Zie hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299680
Deze ROM werkt alleen op WWE toestellen of toestellen die CID-lock vrij zijn!
ChiMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:18:
[...]
Wil je het eens proberen nadat je een soft reset hebt gedaan. Na een soft reset ben je namelijk al je gps data kwijt en als je dan via qgps informatie binnenhaalt kan je daadwerkelijk zien of het werkt.
(kan het niet testen, ben niet thuis

)
[...]
Cab file moet je installeren via je PDA. Dubbelklik erop en het installeert vanzelf.
Ga er maar vanuit dat het niet werkt!
Ik zal kort uitleggen waarom:
Het programma is gemaakt voor Globallocate GPS chips. HTC gebruikt een Qualcomm chip voor de GPS. Om de chip aan te sturen zijn er drivers nodig. Bij de Globallocate GPS chip hebben de driver makers ondersteuning gemaakt voor "Ephemeris data". Dit is informatie waarin de banen van de satelieten voor een aantal dagen in staan beschreven. De Globallocate GPS weet dus zodra deze een sateliet oppikt waar de satelliet in de ruimte bevind. Zodra er drie of vier satelieten zijn gevonden is in principe vrijwel direct een fix mogelijk. Een fix zou dan theoretisch niet meer dan 5 seconden hoeven te duren.
Ik acht de kans heel klein dat HTC ook ondersteuning heeft gemaakt voor "Ephemeris data". Mocht deze ondersteuning er zijn dan acht ik de kans minimaal dat deze samenwerkt met de Globallocate GPS data. SirfIII heeft ook een eigen vorm om snel een fix te krijgen (InstantFix geloof ik). Dit werkt op vergelijkbare basis. De GPS aansturing van de HTC P3600 zit voor het grootste gedeelte in de Radio ROM van het toestel. De GPS driver van HTC is meer een door geef leuk van informatie uit GPS programma's. Ik acht de kans minimaal dat het programma echt invloed heeft.
De snelheid van een fix is van een aantal punten afhankelijk:
1. De sterkte van de "sateliet" signalen.
2. Verschil in locatie vanaf de laatste fix
3. Stilstaan of rijden
Hoe sterker de sateliet signalen hoe eerder een fix tot stand is gebracht. Met drie tot vier sterke signalen gaat een fix erg snel. Ik geloof dat na een fix er bekend is waar de satelieten zich bevinden waardoor andere satelieten sneller worden gevonden. Dit weet ik alleen niet geheel zeker.
De snelheid van een fix is het meest afhankelijk van het verschil in afstand met de laatste fix. Het apparaat onthoud de sateliet stand en positie van de laatste fix. Zodra je op dezelfde locatie binnen een niet al te lange periode opnieuw GPS aanspreekt zal een fix over het algemeen niet langer dan 30 seconden duren. Het maakt niet uit of je een softreset doet of niet! Dit heeft geen invloed op de tijd, alleen een geforceerde "ColdStart" maakt verschil.
Indien je stilstaat is een fix aanzienlijk sneller bereikt dan op het moment dat je beweegd. Je positie wordt berekend aan de hand van de locatie van satelieten. Zodra er bekend is waar de satelieten zich bevinden (bij een fix) is het alleen nog berekenen waar het GPS apparaat zich bevind. Zodra er niet bekend is waar de satelieten zich bevinden, en het GPS apparaat ook continu verplaatst wordt het een stuk lastiger de positie te bepalen.
Aan de hand van punt 2 denk ik dat sommige denken dat ze met de QGPS software een snellere fix hebben. Ik ben echter van andere mening

. Het zou wel erg toevallig zijn dat software voor een andere GPS chip informatie download naar een locatie X. Dat vervolgens de HTC driver informatie van locatie X uitleest en ook nog eens kan verwerken.