Asrock 4CoreDual-VSTA ervaringen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Sa1 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:02:
[...]
helaas, heeft niet gewerkt. Beetje jammer dat ik niet beschik over een andere computer mét vista én pci-e én een niet asrock moederbord. Dan had ik het daar op kunnen testen. Denk dat ik ga kijken of ik hem RMA kan sturen.
Toen ik voor het eerst m'n GeForce 6800GT AGP op dit moederbord prikte kreeg ik ook geen beeld. Toen heb ik een TNT2 AGP kaartje erin geprikt en toen kreeg ik ineens wel beeld. Toen heb ik in de BIOS de primary graphics adapter op AGP ingesteld en vervolgens de 6800GT er weer ingedaan. Toen was het goed.

Default staat de primary graphics adapter volgens mij op PCI. Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed. Wat je denk ik het beste ff kan proberen is een willekeurige videokaart erin te doen waar je wel beeld mee krijgt en dan in de BIOS de juiste primary graphics adapter instellen, afsluiten, je nieuwe Ati kaart erin doen en dan booten.

Vriend van me met een nieuwe 4coredual-sata2 rev2 had overigens een vrij nieuwe Ati X1950XT AGP kaart uit een ander systeem, die gaf ook geen beeld en toen we de kaart terug deden in het oude systeem bleek de kaart ineens dood te zijn. Ook bizar.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

ja, maar dat is een situatie waar hij compleet geen beeld geeft. In mijn geval geeft hij gewoon goed beeld in 't bios en zonder videokaartdriver geinstalleerd, maar op het moment dat de videokaartdriver z'n werk moet gaan doen.. dan geeft de kaart een BSOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
FlowDesign schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:11:
[...]

Default staat de primary graphics adapter volgens mij op PCI. Slaat bnatuurlij khelemaal nergens op maar goed. Wat je denk ik het beste ff kan proberen is een willekeurige videokaart erin te doen waar je wel beeld mee krijgt en dan in de BIOS de juiste primary graphics adapter instellen, afsluiten, je nieuwe Ati kaart erin doen en dan booten.
Zo gek is dat helemaal niet, mocht een 'advanced' AGP kaart het niet doen, dan kan je toch booten met een el-cheapo PCI-kaartje. Wanneer je primary verandert naar AGP, zal je die AGP kaart echt moeten verwijderen voordat je kan booten met een PCI-kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08 19:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Dan zal er vermoedelijk ook zeer spoedig een nieuwe BIOS komen voor de SATA2 die hetzelfde probleem zal verhelpen en dan is Sa1 ook weer blij :)

[ Voor 24% gewijzigd door FlowDesign op 04-03-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

FlowDesign schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:31:
[...]

Dan zal er vermoedelijk ook zeer spoedig een nieuwe BIOS komen voor de SATA2 die hetzelfde probleem zal verhelpen en dan is Sa1 ook weer blij :)
precies... zat ook net te kijken.. en hier staat expliciet de hd3450 bij, bij die 1.80 van de sata2 alleen hd3750ofzo

edit:

1.90 is uitgekomen \o/, goed ga kijken of dat m'n problemen oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 08-03-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Shitzooi, ik krijg met 3 verschillende AGP en 1 PCI (ja PCI, geen PCIe ;) ) videokaarten geen beeld meer uit m'n 4CoreDual Sata2 R2.0 :(

Ik had toen ik 'm net nieuw had al problemen om m'n 6800GT beeld te laten geven maar nu had ik een zalman koelertje op de Northbridge gezet en een BSEL Voltmod op de CPU (E2200) geprobeerd, maar geen beeld meer. PC start telkens wel gewoon op maar met geen enkele videokaart krijg ik beeld. Ook niet na een paar keer de CMOS resetten en ook niet nadat ik alle BSEL mods weer ongedaan had gemaakt.

Ik snap er echt geen jota meer van. Krijg een beetje de neiging om een ander goedkoop bordje en een PCIe videokaart te gaan zoeken. Tenzij iemand nog een oplossing heeft? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Al reset op het bord zelf geprobeerd? Met een ijzerdraadje de 2 pinnen verbinden zodat bios gereset wordt (details staan in de handleiding).. jah ik weet ook niet wat je anders moet doen :s

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Murk schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:55:
Al reset op het bord zelf geprobeerd? Met een ijzerdraadje de 2 pinnen verbinden zodat bios gereset wordt (details staan in de handleiding).. jah ik weet ook niet wat je anders moet doen :s
Dat bedoelde ik met een CMOS reset :)
Heb ik al 3 keer gedaan, zonder resultaat -O-

EDIT:
Ik had het anders gedaan dus misschien heb ik het niet helemaal goed gedaan. Zo staat het iig in de manual:

CLRCMOS1 allows you to clear the data in CMOS. The data in CMOS includes
system setup information such as system password, date, time, and system
setup parameters. To clear and reset the system parameters to default setup,
please turn off the computer and unplug the power cord from the power
supply. After waiting for 15 seconds, use a jumper cap to short 2 pins on
CLRCMOS1 for 5 seconds.

[ Voor 40% gewijzigd door FlowDesign op 14-03-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Jah die heb ik een keer gedaan om alles te reseten, en wel precies zoals ze beschrijven in de handleiding dus ik zou het nog eens zorgvuldig uitproberen als ik jou was. Maar is alles bij elkaar best vervelend, misschien iets fout gedaan met die voltmod?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Murk schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:13:
Jah die heb ik een keer gedaan om alles te reseten, en wel precies zoals ze beschrijven in de handleiding dus ik zou het nog eens zorgvuldig uitproberen als ik jou was. Maar is alles bij elkaar best vervelend, misschien iets fout gedaan met die voltmod?
Ook deze CMOS reset helpt niet.
Ik ga m'n CPU bij een vriend van me testen in zijn systeem. Als het dat niet is dan is het m'n moederbord neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb m'n AsRock 4CoreDual SATA2 R2.0 RMA gestuurd en m'n GF6800GT AGP verkocht.
Heb nu een MSI P7N Platinum (750i chipset) en een Jetway 8800GT 512MB PCI-e gekocht en ik heb er spijt van dat ik dat niet direct heb gedaan. CPU is niks mis mee dus die AsRock is echt rot. :{ Wat een klote moederbord vergeleken bij de MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:09
FlowDesign schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:49:
Ik heb m'n AsRock 4CoreDual SATA2 R2.0 RMA gestuurd en m'n GF6800GT AGP verkocht.
Heb nu een MSI P7N Platinum (750i chipset) en een Jetway 8800GT 512MB PCI-e gekocht en ik heb er spijt van dat ik dat niet direct heb gedaan. CPU is niks mis mee dus die AsRock is echt rot. :{ Wat een klote moederbord vergeleken bij de MSI.
Blijkbaar had je een slecht exemplaar. Bij mij heeft het ongeveer tot tevreden een jaar gedraaid, bijna dezelfde combi mobo en graka.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08 19:23
voltmod,BSEL,dan vraag je er wel een beetje om he. zo te lezen heb je 'm gewoon zelf gesloopt.
niet erg tweakerig om het bord dan de schuld te geven.
Tuurlijk is MSI beter en je hebt zelf de budget keuze gemaakt en nu zit je onterecht met slechte ideeen over asrock.
Waarschijnlijk heb je jezelf niet ontladen , toen het bord aangeraakt en is er een vonkje overgesprongen die iets heeft gesloopt.
Ik heb er zelf 0,0 problemen mee en hij doet precies wat ik vraag.
(Om maar even tegenwicht te bieden aan deze mening.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nou, ik had de mijne ongeveer tegelijk gekocht met die van een maat van me. Op de zijne was tijdens het installeren spontaan z'n X1950XT AGP overleden op dit moederbord terwijl deze werkend uit een ander systeem kwam. Bij de mijne kreeg ik in eerste instantie ook al geen beeld, een probleem dat heel erg leek op het probleem dat ik later ook weer kreeg. Maar wat me vooral tegenviel was dat je niet kon overklokken met instellingen in de BIOS. Anders zou een BSEL mod überhaupt niet nodig zijn. Bovendien doe je een BSEL mod op de CPU en niet op het moederbord, dus daar moet ie gewoon tegen kunnen en de CPU werkt nog prima.

Maar ik denk trouwens dat jullie spreken over de 4CoreDual-VSTA modellen en niet over de 4CoreDual-SATA die ik had.

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 27-03-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van een heel nieuw topic te openen. Doe ik het op deze manier omdat het om een Asrock 4coredual-Sata II 2.0 gaat.

Bij het installeren van Vista Ultimate bij "Completing installation" krijg ik een BSOD die een halve seconde blijft staan en waarvan ik dus ook de foutmelding niet kan lezen.

Na googlen werden er veel suggesties gedaan om het probleem op te lossen.
Andere DVD-ROM (vandaag gekocht maar maakt niks uit)
Clean install (gedaan)
Zoveel mogelijk onboard crap uitzetten in het bios (gedaan)
Geheugen testen met memtest (gedaan)
Sata drivers installeren bij het stukje "load drivers" (drivers worden geladen maar krijg dezelfde BSOD)
Legale Vista ULtimate kopen (Vista is legaal en baal van het feit dat ik nu niks aan vista heb)

Zelf zat ik ook te denken aan een soort van SATA probleem omdat bij Completing installation de drivers worden geladen. Zou ik SATA op het mobo volledig kunnen uitschakelen?

Specs:
Asrock 4coredual-sataII 2.0
Coolermaster 430 watt
Intel E2180 niet overgeclocked
2 GB Kingston Valueram.
Nec DVD brander

Overigens XP doet het op een enkele BSOD prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reagerend op eerder genoemde dat Asrock rot is, heb hier een 4CoreDual-SATA2 en die draait bijna een jaar probleemloos i.c.m. een 6800 (pipes unlocked) en sinds 3 maanden een 8600GTS (océd). De cpu is een E4400 @ 2 Ghz. Geen snelheidsmonster maar na het bouwen geen problemen tegen gekomen. Die BSOD's die hier worden genoemd heb ik niet gehad. Draaide eerst XP pro en nu tijdje Vista Ultimate. Misschien is installatie niet helemaal lekker gegaan? Heb 2 jaar terug xp 4 keer moeten installeren omdat "ineens" het vpn onderdeel buggy was...... Daarom gok ik op foute installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een IDE schijf of een SATA schijf?
Zou het kunnen dat Vista niet lekker werkt op een partitie van dezelfde schijf. Dat hij ook dingen schrijft naar de C: schijf?
Kan me ook wel herinneren van Partion magic dat parties "namen" hebben zoald active, primary etc. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SATA schijf zonder meerdere partities...

Ik denk dat Vista gewoon werkt ookal, is ie op een andere partitie geinstalleerd op een schijf met meerdere partities, met betrekking tot het wegschrijven van bestanden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 13:29
Sorry voor het bumpe van dit topic maar ik had een vraag .

Ik ben van plan een nieuwe video kaart tehalen omdat mijn 1900 gt niet meer naar wensen werkt.

Nu is mijn oog gevallen op een saphire HD4870 vapor x 1 GB, nu was mijn vraag weet iemand of dit gaat werken?

Ik weet dat deze kaart pci express 2.0 is maar dat backwards compatible moeten zijn, ik zit er alleen mee omdat dit moederbord geen volwaardige pci aansluiting heeft maar 4 x (naar wat ik lees) .

De rest van de onderdelen zou geen probleem moeten vormen :

E6600
Coolermaster M520
2 GB kingston Ram

Of is het mischien beter om een stapje terug te doen en gaan voor een HD4850, ik weet dat er nu nieuwere modellen uitzijn maar kwa prijs wil ik graag gaan voor een HD48**.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Het bord is zo onstabiel als een kaartenhuis in een orkaan. Plus dat je er niet het maximale mee uit je nieuwe videokaart haalt. Ik zou voor max 100 pleuro's een nieuw bordje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Na een enige tijd research , advies heb ik toch maar de stoute schoenen aan getrokken een mijn aankoop doorgezet. Het is alleen geen HD 4870 geworden maar een HD 4890 OC.....

Kaart kwam binnen, lux blij als een kleuter, dus pc losgekoppeld en alles ingebouwd.

Pc start op en alle fans draaien. Duurde even een paar seconden toen kwam er beeld, bios scherm kwam voorbij en windows starte op .
In windows het gewoonlijke nieuwe hardware gedecteerd en het hele verhaal, ati catalyst 9.11 geinstalleerd (na verwijdering van 9.3 uiteraard ). Installatie ging goed .
Ati tools gestart maar gaf helaas geen temperatuur weer dus dat met everest gecontroleerd.

Idle :

Cpu : 23-26 c
Gpu : 52 c
Gpu mem : 58 c
Gpu shader : 52 c

Even ati tools 3D view gestart en de video kaart tempertuur kwam niet hoger dan 76,64 c na ongeveer 20 minuten testen .

Dus vrolijk left 4 dead 2 opgestart en alle settings op maximaal x 1680*1050 . Meteen hard rain geslecteerd zodat ik eindelijk die storm kon zien.

Level begon goed zodra ik een gun pakte werd het feestje echter gruwelijk verstoord. Dezelfde artifacts die ik met mijn oude kaart ook had alleen 100 X erger .

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v232/Luxzenburcht/artifacts2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v232/Luxzenburcht/artifactsroyaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v232/Luxzenburcht/artifacts3.jpg

Dus weer terug na de research,

Mobo bios flash na 2.3
Driver update van via p800 ultra chipset
Mem test voor 2 uur gedraaid met een boot cd
Pc uit elkaar gehaald en eventuele stof verwijderd
Voedings spanning gecontroleerd , CM 520 . 12 volt lijn schommeld tussen de 11.90 (idle)-11.37 (load).
Temperaturen zijn normaal , cpu word niet warmer dan 39 graden .

Left 4 dead 2 opnieuw geinstalleerd en gestart, weer alle settings high en 1680*1050 .

Het was al laat op de avond, maar ik weet zeker dat ik geen lsd oid heb gehad. Zo zag het er uit, een beetje hippy achtig met roze aurora's overal . Mja het was irritant maar niet onspeelbaar, dus verder gegaan.

Helaas weer dezelfde artifact's zodra het terug kwam, deze artifacts kwamen ook in red alert 3 en company of heroes . Team fortress 2 ging goed maar zodra er een raket, pipe voorbijgevlogen kwam weer die arti's .

Fear vreemd genoeg draaide geweldig , test ging vloeiend en geen arti' s in beeld. Ook fear spelen ging normaal .

Heb de dag erna even er niet meer na gekeken, windows werkte wel goed. Surfen , muziek luisteren werkte allemaal. Toen ik een mp 4 bestand wou afspelen crashte de videokaart , kwam gelukkig terug met een recovery .
Dus ja, dan maar eens formateren en een nieuwe windows 7 erop . Jammer dat er geen full format optie meer is maar dat terzijde.

Left dead gestart en......

Wohoooo het werkt 8 x msaa 16 x antr (?) ultra high 1680*1050 , regen zag er nog nooit zo vet uit zeg :)
Temperaturen blijven inorde .
Tf2 doet het ook weer .

Kortom na al mijn geblaat, wil ik dit even kwijt :

Asrock ruleert :)

(*bij deze klop ik officieel op een houten tafel, zodat hij het niet alsnog begeeft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wel een beetje zonde zo'n kaart op zo een beperkt mainboard.
Ik heb deze zelf ook gehad en overgestapt naar een Asus P5KPL, het vershil in performance was vrij groot.
Dan weet je iig dat je nog sneller kunt met alleen een nieuw mobo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Nog even een late aanvulling.

Naar het blijkt zijn source games (left 4 dead, Team Fortress 2 ) niet echt veeleisende spellen, deze konden ook zonder problemen langer draaien .

Toen heb ik Modern Warfare 2 gekocht welke toch andere koek is voor me systeem. De eerste 3 missies gingen prima maar in Rio begon de ellende. Op een geven moment zwart beeld, gluid liep verder en daarna een de melding : "The Driver has stopped Working and Successfully Recovered " .

Zelfs met alle settings op low kreeg ik iedere keer dit probleem. Ook bioshock vond het allemaal niet leuk, deze crashte gelijk bij het intro scherm (horziontale streepjes en flikkeringen). Wanneer ik bio shock echter snel opstarte en meteen begon met spelen gaat het goed. Voldoende FPS en de graphics zagen er strak uit.
Kom je echter bij een vending machine of pak je een plasmid op gelijk weer die strepen en een crash naar de desktop.

Bij mp4 bestanden wou het in de windows mediaplayer ook wel fout gaan, weer de horizontale strepen en de melding : "The Driver has stopped Working and Successfully Recovered " .
Met VLC hoefde ik het helemaal niet te proberen daar kreeg ik meteen strepen en een crash.

Na het openen van catalyst control center zag ik bij avivo video precies dezelfde flikkeringen.

Dus dan maar google, veel mensen met windows vista hadden dit probleem ook en scheen te komen door een windows update. Aangezien ik 7 heb zit die update er niet meer in of is inmiddels gepatched, dus helaas geen optie.

Ook was er het advies om de "TDR timeout" in het register uit tezetten. Dit bracht wel het nadeel met zich mee dat er meteen een BSOD komt en geen gpu recovery en dat het eventueel hardware kan beschadigen.

Aangezien het geld niet op me rug groeit heb ik besloten deze stap even te negeren en alleen in het uiterste geval te gebruiken.
Omdat het zo druk was op me werk ben ik op internet gaan zoeken naar : HD4890 asrock 4 core dual vsta. Bij pagina 16 had ik een goeie hit. Een gebruiker op tomshardware had precies dezelfde symtonen als ik , helaas vond ik daar geen oplossing bij omdat dit topic al verouderd was en niet meer beantwoord werd.

Wel werd er een site genoemd die een custom bios maakte. http://www.pctreiber.net/ _/-\o_

Me duits is verschrikkelijk maar gelukkig was het toch volgbaar. Blijkt dat er een uber gast is die een custom bios schrijft voor dit mobo en ook voortdurend update.

Zo is het mogelijk met dit bios om stabieler te overclocken (Geen wonderen maar het gaat wat beter volgens de gebruikers ) en is het mogelijk om 4 GB RAM te plaatsen in plaats van maximaal 2 GB (hier word dan wel maar 3.3 GB van herkend ook al is het een 64 bits besturings systeem)
Wat mij het meeste aansprak was dat het mobo met die bios ook een HD5890 ondersteunde, ja dat leest u goed een HD5890.

[Schaammode] Dus vol goede moed de bios gedownload en als iso op cd gebakken, pc geboot en gestart. Goede tijden met een windows 98 DOS modus :), naar cd gegaan en de flash gestart. Start op "Do you wish to continue? Do not turn off the pc " : JAAAAAA :9~ ......

Zoooonneee grote vuurbal jongeeee...., nee dat niet gelukkig maar in feite kwam het hier op neer : You tard, if you do something like a bios flash then make sure you have the correct version. Setup will abort .

Zo stond het er natuurlijk niet.Maar dat zou er wel moeten staan :) [/Schaammode]

Dus de goede geflashed en pc opnieuw gestart, CMOS error dus dan naar de setup en default herstellen. Windows start nog gelukkig . Gelijk Bioshock en aangezwengeld en ja hoor, de strepen zijn weg.

Ik lees best veel op tweakers en zie veel negatieve reacties over budget asrock producten. Ik heb dit bordje nu bijna 2 jaar en ik begin hem steeds meer te waarderen :) .Ik heb er toendertijd geloof ik 58 euro voor betaald en nog steeds voldoet ie aan me wensen.
OK, de officiele ondersteuning voor dit mobo is er niet meer. Dat kan ik ook prima begrijpen , maar met sites zoals pctreiber is dit toch weer een pluspunt.

Modern warfare 2 is trouwens een zeer vette game :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste