Offtopic
LET OP, update helemaal onderaan het bericht, alles is opgelost. Waar de miscommunicatie zat is onbekend.
Ik weet dat dit een TCA topic is, toch wil ik het volgende even met jullie delen:
Problemen met je moederbord? Ook als je shop een paar honderd kilometer weg is, en het een mislukte flash betreft (wat zij 90% zeker niet pikken, en GB wel), tóch eerst hun RMA proberen ipv die van GigaByte. Waarom? Daarom.
5/12/2007 22:03
Hallo,
Ik heb mijn bord geflashed, en dit is fout gegaan. Nog even in het kort:
- Het bord was een aantal uren oud.
- Wegens wat opgeloste fouten en support voor mijn processor (E6320) besloot ik het BIOS te flashen.
- Ik heb het correcte BIOS van de Gigabyte website gedownload, dit was versie F11.
- Ik heb dit gedaan met de Q-Flash, waar ik via het BIOS in kwam. Volgens Q-Flash was het goed, en moest ik rebooten.
- Zoals Q-Flash en mijn manual zeiden, heb ik het systeem opnieuw op laten starten.
- Hierna zag ik enkel nog de Award Bootblocker.
Ik heb vandaag diverse websites en fora geraadpleegd, en hieruit kwam dat ik een bootflop moest maken. Ik heb in het kort het volgende gedaan:
- CMOS gecleared
- Stekkers van ALLE S-ATA en IDE kanalen los gehaald, en de FDD vast laten zitten.
- Bootflops op verschillende manieren gemaakt, met de autoexec, het BIOS, flash895 en DOS erop (op twee floppy's, of gestript zoals op bootdisk.com)
- Niets hielp. Geen enkele floppy-activiteit.
Uiteraard is dit een teken dat er niet naar de floppy gezocht wordt, ik hoor niets vanuit de FDD, en het lichtje knippert niet één keer. Echter, het is 100% zeker goed aangesloten. Is dit een teken van een niet goed geleegd CMOS (lijkt me sterk, als dit niet leeg is kan het niet leeg), of van een corrupt BIOS dat niet naar een FDD zoekt?
Nog wat zoeken bracht mij bij
http://tinyurl.com/3cdudl , dit is precies het probleem dat ik ook heb. Kan ook ik van jullie RMA krijgen op dit bord van 2 dagen oud? De winkel waar ik het aangeschafd heb is vrij ver weg (ik moet het dus opsturen), en staat bekend om hun vrij lakse, en slechte aftersales. Als u een andere truc voor mij heeft hoor ik dat natuurlijk nog liever!
<Met vriendelijke, enz. + specs>
Na twee werk hetzelfde stomme antwoord als iemand op de THG forums, maar dan vertaald in het brak Nederlands enzo. Maargoed, kan gebeuren. Ik ben iig geholpen en heb het adres voor RMA. Lekker snel!

Hallo,
U kunt "CLEAR CMOS" voor uw MB proberen,
Stappenplan:
1. Schakel de stroom uit.
2. Verwijder de stroomstekker van het moederbord.
3. Verwijder de onboard bios batterij voorzichtig, en sluit met de zijde van de batterij de twee metalen pinnen kort in de houder voor 10 secondes,
U kunt ook een ander metalen object gebruiken (schroevendraaier – muntstuk).
4. Plaats de batterij weer terug in de houder.
5. Sluit de stroomkabel weer aan op uw moederbord en schakel de stroom in.
6. Druk op Del zo komt u in de BIOS en laad “Fail-Safe Defaults”.
7. Ga terug naar het hoofdmenu en laad “Save Changes” het systeem reboot nu.
Als bovenstaande geen oplossing bied, kunt u contact opnemen met de RMA van GIGABYTE om uw MB te checken en te laten repareren.
Hier is de E-mail adres: rma@giga-byte.nl
Met vriendelijke groet,
===========================
Technical Support Team
Gigabyte Technology B.V.
===========================
Een RMA-mail en veel dagen , met oa pinksteren en hemelvaart oid later:
5/30/2007 21:40
Op donderdag 16 mei heb ik, zoals u aangeeft, een mail gestuurd naar het adres ma@giga-byte.nl. Het is nu veertien dagen later (wat in dit geval acht werkdagen zijn), en ik heb nog steeds geen bericht terug. Ik ben er honderd procent zeker van dat dit bericht correct verstuurd is, naar het juiste adres.
Uiteraard is het door de vrije dagen allemaal wat vertraagd, maar ik vind het nu toch wel erg lang gaan duren. Heeft u foor mij een indicatie van het aantal dagen dat het gaat duren totdat ik een e-mail van de RMA-afdeling terug krijg? Van deze dienst kreeg ik toch behoorlijk snel antwoord, ik vind het zo gek dat het bij de RMA zo lang duurt.
Bij voorbaat dank,
Mooi en behulpzaam antwoord na 2 werkdagen, er zal tussen de mail wel iets fout zijn gegaan dacht ik. Jammer, voor niets gewacht.
Hallo Bram,
Ik zal per direct uw mailtje doorsturen naar onze RMA afdeling, deze nemen contact met U op voor verdere afhandeling.
Mvg,
En nu pas weer, op die P4 2,53 in de huiskamer hier is echt NIETS, en mijn processor is onderhand al €20 in prijs gedaald. In Juli kan ik een 6550 kopen voor de prijs van mijn 6320 toen oid. Waarmee ik uiteraard niet blij ben. Daarom maar een mail:
6/7/2007 21:37
Heeft u voor mij enige indicatie hoe lang het nog kan duren tot ik bericht terug krijg? Als het namelijk nog veel langer gaat duren wil ik een nieuw bord aanschaffen, en het RMA bord aan iemand anders verkopen; ik heb nogal graag mijn systeem terug. Als het minder lang duurt is dit natuurlijk geen slimme zet. Vandaar.
Mvg,
Antwoord:
Hallo Bram,
Voor deze informatie, kunt u beter aan de RMA-afdeling vragen.
Email: rma@giga-byte.nl
Mvg.
Nu kan ik begrijpen dat GB het veel te druk heeft om alle mails te lezen en te beantwoorden, maar is het niet een BEETJE overdreven om de boel NIET te lezen, en dan binnen twee dagen iets terug te sturen, waar je bij een andere afdeling al bijna een maand wacht op mail terug? Ik dacht met GB wel safe te zitten qua degelijkheid en service, t.o.v. m'n oude Asus, maar dat valt vies tegen, moet ik zeggen.
En nee, die mislukte flash komt NIET door mij, mijn handelingen of mijn voeding, en zelfs al zou ik daarvoor geen RMA krijgen zou een mail met 'nee' leuk zijn.
Bestaat er ook een telefoonnummer voor RMA afhandelingen ofzo? Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Alles wat ik van RMA uit de USA lees is dat ze er een website voor hebben (rma.gigabyte-usa.com), en ik lees een bericht van 2 weken later dat 'het nieuwe bord binnen is'. De shop kan ik proberen maar dat gaat bijna zeker niet lukken, en die moeite wil ik mezelf liever besparen tot NA onze 2 überdrukke weken op school.
Ik heb daarnet telefonisch contact gehad, en ben naar de RMA-dienst doorgeschakeld. Het blijkt dat zij mijn mail niet ontvangen hebben, over de rechtstreekse TD-mail deden ze nogal vaag. Het zou aan de spamfilter kunnen liggen oid.
Ik zou binnen nu en x minuten een mail moeten ontvangen, met wat gegevens die ze nog nodig hebben van mij. Ik heb ook een rechtstreeks nummer van ze gehad, om dit te bevestigen, of te bellen wanneer ik geen mail heb gehad. Ziet er nu goed uit, jammer van het loze wachten

Goed, ik heb eindelijk een mailtje van GB gehad, met de vraag wat mijn serienummer en modelnummer zijn. Deze mail is vanaf een 'alternatief' adres gestuurd, en kwam in mijn spambox, welke de andere mails niet eens bereikt hebben (ja, dat heb ik gecontroleerd). Ziet er dus goed uit, ondanks de miscommunicatie
--- RMA-nummer ontvangen, met instructies. Ik ga nu even wat spullen in een doosje mikken
[
Voor 7% gewijzigd door
TheZeroorez op 15-06-2007 18:11
]