[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.457 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:49:
@wyrdt
Hoe denk jij 2 adsllijnen je huis binnen te krijgen? (very curious :) ). Voor zover bij mijn bekend is, is het technisch onmogelijk om 2 adslsignalen door 1 aansluiting te jassen (en daar bedoel ik dus beide aderparen mee, rood/blauw en wit/oranje) . Dan zal je al een 2e lijn naar je huis moeten laten aanleggen en ik denk dat je daar iets meer mee kwijt bent als wat je denkt te gaan besparen ;) .
En hoe verklaar je dan dat bij een ISRA punt met 2x 10 lijnen, WEL ADSL/ISDN/VPN/enz door 1 en dezelfde kabel kan :?

Gebeurt nl. vaak genoeg bij bedrijven e.d. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
ISDN + ADSL gaan gewoon samen. voor mijn gevoel gaat VPN over ADSL, dus dat maakt niet uit ;)

Wat ik vermoed is dat er voor bedrijven een extra lijn vanaf de straat loopt waarop dan een extra adsl abbo wordt geleverd. (of gewoon glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

3ssen schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:28:
ISDN + ADSL gaan gewoon samen. voor mijn gevoel gaat VPN over ADSL, dus dat maakt niet uit ;)

Wat ik vermoed is dat er voor bedrijven een extra lijn vanaf de straat loopt waarop dan een extra adsl abbo wordt geleverd. (of gewoon glas).
Bij mijn bedrijf (waar ik werk) komen meerdere 2/50 binnen.(50 aderparen) binnen.
Op ieder aderpaar zit een nummer met eventueel adsl en ook ISDN2 of ISDN 30 komt daar op binnen.

De consumentenmarkt is natuurlijk anders, maaaaaaaaaaar?

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@svijf
Heb nergens gelezen dat wyrdt een meervoudige aansluiting heeft, vandaar mijn reminder dat het niet mogelijk is door een standaard consumenten IS/RA 2x aDSL te pompen. ALs je wilt letterneuken, prima, maar mijn aanname heb ik net toegelicht. De 2x10 en andere meervoudige aansluitingen geven het al aan, dit zijn meervoudige aansluitingen. Zou niet best zijn als KPN per klant 1 compleet fysiek gescheiden kabel in de grond heeft als je ADSL wilt, het is al zo druk op 70 cm diepte ;) . Als je dan geen kabels gaat bundelen ligt nederland zo vol ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:57:
@svijf
Heb nergens gelezen dat wyrdt een meervoudige aansluiting heeft, vandaar mijn reminder dat het niet mogelijk is door een standaard consumenten IS/RA 2x aDSL te pompen. ALs je wilt letterneuken, prima, maar mijn aanname heb ik net toegelicht. De 2x10 en andere meervoudige aansluitingen geven het al aan, dit zijn meervoudige aansluitingen. Zou niet best zijn als KPN per klant 1 compleet fysiek gescheiden kabel in de grond heeft als je ADSL wilt, het is al zo druk op 70 cm diepte ;) . Als je dan geen kabels gaat bundelen ligt nederland zo vol ;) .
@Tassiehoff
De standaard kabel die KPN zowel prive als zakelijk binnen brengt is toch een cat3, nen....?
Afscherming en capaciteit zijn toch hetzelfde?

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

wyrdt schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:18:
[...]

@Tassiehoff
De standaard kabel die KPN zowel prive als zakelijk binnen brengt is toch een cat3, nen....?
Afscherming en capaciteit zijn toch hetzelfde?
Daar doelde ik ook eigenlijk op.
De kabel die gebruik wordt bij bedrijven, is weinig anders dan een kabel thuis ;)
Alleen zitten er meer aders in de kabel. Of aderparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:19

joker1977

Tweakert

daanski82 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:28:
[...]

als jij in je nieuwe woning speedlinq aanvraagt dan komt speedlinq op die lijn en is planet niet meer te verhuizen.
die zou dan door KPN afketsen.
en daarmee veroorzaak je voor de nieuwe bewoners eigenlijk een probleem en dat is dat IPB van jou op hun lijn eigenlijk zit.
De KSLOOP op het oude adres zal prima Geleverd kunnen worden (m.a.w. op het oude adres wordt het DDSL signaal van de lijn gehaald). Daarna zal de KAANLEG op het nieuwe adres vastlopen ivm. een al bestaand ADSL/DDSL signaal aldaar.

Als jij je verhuizing netjes doorgeeft, zal de KSLOOP op je oude adres ervoor zorgen dat de nieuwe bewoners van je oude huis geen problemen hebben met aanvragen ADSL ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wyrdt en svijf
Ergo, bij een particulier worden er 2 paren binnengeleid. Deze 2 paren vormen samen 1 IS/RA. Vanwege de techniek is het niet mogelijk om op beide aderparen ADSL binnen te laten komen omdat je dan zoveel overspraak in de binnengeleiding krijgt dat geen van 2 modems zal kunnen syncen. Omdat je dan niet kunt internetten is er voor een particulier met 1 isra geen mogelijkheid om 2 adslsignalen op een standaard is/ra aan te vragen. Punt.

@Joker1977
Was het ook niet zo dat op het nieuwe adres, vanwege de doorgegeven verhuizing, de lijn al geclaimd staat op KPN en Speedlinq sowieso niet zal opleveren omdat de lijn administratief al bezet is? Daar staat me iets van bij, maar mijn DDSL leveringsvraagdagen zijn al way back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
daanski82 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:28:
[...]

als jij in je nieuwe woning speedlinq aanvraagt dan komt speedlinq op die lijn en is planet niet meer te verhuizen.
die zou dan door KPN afketsen.
en daarmee veroorzaak je voor de nieuwe bewoners eigenlijk een probleem en dat is dat IPB van jou op hun lijn eigenlijk zit.
joker1977 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 08:19:
[...]

De KSLOOP op het oude adres zal prima Geleverd kunnen worden (m.a.w. op het oude adres wordt het DDSL signaal van de lijn gehaald). Daarna zal de KAANLEG op het nieuwe adres vastlopen ivm. een al bestaand ADSL/DDSL signaal aldaar.

Als jij je verhuizing netjes doorgeeft, zal de KSLOOP op je oude adres ervoor zorgen dat de nieuwe bewoners van je oude huis geen problemen hebben met aanvragen ADSL ed.
Eigenlijk heb je weinig te maken met de nieuwe bewoners van je oude huis natuurlijk. Je doet een opzegging bij Planet/KPN en dan is het hun pakkie aan.

Kan toch niet zijn dat als je als consument niet exact de stappen van KPN volgt het gelijk helemaal mis loopt bij KPN in de systemen?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 08:26:
@ wyrdt en svijf
Ergo, bij een particulier worden er 2 paren binnengeleid. Deze 2 paren vormen samen 1 IS/RA.
Dat is echt niet altijd zo. Vaak worden er wel 2 aderparen (4 aderige kabel) aangelegd, maar zijn ze niet alle 2 aangesloten in de straat. En soms is er ook maar 1 aderpaar beschikbaar omdat er bijvoorbeeld een woning is opgesplitst in het verleden en er 1 aderpaar naar 16A is doorgevoerd van nummer 16 etc.

Ga er niet vanuit dat elke woning/pand minimaal 2 aderparen heeft.
Vanwege de techniek is het niet mogelijk om op beide aderparen ADSL binnen te laten komen omdat je dan zoveel overspraak in de binnengeleiding krijgt dat geen van 2 modems zal kunnen syncen. Omdat je dan niet kunt internetten is er voor een particulier met 1 isra geen mogelijkheid om 2 adslsignalen op een standaard is/ra aan te vragen. Punt.
Welnee, kan makkelijk. Ik heb hier zelf ook twee ADSL lijnen liggen op beide aderparen gewoon, werkt prima. Met de theorie die je hierboven beschrijft kunnen je buren dus geen ADSL aanvragen omdat jij al ADSL hebt zelfs immers. Dat is natuurlijk niet zo ;)

Wel kan het hinder van elkaar hebben, vooral op langere lijnen. Zo is het minder handig om dan bijvoorbeeld een annexA ADSL verbinding aan te leggen in een ISRA met ISDN, maar dat zijn wel uitzonderlijke situaties die nihil voorkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 13-04-2007 08:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik leg de situatie uit zoals het in theorie zou moeten zijn. Ja, ook ik weet dat niet overal 2x2 kabels liggen, je geeft zelf al een duidelijk voorbeeld van een situatie waar het in zal afwijken.

Mij is al die jaren dat ik op ADSL gerelateerde helpdesken werk verteld dat het technisch onmogelijk zou zijn vanwege de overspraak in het 2x2 setje. Je buren hebben meestal een eigen binnengeleiding en hebben minder last van jou ADSL aansluiting. Feit is wel dat in bijvoorbeeld een flat of groot appartementencomplex je meer storende invloeden tegen komt die je signaal beinvloeden als in een rustige (vul hier plaats vankeuze in zoals Haren/Laren/Wassenaar) villawijk.

Ervan uitgaande dat wyrdt een normale particuliere aansluiting DSL heeft op een standaard PSTN IS/RA ben ik dus nog steeds nieuwsgierig hoe hij denkt 2 adslsignalen naast elkaar geleverd te krijgen zonder uitval vanwege administratieve of technische reden. That's all i asked ;) .

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 09:58 . Reden: tiepfaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 13:19
Ik merk dat ik niet meer de tijd kan synchronizeren tussen mijn computer en een internet tijdserver. Mijn firewall heb ik al uitgezet maar dat helpt ook niet. En een andere tijdserver selecteren ook iet.
Ik denk dus dat de firewall van de EB (Siemens) dit blokkeert. Heeft iemand ervaring hoe dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Ik gebruik daar AtomTime voor. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Tasslehoffen en bjck,

Ik heb een keurige 2x2 isra aansluiting. en deel niets met de buurman/vrouw.
Op het ene paar zit een analoge telefoonlijn waar ik Speedling op heb besteld.
Op het andere paar zit een ISDNII aansluiting met IPB van KPN.

Gisteren heb ik Speedling per mail het probleem voorgelegd, tot nu toe geen reactie.

Bij de combinatie begin ik zelf nu ook te twijfelen omdat de ene +/- 50 rn en andere +/60 volt spanning trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raven22 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:41:
Ik merk dat ik niet meer de tijd kan synchronizeren tussen mijn computer en een internet tijdserver. Mijn firewall heb ik al uitgezet maar dat helpt ook niet. En een andere tijdserver selecteren ook iet.
Ik denk dus dat de firewall van de EB (Siemens) dit blokkeert. Heeft iemand ervaring hoe dit te omzeilen?
Als het deze foutmelding is ?

Er is een fout opgetreden bij een poging om een synchronisatie met
time.windows.com uit te voeren. De tijdsnotatie is geweigerd omdat het
peerstratum lager is dan het hoststratum
.

Uitleg:[XP] Tijdsynchronisatie - Peerstratrum melding

Gewoon zelf een timeserver kiezen.:

ntp0.nl.net
1.nl.pool.ntp.org
ntp1.nl.net
0.nl.pool.ntp.org
rolex.ripe.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Snel internet plus bellen geinstalleerd, werkt perfect!
Installatie ging mooi vlot nu nog ff wachten tot telefoon is geactiveerd.

Eerst had ik een @home abbonement, de laagste.

Max. downloadsnelheid toen: 140kbs
Max. downloadsnelheid nu: 420kbs

Zeker vooruitgang geboekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 13-09 12:41
Ehm ik had al een brief dat ik KPN InternetPLusBellen heb opgezegd echte rnu heb ik deze weer ontvangen sterker nog heb hem vandaag 2x! ontvangen in deze 2 nieuwe brieven staat kwa inhoud alles hetzelfde echter verschilt de opzegdatum met die van de oude brief. Inplaats van 5 april is het nu 11 april.. Iemand hier al ervaringen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joker1977 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 08:19:
[...]

Zijn dat nu geen termen die je eigenlijk buiten je werkgebied niet mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:37
Mijn SpeedTouch heeft soms vastlopers en reset dan spontaan, lijkt het. Alle instellingen (NAT, e.d.) foetsie. In de systeemlog vind ik nu dit terug (die wordt blijkbaar niet volledig gereset):
Afbeeldingslocatie: http://oostrum.info/wout/ST780reboot.jpg
Meer mensen dit of vergelijkbaar probleem? En belangrijker, hoe voorkom ik zoiets in de toekomst? Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een tien minuten/kwartier ervoor Azureus startte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Drazzy
Officieel is dit inderdaad KPN jargon (vermoedelijk weet jij ook uit welk programma Joker1977 het aanhaalt). Ik zal hem maandag even erop aanspreken als ik hem weer zie ;) . Maar feitelijk herhaalt hij alleen maar in jargon wat er al eerder over de betreffende verhuizing gezegd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tasslehoff

Je moet idd om je baan denken als je hier mensen ter wille wilt zijn,ben mij ervan bewust dat je uit moet kijken om niet in vakjargon te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies! Ik moet mezelf ook wel eens tegenhouden om interne info te gebruiken in mijn antwoorden, het wordt alleen getolereerd als je antwoord met kennis die je zelf hebt opgedaan. Is best wel moeilijk, zeker nu ik in mijn specifieke baan meer kennis tot mijn beschikking gekregen. (Ben net afgelopen week intern doorgestroomd :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Inmiddels ook hier de nieuwe firmware 6.2.19.1 op de ST780.
Wat mij opvalt is een mooiere interface :)
Eindelijk kan je de SIP server gegevens bekijken, maar niet dat je er veel aan hebt. Bij de Configuratie van de SIP server kan je wel een aantal gegevens veranderen (Ext UA mapping & Ingeschakeld), waar je ook bij kan zien welk telefoonnummer assigned is tot welke gebruikersnaam. Dit kan ook nog veranderd worden naar wat andere standaardwaardes, maar je kan natuurlijk geen andere nummers invoeren.
Verder zitten er ook wat meer dingen bij Thuisnetwerk.
Het wordt steeds beter :)
Ik heb nog niet geprobeerd of een nieuw profiel aanmaken (Niet via workaround) voor Toepassingen toewijzen ook de ST780 crashed. Iemand anders misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 14-04-2007 07:34 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 12:56
Kan iemand mij misschien met de instellingen uit de brand helpen.
Ik ben inmiddels alle topics doorgelopen, maar heb tot op heden nog geen werkend resultaat kunnen vinden.

Ik wil mijn Nokia's SIP profiel configureren, nu zijn er een aantal instellingen die ik niet zeker weet, en sommige waar hier in de diverse topics soms wel 20 verschillende antwoorden op wordt gegeven.

De instellingen pagina op mijn Nokia zien er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Profielnaam: "IPB"
Dienstprofiel: IETF* of Nokia 3GPP
Stndrdtoegangspunt: Thuis* (Wlan)
Openb. gebr. naam: "sip:0844208803"
  de telefoon zet zelf de "sip:" ervoor. 
Compressie gebruiken Nee* / Ja ?
Registratie: Altijd aan* / Wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee / Ja ?
Proxy Server
- Proxy serveradres: 
- Beveiligingsdomein:
- Gebruikersnaam:
- Wachtwoord:
- Vrije routing toegestaan Ja / Nee
- Overdrachtstype: UPD* / TCP ?
- Poort
Registrar-server
- Registrar-serveradres 
- Beveiligingsdomein
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord
- Overdrachtstype: UDP* / TCP ?
- Poort

Op de 'mijn kpn' pagina voor telefonie staat

Gegevens voor 0844208803
SIP server adres http://145.7.92.211:5062

Deze heb ik dus ook geprobeert, mijn WW netjes aangepast.

Echter, is dit nou de Proxy of de Regitrar server?
Wat is dan de andere server? Moet die wel ingesteld worden?

Op GoT vond ik ook regelmatig als SIP-server: 213.75.12.212 voorbij komen.

Ik heb denk ik een heel eind alle mogelijke opties geprobeert, echter is op elke instelling vrij snel te zien "Registratie mislukt"
verder 0 info (ook erg fijn) Wat is er mislukt? Klopt de server niet? Klopt mijn WW niet?

Wie helpt mij (en met mij denk ik meerdere Nokia gebruikers) uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Lekker zeg, naast de constante echo op de telefoonlijn (ook na het weghalen van de splitter is dit niet weg) beginnen we nu ook spooktelefoontjes te krijgen.
De telefoon gaat over en als je opneemt hoor je of niets of je hoort de kiestoon.
Het betreft hier een Thomson EPB.
Iemand een idee?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
FnF schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 07:33:
Inmiddels ook hier de nieuwe firmware 6.2.19.1 op de ST780.
Wat is de termijn voor de uitrol van deze firmware? Ik heb nog steeds 6.2.11.10.

[ Voor 57% gewijzigd door golfdiesel op 14-04-2007 17:04 ]

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0p0
  • Laatst online: 23-12-2017
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:57:
@svijf
in de meeste oude wijken komen 2 kabels je huis binnen, kun je dus 2 diensten naast elkaar hebben,
echter, omdat dat inderdaad natuurlijk niet echt handig is, worden er in de straat een aantal draden overgehouden, zit er op je 2e paar niets, pas als de eerste dus volledig bezet is, en er word telefonie aangevraagd, levert kpn deze wel, al is het dus inderdaad mogelijk dat er gelast moet worden in de straat, ivm met vergunningen, en nog meer rompslomp, kan dat even duren.
het is ook mogelijk dat er dus al een tweede paar binnenkomt, in dat geval is laswerk alleenb ij klant zelf, en dat kan dan wel iets sneller.
en bij bedrijven, ja, daar kan heel wat meer binnenkomen inderdaad.

Back by dope demand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vraag:

Als je Internet + Bellen hebt, werkt dan je telefoonaansluiting ook wanneer je hem direct vanaf de splitter aansluit? Krijg je dan een kiestoon? Ik krijg namelijk mijn telefoon gedeelte niet aan de praat, internet doet het perfect. Maar hoe kan ik controleren of mijn telefoonlijn qua telefoonverkeer wel werkt?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:54
Han schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:18:
Vraag:

Als je Internet + Bellen hebt, werkt dan je telefoonaansluiting ook wanneer je hem direct vanaf de splitter aansluit? Krijg je dan een kiestoon? Ik krijg namelijk mijn telefoon gedeelte niet aan de praat, internet doet het perfect. Maar hoe kan ik controleren of mijn telefoonlijn qua telefoonverkeer wel werkt?
Je krijgt eerst wel een telefoonverbinding, omdat je dan via de oude analoge lijn belt. In principe zou je telefonie via de EB moeten werken, wanneer je internet ook werkt, omdat het over hetzelfde signaal werkt, echter zal het bij mensen met problemen vaak voorkomen dat het internet wel werkt, maar de telefonie niet. Wanneer je na activatie van je IPB echter na een dag of 10 nogmaals probeert te bellen via de splitter, zal dit niet gaan lukken, gezien de analoge lijn dan verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

p0p0 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:15:
[...]

in de meeste oude wijken komen 2 kabels je huis binnen, kun je dus 2 diensten naast elkaar hebben,
echter, omdat dat inderdaad natuurlijk niet echt handig is, worden er in de straat een aantal draden overgehouden, zit er op je 2e paar niets, pas als de eerste dus volledig bezet is, en er word telefonie aangevraagd, levert kpn deze wel, al is het dus inderdaad mogelijk dat er gelast moet worden in de straat, ivm met vergunningen, en nog meer rompslomp, kan dat even duren.
het is ook mogelijk dat er dus al een tweede paar binnenkomt, in dat geval is laswerk alleenb ij klant zelf, en dat kan dan wel iets sneller.
en bij bedrijven, ja, daar kan heel wat meer binnenkomen inderdaad.
In een mooie grijze mantel komen bij mij 4 kabeljes binnen, rood en blauw, met daar op de ISDNII IPB., deze wil ik voor Internetbellen behouden (en een webcammetje)
Oranje wit met daarop een werkende analoge lijn. Op die lijn wil ik een Speedling 20/1 adsl en mijn analoge nummer behouden om nog met een modem bankzaken te kunnen regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door wyrdt op 14-04-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 06:43:
Precies! Ik moet mezelf ook wel eens tegenhouden om interne info te gebruiken in mijn antwoorden, het wordt alleen getolereerd als je antwoord met kennis die je zelf hebt opgedaan. Is best wel moeilijk, zeker nu ik in mijn specifieke baan meer kennis tot mijn beschikking gekregen. (Ben net afgelopen week intern doorgestroomd :P ).
Baan of BAAN? Over vakjargon gesproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

golfdiesel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:04:
[...]

Wat is de termijn voor de uitrol van deze firmware? Ik heb nog steeds 6.2.11.10.
Geen idee, maar zo te zien heb ik deze firmware al 10 dagen (Zolang is internet actief).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Gisteravond ineens een wazig probleem. De EPB starte weer eens automatisch opnieuw op, alleen nu ging er blijkbaar iets mis.
Power ledje groen, ethernet ledje knipperend en internet ledje oranje. Na een paar minuten ging het ethernet ledje uit.
Wat ik ook probeerde, Eneco reset, reset knopje indrukken, reset knop indrukken en power aan, etc. niets hielp.

Ik de helpdeskt gebeld en die konden uiteindelijk ook niets doen omdat ze het modem niet konden benaderen. Ze gingen een logistieke order aanmaken en ik zou een nieuwe box krijgen.

Ik baalde er enigzins van en bedacht me opeens dat ik mijn oude speedtouch 510i nog had. Die aangesloten en dan kom je op de afvang pagina van KPN. Daar kon ik de herstelsoftware van de EPB ophalen.

Die kon ik uitvoeren waarna de EPB weer werkte, alleen de telefonie deed het niet.
De helpdesk maar weer even gebeld en die hebben de instellingen gesyncd en toen werkte alles weer. Meteen even de logistieke order gecancelled, anders heb ik alsnog een extra EPB op de stoep liggen...

Blijkt wel weer, met een beetje eigen initiatief kan je voorkomen dat er overbodig werk verricht wordt. Ik moet ook zeggen dat de bereikbaarheid van de helpdesk nu perfect is. Op zaterdagmiddag/avond binnen 2 minuten iemand aan de lijn! Ook lijkt de kundigheid van de HD medewerkers op een hoger plan te staan dan pakweg 3 maanden geleden.

Al met al maakt dit het IPB avontuur een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Herstel software is inderdaad een optie, de gemiddelde tweaker komt daar ook wel uit, echter de gemiddelde ipb'er niet, vandaar dat men vrij snel een nieuwe box toestuurd.. Goed om te horen dat de bereikbaarheid en kwaliteit vooruit gaat _/-\o_

Dan nog een vraagje vanaf eigen kant, met een groep vrienden gamen we wel eens online via hamachi, echter 2 personen die ipb hebben hebben regelmatig wat vertraging, of hij breekt de verbinding ineens af, zijn er meer mensen die hier last van hebben cq oplossing voor hebben?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfdiesel schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:22:
Gisteravond ineens een wazig probleem. De EPB starte weer eens automatisch opnieuw op, alleen nu ging er blijkbaar iets mis.
Power ledje groen, ethernet ledje knipperend en internet ledje oranje. Na een paar minuten ging het ethernet ledje uit.
Wat ik ook probeerde, Eneco reset, reset knopje indrukken, reset knop indrukken en power aan, etc. niets hielp.

Ik de helpdeskt gebeld en die konden uiteindelijk ook niets doen omdat ze het modem niet konden benaderen. Ze gingen een logistieke order aanmaken en ik zou een nieuwe box krijgen.

Ik baalde er enigzins van en bedacht me opeens dat ik mijn oude speedtouch 510i nog had. Die aangesloten en dan kom je op de afvang pagina van KPN. Daar kon ik de herstelsoftware van de EPB ophalen.

Die kon ik uitvoeren waarna de EPB weer werkte, alleen de telefonie deed het niet.
De helpdesk maar weer even gebeld en die hebben de instellingen gesyncd en toen werkte alles weer. Meteen even de logistieke order gecancelled, anders heb ik alsnog een extra EPB op de stoep liggen...

Blijkt wel weer, met een beetje eigen initiatief kan je voorkomen dat er overbodig werk verricht wordt. Ik moet ook zeggen dat de bereikbaarheid van de helpdesk nu perfect is. Op zaterdagmiddag/avond binnen 2 minuten iemand aan de lijn! Ook lijkt de kundigheid van de HD medewerkers op een hoger plan te staan dan pakweg 3 maanden geleden.

Al met al maakt dit het IPB avontuur een stuk aangenamer.
dit probleem heb ik ook gehad en heb dat kunnen oplossen door op de kpn site de herstel te downloaden voor de ipb speedtouch en daarna duurt het ongeveer 10 min dan kun je er weer in komen met gebruikersnaam kpn en wachtwoord admin.
dan zul je zien dat alles werkt behalve de telefonie niet dit kun je oplossen door in te loggen op mijn kpn en dan de telefoon nummer even opnieuw te sync met de ipb dit duurt soms wel even een min of 5.

herstel beschrijving: http://kpn-serviceportal....25sb2Fk&p_li=&p_topview=1

herstel tool: http://kpn-serviceportal....reated=1166002083&p_olh=0

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:20:
[...]

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een half jaar ongeveer IPB via Planet Internet. Ik ben erg benieuwd naar mijn dataverbruik. Weet iemand waar ik dit op kan vragen? Ik kan zowel op MijnKPN als op de Planet website niets vinden. Als ik bij Planet kijk onder mijn gegevens » verbruiksgegevens staat er dat er geen verbruiksgegevens beschikbaar zijn, in ieder geval al gedurende een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als ik die beschrijving zo lees, is dat een firmware upgrade met de KPN firmware. Wat zou er gebeuren als je hetzelfde doet met een standaard Speedtouch firmware? Staat dan alles open en kun je dan gewoon je VoIP-gegevens (mits je die hebt) in de Speedtouch EB inkloppen om aan de slag te gaan met een niet kreupele EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:40:
[...]

Je krijgt eerst wel een telefoonverbinding, omdat je dan via de oude analoge lijn belt. In principe zou je telefonie via de EB moeten werken, wanneer je internet ook werkt, omdat het over hetzelfde signaal werkt, echter zal het bij mensen met problemen vaak voorkomen dat het internet wel werkt, maar de telefonie niet. Wanneer je na activatie van je IPB echter na een dag of 10 nogmaals probeert te bellen via de splitter, zal dit niet gaan lukken, gezien de analoge lijn dan verdwenen is.
Betaal je dan (analoge lijn) ook nog de oude abbonementskosten van je oude telefoonleverancier? (hier: Tele2)

Hoe zit het met poorten openen, ik download met uTorrent en ik hoor veel gezeik over poorten openen. (bv. dat je niet telefonisch bereikt kan worden als je aan het download bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvdh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-03 17:27
Ik heb dat IPB hier ook.. maar ik vroeg me iets af.. Is het mogelijk om bij geen gehoor of bij in gesprek door te schakelen naar de volgende telefoon.. Want ik las dat 101 en 102 als intern gebruikt zijn voor tel 1 en 2. Is het dan zo dat als ik met Tel 1 102 bel dat ik kan de telefoon bij Tel2 aan te telefoon heb.
* *21: direct doorschakelen
* *61: doorschakelen bij geen gehoor, waarbij via 'Mijn KPN' in te stellen valt na hoeveel maal bellen doorgeschakeld moet worden
* *67: doorschakelen bij in gesprek. Wisselgesprek is niet mogelijk, dus een tweede beller komt uit op je voicemail of op het nummer waarheen je doorgeschakeld hebt

Direct doorschakelen gaat dus zo: *21*0123456789#. Uitzetten met #21#.
Kosten van een doorgeschakeld gesprek: zie de beltarieven buiten de gratis uren. Voicemail is gratis.
Is las dit in de OP.. is het dan zo dat ik ik even *61*102# en *67*102# moet bellen. Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
101 en 102 zijn interne SIP-accounts in je EB en de doorschakeling die je instelt wordt in de telefonieservers van KPN geregeld die dus niets met de interne accounts te maken heeft. Je zult dus moeten doorschakelen naar het externe "normale" telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Laatst online: 12-09 10:43
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:48:
[...]
Betaal je dan (analoge lijn) ook nog de oude abbonementskosten van je oude telefoonleverancier? (hier: Tele2)

Hoe zit het met poorten openen, ik download met uTorrent en ik hoor veel gezeik over poorten openen. (bv. dat je niet telefonisch bereikt kan worden als je aan het download bent.)
Zodra je helemaal op IPB zit betaal je alleen nog abbonnement en telefoniekosten aan KPN. Andere aanbieders zijn niet mogelijk bij IPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

3ssen schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:14:
[...]

Zodra je helemaal op IPB zit betaal je alleen nog abbonnement en telefoniekosten aan KPN. Andere aanbieders zijn niet mogelijk bij IPB
Ja en nee.. je kunt natuurlijk wel bijv. je telefoon voorprogrammeren voor 0900 aanbieders ;)
Maar pre-select is niet mogelijk, daar heb je gelijk in.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
Hallo,

even een vraagje tussendoor:

Heb al een aantal weken zeer vervelende problemen met mijn internetverbinding. Deze loopt via Planet (IPB).

Symptomen zijn:

- timeouts van de webbrowser (FF en IE). bij meerdere keren aanklikken van een link pakt ie hem na een tijdje wel.
- msn wil bijna niet aanmelden, en geeft altijd "Als gevolg van een verbindingsprobleem worden wijzigingen die je nu maakt misschien niet toegepast als je je op een andere computer aanmeldt" aan.

Dit komt het meeste voor tijdens het gebruik van BitTorrent en eMule. Nu weet ik inmiddels dat de Siemens EB hier niet goed mee overweg kan, dus heb ik al wat acties ondernomen. Zo heb ik de upload lager gezet en het aantal connecties beperkt. Helaas is dit niet de totale oplossing voor het probleem.

Zijn er problemen bij KPN ofzo? Het lijkt mij of een DNS probleem, of mijn EB is brak?

Dank u! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door f1r3b4ll op 16-04-2007 15:45 ]

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Heb je ook problemen als bittorrent en emule etc uitstaan?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Om dns uit te sluiten zou je de dns servers van opendns.org in je EB kunnen programmeren

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
hmz, het probleem lijkt alleen voor te komen met eMule en BitTorrent aan. OpenDNS helpt niet, dus het is geen DNS probleem. Het zal wel met de max. connections te maken hebben. Ik heb deze problemen nog maar een paar weken, maar BitTorrent en eMule gebruik ik al veel langer. Wel heb ik onlangs een unattended windows XP cd gemaakt, en het aantal connecties van 10 naar 50 gezet. Dit zou toch geen problemen moeten opleveren?

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier met 75 connecties in uTorrent, gebruik de opendns servers en herken je problemen niet. Als je in commandprompt via netstat -a kijkt, hoeveel connecties heb je dan open? Even antispyware progsel op je pc loslaten in geval van twijfel. Nogmaals, ik herken je probleem niet, heb ook een Siemens EB draaien met firmware 1.41.4 , een Lite verbinding en uTorrent voor torrentverkeer met 75 connecties en eMule op 50 connecties. HTTP verkeer is dan wel traag maar loopt zonder time-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel77
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:50
hoi,
'k kan niet meer op mijn Experia Box komen (siemens, niet speedtouch), ik krijg zelfs geen inlogscherm... Het laatste wat ik er op deed was mijn wifi-beveiliging veranderen van WPA naar WEP, that's all. Internet doet het nog prima, ook kan ik pingen naar 192.168.2.1... Ik wil hem graag weer terug op WPA.

Toen dacht ik: "het kan ook via mijnkpn", maar als ik in de experiabox iets wil veranderen zegt ie "Uw gegevens zijn niet opgehaald. Probeer het nogmaals." en na nog eens proberen geen beterschap natuurlijk...

[ Voor 28% gewijzigd door raoel77 op 17-04-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Raoel: heb je hem al even van de stroom afgehaald? Werkt meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of resetten volgens KPN boekje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Vanaf begin, dit was, augustus 2006 veel problemen met telefonie van internetplusbellen.
Na een nieuwe zwarte experiabox gekregen te hebben, enige hoop op verbetering.
Nu na de firmware update naar 6.2.19.1 weer andere problemen.
Mensen die mij bellen krijgen onmiddelijk de voicemail..Ik zelf krijg als ik bel ook de bezettoon.
Na het modem aan en uit gezet te hebben werkt het weer voor hoelang weet ik niet.
Weer de helpdesk gebeld, waar diverse tickets open staan.
Maar nu eindelijk een :"eerlijke medewerker"gehad die mij zij dat de nieuwe firmware weer veel andere problemen heeft veroorzaakt en mij weer terug zou laten zetten naar een oudere firmware versie.
Na gevraagd te hebben hoe het met de andere problemen stond,die waren naar naar de 3e lijn, maar dat kan nog wel 6 tot 8 weken duren.
Mij was verteld 3 werkdagen.
Is het nu zo moeilijk om te communiceren met je klanten??

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijho005
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05-2024
Is er iemand die een werkende Asterisk sip.conf heeft icm met de EB van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een SIP.CONF en EXTENSIONS.CONF met IPB en mijn 084-nummer
Natuurlijk heb ik de persoonlijke gegevens eruit gehaald

SIP.CONF

[general]
context=ipb
port=5083 ; mijn UDP-poort = 5083
bindaddr=0.0.0.0
srvlookup=yes
defaultexpirey=1800
nat=0
sipdebug=yes
register=0844xxxxxx:password@213.75.xx.xx:5083/100

[ipb-out]
type=peer
secret=password
username=0844xxxxxx
fromuser=0844xxxxxx
host=213.75.xx.xx
port=5083
nat=1
context=ipb

[ipb-in]
type=friend
secret=password
username=0844xxxxxx
host=213.75.xx.xx
port=5083
nat=1

[100]
fullname = 100
secret = xxxxxxxxx
cid_number = 100
context = ipb
hasvoicemail = yes
hasdirectory = no
hassip = yes
hasiax = no
hasmanager = no
callwaiting = no
threewaycalling = no
mailbox = 100
hasagent = no
host = dynamic
disallow = all
allow = gsm
allow = ulaw
allow = alaw

[trunk_1]
fullname = 0844xxxxxx
secret = password
provider =
trunkstyle = customvoip
username = 0844xxxxxx
trunkname = Custom -
hasexten = no
hassip = yes
hasiax = no
host = 213.75.xx.xx
port=5083
dialformat = ${EXTEN}
context = DID_trunk_1

EXTENSIONS.CONF

[general]
static=yes
writeprotect=yes

[globals]
XLITE=SIP/100

[ipb]
exten => 0844xxxxxx,1,Dial($(XLITE),15)
exten => 0844xxxxxx,2,Congestion()
exten => 0844xxxxxx,102,Busy()

exten => 9,1,Wait(2)
exten => 9,2,Answer()
exten => 9,3,Playback(demo-echotest)
exten => 9,4,Echo()

exten => _0.,1,Dial(SIP/$(EXTEN)@ipb-out)
exten => _0.,2,Congestion()
exten => _0.,102,Busy()

;voor testdoeleinden deze exten opgenomen
;bij kiezen van een "8" wordt het "telefoonnummer" gekozen
exten => 8,1,Dial(SIP/telefoonnummer@ipb-out)
exten => 8,2,Congestion()
exten => 8,102,Busy()

Erg vreemd: mijn asterisk server zit achter een router aan de Experiabox
Uitbellen vanaf een SIP-client gaat goed als ik kies voor het bellen van "8" (rechtsreeks naar een nummer dus) dmv exten => 8,1,Dial(SIP/telefoonnummer@ipb-out)

Uitbellen op de normale manier waarbij gebruim wordt gemaakt van
exten => _0.,1,Dial(SIP/$(EXTEN)@ipb-out)
gaat niet goed

verder ben ik voor inkomende oproepen niet bereikbaar

enkele suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:32
golfdiesel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:03:
Lekker zeg, naast de constante echo op de telefoonlijn (ook na het weghalen van de splitter is dit niet weg) beginnen we nu ook spooktelefoontjes te krijgen.
De telefoon gaat over en als je opneemt hoor je of niets of je hoort de kiestoon.
Het betreft hier een Thomson EPB.
Iemand een idee?
Hey,.. zelfde probleem hier de laaste tijd. (denk ondertussen al een maand)
Heb de Siemens EPB. (al ruim een jaar naar tevredenheid, de splitter zit er bij mij nog steeds tussen)
We worden er helemaal gek van, gaat tot 's avonds 11 uur door.
Iemand een idee?..... terwijl ik dit aan het spammen ben dus weer zo'n telefoontje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meld je aan bij infofilter om outbound callcenters uit te sluiten. Zorg er verder voor dat je bekabeling tussen de EB en het ISRA zo kort mogelijk is, van zo hoog mogelijke kwaliteit (de witte kabels uit het DHZ pakket of een UTP / STP kabel van pak em beet 80 cm). Geen DECT basisstation naast de EB zetten, downloadprogramma's knijpen en je pc nakijken op spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IPB bellen van KPN. Wat me sinds een poosje ( 1 - 2 maanden) opvalt aan de nieuwsgroepen is dat de headers van binaries groepen maar voor ongeveer de helft worden ingelezen. Bijvoorbeeld: alt.binaries.starwars geeft vandaag 9045 headers, bij ophalen blijven er 4517 over. Het houdt simpelweg in dat de helft ontbreekt en dat downloaden van bestanden die uit meerdere headers bestaan, zinloos is. Ik heb eens wat rondgekeken en uitgeprobeerd, het lijkt in iedere binarygroep het geval te zijn zo ver ik kan zien.

Vreemd dat ik hier nog niet eerder iets over gelezen heb, want in feite wordt werken met binaries uit nieuwsgroepen hiermee onmogelijk. Of ben ik de enige die hiermee weleens bezig is... ? Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Voorheen was hier geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Ik heb dit topic nu al grondig doorgespit maar kan niet echt een duidelijk antwoord krijgen op mijn vraag. Dus ik ga het zo eens proberen.

Wij hebben sinds kort thuis Internet plus Digitale TV van KPN, het telefonie gedeelte hebben wij er niet bij. Maar we hebben wel het Speedtouch 780 modem, oftewel de KPN Experia Box ST780.

Nou heb ik altijd thuis een FTP server gehad om via school toch nog dingen op mijn eigen pc te kunnen ophalen. Daar had ik in mijn oude Speedtouch modem heel makkelijk een poort kunnen forwarden naar het internet ip adres van mijn pc. Dit krijg ik echter voor geen meter voor elkaar bij de Experia Box wat we nu hebben. Hetzelfde geld voor uTorrent, om hier ook een goede snelheid te halen moet er een port geforward worden.

Kan iemand mij een duidelijk vertellen hoe ik nu een poort geforward krijg naar mijn pc?

Alvast bedankt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijho005
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05-2024
Bedankt skymaster123 voor het antwoord, maar het gaat mij om de normale vaste nummers. Met behulp van de softphone x-lite kan ik een werkende connectie maken met poort 101 en 102 op de Experiabox. Maar registratie mbv Asterisk lukt helaas niet. Daarom is de vraag of iemand dit werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Wat het downloaden via newsgroepen betreft, wat dacht je hiervan?
klikop onderstaande link en huiver!

http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?t=1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Misschien een stomme vraag, maar waar kan ik de inkomende en uitgaande gesprekken zien? Ik heb nummerweergave aanstaan, alleen waar kan ik die nummers dan ook daadwerkelijk zien? :?

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bal0n schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:37:
Misschien een stomme vraag, maar waar kan ik de inkomende en uitgaande gesprekken zien? Ik heb nummerweergave aanstaan, alleen waar kan ik die nummers dan ook daadwerkelijk zien? :?
Op een telefoon die DTMF ondersteund.
quote: Uit de ts onder nummerweergave
KPN maakt gebruik van DTMF voor nummerherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr....!

Sinds anderhalf jaar (!) kan KPN mij het abonnement niet juist in rekening brengen.

Ik betaal al die tijd voor een duurder abonnement terwijl ik dat niet heb, in de mijn KPN omgeving staat het abonnement overigens juist vermeld en het is fysiek ook juist aangesloten. Ik krijg het netjes terug van ze elke x maanden.

Het is en blijft wel treurig!

Nu plots krijg ik 3x (!!!) een downgrade a 25 euri in rekening gebracht.

Terwijl nog steeds het te hoge abonnement in rekening wordt gebracht.

Dat geeft vertrouwen.. NOT
Is toch werkelijk van het absurde.

Over consument vertrouwen gesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:01

ManiacsHouse

Scheisse!

KPN gebeld. Want ik wil opzeggen. Nu heb ik mijn abbo in november gedowngrade en zegt KPN dat ik aan een nieuw contract vastzit. Dus tot november 2007. Ik kan niet opzeggen naar aanleiding van klachten die ik heb. Volgens de dame van de opzeg-lijn kon zij in het systeem geen klachten vinden :?
En al had ik niet gedowngrade dan had ik (ondanks mijn klachten) tot september 2007 nog aan mijn jaarcontract vastgezeten. Want ze werken met jaar contracten werd mij verteld.

Nu staat er op de website van KPN het volgende:

"InternetPlusBellen, abonnement opzeggen

U sluit een contact af voor één jaar. Wanneer u niet opzegt, dan wordt dit contract aan het einde van het jaar stilzwijgend verlengd.

*
u kunt uiterlijk één maand voor de afloop van het eerste jaar uw contract opzeggen
*
zegt u InternetPlusBellen na één jaar op, dan heeft u een opzegtermijn van één maand

Als u binnen de minimale contractduur van één jaar opzegt, dan brengt KPN de resterende abonnementskosten van het abonnement in rekening. U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen via de Klantenservice"

Nu is mijn vraag... Wat maken jullie hier uit op? Ik maak hier uit op dat ik na 1 jaar per maand kan opzeggen.

Het valt mij overigens erg zuur dat KPN na alle heisa zogenaamd 'goed' bezig is. Maar als je belt dan doen ze ineens moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Die vraag over het opzeggen had ik al eens beantwoord. Er staat dat je telkens een nieuw jaarcontract krijgt en dat je tenminste een maand voor het einde van elk jaar kunt opzeggen. Dus uiterlijk in de 22e maand opzeggen om te voorkomen dat je een derde jaarcontract krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jan-E schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:15:
Die vraag over het opzeggen had ik al eens beantwoord. Er staat dat je telkens een nieuw jaarcontract krijgt en dat je tenminste een maand voor het einde van elk jaar kunt opzeggen. Dus uiterlijk in de 22e maand opzeggen om te voorkomen dat je een derde jaarcontract krijgt.
Erg verwarrend verhaal vind ik het eigenlijk.
"U sluit een contact af voor één jaar. Wanneer u niet opzegt, dan wordt dit contract aan het einde van het jaar stilzwijgend verlengd." Staat geen periode bij waarmee het verlengd word.

Dan komt dit:
"u kunt uiterlijk één maand voor de afloop van het eerste jaar uw contract opzeggen"
Dit zegt mij zoveel als: "Wilt u na het eerste jaar opzeggen dan kan dit pas een maand voor het eind van het eerste (!) jaar. Zegt u eerder op dan 'negeren' wij de opzegging"

Dan dit: "zegt u InternetPlusBellen na één jaar op, dan heeft u een opzegtermijn van één maand" Zegt mijns inziens: "Als je IPB opzegt na de minimale contractduur van één jaar dan heb je een opzegtermijn van één maand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
maniacshouse schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:08:
[...]
Dan komt dit:
"u kunt uiterlijk één maand voor de afloop van het eerste jaar uw contract opzeggen"
Dit zegt mij zoveel als: "Wilt u na het eerste jaar opzeggen dan kan dit pas een maand voor het eind van het eerste (!) jaar. Zegt u eerder op dan 'negeren' wij de opzegging"
dan zou ik nog maar eens goed lezen. uiterlijk betekent in dit geval minimaal. eerder mag zeker wel.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

En eigenlijk is het heel makkelijk als je goed leest (let op; volgende tekst is van mij en mij alleen, dus ga daar geen vergelijkingen op trekken met teksten van KPN :P) :
"U gaat een contract aan voor een jaar. Mocht U binnen deze termijn al van het contract af willen dan is dat mogelijk, echter dient u dan wel de volledige contractstermijn te betalen. Indien U per einde contract op wilt zeggen dan dient U dit minimaal 1 maand tevoren aan te geven. Mochten wij geen bericht van U ontvangen dan word het contract voor 1 jaar verlengd."

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
maniacshouse schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:08:
[...]
Erg verwarrend verhaal vind ik het eigenlijk.
"U sluit een contact af voor één jaar. Wanneer u niet opzegt, dan wordt dit contract aan het einde van het jaar stilzwijgend verlengd." Staat geen periode bij waarmee het verlengd wordt.
Ze hadden er beter expliciet bij kunnen zetten, dat verlenging betekent dat je weer een nieuw jaarcontract krijgt. Zo staat het wel in de AV.
Dan komt dit:
Dan negeren ze hem niet, maar noteren dat je na afloop van het jaarcontract geen nieuw contract wil.
Dan dit: "zegt u InternetPlusBellen na één jaar op, dan heeft u een opzegtermijn van één maand" Zegt mijns inziens: "Als je IPB opzegt na de minimale contractduur van één jaar dan heb je een opzegtermijn van één maand."
Dat klopt ook: je moet minimaal 1 maand voor het einde van je jaarcontract opzeggen.

Helder is anders, dat is natuurlijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
jwagenaar schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:51:
[...]
dan zou ik nog maar eens goed lezen. uiterlijk betekent in dit geval minimaal. eerder mag zeker wel.
Eerder moet zelfs. Als je in de laatste maand opzegt ben je te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Jan-E schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:37:
[...]
Eerder moet zelfs. Als je in de laatste maand opzegt ben je te laat.
dat zegt het woord minimaal dus :*)

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

jwagenaar schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:49:
[...]

dat zegt het woord minimaal dus :*)
Om nog even op mijn verhaal door te gaan. Vanmorgen KPN wederom gebeld. In dit geval het 'escalatieteam' (ja ja). Daar loopt al tijden een lijntje maar werd niet meer teruggebeld. N.a.v. het niet kunnen opzeggen en de problemen die ik nog steeds ondervind. Ik bellen... Meneer dit dossier is al afgesloten... wtf? Nou dat gaat even makkelijk daar...
Afijn... Maar weer de helpdesk gebeld. Problemen van verbroken verbinding en raar pieptoon uitgelegd.
Eens even kijken zegt de dame van de helpdesk. Hey das raar... Ik kan niet in uw modem komen. Heeft u misschien zo'n grijs kastje hangen? Jep die heb ik.
Aha ik kom er nu wel in. Is de experia ooit bij u vervangen? Nee dat is sinds dat ik IPB heb (september 2005) nog nooit gebeurt. Ooooooh dat is vreemd... Had allang moeten gebeuren als u zo lang al klachten heeft.
Hoppa binnen 2 uur _/-\o_ stond er een monteur aan de deur met een ander modem. Maar die kon ook weer naar huis, blijkt een storing te zijn in het systeem waardoor er geen mac-adressen konden worden overgezet ofzoiets.
Afijn volgende week woensdag komt hij opnieuw. Hopen dat ik dan eindelijk normaal kan gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag Tweakers,

Zoals jullie wel gemerkt hebben is KPN de laatste tijd enorm druk bezig om de dienst InternetPlusBellen sterk te verbeteren. Uiteraard is één van de fronten waarop veel focus ligt het helpen van klanten met hun pakket. Om nog meer service te leveren aan InternetPlusBellen klanten is er een nieuw initiatief om meer service te verlenen. Wij willen jullie namelijk gaan helpen met de problemen die u tegenkomt met InternetPlusBellen. Niet alleen bij u zelf, maar ook bij andere klanten die jullie eventueel helpen.

We zullen proberen om op elke vraag die er gesteld word te reageren. Enige uitzondering hierop zijn vragen waarmee privacy gevoelige informatie gemoeid gaan. Een forum als medium is hier uiteraard niet geschikt voor. Voor dit soort vragen zult u dus alsnog bij onze telefonische helpdesk terecht moeten.

Dit project zullen we starten met drie InternetPlusBellen medewerkers. Er zullen geen medewerkers toegevoegd worden zonder dit duidelijk aan te kondigen. De drie medewerkers zullen te herkennen zijn aan de volgende namen; KPN_Frits, KPN_Bob en KPN_Bruce. Wij zijn gewoon GoT user net als ieder ander. Wij zullen dus gewoon mee draaien in de lopende topics over InternetPlusBellen. Enige punt wat het verschil maakt is dat we dus in dienst zijn van KPN.

We gaan er vanuit jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd hoe we dit aan willen gaan pakken. En we hopen hiermee de geboden service tot een hoger niveau te brengen.

Met vriendelijke groet,
KPN_Bruce
Medewerker InternetPlusBellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Goed initatief!
Wel een vraagje. Is dit met of zonder toestemming van GoT?

[ Voor 29% gewijzigd door Murcielago op 21-04-2007 13:21 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Murcielago schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:20:
Goed initatief!
Wel een vraagje. Is dit met of zonder toestemming van GoT?
Ja dat zat ik me ook al te bedenken. Mag toch aannemen van wel?

Zo ja. Mag je ook je persoonlijke mening geven dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is goedkoper & handiger dan een eigen klachten forum opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Murcielago en Maniacshouse,

Bedankt voor het enthousiaste onthaal. Ik begrijp dat jullie hier vragen over hebben.
Er is contact geweest met Tweakers.net over deze werkwijze.
Wat we zullen doen is ons, net als jullie, op gebruikersniveau begeven en antwoorden op technische vragen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Laatst online: 09-09 23:22
Dan heb ik meteen ff een vraagje voor de KPN medewerkers

Nu een tijdje internetten krijg ik de volgende melding in de log van de Siemens EB.

04/21/2007 08:20:31 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 08:20:25 TR069:Sending inform message.
04/21/2007 07:20:30 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 07:20:25 TR069:Sending inform message.
04/21/2007 06:20:31 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 06:20:25 TR069:Sending inform message.
04/21/2007 05:20:31 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 05:20:25 TR069:Sending inform message.

Het internetten word dan erg traag.
Firmware versie: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem1981 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:02:
Dan heb ik meteen ff een vraagje voor de KPN medewerkers

Nu een tijdje internetten krijg ik de volgende melding in de log van de Siemens EB.

04/21/2007 08:20:31 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 08:20:25 TR069:Sending inform message.
04/21/2007 07:20:30 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 07:20:25 TR069:Sending inform message.
04/21/2007 06:20:31 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 06:20:25 TR069:Sending inform message.
04/21/2007 05:20:31 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/21/2007 05:20:25 TR069:Sending inform message.

Het internetten word dan erg traag.
Firmware versie: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)
Beste willem1981,

Deze log regels geven aan dat de verbinding tussen de Experiabox en de servers van KPN, in dit geval de TSM, op dat bepaalde tijdstip niet goed verloopt. Uw internet verbinding staat los van deze communicatie. De verbinding tussen uw Experiabox en de TSM server gaat namelijk via het TR069 protocol.

Zou u specifieker uit kunnen leggen wanneer het internet trager word? Gaat het dan om browsen of ook over peer-to-peer downloads of andere diensten? Wat doet u er dan aan om dit eventueel tijdelijk op te lossen? En wanneer word het dan weer trager? Om na te kunnen gaan waarom het internet trager zou worden hebben we meer gegevens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
vraag 2; waarom valt het draadloos netwerk wel eens weg als ik aan het downloaden ben? Soms ook als ik aan het surfen ben, ineens valt hij uit, moet dan de Experia Box resetten en hij werkt weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daroy schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:50:
Ik heb dit topic nu al grondig doorgespit maar kan niet echt een duidelijk antwoord krijgen op mijn vraag. Dus ik ga het zo eens proberen.

Wij hebben sinds kort thuis Internet plus Digitale TV van KPN, het telefonie gedeelte hebben wij er niet bij. Maar we hebben wel het Speedtouch 780 modem, oftewel de KPN Experia Box ST780.

Nou heb ik altijd thuis een FTP server gehad om via school toch nog dingen op mijn eigen pc te kunnen ophalen. Daar had ik in mijn oude Speedtouch modem heel makkelijk een poort kunnen forwarden naar het internet ip adres van mijn pc. Dit krijg ik echter voor geen meter voor elkaar bij de Experia Box wat we nu hebben. Hetzelfde geld voor uTorrent, om hier ook een goede snelheid te halen moet er een port geforward worden.

Kan iemand mij een duidelijk vertellen hoe ik nu een poort geforward krijg naar mijn pc?

Alvast bedankt
Beste Daroy,

Het forwarden van de poorten voor het programma uTorrent staat beschreven op de website van portforward.com. Specifiek uitgelgd voor de Thomson 780. Het adres wan de webinterface is overigens http://192.168.1.254

Ook is het aan te raden om de maximaal toegestane verbindingen die deze client mag maken omlaag te schroeven. Dit heeft namelijk een positieve invloed op het functioneren.

Een ftp server gebruikt standaard poort 21, deze kunt u ook forwarden. Dit gebeurd op dezelfde manier zoals beschreven op de site portforward.com. Controleer wel of uw server ingesteld staat op deze standaard poort.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag 3

Deze vraag al eerder gesteld, maar nog nooit antwoord. Bij deze dus:
Ik heb een usbkey op de experiabox aangesloten. Ik wil dit gebruiken als klein (netwerk)opslag,zodat andere pc's in het netwerk er gebruik van kunnen maken. Op de usbkey komen is geen probleem, maar eigenlijk loopt daarna de computer vast. of wordt zo traag dat werken niet meer mogelijk is. Ik moet daarna de computer herstarten om er weer mee te kunnen werken. Maar gebruik maken van de usb key in de EB ho maar. Verschillende mereken uitgeprobeerd.
Wat te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Laatst online: 09-09 23:22
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:43:
[...]

Beste willem1981,

Deze log regels geven aan dat de verbinding tussen de Experiabox en de servers van KPN, in dit geval de TSM, op dat bepaalde tijdstip niet goed verloopt. Uw internet verbinding staat los van deze communicatie. De verbinding tussen uw Experiabox en de TSM server gaat namelijk via het TR069 protocol.

Zou u specifieker uit kunnen leggen wanneer het internet trager word? Gaat het dan om browsen of ook over peer-to-peer downloads of andere diensten? Wat doet u er dan aan om dit eventueel tijdelijk op te lossen? En wanneer word het dan weer trager? Om na te kunnen gaan waarom het internet trager zou worden hebben we meer gegevens nodig.
Het browsen op het internet gaat dan heel traag. Als ik dan de Experia box reboot dan gaat het weer een tijd goed. Het maakt niet uit of ik download met peer-2-peer programma's of niet. De download snelheid is dan ook wel goed.
Ik heb er last van gekregen na de nieuw firmware.
Daarvoor had ik er geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Willem1981 op 21-04-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:03:
vraag 3

Ik heb een usbkey op de experiabox aangesloten. Ik wil dit gebruiken als klein (netwerk)opslag,zodat andere pc's in het netwerk er gebruik van kunnen maken. Op de usbkey komen is geen probleem, maar eigenlijk loopt daarna de computer vast. of wordt zo traag dat werken niet meer mogelijk is. Ik moet daarna de computer herstarten om er weer mee te kunnen werken. Maar gebruik maken van de usb key in de EB ho maar. Verschillende mereken uitgeprobeerd.
Wat te doen??
Beste jvdv_1,

De USB poort die aanwezig op de Thomson Experiabox is passief. Dat wil zeggen dat er geen printers, harde schijven, usb sticks etc. aangesloten kunnen worden die ook gaan werken. Deze USB poort is voor het aansluiten van de Experiabox aan de computer. Bedoeld als alternatief voor de ethernet verbinding tussen computer en Experiabox dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:49:
vraag 2; waarom valt het draadloos netwerk wel eens weg als ik aan het downloaden ben? Soms ook als ik aan het surfen ben, ineens valt hij uit, moet dan de Experia Box resetten en hij werkt weer....
Beste maarud,

Op deze vraag is moeilijk antwoord te geven omdat dit aan heel veel dingen kan liggen. Meest voorkomende probleem is dat Windows XP USB WiFI adapters automatisch uitschakeld om energie te besparen. Dit kunt u oplossen door via configuratiescherm naar apparaatbeheer te gaan. In apparaatbheer gaat u naar USB Controllers, ergens onderaan. Dan klikt u op USB hoofdhub. Dan klikt u op het laatste tabblad energiebeheer. Vervolgens haalt u het vinkje wat staat bij de tweede regel weg. Dit vinkje moet u bij alle USB hoofdhubs weghalen.

Als dit het probleem niet oplost kunt u zichzelf de volgende vragen stellen die hieronder zijn opgesomd. Wellicht helpt het zoeken in een bepaalde richting. Als u nader uitleg wil over een bepaald punt kunt u dit gerust stellen.

- Wat is de afstand tussen de Experiabox en de computer?
- Heeft u al geprobeerd het kanaal nummer te veranderen om zo het voor u het meest geschikte kanaal te gebruiken?
- Zijn er andere WiFi netwerken in de buurt?
- Staat er een DECT toestel in de buurt van de Experiabox? Of andere apparatuur?
- Zijn de nieuwste drivers geinstalleerd voor uw WiFi adapter?
- Welke firewall gebruikt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem1981 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:07:
[...]
Het browsen op het internet gaat dan heel traag. Als ik dan de Experia box reboot dan gaat het weer een tijd goed. Het maakt niet uit of ik download met peer-2-peer programma's of niet. De download snelheid is dan ook wel goed.
Ik heb er last van gekregen na de nieuw firmware.
Daarvoor had ik er geen last van.
Word het dus trager na verloop van tijd tijdens het internetten? En als u geen gebruik maakt van het internet, word het dan na een tijd ook trager?

Is het dan zo dat het trager word na het downloaden van grote bestanden? En is dit via http of peer-2-peer. Word het ook trager als u geen grote bestanden download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:43:
Als ik me niet vergis klopt dit niet helemaal. Het TR-069 protocol staat niet los van je internetverbinding, het is gewoon een application layer binnen het OSI model bovenop je internetverbinding (SOAP/HTTP based om iets preciezer te zijn). Het schijnt mij toe dat die logregels (maw de problemen tussen modem en TSM) net zo goed een symptoom zijn van het feit dat de internetverbinding verstoord is, net zoals het trager worden van de verbinding zelf een symptoom is. Ik zou de oorzaak zoeken in de DSL layer; zijn er veel CRC, HEC of FEC errors? Heb je meldingen van LoF, LoS, LoP of LoL events? Kan je informatie achterhalen van je Error Seconds?

Voor de duidelijkheid, de LoX events zijn:

Loss of Framing
Loss of Signal
Loss of Power
Loss of Link

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:34:
[...]

Beste jvdv_1,

De USB poort die aanwezig op de Thomson Experiabox is passief. Dat wil zeggen dat er geen printers, harde schijven, usb sticks etc. aangesloten kunnen worden die ook gaan werken. Deze USB poort is voor het aansluiten van de Experiabox aan de computer. Bedoeld als alternatief voor de ethernet verbinding tussen computer en Experiabox dus.
sorry ik was vergeten er bij te zetten dat het om de Siemens EB gaat en daar is de USB poort wel oa voor usb keys bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:03:
vraag 3

Wat te doen??
Opslag media werken alleen maar met de siemens experiabox, maar het is een extra feature die siemens aan de box heeft gegeven, en daarom ondersteund KPN dit niet. Voor deze dingen zou je siemens even kunnen opbellen, al denk ik dat het aan jou computer ligt, want op www.ipbforum.nl heeft menig forumgebruiker met een siemens experiabox usb sticks of hardeschijven eraan.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:36:
[...]

Als ik me niet vergis klopt dit niet helemaal. Het TR-069 protocol staat niet los van je internetverbinding, het is gewoon een application layer binnen het OSI model bovenop je internetverbinding (SOAP/HTTP based om iets preciezer te zijn). Het schijnt mij toe dat die logregels (maw de problemen tussen modem en TSM) net zo goed een symptoom zijn van het feit dat de internetverbinding verstoord is, net zoals het trager worden van de verbinding zelf een symptoom is. Ik zou de oorzaak zoeken in de DSL layer;
Dat TR-069 niet los staat van je internetverbinding klopt inderdaad Kryz, sterker nog, KPN is verplicht, als ze het CPE WAN management via TR-069 protocol doen, het via HTTPs te doen. Dus als je internet verbinding eronder lijd precies op die momenten is het niet meer dan logisch om als eerste te kijken na de verbinding tussen de TSM en de experiabox. Dit kan echter alleen de technische dienst of achterliggende afdelingen. Dus mag/kan hier niet verder op in gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Fridge-RaideR op 21-04-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste jvdv_1,

Het klopt inderdaad dat op de Siemens experia box een USB printer of een USB opslagapparaat kan worden aangesloten, echter zijn er soms enige instellingen in de computer die aangepast moeten worden voordat zo'n apparaat naar behoren functioneert.
Wanneer u het apparaat in de USB-poort van de Siemens experia box stopt moet het USB lampje gaan oplichten, wanneer dit gebeurt is het apparaat gedetecteerd, mocht het lampje niet oplichten is het ingevoerde apparaat hoogstwaarschijnlijk niet geschikt voor de Siemens experia box.

Wanneer het lampje wel oplicht dan kunt u de volgende stappen proberen om verbinding met het apparaat te krijgen:
  • Klik op de 'start' knop
  • Klik op zoeken
  • Aan de linkerkant ziet u een aantal opties staan, kies hier uit de volgende; printers, computers of personen en vervolgens kiest u voor; een computer op het netwerk.
  • Nu staat er een leeg zoekveld in beeld, hier kunt het adres van de experia box intoetsen, deze is 192.168.2.1, druk vervolgens op enter.
  • Na verloop van tijd zal in de kolom aan de rechterzijde het IP-adres worden getoond, dubbelklik op dit IP-adres.
  • Na het dubbelklikken zal een nieuw scherm worden geopend, in dit scherm is uw opslagapparaat weergegeven, klik hier met de rechtermuistoets op. Een nieuw scherm zal verschijnen, selecteer hier; netwerkverbinding maken. Tevens kunt u hier eventueel de stationsletter aanpassen.
  • U kunt nu 'Ok' aanklikken en in het vervolg kunt u via 'Deze computer' en of via 'windows verkenner' het apparaat terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:57:
[...]

Beste maarud,

Op deze vraag is moeilijk antwoord te geven omdat dit aan heel veel dingen kan liggen. Meest voorkomende probleem is dat Windows XP USB WiFI adapters automatisch uitschakeld om energie te besparen. Dit kunt u oplossen door via configuratiescherm naar apparaatbeheer te gaan. In apparaatbheer gaat u naar USB Controllers, ergens onderaan. Dan klikt u op USB hoofdhub. Dan klikt u op het laatste tabblad energiebeheer. Vervolgens haalt u het vinkje wat staat bij de tweede regel weg. Dit vinkje moet u bij alle USB hoofdhubs weghalen.

Als dit het probleem niet oplost kunt u zichzelf de volgende vragen stellen die hieronder zijn opgesomd. Wellicht helpt het zoeken in een bepaalde richting. Als u nader uitleg wil over een bepaald punt kunt u dit gerust stellen.

- Wat is de afstand tussen de Experiabox en de computer?
- Heeft u al geprobeerd het kanaal nummer te veranderen om zo het voor u het meest geschikte kanaal te gebruiken?
- Zijn er andere WiFi netwerken in de buurt?
- Staat er een DECT toestel in de buurt van de Experiabox? Of andere apparatuur?
- Zijn de nieuwste drivers geinstalleerd voor uw WiFi adapter?
- Welke firewall gebruikt u?
offtopic:
geniaal, zo'n kpn-mederwerker in dit topic

Afstand = 5 meter LOS.
Kanaalnummer ook al veranderd, maar of dat wat uitmaakt met die superkleine afstand, denk het niet.
Dect staat 7 meter achter een muur.
Nieuwste drivers moet ik nog even downloaden, en ik gebruik de Windows Firewall.
Ga ff nieuwe drivers downen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Graag zou ik een oplossing zien voor mijn probleem met het niet meer connecten van mijn IP adres naar KPN newsserver.
Dit probleem heb ik sinds maart en heb dit al diverse keren dgg richting HD IPB.
IK las in voorgaande berichten dat er 3 KPN medewerker op dit forum gaan meedenken en eventueel met een oplossing kunnen komen.
Welnu ik heb precies 2 jaar IPB ik was een van de eerste en heb actief meegeholpen met het oplossen van de eerste kinderziektes.

Het probleem met KPN Newsserver heeft voor mijn aansluiting heeft niets te maken met drukte, want hij doet het nooit!
Het enigste wat er gebeurd is dat de headers van de binairies worden binnen gehaald en dat hij dan direct stopt!

KPN zegt dat er geen ondersteuning is wat betreft de news servers, maar dat vind ik erg flauw, want waarom staat het wel op de KPN site dat ze deze dienst aanbieden en waarom gaat dan niet voor mijn aansluiting

Ik heb een KPN IPB Lite asln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fridge-RaideR schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:15:
Dat TR-069 niet los staat van je internetverbinding klopt inderdaad Kryz, sterker nog, KPN is verplicht, als ze het CPE WAN management via TR-069 protocol doen, het via HTTPs te doen. Dus als je internet verbinding eronder lijd precies op die momenten is het niet meer dan logisch om als eerste te kijken na de verbinding tussen de TSM en de experiabox. Dit kan echter alleen de technische dienst of achterliggende afdelingen. Dus mag/kan hier niet verder op in gaan.
Euh? Ik geloof niet dat je mijn punt snapt. Willem1981 meldt simpelweg 2 zaken:
  1. Hij ziet logentries die duiden op een connectieprobleem tussen de TSM en het modem
  2. Hij merkt tegelijkertijd dat de internetverbinding beduidend trager wordt
Hij vraagt zich vervolgens af of het eerste de oorzaak kan zijn van het tweede, wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt. KPN_Bruce meldt dat er geen relatie is tussen de twee. In principe kan dat wel kloppen, aangezien beide symptomen zich afspelen op de application layer, maar er is natuurlijk een logisch verband: een lagere layer veroorzaakt het probleem. Dan denk ik bij DSL direct als eerste aan OSI laag 1: de DSL laag zelf. Laag 2, 3 en 4 kunnen theoretisch ook wel de oorzaak zijn (deze worden ook door beide applicaties gedeeld, in tegenstelling tot laag 5 en 6), maar die kans is veel kleiner, aangezien deze lagen over het algemeen veel stabieler zijn in de DSL setup.

Dus: ik zou zoeken naar de DSL laag, zoals ik al zei. Want het lijkt me sterk dat TR-069 verkeer de oorzaak kan zijn van het probleem. TR-069 zorgt voor auto-config-management en monitoring van het modem en de services erop. Het zou wel vreemd zijn dat een probleem in de communicatie hiermee direct zou leiden tot het instorten van je IP verkeer. Stel dat dat wel zo is, dan heeft Willem1981 niet alleen een probleem, maar dan heeft KPN een serieus design probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Wat jij in het kort wil zeggen is, ook al gaat het TR069 protocol via de application layer boven ip, de oorzaak ligt in de physical layer.

Wat ik denk is dat er gewoon op application layer niveau verkeerde waarden in de modem staan. Want een oorzaak op de physical layer? Dat moet dan ook aan de gebruikerskant liggen, want als dat aan de KPN kant ligt had iedereen er last van.
TR-069 zorgt voor auto-config-management en monitoring van het modem en de services erop. Het zou wel vreemd zijn dat een probleem in de communicatie hiermee direct zou leiden tot het instorten van je IP verkeer.
Zijn communicatie tussen de CPE en de ACS gaat wel mis (dat gebeurt bij aansluiten van de experiabox bv wel vaker) dat wilt niet zeggen dat de klant dan geen IP verkeer heeft. Want er wordt eerst IP verkeer opgebouwt alvorenst de communicatie via TR-069 met de ACS(TSM) wordt opgestelt.

Ik raad de beste man dan ook een harde reset aan. Eerst even experiabox uit en aanzetten, dan 5min wachten. Vervolgens 15sec lang resetknopje aan achterkant inhouden, dan loslaten. En dan UUR lang niet de experiabox gebruiken. Kijk na dat uur of alle lampjes goed branden. power, adsl, online en aan de rechterkant wifi en voip. Zet vervolgens de experiabox 30sec uit (met voeding van het stroom af). En dan de experiabox weer aan het stroom. Nog even de experiabox 5min met rust laten, en dan kan je je gang weer gaan.

Klinkt een beetje uitgebreid en overbodig, maar hierna heb je alles aan jou kant geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Laatst online: 29-08 12:51
John J. schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:51:
Graag zou ik een oplossing zien voor mijn probleem met het niet meer connecten van mijn IP adres naar KPN newsserver.
Dit probleem heb ik sinds maart en heb dit al diverse keren dgg richting HD IPB.
IK las in voorgaande berichten dat er 3 KPN medewerker op dit forum gaan meedenken en eventueel met een oplossing kunnen komen.
Welnu ik heb precies 2 jaar IPB ik was een van de eerste en heb actief meegeholpen met het oplossen van de eerste kinderziektes.

Het probleem met KPN Newsserver heeft voor mijn aansluiting heeft niets te maken met drukte, want hij doet het nooit!
Het enigste wat er gebeurd is dat de headers van de binairies worden binnen gehaald en dat hij dan direct stopt!

KPN zegt dat er geen ondersteuning is wat betreft de news servers, maar dat vind ik erg flauw, want waarom staat het wel op de KPN site dat ze deze dienst aanbieden en waarom gaat dan niet voor mijn aansluiting

Ik heb een KPN IPB Lite asln
KPN is een provider die zich onderschijt in het verlenen van toegang tot i-net en het kunnen telefoneren.
KPN bied wel een mogelijkheid aan om met newsgroupen te werken maar dat is voor KPN NIET de doelstelling dus ook GEEN support daar in.

er zijn andere manieren om je content te vinden b.v. e-mule/bit torrent en mocht je nou toch news groupen willen ga dan naar eweka want die hebben zich daar op gestort.
voor 7.50 euro krijg je dit:
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
- Hoge kwaliteit wereldwijde uitwisseling van newsfeeds
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 350 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Geen datalimiet
- Tot 70 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fridge
En met een beetje geluk heb je na jou werkwijze weer een EB in recoverymode gekregen. Ik ben het dus absoluut niet met je eens ;) .

Harde reset Siemens: aan laten staan, 15 seconden reset ingedrukt houden en daarna uur met rust laten (veiligheidshalve telefonie en ethernet afkoppelen).
Harde reset Speedtouch: aan laten staan, 10 seconden reset indrukken tot de lampjes aan weerszijden van de ethernetconnectoren alle 4 branden, dan loslaten en uur met rust laten.

In principe is op een rustig netwerk de Siemens na 5 minuten weer bruikbaar en de Speedtouch na 13 minuten, maar hoe drukker op de TSM hoe meer vertraging. Uur is over het geheel genomen een veilige marge.

@KPN-Bruce - Frits- Bob
Even nieuwsgierig, vanuit welke vestiging opereren jullie? Ik heb in Groningen (mijn standplaats) al wel geruchten gehoord dat KPN hier ook mensen onder KPN naam wou laten antwoorden (dat zijn jullie dus geworden blijkbaar), nu ben ik zelf van 1e lijn "gepromoveerd" naar 2e lijns in het kader van verbeteren klantcontacten. Ben dus benieuwd vanuit welke standplaats jullie actief zijn.
Als je het hier niet wilt antwoorden (wat ik me kan voorstellen), zoek in het kpn adresboek naar mijn voorletter en achternaam en reply daar eventueel per email op ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

@daanski82
Well put mate :D moet eens afgelopen zijn met dat gezeik over nieuwsgroepen. Een internet provider kies je voor hun internet.

Ik heb InterNLnet. 35 euro voor 10mbit. Super snel internet, download met 1120kb/s. Terwijl de meeste 10mbit lijntjes rond de 950-1000kb/s halen. Ook ligt mijn provider maar 60sec per jaar eruit. Toppie dus. Maar de beperkte mail en website hosting is jammer, hoor je mij niet over.
De nieuwsgroepen.. volgens mij hebben ze daar niet eens van gehoord. Nog nooit zo'n brakke nieuwsgroep service meegemaakt, binaries zijn pakketjes van meestal 30 tot 50 pakketjes. En bij mijn nieuwsgroepen is er per binary maar 1 pakketje, oftwel. ALLES is incompleet. Maar daar hoor je mij niet over zeuren, als ik nieuwsgroepen wil ga ik naar een nieuwsgroepprovider. Zoals eweka, werkt mooi met prepaid. En als ik eens een maandje eweka wilt, ga ik naar hun website, binnen 15min heb ik betaald en heb ik toegang voor 30daagjes.

Rest my case

@Tazzle
Recoverymode zal hij niet inschieten, aangezien er na een 30sec uit en aan weer keurig verbinding met de TSM is. Tenzij jij dit probleem kent en iets meer weet dan ik?

[ Voor 9% gewijzigd door Fridge-RaideR op 22-04-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fridge-RaideR schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:57:
Wat jij in het kort wil zeggen is, ook al gaat het TR069 protocol via de application layer boven ip, de oorzaak ligt in de physical layer.
Correct. Zonder goed werkende physical layer werken de layers erbovenop natuurlijk ook niet goed.
Wat ik denk is dat er gewoon op application layer niveau verkeerde waarden in de modem staan.
Huh? Waar haal je deze conclusie vandaan dan? Beargumenteer dat eens, want zoals ik het nu zie is dit compleet uit de lucht gegrepen. De logentries zeggen dat er problemen zijn met het verkeer tussen modem en TSM (invalid URL or ACS unreachable; het lijkt me sterk dat de URL ineens veranderd is, dus kan het modem de TSM server gewoon niet bereiken), hoe kom je dan aan "verkeerde waarden in de modem"? Klinkt als magie in mijn oren of zo.
Want een oorzaak op de physical layer? Dat moet dan ook aan de gebruikerskant liggen, want als dat aan de KPN kant ligt had iedereen er last van.
Uhm, nee, dat is niet mogelijk. De physical layer waar we het hier over hebben is de layer tussen modem en DSLAM, waar het koperpaar de carrier is. Die is uniek per klant. En dat hoeft dus niet perse bij de eindgebruiker thuis te zijn, dat kan tussen modem en splitter (indien aanwezig), splitter en IS/RA, tussen IS/RA en wijkverdeelkast, tussen wijkverdeelkast en MDF horizontale zijde, tussen MDF horizontale en verticale zijde, in de B-kabel, in de SIP kast of in de bekabeling naar de DSLAM zitten. Dat zijn nogal wat plekken. ;)
Zijn communicatie tussen de CPE en de ACS gaat wel mis (dat gebeurt bij aansluiten van de experiabox bv wel vaker) dat wilt niet zeggen dat de klant dan geen IP verkeer heeft. Want er wordt eerst IP verkeer opgebouwt alvorenst de communicatie via TR-069 met de ACS(TSM) wordt opgestelt.
Dat zeg ik toch ook niet? Hij zegt dat hij twee symptomen ziet, eentje ervan is die TR-069 logentries, en eentje de trage internetverbinding. Zoals ik zijn post lees gebeuren beide dingen op hetzelfde moment. Zou wel apart zijn als er dan geen relatie tussen die twee is.
Ik raad de beste man dan ook een harde reset aan. Eerst even experiabox uit en aanzetten, dan 5min wachten. Vervolgens 15sec lang resetknopje aan achterkant inhouden, dan loslaten. En dan UUR lang niet de experiabox gebruiken. Kijk na dat uur of alle lampjes goed branden. power, adsl, online en aan de rechterkant wifi en voip. Zet vervolgens de experiabox 30sec uit (met voeding van het stroom af). En dan de experiabox weer aan het stroom. Nog even de experiabox 5min met rust laten, en dan kan je je gang weer gaan.

Klinkt een beetje uitgebreid en overbodig, maar hierna heb je alles aan jou kant geprobeerd.
Je hebt alleen niets opgelost, want dit is symptoom-bestrijding, want wat doe je op deze manier? Yup, de DSL layer van voren af aan opnieuw opbouwen. Ja, dan gaat het weer even goed. Totdat hij weer exact hetzelfde probleem heeft.

Even voor het idee: ik denk niet dat Willem1981 problemen heeft met het feit dat er geen verkeer is tussen modem en TSM. Dat kan hem hoogstwaarschijnlijk geen ene reet schelen. Ook al is dat verkeer helemaal verdwenen, dan nog moet de internetverbinding zonder enig probleem kunnen werken. Zijn probleem is dat zijn internetverkeer in elkaar stort, en hij ziet tegelijkertijd die logentries, dus hij meldt dat omdat hij een verband ziet. Het enige, voor zover ik kan zien technisch verklaarbare, verband is dat beide applicaties last hebben van hetzelfde, want zoals ik al zei: als TR-069 problemen kunnen resulteren in een ingestorte internetverbinding, dan is er qua design iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

@Kryz
Heb de site weer gevonden waar ik mezelf wat over TR-069 geleerd heb tijdje terug, das deze.
Vind alleen zoo sterk dat de oorzaak in de DSL laag ligt, dat alles goed gaat, maar op het moment dat het TR-069 protocol aangesproken wordt, alles inmekaar zakt. Maargoed, ik heb mijn share of cisco certificaatjes en telefonie kennis, maar dan houdt het op :P Want just for the record, als je van NIC tot NIC een foutloze IP verbinding hebt opgebouwt. En DAARBOVEN gaat het TR-069 protocol in werking, wat er dan mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Vraagje aan de KPN-boys.

In November heb ik mijn abbo gedowngrade. Ik vorige week bellen naar de klantenservice om op te zeggen (wat dus niet gaat.....). Volgens de dame aan de lijn had ik nooit klachten gehad. Vreemd... Worden er na een downgrade alle klachten door de wc gespoeld onder het mom van nieuw contract/abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fridge-RaideR schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:49:
@Kryz
Heb de site weer gevonden waar ik mezelf wat over TR-069 geleerd heb tijdje terug, das deze.
Vind alleen zoo sterk dat de oorzaak in de DSL laag ligt, dat alles goed gaat, maar op het moment dat het TR-069 protocol aangesproken wordt, alles inmekaar zakt.
Wie zegt dat dat zo is? Hoevaak moet ik het nog zeggen: hij ziet 2 symptomen! Wie zegt dat het ene (instorten van internetverkeer) het gevolg is van het andere (onbereikbaar zijn van de TMS server)?
Maargoed, ik heb mijn share of cisco certificaatjes en telefonie kennis, maar dan houdt het op :P Want just for the record, als je van NIC tot NIC een foutloze IP verbinding hebt opgebouwt. En DAARBOVEN gaat het TR-069 protocol in werking, wat er dan mis zou kunnen zijn?
Er is op dat moment helemaal geen foutloze internetverbinding! Zijn hele internetverbinding stort in elkaar! Dat kan toch nooit aan TR-069 liggen? Come on dude, echt, dit wordt ietwat frustrerend...

Waarom denk je dat de oorzaak van zijn probleem in het TR-069 protocol zit? Leg dat nou eens stap voor stap uit, in een logische volgorde. Gebruik eventueel de link over TR-069 die je postte voor voorbeelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 13:03 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.