[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:04:
Dit is veruit het grootste KPN drama dat ik ooit heb meegemaakt. Ik heb in december al aangegeven dat ik van mijn IPB light abbo naar een belbudget analoge lijn wil worden omgezet vanwege de vele storingen met telefonie en de brakke internetverbinding, de dame aan de telefoon zei dat dit geregeld voor me zou worden en dat ik meteen naar een analoge lijn zou worden omgezet (waardoor ik niet onbereikbaar zou komen te zitten). Dit is vandaag gebeurd, netjes afgesloten, maar niet overgezet naar een analoge lijn!

Ik bel naar de helpdesk, natuurlijk "wordt er wat voor me opgezocht" waarna ik na 12 minuten in de wacht zit en, wat een verrassing, de verbinding verbroken wordt. Ik bel weer, en deze keer wist de o zo vriendelijke man mij te vertellen dat het 6 werkdagen duurt voordat een nieuwe analoge lijn wordt opgeleverd en dat ik weer aansluitkosten moet gaan betalen! Dit terwijl tijdens het telefonische afzeggesprek begin december waarin ik herhaaldelijk aan de dame vroeg of hier kosten aan verbonden zaten zij elke keer "nee" zei. "Tja, dat is dan foute informatie meneer... maar ik zal het even opnieuw voor u nakijken". En nee, het bleek dat ik inderdaad geen aansluitkosten hoefde te betalen en dat ik binnen een "paar dagen" wordt teruggebeld door een collega. In de tussentijd ben ik thuis wel lekker onbereikbaar.

"KPN sluit je aan"? Eerder KPN sluit je af! :(
Ik heb tot begin maart 1,5 jaar IPB gehad (heb bij de eerste 2000 gebruikers gezeten), in het begin bergen storingen gehad maar sinds begin 2006 werkte e.a. ok. Helaas heeft KPN verzuimd om de prijsstelling concurrerend te houden en toen bij een paar storingen in december de service ook nog eens zwaar onder de maat bleek te zijn(gezien de prijs) heb ik besloten om afscheid te nemen en naar Tiscali te gaan(tot nu toe bevalt dat, misschien dat ik over een jaar mijn belbudget nummer ernaartoe laat migreren). Een paar punten uit de overstap:
* om risico's te vermijden overgestapt naar belbudget, helaas probeerde KPN wel nog een monteur langs te sturen(op mijn kosten) die ik geweigerd heb.
* Zolang je IPB aansluiting niet opgedoekt is kun je niet gebeld worden door IPB abbonnes
* Ik heb expliciet geroepen dat ik geen nieuw contract voor direct-adsl aan wou gaan(jaar abbonement) want ook daarvan is de prijs niet concurrend als je alternatieven hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Hey allen,

Zijn er bij meer mensen problemen om te downloaden via de nieuwsgroepen van IPB of planet of hetnet? Ik heb IPB en tot een paar dagen geleden kon ik vrolijk downloaden. news.kpnplanet.nl en nova.planet.nl werken niet meer.

De volgende error code krijg ik:
Unable to connect to news.kpnplanet.nl:119400 news.kpnplanet.nl:Your host connection reached. (ook als ik maar 1 connectie gebruik) en
Error while selecting group.

[ Voor 30% gewijzigd door trabuca op 12-03-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 10:35
Hier werken de nieuwsgroepen gewoon nog perfect..... kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem, 3 draadjes, 80kb per draadje. Gewoon gaan met de banaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:13
@ Trabuca.
Gaat ook goed maar af en toe krijg ik dezelfde melding, gekke is dat dan meestal een "repair connection" van me Lan verbinding de oplossing brengt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:57:
[...]

[/quote]

[...]

Heb dit ook geprobeerd. Werkt inderdaad. Maar als ik wat heen en weer ga kopieren loopt mijn pc vast. Ik kan dan alleen maar pc herstarten of usb-key uit box halen, want dan wordt verbinding verbroken en ik kan weer op pc werken.
Welke usb-key gebruiken jullie?? Ik heb verschillende geprobeerd maar geen van alle werkte.
En zijn er meer mensen met dit probleem??
Firmware is de laatste
Regeltjes van de opta?
Ik kan mijn regionummer waar en wanneer ik maar wil gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Blijkbaar loopt die nieuwe firmware toch niet zoals ik zelf had verwacht.
Krijg de laatste tijd van de mensen te horen die ons proberen te bellen dat het nummer niet in gebruik is.
Dit probleem had ik ook met de vorige firmware en blijkbaar gaat het toch iets niet lekker hier.

Telefoon gaat hier dan wel over maar op het moment dat je opneemt hoor je niets.
De ander persoon hoort dan op dat moment dit nummer is niet ingebruik.

Modem gereset maar zonder resultaat.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Momenten dat het gebeurd word er geen gebruik gemaakt van Internet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
News groepen werkt niet meer via KPN IPB!

De volgende error code krijg ik ook
Unable to connect to news.kpnplanet.nl:119400 news.kpnplanet.nl:Your host connection reached

Wat is hier nu weer aan de hand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

John J. schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:01:
News groepen werkt niet meer via KPN IPB!

De volgende error code krijg ik ook
Unable to connect to news.kpnplanet.nl:119400 news.kpnplanet.nl:Your host connection reached

Wat is hier nu weer aan de hand???
Sluit je newsprogramma eens af en desnoods je pc restarten. Je hebt teveel open connecties naar de newsservers lopen.
Dit wil nog wel eens foutgaan, terwijl je maar 3 connecties open hebt staan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

slaay schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:14:
[...]
Dit wil nog wel eens foutgaan, terwijl je maar 3 connecties open hebt staan.
Programma's als Grabbit gaan erg slordig om met de connecties. Hij sluit ze niet netjes maar laat ze aflopen. Jij denkt dat je er maar 3 hebt, maar hij opent ze na elkaar voor iedere nieuwe file download. Dan zijn de 'oude' nog niet echt weg en dan zijn de volgende al weer open. De nieuwsserver ziet dat als teveel connecties. En het gaat ook wel eens mis als de hele server vol zit tijdens de spitstijden. Dan kan het bij twee al mis gaan

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb al de hele week een aangename download snelheid (ipb lite + mine).
Ik kwam er achter omdat speedtest 't aangaf (Limiet overschreden). :?
Ik ook de 10mb test van xs4all gedaan en daar ook een gemiddelde van 3.8 mb.
mijn upload snelheid en aantal connecties zijn niet "opgevoerd".

in mijn speedtouch is niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
Nog steeds problemen vandaag met de news server, Experia reset gegeven helpt niets.
PC uit/aan helpt ook niet.
Ik gebruik newsleecheer met 3 bots, terug gebracht naar 1 bot, geen resultaat.
Grabit geprobeerd, ook geen resultaat.
Gekeken of er poorten open bleven staan na het sluiten van newsleecher, maar ik zie 119 netjes sluiten.

Mijn vraag is ligt de News server van KPN er soms voor bepaalde IP's eruit, ik zie dat meer mensen er last van hebben en/of krijgen.
Of ligt het aan de nieuwe softwate die er verleden week in is gekomen.

Graag reactie.

mvg.
jj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
News server KPN niet meer te bereiken, contact gehad met HD KPN hier over.
Het volgende werd mij verteld: i.v.m. drukte van de news servers is er een snelheids limiet ingesteld 80 Kb * 3 = 240 Kb max. en................. er is een data limiet.
Van de data limiet, hoeveel kon mij niet verteld worden wat het max. is, dat is natuurlijk een vreemde zaak.
En ook niet of de overschrijding per week of maand geregeld wordt.
Al met al kon dat wel eens de reden zijn dat ik geen contact meer kan krijgen van de news groep van KPN.

mvg.
jj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Jan-E schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:59:
[...]
Paar opties: maak van die laatste twee ook 5074, forward 5060 en 5074 naar het IP-nummer van je Gigaset en zet je Gigaset in DMZ. Met een combinatie van die opties zou het wel moeten lukken.
Jan,

Het heeft even geduurd voordat ik het uitgest heb maar het werkt! Ik heb nu dus mijn geografische nummer in de Gigaset C450IP staan. Zolang ik maar aan het KPN ADSL netwerk hang, kan ik overal, via SIP, met dit nummer bellen :)

Grote dank voor je hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 12-09 19:29
robertwebbe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:27:
Het heeft even geduurd voordat ik het uitgest heb maar het werkt! Ik heb nu dus mijn geografische nummer in de Gigaset C450IP staan. Zolang ik maar aan het KPN ADSL netwerk hang, kan ik overal, via SIP, met dit nummer bellen :)
Probeer ook af en toe eens jezelf te bellen met een mobieltje. Ik kreeg dan soms (!?) te horen "Dit nummer is niet in gebruik", ook al was het nummer gewoon geregistreerd door mijn ATA. Net alsof de Siemens EB toch weer dwars zat en het SIP-verkeer voor mijn 020 onderschepte, maar niet kwijt kon. Nu heb ik mijn 020-nummer dus toch weer doorgeschakeld naar mijn 084 en registreer beide in mijn ATA. Uitgaand gaat via de 020-registratie, inkomend via de 084-registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
VWB de nieuwsgroepen ...dit riep ik een tijdje terug in dit topic en nog heb ik geen succes met nieuwsgroepen .
KPN zegt doodleuk geen ondersteuning te geven , tis een "service"
Mijn indruk is dat ze langzamerhand toegang tot hun nieuwsgroep dichtgooien voor ipb'rs die veel verkeer genereren.Let maar op er roepen hier steeds meer dat ze er niet meer inkomen.

Ik heb de snelheid naar beneden gegooid (want alleen surfen gaat snel genoeg met 3000), dit scheelt me dik 20 euro.
Nu toch maar gedaan wat de meesten doen ...een betaalservice.Voor 5 euro heb ik een verbinding met een goede nieuwsgroep server.
Zo kan ik i.i.g. iets neerhalen als ik wil , dit mag best even duren want de snelheid gooi ik niet weer omhoog.
Ik merk dat het beetje wat ik neerhaal snel genoeg binnenkomt, en dan nog ben ik het niet direct nodig..als het er maar komt ;)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 15:51
ik heb geen problemen met nieuwsgroepen.trek nog steeds met 600kb bestanden binnen.en dit gewoon via planet zijn eigen newsgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijho005
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05-2024
Is er iemand die een Asterisk-server werkend heeft op poort 101 of 102 van de Experiabox van IPB.
Met x-lite lukt het wel maar met Asterisk lukt het niet. Geeft sip foutcode 401.
Of heeft iemand een werkende sip.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Jan-E schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:37:
[...]
Probeer ook af en toe eens jezelf te bellen met een mobieltje. Ik kreeg dan soms (!?) te horen "Dit nummer is niet in gebruik", ook al was het nummer gewoon geregistreerd door mijn ATA. Net alsof de Siemens EB toch weer dwars zat en het SIP-verkeer voor mijn 020 onderschepte, maar niet kwijt kon. Nu heb ik mijn 020-nummer dus toch weer doorgeschakeld naar mijn 084 en registreer beide in mijn ATA. Uitgaand gaat via de 020-registratie, inkomend via de 084-registratie.
Ik kon prima uitgaand bellen en gebeld worden. Alleen werkte de ATA in de Experiabox dan niet meer (verkeer werd natuurlijk omgeleid), ik kon niet meer gebeld worden op zelf uitbellen (congestietoon).

Na beëindiging van het experiment (alles weer netjes terug gezet) bleef de Experiabox weigerachtig, zelfs reset van 10 seconden hielp niet. Ik heb KPN moeten bellen om het weer te herstellen :$ , ze moesten iets goed zetten op de SIP server. Gelukkig kon dat allemaal direct geregeld worden in één telefoontje van nog geen 10 minuten (lucky me dat ik Z-IPB heb).

Bij de weg, heeft iemand enig idee wat de realm zou moeten zijn? Bij mij is die leeg als ik de html bron bekijk: voip_account[0].realm="";.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 14-03-2007 12:42 . Reden: realm vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
robertwebbe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:19:
Ik kon prima uitgaand bellen en gebeld worden. Alleen werkte de ATA in de Experiabox dan niet meer (verkeer werd natuurlijk omgeleid), ik kon niet meer gebeld worden of zelf uitbellen (congestietoon).
Klopt natuurlijk, heb ik ook.
Na beëindiging van het experiment (alles weer netjes terug gezet) bleef de Experiabox weigerachtig, zelfs reset van 10 seconden hielp niet. Ik heb KPN moeten bellen om het weer te herstellen :$ , ze moesten iets goed zetten op de SIP server.
Heb ik soms ook last van, maar tot nu toe hielpen een paar reboots (niet eens reset) altijd.
Bij de weg, heeft iemand enig idee wat de realm zou moeten zijn? Bij mij is die leeg als ik de html bron bekijk: voip_account[0].realm="";.
Dat was ooit: IPPhone_realm_01.kpn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* Viel bijna van me stoel toen ik de HD belde...snel vakkundig geholpen en zelfs terug gebeld door de medewerker of het probleem verholpen was. *O* Komt dit door de "botte bijl" d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
psycomania schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:59:
ik heb geen problemen met nieuwsgroepen.trek nog steeds met 600kb bestanden binnen.en dit gewoon via planet zijn eigen newsgroepen
NOG vandaar dat ik zeg dat het met mij en een paar anderen is begonnen en nu "hoor "je het steeds vaker .
Ik hoop het niet maar ik ben bang dat er meer volgen waar het niet meer bij wil.
Volgens mij (aan de helpdesk te horen ) bij iedereen.Lekker vriendelijk en zonder de klant te informeren. :(

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

even bij mijn ouders geinformeerd (ipb hetnetters) maar daar gaat hij nog steeds als een trein (is gewoon een alias van nova.planet.nl , net als de kpnplanet newsserver)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:16:
*O* Viel bijna van me stoel toen ik de HD belde...snel vakkundig geholpen en zelfs terug gebeld door de medewerker of het probleem verholpen was. *O* Komt dit door de "botte bijl" d:)b :w
Ja komt doordat sinds een tijdje (was ff ziek) de 2e helpdesk erbij gekomen is :D (er komt geen 3e uit eindhoven, eindhoven was nl de plek waar de opleiding plaats vond).

Maar bel aub tussen 12:00-19:00, in die tijdsperiode is er 0 tot 1min wachtijd gemiddeld. Daarvoor of daarna kan het wat drukker zijn. Ook zat de consumentenbond achter KPN aan en dreigde met rechtzaken als ze niet snel de klanten holpen waarvan het probleem al xx dagen openstond.

Verder zijn er renovaties doorgevoerd, meer agents erbij, bijgeschoold etc zoals de directeur in Kassa allemaal zei. Had het al een 50 posts eerder dacht ik gepost, de directeur van ons bedrijf komt alleen langs als hij ammo had om mee te schieten, en dat had ie :D voor die 40.000 klanten (van de 650.000) die op het moment een klein (kabeltje vergeten) tot groot probleem hebben (hadden?) is het een stuk prettiger geworden.

En damnz dat scheelt voor de mensen die bij de helpdesk werken, ik moet zelf ook wel es opbellen voor mijn ouders en dan sta je zelf te wachten en maak je het zelf allemaal mee, wordt je nie zo vrolijk van. Maar gelukkig zit er een happy ending bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:04
John J. schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:23:
Nog steeds problemen vandaag met de news server, Experia reset gegeven helpt niets.
PC uit/aan helpt ook niet.
Ik gebruik newsleecheer met 3 bots, terug gebracht naar 1 bot, geen resultaat.
Grabit geprobeerd, ook geen resultaat.
Gekeken of er poorten open bleven staan na het sluiten van newsleecher, maar ik zie 119 netjes sluiten.

Mijn vraag is ligt de News server van KPN er soms voor bepaalde IP's eruit, ik zie dat meer mensen er last van hebben en/of krijgen.
Of ligt het aan de nieuwe softwate die er verleden week in is gekomen.

Graag reactie.

mvg.
jj
hier ook al enige tijd grote problemen met nieuwsgroepen zit op news.kpnplanet.nl en heb er behoorlijk gebruik van gemaakt; hartstikke jammer dat kpn deze extra service niet langer ondersteund en voor veel gebruikers met (te) veel data limiteert en zelfs afsluit.
Voor mij was de ondersteuning van nieuwsgroepen en de redelijke goede reputatie van kpn daarin de druppel om voor ipb te kiezen en niet voor een andere provider; voor mij wordt het op deze manier minder interessant om voor kpn te kiezen en kan bij een andere provider meer snelheid krijgen tegen een mindere prijs en sluit dan wel een abo af bij een payserver; ben dan nog steeds goedkoper uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Fridge-RaideR schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:30:
[...]

Ja komt doordat sinds een tijdje (was ff ziek) de 2e helpdesk erbij gekomen is :D (er komt geen 3e uit eindhoven, eindhoven was nl de plek waar de opleiding plaats vond).

Maar bel aub tussen 12:00-19:00, in die tijdsperiode is er 0 tot 1min wachtijd gemiddeld. Daarvoor of daarna kan het wat drukker zijn. Ook zat de consumentenbond achter KPN aan en dreigde met rechtzaken als ze niet snel de klanten holpen waarvan het probleem al xx dagen openstond.

Verder zijn er renovaties doorgevoerd, meer agents erbij, bijgeschoold etc zoals de directeur in Kassa allemaal zei. Had het al een 50 posts eerder dacht ik gepost, de directeur van ons bedrijf komt alleen langs als hij ammo had om mee te schieten, en dat had ie :D voor die 40.000 klanten (van de 650.000) die op het moment een klein (kabeltje vergeten) tot groot probleem hebben (hadden?) is het een stuk prettiger geworden.

En damnz dat scheelt voor de mensen die bij de helpdesk werken, ik moet zelf ook wel es opbellen voor mijn ouders en dan sta je zelf te wachten en maak je het zelf allemaal mee, wordt je nie zo vrolijk van. Maar gelukkig zit er een happy ending bij.
Het is inderdaad heerlijk, gisteren ook telkens 1 tot 5 man in de wacht, geen boze klanten die te lang in de rij hebben gestaan en je kan lekker de tijd nemen. Een verademing! Hopen dat dit niet alleen aan het lekkere weer ligt, maar voornamelijk aan de andere nieuwe locaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Peedy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:24:
Het is inderdaad heerlijk, gisteren ook telkens 1 tot 5 man in de wacht, geen boze klanten die te lang in de rij hebben gestaan en je kan lekker de tijd nemen. Een verademing! Hopen dat dit niet alleen aan het lekkere weer ligt, maar voornamelijk aan de andere nieuwe locaties :)
Als ik moet kiezen heb ik liever het lekkere weer dan de korte wachttijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here ;)

De betere bezetting heeft wel als voordeel dat er nu ook tijd over is voor uitzoekwerk etc op de HD. Heb de luxe gehad een aantal verbeterpunten te kunnen aandragen, is ook wel eens fijn ipv alleen maar "heeft u het modem al uit en aan gehad voor u ons belde? " te vragen ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Een kennis heeft een Internet-aansluiting nodig. Er is geen vaste telefoon aansluiting (aansluiting zal er wel zijn maar abonnement niet) aanwezig. Nu leek de InternetPlusBellen variant van HetNet wel wat. Wat zijn de ervaringen als er nog geen aansluiting aanwezig is? Kan ik gewoon via de website bestellen? Of kan ik beter telefonisch bestellen, waar? (Over zo'n situatie staat op de site van HetNet niks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he gaste ook zo druk,lampje op de aspect is de hele dag al uit!!
Zal wel veranderen na 20.00 uur....iemand van jullie werkzaam in het zuiden van het land(kpn)?
zit zelf in groningen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:13:
he gaste ook zo druk,lampje op de aspect is de hele dag al uit!!
Zal wel veranderen na 20.00 uur....iemand van jullie werkzaam in het zuiden van het land(kpn)?
zit zelf in groningen ....
Hij was net even rood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar ik heb schijnbaar last van een bekend probleem wat niet bij mij bekend was :'(

Het gaat om faxen met een Experia box.

Overal op de websites en aanbiedingen en zelfs aan de telefoon: "Stapt u over van een analoge (PSTN) aansluiting over naar InternetPlusBellen , dan kunt u uw huidige PSTN randapparatuur (fax, telefoon, huiscentrale) blijven gebruiken."

NOT het is bij onze aanbieders bekent dat hp sommige all-in-one's niet echt / echt niet werken op een Experia box.
En wat heb ik dus, een hp 3310 all-in-one.

Hun oplossing: U kunt een extra analoge lijn nemen voor x,xx per maand.
Mijn oplossing: Zet alles maar weer kostenloos terug naar mijn analoge lijn.

Bij deze dus een waarschuwing. Niet alles fax apparatuur werkt op een Experia.

(ps. Vandaag 4 maal naar hun helpdesk gebeld 2x werd de verbinding verbroken na precies 10 min en 26 sec. toeval? Of opzet ?)

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep roder wordt ie niet >:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Mr-Beamer schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:51:
...
Het gaat om faxen met een Experia box.

....
.
Hun oplossing: U kunt een extra analoge lijn nemen voor x,xx per maand.
Mijn oplossing: Zet alles maar weer kostenloos terug naar mijn analoge lijn.

Bij deze dus een waarschuwing. Niet alles fax apparatuur werkt op een Experia.

(ps. Vandaag 4 maal naar hun helpdesk gebeld 2x werd de verbinding verbroken na precies 10 min en 26 sec. toeval? Of opzet ?)
Kan het zijn dat je de grijze EB gebruikt? Wellicht biedt de nieuwe firmware dan uitkomst....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja bij grijze box is inderdaad firmware de oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

zowieso fax op tel1 hangen (iets beter signaal, vooral bij de allinones)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Westereen schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:14:
Een kennis heeft een Internet-aansluiting nodig. Er is geen vaste telefoon aansluiting (aansluiting zal er wel zijn maar abonnement niet) aanwezig. Nu leek de InternetPlusBellen variant van HetNet wel wat. Wat zijn de ervaringen als er nog geen aansluiting aanwezig is? Kan ik gewoon via de website bestellen? Of kan ik beter telefonisch bestellen, waar? (Over zo'n situatie staat op de site van HetNet niks.)
nieuwe aansluitingen zijn juist beter. Je hebt geen telefoonnummer wat gemigreerd moet worden etc. Gewoon via de site van HetNet aanvragen, en aangeven dat je nog GEEN telefoonnummer hebt. Vakje dan ook leeg laten.

Je krijgt dan vanzelf een nummer toegewezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Laatst online: 08-08 17:12
Beste Collega's,

Willen jullie alstjeblieft geen interne KPN info posten.
Ook de kleur van het lampje is interne info en niet bedoeld om naar buiten te brengen.
Ook de locaties van de callcentre's zijn niet van belang in dit topic!
Ik wil na het werk liever veilig naar buiten kunnen komen en niet belaagd worden door een kerel met een shotgun die niet kan bellen.

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het al vreemd zulke bekende termen te horen. Ik denk niet dat iedereen binnen KPN het leuk vind als je gaat posten hoe je aspect brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:18:
ja bij grijze box is inderdaad firmware de oplossing....
bij grijze box bedoel je de siemens denk ik
bij nieuwe firmware bedoel je 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)?
die heb ik er nu in iedergeval in zitten. en de fax zit ook op poort 1
Spliter is er al tussen uit.
Het kan bijna niet beter zover ik het weet.
de vraag is nu:
wachten op nieuwe firmware? (1.44 ) heb ik ergens zien staan

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de fax ligt per definitie niet aan de Experiabox maar aan een fabrikant die met wat software een fax probeert na te bootsen. Als je een echte fax op de EB aansluit heb je geen problemen. Helaas worden die tegenwoordig niet veel meer gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynacomp schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:45:
[...]

Beste Collega's,

Willen jullie alstjeblieft geen interne KPN info posten.
Ook de kleur van het lampje is interne info en niet bedoeld om naar buiten te brengen.
Ook de locaties van de callcentre's zijn niet van belang in dit topic!
Ik wil na het werk liever veilig naar buiten kunnen komen en niet belaagd worden door een kerel met een shotgun die niet kan bellen.
Vroeger kwamen ze nog met een honkbal knuppel of hakbijl........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Daar ben ik het niet mee eens
Wat maakt een fax een fax?
Als een apparaat een papieren document kan verzenden noem ik dat een fax (zonder pc etz)

Maar goed. ik heb ook al naar hp gebeld en die zeggen dat hij aan een "echte" analoge lijn moet hangen.

En ik vind wel dat het aan de EB ligt omdat hun opgeven dat je je "oude" apparatuur gewoon kan gebruiken. wat dus niet zo is.

Dus ik ben bang het het niet echt gaat werken met eventuwele nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:16:
[...]

Vroeger kwamen ze nog met een honkbal knuppel of hakbijl........
Tja, ze worden steeds moderner,

Ik wil liever ook niet geconfronteerd worden met een gamer met een BFG9000 die zijn ping tijden niet laag genoeg vind.

Maar als er klachten zijn, kom gerust langs bij ons call center in Middelburg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-Beamer schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:18:
Daar ben ik het niet mee eens
Wat maakt een fax een fax?
Als een apparaat een papieren document kan verzenden noem ik dat een fax (zonder pc etz)

Maar goed. ik heb ook al naar hp gebeld en die zeggen dat hij aan een "echte" analoge lijn moet hangen.

En ik vind wel dat het aan de EB ligt omdat hun opgeven dat je je "oude" apparatuur gewoon kan gebruiken. wat dus niet zo is.

Dus ik ben bang het het niet echt gaat werken met eventuwele nieuwe firmware.
Vroeger zat in een fax hardware die de communicatie regelde. De tonen die een fax uitstuurde aan het begin en einde van de communicatie waren hard "ingebrand" in de chip die de communicatie regelde. Tegenwoordig wordt, bij veel faxen, alles softwarematig geëmuleerd. Je kunt uit een keyboard een compleet orkest laten komen maar het klinkt nooit hetzelfde als een "live" orkest met strijkers en blazers.

KPN heeft toch gelijk, oude faxen werken prima, je HP is gewoon niet oud genoeg. Ik weet niet wat voor problemen je hebt met je fax maar in oude dagen bij de Koninklijke heb ik menig faxprobleem opgelost. Misschien heb ik nog een tip (of een oplossing)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynacomp schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:28:
[...]

Tja, ze worden steeds moderner,

Ik wil liever ook niet geconfronteerd worden met een gamer met een BFG9000 die zijn ping tijden niet laag genoeg vind.

Maar als er klachten zijn, kom gerust langs bij ons call center in Middelburg >:)
Te ver fietsen, btw mijn pasje werkt niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Ik ken faxen ook van binnen en van buiten. elektronica freak
Het probleem zit hem in de handschake en of data verlies waardoor hij de fax afbreekt. of er niet eens aan begint.
Ik denk dat er te veel ruis op de lijn zit of de bandbreedte is niet hoog genoeg.
Ik heb al geprobeerd om de fax op slow te zetten maar dat mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-Beamer schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:45:
Ik ken faxen ook van binnen en van buiten. elektronica freak
Het probleem zit hem in de handschake en of data verlies waardoor hij de fax afbreekt. of er niet eens aan begint.
Ik denk dat er te veel ruis op de lijn zit of de bandbreedte is niet hoog genoeg.
Ik heb al geprobeerd om de fax op slow te zetten maar dat mocht niet baten
Ik ben absoluut geen electronica freak. Ik ben alleen voor de Koninklijke op een aantal uitzonderlijke locaties geweest om problemen op te lossen met faxcommunicatie. Bij communicatie gaat het eigenlijk altijd om duidelijk spreken en goed luisteren. En dezelfde taal spreken is ook wel gemakkelijk.

Het zou zomaar kunnen zijn dat je fax, als hij het geprek aanneemt, een taal zegt te spreken die de tegenpartij verkeerd interpreteerd (in het NSF veld van het protocol). Dan kan de tegenpartij afhaken. Vaak is het zo dat het inkomend signaal door de fax teveel verzwakt wordt, heb dat op een booreiland bij communicatie via satelliet ook ooit meegemaakt. Door wat met de RX dB's uit te proberen is het toen toch goed gekomen. Moet je wel toegang tot het service menu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Je wilt dus zeggen dat hij mischien te veel signaal binnen krijgt.
Het zou kunnen.
Maar ja zonder service menu rechten kan je toch niks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te denken om de hele EB weg te halen en gewoon mijn eigen ADSL-modem en VoIP-apparatuur te gebruiken. Dan heb ik ook het probleem niet meer dat de EB eventueel de registratie telkens weer terugpakt van mijn ATA etc. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:49:
Ik zit erover te denken om de hele EB weg te halen en gewoon mijn eigen ADSL-modem en VoIP-apparatuur te gebruiken. Dan heb ik ook het probleem niet meer dat de EB eventueel de registratie telkens weer terugpakt van mijn ATA etc. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?
Je loopt het risico dat KPN het wachtwoord voor je VoIP account wijzigt vanwege de "bug" in de nieuwe firmware. Dan is je investering weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:12:
[...]

Je loopt het risico dat KPN het wachtwoord voor je VoIP account wijzigt vanwege de "bug" in de nieuwe firmware. Dan is je investering weg.
De apparatuur had ik al. Jammer als ze dat doen, want ik had het wachtwoord al voor die bug (met Telnet eruit gehaald). Oneerlijke wereld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:17:
[...]

De apparatuur had ik al. Jammer als ze dat doen, want ik had het wachtwoord al voor die bug (met Telnet eruit gehaald). Oneerlijke wereld :(
Nee hoor, je kunt sinds kort bij XS4ALL je geografische nummer laten koppelen aan je eigen VoIP account, zodat je eigen apparatuur kunt gebruiken. Je hebt een keuze wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:
[...]

Nee hoor, je kunt sinds kort bij XS4ALL je geografische nummer laten koppelen aan je eigen VoIP account, zodat je eigen apparatuur kunt gebruiken. Je hebt een keuze wat dat betreft.
Natuurlijk! Maar dan had ik ook Tiscali kunnen nemen ofzo. Ik bedoelde eigenlijk dus echt i.c.m. IPB. Want dat heb ik nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de brief de deur uit gedaan waarin ik het contract laat ontbinden want zelfs met die nieuwste firmware is er nog steeds echo e.d op de lijn !

Tevens word de internet verbinding geknepen tijdens het bellen.

Maar weer terug naar kabel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:16:
:'( :'( :'( Nu weer wat anders, tijdens het bellen een hikkende lijn (stukjes van het gesprek breken af) Dit gebeurt voornamelijk tijdens het surfen (browsen naar pagina's). Tijdens het downloaden van een bestand, via een webpagina of newsgroep gebeurt dit niet. Soms ook een harde klik/tik op de lijn. Als iedereen ze mond houd op de lijn hoor je een zachte ruis. Een andere telefoon is ook geprobeerd :'( :'( :'(

Een oude bug: De box (siemens) laat op een niet regelmatige manier nog steeds een tik (relais) horen, 1a 3 x per dag. Dan blijven de lampjes gewoon branden, geen verlies van tel/internet. Ik het log wordt niets vermeld. Nu willen ze wel de box vervangen voor de tik, maar dan word het een thomson, en die wil ik nu net niet, ivm met de printer.

De rest van de klachten zijn doorgezet, ze kon geen contact krijgen...

Orginele kabels, andere pc geprobeerd, de box staat met orginele kabel op het isra punt.

In september is het 2 jaar dat we IPB gebruiken...een lange tijd gaat het goed, en dan in eens beginnen we weer, (golvend effect) met problemen.....ik weet nog niet of wij ons abbo verlengen.

edit: toen wij van onze stoel afvielen betrof dit een storing dat het eerste stukje van een gesprek weg viel, icm de laatste firmware. Bleek de box aangemeld te zijn op 2 platforms :? (consumer....??)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
Een zachte ruis tijdens het gesprek is goed, die wordt juist expres aangemaakt omdat mensen anders tijdens stilte denken dat de lijn weggevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Sinds ik ben overgestapt van ADSL Comfort Naar IPB van Planet heb ik probelemen met nieuwsgroepen. Bij ADSL comfort werkte alles prima naar wens.

Nu met IPB is de downloadsnelheid niet hoog in vergelijking met mn bandbreedte (4mbit). Ook piekt de snelheid met intervallen zoals op onderstaand plaatje is te zien. Het gaat om pieken van 10sec aan en 10sec uit. Iemand ervaring met dit probleem? :?

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/ipb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 16-03-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 10-09 19:03
Hoe zit het met de firmware voor de Thomson? Komt daar ook nog een keer een update voor?
Volgens de topicstart is versie 6.2.11.11 er, maar ik zit nog steeds op Software Release: 6.2.11.10.

Ik zit nog steeds met een irritante echo op de lijn als er van buiten naar binnen wordt gebeld.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 10-09 19:03
Dynacomp schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:46:
Een zachte ruis tijdens het gesprek is goed, die wordt juist expres aangemaakt omdat mensen anders tijdens stilte denken dat de lijn weggevallen is.
Precies, daarom is het ook zo irritant met telefoons met een handsfree functie, die zetten de microfoon uit als je niet praat, je denkt dan meteen dat de ander weg is.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 10:35
Yep ook hier gaat het #%$&^& met de nieuwsgroepen ,...... jaar prima gedraaid...grrrr
Ben er bang voor....KPN heeft tegenwoordig echt wel meer nadelen als voordelen...
Wou dat ik nooit aan ipb was begonnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24

Aapje

Opel-beun
Nieuwsgroepen werken hier prima, maar bij 't bestellen van IPB is 't in het begin fout gegaan...
De troela van de telefonie desk had me moeder verteld dat het downgraden goed te doen was en dat hebben ze gedaan zonder bij mij effe te vragen :( En ik dok ervoor :/
Anyhoe, eindelijk is IPB aangesloten (5maanden later)... 5 maanden dus al op 1.5mbps internet :/

Nu wil ik upgraden, kan ik nergens vinden waar.... Wie kan een moord op een KPN topman voorkomen door me te helpen? Word echt gek 8)7 :P
Wil me 6mbit terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij mijnKPN kan je dat aanpassen. Heb ik ook pas nog gedaan.
Internetplusbellen -> Administratie -> Uw abonnement -> aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Laatst online: 26-11-2008
Hurricane schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:35:
Bij mijnKPN kan je dat aanpassen. Heb ik ook pas nog gedaan.
Internetplusbellen -> Administratie -> Uw abonnement -> aanpassen.
dan zal je wel ipb via kpn moeten hebben. als gebruiker van planet (en wellicht ook van hetnet) is deze aanpassing daar niet mogelijk.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn tweede telefoonlijn.
Op kpn.com staat alles goed ingesteld en ook op mijn modem staan de juiste nummers bij de juiste poorten.
Ik kom van isdn en ben nu al een paar weken overgestapt.
Alles werkt voor de rest en ik heb net, eindelijk, de splitter,NT1 en de huiscentrale afgesloten maar dat hielp niet.
Ik krijg een kiestoon met het tweede toestel maar er wordt geen verbinding gemaakt, ik hoor niks als ik een nummer gedraait heb.
We kunnen wel onderling bellen (101 naar 102 en andersom).
Als ik naar het tweede nummer bel krijg ik een tuu tuu tuu toon, zo'n toon dat het nummer niet bestaat.

De helpdesk is erg druk, heb net een half uur zitten wachten.

Ik vermoed dat het nummer gewoon niet geäctiveert is bij kpn, terwijl het wel gewoon verschijnt op "mijn kpn".
Heef iemand anders dit ook meegemaakt?
Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
jwagenaar schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:06:
[...]

dan zal je wel ipb via kpn moeten hebben. als gebruiker van planet (en wellicht ook van hetnet) is deze aanpassing daar niet mogelijk.
Vergeten te melden idd, ik ben planet gebruiker. Hoe ga ik dit oplossen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
BaBoOn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:20:
[...]

Bij de installatie van m'n ouders hadden ze de fout gemaakt door ipv IPB Planet Standaard, Economy te "geven". Nu heb ik lang en veel met de helpdesk gebeld en na een week of 3 bellen (niet aan 1 stuk door ;) ) heb ik het eindelijk voor elkaar dat er een helpdeskmedewerker het geregeld heeft. Deze helpdeskmedewerker kon dit niet in zijn systeem veranderen maar moest dit dmv papierwerk inorde maken. Na ongeveer een week kreeg ik toen de goede snelheid.

Kortom, misschien kun je het ook via de helpdesk proberen.

Nu alleen nog die vreselijk irritante stotteringen uit de lijn en KPN heeft er weer een tevrede klant bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Cannotwin schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:28:
[...]

Bij de installatie van m'n ouders hadden ze de fout gemaakt door ipv IPB Planet Standaard, Economy te "geven".
Zelfde is hier gebeurt dus. Ik zat op Comfort en ze hebben me effe naar Economy getrapt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

BaBoOn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:20:
[...]

Door Planet te bellen. Uitleggen dat je nu 1,5 mbit hebt en naar 6 mbit wilt.
Ik wens je er succes mee ;)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Uit de reacties in deze IPD Deel 12 kan ik opmaken dat de meeste van jullie de grijze Siemens EB hebben. Ik lees zeer weinig over de Thomson EB. Ik zie dat versie 6.2.11.11 de nieuwste firmware is voor deze box, ik heb nog steeds 6.2.11.10 zoals ik deze heb gekregen bij levering van het pakket een aantal weken terug.
Is er iemand die mij kan vertellen wat er verandert is in de .11 firmware?
Ik heb geen problemen met bellen of internetten, wellicht zijn die er meer met een Thomson EB en is dat de reden dat we ze niet of nauwelijks tegenkomen in dit forum.

Afgelopen week bij m'n buurman KPN Slim geinstalleerd. Dit pakket kwam dus ook met een grijze Siemens EB. Wat een verademing is die webinterface vergeleken met de Thomson zeg!! De hele GUI is 10 maal makkelijker en er is een 10 fout extra aan opties heb ik het idee. Is het mogelijk je Thomson te ruilen voor een Siemens? Aan de andere kant, wil ik dat wel, ik heb 0,0 problemen met mijn verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week wordt wederom onze siemens vervangen (box nr 3) Toch maar eens aan de monteur voorleggen om een Thomson te plaatsen, als dit nog mogelijk is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
slaay schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:13:
[...]

Door Planet te bellen. Uitleggen dat je nu 1,5 mbit hebt en naar 6 mbit wilt.
Ik wens je er succes mee ;)
Was al duidelijk... :+
--------
Heb de thompson hier staan, werkt prima nu. In 't begin zat ie wat te zeuren bij wat menu functies...
Nu nog bij 't toevoegen van poorten, maargoe dat doe je als 't goed is maar éen keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Ik heb wat problemen met internet via wireless. Vanochtend werkte het nog. Toen niet meer. Thomson een reboot en later ook nog een powerdown gegeven. Heeft nog 5 minuten gewerkt maar nu niet meer. Op mijn bedrade pc doet ie het prima. Gedurende mijn troubleshooting viel mij wel het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/1107/clipboard1ge2.jpg

Kan die gateway ook niet pingen.

Productnaam: SpeedTouch 780
Softwareversie: 6.2.11.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
scorelord schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:21:
Ik heb wat problemen met internet via wireless. Vanochtend werkte het nog. Toen niet meer. Thomson een reboot en later ook nog een powerdown gegeven. Heeft nog 5 minuten gewerkt maar nu niet meer. Op mijn bedrade pc doet ie het prima. Gedurende mijn troubleshooting viel mij wel het volgende op:

[afbeelding]

Dat had ik in het begin ook. Ik kon de EB niet gevonden krijgen, niet met mijn PC en ook niet met mijn Nintendo DS. Toen kwam ik erachter dat de DS hooguit WEP ondersteunt, en de EB op WPA stond. Toen ik dat veranderd had, via de andere PC in huis (bedraad, werkte uitstekend, net als bij jou), kon ik meteen online met de DS. Toen ik mijn eigen PC aanzette, was het netwerk ineens wel aanwezig. Toen heb ik de de beveiliging van mijn netwerkkaart op WEP gezet, code ingevoerd, en sindsdien heb ik geen probleem meer gehad.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Iemand enig idee waar ik drivers kan vinden van die mini pci wireless netwerkkaart die in de grijze Experia box zit :? Niet te vinden op de site van SMC iig :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
het werkt nu wel weer. Alleen de gateway lijkt niet te bereiken te zijn. Maakt niet uit.. kan weer internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

scorelord schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:21:

[afbeelding]

De gateway kun je op KPN netwerk nooit pingen. Iedere speedtouch met dit type firmware geeft dit resultaat op het KPN netwerk. Dit is dus in ieder geval geen reden om je zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:34:
Deze week wordt wederom onze siemens vervangen (box nr 3) Toch maar eens aan de monteur voorleggen om een Thomson te plaatsen, als dit nog mogelijk is... :/
Bij ons is de Siemens onlangs vevangen door een Thomson, en alle problemen van verbrekende verbindingen en verkeerd aankiezen zijn verholpen. Alleen zwaar K dat er geen usb disk meer aangehangen kan worden. Volgens de Helpdesk is de Thomson nieuwer en qua software stabieler dan de Siemens. Ze twijfelen zelfs of de Siemens nog wel wordt uitgeleverd... Denk dat ik toch maar bij de Thomson ga blijven. Liever een goede verbinding dan de optie van een usb-disk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Laatst online: 26-11-2008
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:52:
[...]
Volgens de Helpdesk is de Thomson nieuwer en qua software stabieler dan de Siemens. Ze twijfelen zelfs of de Siemens nog wel wordt uitgeleverd...
lijkt mij heel erg sterk. gebruikers van ipb met mine tv die in het bezit zijn van een speedtouch, krijgen binnenkort allemaal een siemensbox.
quote kpnsite: 05-03-2007 13:21 uur. Service mededeling Mine
KPN is continu bezig haar producten en diensten verder te verbeteren. Om hierin ook voor Mine een volgende stap te zetten zal binnenkort nieuwe software in het netwerk worden ge�nstalleerd. Dit heeft voor de klant een aantal voordelen, zoals toegang tot zijn eigen cockpit op kpn.com. Daarmee kan de klant eenvoudig zelf dienstinstellingen wijzigen en de factuur online bekijken.

Momenteel maakt de klant gebruik van een modem van het type Alcatel 716. Door de aanpassing is dit modem binnenkort niet meer bruikbaar. Daarom ontvangt de klant binnenkort van KPN een nieuw modem, de �Experiabox�. Deze krijgt de klant gratis in bruikleen. Het enige dat de klant hoeft te doen is het Alcatel 716 modem om te wisselen voor de Experiabox. Na aansluiting maakt de Experiabox zichzelf automatisch kenbaar in het KPN netwerk. Internet en Mine aansluitingen werken daarna weer ongewijzigd. Indien de klant een draadloos netwerk heeft moeten de WPA keys opnieuw ingesteld worden op PC en/of laptops.

Binnenkort ontvangt de klant brieven alsof hij/zij een nieuwe klant voor Mine is. Dit is uiteraard niet het geval. De klant ontvangt deze brieven omdat hierin de activatiecode voor de kpn.com cockpit staat en de nieuwe WPA-key, die hij/zij nodig heeft voor een eventueel draadloos priv� netwerk.

Om de overgang zonder problemen te laten verlopen, hebben wij de klant verzocht geen wijzigingen in zijn/haar huidige KPN abonnementen door te voeren totdat deze omwisseling is uitgevoerd. Dit zal naar verwachting medio maart plaats vinden.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

jwagenaar schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:00:
[...]

lijkt mij heel erg sterk. gebruikers van ipb met mine tv die in het bezit zijn van een speedtouch, krijgen binnenkort allemaal een siemensbox.

<snip>lang verhaal</snip>
Waar zie je dan dat iedereen een Siemens box krijgt?? Het gaat hier om het omwisselen van de ST716 (en dus niet de ST780 die bij IPB word gebruikt) voor een Experiabox. Dus een SX551/SX552 of een ST780...

[ Voor 62% gewijzigd door Foamy op 19-03-2007 10:19 ]

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwagenaar schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:00:
[...]

<knip>
Daarom ontvangt de klant binnenkort van KPN een nieuw modem, de �Experiabox�.
Dit hoeft niet per se de Siemens te zijn. Ik begreep dat de Thomson in elk geval voor telefonie stabieler is.

Alleen kan er op de thomson volgens de helpdesk (ook techische dienst 8)7 ) echt wel een usb stick worden aangesloten _/-\o_ . Vraag me af hoe.. (een verloopkabeltje zou in elke winkel gekocht kunnen worden, extra gemaakte kosten konden worden gedeclareerd :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:42:
[...]

Dit hoeft niet per se de Siemens te zijn. Ik begreep dat de Thomson in elk geval voor telefonie stabieler is.

Alleen kan er op de thomson volgens de helpdesk (ook techische dienst 8)7 ) echt wel een usb stick worden aangesloten _/-\o_ . Vraag me af hoe.. (een verloopkabeltje zou in elke winkel gekocht kunnen worden, extra gemaakte kosten konden worden gedeclareerd :D ).
Oh ja :? Maak me wild >:) ;) Hoe en met welk kabeltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:52:
[...]

Bij ons is de Siemens onlangs vevangen door een Thomson, en alle problemen van verbrekende verbindingen en verkeerd aankiezen zijn verholpen. Alleen zwaar K dat er geen usb disk meer aangehangen kan worden. Volgens de Helpdesk is de Thomson nieuwer en qua software stabieler dan de Siemens. Ze twijfelen zelfs of de Siemens nog wel wordt uitgeleverd... Denk dat ik toch maar bij de Thomson ga blijven. Liever een goede verbinding dan de optie van een usb-disk...
Kun je mij eens uitleggen wat nu het voordeel is om er een usb disk aan te hangen? Ik bedoel, iedere moderne pc heeft tig usb aansluitingen, wat voegt die ene aan de Siemens box hier nu aan toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de usb disk direct aan een pc aanhangt zal je de pc toch aan moeten laten staan om deze disk door meerdere gebruikers te kunnen laten benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:36:
[...]

Kun je mij eens uitleggen wat nu het voordeel is om er een usb disk aan te hangen? Ik bedoel, iedere moderne pc heeft tig usb aansluitingen, wat voegt die ene aan de Siemens box hier nu aan toe?
Die USB stick kan je via een webserver ook van buiten benaderen. Dus alles wat je daar op zet heb je overal ter wereld beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 1 week een experiabox, en ik heb hier laatst iets gelezen dat bij sommige precies na 36 seconden de verbinding wordt verbroken als ze zelf uitbellen met voipbuster. Ik heb namelijk ook dit probleem. Als ik zelf gebeld wordt, is het probleem er niet.

Ik heb ook budgetphone, maar als ik daar mee uitbel, heb ik dit probleem niet.

Wie o wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgelaar
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-12-2020
Media Sharing via Siemens box:

Ik probeer "Media Sharing" van de MS-Mediaplayer 10/11 aan de gang te krijgen, en loop tegen het volgende probleem aan. Alles werk in eerste instantie goed, alleen wordt de verbinding altijd na ongeveer 15 minuten gereset, en moet ik opnieuw kiezen welke mediaserver ik wil gebruiken.

Dit is wat ik gebruik :

- Siemens Experiabox - 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)
- JVC Sophisti DD3
- Windows Vista met WMP 11 of XP met WMP 10
- Geen wireless verbinding
- Geen DHCP

Als ik een 3-Com switch gebruik i.p.v. de experiabox, of een gebruik dan gaat het wel goed.

Kent iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sophisti in de DMZ gooien. Heb hier een philips SLA5520 draadloos in gebruik op een JVC RX6042, had hetzelfde grapje, nadat ik de media-adapter in de DMZ plaatste loopt hij 24/7 als ik het zou willen. Meestal gooi ik hem 's ochtends aan en gaat hij pas in de avond weer uit, dit alles zonder ook maar 1 probleem. Ook WMP 11 vertellen wat je wilt delen met welk apparaat. Upnp in de interface van de EB uit laten staan, behalve telefonieproblemen krijg je er niets voor terug (ook niet met 1.41.4 :( ).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 09:21 . Reden: brakke typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Mooie prutsers zijn het bij Planet. Afgelopen week kreeg ik een factuur binnen van mijn oude adsl abonnement terwijl ik al 6 weken IPB heb. Blijkt dat ze mijn oude ADSL abbo niet hebben afgesloten en nog steeds actief staat. En dat terwijl ik nadrukkelijk bij het afsluiten van IPB aan de telefoon heb gezegd dat ik wil overstappen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:10:
Mooie prutsers zijn het bij Planet. Afgelopen week kreeg ik een factuur binnen van mijn oude adsl abonnement terwijl ik al 6 weken IPB heb. Blijkt dat ze mijn oude ADSL abbo niet hebben afgesloten en nog steeds actief staat. En dat terwijl ik nadrukkelijk bij het afsluiten van IPB aan de telefoon heb gezegd dat ik wil overstappen. :|
6 weken?? Heb ik al 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:50:
[...]

6 weken?? Heb ik al 3 maanden
Ik vind het erg vreemd en een fout van hun zijde. Moet jij het nu ook zelf opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here.. Zaten ook bij Planet voor we overgingen naar KPN iPB, heb pas vandaag(!) de bevestiging gekregen dat ze een 11 maanden lang onterecht ADSL in rekening brachten. Heb er 4 emails en 3 telefoontjes voor moeten plegen om zover te komen terwijl we in maart vorig jaar al per aangetekende brief (!) hebben aangegeven dat het contract niet verlengd moest worden. Aansluiting is ook netjes naadloos overgegaan, facturering alleen niet :( .. Dus suc6!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff internet weer traag hier......
Met Speedtest haal ik gewoon de correcte snelheid maar als ik ga surfen niet.Websites laden duurt heel lang af en toe. Soms laad hij de pagina maar voor de helft en moet ik steeds refreshen. Dit heb ik bijna met alle websites.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:22:
Pff internet weer traag hier......
Met Speedtest haal ik gewoon de correcte snelheid maar als ik ga surfen niet.Websites laden duurt heel lang af en toe. Soms laad hij de pagina maar voor de helft en moet ik steeds refreshen. Dit heb ik bijna met alle websites.
Staat je ingebouwde firewall misschien aan? Ik had dit probleem ook toen hij aanstond, maar het was opgelost toen ik hem uitzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:47:
[...]
Staat je ingebouwde firewall misschien aan? Ik had dit probleem ook toen hij aanstond, maar het was opgelost toen ik hem uitzette.
Bedankt!! Het is weer lekker snel :9

Alleen nu heb ik geen firewall meer dus.. Hmm gebruik wel Windows firewall

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Burgelaar schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:01:
Media Sharing via Siemens box:

Ik probeer "Media Sharing" van de MS-Mediaplayer 10/11 aan de gang te krijgen, en loop tegen het volgende probleem aan. Alles werk in eerste instantie goed, alleen wordt de verbinding altijd na ongeveer 15 minuten gereset, en moet ik opnieuw kiezen welke mediaserver ik wil gebruiken.

Dit is wat ik gebruik :

- Siemens Experiabox - 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)
- JVC Sophisti DD3
- Windows Vista met WMP 11 of XP met WMP 10
- Geen wireless verbinding
- Geen DHCP

Als ik een 3-Com switch gebruik i.p.v. de experiabox, of een gebruik dan gaat het wel goed.

Kent iemand dit ?
Ja, dat ken ik (o.a. met MediaCenter in combinatie met Xbox360 als extender)
Dit heb ik al vanaf het begin met de Siemens Box en een oplossing is er niet.
Zit volgens mij in switching/router gedeelte van de Siemens Box, heb al van alles ingesteld en geprobeerd. Heb op een ander forum ook al eens gepost en daar is ook geen oplossing uit gekomen.
Je bent niet de enige.

Als workaround / oplossing heb ik nu een router er tussen geplaatst.
Alles werkt als een zonnetje, dat had je zelf ook geconstateerd.

Als iemand een oplossing heeft houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

supermm958 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:01:
[...]

Ja, dat ken ik (o.a. met MediaCenter in combinatie met Xbox360 als extender)
Dit heb ik al vanaf het begin met de Siemens Box en een oplossing is er niet.
Zit volgens mij in switching/router gedeelte van de Siemens Box, heb al van alles ingesteld en geprobeerd. Heb op een ander forum ook al eens gepost en daar is ook geen oplossing uit gekomen.
Je bent niet de enige.

Als workaround / oplossing heb ik nu een router er tussen geplaatst.
Alles werkt als een zonnetje, dat had je zelf ook geconstateerd.

Als iemand een oplossing heeft houd ik me aanbevolen.
Zoals Tasslehof al zei: klik

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgelaar
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:20:
De Sophisti in de DMZ gooien. Heb hier een philips SLA5520 draadloos in gebruik op een JVC RX6042, had hetzelfde grapje, nadat ik de media-adapter in de DMZ plaatste loopt hij 24/7 als ik het zou willen.
Wat bedoel je precies met in de DMZ gooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Dat je hem in de Demilitarized Zone moet gooien ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

offtopic:
moet je hem dan helemaal naar korea brengen? :+ (enigste dmz die momenteel in mij op komt?)
En kan ik die kosten ook declareren bij KPN? }:O

ontopic:
Bij mijn ouders hobbelt niet alleen de snelheid van de nieuwsgroepen achteruit, in sommige veel gebruikte threads is de retentie <3 uur :( Maar even een betaalde nieuwsserver voor ze aangevraagd, beetje jammer, maar goed, heb je straks voor een 8/9 euro in de maand een volle maand retentie, wel zo fijn.

"Mekker, blaat"

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.