De ambilight desk
Onlangs heb ik een nieuwe PC gekocht, waar ik niet echt meer wil ga modden. Toch, na prikkelingen van dit en andere fora's om wat te maken, bedacht ik de ambilight desk!
Thuis heb ik namelijk zo'n maf bureau, dat ik mij eigenlijk een beetje schaam... Als er een versie Pimp-my-desk zou komen, kom ik zeker in aanmerking!
In het blad zitten zoveel deuken en gaten, dat hier een plank als muismat ligt

Dit project zal overigens ook moeten dienen als "deels" afstudeerproject (hout/meubel & interieurafwerking), het zal dus geen flut projectje worden
Het ontwerp
Omdat ik ook best trots ben op mijn rig
Het bureau krijgt een blad van maar liefst 10cm dik en 90cm diep! Achter "op" het blad, komt een acrylglazen strip, met 30% lichttransmissie, hier komt dat mooie licht uit.
Net voor deze strip zet ik mijn scherm neer (vandaar die 90cm).
Het blad zal doorlopen in de poten, een beetje een omgekeerde I_____I, welke geheel in wit hoogglans gespoten zal worden
Onder het blad komen twee kastjes in een nog n.t.b te beitsen kleur eiken. (eiken is momenteel niet zo duur, en omdat het bureau zo vreselijk duur gaat worden...wou eerst teak, nu dus eiken

Een erg simpel en niet meer kloppend plaatje, een van mijn schijven was kapoet gegaan.... dus zal morgen wat meer neerzetten. De plinten worden van RVS en net als het blad, zal de acryl strip ook doorlopen in de poten. Links, komen 3 laden met blumotion (lades, die zich zelf afremmen, waarna ze rustig dichttrekken).
Grepen: aluminium infrees grepen.
kosteplaatje tot nu toe: ongeveer 1000 euro

Materiaal: ongeveer 300 euro
Spuiten: ongeveer 280 euro
Amilight: 250 euro
Overige materialen (grepen, ladegeleiders) 150 euro.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 22:03 ]