overbodig...
[ Voor 96% gewijzigd door DaOverclocker op 05-06-2007 17:19 ]
[ Voor 96% gewijzigd door DaOverclocker op 05-06-2007 17:19 ]
Ik heb dit allemaal gerprobeerd, geheugen op cas5552t en 266mhz. maar maakt niets uit. Met een 235fsb bus reboor het syteem als ie net 3 seconden windows aan het laden is....Ik haal zonder moeilijke settings 285 MHz FSB.
- Disable spread spectrum >
- Zet de klok voor PCIe vast op 100MHz
- Zet de klik voor PCI vast op 33.33 MHz
- Disable automatic DRAM timings en stel je geheugen manual in naar wat het echt is.
[ Voor 44% gewijzigd door DaOverclocker op 05-06-2007 17:19 ]
Verwijderd
1) Dit werd bij mij automatisch gedetecteerd. Keertje rebooten en klaar.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:24:
Omdat ik kort geleden XFX 7950GT AGP videokaart gekocht heb en nu ook een snellere processor wilde was ik op zoek naar een geschikt moederbord. Al zoekend kwam ik ook bij dit bord terecht en vond ik deze discussie.
Inmiddels heb ik het moederbord, een Intel Core2Duo E6600 en 2x1GB DDR2 geheugen aangeschaft en wil het morgen gaan installeren. Ben overigens vooralsnog niet van plan om te gaan overklokken, ook al omdat ik nog een behoorlijke leek ben op dat gebied. Ik heb echter 2 vragen en hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven:
1) Onder de Processor FAQ's (PMG FAQ
waarnaar hierboven al eens gelinkt werd, lees ik mbt Windows (zonder opnieuw Windows te installeren):
"..dan moet je even handmatig aan de drivers sleutelen. Wel van tevoren backuppen voor het geval het misgaat en je alsnog moet herinstalleren. In Device Manager->Computer zal "ACPI Uniprocessor PC" staan. Verander daar de 'driver' handmatig in "ACPI Multiprocessor PC."
Is dit bij de door mij gekochte processor ook nodig en hoe doe je dat precies ? Ik zag nu wel bij Computer Uniprocessor PC staan, maar hoe verander je dat dan handmatig ?
2) Wel Bios is aan te raden, gewoon de laatste 1.80 ?
Goed man!
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
[ Voor 8% gewijzigd door Murk op 18-06-2007 16:51 . Reden: Eventjes bewerken ja. ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door swel op 20-06-2007 18:26 ]
[ Voor 15% gewijzigd door swel op 20-06-2007 18:43 ]
Verwijderd
Zelfde setje maar dan van Coolprices draait hier prima icm een E6600. Of het goed geheugen is weet ik niet, maar garantie is (beperkt) levenlang.Murk schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:26:
http://mycom.nl/Products/...B_DDR2_5400C4/111923.aspx
Is dit geheugen aan te raden voor de 4CD? Aangezien het standaard op 675 mhz staat..(Enfin, kan het altijd nog op 667 zetten.) Maar is dit wel een goede set modules van corsair?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
KPN - Vodafone Ziggo Partner
dit probleem had ik eerst ook, geen leven in te krijgendynosu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:06:
ik had weer het geluk dat ik een doa kreeg ... is weer terug naar de winkel ... hopenlijk deze keer wel een goede .... kreeg gewoon geen beeld met het bord. 3 verschillende agp kaarten geprobeerd ... een pentium D erop gezet ... e4300 erop gezet .. maar nee ... nou ja .. hopen op wat beters eind deze week
Ik had hetzelfde geprobeerd als jij maar helaas had ik niet het geluk .... ik had die agp kaarten even in de pc van me moeder gestopt en daar deed ie het nog ... mja de winkel zou een nieuwe op sturen ... nu hopen op meer geluk ... oh en ik had zeker weten wel de goede stekkers erin gestoptCrankyGamerOG schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:26:
[...]
dit probleem had ik eerst ook, geen leven in te krijgen
maar ik had dan ook de verkeerde stekker op de p4, toen ik dat besefte was ik bang dat ik hem al gesloopt had.
goeie stekker erin gezet, en hij ging aan, maar geen post.....
3 agp kaarten geprobeerd, nog niks, die kaarten in andere pc geprobeerd, deden het wel.
nadat ik de 7600gs in de oude pc had gehad en terug in de nieuwe toen bootte ie wel![]()
raar maar waar
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja, maar heb je ook s-ata II controllers voor 20 euro? Die zijn dus mooi wél 70 euri.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:44:
je heb al s-ata controllers voor 20euro
Even goed zoeken en je vind ze.
[ Voor 11% gewijzigd door dynosu op 06-07-2007 08:38 ]
[ Voor 14% gewijzigd door sven93 op 08-07-2007 17:11 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door GeBas op 11-07-2007 12:10 ]
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Nee want de multiplier staat locked op 10 ( de multi verlagen lukt wel )Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:10:
Nou vraag ik mij af, omdat de CPU veel meer MHz kan hebben, of het niet mogelijk is om de multiplier te verhogen. Dan heb je minder met de FSB te maken.
volgens de cpu support list nietGeBas schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 07:39:
Zou de e6750 ook op dit plankje draaien?
Als ie de bus snelheid niet haalt, maar wel de snelheid van de e6600 heb ik daar geen moeite mee, maar is meer voor de toekomstige upgrade, mijn budget laat nu maar € 250 toe, dus een CPU en mamaplankje.
{ Specs huidige systeem:
MSI KT4
AMD XP 3000+ met zalman
Club 3D 7600GT 256MB AGP
1GB DDR 400
2x 512MB DDR 400 }
spul wat over blijft verkoop ik om DDR2 1GB modules te kopen
Zover was ik ook al ;-)
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
[ Voor 1% gewijzigd door C3kChennie op 04-09-2007 02:57 . Reden: upgrade systeem, bijwerken.. ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook dit moederbord icm e4400 en kingston value ram (667 mhz). De e4400 loopt op 10 * 296 en word stressed 55 graden. Het geheugen heb ik op 1:1 lopen (3,3,3,8)sven93 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:06:
ik heb sinds een kleine week ook dit moederbord icm e4300 en kingston value ram (667 mhz) en mijn oude agp ( radeon 9550 ) en een artic freezer pro 7
nu ik zit met een probleem ik heb hem nu oc'd tot 290mhz en met orthos is hij stabiel ( de kernen komen maar tot 50°c dus das ook goed ) maar soms ( in windows xp en vista ( beide 32bit ) )als ik bvb een progama start of tijdens een instalatie van een spel de dvd verander slaat hij uit hij wacht eventjes en start opnieuw op
ik heb al de bios geupdate van 1.60 naar 1.80 ( die van asrock zelf ) maar zonder resultaat
verder van de rest een prachtig moederbord![]()
oja op 267mhz deed hij dit ook ( en maar was wel stabiel op orthos)
alvast bedankt
edit : ja nog iets als ik in de bios de voltage van mijn graka op high zet zou ik dan mijn graka hoger kunnen ( met software ) overclocken ????
en hoe kan ik de multiplier van fsb naar ram verhogen ??
( wou voor dit geen nieuwe topic maken )
[ Voor 28% gewijzigd door sven93 op 20-07-2007 03:00 ]
[ Voor 6% gewijzigd door dynosu op 26-07-2007 10:26 ]
[ Voor 26% gewijzigd door ncodr op 26-07-2007 10:34 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
ik kom dus pcies net zover, waarschijnlijk echt de max van het bordjeluxzenburcht schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:44:
Ik krijg hem niet hoger als 286 fsb met een e6600, zet ik hem hoger boot ie wel ma blijft ie na 2048 mb dual channel ok hangen.
Wanneer je in de bios die boot failure guard aan laat staan zet ie na enkele resets (geloof 3 x) alle standaard settings terug. Ik ook zou graag willen weten hoe mensen de fsb op 300 hebben gekregen, heb vanalles geprobeerd zonder succes helaas.
[ Voor 76% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-07-2007 12:07 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
zoals ik al aangaf, kan het inderdaad de cpu zijn, maar met verschillende cpu op dezelfde wall houd ik het op het mobo, daarbij komt nog eens dat ik zeker 20 e6300 met gemak op 333Mhz heb gekregen op msi bordjesFreezeXJ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:33:
Jullie definieeren hier dus precies de FSB-wall... Ondanks dat hij verder zou 'moeten' gaan, doet ie het niet. Spring hoog of spring laag, hij doet ut nie... Die grens verschilt per bord, maar ligt meestal rond eenzelfde waarde. Het is gewoon iets dat uit de verschillen in productie komt, en tja, je klokt over, dus erg veel garantie krijg je vrees ik niet. (Ook CPUs hebben last van zo'n wall... XS leesvoer
ik heb zelf een hyper tx cooler van coolermaster erop zitten in een antec sonata II ... red ik die 290 ook met die cooler/kast? (qua temperatuur bedoel ik dan, weet zelf de max temperatuur niet eens zeker ...)DaOverclocker schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:46:
Idd, ligt aan de chipset. Een goede bios zou dit probleem kunnen verhelpen, maar die is er nog niet.
Misschien dat het met de 1.84 wil, maar daar heb ik nog geen resultaten van gezien.
Ik kom tot 293mhz bus met een E2160. Hoger blijft ie hangen na de memory check.
De Cpu heeft ook een wall, maar die ligt echt wel verder dan 293mhz. Zelfde cpu doet in een ander bord nu 370mhz bus. Dat sommingen 300mhz hebben gehaald is gewoon geluk hebben. Iedereen zal gewoon tevreden moeten zijn met max 290mhz voor dis bord. Met met een mp van 9 of zelfs 10, heb je dan echt wel een snelle cpu hoor!
[ Voor 86% gewijzigd door dynosu op 31-07-2007 10:56 ]
Nee die verschilt van moederbord tot moederbord.Murk schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:03:
Heb vandaag me e4400 op 297 mhz gekregen (2,97 GHZ), dus die fsbwall is e6300 specifiek??
mwah 150% voor die prijs is toch zeer zeker wel de moeite waard.......Overclocken op dit bordje is bijna de moeite niet waard,
http://www.asrock.com/mb/............................Maar post die site van 2.00A dan eens?
[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-08-2007 11:35 ]
Nee, daar staan de officiele updates op, alsof ik die zelf niet weet te vinden...
[ Voor 28% gewijzigd door Murk op 01-08-2007 14:37 ]
[ Voor 10% gewijzigd door dynosu op 02-08-2007 11:18 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Murk op 02-08-2007 12:35 ]
Verwijderd
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-08-2007 22:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nope, geen audio bekabeling daar.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:23:
KillerAce_NL, heb je een zgn. digitaal kabeltje van je mobo naar de dvd-drive zitten?
Is namelijk wel vaker een oorzaak van irritante piep en/of ruis.
Gewoon d'r uit rukken...Piep weg...
[ Voor 20% gewijzigd door masteriiz op 06-08-2007 17:47 ]
masteriiz
Ik ben eruit. Het is de PSU in combinatie met dit moboVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:23:
KillerAce_NL, heb je een zgn. digitaal kabeltje van je mobo naar de dvd-drive zitten?
Is namelijk wel vaker een oorzaak van irritante piep en/of ruis.
Gewoon d'r uit rukken...Piep weg...
Geachte heer/mevrouw,
Dankzij wat reserve onderdelen ben ik erachter gekomen dat het veroorzaakt wordt door mijn voeding.
Ik heb een 420W Enlight merk-voeding (High power is de fabrikant, zelfde psu als in Chieftec en Enermax).
Ik lees op meerdere sites dat mensen problemen hebben met deze voedingen i.c.m. realtek onboard sound. Deze veroorzaken storing op de weergave van de onboard sound.
Het is puur een hardware probleem, je hoort namelijk ook storing als je de wave-output en alle andere apparaten mute.
Ik weet niet of jullie er wat aan kunnen doen m.b.v. een bios-update, ik zou het in ieder geval op prijs stellen als dit doorgegeven wordt aan jullie engineers.
Ik heb het voor nu opgelost door een oud Soundblaster 16 kaartje te gebruiken voor online gamen (mircofoon), zodat mensen geen last van mijn sound hebben.
Een nieuwe goede 400+Watt voeding is niet goedkoop, niet echt een optie en eigenlijk ook een paarde-middel.
Ik heb het voor jullie getest op deze manier:
Enlight voeding in 2e pc met een Asus A7N8X mainboard -> (oudere ALC 650 codec) geen noise.
Enlight voeding in 3e pc met een ECS K7S5A mainboard -> (oudere ALC codec)geen noise.
Nieuwe Aopen 350w met Asrock 4CoreDUAL-VSTA -> ALC 880 -> GEEN noise
Nieuwe Trust 370w met Asrock 4CoreDUAL-VSTA -> ALC 880 -> GEEN noise.
Deze onderdelen heb ik standaard voor mijn werk bij me, zodoende heb ik goed kunnen testen.
Ik dacht eerst nog dat het mede veroorzaakt wordt door de belasting op mijn systeem van de GF6800 kaart. Dit is niet zo, met een ATI 9250, die bijna niks verbruikt, OOK noise.
Bij noise handelt het zich om een constante zeurderige , vrij hoge, toon.
Graag hoor ik van u of dit op te lossen is of dat er eventueel een RMA gestart moet worden.
jah en dus is ie al wat ouder en zou het goed kunnen dat de psu niet meer goed genoeg is ?KillerAce_NL schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:31:
Nee lijkt me niet. De Athlon XP combo die hiervoor draaide, slurpte meer power.
Bovendien doet ie het ook als ik alle belasting eraf haal en minimaaql draai buiten de case met alleen een HDD eraan en een low-power AGP kaartje.
Anderszijds zou het best kunnen dat ie ermee kapt. Die voeding is nog van de tijd dat ik er 85 Euries voor heb betaald en 420w veel was.
[ Voor 59% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-08-2007 22:44 ]
[ Voor 32% gewijzigd door KillerAce_NL op 15-08-2007 12:40 ]
was het niet zo dat PCIe 2 kanten op werkte, waardoor die 1GB/s dus eigenlijk 2GB/s is?Murk schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:41:
AGP kan maar 2,1 GB/s aan.
PCIe (dus niet PCI-X) x16 heeft 4 GB/s bandbreedte. x4 heeft 1 GB/s aan bandbreedte, wat helft minder is dan AGP 8x.. klopt dat wel eigenlijk?
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
[ Voor 44% gewijzigd door ruben1978 op 22-08-2007 19:54 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq