[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 73.258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902

Wat dus inhoud dat KPN vergeten is een vinkje bij ADSL te zetten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Anoniem: 169497 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:58:
[...]

Werkt ook bij een Direct ADSL verbinding.
Jurgen die eb werkt niet met ddsl :-) slimpie
moet jij toch wel weten als 1e lijner :-)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

@amdboy1983
Kom met 1 goede reden waarom niet?

De Siemens EB kun je aanpassen, die logt standaard in met macadres@direct-adsl , de Speedtouch logt al in met juiste gegevens. Beide kun je dus prima op DDSL gebruiken. De enige reden dat het niet "mag" is omdat de EB eigendom KPN is en niet eigendom klant. Technisch is er echt geen belemmering (en geloof me, i know, been there, done that ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
En het enige wat je er misschien niet mee kan doen is: bellen. Alhoewel je dat natuurlijk ook met een telefoontoestel doet en neit met de Experiabox zelf. Zolang er Direct-ADSL signaal aanwezig is, dan kan er met de EB ook gebruik van worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:48:
Je krijgt een ip-adres (voorbeeld 213.123.321.84) met daarbij een :1234 toevoeging. Dit is de sipserver waar je je nummer bij aanmeldt. Voor zover bij mij bekend (maar let op, ik post met EIGEN ervaring, niet met info uit de KPN systemen!) heb je geen proxyserver en realm nodig. de inloggegevens zijn je telefoonnummer en het daarbij verstrekte wachtwoord.
Er zit een verschil tussen de SIP proxy en de SIP server. Toen de SIP server nog niet bekend was kun je die in de EB instellingen bij de Philips beeldtelefoon wel vinden. Met mijn ATA kon ik toen niet op de SIP proxy (bij mij was dat toen 213.nogwat) inloggen, maar wel op de SIP server (145.7.92.202 in mijn geval). Ik schat dat je met die Nokia ook op de SIP server zelf moet inloggen.

In Mijn KPN staat voor mijn 084-nummer nu 145.7.92.158. Tegenwoordig logt die ATA zowel op .158 als op .202 in.

Edit: het .202 adres kan ik nog steeds vinden in de broncode van http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm (evenals mijn 020 wachtwoord).

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-E op 04-05-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215039

Anoniem: 207902 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Leuk, wel telefoon, maar volgens de Experiabox zelf is er helemaal geen verbinding. :')
Werkt je telefoon wel via de Experiabox ? of werkt het nog op de oude manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215039

Anoniem: 215039 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:43:
[...]

Werkt je telefoon wel via de Experiabox ? of werkt het nog op de oude manier ?
en welke EB heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

http://www.nu.nl/news/106..._strijd_tegen_KPN_op.html

Het is ook nooit goed, de consumentenbond kan niet anders dan zich negatief uitlaten over kpn, wellicht ben ik niet helemaal neutraal als ex kpn'er en ipb helpdesker zijnde, maar ik heb kpn de afgelopen tijd op het gebied van internet+bellen een enorme slag zien maken op diverse fronten:

- Minder problemen door nieuwe firmware versies
- Helpdesk beter bereikbaar, betere kwaliteit medewerkers, hoger oplossingspercentage
- Aanwas nieuwe klanten beperkt om alles eerst op de rails te krijgen
- Juiste manier van klachtafhandeling, kan soms even duren, maar je word altijd keurig vergoed en schadeloos gesteld

Tuurlijk blijven er altijd probleemgevallen, en zijn er punten waar aan gewerkt moet worden, maar dat hou je altijd (zag gister een Lexus (meest betrouwbare automerk + dealerorganisatie) kapot langs de weg staan).

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216695

Anoniem: 207902 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Leuk, wel telefoon, maar volgens de Experiabox zelf is er helemaal geen verbinding. :')
Beste Michel-NL,

Ik ben ervanuit gegaan dat u een algeheel probleem heeft met de ADSL verbinding, zo niet: kunt u dan aangeven welke ledjes er op de Experiabox branden en wat er precies mis gaat?

Om te controleren of de Experiabox linesync heeft ("een ADSL-signaal ziet"), kunt u letten op de ADSL led op de Siemens Experiabox of de DSL led op de Speedtouch Experiabox. Blijft deze constant branden, dan heeft u linesync.
Echter gaat de led niet branden, dan zult u aansluiting van de Experiabox moeten controleren. Wat u kunt doen is een ISRA-test uitvoeren, d.w.z. de Experiabox rechstreeks (dus zonder gebruik van de splitter) met een zo kort mogelijke telefoonkabel (< 2m) op het telefonie-hoofdaansluitpunt aansluiten.
Een andere oorzaak kan zijn dat er (nog) niet een ADSL-signaal op uw telefoonlijn zit. Bij de Technische Helpdesk kan gecontroleerd worden of ADSL fysiek geleverd is.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 216695 op 04-05-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@djidee
Heb artikel net even gelezen, KPN geeft ook aan dat van de 1000 er nog 10% onopgelost is (geloof ik gelijk). Als je ziet hoeveel er momenteel intern omgegooid wordt om herhaling van afgelopen periode te voorkomen (ervaren agents stromen door naar uitdagender functies, nieuwe instroom wordt beter geselecteerd, extra capaciteit wordt vrijgemaakt om klachten sneller op te pakken) heb ik eerder de indruk dat consumentenbond eieren voor haar geld kiest omdat er inderdaad de afgelopen maanden een 180 graden draai in de dienstverlening is gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Die zogenaamde 180 graden ommekeer (eerst zien dan geloven trouwens) is anders wel door o.a. de Consumentbond in gang gezet. Beetje jammer dat dat de aanleiding voor die verbeteringsslag moest zijn.

Als ik jullie moet geloven heeft KPN nu alles op de rit... op een goed VOIP platform en een acceptabel reagerende gebruikersportal na dan.

Er wordt nog steeds geadviseerd om niet teveel Bitttorrent connecties open te hebben, en de website is nog steeds mega traag, zelfs nu om 23.11u. Daarnaast valt bij mij (net als vele anderen) het eerste deel van het gesprek weg (1-2 seconden).

Bovenstaande problemen spelen al lang en er lijkt niets aan gedaan te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 04-05-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

Arnout schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:12:
Die zogenaamde 180 graden ommekeer (eerst zien dan geloven trouwens) is anders wel door o.a. de Consumentbond in gang gezet. Beetje jammer dat dat de aanleiding voor die verbeteringsslag moest zijn.

Als ik jullie moet geloven heeft KPN nu alles op de rit... op een goed VOIP platform en een acceptabel reagerende gebruikersportal na dan.

Er wordt nog steeds geadviseerd om niet teveel Bitttorrent connecties open te hebben, en de website is nog steeds mega traag, zelfs nu om 23.11u. Daarnaast valt bij mij (net als vele anderen) het eerste deel van het gesprek weg (1-2 seconden).

Bovenstaande problemen spelen al lang en er lijkt niets aan gedaan te worden.
Die ommekeer was al tijden bezig, alleen het grote publiek merkt er pas de laatste tijd wat van, omdat het gene wat toen bedacht/gestructureerd is pas nu zijn vruchten afwerpt. Als bedrijfje van 10 man, of als eigen zaak houder kun je binnen een week alles anderom doen, als multinational kun je niet binnen een maand een product met ruim een half miljoen klanten in 1 keer op de kop zetten zonder alles uitvoerig te doorlopen... Het gekozen voip platform is 1 van die dingen, als er een betere en alsmede een goed schaalbaar alternatief zou zijn, ga jij dan zonder overlast alle klanten om zetten? Veel succes :Y Website is megatraag, doel je op kpn.com zelf, of meer op het specifieke mijnkpn/ipb beheer gedeelte? Dat zal wel vanuit de rechtstreekse koppeling met het achterliggende platform komen, dat is gewoon niet snel omdat daar alle gegevens van alle klanten in beheerd worden, en modems ed aangestuurd worden.

Wegvallende gesprek komen we weer bij het voipverhaal, men zal ongetwijfeld er mee bezig zijn, moet trouwens zeggen dat bij mij in de thuissituatie (voip via xs4all (050 nummer geconfigureerd in een st716) de eerste seconde wegvalt, bij mijn 087 heb ik daar geen last van)) een soort gelijk probleem voordoet. XS4all gebruikt een andere voipprovider, instellingen in modem zijn voor 087 en 050 gelijk, behalve nummer en wachtwoord. Oorzaak is onbekend, ben erg nieuwschierig waar dat vandaan komt..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Nog eventjes de vraag naar boven halen.

Iemand?
Anoniem: 157064 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:28:
Is bellen (met bel onbeperkt + € 10,-) met 085..... (@home) nu wel of niet gratis?
Quote>>>>>
Voor het bellen naar overige nummers binnen Nederland zoals 112, 1888, 06760, 08/900 en 084/087 geldt hetzelfde tarief als het bellen van deze nummers met een gewone telefoonlijn van KPN.

Het tarief van een niet KPN 084- of 087-telefoonnummer wordt bepaald door de provider waar naar toe wordt gebeld.

Als vanaf een andere telefoonaanbieder dan KPN naar een 084-nummer wordt gebeld, wordt het tarief bepaald door deze telefonieaanbieder. Deze tarieven kunnen onderling verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het goed interpreteer (overige nummers ZOALS) wel. Enige uitzondering is het bellen naat mobiele en naar servicenummers. Vanaf @home naar een 084 nummer bepaalt @home het tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 08:27:
Nog eventjes de vraag naar boven halen.

Iemand?
[...]
Beste Huh??,

Bellen is gratis als u vanaf een InternetPlusBellen nummer een ander InternetPlusBellen nummer belt, ongeacht het gebelde telefoonnummer een geografisch of nomadisch (084-087) nummer is. Bij een BelOnberperkt Altijd abonnement kunt u zonder kosten naar een geografisch nummer in Nederland bellen. Bellen naar een 084-087 nummer is niet gratis, tenzij het een InternetPlusBellen telefoonnummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ kpn-bob
De specifieke vraagstelling is: is , als je belonbeperkt altijd hebt, het bellen naar een 085 nummer (wat volgens jou uitleg in de 084-087 reeks ligt) "gratis" of niet? Als ik de KPN uitleg doorlees zoals huh? gequote heeft zou dit wel het geval zijn. Ook voor mij is het niet geheel duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:35:
@ kpn-bob
De specifieke vraagstelling is: is , als je belonbeperkt altijd hebt, het bellen naar een 085 nummer (wat volgens jou uitleg in de 084-087 reeks ligt) "gratis" of niet? Als ik de KPN uitleg doorlees zoals huh? gequote heeft zou dit wel het geval zijn. Ook voor mij is het niet geheel duidelijk...
Beste Tasslehof,

Bellen naar een nomadisch telefoonnummer is zonder kosten als het een InternetPlusBellen nummer is. In dit geval is het geen internetplusbellen nummer, dus er worden kosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik word een beetje simpel van al dat 'Beste'. Dat doen we niet op GoT.
Bellen naar een nomadisch telefoonnummer is zonder kosten als het een InternetPlusBellen nummer is. In dit geval is het geen internetplusbellen nummer, dus er worden kosten in rekening gebracht.
Dan moet die uitleg op de KPN-pagina '084-087' worden in plaats van '084/087'. Subtiel verschil. Duidelijker zou nog zijn: '084/085/087'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgens mij is niet bij iedereen duidelijk dat de experia box eigendom is van KPN.
Maar wat nu... bij de vrijmarkt laatst op koninginnedag stond een man die 2 kpn experia boxen te koop aan bood,in de originele bekende groenwitte doos voor 5 euro per stuk.
Een er van was een oorspronkelijk grijze,die grijs was gespoten over het logo heen (met zichtbaar plakband restjes voor het afplakken van de lampjes,ziet er eigenlijk wel erg mooi uit zonder dat grote witte schreeuw logo) en de ander is gewoon normaal.
Die grijs gespoten heb ik gekocht,want ik zoek een beetje redelijk goedkope repeater,moet er alleen nog achter zien te komen hoe je dat dan ook instelt maar voor 5 euro....

Dan een vraagje voor de KPN mensen.
Meer dan een jaar geleden met veel gedreig en geklooi van mijn IPB afgekomen.
Box netjes terug gestuurd met retournummer naar Leidschendam.
Ik had ISDN, een hoofdnummer met 6 subnummers.
Als ik de 6 subnummers draai krijg ik netjes de "afgesloten" toon.
Draai ik het hoofdnummer,dan krijg ik gelijk de "in gesprek toon" .
Kennissen die het oude nummer nog ergens hebben zwerven spreken me op straat wel eens aan,joh ik krijg altijd in gesprek als ik jou bel... geef het nieuwe nummer en het is klaar.
Bij KPN is mijn hoofdnummer echter niet meer bekend... is er een manier om toch dat hoofdnummer ook op de "afgesloten" toon te krijgen ?
Ik durf niet te veel te vragen bij de IPB helpdesk uit angst dat iemand op het idee komt het zo te veranderen dat ik opeens weer een abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Jan-E schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:10:
[...]
Ik word een beetje simpel van al dat 'Beste'. Dat doen we niet op GoT.
(...)
Het zal wel zijn omdat ze dan beter herkenbaar zijn, maar imho kan je hier wel volstaan met @<gebruiker>:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
djidee schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:41:
[...]

Website is megatraag, doel je op kpn.com zelf, of meer op het specifieke mijnkpn/ipb beheer gedeelte? Dat zal wel vanuit de rechtstreekse koppeling met het achterliggende platform komen, dat is gewoon niet snel omdat daar alle gegevens van alle klanten in beheerd worden, en modems ed aangestuurd worden.
Het is gewoon te traag, helemaal als het 10 seconden of langer gaat duren.

En wat ik nog vergeten was te melden, ik zat toevallig even in de mailserver logs te kijken.
Blijkt dat er nog steeds email problemen zijn: zowel ophalen als versturen...

code:
1
2
3
4
5
May  5 14:24:26 hp fetchmail[5966]: POP3 connection to pop.kpnplanet.nl failed: temporary name server error.

en:

May  5 14:23:41 hp postfix/smtp[5972]: A278EE336D: to=<xxx@kpnplanet.nl>, relay=none, delay=20, status=deferred (Host or domain name not found. Name service error for name=smarthost.direct-adsl.nl type=MX: Host not found, try again)

Dit is toch wel triest, nog steeds niet opgelost dus. Ik merk er weinig van, ik poll gewoon elke minuut 24/7 continu... maar je zal maar gewoon je mail willen ophalen en dat lukt op dat moment niet.
Of mail willen versturen. Wanneer gaat eindelijk de email eens normaal functioneren? Net zoals bij andere ISP's, die wel zo snugger zijn om Microsoft/Exchange niet te gebruiken op deze schaal.
Ik zou zeggen: kijk eens bij XS4ALL, die hebben het goed voor elkaar, ook wat betreft de webmail, die bij IPB ook op Exchange draait.

Hetzelfde geldt voor de nieuwsgroepen servers, nieuwsgroepen bestaan al tientallen jaren, de onderliggende techniek ook, maar KPN schijnt er enorme moeite mee te hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:18
TYPO

[ Voor 126% gewijzigd door daanski82 op 06-05-2007 15:12 ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@daanski
Zal pittig worden ;) dat melden.

<knip enigzins kwetsend verhaaltje, niet zo bedoeld>

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 05-05-2007 23:06 . Reden: Soms eerst nadenken, dan posten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
daanski82 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:29:
[...]

Beste KPN_Bob
zou jij het beste ...... even achter wegen willen laten we zitten hier op het tweakers forum waar we elkaar altijd standaard beste user noemen.

en dat geld ook voor de opmerking "alvast bedankt"

heb je klachten hier over meld je maar bij mij op de vloer.
Houdt interne dingen ook intern. Dit is echt zo amateuristisch. Stuur elkaar anders een DM als je toch als kpn-ers met elkaar wilt praten.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Volgens 2 mensen in planet.nova zou nova.planet.nl weer de oude zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Jan-E schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:19:
Volgens 2 mensen in planet.nova zou nova.planet.nl weer de oude zijn.
Daar lijkt het wel op ja. In ieder geval komen binaries sinds 2 dagen weer volledig binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:06

ManiacsHouse

Scheisse!

Vorige week is mijn Siemens (eindelijk na bijna een jaar...) vervangen door een Thomson. Deze week (te) weinig gebeld om te bezien hoe het nu gaat. Wat ik al wel heb gemerkt en ik hier op het topic tegenkwam dat de eerste seconden van het gesprek vaak wegvallen.
Volgens KPN zouden met het nieuwe modem de problemen opgelost zijn. Blijkbaar de problemen met de Siemens ja... Met de Thomson er dus al een probleem bij.
Is dit een probleem waar al een oplossing voor is? Of zal ik maar weer een ticket laten aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112629

djidee schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:34:
http://www.nu.nl/news/106..._strijd_tegen_KPN_op.html

Het is ook nooit goed, de consumentenbond kan niet anders dan zich negatief uitlaten over kpn, wellicht ben ik niet helemaal neutraal als ex kpn'er en ipb helpdesker zijnde, maar ik heb kpn de afgelopen tijd op het gebied van internet+bellen een enorme slag zien maken op diverse fronten:
<knip.
Tuurlijk blijven er altijd probleemgevallen, en zijn er punten waar aan gewerkt moet worden, maar dat hou je altijd
Betere kwaliteit medewerkers....
Sinds 02 voortdurend contact gehad met helpdeskmedewerkers.
(email wordt simpelweg na de 1e keer niet meer beantwoord)
Probleem;
Kan wel inloggen op "Mijn KPN", krijg echter dan altijd de mededeling dat IPB niet beschikbaar is.
Eerst aan een storing bij KPN gedacht, vond het later toch wel erg lang duren en gereclameerd.
1x? 2x? 3x? ...... 8x? ik ben de tel kwijt.
Na zoveel telefoontjes was er een helpdeskmedewerkster die het probleem herkende als "nieuwe klant augustus 2005". Na 08/05 schijnt het niet te spelen, waarvan akte.
De oplossing, die ik al vele keren had voorgesteld en die telkens als "kan niet" terzijde werd gelegd, was opeens toch HET antwoord. Ik zou per kerende post een nieuwe aktivatiecode ontvangen.
Na 10 dagen wachten, gebeld..... komt er aan meneer.
Na 20 dagen wachten, gebeld...... komt er aan mevrouw (mijn vrouw belt nu, ik ben het al lang beu)
Na 25 dagen wachten, gebeld..... komt er aan mevrouw.
Na 30 dagen wachten, gebeld..... degene die zei dat het met 3 dagen zou komen is abuis, het
duurt echt iets langer.
Pfew, binnenkort belt mijn vrouw weer, maar dan met de vraag welke hals het telkens tegenhoudt,
want dat de helpdeskmedewerkers dit echt zo traineren geloof ik niet.
Al met al een maanden durend probleem dat binnen een paar dagen opgelost kan worden.
Voor de goede orde, de installatiemonteur heeft de eerste aktivatiecode meegenomen. Helaas, was ik toen maar attenter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Nick39 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:22:
Dan een vraagje voor de KPN mensen.
Meer dan een jaar geleden met veel gedreig en geklooi van mijn IPB afgekomen.
Box netjes terug gestuurd met retournummer naar Leidschendam.
Ik had ISDN, een hoofdnummer met 6 subnummers.
Als ik de 6 subnummers draai krijg ik netjes de "afgesloten" toon.
Draai ik het hoofdnummer,dan krijg ik gelijk de "in gesprek toon" .
Kennissen die het oude nummer nog ergens hebben zwerven spreken me op straat wel eens aan,joh ik krijg altijd in gesprek als ik jou bel... geef het nieuwe nummer en het is klaar.
Bij KPN is mijn hoofdnummer echter niet meer bekend... is er een manier om toch dat hoofdnummer ook op de "afgesloten" toon te krijgen ?
Ik durf niet te veel te vragen bij de IPB helpdesk uit angst dat iemand op het idee komt het zo te veranderen dat ik opeens weer een abonnement heb.
De mensen die je bellen horen eigenlijk geen in gesprek toon maar een congestietoon.
De in gesprek gaat vrij traag (1 seconde toon en 1 seconde stilte) en de congestietoon snel (0,5 seconde toon en 0,5 seconde stilte), dit stond trouwens 20 jaar geleden nog grafisch weergegeven in het telenfoonboek. :)
Je krijgt de congestietoon als er ergens in het circuit iets mis gaat. In jouw geval kan de SIP server geen verbinding krijgen met je Experiabox.
Het is duidelijk dat je oude hoofdnummer misschien dan wel administratief is afgesloten maar technisch nog in dienst staat. Ik denk dat de KPN mannen hier op het forum je wel kunnen helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 112629 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Betere kwaliteit medewerkers....
Sinds 02 voortdurend contact gehad met helpdeskmedewerkers.
(email wordt simpelweg na de 1e keer niet meer beantwoord)
Probleem;
Kan wel inloggen op "Mijn KPN", krijg echter dan altijd de mededeling dat IPB niet beschikbaar is.
Eerst aan een storing bij KPN gedacht, vond het later toch wel erg lang duren en gereclameerd.
1x? 2x? 3x? ...... 8x? ik ben de tel kwijt.
Na zoveel telefoontjes was er een helpdeskmedewerkster die het probleem herkende als "nieuwe klant augustus 2005". Na 08/05 schijnt het niet te spelen, waarvan akte.

heel verhaal...

Voor de goede orde, de installatiemonteur heeft de eerste aktivatiecode meegenomen. Helaas, was ik toen maar attenter geweest.
Suggestie: brief sturen met ingebreke-stelling. Eisen dat ze het binnen 2 weken (lijkt me een redelijk termijn) oplossen. Zo niet per die datum opzeggen en niks meer betalen en je oude situatie terug-eisen. Als dit tenminste een optie voor je is.

Overigens heb ik nog een vraag aan onze waardige KPN-ers hier. Ik kreeg een aantal weken geleden een brief waarin ik zou worden gecompenseerd met 20 eurie... Jawel!!! Ik kon dit eenvoudig gebruiken door 2 maanden gratis 'onbeperkt bellen' in mijn KPN in te vullen ofzoiets.
Laat ik dit nu al hebben...
Of word dit verrekend met mijn rekeningen? Wat tot op heden niet gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218194

Beste mede tweakers,

Ik heb op het VoIP dienst InternetPlusBellen, deel 12 gelezen dat je dieper in de siemens experiabox kan. Ik heb dit geprobeerd maar met de master passworden lukt dit niet. Taal veranderen en logfiles er uit halen lukt wel.

Kan het zijn dat met versie 1.41.4 inmddels de passworden veranderd zijn?

Als ik bv engineer of de twee andere passworden invul dan krijg ik de melding dat ik het verkeerde password heb gebruikt. en kom ik helaas ook niet verder tot ik mijn eigen password invul (standaard admin) maar kan dan niet meer dan normaal.

Wie kan mijn helpen?

Alvast bedankt

Groeten Alex.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:18
maniacshouse schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:15:
[...]

Overigens heb ik nog een vraag aan onze waardige KPN-ers hier. Ik kreeg een aantal weken geleden een brief waarin ik zou worden gecompenseerd met 20 eurie... Jawel!!! Ik kon dit eenvoudig gebruiken door 2 maanden gratis 'onbeperkt bellen' in mijn KPN in te vullen ofzoiets.
Laat ik dit nu al hebben...
Of word dit verrekend met mijn rekeningen? Wat tot op heden niet gebeurt is.
je krijgt gewoon 20 euries van die 20 euries mag jij zelf bepalen van je doet.
of je neemt 2 maanden gratis bellen naar vaste nummers.
KPN brengt gewoon 10 euro per maand in rekening welk jij zelf op jou rek. in mindering brengt.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

daanski82 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:41:
[...]

je krijgt gewoon 20 euries van die 20 euries mag jij zelf bepalen van je doet.
of je neemt 2 maanden gratis bellen naar vaste nummers.
KPN brengt gewoon 10 euro per maand in rekening welk jij zelf op jou rek. in mindering brengt.
Ik volg je niet helemaal... Op welke rekening zou ik dit dan in mindering moeten brengen?
Er word hier nog steeds automatisch afgeschreven, en elke maand steeds hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Daanski legt het "gewoon" niet helemaal uit hoe het is.
Het heeft er bijv. ook mee te maken via welke afdeling deze restitutie/ de coulance verleend is. Stel dat het via de factuurafdeling is gebeurd, dan zal er een gecorrigeerde factuur verstuurd worden. Het zal dan dus op de factuur in mindering gebracht worden.
"Gewoon" geld overmaken gebeurt in de regel nooit tenzij daar speciale afspraken over gemaakt zijn.

Er kan trouwens wel enige vertraging in deze teruggave zitten, wacht het in ieder geval 2 maanden af en bel er anders nog eens over. Als jij het bericht ontvangen hebt, dan moet het ook ergens bij KPN bekend zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

robertwebbe schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:37:
[...]

De mensen die je bellen horen eigenlijk geen in gesprek toon maar een congestietoon.
De in gesprek gaat vrij traag (1 seconde toon en 1 seconde stilte) en de congestietoon snel (0,5 seconde toon en 0,5 seconde stilte), dit stond trouwens 20 jaar geleden nog grafisch weergegeven in het telenfoonboek. :)
Je krijgt de congestietoon als er ergens in het circuit iets mis gaat. In jouw geval kan de SIP server geen verbinding krijgen met je Experiabox.
Het is duidelijk dat je oude hoofdnummer misschien dan wel administratief is afgesloten maar technisch nog in dienst staat. Ik denk dat de KPN mannen hier op het forum je wel kunnen helpen hiermee.
Eigenlijk is de bezettoon 0,5 seconde aan/uit, de congestietoon is 0,25 seconde aan/uit. ;)

Ik erger me er best wel aan dat mensen het verschil nog steeds niet kunnen horen. Eigenlijk zouden ze hier net zoiets als in het Verenigd Koninkrijk moeten invoeren: daar is de bezettoon een regelmatige toon en de congestietoon is eerst een lange toon, dan een korte toon. Stuk duidelijker.

Sorry voor deze irritante post. Moest het even kwijt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]maniacshouse schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:15:
[...]
Suggestie: brief sturen met ingebreke-stelling. Eisen dat ze het binnen 2 weken (lijkt me een redelijk termijn) oplossen. Zo niet per die datum opzeggen en niks meer betalen en je oude situatie terug-eisen. Als dit tenminste een optie voor je is.
----
Wat ons vooral stoort, is de oorverdovende stilte. Geen email, geen telefoontje, helemaal niets. Als je de status van de storing wilt weten, bel..... dat is tenminste altijd de suggestie. Maar dan ben je er niet, want die vriendelijke helpdeskmedewerkers willen eerst van alles weten, bv of de lampjes van het modem wel branden. Nee, het helpt niet als je al direct vertelt dat alle lampjes branden, dat de adsl werkt, de telefoon werkt, maar dat het probleem een accountprobleem is.
En daar kan ik zooooo moedeloos van worden.
Wie praat er dan nog over kwaliteitsmedewerkers?
Met de consumentenbond ben ik het helemaal eens. Wie zal dat nog verbazen?
Of opzeggen echt een optie is? Als ik zo rondkijk is het bij andere providers niet beter gesteld en om nou van de regen in de drup te komen is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 112629 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:38:
[quote]maniacshouse schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:15:
[...]
----
Wat ons vooral stoort, is de oorverdovende stilte. Geen email, geen telefoontje, helemaal niets. Als je de status van de storing wilt weten, bel..... dat is tenminste altijd de suggestie. Maar dan ben je er niet, want die vriendelijke helpdeskmedewerkers willen eerst van alles weten, bv of de lampjes van het modem wel branden. Nee, het helpt niet als je al direct vertelt dat alle lampjes branden, dat de adsl werkt, de telefoon werkt, maar dat het probleem een accountprobleem is.
En daar kan ik zooooo moedeloos van worden.
Wie praat er dan nog over kwaliteitsmedewerkers?
Met de consumentenbond ben ik het helemaal eens. Wie zal dat nog verbazen?
Of opzeggen echt een optie is? Als ik zo rondkijk is het bij andere providers niet beter gesteld en om nou van de regen in de drup te komen is ook zo wat.
Ik stond op het punt om op te zeggen... Heb inmiddels een nieuwe provider... Via de glasvezel...
En ineens stond KPN wel voor mijn deur met een nieuw modem. En wisten ze bij de klantenservice te vertellen dat ik de afgelopen maanden helemaal geen klachten meer had gehad.

Oh jawel die had ik wel. Had zelfs contact met het 'calamiteiten-team' o.i.d.
Daar heb ik alles gemeld. Die belden niet meer terug. Dossier gesloten ontdekte ik 3 weken geleden.
Tsja meneer daar kunnen we niks aan doen. Volgens ons zijn de klachten opgelost en mag u uw minimale contractduur uitzitten.
Vreemd dat ik nu zit te wachten tot mijn modem spontaan de lucht invliegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 23:41
Anoniem: 144160 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:04:
LOL
Uit je profiel: Verkoper @ Media Markt Ede / Student 8)
En by the way, 3e lijns technische helldesk? _O-
Ik ben medewerker 2e lijns helpdesk (zijn per definitie al technisch) en krijg heus wel eens vervelende klusjes door de handen maar om nou gelijk over een HELL desk te spreken.. Ik denk niet dat als je echt een KPN'er bent dat ze momenteel zo blij met met ene Schouwenaar ;) met dat soort uitspraken. })

Overigens, je workaround is correct maar zoals jij het post is het interne informatie 7(8)7 . Ik zou dit toch anders vermelden of de al vaker in dit topic genoemde oplossingen pakken (proxy is 1 optie, aanpassen DNS serveradressen naar die van openDNS is ook een optie ;) :Y) ).
Voel je je nu stoer? dat je iemand die wat typo's maakt uitlacht? ik probeer enkel iemand te helpen, dat gaat nu dus ook neit meer gebeuren /unreg forum vanwege de enorme arrogante kwalleballen zoals jij. FI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Superkevin
Ik pis in mn broek van het lachen om jou. :+
Je nick "Super" , je pretentie een 3e lijns te zijn }:O (fyi, ik heb intern gecheckt, je dicht jezelf teveel toe ;) ), je typo's heb ik nooit genoemd als negatief en het feit dat ik je toch credits toedicht voor het posten van een juiste workaround hoewel hij officieel interne info is bij KPN en jou tot zo'n reactie uitlokt... _O-

Ja, ik vind mezelf best stoer, maar dat heeft niets met jou te maken gelukkig. Als ik me stoer moet voelen vanwege het afbranden van mensen ben ik nog zieliger als jou :r .
Ik snap nu wel waar de 1e lijns helpdesk zijn reputatie aan te danken heeft (en dat is wel een sneer jouw kant op).

Ik spreek je vast wel een keer als je me nodig bent op het werk ;)
Tutti et saluti, de groenten en tot sinas en slaap lekker.

Getekend "arrogante kwallebal" (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Anoniem: 144160 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:21:
@Superkevin
Ik pis in mn broek van het lachen om jou. :+
Je nick "Super" , je pretentie een 3e lijns te zijn }:O (fyi, ik heb intern gecheckt, je dicht jezelf teveel toe ;) ), je typo's heb ik nooit genoemd als negatief en het feit dat ik je toch credits toedicht voor het posten van een juiste workaround hoewel hij officieel interne info is bij KPN en jou tot zo'n reactie uitlokt... _O-

Ja, ik vind mezelf best stoer, maar dat heeft niets met jou te maken gelukkig. Als ik me stoer moet voelen vanwege het afbranden van mensen ben ik nog zieliger als jou :r .
Ik snap nu wel waar de 1e lijns helpdesk zijn reputatie aan te danken heeft (en dat is wel een sneer jouw kant op).

Ik spreek je vast wel een keer als je me nodig bent op het werk ;)
Tutti et saluti, de groenten en tot sinas en slaap lekker.

Getekend "arrogante kwallebal" (8>
begin nu de keuze KPN_Frits, KPN_Bob en KPN_Bruce te begrijpen voor dit forum. Lijkt mij niet onverstandig eerst eens eigen medewerkers (al dan niet actief in eigen tijd) bij te schaven in de "bijdrages" op dit forum.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL
@jwagenaar
Je hebt gelijk. Het oogt inderdaad niet erg professioneel, maar iemand die zich voordoet voor iets dat hij niet is en tegen alle interne afspraken in toch interne info post krijgt van mij geen VIP behandeling. Ik post alleen uit eigen ervaring, dat ik een KPN medewerker ben maak ik geen geheim van (fyi, heb ook voor Tele2 gewerkt, heb jaren bij Vobis gewerkt etc, ook niet geheim) maar ik post NIET NAMENS kpn .. Ik stel dan ook voor om het geschil (dat er in mijn ogen niet is maar goed, het wordt blijkbaar toch anders opgevat door deze en gene :) ) te laten rusten. Met knuppels in hokken gooien lijkt haast wel een specialiteit van mij te worden hier op GoT ... Back on topic dan maar weer :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 07-05-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Vraag over het beeindigen van IPB.

Als wij IPB volledig willen stoppen, en daarbij geen gebruik meer willen maken van telefonie dan wel adsl via kpn, is het telefoonnummer dan mee te nemen naar een ander provider (kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maniacshouse schreef op maandag 07 mei 2007 @ 01:20:
[...]
Ik stond op het punt om op te zeggen... Heb inmiddels een nieuwe provider... Via de glasvezel...
En ineens stond KPN wel voor mijn deur met een nieuw modem. En wisten ze bij de klantenservice te vertellen dat ik de afgelopen maanden helemaal geen klachten meer had gehad.

Oh jawel die had ik wel. Had zelfs contact met het 'calamiteiten-team' o.i.d.
Daar heb ik alles gemeld. Die belden niet meer terug. Dossier gesloten ontdekte ik 3 weken geleden.
Tsja meneer daar kunnen we niks aan doen. Volgens ons zijn de klachten opgelost en mag u uw minimale contractduur uitzitten.
Vreemd dat ik nu zit te wachten tot mijn modem spontaan de lucht invliegt...
Toch denk ik nog steeds dat het niet eens zozeer aan de helpdeskmedewerkers ligt.
De bereidwilligheid om te helpen is in eerste instantie zeker aanwezig.
IMO functioneert de nacontrole van geen kanten.
Zoals eerder vermeld, is er absolute stilte van de mensen en ik begin er eerlijk gezegd aan te twijfelen of die lijn ueberhaupt nog aanwezig is. Vermoedelijk hebben ze de nacontrole stilgelegd vanwege het noteren van het enorme aantal klachten, waarvan archivering voorrang heeft. Tsja.
Zeg het maar KPN'ers als het anders is, 'k wil graag weten waarom er nooit, lees NOOIT, teruggebeld wordt over de voortgang. Is er echt nog controle op lopende storingen?

Ik stop nu met KPN-bashen, uiteindelijk is dit topic er ook niet voor bedoeld.
Hopelijk hebben ze binnenkort hun zaakjes beter op orde, anders blijf ik de andere providers checken of die het misschien toch beter doen en maak dan alsnog de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kapitein
In theorie is het mogelijk om je nummer mee te nemen naar een andere provider, is ook gereguleerd door de Opta als ik me niet vergis.

@Cantar
De laatste paar weken zijn er een aantal dingen radicaal omgegooid binnen de KPN structuren. Monitoren van openstaande klachten is 1 van de verbeteringen in ieder geval (kan ik uit eerste hand meedelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

SuBBaSS

-has Ryzen

jwagenaar schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:39:
[...]

begin nu de keuze KPN_Frits, KPN_Bob en KPN_Bruce te begrijpen voor dit forum. Lijkt mij niet onverstandig eerst eens eigen medewerkers (al dan niet actief in eigen tijd) bij te schaven in de "bijdrages" op dit forum.
Begint een beetje op de Playstation 3-forum perikelen te lijken zo hè? Zou KPN hier nou ook voor betalen? :+
Om nou 3 IPB jokers in te gaan zetten lijkt me overigens overbodig.
Net zoals het zeggen dat je geen interne info post terwijl het tegendeel waar is trouwens. (Wie de schoen past....)

@Cantar: netjes dat je de helpdeskmedewerkers toch nog wat krediet geeft. Het is voor hen vaak ook een grote zoektocht om erachter te komen hoe het staat met de ontwikkelingen van de verschillende "special forces". Ik heb niet het idee dat dat ergens centraal geregistreerd wordt, waardoor iedereen afhankelijk wordt van de (al dan niet nagekome-) afspraken van deze teams.
Erg klote, maar laten we hopen dat zulke teams in de nabije toekomst niet meer nodig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tassiehoff

Alleen maar "theorie" :| ;)

Is er iemand zonder problemen met het behoud van nummer...wie o wie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:54
De afgelopen maand zie ik op de rekening van Planet een nummer staan wat ik niet kan plekken.
We zouden verschillende keren gebeld hebben met nummer 003167364444400.
Lijkt me rijkelijk veel als ik bedenk dat Nederland gebruik maakt van een 1-cijferig telefoonnummer.

Iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn?

Ow ja - effe voor de zekerheid:
Een zoekaktie door deze forums heeft verder niets opgeleverd.

[ Voor 12% gewijzigd door Airw0lf op 07-05-2007 20:31 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat nummer is het nummer van de SMS-centrale van KPN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oftewel, SMS verzonden vanaf je vaste toestel is mijn gok.
Aangaande meenemen telefoonnummer. Nadruk op theorie en bewust weggelaten praktijk, heb er geen ervaring mee zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Mmm - SMS-en vanaf het vaste toestel.
Dat wordt een leuke. We hebben geeneens een telefoon in huis waarmee dat kan.

Kan er nog een andere oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 15:44

svijf

b5beveiliging.nl

Ook weer een klein probleempje ontdekt.
Ik kan vanaf mijn nummer 0348-xxxxxx, niet bellen naar 0356-xxxxxx.
Krijg dan een "afgesloten" toon, of een ingesprektoon.
Steeds willekeurig, maar nooit verbinding.
Andersom krijgen ze wel verbinding met me.
Maar na +/- 15 min is het einde gesprek :?

Bel ik met mijn mobiel naar 0356-xxxxxx, dan gaat alles goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft 1 van jullie een andere modem dan de ander, beide op een IPB aansluiting? Een tijd geleden had ik het ook vanaf mijn zwagertje, die een ST780 heeft. Als hij mij belde (ik heb een Siemens) ging het ook fout na 13 minuten. Andersom speelde toen ook maar was verholpen na firmware 1.41.4. En is het alleen naar dat ene specifieke nummer? Of zijn er meer nummers waar je het bij ondervindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Gisteren weer het zoveelste probleem bij IPB gehad.
Iedereen die mij belt krijgt de bezettoon.
Ikzelf kan niet bellen krijg ook bezettoon.
In het verleden kon ik dit oplossen door het modem aan en uit te zetten.
Maar dat kukt niet meer.
Uiteraard voor de zoveelste keer gebeld naar de helpdesk, diverse tickets staan open, wij weten het niet.
Wat later zonder aankondiging gaat het voice lampje uit.
De hele dag gewacht, toch maar weer eens bellen met de helpdesk.
Misschien zijn ze er aan bezig was het antwoord,wij kunnen ze niet bereiken.
Even de nacht afgewacht, van morgen weer geen voicelampje.
Wanneer eindigt deze ellende??

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Bij het factuuroverzicht van mijn nummers op Mijn KPN zie ik altijd nog een nummer dat niet van mij is vermeld staan. Het betreft een 084...

Gelukkig maakt het nummer (nog) geen kosten..

Al een paar keer gebeld met de helpdesk.
Ze zeggen dat ik het zelf kan opzeggen..

Jammer genoeg staat het nummer alleen op de faktuur en niet als los besteld nummer.
Blijft lastig om dit soort dingen uit te leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

ik heb het probleem dat de telefoon thuis pas voor de eerste maal overgaat nadat de beller al zo'n 5 a 6 keer een oproeptoon heeft gehoord, resultaat, men hangt al op voordat ik bij de phone ben.
Zou dit aan de experia liggen of wellicht een probleem van de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:09:
ik heb het probleem dat de telefoon thuis pas voor de eerste maal overgaat nadat de beller al zo'n 5 a 6 keer een oproeptoon heeft gehoord, resultaat, men hangt al op voordat ik bij de phone ben.
Hangt er vanaf wat voor EB je hebt en wat voor telefoon je gebruikt. Als je een draadloos toestel hebt; probeer dan eens of dit ook optreed met een vast toestel, zo kun je zelf al een mogelijke factor uitsluiten..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:09:
Je kunt op de EB zien wanneer er belspanning op de lijn wordt gezet, het lampje van de lijn knippert namelijk precies in dat ritme mee (1 sec aan, 4 sec uit). Als je dat ziet, en je telefoon wil niet, ligt het denk ik toch echt aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216698

Beste Tonber,

Je zou eens kunnen proberen om vijftien seconden lang de reset knop dmv een paperclip in te drukken, dit wil vaak helpen.
Zo niet, dan toch even de uitslag van het ticket afwachten.
tonber schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:05:
Gisteren weer het zoveelste probleem bij IPB gehad.
Iedereen die mij belt krijgt de bezettoon.
Ikzelf kan niet bellen krijg ook bezettoon.
In het verleden kon ik dit oplossen door het modem aan en uit te zetten.
Maar dat kukt niet meer.
Uiteraard voor de zoveelste keer gebeld naar de helpdesk, diverse tickets staan open, wij weten het niet.
Wat later zonder aankondiging gaat het voice lampje uit.
De hele dag gewacht, toch maar weer eens bellen met de helpdesk.
Misschien zijn ze er aan bezig was het antwoord,wij kunnen ze niet bereiken.
Even de nacht afgewacht, van morgen weer geen voicelampje.
Wanneer eindigt deze ellende??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Svijf,

Wat dit probleem betreft is het belangrijk om te weten hoelang het zich al voordoet; is dit nog maar kort of al langere tijd?? Ook vraag ik me af of de persoon die je probeert te bereiken gebruik maakt van IPB en zo ja, wanneer is dit aangesloten?
svijf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:04:
Ook weer een klein probleempje ontdekt.
Ik kan vanaf mijn nummer 0348-xxxxxx, niet bellen naar 0356-xxxxxx.
Krijg dan een "afgesloten" toon, of een ingesprektoon.
Steeds willekeurig, maar nooit verbinding.
Andersom krijgen ze wel verbinding met me.
Maar na +/- 15 min is het einde gesprek :?

Bel ik met mijn mobiel naar 0356-xxxxxx, dan gaat alles goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
@KPN_Frits

Je wilt niet weten wat er allemaal al geprobeert etc. etc. is vanaf augustus 2006.
Maar nog steeds is de organisatie een chaos.
Vervolg:gisteren lampje uit, gisteravond gebeld kon er weinig aan doen.
Ik houd het verhaal maar kort vandaag weer gebeld wanneer ik weer kon bellen.
Kreeg weer een mederwerker aan de telefoon ,met wat meer kennis van zaken, want na een ruim half uur aan de telefoon had hij het weer aan de gang.
Inderdaad wat instellingen aan zijn zijde en een harde reset bij mij.
Waarom konden de medewerkers dat gisteren niet?
En het ergste bij de helpdesk is veel beloven en erg weinig komt er van uit.
Terugbellen gebeurt nooit, ondanks beloftes.
Nu maar weer afwachten tot de problemen echt opgelost worden door de 3e lijn.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Tonber,

Blij om te horen dat het grotendeels weer werkt, een powercycle en/of reset helpt sowieso bij een boel problemen.
Verder hoop ik van harte dat je overige probleem snel is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Willy-boy,

Hoogstwaarschijnlijk zijn het wel SMS kosten die zijn afgeschreven; is het bedrag dat is afgeschreven twaalf cent of een ander bedrag??
Airw0lf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:44:
Mmm - SMS-en vanaf het vaste toestel.
Dat wordt een leuke. We hebben geeneens een telefoon in huis waarmee dat kan.

Kan er nog een andere oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Maniachouse,

Er zijn twee opties mogelijk; of die €20,- wordt verrekend met je rekening, of je krijgt gewoon €20,- gestort, uiteraard kan je dan zelf beslissen wat je hiermee doet.
maniacshouse schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:53:
[...]

Ik volg je niet helemaal... Op welke rekening zou ik dit dan in mindering moeten brengen?
Er word hier nog steeds automatisch afgeschreven, en elke maand steeds hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@KPN_Frits:
Je kan ook meerdere antwoorden in 1 post opnemen ipv onnodig meerdere posts onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
@KPN_Frits

Thomson Experiabox met FW 6.2.19.1
Vanaf het begin al last van een echo op de lijn als er naar huis wordt gebeld, dus de persoon die belt hoort de echo.
Andere telefoon geprobeerd, geen oplossing.
Splitter er tussenuit gehaald, echo is iets minder geworden, maar nog steeds aanwezig.
Alle verschillende kabeltjes geprobeerd zowel van de lijn naar de EPB en van de EPB naar de telefoon, geen oplossing.

Mijn ouders hebben een Siemens EPB met exact dezelfde DECT telefoon en die hebben nergens last van.

Is hier iets aan te doen? Zo ja, wat dan?

[ Voor 5% gewijzigd door golfdiesel op 08-05-2007 20:28 ]

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Anoniem: 137469 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:23:
@Tassiehoff

Alleen maar "theorie" :| ;)

Is er iemand zonder problemen met het behoud van nummer...wie o wie :)
Zonder problemen van kpn naar casema binnen 10 dagen! Met behoud van nummer.
Hou er wel rekening mee dat KPN soms wel wat tijd nodig heeft om een en ander administratief te regelen. (eindafrekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 144160 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 07:55:
Heeft 1 van jullie een andere modem dan de ander, beide op een IPB aansluiting? Een tijd geleden had ik het ook vanaf mijn zwagertje, die een ST780 heeft. Als hij mij belde (ik heb een Siemens) ging het ook fout na 13 minuten. Andersom speelde toen ook maar was verholpen na firmware 1.41.4. En is het alleen naar dat ene specifieke nummer? Of zijn er meer nummers waar je het bij ondervindt?
De "andere kant" heeft geen IPB :N
Geloof iets met kabel :+
Anoniem: 216698 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:28:
Beste Svijf,

Wat dit probleem betreft is het belangrijk om te weten hoelang het zich al voordoet; is dit nog maar kort of al langere tijd?? Ook vraag ik me af of de persoon die je probeert te bereiken gebruik maakt van IPB en zo ja, wanneer is dit aangesloten?

[...]
Zeker al een half jaar. Verder nooit iets mee gedaan.
Gebeurt helaas regelmatig dat je "ff" een keer opnieuw moet bellen ivm gebrekkige kwaliteit.
Maar nu viel het wel erg op. De "andere kant" heeft geen IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198630

Ik heb het voor elkaar gekregen mijn WiFi telefoon (Nokia E70) aan te melden via SIP op mijn 084 nummer, so far so good :)

Ik kan nu gebeld worden op mijn 084 nummer alleen uitbellen lukt niet. Het toestel waar ik naar toe bel (GSM, landline, VOIP) gaat niet over en ik hoor ook geen belsignaal in mijn Nokia. Iemand enig idee?

Gebruikte SIP server is 145.7.92.202. poort 5076
Gebruikersnaam: mijn 084 nummer
Password is goed wnat hij registreert wel en ik kan wel gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 198630 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:30:
Ik kan nu gebeld worden op mijn 084 nummer alleen uitbellen lukt niet. Het toestel waar ik naar toe bel (GSM, landline, VOIP) gaat niet over en ik hoor ook geen belsignaal in mijn Nokia. Iemand enig idee?
Heb je al geprobeerd om je SIP port te forwarden naar je Nokia en je Nokia in DMZ te zetten? Pas wel op, want dan kan het zijn dat de registratie van je regionale nummer niet meer lukt tot je die settings weer ongedaan maakt. Maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

svijf schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:12:
[...]

De "andere kant" heeft geen IPB :N
Geloof iets met kabel :+
Hebben die mensen daar vaker last van? Dat ze dus niet gebeld kunnen worden door mensen met IPB?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikzelf heb het probleem niet als ik naar kabelaars bel (wel binnen de regio nu ik erover doordenk). Ik zal eens buiten de regio een kabelaartje proberen te vinden binnen vrienden / familiekring, maar ik heb het al vaker voorbij zien komen. Of het dan in het kabelaarsnetwerk of bij IPB zit weet ik (voorlasnog nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Anoniem: 198630 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:30:
Gebruikte SIP server is 145.7.92.202. poort 5076
Gebruikersnaam: mijn 084 nummer
Password is goed wnat hij registreert wel en ik kan wel gebeld worden.
Mij is het nog steeds niet gelukt.
Kan je iets precieser aangeven wat je waar hebt ingevuld?
Dus uitgedrukt in Nokia termen:
- Profile instellingen
- Proxy server instellingen
- Registrar server instellingen

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Anoniem: 216698 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:13:
Beste Willy-boy,

Hoogstwaarschijnlijk zijn het wel SMS kosten die zijn afgeschreven; is het bedrag dat is afgeschreven twaalf cent of een ander bedrag??

[...]
Een ander bedrag - namelijk 16 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Voor de nieuwe TS:
Edmund schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:49:
Overige adressen.
Primary DNS-server: 195.121.1.34
Secondary DNS-server: 195.121.1.66
SIP-server: 213.75.12.212
Dit varieert. In mijn X-lite werken 213.75.12.212, 213.75.12.214, 145.7.92.158 en 145.7.92.202. In mijn ATA werkt alleen de laatste. Mijn indruk is dat de eerste drie proxies zijn en de laatste de eigenlijke SIP server.
Girotel
Girotel per modem is zo ongeveer mogelijk. Met een 2400bps modem lukt het zonder meer.
Dat laatste is zeker niet meer waar. Laatst lukte het me nog wel via de ATA (en een VoipCheap account). Wellicht hielp het daarbij dat ik de QOS-instelling in mijn ATA op diffserv 0xBE had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218556

Gisteren is de Siemens EPB vervangen door een Thomson.

Internet is enorm traag geworden. Speedtest.nl: < 10kB/s :(

Iemand een tip :?

Alvast bedankt Tweakers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:47
Anoniem: 218556 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:18:
Gisteren is de Siemens EPB vervangen door een Thomson.

Internet is enorm traag geworden. Speedtest.nl: < 10kB/s :(

Iemand een tip :?

Alvast bedankt Tweakers !
De standaard zaken als splitter verwijderen, kabel < 2m, kabel wisselen al geprobeerd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Airw0lf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:21:
[...]

Mij is het nog steeds niet gelukt.
Kan je iets precieser aangeven wat je waar hebt ingevuld?
Dus uitgedrukt in Nokia termen:
- Profile instellingen
- Proxy server instellingen
- Registrar server instellingen

Alvast bedankt voor de moeite!
Willy-boy,

Hier komen de instellingen voor de E70. Let op: gebeld worden is OK, maar uitbellen lukt nog niet. Ik ga straks nog even wat rommelen met port forwarding zoals getipt door Jan-E.

Verder moet er uiteraard wel een WiFi verbinding mogelijk zijn. Dit kan je controleren door even te surfen met je telefoon. ik gebruik WPA-2 encryptie sinds de laatste firmware van de E70.

Setting>Tools>Connection>SIP Settings
New default profile
Profile name: KPN
Service profile: IETF
Access point: jouw access point (controleer de werking)
Public user name: sip:084xxxxxxx@145.7.9.202
Use compression: No
Registration: Always on
Use security: No
Proxy server
> Proxy server address: sip:145.7.92.202
> Realm: IPPhone_realm_01.kpn.nl
> User name: 084xxxxxxx
> Password: "ga ik je niet vertellen"
> Allow loose routing: Yes
> Transport Type: Auto
> Port: 5076
Registrar server
> Registrar server address: sip:145.7.92.202
> Realm: IPPhone_realm_01.kpn.nl
> User name: 084xxxxxxx
> Password: "ga ik je niet vertellen"
> Transport Type: Auto
> Port: 5076

Dit profile vervolgens de default maken en dan nog in Setting>Tools>Connection>Internet tel. settings een profile aanmaken met de naam KPN die vervolgens verwijst naar het zojuist aangemaakt SIP profile KPN.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:39:
[...]

De standaard zaken als splitter verwijderen, kabel < 2m, kabel wisselen al geprobeerd?
Splitter zit er niet tussen omdat ik al meer dan 1 jaar geporteerd ben.

Kabels zijn er niet meer. Alles draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me sterk dat het alleen komt door wisselen tussen Siemens en Thomson.
Bekabeling vervangen tussen IsRA en EB is in ieder geval (hoewel het vroegah wel werkte) zeker een idee (het hoort maar om een 80-100 cm te gaan) , wissel eens van WiFi kanaal en om zeker te wetn dat het niet in je draadloze verbinding zit, probeer eens een test met netwerkkabel op 1 pc?
Aan de hand van wat je dan tegenkomt na deze stappen kunnen we verder helpen, momenteel worden we geacht ineen defecte glazen bol te gluren ;) ...

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 09-05-2007 10:58 . Reden: volledig zijn scheelt hoop onnodige vragen :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:57:
[...]

Zonder problemen van kpn naar casema binnen 10 dagen! Met behoud van nummer.
Hou er wel rekening mee dat KPN soms wel wat tijd nodig heeft om een en ander administratief te regelen. (eindafrekening)
Thx.

Dus een maand voor afloop opzeggen, en de concurrent aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In omgekeerde volgorde (bij concurrent aanvragen, als van toepassing aangeven dat je je nummer mee wilt nemen). Na plaatsen order oude provider opzeggen (staan ook wel voorbeeldbrieven op o.a. KPN.com) en heel duidelijk aangeven wat de bedoeling is. Dus niet "ik wil mijn ADSL opzeggen" en geen wooord zeggen over je telefoonaansluiting, ik zie er een aantal mensen toe in staat om dan een order in te schieten voor teruggang naar een analoge aansluiting zonder ADSL ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Anoniem: 137469 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:11:
[...]

Thx.

Dus een maand voor afloop opzeggen, en de concurrent aanvragen ?
Ik heb een iets meer daan een maand van te voren opgezegd, en tegelijkertijd bij nieuwe provider alles aangevraagd.(internet en telefonie)
Die sturen je dan o.a. een formulier wat je moet ondertekenen om ze toestemming te geven je nummer te porteren.
Let wel bij KPN willen ze je graag terugzetten naar de situatie van voor IPB. Dus "gewoon" ADSL en een analoge lijn.
Als je namelijk zegt dat je geen IPB meer wilt gaan ze er vanuit dat je weer een analoge lijn wilt.
Als je dit niet wilt, geef dan duidelijk aan dat je helemaal niets meer wilt van KPN.
Wees daar echt heel stellig in, want ze proberen je echt te houden :-)
Bij mij was alles binnen 4 weken geregeld, en heb nog een 1 1/2 week met een dubbele internet aansluiting gezeten, maar dat wilde ik zelf.(zekerheid boven alles)
Het enige is dat het bij mij nog 4 maanden heeft geduurd, voordat KPN door had dat ik niet wilde betalen voor een dienst die ik niet meer afnam.
Ze bleven dus afschrijven, en het duurde vervolgens 4 maanden eer ik mijn geld terug had.

.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 09-05-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 01-06 19:34
Niet voor mezelf maar voor bij iemand anders die IPB heeft, is het volgende probleem.
Toen ik zijn verbinding installeerde toen bleek al snel dat dus het telefonie gedeelte niet werkte.
Hier voor is toen een monteur van KPN zelf gekomen en toen is het ook gemaakt.
Na verloop van tijd toen werkte de fax niet meer. Na een tijdje ook de telefoon niet meer.
Deze man heeft dus een bedrijf, en kan dus niks meer.
Er is een keer een monteur gekomen en toen is heel die Experiabox vervangen. Toen werkte het weer, maar nu is het weer bij af.
De bedoeling was na deze ellende (al 5 weken gaat het zo dat het niet werkt en hij dus niks kan), om de verbinding stop te zetten en weer terug te gaan naar het oude (gewone telefoonlijn, en ADSL), helaas kon dit allemaal niet volgens de helpdesk.

De vraag is eigenlijk, weet iemand een nummer ofzo waar je het probleem voor kan leggen, zodat er ook echt iets aan gedaan kan worden?

Ik heb zelfs al zitten denken om gewoon een analoge lijn er naast te nemen, zodat er weer gebeld kan worden, maar tjah, probleem dan is weer dat hij weer andere nummers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

eX0duS schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:16:
De vraag is eigenlijk, weet iemand een nummer ofzo waar je het probleem voor kan leggen, zodat er ook echt iets aan gedaan kan worden?
Helpdesk bellen misschien?? Je kunt natuurlijk af blijven wachten totdat je verbinding op magische wijze weer gaat werken, maar dan kun je lang wachten... Heb je dit al voorgelegd aan de HD? Al contact gehad met 2e lijns??

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:39:
[...]
Heb je al geprobeerd om je SIP port te forwarden naar je Nokia en je Nokia in DMZ te zetten? Pas wel op, want dan kan het zijn dat de registratie van je regionale nummer niet meer lukt tot je die settings weer ongedaan maakt. Maar het is het proberen waard.
Jan-E, ondertussen geprobeerd zowel de SIP poort (5076) te forwarden en ook de Nokia in de DMZ op te nemen. Beide zonder reultaat. Kan dus wel gebeld worden, maar kan niet uitbellen met die Nokia WiFi telefoon. Overigens vreemd, want met de X-Lite Softphone werkt het prima.

iemand nog andere suggesties?

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Foamy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:17:
[...]

Helpdesk bellen misschien?? Je kunt natuurlijk af blijven wachten totdat je verbinding op magische wijze weer gaat werken, maar dan kun je lang wachten... Heb je dit al voorgelegd aan de HD? Al contact gehad met 2e lijns??
Denk je nou dat ik dat nog niet geprobeerd heb? 2e lijns? Volgens mij ben ik doorgezet naar de 5e lijn...
Ze lossen het gewoon niet op... Tjah reset de modem eens. Nee, dat is nog nooit gebeurd natuurlijk. :X Laat gewoon nog iemand komen, en óf los het op, óf zet het gewoon terug naar het oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
@ Bas de Bruin

Ik heb die instellingen geprobeerd.
En kan dan inderdaad gebeld worden. Alleen niet zelf bellen.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met port triggering.
Wat me hierbij opviel is dat:
- de Siemens doos staat geen public UPD/TCP toe. Wel local. En ook alleen TCP of alleen UDP.
- ik krijg na enige tijd bijna altijd 'registration failed'.
- bij UDP krijg ik die melding niet. Maar ook niet dat het wel lukt.
- gebeld worden lukt bij mij ook zonder re-alm

Wat me zeer verbaasde is dat gebeld worden lukt zonder dat de aanmelding gelukt is. 8)7
Sterker nog, zelfs als er helemaal geen SIP gegevens of port triggers zijn ingesteld, kan ik gebeld worden! 8)7 8)7
Mijn Nokia maakt gebruik van een access point van een router achter de Siemens doos.
En ook hier staat niets van port triggering aan... 8)7 8)7 8)7

Ik kan er geen touw aan vastknopen wat hier gebeurd.

==> Edit
En nu nog veel minder.
Ik kan ook gebeld worden op kantoor waar een ADSL asl. is via Versatel.
En onderweg met een T-Mobile abo.
Dus nogmaals, op mijn Nokia E61 is niks ingesteld...

Iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 26% gewijzigd door Airw0lf op 10-05-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Niet voor mezelf maar voor bij iemand anders die IPB heeft, is het volgende probleem.
Toen ik zijn verbinding installeerde toen bleek al snel dat dus het telefonie gedeelte niet werkte.
Na verloop van tijd toen werkte de fax niet meer. Na een tijdje ook de telefoon niet meer.
Er is een keer een monteur gekomen en toen is heel die Experiabox vervangen. Toen werkte het weer, maar nu is het weer bij af.
De bedoeling was na deze ellende (al 5 weken gaat het zo dat het niet werkt en hij dus niks kan), om de verbinding stop te zetten en weer terug te gaan naar het oude (gewone telefoonlijn, en ADSL), helaas kon dit allemaal niet volgens de helpdesk.

Ik heb zelfs al zitten denken om gewoon een analoge lijn er naast te nemen, zodat er weer gebeld kan worden, maar tjah, probleem dan is weer dat hij weer andere nummers heeft.
Ik kan je 1 ding vertellen, de beste man had een zakelijk abbonament moeten nemen, dan waren de problemen snel opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat is nu natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Maar dan nog. Het is toch wel gek dat zijn verbinding gewoon niet werkt, en er ook niemand naar komt kijken?
Het heeft wel gewerkt, en hij is compleet computer gestoord zeg maar, dus hij heeft echt niet zelf aan die modem gezeten.
Het begon met de fax, dat die spontaant niet meer zijn werk deed. Ook een andere fax er op verhielp het probleem niet. Voorheen werkte deze nog wel. Later ging ineens zijn telefoon niet meer af, maar ging hij op de fax af. Nog later gaat hij 1 x over en daarna niks meer. Nu werkt het helemaal niet meer. Modem is al een keer vervangen. Er is al 10x met KPN gebeld ,en nog steeds geen oplossing.
Hij belt ons steeds (wij zijn een automatiseringsbedrijf en wij moeten dat dan weer opnemen met KPN, maar bellen in de middag heeft geen zin, je staat of 20 minuten in de wacht, of er word meteen verteld dat het momenteel erg druk is, en dat je later maar eens terug moet bellen), hij kan zelf ook niet echt met KPN bellen omdat hij 0,0 verstand er van heeft.

Ik heb al heel wat IPB aangesloten, zonder problemen, maar er zijn gevallen tussen, dat bijv. het telefonie gedeelte gewoon niet werkt, alleen tuut-tuut-tuut, terwijl het VOIP lampje dan wel brand. Alles gewoon correct aangesloten, maar het werkt dus niet.
Moet er achteraf een monteur van KPN zelf komen, deze sluit het aan, mensen krijgen een rekening van 50 euro, en dan nog vrolijk zeggen dat het niet goed aangesloten was. Nou ik heb misschien wel 100x IPB aangesloten, dus ik weet echt wel hoe het moet.

En ik denk eigenlijk nu dat het probleem van deze meneer dus ergens intern bij KPN zit.
Zijn internet werkt overigens wel.

Het is ook wel raar dat zijn fax dus ineens gewoon niet meer werkt. En bedenk dat de modem ook al een keer vervangen is...

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 09-05-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eX0duS schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:49:
Dat is nu natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Maar dan nog. Het is toch wel gek dat zijn verbinding gewoon niet werkt, en er ook niemand naar komt kijken?
Het heeft wel gewerkt, en hij is compleet computer gestoord zeg maar, dus hij heeft echt niet zelf aan die modem gezeten.
Het begon met de fax, dat die spontaant niet meer zijn werk deed. Ook een andere fax er op verhielp het probleem niet. Voorheen werkte deze nog wel. Later ging ineens zijn telefoon niet meer af, maar ging hij op de fax af. Nog later gaat hij 1 x over en daarna niks meer. Nu werkt het helemaal niet meer. Modem is al een keer vervangen. Er is al 10x met KPN gebeld ,en nog steeds geen oplossing.
Hij belt ons steeds (wij zijn een automatiseringsbedrijf en wij moeten dat dan weer opnemen met KPN, maar bellen in de middag heeft geen zin, je staat of 20 minuten in de wacht, of er word meteen verteld dat het momenteel erg druk is, en dat je later maar eens terug moet bellen), hij kan zelf ook niet echt met KPN bellen omdat hij 0,0 verstand er van heeft.

Ik heb al heel wat IPB aangesloten, zonder problemen, maar er zijn gevallen tussen, dat bijv. het telefonie gedeelte gewoon niet werkt, alleen tuut-tuut-tuut, terwijl het VOIP lampje dan wel brand. Alles gewoon correct aangesloten, maar het werkt dus niet.
Moet er achteraf een monteur van KPN zelf komen, deze sluit het aan, mensen krijgen een rekening van 50 euro, en dan nog vrolijk zeggen dat het niet goed aangesloten was. Nou ik heb misschien wel 100x IPB aangesloten, dus ik weet echt wel hoe het moet.

En ik denk eigenlijk nu dat het probleem van deze meneer dus ergens intern bij KPN zit.
Zijn internet werkt overigens wel.

Het is ook wel raar dat zijn fax dus ineens gewoon niet meer werkt. En bedenk dat de modem ook al een keer vervangen is...
Beste eX0duS,

Als u een Siemens Experiabox gebruikt is het verstandig om de fax op een andere telefoonpoort uit te proberen. Werkt dit ook niet, dan kunt u de bitrate van de fax zo laag mogelijk zetten.

Gebruikt u een Speedtouch Modem? Dan is het verstandig om contact met de helpdesk te zoeken. Het probleem zal waarschijnlijk zitten in de laatste firmware, versie 6.2.19.1. Bij de helpdesk zullen ze een andere versie uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat op die andere poort is al geprobeerd, hij staat nu op poort 1 geloof ik (je kon hem het beste op poort 1 zetten had ik begrepen). Die bitrate is ook al omlaag gehaald, en tevens zijn nog een aantal andere settings op een lagere modus gezet. Voorheen werkte de fax ook gewoon hoor... Hij deed het gewoon opeens niet meer, een andere ook niet, zoals ik al gezegd heb.

Het is een Speedtouch ja (zo'n zwarte).

De helpdesk heeft niks gezegd over een andere firmware. Maar ik zal deze eens downloaden en dat eens proberen, wie weet...

/edit
Moet dat persé via de HD? Kan op de KPN site geen firmware vinden, en die op de Speedtouch website zijn andere...

[ Voor 38% gewijzigd door eX0duS op 09-05-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eX0duS schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:30:
Dat op die andere poort is al geprobeerd, hij staat nu op poort 1 geloof ik (je kon hem het beste op poort 1 zetten had ik begrepen). Die bitrate is ook al omlaag gehaald, en tevens zijn nog een aantal andere settings op een lagere modus gezet. Voorheen werkte de fax ook gewoon hoor... Hij deed het gewoon opeens niet meer, een andere ook niet, zoals ik al gezegd heb.

Het is een Speedtouch ja (zo'n zwarte).

De helpdesk heeft niks gezegd over een andere firmware. Maar ik zal deze eens downloaden en dat eens proberen, wie weet...

/edit
Moet dat persé via de HD? Kan op de KPN site geen firmware vinden, en die op de Speedtouch website zijn andere...
Beste eX0duS,

Bij de zwarte Experiabox heeft het vaak weinig zin om de poorten om te wisselen (maar niet geschoten is altijd mis). Met de laatste firmware versie zijn er i.c.m. enkele faxapparaten wat problemen. Alleen via de helpdesk kan er een andere (lees: de juiste voor InternetPlusBellen) firmware versie geüpload worden. Zelf kunt u dit dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Het kan natuurlijk zijn dat beide fax apparaten niet goed met die Experiabox werken... Tjah dan zal er nogmaals gebeld moeten worden (voor de inmiddels 15e keer denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Foamy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 07:54:
[...]

Hebben die mensen daar vaker last van? Dat ze dus niet gebeld kunnen worden door mensen met IPB?
Heb het nagevraagt en is :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74880

het telefonie gedeelte niet werkte.

De bedoeling was na deze ellende (al 5 weken gaat het zo dat het niet werkt en hij dus niks kan), om de verbinding stop te zetten en weer terug te gaan
De algemene voorwaarden ( met name vanaf punt 7..) zorgen echt wel dat een zakelijke klant genoegdoening krijgt, ik snap dus niet waar jij je zo druk over maakt..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74880 op 10-05-2007 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hij heeft geen zakelijke lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218556 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Splitter zit er niet tussen omdat ik al meer dan 1 jaar geporteerd ben.

Kabels zijn er niet meer. Alles draadloos.
Mijn probleem is opgelost. Nadat de helpdesk de firmware opnieuw op de EPB had geplaatst, waren de problemen verholpen. Er waren 10 telefoontjes nodig om de nieuwe box goed te laten draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als iemand wil mag hij de TopicStart overnemen en een nieuw topic aanmaken.
Ik heb hier eventjes geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 15:29
Edmund schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:04:
Als iemand wil mag hij de TopicStart overnemen en een nieuw topic aanmaken.
Ik heb hier eventjes geen tijd voor.
Ik ben ermee bezig!

Edit:

En het nieuwe deel: [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13

[ Voor 16% gewijzigd door _Brake_ op 10-05-2007 19:05 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.