[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

dinkelover schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:11:
Ik probeer mijn vader ook over te halen IPB te nemen van KPN. Hij heeft nu nog ISDN, waarvan hij twee nummers gebruikt. Bellen en faxen. Alle apparatuur is analoog, dus zou geen probleem moeten opleveren. Maar zoals ik het nu begrijp start je door middel van de 1368 call de portering. Maar de portering van BEIDE nummers of alleen van het hoofdnummer. Oftewel twee weken na de 1368 call, is dan alleen je hoofdnummer geporteerd of zijn dan beide nummers (die je mag aangeven neem ik aan van de 4 nummers die je hebt) al geporteerd??

Zo niet, moet je dan later je tweede nummer aan Tel2 koppelen via "Mijn KPN"? Is dat nummer dan niet bijvoorbeeld twee weken uit de lucht? Immers na portering werkt het oude (ISDN/PSTN) signaal niet meer.

En als laatste: fax apparatuur kun je beter op Tel1 aansluiten heb ik gehoord (kan moelijk doen op Tel2), kun je er dan ook voor kiezen om direct tijdens aanvraag het faxnummer, wat niet het hoofdnummer is, op Tel1 te zetten? Vast niet heh.

Probleem is eigenlijk dat beide nummers eigenlijk maximaal 24 uur uit de lucht mogen zijn ivm eigen bedrijfje wat erachter zit. Blijft natuurlijk sowieso linke soep aangezien 1 op de 20 aanvragen misloopt :'( Tja, nieuw product, ik weet het.
Zelfde situatie als mijn pa en ma, die ook isdn hadden en een fax gebruiken. Maar om even je vragen te beantwoorden en niet te zeiken of je het wel of niet moet nemen.

Je start het abonement en de portering door te bellen met 1368 (hetnet) of 1369 (kpn en planet). Ik wil je zowieso KPN aanraden ipv planet of hetnet. Hetnet wilt soms moeilijk doen met 2 nummers en het mijnkpn gedeelte is zwaar uitgekleed.

Als je het aanvraagt moet je 2 hoofdnummers kiezen, maar ALLE isdn nummers worden geporteerd. Maar de 2 nummers die na een half jaar niet op poort 1 en 2 staan, worden verwijderd. Dus je hebt even tijd om te switchen ;)

En tijdens de portering wil het nummer op poort 2 vaak niet werken. En ook komt nog eens bij dat je de fax eigenlijk op poort 1 moet doen.
Wat raad ik jou ook aan, gewoon even de telefoon op tel1 zetten, 1369 bellen. En weer terug op de quatrovox zetten samen met je fax :) na 10 dagen valt het signaal dood, dan even bellen na de helpdesk "help ik wil fax op tel 1 en phone op tel 2.. help me".

Wel even mobiel opbellen, dan kenne ze alles uitvreten met je experiabox mocht het nodig zijn.. Als je het nu aanvraagt, houd rekening met een 3-6 weken. Vraag het overigens aan telefonisch, dan weet je zeker dat het order goed erin komt, als ze alles hebben ingevult, vraag dan nog eens om alles op te lezen ;)

En als het je afschrikt om de helpdesk te bellen ivm de wachtrij, je zag op bovenstaande berichten al dat er 1 helpdesk bij is gekomen. Zijn we nu met 3. En er zullen nòg 2 bijkomen in de komende weken. En de 5% die klachten heeft kan tegenwoordig terrecht bij een geschillencommissie ;)

Heeft je pa een bedrijf, dan wel even gaan voor zakelijk ipb. Daar garandeerd KPN jou dat je niet langer dan 24uur zonder telefoon zit o.i.d. (meteen monteurs, business centers, 1e prioriteit zonder wachtrij bij de technische dienst (want je hoeft niet via de helpdesk) Bij consumenten ipb zit gèèn garantie dat ze het snel oplossen.
Als het voor een bedrijfje is kun je het beste ook zakelijk internetplusbellen nemen, daar zit een aparte ondersteuningsafedling op.
Nope, de ondersteuning wordt geleverd door de helpdesk (als de wachtrij klein is) en anders lost de technische dienst het op. Waar je met 1e prioriteit heen wordt verbonden. Dus je vliegt voor iedereen in de plaats ;)

edit... ik knipoog wel een boel als ik me post teruglees...

[ Voor 5% gewijzigd door Fridge-RaideR op 09-03-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:39:
[...]

Hoi jojo26,

Die reset heb ik al honderd maal beroert..
Dus lukt niet..
Ik hoop binnenkort de modem van XS4ALL te krijgen want 14 maart wordt ik afgesloten door de KPN.
Ik weet niet of de Speedtouch 780 intern gereset kan worden en dan bedoel ik hardware..

Ik lees hier veel over IPB en ik heb af en toe mogen reageren.
Ik ben geen tweaker maar een gast die vanaf de zijlijn tracht het e.a te begrijpen.
Ik heb meer dan 2 jaar IPB gehad en 2 jaar veel.. heel veel problemen.
In deze 2 jaar is de service hard achter uit gegaan.
IPB werkte wanneer IPB dat wel of niet wilde en ik had mij afhankelijk op te stellen.

Ik was een trouwe klant van KPN (>50 jaar) maar ben weer terug naar de analoge lijn.
Mijn IPB bestaat nu uit VoipBuster, Skype en XS4all.
Als hulp hebben ze uiteindelijk mijn website spontaan verwijderd (2000 bezoekers per maand) en dat ook maar met mijn mailbussen. Maar gelukkig vragen ze daar wel geld voor.. ;(

Ook al ben ik geen Tweaker, toch volg ik de tweakers-forums met grote regelmaat.
Misschien langzaam.. maar ik leer wel ;)

tnx
Mag ik je er op wijzen dat XS4All net zo goed een onderdeel is van KPN, net als HetNet en Planet? Alleen heeft XS4All hun eigen klantenservice, maar technisch is het net als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:30:
[...]

Mag ik je er op wijzen dat XS4All net zo goed een onderdeel is van KPN, net als HetNet en Planet? Alleen heeft XS4All hun eigen klantenservice, maar technisch is het net als de rest.
Behalve als je op Bitstream zit (Xs4all only), dan word je bij een adsl storing ook niet meer naar de algemene kpn lijn gestuurd... Ondergetekende is net bezig zijn nummer naar xs4all te porteren, voip draait daar goed stabiel

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:39:
[...]

Hoi jojo26,

Die reset heb ik al honderd maal beroert..
Dus lukt niet..
Ik hoop binnenkort de modem van XS4ALL te krijgen want 14 maart wordt ik afgesloten door de KPN.
Ik weet niet of de Speedtouch 780 intern gereset kan worden en dan bedoel ik hardware..

Ik lees hier veel over IPB en ik heb af en toe mogen reageren.
Ik ben geen tweaker maar een gast die vanaf de zijlijn tracht het e.a te begrijpen.
Ik heb meer dan 2 jaar IPB gehad en 2 jaar veel.. heel veel problemen.
In deze 2 jaar is de service hard achter uit gegaan.
IPB werkte wanneer IPB dat wel of niet wilde en ik had mij afhankelijk op te stellen.

Ik was een trouwe klant van KPN (>50 jaar) maar ben weer terug naar de analoge lijn.
Mijn IPB bestaat nu uit VoipBuster, Skype en XS4all.
Als hulp hebben ze uiteindelijk mijn website spontaan verwijderd (2000 bezoekers per maand) en dat ook maar met mijn mailbussen. Maar gelukkig vragen ze daar wel geld voor.. ;(

Ook al ben ik geen Tweaker, toch volg ik de tweakers-forums met grote regelmaat.
Misschien langzaam.. maar ik leer wel ;)

tnx
Je kan idd de speedtouch wel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Fridge-RaideR schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:37:
[...]

Heeft je pa een bedrijf, dan wel even gaan voor zakelijk ipb. Daar garandeerd KPN jou dat je niet langer dan 24uur zonder telefoon zit o.i.d. (meteen monteurs, business centers, 1e prioriteit zonder wachtrij bij de technische dienst (want je hoeft niet via de helpdesk) Bij consumenten ipb zit gèèn garantie dat ze het snel oplossen.

[...]
ipb zakelijk of consument je komt bij dezelfde helpdesk (mpsd) uit.. komt je probleem bij expert team terecht.. dan kan je net zolang wachten zoals elk probleem die bij expert team terecht komt.

advies voor bedrijven ..blijf lekker bij je oude vaste net lijn.. dan weet je zeker dat je bereikbaar blijft.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Peedy schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:04:
[...]

Hier ga ik je even op tegenspreken. Ik werk zelf op de helpdesk van IPB in Groningen, de MPHD dus. Ik heb wel degelijk 6 weken training waarvan de eerste week communicatietraining, dan 2 weken systeemtraining en dan 3 weken training in de lijn waar je continu wordt bijgestaan door technische aanspreekpunten. Ook het verhaal dat werknemers bij goede scores na 1 week al uit de 3-weken-training kunnen is niet meer waar, iedereen wordt nu minimaal 3 weken in die training gezet.

[...]
lol misschien gaat het bij de mshd in grun.., momenteel word er in amsterdam training gegeven waar je in 2 weken word klaar gestoomd voor linesync en telefonie problemen :)

ik weet dat er andere locaties bijkomen, meer capaciteit op de mphd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:30:
[...]

Bij xs4all schijn je via de telefoon ook ipb te kunnen bestellen, maar dat draait los van het ipb dat hier besproken wordt. En draait volgens hun op veel betere hardware dan van kpn zelf. En technisch gezien beheren ze alles zelf.

XS4ALL mag dan wel een bedrijf van kpn zijn, maar het draait nog steeds zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
M'n vriendin heeft nu enkele maanden ipb, vooral vanwege het internet, maar omdat ik er nu eindelijk bij woon ook om gewoon bereikbaar te zijn (en ze is der gsm af en toe kwijt)

Internet werkt goed, bellen werkt ook, maar gebeld worden werkt maar tot enkele minuten nadat je zelf belt, daarna krijg je als beller alleen stilte en uiteindelijk geluid dat telefoon niet te bereiken is.
Is dit een bekend iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:32:
M'n vriendin heeft nu enkele maanden ipb, vooral vanwege het internet, maar omdat ik er nu eindelijk bij woon ook om gewoon bereikbaar te zijn (en ze is der gsm af en toe kwijt)

Internet werkt goed, bellen werkt ook, maar gebeld worden werkt maar tot enkele minuten nadat je zelf belt, daarna krijg je als beller alleen stilte en uiteindelijk geluid dat telefoon niet te bereiken is.
Is dit een bekend iets ?
Ja, even helpdesk bellen, die lossen het zo voor je op.
DancePlaza schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:14:
[...]

ipb zakelijk of consument je komt bij dezelfde helpdesk (mpsd) uit.. komt je probleem bij expert team terecht.. dan kan je net zolang wachten zoals elk probleem die bij expert team terecht komt.

advies voor bedrijven ..blijf lekker bij je oude vaste net lijn.. dan weet je zeker dat je bereikbaar blijft.
IPB Zakelijk is een andere afdeling dan IPB consument hoor. En je komt bij geen van beide bij de MPSD uit, maar bij de MPHD. Je kan niet direct de MPSD bellen, dit gaat sowieso altijd eerst door MPHD, net als dat MPEX pas door MPSD direct te bereiken is.

Overigens ben je bij IPB Zakelijk van KPN net zo zeker van bereikbaarheid als bij een andere aanbieder, en bij IPB Zakelijk ben je gegarandeerd binnen 24 uur geholpen met je problemen. In het kleine geval dat het dan nog niet werkt, zal KPN elke aantoonbare misgelopen inkomsten vergoeden (daar doet KPN niet zo heel erg moeilijk over zoals ook in vorige berichten te lezen is).
DancePlaza schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:19:
[...]

lol misschien gaat het bij de mshd in grun.., momenteel word er in amsterdam training gegeven waar je in 2 weken word klaar gestoomd voor linesync en telefonie problemen :)

ik weet dat er andere locaties bijkomen, meer capaciteit op de mphd :)
Klopt, dat wordt de zgn. MPHD2. Medewerkers die op de MPHD2 komen komen echter wel van de MPSD af (naar wat ik hoor), dus het is dan 2 weken extra training! MSHD bestaat overigens niet, het is de MPHD1 (Groningen), MPHD2 (A'dam) of MPSD (A'dam).
ronaldlokers schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:23:
[...]

Bij xs4all schijn je via de telefoon ook ipb te kunnen bestellen, maar dat draait los van het ipb dat hier besproken wordt. En draait volgens hun op veel betere hardware dan van kpn zelf. En technisch gezien beheren ze alles zelf.

XS4ALL mag dan wel een bedrijf van kpn zijn, maar het draait nog steeds zelfstandig.
Echt waar? Oh, I stand corrected. Zal het nog even navragen :)

[ Voor 75% gewijzigd door Peedy op 09-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:37:
[...]

Je kan idd de speedtouch wel flashen.
Klinkt goed..
Wil je er wat meer over kwijt?
Dus hoe en/of wat heb ik dan te doen?

XS4ALL heeft sinds gisteren hun klanten aangeboden hun telefoon te porteren.
Het schijnt beter te zijn dan IPB van KPN dus houd ik het goed in de gaten.
Ze doen alles met beleid en gebruikers worden mondjesmaat toegelaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:39:
[...]

Klinkt goed..
Wil je er wat meer over kwijt?
Dus hoe en/of wat heb ik dan te doen?

XS4ALL heeft sinds gisteren hun klanten aangeboden hun telefoon te porteren.
Het schijnt beter te zijn dan IPB van KPN dus houd ik het goed in de gaten.
Ze doen alles met beleid en gebruikers worden mondjesmaat toegelaten..
op www.speedtouch.co.uk kan je een gebruikshandleiding downloaden om hem te resetten naar fabrieks instellingen daar heb je geen wachtwoord voor nodig daarna kan je de frimeware er op zetten in het nederlands via www.speedtouch.nl

succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:38:
Klopt, dat wordt de zgn. MPHD2. Medewerkers die op de MPHD2 komen komen echter wel van de MPSD af (naar wat ik hoor), dus het is dan 2 weken extra training! MSHD bestaat overigens niet, het is de MPHD1 (Groningen), MPHD2 (A'dam) of MPSD (A'dam).
Vergeet de MPHD vestigingen in Enschede, Arnhem en Antwerpen niet :9

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Wel op de goeie dinge wijzen, het is een dochteronderneming van KPN, echter het technische verhaal zit heel anders inmekaar ;) bel maar eens op naar hun technische dienst en vraag hoe de servers daar inmekaar zitten.
Consumenten kunnen mpsd niet bellen, die komen eerst bij mphd uit en die proberen je te helpen, lukt het hun echter niet. Dan mogen ze heel even mpsd proberen te bereiken, lukt het niet. Moet je even terugbellen.

En als een probleem naar een experteam toegaat, en het wordt niet binnen 24 uur opgelost (bij zakelijk zit er servicegarantie in van 24 uur oid) dan pleegt kpn contract breuk, en kan je ze aanklagen. Denk maar niet dat zakelijke klanten evenlang wachten. Ga maar even naar een businesscenter navraag doen ;)
IPB Zakelijk is een andere afdeling dan IPB consument hoor. En je komt bij geen van beide bij de MPSD uit, maar bij de MPHD. Je kan niet direct de MPSD bellen, dit gaat sowieso altijd eerst door MPHD,
Ik ga het truukje hier niet vertellen, maar zakelijke klanten komen direct bij mpsd uit. (1e prioriteit)
net als dat MPEX pas door MPSD direct te bereiken is.
Dat mogen ze niet doen voor consumenten (tenzij het een klacht betreft die naar de geschillencommissie is gegaan en door hun is opgepakt)

[ Voor 6% gewijzigd door Fridge-RaideR op 09-03-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
[...]

Zo oplossen deden ze niet... maar wel met de (voorlopig iig) oplossing komen... splitter zat in de weg :p

merkte trouwens dat er gratis helpdesknummer is, beter als die 45ct per minuut, das de reden dat me vriendin nog niet gebeld had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
djidee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:21:
En de MPXD in Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
djidee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:21:
[...]

Oh ja, die zijn er tegenwoordig ook :)
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:34:
[...]

Zo oplossen deden ze niet... maar wel met de (voorlopig iig) oplossing komen... splitter zat in de weg :p

merkte trouwens dat er gratis helpdesknummer is, beter als die 45ct per minuut, das de reden dat me vriendin nog niet gebeld had...
Dan hadden ze het dus wél zo opgelost, de splitter was gewoon het probleem ;) En het 0900-nummer is allang niet meer 45ct per minuut, maar 1ct per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:58:
Dan hadden ze het dus wél zo opgelost, de splitter was gewoon het probleem ;) En het 0900-nummer is allang niet meer 45ct per minuut, maar 1ct per minuut.
Hoe kan die splitter nu het probleem zijn? Die scheidt immers alleen maar het analoge verkeer van het digitale verkeer. En analoog verkeer is er niet meer. Dus hoe kan dan de registratie van het IPB-nummer na enige minuten expiren?

Bovendien: als die splitter inderdaad het probleem is, dan mogen ze nog wel een paar duizend man extra aannemen op de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
splitter was ook niet probleem... werkt nog steeds niet, morgen maar weer es bellen ofzo, al kon die kerel ook niks zien...

merkte idd ook dat die 45ct geen 45ct meer was, maar zo gek lang is dat volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Voor KeRsTmAnNeKe:
Als je een SpeedTouch 780 (zwarte EB) hebt en je binnenkomende telefonie doet het nog steeds maar 5 minuten, bel dan zeker even de helpdesk.
Ik kan helaas niet in de details treden, maar het komt er op neer dat je op een "verkeerde server" aangesloten zou kunnen zijn. Dit zal dus wel even gecontroleerd moeten worden.
Voor de helpdeskmedewerker zal het even zoeken zijn in de berichten of navragen bij zijn of haar (ja, er werken ook vrouwen bij ons O+) vraagbaak wat er mee te doen.
Ik zelf ken het probleem in ieder geval wel.
De helpdeskmedewerker zal echter het probleem wel moeten doorzetten naar de MPSD, MPHD zelf kan het niet oplossen namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 09-03-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelos schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:53:
[...]

ik ben er ook mee aan de gang gegaan... Ik krijg het nog niet voor elkaar. Iemand al wel?
Het is niet zo moeilijk. Programmeer je tel zoals je gewent bent echter bij registar server vul daar 127.0.0.1 in inplaats van die van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Helpdesk is weer een drama vanaaf :X

Probeer al vanaf 19 uur ze te bereiken.

Sinds de laatse firmware heel beroerd bellen.
Delen van gesprekken vallen weg en ik ben niet tot heel sporadisch te bereiken.
Voor de nieuwe firmware maar heel af en toe problemen.
Maar dit is echt waardeloos -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Joen schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:24:
Voor KeRsTmAnNeKe:
Als je een SpeedTouch 780 (zwarte EB) hebt en je binnenkomende telefonie doet het nog steeds maar 5 minuten, bel dan zeker even de helpdesk.
Ik kan helaas niet in de details treden, maar het komt er op neer dat je op een "verkeerde server" aangesloten zou kunnen zijn. Dit zal dus wel even gecontroleerd moeten worden.
Voor de helpdeskmedewerker zal het even zoeken zijn in de berichten of navragen bij zijn of haar (ja, er werken ook vrouwen bij ons O+) vraagbaak wat er mee te doen.
Ik zelf ken het probleem in ieder geval wel.
De helpdeskmedewerker zal echter het probleem wel moeten doorzetten naar de MPSD, MPHD zelf kan het niet oplossen namelijk.
Hebben de speedtouch... ik onthou het even voor als ik weer bel... bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Jan-E schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:07:
[...]
Hoe kan die splitter nu het probleem zijn? Die scheidt immers alleen maar het analoge verkeer van het digitale verkeer. En analoog verkeer is er niet meer. Dus hoe kan dan de registratie van het IPB-nummer na enige minuten expiren?

Bovendien: als die splitter inderdaad het probleem is, dan mogen ze nog wel een paar duizend man extra aannemen op de helpdesk...
De splitter veroorzaakt gigantisch veel problemen, zoals ruis, echo, brom etc. Splitter verwijderen is stap numero uno bij problemen. Ik weet de achtergrond niet precies, maar ik hoorde dat het iets te maken had met het geluid dat 'loopt' (als in het Engelse 'loop') door de splitter en zo dubbel wordt teruggestuurd naar de EB o.i.d.
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:19:
splitter was ook niet probleem... werkt nog steeds niet, morgen maar weer es bellen ofzo, al kon die kerel ook niks zien...

merkte idd ook dat die 45ct geen 45ct meer was, maar zo gek lang is dat volgens mij niet...
In ieder geval al zo'n 5 weken.

[ Voor 18% gewijzigd door Peedy op 09-03-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

De aanhouder wint :X

Na 2 uur eindelijk een medewerker aan de lijn gehad.
Heeft me alleen niet kunnen helpen ;(

Ik: Sinds de nieuwe firmware, bovenstaande problemen.
Hij: Ow, das mooi. Euh, voor u niet, maar voor ons wel ivm een nieuw ontdekt probleem.
Ik: En bedankt :X
Hij: Ik controleer even uw softwareversie...
Ik: ...
...
...
...
10 min later
Hij: Meneer, bedankt voor het wachten.
Ik: Jah, heb toch niets te doen vanavond :X
Hij: Ik kan geen problemen vinden :?
Kunt u eens kijken via mijnkpn of het nummer op de juiste poort staat ingesteld.
Ik: :? Ik bel er toch mee :? Toch maar even gekeken voor dropveter :+
Staat goed.
Hij: Euh, ik krijg de andere afdeling niet te pakken ivm drukte.
Ik: DUH
Hij: Ik ga proberen om vanavond nog eea door te geven naar die afdeling.
Ik: Dat is mooi :)
Hij: Mocht het niet beter worden, dan kunt u maandag weer bellen.
Ik: Grmll en dan weer 2 uur bellen zeker.
Hij: Helaas kan ik...
Ik: Ik hoop dat u vanavond nog iets kan oplossen voor me.
Hij: Ik doe mijn best.
Prettige avond enz. :P

Verhaal is natuurlijk een beetje smeuig gemaakt voor vermakelijk lezen ;)
Maar komt wel heel goed in de richting.

Kortom, is nog steeds naatje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Altijd leuk als mensen problemen met hun telefonie hebben, maar dan wél met hun eigen lijn de helpdesk bellen... bij nagenoeg elke handeling die daadwerkelijk wat dingen rechtzet is een reboot van de EB vereist, waardoor de klant dus de verbinding kwijtraakt... worden ze ook nog boos wanneer ik ze vertel dat ze daarna even opnieuw moeten bellen. Ja DUH, bel dan gewoon met een 2e lijn of een mobiel, zoiets kan je toch verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
Meest achterlijke is nog wel dat als je een probleem meld, en ze kunnen je niet direct doorverbinden naar de technische dienst... Of ze doen het gewoon helemaal niet... dat het dan een soort van koude melding is... en dan doet men er niets mee....
En dat maar 1x mogen proberen naar technische dienst door te verbinden...

belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
nickvd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:15:
Meest achterlijke is nog wel dat als je een probleem meld, en ze kunnen je niet direct doorverbinden naar de technische dienst... Of ze doen het gewoon helemaal niet... dat het dan een soort van koude melding is... en dan doet men er niets mee....
En dat maar 1x mogen proberen naar technische dienst door te verbinden...

belachelijk!
Dat ben ik helaas met je eens :'( Ik zou heel graag iedereen doorzetten naar de technische dienst waarvoor dat nodig is, maar het kan helaas (nog) niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:09:
Altijd leuk als mensen problemen met hun telefonie hebben, maar dan wél met hun eigen lijn de helpdesk bellen... bij nagenoeg elke handeling die daadwerkelijk wat dingen rechtzet is een reboot van de EB vereist, waardoor de klant dus de verbinding kwijtraakt... worden ze ook nog boos wanneer ik ze vertel dat ze daarna even opnieuw moeten bellen. Ja DUH, bel dan gewoon met een 2e lijn of een mobiel, zoiets kan je toch verwachten :?
????
Ik stel me voor dat je de eb dan reset en de helpdesk even terugbelt om te klant verder te helpen.
Hoeze tweede lijn thuis??????
????

Zie ook de reactie boven de jouwe, over 2 uur wachten voor die persoon geholpen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:20:
[...]

Dat ben ik helaas met je eens :'( Ik zou heel graag iedereen doorzetten naar de technische dienst waarvoor dat nodig is, maar het kan helaas (nog) niet :(
Is daar geen aparte Wachtrij voor?
Zoiets zou je van KPN wel verwachten... het is natuurlijk erg lullig een klant elke keer te vragen om later terug te bellen...

En dan opeens zit je weer met een vlaamse madam aan de telefoon, dat is ook ontiegelijk omschakelen... omdat die niet alle kpn namen goed kennen....
Waar ze wel wachtmuziek hebben... met een hele zooi spijtbetuigingen van de KPN stem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de MPHD vestigingen in Enschede, Arnhem en Antwerpen niet
Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:58:
Oh ja, die zijn er tegenwoordig ook :)
Je weet toch wel dat in Enschede de godfathers van de MPHD zitten he? ;)
(oftewel die waren toch al gauw 5 maanden eerder aanwezig dan grun...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:23:
[...]

????
Ik stel me voor dat je de eb dan reset en de helpdesk even terugbelt om te klant verder te helpen.
Hoeze tweede lijn thuis??????
????

Zie ook de reactie boven de jouwe, over 2 uur wachten voor die persoon geholpen werd.
MPHD heeft geen uitgaande lijn, dus ik kán de klant niet eens terugbellen. Dit zou in sommige gevallen inderdaad wel handig zijn...
nickvd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:30:
[...]

Is daar geen aparte Wachtrij voor?
Zoiets zou je van KPN wel verwachten... het is natuurlijk erg lullig een klant elke keer te vragen om later terug te bellen...

En dan opeens zit je weer met een vlaamse madam aan de telefoon, dat is ook ontiegelijk omschakelen... omdat die niet alle kpn namen goed kennen....
Waar ze wel wachtmuziek hebben... met een hele zooi spijtbetuigingen van de KPN stem...
Er is wel een wachtrij voor de tweede lijn, maar daar wordt nauwelijks gebruik van gemaakt. Of je krijgt binnen één keer de technische dienst aan de lijn, óf helemaal niet. Anders zou er helemaal niemand geholpen kunnen worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:43:
[...]

[...]

Je weet toch wel dat in Enschede de godfathers van de MPHD zitten he? ;)
(oftewel die waren toch al gauw 5 maanden eerder aanwezig dan grun...)
Klopt ;) Was ook meer als geintje bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging weer prima vanavond, hoop gefrustreerde klanten aan de lijn die , net zoals ons, het niet begrijpen waarom we de 2e lijn niet langer mogen proberen te bellen. Ja, ze hebben het druk maar de 1e lijn zeker niet :S ? Weet dat 1 van mijn collega's nu een brief op hoge poten gestuurd heeft naar het hoger management, dit is niet te doen ...
Back ontopic :P .. Het lijkt hier verdorie net een hangplek voor KPN'ers ;) :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

......
Back ontopic :P .. Het lijkt hier verdorie net een hangplek voor KPN'ers ;) :+ _O-
Ja, hebben jullie niets beters te doen.... >:) ;) :+ *O* _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

[...]

[...]

IPB Zakelijk is een andere afdeling dan IPB consument hoor. En je komt bij geen van beide bij de MPSD uit, maar bij de MPHD. Je kan niet direct de MPSD bellen, dit gaat sowieso altijd eerst door MPHD, net als dat MPEX pas door MPSD direct te bereiken is.

Overigens ben je bij IPB Zakelijk van KPN net zo zeker van bereikbaarheid als bij een andere aanbieder, en bij IPB Zakelijk ben je gegarandeerd binnen 24 uur geholpen met je problemen. In het kleine geval dat het dan nog niet werkt, zal KPN elke aantoonbare misgelopen inkomsten vergoeden (daar doet KPN niet zo heel erg moeilijk over zoals ook in vorige berichten te lezen is).

[...]

geloof mij je komt via de bsd..ook gewoon bij de mpsd uit als zakelijke klant.

[...]
sorry was typefoutje dat mhsd het is idd mphd2.. die later gewoon ook de rechten gaan krijgen als mphd 1 .. terzijner tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Tweakers word overvallen door KPN medewerkers. _O-
Hmzz en dan komen er nog ruim 200 bij zeg!

Ik heb vandaag nog maar eens de uitzending gekeken van afgelopen zaterdag (Kassa!)
Maar geef toe zeg de hoge personen van KPN weten volgens mij niet wat ze hier mee aanmoeten.
Als ik zo de laatste topics lees zorg dan ervoor dat de medewerkers meer mogelijkheden krijgen.
Ik heb een vermoeden dat er best veel medewerkers tussen zitten die graag meer willen maar door regels etc niet kunnen. Dat is erg jammer als hoe ik het hier lees heel veel gemotiveerde mensen tussen zitten die dagelijks de klappen opvangen.

Vooral de 1e lijn natuurlijk.. die krijgen te maken met mensen die stoom willen afblazen..
Alleen zou het toch wel erg handig zijn als inderdaad een doorschakeling intern sneller gaat of dat de technische dienst de mogelijkheden heeft om gewoon zelf met de klant uit te zoeken waar de oplossing zit.

Hoe vaak komt het wel niet voor en ik ken het uit eigen ervaring je maakt een ticket deze word doorgezet naar de juiste afdeling. Echter ontbreekt nog wat informatie dus de ticket komt terug,
De eerste lijn moet dan weer naar de klant bellen voor meer informatie.
Daarna weer de ticket doorzetten naar de juiste afdeling.
Betreffende afdeling bekijkt het probleem en lost het op.
Alleen daarna komt nog wel eens het bekende probleem bij KPN.
Klant informeren of het probleem inderdaad is opgelost zo niet weer terug koppelen naar de behandelaar.
Vaak kan het gebeuren dat de ticket dan open blijft of zomaar afgesloten word zonder daar eerst de klant over na te vragen etc.
Dat zou beter kunnen.

Ik hoop dat door de uitbreiding of de helpdesk de kwaliteit van de helpdesk medewerkers zelf niet achteruit gaat.

6 weken scholing is leuk maar de praktijk is altijd anders en dan gaat het om inzicht en eigen ervaring. Hoe ga je met een klant om en wat is echt een incident en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

@ Peedy

Natuurlijk heb ik met mijn mobiel gebeld ;)
Maar zelfs dat helpt geen moer.
Nogmaals de wachtrij opzoeken vrees ik.
Sinds gisteren iig geen oplossing gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:09:
Natuurlijk, denk je niet dat het beter zou zijn als de helpdeskmedewerker dan de klant terugbelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:50:
[...]

MPHD heeft geen uitgaande lijn, dus ik kán de klant niet eens terugbellen. Dit zou in sommige gevallen inderdaad wel handig zijn...

Ben anders vaak genoeg teruggebeld hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Zijn ook dingen waar aan gewerkt word, om het in one call voor elkaar te krijgen, maar men heeft de prio nu eerst op de bereikbaarheid gezet, dat lukt ze geregeld, denk dat wat de afgelopen maanden op de achtergrond uitgewerkt is, nu langzaam maar zeker geimplenteerd word. Nieuwe firmware is in de meeste gevallen een verbetering (voor svijf helaas niet), ook voor speedtouch komt er nieuwe firmware aan meende ik gehoord te hebben van een ex-collega, of kan het ook wel eens hier gelezen hebben :+
Komt wel goed!

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:48:
[quote]Peedy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:50:
[...]

Ben anders vaak genoeg teruggebeld hoor!
Dan is dat niet door de 1e lijn, want ik weet 100% zeker dat dat écht niet kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 17:01

ManiacsHouse

Scheisse!

Er zitten hier dus tegenwoordig (met toestemming KPN?) een aantal insiders...
Kan iemand mij vertellen wat het probleem is als mijn gesprek regelmatig na exact 1 minuut :? word verbroken?
Ander leuk grapje is als ik bel met iemand die in gesprek is er geen ingespreks-toon te horen is.
Regelmatig krijg ik random een dip in het gesprek. Dan is de lijn 1 seconde door en hoort de andere kant een keiharde pieptoon.
Dit probleem heb ik al meerdere keren bij KPN neergelegd. Ben 1 keer teruggebeld n.a.v. een uitzending op tv van een aantal weken geleden. Maar dat ging over een klacht van september 2005...... |:(
Dus dat lulverhaal dat op nu.nl staat http://www.nu.nl/news/100...s_Consumentenbond%27.html is dus kul.

Wie heeft er ervaring met het tussentijd opzeggen? Ik heb dat inmiddels 2 keer geprobeerd via het service-nummer, maar als ik zeg 'internetplusbellen' krijg ik een ander nummer en moet ik maar een monteur bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat met die in gesprekstoon is opgelost dacht ik met de nieuwe firmware die in de EB komt. Versie 1.41.1 als je in elk gevaleen grijze siemensbox hebt. Misschien dat het ook helpt met de andere problemen.
En waarom zouden KPN-ers in hun vrije tijd niet op een forum mogen posten. Iedere KPN-er die dat hier doet doet dat met informatie die ze hebben vergaard met hun eigen aansluiting en van internet, en niet wat ze van hun werk hebben. Dus je hebt dan helemaal geen toestemming nodig van KPN. Wel moet je ervoor zorgen dat je niet toevallig bedrijfsgevoelige informatie gaat posten want dat kan je kop kosten. Veel KPN-ers hier doen het gewoon omdat ze graag mensen op weg willen helpen. Ze doen dit dus niet onder werktijd maar in hun vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
maniacshouse schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:50:
Er zitten hier dus tegenwoordig (met toestemming KPN?) een aantal insiders...
Kan iemand mij vertellen wat het probleem is als mijn gesprek regelmatig na exact 1 minuut :? word verbroken?
Ander leuk grapje is als ik bel met iemand die in gesprek is er geen ingespreks-toon te horen is.
Regelmatig krijg ik random een dip in het gesprek. Dan is de lijn 1 seconde door en hoort de andere kant een keiharde pieptoon.
Dit probleem heb ik al meerdere keren bij KPN neergelegd. Ben 1 keer teruggebeld n.a.v. een uitzending op tv van een aantal weken geleden. Maar dat ging over een klacht van september 2005...... |:(
Dus dat lulverhaal dat op nu.nl staat http://www.nu.nl/news/100...s_Consumentenbond%27.html is dus kul.

Wie heeft er ervaring met het tussentijd opzeggen? Ik heb dat inmiddels 2 keer geprobeerd via het service-nummer, maar als ik zeg 'internetplusbellen' krijg ik een ander nummer en moet ik maar een monteur bellen.
Er zijn toevallig hier een aantal mensen op GoT die bij de KPN Helpdesk werken inderdaad.. KPN heeft hier niet expliciet toestemming voor gegeven, maar ik vertel in ieder geval niet wat ik van KPN niet mag vertellen (geheimhoudingsverklaring, net als vele werknemers). Het is niet zo dat ik hier door KPN ben heengestuurd, ik zit namelijk al zo'n 5 jaar hier op GoT en werk nu zo'n 6 weken voor KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 13:38
Hurricane schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:01:
Dat met die in gesprekstoon is opgelost dacht ik met de nieuwe firmware die in de EB komt. Versie 1.41.1 als je in elk gevaleen grijze siemensbox hebt. Misschien dat het ook helpt met de andere problemen.
En waarom zouden KPN-ers in hun vrije tijd niet op een forum mogen posten. Iedere KPN-er die dat hier doet doet dat met informatie die ze hebben vergaard met hun eigen aansluiting en van internet, en niet wat ze van hun werk hebben. Dus je hebt dan helemaal geen toestemming nodig van KPN. Wel moet je ervoor zorgen dat je niet toevallig bedrijfsgevoelige informatie gaat posten want dat kan je kop kosten. Veel KPN-ers hier doen het gewoon omdat ze graag mensen op weg willen helpen. Ze doen dit dus niet onder werktijd maar in hun vrije tijd.
Volgends mij is het vrij simpel. Je mag niet posten onder naam of verwijziging van je bedrijf. Persoonlijk lijkt mij daar ook dingen onder te vallen waarbij je zegt ik werk voor kpn dus...dat...dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Als ik hier post, doe ik dat om mensen te helpen of om ze te informeren over hoe ze geholpen kunnen worden. Ik ben tenslotte oplossing-gericht ;) En ik zeg hier niets wat ik (en mijn collega's) door de telefoon ook niet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
tompussie schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Volgends mij is het vrij simpel. Je mag niet posten onder naam of verwijziging van je bedrijf. Persoonlijk lijkt mij daar ook dingen onder te vallen waarbij je zegt ik werk voor kpn dus...dat...dit.
Ja - joh - inderdaad!
Het zal je maar gebeuren - iemand die je de goede kant op helpt.
Blijkt ie inene zelf een kpn-er te zijn.

Het moet toch niet gekker worden.... :N :+ _O-

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Peedy schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:43:
Als ik hier post, doe ik dat om mensen te helpen of om ze te informeren over hoe ze geholpen kunnen worden. Ik ben tenslotte oplossing-gericht ;) En ik zeg hier niets wat ik (en mijn collega's) door de telefoon ook niet zeg.
In 1 van de eerste topics omtrent IPB was er nogal wat heisa over. Dat mensen van KPN niet mochten of ernstig moesten oppassen. Maar ik vermoed dat KPN uiteindelijk ook wel denkt dat ze daar weinig mee opschieten.

Maar nog een vraagje. Hoe zeg ik op?? Neem aan dat KPN daar op dit moment wel wat coulanter mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 10-09 19:03
Ik heb als ik van buiten naar huis bel altijd een echo op de lijn, dat is heel irritant.
Ik heb bij de installatie de kabels gebruikt die in het installatiepakket zaten.
Ik heb alles van de oude ADSL verbinding eruit gesloopt en vervangen door alles wat in het installatiepakket zat.
Wel of geen internetverkeer maakt niets uit voor de echo.
Buiten de DECT telefoon ook nog een vaste analoge telefoon gebruikt, ook geen resultaat.

Tevens zit die achterlijke experiabox zich elke avond te rebooten, soms 1x op een avond, soms 3 tot 4 keer op een avond.

Voor de rest lijkt het allemaal wel aardig te werken, behalve dan de volslagen onzin dat er geen DMZ ingesteld kan worden. En het WLAN gedeelte heeft een slecht bereik heeft, heb er maar een tweede access point bij gezet zodat ik in ieder geval overal bereik heb.

De firmware is: 6.2.11.10.
Het is een Thomson EPB die voor een ISDN installatie is geleverd.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Ik heb een usb-stick in de usb-poort van de Siemens EB gestopt. Hij wordt herkent en is zichtbaar in de web-interface. Toch kan ik hem niet zien tussen mijn netwerklocaties.
Ik zit in hetzelfde domein, firewall uit, usb-stick is fat-32.

Wat ben ik vergeten? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Roelos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 23:38:
Ik heb een usb-stick in de usb-poort van de Siemens EB gestopt. Hij wordt herkent en is zichtbaar in de web-interface. Toch kan ik hem niet zien tussen mijn netwerklocaties.
Ik zit in hetzelfde domein, firewall uit, usb-stick is fat-32.

Wat ben ik vergeten? :|
Zelf ook eens geprobeerd en je krijgt dan de melding dat je geen rechten hebt.
Maar nu is het wel gelukt.

Probeer het volgende eens.

Ga naar de web menu van de siemens.
Dan naar advanced en ga nu naar USB / File server.
Daar zie je hostnaam.
Verander deze eens in een andere naam.
Nu moet het wel lukken.

wil je snel toegang tot je USB stick doe dan het volgende.
Ga naar uitvoeren (start uitvoeren of gebruik de sneltoets)
tik in \\hostnaam (de naam die je de file server heb gegeven en je heb direct toegang tot je file server of USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
maniacshouse schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:43:
[...]

In 1 van de eerste topics omtrent IPB was er nogal wat heisa over. Dat mensen van KPN niet mochten of ernstig moesten oppassen. Maar ik vermoed dat KPN uiteindelijk ook wel denkt dat ze daar weinig mee opschieten.

Maar nog een vraagje. Hoe zeg ik op?? Neem aan dat KPN daar op dit moment wel wat coulanter mee omgaat.
opzeggen? gewoon bellen met kpn/planet/hetnet

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ken iemand mij de SIP URI gegevens geven van de IPB van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wat is Uri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi , ken ...
Groeten doe je standaard op GoT, Nederlands is een verplicht vak in het onderwijs. Goeiedag zeg :) .

Zoek eens in de voorgaande 11 topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha kijk dat bedoel ik nou echt een koud kikkerlandje hier kan niet eens meer vriendelijk groeten...
Enne nee dat brabbeltje wat ze Nederlands noemen is nooit mijn sterkste vak geweest... geef mij maar engels. Maargoed daar gaat dit nu even niet over. :+

Wie oh wie kan mij aan die SIP URI helpen? En vraag me niet wat de uri is ik las dat als ik mij nog goed herinner ergens op de experiabox van KPN en de betekenis weet ik zo ff niet meer.

Ik las wel op een andere forum dat je bij de uri je telnr moest invullen. Maargoed er is zoveel geroepen daar dat ik er niet veel wijzer van geworden ben.
Waar het mij iig om gaat is dat ik de Voip instellingen heb zodat ik een andere router kan configureren. Want ik sta nu zo'n beetje op het punt die experia bijna uit het raam te gooien.
Enne andere topics ik krijg al hoofdpijn als ik al die vervolg pagina's ziet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:44:
haha kijk dat bedoel ik nou echt een koud kikkerlandje hier kan niet eens meer vriendelijk groeten...
Enne nee dat brabbeltje wat ze Nederlands noemen is nooit mijn sterkste vak geweest... geef mij maar engels. Maargoed daar gaat dit nu even niet over. :+

Wie oh wie kan mij aan die SIP URI helpen? En vraag me niet wat de uri is ik las dat als ik mij nog goed herinner ergens op de experiabox van KPN en de betekenis weet ik zo ff niet meer.

Ik las wel op een andere forum dat je bij de uri je telnr moest invullen. Maargoed er is zoveel geroepen daar dat ik er niet veel wijzer van geworden ben.
Waar het mij iig om gaat is dat ik de Voip instellingen heb zodat ik een andere router kan configureren. Want ik sta nu zo'n beetje op het punt die experia bijna uit het raam te gooien.
Enne andere topics ik krijg al hoofdpijn als ik al die vervolg pagina's ziet
Tsja, we zijn hier nu ook alweer niet de eerste de beste vraagbaak die alles gaan herhalen. Als je zo graag een andere router wilt gebruiken, zou ik je toch aanraden even de andere topics door te zoeken, daar heb je een hele mooie zoekfunctie voor binnen GoT. En een URI is een Uniform Resource Identifier, dus gewoon een ID-nummer zeg maar. In feite is een IP-nummer ook een URI; een karakterset die je gebruikt om iets te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:04:
Bij mij werken alle interne accounts(101 - 109 + 120) met wachtwoord kpn
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Bij mij vindt de EB 101 en 102 met als wachtwoorden 101 en 102 goed, bij 120 zegt hij wrong password, en bij 103 t/m 109 vindt hij de hele gebruikersnaam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Peedy kijk hier dit is iets wat ik bijvoorbeeld gevonden heb. Mijn vraag is nu maakt KPN dan gebruik van voipbuster? Ik bedoel ik kan toch niet zomaar dit soort gegevens gaan invoeren en verwachten dat ik via KPN bel?

URI: (Vul hier je username van Voipbuster in)
Username: (Vul hier je username van Voipbuster in)
Password: (Spreekt voor zich lijkt me)
Registrar: stun.voipbuster.com eventueel 213.61.187.150
Registrar port: 5060
Proxy: stun.voipbuster.com eventueel 213.61.187.150
Proxy port: 5060
Expire Time: 3600

En aangezien je tog een insider bent waarom geef je die gegevens gewoon niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Wij werken dan wel bij kpn, maar posten alleen ervaringen die we hebben opgedaan door zelf mensen buiten onze werktijd te helpen. En zodra informatie alleen intern beschikbaar is, en niet via de helpdesk, kpn.com of handleidingen. Mogen wij het niet vertellen aangezien wij een geheimhoudingsverklaring hebben getekent.

So i'm sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Mabili schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:58:
[...]

Daar zie je hostnaam.
Nu moet het wel lukken.

tik in \\hostnaam (de naam die je de file server heb gegeven en je heb direct toegang tot je file server of USB stick.
Thx! Het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Marifa
Waar jij dus om vraagt is interne informatie welke KPN doelbewust afgeschermd heeft. Nou is het hier terug te vinden dat een aantal mensen met een Siemens EB het gelukt is de gegevens boven water te krijgen, mensen met een SpeedTouch kunnen het shaken.
Zoals Fridge-Raider meldt posten de KPN'ers hier alleen hun EIGEN ervaringen, niet informatie die intern in KPN gebruikt wordt omdat dat onze baan kan kosten.

Dus nee, we weten wel wat je bedoelt maar zoek in de voorgaande 11 topics en je vindt je antwoord. Staat het niet in de voorgaande 11 topics? Dan sorry, no can do ;) ...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 12:55 . Reden: Iemand aanvallen op krom Nederlands en je zelf er ook aan schuldig maken... Foei Tasslehoff ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ja daar kunnen wij niet tegen op.

Maar hoe zit het dan met die Voipbuster verhaal en KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok shall do |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
We hebbn sinds vanochtend geen telefoon. Misschien al eerder, maar we kwamen er achter toen iemand ons belde op de mobiel.
Als je ons belt krijg je de ingesprekstoon. Ook als wij uitbellen krijgen wij een ingesprekstoon.
Er is ook gewoon een kiestoon.

Ik merkte dat we de nieuwste firmware hebben en in de webinterface bij status staat:

VoIP accounts: 4 accounts (registered: 3 accounts, processing: 1 account)

Misschien dat hier wat fout gaat.

We hebben HetNet en op hun site staat geen storingmelding.
En de helpdesk verbreekt de verbinding omadt het te druk is.

Wie nog meer telefoonproblemen op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met EB uitzetten, 30 sec van de stroom en dan weer aansluiten/aanzetten. Daarna nog problemen? Log eens in in je Hetnet "beheer telefoniegegevens" en koppel je telefoonnummers opnieuw aan je poorten. Dan nog in de problemen: bel de helpdesk, die moeten dan de telefoniegegevens opnieuw in je box laden. As simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

musicfreak2006 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:18:
We hebbn sinds vanochtend geen telefoon. Misschien al eerder, maar we kwamen er achter toen iemand ons belde op de mobiel.
Als je ons belt krijg je de ingesprekstoon. Ook als wij uitbellen krijgen wij een ingesprekstoon.
Er is ook gewoon een kiestoon.

Ik merkte dat we de nieuwste firmware hebben en in de webinterface bij status staat:

VoIP accounts: 4 accounts (registered: 3 accounts, processing: 1 account)

Misschien dat hier wat fout gaat.

We hebben HetNet en op hun site staat geen storingmelding.
En de helpdesk verbreekt de verbinding omadt het te druk is.

Wie nog meer telefoonproblemen op dit moment?
ff helpdesk bellen en je sip laten laden in je box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:54:
ok ja daar kunnen wij niet tegen op.

Maar hoe zit het dan met die Voipbuster verhaal en KPN?
als je je de sip wachtwoord plus de goede sipserver kan pakken kan je met elke willekeurig voip software bellen vanaf je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mr peedy n tasslehoff i'm back...

Heb ff het e.a doorspit. Maar kwam niet veel meer tegen dan dit IPadres: 213.75.12.214
Als ik dit nu invul bij registrar en proxy ben ik er nog niet helemaal, want dan moet ik nog een SIP URI, username en wachtwoord zetten en waar in Gods naam moet ik dit nu vandaan halen?

Fokin KPN... dacht dat doe ik wel ff snel ....ben nu al bijna me hele weekend eraan kwijt. Krijg je daar trouwens ook compensatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:03:

Heb ff het e.a doorspit. Maar kwam niet veel meer tegen dan dit IPadres: 213.75.12.214
Als ik dit nu invul bij registrar en proxy ben ik er nog niet helemaal, want dan moet ik nog een SIP URI, username en wachtwoord zetten en waar in Gods naam moet ik dit nu vandaan halen?

Fokin KPN... dacht dat doe ik wel ff snel ....ben nu al bijna me hele weekend eraan kwijt. Krijg je daar trouwens ook compensatie voor?
sipusernaam is je telefoonnummer. en je sipwachtwoord kan niet volgens mij nog niet uit de box vissen.. dat is iets waar waar kpn goed heeft beveiligt op dit moment en je kan helaas niet via de mphd/sd niet achter het sipwachtwoord komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:22:
Begin eens met EB uitzetten, 30 sec van de stroom en dan weer aansluiten/aanzetten. Daarna nog problemen? Log eens in in je Hetnet "beheer telefoniegegevens" en koppel je telefoonnummers opnieuw aan je poorten. Dan nog in de problemen: bel de helpdesk, die moeten dan de telefoniegegevens opnieuw in je box laden. As simple as that.
Eb uitzetten heb ik al gedaan. Voip lampje brand trouwens aldoor wel. Was ik even vergeten te zetten in mijn vorige post.
Had ook al geprobeerd in telefoniebeheer te komen, maar die geeft een storing en kan er niet in.
Donderdagavond hadden we ook al problemen. Voip lampje brande toen niet. Heb vrijdagochtend
de helpdesk gebeld. Deze hebben gegevens van EB ingelezen en probleem was over.
Nu blijft voip lampje wel branden.

Zal nog wel het 1 en ander proberen, voordat ik helpdesk bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

musicfreak2006 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:14:
[...]

Eb uitzetten heb ik al gedaan. Voip lampje brand trouwens aldoor wel. Was ik even vergeten te zetten in mijn vorige post.
Had ook al geprobeerd in telefoniebeheer te komen, maar die geeft een storing en kan er niet in.
Donderdagavond hadden we ook al problemen. Voip lampje brande toen niet. Heb vrijdagochtend
de helpdesk gebeld. Deze hebben gegevens van EB ingelezen en probleem was over.
Nu blijft voip lampje wel branden.

Zal nog wel het 1 en ander proberen, voordat ik helpdesk bel.
probeer nu even de helpdesk te bellen. geloof mij de helpdesk is op zondags best te bereiken voroal met die mooie weer is het fokking rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:45

Wat denk je nou? Dat KPN deze gegevens vrijwillig vrijgeeft, zodat je de apparatuur van KPN niet meer hoeft te gebruiken? En dat je niet thuis hoeft te zijn om met je huisnr te kunnen bellen?
En volgens mij mag KPN deze gegevens niet eens vrijgeven van de OPTA, dat er op dit moment een grote bug is, laat ik maar even in het midden.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
Het is weer klaar. Helpdesk heeft sip opnieuw in box gezet. Kon ik ook zelf niet verhelpen zei medewerker. Waarschijnlijk gekomen door firmware update. Hij zei dat er nog een update komt half maart. versie 1.44 en dat ik nu 1.39 heb. Klopt niet want heb nu 1.41.4.
HD medewerker zei dat hun systeem wat achter loopt.
Bij versie 1.44 zal als het goed is alle problemen zijn verholpen.
We wachten af.

Bij status in webinterface staat nu:

VoIP accounts: 3 accounts (registered: 3 accounts)

4de account die op processing stond is nu weg.

[ Voor 15% gewijzigd door musicfreak2006 op 11-03-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SilentTears schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:25:
Wat denk je nou? Dat KPN deze gegevens vrijwillig vrijgeeft, zodat je de apparatuur van KPN niet meer hoeft te gebruiken? En dat je niet thuis hoeft te zijn om met je huisnr te kunnen bellen?
Aan de Siemens EB gebruikers hebben ze de SIP-gegevens nu in feite al vrijgegeven. Maar dan nog ben je beperkt in de mogelijkheden: het werkt alleen maar als je een internet verbinding hebt via het KPN-net
En volgens mij mag KPN deze gegevens niet eens vrijgeven van de OPTA, dat er op dit moment een grote bug is, laat ik maar even in het midden.
Dat mag tegenwoordig wel. XS4ALL (ook onderdeel van KPN) doet het wel. En stelt zelfs geen eisen aan je internetverbinding. Als je woont in Amsterdam, maar tijdelijk in Timboektoe zit en wilt bellen met je 020-nummer: niets houdt je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy

Even voor de duidelijkheid; ik weet hier überhaupt niets van af. Dit wordt mij niet geleerd in de training, en KPN biedt op deze uitprobeersels ook geen ondersteuning. Heb zelf geen IPB, dus ik kan dergelijke dingen ook niet testen. Ook als je de helpdesk belt zal je dus nul op je rekest krijgen. Richt je vragen maar aan de andere gebruikers hier, die weten van dit gedeelte meer dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wou ik net zeggen ik zit zelf bij xs4all waar ik dat wel kan maargoed waarom KPN oftewel Planet (ik weet niet precies hoe de vork in de steel zit) moeilijk over doen snap ik ook niet.

Nee hoor geef mij maar "xs4all"

En ja Peedy dat heb ik wel gemerkt gister toen ik ze belde, eerst 44 min in de wacht gestaan om vervolgens te horen dat ze dit niet ondersteunen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

musicfreak2006 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:51:
Het is weer klaar. Helpdesk heeft sip opnieuw in box gezet. Kon ik ook zelf niet verhelpen zei medewerker.
hoelang moest je wachten voordat je werkelijk werd geholpen?
Jan-E schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:00:
[...]
Aan de Siemens EB gebruikers hebben ze de SIP-gegevens nu in feite al vrijgegeven. Maar dan nog ben je beperkt in de mogelijkheden: het werkt alleen maar als je een internet verbinding hebt via het KPN-net
[...]
Dat mag tegenwoordig wel. XS4ALL (ook onderdeel van KPN) doet het wel. En stelt zelfs geen eisen aan je internetverbinding. Als je woont in Amsterdam, maar tijdelijk in Timboektoe zit en wilt bellen met je 020-nummer: niets houdt je tegen.
kijrg je bij xs4all niet een 084 nummer? .. dit zijn zgn. nomadishe nummers.. deze kan je overal gebruikelijk onafhankelijk op welke je locatie je zich bevindt... maar bij 020 nummer is een geografisch nummer en dat is afhankelijk van je locatie. regeltjes van de opta :(

[ Voor 14% gewijzigd door DancePlaza op 11-03-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:58:
[...]

Daar zie je hostnaam.
Nu moet het wel lukken.

[/quote]
Heb dit ook geprobeerd. Werkt inderdaad. Maar als ik wat heen en weer ga kopieren loopt mijn pc vast. Ik kan dan alleen maar pc herstarten of usb-key uit box halen, want dan wordt verbinding verbroken en ik kan weer op pc werken.
Welke usb-key gebruiken jullie?? Ik heb verschillende geprobeerd maar geen van alle werkte.
En zijn er meer mensen met dit probleem??
Firmware is de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dor1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08-2023
Sinds ik IPB heb is het voor mij niet meer mogelijk om de blocklists van PeerGuardian te updaten.:( Na een tijdje zoeken ben ik er achter gekomen dat die dingen van http://www.bluetack.co.uk komen en die site werkt bij mij dus ook niet. Ik heb aan verschillende mensen gevraagd of deze site bij hun wel werkt en zij hadden geen problemen. (Ze hadden trouwens Orange en Xs4All)
Mijn vraag is dus: Hebben jullie hier ook problemen mee gehad en zo ja, is het op de een of andere manier op te lossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope die werkt tot op heden nog steeds fantastisch bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En ook hier werkt hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:13:
Dat wou ik net zeggen ik zit zelf bij xs4all waar ik dat wel kan maargoed waarom KPN oftewel Planet (ik weet niet precies hoe de vork in de steel zit) moeilijk over doen snap ik ook niet.

Nee hoor geef mij maar "xs4all"

En ja Peedy dat heb ik wel gemerkt gister toen ik ze belde, eerst 44 min in de wacht gestaan om vervolgens te horen dat ze dit niet ondersteunen.
rofl... dus KPN is een klotebedrijf omdat jij te lui bent om van te voren te kijken wat er wel of niet met een abbo kan? Beetje nazoekwerk (nog geen 5 minuten GoT lezen) en je had al kunnen weten dat je dat lekker zelf had mogen uitvogelen en doen :D

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten 1e zijn dit soort dingen nergens terug te vinden in je IPB pakket. En ten 2e kijk we zijn niet allemaal een fulltime prutser om bijvoorbeeld ook nog de hele dag de internet vooraf te gaan zitten spitten op forums enzo... ik dacht ff snel bij moederlief gaan installeren net als bij xs4all klaar... dus niet 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

..

[ Voor 99% gewijzigd door Speedmaster op 11-03-2007 17:48 . Reden: laat maar volledig offtopic... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol @ tuut tuut

"better to remain silent and be thought stupid, than to speak and remove all doubt..."

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:32:
Ten 1e zijn dit soort dingen nergens terug te vinden in je IPB pakket. En ten 2e kijk we zijn niet allemaal een fulltime prutser om bijvoorbeeld ook nog de hele dag de internet vooraf te gaan zitten spitten op forums enzo... ik dacht ff snel bij moederlief gaan installeren net als bij xs4all klaar... dus niet 8)7
  • zie mijn vorige post... Zoals ik al zei; als je uberhaupt de moeite had genomen om even 5 minuten online rond te kijken had je gezien dat dit niet mogelijk was geweest ...
  • aannames... |:(

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:57:
[...]

[/quote]

[...]

Heb dit ook geprobeerd. Werkt inderdaad. Maar als ik wat heen en weer ga kopieren loopt mijn pc vast. Ik kan dan alleen maar pc herstarten of usb-key uit box halen, want dan wordt verbinding verbroken en ik kan weer op pc werken.
Welke usb-key gebruiken jullie?? Ik heb verschillende geprobeerd maar geen van alle werkte.
En zijn er meer mensen met dit probleem??
Firmware is de laatste
Ik was inderdaad iets te enthousiast...ik ervaar dezelfde problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
DancePlaza schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:17:
krijg je bij xs4all niet een 084 nummer? ..
Naast 087 nummers kunnen bestaande klanten van XS4ALL nu ook hun geografische nummer naar XS4ALL laten porteren. En dan kun je dus gewoon uit Timboektoe met je 020 bellen.
dit zijn zgn. nomadishe nummers.. deze kan je overal gebruikelijk onafhankelijk op welke je locatie je zich bevindt... maar bij 020 nummer is een geografisch nummer en dat is afhankelijk van je locatie. regeltjes van de opta :(
Die regeltjes zijn gewijzigd. Je hoeft nu alleen maar een binding met de regio te hebben (bv een woning) om waar dan ook te mogen bellen met je geografische nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jan-E +3 informatief !
Weer wat geleerd, was mij ook niet bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Inderdaad, XS4ALL heeft al een actie lopen waarbij bestaande klanten kunnen overstappen met hun geografische nummer naar XS4ALL VoIP. Zie: http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=860

Dit wordt een aardig alternatief voor IPB. Mocht ik weer in de problemen komen dan ga ik het zeker overwegen. Je kan dan zelf een ADSL/VoIP modem kopen + de stabiliteit van een XS4ALL/KPN ADSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is veruit het grootste KPN drama dat ik ooit heb meegemaakt. Ik heb in december al aangegeven dat ik van mijn IPB light abbo naar een belbudget analoge lijn wil worden omgezet vanwege de vele storingen met telefonie en de brakke internetverbinding, de dame aan de telefoon zei dat dit geregeld voor me zou worden en dat ik meteen naar een analoge lijn zou worden omgezet (waardoor ik niet onbereikbaar zou komen te zitten). Dit is vandaag gebeurd, netjes afgesloten, maar niet overgezet naar een analoge lijn!

Ik bel naar de helpdesk, natuurlijk "wordt er wat voor me opgezocht" waarna ik na 12 minuten in de wacht zit en, wat een verrassing, de verbinding verbroken wordt. Ik bel weer, en deze keer wist de o zo vriendelijke man mij te vertellen dat het 6 werkdagen duurt voordat een nieuwe analoge lijn wordt opgeleverd en dat ik weer aansluitkosten moet gaan betalen! Dit terwijl tijdens het telefonische afzeggesprek begin december waarin ik herhaaldelijk aan de dame vroeg of hier kosten aan verbonden zaten zij elke keer "nee" zei. "Tja, dat is dan foute informatie meneer... maar ik zal het even opnieuw voor u nakijken". En nee, het bleek dat ik inderdaad geen aansluitkosten hoefde te betalen en dat ik binnen een "paar dagen" wordt teruggebeld door een collega. In de tussentijd ben ik thuis wel lekker onbereikbaar.

"KPN sluit je aan"? Eerder KPN sluit je af! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:04:
Je moet eerst worden afgesloten alvorens ze je weer kunnen aansluiten ;) Je hebt tenslotte zelf je af en aan-sluiting aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar mij werd verteld dat dit meteen zou gebeuren en niet met een tussenpauze van minimaal 6 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:58:
Klopt, maar mij werd verteld dat dit meteen zou gebeuren en niet met een tussenpauze van minimaal 6 werkdagen.
Dan is er waarschijnlijk miscommunicatie ontstaan denk ik, aangezien het bijna onmogelijk is om zoiets direct te realiseren. Waarschijnlijk bedoelde de helpdesk-medewerker dat de aanvraag direct ingediend zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Murcielago schreef op zondag 11 maart 2007 @ 03:44:
[...]

opzeggen? gewoon bellen met kpn/planet/hetnet
Ik bedoel wie heeft er ervaring met opzeggen n.a.v. al de klachten en problemen binnen de contract-termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

maniacshouse schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:23:
[...]

Ik bedoel wie heeft er ervaring met opzeggen n.a.v. al de klachten en problemen binnen de contract-termijn?
zie website van kassa. daar staat wel eenopzeg brief die je kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:23:
[...]

Ik heb op 12 jan 07 opgezegd via een medewerker van Klantenreacties. Ook heb ik voor de zekerheid maar een schriftelijke bevestiging gestuurd. Ik ben teruggebeld door een vriendelijke dame die de opzegging in gang ging zetten. Maar tot op heden, precies 2 maanden vandaag- heb ik er nog niks van vernomen. Verzoek om terug gebeld te worden door mijn contact persoon destijds bij klantenreacties is nu voor de 3de keer niet op gereageerd. Erg slordig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:04:
Dit is veruit het grootste KPN drama dat ik ooit heb meegemaakt. Ik heb in december al aangegeven dat ik van mijn IPB light abbo naar een belbudget analoge lijn wil worden omgezet vanwege de vele storingen met telefonie en de brakke internetverbinding, de dame aan de telefoon zei dat dit geregeld voor me zou worden en dat ik meteen naar een analoge lijn zou worden omgezet (waardoor ik niet onbereikbaar zou komen te zitten). Dit is vandaag gebeurd, netjes afgesloten, maar niet overgezet naar een analoge lijn!

Ik bel naar de helpdesk, natuurlijk "wordt er wat voor me opgezocht" waarna ik na 12 minuten in de wacht zit en, wat een verrassing, de verbinding verbroken wordt. Ik bel weer, en deze keer wist de o zo vriendelijke man mij te vertellen dat het 6 werkdagen duurt voordat een nieuwe analoge lijn wordt opgeleverd en dat ik weer aansluitkosten moet gaan betalen! Dit terwijl tijdens het telefonische afzeggesprek begin december waarin ik herhaaldelijk aan de dame vroeg of hier kosten aan verbonden zaten zij elke keer "nee" zei. "Tja, dat is dan foute informatie meneer... maar ik zal het even opnieuw voor u nakijken". En nee, het bleek dat ik inderdaad geen aansluitkosten hoefde te betalen en dat ik binnen een "paar dagen" wordt teruggebeld door een collega. In de tussentijd ben ik thuis wel lekker onbereikbaar.

Dit is exact het horrorscenario waardoor ik het niet aandurf IPB op te zeggen. Wat mij betreft zetten consumentenbond, Kassa, Radar etc bovenaan hun eisenlijstje aan KPN: de mogelijkheid van een gegarandeerde "geen gedoe" oplossing om terug te keren naar ADSL + analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Peedy schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:05:
[...]

Dan is er waarschijnlijk miscommunicatie ontstaan denk ik, aangezien het bijna onmogelijk is om zoiets direct te realiseren. Waarschijnlijk bedoelde de helpdesk-medewerker dat de aanvraag direct ingediend zal worden.
Ik mag hopen dat de helpdesk medewerker dat niet bedoelde, want dan zou die betreffende helpdeskmedewerker de klant bewust met volslagen nutteloze informatie het bos in sturen.

Voor een klant is het totaal irrelevant op welk tijdstip de ene afdeling van KPN de andere afdeling over iets informeert. Voor een klant is het alleen relevant wanneer KPN als geheel een bepaalde actie voor de klant onderneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:22:
[...]

Ik mag hopen dat de helpdesk medewerker dat niet bedoelde, want dan zou die betreffende helpdeskmedewerker de klant bewust met volslagen nutteloze informatie het bos in sturen.

Voor een klant is het totaal irrelevant op welk tijdstip de ene afdeling van KPN de andere afdeling over iets informeert. Voor een klant is het alleen relevant wanneer KPN als geheel een bepaalde actie voor de klant onderneemt.
De medewerkster die ik aan de lijn had wilde me met alle plezier terugzetten naar analoog en Direct ADSL. Toen ik zei dat dat niet nodig was omdat ik helemaal afscheid van KPN wil nemen wist ze ook niks meer te vertellen. Ze kon alleen een opzegging verwerken als ik terug zou gaan naar Analoog en Direct ADSL. Helemaal d'r vanaf geraken kon ze me niet mee helpen en ik werd in de wacht gezet en na 14 minuten werd de verbinding verbroken.. tuut tuut tuut de groeten aan ruud.
Ik storneer netjes alle rekeningen, ze krijgen van mij geen cent meer.. Ik heb er nu 7x keer achteraan gebeld. 6x zou ik terug gebeld worden de 7de keer werd de verbdining verbroken.
Ze zoeken het maar uit met heel hun spul. Ik ga lekker kabelen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.