Cheetah schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:08:
[...]
Ja... FEAR, Oblivion, Supreme Commander, etc. 1920x1200...
En wat dacht je van de games die HDR+AA ondersteunen, wat de GF7 technisch niet kan handelen?
[...]
Tja, of 'de schuldige' nu linksom of rechtsom gezocht wordt: je zult een nieuwe videokaart moeten halen om met de recentste games op
(very) high te kunnen blijven spelen. Tis niet anders helaas.
Oblivion had ik reeds vermeld:
Gurneyhck schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:50:
[...]
Ik denk dat je jezelf als eigenaar van een 7900GTO/GTX moet afvragen of je nu echt een spel speelt dat je niet vloeiend met high-settings kan spelen. Het enige spel dat ik kan bedenken zo gauw is misschien oblivion in sommige stukjes, maar om nou te zeggen dat oblivion zo geweldig is geprogrammeerd...
Verder is 1920x1200 wel een hele hoge resolutie. Meeste mensen gamen toch op 1280x1024 of 1600x1200.
Supreme Commander kun je echt wel met een G71 spelen, alleen moet je gewoon een dikke processor hebben. En voor een strategyspel moet je geen 60fps hebben, vanaf 20 kun je het toch wel al vloeiend noemen.
FEAR is ook onzin, kijk ff naar deze redelijk recente review van guru3d:
http://www.guru3d.com/article/content/417/10/
En dan uiteraard naar de 7950GT (die iets langzamer is dan de 7900GTX/GTO).
Perst er 29fps uit op 1920x1440, dus das op het randje op een überhoge resolutie met 4xAA en 16xAF.
HDR+AA heb je een punt. Maar zoveel games zijn dat er niet. En dan nog kun je HDR aanzetten en de resolutie wat hoger zetten, dan heb je ook prima scherp beeld.
Zet overigens voor de grap de AA eens uit bij supreme commander en zoom dan eens in, je ziet dan dat je geen AA nodig hebt. Voorbeeld van een betere engine.
Kortom, ik ben het totaal niet met je eens
[
Voor 17% gewijzigd door
Gurneyhck op 02-04-2007 14:12
. Reden: extra onderbouwing ]