Dus nu nog een weekje?-NMe- schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:08:
[...]
Ik ben momenteel ongeveer halverwege met het laten runnen van de entries, dus ik heb er nog zo'n 8 of 9 te gaan. Daarnaast zijn er nog twee entries die ik buiten mededinging ga runnen, waaronder ook de tweede inzending van hij.
Dat is overigens maar een deel van wat er nog gedaan moet worden. Voor zover ik weet heeft er nog niemand de code ingezien en beoordeeld, dus dat komt ook nog. Het duurt allemaal wat langer dan de vorige contest, maar ik denk dat we tegen/in het weekend wel resultaten hebben, maar zoals jullie al van ons gewend zijn: geen beloftes.

Iets gunstiger dan dat denk ik wel.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Voor hemelvaart?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, wil het alleen weten
Het is weekend!-NMe- schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:10:
Voor Hemelvaart wordt lastig. Misschien voor het weekend.

it's a gene thing
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Een echte student was gewoon nog niet naar bed gegaanMarcj schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:35:
Tja, sommige mensen moeten nog werken op zaterdag (student hé). Ik was om 7 uur al op hoor
Je hebt dus kunnen uitslapen
Bezoek eens een willekeurige pagina
Dit is het forum: Programming. En je weet waarschijnlijk wel hoe het vaak gaat in de Programming wereld. Je verwacht de oplevering standaard 2 weken na de deadline
/dev/null ongelukje?-NMe- schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:38:
In dit geval is er gewoon iets dat de boel aardig vertraagd heeft; iets wat onze eigen schuld is. Als de uitslagen over een paar dagen gepost worden, dan lezen jullie vanzelf wel waarom de zaak wat vertraagd is en hopelijk begrijpen jullie dan ook waarom.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Nah, iets positievers
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ach ja, op zich is het niet zo erg. Als je maar af en toe wat hoort over de status ofzo, het is soms zo akelig stil totdat we er om vragen.-NMe- schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:38:
In dit geval is er gewoon iets dat de boel aardig vertraagd heeft; iets wat onze eigen schuld is. Als de uitslagen over een paar dagen gepost worden, dan lezen jullie vanzelf wel waarom de zaak wat vertraagd is en hopelijk begrijpen jullie dan ook waarom.
Maar we wachten weer geduldig af

* RobIII brainwave heeft voor volgende contestSerpie schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:04:
[...]
Als je maar af en toe wat hoort over de status ofzo, het is soms zo akelig stil totdat we er om vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 19-05-2007 20:13 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
TopRobIII schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:13:
[...]
* RobIII brainwave heeft voor volgende contest
[afbeelding]
Voorspel de datum dat de uitslagen online worden gezet
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Goed idee! Maar dan wel een gesloten database, zodat mods niet zien op welke data allemaal gestemd is.Creepy schreef op zondag 20 mei 2007 @ 09:45:
Gewoon een extra optie toevoegen voor bonus punten:
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
waar multiple personality syndrome(of zoiets) allemaal niet goed voor is
Frontpage?-NMe- schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:38:
Voornamelijk naar de nieuwe contest (gezien ik geen oplossing heb ingestuurd voor contest 2).
Ondertussen ben ik mezelf maar aan het vermaken met een ander programmeer projectje...
The Flying Dutchman
Oeh oehCreepy schreef op zondag 20 mei 2007 @ 09:45:
Gewoon een extra optie toevoegen voor bonus punten:
Mijn entry:
23 augustus 2341
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat zou voor contest nummer 2042 nog best een optie kunnen zijn
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het is wel heel erg ver in de toekomst.
Tegen die tijd is het een eigen tldKoW schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:27:
Denk je dat GoT dan nog bestaat
Het is wel heel erg ver in de toekomst.
Tegen die tijd denk ik dat het een eigen sub-internet is.
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Zo'n excuus zou op m'n werk misschien nog wel eens van pas kunnen komen namelijk.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Arty_Shock schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:32:
Ik ben benieuwd welk excuus het aannemelijk moet maken dat de uitslag zo lang duurt.
We zullen het spoedig weten (hoop ik)-NMe- schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:38:
Als de uitslagen over een paar dagen gepost worden, dan lezen jullie vanzelf wel waarom de zaak wat vertraagd is en hopelijk begrijpen jullie dan ook waarom.

Nu weet ik wat ik had moeten doen, een virusje dat alle concurenten zou deletenOok onbekend schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:44:
Per ongeluk een virusje in een .exe-bestand ?
RobIII heeft via duistere kanaaltjes AMD Barcelona processors op de kop weten te tikken ;P
RobIII in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."Arty_Shock schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:32:
Ik ben benieuwd welk excuus het aannemelijk moet maken dat de uitslag zo lang duurt.
Zo'n excuus zou op m'n werk misschien nog wel eens van pas kunnen komen namelijk.
Alle HD's van de devschuur mods zijn gecrashed. We zijn nu bezig met een reinstall en beginnen vanavond opnieuw met het beoordelen van de entries.Ook onbekend schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:44:
Per ongeluk een virusje in een .exe-bestand ?
Ik snap het niet; dat formatteren enzo lukt me maar niet.. en heeft er nog iemand disk 7 van de Win95 installatie? Die ben ik kwijt.Creepy schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:05:
[...]
Alle HD's van de devschuur mods zijn gecrashed. We zijn nu bezig met een reinstall en beginnen vanavond opnieuw met het beoordelen van de entries.
Over mij
Hmm, mijn applicatie draait niet op win95RobIII schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:07:
[...]
Ik snap het niet; dat formatteren enzo lukt me maar niet.. en heeft er nog iemand disk 7 van de Win95 installatie? Die ben ik kwijt.
Anoniem: 37864
Ze hebben gewoon zitten slacken en zijn nu tijd aan het verkwisten aan het bedenken van een goede smoes...-NMe- schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:38:
Sssst......Anoniem: 37864 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:45:
[...]
Ze hebben gewoon zitten slacken en zijn nu tijd aan het verkwisten aan het bedenken van een goede smoes...

RIII: RobIII in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 23-05-2007 14:08 ]
Uitslagen!
en *tromroffel*:
Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 3
[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 23-05-2007 15:28 ]
Over mij
(en de winnaars in andere categorieen ook natuurlijk).
Ook een erg leuk artikel op de frontpage (+ dat er prijzen weggeven werden)
This space for rent. Serious inquiries only please.
Wilde eerst nog een losse R spawnen voor elke set, maar dan was ik mijn cross-platform runbaarheid verloren.
Ik ben plezierig verrast dat mijn haastwerkje niet eens onderaan de lijst staat.
Jammer dat mijne er zo snel de brui aan gaf
Hmm, de contestset is eigenlijk niet valide. er staan lege regels op het einde (een lege groep woorden dus ipv 5) waardoor mijne er mee kapte
Hoe wordt de score bepaald eigenlijk, kan een modje dat voor mij doen als ik het zipje met de uitvoerbestanden ergens neer zet?
[ Voor 73% gewijzigd door Serpie op 23-05-2007 16:20 ]
veldsla@krunk:~/contest/release$ diff functions-old.R functions.R 49a50 > msize <- ifelse(msize < 30,30, msize) 445a447 > if (length(allwords) <1) return(x)
Serpie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:08:
Hmm, de contestset is eigenlijk niet valide. er staan lege regels op het einde (een lege groep woorden dus ipv 5) waardoor mijne er mee kaptega het even uitvoeren en toch even mijn results vergelijken
Deze woorden zijn gegroepeerd middels één of meerdere lege regels, met een maximum van 99 groepen in het bestand.
Over mij
Hmm naja jammer

Hoe wordt de score bepaald eigenlijk, kan een modje dat voor mij doen als ik het zipje met de uitvoerbestanden ergens neer zet of hoe kan ik dat anders zelf bepalen, wil eigenlijk wel weten hoe mijn proggie eigenlijk staat tov. de rest.
[ Voor 65% gewijzigd door Serpie op 23-05-2007 16:48 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dank aan de organisatie! Het is leuk om in je vrije tijd een kleine intellectuele uitdaging te hebben.
Pfff, dat is een heel gebeuren. De scores worden van ieder grid bepaald en aan de hand daarvan krijg je een ranking (ergens tussen 1 en aantal_deelnemers). Dan worden alle rankings opgeteld en degene met de laagste ranking wint. Zoiets.
Over mij
Hmm lamar dan, hij loopt toch vast bij grid 50RobIII schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:59:
[...]
Pfff, dat is een heel gebeuren. De scores worden van ieder grid bepaald en aan de hand daarvan krijg je een ranking (ergens tussen 1 en aantal_deelnemers). Dan worden alle rankings opgeteld en degene met de laagste ranking wint. Zoiets.
Ik ga volgende keer niet last-minute experimentele features in m'n code stoppen:
1
2
| if(remove(path) != 0 || rename(tmp_path, path) != 0) // error |
Het doel hiervan was om een grid in een tijdelijk bestand te genereren, en vervolgens naar de definitie locatie te verplaatsen, maar remove() faalt als het doelbestand niet bestaat.

Erg jammer inderdaad.Serpie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:21:
Hmm naja jammerben er wel ziek van, dagen werk en niet eens een score door lege regels op het einde. de voorbeeld bestanden waren niet gelijk wat dat betreft maar inderdaad mijn eigen stomme fout.
Hoe wordt de score bepaald eigenlijk, kan een modje dat voor mij doen als ik het zipje met de uitvoerbestanden ergens neer zet of hoe kan ik dat anders zelf bepalen, wil eigenlijk wel weten hoe mijn proggie eigenlijk staat tov. de rest.
@NMe: welke binary heb je nu gebruikt van mij? Ik wil ook nog wel even lokaal benchmarken, en kijken of MSVC/ICC inderdaad zo slecht performen als ik vermoedde.
Maar als ik had geweten dat er een beeldscherm te winnen viel, had ik nog iets harder mijn best gedaan...
Gefeliciteerd iedereen, organisatie bedankt en succes met de volgende contest!
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
engelbertus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:41:
nou verplicht moeten kruisen is wel belangrijk natuurlijk stel je hebt slechts twee woorden in de words.txt
Ik heb trouwens verder geen flauw benul op wie/wat je post slaatIedere groep bevat minimaal 5 en maximaal 999 woorden.
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 23-05-2007 17:45 ]
Over mij
Prachtig ook die frontpage review, heb hem met plezier gelezen.
Zo, nu snel kijken wat de nieuwe contest is
The Flying Dutchman
[ Voor 42% gewijzigd door Nick The Heazk op 23-05-2007 20:51 ]
Performance is a residue of good design.
Overigens deed ik lokaal over de contest set 80 minuten, op een AMD Athlon 64 3000+. Ik neem dus aan dat de single-threaded binary gebruikt is, want dan is de verwachtte tijd 80*3000/4400 = 55 minuten, en dat klopt wel met de 52 minuten die gemeld werd. (Als het de multithreaded binary was, gaat er toch iets mis.)
Overigens, voor wie nog interesse heeft om grid scores te vergelijken, heb ik mijn resultaten hier online gezet: GoTPC2-contestset-results.zip. Als andere mensen die willen vergelijken dat ook doen, kan ik wel een tabelletje bouwen.
Vanmiddag kon ik mezelf wel voor me kop schoppen. Tjeezus, alleen door 1 verkeerd cijfertje de hele boel om zeep geholpen
"if (woorden[groepen] < 6) fout(5);" had "if (woorden[groepen] < 5) fout(5);" moeten zijn

Dat maar ff verbeterd en toen opnieuw gedraaid. Hij was net pas klaar
Hier mijn scores: http://home.deds.nl/~robbbert/tnet_contest/score.txt
en hier mijn tijden: http://home.deds.nl/~robbbert/tnet_contest/tijd.txt
Van de nette code ben ik echter wat geschrokken. Ik heb enkele uren gespendeerd om commentaar toe te voegen en de code leesbaarder te maken en dan eindig je voorlaatste met een 6. Raar...
Volgende keer beter dan maar.
Even voor de duidelijkheid: ik ga hier niet meer woorden aan vuil maken dan ik nu doe. Ik ga ook niet voor anderen nazoeken wat er nu precies besproken / bevonden is; dit is dus een eenmalige actie; laat dat duidelijk zijn. En ik ga het ook niet verder toelichten danwel bediscussiëren.H!GHGuY schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:33:
Van de nette code ben ik echter wat geschrokken. Ik heb enkele uren gespendeerd om commentaar toe te voegen en de code leesbaarder te maken en dan eindig je voorlaatste met een 6. Raar...
Volgende keer beter dan maar.
Here goes (samengevat): bevonden werd dat je weinig commentaar had maar wel goed leesbare code (mede dankzij de naming van je variabelen, methods, classes e.d.). Waar je waarschijnlijk (let wel: waarschijnlijk) op afgerekend bent is dat je code niet erg defensief was (in de zin dat zo'n beetje alles (wat "alles" is mag je zelf in vullen) werd geaccepteerd qua input (dus ongeldige sets).
Waarom ik nu dan toch een uitzondering maak? Om even aan te tonen dat er behoorlijk wat werk door de crew in het 'code-screening' proces is gestoken en dat we op een flink aantal punten hebben gelet en gewogen. Hoe "lullig" het (misschien) ook is, we hebben iedereen gelijk "gewogen" en behandeld en op basis daarvan cijfers scores uitgedeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 23-05-2007 23:21 ]
Over mij
Ik heb de multithreaded binary gebruikt. Volgende keer zou het wel fijn zijn als je gewoon één enkele binary in zou leveren waarin je gewoon in je code checkt hoeveel threads je kan aanmaken.Soultaker schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:23:
@NMe: welke binary heb je nu gebruikt van mij? Ik wil ook nog wel even lokaal benchmarken, en kijken of MSVC/ICC inderdaad zo slecht performen als ik vermoedde.
Dat is een van de redenen waarom we als Devschuur crew in de eerste instantie liever hadden gehad dat de prijs zou worden uitgeschreven voor contest 3, maar eigenlijk betekent dit wel dat degene die nu gewonnen heeft, gewonnen heeft uit interesse en niet uit de wil om een prijs te winnen. Jammer voor de mensen die niets gewonnen hebben, maar ergens wel zo eerlijk.zwippie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:43:
Maar als ik had geweten dat er een beeldscherm te winnen viel, had ik nog iets harder mijn best gedaan...
Hier wil ik even aan toevoegen dat we de vorige keer inderdaad motivatie bij de resultaten geschreven hadden, maar dat was nu gewoon niet meer te doen zonder nog meer vertraging op te lopen. We hebben uiteraard wel ergens bijgehouden wat er opvallend was (zowel in positieve als negatieve zin) aan de code in kwestie, maar we hebben geen tijd meer gehad dat netjes in een verhaalvorm te gieten.RobIII schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:13:
Waarom ik nu dan toch een uitzondering maak? Om even aan te tonen dat er behoorlijk wat werk door de crew in het 'code-screening' proces is gestoken en dat we op een flink aantal punten hebben gelet en gewogen. Hoe "lullig" het (misschien) ook is, we hebben iedereen gelijk "gewogen" en behandeld en op basis daarvan cijfers scores uitgedeeld.
Dank voor de organisatie van deze coulanceRobIII schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:40:
[list]• DaCoTa met 1864 punten.DaCoTa's script had na een uur gedraaid te hebben geen grids voltooid; wel was er een half geplaatst grid, waar nog score aan verbonden is.</p><p>Run-tijd: 1 uur.
En snap mijn score op code-beoordeling ook wel, ik zat midden in een grote code reorganisatie toen opeens mijn tijd ophield en de deadline op me af kwam. Enige waar ik nog aan toe kwam was om de reorganisatie daadwerkelijk werkend te krijgen en toen was het 23:55
[ Voor 22% gewijzigd door DaCoTa op 23-05-2007 23:53 ]
Op het allerlaatse moment? Volgens mij per grid.EdwinG met 899 punten.
In dit script werd, net als bij de vorige contest, de uitvoer pas op het allerlaatste moment weggeschreven. Erg riskant, maar ook dit keer pakte het niet verkeerd uit. EdwinG's inzending wist alle grids te maken binnen de gestelde tijd.
Run-tijd: 45 minuten.
[ Voor 57% gewijzigd door EdwinG op 23-05-2007 23:59 ]
Mja, zal ik voortaan doen. Was meer omdat ik er zelf mee aan het spelen was en verbaasd was over de resultaten. Lijkt erop dat de inefficiente code van de Intel compiler het voordeel van de extra core vrijwel geheel opheft. In dit probleem ging het niet eens om het tunen van threads (ik had geloof ik 8 threads gealloceert), want het was een typisch embarrassingly parallel probleem met praktisch geen overhead.-NMe- schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:38:
Ik heb de multithreaded binary gebruikt. Volgende keer zou het wel fijn zijn als je gewoon één enkele binary in zou leveren waarin je gewoon in je code checkt hoeveel threads je kan aanmaken.
Gelukkig is vorige week GCC 4.2 gereleast, dus de volgende keer kan ik gewoon een enkele, snelle, multithreaded GCC binary insturen.
Volgens mij was dat een foutje in een compressieberekening van de validator.EdwinG schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:54:
Ik heb in ieder geval het meest unieke compressie niveau, aan de frontpage te zien ( -288% ), meer in de uitvoer dan in de invoer dus.
Nope, alle grids verschenen tegelijk in de map waar ze moesten komen.Op het allerlaatse moment? Volgens mij per grid.
Euh...nee hoor. Ten eerste: hoe haal je het in je hoofd om te denken dat mijn code (validator) fouten kan bevatten? Leer je het dan nooit?-NMe- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:12:
[...]
Volgens mij was dat een foutje in een compressieberekening van de validator.De scores kloppen uiteraard wel.
Op grid 17 had hij een compressie van -14314,58% (om maar een voorbeeld te pakken). Waarom? Omdat er waarschijnlijk een buffer niet gecleared wordt ofzo want zijn output is ~139Kb groot (inc. spaties). Terwijl de set als volgt is:
1
2
3
4
5
| congreshal erfdienstbaarheid oir hydrofiel aviatrice |
Ik weet niet of EdwinG een keer de final set wil draaien op zijn eigen PC, maar dan zou het geconstateerd moeten kunnen worden. Sowieso is de output nogal...euh...apart
Hoe dan ook; de uitslagen staan vast en er is niets meer aan te doen
[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 24-05-2007 01:10 ]
Over mij
Mooi gezegd. Ben het er wel mee eens.-NMe- schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:38:
[...]
Dat is een van de redenen waarom we als Devschuur crew in de eerste instantie liever hadden gehad dat de prijs zou worden uitgeschreven voor contest 3, maar eigenlijk betekent dit wel dat degene die nu gewonnen heeft, gewonnen heeft uit interesse en niet uit de wil om een prijs te winnen. Jammer voor de mensen die niets gewonnen hebben, maar ergens wel zo eerlijk.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Hee, ik vond een compressie van -280% minder waarschijnlijk dan een fout in jouw code. So sue me.RobIII schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:34:
[...]
Euh...nee hoor. Ten eerste: hoe haal je het in je hoofd om te denken dat mijn code (validator) fouten kan bevatten? Leer je het dan nooit?
Natuurlijk baal ik wel een beetje ervan dat mijn programma niet in een uur klaar was, maar wat het probleem was ben ik ook al achter. Mijn code had nogal last van een geheugenlek, waardoor oude grids (met bijbehoorende tussenscores) nooit weggegooid werden. Dit heeft natuurlijk als effect dat de garbage collector het nogal druk krijgt
Volgens contest maar weer beter
Dat had ik eerlijk gezegd echt niet verwacht met de scores die eerder in deze thread zijn gepost. Daar zaten zulke goede scores met erg lage tijden bij waardoor ik bang was onderin de middenmoot uit te komen.
En erg robuuste code
De code is wel redelijk goed getest op afwijkingen in de input. Uit de serie invalids zal hij echter geen commentaar geven op de non-ascii variant. Die verwerkt hij gewoon.
Niet alle tricks uit mijn eigen testset zie ik terugkomen zoals:
beginnen met lege regels
kleine testset met niet overlapbare woorden
een testset met alleen 5x hetzelfde woord
Dat ie trouwens vlak voor de tijd stopt klopt. Afhankelijk van de resterende tijd kiest hij een snel of een trager maar beter algoritme.
Wat betreft de beoordeling van de code ben ik eigenlijk ook wel benieuwd. Naar mijn idee zat er voldoende en goed commentaar in. Het is natuurlijk altijd goed om te zien wat je zwakke plekken zijn om die te kunnen verbeteren.
Het was erg leuk om met deze contest mee te doen
Met de (voor SUN JVM standaard) 64MB limiet kreeg je wel degelijk de OutOfMemory exception. Maar aangezien een 64MB limiet nogal.. eeh.. limiterend is hebben we dat (uiteraard) opgeschroefdMarcj schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:16:
Het valt me mee dat hij geen OutOfMemoryError heeft gegeven.
Ah, gelukkig. Ik heb zelf gewoon meegegeven: -Xms1G -Xmx1GCreepy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:42:
[...]
Met de (voor SUN JVM standaard) 64MB limiet kreeg je wel degelijk de OutOfMemory exception. Maar aangezien een 64MB limiet nogal.. eeh.. limiterend is hebben we dat (uiteraard) opgeschroefd
Zo mag hij gewoon tot een gigabyte aan geheugen nemen (hier kwam hij tot 600Mb dacht ik).
Hier heb je uiteindelijk ook 1GB aan geheugen gehad die je verder inderdaad niet helemaal nodig had.Marcj schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:44:
[...]
Ah, gelukkig. Ik heb zelf gewoon meegegeven: -Xms1G -Xmx1G
Zo mag hij gewoon tot een gigabyte aan geheugen nemen (hier kwam hij tot 600Mb dacht ik).
Organisatie bedankt! het was een leuke/leerzame contest
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Zeker een leuke contest, ik zal kijken of ik de nieuwe contest ook weer een leuke oplossing in kan zenden
De anderen natuurlijk ook gefeliciteerd
Ohja: ik ontbreek nog bij de uitslagen op de frontpage

[ Voor 10% gewijzigd door RedPixel op 24-05-2007 10:02 ]
I see red pixels.
Ik vraag me trouwens af welke code het meest efficient was in computer belasting, KoWs oplossing trok op mijn computer 100%cpu, maar slechts 50mb werkgeheugen, of is de snelste oplossing in theorie ook de efficientste
(hmm wacht dat klonk heel dom, dat lijkt haast logisch!)
[ Voor 38% gewijzigd door roy-t op 24-05-2007 10:19 ]
Whoopps, sorry. Fixedwwwhizz schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:02:
Ohja: ik ontbreek nog bij de uitslagen op de frontpage
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
We hebben nog meer sets gedraaid hoorKoW schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:20:
Niet alle tricks uit mijn eigen testset zie ik terugkomen zoals:
beginnen met lege regels
kleine testset met niet overlapbare woorden
een testset met alleen 5x hetzelfde woord
Over mij
Ja, aan het begin zat een for-lus (na het tellen van het aantal blokken) die elk bestand aanmaakte. Maar het schrijven gebeurde in een foreach lus, die per grid werkte, en het grid wegschreef zodra dat grid af was.-NMe- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:12:
Nope, alle grids verschenen tegelijk in de map waar ze moesten komen.
(tenminste, dat is de bedoeling)
Nu op mijn eigen pc aan het draaien, het scrhijven laat inderdaad op zich wachten, geen idee hoe dat komt.
Na 25 minuten is het script klaar: Inderdaad een vrij bijzondere uitvoer (mijn validator snapt de percentages niet eens meer)
[ Voor 23% gewijzigd door EdwinG op 24-05-2007 13:12 ]
Anoniem: 143331
Helaas ben ik zelf op 12 (eigenlijk zelfs maar 6 - kuch) grids blijven steken (zie hier voor de scores). De verklaring daarvoor is simpel: ik heb me achteraf gezien teveel geconcentreerd op het verfijnen van mijn algorithmen, en wel op basis van de test sets. Daardoor ben ik uiteindelijk niet toegekomen aan het testen van andere, grotere sets - met minder geslaagde gevolgen. Feitelijk ging het mis op het volgende punt.
Ik probeer een grid verschillende keren te berekenen met diverse parameters, en dan de best gevonden te kiezen. Er wordt eerst gestart met parameters die binnen een redelijk korte tijd een resultaat produceren. Een belangrijke variatie-parameter hierbij is de iteratiediepte: ik start met diepte 2, en bij volgende pogingen op dezelfde woordgroep gaat dat omhoog.. Onderbouwing van deze waarde was dat dit heel aardig werkte met de test sets, want het leek me ruimschoots snel genoeg, en een zoek op diepte 1 leverde vrijwel geen tijdswinst op, maar wel vrij veel scoreverlies. Helaas bleek dit voor de wedstrijd zelf dus een dure inschattingsfout. Want...
Ik heb dus nog een test gerund (zie hier voor de scores) waarbij ik eerst op diepte 1 ipv. 2 begon te zoeken. Na ongeveer 30 minuten (A64X2 4400+) had ik alle grids 1 x berekend, en na een uur had ik de volgende overall-score:
Totaal aantal letters | 495020 |
Letters in grid | 351919 |
Aantal letters bespaard | 143101 |
Percentage over | 71.09 |
Percentage bespaard | 28.91 |
Daarnaast heb ik (net als Serpie?) compleet over het 'een of meerdere regels' gelezen, en tevens gemist dat het minimale aantal woorden 5 moest zijn - ik meende 2 (1 horizontaal, 1 vertikaal).
Afijn, het was leuk, en volgende keer beter
over de code:
Ik probeer em hier nu thuis, en ik krijg nu inderdaad ook de foutmelding/waarschuwing
dat ik niet meer dan 64 WaitHandles mag gebruiken... vaag, kom em op internet alleen voor versie 1 en 1.1 tegen van het framework.
heb nog geluk gehad met de contest, bij het debuggen net om te kijken wat voor fout het was, zag ik al meteen dat ik een heeeeeel klein stukje code miste. Als een woord niet geplaatst kon worden, gaat ie nu doorlopen ipv dat dat woord op een lege plaats geplaatst word. Ik snap ook niet dat ik die vergeten ben om te kopieren uit me test app.
nu ik er over nadenk, als dat in vier set gebeurt, gaat ie helemaal niet meer verder, wat zou kunnen verklaren waarom die nog niet klaar was na één uur. hmzzzz, zo maar eens proberen.
Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.
I see red pixels.
Volgens P_de_B word je binnenkort in afwezigheid van Roelant door Daniel benaderd.wwwhizz schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:50:
Oh trouwens, waar en wanneer kan ik mijn prijs innen?
Niet slecht:Anoniem: 143331 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:28:
Ik heb dus nog een test gerund (zie hier voor de scores) waarbij ik eerst op diepte 1 ipv. 2 begon te zoeken. Na ongeveer 30 minuten (A64X2 4400+) had ik alle grids 1 x berekend, en na een uur had ik de volgende overall-score:
Robbbert | Soultaker | hij | |
Grid 1 (117 chars) | 100 | 99 | 102 |
Grid 2 (10945 chars) | 7853 | 7793 | 7563 |
Grid 3 (632 chars) | 508 | 511 | 496 |
Grid 4 (880 chars) | 706 | 706 | 684 |
Grid 5 (2421 chars) | 1832 | 1846 | 1773 |
Grid 6 (10786 chars) | 7732 | 7646 | 7475 |
Grid 7 (1188 chars) | 931 | 932 | 904 |
Grid 8 (10742 chars) | 7677 | 7632 | 7411 |
Grid 9 (1583 chars) | 1222 | 1236 | 1194 |
Grid 10 (3371 chars) | 2553 | 2580 | 2493 |
Grid 11 (1350 chars) | 1034 | 1050 | 1008 |
Grid 12 (11015 chars) | 7938 | 7873 | 7658 |
Grid 13 (10601 chars) | 7591 | 7518 | 7362 |
Grid 14 (7587 chars) | 5511 | 5573 | 5349 |
Grid 15 (5805 chars) | 4348 | 4316 | 4257 |
Grid 16 (9404 chars) | 6798 | 6722 | 6579 |
Grid 17 (48 chars) | 43 | 43 | 43 |
Grid 18 (11058 chars) | 8000 | 7959 | 7739 |
Grid 19 (3410 chars) | 2571 | 2550 | 2480 |
Grid 20 (1183 chars) | 924 | 929 | 886 |
Grid 21 (1650 chars) | 1313 | 1303 | 1254 |
Grid 22 (231 chars) | 195 | 195 | 191 |
Grid 23 (1632 chars) | 1298 | 1296 | 1251 |
Grid 24 (3723 chars) | 2820 | 2810 | 2726 |
Grid 25 (388 chars) | 320 | 321 | 311 |
Grid 26 (4986 chars) | 3674 | 3660 | 3565 |
Grid 27 (1437 chars) | 1146 | 1134 | 1096 |
Grid 28 (8963 chars) | 6508 | 6431 | 6316 |
Grid 29 (6978 chars) | 5116 | 5103 | 4957 |
Grid 30 (2185 chars) | 1676 | 1677 | 1623 |
Grid 31 (2053 chars) | 1552 | 1566 | 1502 |
Grid 32 (543 chars) | 444 | 441 | 428 |
Grid 33 (8343 chars) | 6083 | 5995 | 5877 |
Grid 34 (8939 chars) | 6415 | 6366 | 6188 |
Grid 35 (530 chars) | 424 | 425 | 415 |
Grid 36 (1827 chars) | 1401 | 1414 | 1352 |
Grid 37 (2393 chars) | 1827 | 1831 | 1767 |
Grid 38 (11079 chars) | 8016 | 7959 | 7775 |
Grid 39 (5517 chars) | 4089 | 4073 | 3993 |
Grid 40 (5979 chars) | 4437 | 4388 | 4294 |
Grid 41 (103 chars) | 92 | 87 | 86 |
Grid 42 (2094 chars) | 1621 | 1620 | 1550 |
Grid 43 (5259 chars) | 3852 | 3817 | 3726 |
Grid 44 (306 chars) | 252 | 252 | 246 |
Grid 45 (1342 chars) | 1064 | 1054 | 1023 |
Grid 46 (5139 chars) | 3787 | 3779 | 3697 |
Grid 47 (8193 chars) | 5966 | 5926 | 5783 |
Grid 48 (2636 chars) | 2029 | 2023 | 1962 |
Grid 49 (5748 chars) | 4257 | 4240 | 4096 |
Grid 50 (11003 chars) | 7888 | 7882 | 7621 |
Grid 51 (65 chars) | 60 | 58 | 58 |
Grid 52 (3536 chars) | 2672 | 2690 | 2589 |
Grid 53 (11067 chars) | 8033 | 7961 | 7745 |
Grid 54 (9030 chars) | 6567 | 6545 | 6390 |
Grid 55 (4954 chars) | 3678 | 3671 | 3575 |
Grid 56 (554 chars) | 448 | 452 | 437 |
Grid 57 (10814 chars) | 7705 | 7615 | 7472 |
Grid 58 (1387 chars) | 1090 | 1085 | 1057 |
Grid 59 (4112 chars) | 3078 | 3053 | 2974 |
Grid 60 (2010 chars) | 1582 | 1595 | 1523 |
Grid 61 (11047 chars) | 7980 | 7930 | 7744 |
Grid 62 (8401 chars) | 6096 | 6029 | 5915 |
Grid 63 (6383 chars) | 4699 | 4664 | 4541 |
Grid 64 (3997 chars) | 3018 | 2972 | 2935 |
Grid 65 (5192 chars) | 3848 | 3840 | 3729 |
Grid 66 (6771 chars) | 4912 | 4884 | 4764 |
Grid 67 (1816 chars) | 1413 | 1425 | 1372 |
Grid 68 (4642 chars) | 3457 | 3465 | 3353 |
Grid 69 (2598 chars) | 1962 | 1987 | 1899 |
Grid 70 (5465 chars) | 4049 | 4008 | 3915 |
Grid 71 (10321 chars) | 7429 | 7381 | 7195 |
Grid 72 (3903 chars) | 2920 | 2957 | 2854 |
Grid 73 (1309 chars) | 1026 | 1025 | 993 |
Grid 74 (3218 chars) | 2442 | 2466 | 2384 |
Grid 75 (3650 chars) | 2773 | 2772 | 2677 |
Grid 76 (8763 chars) | 6374 | 6317 | 6159 |
Grid 77 (3671 chars) | 2775 | 2779 | 2696 |
Grid 78 (2458 chars) | 1862 | 1855 | 1798 |
Grid 79 (10307 chars) | 7406 | 7376 | 7202 |
Grid 80 (3321 chars) | 2518 | 2535 | 2445 |
Grid 81 (1603 chars) | 1260 | 1259 | 1219 |
Grid 82 (10929 chars) | 7882 | 7803 | 7616 |
Grid 83 (10925 chars) | 7870 | 7774 | 7584 |
Grid 84 (4579 chars) | 3441 | 3406 | 3315 |
Grid 85 (3868 chars) | 2906 | 2954 | 2841 |
Grid 86 (1769 chars) | 1376 | 1391 | 1335 |
Grid 87 (3760 chars) | 2815 | 2834 | 2728 |
Grid 88 (1610 chars) | 1252 | 1254 | 1217 |
Grid 89 (10895 chars) | 7791 | 7766 | 7555 |
Grid 90 (6740 chars) | 4867 | 4866 | 4723 |
Grid 91 (5493 chars) | 4079 | 4045 | 3932 |
Grid 92 (11006 chars) | 7929 | 7861 | 7677 |
Grid 93 (2966 chars) | 2291 | 2285 | 2218 |
Grid 94 (10941 chars) | 7846 | 7783 | 7596 |
Grid 95 (6561 chars) | 4818 | 4835 | 4681 |
Grid 96 (2243 chars) | 1738 | 1749 | 1676 |
Grid 97 (4611 chars) | 3427 | 3437 | 3346 |
Grid 98 (3567 chars) | 2665 | 2681 | 2583 |
Grid 99 (10867 chars) | 7809 | 7736 | 7560 |
Total | 363368 | 361693 | 351919 |
Daniel moet even uitzoeken hoe je handmatig een abo activeert, maar het komt allemaal in orde-NMe- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:20:
[...]
Volgens P_de_B word je binnenkort in afwezigheid van Roelant door Daniel benaderd.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ah, en lukt het al?P_de_B schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:42:
[...]
Daniel moet even uitzoeken hoe je handmatig een abo activeert, maar het komt allemaal in orde
I see red pixels.
Voornaam
Achternaam
Adres
Postcode
+ max. drie aliasen die je voor de mailforwarders wilt gebruiken. Namen die al gebruikt worden als gebruikersnaam in de userbase van Tweakers.net zijn niet toegestaan.
[ Voor 11% gewijzigd door RedPixel op 04-06-2007 17:20 ]
I see red pixels.