Ik weet niet of het geholpen heeft dat ik mijn verhaal hier gepost heb maar kreeg zojuist een mail dat de vergoeding eraan komt. Ze geven dit keer wel heel concreet aan wanneer betaling plaatsvindt en hoe hoog het bedrag is dus krijg ik weer iets meer vertrouwen dat het goed komt. Misschien ga ik zelfs mijn opzegging 'annuleren' want na de firmware update zijn ook vele problemen aangaande nummerweergave problemen opgelost.
...................
[ Voor 98% gewijzigd door ekko op 10-03-2007 20:25 ]
Nou vanmiddag mijn doos met EB even bij het postkantoor op gehaald. (Was niet thuis toen ze hier aan de deur kwamen) Alles geinstalleerd en het werkt direct. Heb direct firmware 1.41.4 gekregen. Nu nog even wachten tot ik de Philips beeldtelefoon ook aan kan sluiten die bij het pakket geleverd was
(Interne aanbieding) Nog niets te klagen tot nu toe.
Verwijderd
Ik heb nu bijna een jaar IPB (over ISDN) en binnenkort (29-3) loopt mijn contract af. Ik heb het dus afgelopen 22 februari opgezegd, maar door een foutje was ik per direct van alles afgesloten. Helemaal niks meer, kon niet meer uitbellen en niet meer gebeld worden. Na drie dagen ellende met de helpdesk heb ik nog een email geschreven aan de helpdesk en het verhaal naast me gelegd omdat ik er genoeg van had. Vandaag een telefoontje gehad van KPN dat ze me een aanbod doen om 2 maanden (Euro 92) over willen maken en dat ik natuurlijk vanaf 22 februari jl. niet meer hoef te betalen. Heeft het hele verhaal op TV bij Kassa toch nog zin gehad. By the way ik stap over naar Orange Family Totaal. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, we wachten af.
Dit staat in de status scherm van de modem
Telefonie
VoIP-accounts: 3 accounts (geregistreerd: 3 accounts)
We hebben maar 1 telefoon op de Siemens EB aangesloten.
Weet iemand hoe je dit kan veranderen???
Telefonie
VoIP-accounts: 3 accounts (geregistreerd: 3 accounts)
Verwijderd
Niet. Als je iets terug leest kan je zien dat dit tegenwoordig klopt. Je tel1 en tel2 poorten hebben ook een sip-account gekregen. Door die extra sip-accounts kan je bijvoorbeeld bellen naar een toestel op de andere poort. (tel1 heeft nummer 101 en tel2 nummer 102...)Evertt schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:47:
Dit staat in de status scherm van de modem
Telefonie
VoIP-accounts: 3 accounts (geregistreerd: 3 accounts)![]()
Hier ga ik je even op tegenspreken. Ik werk zelf op de helpdesk van IPB in Groningen, de MPHD dus. Ik heb wel degelijk 6 weken training waarvan de eerste week communicatietraining, dan 2 weken systeemtraining en dan 3 weken training in de lijn waar je continu wordt bijgestaan door technische aanspreekpunten. Ook het verhaal dat werknemers bij goede scores na 1 week al uit de 3-weken-training kunnen is niet meer waar, iedereen wordt nu minimaal 3 weken in die training gezet.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:16:
In kassa sprak mnr v/d KPN over een opleiding van 6 weken die de HD medewerkers krijgen?
In de praktijk is duurt die zogenaamde opleiding slechts 2 weken waarin de applicaties wel ter sprake komen maar qua technische achtergrond totaal geen eisen zijn en verder ook geen woord door de trainers over gerept is.
Doet verderniet zo terzake maar het is geen verbetering voor een consument als hij dit soort medewerkers aan de lijn krijgt zodra hij een stroning o.i.d. heeft.
Dat vind ik persoonlijk dan erg bijzonder dat veel mensen hierover vielen. Natuurlijk lost KPN dat probleem dan binnen 24 uur op, want anders kostte het KPN 500 euro per dag!! Hierbij zeg ik niet dat het normaal is dat ze de afgelopen 6 maanden (of wat was het?) niet correct geholpen is, maar als het KPN 500 euro per dag gaat kosten om die mevrouw niet aan te sluiten, is het toch niet meer dan logisch dat ze haar binnen 24 uur wél aansluiten? KPN is ook maar een commercieel bedrijf!Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:42:
En, hoe tendencieus het programma Kassa misschien is, die mevrouw van de rechtzaak heeft aangetoond dat KPN wel degelijk is staat is de problemen spoedig op te lossen. In haar geval binnen een dag na de uitspraak.
[ Voor 35% gewijzigd door Peedy op 06-03-2007 21:28 ]
Hebben jullie ook inene last van een raar internet?
Hierin bedoel ik met raar:
- kan geen streams openen (video of geluid).
- kan veel websites niet openen anderen weer wel (gelukkig Tweakers wel
). Paar sites die ik niet bezoeken kan geregeld is Postbank, CNN, Discovery, KPN (ja zelfs die) en veel zoekresulateten van Google. Google zelf werkt wel weer...
MSN bevriest en na een reboot doet MSN het wel weer even... de websites zijn heel even te bereiken...
Opes vergeten me modemtype erbij te typen: Speedtouch versie...
Hierin bedoel ik met raar:
- kan geen streams openen (video of geluid).
- kan veel websites niet openen anderen weer wel (gelukkig Tweakers wel
MSN bevriest en na een reboot doet MSN het wel weer even... de websites zijn heel even te bereiken...
Opes vergeten me modemtype erbij te typen: Speedtouch versie...
[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 06-03-2007 20:35 ]
uit het start topic:
Weet iemand hoe ik die accounts 103 t/m 109 kan gebruiken? Of zijn dat instellingen die afgeschermd zijn door KPN?Intern bellen. Account 101 en 102 zijn gereserveerd voor de telefoontoestellen die aangesloten zijn op de poorten Phone 1 en Phone 2. De accounts 103 tot en met 109 zijn gereserveerd voor SIP telefoons aangesloten op de LAN poort. Account 120 is gereserveerd voor de Philips WiFi telefoon.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Tell us!!!! Via via of uit het modem?
Verwijderd
Je moet de laatste versie hebben versie 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35) om precies te zijn.Hurricane schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:46:
Tell us!!!! Via via of uit het modem?
Stap 1 open in je browser 192.168.2.1
Stap 2 login met admin
Stap 3 ga naar advanced
stap 4 selecteer voip
Stap 5 Selecteer ProxyAccounts, je ziet nu de accounts welke geregistreerd staan je eigennummer 101 102 etc
Open van deze pagina de source en even een stukje naarbeneden bladeren en je ziet je username wachtwoord sip ip etc etc
Heb het net even getest met X-lite en het WERKT!!!!! KPN I LOVE YOU
Je bent een schat. Ik heb hem nu ook. Wel erg makkelijk om hem nu te krijgen. Hoe bedenk je dat InternetXS?
Verwijderd
Ik heb aldoor de neiging om bij wat nieuws naar de source te kijken of er weer wat nieuws bij staat en jawel hoor er stond wat nieuws bij. En voor velen een leuk nieuwtje.
Kortom modem er uit andere er in en via een ata box TOTAL CONTROL
Kortom modem er uit andere er in en via een ata box TOTAL CONTROL
Ik krijg hem met X-lite niet aan de gang. Nog aparte instellingen gebruikt? Welke Sip-server zit je?
Mag ik jou de warme douche gevenVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:52:
[...]
Je moet de laatste versie hebben versie 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35) om precies te zijn.
Stap 1 open in je browser 192.168.2.1
Stap 2 login met admin
Stap 3 ga naar advanced
stap 4 selecteer voip
Stap 5 Selecteer ProxyAccounts, je ziet nu de accounts welke geregistreerd staan je eigennummer 101 102 etc
Open van deze pagina de source en even een stukje naarbeneden bladeren en je ziet je username wachtwoord sip ip etc etc
Heb het net even getest met X-lite en het WERKT!!!!! KPN I LOVE YOU![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad alles staat vermeld en soms zijn het maar weer achteraf de simpele dingen die het doen.
Bedankt nogmaals voor de tip
Edit:
Werkt perfect in X-lite uitbellen ging goed alleen even uitzoeken waarom hij alle binnenkomende gesprekken doorschakeld naar voicemail. Dat is niet echt de bedoeling dus X-lite weer even verwijderd en alles gaat weer normaal.
Klopt het dat je wel de poorten in NAT moet open stellen?
[ Voor 15% gewijzigd door Mabili op 06-03-2007 23:59 ]
Very very thanks InternetXS!
Stom dat ik er zelf niet opgekomen ben...
Merk overignes wel dat mijn experiabox nu ook de 1.41 fimware heeft, want hij is 21 uur geleden gereboot...
Heb nu ook de Internet Server optie in het menu staan, kan nu ook een webserver en ftp server draaien via USB.
Stom dat ik er zelf niet opgekomen ben...
Merk overignes wel dat mijn experiabox nu ook de 1.41 fimware heeft, want hij is 21 uur geleden gereboot...
Heb nu ook de Internet Server optie in het menu staan, kan nu ook een webserver en ftp server draaien via USB.
Hmmm. Binnenkort mag KPN weer in Kassa uitleggen, waarom ze de uitrol van de goede firmware hebben stopgezetVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:42:
Allen ik heb mijn voip w8woord weten te bemachtigen![]()
![]()
Waarschijnlijk neemt je X-Lite niet op. Probeer het eens door je SIP poort te forwarden naar je X-Lite en ook die PC met X-Lite in DMZ te zetten.Mabili schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:08:
Werkt perfect in X-lite uitbellen ging goed alleen even uitzoeken waarom hij alle binnenkomende gesprekken doorschakeld naar voicemail. Dat is niet echt de bedoeling dus X-lite weer even verwijderd en alles gaat weer normaal.
Klopt het dat je wel de poorten in NAT moet open stellen?
Overigens staat ook het wachtwoord van de accounts 101 en 102 erin: 101 resp - jawel - 102. Je kunt daar met X-Lite ook op inloggen, maar nuttige functies zie ik nog niet direct.
Verwijderd
Jan, draai jij ook al op de nieuwe firmware? jij zou dan eventueel het w8woord kunnen vergelijken
Nieuwe firmware kun je krijgen door je modem een reset te geven
blub
Verwijderd
Ga vanmiddag mijn ST716 weer eens opzoeken, al moet ik toegeven dat de nieuwe firmware 1.41 een hele verbetering is t.o.v. de vorige firmwares.
Puur voor de freakerij heb ik ook even mijn SIP gegevens proberen over te zetten in mijn Siemens Gigaset C450IP, daarin heb ik anders mijn VoIP-Buster SIP account in staan. De giegelset hangt direct aan de Experiabox.
Maar helaas, hij kan zich niet aanmelden...
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
De volgende velden dienen ingevuld te worden:
SIP
Login-naam: {telefoonnummer in 0123456789 formaat}
Login-wachtwoord: {wachtwoord}
Bevestig Login-wachtwoord: {wachtwoord}
Gebruikersnaam: {telefoonnummer in 0123456789 formaat}
Domein: 145.7.92.155
Displaynaam: {leeg}
Proxy-server adres: 145.7.92.155
Proxy-server poort: 5074
Registrar server: 147.7.92.155
Registrar server-poort: 5074
Listen ports
SIP-poort: 5060
RTP-Port: 5004
Gebruik willekeurige poorten: Nee
Netwerk
STUN gebruiken: Nee
STUN-server: {leeg}
STUN-poort: 3478
NAT-verversen: 20 sec
Outbound proxy-mode: Nooit
Outbound proxy: {leeg}
Outbound proxy-poort: 5060
Spraak-codecs
VoIP-volume: Hoog
Annex B voor G729 activeren: Nee
Geselecteerde codecs: G711 a law, G711 u law
Maar helaas, hij kan zich niet aanmelden...
SIP
Login-naam: {telefoonnummer in 0123456789 formaat}
Login-wachtwoord: {wachtwoord}
Bevestig Login-wachtwoord: {wachtwoord}
Gebruikersnaam: {telefoonnummer in 0123456789 formaat}
Domein: 145.7.92.155
Displaynaam: {leeg}
Proxy-server adres: 145.7.92.155
Registrar server: 147.7.92.155
Listen ports
RTP-Port: 5004
Gebruik willekeurige poorten: Nee
Netwerk
STUN gebruiken: Nee
STUN-server: {leeg}
STUN-poort: 3478
NAT-verversen: 20 sec
Outbound proxy-mode: Nooit
Outbound proxy: {leeg}
Spraak-codecs
VoIP-volume: Hoog
Annex B voor G729 activeren: Nee
Geselecteerde codecs: G711 a law, G711 u law
Ja, het wachtwoord klopt. Wat me ook opvalt is dat de SIP-server sinds juli vorig jaar veranderd is. Toen was het 213..., nu is het 145... Met mijn ATA was ik er al achter gekomen dat ik dat 145-nummer moest gebruiken, dus dat klopt ook.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 06:55:
Jan, draai jij ook al op de nieuwe firmware? jij zou dan eventueel het w8woord kunnen vergelijken
Overigens kon ik met X-Lite dus inloggen op 192.168.2.1/102 met wachtwoord 102 en dan bellen naar het toestel aan mijn Tel1 poort, maar in een 1-persoonshuishouden zie ik daar nog steeds geen nuttige functies voor.
Paar opties: maak van die laatste twee ook 5074, forward 5060 en 5074 naar het IP-nummer van je Gigaset en zet je Gigaset in DMZ. Met een combinatie van die opties zou het wel moeten lukken.robertwebbe schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:53:
Puur voor de freakerij heb ik ook even mijn SIP gegevens proberen over te zetten in mijn Siemens Gigaset C450IP, daarin heb ik anders mijn VoIP-Buster SIP account in staan. De giegelset hangt direct aan de Experiabox.
Maar helaas, hij kan zich niet aanmelden...Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
[... ]
Verwijderd
En dat is de reden waarom het verstandig blijft om de ExperiaBox te blijven gebruiken. Als KPN in haar wijsheid besluit om jouw account te verplaatsen naar een andere SIP server dan kan je op deze manier dus een beetje achter de feiten aan blijven hobbelen.Jan-E schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:54:
Ja, het wachtwoord klopt. Wat me ook opvalt is dat de SIP-server sinds juli vorig jaar veranderd is. Toen was het 213..., nu is het 145... Met mijn ATA was ik er al achter gekomen dat ik dat 145-nummer moest gebruiken, dus dat klopt ook.
Voor jou niet, maar wellicht anderen wel...Overigens kon ik met X-Lite dus inloggen op 192.168.2.1/102 met wachtwoord 102 en dan bellen naar het toestel aan mijn Tel1 poort, maar in een 1-persoonshuishouden zie ik daar nog steeds geen nuttige functies voor.
Als het goed is moeten ook nummers 103 t/m 109 werken overigens...
Nope. Login failed. En 120 werkt ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:04:
Als het goed is moeten ook nummers 103 t/m 109 werken overigens...
Verwijderd
Ach ja, laatst zo'n helpdeskknakker aan de telefoon betreft problemen met IBP+ en ik liet het woordje Tweakers vallen en die gast deed meteen zo van: - ach ja, zucht tweakers... Dus als je ooit de helpdesk belt, laat ff weten dat je ook regelmatig Tweakers bezoekt, zullen ze leuk vinden.
Ik welVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:32:
Ach ja, laatst zo'n helpdeskknakker aan de telefoon betreft problemen met IBP+ en ik liet het woordje Tweakers vallen en die gast deed meteen zo van: - ach ja, zucht tweakers... Dus als je ooit de helpdesk belt, laat ff weten dat je ook regelmatig Tweakers bezoekt, zullen ze leuk vinden.
Het volgende perbericht van KPN inzake IPB verscheen vandaag:
Den Haag, 07-03-2007
KPN komt klanten tegemoet
KPN heeft, mede naar aanleiding van klachten bij de Consumentenbond en in consumentenprogramma’s, besloten om alle klanten die sinds de invoering van InternetPlusBellen klachten hebben gemeld eenmalig twee maanden gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland aan te bieden of een equivalent daarvan*.
Deze vergoeding komt bovenop het pakket waarbij klanten op individuele basis schadevergoeding wordt toegekend. Uitgangspunt is dat de klant niet betaalt, zolang de dienst niet werkt. De gemiddelde levertijd van het InternetPlusBellen pakket bedraagt 6 weken.
KPN neemt deze maatregelen vanwege de massale toeloop op InternetPlusBellen.
Ruim een half miljoen klanten bestelden dit product vorig jaar. KPN maakte bekend dat 95% van de klanten tevreden is, maar dat er in 5% van de gevallen zaken niet goed gaan en dat die situatie voor het bedrijf niet acceptabel is.
Eerder al heeft KPN bekend gemaakt dat het aantal monteurs is verhoogd van 350 naar 440. Deze maand zal het callcenter personeel met nog eens 200 medewerkers worden uitgebreid tot 1000.
Ook deze maand wordt de software van de modems automatisch vernieuwd, waardoor het aantal klachten van technische aard sterk zal afnemen. Daarnaast is er een nieuw sterk vereenvoudigd modem geïntroduceerd dat zelf installeren gemakkelijker maakt. Het tarief om de klanteningangen te bellen werd eind vorig jaar al verlaagd tot 1 eurocent per minuut. De advertentiecampagnes zijn tijdelijk stopgezet en het aantal verkochte aansluitingen per week is van 20.000 teruggebracht naar tussen 10.000 en 15.000.
KPN zal dit beleid handhaven tot er in de loop van dit jaar aanzienlijke verbeteringen zijn bereikt.
* Klanten die het betreft hoeven geen actie te ondernemen en ontvangen binnen enkele weken bericht van KPN.
Den Haag, 07-03-2007
KPN komt klanten tegemoet
KPN heeft, mede naar aanleiding van klachten bij de Consumentenbond en in consumentenprogramma’s, besloten om alle klanten die sinds de invoering van InternetPlusBellen klachten hebben gemeld eenmalig twee maanden gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland aan te bieden of een equivalent daarvan*.
Deze vergoeding komt bovenop het pakket waarbij klanten op individuele basis schadevergoeding wordt toegekend. Uitgangspunt is dat de klant niet betaalt, zolang de dienst niet werkt. De gemiddelde levertijd van het InternetPlusBellen pakket bedraagt 6 weken.
KPN neemt deze maatregelen vanwege de massale toeloop op InternetPlusBellen.
Ruim een half miljoen klanten bestelden dit product vorig jaar. KPN maakte bekend dat 95% van de klanten tevreden is, maar dat er in 5% van de gevallen zaken niet goed gaan en dat die situatie voor het bedrijf niet acceptabel is.
Eerder al heeft KPN bekend gemaakt dat het aantal monteurs is verhoogd van 350 naar 440. Deze maand zal het callcenter personeel met nog eens 200 medewerkers worden uitgebreid tot 1000.
Ook deze maand wordt de software van de modems automatisch vernieuwd, waardoor het aantal klachten van technische aard sterk zal afnemen. Daarnaast is er een nieuw sterk vereenvoudigd modem geïntroduceerd dat zelf installeren gemakkelijker maakt. Het tarief om de klanteningangen te bellen werd eind vorig jaar al verlaagd tot 1 eurocent per minuut. De advertentiecampagnes zijn tijdelijk stopgezet en het aantal verkochte aansluitingen per week is van 20.000 teruggebracht naar tussen 10.000 en 15.000.
KPN zal dit beleid handhaven tot er in de loop van dit jaar aanzienlijke verbeteringen zijn bereikt.
* Klanten die het betreft hoeven geen actie te ondernemen en ontvangen binnen enkele weken bericht van KPN.
Verwijderd
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn server instellingen niet meer werken. Voorheen had ik een paar poorten openstaan zodat ik bij een server thuis kon maar ineens werkt dit niet meer (zelf niets veranderd). Weet iemand wat er aan de hand is?
Ik heb hier al opgezocht maar niet echt wat kunnen vinden ...
Ik heb hier al opgezocht maar niet echt wat kunnen vinden ...
DEN HAAG - De Consumentenbond vindt de tegemoetkoming van KPN voor klanten van internetbellen onvoldoende. Huishoudens die klachten hebben over de dienst mogen twee maanden gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland. Dat staat volgens de Consumentenbond echter niet in verhouding tot de ellende die klanten hebben ervaren.kap schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:43:
Den Haag, 07-03-2007
etc etc
De belangenorganisatie verwacht niet dat consumenten blij zullen zijn met het aanbod van KPN. Ze kunnen zo'n twintig euro terugkrijgen van het concern, heeft een woordvoerder van de Consumentenbond berekend. Onbeperkt bellen bij KPN kost maandelijks tien euro. De bond voelt meer voor een regeling waarbij KPN bijvoorbeeld twee maanden abonnementsgeld kwijtscheldt. Dat levert de consument een besparing op van zeker zeventig euro.
( http://www.nu.nl/news/999...t_tegemoetkoming_KPN.html )
Wel ja, natuurlijk is dat niet genoeg, de consumentenbond stelt eisen die gewoon belachelijk zijn, let wel, dit is bovenop de inviduele vergoedingen die de klanten krijgen/ hebben gekregen. Als jou ipb niet werkt (2 maand lang), kun je 2 maand abbogeld terug krijgen, kpn rond dat meestal al naar bovenaf, dus betreffende coulance heeft men niets te klagen dacht ik.
"Mekker, blaat"
Nieuwe firmware waardoor je DHCP lease is veranderd (bijvoorbeeld)?Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:48:
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn server instellingen niet meer werken. Voorheen had ik een paar poorten openstaan zodat ik bij een server thuis kon maar ineens werkt dit niet meer (zelf niets veranderd). Weet iemand wat er aan de hand is?
Welk modem is dat dan?kap schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:43:
[...] Daarnaast is er een nieuw sterk vereenvoudigd modem geïntroduceerd dat zelf installeren gemakkelijker maakt. [...]
Als je weinig overdag belt, dan levert je dit veel minder dan 20 euro op. Dus van coulance kun je hier niet echt spreken, hoewel het wel bovenop je eventuele individuele schadevergoeding komt.KPN heeft, mede naar aanleiding van klachten bij de Consumentenbond en in consumentenprogramma’s, besloten om alle klanten die sinds de invoering van InternetPlusBellen klachten hebben gemeld eenmalig twee maanden gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland aan te bieden of een equivalent daarvan*.
Hmm, volgens deze formulering zou ik ook twee maanden gratis bellen krijgen. Zouden ze nog een backup van het ticketsysteem uit 2005 hebben?kap schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:43:
En als ik het niet krijg, moet ik dan eerst bellen met een klacht daarover om het dan alsnog te krijgen?
Verwijderd
Helaas, dat heb ik natuurlijk meteen gechecked... IP is hetzelfde gebleven ... het lijkt er echt op dat dit centraal aangepast is ... zelfs pingen werkt niet meer ...Arnout schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:34:
[...]
Nieuwe firmware waardoor je DHCP lease is veranderd (bijvoorbeeld)?
[...]
Alle gesprekhistories en tickets ooit worden voor zover ik weet bewaard. En als je een klacht hierover wilt indienen kun je een brief sturen naar een bepaald adres, MPHD kan je hier wel aan helpen (heb zelf de papieren niet bij me).Jan-E schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:44:
[...]
Hmm, volgens deze formulering zou ik ook twee maanden gratis bellen krijgen. Zouden ze nog een backup van het ticketsysteem uit 2005 hebben?
En als ik het niet krijg, moet ik dan eerst bellen met een klacht daarover om het dan alsnog te krijgen?
Ik vraag mij af of KPN ook nog nieuwe software gaat leveren voor de ST780. Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk een Toepassing toevoegen zonder dat heel de SpeedTouch crashed
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Ik kan ook mijn EB niet meer van buitenaf binnen..Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:03:
[...]
Helaas, dat heb ik natuurlijk meteen gechecked... IP is hetzelfde gebleven ... het lijkt er echt op dat dit centraal aangepast is ... zelfs pingen werkt niet meer ...

Ook is mijn verbinding zo instabiel op het moment als de pest.
Verwijderd
Je kan in de EB je geografische nummer aan zowel 101 als 102 koppelen. Zo kan je dus via je EB gebruik maken van je ATA met 102. En dan 101 alsnog via Tel1 laten lopen. Geen geknoei met 084-nummers meerJan-E schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:54:
Overigens kon ik met X-Lite dus inloggen op 192.168.2.1/102 met wachtwoord 102 en dan bellen naar het toestel aan mijn Tel1 poort, maar in een 1-persoonshuishouden zie ik daar nog steeds geen nuttige functies voor.
Verwijderd
KPN is absoluut coulant met het toekennen van een vergoeding.djidee schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:18:
[...]
Wel ja, natuurlijk is dat niet genoeg, de consumentenbond stelt eisen die gewoon belachelijk zijn, let wel, dit is bovenop de inviduele vergoedingen die de klanten krijgen/ hebben gekregen. Als jou ipb niet werkt (2 maand lang), kun je 2 maand abbogeld terug krijgen, kpn rond dat meestal al naar bovenaf, dus betreffende coulance heeft men niets te klagen dacht ik.
Je moet wel geduld heben, maar als het kontakt met klantenreacties eenmaal is gelegd, zijn ze inderdaad zeer royaal met vergoeden.
Verwijderd
gelukt !Foamy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:18:
Nieuwe firmware kun je krijgen door je modem een reset te geven
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 16:27 ]
Verwijderd
VoIP lampje ging direct branden op mijn ST716 en het leek te werken, had kiestoon, maar na het kiezen van een nummer kreeg ik de mij bekende hoge pieptoon weer te horen. Gebeld worden lukt ook, maar het gesprek werkt niet; ik heb alle gegevens nauwkeurig overgenomen vanuit mijn EBS en in mijn ST716 gezet. Kennelijk is het VoIP gebeuren van de SpeedTouch 716 niet zo goed.
Ik heb de allernieuwste firmware 6.2.G.3 geinstalleerd en de firewall uitgezet maar helaas kon ik niet telefoneren. Vanavond nog maar eens verder spelen.
Ik heb de allernieuwste firmware 6.2.G.3 geinstalleerd en de firewall uitgezet maar helaas kon ik niet telefoneren. Vanavond nog maar eens verder spelen.
Ik vraag me af of hier nog meer mensen zitten met problemen met downloaden van usenet of gewoon 4 ftp verbindingen ofzo (4 lijkt me nou bepaald geen extreem aantal).
Ik weet dat een tijdje terug met een nieuwe firmware veel mensen die problemen ook ineens hadden en dat het niet zo lang daarna weer was opgelost met een andere firmware of iets dergelijks. Ik heb dit probleem echter al vanaf de 1e seconde dat we IPB hebben en ook nu nog steeds met de laatste firmware (1.41.4).
De helpdeskmeneer wist te melden dat hij "geen ondersteuning mag geven voor dit soort problemen".
edit: het gaat dus om stotterend telefoonverkeer.
Ik weet dat een tijdje terug met een nieuwe firmware veel mensen die problemen ook ineens hadden en dat het niet zo lang daarna weer was opgelost met een andere firmware of iets dergelijks. Ik heb dit probleem echter al vanaf de 1e seconde dat we IPB hebben en ook nu nog steeds met de laatste firmware (1.41.4).
De helpdeskmeneer wist te melden dat hij "geen ondersteuning mag geven voor dit soort problemen".
[ Voor 4% gewijzigd door Roeltjuh op 07-03-2007 18:02 ]
Verwijderd
Same here, maar dan met torrents.Roeltjuh schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:21:
Ik vraag me af of hier nog meer mensen zitten met problemen met downloaden van usenet of gewoon 4 ftp verbindingen ofzo (4 lijkt me nou bepaald geen extreem aantal).

Over wat voor problemen hebben we het dan hier.?
Dat is toch een algemeen bekend probleem?
Usenet of gewoon http/ftp lees ik niet veel over.
Sorry, niet helemaal duidelijk geweest.Hurricane schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:51:
Het gaat om stotterend telefoonverkeer.
[ Voor 34% gewijzigd door Roeltjuh op 07-03-2007 18:03 ]
Verwijderd
Torrents staan uit sinds vanmiddag, dit is de ping naar google.com sinds een klein uur..Hurricane schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:51:

Verwijderd
Misschien dat iemand mij kan helpen, heb sinds een paar dagen IPB, werk tot nu toe redelijk naar wenst, behalve dat het internet niet sneller is geworden. Het probleem is dat de telefoon geen ingesprekstoon heeft als je aan het bellen bent. Mensen denken dus dat je niet thuis bent als je ingesprek bent. Sluit je dan een telefoon aan op Phone2 gaat die over als je ingesprek bent op Phone1...Iemand die het probleem kent of een oplossing ervoor heeft?
Geknoei met 084-nummers had ik toch al nauwelijks meer, omdat ik mijn 020-wachtwoord al had. Maar ik ben toch maar even aan het proberen geslagen.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:36:
Je kan in de EB je geografische nummer aan zowel 101 als 102 koppelen. Zo kan je dus via je EB gebruik maken van je ATA met 102. En dan 101 alsnog via Tel1 laten lopen. Geen geknoei met 084-nummers meer
Ik heb nu inderdaad mijn 020 gekoppeld aan 101 = Tel1 en aan 102. Mijn ATA laat ik verbinding maken met 192.168.2.1/102. En inderdaad werkt zowel inkomend als uitgaand nu via mijn Tel1 en via mijn ATA. Het gekke is wel dat mijn ATA af en toe meldt dat de connectie met 192.168.2.1/102 unregistered is, maar dat zowel inkomend als uitgaand dan nog steeds werkt. Wellicht komt dat omdat mijn ATA in DMZ staat, want mijn SIP-poort is nu niet meer geNAT naar de ATA.
Overigens biedt het 102 account wellicht ook nieuwe kansen voor mensen met een Asterisk achter de EB. Verbinden met 192.168.2.1/102 is immers simpeler omdat er geen NAT traversal meer plaatsvindt.
Zie het vierde puntje onder 'Porteren' in de startpost.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:00:
Misschien dat iemand mij kan helpen, heb sinds een paar dagen IPB, werk tot nu toe redelijk naar wenst, behalve dat het internet niet sneller is geworden. Het probleem is dat de telefoon geen ingesprekstoon heeft als je aan het bellen bent. Mensen denken dus dat je niet thuis bent als je ingesprek bent. Sluit je dan een telefoon aan op Phone2 gaat die over als je ingesprek bent op Phone1...Iemand die het probleem kent of een oplossing ervoor heeft?
Verwijderd
Er is zoveel geschreven en ik heb zoveel mogelijk gelezen maar heb geen oplossing gevonden voor het volgende..
Ik ben na meer dan 2 jaar IPB teruggegaan naar analoge lijn. Dit op advies van KPN.
Nu heb ik een Speedtouch 780 en de juiste software (R6172) om deze in standaardmode in te stellen.
Maar er wordt steeds gevraagd om Gebruikersnaam en wachtwoord.
Het schijnt niet die van mijzelf te zijn maar van de KPN.
Ik heb contact gehad met de helpdesk maar kwamen ze niet verder dan ADMIN voor het wachtwoord.
Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad en kan ik dan de oplossing krijgen..
Ik ben na meer dan 2 jaar IPB teruggegaan naar analoge lijn. Dit op advies van KPN.
Nu heb ik een Speedtouch 780 en de juiste software (R6172) om deze in standaardmode in te stellen.
Ik heb contact gehad met de helpdesk maar kwamen ze niet verder dan ADMIN voor het wachtwoord.
Ik heb het net even voor je geprobeerd en heb geen enkele hik waar genomen toen ik in gesprek was en de lijn vol dicht trok met usenet. Na het ophangen van de telefoon kwam netjes de extra bandbreedte vrij voor usenet.Roeltjuh schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:21:
Als je een verbinding hebt die loopt via direct adsl van KPN (net zoals IPB) zou je het eens met die username/password kunnen porberen. user: kpn@direct-adsl password: kpnVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:14:
Er is zoveel geschreven en ik heb zoveel mogelijk gelezen maar heb geen oplossing gevonden voor het volgende..
blub
Heb een andere kabelterster van me werk meegenomen en die kan dus ook kijken of er singaal verlies op zit. Maar alles is goed.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:49:
[...]
met een kabeltester kan je idd zien of de aarders in de kabel goed zijn aangesloten dat wil niet beteknen dat de kabel ook het singaal aan kan, ik zou toch even een kant en klare kabel van belkin proberen om dit uit te sluiten.
Heb ook met een laptop op het modem gedaan en dat met een belkin kabel getest was hetzelfde resultaat...
Verwijderd
Inderdaad, er is nu een sip.conf te maken die voor iedereen hetzelfde is.Jan-E schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:04:
[...]
Geknoei met 084-nummers had ik toch al nauwelijks meer, omdat ik mijn 020-wachtwoord al had. Maar ik ben toch maar even aan het proberen geslagen.
Ik heb nu inderdaad mijn 020 gekoppeld aan 101 = Tel1 en aan 102. Mijn ATA laat ik verbinding maken met 192.168.2.1/102. En inderdaad werkt zowel inkomend als uitgaand nu via mijn Tel1 en via mijn ATA. Het gekke is wel dat mijn ATA af en toe meldt dat de connectie met 192.168.2.1/102 unregistered is, maar dat zowel inkomend als uitgaand dan nog steeds werkt. Wellicht komt dat omdat mijn ATA in DMZ staat, want mijn SIP-poort is nu niet meer geNAT naar de ATA.
Overigens biedt het 102 account wellicht ook nieuwe kansen voor mensen met een Asterisk achter de EB. Verbinden met 192.168.2.1/102 is immers simpeler omdat er geen NAT traversal meer plaatsvindt.
Ik heb zelf snel wat testjes gedaan en het werkt perfect....
Ik heb mij hoofdnummer aan 102 gekoppeld bij de voip settings
vervolgens de register in sip.conf met register 102:102@192.168.2.1/1000
ik gebruik zelf altijd een iax client om te remote te connecten (is NAT friendly) met mijn asterisk box....
AJ
Kun je je sip.conf, extensions.conf en evt. je iax.conf nog eens hier posten?Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:58:
Inderdaad, er is nu een sip.conf te maken die voor iedereen hetzelfde is.
Ik heb zelf snel wat testjes gedaan en het werkt perfect....
Werkt het dan zowel inkomend als uitgaand? Ik zit binnenkort een weekje in Rio en dat is een mooi moment om eens te kijken of ik telefoontjes naar mijn 020-nummer via VoIP kan 'doorschakelen'Ik heb mijn hoofdnummer aan 102 gekoppeld bij de voip settings vervolgens de register in sip.conf met register 102:102@192.168.2.1/1000
Ik meen me te herinneren dat jij Cubix gebruikt. Maar een downloadlink op de Cubix site kan ik niet meer vinden. Kijk ik met mijn neus of is die link echt weg? En als die link weg is, kan ik hem dan elders downloaden? En/of als zipje in mijn mailbox ontvangen? Win32 ...ik gebruik zelf altijd een iax client om te remote te connecten (is NAT friendly) met mijn asterisk box....
Edit
Toen ik eenmaal wist dat ik moest zoeken naar cubix_setup.exe vond Google hem hier voor me.
Edit 2 En dat is dus versie 2.0.8 die verloopt op 15-06-2006. Ik kan wel bellen, maar alleen als ik mijn systeemtijd een jaar terug zet.
[ Voor 12% gewijzigd door Jan-E op 07-03-2007 21:43 ]
Verwijderd
Ik zit nog een paar dagen op ADSL GO.Foamy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:35:
[...]
Als je een verbinding hebt die loopt via direct adsl van KPN (net zoals IPB) zou je het eens met die username/password kunnen porberen. user: kpn@direct-adsl password: kpn
De user: kpn@direct-adsl password: kpn Werkt niet..
Als het niet gaat werken, wordt de Speedtouch rijp voor de vuilnisbak..
Werkt kpn@adsltest en password kpn wel? Dan zou je alleen www.kpn.com moeten kunnen benaderen. En let op: in beide gevallen staat er geen .nl achter.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:32:
Ik zit nog een paar dagen op ADSL GO.
De user: kpn@direct-adsl password: kpn Werkt niet..
Als het niet gaat werken, wordt de Speedtouch rijp voor de vuilnisbak..
sinds een paar dagen is de Thomson Experiabox hier elke avond een aantal keer aan het rebooten. Overdag blijft de verbinding wel aktief. Er irritant, je bent aan het bellen en ineens klik tuut-tuut-tuut-tuut.
Begint dat kreng weer te rebooten...
Iemand een idee wat hier gebeurd of is mijn EPB aan het dood gaan?
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Ook last van merk ik nu..golfdiesel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:23:
sinds een paar dagen is de Thomson Experiabox hier elke avond een aantal keer aan het rebooten. Overdag blijft de verbinding wel aktief. Er irritant, je bent aan het bellen en ineens klik tuut-tuut-tuut-tuut.

Verwijderd
Probeer maar eens bij gebruikersnaam KPN (hoofletters) en de wachtwoord leeg laten.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:14:
mocht dat niet werken probeer dan deze link http://speedtouch.lan/cgi...0=2&l1=8&tid=CHANGE_PASSW
na de link te hebben gebruikt is de gebruikersnaam KPN (hoofletters) en het wachtwoord die je zelf hebt aangemaakt.
succes.
Kan je met een softphone ook je normale nr gebruiken? Ik krijg het iig niet werkend, hij zegt elke keer dat ik niet authorized ben en anders zegt hij "forbidden".
De gegevens heb ik van de voip proxy pagina bron gehaald. Maar ik denk dat ik nog poorten moet forwarden.
Iemand hier die het werkend heeft met een gratis softphone? Ik heb nu x-lite erop staan, ik weet niet of er een beter/makkelijker programma te vinden is?
De gegevens heb ik van de voip proxy pagina bron gehaald. Maar ik denk dat ik nog poorten moet forwarden.
Iemand hier die het werkend heeft met een gratis softphone? Ik heb nu x-lite erop staan, ik weet niet of er een beter/makkelijker programma te vinden is?
De makkelijkste manier is om je geografische nummer ook aan account 102 te koppelen en dan met X-Lite in te loggen op SIP proxy 192.168.2.1:5060. Domain/realm: 192.168.2.1 en bij de rest (display name, username, authorization user en password) 102 invullen. Werkte bij mij zonder NAT en zonder dat mijn X-Lite in DMZ stond.ronaldlokers schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:22:
Verwijderd
Ik ben bezig met het installeren van mijn HP PSC1215 All-in-One printer op de Siemens EB.
In een van de eerdere KPN topics las ik dat deze succesvol is getest. Echter krijg ik hem maar niet verbonden.
Ik heb de printer eerst correct geinstalleerd op mijn pc met de USB aansluiting. Vervolgens heb ik deze losgekoppeld en aangesloten op de USB poort in het modem. In het modem heb ik de Printer USB functie aangezet. Nu als ik dan de instellingen van KPNADSL.nl volg krijg ik volgens mij óf de verkeerde drivers, óf de verkeerde instellingen. Ik weet het niet meer.
Ook het zoeken via de Werkgroep netwerk levert niks op.
Wat doe ik verkeerd/zie ik over het hoofd/of dient er extra te gebeuren?
In een van de eerdere KPN topics las ik dat deze succesvol is getest. Echter krijg ik hem maar niet verbonden.
Ik heb de printer eerst correct geinstalleerd op mijn pc met de USB aansluiting. Vervolgens heb ik deze losgekoppeld en aangesloten op de USB poort in het modem. In het modem heb ik de Printer USB functie aangezet. Nu als ik dan de instellingen van KPNADSL.nl volg krijg ik volgens mij óf de verkeerde drivers, óf de verkeerde instellingen. Ik weet het niet meer.
Verwijderd
Even een hele simpele vraag: Brandt het USB lampje wel op de ExperiaBox?Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:28:
Ik ben bezig met het installeren van mijn HP PSC1215 All-in-One printer op de Siemens EB.
Verwijderd
De Link werkt prima.. althans ik kom nu wel bij het invoerscherm om wachtwoordt te veranderen.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:02:
[...]
Probeer maar eens bij gebruikersnaam KPN (hoofletters) en de wachtwoord leeg laten.
mocht dat niet werken probeer dan deze link http://speedtouch.lan/cgi...0=2&l1=8&tid=CHANGE_PASSW
na de link te hebben gebruikt is de gebruikersnaam KPN (hoofletters) en het wachtwoord die je zelf hebt aangemaakt.
succes.
Echter lukt het mij nog niet.
Ik krijg steeds de volgende melding.. (Old password for user KPN is incorrect)
Dus de User is KPN maar het oude wachtwoord (van KPN) weet ik niet.
Ik heb het leeg gelaten of verschillende woorden ingetikt maar helaas (totnutoe)
Eigenlijk zou de link het wachtwoord schoon hebben te maken..
Gistermorgen de nieuwe firmware gepushed gekregen.
Kleine review:
Ziet er goed uit. Alle instellingen zijn behouden, m'n webserver was gewoon bereikbaar (gebleven). Keurig.
VoIP wachtwoord kunnen achterhalen dmv de beschreven methode. De vraag is hoe lang dit bruikbaar blijft; KPN kan besluiten het wachtwoord vanaf afstand te wijzigen.
De proxy accounts pagina toonde dat zowel account 101 als 102 beide aan het geografisch nummer waren gekoppeld. Dit was dus standaard bij mij, weet niet of dat de bedoeling is? Met X-Lite geconnect naar 101 en daarna kreeg X-Lite de gesprekken binnen die op mijn geografisch nummer binnenkwamen. Ik kon vanaf 102 ook naar 101 bellen en dan ging mijn DECT aan tel1 over. Ik kon vanaf de DECT niet naar 102 bellen. Hoe dit precies werkt snap ik niet. Verder kon ik in de proxy accounts pagina niet een ander nummer dan het geografisch nummer kiezen.
Ik moest de EBSiemens wel een reboot geven om te zorgen dat de EB weer de registratie overnam voor het geografisch nummer.
Verder gisteren zo'n 13Gb aan een 2-tal torrents gelijktijdig binnengehaald met zo'n 70-80 connecties via console python bittorrent client app op debian. Ging prima, telefoneren tijdens dit verkeer geen probleem (maar dat was voorheen ook al zo).
Los van de firmware wel een nieuw probleem: m'n MijnKPN account werkt niet meer, wachtwoord gisteren gewijzigd en kan er niet meer in komen. De "geheime vraag" is een vraag die ik niet heb ingesteld. Heb het account ook gekregen na activatie problemen, dus heb zelf nooit een wachtwoord of geheime vraag kunnen instellen, username en ww werden toegemaild door de MPHD. Vanochtend 8.05u gebeld maar de wachtrij was me te lang, dus van die aantal uren bereikbaarheid per dag geloof ik niet zoveel.
Ik zou graag m'n initiele MijnKPN username weer willen gebruiken gekoppeld aan IPB. Lukt dit of kan ik dit beter opgeven?
Kleine review:
Ziet er goed uit. Alle instellingen zijn behouden, m'n webserver was gewoon bereikbaar (gebleven). Keurig.
VoIP wachtwoord kunnen achterhalen dmv de beschreven methode. De vraag is hoe lang dit bruikbaar blijft; KPN kan besluiten het wachtwoord vanaf afstand te wijzigen.
De proxy accounts pagina toonde dat zowel account 101 als 102 beide aan het geografisch nummer waren gekoppeld. Dit was dus standaard bij mij, weet niet of dat de bedoeling is? Met X-Lite geconnect naar 101 en daarna kreeg X-Lite de gesprekken binnen die op mijn geografisch nummer binnenkwamen. Ik kon vanaf 102 ook naar 101 bellen en dan ging mijn DECT aan tel1 over. Ik kon vanaf de DECT niet naar 102 bellen. Hoe dit precies werkt snap ik niet. Verder kon ik in de proxy accounts pagina niet een ander nummer dan het geografisch nummer kiezen.
Ik moest de EBSiemens wel een reboot geven om te zorgen dat de EB weer de registratie overnam voor het geografisch nummer.
Verder gisteren zo'n 13Gb aan een 2-tal torrents gelijktijdig binnengehaald met zo'n 70-80 connecties via console python bittorrent client app op debian. Ging prima, telefoneren tijdens dit verkeer geen probleem (maar dat was voorheen ook al zo).
Los van de firmware wel een nieuw probleem: m'n MijnKPN account werkt niet meer, wachtwoord gisteren gewijzigd en kan er niet meer in komen. De "geheime vraag" is een vraag die ik niet heb ingesteld. Heb het account ook gekregen na activatie problemen, dus heb zelf nooit een wachtwoord of geheime vraag kunnen instellen, username en ww werden toegemaild door de MPHD. Vanochtend 8.05u gebeld maar de wachtrij was me te lang, dus van die aantal uren bereikbaarheid per dag geloof ik niet zoveel.
Ik zou graag m'n initiele MijnKPN username weer willen gebruiken gekoppeld aan IPB. Lukt dit of kan ik dit beter opgeven?
Je kan gewoon een nieuw 'mijn KPN account' aanmaken, die gekoppeld is aan jouw email adres-telnummer. (maar dus niet je bestaande gebruikersnaam invullen bij nieuwe account, maar een nieuwe verzinnen)
[ Voor 32% gewijzigd door ReBr op 08-03-2007 09:42 ]
Het aanmaken van een nieuw account wil niet omdat de username al bestaat (het account bestaat ook nog, maar de IPB koppeling is er niet meer).ReBr schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:40:
Je kan gewoon een nieuw 'mijn KPN account' aanmaken, die gekoppeld is aan jouw email adres-telnummer. (maar dus niet je bestaande gebruikersnaam invullen bij nieuwe account, maar een nieuwe verzinnen)
Volgens mij ontstaat de koppeling pas als je voor activeren kiest, maar dat is me net iets te riskant, en de username die ik wil is niet beschikbaar (omdat je zelf geen accounts kunt weggooien, heb nu al 4 MijnKPN accounts).
Verwijderd
Verbinding is om te huilen op het moment.
Elke 5 minuten minstens 1 minuut down.
Restten helpt niet, rebooten helpt niet, server rebooten niet.

Ik zou dit aanmelden bij 0800-0407. Volgens mij heb je een probleem tussen jou en de centrale (bijv. je EB is brak, of een kaart in de centrale is aan het stuk gaan).Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:47:
Verbinding is om te huilen op het moment.
Kunnen ze goed zien vanaf afstand.
Verwijderd
Dat ga ik inderdaad maar is proberen..Arnout schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:55:
[...]
Ik zou dit aanmelden bij 0800-0407. Volgens mij heb je een probleem tussen jou en de centrale (bijv. je EB is brak, of een kaart in de centrale is aan het stuk gaan).
Kunnen ze goed zien vanaf afstand.
Heb je de handleiding gelezen?Arnout schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:47:
[...]
Het aanmaken van een nieuw account wil niet omdat de username al bestaat (het account bestaat ook nog, maar de IPB koppeling is er niet meer).
Volgens mij ontstaat de koppeling pas als je voor activeren kiest, maar dat is me net iets te riskant, en de username die ik wil is niet beschikbaar (omdat je zelf geen accounts kunt weggooien, heb nu al 4 MijnKPN accounts).
Je kunt alleen activeren met de code die je hebt gekregen als je kiest voor "Nee, ik heb nog geen MijnKPN account", op deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show/id=920745Fridge-RaideR schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:10:
[...]
Heb je de handleiding gelezen?m.a.w. heb je ook ergens een activatiecode moeten invullen?
Als ik inlog onder het account wat ik wil gaan gebruiken voor IPB, dan kan ik nergens de koppeling of activatiecode invoeren. De handleiding waar je naar verwijst, voorziet niet in deze situatie.
Sta nu in de wacht bij 0800 0407 1,#,2,3, wat me opviel:
-Bij het bellen naar 0800 0407 melding dat er eind april bericht komt over de regeling voor mensen met klachten, je hoeft zelf niets te doen.
-DIRECT iemand aan de lijn, naar wat blijkt een menselijke "router" is: hij stelt een aantal vragen over je aansluiting en pas daarna kom je in de wachtrij. Ik vermoed dat het een soort eerste filter is.
-Bij het bellen naar 0800 0407 melding dat er eind april bericht komt over de regeling voor mensen met klachten, je hoeft zelf niets te doen.
-DIRECT iemand aan de lijn, naar wat blijkt een menselijke "router" is: hij stelt een aantal vragen over je aansluiting en pas daarna kom je in de wachtrij. Ik vermoed dat het een soort eerste filter is.
Verwijderd
Viel het je ook op dat je dezelfde vragen net had beantwoord met je keuze toetsen?Arnout schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:44:
Sta nu in de wacht bij 0800 0407 1,#,2,3, wat me opviel:
Verwijderd
Ja sorry dat was ik vergeten te vermelden, maar hij brandt inderdaad wel. Op de EB geeft hij bij printer server ook aan dat er een printer is verbonden.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 07:41:
[...]
Even een hele simpele vraag: Brandt het USB lampje wel op de ExperiaBox?
Voor het activeren moet je ook niet ingelogd zijn. Als je de handleiding goed leest zie je (in het kort) dat je ongeeveer deze stappen door moet nemen:Arnout schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:19:
[...]
Je kunt alleen activeren met de code die je hebt gekregen als je kiest voor "Nee, ik heb nog geen MijnKPN account", op deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show/id=920745
Als ik inlog onder het account wat ik wil gaan gebruiken voor IPB, dan kan ik nergens de koppeling of activatiecode invoeren. De handleiding waar je naar verwijst, voorziet niet in deze situatie.
- Ga naar www.kpn.com (en niet ingelogd zijn op Mijn KPN).
- In het zoekveld "activeren internetplusbellen" invoeren en op Zoeken klikken.
- Je komt rechtreeks op de eerste stap van het activeringsproces uit.
Op deze manier zou de koppeling tussen je aansluiting en nieuw Mijn KPN account wel weer moeten gaan werken.
Mocht je geen activeringscode destijds hebben ontvangen, dan kan die via de helpdesk alsnog toegezonden worden per brief.
Werkt dit niet??:Arnout schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:19:
[...]
Je kunt alleen activeren met de code die je hebt gekregen als je kiest voor "Nee, ik heb nog geen MijnKPN account", op deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show/id=920745
Kpn.com -> zoekvenster, invoeren "activeren internetplusbellen" vervolgens doorgaan, vervolgens telefoonnummer, activatiecode (2 hoofdletters,2cijfers, 2 hoofdletters) en mailadres, en dan kiezen, nee, heb nog geen account, en dan inloggen op je account waar je neit de ipb optie hebt...
[ Voor 0% gewijzigd door djidee op 08-03-2007 11:52 . Reden: joen was eerder (ik werk ondertussen :D ) ]
"Mekker, blaat"
Het is nu trouwens "activeren cockpit", waarschijnlijk werkt "activeren internetplusbellen" ook nog wel trouwens.
Die keuze toetsen zijn voor het STAR logging systeem, zodat het systeem weet waarvoor klanten het meeste bellen. De persoon die als menselijke router fungeert ziet hier geen resultaten van en zal je nog een keer moeten vragen, dit keer als doel om je door te sturen.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:46:
[...]
Viel het je ook op dat je dezelfde vragen net had beantwoord met je keuze toetsen?
@hierboven; ze werken inderdaad allebei, maar geven allebei een andere pagina
[ Voor 21% gewijzigd door Peedy op 08-03-2007 12:19 ]
Nooit geweten dat "activeren cockpit" ook bestaat en een andere pagina toont. De rest van het activeren lijkt er wel het zelfde uit te zien. Als dat trefwoord ook gewoon werkt, dan is die gewoon makkelijker te gebruiken natuurlijk.
Verwijderd
het wachtwoord voor het inloggen in de interne account (101 / 102) kan het wachtwoord ook "kpn" zijn (zonder de aanhalingstekens). Dit wachtwoord staat ook in de source van het volgende bestand http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 13:39 ]
Activeren cockpit wordt tegenworodig in de training geleerd, vandaar dat ik hem gebruik. Hoorde van een tapper dat ik 'activeren internetplusbellen' moest doen, maar lijkt inderdaad hetzelfde te doen.Joen schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:25:
Nooit geweten dat "activeren cockpit" ook bestaat en een andere pagina toont. De rest van het activeren lijkt er wel het zelfde uit te zien. Als dat trefwoord ook gewoon werkt, dan is die gewoon makkelijker te gebruiken natuurlijk.
Maar heeft er iemand al door wat het wachtwoord van '120' is en hoe je dat kunt gebruiken? Het schijnt een account te zijn dat via Lan1 moet verlopen.
..
[ Voor 99% gewijzigd door ekko op 09-03-2007 19:41 ]
Waar zag jij in die tekst zwart staan dan?ekko schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:43:
Het volgende mailtje wordt naar een hoop KPN'ers die niet specifiek op IPB zitten verstuurd. Het is gisteren verstuurd, dat is te laat, dat het maandag al moeten gebeuren. Het is ook nog een voorbeeld van slecht Nederlands (let op het woord 'zwart') en het heeft geen inhoud! Desondaks is het toch door een manager hoog uit de boom binnen KPN verstuurd. Ze willen niet falen, dat blijkt
...
Knip KPNbla
En sinds wanneer mag er interne documentatie doorgestuurd worden?
Verwijderd
Dan is er maar 1 oplossing dat is een harde reset uit voeren dat kan je aan de achterkant van de speedtouch daar zit een ronde opening waar een reset achter zit die hoef je maar 5 sec indrukken dan word hij gereset daarna even 15 min wachten, als het goed is moet je er dan wel in kunnen komen.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:20:
[...]
De Link werkt prima.. althans ik kom nu wel bij het invoerscherm om wachtwoordt te veranderen.
Echter lukt het mij nog niet.
Ik krijg steeds de volgende melding.. (Old password for user KPN is incorrect)
Dus de User is KPN maar het oude wachtwoord (van KPN) weet ik niet.
Ik heb het leeg gelaten of verschillende woorden ingetikt maar helaas (totnutoe)
Eigenlijk zou de link het wachtwoord schoon hebben te maken..
succes
Verwijderd
Bij mij werken alle interne accounts(101 - 109 + 120) met wachtwoord kpn
voor de mensen die graag hun voip accounts uit de experiabox siemens verwijderen
het volgende scripje.
zet dit notepad, oplaan als een html bestand en openen in je browser. Daarna op OK drukken.
mocht je je voip account weer willen dan "reset to factory defaults" uitvoeren in het administration menu of een backup van de instellingen opnieuw laden.
Als we erachter komen wat de namen van de variabelen zijn, dan kunnen we met dit script theoretisch de voipaccounts wijzigen.
voor de mensen die graag hun voip accounts uit de experiabox siemens verwijderen
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <script language="JavaScript"> function submit_gigaset_form() { /* VALIDATION */ /* SUBMISSION */ /* submit form and go one level up in the navigation hierarchy */ /* SUBMISSION (DUMMY) */ //document.location.href="http://192.168.2.1/advanced_telephony.stm"; /**/ /* SUBMISSION (DEVICE) */ document.gigaset.submit(); // CGI --> relink to http://192.168.2.1/advanced_telephony } </script> <form name="gigaset" action="http://192.168.2.1/cgi-bin/sip_proxy_account.cgi" onsubmit="javascript:submit_gigaset_form(); return false;" method="post"> <input type="hidden" name="restart_time" value="0"> <input type="hidden" name="reload" value="0"> <input type="hidden" name="restart_page" value="document.location.href='http://192.168.2.1/advanced_telephony.stm';"> <input type="hidden" name="location_page" value="wait.stm"> <input type="hidden" name="voip_account_username1" value="200"> <a href=" " onclick="javascript:submit_gigaset_form(); return false;">OK</a> </form> |
zet dit notepad, oplaan als een html bestand en openen in je browser. Daarna op OK drukken.
mocht je je voip account weer willen dan "reset to factory defaults" uitvoeren in het administration menu of een backup van de instellingen opnieuw laden.
Als we erachter komen wat de namen van de variabelen zijn, dan kunnen we met dit script theoretisch de voipaccounts wijzigen.
En weet iemand hoe de configuratie eruit zou moeten zien als je een wifi / SIP telefoon met een 084-nummer?
Ik zou mijn Nokia E61 op die manier willen gebruiken. Er zit versie 3 firmware in - deze ondersteund STUN.
Ik zou mijn Nokia E61 op die manier willen gebruiken. Er zit versie 3 firmware in - deze ondersteund STUN.
[ Voor 47% gewijzigd door Airw0lf op 08-03-2007 19:52 ]
makes it run like clockwork
Verwijderd
Hoi jojo26,Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:50:
[...]
Dan is er maar 1 oplossing dat is een harde reset uit voeren dat kan je aan de achterkant van de speedtouch daar zit een ronde opening waar een reset achter zit die hoef je maar 5 sec indrukken dan word hij gereset daarna even 15 min wachten, als het goed is moet je er dan wel in kunnen komen.
succes
Die reset heb ik al honderd maal beroert..
Dus lukt niet..
Ik hoop binnenkort de modem van XS4ALL te krijgen want 14 maart wordt ik afgesloten door de KPN.
Ik weet niet of de Speedtouch 780 intern gereset kan worden en dan bedoel ik hardware..
Ik lees hier veel over IPB en ik heb af en toe mogen reageren.
Ik ben geen tweaker maar een gast die vanaf de zijlijn tracht het e.a te begrijpen.
Ik heb meer dan 2 jaar IPB gehad en 2 jaar veel.. heel veel problemen.
In deze 2 jaar is de service hard achter uit gegaan.
IPB werkte wanneer IPB dat wel of niet wilde en ik had mij afhankelijk op te stellen.
Ik was een trouwe klant van KPN (>50 jaar) maar ben weer terug naar de analoge lijn.
Mijn IPB bestaat nu uit VoipBuster, Skype en XS4all.
Als hulp hebben ze uiteindelijk mijn website spontaan verwijderd (2000 bezoekers per maand) en dat ook maar met mijn mailbussen. Maar gelukkig vragen ze daar wel geld voor..
Ook al ben ik geen Tweaker, toch volg ik de tweakers-forums met grote regelmaat.
Misschien langzaam.. maar ik leer wel
tnx
Ik probeer mijn vader ook over te halen IPB te nemen van KPN. Hij heeft nu nog ISDN, waarvan hij twee nummers gebruikt. Bellen en faxen. Alle apparatuur is analoog, dus zou geen probleem moeten opleveren. Maar zoals ik het nu begrijp start je door middel van de 1368 call de portering. Maar de portering van BEIDE nummers of alleen van het hoofdnummer. Oftewel twee weken na de 1368 call, is dan alleen je hoofdnummer geporteerd of zijn dan beide nummers (die je mag aangeven neem ik aan van de 4 nummers die je hebt) al geporteerd??
Zo niet, moet je dan later je tweede nummer aan Tel2 koppelen via "Mijn KPN"? Is dat nummer dan niet bijvoorbeeld twee weken uit de lucht? Immers na portering werkt het oude (ISDN/PSTN) signaal niet meer.
En als laatste: fax apparatuur kun je beter op Tel1 aansluiten heb ik gehoord (kan moelijk doen op Tel2), kun je er dan ook voor kiezen om direct tijdens aanvraag het faxnummer, wat niet het hoofdnummer is, op Tel1 te zetten? Vast niet heh.
Probleem is eigenlijk dat beide nummers eigenlijk maximaal 24 uur uit de lucht mogen zijn ivm eigen bedrijfje wat erachter zit. Blijft natuurlijk sowieso linke soep aangezien 1 op de 20 aanvragen misloopt
Tja, nieuw product, ik weet het.
Zo niet, moet je dan later je tweede nummer aan Tel2 koppelen via "Mijn KPN"? Is dat nummer dan niet bijvoorbeeld twee weken uit de lucht? Immers na portering werkt het oude (ISDN/PSTN) signaal niet meer.
En als laatste: fax apparatuur kun je beter op Tel1 aansluiten heb ik gehoord (kan moelijk doen op Tel2), kun je er dan ook voor kiezen om direct tijdens aanvraag het faxnummer, wat niet het hoofdnummer is, op Tel1 te zetten? Vast niet heh.
Probleem is eigenlijk dat beide nummers eigenlijk maximaal 24 uur uit de lucht mogen zijn ivm eigen bedrijfje wat erachter zit. Blijft natuurlijk sowieso linke soep aangezien 1 op de 20 aanvragen misloopt
pepernooot
Als het echt belangrijk is: niet doen. Helaas is VOIP voor KPN nog steeds problematisch. Als je het toch door zet, zijn er theoretisch geen problemen. Voor de portering loopt het 2e nummer via de Quotrovox of ander ISDN apparaat en het 1e nummer via de Experia Box, na de portering gaat het tweede nummer op poort 2. Dit moet je inderdaad aangeven in Mijn KPN (kan volgens mij pas na de portering, maar dit is onmiddellijk effectief). Ik moest de Experia Box na de portering een keer resetten, voordat poort 1 en poort onafhankelijk van elkaar werkten (de telefoon op poort 2 ging over als poort 1 gebeld werd). Maar verder wat dit betreft geen problemen.dinkelover schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:11:
Ik probeer mijn vader ook over te halen IPB te nemen van KPN. Hij heeft nu nog ISDN, waarvan hij twee nummers gebruikt. Bellen en faxen. Alle apparatuur is analoog, dus zou geen probleem moeten opleveren. Maar zoals ik het nu begrijp start je door middel van de 1368 call de portering. Maar de portering van BEIDE nummers of alleen van het hoofdnummer. Oftewel twee weken na de 1368 call, is dan alleen je hoofdnummer geporteerd of zijn dan beide nummers (die je mag aangeven neem ik aan van de 4 nummers die je hebt) al geporteerd??
Probleem is eigenlijk dat beide nummers eigenlijk maximaal 24 uur uit de lucht mogen zijn ivm eigen bedrijfje wat erachter zit. Blijft natuurlijk sowieso linke soep aangezien 1 op de 20 aanvragen mislooptTja, nieuw product, ik weet het.
Of je voor de portering een ander nummer dan het hoofdnummer aan poort 1 kan koppelen weer ik eigenlijk niet. Misschien kan hier iemand helpen die ISDN heeft en nog niet geporteerd is en even in Mijn KPN wil kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door cgb op 08-03-2007 22:50 ]
ik ben er ook mee aan de gang gegaan... Ik krijg het nog niet voor elkaar. Iemand al wel?Airw0lf schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:51:
En weet iemand hoe de configuratie eruit zou moeten zien als je een wifi / SIP telefoon met een 084-nummer?
Hoe geweldig deze info is, het is interne info. Dus ik denk dat het verstandig voor je is, mocht je je baan te willen behouden, om dit soort info niet hier te posten. Je hebt er tenslotte voor getekend toen je begon bij KPN.ekko schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:43:
Het volgende mailtje wordt naar een hoop KPN'ers die niet specifiek op IPB zitten verstuurd. Het is gisteren verstuurd, dat is te laat, dat het maandag al moeten gebeuren. Het is ook nog een voorbeeld van slecht Nederlands (let op het woord 'zwart') en het heeft geen inhoud! Desondaks is het toch door een manager hoog uit de boom binnen KPN verstuurd. Ze willen niet falen, dat blijkt
=============
interne mail
=================
[ Voor 40% gewijzigd door Murcielago op 09-03-2007 00:49 ]
PSN: djmurcielago
Als het voor een bedrijfje is kun je het beste ook zakelijk internetplusbellen nemen, daar zit een aparte ondersteuningsafedling op.dinkelover schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:11:
Probleem is eigenlijk dat beide nummers eigenlijk maximaal 24 uur uit de lucht mogen zijn ivm eigen bedrijfje wat erachter zit. Blijft natuurlijk sowieso linke soep aangezien 1 op de 20 aanvragen mislooptTja, nieuw product, ik weet het.
I'm the operator with my pocket calculator
Dit topic is gesloten.