We hebben nu bijna een half jaar IPB. IPB is flink verbeterd! We hadden 3 problemen, nu nog slechts één.
1). Stotterend telefoonverkeer. Iets downloaden van nieuwsgroepen was niet mogelijk. Dit is van de ene op de andere dag door KPN opgelost en nu kan ik prima downloaden! Ok je hoort wel een klein verschil als je belt maar het is 300% verbeterd

Probleem is dus opgelost
2). Eerste 2 seconden van een telefoongresprek vallen weg. Is nu opgelost sinds de laatste firmware-update

Probleem is dus ook opgelost.
3). Dit probleem is erg vervelend en krijgen we niet opgelost. Ik ben hier en op ipbforum ook nog niemand tegengekomen met dit probleem. Ik zal het proberen uit te leggen.
We hadden eerst ISDN. ISDN-apparatuur is onbruikbaar dus die hebben we allemaal gewoon weggegooid. Nieuwe apparatuur aangeschaft: de Boston telefoons van KPN. 2 basisstations met 2 telefoons per basisstation. Dus we hebben 4 losse telefoons.
Het probleem is nu: op het moment dat iemand belt gaan de lampjes van de basisstations meteen knipperen, dat is goed. Maar voordat de telefoons overgaan ben je 5-10 seconden verder. Dus als iemand belt horen wij dat pas meestal na de 3e keer overgaan ongeveer. Dus we hebben vrij vaak dat mensen denken dat we niet thuis zijn en ophangen simpelweg omdat wij de telefoon niet snel genoeg opnemen.
- Het is geen probleem van de telefoons. Anders zou hooguit 1 van de 4 telefoons of 1 van de 2 basisstations dat probleem hebben maar niet allemaal.
- Het is ook geen probleem van de Experia Box, aangezien we een oude analoge telefoon hebben aangesloten en daarbij werkt het wél perfect.
- Het probleem moet dus op een of andere manier liggen aan een combinatie van de Experia Box met de Boston telefoons.
Ik ben ook bij KPN geweest, die weten ook geen oplossing, ik mocht wel alle boston telefoons terugbrengen maar dat is ook niet fijn aangezien alles perfect werkt behalve dit.
Het probleem gebeurt zowel op de 1e als de 2e poort van de Experia Box.
Iemand die dit probleem bekend voorkomt en evt weet hoe het op te lossen is?