Kan het zijn dat je WOL aan hebt staan, vaak zorgt dit er voor dat je netwerkkaart idd actief blijft. Dat heb ik hier ook, PC uit maar nog wel aan het lichtnet lampje op kaart alsook switch blijven branden.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:01:
KNIP...
het enigste vreemde wat de EB weergeeft: Netwerk led blijft branden als de pc uitstaat.Kabel er uit, led uit. Andere pc geprobeerd, zelfde resultaat. Andere Kabel, zelfde resultaat, Ander poort op de EB geprobeerd, zelfde resultaat. Internet geeft geen problemen..... Bij onze Siemens EB gaat het Netwerk led uit wanneer de pc uitstaat.
Dat hangt volgens mij van je pc af, en niet van de EB. De meeste nieuwe moederborden laten spanning op de netwerk kaart staan ivm wake on lan. Dan blijft dus ook het netwerk lampje branden. Dit is volgens mij dus niets vreemds.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:01:
het enigste vreemde wat de EB weergeeft: Netwerk led blijft branden als de pc uitstaat.Kabel er uit, led uit. Andere pc geprobeerd, zelfde resultaat. Andere Kabel, zelfde resultaat, Ander poort op de EB geprobeerd, zelfde resultaat. Internet geeft geen problemen..... Bij onze Siemens EB gaat het Netwerk led uit wanneer de pc uitstaat.
edit:
spuit11
spuit11
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 07:57:
Niet spontaan.. Je wilt niet weten hoeveel er door KPN gedaan wordt om alles zo op rails te krijgen dat de dienstverlening op het door klanten verwachte nivo komt te liggen
. Intern wordt een hoop omgegooid aangaande aansturing etc, de helpdesken worden fors uitgebreid, er wordt zelfs, ondanks het extra personeel, aan het "bestaande" personeel gevraagd zoveel mogelijk extra te werken om de stijgende lijn vast te houden. Dus spontaan... nee.
Goed.. dat wel
Vandaag weer gebeld door KPN

Nu door een medewerker van Triple Play
Heb ik niet en kan ik hier niet krijgen ook, maar goed.
U heeft een probleem met telefonie

Euh, had jah.
Nee, u heeft een probleem met uw telefonie.

Vandaag een meting gedaan en uw aansluiting vanaf uw IS/RA is niet goed en de afstand is te lang. Dat heb ik net gemeten.
Euh, er zit een halve meter kabel tussen de lasdop en de EB.
Dan is die verbinding niet goed

Euh, getwist en gesoldeerd a la KPN
Oooow, nee dan is het in orde.
En net nog niet
Heb de beste man maar bedankt voor zijn telefoontje en gemeld dat mijn probleem opgelost is
Hij weer: En dat is dus gekomen door de nieuwe firmware
Euh, nee meneer. Toen zijn juist de problemen ontstaan
Maar dat is onmogelijk.
Toch is het waar
Hoe het probleem is verholpen, geen idee?
Maar het werkt nu goed, dus nergens aankomen
Maar idd hulde voor de moeite die KPN nu neemt.
Zo hoor je weet ik hoe lang niets en zo bellen ze iedere dag

Verwijderd
@loekie, trinite_t :
wake up was inderdaad actief op de kaarten
... meer als een jaar was het ledje niet aan geweest, en nu ineens wel....Nu nog die andere irritanten problemen oplossen met de HD.

Zojuist hier een reboot van de experiabox, kan alleen niet zien of er wat veranderd is. Firmware is hetzelfde gebleven.
Maar leuke is, een SSH sessie knalt er wel mooi uit, ben je net bezig met een installatie uitvoeren, kan je weer opnieuw beginnen...
KPN, plan dit soort dingen 's NACHTS! dan heb ik er geen last van. Misschien kunnen de HDers die hier zitten er eens een melding van maken, of moet ik zelf mijn beklag doen bij de HD?
Maar leuke is, een SSH sessie knalt er wel mooi uit, ben je net bezig met een installatie uitvoeren, kan je weer opnieuw beginnen...
KPN, plan dit soort dingen 's NACHTS! dan heb ik er geen last van. Misschien kunnen de HDers die hier zitten er eens een melding van maken, of moet ik zelf mijn beklag doen bij de HD?
Verwijderd
Ik wil een NAS aansluiten achter de SpeedTouch EB. Nu kan ik hier op dit forum niet echt iets vinden daarover.
Hoe kan ik realiseren dat de NAS bereikbaar is vanaf het internet? uPnP aanzetten?
Ik las op kpnadsl dat DMZ niet mogelijk zou zijn.
Hoe kan ik NAS via FTP bereiken (waar kan ik poort 21 openzetten)? In de webinterface van de EB is niet zoveel te configureren :-((
Hoe kan ik realiseren dat de NAS bereikbaar is vanaf het internet? uPnP aanzetten?
Hoe kan ik NAS via FTP bereiken (waar kan ik poort 21 openzetten)? In de webinterface van de EB is niet zoveel te configureren :-((
Verwijderd
Advanced settings >>> Internet >>> Firewall >>> Address Translation (NAT) >>> Port Forwarding
Je kan ook is kijken naar Exposed Host.
Je kan ook is kijken naar Exposed Host.
Verwijderd
@nauta: KPN update ook 's nachts, juist hierom. Dus ik denk dat je een ander probleem hebt ...
@HouTochOp : rond half april komt nieuwe firmware, even nog afwachten.
@Michel : goed advies voor als je een Siemens EB hebt, HTO meldde echter dat hij de SpeedTouch EB heeft
.
@Michel : goed advies voor als je een Siemens EB hebt, HTO meldde echter dat hij de SpeedTouch EB heeft
Reboot van de EB was om 21:47, DHCP table was leeg, en mn DSL connected teller stond weer op 0.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 07:29:
@nauta: KPN update ook 's nachts, juist hierom. Dus ik denk dat je een ander probleem hebt ...
Zelf niets aan het hele apparaat veranderd.
Verwijderd
Begrijp ik goed dat ik nu dus geen NAS kan gebruiken?Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 07:29:
En na de firmware-update van april: gaat het dan wel? Ik kan nu een goede aanbieding NAS kopen namelijk, maar als het niet werkend te krijgen is heeft het natuurlijk geen zin...
Anders toch maar weer de Siemens EB gaan aanvragen...
Heb ik ook geprobeerd, de HD zegt leuk dat de Siemens EB's niet meer leverbaar zijn. Zijn ze al niet meer sinds december... En toch krijgen mensen nog steeds Siemens dozen...Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:35:
[...]
Begrijp ik goed dat ik nu dus geen NAS kan gebruiken?
En na de firmware-update van april: gaat het dan wel? Ik kan nu een goede aanbieding NAS kopen namelijk, maar als het niet werkend te krijgen is heeft het natuurlijk geen zin...
Anders toch maar weer de Siemens EB gaan aanvragen...
Ik hoop dat met de nieuwe firmware die in April komt KPN eindelijk eens niet zo betuttelend doet en ons gewoon de mogelijkheid geeft om een DMZ/exposed host in te stellen.
Anders ga ik alvast een opzegbrief schrijven zodat ik dat aan het eind van het jaar ook niet kan vergeten.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Net nog even gekeken op kpnadsl. Nu staat er het volgende:Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:09:
Ik wil een NAS aansluiten achter de SpeedTouch EB. Nu kan ik hier op dit forum niet echt iets vinden daarover.
Kan het nu niet controleren, kan remote niet in mijn EBJa, u kunt een DMZ in stellen. Wanneer u een DMZ instelt zal de betreffende PC het publieke IP-adres krijgen. Alle overige aangesloten PC's zul met NAT werken. De volgende stappen beschrijven hoe u dit instelt.
Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.
# Klik in het menu op Thuisnetwerk.
# Klik in het menu op Apparaten.
> U komt in het scherm Lokale netwerkapparaten.
# Klik onder Kies een taak... op Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen.
> U komt in het scherm Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat.
# Klik in de tabel Internetservice op Bewerken.
# Selecteerd onder Apparaat De PC waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.
# Klik op Toepassen.
Ben benieuwd of het met een firmware upgrade gaat werken?
Verwijderd
Is al eens eerder gevraagd door mij een paar topic terug, XP Home & Pro versie, geen software firewall, Siemens EB. Bij grc.com / common & all service ports scan is port 21 stealth. User specified custom port probe geeft closed aan. In de EB via portforwarding port 21 een adres geven (192.168.2.201) Dan is de poort stealth

Een jaar geleden was 21 ook al gesloten (niet stealth).Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:50:
Is al eens eerder gevraagd door mij een paar topic terug, XP Home & Pro versie, geen software firewall, Siemens EB. Bij grc.com / common & all service ports scan is port 21 stealth. User specified custom port probe geeft closed aan. In de EB via portforwarding port 21 een adres geven (192.168.2.201) Dan is de poort stealth
Na een firmware update wel stealth en nu met firmware 1.41 ineens weer niet stealth
ik snap daar ook niks van...
http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp
http://www.pcflank.com/scanner1.htm
Verwijderd
Hmm, oke, wist ik niet.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 07:29:
@Michel : goed advies voor als je een Siemens EB hebt, HTO meldde echter dat hij de SpeedTouch EB heeft.
Verwijderd
nou ik ben van de ellende af, na vandaag met 5 helpdeskmedewerkers te hebben gesproken hebben ze eindelijk het contract verbroken.
Volgens mij hebben ze ook een blik belgische hd medewerkers aangetrokken want ik heb met twee belgen
gesproken.... of de helpdesk hier beter mee moet worden ? Toen ik de 2e sprak dacht ik met de eerste sprak , en vroeg naar haar naam, bleek haar collega te zijn.
afijn, mij is wel weer duidelijk geworden dat de meeste medewerkers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn of geen zin hebben om problemen op te lossen! Diverse malen ben ik doorverwezen naar een ander nummer en moest daar mijn verhaal doen .. van de kast naar de muur ......
Eindelijk iemand van de technische dienst die mijn verhaal begreep en de melding gemaakt heeft dat ik mijn contract mag ontbinden . Ik had al ruim 2 weken geleden een aangetekende brief verzonden
waarin ik het contract ontbond maar daar hebben ze simpelweg niet op gereageert.
Je word dus als klant simpelweg niet serieus genomen of het moet zo zijn dat de stapel opzeggingen zo groot is dat ik nog er onderaan lig ??
Heeft trouwens niemand gemerkt dat de internet snelheid omlaag gaat als je aan het bellen bent ???
laatste firmware 1.41
Da's beperkt surfen en bellen ..
o ja , meteen was mijn email adres geblokkeerd terwijl deze nog 3 maanden bruikbaar zou blijven.
Wel weer een ervaring rijker ....... aahhhhhh
Volgens mij hebben ze ook een blik belgische hd medewerkers aangetrokken want ik heb met twee belgen
afijn, mij is wel weer duidelijk geworden dat de meeste medewerkers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn of geen zin hebben om problemen op te lossen! Diverse malen ben ik doorverwezen naar een ander nummer en moest daar mijn verhaal doen .. van de kast naar de muur ......
Eindelijk iemand van de technische dienst die mijn verhaal begreep en de melding gemaakt heeft dat ik mijn contract mag ontbinden . Ik had al ruim 2 weken geleden een aangetekende brief verzonden
waarin ik het contract ontbond maar daar hebben ze simpelweg niet op gereageert.
Je word dus als klant simpelweg niet serieus genomen of het moet zo zijn dat de stapel opzeggingen zo groot is dat ik nog er onderaan lig ??
Heeft trouwens niemand gemerkt dat de internet snelheid omlaag gaat als je aan het bellen bent ???
laatste firmware 1.41
o ja , meteen was mijn email adres geblokkeerd terwijl deze nog 3 maanden bruikbaar zou blijven.
Wel weer een ervaring rijker ....... aahhhhhh
Die website gaat over kpnadsl en niet over IPB... Bij IPB is de DMZ er uit gesloopt...Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:28:
[...]
Net nog even gekeken op kpnadsl. Nu staat er het volgende:
[...]
Kan het nu niet controleren, kan remote niet in mijn EB![]()
Ben benieuwd of het met een firmware upgrade gaat werken?
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Hallo John,John J. schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:21:
Nog steeds problemen met news server , het is een dag goed gegaan en jawel daar zijn de problemen weer!
Unable to logon en met de volgende error:
24-3-2007 10:18:56 Unable to connect / authenticate server: Lite On @ news.kpnplanet.nl (400 news.kpnplanet.nl: Your host connection limit reached - newsmaster@planet.nl (400)).
Ik download met max 3 lijntjes.
Wat kan dit toch zijn!!!
Heb je hier nog steeds problemen mee ?? of heb je het al opgelost. ik heb nu ook het zelfde probleem in grabit...
Alleen die KPN weet niet wat het probleem kan zijn.
Sinds enkele dagen hier een vreemd probleem.
Op bepaalde momenten is de EB hier de verbinding met internet kwijt. Bij status zegt hij dan meestal wél dat hij connectie heeft, maar geen van de drie pc's die erop aangesloten zijn (WLAN) kunnen op internet. Signaal naar EB is wel prima.
Ik moet dan vervolgens inloggen op de EB, een setting veranderen en weer terug zetten (ik zet steeds internet even op 'OFF' en direct weer op 'ON') en tada, we hebben weer een goede verbinding...
Ding werkt hier al ruim een jaar probleemloos wat betreft stabiliteit van internet en telefonie (over het reiksignaal van de EB zelf zal ik 't maar niet meer hebben) maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Ligt dit aan een verprutste firmwareversie, of is er wat anders aan de hand?
Op bepaalde momenten is de EB hier de verbinding met internet kwijt. Bij status zegt hij dan meestal wél dat hij connectie heeft, maar geen van de drie pc's die erop aangesloten zijn (WLAN) kunnen op internet. Signaal naar EB is wel prima.
Ik moet dan vervolgens inloggen op de EB, een setting veranderen en weer terug zetten (ik zet steeds internet even op 'OFF' en direct weer op 'ON') en tada, we hebben weer een goede verbinding...
Ding werkt hier al ruim een jaar probleemloos wat betreft stabiliteit van internet en telefonie (over het reiksignaal van de EB zelf zal ik 't maar niet meer hebben) maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Ligt dit aan een verprutste firmwareversie, of is er wat anders aan de hand?
Nee, probleeem met news server tot nu toe niet opgelost, om de simpele reden dat ze ( IPB HD) het probleem (storing) niet willen oppakken.
Wat je ook zegt, steeds krijg je te horen deze service (ja wel service) wordt door ons niet ondersteund, dus ....... .....
Allen als er meer gaan klagen dat het wellicht een keer op gepakt wordt!
gr
Wat je ook zegt, steeds krijg je te horen deze service (ja wel service) wordt door ons niet ondersteund, dus ....... .....
Allen als er meer gaan klagen dat het wellicht een keer op gepakt wordt!
gr
3 lijntjes is inderdaad de max. maar ook is het zo dat als de server vol zit, dat deze vol zit. dus er is maar een beperkt aantal connecties mogelijk naar de servers. zoals een kaal politicus eens zei: vol=volVerwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 08:26:
[...]
Hallo John,
Heb je hier nog steeds problemen mee ?? of heb je het al opgelost. ik heb nu ook het zelfde probleem in grabit...
Alleen die KPN weet niet wat het probleem kan zijn.
PSN: djmurcielago
en de nieuwe firmware zit in de Thomsoms... ( geen 1 april grap)
versie 6.2.19.1
ziet er ook anders uit en je kunt bij je sip gegevens alleen weinig in te stellen daar...
groet,
Nico
versie 6.2.19.1
ziet er ook anders uit en je kunt bij je sip gegevens alleen weinig in te stellen daar...
groet,
Nico
Dat lijkt me volstrekt normaal ja...je hebt een bepaalde bandbreedte. En daar gaat al je verkeer over. Telefoon is OOK internet. Dus als je dat gebruikt gaat er dus (een heel klein beetje) van de rest af.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:28:
laatste firmware 1.41
Is het je wel een opgevallen dat als je een tweede download start dat ze ieder maar de helft krijgen? Gek he...dat is ook niet onbeperkt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Hoi
waar voer ik mac van philips beeldtelefoon in?
Ik heb al in eerdere posts gelezen dat ergens verborgen in mijn Siemens EB een pagina zit waar ik het Mac adres van mijn philips beeldtelefoon kan invoeren. Wie heeft voor mij de url naar die pagina?
Jackl
waar voer ik mac van philips beeldtelefoon in?
Ik heb al in eerdere posts gelezen dat ergens verborgen in mijn Siemens EB een pagina zit waar ik het Mac adres van mijn philips beeldtelefoon kan invoeren. Wie heeft voor mij de url naar die pagina?
Jackl
En kan je de procedure om een apparaat het externe ip adres te geven, ook uitvoeren? Verwijderd in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."nmolenbeek schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:09:
versie 6.2.19.1
groet,
Nico
Verwijderd
met bittorrent zie ik de downloads tijdens het bellen flink omlaag gaan !!Ortep schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:16:
[...]
Dat lijkt me volstrekt normaal ja...je hebt een bepaalde bandbreedte. En daar gaat al je verkeer over. Telefoon is OOK internet. Dus als je dat gebruikt gaat er dus (een heel klein beetje) van de rest af.
Is het je wel een opgevallen dat als je een tweede download start dat ze ieder maar de helft krijgen? Gek he...dat is ook niet onbeperkt
de naam beperkt surfen en bellen is dus correct !
geloof dat jij het principe van bandbreedte niet helemaal begrijpt.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:45:
[...]
met bittorrent zie ik de downloads tijdens het bellen flink omlaag gaan !!
de naam beperkt surfen en bellen is dus correct !
volgens mij rest er voor jou niets anders dan: beam me up
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Zolang je maar niet gaat bellen tijdens het upbeamen, anders kom je straks maar half aanjwagenaar schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:53:
[...]
geloof dat jij het principe van bandbreedte niet helemaal begrijpt.
blub
Verwijderd
het spijt me maar ik constateer simpelweg dat ik de downloadsnelheid zie zakken op het moment dat er gebeld word !jwagenaar schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:53:
[...]
geloof dat jij het principe van bandbreedte niet helemaal begrijpt.
En ik heb niks geroepen over bandbreedte

Verwijderd
bandbreedte... kabelbreedte ? Misschien dat ie te dun is?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:04:
[...]
het spijt me maar ik constateer simpelweg dat ik de downloadsnelheid zie zakken op het moment dat er gebeld word !

i rest my case; sterkte ermeeVerwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:04:
[...]
het spijt me maar ik constateer simpelweg dat ik de downloadsnelheid zie zakken op het moment dat er gebeld word !
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Laat nu net zijn dat die 2 dingen nauw met elkaar te maken hebben.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:04:
[...]
Edit:
Okee, ff netjes uitleggen:
Stel je hebt 4000/256kbps lijn dan heb je volgens een rekenformule die ik eerder op GoT tegenkwam en aardig klopt 416KB/sec downloadsnelheid en 26KB/sec upload (4000/9,6 en 256/9,6).
Bij Surfen & Bellen (maar ook InternetPlusBellen en Slim) gaat je telefonie via het zelfde internetsignaal. Omdat er gebruik wordt gemaakt van het VoIP-protocol wordt er een stukje download- en uploadsnelheid gebruikt om te kunnen bellen wat je dus moet inleveren op de download- en uploadsnelheid voor het internetten.
Dus ja: het klopt dat je downloads wat langzamer/minder worden als je aan het bellen bent. Zeker als je je bedenkt dat telefoneren natuurlijk voorrang krijgt/behoort te hebben op downloaden via internetten.
Hopelijk is het je nu wat duidelijker em anders zou ik zeggen: lees je eens in in de technieken voordat je ergens over gaat zeuren. Suggestie: http://nl.wikipedia.org. NOFI overigens.
[ Voor 57% gewijzigd door Joen op 02-04-2007 22:44 ]
Is het al duidelijk, krijg je nu de DMZ functie in de nieuwe firmware??nmolenbeek schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:09:
versie 6.2.19.1
Waarom blijf ik maar eeuwig op 6.2.11.10 zitten?? Zou ik met een harde reset ook de nieuwe krijgen? Retorisch: Heb ik zin om daarna alles opnieuw in te stellen?
Verwijderd
Je kunt nog even afwachten, de firmware wordt iedere nacht uitgerold dus je bent vanzelf aan de beurt. Een harde reset forceert het proces en is dus ook een optie.
Of je daarna alles opnieuw wil instellen kunnen we natuurlijk niet voor je bepalen
.
Of je daarna alles opnieuw wil instellen kunnen we natuurlijk niet voor je bepalen
Verwijderd
hoewaaa, dat de downloadsnelheid zakt snap ik wel, maar voor de firmware versie 1.41 was dit nauwlijks merkbaar!
En dat is ook de reden dat veel mensen met de oude firmware liepen te klagen over slechte kwaliteit gesprekken tijdens download/internet verkeer. Gevolg: KPN heeft de QoS bijgesteld waardoor je het nu wat duidelijker ziet als je aan t downloaden bent..Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:16:
hoewaaa, dat de downloadsnelheid zakt snap ik wel, maar voor de firmware versie 1.41 was dit nauwlijks merkbaar!
blub
Verwijderd
2 vragen:
1: Als de klant zelf een reset doet zonder overleg met de HD en de box stort in elkaar...dan zijn de kosten toch voor de klant.
2: Jullie kunnen zien dat er door de klant een reset is uitgevoerd
1: Als de klant zelf een reset doet zonder overleg met de HD en de box stort in elkaar...dan zijn de kosten toch voor de klant.
2: Jullie kunnen zien dat er door de klant een reset is uitgevoerd
Wij kunnen geen antwoord geven op hoe onze programma's werken en wat we precies ermee kunnen. Echter als de klant zonder toestemming van de helpdesk zware acties onderneemt met apparatuur van KPN en het gaat kapot, is de kans groot dat de monteurs kosten voor de klant zijn.
Verwijderd
Okee.
Vraag; Waarom staat er op de helppagina "hoe kan ik veel voorkomende problemen oplossen" als een zachte reset (even 20 seconden uit/aan) niet geholpen heeft, een volledige reset uitgevoerd kan worden zonder tussenkomst van de HD ?
Vraag; Waarom staat er op de helppagina "hoe kan ik veel voorkomende problemen oplossen" als een zachte reset (even 20 seconden uit/aan) niet geholpen heeft, een volledige reset uitgevoerd kan worden zonder tussenkomst van de HD ?
Verwijderd
Omdat dit als laatste redmiddel uitgevoerd kan worden. Ik hoop ook dat er bij staat dat je dan de box even een kwartier met rust moet laten om een fout tijdens het laden van de gegevens te voorkomen
.
Als je een harde reset uitvoert zonder goede reden en het gaat mis, en het is aan de klant te wijten dat het fout gaat, kunnen de monteurskosten idd berekend worden.
Als je een harde reset uitvoert zonder goede reden en het gaat mis, en het is aan de klant te wijten dat het fout gaat, kunnen de monteurskosten idd berekend worden.
Ik heb net KPN/Planet gebeld ivm mijn verhuizing. Begin mei gaan we naar een vakantiepark voor zes weken, waarna we halverwege juni ons nieuwe huis betrekken.
De persoon aan de lijn heet een verhuisformulier voor me ingevuld met als datum halverwege juni. Hierbij heeft hij een opmerking geplaatst dat we begin mei de woning uit zijn en dat ik zelf de apparatuur mee moet nemen. Voor mijn gevoel heb ik nu een zwart gat tussen begin mei en halverwege juni. Iemand hier ervaring mee?
Vergeten te melden: gedurende die zes weken hebben we geen 'eigen huis'.
De persoon aan de lijn heet een verhuisformulier voor me ingevuld met als datum halverwege juni. Hierbij heeft hij een opmerking geplaatst dat we begin mei de woning uit zijn en dat ik zelf de apparatuur mee moet nemen. Voor mijn gevoel heb ik nu een zwart gat tussen begin mei en halverwege juni. Iemand hier ervaring mee?
Vergeten te melden: gedurende die zes weken hebben we geen 'eigen huis'.
[ Voor 7% gewijzigd door pven op 03-04-2007 12:40 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Vanwege de doorlooptijden in de systemen en de benodigde tijd om de aansluiting aan te leggen / activeren/weer afkoppelen en nog een keer aanleggen bij nieuwe huis kom je in tijdnood als je op het vakantiepark ook IPB wilt. Hier is niets aan te doen (echt niet!) behalve in tussentijd eventueel je vaste nummer doorschakelen naar een mobiel nummer. Denk dan wel om de kosten, deze zijn voor jezelf.
Verder zijn ADSL en IPB aansluitingen op vakantieparken erg veel vertegenwoordigd bij de klachten die ontstaan, omdat er vaak vanaf een meervoudige aansluiting het signaal naar het vakantiehuisje gelegd moet worden. Een hoop leveringsproblemen die ik hoor komen bij vakantieparken etc vandaan.
Verder zijn ADSL en IPB aansluitingen op vakantieparken erg veel vertegenwoordigd bij de klachten die ontstaan, omdat er vaak vanaf een meervoudige aansluiting het signaal naar het vakantiehuisje gelegd moet worden. Een hoop leveringsproblemen die ik hoor komen bij vakantieparken etc vandaan.
Verwijderd
Dat staat er helaas niet. Nu kun je veel info-history over de box krijgen op afstand..Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:57:
Omdat dit als laatste redmiddel uitgevoerd kan worden. Ik hoop ook dat er bij staat dat je dan de box even een kwartier met rust moet laten om een fout tijdens het laden van de gegevens te voorkomen.
Zet de Experia Box uit met de aan/uit-knop achter op de KPN Experia Box; alle verbindingen (internet en telefoongesprekken) worden nu verbroken. Wacht ongeveer 20 seconden en zet de Experia Box weer aan. Wacht drie minuten; in die tijd maakt de KPN Experia Box opnieuw verbinding met het netwerk van KPN. Vvervolgens kunt u weer verder met internetten en bellen.
Bij een volledige reset (harde reset) worden alle instellingen van de KPN Experia Box teruggezet naar de instellingen zoals u de Experia Box uit de doos haalde. Instellingen die u heeft gewijzigd gaan hierdoor verloren. Tevens wordt de KPN Experia Box automatisch ge-update naar de laatste softwareversie. Let op: Heeft u de instellingen van uw draadloze netwerk aangepast (bijvoorbeeld: WEP beveiliging ingesteld), dan kan uw computer na de reset geen verbinding meer maken met het netwerk.Druk met een puntig voorwerp (bijvoorbeeld een paperclip) het resetknopje achter op de KPN Experia Box minimaal 15 seconden in, alle verbindingen (internet en telefoongesprekken) worden nu verbroken. Wacht drie minuten; in die tijd maakt de KPN Experia Box opnieuw verbinding met het netwerk van KPN, vervolgens kunt u weer verder met internetten en bellen.
Dank voor je reactie!Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:38:
Vanwege de doorlooptijden in de systemen en de benodigde tijd om de aansluiting aan te leggen / activeren/weer afkoppelen en nog een keer aanleggen bij nieuwe huis kom je in tijdnood als je op het vakantiepark ook IPB wilt. Hier is niets aan te doen (echt niet!) behalve in tussentijd eventueel je vaste nummer doorschakelen naar een mobiel nummer. Denk dan wel om de kosten, deze zijn voor jezelf.
Ik hoef op het vakantiepark geen IPB of ADSL te hebben. Wat voor mijn gevoel raar is, is dat begin mei nieuwe mensen in ons huis komen die waarschijnlijk ook een telefoonlijn aan willen sluiten, terwijl mijn lijn (ook voor mijn gevoel) nog actief is. Ik vraag me dus af wat er gedurende die zes weken met mijn aansluiting gebeurt; in het oude huis komen mensen die ook een telefoonlijn willen, in het nieuwe huis zijn mensen die een telefoonlijn hebben.
(Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
als die andere mensen in je huis een lijn willen, komen ze gewoon bij een nog actieve lijn op het andere aderpaar te staan (als het aanwezig is). Dat maakt voor jou dus niets uit.
Verwijderd
@kapitein
LOL, er wordt inderdaad niet erg veel voorzichtigheid ingebouwd
. Ik zal eerdaags de beheerder van de helpdeskpagina's inlichten dat de website afwijkt van de HD instructies .
@pven
Gedurende die 6 weken zal je aanleg op het nieuwe adres "in de wacht" gaan vermoed ik . Op het oude adres zal het al afgesloten worden.
LOL, er wordt inderdaad niet erg veel voorzichtigheid ingebouwd
@pven
Gedurende die 6 weken zal je aanleg op het nieuwe adres "in de wacht" gaan vermoed ik . Op het oude adres zal het al afgesloten worden.
Ik heb dus 2 boxen
1 Thomson box die ik heb gekregen nadat mijn siemens box werd vervangen doordat ik zo iemand was die continue haperingen had tijdens het bellen als ik van newsgroups downloadde (ik doe nix met torrents)
1 Siemens box die dus in mijn schuur staat.
Maar eigenlijk wil ik die siemens kast terug, want daar kon ik mijn externe HD op aansluiten.
Nu er overal nieuwe firmware is, zou het de moeite waard zijn om terug te keren naar de siemens box?
1 Thomson box die ik heb gekregen nadat mijn siemens box werd vervangen doordat ik zo iemand was die continue haperingen had tijdens het bellen als ik van newsgroups downloadde (ik doe nix met torrents)
1 Siemens box die dus in mijn schuur staat.
Maar eigenlijk wil ik die siemens kast terug, want daar kon ik mijn externe HD op aansluiten.
Nu er overal nieuwe firmware is, zou het de moeite waard zijn om terug te keren naar de siemens box?
Verwijderd
Nee. Je account staat nu gekoppeld aan je Thomson box en die Siemens had je volgens de instructies al moeten retourneren. Ik ga niet uitleggen aan de 2e lijn dat je nog je oude EB hebt en die opnieuw wilt aansluiten. Je zult hemel en aarde moeten bewegen om je actie erdoor te krijgen dan
.
Ik weet dus dat die Thomson box gekoppeld is, maar ik wil gewoon de extra functies van de Siemens. Daarom heb ik een externe HD aangeschaft.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:37:
Nee. Je account staat nu gekoppeld aan je Thomson box en die Siemens had je volgens de instructies al moeten retourneren. Ik ga niet uitleggen aan de 2e lijn dat je nog je oude EB hebt en die opnieuw wilt aansluiten. Je zult hemel en aarde moeten bewegen om je actie erdoor te krijgen dan.
Dus blijft mijn vraag staan; is de firmware nu dusdanig dat ik geen stotteringen in de telefoonlijn krijg als ik van neiuwsgroepen dóenload?
Verwijderd
Lees. Ik wil ? Gaat niet gebeuren.
Over het stotteren tijdens downloaden kan ik nog geen uitspraak doen, nog niet getest, bij mijn Siemens loopt het "gewoon" ...
Over het stotteren tijdens downloaden kan ik nog geen uitspraak doen, nog niet getest, bij mijn Siemens loopt het "gewoon" ...
Ik heb het onderstaande in de mail gekregen van Planet:Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:25:
@pven
(De exacte datum heb ik eruit gehaald.)Planet Internet zal halverwege juni 2007 uw verhuisopdracht uitvoeren. Dit betekent dat u vanaf die datum op het nieuwe adres gebruik kunt maken van uw InternetPlusBellen-aansluiting. De aansluiting op uw oude adres zal tegelijkertijd buiten gebruik gesteld worden.
Een overzicht van uw aansluitgegevens na de verhuizing ontvangt u binnenkort per brief. Een compleet overzicht van de gegevens van uw InternetPlusBellen-abonnement vindt u op 'Mijn gegevens' via de link 'Beheer cockpit' op www.planet.nl.
Volgens mij gaat dit problemen geven? Iemand hier meer ervaring mee?
Als KPN op 20 juni signaal gaat geven op nieuwe huis, moet je rekenen dat ergens tussen 10 en 17 juni het signaal wegvalt op het oude huis.
Maar had jij eerst wel last van die problemen?Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:47:
Lees. Ik wil ? Gaat niet gebeuren.
Ok, dat snap ik. Mijn probleem is dat ik vanaf begin mei geen eigenaar meer ben van het oude huis. De nieuwe eigenaar kan mijn telefoonlijn vast niet misbruiken (ivm security van ADSL enzo), maar ik vraag me serieus af of hij zelf wel een nieuwe telefoonlijn aan kan vragen.Fridge-RaideR schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:25:
Als KPN op 20 juni signaal gaat geven op nieuwe huis, moet je rekenen dat ergens tussen 10 en 17 juni het signaal wegvalt op het oude huis.
Even voor de TS, dit is niet correct, Als er zomaar iemand door je heen walst ben je nog niet geporteerd. Bij wisselgesprek hoor je een irritante toon tijdens het gesprek.Wacht, Wisselgesprek en Conferentiegesprek (drie gesprek) zijn ook mogelijk voor meer info kijk op www.kpnadsl.nl. Staat wisselgesprek aan, toets dan #41 en dan zal het worden uitgezet. (je wilt het uitzetten want het werkt niet, je merkt dit als iemand zomaar door je gesprek heen walst).
Deactivering: #43
Activering: *43
Can`t live without the mods
Verwijderd
@maartend
Ik niet, mijn zwagertje met zin ST780 EB wel. Heeft nu nog oude firmware, zal tussen nu en vrijdag ook wel over zijn gok ik..
@pven
Als jij je EB meeneemt kan de nieuwe bewoner niet jou telefonie gebruiken op het adres. De ADSL aansluiting zou hij kunnen gebruiken mits hij een KPN geschikt modem heeft (niet zo moeilijk aan te komen, voor een paar knaken heeft hij desnoods een ST510 staan). Telefonie zal op het andere aderpaar geleverd kunnen worden, ADSL nadat jou abo daar beeindigd is...
Ik niet, mijn zwagertje met zin ST780 EB wel. Heeft nu nog oude firmware, zal tussen nu en vrijdag ook wel over zijn gok ik..
@pven
Als jij je EB meeneemt kan de nieuwe bewoner niet jou telefonie gebruiken op het adres. De ADSL aansluiting zou hij kunnen gebruiken mits hij een KPN geschikt modem heeft (niet zo moeilijk aan te komen, voor een paar knaken heeft hij desnoods een ST510 staan). Telefonie zal op het andere aderpaar geleverd kunnen worden, ADSL nadat jou abo daar beeindigd is...
Maar vaak leveren ze dat niet op andere aderpaar en zeggen ze "nee kan niks geleverd worden, staat al signaal op de lijn :P"Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:15:
@pven
Verwijderd
Vandaar dus ook KUNNEN WORDEN en ADSL NADAT ABO GESTOPT IS .. Het is helaas een feit dat theorie en praktijk niet altijd overeen komen.
Dit alles lezende, lijkt het me verstandig dat ik maar weer eens contact met KPN/Planet op ga nemen?
Verwijderd
Dit lezende is het niet jou probleem maar is het wel netjes om de volgende bewoner alvast in te lichten voor deze voor een teleurstelling staat? Vanuit jou kant is alles netjes geregeld als ik het zo lees...
Vanochtend eerste anonieme spooktelefoontje gehad.
En 5 minuten geleden én 5 min daarvoor weer.
Kan KPN nakijken of het echt spooktelefoontjes zijn of niet? Anders wordt dit weer de helpdesk bellen...
En 5 minuten geleden én 5 min daarvoor weer.
Kan KPN nakijken of het echt spooktelefoontjes zijn of niet? Anders wordt dit weer de helpdesk bellen...
Verwijderd
Wat zegt je nummer weergave?
KPN kan aan de hand van jou melding kijken of dit daadwerkelijk spooktelefoontjes zijn en wat eraan gedaan kan worden.
KPN kan aan de hand van jou melding kijken of dit daadwerkelijk spooktelefoontjes zijn en wat eraan gedaan kan worden.
Als iemand zijn nog bestaande ADSL-verbinding gaat misbruiken kan dat best wel eens vervelende consequenties hebben. Lijkt me nuttig om expliciet vast te leggen dat die verbinding niet meer onder zijn verantwoordelijkheid valt vanaf de datum dat hij het oude huis verlaat.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:15:
Dit lezende is het niet jouw probleem
Is het mogelijk om de wifi beveiliging uit te zetten op de experiabox (siemens) zodat ik ze kan laten connecten via de MAC adressen?
Ik heb namelijk problemen met de verschillende beveiligingen op verschillende apperaten...
Ik heb namelijk problemen met de verschillende beveiligingen op verschillende apperaten...
Hier staat wat
Verwijderd
Nee. Het laagste waarop de Siemens met KPN firmware kan is WEP64 , om misbruik te voorkomen door je buren. Ja, hij heeft wel mac-adres filtering dus je zou in de webinterface je beveiliging op WEP64 kunnen instellen (denk om een 10 karakterige sleutel!) en mac-adres filtering aan kunnen zetten. Alle draadloze apparatuur hoort met WEP64 overweg te kunnen. Ook wil het vaak helpen de EB op een vast kanaal te zetten (controleer eerst via een diagnosetooltje of je beoogde kanaal al niet door de buren gebruikt wordt) als je draadloze apparatuur problemen geeft met connecten. De Siemens EB's lijken een voorkeur te hebben voor kanaal 13 is mijn ervaring.
Ik heb net met KPN gebeld, wat een gedoe. Er werd me letterlijk gemeld dat de huidige lijn t/m halverwege juni blijft bestaan. Als de nieuwe bewoner gedurende die zes weken iets aan wilt vragen, dan heeft hij pech (dit werd letterlijk gemeld). Ik zal de makelaar eens gaan vragen of de koper hier mee kan leven (ik heb zelf geen contacat met de koper).Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:15:
Dit lezende is het niet jou probleem maar is het wel netjes om de volgende bewoner alvast in te lichten voor deze voor een teleurstelling staat? Vanuit jou kant is alles netjes geregeld als ik het zo lees...
Wat een ellende ... Uiteraard goed om te weten dat ik op mijn nieuwe adres alles op tijd heb geregeld, maar ik wil geen gedoe op mijn oude adres.
Kleine update: op verzoek van de makelaar heb ik contact opgenomen met de nieuwe bewoner, hij was niet bereikbaar (heb dus voicemail achter gelaten).
Nu ik alles op een rijtje zet, wil ik eigenlijk begin mei gewoon de huidige lijn bij KPN/Planet beëindigen. Aan de andere kant ben ik tot op heden wel zeer tevreden over datgene wat ik heb.
[ Voor 17% gewijzigd door pven op 06-04-2007 15:52 ]
heb hem nu op 128bits hex wep sleutel, werkt ook. Mijn mac kan namelijk niet overweg met 64bits wep...Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 03:43:
Nee. Het laagste waarop de Siemens met KPN firmware kan is WEP64 , om misbruik te voorkomen door je buren. Ja, hij heeft wel mac-adres filtering dus je zou in de webinterface je beveiliging op WEP64 kunnen instellen (denk om een 10 karakterige sleutel!) en mac-adres filtering aan kunnen zetten. Alle draadloze apparatuur hoort met WEP64 overweg te kunnen. Ook wil het vaak helpen de EB op een vast kanaal te zetten (controleer eerst via een diagnosetooltje of je beoogde kanaal al niet door de buren gebruikt wordt) als je draadloze apparatuur problemen geeft met connecten. De Siemens EB's lijken een voorkeur te hebben voor kanaal 13 is mijn ervaring.
mja heb nu mijn mac/vaste pc/laptop/xbox360 online helemaal toppie
Hier staat wat
leuk leuk leuk
Waarschijnlijk is het continu de telefoon telemarketeer geweest.... Die bellen en pas na een paar sec krijg je iemand... is er niemand vrij dan krijg je ruis.... ZEER klantonvriendelijk.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:33:
Wat zegt je nummer weergave?
Dit komt echter vaker voor, dus ik geef niet alleen telegraaf de schuld.
Psst niet doorvertellen. Per belsessie (outbound) valt standaard een paar procent uit, dit komt door het bellen per batch, waarbij de hoeveelheid telefoonnummers afgestemd wordt op het aantal agents in de lijn. Wanneer toevallig 3 agents van de 50 pauze aan het houden zijn, en de teammanager vergeet het aantal telefoontjes naar beneden af te stemmen, krijgt je de 'spooktelefoontjes' door, waarbij er dus niemand aan de lijn is. No big deal, maar wel irritant.
AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.
Ik zit met een moeilijk probleem. Vorige week ben ik overgegaan van ISDN2 naar IPB. Na wat aanloop probleemjes zoals een verkeerde experiabox (annex a versie) heb ik het uiteindelijk werkend. Bellen doet het nu 100%.
Het enige wat mijn niet lukt is 2 lijnen gebruiken met mijn huidige dect toestelletjes. Deze zaten eerst aangesloten aan een isdn dect centrale. Hierdoor kon ik 2 externe lijnen gebruiken met mijn toestelletjes. Deze centrale heb ik moeten vervangen door een analoog basistation, welke nu op poort 1 van de experiabox staat.
Nou is mijn vraag of ik de oude isdn situatie weer terug kan krijgen, waardoor ik van 2 lijnen gebruik kan maken via mijn dect toestellen op de experiabox.
Ik heb al overwogen een 2e basisstation aan te sluiten op poort 2 van de experiabox, maar ik denk dat de toestelletjes altijd maar 1 van beide stations kunnen kiezen, waardoor het niet gaat werken.
Ook heb ik er aan gedacht een analoge telefooncentrale (met 2 ingangen) aan te sluiten op poort 1 én poort 2. Zo kan ik inderdaad met alle toestellen gebeld worden en tegelijkertijd bellen (2 externe lijnen) volgens mij? Ik vroeg me alleen af of dit dan ook mogelijk is met mijn dectstation, deze gaat immers met maar 1 analoog lijntje in de centrale. En door één analoog lijntje kunnen toch niet 2 gesprekken, in tegenstelling tot 1 isdn lijntje.
Ik hoop dat er mensen zijn met een oplossing, waardoor ik met mijn dect telefoons 2 lijnen kan gebruiken.
PS, al mijn huidge apparatuur is van Siemens, weet niet of dit er iets toe doet.
Edit: Iets scherper geformuleerd misschien:
Ik wil een oproep kunnen aannemen of weigeren als ik in gesprek ben, met hetzelfde toestel. Ik heb alleen geen idee of dit mogelijk is. Heb nooit een analoge lijn gehad namelijk.
Ik heb net gezien dat dit kan op de experiabox, althans, dat wat ik in het laatste zinnetje beschijf. Het schijnt dat je geluidjes hoort waarna je met een paar toetsen kan beslissen wat je met de binnenkomende oproep doet. Probleem "opgelost" dus.
Het enige wat mijn niet lukt is 2 lijnen gebruiken met mijn huidige dect toestelletjes. Deze zaten eerst aangesloten aan een isdn dect centrale. Hierdoor kon ik 2 externe lijnen gebruiken met mijn toestelletjes. Deze centrale heb ik moeten vervangen door een analoog basistation, welke nu op poort 1 van de experiabox staat.
Nou is mijn vraag of ik de oude isdn situatie weer terug kan krijgen, waardoor ik van 2 lijnen gebruik kan maken via mijn dect toestellen op de experiabox.
Ik heb al overwogen een 2e basisstation aan te sluiten op poort 2 van de experiabox, maar ik denk dat de toestelletjes altijd maar 1 van beide stations kunnen kiezen, waardoor het niet gaat werken.
Ook heb ik er aan gedacht een analoge telefooncentrale (met 2 ingangen) aan te sluiten op poort 1 én poort 2. Zo kan ik inderdaad met alle toestellen gebeld worden en tegelijkertijd bellen (2 externe lijnen) volgens mij? Ik vroeg me alleen af of dit dan ook mogelijk is met mijn dectstation, deze gaat immers met maar 1 analoog lijntje in de centrale. En door één analoog lijntje kunnen toch niet 2 gesprekken, in tegenstelling tot 1 isdn lijntje.
Ik hoop dat er mensen zijn met een oplossing, waardoor ik met mijn dect telefoons 2 lijnen kan gebruiken.
PS, al mijn huidge apparatuur is van Siemens, weet niet of dit er iets toe doet.
Edit: Iets scherper geformuleerd misschien:
Ik wil een oproep kunnen aannemen of weigeren als ik in gesprek ben, met hetzelfde toestel. Ik heb alleen geen idee of dit mogelijk is. Heb nooit een analoge lijn gehad namelijk.
Ik heb net gezien dat dit kan op de experiabox, althans, dat wat ik in het laatste zinnetje beschijf. Het schijnt dat je geluidjes hoort waarna je met een paar toetsen kan beslissen wat je met de binnenkomende oproep doet. Probleem "opgelost" dus.
[ Voor 13% gewijzigd door camelrulez op 07-04-2007 21:23 ]
Een extra basisstation op poort 2 en daar 1 van de 2 handsets op aanmelden moet gewoon kunnen werken.
Verwijderd
camelrulez,
Ik ben ook overgestapt van ISDN2 naar IPB.
Heb analoog-isdn converter (merk: Auerswald) tussen Siemens experia box en oude ISDN centrale geplaatst. Dit kastje 'maakt' van de twee analoge signalen (poort 1 en poort 2) weer een ISDN signaal. Kost ca 200 Euro. Werkt als een zonnetje! Alle oude centralefuncties blijven gewoon werken, niet zo kieskeurig voor wat betreft de gebruikte (dect) telefoontoestellen.
Ik ben ook overgestapt van ISDN2 naar IPB.
Heb analoog-isdn converter (merk: Auerswald) tussen Siemens experia box en oude ISDN centrale geplaatst. Dit kastje 'maakt' van de twee analoge signalen (poort 1 en poort 2) weer een ISDN signaal. Kost ca 200 Euro. Werkt als een zonnetje! Alle oude centralefuncties blijven gewoon werken, niet zo kieskeurig voor wat betreft de gebruikte (dect) telefoontoestellen.
Spooktelefoonsoplossing deel 1: indien het IPB helemaal geporteerd is (dus analoog bellen is niet meer mogelijk) dan , indien aanwezig, splitter verwijderen. Vreemd dat het voorkomt daarbij en zou niet mogen maar er zijn mensen waarbij dit soelaas biedt.nickvd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:06:
[...]
Waarschijnlijk is het continu de telefoon telemarketeer geweest.... Die bellen en pas na een paar sec krijg je iemand... is er niemand vrij dan krijg je ruis.... ZEER klantonvriendelijk.
Dit komt echter vaker voor, dus ik geef niet alleen telegraaf de schuld.
deel 2: Veel logischer is inderdaad telemarketeers en wat hierbij veel verlichting biedt is nummer melden op www.infofilter.nl waardoor een heleboel telemarketeers niet meer bellen. Biedt geen 100% garantie maar helpt bij zeer veel mensen.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Hallo, hier sinds afgelopen vrijdag het volgende probleem:
Vrijdag rond 22:00 uur:
PC via gigaset usb adapter 108 op experia (siemens) geconnect voor internet
Xbox 360 via ethernet geconnect op experia (siemens).
xbox live disconnect -> alle lampjes op experia branden normaal (Power, adsl, @, wifi en voip)
PC kan geen verbinding maken met internet...ziet wel de experiabox.
enige minuten later branden alleen de lampjes power en adsl op de experiabox
geen telefonie en geen internet, laat staan xbox live.
gebeld met helpdesk -> powercycle -> harde reset -> SIP ingeladen -> alles werkt weer! (hulde voor de deskundige medewerker!)
Vanavond 22:04 uur:
Xbox 360 via ethernet geconnect op experia (siemens) Gears of War coop op insane.
xbox live disconnect -> alle lampjes op experia branden normaal (Power, adsl, @, wifi en voip)
gebeld met helpdesk -> powercycle -> harde reset -> SIP ingeladen -> alles werkt weer! (hulde voor de deskundige medewerker!)
Het vermoeden van de medewerker is dat een update-script wat dit weekend naar alle experia eigenaren geupload zou zijn voor deze problemen zorgt, of dat de experiabox gaar is en vervangen dient te worden.
En ja alles is correct aangesloten...deze setup werkt al 2,5 jaar prima in een nieuwbouwhuis.
Iemand een idee?!
Vrijdag rond 22:00 uur:
Xbox 360 via ethernet geconnect op experia (siemens).
Vanavond 22:04 uur:
Xbox 360 via ethernet geconnect op experia (siemens) Gears of War coop op insane.
Het vermoeden van de medewerker is dat een update-script wat dit weekend naar alle experia eigenaren geupload zou zijn voor deze problemen zorgt, of dat de experiabox gaar is en vervangen dient te worden.
En ja alles is correct aangesloten...deze setup werkt al 2,5 jaar prima in een nieuwbouwhuis.
Iemand een idee?!
Iets zeg mij dat je box wat brakjes is. 2x harde reset binnen een uur hoord niet nodig te zijn (hoort eigenlijk uberhaupt niet nodig te zijn..).
Zeker als je telefonie dr ook bij uitklapt zou ik nog een keer met KPN bellen.. En dan niet met de klacht dat je xbox niet werkt maar meer dat je elk half uur (gok ik ongeveer) een reset uit mag voeren om een werkende verbinding te houden....
Hoe je het nou wend of keert (yay spelling en werkwoorden, daar ben ik slecht in) dat hoort niet voor te komen..punt..
edit:
spelling++
spelling++
blub
@foamy
Nou, het is niet zo dat ik ieder half uur een harde reset moet doen. Het is wel frappant dat zowel afgelopen vrijdag als gisteren (zondag) rond hetzelfde tijdstip de experiabox kuren begint te vertonen terwijl dit voorheen nooit is voorgekomen. De helpdeskmedewerker zou mij a.s. donderdag nog eens terugbellen om te vragen of er zich nog soortgelijke problemen voorgedaan hebben. In ieder geval zijn er tickets voor aangemaakt en afgesloten. Mocht zich nog eens zoiets voordoen, dan stelde hij voor dat ik terug zou bellen, verwijs naar de tickets en een nieuwe box moet laten installeren door de monteur van kpn. Ach ja, ik ben tevreden over de reaktie van de helpdesk, en electronica is kwetsbaar. Het vreemde is, dat ik na die harde reset van gisteren verder geen enkele last meer had.
Synct die experia rond 22:00 uur met kpn/planet of zo?
Nou, het is niet zo dat ik ieder half uur een harde reset moet doen. Het is wel frappant dat zowel afgelopen vrijdag als gisteren (zondag) rond hetzelfde tijdstip de experiabox kuren begint te vertonen terwijl dit voorheen nooit is voorgekomen. De helpdeskmedewerker zou mij a.s. donderdag nog eens terugbellen om te vragen of er zich nog soortgelijke problemen voorgedaan hebben. In ieder geval zijn er tickets voor aangemaakt en afgesloten. Mocht zich nog eens zoiets voordoen, dan stelde hij voor dat ik terug zou bellen, verwijs naar de tickets en een nieuwe box moet laten installeren door de monteur van kpn. Ach ja, ik ben tevreden over de reaktie van de helpdesk, en electronica is kwetsbaar. Het vreemde is, dat ik na die harde reset van gisteren verder geen enkele last meer had.
Synct die experia rond 22:00 uur met kpn/planet of zo?
Ezelsbruggetje: vervang het werkwoord door 'roepen' dan hoor je meteen hoe je het schrijft, al zal de zin zelf dan nergens meer op slaan. In dit geval: hoe je het ook roept of roept > hoe je het ook wendT of keert....Foamy schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:38:
[...]
Hoe je het nou wend of keert (yay spelling en werkwoorden, daar ben ik slecht in) dat hoort niet voor te komen..punt..
Gistermiddag half zes is mijn box vastgelopen, na een uptime van zo'n 20 dagen. Geen telefonie, geen internet (ook m'n webserver was onbereikbaar). Wireless werkte ook niet, dus als eerste ff de UTP kabel gepakt en geprobeerd de box te pingen, dat werkte ook niet. Alle lampjes brandden wel zoals dat normaal het geval is. Ik kreeg wel een kiestoon, dus dat gedeelte werkte nog net wel.
Ons probleem dat we geen inkomende gesprekken kunnenontvangen is er nog steeds (behalve dan enkele minuten na zelf gebeld te hebben)
Nu heb ik daar al enkele keren contact over gehad met een helpdesk, die konden schijnbaar weinig doen, werd namelijk vorige week gebeld dat ze een monteur langs wilden sturen om het op te lossen (wat kan zon monteur dan nog doen ?) maar daar vragen ze dan wel vrolijk even 50 euro voor... is dat normaal ofzo, halve bak verbinding leveren en dan ook nog een 50 euro vragen voor iemand die er misschien ook nieteens iets aan kan doen ... ?
Nu heb ik daar al enkele keren contact over gehad met een helpdesk, die konden schijnbaar weinig doen, werd namelijk vorige week gebeld dat ze een monteur langs wilden sturen om het op te lossen (wat kan zon monteur dan nog doen ?) maar daar vragen ze dan wel vrolijk even 50 euro voor... is dat normaal ofzo, halve bak verbinding leveren en dan ook nog een 50 euro vragen voor iemand die er misschien ook nieteens iets aan kan doen ... ?
Verwijderd
De monteur wordt gestuurd om uit te sluiten dat het in het klantdomein zit. Ligt het bij jou, vette pech, 50 euro leergeld. Ligt het niet bij jou, vette pech voor KPN, monteur rekent met hen af.
Het probleem dat je hebt overigens doet me vermoeden dat ergens in het traject een koppeling niet goed gaat, geen monteur die daar wat aan kan verhelpen. Dat moet door dan naar verderopgelegen afdelingen...
Het probleem dat je hebt overigens doet me vermoeden dat ergens in het traject een koppeling niet goed gaat, geen monteur die daar wat aan kan verhelpen. Dat moet door dan naar verderopgelegen afdelingen...
04/10/2007 19:43:01 **SYN Flood to Host** 192.168.2.4, 1536->> , 80 (from ATM1 Outbound)
04/10/2007 19:08:51 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/10/2007 19:08:45 TR069:Sending inform message.
04/10/2007 19:03:56 sending ACK to 192.168.2.2
04/10/2007 19:03:56 sending OFFER to 192.168.2.2
04/10/2007 18:30:42 sending ACK to 192.168.2.4
04/10/2007 18:30:25 sending ACK to 192.168.2.4
04/10/2007 18:15:46 sending ACK to 192.168.2.5
04/10/2007 18:15:46 sending OFFER to 192.168.2.5
04/10/2007 18:08:51 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/10/2007 18:08:45 TR069:Sending inform message.
04/10/2007 17:08:50 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/10/2007 17:08:45 TR069:Sending inform message.
04/10/2007 17:07:25 NTP Date/Time updated.
04/10/2007 16:09:03 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/10/2007 16:08:57 TR069:Sending inform message.
04/10/2007 15:09:02 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/10/2007 15:08:57 TR069:Sending inform message.
04/10/2007 14:09:03 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
04/10/2007 14:08:57 TR069:Sending inform message.
04/10/2007 13:09:02 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
Dit soort meldingen staan bij mij in de log.
Ik denk dat er iets niet zo lekker is bij KPN?!
Verwijderd
Ik heb toch maar een netwerkdisk aangeschaft en deze met applicatie toewijzing remote toegankelijk gemaakt via FTP. (nog steeds de xxx.10 firmware).
Werkt perfect!
Maar ik wilde weer teveel: een http verbinding met dat ding toegankelijk maken. In de speedtouch dit gekozen en helaas het verkeerde device, mijn pc gekozen. Resultaat was een onconfigureerbare speedtouch, de http verbinding werd naar pc geroute.
Harde reset uitgevoerd en jawel: wel internet, maar geen telefonie meer...
Via de storingsdienst in 5 minuutjes geholpen met een resync op de sip-servers.
Hoe kan ik er voor zorgen dat een http request van buitenaf geroute wordt naar een andere poort/ip adres? Ik kan niet echt duidelijk vinden in de 'eigen instelling maken voor port forwarding' wat nou waar ingevuld moet worden.
Dit dus in ascii-art:
internet:80----- ExpBox---[192.168.1.100:80]
lokaal 192.168.1.70:80---ExpBox -- ExpBox (om de EB te configureren....)
Werkt perfect!
Maar ik wilde weer teveel: een http verbinding met dat ding toegankelijk maken. In de speedtouch dit gekozen en helaas het verkeerde device, mijn pc gekozen. Resultaat was een onconfigureerbare speedtouch, de http verbinding werd naar pc geroute.
Harde reset uitgevoerd en jawel: wel internet, maar geen telefonie meer...
Via de storingsdienst in 5 minuutjes geholpen met een resync op de sip-servers.
Hoe kan ik er voor zorgen dat een http request van buitenaf geroute wordt naar een andere poort/ip adres? Ik kan niet echt duidelijk vinden in de 'eigen instelling maken voor port forwarding' wat nou waar ingevuld moet worden.
Dit dus in ascii-art:
internet:80----- ExpBox---[192.168.1.100:80]
lokaal 192.168.1.70:80---ExpBox -- ExpBox (om de EB te configureren....)
Vandaag telefoontje gehad van KPN over het spooknummer op onze rekening.
Ze hebben het voor ons uitgezocht. De voicemail was op hol geslagen en wij konden
hier als klant niets aan doen. Het was dus precies wat ik zelf al had ondervonden.
Als iemand onze voicemail insprak, werd dat bij ons in rekening gebracht.
De fout is inmiddels hersteld. Mocht het spooknummer na 1 maart nog op de rekening verschijnen, dan moeten we direkt weer aan de bel trekken. We krijgen 5 euro retour voor de gemaakte kosten en als tegemoedkoming. Netjes opgelost zo. Complimenten voor KPN.
Hieronder nog een deel van het verhaal voor de verduidelijking.
Gr. MF.
Ze hebben het voor ons uitgezocht. De voicemail was op hol geslagen en wij konden
hier als klant niets aan doen. Het was dus precies wat ik zelf al had ondervonden.
De fout is inmiddels hersteld. Mocht het spooknummer na 1 maart nog op de rekening verschijnen, dan moeten we direkt weer aan de bel trekken. We krijgen 5 euro retour voor de gemaakte kosten en als tegemoedkoming. Netjes opgelost zo. Complimenten voor KPN.
Gr. MF.
musicfreak2006 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:15:
In deel 11 poste ik het verhaal over een zogenaamde spook telefoonnummer.
Hieronder nog even ter verduidelijking een copie en met de berichten die anderen daarop gaven.
quote:
musicfreak2006 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:30:
Sinds 23 januari vinden we een spook telefoonnummer op onze rekening.
Het is een heel lang nummer. Als je die belt hoor je niets of je krijgt een toon dat
nummer niet bestaat.
Het nummer komt regelmatig voor op rekening en er staan ook kosten achter.
Ik heb ook al klantenservice gebeld, die mij adviseerde om een copie van rekening
op te sturen naar Klantenreacties IMK. Deze zouden het uitzoeken en mij hierover bellen.
Is inmiddels 3 weken geleden, maar niets gehoord.
Nu ben ik er achter gekomen dat de tijden die bij het nummer staan, nu juist de momenten
zijn dat onze voicemail wordt ingesproken.
Nu is mijn vraag: Moet je betalen als iemand je voicemail inspreekt?
Kan het nl. nergens op de site van Hetnet vinden.
Er staat alleen dat voicemail gratis is.
Wie kan mij een verheldering geven?
Alvast bedankt.
[...]
[...]
Het nummer waarom het gaat is: 003159431594621 Hier komt niets van ons nummer in voor.
Het kengetal hier begint wel met 0594 maar de 31 die daarna komt bestaat niet. Als je 0031 weglaat en er een 0 voorzet dan bestaat het uit 12 cijfers. Heb de laatste 2 cijfers weggelaten bij het bellen, maar kreeg geen verbinding. Heb toen 31 weggelaten, maar kreeg toen ook geen verbinding.
De tijdstippen die vermeld staan bij dit nummer op de rekening zijn dus hetzelfde als het moment dat onze voicemail is ingesproken.
Wie helpt me uit de brand?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Just curious: Werkte je voicemail wel voor de aanpassing?musicfreak2006 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:44:
Vandaag telefoontje gehad van KPN over het spooknummer op onze rekening.
Gr. MF.
[...]
....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 07:58 ]
Ivm een verhuizing wil ik IPB van Planet opzeggen. Het is net gebleken dat ik een contract heb tot 5 augustus 2007, terwijl ik begin mei er vanaf wil zijn.
Iemand tips of daar onderuit is te komen? Ik wil van Planet af en heb eigenlijk geen zin om drie maanden te moeten betalen terwijl ik er geen gebruik van kan maken.
Overigens ben ik bezig om Speedlinq op mijn nieuwe adres aan te vragen. Stel dat ik Speedlinq nu aan ga vragen, waarna ik een verhuizing van Planet aanvraag is er dan een kansje dat KPN/Planet de lijn niet verhuisd krijgt en het dus maar af laat weten?
Iemand tips of daar onderuit is te komen? Ik wil van Planet af en heb eigenlijk geen zin om drie maanden te moeten betalen terwijl ik er geen gebruik van kan maken.
Overigens ben ik bezig om Speedlinq op mijn nieuwe adres aan te vragen. Stel dat ik Speedlinq nu aan ga vragen, waarna ik een verhuizing van Planet aanvraag is er dan een kansje dat KPN/Planet de lijn niet verhuisd krijgt en het dus maar af laat weten?
[ Voor 28% gewijzigd door pven op 12-04-2007 10:02 ]
Of ze drukken hem er overheenpven schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:01:
Ivm een verhuizing wil ik IPB van Planet opzeggen. Het is net gebleken dat ik een contract heb tot 5 augustus 2007, terwijl ik begin mei er vanaf wil zijn.
Denk dat je er moeilijk onderuit kan komen, zeker als op het nieuwe adres volgens de postcode check ipb wel leverbaar is. En je bent een contract aangegaan voor een jaar, en daar zal kpn/planet je gewoon aan gaan houden
"Mekker, blaat"
Zit idd wat in, KPN is nu eenmaal de baas op haar eigen lijn. 
Ik ben aan het overwegen om het maar af te kopen. Dan maar drie maanden te veel betalen (3x70 euro) met in mijn achterhoofd dat Speedlinq drie keer zo snel is voor 45 euro minder per maand.

Ik ben aan het overwegen om het maar af te kopen. Dan maar drie maanden te veel betalen (3x70 euro) met in mijn achterhoofd dat Speedlinq drie keer zo snel is voor 45 euro minder per maand.
als jij in je nieuwe woning speedlinq aanvraagt dan komt speedlinq op die lijn en is planet niet meer te verhuizen.pven schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:01:
die zou dan door KPN afketsen.
en daarmee veroorzaak je voor de nieuwe bewoners eigenlijk een probleem en dat is dat IPB van jou op hun lijn eigenlijk zit.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Ik heb als "extra"IPB ook een extra adsllijn van Speedling, BBnet Extra, aangevraagd van 19.95pm 20down,1024 up.(ik heb reeds een werkende extra analoge lijn)pven schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:51:
Zit idd wat in, KPN is nu eenmaal de baas op haar eigen lijn.
Als Speedling geleverd is dan ga ik met IPB naar de GO variant om mijn telefoonnummer te behouden en om niet 6 week uit de lucht te zijn.
Voor 25 euro minder per maand heb ik meer snelheid+ een nog werkende analoge telefoon voor noodgevallen en mijn webcammetje kan dan, zonder mijn snelle Speedling te verstoren, in de lucht blijven via IPB. Volgend jaar kijk ik wel of IPB er helemaal uit kan.
Ik vindt deze move van mij jammer voor KPN, ze hebben erg hun best gedaan om mijn IPB in de lucht te krijgen, maar ik ben geen dief van eigen portemonnai.
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Dat wil ik dus niet. Ik wil hoe-dan-ook geen gezeik met de nieuwe bewoners, dat zou niet fair zijn.daanski82 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:28:
[...]
als jij in je nieuwe woning speedlinq aanvraagt dan komt speedlinq op die lijn en is planet niet meer te verhuizen.
die zou dan door KPN afketsen.
en daarmee veroorzaak je voor de nieuwe bewoners eigenlijk een probleem en dat is dat IPB van jou op hun lijn eigenlijk zit.
Ik ga waarschijnlijk voor de optie om het af te kopen. Dan maar ruim 200 euro 'kwijt', maar dan heb ik wel een veel goedkopere Speedlinq in het vooruitzicht.
Wat was er nou met je E-mail dan?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
Net na de post werkte het weer, zal dus wel een hikje geweest zijn. (plus minus een uur lukte het niet). Weinig nut om de vraag te laten staan.
Verwijderd
@wyrdt
Hoe denk jij 2 adsllijnen je huis binnen te krijgen? (very curious
). Voor zover bij mijn bekend is, is het technisch onmogelijk om 2 adslsignalen door 1 aansluiting te jassen (en daar bedoel ik dus beide aderparen mee, rood/blauw en wit/oranje) . Dan zal je al een 2e lijn naar je huis moeten laten aanleggen en ik denk dat je daar iets meer mee kwijt bent als wat je denkt te gaan besparen
.
@kapitein
Ik zag vandaag een melding voorbij komen dat een aantal kpnplanet boxen vanmiddag plat hebben gelegen.. daar kan de jouwe ook tussen hebben gezeten.
Hoe denk jij 2 adsllijnen je huis binnen te krijgen? (very curious
@kapitein
Ik zag vandaag een melding voorbij komen dat een aantal kpnplanet boxen vanmiddag plat hebben gelegen.. daar kan de jouwe ook tussen hebben gezeten.
In voorwaarden/regelementen/specificaties staat nergens dat dit niet mogelijk is.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:49:
@wyrdt
Hoe denk jij 2 adsllijnen je huis binnen te krijgen? (very curious). Voor zover bij mijn bekend is, is het technisch onmogelijk om 2 adslsignalen door 1 aansluiting te jassen (en daar bedoel ik dus beide aderparen mee, rood/blauw en wit/oranje) . Dan zal je al een 2e lijn naar je huis moeten laten aanleggen en ik denk dat je daar iets meer mee kwijt bent als wat je denkt te gaan besparen
.
Ik hoop niet dat je gelijk hebt.
Bij Speedling heb ik direct na jouw bericht informatie hierover gevraagd.
Ik kan er binnen 7 werkdagen vanaf, Speedling nog geen kosten gemaakt.
In iedergaval bedankt voor de tip
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Ik heb ook van die meldingen in de siemens experia boxaustin_77 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:55:
04/10/2007 19:43:01 **SYN Flood to Host** 192.168.2.4, 1536->> , 80 (from ATM1 Outbound)
Ik heb ook van die meldingen in de siemens experia box, maar dan van 200301/12/2003 03:05:34 192.168.2.127 login success
01/12/2003 03:00:57 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
01/12/2003 03:00:31 TR069:Sending inform message.
01/12/2003 02:00:56 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
01/12/2003 02:00:31 TR069:Sending inform message.
01/12/2003 01:00:57 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
01/12/2003 01:00:31 TR069:Sending inform message.
01/12/2003 00:00:56 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
01/12/2003 00:00:31 TR069:Sending inform message.
01/11/2003 23:00:57 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
01/11/2003 23:00:31 TR069:Sending inform message.
Ik ben inmiddels bijnna geheel overgestapt naar speedlinq.
KPN internetplusbellen is officieel afgelopen (volgens de brief 5 april 2007). Bijzondere was ik kon wel internetten de 6e, 7, 8 enz.
Omdat mijn jaarcontract bijna weer opnieuw begon ging ik snel weg en had ik eigenlijk ongeveer 3 weken geen internet. Vanwege verwerking enzo.
Op de 8e hadden we geen telefoon meer en ik deed sinds de 4e al elke keer kijken in het modem of er iets gewijzigd was. Op de 8e misde ik VOiP onderdeel in het modem. Internet had ik nog. Ik modem tussenuit gehaald en telefoon gewoon op de analoge mannier gedaan. Ik kon weer bellen. Ik vond het bijzonder dat ik nog kon internetten maar dacht dat zal wel via Planet ofzo lopen en dat dat vertraging heeft.. Ik dacht toen van de ADSL splitter en testte dit. Dus ik zette de splitter erop en dan telefoon en modem erop. En ja ik heb internet en telefoon. Telefoon is stabiel! en Internet ja kan beter... Maja dat komt door het rotte modem... Zodra pakket van Speedlinq binnen is (verwacht een deze dagen) dan Experia de deur uit naar KPN!
KPN internetplusbellen is officieel afgelopen (volgens de brief 5 april 2007). Bijzondere was ik kon wel internetten de 6e, 7, 8 enz.
Omdat mijn jaarcontract bijna weer opnieuw begon ging ik snel weg en had ik eigenlijk ongeveer 3 weken geen internet. Vanwege verwerking enzo.
Op de 8e hadden we geen telefoon meer en ik deed sinds de 4e al elke keer kijken in het modem of er iets gewijzigd was. Op de 8e misde ik VOiP onderdeel in het modem. Internet had ik nog. Ik modem tussenuit gehaald en telefoon gewoon op de analoge mannier gedaan. Ik kon weer bellen. Ik vond het bijzonder dat ik nog kon internetten maar dacht dat zal wel via Planet ofzo lopen en dat dat vertraging heeft.. Ik dacht toen van de ADSL splitter en testte dit. Dus ik zette de splitter erop en dan telefoon en modem erop. En ja ik heb internet en telefoon. Telefoon is stabiel! en Internet ja kan beter... Maja dat komt door het rotte modem... Zodra pakket van Speedlinq binnen is (verwacht een deze dagen) dan Experia de deur uit naar KPN!
Je moet een vrije lijn hebben dit zijn ook de vereisten. In jou geval heb je die niet meer. Je kunt er een extra laten maken maar dit kan best prijzig zijn. 2x ADSL op 1 ader... Dan had het abbo Dual ADSL ofzo wel bestaan inmiddels denk ik...wyrdt schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:51:
[...]
In voorwaarden/regelementen/specificaties staat nergens dat dit niet mogelijk is.
Ik hoop niet dat je gelijk hebt.
Bij Speedling heb ik direct na jouw bericht informatie hierover gevraagd.
Ik kan er binnen 7 werkdagen vanaf, Speedling nog geen kosten gemaakt.
In iedergaval bedankt voor de tip
Dit topic is gesloten.