hoe lang het bij Hi duurt voor je Eindeloos Online abonnement ingaat als ik dat vandaag aanvraag?
Gelijk als het goed is, maar dat zal de klantenservice vast wel weten
Ik heb een i loze E61 dus... wat mij opvalt is dat er totaal geen updates voorbij komen en naarmate je de telefoon gebruikt komen er steeds nieuwe irritante bugs naar voren zoals het niet kunnen maken van een afspraak als je die dag al een ander hebt staan (optie knop werkt dan opeens niet meer)
van de e61i zag ik dat er een update is teruggetrokken door Nokia...
We love the smell of innovation in the morning!
Blijft toch wel redelijk stil in het "E71" gebied...
Ben benieuwd of die (net als de "N900") nog deze zomer uitkomt
De E61(i) begint toch wat ouderwets te worden.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
inderdaad ik kan ook niet wachtenBallebek schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:17:
Blijft toch wel redelijk stil in het "E71" gebied...
maar zoeken op liam of e71 e.d. geeft toch alleen resultaten van de uitgelekte presentatie
vandaag is er een nokia conference over cijfers e.d. geloof ik dus wie weet komt het vandaag officieel uitW00fer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:36:
Klein tipje van de sluier: de E71 wordt verscheept eind Mei begin Juni.
Geef effe wat meer info a.u.b. Meer details, of op zijn minst waar je het vandaan hebt.W00fer schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 02:19:
Stiekem niet. De launchdatum is verschoven.
Verder weet ik niet of ik dit toestel pak. Het is kwa specificaties een zeer mooi toestel, maar het schijnt zo te zijn dat Symbian er helemaal uit gaat, en dat de opvolgers van de E-series op WM gaan draaien. Wanneer dit nu al bekend is, kan ik me niet voorstellen dat men Symbian lang erin gaat houden.
B.S.U.R.
Waar ik het vandaan heb ?
De telecomsite waarvoor ik werk (allaboutphones.nl)
Wij hebben zo onze bronnen rond Nokia
De telecomsite waarvoor ik werk (allaboutphones.nl)
Wij hebben zo onze bronnen rond Nokia
Verwijderd
Ben erg benieuwd naar ervaringen hier met MailforExchange als alternatief voor ActiveSync op de pocket pc. Een Nokia E61i met MfE hier werkt namelijk niet vlekkeloos samen met Kerio Mailserver, een van de alternatieven voor Exchange. Syncen over-the-air gaat prima tenzij push mail aangezet wordt. Dan komt na verloop van tijd de mail namelijk niet meer binnen. Daarbij valt op dat de zogenaamde heartbeat van de verbinding oploopt. Handmatig verlagen verhelpt het probleem maar dat is helaas van tijdelijke aard omdat de heartbeat onverbiddelijk binnen enkele uren vanzelf weer te hoog wordt. Een manier om dit tegen te gaan heb ik helaas nog niet ontdekt.
Dus gebruik je MailforExchange voor push mail? Zo ja met wat voor server heb je verbinding (Exchange, Kerio of andere software)? Werkt push mail dan zoals het hoort of is de verbinding onbetrouwbaar?
Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Dus gebruik je MailforExchange voor push mail? Zo ja met wat voor server heb je verbinding (Exchange, Kerio of andere software)? Werkt push mail dan zoals het hoort of is de verbinding onbetrouwbaar?
Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik gebruik sinds kort RoadSync icm Kerio. MailforExchange gaf teveel prblemen met het syncen van allday events bij mij.
Probeer de trial eens:
http://www.dataviz.com/pr.../index.html?device_id=285
Probeer de trial eens:
http://www.dataviz.com/pr.../index.html?device_id=285
Verwijderd
^ Roadsync kost omgerekend ruim 30 euro. MfE is gratis en doet min of meer hetzelfde. Push mail is geen absolute noodzaak als een automatische sync om de zoveel tijd hetzelfde resultaat heeft. Ik ben daarom juist benieuwd naar MfE-ervaringen.
Verwijderd
MfE heeft trouwens nog een ongewenst bijeffect. Als je ringtones toevoegt aan contactpersonen dan verdwijnen deze vanzelf weer binnen 24 uur. Uitschakelen van contact-synchronisatie verhelpt dit probleem. Best een irritante bug..
De E71 zou deze week moeten komen.....
B.S.U.R.
inderdaad volgens de geruchten zou hij vandaag bekend gemaakt wordenRaJitsu schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:30:
De E71 zou deze week moeten komen.....
op deze conferentie:
http://www.nokia.com/A4827032
dus het wachten is nog even tot 3 uur vanmiddag (volgens de geruchten)
er is ook een nieuwe pic opgedoken:

en nog meer!!!!
hij komt er blijkbaar aan

[ Voor 51% gewijzigd door -Jaap-io op 08-05-2008 09:41 ]
Verwijderd
Ik heb even met een E61i zitten spelen, waar ik zelf nog steeds een E61 heb.
Die joystick is toch vele malen makkelijker dan die rare toesten die alleen doen wat ze zelf willen
Die joystick is toch vele malen makkelijker dan die rare toesten die alleen doen wat ze zelf willen
Voor meer informatie en foto's van de te verwachten E71 zie Het Nokia E71 topic
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
De joystick van de E61 is inderdaad wel fijn. Maar bij veel toestellen is het ook een zwaktepunt in termen van degelijkheid. Ik moet zeggen dat ik met mijn E61i niet echt veel problemen heb met de D-pad. Soms is het wel eens irritant. Maar niet zo erg dat ik de joystick zou prefereren. Een joystick blijft immers toch een deel dat uitsteekt. Tevens verzameld het meer troep dan een D-Pad. En het ziet er ook gewoon gedateerder uit.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:14:
Ik heb even met een E61i zitten spelen, waar ik zelf nog steeds een E61 heb.
B.S.U.R.
Verwijderd
Gedateerder of niet, ik ben sneller mijn joystik en het werkt accurater dan de Dpad ben ik achter.RaJitsu schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:28:
[...]
De joystick van de E61 is inderdaad wel fijn. Maar bij veel toestellen is het ook een zwaktepunt in termen van degelijkheid. Ik moet zeggen dat ik met mijn E61i niet echt veel problemen heb met de D-pad. Soms is het wel eens irritant. Maar niet zo erg dat ik de joystick zou prefereren. Een joystick blijft immers toch een deel dat uitsteekt. Tevens verzameld het meer troep dan een D-Pad. En het ziet er ook gewoon gedateerder uit.
Looks zijn wel mooi opzich maar uitsteken is er echt niet bij, de vorm van het toestel is er te goed voor en de joystik niet te hoekerig.
Beide hebben hun voordeel dat ik zeker, echter vind ik gebruik belangrijker dan looks
Verwijderd
Ik heb ook een E61 en ik merk nu dat bij het bellen hij na een aantal minuten gesprek gewoon de verbinding verbreekt. Is dat iemand bekend. Ook zegt hij soms spontaan dat hij opnieuw opstart en af en toe krijg ik een melding over het initialiseren van de SIM, volgens mij allemaal zaken die niet horen, terwijl ik er niets vreemds mee doe.NoE schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:05:
Ik heb een i loze E61 dus... wat mij opvalt is dat er totaal geen updates voorbij komen en naarmate je de telefoon gebruikt komen er steeds nieuwe irritante bugs naar voren zoals het niet kunnen maken van een afspraak als je die dag al een ander hebt staan (optie knop werkt dan opeens niet meer)
Ook, en dat vind ik heel storend, geeft hij bij sommige bellers alleen het telefoonnummer weer en niet de wel ingestelde naam.
Heeft iemand (de) oplossingen voor mijn proble(e)m(en) of moet ik nu maar gewoon wachten op die E71 die maar niet opschiet?
Dank jullie voor het meedenken.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Weet iemand zo hoe ik meerdere afspraken op het beginscherm kan krijgen? Nu zie ik onder de actieve standby alleen het eerstevolgende item op mijn agenda....
B.S.U.R.
Verwijderd
heey hallo
heb nu al een tijdje een nokia e61I maar nu is mijn vraag welke msn messenger gebruiken jullie en waar hebben jullie die weg.
Ik heb nu i buddy er op maar dat vind ik helemaal niks.
Ik hoor het wel
gr booster88
heb nu al een tijdje een nokia e61I maar nu is mijn vraag welke msn messenger gebruiken jullie en waar hebben jullie die weg.
Ik hoor het wel
gr booster88
strak thema! Hebben
agile en microsoft's eigen programmaatje schijnen wel goed te zijn, maar die kosten wel geld om te gebruikenVerwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:56:
heey hallo
Ik hoor het wel
gr booster88
Die E71 kan mij niet bekoren, veel te klein. de lay-out op mijn E61i is precies goed. Nog kleiner en het typen van een email zou lastiger worden.
Ik heb trouwens de laatste tijd het probleem dat ik met steeds meer WiFi-Accesspoints niet kan connecten. Of ik zie de melding "No WLAN found" wanneer ik een accesspoint benader waarvan het signaal sterk is of ik krijg de melding "WPA key not correct" (of zoiets) waarna ik op mijn WPA-instellingen wordt gewezen.
Dit gebeurt vooral bij 300n-routers waarvan ik het 802.11b/g-deel wil gebruiken? Ik heb het nog niet kunnen omzeilen, erg vervelend sinds ik thuis een 300n-router van Sitecom heb geplaatst.
Ik heb trouwens de laatste tijd het probleem dat ik met steeds meer WiFi-Accesspoints niet kan connecten. Of ik zie de melding "No WLAN found" wanneer ik een accesspoint benader waarvan het signaal sterk is of ik krijg de melding "WPA key not correct" (of zoiets) waarna ik op mijn WPA-instellingen wordt gewezen.
Dit gebeurt vooral bij 300n-routers waarvan ik het 802.11b/g-deel wil gebruiken? Ik heb het nog niet kunnen omzeilen, erg vervelend sinds ik thuis een 300n-router van Sitecom heb geplaatst.
Hmm, dit klinkt bekend. Ik heb het zelf ook de laatste 2 maanden of zo. Als ik dan een half minuutje later kijk, zie ik ze opeens wel. Ik weet niet om wat voor type routers het gaat in mijn geval. Buiten thuis om, maak ik geen gebruik van netwerken waar ik bekend mee ben c.q. waarvan ik weet welke hardware er wordt gebruikt.bazs2000 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:05:
B.S.U.R.
Hey, de laatste twee maanden? Toen begon het bij mij ook ongeveer.
Ik zal thuis eens nakijken wanneer mijn laatste firmware update was....
B.S.U.R.
Verwijderd
Het topic is niet bijster populair meer. Is de E71 al misschien op komst :-)
Mocht iemand daarover nieuws hebben, dan hoor ik het graag want ik ben het een beetje zat aan het worden met mij E61 (zonder i). Hij begint te rammelen softwarematig en ik ben wel toe aan een wat moderner jasje.
Mocht iemand daarover nieuws hebben, dan hoor ik het graag want ik ben het een beetje zat aan het worden met mij E61 (zonder i). Hij begint te rammelen softwarematig en ik ben wel toe aan een wat moderner jasje.
Irritant genoeg wordt Vista door softwareupdate via PC Suite momenteel niet ondersteund:
Microsoft Vista support temporarily removed - 8 May 2008
Microsoft Vista support temporarily removed - 8 May 2008
Gelukkig werkt het wel via de compatibility-modus. Maar helaas: geen update beschikbaar. Maar mijn laatste update is wel zo ongeveer sinds in de Wlan-klacht heb. Dus misschien dat het met een update verholpen is...[td]Support for Microsoft Vista has temporarily been removed from the Nokia Software Updater. This is due to recent changes in certain Microsoft Vista configurations that cause the Nokia Software Updater to become unstable. Other Microsoft Operating Systems are not affected. Support will be reintroduced as soon as possible. We apologise for any inconvenience this may cause.[/td]
[ Voor 16% gewijzigd door RaJitsu op 06-06-2008 20:21 ]
B.S.U.R.
Verwijderd
doet die van mij ook, helaas geen firmware update beschikbaarVerwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 07:40:
ik ben het een beetje zat aan het worden met mij E61 (zonder i). Hij begint te rammelen softwarematig en ik ben wel toe aan een wat moderner jasje.
Verwijderd
Heb sinds een tijdje last van mijn "D-pad" als dat zo heet (de vierkante knop met vier richtingen), het naar onder drukken gaat lastiger en 'klikt' niet meer als ik hem heb ingedrukt.
Heeft iemand anders hier ooit last van gehad? De telefoon is nu een jaar oud ongeveer en heb verder nog geen enkel probleem gehad.
Ben ook op zoek naar een guide om hem open te schroeven, misschien zit er een stofje ergens tussen. Maar zo'n guide heb ik nog nergens kunnen vinden.
Heeft iemand anders hier ooit last van gehad? De telefoon is nu een jaar oud ongeveer en heb verder nog geen enkel probleem gehad.
Ben ook op zoek naar een guide om hem open te schroeven, misschien zit er een stofje ergens tussen. Maar zo'n guide heb ik nog nergens kunnen vinden.
Nu is er eindelijk een opvolger in zicht:
http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_E71.php
Nu zie ik de nieuwe E71 en vraag ik me toch af wat ik dan in de auto moet gaan doen. De houder van de e61/e61i die laadt tenminste automatisch bij. Moet je weer met zon losse lader gaan vervelen.
http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_E71.php
Nu zie ik de nieuwe E71 en vraag ik me toch af wat ik dan in de auto moet gaan doen. De houder van de e61/e61i die laadt tenminste automatisch bij. Moet je weer met zon losse lader gaan vervelen.
Verwijderd
Ik heb hier een ge-simlockte E61 welke als ik hem boot zonder sim gaat vragen om een Blokkeringscode.
Als ik verschillende van deze codes, welke wel hetzelfde zijn, genereer aan de hand van mijn imei-nummer is die code steeds verkeerd.
Is dit een bekend probleem ?
Als ik verschillende van deze codes, welke wel hetzelfde zijn, genereer aan de hand van mijn imei-nummer is die code steeds verkeerd.
Is dit een bekend probleem ?
Verwijderd
Ik heb zojuist van KPN per email mijn unlock code ontvangen.
Ik heb echter alleen een vraag omtrent het invullen van de code:
1. Verwijder de batterij aan de achterzijde en plaats de SIM-kaart van een andere provider dan KPN in het toestel;
2. Plaats de batterij weer in het toestel;
3. Zet het toestel aan.
4. Het toestel meldt nu "Verkeerde Sim";
5. Toets achtereenvolgens in: # P W + (unlock-code) + 1 #
Wanneer ik punt 5 uitvoer kan ik deze reeks niet in zijn geheel invullen, klopt dit ?
Ieder ingevuld item valt weg.
Dit is wel de methode, echter een beetje onduidelijk
Ik heb echter alleen een vraag omtrent het invullen van de code:
1. Verwijder de batterij aan de achterzijde en plaats de SIM-kaart van een andere provider dan KPN in het toestel;
2. Plaats de batterij weer in het toestel;
3. Zet het toestel aan.
4. Het toestel meldt nu "Verkeerde Sim";
5. Toets achtereenvolgens in: # P W + (unlock-code) + 1 #
Wanneer ik punt 5 uitvoer kan ik deze reeks niet in zijn geheel invullen, klopt dit ?
Ieder ingevuld item valt weg.
Dit is wel de methode, echter een beetje onduidelijk
Verwijderd
Opvallend dat nog niemand de software-update voor de E61i heeft genoemd.

Symbian World heeft de changelog online staan. Die is niet bepaald spectaculair overigens maar bleek hier wel noodzakelijk te zijn om de nieuwste MailforExchange (versie 2.5.3) te installeren.
Overigens wil de installatie van de nieuwste Blackberry Connect (kies other als operator) niet lukken ook al is de telefoon voorzien van de juiste software. De installatiebalk begint niet vol te lopen en na een tijdje verschijnt de melding update error.

Symbian World heeft de changelog online staan. Die is niet bepaald spectaculair overigens maar bleek hier wel noodzakelijk te zijn om de nieuwste MailforExchange (versie 2.5.3) te installeren.
Overigens wil de installatie van de nieuwste Blackberry Connect (kies other als operator) niet lukken ook al is de telefoon voorzien van de juiste software. De installatiebalk begint niet vol te lopen en na een tijdje verschijnt de melding update error.
Ik kreeg van vodafone de volgende uitleg voor het unlocken. (Bij mij was het plaatsen van een andere sim niet nodig)
• Zorg er geen SIM-kaart in het toestel zit
• Zet het toestel aan
• Toets de volgende code in: #pw+unlockcode+1#
• Het toestel geeft aan: "sim restriction off"
• Het duurt nu even voordat het toestel weer het standbyscherm laat zien
• Het toestel is nu SIM-lockvrij
• Zorg er geen SIM-kaart in het toestel zit
• Zet het toestel aan
• Toets de volgende code in: #pw+unlockcode+1#
• Het toestel geeft aan: "sim restriction off"
• Het duurt nu even voordat het toestel weer het standbyscherm laat zien
• Het toestel is nu SIM-lockvrij