[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.448 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik kom sinds een paar dagen niet meer in de webinterface. Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Pingen gaat wel maar het welkomscherm komt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem even 30 sec uit wil vaak wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 07:25:
Modem even 30 sec uit wil vaak wel helpen.
Helaas...
Had 'm al de hele nacht uitgezet.
Kom er simpel weg niet meer in.
Reset geprobeerd en nu ziet de EB zelfs de bedraadde computer niet meer.
Denk dat het einde oefening is voor de EB..

Nu dus maar rustig afwachten tot de nieuwe EB arriveert...
Hopelijk snel, maar gezien de reactie van degene die ik aan de telefoon had doet het me het ergste vrezen.

Wat dat betreft kunnen ze wat van Dell leren.
Op maandag ochtend gebeld dat de voeding van m'n laptop stuk was en de volgende dag al een nieuwe in huis.
Dat zou met een Experimental Box toch ook moeten kunnen??

Wordt vervolgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:15:
@Arnout
De nieuwste FW lost een hoop issues ook met betrekking tot torrents op. Mijn fout was dat ik DHT nog aan had staan waardoor de EB extra belast werd. Nu heb ik uTorrent ongecapped maar met DHT uit lopen en mijn telefonie werkt nu wel normaal als ik bel en gebeld word.
Ook is de ingesprekstoon weer hoorbaar als iemand in gesprek is en werken alle keuzemenu's die ik geprobeerd heb de laatste paar dagen (Belastingdienst, KPN, UWV, Rabobank) weer.

Ik zie nergens in de afgelopen posts staan dat 1.41 de allesomvattende oplossing zou zijn, wel dat een aantal hot issues verholpen zouden zijn. En dit laatste is , voor zover ik nu heb uitgevonden, het geval...
Volgens mij zegt je ervaring niet zo vreselijk veel over het oplossen van het "torrent probleem". Het torrentprobleem is immers geen specifiek torrentprobleem, maar een probleem met het aantal connecties. DHT vreet connecties waardoor het probleem zich snel openbaart. Als je uTorrent uncapped draait, maar met met DHT uit (en ook "Resolve IP's uit, waardoor je die leuke landenvlaggetjes die de afkomst van je peers aangeven niet ziet), is de ergste connectievreter uit. Tenzij je een zeer populaire torrent download, is de kans groot dat er simpelweg niet genoeg peers zijn met wie je een connectie kunt maken. Het probleem treedt dan niet op.

Wellicht is de EB iets zuiniger met voor Voip benodigde connecties (lijkt me erg onwaarschijnlijk) of is er een fix in een FW waardoor niet meer gebruikte connecties sneller opgeruimd worden (iets waarschijnlijker). Het meest waarschijnlijk lijkt me echter dat je gewoon torrents download die niet zoveel connecties vergen. Wat is het daadwerkelijk aantal connecties dat je hebt in uTorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Switek schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:06:
Ik kom sinds een paar dagen niet meer in de webinterface. Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Pingen gaat wel maar het welkomscherm komt maar niet.
Heb je hem al uit en aangezet?

Vanavond is Kassa trouwens gewijd aan IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Oei, zover de log gaat (t/m 28 feb) staat er elke 2 uur:

code:
1
2
03/03/2007  13:20:04 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
03/03/2007  13:19:54 TR069:Sending inform message.

Meer mensen dit? Ik heb firmware 1.40 nog. Telefoon doet het nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Arnout schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:10:
Oei, zover de log gaat (t/m 28 feb) staat er elke 2 uur:

code:
1
2
03/03/2007  13:20:04 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
03/03/2007  13:19:54 TR069:Sending inform message.

Meer mensen dit? Ik heb firmware 1.40 nog. Telefoon doet het nog gewoon.
Zie: Verwijderd in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

[
Yep,
En ik kom ook nooit uit 2003 weg
01/03/2003 21:00:40 TR069:Sending inform message.
01/03/2003 20:01:06 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

[ Voor 39% gewijzigd door wyrdt op 03-03-2007 15:50 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je op de experiabox van speedtouch een wachtwoord krijgt, als ik nu via de internet explorer naar 192.168.1.254 hoef ik geen wachtwoord of gebruikers naam in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
Jan-E schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:39:
[...]
Heb je hem al uit en aangezet?

Vanavond is Kassa trouwens gewijd aan IPB.
Na hem een keer uit en weer aan te hebben gezet werkt het weer gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:06

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:46:
weet iemand hoe je op de experiabox van speedtouch een wachtwoord krijgt, als ik nu via de internet explorer naar 192.168.1.254 hoef ik geen wachtwoord of gebruikers naam in te voeren.
Als je IE7 gebruikt zou ik geen wachtwoord opvoeren, Je Speedtouch kan niet goed overweg met IE7 en zal je wachtwoord steeds als onjuist melden. Foutje Speedtouch (weten ze al een jaar :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:46:
Als je Internet Explorer 7 gebruikt kun je niet meer inloggen op je Experiabox. Uit het IP-adres leid ik af dat je een zwarte Experiabox hebt (Alcaltel Thomson SpeedTouch 780(i)).

Ik heb zelf geen IPB, maar ik ervaar het probleem met inloggen zelf ook met mijn SpeedTouch 716i, maar ik heb op een paar PC's nog Internet Explorer 6 staan zodat ik nog steeds met gebruikersnaam en wachtwoord in kan komen ipv helemaal niet meer.

Ik weet niet hoe het op de Experiabox gaat en hoe het er in het Nederlands uit ziet, maar op mijn engelstalige ST716i: Toolbox > User Management

Edit:
Ah, wordt hier boven ook al gemeld dus. :P
Zoals in mijn post duidelijk wordt: het is niet een probleem specifiek in de Experiabox (ST780(i)), maar meer van een reeks modems van Thomson Alcatel dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 03-03-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 08:06
Waar kunnen jullie een wachtwoor dvoor de Speedtouch invoeren? Ik kan dat maar nergens invoeren...

Heb wel een probleem met FTP... Om de 10 min haalt hij de verbinding even weg en dan is alles weer ok.

In dit geval gaat ftp van mij hui snaar iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:21:
Waar kunnen jullie een wachtwoor dvoor de Speedtouch invoeren? Ik kan dat maar nergens invoeren...

Heb wel een probleem met FTP... Om de 10 min haalt hij de verbinding even weg en dan is alles weer ok.

Met deze link kan je de ipb speedtouch voorzien van een wachtwoord.
http://speedtouch.lan/cgi...0=2&l1=8&tid=CHANGE_PASSW

via het menu op de explorer van de ipb speedtouch vind je nergens de mogelijkheid om een wachtwoord in te voeren, met de link hier boven kom je wel op die gedeelte van de ipb speedtouch waar je de wachtwoord kan invoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net die uitzending van Kassa gezien. Was echt verbaasd dat er klanten waren die dachten dan een alarmsysteem met IPB prima zou functioneren, ook als er geen stroomvoorziening aanwezig was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
Jan-E schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 02:45:
[...]
Ik ben het nummer ook niet meer tegengekomen. Had jij dat nummer ook zien staan in de lopende gesprekskosten? Want daar staat iets bij dat voordeelregelingen nog niet toegepast zijn. Het kan dus zijn dat het nummer pas verschijnt na het definitief maken van de rekening.
Ja in de lopende gesprekskosten is dit bij mij ook te zien.
Bij mij staat verder niets over verdeelregelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:19:
Net die uitzending van Kassa gezien. Was echt verbaasd dat er klanten waren die dachten dan een alarmsysteem met IPB prima zou functioneren, ook als er geen stroomvoorziening aanwezig was.....
Loopt dat nu nog? Ik meende dat de hele wereld inmiddels wist dat alarmsystemen en ipb (en wat voor voip systeem dan ook) niet samengaan. Als je alarm zo belangrijk is, mag je er ook wel wat research erin steken....In de diverse uitvraagprocedures (zowel scripts bij klantenservice als via kpn.com) word er ook expliciet naar gevraagt. Vaak verwijst men zelfs naar de klantenservice om een shared line aan te vragen (ipb met behoud van analoge lijn (belbudget) dus)

[ Voor 7% gewijzigd door djidee op 03-03-2007 22:22 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

djidee schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:21:
[...]

Loopt dat nu nog? Ik meende dat de hele wereld inmiddels wist dat alarmsystemen en ipb (en wat voor voip systeem dan ook) niet samengaan. Als je alarm zo belangrijk is, mag je er ook wel wat research erin steken....In de diverse uitvraagprocedures (zowel scripts bij klantenservice als via kpn.com) word er ook expliciet naar gevraagt. Vaak verwijst men zelfs naar de klantenservice om een shared line aan te vragen (ipb met behoud van analoge lijn (belbudget) dus)
Ik wist dit ook niet en onder ik geloof Firmwareversie 1.39 werkte het.
Fax en analoge modemlijn.
Ik moest deze lijn wel op lijn 1 zetten.
Bij 1.40 werkte er geen fax of modem meer.
Bij 1.41 de fax wel weer.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Laatst online: 29-08 12:51
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:19:
Mijn mening over de kassa uitzending is dat het compleet zwaar overtrokken is.
helaas laat KPN hier wel is wat spaanders vallen maar dat neemt niet weg dat kassa er geen olifant van moet maken.

dat KUT wijf met haar rechtzaak heeft het compleet aan zich zelf te danken als zij ADSL goed heeft aangesloten had ze de splitter en modem weg hoeven te halen ( PLAATJES LEZEN) en de expedia box neer te zetten en ze zat op IPB

en ik weet zeker als we een paar verstandelijke gehandicapten pakken en die zelf IPB laten aan sluiten dat je een uur later ook nog bellen.

dus van die 5% klanten is 80% daar van ZELF de veroorzaker van het probleem.

ik ben bang dat we met deze achterlijke mentaliteit over een paar jaar op het amerikanse achterlijke nivo zitten.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:03:
[...]

Als je IE7 gebruikt zou ik geen wachtwoord opvoeren, Je Speedtouch kan niet goed overweg met IE7 en zal je wachtwoord steeds als onjuist melden. Foutje Speedtouch (weten ze al een jaar :( )
Mijn ST doet het anders wel perfect in IE7?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangaande de Kassa uitzending, hij was weer briljant tendentieus, volslagen overbodig en de groep mensen die er zat was ook erg representatief voor de gemiddelde gebruiker (niet dus). Ook zalig dat meneer Meurs zich een beetje in de kaarten liet kijken met de briljante opmerking "u bent de 3e woordvoerder van KPN in dit programma, het verloop is zeker groot" , vervolgens even later zich versprak "toen we u uitnodigden" en volslagen aan het feit voorbij gaat dat de 3 personen namens KPN in het programma van 3 takken waren (Voorlichtster KPN, directeur KPN Internet en directeur KPN Contact) . Heerlijk opgeklopt programma in de categorie "alles voor de kijkcijfers". Ik ben geen grote fan van de heer Middeldorp maar een aantal antwoorden vond ik briljant. Hierbij refereer ik aan de toespeling op de enquete onder 8000 Kassa-nieuwsbrief geabonneerden (lekker relevante testgroep!) waar volgens de Vara 2/3e dik in de problemen zou zitten... Waarop de heer Middeldorp een antwoord gaf in de strekking "dat is uw interpretatie van cijfers van uw eigen onderzoek oner een eigen geselecteerde groep ondervraagden". Ik heb me weer een half uur zitten vermaken met als eindoordeel dat Kassa nog steeds een vooringenomen en niet representatief programma is en dat ik me er vooral niets van aan hoef te trekken als HD medewerker (3 quotes van anonieme zgn medewerkers, wachtrij van 500 man? nog niet meegemaakt gelukkig!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Laatst online: 29-08 12:51
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:41:
Aangaande de Kassa uitzending, hij was weer briljant tendentieus, volslagen overbodig en de groep mensen die er zat was ook erg representatief voor de gemiddelde gebruiker (niet dus). Ook zalig dat meneer Meurs zich een beetje in de kaarten liet kijken met de briljante opmerking "u bent de 3e woordvoerder van KPN in dit programma, het verloop is zeker groot" , vervolgens even later zich versprak "toen we u uitnodigden" en volslagen aan het feit voorbij gaat dat de 3 personen namens KPN in het programma van 3 takken waren (Voorlichtster KPN, directeur KPN Internet en directeur KPN Contact) . Heerlijk opgeklopt programma in de categorie "alles voor de kijkcijfers". Ik ben geen grote fan van de heer Middeldorp maar een aantal antwoorden vond ik briljant. Hierbij refereer ik aan de toespeling op de enquete onder 8000 Kassa-nieuwsbrief geabonneerden (lekker relevante testgroep!) waar volgens de Vara 2/3e dik in de problemen zou zitten... Waarop de heer Middeldorp een antwoord gaf in de strekking "dat is uw interpretatie van cijfers van uw eigen onderzoek oner een eigen geselecteerde groep ondervraagden". Ik heb me weer een half uur zitten vermaken met als eindoordeel dat Kassa nog steeds een vooringenomen en niet representatief programma is en dat ik me er vooral niets van aan hoef te trekken als HD medewerker (3 quotes van anonieme zgn medewerkers, wachtrij van 500 man? nog niet meegemaakt gelukkig!).
mooie argumenten waar ik het absoluut mee eens ben _/-\o_ :9~

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Tasslehoff, Kassa en Radar hebben er beide een handje van om feiten wat om te draaien. Toch denk ik dat die quotes wel degelijk van een KPN-medewerker zijn. Extern wordt niet echt gecommuniceerd dat de callcenters onder KPN Contact vallen (zelfs de fotograaf voor mijn personeelspas wist niet waar hij het heen moest sturen :P ), en toen ik er nog zat krioelde het van de systemen maar dat was echt in het begin van IPB.

Ook geweldig dat er mensen waren die dachten dat ze binnen twee dagen weer terugkonden naar hun vorige situatie. Nee meneer, uw lijn is al gesloopt en dat fixen we niet binnen een week. :') :w

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Laatst online: 12-09 15:31
daanski82 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 09:26:
[...]

helaas laat KPN hier wel is wat spaanders vallen maar dat neemt niet weg dat kassa er geen olifant van moet maken.

dat KUT wijf met haar rechtzaak heeft het compleet aan zich zelf te danken als zij ADSL goed heeft aangesloten had ze de splitter en modem weg hoeven te halen ( PLAATJES LEZEN) en de expedia box neer te zetten en ze zat op IPB

en ik weet zeker als we een paar verstandelijke gehandicapten pakken en die zelf IPB laten aan sluiten dat je een uur later ook nog bellen.

ik ben bang dat we met deze achterlijke mentaliteit over een paar jaar op het amerikanse achterlijke nivo zitten.
Zo erg als deze post lees je ze niet vaak, maar ik blijf me storen en de bagataliserende toon die je ook in dit forum vaak van KPN medewerkers ziet.

Er zijn wel degelijke grote problemen met IPB. Het product voldoet aantoonbaar niet aan de specificaties die aangeboden worden namelijk het zijn van een alternatief voor ADSL + een analoge lijn. De slechte QoS (die KPN als torrentprobleem probeert te verkopen) en het niet werken van UPnP, zijn twee problemen die het gevolg zijn van de technische oplossing die KPN heeft gekozen voor IPB. Deze problemen treden niet op bij ADSL + analoog. Bovendien is KPN in ieder geval sinds juni vorig jaar (toen ik IPB kreeg) geen stap dichter bij een oplossing gekomen. Daarnaast is de support van de KPN volkomen ontoereikend (zeer lange wachttijden aan de telefoon, verbindingen die verbroken worden bij "te veel" mensen in de wachtrij, onbeantwoorde e-mails, soms zeer ondeskundige helpdeskmedewerkers). Het ergste is nog wel het niet bieden van een acceptabele oplossing om weer van IPB af te komen voor ontevreden klanten.

Dan kan je wel (uit frustratie neem ik aan) wild en grof om je heen gaan slaan, maar ik kan je vertellen dat dat de ervaring als IPB klant er niet beter op maakt. Gelukkig is bovenstaande lompe post een uitzondering, maar ook bij sommige andere KPN-ers hoor ik vaak de ondertoon: "je moet niet zeuren over je problemen. Wees blij met wat er wel werkt."

Ik betaal KPN 60 euro (exclusief gesprekskosten) per maand om te kunnen internetten en bellen en dan WIL ik ook gewoon kunnen internetten en bellen.

De omschrijving van mijn abonnement op de KPN website luidt: "Voordelig bellen, topsnelheid voor het moeiteloos downloaden van films en online gamen". Daar voldoet KPN simpelweg NIET aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik kreeg bij Kassa meer het idee dat ze telkens hetzelfde zeiden?

Ja, KPN heeft problemen. KPN komt met eigen cijfers dat er 15% minder telefoontjes zijn (en al zouden het er 10% minder zijn, het zijn er minder). Kassa zet daar een hele berg cijfers tegenover, vanuit een beperkte doelgroep (heeft (grote) problemen met IPB, en is het zo zat dat ze Kassa raadplegen). Daarnaast heeft KPN op dit moment last van het spiraaleffect: klanten vinden KPN slecht, maar hebben al een tijdje geen contact meer met de helpdesk. Toch blijft KPN slecht.... Dan kan je nog zulke korte wachtrijen hebben, de klant gaat KPN nooit goed vinden. Er is simpelweg geen ervaring met de nieuwe aanpak.

Toch kan iedereen hier denk ik wel zeggen dat er een (kern) van waarheid inzit. Ik heb inmiddels al bij een aantal mensen IPB aan de praat gekregen, waarbij ze het zelf niet konden, doordat ze te weinig kennis hadden voor de helpdesk, en om het goed aan te leggen. Daarnaast hangt het er echt heel erg vanaf waat voor helpdeskmedewerker je aan de lijn krijgt: De eerste keer had ik er 1 die er minder verstand van had dan de tweede (en dag later). Wat dat betreft heeft KPN nog wel wat huiswerk (en authorisaties) te doen, en weg te geven. Wat medewerkers die niets kunnen doen, die doen ook weinig...

Daarnaast is het product nog verre van perfect. Als je gaat P2P-downloaden, loopt de verbinding (iig bij de eerste EB) vast, bellen ligt er veel vaker uit als bij analoog, en aanmeldingen gaan lang niet altijd goed (ook zonder dat de consument de fout is). Wat dat betreft bepleit ik toch de standaard-protocollen: waarom kan KPN dit niet zonder dat we speciaal de EB moeten hebben, ipv een zelf te kiezen modem? Bij ADSL kan het ook.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:41:
daanski82 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:54:
[...]

mooie argumenten waar ik het absoluut mee eens ben _/-\o_ :9~
8000 mensen in een testpanel van kassa of radar vind ik ook niet representatief. Je moet zo'n testpanel neutraal op kunnen zetten, maar als je mensen gaat vragen of ze lid willen worden zijn het veelal de mensen die klachten hebben die zich aanmelden. Geen wonder dat de resultaten dan ook negatief zijn, het is geen "neutrale" test.
Natuurlijk geeft het wel aan dat er iets mis is bij KPN, maar ik vind de enquête niet representatief als je bedenkt dat KPN (naar mijn schatting/idee) plm. 500.000 IPB-klanten heeft.

Tevens heb ik wachtrijen van 500 mensen ook nog nooit meegemaakt, dat is enorm overtrokken.

Verder vind ik zowel de zogenaamde uitspraken van KPN medewerkers als de feiten die Kassa presenteerd overtrokken.

Kijk: iedereen mag het er zijne van zeggen, maar bovenstaande is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 11-09 11:54
[...]

Ik mag hopen voor je dat je geen KPN Medewerker bent anders zou je toch zeer ondergeschikt zijn voor deze baas en beroep.

klant is een klant en de een zal het sneller door hebben als de ander.
Elke klant die je aan de telefoon krijgt hoor je te behandelen als een leek.
Natuurlijk is het meegenomen als een klant wat meer kaas er van gegeten heeft.
Maar naast wat er in de handleiding staat zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat mensen voor dat ze IPB afnemen ook verkeerd voorgelicht kunnen zijn.

Laten we nou even eerlijk zijn KPN heeft lang heel lang mensen aan het lijntje gehouden omtrend problemen. Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat KPN echt ging inzien dat hun product mog niet volwaardig is.
Dat ik ruim 9 maanden geld terug heb gekregen omdat een product niet werkt zoals het hoort ben ik dan ook een ***?

Waar ik je wel gelijk in geeft is dat sommige programma's de problemen geheel verkeerd aan het licht brengen. Maar na zo een lange tijd bijna 1 jaar nu pas een fimrware de lucht in brengen wat wellicht de problemen zou oplossen dat is pas triest.
Echter ben ik wel van mening dat het allemaal goed gaat komen en zijn de kinderziektes eenmaal verdwenen IPB een stabiel product zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53
Het produkt is gewoon veel te veel op de markt gezet als 'fool-proof'. Jan-met-de-pet weet nog niet eens wat voip is en krijgt ineens een doos thuisgestuurd waarin hij 6 miljard opties kan instellen, tsjah... Keep it simple had ik gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:06

Speedmaster

Make my day...

FnF schreef op zondag 04 maart 2007 @ 09:35:
[...]

Mijn ST doet het anders wel perfect in IE7?
Met wachtwoord geactiveerd??, want dat is de kern van mijn opmerking, hang een wachtwoord op je Speedtouch en je komt er niet meer in met IE7. Zonder wachtwoord werkt het gewoon perfect maar dat was de opmerking niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens dat het produkt inderdaad problemen heeft, dat werd ook door dhr Middeldorp erkend. Maar ik ben het ook eens met Mabili dat er een hoop verschil is tussen klant a en klant b. Dat ze een forse tegemoetkoming heeft gekregen geeft ook aan dat KPN de fouten erkent. Dat is ook wat ik bedoelde met de mededeling dat het publiek dat bij Kassa zat absoluut niet representatief is voor de gemiddelde gebruiker. Hell, ik heb nu zelf een jaar IPB en in die tijd, behalve de bekende issues en 2 "grote" storingen op het telefonienetwerk, heb ik geen noemenswaardige problemen gehad. Rondom me nemen ook steeds meer mensen IPB (al dan niet van HetNet) en kom ook daar geen noemenswaardige problemen bij tegen. De ergste verstoring is bij mijn zwagertje, daarvan heeft nummermelding gewerkt en sinds een dikke maand niet meer ondanks alles uit de trukendoos om het weer aan de gang te krijgen. We wachten nog even een nieuwe fimware voor zijn ST780 af en verhelpt dat het probleem niet is de box gewoon gaar.

Nee, ik verlaag me niet tot het melden van de naam Kassa met een kotssmiley maar de verleiding is wel groot nu ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog steeds geen telefoon hier. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
Vrijdag ook bij iemand IPB van Hetnet geinstalleerd. Internet werkte meteen zonder problemen maar het Voip lampje ging maar niet branden. Naar een poos een hard reset uitgevoerd maar dit hielp ook niet. De KS zij dat ik nog een paar uurtjes zou wachten. Zaterdag de Siemens EB weer eens uit- en aan- gezet, ziensdien knippert het Voip lampje. Heb wel een kiestoon maar als ik een nummer bel krijg ik de ingesprektoon. Hun kunnen wel gewoon gebelt worden. De EB heeft de nieuwste firmware erop (1.41.) en de status geeft aan 3 voip accounts (2 accounts geregistreert, 1 account failed). Kan ik hier nog zelfs wat aan doen (hard reset, EB een poosje uitzetten etc. )of is het meer een kwestie van KS bellen zodat zij stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Heeft iemand ook het BelOnbeperkt nummer al kunnen aanpassen. Ik wil nl niet mijn (voormalig ISDN) hoofdnummer als belOnbeperkt, maar een nummer wat daaronder hangt. Als ik dat instel in MijnKPN krijg ik al weken het volgende:
Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak. Probeert u het later nog eens.

Foutmelding:
nl.gx.webmanager.kpn.ordermanager.exceptions.KpnOrderManagerException: org.xml.sax.SAXParseException: The entity name must immediately follow the '&' in the entity reference.

Foutcode:
WM_ERROR(nl.gx.webmanager.kpn.ordermanager.exceptions.KpnOrderManagerException: org.xml.sax.SAXParseException: The entity name must immediately follow the '&' in the entity reference.)
Dat 'probeert u het later nog eens' begint mij behoorlijk te irriteren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 07:05
Het spijt me hoor... maar als je 35 dagen verder bent en een rechtszaak begonnen bent tegen KPN, en je weet nog steeds niet hoe de modem heet: ExperienceBox?? Dan doe je in mijn ogen iets niet goed. Ook het niet aansluiten van de modem, omdat er geen monteur gekomen is?? Ja, dan snap ik dat KPN na een x aantal dagen abonnementskosten gaat betalen, wat denkt ze? dat dat pakket gratis is ofzo??

Ook vindt ik het jammer dat dhr. Middeldorp niet als oorzaak heeft gegeven dat het 'nog drukker' is geworden op de HD, de verlaging van het tarief van de helpdesk nummers.
Mij lijkt het vrij logisch als je de tarieven afschaft of 1 ct p/m maakt, dat het nog drukker wordt.

Ik had het idee dat het publiek en kassa zelf ook verwacht dat alle problemen binnen een week opgelost moet worden? Het is een multinational met 500.000 aansluitingen. Wat verwachten ze?

Nu moet ik wel zeggen, dat sommige problemen (van mensen) al wel had opgelost moeten worden!!
Jammer dat de meeste klanten de interne verbeteringen niet zien, terwijl ik toch denk dat die er wel degelijk zijn.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Maite schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:18:
Vrijdag ook bij iemand IPB van Hetnet geinstalleerd. Internet werkte meteen zonder problemen maar het Voip lampje ging maar niet branden. Naar een poos een hard reset uitgevoerd maar dit hielp ook niet. De KS zij dat ik nog een paar uurtjes zou wachten. Zaterdag de Siemens EB weer eens uit- en aan- gezet, ziensdien knippert het Voip lampje. Heb wel een kiestoon maar als ik een nummer bel krijg ik de ingesprektoon. Hun kunnen wel gewoon gebelt worden. De EB heeft de nieuwste firmware erop (1.41.) en de status geeft aan 3 voip accounts (2 accounts geregistreert, 1 account failed). Kan ik hier nog zelfs wat aan doen (hard reset, EB een poosje uitzetten etc. )of is het meer een kwestie van KS bellen zodat zij stappen ondernemen.
Activatie nummer gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
tspawn schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:52:
[...]

Activatie nummer gebeld ?
Zolang het VOIP lampje uit is of knippert kun je geen activatie nr bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
Dit lukt helaas niet, omdat juist het voip lampje eerst helemaal niet brandde en nu alleen maar knippert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:40
weet iemand waar duidelijk een beschrijving staat hoe je een webserver opzet met ipb?

Heb nu al lokaal apache draaien met mysql, dat werkt goed.
Nu wil ik dat ook aan de rest van de wereld kunnen laten zien.

Alleen heb geen id hoe ik dat voor elkaar krijg. Als ik apache opstart en naar mijn ipadres ga in een browser krijg ik "You don't have permission to access / on this server."
Nu heb ik ook gelezen dat poort 80 moet open staan. Naar instellingen van de expiriabox gegaan,
Port Forwarding volgens mij moet je dat hier doen.
Heb tcp gedaan, locaal poort ? public poort 80, en mijn ipadres
Alleen dat werkt nog niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu aantal medewerkers van KPN op dit forum groter lijkt dan het aantal niet KPNers, wordt het interresant om te lezen hoe er over klanten nagedacht wordt.

Zo is de volgende opmerking 'intesting' (daarmee niet zeggend dat de poster bij KPN werkt):
SilentTears schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:41:
Ik had het idee dat het publiek en kassa zelf ook verwacht dat alle problemen binnen een week opgelost moet worden? Het is een multinational met 500.000 aansluitingen. Wat verwachten ze?
Dat lijkt me idd. een reeele verwachting.
Als ik naar de Mediamarkt ga een een tv koop, thuis vervolgens constateer dat de tv het niet (goed) doet, dan ga ik terug en krijg ik een andere tv mee.
Als mijn lenovo/dell/sony laptop een potentieel gevaarlijke accu bevat komt er een oproep om het onduigelijke onderdeel kostenloos te laten vervangen.
Etc. etc.

Voor KPN Vast gold ook een 5 (werk)dagen termijn om klachten op te lossen, waarom zou IPB anders zijn?!?

En, hoe tendencieus het programma Kassa misschien is, die mevrouw van de rechtzaak heeft aangetoond dat KPN wel degelijk is staat is de problemen spoedig op te lossen. In haar geval binnen een dag na de uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:42:
[...]
En, hoe tendencieus het programma Kassa misschien is, die mevrouw van de rechtzaak heeft aangetoond dat KPN wel degelijk is staat is de problemen spoedig op te lossen. In haar geval binnen een dag na de uitspraak.
De keerzijde hiervan is dat de andere problemen langer blijven liggen.

Het is paniekvoetbal, alleen de echt schrijnende gevallen worden opgelost en de rest wacht daarom nog maar wat langer. Gevolg: de volgende dag zijn er daardoor weer nieuwe schrijnende gevallen en wederom blijkt de "grote bak" met problemen staan.

Dit is mijn eigen ervaring met KPN en na gisteren blijkt het ook duidelijk uit de Kassa uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 15:51
de uitzending van rader was meer een afzeik uurtje.ik werk zelf ook op de helpdesk en er zijn idd problemen met ipb.maar ik heb zelf het product ook al een jaar bijna samen met kennissen en familie van mij. maar die hebben alleen problemen gehad met ipb toen er zich landelijke storingen voor deden.en ik heb zelf een paar keer een probleem gehad.maar dat was me eigenschuld en was binnen 10 min opgelost toen ik met de helpdesk belde.maar ik vraag me werkelijk af waar die cijfers opgericht zijn van dit soort programma's.als ze echt alles optellen wat ze maar binnen krijgen of dat ze echt gaan kijken wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar moet je telefoon aangesloten zijn op de modem poort Phone1 om gebruik te maken van IPB? Ik heb ISDN, weet niet of dat wat uitmaakt.

Het is namelijk zo dat mijn modem boven staat, en als mijn telefoon daar aangesloten zou moeten zijn, moet ik nog 2 lange kabels trekken(1 telefoon, 1 ISDN), even vragen dus voordat ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:42:
Nu aantal medewerkers van KPN op dit forum groter lijkt dan het aantal niet KPNers, wordt het interresant om te lezen hoe er over klanten nagedacht wordt.

Zo is de volgende opmerking 'intesting' (daarmee niet zeggend dat de poster bij KPN werkt):

[...]

Dat lijkt me idd. een reeele verwachting.
Als ik naar de Mediamarkt ga een een tv koop, thuis vervolgens constateer dat de tv het niet (goed) doet, dan ga ik terug en krijg ik een andere tv mee.
Als mijn lenovo/dell/sony laptop een potentieel gevaarlijke accu bevat komt er een oproep om het onduigelijke onderdeel kostenloos te laten vervangen.
Etc. etc.

Voor KPN Vast gold ook een 5 (werk)dagen termijn om klachten op te lossen, waarom zou IPB anders zijn?!?

Ik zeg niet dat KPN het recht heeft om te zeggen dat KPN het recht heeft om problemen langer te laten liggen. Ik zeg alleen dat ik vind dat mensen het ook van KPN's kant moeten bekijken. Als er daadwerkelijk veel problemen zijn met infrastructuur/leveringsstraat/firmware of wat dan ook, dan lijkt me dit dat dit niet in 1 week is op te lossen, anders had KPN dit echt wel gedaan.
In geval van jouw vergelijking met je TV, die TV hebben ze op voorraad, dit is een kwestie van een dag. Firmware bijvoorbeeld hebben ze niet op voorraad, ze gaan niet even aparte firmware speciaal voor jouw schrijven, tevens moet dit goed getest zijn, enz.. enz..

Natuurlijk zullen er bij zulke aantallen vele klachten zijn die uiteraard veel eerder opgelost hadden moeten zijn. Maar als je al zover in de shit zit, dan zijn de problemen niet meer op te lossen.
En tja... hoe dat kon gebeuren? slechte infrastructuur? idd te optimistisch zoals dhr. Middeldorp zegt, ik weet het niet. Maar dat is nu niet meer belangrijk, het gaat er nu om hoe de problemen opgelost gaan worden, en ik denk, nee ik hoop, dat KPN nu een hele grote inhaal slag gaat maken.

/edit:
Tevens zijn relatief veel problemen te danken aan RTFM. Kijk naar de post hierboven bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
als je via ipb wilt gaan bellen moet hij idd aangesloten worden op de phone1.maar als je eb bovenstaat heb je daar utp kabel tussen zitten of heb je daar gewone telefoonkabel tussen zitten of zit je hoofdaansluiting boven.mag namelijk met telefoon kabel maar 2mtr tussen zitten en utp iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc3l schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:39:
weet iemand waar duidelijk een beschrijving staat hoe je een webserver opzet met ipb?

Heb nu al lokaal apache draaien met mysql, dat werkt goed.
Nu wil ik dat ook aan de rest van de wereld kunnen laten zien.

Alleen heb geen id hoe ik dat voor elkaar krijg. Als ik apache opstart en naar mijn ipadres ga in een browser krijg ik "You don't have permission to access / on this server."
Nu heb ik ook gelezen dat poort 80 moet open staan. Naar instellingen van de expiriabox gegaan,
Port Forwarding volgens mij moet je dat hier doen.
Heb tcp gedaan, locaal poort ? public poort 80, en mijn ipadres
Alleen dat werkt nog niet :|
staat je firewall op je server goed ingesteld? als dat zo is welke EB heb je? de thomson heeft als ik het goed gelezen heb problemen met portforwarding.
Ik heb de Siemens en alles werkt perfect qua webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:40
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:35:
[...]

staat je firewall op je server goed ingesteld? als dat zo is welke EB heb je? de thomson heeft als ik het goed gelezen heb problemen met portforwarding.
Ik heb de Siemens en alles werkt perfect qua webserver.
Heb ook de Siemens. Die firewall, die stel je toch in op mijnkpn.com?
Daar kan ik alleen maar de opties voor Wi-Fi instellingen instellen :S
Waar staan de opties om de firewall in te stellen daar? Volgens mij horen die daaronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

psycomania schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:14:
als je via ipb wilt gaan bellen moet hij idd aangesloten worden op de phone1.maar als je eb bovenstaat heb je daar utp kabel tussen zitten of heb je daar gewone telefoonkabel tussen zitten of zit je hoofdaansluiting boven.mag namelijk met telefoon kabel maar 2mtr tussen zitten en utp iets langer.
Dus, de EB staat in de meterkast (zo dicht mogelijk bij het ISRA punt)
De telefoon mag niet verder weg staan dan 2 meter.

Maw als je een grote hal hebt zit je daar dus te telefoneren.(zoals vroeger)

Raar verhaal/uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wyrdt schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:27:
[...]

Raar verhaal/uitleg
Nee... Hij bedoelt of er vanaf het ISRA-punt telefoonkabel naar de EB loopt, of UTP-kabel. Het ADSL-signaal wordt namelijk al gauw slechter met een telefoonkabel. Een kabel naar een telefoon mag veel langer zijn natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
wyrdt schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:27:
[...]

Raar verhaal/uitleg
dan lees je het verkeerd zoals pjh al aan gaf het gaat om de afstand tussen het isra punt en de eb. die mag met telefoon kabel niet langer zijn dan 2meter als je teminste geen problemen met je telefonie wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervoor gekozen om toch maar usb adapters te nemen. Iemand die daar verstand van heeft? Ikzelf namelijk niet.. Is het internet er minder snel door of valt dat mee, en wat een een goede usb-adapter als je ook regelmatig gamed. Wil het wel beetje betaalbaar houden...iemand een tip of suggestie voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Ik snap al die drukte van Kassa niet zo... ik ben eigenlijk best tevreden... ik heb in feite... na het eerste begin en 2 landelijke storingen... niet echt problemen gehad... nu staat de nieuwe firmware op de Siemens EB.... en ik vind hem aardig stabiel...

nou bellen wij ook niet gruwelijk veel... of lang... en internetten wij ook niet extreem veel.... maar toch moet ik zeggen da'k eigenlijk erg tevreden ben...

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:21:

Dit lijkt er op dat de utp kabel niet helemaal oke is mogelijk een verlies van contact overdracht bij langdurige verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:06:
[...]

Zo erg als deze post lees je ze niet vaak, maar ik blijf me storen en de bagataliserende toon die je ook in dit forum vaak van KPN medewerkers ziet.

Er zijn wel degelijke grote problemen met IPB. Het product voldoet aantoonbaar niet aan de specificaties die aangeboden worden namelijk het zijn van een alternatief voor ADSL + een analoge lijn. De slechte QoS (die KPN als torrentprobleem probeert te verkopen) en het niet werken van UPnP, zijn twee problemen die het gevolg zijn van de technische oplossing die KPN heeft gekozen voor IPB. Deze problemen treden niet op bij ADSL + analoog. Bovendien is KPN in ieder geval sinds juni vorig jaar (toen ik IPB kreeg) geen stap dichter bij een oplossing gekomen. Daarnaast is de support van de KPN volkomen ontoereikend (zeer lange wachttijden aan de telefoon, verbindingen die verbroken worden bij "te veel" mensen in de wachtrij, onbeantwoorde e-mails, soms zeer ondeskundige helpdeskmedewerkers). Het ergste is nog wel het niet bieden van een acceptabele oplossing om weer van IPB af te komen voor ontevreden klanten.

Dan kan je wel (uit frustratie neem ik aan) wild en grof om je heen gaan slaan, maar ik kan je vertellen dat dat de ervaring als IPB klant er niet beter op maakt. Gelukkig is bovenstaande lompe post een uitzondering, maar ook bij sommige andere KPN-ers hoor ik vaak de ondertoon: "je moet niet zeuren over je problemen. Wees blij met wat er wel werkt."

Ik betaal KPN 60 euro (exclusief gesprekskosten) per maand om te kunnen internetten en bellen en dan WIL ik ook gewoon kunnen internetten en bellen.

De omschrijving van mijn abonnement op de KPN website luidt: "Voordelig bellen, topsnelheid voor het moeiteloos downloaden van films en online gamen". Daar voldoet KPN simpelweg NIET aan.
Ik ben geen kpn medewerker maar ik kan wel zeggen dat kpn hun best doet om de problemen op te lossen, als je kpn een briefje stuurt dat je last hebt van storingen en dat je dit graag opgelost wil zien dan doet kpn hun uiterste best om dit ook snel te regelen zelfs als je vraagt om een tegemoet koming doet kpn daar ook niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:06:
[...]

Met wachtwoord geactiveerd??, want dat is de kern van mijn opmerking, hang een wachtwoord op je Speedtouch en je komt er niet meer in met IE7. Zonder wachtwoord werkt het gewoon perfect maar dat was de opmerking niet. |:(
ook met wachtwoord op de speedtouch werkt het onder IE7, altans ik heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Heb net even via internet naar Kassa gekeken en moet zeggen dat ik die Middeldorp een moedig man vindt... :)
Iedereen was zo'n beetje tegen hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
In geval van jouw vergelijking met je TV, die TV hebben ze op voorraad, dit is een kwestie van een dag. Firmware bijvoorbeeld hebben ze niet op voorraad, ze gaan niet even aparte firmware speciaal voor jouw schrijven, tevens moet dit goed getest zijn, enz.. enz..
KPN had ook gewoon kunnen kiezen om de firmware niet zelf te verzieken door het beperken van de functionaliteit. Bij een standaard modem kun je de firmware zelf updaten.
En dat gezeur dat daardoor meer mensen de helpdesk gaan bellen slaat nergens op, toen ik nog gewoon ADSL van Planet had kon ik alles doen en als ik een keer de helpdesk nodig had was deze binnen 5 minuten bereikbaar. Mocht je de instellingen van je modem verkloot hebben kon je gewoon de CD in de PC stoppen en de originele config werd weer geladen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
R2L schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:44:
Heb net even via internet naar Kassa gekeken en moet zeggen dat ik die Middeldorp een moedig man vindt... :)
Moedig man, maar er komt geen zinnig woord uit hem. Hij produceert geluid, maar zegt niets.
En het is ook wel grappig dat je elke keer een andere woordvoerder ziet, nooit 2x dezelfde...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
weet iemand overigens wanneer de 6.11.11 firmware voor de Thomson EPB wordt uitgerold?
Ik heb hier 6.11.10 in de box zitten.

edit: zit overigens wel te denken om de epb er tussenuit te halen en de oude speedtouch er weer neer te zetten, DMZ naar m'n router en klaar.
Telefonie via Voipbuster.

[ Voor 40% gewijzigd door golfdiesel op 04-03-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

golfdiesel schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:00:
[...]

Moedig man, maar er komt geen zinnig woord uit hem. Hij produceert geluid, maar zegt niets.
En het is ook wel grappig dat je elke keer een andere woordvoerder ziet, nooit 2x dezelfde...
En het leuke is dat dit telkens geen woordvoerders zijn, maar dat het telkens een chef van een of andere afdeling betreft. Werd hierboven ook al gezegd. Nog leuker: KPN kiest niet wie ze sturen, maar dat gaat op uitnodiging van het tv-programma zelf ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2L schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:44:
Je gaat niet bij Kassa aanschuiven als je geen problemen heb, dus dan is het volgens mij logisch dat bijna iedereen tegen hem was. KPN heeft ze eigen gewoon verslikt in IPB qua interesse voor het product. 0% klachten is een Utopia, maar wel een nobel streven, en van klachten kun je leren..
De juiste info verstrekken bij het aanvragen, en van 800 naar 1000 HD medewerkers zal de wachttijd wel verkorten, maar de actie's om de problemen die er dan eventueel ontstaan op te lossen die moet korter en beter. Klaarblijkelijk gaat het dan vaak interne bij KPN fout.

Wij zelf kregen 2 brieven van KPN na aanleiding van het melden van problemen met onze aansluiting.Daarin stond dat de problemen volgens hun waren verholpen waren, en zo niet moest ik binnen 7 dagen reageren anders werden de tickets gesloten. Ze waren ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let even op je taal en waarom verstandelijk gehandicapten erbij betrekken want zo makkelijk is het niet voor iedereen!

het zegt meer wat over jezelf als je dit soort taal gebruikt.. achterlijkt dit en achterl... ?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig Spridget ;) hij is er al op aangevallen. Waar ik wel smakelijk om heb moeten lachen, er werd op pagina 5 en 6 gemopperd over het nivoverschil bij klanten en op pagina 6 kom je een klassieke bron van problemen tegen : op zolder ISDN en EB moet dan ook maar naar boven :S ? Waarmee dus in een keer het hele issue vet onderstreept werd. Nee, de EB MOET bij de hoofdaansluiting om problemen te voorkomen. Vroeger kwam al je interne bekabeling daar ook gewoon samen... Dus wat is dan het probleem (behalve als je dan een volledig verknoeide infrastructuur intern hebt door hobbiën) :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In kassa sprak mnr v/d KPN over een opleiding van 6 weken die de HD medewerkers krijgen?
In de praktijk is duurt die zogenaamde opleiding slechts 2 weken waarin de applicaties wel ter sprake komen maar qua technische achtergrond totaal geen eisen zijn en verder ook geen woord door de trainers over gerept is.

Doet verderniet zo terzake maar het is geen verbetering voor een consument als hij dit soort medewerkers aan de lijn krijgt zodra hij een stroning o.i.d. heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:06:
Het produkt is gewoon veel te veel op de markt gezet als 'fool-proof'. Jan-met-de-pet weet nog niet eens wat voip is en krijgt ineens een doos thuisgestuurd waarin hij 6 miljard opties kan instellen, tsjah... Keep it simple had ik gezegd.
Daar zijn we al mee bezig, i.p.v. Handleiding A én B komt er nu 1 handleiding met text en eentje met louter grote plaatjes . De verschillende draden die bij het aansluiten gebruikt moeten worden krijgen allemaal verschillende kleurtjes, die kleurtjes zie je terugkomen in de handleiding.

Er is nog een meningsverschil over het achterblad en het * 2 weken na de nummerporatie...* waarin duidelijk zal worden dat na het intoetsen van *sterretje sterretje* en het horen van een kiestoon, de portatie gereed is en de splitter eruit kan ( de draadjes worden ook hier weer in kleur afgebeeld waardoor het in 1 oogopslag duidelijk is of je de goede draden hebt verwijderd. De aansluitingpunten in de EB komen over enige tijd overeen met de kleuren van de daarvoor bestemde draden.

Mogelijk komt er ook een een attentie als je na de portatie de juiste draden en de splitter terug zal sturen naar onze reclame afdeling en een verklaring waarin je uiterst tevreden bent over de IPB dienst dat je dan een Iris check krijgt van € 10,- .

We gaan ervanuit dat mensen dan zélf eerst zeer nauwkeurig de handleiding lezen én volgen zodat er niets meer fout kan gaan behalve het signaal .

Je sluit dan toch klachten uit die veroorzaakt zijn door de slordigheid van de klant zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
golfdiesel schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:02:
edit: zit overigens wel te denken om de epb er tussenuit te halen en de oude speedtouch er weer neer te zetten, DMZ naar m'n router en klaar.
Schakel je regionummer door naar een (gratis) 084-nummer en je kunt ook nog steeds gebeld worden op je nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Switek schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:06:
Sinds vanavond zoiets jah.
Krijg dan nog wel het inlog scherm :Y
Typ ik het WW in, gaat ook goed.
Krijg ik het volgende scherm, klik ok.
En dan weer terug naar welkomsscherm :?

WW is niet veranderd en wordt ook geaccepteerd :Y
Als ik een verkeerd WW intyp, geeft hij dat ook aan.

Mijn box nu ook overleden :?

Als ik hem boven even van de spanning afhaal, springt hij wel door naar het 2e scherm.
Voor 1 sec :X En dan weer terug naar loginscherm.

Helemaal resetten, of maar gelijk de HD bellen morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psycomania schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:56:
[...]

dan lees je het verkeerd zoals pjh al aan gaf het gaat om de afstand tussen het isra punt en de eb. die mag met telefoon kabel niet langer zijn dan 2meter als je teminste geen problemen met je telefonie wilt
Wat heeft je telefoonkabel hiermee te maken :?
Tussen IS/RA en EB > 2m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
Foamy schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:37:
[...]

En het leuke is dat dit telkens geen woordvoerders zijn, maar dat het telkens een chef van een of andere afdeling betreft. Werd hierboven ook al gezegd. Nog leuker: KPN kiest niet wie ze sturen, maar dat gaat op uitnodiging van het tv-programma zelf ;)
Telkens een chef van een of andere afdeling?
With all do respect... ik noem directeur klantcontact (van een bedrijf als KPN) geen chef van een of andere afdeling. En ik denk ook niet dat Radar/Kassa gaat eisen/uitnodigen wie er van KPN komt. KPN bepaalt wie er gaat, en wil radar/kassa deze niet in de show hebben, houdt het voor KPN op, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:16:
In kassa sprak mnr v/d KPN over een opleiding van 6 weken die de HD medewerkers krijgen?
In de praktijk is duurt die zogenaamde opleiding slechts 2 weken waarin de applicaties wel ter sprake komen maar qua technische achtergrond totaal geen eisen zijn en verder ook geen woord door de trainers over gerept is.

Doet verderniet zo terzake maar het is geen verbetering voor een consument als hij dit soort medewerkers aan de lijn krijgt zodra hij een stroning o.i.d. heeft.
Afhankelijk van het feit of je intern doorstroomt of van 'buiten' komt is de cursus wel duidelijk langer dan 2 weken. De opleiding voor IPB duurde bij mij 5 weken en ik was er snel door, maar standaard dus idd 6 weken.
Ook de applicaties zijn hierbij uitgebreid aan de orde geweest.

Dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar de kwestie over opleiding ligt dus iets genuanceerder ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:37:
Wat heeft je telefoonkabel hiermee te maken :?
Tussen IS/RA en EB > 2m.
Op het moment dat je normale telefoonkabel tussen je ISRA (KPN aansluiting) en modem langer dan 2 meter is gaat hij een beetje fungeren als de oudewetse kabelantennes. Hij pikt dan storingen van buitenaf zeer snel op. Hoe langer de kabel hoe "beter ontvangst" zeg maar. ;)

Kan je deze niet korter dan 2 meter krijgen vanwege installatiebeperkingen, dan zou je een STP kabel kunnen gebruiken. Daar kun je makkelijk 8 tot 10 meter mee overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
SilentTears schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:49:
[...]

Telkens een chef van een of andere afdeling?
With all do respect... ik noem directeur klantcontact (van een bedrijf als KPN) geen chef van een of andere afdeling. En ik denk ook niet dat Radar/Kassa gaat eisen/uitnodigen wie er van KPN komt. KPN bepaalt wie er gaat, en wil radar/kassa deze niet in de show hebben, houdt het voor KPN op, neem ik aan.
Precies anders had kassa al lang gevraagd om de met bonussen overladen directeur te laten komen. Wel grappig, bonussen op basis van presteren... :)
Als de technische mensen achter de helpdesk nou ook prestatieloon zouden krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y) [stumpermode] Dan ben ik op slag onbetaalbaar [/stumpermode] >:) _O-

Maar het steekt wel een beetje merk ik ook bij ons op de vloer, mr Scheepbouwer strijkt een dikke bonus op maar in de lijn veranderd er weinig.

Aangaande de opleidingen, zoals hierboven vermeld klopt het dat je een paar weken getraind wordt in de interne systemen, vervolgens in een "kweekvijver" begeleid wordt en als je voldoet aan een aantal voorwaarden stroom je door naar de HD. Gemiddeld duurt het 6 weken, ik stroomde intern door en was na de systeemtraining na 1 week weer uit de kweek en op de HD aktief. Het is wel lollig, door mijn ervaring en mentaliteit wordt ik op de belvloer vaak aangezien voor een goeroe / expert / tovenaar (pick your choice) maar ben "gewoon" maar een 1e lijns medewerker :) . Ik wordt dan ook regelmatig even geroepen door een collega als die onze vraagbaak even niet te pakken krijgt. Prima, maar soms slaat dat door en benadeel je je eigen klant (meneer/mevrouw, ik wil nog even wat uitzoeken, mag ik u nog even in de wacht zetten? Ik ben zo snel mogelijk terug.) ... Gelukkig wordt er momenteel wat kennis aangaat een hoop verbeterd, we kunnen nu ook simpeler ervaringen door de hele IPB organisatie uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Hoop dat het snel beter gaat, heb nog geen ervaring met IPB en mag het deze week bij m'n schoonouders gaan aansluiten (siemens box en planet trouwens). Heb de installatiehandleidingen doorgenomen en had nog een paar vraagjes.

Is het echt zo erg als de lengte van de hoofdaansluiting naar de EB >2 meter is? Ik heb een aantal jaar geleden namelijk ook hun adsl aangesloten en toen hebben we gewoon een oude platte kabel vanaf de splitter twee verdiepingen omhoog getrokken naar de modem. Dit heeft nooit voor problemen gezorgd, die paar keer dat internet eruit lag was het storing bij kpn.

En nu lees ik hier dat na het porteren van de telefoon naar voip de splitter er tussenuit kan, hier staat niets over in de handleiding? Zijn er voor/nadelen van het weghalen of laten zitten van de splitter? als ik het goed begrijp is het zo dat met splitter inkomend>analoog en uitgaand>voip.

Ik moet hier ff rekening mee houden met plaatsing van de box, trekken van kabels en vooral geen kabels trekken die later overbodig zijn.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, voor de 331e keer. Ja, het maakt uit of er veel bekabeling zit tussen ISRA en EB. Sluit gewoon de EB op het ISRA aan met de splitter, sluit alle interne wandcontactdozen aan op het installatiedoosje uit het pakket. Sluit dan met een RJ11 kabel dat doosje aan op de EB. Heb je telefonieproblemen na het aansluiten kun je gewoon met 1 stekker de hele interne infrastructuur terugzetten op de splitter. Na portering kan de splitter ertussen weg, deze wil wel eens als buffer werken en voor signaalproblemen zorgen. De enige kabel die je moet vervangen is de netwerkkabel naar de PC van je schoonouders.
En ja, bij ADSL merk je het niet zo als je bekabeling gaar is, ipv dat pakketjes in 1 keer binnenkomen moet ie ze 2 of meer keren binnenhalen voor ze compleet zijn. Bij data niet zo'n ramp, bij spraak wel (hakkelende / stotterende verbindingen anyone?) .

Dus doe je schoonouders een lol en sluit het gewoon volgens de handleiding aan, dan ben jij voor hen een toffe peer en goede schoonzoon.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 11:54 . Reden: geërgerde typfaud weggehaald en schoon voor ouders gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
ok ok thnx, ik zal gewoon braaf de handleiding volgen. Vond het gewoon een beetje zonde om de hele boel opnieuw aan te gaan leggen, ligt nu dus over twee verdiepingen een overbodige telefoonlijn die ik mag gaan vervangen door een netwerkkabel. Liever lui dan moe.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft dus ook niet de hele boel opnieuw aan te leggen *you fool :) * . Alleen 1 draad vervangen door een netwerkkabel. :+ d:)b :Y)

Was overigens grappig bedoeld mocht het niet duidelijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Je kan intern bellen van 101 naar 102 of andersom.
Kan je ook een gesprek doorverbinden van 101 naar 102 of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
*O* haha ja kwam wel over hoor maar kan me ook wel voorstellen dat je er een keer zat van wordt.
Zoals ik al zei, liever lui dan moe, dus die ene kabel vervangen is me eigenlijk al teveel werk. Wilde eigenlijk dat ding gewoon boven neerzetten op de plek van modem + router en klaar was timin8r 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suc6 in ieder geval ;)

@Klankima
Zelf niet geprobeerd, ik denk het haast niet omdat je dan 2 SIPsessies gelijktijdig zou hebben lopen. Hoewel, met mijn SEB met FW 1.41.4 kan dat wel op een IPB Lite verbinding (2 sipsessies bedoel ik). Probeer het eens en keep us posted ;)

p.s. Dubbele sipsessie opgebouwd met 2 telefoons (1 dect met basisstation op tel1, 1 gedraad op tel2)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 12:25 . Reden: post beetje uitgebreid aangaande dvb. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:23:
[...]

Dit lijkt er op dat de utp kabel niet helemaal oke is mogelijk een verlies van contact overdracht bij langdurige verbinding.
Kabels met een kabeltester nagekeken en allen goed. De contacten zijn schoon en intern heb ik er geen last van. Dan zou je zeggen aan de andere kant (althans ik wel). Maar als ik dan extern op een andere locatie FTP heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Valt me op dat met firmware 1.41 port 21 "closed" is ipv stealthed.
Vorig jaar was dit ook het geval maar met de laatste paar updates was alles keurig stealth.
Waarom nu ineens weer niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

timin8r schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:59:
ok ok thnx, ik zal gewoon braaf de handleiding volgen. Vond het gewoon een beetje zonde om de hele boel opnieuw aan te gaan leggen, ligt nu dus over twee verdiepingen een overbodige telefoonlijn die ik mag gaan vervangen door een netwerkkabel. Liever lui dan moe.

_/-\o_
zie het als een investering.. :) heb je later tenminste geen problemen mee.. met die nieuwe bekabeling! :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
timin8r schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:59:
Als je liever lui dan moe bent probeer je het toch eerst gewoon zonder het trekken van een nieuwe netwerkkabel? Bij mij zit de ISRA in het (gezamenlijke) trapgat. Van daar af was al jaaaaren terug een telefoonkabel gelegd naar de (hoofd)aansluiting van mijn telefoon, die aan de andere kant van trapgat, halletje en woonkamer zit. Ik weet ongeveer hoe die kabel loopt en schat hem op minstens 25 meter. Shielded is die kabel zeker niet en twisted ook niet, schat ik zo. Het is gewoon zo'n ouderwetse PTT-telefoonkabel met massieve adertjes. Nooit een centje pijn gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:00:
[...]

Afhankelijk van het feit of je intern doorstroomt of van 'buiten' komt is de cursus wel duidelijk langer dan 2 weken. De opleiding voor IPB duurde bij mij 5 weken en ik was er snel door, maar standaard dus idd 6 weken.
Ook de applicaties zijn hierbij uitgebreid aan de orde geweest.

Dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar de kwestie over opleiding ligt dus iets genuanceerder ;)
In de begintijd was het vier week, twee weken cursus en twee weken meeluisteren en draaien in een pool. De cursus zelf was toen inderdaad twee weken. Het duurde uiteindelijk inderdaad zes weken dacht ik, al heb ik die laatste weken niet meer meegemaakt. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Opleiding verschilt kwa nivo inderdaad, sommige zijn binnen 3 weken "live", anderen zijn 6 weken bezig. Sommige handigheidjes leer je pas na een tijdje werken, dat is in elk baan zo.

Consumentenbond is ook weer wakker geschud na de Kassa uitzending, en gaat weer loze eisen stellen. Zie http://www.nu.nl/news/997..._over_internetbellen.html
Benieuwd in hoeverre dit terechte problemen zijn, en geen: Ik heb de handleiding niet gelezen, of heb het modem boven geinstalleerd staan, want mijn handige buurjongen zei dat het kon, en jullie monteur mag het nu goed gaan aansluiten en compleet kostenloos natuurlijk verhalen (die heb ik echt teveel gehad).

Tuurlijk zullen er ook een flink aantal terechte problemen tussen zitten, de dienst is nog niet perfect, al heb ik het idee dat men nu een grote slag maakt. Maar de grootste schreeuwers, zijn meestal zelf de oorzaak, en daarvoor verwijs ik graag naar de sig van Tasslehoff :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consumentenbond kan wel meer willen, net als Radar en Kassa, maar KPN zal hoop ik per geval blijven bekijken of het een probleem is of dat de klant naar eigen inzicht de spullen heeft aangesloten. Wat djidee al aangaf, er zijn meer klanten die problemen hebben door hun eigen schuld als klanten die echt buiten hun schuld om in de nesten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Het is opvallend dat er na zaterdagavond ineens een trend is om de problemen de bagatelliseren.

Ik weet uit eigen ervaring wat er allemaal mis kan gaan, en dat heeft echt niet met het aansluiten door te klant te maken. Ik ben ook naar Kassa geweest (21-10-2006) en de mensen die daar zaten hadden echt hun Experiabox niet op zolder staan of iets dergelijks.

Het ging in alle gevallen om problemen die binnen KPN zich afspelen. Je moet dan denken aan:
  • het niet kunnen/niet willen aanmaken van SIP accounts (internet werkt allang prima)
  • dubbele rekeningen voor analoog en IPB
  • een nieuw geografisch nummer krijgen "omdat IPB een nieuw nummer vereist", slecht advies
  • kapotte EB's
  • installatiepaketten nooit krijgen
  • "het systeem is vastgelopen bij stap x van 31, we proberen het voor de 10e keer opnieuw, u begint weer bij stap 1"
  • incompetente HD medewerkers die geen Nederlands spreken en zo zwak in hun schoenen staan dat ze de hoorn erop gooien
Dat zijn heel andersoortige problemen dan waarover zo schamper wordt gedaan. KPN geeft dit toe (er zijn dus flinke problemen!!!) want ik heb in mijn geval een dikke 700 euro gekregen als genoegdoening. Er zijn dus flinke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:20:
[...]

Kabels met een kabeltester nagekeken en allen goed. De contacten zijn schoon en intern heb ik er geen last van. Dan zou je zeggen aan de andere kant (althans ik wel). Maar als ik dan extern op een andere locatie FTP heb ik hetzelfde probleem.
met een kabeltester kan je idd zien of de aarders in de kabel goed zijn aangesloten dat wil niet beteknen dat de kabel ook het singaal aan kan, ik zou toch even een kant en klare kabel van belkin proberen om dit uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Arnout schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:32:
Het is opvallend dat er na zaterdagavond ineens een trend is om de problemen de bagatelliseren.

Ik weet uit eigen ervaring wat er allemaal mis kan gaan, en dat heeft echt niet met het aansluiten door te klant te maken. Ik ben ook naar Kassa geweest (21-10-2006) en de mensen die daar zaten hadden echt hun Experiabox niet op zolder staan of iets dergelijks.

Het ging in alle gevallen om problemen die binnen KPN zich afspelen. Je moet dan denken aan:
[list]
• het niet kunnen/niet willen aanmaken van SIP accounts (internet werkt allang prima)
Ja, gaat soms mis, echter komt steeds vaker voor dat accounts niet vrijgegeven worden door kabelaars (upc/tele2)
• dubbele rekeningen voor analoog en IPB
Waarbij er uitzonderingen zijn waardoor de portering echt verkeerd loopt, maar waar 95% van de gevallen het gewoon een feit is dat men het zelf installeerd, de telefoon op de splitter laat hangen en de handleiding dus gewoon niet leest.
• een nieuw geografisch nummer krijgen "omdat IPB een nieuw nummer vereist", slecht advies
Communicatie kan beter jah, vooral vanuit de order/ks desken
• kapotte EB's
Overal gaat wel eens wat kapot, ik heb ook ST510 en ST716 genoeg dood zien gaan, alsmede diverse kabelmodems...
• installatiepaketten nooit krijgen
Kan gebeuren, proces om klantgegevens gewijzigd te hebben (vaak staat ergens bij contractant oid nog een oud adres, of staat dat op naam van werkgever die het ooit betaalde) zou makkelijker moeten kunnen
• "het systeem is vastgelopen bij stap x van 31, we proberen het voor de 10e keer opnieuw, u begint weer bij stap 1"
Absoluut waar, je begint bovenaan in de boom, daarna splits het diverse malen, wijzig je daar ergens in het proces, krijg je een incompleet of slecht werkend product, omdat de diverse systemen niet overeen komen. Dat is het laatste wat je wil (dan krijg je van die grappen als bovenstaande)
• incompetente HD medewerkers die geen Nederlands spreken en zo zwak in hun schoenen staan dat ze de hoorn erop gooien
Nederlands & Engels vereist op de MPHD. Ik kan mij van al mijn collega's op de Helpdesk geen 1 bedenken die het Nederlands niet vaardig is! Af en toe zit er vast een rotte appel tegen, maar generaliseer aub niet, het merendeel van de HD is gewoon goed, en bij deze wil ik al mijn ex-collega's ook nog een hart onder de riem steken. Reeds een half jaar tegen zulke wachtrijen en geirriteerde mensen aankletsen, zonder dat het systeem je niet toelaat al te veel kunnen betekenen, petje af! Blij dat het nu beter gaat, en je weet het: Het gaat absoluut goedkomen!
[/list]
Dat zijn heel andersoortige problemen dan waarover zo schamper wordt gedaan. KPN geeft dit toe (er zijn dus flinke problemen!!!) want ik heb in mijn geval een dikke 700 euro gekregen als genoegdoening. Er zijn dus flinke problemen.
KPN kijkt je daarmee ook gewoon recht in de ogen. En wat dat betrefd zijn er providers die daar anders mee omgaan: Tijden zonder telefonie/digitale tv bij een andere provider, dan zoekt u toch een andere provider, je nummer geblokkeerd bij de helpdesk, je mag je abbo afkopen, en genoegdoening/coulance? Wat is dat?? (UPC soap bij een goede kennis van mij).

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:12
Weet er iemand het verschil tussen het telefoniegedeelte van IPB en orange?
Als je bij KPN geporteerd bent, doet je analoge lijn het niet meer.
Bij Orange bel je bij uitval gewoon met de analoge lijn ( met andere kiestoon)
Is die dan maar half geporteerd?
Het is in ieder geval veel beter, dat systeem van Orange zo. Daarnaast hoef je geen acount te maken en dan een VRS call te doen. Daar gat het mij dunkt vaak mis. En dat voor een gemiddeld ouder publiek dan Orange.

Kan er mij iemand uitleggen hoe Orange dit kan doen en KPN niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sow, ik heb net minder dan 5 min in de wacht gestaan. En heb de nieuwe firmware, en de echo en het stotteren is weer verdwenen (tot nu toe). Maar dat de wachttijd zo kort was is wel apart :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Mijn probleem met inloggen in de Siemens EB is opgelost.
Harde reset en gelijk de laatste software ;)

Volgend probleempje/ vraagje:

Stel men neme een 2e Siemens EB, met zijn originele software.
Dus niet aan de KPN kabel gehangen.

Kan je die 2e EB dan als repeater gebruiken :?
Je zou bv. ook een smc kunnen kopen.
Of een verloren/ vergeten EB gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag IPB geactiveerd via de telefoon. Mijn internet zou sneller moeten worden, omdat ik het Comfort pakket van Planet heb. Iemand een idee of dat per direct veranderd of dat daar een langere tijd overheen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
djidee schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:31:
(...)

KPN kijkt je daarmee ook gewoon recht in de ogen. En wat dat betrefd zijn er providers die daar anders mee omgaan: Tijden zonder telefonie/digitale tv bij een andere provider, dan zoekt u toch een andere provider, je nummer geblokkeerd bij de helpdesk, je mag je abbo afkopen, en genoegdoening/coulance? Wat is dat?? (UPC soap bij een goede kennis van mij).
Ja, KPN wil je niet opzettelijk bij hun weg jagen. KPN is doorgaans best bereid toe te geven en doet veelal niet moeilijk over coulance, creditering, etc. Mits het allemaal in goed overleg gehad met de betrokken afdeling en jou als klant: het is wel aan voorwaarden verbonden.
De andere collega;'s van de helpdesk die hier wat rondhangen en ik doen echt ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen en mogelijkheden te zoeken om jou als klant tevreden te houden.
Er worden intern diverse projecten gestart om de ergste problemen op te lossen en ik doe zelf al vol enthousiasme mee aan 1 van die projecten. Er wordt intern echt keihard (en veelal intern ook merkbaar) verwerkt aan verbetering. Alleen wel jammer dat je als klant er klaarblijkelijk nog weinig van merkt. Nouja, Edmund gaf aan er iets van te merken dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 05-03-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen mag hier dan wel roepen dat KPN zo coulant is; ik heb dat in ieder geval nog niet gemerkt. Ik heb nog steeds 100 euro van KPN tegoed, heb ze daarover vanaf oktober 2006 'lastiggevallen' en iedere keer zeggen ze: het wordt bij de volgende nota verrekend. In januari was ik het zat en heb KPN per email verzocht het bedrag binnen 7 dagen te retourneren. Hierop werd ik gebeld door een medewerker van de afdeling klantenreactie's die beloofde alles goed te zullen maken.
Toen alles niet goed bleek te gaan bij de nota van februari heb ik KPN het voorstel gedaan om mij kostenloos aan te sluiten op MINE waarbij ik de Kreatel kostenloos zou ontvangen. Hierop wilde KPN niet ingaan wat mij toen heeft doen besluiten de hele zaak dan maar op te zeggen. Daarbij heb ik ze ook nog eens een laatste herinnering per brief gedaan het resterende bedrag, plus de onkosten die ik gemaakt heb (waardoor het totale bedrag dus flink hoger uitkomt als dat hele Mine pakket + aansluitkosten). De uiterste betalingsdatum is nu reeds weer een week verlopen. KPN zegt ermee bezig te zijn; ik geloof er niet meer in en schakel een incassobureau in.
KPN had dus mij als klant nog een jaar aan zich kunnen binden zonder dat het ze ook maar een cent zou kosten (want dat geld was allang toegezegd), kennelijk wil KPN dus gewoon niet, jammer.
Ik voorzie echter nog wel flinke problemen van de kant van KPN als ik een andere provider ga benaderen want KPN's administratie is gewoon niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het installeren van mijn HP PSC1215 All-in-One printer op de Siemens EB.
In een van de eerdere KPN topics las ik dat deze succesvol is getest. Echter krijg ik hem maar niet verbonden.

Ik heb de printer eerst correct geinstalleerd op mijn pc met de USB aansluiting. Vervolgens heb ik deze losgekoppeld en aangesloten op de USB poort in het modem. In het modem heb ik de Printer USB functie aangezet. Nu als ik dan de instellingen van KPNADSL.nl volg krijg ik volgens mij óf de verkeerde drivers, óf de verkeerde instellingen. Ik weet het niet meer.

Ook het zoeken via de Werkgroep netwerk levert niks op.
Wat doe ik verkeerd/zie ik over het hoofd/of dient er extra te gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 11-09 11:54
djidee schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:50:
Opleiding verschilt kwa nivo inderdaad, sommige zijn binnen 3 weken "live", anderen zijn 6 weken bezig. Sommige handigheidjes leer je pas na een tijdje werken, dat is in elk baan zo.

Consumentenbond is ook weer wakker geschud na de Kassa uitzending, en gaat weer loze eisen stellen. Zie http://www.nu.nl/news/997..._over_internetbellen.html
Benieuwd in hoeverre dit terechte problemen zijn, en geen: Ik heb de handleiding niet gelezen, of heb het modem boven geinstalleerd staan, want mijn handige buurjongen zei dat het kon, en jullie monteur mag het nu goed gaan aansluiten en compleet kostenloos natuurlijk verhalen (die heb ik echt teveel gehad).

Tuurlijk zullen er ook een flink aantal terechte problemen tussen zitten, de dienst is nog niet perfect, al heb ik het idee dat men nu een grote slag maakt. Maar de grootste schreeuwers, zijn meestal zelf de oorzaak, en daarvoor verwijs ik graag naar de sig van Tasslehoff :+
Zal je wat zeggen.
Zit zelf nu bijna 1 jaar bij IPB en vanaf dag 1 bijna alleen maar problemen gehad.
Gelukkig zit ik zelf ook in de ICT vak en kan dus wel de klappen van de zweep.

...
Verhaal maar weg gehaald het is het niet waard.
Maar kan je wel vertellen dat er meer problemen zijn dan alleen maar mensen die geen handleiding lezen.. Dat is wel erg gemakkelijk beantwoord.
Dan nog moet KPN zich is gaan afvragen waar het probleem echt zit.
De gebruiker of de helpdesk?
Als helpdesk heb je de taak om een melding goed te vermelden als blijkt achteraf dat een gebruiker de handleiding niet goed heeft doorgenomen dan heeft de helpdesk een fout gemaakt door NIET te vragen of de gebruiker de juiste stappen heeft doorgenomen.
Je moet weten als helpdesk medewerker dat elke gebruiker een leek is ongeacht of deze persoon er toch meer van weet.
Het is aan de helpdesk om de controle over deze call te hebben en te houden.
Dan hoeft de gebruiker ook niet maanden zonder VOIP of internet te zitten.
Denk daar maar eens aan.

Naast de handleiding zijn er ook problemen geweest met of geen VOIP of weg vallen van gesprekken en ga zo maar door.
Beloftes die gemaakt werden of worden door HD'ers die niet nagekomen worden.
(Dat is de laatste tijd wel stuk verbeterd!)

Ik ben er van overtuigd dat IPB deze maanden beter zal werken.
De verbetering merk je ook wel.

HD neemt meer de tijd voor de klanten en probeerd zonodig het zelf op te lossen waar het kan.
(Vernomen dat ze meer zelf oplossend vermogen mogen toepassen wat inhoud meer doen wat eerst de 2e lijn alleen kon) dat is gewoon top!

Zijn er veel problemen met IPB neem dan contact op met de klantenreacties.
Ze kunnen een vergoeding aanbienden als dat mogelijk is.

Tegenwoordig een 0800 nummer dat was eerst anders..

KPN doet dus echt wel zijn best maar het zal even duren voordat het verleden achter gelaten is.

[ Voor 47% gewijzigd door Mabili op 05-03-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
wyrdt schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:06:
=12.004 Mbps [Megabit-per-second]
=12004 Kbps [Kilobit-per-second]
=1.501 MB/sec [Megabyte-per-second]
=1500.5 KB/sec [Kilobyte-per-second]

For example:
1 Mbps =1000 Kbps =0.125 MB/sec = 125 KB/sec

Deze informatie haal ik van deze site
http://www.mediaroad.com/products/speedcheck/free_tools/

Ik vind dit een vreselijke discussie en ik ben hier geen specialist in maar wil weten of ik waar voor mijn geld krijg.
Ben je er al achter?? Je EB traint in op 12000kbit oftewel het echte maximum wat KPN je kan geven omdat ze niet meer beloven (8-12MBit). Je EB had ook op 8000kbit kunnen intrainen als je verder van de centrale zou wonen. KPN garandeert je dus minimaal 8000 en je krijgt 12000. Oftewel je haalt echt het maximum wat je kan halen. Als je naar Ultra zou gaan kan het best zijn dat je in de buurt komt van de 20Mbit = 20000 kbit = met beetje geluk 2.0 Megabytes/sec.

Dan nu het discussie punt. De middelen om te meten die jij gebruikt voor meten zijn bijzonder onbetrouwbaar. Uit het tele2 topic haal ik de volgende links: deze, deze ,deze of deze. Dit zijn allen 100MB bestanden, ga 3 of 4 van deze bestanden tegelijkertijd downloaden en meet dan via DU meter (trial), of desnoods via Windows Taakbeheer -> tabblad Netwerk of je daar de 12% haalt (indien 100Mbit). Of nog beter, downloads iets via een 20MBit payserver op usenet, die gaan ook altijd op volle snelheid.

Je vraagt je af of je wel waar krijgt voor je geld, maar vind ik beetje vaag. Je gebruikt het kennelijk niet want dan zou je wel weten hoe je echt moet meten. Dus als ik het goed begrijp denk ik dat je veel geld kunt/kon besparen door een abotje lager te gaan. Echt, de kwaliteit en service blijven precies hetzelfde of je nu 80 of 35 euro per maand betaald dus daarvoor hoef je het niet te doen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mabili schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:27:
[...]

Zal je wat zeggen.
Zit zelf nu bijna 1 jaar bij IPB en vanaf dag 1 bijna alleen maar problemen gehad.
Gelukkig zit ik zelf ook in de ICT vak en kan dus wel de klappen van de zweep.

...
Verhaal maar weg gehaald het is het niet waard.
Maar kan je wel vertellen dat er meer problemen zijn dan alleen maar mensen die geen handleiding lezen.. Dat is wel erg gemakkelijk beantwoord.
Dat onderken ik ook niet, ik wees hier op het specifieke geval van de dubbele rekeningen, waar mensen 3 maand later over gebeld worden door kpn (heeft u nog niet geactiveerd), of waar zelf een lichtje gaat branden. Achteraf dacht men gewoon het modem te vervangen, of heeft een handig buurjongetje het gedaan, zonder even in de handleiding te kijken, en er achter te komen dat de telefoon op de EB moet, en dat je met het activeren pas je oude lijn beeindigd. Zodra men begon over dubbele rekeningen keek ik of het activeren gebeurd was, en vroeg ik waar de telefoon op aangesloten zit en wie het geinstalleerd heeft. Vervolgens vraag ik ze om de handleiding erbij te pakken (deel B vanaf blz 4) en leg ze uit wat er precies aan de hand is.
Dan nog moet KPN zich is gaan afvragen waar het probleem echt zit.
De gebruiker of de helpdesk?
Als helpdesk heb je de taak om een melding goed te vermelden als blijkt achteraf dat een gebruiker de handleiding niet goed heeft doorgenomen dan heeft de helpdesk een fout gemaakt door NIET te vragen of de gebruiker de juiste stappen heeft doorgenomen.
Je moet weten als helpdesk medewerker dat elke gebruiker een leek is ongeacht of deze persoon er toch meer van weet.
Het is aan de helpdesk om de controle over deze call te hebben en te houden.
Dan hoeft de gebruiker ook niet maanden zonder VOIP of internet te zitten.
Denk daar maar eens aan.
Zie bovenstaande, zodra een klant binnenkomt, had ik in de meeste gevallen de controle, uitvragen, oorzaak vinden, en vervolgens helpen (zit er iets niet lekker aangesloten, staat het modem 10m van is/ra en ligt er een brakke kabel). In sommige gevallen (30%) roept men direct: Dan komt een KPN monteur het maar aansluiten. Dat kan, ik kan u doorverbinden, zij maken de afspraak, kost wel 99 euro (standaard tarief voor installatie door monteur (meestal door kortingen 49 euro, en momenteel zelfs vouchers waarmee het gratis is geloof ik)). Dan wilt men toch vaak nog wel even samen met mij de handleiding door nemen, en waar nodig geef ik het modem een setje (sip herladen oid)
Naast de handleiding zijn er ook problemen geweest met of geen VOIP of weg vallen van gesprekken en ga zo maar door.
Beloftes die gemaakt werden of worden door HD'ers die niet nagekomen worden.
(Dat is de laatste tijd wel stuk verbeterd!)
Daarin zijn wij ook afhankelijk van een aantal factoren, in geval van het 13.30 probleem, de dtmf tonen, zit je echt vast aan de leverancier van de kastjes. We moeten wachten tot hun nieuwe firmware geschreven hebben, die word vervolgens getest (dat het 13.30 probleem geen 1.30 probleem word bv :+ ) en dan word hij uitgerold. Lang is onduidelijk geweest hoe lang dat op zich ging laten wachten, en ook intern waren de doorlooptijden (na 2e lijns bv) niet altijd even helder. Daar word momenteel een grote slag in gemaakt vernam ik van 1 van mijn ex-collega's
Ik ben er van overtuigd dat IPB deze maanden beter zal werken.
De verbetering merk je ook wel.
HD neemt meer de tijd voor de klanten en probeerd zonodig het zelf op te lossen waar het kan.
(Vernomen dat ze meer zelf oplossend vermogen mogen toepassen wat inhoud meer doen wat eerst de 2e lijn alleen kon) dat is gewoon top!
Toen duidelijk werd dat het niet genoeg was om de 1e lijns alleen als hoofdingang voor de installatievragen en meest voorkomende problemen te laten dienen, zijn langzaam maar zeker de functies op de 1e lijn uitgebreid. Dit moest geschreven worden,omdat de 2e lijns applicaties iets moeilijker werken, dus een handig script waarin alleen op een knopje gedrukt hoeft te worden moest worden gemaakt (neveneffect is dat dat de load op het hart van het netwerk (de alom gevreesde TSM) nogal verminderd)
Zijn er veel problemen met IPB neem dan contact op met de klantenreacties.
Ze kunnen een vergoeding aanbienden als dat mogelijk is.
Absoluut, en dit gaat meestal ook naar tevredenheid van beide partijen
Tegenwoordig een 0800 nummer dat was eerst anders..
KPN doet dus echt wel zijn best maar het zal even duren voordat het verleden achter gelaten is.
Men is al een tijd hard bezig, de eerste resultaten komen nu bovendrijven (Helpdesk nieuwe stijl, 2 nieuwe vestigingen, kortere wachttijden, extra functies/opties 1e lijns). Ik denk dat het vrij binnenkort redelijk op orde komt te zitten, vooral met de Siemens boxen lijkt het met de 1.41.x goed te komen, wel erg benieuwd wanneer er een nieuwe firmware voor de Speedtouches komt

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

berns schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:45:
Weet er iemand het verschil tussen het telefoniegedeelte van IPB en orange?
Als je bij KPN geporteerd bent, doet je analoge lijn het niet meer.
Bij Orange bel je bij uitval gewoon met de analoge lijn ( met andere kiestoon)
Is die dan maar half geporteerd?
Het is in ieder geval veel beter, dat systeem van Orange zo. Daarnaast hoef je geen acount te maken en dan een VRS call te doen. Daar gat het mij dunkt vaak mis. En dat voor een gemiddeld ouder publiek dan Orange.

Kan er mij iemand uitleggen hoe Orange dit kan doen en KPN niet?
Bij orange laten ze je analoge abo automatisch zitten. Bij kpn neem je hem automatisch over, geef je echter aan geen nummer behoud te willen dan krijg je een nieuw nummer erbij voor InternetPlusBellen en je houdt je analoge lijn.

Maargoed reden dat KPN dit doet, is over 3 jaar wordt de analoge stekker eruit getrokken. En de glasvezel stekker erin gezet.
KPN --> telefooncentrale =glasvezel. Telefooncentrale ---> huis = koper.
Dit laatste stukje naar huis willen ze vervangen door glasvezel. En dan MOET het signaal wel digitaal gaan.

Dus voor een vloeiende overgang is het makkelijker dat iedereen nu alvast geporteerd wordt dan over 3 jaar.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.