Zelfde situatie als mijn pa en ma, die ook isdn hadden en een fax gebruiken. Maar om even je vragen te beantwoorden en niet te zeiken of je het wel of niet moet nemen.dinkelover schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:11:
Ik probeer mijn vader ook over te halen IPB te nemen van KPN. Hij heeft nu nog ISDN, waarvan hij twee nummers gebruikt. Bellen en faxen. Alle apparatuur is analoog, dus zou geen probleem moeten opleveren. Maar zoals ik het nu begrijp start je door middel van de 1368 call de portering. Maar de portering van BEIDE nummers of alleen van het hoofdnummer. Oftewel twee weken na de 1368 call, is dan alleen je hoofdnummer geporteerd of zijn dan beide nummers (die je mag aangeven neem ik aan van de 4 nummers die je hebt) al geporteerd??
Zo niet, moet je dan later je tweede nummer aan Tel2 koppelen via "Mijn KPN"? Is dat nummer dan niet bijvoorbeeld twee weken uit de lucht? Immers na portering werkt het oude (ISDN/PSTN) signaal niet meer.
En als laatste: fax apparatuur kun je beter op Tel1 aansluiten heb ik gehoord (kan moelijk doen op Tel2), kun je er dan ook voor kiezen om direct tijdens aanvraag het faxnummer, wat niet het hoofdnummer is, op Tel1 te zetten? Vast niet heh.
Probleem is eigenlijk dat beide nummers eigenlijk maximaal 24 uur uit de lucht mogen zijn ivm eigen bedrijfje wat erachter zit. Blijft natuurlijk sowieso linke soep aangezien 1 op de 20 aanvragen mislooptTja, nieuw product, ik weet het.
Je start het abonement en de portering door te bellen met 1368 (hetnet) of 1369 (kpn en planet). Ik wil je zowieso KPN aanraden ipv planet of hetnet. Hetnet wilt soms moeilijk doen met 2 nummers en het mijnkpn gedeelte is zwaar uitgekleed.
Als je het aanvraagt moet je 2 hoofdnummers kiezen, maar ALLE isdn nummers worden geporteerd. Maar de 2 nummers die na een half jaar niet op poort 1 en 2 staan, worden verwijderd. Dus je hebt even tijd om te switchen
En tijdens de portering wil het nummer op poort 2 vaak niet werken. En ook komt nog eens bij dat je de fax eigenlijk op poort 1 moet doen.
Wat raad ik jou ook aan, gewoon even de telefoon op tel1 zetten, 1369 bellen. En weer terug op de quatrovox zetten samen met je fax
Wel even mobiel opbellen, dan kenne ze alles uitvreten met je experiabox mocht het nodig zijn.. Als je het nu aanvraagt, houd rekening met een 3-6 weken. Vraag het overigens aan telefonisch, dan weet je zeker dat het order goed erin komt, als ze alles hebben ingevult, vraag dan nog eens om alles op te lezen
En als het je afschrikt om de helpdesk te bellen ivm de wachtrij, je zag op bovenstaande berichten al dat er 1 helpdesk bij is gekomen. Zijn we nu met 3. En er zullen nòg 2 bijkomen in de komende weken. En de 5% die klachten heeft kan tegenwoordig terrecht bij een geschillencommissie
Heeft je pa een bedrijf, dan wel even gaan voor zakelijk ipb. Daar garandeerd KPN jou dat je niet langer dan 24uur zonder telefoon zit o.i.d. (meteen monteurs, business centers, 1e prioriteit zonder wachtrij bij de technische dienst (want je hoeft niet via de helpdesk) Bij consumenten ipb zit gèèn garantie dat ze het snel oplossen.
Nope, de ondersteuning wordt geleverd door de helpdesk (als de wachtrij klein is) en anders lost de technische dienst het op. Waar je met 1e prioriteit heen wordt verbonden. Dus je vliegt voor iedereen in de plaatsAls het voor een bedrijfje is kun je het beste ook zakelijk internetplusbellen nemen, daar zit een aparte ondersteuningsafedling op.
edit... ik knipoog wel een boel als ik me post teruglees...
[ Voor 5% gewijzigd door Fridge-RaideR op 09-03-2007 09:39 ]