Asrock 4CoreDual-VSTA ervaringen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

overbodig...

[ Voor 96% gewijzigd door DaOverclocker op 05-06-2007 17:19 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik haal zonder moeilijke settings 285 MHz FSB.

- Disable spread spectrum >
- Zet de klok voor PCIe vast op 100MHz
- Zet de klik voor PCI vast op 33.33 MHz
- Disable automatic DRAM timings en stel je geheugen manual in naar wat het echt is.
Ik heb dit allemaal gerprobeerd, geheugen op cas5552t en 266mhz. maar maakt niets uit. Met een 235fsb bus reboor het syteem als ie net 3 seconden windows aan het laden is....
Tkan zijn dat mijn pci/agp lock niet werkt? Ik zal eens een memtest boot cd maken, kijken wat die doet op 235fsb.

Update:
1 module eruit, werkt prima op 235fsb.
andere module eruit, werkt ook prima op 235fsb.
Beide modules er weer in, alleen dan andersom, werkt ook op 235fsb.
Zit nu op 265fsb te testen, orthos, prime, werken allemaal prima :s
Mem draait alleen op 1:1 op 55515-2t. Das wel beetje langzaam, maja....

heb nu 35 sec in Cinebench2004 in de dual render, en 29,0 sec in superpi 1mb.
En dat op 9x265=2400mhz.

Ik begrijp echt niet waardoor ie nu ineens wel schijnt te werken.
Het enige rare is nog dat ik nog steeds niet in de bios, safe and exit kan doen, dan boot ie echt niet meer. Dat kan alleen op 200fsb. machine resetten, of gewoon aan en uit zetten wil dan wel. Dus er is nog wel iets vreemds aan de hand.

edit:
Kijk kijk kijk :)
Nu komt ie goed van de grond! pci-e staat nu ook op 99mhz, misschien maakt dat ook wat uit.
9x290=2600mhz
26,6 superpi 1m
32sec cinebech :)
ddr2@290mhz cas44412-2t= 7400mb/sec in Everest

edit2:
hoger dan 291mhz bus kom ik niet :( dan komt ie niet verder dan "DUAL CHANNEL MODE". hetzelfde geld voor 300 en 310 mhz bus....
Alleen 26,6 sec superpi 1m @ 2,6ghz lijkt me wat langzaam. Zou kunnen komen door mijn 1mb cache natuurlijk.

ps. zo mijn hele core duo overclock geschiedenis in 1 post :)

[ Voor 44% gewijzigd door DaOverclocker op 05-06-2007 17:19 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik kort geleden XFX 7950GT AGP videokaart gekocht heb en nu ook een snellere processor wilde was ik op zoek naar een geschikt moederbord. Al zoekend kwam ik ook bij dit bord terecht en vond ik deze discussie.
Inmiddels heb ik het moederbord, een Intel Core2Duo E6600 en 2x1GB DDR2 geheugen aangeschaft en wil het morgen gaan installeren. Ben overigens vooralsnog niet van plan om te gaan overklokken, ook al omdat ik nog een behoorlijke leek ben op dat gebied. Ik heb echter 2 vragen en hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven:
1) Onder de Processor FAQ's (PMG FAQ
waarnaar hierboven al eens gelinkt werd, lees ik mbt Windows (zonder opnieuw Windows te installeren):
"..dan moet je even handmatig aan de drivers sleutelen. Wel van tevoren backuppen voor het geval het misgaat en je alsnog moet herinstalleren. In Device Manager->Computer zal "ACPI Uniprocessor PC" staan. Verander daar de 'driver' handmatig in "ACPI Multiprocessor PC."
Is dit bij de door mij gekochte processor ook nodig en hoe doe je dat precies ? Ik zag nu wel bij Computer Uniprocessor PC staan, maar hoe verander je dat dan handmatig ?
2) Wel Bios is aan te raden, gewoon de laatste 1.80 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:24:
Omdat ik kort geleden XFX 7950GT AGP videokaart gekocht heb en nu ook een snellere processor wilde was ik op zoek naar een geschikt moederbord. Al zoekend kwam ik ook bij dit bord terecht en vond ik deze discussie.
Inmiddels heb ik het moederbord, een Intel Core2Duo E6600 en 2x1GB DDR2 geheugen aangeschaft en wil het morgen gaan installeren. Ben overigens vooralsnog niet van plan om te gaan overklokken, ook al omdat ik nog een behoorlijke leek ben op dat gebied. Ik heb echter 2 vragen en hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven:
1) Onder de Processor FAQ's (PMG FAQ
waarnaar hierboven al eens gelinkt werd, lees ik mbt Windows (zonder opnieuw Windows te installeren):
"..dan moet je even handmatig aan de drivers sleutelen. Wel van tevoren backuppen voor het geval het misgaat en je alsnog moet herinstalleren. In Device Manager->Computer zal "ACPI Uniprocessor PC" staan. Verander daar de 'driver' handmatig in "ACPI Multiprocessor PC."
Is dit bij de door mij gekochte processor ook nodig en hoe doe je dat precies ? Ik zag nu wel bij Computer Uniprocessor PC staan, maar hoe verander je dat dan handmatig ?
2) Wel Bios is aan te raden, gewoon de laatste 1.80 ?
1) Dit werd bij mij automatisch gedetecteerd. Keertje rebooten en klaar.
2) Ik heb 1.80a en die werkt prima (=1.80 met hack voor speedstep)

Is het allemaal gelukt?

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

nieuwe bios : versie 1.80c

"Datiert auf den 6.8.2007
4CoreDual-VSTA BIOS L1.80 REV:c

Das Bios ist ein Betabios von ASRock auf des Basis des offiziellen Bios 1.80. Das Bios sollte Enhanced Halt State (C1E), Speedstep und Thermal Throttling unterstützen. Ebenso wurde das alte Regelverhalten der Lüftersteuerung wieder hergestellt. Achtung, hierdurch kann es unter Umständen zur Überhitzung der Northbridge kommen.

Bei dem Bios handelt es sich um ein Betabios"

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Niet gebruiken dus als je zeker wil zijn van een foutloze bios, want die 1.80c is een beta versie :P

En ik heb een 4CoreDualVSTA bordje besteld bij cool-prices, zou deze maand nog mijn kant op moeten komen denk ik :P

[CORRECTIE: hij komt morgen al :D]

[ Voor 8% gewijzigd door Murk op 18-06-2007 16:51 . Reden: Eventjes bewerken ja. ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Als er nou eens een fix kwam voor hoger dan 292 fsb :)
Bord draait hier trouwens 100% stabiel op 292mhz bus @coreduo 2160.
Zowel met een AGP kaart gedraait als nu met een pci-e.
Ik heb nog een paar keer geprobeerd te booten met 295mhz bus, maar hij blijft echt hangen op de hardeschijf detectie. Het systeem post zelfs gewoon nog op 330mhz bus. Ik heb aan verschillende instellingen wat zitten sleutelen, maar thielp niks.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

de 4coredual heb ik binnen :+)
Nu een vraagje: wat is het beste stabiele bios, zo nieuw mogelijk, is dat 1.80a? Moet hem nog in de pc plaatsen maar het wordt dan de volgende config:

mobo: 4coredual vsta
Cpu: 3ghz p4 516 oid
geheugen: 2x512 mb ddr-ram PC 3200
Graka: ati x1650pro (AGP 8X)
Hdd: 250gb s-ata schijf

Bij voorbaat dank.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08 19:23
ik heb 1.80a net en werkt prima! beta begin ik maar liever niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord draait op 280 MHz FSB.
Geheugen DDR2 (2 X 1 GB MDT 667) ingesteld op 667, maar na controle met cpuZ blijkt het maar te draaien op 280 X 2 dus 560 MHz. Waarom blijft dat geheugen niet op 333 staan zodat ik de specificaties haal van het DDR2 geheugen zijnde 667 MHz ?
Bios versie is aktueel 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
Bij 1.4 zou ik zeker naar bios 1.8 gaan.

[ Voor 79% gewijzigd door swel op 20-06-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
bij mij staattie op 10 x 200 tot ongeveer 260 (stabiel) met geheugen op auto.
resultaat daarvan is 2,6 Ghz corez en 1000Mhz FSB.(4x250)
ben nog een beetje aan het tweaken ermee..

[ Voor 15% gewijzigd door swel op 20-06-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

ik heb vandaag ook dit moederbord besteld en 2x 1gb ddr667

gaat em gebruiken icm c2d e4300 en x1950 pro.

We gaan wel zien wat ik ermee kan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:12
Ik heb het bordje ook draaien icm E4300 @ 2,5GHz, 2x1GB Kingston Valueram 667 en een X800XT PE deluxe (AGP kaartje van ong. 3 jaar oud).

Is hier iemand die een 8600gts op dit bordje heeft draaien? En zou diegene dan ook even de 3d mark 06 score kunnen posten :)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

http://mycom.nl/Products/...B_DDR2_5400C4/111923.aspx

Is dit geheugen aan te raden voor de 4CD? Aangezien het standaard op 675 mhz staat..(Enfin, kan het altijd nog op 667 zetten.) Maar is dit wel een goede set modules van corsair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:26:
http://mycom.nl/Products/...B_DDR2_5400C4/111923.aspx

Is dit geheugen aan te raden voor de 4CD? Aangezien het standaard op 675 mhz staat..(Enfin, kan het altijd nog op 667 zetten.) Maar is dit wel een goede set modules van corsair?
Zelfde setje maar dan van Coolprices draait hier prima icm een E6600. Of het goed geheugen is weet ik niet, maar garantie is (beperkt) levenlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik heb de gok ook gedaan :). Ik was de standby perikelen met mijn oude PC meer dan zat en hoop dat deze het wat soepeler ondersteunt. Ik heb het samen met een Core2duo 2160 en 1 1GB kingston ddr2 module besteld.

GEweldig dat dit bord AGP en PCI-e heeft. Kan ik voorlopig nog mijn 9700pro blijven gebruiken. Later zal die vervangen worden door een ATI 2xxx of een 8500 van Nvidia en komt er nog 1GB DDR2 bij ivm H264 decoding en windows Vista.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Idd, goedkope upgrade he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

ik had weer het geluk dat ik een doa kreeg ... is weer terug naar de winkel ... hopenlijk deze keer wel een goede .... kreeg gewoon geen beeld met het bord. 3 verschillende agp kaarten geprobeerd ... een pentium D erop gezet ... e4300 erop gezet .. maar nee ... nou ja .. hopen op wat beters eind deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ook ik behoor tot de 4coredual-vsta club nu,

aangezien ik geen 800 wilde uitgeven en toch wel vooruit moest omdat een xp1800+ nou niet echt meer kan besloot ik om dit bordje te kopen icm met een e6300

Core2Duo E6300
Asrock 4CoreDual-VSTA
Dane Elec - 1GB DDR400
3ware 7008 - 2x 80gb raid 0
1x 80gb sata
Geforce 7600GS AGP

het spul draait prachtig en heb tot nu toe niks aan te merken
maja ik ben dan ook nog niet aan het overclocken ed.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

dynosu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:06:
ik had weer het geluk dat ik een doa kreeg ... is weer terug naar de winkel ... hopenlijk deze keer wel een goede .... kreeg gewoon geen beeld met het bord. 3 verschillende agp kaarten geprobeerd ... een pentium D erop gezet ... e4300 erop gezet .. maar nee ... nou ja .. hopen op wat beters eind deze week
dit probleem had ik eerst ook, geen leven in te krijgen
maar ik had dan ook de verkeerde stekker op de p4, toen ik dat besefte was ik bang dat ik hem al gesloopt had.
goeie stekker erin gezet, en hij ging aan, maar geen post.....
3 agp kaarten geprobeerd, nog niks, die kaarten in andere pc geprobeerd, deden het wel.
nadat ik de 7600gs in de oude pc had gehad en terug in de nieuwe toen bootte ie wel _/-\o_

raar maar waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

CrankyGamerOG schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:26:
[...]

dit probleem had ik eerst ook, geen leven in te krijgen
maar ik had dan ook de verkeerde stekker op de p4, toen ik dat besefte was ik bang dat ik hem al gesloopt had.
goeie stekker erin gezet, en hij ging aan, maar geen post.....
3 agp kaarten geprobeerd, nog niks, die kaarten in andere pc geprobeerd, deden het wel.
nadat ik de 7600gs in de oude pc had gehad en terug in de nieuwe toen bootte ie wel _/-\o_

raar maar waar 8)7
Ik had hetzelfde geprobeerd als jij maar helaas had ik niet het geluk .... ik had die agp kaarten even in de pc van me moeder gestopt en daar deed ie het nog ... mja de winkel zou een nieuwe op sturen ... nu hopen op meer geluk ... oh en ik had zeker weten wel de goede stekkers erin gestopt :D zulk soort dingen controleer ik altijd een paar keer ... heb ik op de pijnlijke manier moeten leren (pijnlijk voor me portomonnee dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Een nogal domme vraag waarschiijnlijk, maar hoe zorg ik voor extra S-ATA aansluitingen? De 4coredual heeft er 2, en ik heb een harde schijf op s-ata alsook een DVD rewriter en een aparte DVD speler. Hoe kan ik dus een extra s-ata aansluiting erbij krijgen, moet dat dmv een controller van pakweg 60/70 euro ? Hoop het toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je heb al s-ata controllers voor 20euro
Even goed zoeken en je vind ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, de mijne doet het prima :). Zowel met 512MB oud geheugen, als met 1024 DDR2 geheugen. Ik denk dat ik deze setup even laat zoals-ie is.

Ik heb alleen nog dat stanby nog niet helemaal 100% standby is. Ik wil dat de CPU en videokaart ook uitgaan. In de bios kan je op dat gebied niet zo heel veel instellen.

Verder vind ik ook dat de fan wat lawaaiig is. En ik was ook onaangenaam verrast door de 4pins fanaansluiting. Ik heb al ontdekt dat de blauwe draad niet echt nodig is, dus ik heb er lekker een zalman fanmate tussen gehangen (kicht gemod zodat de 4pin stekker van de stock cooler past) en nu issie weer lekker stil :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:44:
je heb al s-ata controllers voor 20euro
Even goed zoeken en je vind ze.
Ja, maar heb je ook s-ata II controllers voor 20 euro? Die zijn dus mooi wél 70 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

vandaag het moederbord weer terug gekregen. In me oude kast geschroeft ... weer het oude gedrag. Ik neem dat bord mee naar me werk, schroef em daar in een kast. stop de proc erin die het eerst ook neit deed (pentium d 950). Verrek het ding doet ut ...
Denk dat er iets in me eigen kast niet helemaal lekker meer is ... vandaag even andere kast oppikken ... windows xp erop knallen en gaan met die banaan. Eindelijk heb ik ut voor elkaar ... duurt een paar weken maar dan heb je ook wat :D

edit:

Gisteravond het moederbord in een nieuwe kast gezet. en gaat nu als een speer :) Ben zeer blij met dit moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door dynosu op 06-07-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 10:16
ik heb sinds een kleine week ook dit moederbord icm e4300 en kingston value ram (667 mhz) en mijn oude agp ( radeon 9550 ) en een artic freezer pro 7
nu ik zit met een probleem ik heb hem nu oc'd tot 290mhz en met orthos is hij stabiel ( de kernen komen maar tot 50°c dus das ook goed ) maar soms ( in windows xp en vista ( beide 32bit ) )als ik bvb een progama start of tijdens een instalatie van een spel de dvd verander slaat hij uit hij wacht eventjes en start opnieuw op
ik heb al de bios geupdate van 1.60 naar 1.80 ( die van asrock zelf ) maar zonder resultaat
verder van de rest een prachtig moederbord :)
oja op 267mhz deed hij dit ook ( en maar was wel stabiel op orthos :? )
alvast bedankt
edit : ja nog iets als ik in de bios de voltage van mijn graka op high zet zou ik dan mijn graka hoger kunnen ( met software ) overclocken ????
en hoe kan ik de multiplier van fsb naar ram verhogen ??
( wou voor dit geen nieuwe topic maken )

[ Voor 14% gewijzigd door sven93 op 08-07-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broertje82
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10-2023
Beste overklokkers,

kan iemand mij mischien helpen???Ben een beginnende overklokker!
ik heb de volgende opstelling:
Asrock 4coreDual-vsta
Processor: E6600 conroe
2x 1gb Geil DDR2 4300 533MHz
Artic Freezer 7 Pro
geforce 7800 gs agp

Heb mijn FSB async nu op 290 staan wat dus betekend een snelheid van 2600 MHz.

Nu is mijn vraag hoe ik mijn geheugen ook sneller kan laten lopen? Mijn computer loopt zeer stabiel op het moment en de temperatuur van de processor is standaard tussen de 30 en de 32 graden.

Is het trouwens mogelijk om de FSB nog te verhogen ik durf het namelijk niet aan.

Groeten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de
- Asrock 4coreDual-vsta
- Intel e4400 (vanwege de multiplier van 10)
- 2 * kingston valueram 667 MHZ

Nou vraag ik mij af, omdat de CPU veel meer MHz kan hebben, of het niet mogelijk is om de multiplier te verhogen. Dan heb je minder met de FSB te maken. Is het niet mogelijk met een mod op de CPU of een gecrackte bios oid? En waarom heeft niemand geheugen synchroon met FSB te lopen, dat levert toch veel meer winst op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Zou de e6750 ook op dit plankje draaien?

Als ie de bus snelheid niet haalt, maar wel de snelheid van de e6600 heb ik daar geen moeite mee, maar is meer voor de toekomstige upgrade, mijn budget laat nu maar € 250 toe, dus een CPU en mamaplankje.

{ Specs huidige systeem:
MSI KT4
AMD XP 3000+ met zalman
Club 3D 7600GT 256MB AGP
1GB DDR 400
2x 512MB DDR 400 }

spul wat over blijft verkoop ik om DDR2 1GB modules te kopen

[ Voor 27% gewijzigd door GeBas op 11-07-2007 12:10 ]

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:10:

Nou vraag ik mij af, omdat de CPU veel meer MHz kan hebben, of het niet mogelijk is om de multiplier te verhogen. Dan heb je minder met de FSB te maken.
Nee want de multiplier staat locked op 10 ( de multi verlagen lukt wel )
enja warom minder fsb op je mobo laten rondlopen , dan werkt e geheugen ook minder snel he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

GeBas schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 07:39:
Zou de e6750 ook op dit plankje draaien?

Als ie de bus snelheid niet haalt, maar wel de snelheid van de e6600 heb ik daar geen moeite mee, maar is meer voor de toekomstige upgrade, mijn budget laat nu maar € 250 toe, dus een CPU en mamaplankje.

{ Specs huidige systeem:
MSI KT4
AMD XP 3000+ met zalman
Club 3D 7600GT 256MB AGP
1GB DDR 400
2x 512MB DDR 400 }

spul wat over blijft verkoop ik om DDR2 1GB modules te kopen
volgens de cpu support list niet

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=

je kan het proberen maar ik zou het risico niet lopen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

dynosu schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:03:
[...]

volgens de cpu support list niet
Zover was ik ook al ;-)

vandaar mijn vraag...

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
mss met een bios update he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

hoe de **** stel je het geheugen in (kwa snelheid)
ik kan wel de latencies ed vinden maar neeeeeergens waar ik me mem snelheid kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
ja zou ik ook graag weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

(in de DualVSTA is het) BIOS - Advanced - Chipset Configuration - DRAM frequency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 13:04
;) Goeiedag Mensen, Ik verveel me weer eens om half 5 in de ochtend in mijn vakantie..
k heb ook de 4core-dual Vsta maar dat bord ondersteunde toch niet geheugen hoger als pc5300?? dat is wat ik uit de handleiding kon halen, maar soms zie ik op bepaalde websites en ook bijv. bij de 775dual-vsta topic met ervaringen mensen met pc6400 bijv. hebben jullie ervaring daarmee? en werkt het goed?

op het moment haal ik zelf dit na een half uurtje spelen in me bios...
Zelf heb ik 2x Corsair Cm2x1024mb-5400C4 (pc5400) draaien in dual channel..
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/7344/testje1tg7.jpg

ik kom ook niet hoger dan de FSB van 300 met mijn asrock 4CoreDual-Vsta, want wanneer ik de FSB hoger als 300 zet start mijn pc niet meer op, blijft het beeld zwart boot het totaal niet..
Sisoft, everest, geven verschillende waardes aan met de bus snelheid en temp etc, in me bios is de cpu 10 graden warmer dan in de programma's??? hebben jullie ook verschillende waardes?? 8)7
trouwens, ik heb een arctic freezer 7 pro, koelt die voldoende genoeg bij een corespeed van 2,7 ghz?

vriendelijke groeten ben benieuwd of er iemand over de 2,7 ghz op dit boord gekomen is?

Setup is trouwens
CPU : E4300, 1.8 GHZ ( @ 2,7 GHZ)
Geheugen: Corsair TWIN2X 5400C 675mhz (2 x 1024mb) wat dus jammer genoeg niet hoger dan 2x300 loopt max op het moederbord hier.
GPU: AGP Gainward Bliss silent 7800GS 512MB DDR3
Kast: Cooler Master Centurion 5
Voeding: CoolerMaster Real Power M520 Modular (520 Watt)

[ Voor 1% gewijzigd door C3kChennie op 04-09-2007 02:57 . Reden: upgrade systeem, bijwerken.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sven93 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:06:
ik heb sinds een kleine week ook dit moederbord icm e4300 en kingston value ram (667 mhz) en mijn oude agp ( radeon 9550 ) en een artic freezer pro 7
nu ik zit met een probleem ik heb hem nu oc'd tot 290mhz en met orthos is hij stabiel ( de kernen komen maar tot 50°c dus das ook goed ) maar soms ( in windows xp en vista ( beide 32bit ) )als ik bvb een progama start of tijdens een instalatie van een spel de dvd verander slaat hij uit hij wacht eventjes en start opnieuw op
ik heb al de bios geupdate van 1.60 naar 1.80 ( die van asrock zelf ) maar zonder resultaat
verder van de rest een prachtig moederbord :)
oja op 267mhz deed hij dit ook ( en maar was wel stabiel op orthos :? )
alvast bedankt
edit : ja nog iets als ik in de bios de voltage van mijn graka op high zet zou ik dan mijn graka hoger kunnen ( met software ) overclocken ????
en hoe kan ik de multiplier van fsb naar ram verhogen ??
( wou voor dit geen nieuwe topic maken )
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook dit moederbord icm e4400 en kingston value ram (667 mhz). De e4400 loopt op 10 * 296 en word stressed 55 graden. Het geheugen heb ik op 1:1 lopen (3,3,3,8)
Het is allemaal stabiel behalve wanneer ik iets met de DVD speler doe. Ik denk dat het iets te maken heeft met de IDE controller. In het bios heb ik IDE op normal en high gehad en met beide het probleem van het uitspringen.
Ik heb ergens gelezen dat het omwisselen van de hd en dvd speler (IDE1,IDE2) het probleem kan oplossen. Ik zal dit vanavond even proberen.
Ook heb ik getest welke timings nu sneller zijn met het kingston geheugen, en wat ik nu heb, 296 MHz, met timings 3338 is sneller dan asynchroon 360 MHz (44412). Scheelt 0.1 in Superpi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
hmm zou er iets kunnen mis lopen als ik de timings verander ( heb nog geen ervaring mee )
enja nu is het gedaaan met rebooten en heb nog niets verandt :S hopelijk doetie het niet meer hmm kga ook nog es proberen om 6mhz er meer uit te halen zit nu op 290 das dan toch 54mhz sneller he :P
enja zit nou juist te denken kan het niet zijn om dat de NB niet genoeg stroom krijgt dat hij op meer dan 300mhz instabiel word ??
enja zijn er nog nieuwe biosen uitgekomen ??? ( jullie vinden dat sneller dan ik :X |:( )

[ Voor 28% gewijzigd door sven93 op 20-07-2007 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

beetje zitten klooien met o/c van dit bord enzow ... had ook een tijdje een hitte probleem met mijn x1950 ... nieuwe kast + coolers gekocht en alles was weer in orde ...

heb de 4coredual-vsta met een 4300 dus op dit moment ... de e4300 draait @ 2.4 ghz met me geheugen op 266mhz. draait netjes 1:1. Tis super stabiel en werkt snel zat :) Dus van mij geen klachten meer over dit bordje :D

[ Voor 6% gewijzigd door dynosu op 26-07-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 06:02
Vanaf beta bios 1.84 worden de ATI HD2400/HD2600 kaarten ondersteund op de 4coredual-vsta, via support2@asrock.nl kan je deze bekomen. Vanavond test ik het even uit met een asus 2600xt (gddr3 versie) die ik als een HTPC ga gebruiken...
M'n 2900xt werkte op het eerste zicht wel met een oudere bios maar in 3D mode liep het allemaal fout met vlakken en lijnen die er niet horen te zijn (getest in COJ)

[ Voor 26% gewijzigd door ncodr op 26-07-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

kan iedereen eens vertellen hoe hoog ze kunnen komen met de FSB ?
bij mij kapt het ermee bij de 290, wat ik wel jammer vind, ik kan me herrineren dat de e6300 op een msi bordje eenvoudig naar de 333 kon
is er al iets bekend over die nieuwe beta bios ? kunnen we daar met de vcore rommelen ?

@hierboven op welke settings krijg jij hem op 300 ? (je hebt weliswaar een e4300 maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
merci dat je dit meld want mijn 2400xt komt bijnaa ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik heb zelf ook er een. Werkt goed geduurende de relatieve korte periode dat ik ermee speelde. De e6420 en de 6800 gs draaien goed. Alleen is mijn 1.5 gb ddr1 pc2700 een grote bottleneck maar dat ben ik van plan te upgraden naar ddr2 zodra ik uit turkije kom. Word alleen dan moeilijk om ram uit te kiezen omdat alle reviews zo oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik heb dit bord zojuist succesvol geimplanteerd in mijn nieuwe pc, met alles erop en eraan. Voor de mensen die een nieuwe cpu ventilator zoeken en dan ook een goede, kan ik de Zalman 9500 aanraden. Deze is als beste getest door hardware.info en door verscheidene andere hardware-sektes ( :D ). Twijfel was er bij over de ruimte voor de koeler, want de passieve northbridge-koeling van de 4coredual-vsta leek akelig dichtbij.
Viel echter reuze mee! Dus heb je nog een top koeler nodig voor je overclockwerk, neem dan die zalman 9500, hij werkt hier zeer goed :)

Ik ga uiteraard ook de envelop aanduwen door de FSB op te schuiven, jullie horen meer van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

FSB opgeschroefd naar 270 mhz en loopt natuurlijk erg stabiel. Nu wil ik hem wel gaan laten zweten, maar ik weet niet wat ik doen moet als hij bv op 310 mhz staat en hij niet meer wil booten? Want dat "hij boot niet meer" wat je vaak hoort bij oc-ers, betekent dat dat je dan ook niet meer in het bios kan komen of dat nog wel?

En waarom veranderd de snelheid van me geheugen ook mee? Hij ging van 333 mhz standaard (ddr2 op 667Mhz) naar 310 mhz toen ik de fsb van de e4400 op 250 mhz zette, en nu ik hem op 250mhz heb gezet ging het geheugen naar 338 (675mhz effectief)!??

help :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:29
Ik krijg hem niet hoger als 286 fsb met een e6600, zet ik hem hoger boot ie wel ma blijft ie na 2048 mb dual channel ok hangen.

Wanneer je in de bios die boot failure guard aan laat staan zet ie na enkele resets (geloof 3 x) alle standaard settings terug. Ik ook zou graag willen weten hoe mensen de fsb op 300 hebben gekregen, heb vanalles geprobeerd zonder succes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik vrees en vermoed dat je de beruchte FSB-wall geraakt hebt... (FSB-wall = wat je ook doet, 2V op je mobo, ram-timings op 6-6-6-10-2T en divider omlaag, je FSB weigert botweg iets hoger te gaan... )
Limiet van je chipset, en eigenlijk niks aan te doen... Wellicht kun je met 1 reepje RAM proberen, maar ik denk dat het niet veel uithaalt

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

de 4CoreDual staat maximaal 340 mhz toe als ik het goed lees in het bios? Waar komt die wall dan vandaan? Er zijn zat mensen die zelfs met een e4300 hun fsb op 300 hebben gekregen op dit bord.

Misschien dat de nieuwste biosversie erop zetten helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

hoe kom jij erbij dat de max van dit bord 340 is ? als dat zo is dan wil ik wel weten hoe (ik heb nog geen bios geflashed)

ik heb namelijk 667 mem, zou heerlijk zijn als ik me e6300 op 333 kan laten lopen, in sync.....

max wat ik nu kom is 285, erna blijft ie hangen in de post

het kan niet aan de proc liggen (jah kan wel maar lijkt me onwaarschijnlijk) omdat ik alle e6300 met gemak op 333mhz heb gekregen tot nu toe (weliswaar met ander moederbord)
luxzenburcht schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:44:
Ik krijg hem niet hoger als 286 fsb met een e6600, zet ik hem hoger boot ie wel ma blijft ie na 2048 mb dual channel ok hangen.

Wanneer je in de bios die boot failure guard aan laat staan zet ie na enkele resets (geloof 3 x) alle standaard settings terug. Ik ook zou graag willen weten hoe mensen de fsb op 300 hebben gekregen, heb vanalles geprobeerd zonder succes helaas.
ik kom dus pcies net zover, waarschijnlijk echt de max van het bordje

[ Voor 76% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-07-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Jullie definieeren hier dus precies de FSB-wall... Ondanks dat hij verder zou 'moeten' gaan, doet ie het niet. Spring hoog of spring laag, hij doet ut nie... Die grens verschilt per bord, maar ligt meestal rond eenzelfde waarde. Het is gewoon iets dat uit de verschillen in productie komt, en tja, je klokt over, dus erg veel garantie krijg je vrees ik niet. (Ook CPUs hebben last van zo'n wall... XS leesvoer

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

FreezeXJ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:33:
Jullie definieeren hier dus precies de FSB-wall... Ondanks dat hij verder zou 'moeten' gaan, doet ie het niet. Spring hoog of spring laag, hij doet ut nie... Die grens verschilt per bord, maar ligt meestal rond eenzelfde waarde. Het is gewoon iets dat uit de verschillen in productie komt, en tja, je klokt over, dus erg veel garantie krijg je vrees ik niet. (Ook CPUs hebben last van zo'n wall... XS leesvoer
zoals ik al aangaf, kan het inderdaad de cpu zijn, maar met verschillende cpu op dezelfde wall houd ik het op het mobo, daarbij komt nog eens dat ik zeker 20 e6300 met gemak op 333Mhz heb gekregen op msi bordjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Idd, ligt aan de chipset. Een goede bios zou dit probleem kunnen verhelpen, maar die is er nog niet.
Misschien dat het met de 1.84 wil, maar daar heb ik nog geen resultaten van gezien.
Ik kom tot 293mhz bus met een E2160. Hoger blijft ie hangen na de memory check.
De Cpu heeft ook een wall, maar die ligt echt wel verder dan 293mhz. Zelfde cpu doet in een ander bord nu 370mhz bus. Dat sommingen 300mhz hebben gehaald is gewoon geluk hebben. Iedereen zal gewoon tevreden moeten zijn met max 290mhz voor dis bord. Met met een mp van 9 of zelfs 10, heb je dan echt wel een snelle cpu hoor!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

nieuwe bios is uit btw:

http://www.asrock.com/mb/...p?Model=4CoreDual-VSTA&s=
DaOverclocker schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:46:
Idd, ligt aan de chipset. Een goede bios zou dit probleem kunnen verhelpen, maar die is er nog niet.
Misschien dat het met de 1.84 wil, maar daar heb ik nog geen resultaten van gezien.
Ik kom tot 293mhz bus met een E2160. Hoger blijft ie hangen na de memory check.
De Cpu heeft ook een wall, maar die ligt echt wel verder dan 293mhz. Zelfde cpu doet in een ander bord nu 370mhz bus. Dat sommingen 300mhz hebben gehaald is gewoon geluk hebben. Iedereen zal gewoon tevreden moeten zijn met max 290mhz voor dis bord. Met met een mp van 9 of zelfs 10, heb je dan echt wel een snelle cpu hoor!
ik heb zelf een hyper tx cooler van coolermaster erop zitten in een antec sonata II ... red ik die 290 ook met die cooler/kast? (qua temperatuur bedoel ik dan, weet zelf de max temperatuur niet eens zeker ...)

[ Voor 86% gewijzigd door dynosu op 31-07-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Heb vandaag me e4400 op 297 mhz gekregen (2,97 GHZ), dus die fsbwall is e6300 specifiek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

jbbrans

Murk schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:03:
Heb vandaag me e4400 op 297 mhz gekregen (2,97 GHZ), dus die fsbwall is e6300 specifiek??
Nee die verschilt van moederbord tot moederbord.
Mijn E4400 ging niet verder dan 285.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
nieuwe bios geeft me wel wat meer stabiliteit maar boven de 300 schokt m'n muis bijvoorbeeld..
draai nu m'n e4400 op 280, 3-3-3-5 en ga nu testen.
superpi doet 1M een seconde sneller (21sec). als dit stabiel blijft lijkt me 280 wel voldoende voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
ok juist es zitte zoeken en hbe hier de 2.00A gevonden maar ik kan geen duits en dus weet ik niet wat deze meer doet |:( en ja op met mijn e4300 geraak ik echt niet hoger dan 290mhz anders reboot hij weer als ik in windows zit :( heb eens 340mhz gedaan voor de lol maar ie deed gwn niks meer 8)7
en heb eens een email gestuurd voor die bios 1.84 en heb eens gevraagd als ze soms niet wisten voor het te omzeilen ( de wall dan ) en ze zeiden dat ik moest zoeken op internet omdat er sommigen dit mobo beter kennen dan zij :P en ze zeggen dat ze het zelf niet weten :(
maar zal eens goed zoeken je weet nooit he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb het setje van JvS overgenomen, draait prima hier. Nu nog @stock. Net een in place upgrade gedaan van de hardware, mijn oude XP loopt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

@sven93

Heh, ik heb vandaag ook voor de 'lol' zoiets gedaan, maar dan met fsb van 320mhz. Nouja, bleef bij het begin hangen, waar je "Press F2 for setup" ziet staan. F2 deed niks overigens. Moest met een stukje metaal de pinnetjes van CLRMOS1 kortsluiten, since there was no f***king jumper for it...
Maar post die site van 2.00A dan eens? Ik kan wél duits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 06:02
Asus HD2600XT gddr3
E6400 2.13Ghz 1GB DDR PC3200 Asrock 4coredual-vsta bios 2.0

catalyst 7.7 driver 8.391:
3dmark06: 4041 Temp: min 53° max 74° gem. 64°

catalyst 7.7 driver beta 8.4:
3dmark06: 4156 Temp: min 50° max 75° gem 65°

werkt perfect met bios 2.0, geen problemen ondervonden, catalyst zegt netjes dat het een PCIe 4x bus is.

Overclocken op dit bordje is bijna de moeite niet waard, m'n E6400 werkt op een Asus P5K perfect op 400Mhz x8= 3.2Ghz, zelfs op 1.3V default... Op de 4coredual-vsta begint het al moeilijk te doen aan 290Mhz... heeft niks met de CPU te maken volgens mij, eerder met geheugentimings/bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
Overclocken op dit bordje is bijna de moeite niet waard,
mwah 150% voor die prijs is toch zeer zeker wel de moeite waard.......
Maar post die site van 2.00A dan eens?
http://www.asrock.com/mb/............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

wel weer erg jammer vind ik dan
ik weet namelijk zoals ik al eerder zei dat de proc zelf met gemak het kan halen
helaas hebben de bioshackers geloof ik niet zon in in dit bordje, want ik zie geen enkele mogenlijkheid om de fsb hoger te krijgen

bios update is de volgende

2.00 7/30/2007 611.63KB 1.Modify for ATI 2xxx series cards.
2.Modify memory code.
3.Modify for Hercules Fortissimo III 7.1 sound card

@hierboven

geheugen timings lijkt me niet, al stel ik ze superlos in dan nog wilt het niet hoger
en let op ik heb 667 mem, dus het mem word niet eens overgeclocked

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-08-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Nee, daar staan de officiele updates op, alsof ik die zelf niet weet te vinden...

Sven93 had een nieuwere (non-asrock) bios gevonden, 2.00A, en die staat dus niet op de asrock site he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
oeps, my bad...

..................................... 2e result bij Google (je weet wel.. een zoekmachine)
http://www.pc-treiber.net/thread.php?postid=33857#post33857

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ja had heus wel gezocht hoor, alleen om 1 uur 's nachts en dan ben ik geneigd om een en ander over het hoofd te zien.

Zo te zien geeft die 2.00A geen bijdrage aan het verhelpen van de beperkte FSB bereik :(

[ Voor 28% gewijzigd door Murk op 01-08-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

ik heb zelf nu iets vreemds met mijn systeempje

heb een e4300@2.4ghz (267 freq) met mem op 533. Het geheugen is 2x 1gb ddr2 van kingston (valueram).

Zodra ik het geheugen op 667 zet krijg ik die machine niet in windows. Of hij reboot tijdens het windows xp scherm. Of hij reboot vlak na het inlog scherm. Hetzelfde effect met als ik de processor hoger gooi dan die 2.4 ghz. Iemand enig idee?

Op de huidige instelling is de machine wel stabiel en heb er geen enkel probleem mee.

[ Voor 10% gewijzigd door dynosu op 02-08-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Wat voor specs heeft je kingston geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren een PD E-2140 1.6 Ghz op 4core-sata2 moederbord, voordelig setje !

Bij een FSB van 287 Mhz (DDR2 op 667 Mhz = Kingston ValueRam 2x1 GB 667 Mhz) blijft ie lekker stabiel, 2.30 Ghz is rap zat met die cpu.

Blijft ook lekker koel: idle 35 graden, full load 40 graden met stock-cooler en 1x 12cm fan (inlaat) en 2x Nexus 8cm fan (uitlaat).

BTW. op een FSB van 300 is het alsof je WinXP op een 286 draait; beeldje voor beeldje met pauzes van 5 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Full load 40 graden met een stock-cooler? Roflmao. Draai Orthos eens tot 16:00 uur vandaag, en post dan nog eens je temps. Dát is pas full load.

edit;Je hebt wel goede ventilering trouwens zie ik nu pas, 2x 80mm eruit en 1x 120mm erin.. allemaal op de voeding aangesloten?

[ Voor 31% gewijzigd door Murk op 02-08-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Murk: ok tot vanmiddag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, nog mooier !

Na 1 uur en 41 minuten Orthos een stress-temp van 35 graden _/-\o_

Heb vanmiddag niks kunnen doen, moest aan t werk, dus vanavond Orthos gedraaid.

CPU temp is nu idle 27.5 graden, lijkt mij heel netjes !

Ik ga :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ok, kan alleen maar zeggen: zeer nice :)

maarja: [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nogal off topic, hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

om het dan weer ontopic te gooien.... er is een nieuwe betabios uit, de 2.0b
http://www.pc-treiber.net/thread.php?threadid=5562

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
mogelijk oververhitting van de Northbridge...lijkt me geen aanrader.

ik vraag me ook af wat je hebt aan speedstep met een multiplier gelockte cpu..?? iemand?
is dit alleen ivm stroomverbuik? (naar beneden throttelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vraagje:
Als ik via Speedfan mijn Zalman VF700, die aangesloten is via chassis-fan header, qua speed wil aanpassen, dan werkt dat niet. Heeft iemand van jullie dat ook ?
Zit op: Winbond W83697HF Fan 1
Fan 2 is de CPU-fan, die werkt wel met speedfan.
Verder dik tevreden. Draai nu de volgende config:
4CoreDual-vsta
2x 512MB TakeMS PC3200 DDR
E2160@2,4 Ghz.
GF6800 Vanilla, alles unlocked op 400/800 (12600 3dmarks '03)
Bios 1.70

Temps lijken me ok, bij 23c kamertemperatuur heb ik met de stockcooler:
TAT: 48c
Cores:32c
MB:35c
Op idle.

Zit erover te denken om een Freezer 7pro te kopen. Hebben jullie een schatting wat dat qua lagere temps en sound oplevert ?

[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-08-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over ervaringen gesproken: dit is het eerste moederbord waarmee mijn harde schijf niet gezien kan worden in welke linuxdistributie dan ook (PCLinuxOS, Puppy Linux, Debian, Slackware, OpenSuse).

Ook met mijn favoriete partitie editor, GParted, wordt de chipset op 1 of andere manier niet goed uitgelezen....

Voor nood terug naar Windows XP :'(

BTW:
hdd = Samsung HD160JJ 160 GB
mobo = 4core-sata2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm ik heb een beetje rotprobleem met dit bord:
Ik heb een hoge piep in mijn geluid, erg irritant. Was me helemaal niet opgevallen totdat ik de sound hoog zette op headphone stand. Erg irritant, zit op het hele circuit blijkbaar, want je hoort het ook in opnames via de microfoon.
Zal morgen de kast eens openhalen en kijken of er een kabel in de buurt van dat circuit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL, heb je een zgn. digitaal kabeltje van je mobo naar de dvd-drive zitten?

Is namelijk wel vaker een oorzaak van irritante piep en/of ruis.

Gewoon d'r uit rukken...Piep weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

argh ik vind het echt niet leuk dat het bordje niet hoger komt dan die 297, is er dan niemand die dit bios kan hacken zodat we de vcore e.d. kunnen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:23:
KillerAce_NL, heb je een zgn. digitaal kabeltje van je mobo naar de dvd-drive zitten?

Nope, geen audio bekabeling daar.
Misschien de fankabel van de rear-fan. Ik kijk er vanavond na het werk ff naar.
Heb iets vergelijkbaars gehad met de Asus A7N8X-X, maar dat werd opgelost m.b.v. bios-revisie + nieuwe Realtek Drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

Ik heb van 't weekend Vista geinstalleerd op dit moederbord. Hij blijft echter een unknown device houden in z'n device manager met ID: PNPB006, als ik hier op ga zoeken kan ik wel 't één en 't ander vinden over midi poort ofzo maar dat lijkt me niet. Kan geen drivers vinden enz.

Als de onboard sound uit staat dan blijft hij op unknown device staan, dus het heeft niets met de onboard sound te maken (welke overigens stuk is gegaan tijdens de installatie, vage bende, links en rechts was perongeluk omgedraaid, dus zouden we even de kabels in de versterker omwisselen en sinds dien doet één kanaal het niet meer en het andere kanaal komt echt kut geluid uit). We gaan over op een losse soundkaart dus onboard sound mag gewoon uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masteriiz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-06 20:09
De 2.00b bios boot bij mij windows niet in. 2.00a boot prima @305 fsb. Dan maar geen enhanced halt state.... Gaat iemand ooit alle voltages nog unlocken zodat er echt geklooid kan gaan worden met dit bord? (kom met mijn e4300 niet verder dan 2,75Ghz. Begin eigenlijk een beetje te balen, dan is de e4500 misschien een betere keus bij dit bordje.

@de vorige post. Kan best je MIDI poort zijn. Misschien drivers geinstalleerd, daarna bios geflashd? Zet je midi poort uit in je bios, of installeer de VIA drivers nog es.

[ Voor 20% gewijzigd door masteriiz op 06-08-2007 17:47 ]

masteriiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

"Gaat iemand ooit alle voltages nog unlocken"?? Wat is dat nou weer voor vraag.. alsof het het simpelste karweitje van de wereld is dat je in een wip gedaan hebt, maar waar niemand zin in heeft. Is eerder andersom: iedereen wil het, maar het is ongelovelijk moeilijk... Beetje kloten met een potmeter kan iedereen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:23:

Ik ben eruit. Het is de PSU in combinatie met dit mobo :(
Heb Realtek en Asrock al gemailed of dit op te lossen is of dat er ge-rma-ed moet worden.
Geachte heer/mevrouw,

Dankzij wat reserve onderdelen ben ik erachter gekomen dat het veroorzaakt wordt door mijn voeding.
Ik heb een 420W Enlight merk-voeding (High power is de fabrikant, zelfde psu als in Chieftec en Enermax).
Ik lees op meerdere sites dat mensen problemen hebben met deze voedingen i.c.m. realtek onboard sound. Deze veroorzaken storing op de weergave van de onboard sound.
Het is puur een hardware probleem, je hoort namelijk ook storing als je de wave-output en alle andere apparaten mute.

Ik weet niet of jullie er wat aan kunnen doen m.b.v. een bios-update, ik zou het in ieder geval op prijs stellen als dit doorgegeven wordt aan jullie engineers.

Ik heb het voor nu opgelost door een oud Soundblaster 16 kaartje te gebruiken voor online gamen (mircofoon), zodat mensen geen last van mijn sound hebben.
Een nieuwe goede 400+Watt voeding is niet goedkoop, niet echt een optie en eigenlijk ook een paarde-middel.

Ik heb het voor jullie getest op deze manier:

Enlight voeding in 2e pc met een Asus A7N8X mainboard -> (oudere ALC 650 codec) geen noise.
Enlight voeding in 3e pc met een ECS K7S5A mainboard -> (oudere ALC codec)geen noise.

Nieuwe Aopen 350w met Asrock 4CoreDUAL-VSTA -> ALC 880 -> GEEN noise
Nieuwe Trust 370w met Asrock 4CoreDUAL-VSTA -> ALC 880 -> GEEN noise.

Deze onderdelen heb ik standaard voor mijn werk bij me, zodoende heb ik goed kunnen testen.
Ik dacht eerst nog dat het mede veroorzaakt wordt door de belasting op mijn systeem van de GF6800 kaart. Dit is niet zo, met een ATI 9250, die bijna niks verbruikt, OOK noise.

Bij noise handelt het zich om een constante zeurderige , vrij hoge, toon.

Graag hoor ik van u of dit op te lossen is of dat er eventueel een RMA gestart moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Dan is je voeding kaduuk.. misschien net te veel fluctuerende voltages van de 12 volt lijn naar je mobo? Dat zou een overbelast moederbord kunnen veroorzaken met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee lijkt me niet. De Athlon XP combo die hiervoor draaide, slurpte meer power.
Bovendien doet ie het ook als ik alle belasting eraf haal en minimaaql draai buiten de case met alleen een HDD eraan en een low-power AGP kaartje.
Anderszijds zou het best kunnen dat ie ermee kapt. Die voeding is nog van de tijd dat ik er 85 Euries voor heb betaald en 420w veel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

KillerAce_NL schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:31:
Nee lijkt me niet. De Athlon XP combo die hiervoor draaide, slurpte meer power.
Bovendien doet ie het ook als ik alle belasting eraf haal en minimaaql draai buiten de case met alleen een HDD eraan en een low-power AGP kaartje.
Anderszijds zou het best kunnen dat ie ermee kapt. Die voeding is nog van de tijd dat ik er 85 Euries voor heb betaald en 420w veel was.
jah en dus is ie al wat ouder en zou het goed kunnen dat de psu niet meer goed genoeg is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik wacht ff het mailtje van Asrock af, of het boardje RMA mag, als ik dan een nieuwe krijg, weet ik het snel genoeg.

Andere voedingen getest: geen noise, alleen bij heel erg hoog volume..
**sigh**
Nu heb ik alles gemute, Wave op max en output op max. Ik hoor nu alleen nog noise bij extreem hoge volumes. Totdat ik de mic aanzet. De ALC880 codec heeft een verterkte MIC, in mijn geval versterkt die de noise tot ongenietbaar nivo.
Ga RMA aanvragen.

[ Voor 59% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-08-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

is het pci-e x4 duidelijk merkbaar ? tov 16x ?

hier mijn dubio, ik heb er atm een 7600gs AGP in, ik wil deze vervangen door een x1950pro
loont het zich om dit te doen ?
kwa benchmarks wel maar daar word uiteraard op 16x getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja tuurlijk loont zich dat de Ati is dik sneller als die 7600. Dan maakt die 5% snelheidsloss ook niet uit.
Bovendien trekt die 1950 echt niet de pci-x bus vol, gezien de AGP variant bijna hetzelfde presteert.

[ Voor 32% gewijzigd door KillerAce_NL op 15-08-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

AGP kan maar 2,1 GB/s aan.

PCIe (dus niet PCI-X) x16 heeft 4 GB/s bandbreedte. x4 heeft 1 GB/s aan bandbreedte, wat helft minder is dan AGP 8x.. klopt dat wel eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07-2022
Hallo daar allemaal,

Ik heb een tijdje dit mooie forum mogen aanschouwen en heb vandaag een Asrockje gekocht.
Uurtje of 2 klungelen en de hele toko draait uitstekend.

Oud:
Amd athlon 3200
3x 512mb DDR1 400 3200
Gigabyte K8VT800
Maxtor 60 GB
Seagate 250 GB
Ati X1600 Pro 512
Acer LA1916W

Nieuw:
E4400
Asrock 4Core Dual
rest van het spul gehouden
mem volgt binnenkort, ben nog aan het zoeken wat de diverse ervaringen zijn.

Ervaring:
Vandaag het blije doosje opgehaald bij Salland. En vol goede moed om 2230 aan de slag gegaan.
Oude meuk eruit nieuw spul erin. Ben geen rare dingen tegengekomen.
FSB meteen naar 266 gezet aangezien vrijwel iedereen dat zonder problemen fixt.
Van de week maar eens gaan hobbyen met het mem.. en de Ati.

Waarom dit bordje?
1. Was wel klaar met m'n athlon
2. in alle rust spul kunnen upgraden totdat het echt interessant wordt om volledig over te gaan.
(PCI-e, dx 10, vista etc.)
3. Je moet toch iets te hobbyen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hawt~, nette post :) En welkom bij je mede-hobbyisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Murk schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:41:
AGP kan maar 2,1 GB/s aan.

PCIe (dus niet PCI-X) x16 heeft 4 GB/s bandbreedte. x4 heeft 1 GB/s aan bandbreedte, wat helft minder is dan AGP 8x.. klopt dat wel eigenlijk?
was het niet zo dat PCIe 2 kanten op werkte, waardoor die 1GB/s dus eigenlijk 2GB/s is?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07-2022
@murk thx! voel me hier thuis

Ff bezig geweest :

vorige post staat de rest van het systeempje
3dmark05 met x1950pro
9103

Temps zijn overigens behoorlijk stabiel
(1x 12cm+ 1x 8cm in) (1x12 en 1x 8 uit)
(stock koeler op cpu)
idle alles onder de 40
Stressed CPU richting de 50 af en toe 51/52

Kijken wat er nu gebeurd:
FSB nu op 285
Mem op 210
divider 4:3
Voltages laten we nog voor wat het is.

En... Jawel
3dmark05: 9738 ..
geinig
http://service.futuremark...pe=12&XLID=0&UID=10655118

stukken beter dan m'n 2107 met de athlon en 1600pro..

[ Voor 44% gewijzigd door ruben1978 op 22-08-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Divider 4:3, waar heb je dat ingesteld?

Ik heb nu e4400 die op 300 mhz fsb loopt, natuurlijk superstabiel (idle 27 graden en stressed 43; zalmankoeler) omdat de c2d nog veel hoger kan, maar dan kom je bij de bottleneck van het bord.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste