[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.455 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Beste KPN-ers (of iemand anders),

Ik probeer al enige tijd mijn wifi telefoon (een Nokia E61) aan de praat te krijgen.
Daarbij zou ik gebruik willen maken van mijn 084-nummer.

Wat zijn de instellingen om dit voor elkaar te krijgen?
En voor zover niet bekend met de Nokia E61:
Wat voor instellingen worden er gebruikt op de Philips draadloze beeld-telefoon?

Alvast bedankt voor de moeite!

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fridge-RaideR schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:36:
@daanski82
Well put mate :D moet eens afgelopen zijn met dat gezeik over nieuwsgroepen. Een internet provider kies je voor hun internet.

Ik heb InterNLnet. 35 euro voor 10mbit. Super snel internet, download met 1120kb/s. Terwijl de meeste 10mbit lijntjes rond de 950-1000kb/s halen. Ook ligt mijn provider maar 60sec per jaar eruit. Toppie dus. Maar de beperkte mail en website hosting is jammer, hoor je mij niet over.
De nieuwsgroepen.. volgens mij hebben ze daar niet eens van gehoord. Nog nooit zo'n brakke nieuwsgroep service meegemaakt, binaries zijn pakketjes van meestal 30 tot 50 pakketjes. En bij mijn nieuwsgroepen is er per binary maar 1 pakketje, oftwel. ALLES is incompleet. Maar daar hoor je mij niet over zeuren, als ik nieuwsgroepen wil ga ik naar een nieuwsgroepprovider. Zoals eweka, werkt mooi met prepaid. En als ik eens een maandje eweka wilt, ga ik naar hun website, binnen 15min heb ik betaald en heb ik toegang voor 30daagjes.

Rest my case

@Tazzle
Recoverymode zal hij niet inschieten, aangezien er na een 30sec uit en aan weer keurig verbinding met de TSM is. Tenzij jij dit probleem kent en iets meer weet dan ik?
In jouw visie is het misschien gezeik ! Dat jij 7,50 euro in de maand wil neerleggen om gebruik te kunnen maken van nieuwsgroepen, misschien wel met als doel je eigen de #$%^&* te downloaden aan films, muziek, software, oké. Dit is een keuze van jouw en andere..
.
Er zijn genoeg mensen die een nieuwsgroep gebruiken om berichten te lezen via het internet. en dus gebruiken zouden willen maken van deze optie via hun provider. Op de helppagina krijg je netjes een uitleg hoe je outlook kunt instellen inclusief serveeradressen. Het heeft ook gewerkt. Als KPN daar problemen mee heeft, moet men niet om de hete brei heen draaien, en gewoon duidelijk maken dat: of niet in staat zijn om deze dienst aan te bieden via IPB of deze optie niet willen aanbieden aan de klant Dat maakt het voor toekomstige klanten van KPN iets duidelijker. Dus de vraag blijft voor mij nog steeds staan, hoe zit het KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:43:
Er zijn genoeg mensen die een nieuwsgroep gebruiken om berichten te lezen via het internet. en dus gebruiken zouden willen maken van deze optie via hun provider.
Werkt text.nova.planet.nl dan ook niet? Die serveert geen binaries, maar wel de tekstgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:49:
[...]
Werkt text.nova.planet.nl dan ook niet? Die serveert geen binaries, maar wel de tekstgroepen.
Met news.kpnplanet.nl, vligen de binaries om me oren, maar geen tekstgroepen.
Met text.nova.planet.nl : 52.089 groups. Prima. Dank je wel Jan-E _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:54:
[...]

offtopic:
geniaal, zo'n kpn-mederwerker in dit topic

Afstand = 5 meter LOS.
Kanaalnummer ook al veranderd, maar of dat wat uitmaakt met die superkleine afstand, denk het niet.
Dect staat 7 meter achter een muur.
Nieuwste drivers moet ik nog even downloaden, en ik gebruik de Windows Firewall.
Ga ff nieuwe drivers downen!
Beste maarud,

Eén van de belangrijkste factoren voor het goed functioneren van WiFi is het kanaal dat u gebruikt. Wat u het beste kunt doen is een goed kanaal nummer gaan zoeken die bij u goed werkt. Dit kan per situatie verschillend zijn. Dit is een kwestie van trail and error. Beginnen bij één en dan testen. Als het niet goed werkt kanaal kunt u kanaal twee testen, enzovoorts. Totdat u een kanaal heeft die bij u wel goed werkt.

Het is verstandig om te onthouden dat kanalen een flinke overlap hebben. Om helemaal geen last te hebben van een nabuurstation zult u vier kanalen moeten opschuiven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste maniacshouse,

Klachten worden bij KPN heel serieus genomen. Wij zitten hier echter om u met voornamelijk technische problemen te helpen. Hoe het exacte klachtenproces in elkaar zit kunnen wij u helaas niet vertellen, aangezien dit buiten ons om gaat. Ik begrijp de vraag goed, maar als u exact wilt weten hoe het met uw klachten staat, dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze klachten afdeling. Zij kunnen u persoonlijk helpen met dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraag voor de KPNers:
Waarom is bij gebruik van de Siemens EB firewall (attack detection: High) port 21 niet stealth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:25:
[...]

Beste maarud,

Eén van de belangrijkste factoren voor het goed functioneren van WiFi is het kanaal dat u gebruikt. Wat u het beste kunt doen is een goed kanaal nummer gaan zoeken die bij u goed werkt. Dit kan per situatie verschillend zijn. Dit is een kwestie van trail and error. Beginnen bij één en dan testen. Als het niet goed werkt kanaal kunt u kanaal twee testen, enzovoorts. Totdat u een kanaal heeft die bij u wel goed werkt.

Het is verstandig om te onthouden dat kanalen een flinke overlap hebben. Om helemaal geen last te hebben van een nabuurstation zult u vier kanalen moeten opschuiven.
En nu is er een flat in Nederland met alleen maar IPB aansluitingen.
Beetje lastig om dan buiten 1 t/m 13 te gaan zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
svijf schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:18:
[...]

Ik denk dat dat wel mee valt.
In mijn woning, de helft van een tweekapper, staat de Siemens doos op de bagane grond.
En op zolder is er nauwelijks ontvangst. Soms niet eens werkbaar.
Vertaalt naar een flat zou het erop neerkomen dat je na 3 muren geen last meer hebt van een gebruikt kanaal. Uitgedrukt in kanalen die gebruikt worden in 5 naast/boven elkaar liggende appartementen: 1-7-13-4-10. En dit dan steeds herhalen voor de verder gelegen appartementen.
Het vereist dus enige afstemming, maar het kan wel!

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:58:
[...]

Wie zegt dat dat zo is? Hoevaak moet ik het nog zeggen: hij ziet 2 symptomen! Wie zegt dat het ene (instorten van internetverkeer) het gevolg is van het andere (onbereikbaar zijn van de TMS server)?

[...]

Er is op dat moment helemaal geen foutloze internetverbinding! Zijn hele internetverbinding stort in elkaar! Dat kan toch nooit aan TR-069 liggen? Come on dude, echt, dit wordt ietwat frustrerend...

Waarom denk je dat de oorzaak van zijn probleem in het TR-069 protocol zit? Leg dat nou eens stap voor stap uit, in een logische volgorde. Gebruik eventueel de link over TR-069 die je postte voor voorbeelden.
Voor de nieuwe firmware had ik geen last van een trage browse snelheid na verloop van tijd. Daarbij zijn dus ook die log fouten gekomen van TR-069. Ik zie daarom wel een verband tussen de 2 zaken.
Aangezien er hier op het forum al meerdere mensen zijn geweest met dezelfde foutmeldingen en ik niet aan de thuis situatie heb gewijzigd lijkt het mij een KPN fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem1981 schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:15:
Voor de nieuwe firmware had ik geen last van een trage browse snelheid na verloop van tijd. Daarbij zijn dus ook die log fouten gekomen van TR-069. Ik zie daarom wel een verband tussen de 2 zaken.
Aangezien er hier op het forum al meerdere mensen zijn geweest met dezelfde foutmeldingen en ik niet aan de thuis situatie heb gewijzigd lijkt het mij een KPN fout.
Da's prima, maar een verband kan ik technisch niet verzinnen. Dus kijk toch maar eens naar je trainingswaarden op het moment dat dit gebeurt. Kleine moeite toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

even tussendoor over de kpn luitjes, goed idee, misschien dat kpn a la sony (met dat ps3 ding) wellicht een eigen deel kan scoren. Posten jullie ook op dat ipbforum? Al zal het nivo van de vragen wel aardig lager liggen (de laatste keer dat ik er was)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
[...]

Wat kan de KPN hier aan doen? Geen enkel draadloos netwerk zal daar hoogstwaarschijnlijk vlekkeloos gaan lopen (of je moet onderling afspraken maken over kanaalgebruik, maar dat geldt ook voor het product IPB). :O

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:08:
Grrr....!

Sinds anderhalf jaar (!) kan KPN mij het abonnement niet juist in rekening brengen.
Verhip zeg, ik krijg naar aanleiding hiervan wel een boeket thuisgestuurd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
djidee schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:25:
even tussendoor over de kpn luitjes, goed idee, misschien dat kpn a la sony (met dat ps3 ding) wellicht een eigen deel kan scoren. Posten jullie ook op dat ipbforum? Al zal het nivo van de vragen wel aardig lager liggen (de laatste keer dat ik er was)
als je goed had gelezen op dat ipbforum, had je kunnen zien dat kpn-medewerkers daar al geruime tijd actief zijn. kortom goed lezen dus: dan zal je oordeel over het nivo van de vragen ook wel anders worden ;)

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

laatste keer dat ik er was is dus ook 2/3 maand geleden, toen vond ik het nivo over het algemeen vrij laag, zal nog eens een blik werpen dan }:O

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

_Brake_ schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:10:
Beetje lastig om dan buiten 1 t/m 13 te gaan zitten

Wat kan de KPN hier aan doen? Geen enkel draadloos netwerk zal daar hoogstwaarschijnlijk vlekkeloos gaan lopen (of je moet onderling afspraken maken over kanaalgebruik, maar dat geldt ook voor het product IPB). :O
Als je gewoon routers van een bekend netwerkproduct neemt als cisco (60% van internet is cisco apparatuur) of hun dochtermerk linksys, en je zet 3 routers neer met alle 3 kanaal op 6, de broadcast uit, en iedere andere SSID's. Lukt het goed genoeg, maar als er 54mbit verkeer door elke router gaat, zal dat de nodige coolisions veroorzaken en zakt je verkeer naar 54mbit naar 40mbit (met aan elke router 2 clients).
Maargoed de siemens routers, maken ze ook geen wasmachines :P die redden soms zelfs op 4meter al geen 54mbit meer, dus ja... :z je zou ook als het de spuigaten uit gaat lopen over 6 jaar ongeveer.. naar de 4ghz grens gaan. Huidige routers (en je magnetron :9~ ) zitten op 2.4ghz

[ Voor 6% gewijzigd door Fridge-RaideR op 23-04-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fridge
Non-argument dat Siemens ook wasmachines maakt, Hyundai maakt computergeheugen maar ook graafmachines.

Van welk merk de routers zijn maakt ook geen ruk uit, het is de kwaliteit van de firmware en de datapomp welke de effectiviteit van de verbinding bepaald.
Siemens doet het echt niet slechter als een Speedtouch/Linksys/Edimax/E-tech en welk ander "budget" merk dan ook dus deze keer ben ik het niet me je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Ondanks je onderschrift: "Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen." is deze te mooi om niets mee te doen
daanski82 schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:28:
[...]
KPN is een provider die zich onderschijt ....
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

offtopic:
@boven :D

Ik heb een jaartje geleden ongeveer een IPv6 tunnel aangevraagd via SiXXS en dat werkte altijd prima. Nu heb ik sinds een paar maanden IPB en dat werkt als een tierelier, gelukkig zonder alle problemen die hier voorbij gekomen zijn.
Aangezien ik weer wat wilde spelen met die IPv6 tunnel heb ik dat op mijn server weer ingericht en de tunnel wordt ook perfect opgebouwd en ik kan zonder meer naar buiten alles bereiken wat ik wil. Het enige probleem is dat de tunnel na verloop van tijd automatisch gesloten wordt als er geen verkeer langs is geweest.
KPN vertelt mij dat ik op de Speedtouch dit zo kan aanpassen maar zoals in de vorige IPB topics al opgemerkt gaat dit dus niet omdat deze optie weg is.
Ik hou nu de tunnel kunstmatig open door elke 30 seconden een ping te sturen zodat de modem denkt dat de verbinding actief blijft. Is er toevallig iemand die IPv6 icm een Speedtouch aan de praat heeft gekregen op een manier die dit soort trucs niet nodig heeft?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit hier goed staat, maar in dit of in een vorig deel ben ik tegen gekomen dat er hier meer mensen met hetzelfde probleem zitten, namelijk dat ze nieuwsserver van planet niet meer werkt. Weet iemand waarom of wanneer dit wordt opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Er is een capaciteitsprobleem zoals al eerder gemeld. Daardoor is het aantal draadjes naar de server beperkt per gebruiker naar 3. Ook kan het zijn dat er teveel gebruikers op zitten, dan houdt het helaas op en zul je moeten wachten tot je er wel bij kan.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

is er al ergens een handleiding te vinden van het ZIPB (zakelijk internet plus bellen) ?

Ik heb een klant die heeft de vox davo, rad link access la 110, en een netgear rp 114 router en nu moet ik daar een draadloos netwerk installeren.
Maar eerst wil ik wel eens weten hoe alles nou is aangesloten, ook met de ip telefoons heb ik geen idee hoe e.a. precies werkt.
De klant belt ook vanaf zijn huis, alwaar hij gewoon ipb heeft van het net, ook via viop en dan intern met het bedrijf.
Dus 2 IP telefoons van het ZIPB abonnement staan bij hem thuis en werken dus via de vox davo op het bedrijf

ik heb al druk gezocht maar enige handleiding of zo heb ik nog niet kunne vinden.

Dus heel graag als iemand hier iets meer van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:49:
@wyrdt
Hoe denk jij 2 adsllijnen je huis binnen te krijgen? (very curious :) ). Voor zover bij mijn bekend is, is het technisch onmogelijk om 2 adslsignalen door 1 aansluiting te jassen (en daar bedoel ik dus beide aderparen mee, rood/blauw en wit/oranje) . Dan zal je al een 2e lijn naar je huis moeten laten aanleggen en ik denk dat je daar iets meer mee kwijt bent als wat je denkt te gaan besparen ;) .
Zo, vandaag is mijn Speedling 20/1 opgeleverd op het 2e aderpaar.
Het werkt perfect!!!!!
Dl 18104 kbps Uploud 956 kbps.
IPB extra kwam nooit verder dan
DL 8000 en Upload 700 kbps
In verhouding dus veel sneller als IPB, overhead is duidelijk minder.

Maar goed,IPB blijft netjes voor telefonie en mijn webcammetje .
Uploaden en surfen via speedling.

[ Voor 3% gewijzigd door wyrdt op 24-04-2007 22:42 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljant _/-\o_ . Mij is al die tijd verteld dat het technisch onmogelijk zou zijn :? , goed om te vernemen dat het dus wel degelijk kan.
Je IPB loopt ook "gewoon" door?

Leermomentje voor me, fijn dat je het terugkoppelt d:)b !

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 07:53 . Reden: zpelfaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Mwoah, tehnisch moet het gewoon ook wel mogelijk zijn. Alleen je loopt altijd het risico op een soort overspraak dat beide ADSL-signalen op elkaar gaan storen, wat bij wyrdt (voor hem) gelukkig niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
zijn er ook mensen die ervaring hebben met het opzeggen van IPB?
dus de procedure met het teruggaan naar gewone telefoonlijn en dan internet van andere aanbieder nemen...?

ben er namelijk over aan het denken om namelijk einde van abonnement jaar een andere provider te gaan nemen, heb IPB gepakt toen ik op mezelf ging wonen, ik heb dus geen 'gewone' aansluiting gehad maar meteen een IPB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen?

Ik heb sinds enkele dagen een Internetbellenplus aansluiting van de KPN met een Thomson EB (ST780RG). Ik wil hiervan graag de IP-range aanpassen.

Ik lees het volgende item in de handleiding:
• Ga naar http://192.168.1.254.
Vervolgens zie je een pagina waarop je de instellingen van de KPN Experia Box kunt aanpassen.
Via de directe toegang tot de KPN Experia Box is het mogelijk om de uitgifte van de lokale IPadressen aan te passen.

Ik kom in de webinterface van de EB, maar ik kan nergens vinden waar ik de IP-range kan aanpassen. Heeft dit iets te maken met een nieuwere versie van de firmware?
Ik las op het forum, dat er steeds meer instellingen worden verborgen door de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:52:
Briljant _/-\o_ . Mij is al die tijd verteld dat het technisch onmogelijk zou zijn :? , goed om te vernemen dat het dus wel degelijk kan.
Je IPB loopt ook "gewoon" door?

Leermomentje voor me, fijn dat je het terugkoppelt d:)b !
Ja, IPB loopt ook gewoon door,
IPB bellen naar mijn analoge Speedling nummer en omgekeerd, prima geluid.
Configuratie:
Beide modems gaan naar 1 100Mb switch waarop alle andere PC's,servertjes en webservers en webcam,enz op aangesloten zitten.
Gateway naar verschillende modems.

Werkt prima.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Joen schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:37:
Mwoah, tehnisch moet het gewoon ook wel mogelijk zijn. Alleen je loopt altijd het risico op een soort overspraak dat beide ADSL-signalen op elkaar gaan storen, wat bij wyrdt (voor hem) gelukkig niet zo is.
Kans op overspraak lijkt mij klein.
In nieuwbouwhuizen wordt er per huis 1 pair kabels afgemonteerd, de andere paren gaan gewoon naar een heleboel andere buren.
Deze buren zullen net als jij en ik ook op een of ander manier adsl over deze kabeltjes draaien.

Ik woon in een ouder huis en er komen gewoon 2 pair binnen.
( Ik ben onder het huis gaan controleren)
In het verre verleden waren er namelijk 4 aders (2 Pair) nodig voor een 2 e telefoonaansluiting/4 aders voor 1 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:58:
Ik weet niet of dit hier goed staat, maar in dit of in een vorig deel ben ik tegen gekomen dat er hier meer mensen met hetzelfde probleem zitten, namelijk dat ze nieuwsserver van planet niet meer werkt. Weet iemand waarom of wanneer dit wordt opgelost?
Beste jeroentjuhh_88,

In het verleden was de newsserver nova.planet.nl slechts in gebruik voor de ADSL klanten van Planet Internet en HetNet.
Door het uitbreiden van het netwerk met onder andere DDSL en Internet Plus Bellen / Surfen en Bellen zijn er veel meer mensen die tegenwoordig gebruik maken van deze newsserver waardoor er capaciteitsproblemen kunnen ontstaan.
Op deze newsserver 'draaien' meer dan 50.000 verschillende nieuwsgroepen.
Om de performance te kunnen waarborgen van deze news server zijn limieten geplaatst op de maximale downloadsnelheid en het aantal verbindingen.

Deze limieten voor de diverse aansluitingen zijn:
Voor klanten van Het Net en Planet Internet: 3 verbindingen van 100Kb/s max.
Voor InternetPlusBellen-klanten: 3 verbindingen van 80Kb/s max.

Aangezien er sprake kan zijn van performance problemen kan het voorkomen - als alle verbindingen op de server in gebruik zijn - dat er minder verbindingen opgezet kunnen worden.
Daarnaast is het bekend dat er in de avonden en weekeinden performance problemen kunnen ontstaan die er ook voor kunnen zorgen dat er bestanden kapot gaan.

Wij begrijpen dat dit een vervelende ontwikkeling is voor u als gebruiker.
Er wordt aan gewerkt om de capaciteit weer te verhogen zodat voor alle honderdduizenden gebruikers van nova zowel de streams en de snelheid geen probleem meer zullen zijn.
Echter is dit niet een eenvoudig proces wat in korte termijn opgelost zal zijn en derhalve doen wij ook geen uitspraken over de termijn die deze capaciteitsverhoging in beslag zal nemen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 12:41
patrieckske schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:39:
zijn er ook mensen die ervaring hebben met het opzeggen van IPB?
dus de procedure met het teruggaan naar gewone telefoonlijn en dan internet van andere aanbieder nemen...?

ben er namelijk over aan het denken om namelijk einde van abonnement jaar een andere provider te gaan nemen, heb IPB gepakt toen ik op mezelf ging wonen, ik heb dus geen 'gewone' aansluiting gehad maar meteen een IPB aansluiting.
Ben pas overgegaan naar Speedlinq en moet zeggen dit verliep vrij vlekkeloos het enige puntje wat ik kan zeggen was dat ik meerdere opzegbrieven heb gekregen met verschillende datums maar dat maakte uiteindelijk bij mij niks uit.

Misschien leuk puntje je internet blijft nog een tijdje werken (gewoon splitter ertussen zetten als telefoon omgezet is) zo kun je naadloos overstappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:24

CDH

Ik zit nog op firmware 1.40.9c-iptv met m'n siemens EB. Wil geen harde reset doen om 1.41 te krijgen, heeft iemand van de "KPN club" enig idee wanneer deze upgrade ronde afgelopen hoort te zijn?

Gr. Clemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:08:
Wie kan me helpen?

Ik heb sinds enkele dagen een Internetbellenplus aansluiting van de KPN met een Thomson EB (ST780RG). Ik wil hiervan graag de IP-range aanpassen.

Ik lees het volgende item in de handleiding:
• Ga naar http://192.168.1.254.
Vervolgens zie je een pagina waarop je de instellingen van de KPN Experia Box kunt aanpassen.
Via de directe toegang tot de KPN Experia Box is het mogelijk om de uitgifte van de lokale IPadressen aan te passen.

Ik kom in de webinterface van de EB, maar ik kan nergens vinden waar ik de IP-range kan aanpassen. Heeft dit iets te maken met een nieuwere versie van de firmware?
Ik las op het forum, dat er steeds meer instellingen worden verborgen door de KPN.
Beste kruisstraat,

Het klopt inderdaad dat dit aangepast kan worden via de webinterface. Om bij de juiste scherm te komen moet u de volgende stappen volgen.

- klik aan de linkerkant op 'Thuisnetwerk'
- vervolgens op 'Interfaces'
- in het midden kunt u klikken op 'local network'
- vervolgens rechts bovenin 'configureren'

Dan bent u in het scherm waar u de instellingen kunt wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:06:
[...]

Beste kruisstraat,

Het klopt inderdaad dat dit aangepast kan worden via de webinterface. Om bij de juiste scherm te komen moet u de volgende stappen volgen.

- klik aan de linkerkant op 'Thuisnetwerk'
- vervolgens op 'Interfaces'
- in het midden kunt u klikken op 'local network'
- vervolgens rechts bovenin 'configureren'

Dan bent u in het scherm waar u de instellingen kunt wijzigen.
Dank u wel voor u reactie. De eerste 3 punten kan ik volgen, maar het 4e punt niet.
Ik zie alleen de opties "Overzicht" en "Help"
Als ik "help" selecteer wordt er wel gesproken over configuratie, maar die optie zie ik niet staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:19

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:47:
[...]

Dank u wel voor u reactie. De eerste 3 punten kan ik volgen, maar het 4e punt niet.
Ik zie alleen de opties "Overzicht" en "Help"
Als ik "help" selecteer wordt er wel gesproken over configuratie, maar die optie zie ik niet staan!
Voor zover ik weet is die optie uit de aangepaste firmware .19.1 weggehaald door KPN. Helaas heb ik niet zelf zo'n ding staan om het te controleren, maar ik meen dat KPN behoorlijk veel instellingen heeft dichtgetimmerd. Het kan zijn dat je er nog in kan komen met het invoeren van een harde URL - maar ik ken de link niet daarvan :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het even getest met een ST780 met de 6.2.19.1 firmware en idd, de optie zoals KPN-Bruce hem omschrijft staat er niet. Het ligt dus niet aan kruisstraat dat ie hem niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDH schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:36:
Ik zit nog op firmware 1.40.9c-iptv met m'n siemens EB. Wil geen harde reset doen om 1.41 te krijgen, heeft iemand van de "KPN club" enig idee wanneer deze upgrade ronde afgelopen hoort te zijn?

Gr. Clemens
Beste CDH,

Uw Siemens Experiabox kan geüpdate worden via de helpdesk van InternetPlusBellen. Ik raad u aan te bellen naar de helpdesk, daar kunt u na controle van uw gegevens uw Experiabox op afstand een firmware update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KPN-Bob
De vraag is eerder hoe CDH kan VOORKOMEN dat hij de 1.41 krijgt (joost mag weten waarom maar dat is nu niet terzake doende) als ik het goed lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:04:
@KPN-Bob
De vraag is eerder hoe CDH kan VOORKOMEN dat hij de 1.41 krijgt (joost mag weten waarom maar dat is nu niet terzake doende) als ik het goed lees.
Beste Tasslehoff en CDH,

Mijn excuses, ik had de vraag inderdaad niet goed begrepen.
De experiabox zal in veel gevallen na een reset nieuwe firmware installeren en er is in het geval van het resetten van de experiabox geen sprake van een updateronde. De experiabox kan, bij wijze van spreken, ook een aantal jaar na nu nog nieuwe firmware binnen halen. Echter, het is hoe dan ook niet verstandig om de experiabox zomaar te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin maart heb ik zelf mijn contract ontbonden wegens wanprestatie.

Je wil niet weten hoeveel ellende ik ermee heb gehad, wat een bende bij kpn ;-(

Ik heb inmiddels 3 verschillende brieven met allen verschillende data van beindiging contract.
Het is allemaal gelukt maar wat een drama, het hele gebeuren is een onsamenhangend geheel en de ééñ weet niet wat de ander doet. EEN BENDE BIJ KPN

NOOIT WEER ... en nu maar hopen dat het bij @home wel goed gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Groetjes doen we niet op GoT. En elkaar met 'U' aanspreken ook niet, trouwens.
Mijn excuses, ik had de vraag inderdaad niet goed begrepen.
CDH stelde alleen maar dat hij geen harde reset wilde doen. En terecht, want dan mag je alles weer opnieuw instellen. Of hij de 1.41 wel wilde hebben was niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Even een vraagje voor de kenners ;)
Heb net een USB stick in de Siemens EB gestopt.
Via webinterface netjes gevonden :)
Is een Dane-Elec van 1Gb.

Maar hoe benader ik nu die USB disk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal stront ziek van dit ding! Al tijden gewacht en geduld maar nu word ik er helemaal gek van!

Het volgende probleem is er:
  • - Laptop ziet geen acces point ( in iedergeval niet de esperiabox)
  • - Een keer in de week vind mijn computer geen acces point meer na een dag weer wel
  • - Andere laptop kan nu ook voor de eerste keer geen verbinding meer maken
  • - Andere computer met de meegeleverd USB ontvanger blijft het wel steeds doen
Nu zit ik er aan te denken om er een linksys (router?) achter te zetten zodat het signaal sterker word want hiervoor hadden wij altijd ee nlinksys en nooit problemen gehad.

Graag jullie advies wat zouden jullie gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11
Ik heb nu ook de Experia-Box gewoon als modem/router draaien,
en hierachter een Linksys WAG354G voor de wireless + switch
(De wireless van de EB natuurlijk uit... die is kak :P )
Werkt super! :+

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 27-04-2007 00:23 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:23:
Ik word helemaal stront ziek van dit ding! Al tijden gewacht en geduld maar nu word ik er helemaal gek van!

Het volgende probleem is er:
  • - Laptop ziet geen acces point ( in iedergeval niet de esperiabox)
  • - Een keer in de week vind mijn computer geen acces point meer na een dag weer wel
  • - Andere laptop kan nu ook voor de eerste keer geen verbinding meer maken
  • - Andere computer met de meegeleverd USB ontvanger blijft het wel steeds doen
Nu zit ik er aan te denken om er een linksys (router?) achter te zetten zodat het signaal sterker word want hiervoor hadden wij altijd ee nlinksys en nooit problemen gehad.

Graag jullie advies wat zouden jullie gedaan hebben?
Al geprobeert om je EB op een vast kanaal in te stellen?? Wat ik zo lees lijkt namenlijk op problemen met de auto-channel-kies functie unit van de EB ;)

als in: standaard eb wifi staat op automagisch kanaal kiezen wat niet door elke wireless kaart leuk gevonden word..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
quote:
jeroentjuhh_88 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:58:

Beste jeroentjuhh_88,

In het verleden was de newsserver nova.planet.nl slechts in gebruik voor de ADSL klanten van Planet Internet en HetNet.
Door het uitbreiden van het netwerk met onder andere DDSL en Internet Plus Bellen / Surfen en Bellen zijn er veel meer mensen die tegenwoordig gebruik maken van deze newsserver waardoor er capaciteitsproblemen kunnen ontstaan.
Op deze newsserver 'draaien' meer dan 50.000 verschillende nieuwsgroepen.
Om de performance te kunnen waarborgen van deze news server zijn limieten geplaatst op de maximale downloadsnelheid en het aantal verbindingen.

Deze limieten voor de diverse aansluitingen zijn:
Voor klanten van Het Net en Planet Internet: 3 verbindingen van 100Kb/s max.
Voor InternetPlusBellen-klanten: 3 verbindingen van 80Kb/s max.

Aangezien er sprake kan zijn van performance problemen kan het voorkomen - als alle verbindingen op de server in gebruik zijn - dat er minder verbindingen opgezet kunnen worden.
Daarnaast is het bekend dat er in de avonden en weekeinden performance problemen kunnen ontstaan die er ook voor kunnen zorgen dat er bestanden kapot gaan.

Er wordt aan gewerkt om de capaciteit weer te verhogen zodat voor alle honderdduizenden gebruikers van nova zowel de streams en de snelheid geen probleem meer zullen zijn.
Echter is dit niet een eenvoudig proces wat in korte termijn opgelost zal zijn en derhalve doen wij ook geen uitspraken over de termijn die deze capaciteitsverhoging in beslag zal nemen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dat zal wel zo zijn, maar bij mij werkt het al 2 maanden helemaal niet meer, kan inloggen maar niets meer downloaden, dan spreek je niet van een capaciteits probleem maar van een storing!
Hier diverse malen over gebeld en gemaild, maar steeds bovenstaande antwoord gekregen, wat ook een probleem is maar niets met mijn storing te maken heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

aanvullend, check via de webinterface of hij niet op kanaal 12 of 13 hangt, meestal de oorzaak (op amerikaanse leest gebaseerde onboard wifi nic's hebben daar moeite mee) Stel hem dus niet in op kanaal 12 of 13

@ JohnJ Mijn ouders hebben sinds 10-11 maart problemen met de nieuwsserver, heel af en toe vangt hij wat, maar meestal haalt hij niets binnen. Diverse programma's geprobeerd, dus zal vast ergens mee te maken hebben, heb voor hun een payed abbo genomen, 90 retentie is zowieso stukken relaxter

[ Voor 41% gewijzigd door djidee op 27-04-2007 08:50 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer bijna twee weken zonder IPB.
We schijnen te hebben aangegeven niks meer met KPN te maken willen hebben. Ze snappen zelf niet meer hoe het zit waardoor er nu 3 aanvragen lopenen we gisteravond om 2100 nog mobiel werden gebeld wat we nou precies willen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het mogelijk om via een Gigaset SX552 een VPN op te zetten?

Ik zie dat ik een-of-ander IP-protocol moet gebruiken, maar die optie kan ik niet vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
John J. schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:36:
Dat zal wel zo zijn, maar bij mij werkt het al 2 maanden helemaal niet meer, kan inloggen maar niets meer downloaden, dan spreek je niet van een capaciteits probleem maar van een storing!
Op nova.planet.nl moet je helemaal niet inloggen. Die staat open voor iedereen met een IPB-aansluiting. Probeer het dus eens zonder inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Niet online
Ik heb nu al ruim een jaar IPB van KPN. Nooit problemen gehad (kleine storingen, who cares), altijd een redelijke snelheid van +- 300KB/sec download.
Sinds een maand begon de ellende, de telefoon stoorde als ik aan het downloaden was (soort tik). Ik bellen naar KPN, en na 2x de Experia box te hebben gereset was dit opgelost. Tegelijk met dit probleem viel mijn download snelheid van 300KB/sec, naar 40KB/sec maximaal! Als ik de modem reset dan doet hij het (meestal) weer een tijdje normaal (300KB/sec), en na een dag stort de snelheid ineens weer in (ms. na een telefoongesprek, dat weet ik niet maar zou ik me voor kunnen stellen).

Bij KPN vragen ze (standaard) wat de afstand is tussen de binnenkomende lijn en de experia box. Dit zijn mijn afstanden :

Huisaansluiting = 8 meter => splitter = 2 meter (KPN kabel) => experiabox

Lijkt mij niet veel mis mee, en aangezien ik al ruim een jaar zonder problemen werk vind ik het vreemd (en hoogst irritant!) dat bij elk gesprek weer word vermeld dat het daaraan zou liggen 8)7 . Dit werd mij in het begin ook gezegd bij de kleine storingen, maar dan was het wel vaak opgelost doordat zij automagische acties uitvoerden 8). Misschien heb ik op dit punt toch ongelijk, of moet ik blijven zeuren tegen de helpdesk 'dat het wel altijd zo gewerkt heeft' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij mij heeft het jarenlang ook gewerkt met 10 meter platte telefoonkabel tussen de splitter en mijn ADSL-modem (note: ik heb normaal ADSL, geen IPB oid), maar het wordt nu ook minder. Zeker ADSL2+ modems en vooral als er telefonie over heen gaat zijn nogal gevoelig voor lange niet goed afgeschermde kabels in de zin van stekkertjes niet goed geknepen, magnetische velden, oxidatie, etc.

Heb je het al wel eens getest met maar een kabeltje van 1 meter tussen ISRA en splitter en dat 2meter kabeltje tussen de splitter en EB? Zo niet, waarom niet. Baat het niet, dan schaad het niet: je kan het dan altijd nog weer aansluiten zoals je het zelf wilt.

Als het wel van de bekabeling blijkt te komen en er moet uiteindelijk een monteur aan te pas komen kunnen de kosten voor die monteur bij jou neergelegd worden. Daarom is het dus belangrijk dat je eerst bekabeling uitgesloten hebt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero dezelfde ervaringen, zelfs 15 m !!! bij ADSL1 was geen probleem.... bij 3MB, maar bij overgang naar 6MB onder ADSL1 weigerde het modem dienst... kortere kabel.. werken...
Bij ADSL2 dus zeker tel-kabel kort houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:19

joker1977

Tweakert

p_withaar schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:21:
Huisaansluiting = 8 meter => splitter = 2 meter (KPN kabel) => experiabox

Lijkt mij niet veel mis mee, en aangezien ik al ruim een jaar zonder problemen werk vind ik het vreemd (en hoogst irritant!) dat bij elk gesprek weer word vermeld dat het daaraan zou liggen 8)7
'Het heeft altijd gewerkt' is een non-argument in zo'n geval. Er zijn verschillende redenen waarom een verbinding 'ineens' afneemt in performance. Ondanks het feit dat het goed heeft gewerkt hoeft het niet zo te zijn dat er geen veranderingen bij jou zijn opgetreden. Of dat er een verandering heeft opgetreden in de centrale etc.

Om enig uitsluitsel te geven is het interessant om je lijn-karakteristieken te zien bij volle snelheid en bij de afgenomen snelheid. Denk aan attainable bitrates, attentuation, signal-to-noise-margins. Ook vraag ik me af waarom de splitter er nog tussen zit, dat is een bron van storingen die er in jouw geval wel tussenuit kan (een jaar gebruik; dus allang geporteerd). Van welke kwaliteit zijn de kabels die jij gebruikt, plat (untwisted) of rond (twisted) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:09:
Goedemiddag Tweakers,

Zoals jullie wel gemerkt hebben is KPN de laatste tijd enorm druk bezig om de dienst InternetPlusBellen sterk te verbeteren. Uiteraard is één van de fronten waarop veel focus ligt het helpen van klanten met hun pakket. Om nog meer service te leveren aan InternetPlusBellen klanten is er een nieuw initiatief om meer service te verlenen. Wij willen jullie namelijk gaan helpen met de problemen die u tegenkomt met InternetPlusBellen. Niet alleen bij u zelf, maar ook bij andere klanten die jullie eventueel helpen.

We zullen proberen om op elke vraag die er gesteld word te reageren. Enige uitzondering hierop zijn vragen waarmee privacy gevoelige informatie gemoeid gaan. Een forum als medium is hier uiteraard niet geschikt voor. Voor dit soort vragen zult u dus alsnog bij onze telefonische helpdesk terecht moeten.

Dit project zullen we starten met drie InternetPlusBellen medewerkers. Er zullen geen medewerkers toegevoegd worden zonder dit duidelijk aan te kondigen. De drie medewerkers zullen te herkennen zijn aan de volgende namen; KPN_Frits, KPN_Bob en KPN_Bruce. Wij zijn gewoon GoT user net als ieder ander. Wij zullen dus gewoon mee draaien in de lopende topics over InternetPlusBellen. Enige punt wat het verschil maakt is dat we dus in dienst zijn van KPN.

We gaan er vanuit jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd hoe we dit aan willen gaan pakken. En we hopen hiermee de geboden service tot een hoger niveau te brengen.

Met vriendelijke groet,
KPN_Bruce
Medewerker InternetPlusBellen
Er zijn hiernaast (waaronder mijzelf) meerdere KPN Servicedesk/Helpdesk medewerkers actief.. zal ook wel mijn bijdrage geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Niet online
Ok bedankt voor de snelle reacties! Ik zal na het weekend toch nog eens proberen de experiabox vlak bij de hoofdaansluiting te zetten. Hopelijk ligt het probleem daar dan toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bedankt voor de reacties!

Heb de modem nu ingesteld op channel 6 doet het nu wel weer op eens vanavond eve nkijken hoe het op de andere laptops gaat

Jullie horen nog van me!

PS: als dit niet lukt koop ik een Linksys WAG354G wat iemand anders ook al heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste svijf,

Bij deze nogmaals een beschrijving waarmee u hopelijk het USB apparaat werkend krijgt;

Wanneer u het apparaat in de USB-poort van de Siemens experia box stopt moet het USB lampje gaan oplichten, wanneer dit gebeurt is het apparaat gedetecteerd, mocht het lampje niet oplichten is het ingevoerde apparaat hoogstwaarschijnlijk niet geschikt voor de Siemens experia box.

Wanneer het lampje wel oplicht dan kunt u de volgende stappen proberen om verbinding met het apparaat te krijgen:

- Klik op de 'start' knop
- Klik op zoeken

- Aan de linkerkant ziet u een aantal opties staan, kies hier uit de volgende; printers, computers of personen en vervolgens kiest u voor; een computer op het netwerk.
Nu staat er een leeg zoekveld in beeld, hier kunt het adres van de experia box intoetsen, deze is 192.168.2.1, druk vervolgens op enter.

- Na verloop van tijd zal in de kolom aan de rechterzijde het IP-adres worden getoond, dubbelklik op dit IP-adres.

- Na het dubbelklikken zal een nieuw scherm worden geopend, in dit scherm is uw opslagapparaat weergegeven, klik hier met de rechtermuistoets op. Een nieuw scherm zal verschijnen, selecteer hier; netwerkverbinding maken. Tevens kunt u hier eventueel de stationsletter aanpassen.
U kunt nu 'Ok' aanklikken en in het vervolg kunt u via 'Deze computer' en of via 'windows verkenner' het apparaat terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Ok, heb ik heb een probleem...

Sinds enige tijd gaf mijn ipb modem problemen (de zilveren van siemens), vandaag is de vervanging binnen gekomen in de vorm van de nieuwre zwarte (de thomson).

Heb de webinterface flink doorgespit maar mis 2 voor mijn kritieke functies.
1. Het aanpassen van het standaard ip adres (moet van 192.168.1.254 naar 192.168.4.1).
2. Het uitschakelen van de dhcp server.

1 is nog overkoombaar, maar zou me een volle dag herinstelwerk in mijn netwerk kosten.
2 is echt essentieel, ik moet voor een aantal pc's hier speciale dhcp instellingen meegeven, dit ondersteund de modem niet, daarom heb ik een externe dhcp server (geinstalleerd op een servertje).

Iemand een idee hoe deze instellingen aan te passen zijn?

Heb zover dit gevonden (links werken alleen als je dezelfde modem hebt):
http://192.168.1.254/cgi/...=3&l1=1&name=LocalNetwork
Hier staat leuk dhcp ingeschakelt, maar niks om 'm uit te schakelen.
Ook staat hier het ip adres, mar ook geen linkje/knop om dit aan te passen.

http://192.168.1.254/cgi/b/devs/ov/?be=0&l0=3&l1=0
Hier staat ook leuk de modem met ip, maar weer niks om het aan te passen.

Telnet interface werkt de inlog met de kpn usernaam niet, krijg de fout 'User 'kpn' is disallowed to login from lan to telnet'. iemand die een user weet die wel de telnet interface in mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:24

CDH

Jan-E schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:07:
[...]
Groetjes doen we niet op GoT. En elkaar met 'U' aanspreken ook niet, trouwens.
[...]
CDH stelde alleen maar dat hij geen harde reset wilde doen. En terecht, want dan mag je alles weer opnieuw instellen. Of hij de 1.41 wel wilde hebben was niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed van wel.
De achtergrond van de vraag was dat ik juist wel de 1.41 wil hebben, en vroeg me dus af wanneer deze gepush'd zou worden.. heb ergens een keer gelezen dat de update ronde begin april afgelopen zou moeten zijn.

Heb op dit moment een goed werkende IPB, alleen het probleem dat LAN verkeer op Wifi kanaal 1 gekraak geeft tijdens het bellen.. streamen van iTunes naar een airportexpress bv. Dit is wel minder op kanaal 13, maar daar "woont" ook de buurman. Het schijnt dat dit probleem met de 1.41 opgelost zou zijn. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraagje. Zijn er toevallig conflicten tussen @home telefonie en kpn I+B?
Was hier net vriendin van mams die kpn I+B heeft, ze is totaal onbereikbaar voor lui die met @home digi-telefonie naar haar bellen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:58:
Beste svijf,

Bij deze nogmaals een beschrijving waarmee u hopelijk het USB apparaat werkend krijgt;

Wanneer u het apparaat in de USB-poort van de Siemens experia box stopt moet het USB lampje gaan oplichten, wanneer dit gebeurt is het apparaat gedetecteerd, mocht het lampje niet oplichten is het ingevoerde apparaat hoogstwaarschijnlijk niet geschikt voor de Siemens experia box.

Wanneer het lampje wel oplicht dan kunt u de volgende stappen proberen om verbinding met het apparaat te krijgen:

- Klik op de 'start' knop
- Klik op zoeken

- Aan de linkerkant ziet u een aantal opties staan, kies hier uit de volgende; printers, computers of personen en vervolgens kiest u voor; een computer op het netwerk.
Nu staat er een leeg zoekveld in beeld, hier kunt het adres van de experia box intoetsen, deze is 192.168.2.1, druk vervolgens op enter.

- Na verloop van tijd zal in de kolom aan de rechterzijde het IP-adres worden getoond, dubbelklik op dit IP-adres.

- Na het dubbelklikken zal een nieuw scherm worden geopend, in dit scherm is uw opslagapparaat weergegeven, klik hier met de rechtermuistoets op. Een nieuw scherm zal verschijnen, selecteer hier; netwerkverbinding maken. Tevens kunt u hier eventueel de stationsletter aanpassen.
U kunt nu 'Ok' aanklikken en in het vervolg kunt u via 'Deze computer' en of via 'windows verkenner' het apparaat terugvinden.
Hartelijk bedankt :)
Het was eigenlijk zoooooo simpel :+

@ TS Mss handig om dit even in de OP te zetten ;)
Kon het daar iig niet in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

bartgrefte schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:24:
ff vraagje. Zijn er toevallig conflicten tussen @home telefonie en kpn I+B?
Was hier net vriendin van mams die kpn I+B heeft, ze is totaal onbereikbaar voor lui die met @home digi-telefonie naar haar bellen...
Er schijnen inderdaad bij een aantal klant problemen gesignaleerd te zijn waarbij ze voor andere VOIP platformen totaal onbereikbaar zijn, het gaat hier naar mijns inzien verkeerd in de portatieprocedure van vast (PSTN van KPN) naar VOIP (IPB van KPN). Het lijkt mij in ieder geval erg handig om hier contact over op te nemen met de IPB helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:25:
jwagenaar schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:49:
[...]

als je goed had gelezen op dat ipbforum, had je kunnen zien dat kpn-medewerkers daar al geruime tijd actief zijn. kortom goed lezen dus: dan zal je oordeel over het nivo van de vragen ook wel anders worden ;)
Beste djidee en jwagenaar,

Graag wil ik op opheldering geven over het feit of wij al dan niet posten op ipbforum.nl. GoT is het eerste en enige forum waar wij officiële ondersteuning bieden aan InternetPlusBellen klanten. Dat wil dus zeggen dat wij geen onderteuning geven, of hebben gegeven, via het forum van ipbforum.nl.

Waarschijnlijk word de suggestie, bewust óf onbewust, gewekt dat dit wel zo zou zijn door forum gebruikers die werkzaam zijn bij KPN. Dit betreft dus geen officiële ondersteuning zoals we die hier wél bieden. Mocht het zo zijn we onze ondersteuning uitbreiden naar andere kanalen zullen we dit duidelijk aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bellen (met bel onbeperkt + € 10,-) met 085..... (@home) nu wel of niet gratis?
Quote>>>>>
Voor het bellen naar overige nummers binnen Nederland zoals 112, 1888, 06760, 08/900 en 084/087 geldt hetzelfde tarief als het bellen van deze nummers met een gewone telefoonlijn van KPN.

Het tarief van een niet KPN 084- of 087-telefoonnummer wordt bepaald door de provider waar naar toe wordt gebeld.

Als vanaf een andere telefoonaanbieder dan KPN naar een 084-nummer wordt gebeld, wordt het tarief bepaald door deze telefonieaanbieder. Deze tarieven kunnen onderling verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Gisteren na 2 maanden eindelijk een oplossing voor het Voicemail in e-mail systeem. Wij konden niet inloggen met ons telefoonnummer.
De medewerker aan de telefoon heeft vervolgens maar wat mogelijkheden geprobeerd.

Wat blijkt, je moet je telefoonnummer als volgt invullen:
10-1234567, dus de eerste nul weglaten.

Het is niet echt slim van KPN om dat nergens te vermelden.

Maar hulde voor de helpdesk medewerker die het heeft opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Laatst online: 26-11-2008
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:53:
[...]

[...]

Beste djidee en jwagenaar,

Graag wil ik op opheldering geven over het feit of wij al dan niet posten op ipbforum.nl. GoT is het eerste en enige forum waar wij officiële ondersteuning bieden aan InternetPlusBellen klanten. Dat wil dus zeggen dat wij geen onderteuning geven, of hebben gegeven, via het forum van ipbforum.nl.

Waarschijnlijk word de suggestie, bewust óf onbewust, gewekt dat dit wel zo zou zijn door forum gebruikers die werkzaam zijn bij KPN. Dit betreft dus geen officiële ondersteuning zoals we die hier wél bieden. Mocht het zo zijn we onze ondersteuning uitbreiden naar andere kanalen zullen we dit duidelijk aangeven.
Voor alle duidelijkheid toch nog even een reaktie. Door mij is nooit gesuggereerd dat het ipbforum ondersteunt wordt door KPN. Er is alleen aangegeven dat medewerkers van KPN actief zijn op dat forum. Van officiele zijde is altijd medegedeeld dat KPN op geen enkele andere wijze dan de eigen helpdesk ondersteuning geeft aan klanten. Sterker nog, medewerkers van KPN werden verzocht geheel niet aan fora medewerking te verlenen.
Inhoeverre de bijdrages van KPN_?? als officiele vertegenwoordiging van KPN moet worden gezien, is voor mij onduidelijk.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat de officiele KPN-posters hun nick beginnend hebben met KPN_ en waarom denk je dat het taalgebruik zo formeel is? Juist, om een duidelijke identificatie tov de rest te bewerkstelligen. Ikzelf ben ook een KPN medewerker maar post alleen mijn eigen ervaringen die ik opdoe met mijn IPB aansluiting en de aansluitingen van familie en vrienden. Ik vertegenwoordig KPN niet maar heb er ook nooit een geheim van gemaakt wie mijn werkgever is. Ik heb , voor ik bij KPN ging werken, ook voor Tele2 gewerkt en ook dat was in mijn profiel zichtbaar.

Dus voor de sceptici: de mensen die posten als KPN_ zijn echte KPN medewerkers die met "
speciale" toestemming hier posten. De antwoorden die ze geven zijn ook door KPN goedgekeurd en voor zover ze niet op kpn.com/help staan zal (verwacht ik) dit binnenkort ook daar terug te vinden zijn.

De reden dat GoT al forum gekozen is om ondersteuning te geven heeft vooral (naar ik begrepen heb) te maken met het niveau van de vragen en de snelle constatering van problemen als er iets misgaat. Dit levert (hoe raar het misschien ook lijkt) ook KPN een hoop extra feedback op omdat er dus meerdere KPN'ers officieus actief zijn die veel voorkomende problemen ook intern in de organisatie gemeld hebben :) . Dus iedereen: keep on posting, het is momenteel voor iedereen een win-win situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Na precies een jaar zeg ik mijn IPB op. Is de EP-box dan van mij of moet ik die teruggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

pven schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:37:
Na precies een jaar zeg ik mijn IPB op. Is de EP-box dan van mij of moet ik die teruggeven?
Die box is en blijft van KPN, dat word retour sturen dus...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Ik gooi 'm d'r nog maar eens in (is al de derde keer geloof ik)
Waarom is port 21 zichtbaar (niet stealth) op de Siemens EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nickvd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:53:
Gisteren na 2 maanden eindelijk een oplossing voor het Voicemail in e-mail systeem. Wij konden niet inloggen met ons telefoonnummer.
De medewerker aan de telefoon heeft vervolgens maar wat mogelijkheden geprobeerd.

Wat blijkt, je moet je telefoonnummer als volgt invullen:
10-1234567, dus de eerste nul weglaten.
En dan wachtwoord 'wachtwoord'? Werkt ook niet bij mij. Voicemail in e-mail heb ik nog nooit kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Foamy schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:48:
[...]

Die box is en blijft van KPN, dat word retour sturen dus...
Ok, dan krijgen ze hem terug. :Y)

Ik zal bij het definitief beëindigen naar het adres vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Laatst online: 04-05 22:20
Ik heb nog wel een vraag aan KPN. Sinds enige weken beschik ik over Windows Vista Premium (officiële licentie). Voorheen kon ik afdrukken op mijn Laserjet 6L van HP via de Experiabox. Vanuit Vista lukt me dat niet meer. Voor alle duidelijkheid heb ik de instellingen in Windows weer teruggezet, dus via ip poort printen. Ben benieuwd, want draadloos via laptop (WPA) lukt zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het dus niet aan de EB maar aan Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb al een aantal weken geen IPB meer, maar ik heb de experiabox nog steeds, en ik heb ook geen belletje van kpn ontvangen(gaat wel moeilijk aangezien ik een nieuw nummer heb).

Is er misschien een manier om de experiabox ook voor iets anders te kunnen gebuiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowbell schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:30:
Zouden ze het weten.. ;) Ik niet.. :+ ....vraag ik het ook nog maar een keer....KPN medewerkers die toestemming hebben om te reageren...waarom is port 21 niet stealth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
storing hier net in Schiedam 3121.

half uur geen telefoon en geen internet.....

gelukkig nu verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
cowbell schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:30:
Gokje: omdat je een USB stick (t.z.t.?) als FTP-server in kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:56:
[...]
Gokje: omdat je een USB stick (t.z.t.?) als FTP-server in kunt zetten.
Onder USB: Fileserver uitgeschakeld en voila _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:16:
[...]

Onder USB: Fileserver uitgeschakeld en voila _/-\o_
Nou moe, je hebt gelijk.
Gewoon USB helemaal uitzetten werkt ook trouwens ('k gebruik 'm toch niet).
Dat verklaart waarom die bij mij voor de laatste update nog stealth was, ik had toen ook USB uitgezet.
Lijkt me wel dat het in de firmware andersom zou moeten. Dus dat je het zelf moet aanzetten als je van buitenaf toegang wil tot je USB stick ofzo.
Nu is bij iedereen poort 21 zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Ik heb er nogal last van dat bij inkomende gesprekken de eerste paar seconden wegvallen, zeg maar precies zo lang als het duurt om je naam te zeggen. Heel storend dat ik me bij elk telefoongesprek moet verontschuldigen voor het feit dat ik IPB van KPN heb ;(
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb de Siemens box met 1.41.4-iptv firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al twee weken bezig om weer een KPN aansluiting te krijgen.
Ze snappen het niet helemaal. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het uitzenden van mijn SSID. Via de web-interface van de Experia Box (Siemens, firmware 1.41.4-iptv) heb ik SSID broadcast uitgezet, maar als ik met de Gigaset WLAN Adapater 108 Monitor scan naar netwerken in de omgeving, staat mijn SSID er gewoon tussen. Volgens dit stukje van de site van kpn zou dat echter niet het geval moeten zijn:

“als u uw Gigaset USB adapter 108 probeert aan te melden op de KPN Experia Box, ziet u de KPN Experia Box niet als u de scan functie van de Gigaset WLAN Adapter Monitor gebruikt. Dit komt doordat de netwerknaam (SSID) van uw KPN Experia Box niet wordt uitgezonden (Broadcast). U vindt de SSID op de sticker onderop de KPN Experia Box.”

SSID broadcast staat bij mij dus uit, maar ondanks dat sta ik wel in het rijtje netwerken dat ik krijg via de scan functie van mijn WLAN Adapter Monitor. Dus mijn vraag is: staat SSID broadcast nu uit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Spearhead schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:46:
Ik heb er nogal last van dat bij inkomende gesprekken de eerste paar seconden wegvallen, zeg maar precies zo lang als het duurt om je naam te zeggen. Heel storend dat ik me bij elk telefoongesprek moet verontschuldigen voor het feit dat ik IPB van KPN heb ;(
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb de Siemens box met 1.41.4-iptv firmware.
Dan wacht je toch een telletje langer met je naam zeggen? 8)7

Maar in de laatste nieuwe firmware zou dit over moeten zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door stormfly op 01-05-2007 15:07 . Reden: opmaak- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Spearhead schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:46:
Ja, heb ik ook al vanaf het begin (mei vorig jaar).
Dit zou met de laatste firmware verholpen worden. Het werkte bij mij ook een tijdje goed maar heb er sinds ongeveer een week weer last van.
Laatste firmware lost het probleem dus helaas niet op.
@ drobie: het is andersom, degene die ik bel zegt z'n naam en die hoor je dan niet of half.
Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 01:03
Weet geen raad meer en bij de helpdesk word ik niet geholpen dus probeer het hier maar.
Ik heb sinds 2 weken IPB, alles werkt prima maar er zijn een paar websites die niet werken zoals: http://www.stephenking.nl.

Nu las ik al een paar dingen dat het aan de ip range lag, namelijk alle ip's tussen 77.160.0.0 tot 77.175.255.255, en mijn ip zit er uiteraard ook tussen. Nu las ik wel dingen over dat proxy servers het op kunnen lossen maar ik kan nergens een goeie of degene van kpn vinden.
Begin ondertussen erg geirriteerd te raken, want ik bel netjes de klantenlijn en er word gewoon bij mij opgehangen zonder dat ze me enige duidelijkheid verschaffen.

Dus zijn er nog andere met hetzelfde probleem, en hebben jullie al een goeie oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
cowbell schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:57:
[...]

Ja, heb ik ook al vanaf het begin (mei vorig jaar).
Dit zou met de laatste firmware verholpen worden. Het werkte bij mij ook een tijdje goed maar heb er sinds ongeveer een week weer last van.
Laatste firmware lost het probleem dus helaas niet op.
@ drobie: het is andersom, degene die ik bel zegt z'n naam en die hoor je dan niet of half.
Heel irritant!
Nu je het zegt: het was voorheen nooit, het is inderdaad iets van de laatste paar weken. Ik geloof niet dat het gerelateerd is aan de huidige firmware, want die draai ik al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:06:
[...]

Dan wacht je toch een telletje langer met je naam zeggen? 8)7
Hallooooo, u/je spreekt met....
Scheelt toch ook.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Xato:
De 77.x.x.x range is een nogal nieuwe IP-reeks binnen het KPN-netwerk en kende eerder al problemen met het kunnen bereiken van websites. Als ik het me goed herinner het het toen er vooral mee te maken dat óf de DNS-servers je site nog niet kennen óf bepaalde routeringen nog niet direct vlekkeloos verlopen.
Hopelijk is er iemand anders die het beter heeft onthouden wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:15
heb hier ook al het irritante dat de eerste seconde van het gesprek wegvallen.

Hoop dat ze hiervoor snel een oplossing hebben

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:52:
Ik heb een vraag over het uitzenden van mijn SSID. Via de web-interface van de Experia Box (Siemens, firmware 1.41.4-iptv) heb ik SSID broadcast uitgezet, maar als ik met de Gigaset WLAN Adapater 108 Monitor scan naar netwerken in de omgeving, staat mijn SSID er gewoon tussen. Volgens dit stukje van de site van kpn zou dat echter niet het geval moeten zijn:

“als u uw Gigaset USB adapter 108 probeert aan te melden op de KPN Experia Box, ziet u de KPN Experia Box niet als u de scan functie van de Gigaset WLAN Adapter Monitor gebruikt. Dit komt doordat de netwerknaam (SSID) van uw KPN Experia Box niet wordt uitgezonden (Broadcast). U vindt de SSID op de sticker onderop de KPN Experia Box.”

SSID broadcast staat bij mij dus uit, maar ondanks dat sta ik wel in het rijtje netwerken dat ik krijg via de scan functie van mijn WLAN Adapter Monitor. Dus mijn vraag is: staat SSID broadcast nu uit of niet?
De reden dat hij hem wel kan vinden terwijl ssid broadcast aanstaat komt omdat de SSID reeds ingevuld staat in de configuratie van de siemens usb adapter. Als dit leeg is hij als het goed is niet meer te scannen. Ook met andere apparaten zou hij niet meer te scannen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:09:
laatste keer dat ik er was is dus ook 2/3 maand geleden, toen vond ik het nivo over het algemeen vrij laag, zal nog eens een blik werpen dan }:O
Ik kan het nivo niet ophogen (...), want na de aanmelding heerst nu al 2 weken de grote stilte, nog steeds niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:59:
[...]

Wat mij betreft ligt het probleem niet bij de snelheid, maar aan het feit dat binary groepen structureel slechts 50% van de headers laat doorkomen. In de praktijk onmogelijk om nog (meerdere) bestanden binnen te halen. Ik vraag mij af of dit nu een bug is of beleid (ontmoedigen van flinke downloads)? Ik zou het fijn vinden als je hier ook een antwoord op zou willen geven. b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:42:
[...]

Wat mij betreft ligt het probleem niet bij de snelheid, maar aan het feit dat binary groepen structureel slechts 50% van de headers laat doorkomen. In de praktijk onmogelijk om nog (meerdere) bestanden binnen te halen. Ik vraag mij af of dit nu een bug is of beleid (ontmoedigen van flinke downloads)? Ik zou het fijn vinden als je hier ook een antwoord op zou willen geven. b.v.d.
Dan gebruik je toch een NZB?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:52
Iemand al een compensatie gehad van KPN? weken geleden na Kassa gehoord dat ze iedereen met klachten gingen compenseren.... heb al anderhalf jaar storingen en deze gemeld maar ben nog niet benaderd door kpn voor mijn individuele compensatie!!

Is er iemand al wel benaderd?

Groet,

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
nmolenbeek schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:10:
Iemand al een compensatie gehad van KPN? weken geleden na Kassa gehoord dat ze iedereen met klachten gingen compenseren.... heb al anderhalf jaar storingen en deze gemeld maar ben nog niet benaderd door kpn voor mijn individuele compensatie!!
Heb wel een brief ontvangen 1 week geleden dat ik bij de "gelukkigen" hoorde: Ik krijg een compensatie "ter waarde van 20 euro"; oftewel 2 maanden lang gratis bellen naar vaste nummers... (dit betekent in mijn geval een paar euro korting).

Als ik jou was zou ik gaan voor een individuele compensatie, hier valt veel meer uit te slepen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Bij mij is deze maand 20 euro in mindering gebracht op het maandtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefyu schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:29:
Ik heb al een aantal weken geen IPB meer, maar ik heb de experiabox nog steeds, en ik heb ook geen belletje van kpn ontvangen(gaat wel moeilijk aangezien ik een nieuw nummer heb).

Is er misschien een manier om de experiabox ook voor iets anders te kunnen gebuiken?
Werkt ook bij een Direct ADSL verbinding.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.