Toon posts:

nieuwe gamers PC

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb nu een 500MHZ P3 waarvan de pc zegt dat ie mn harde schijf niet meer kan lezen, dus dacht ik ik ben toe aan een nieuwe pc, na veel folders lopen en vakken vullen:P heb ik nu ong. het budget van 1000 euro, ik wil hier voor alleen gamers pc, (wil evt. ook overklokken als me dat lukt) ben zelf niet super technisch vandaar dat ik jullie op tweakers om hulp vraag. ik heb wel een aantal eisen: mooie kast, Direct X10 kaart. goede processor, harde schijf hoeft niet gigantisch veel te zijn, ik heb zelf 160 gig ata samsung. wel moet het systeem redelijk stil zijn. op alternate heb ik al een lijstje gemaakt:( beetje afgekeken van BBG)
Prijs mag uitlopen tot 1300 moet ik alleen nog even 4 weekjes verder sparen.

Gigabyte 965P - DS3 119,-

Maxtor diamond Max 21 250 GB 69,-

Chieftec GPS-500AB (500watt) 69,-

Sunbeam Quarterback behuizing( vind ik wel mooi) 49,- (als ik de hele BBG bij alternate doe, dus met de sonata, mag er van hun geen 8800 in:S vandaar losse kast met losse voeding met meer watt)
intel C2D E6600 309,-

samsung SH-S182D brander 29,-

Club 3D 8800 GTS 320mb 279,-

OCZ DDR2 2GB PC2 7200/DDR2 900 cl5 - 5 -5 -15 219,-
(is dit betrouwbaar? die prijs?)

dit leek me wel een goede lijst, kijk, ik heb er niet zoveel verstand van, en jullie wel dus doe gerust aanpassingen, en zeg gerust dat dingen stomme keuzes zijn. want ik ben iemand die vind als ie wat koopt dat t goed moet zijn:P maargoed ik hoop op jullie hulp

alvast badankt, jiggy jeroen

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:16
personelijk zou ik wel een andere hardeschijf in je pc steken miss een seagate 7200.10 sata2 320gb

wil je een bestuuringssysteem of ben je van plan linux te draaien.
Wat meer info zou handig zijn
welke games speel je
doe je nog iets anders buiten gamen
...

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
als ik de hele BBG bij alternate doe, dus met de sonata, mag er van hun geen 8800 in:S vandaar losse kast met losse voeding met meer watt
Dan doe je het toch niet met de PC-builder? :)
OCZ DDR2 2GB PC2 7200/DDR2 900 cl5 - 5 -5 -15 219,-
(geen idee wat het inhoud klonk wel goed)
"klonk wel goed" wat is dat nou? :X Ik zou toch even wat meer onderzoek doen. Dit is behoorlijke overkill.
Ik zou trouwens niet beginnen met het samenstellen van een systeem zonder dat je er genoeg kennis voor hebt, straks koop je iets wat je eigenlijk bij nader inzien niet nodig had.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel een beetje hoe of wat (maar bijv ram vind ik lastig) mrgoed, ik wil gamen, maar ook beetje tekstverwerken (uiteraard) beetje photoshoppen, videobewerken, (gewoon in kleine maten)
en gewoon de standaard dingen, msn enz. en cdeetjes branden enz. want ik had eerst xbox360 omdat ik dat makkelijk vond, maar dat vond ik gewoon troep, daarom wil ik pc. heb je veel meer aan. oja om even op nock terug te komen, ik ga gewoon xp draaien en heb ik hier nog liggen, kon op 3 pc's installen. vista wacht ik nog af, ik vertrouw t niet voorlopig dat vista.

Verwijderd

Je doet er beter aan wat meer topics door te lezen, zijn er wel meer waar mensen op zoek zijn naar een systeem van ongeveer 1.000 euro

Denk dat het verstandiger is even die configs door te nemen (en de commentaren/tips die ze erop kregen) en zodoende je PC samen te stellen

En uiteraard bij 1 bedrijf bestellen want de hele PC bouwen lijkt mij niet al te verstandig :)

En over het geheugen geloof dat 4200 al goed genoeg was en zorg wel dat je dan 2x 1GB hebt en niet 1x2GB

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van mij kan m voor 15 euro voor mij in elkaar bouwen. ik heb topics doorgelezen, maar veel zeggen, ik heb dit ja maar ik heb dit, dit is veel beter. daar heb ik niet zoveel aan:P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:45:
een kennis van mij kan m voor 15 euro voor mij in elkaar bouwen. ik heb topics doorgelezen, maar veel zeggen, ik heb dit ja maar ik heb dit, dit is veel beter. daar heb ik niet zoveel aan:P
Natuurlijk niet, er zijn verschillende meningen
Kijk gewoon 3-4 van die boards door en stel dan vanuit die boards zelf een config samen...

Is denk ik het makkelijkst om mee te beginnen

En die kennis heeft er ook wel verstand van, kan je eventueel ook nog vragen

Verwijderd

Topicstarter
@ rod, die pc7200 klonk wel goed, want op BBG guide staat 6400 voor de zelfde prijs. en ik heb nagevraagd, en hij was goed, maar hij vertrouwde het niet helemaal voor dat geld.
en over die pc builder, waarom geeft ie dat dan aan? :P
nja. is dit lijstje goed voor mij?

@ dennis, tsja maar die kennis weet hoe ie m goed in elkaar moet zetten, maar weet ook niet alles, daarom vond ik tweakers wel handig. mrja.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
en de koeling maak ik me ook zorgen, is die goed? want daar zei alternate iig niks over
wat ook steeds meer mensen mij adviseren, is nog geen 8 serie erin te doen en wachten tot over een jaar, maar dan is mn 7 geen fluit meer waard.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 21:02 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:48:
@ rod, die pc7200 klonk wel goed, want op BBG guide staat 6400 voor de zelfde prijs. en ik heb nagevraagd, en hij was goed, maar hij vertrouwde het niet helemaal voor dat geld.
en over die pc builder, waarom geeft ie dat dan aan? :P
nja. is dit lijstje goed voor mij?
En wat denk je dat het voordeel is van PC7200? Waarom voldoet goedkoper PC6400 geheugen niet? Want dat kun je veel goedkoper krijgen. En als je uberhaubt niet gaat overklokken kun je zelfs PC5300/PC4200 nemen.

Nogmaals, doe wat meer onderzoek, want je gooit hier nutteloos geld over de balk door je onwetendheid :)

Verwijderd

Topicstarter
daarom vraag ik t hier toch, wat ik hier boven heb is meeste gebasseerd op BBG. als ik zeg wat ik ong. wil dan weten jullie toch wat ong. goed is? en ik wil wel gaan overklokken maar nog niet meteen, pas als het systeem ''achter'' begint te raken

Verwijderd

Topicstarter
als ik voor het zelfde geld een 6400 heb, en ik zie hier een 7200 is alleen maar beter, kan ik met de ram langer vooruit

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:14:
als ik voor het zelfde geld een 6400 heb, en ik zie hier een 7200 is alleen maar beter, kan ik met de ram langer vooruit
waarom denk je dat je er langer mee doet.

Vergelijk het met 2 gelijke auto's. alleen in de een zit een motor waardoor je, ipv een maximale snelheid van 250 km/u, 290 km/u kan rijden. Alleen heeft de auto het probleem dat bij 200 km/u de wagen al bijna onbestuurbaar is.
Dat is hier precies hetzelfde.

Je kan je processor overclocken waardoor je gebruik maakt van je snellere geheugen. Alleen zal jij vermoedelijk nooit de grens van pc6400-geheugen gaan halen, omdat je processor dat niet aan kan. Dus heeft nog sneller geheugen al helemaal geen zin.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:45:
Ff kijken, 15 euro voor 3 kwartier, kortom wel lekker loontje van 20 euro per uur... Waarom doe je het zelf niet?! Zo moeilijk is het niet hoor... leer je meteen veel van, bijvoorbeeld welke onderdelen overkill zijn, want zoals gezegd "het klonk wel lekker" is geen uitspraak van een tweaker, of ja misschien zijn er wannabe tweakertjes.... :P

In ieder geval succes ermee, maar ook ik zou een andere hdd erin gooien en liefst 2, raidje0 is toch wel lekker...

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nog maar net bij tweakers, dus moet nog ff ''de norm'' hier doorkrijgen. maargoed, ik bouw nog niet zelf in elkaar, nog te bang dat wat kapot gaat, ik kijk wel mee. ik ga straks wel ff lopen kloten met mn p3.

ok Ram geheugen is naar Kingston Hyper x 6400 gegaan. bedankt voor de tip

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 14:55
Als je 200€ wil besparen op je setup, kan je voor de E4300 ipv die E6600
en dat koppelen aan goedkoop pc25400 geheugen.

Enige wat je dan hoeft te doen is in je bios 266mhz bus op 333 zetten é voila X6800 performance
aan ~165€
Tis maar een tip en als je zegt dat je toch liever voor de E6600 gaat, dat is ook een uitermate hoede processor.

God does not play dice

Verwijderd

Topicstarter
dus wat jij zecht is dat ik voor dat geld eigenlijk X6800 specs heb? dat is idd erg aantrekkelijk. en dat gaat prima samen met de 8800? en als ik de E6600 zou overklokken? wat zou ik dan voor gruwelijke specs krijgen?

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

- Die videokaart zit je goed mee, kan hooguit zijn dat ie iets goedkoper word als over maandje nieuwe ati's uitkomen. maar dat zal niet al teveel zijn!

- 6400 geheugen is meer als zat, kun je behoorlijk mee overklokken. Kingston kan idd...

- Moederboard is nette prijs voor een geschikt bord!

- Meerdere tweakers geen fan van maxtor (meer) door uitval, neem een schijf met lekkere garantie
bv seagate 320gb SATA2 hebben mensen goede ervaring mee hier (check in de pricewatch is een paar surveys ;))

- 450 watt quality voeding van o.a. coolermaster of antec 8)

- kast is vooral eigen smaak, maar let bijvoorbeeld op de airflow en zorg dat de fans niet teveel lawaai maken. 2x12 cm fans zijn intereasant voor de koeling en zitten in veel kasten.

- en als allerlaatste let op!!!!!
april gaan alle prijzen van de c2d processors drastisch omlaag.
E6600 gaat naar ongeveer 200 euro. Ik doe het op t moment ook met een krap budget en zou het zeker overwegen om nog éven te wachten \(al is dat altijd relatief in de hardware want je kan eingelijk blijven wachten O-) )

Just my 2cents

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchneon op 28-02-2007 22:16 ]

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Verwijderd

Topicstarter
ow dat is idd chill april is niet zover weg, dan wacht ik gewoon, kan ik er een mooi scherm bij kopen (samsung 2ms) en alles nieuw erbij toetsenbord etc.
nu toch even over scherm, wat is nuttig, 19 inch, 19 inch breedbeeld, of 20 of 22 inch brdbeeld?
of moet ik dat breedbeeld zowieso wegdenken. nja @ prelude heeeeel erg bedankt voor de info, vooral dat laatste doe ik zeker wat mee!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:18:
ow dat is idd chill april is niet zover weg, dan wacht ik gewoon, kan ik er een mooi scherm bij kopen (samsung 2ms) en alles nieuw erbij toetsenbord etc.
nu toch even over scherm, wat is nuttig, 19 inch, 19 inch breedbeeld, of 20 of 22 inch brdbeeld?
of moet ik dat breedbeeld zowieso wegdenken. nja @ prelude heeeeel erg bedankt voor de info, vooral dat laatste doe ik zeker wat mee!
Nieuw systeem (1200 euro)

ergens in het draadje staat een leuk plaatje, wat een hoop duidelijk maakt (althans: wel voor mij)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Dutchneon

Dutchneon

No probs Jeroen, hard werken voor weinig centen moet toch ergens beloond worden....

maar verder Tja, breedbeeld moet je van houden....

Veel spellen ondersteunen de resoluties (nog) niet vooral EA :(
Nadeel van 19" is dat volgens mij geen enkele hoger als 1280x1024 kan.

Ik heb daarom zelf voor een Dell 20" gekozen (Samsung heeft er ook 1: 204b d8 ik) die kan 1600x1200.. zeker interessant gezien je videokaart.

(overigens natuurlijk niet de mega bedragen bij Dell betalen.... ik had er een van marktplaats bijna nieuw met bon voor 250 euro O+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchneon op 28-02-2007 22:31 ]

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Verwijderd

Ik zou ook een iets goedkopere shop opzoeken dan alternate. Salland automatizering of 4launch bijvoorbeeld. dat scheeld toch ook al snel een paar tientjes.

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is niks mis met breedbeeld. Ik vind het juist fijn. Dat veel spellen het niet ondersteunen is niet echt waar. EA werkt er zeker niet erg goed aan mee, maar verreweg de meeste spellen die nu uitkomen ondersteunen breedbeeld. En dat moet ook, als je ziet hoe populair breedbeeld op dit moment is. De 20 en 22 inch breedbeeldschermen vliegen als warme broodjes over de toonbank.

• Dutchneon

Dutchneon

i know tis een hype bedoel ook niet te zeggen dat het niet "goed" is je moet gewoon voor jezelf goed kijken wat je beter vind ;) smaken verschillen..
Bovendien tekstverwerken heb je meer aan normaal scherm vanwege de ruimte :P

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchneon op 28-02-2007 22:40 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
De topicstart voldoet niet aan de eisen van bovengenoemde sticky en derhalve gaat het topic op slot. Bekijk eens wat benchmarks (zoals Tom's Hardware CPU en VGA charts) om te zien welke processor en videokaart het beste uit de bus komt.

Omtrent geheugen: Ga eens calculeren en bereken de verkregen bandbreedtes bij bepaalde modules. In de PMG FAQ (Processoren, Moederborden en Geheugen) kun je een RAM FAQ vinden. Zowel de PMG als de RAM FAQ kunnen dus handig zijn. Interessant is ook [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon.

Zo zijn er talloze informatiebronnen te vinden. Je doet er goed aan om deze door te nemen zodat je zelf ook weet wat je koopt :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.