Ik heb tot begin maart 1,5 jaar IPB gehad (heb bij de eerste 2000 gebruikers gezeten), in het begin bergen storingen gehad maar sinds begin 2006 werkte e.a. ok. Helaas heeft KPN verzuimd om de prijsstelling concurrerend te houden en toen bij een paar storingen in december de service ook nog eens zwaar onder de maat bleek te zijn(gezien de prijs) heb ik besloten om afscheid te nemen en naar Tiscali te gaan(tot nu toe bevalt dat, misschien dat ik over een jaar mijn belbudget nummer ernaartoe laat migreren). Een paar punten uit de overstap:Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:04:
Dit is veruit het grootste KPN drama dat ik ooit heb meegemaakt. Ik heb in december al aangegeven dat ik van mijn IPB light abbo naar een belbudget analoge lijn wil worden omgezet vanwege de vele storingen met telefonie en de brakke internetverbinding, de dame aan de telefoon zei dat dit geregeld voor me zou worden en dat ik meteen naar een analoge lijn zou worden omgezet (waardoor ik niet onbereikbaar zou komen te zitten). Dit is vandaag gebeurd, netjes afgesloten, maar niet overgezet naar een analoge lijn!
Ik bel naar de helpdesk, natuurlijk "wordt er wat voor me opgezocht" waarna ik na 12 minuten in de wacht zit en, wat een verrassing, de verbinding verbroken wordt. Ik bel weer, en deze keer wist de o zo vriendelijke man mij te vertellen dat het 6 werkdagen duurt voordat een nieuwe analoge lijn wordt opgeleverd en dat ik weer aansluitkosten moet gaan betalen! Dit terwijl tijdens het telefonische afzeggesprek begin december waarin ik herhaaldelijk aan de dame vroeg of hier kosten aan verbonden zaten zij elke keer "nee" zei. "Tja, dat is dan foute informatie meneer... maar ik zal het even opnieuw voor u nakijken". En nee, het bleek dat ik inderdaad geen aansluitkosten hoefde te betalen en dat ik binnen een "paar dagen" wordt teruggebeld door een collega. In de tussentijd ben ik thuis wel lekker onbereikbaar.
"KPN sluit je aan"? Eerder KPN sluit je af!
* om risico's te vermijden overgestapt naar belbudget, helaas probeerde KPN wel nog een monteur langs te sturen(op mijn kosten) die ik geweigerd heb.
* Zolang je IPB aansluiting niet opgedoekt is kun je niet gebeld worden door IPB abbonnes
* Ik heb expliciet geroepen dat ik geen nieuw contract voor direct-adsl aan wou gaan(jaar abbonement) want ook daarvan is de prijs niet concurrend als je alternatieven hebt