Eh, betalen we geen wegenbelasting? Of is dat gelijk aan het "leasen" van een internetverbinding?Arx schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:19:
[...]
O vandaar dat de Nederlandse snelweg uitgeroepen is tot beste in zijn soort. Dus toch maar gratis online netwerk?
Ik denk dat je het beter gewoon bij je PC kan houden want ik snap nog steeds niet waar je het over hebt en het heeft ook helemaal -niks- met het verschil tussen 360 & PS3 te maken.TheZeroorez schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:29:
[...]
Nope, bedoel ik niet.
[...]
Liever NHL dan, maar toch
Maargoed, dat was dus een 'bij wijze van spreken'. IMHO is de Xbox meer gericht op het spelen met mooie textures, die vooral snel door het beeld schieten (de meeste spellen), de PS3 heeft meer 'überrealistsich tot in de details' games, zoals de PS2 ook al had (voor 'toen').. Er zitten veel meer superkleine details in, die het voor mij wel net dat toffe realisme geven.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de Xbox360 kinder-graphics heeft en geen details kent oid, ik zeg enkel dat PlayStation daar meer op gefocust is meestal, in games..
Snelle textures die door het beeld schieten vs detail? Dus je vergelijkt fps (frames per second) met detail per texture oid
Verwijderd
Je vergelijking slaat nergens op. Niet persoonlijk bedoeld of zo, maar zo is het. Beide consoles zijn perfect in staat om allerlei grafische toestanden op het beeld te toveren. Van snelle racegames tot langzame RPG's met bakken detail. Daarnaast is een game als bijvoorbeeld Project Gotham Racing 3 inderdaad heel snel, en alles flits razendsnel over je beeld. Maar dat doet er niet aan af dat wanneer je stil staat het óók allemaal erg vet uit ziet.TheZeroorez schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:13:
[...]
Helaas heb ik op de HCC niet lang genoeg op de PS3 kunnen spelen om dit te zien, maar van wát ik ervan gezien heb, en het het met de PS2 vs. Xbox zat, verwacht ik dit iig wel
Daarnaast had de oude Xbox ook wel degelijk betere graphics dan de PS2. Geen discussie over mogelijk. Bij twijfel of ongelovigheid raad ik je aan om bijvoorbeeld eens een game als Conker's Live & Reloaded te nemen, en eens goed te kijken naar wat grafisch mogelijk is op het apparaat.
Over beste graphics en zo daar kun je nu eigenlijk nog helemaal geen discussie over voere. Beide apparaten hebben heel wat in huis. Maar geen van beide heeft de ander nog een spreekwoordelijk poepje laten ruiken. Laten we maar snel stoppen met deze flauwe discussie, want het draait toch weer op niks uit.
Ja maar je moet vergelijken met wat je koopt en wat je ervoor krijgt. Je zeg toch ook niet dat een pc met een simpele sempron processor en een oude videokaart beter en goedkoper is dan een pc die 500 euro meer kost maar een sterke core2duo in zit ofzo. Ik vind niet dat je een xbox prijs met een ps3 prijs moet vergelijken. Bij de PS3 krijg je er gewoon veel meer voor terug, ook in vergelijking. Zoals ik al eerder reageerde, als je de Xbox360 net zo wilt hebben als de ps3 qua accesoires ben je gewoon veel meer geld kwijt.curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:14:
Maar je hebt wel de keuze in plaats van je 600 euro voor een stuk speelgoed neer moet leggen
...Ik snap dat beide consoles in staat zijn tot het weergeven van zowel A als B, het feit is alleen dat voor console 1 in verhouding meer A games komen, en voor console 2 meer B.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Verder is het niet mijn grote punt, maar een van de zovelen..
En ja, ik houd het bij een PC.. Ik kan niet omgaan met die controller-dingen, en heb nog meer redenen
Verder is het niet mijn grote punt, maar een van de zovelen..
En ja, ik houd het bij een PC.. Ik kan niet omgaan met die controller-dingen, en heb nog meer redenen
[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 17-02-2007 18:46 ]
Uhm we hebben de meeste files ter wereld hoorArx schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:19:
[...]
O vandaar dat de Nederlandse snelweg uitgeroepen is tot beste in zijn soort. Dus toch maar gratis online netwerk?
Dat klopt, want ondanks dat jij er meer van weet dan ik heb ik er als oud-elektrostudent ook nog wel meer kijk op dan ik schreef, maar de meeste termen die er rond SMP hangen haken de meeste mensen redelijk snel afdion_b schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:49:
[...]
Om hier maar even op in te springen- dit is een beetje te kort door de bocht.
Op de grote hoop geschoven kun je stellen dat een dual-core CPU met een goed geoptimaliseerde compiler ongeveer 90~95% meer kracht kan realiseren dan een losse core. Over die procentjes afronding doe ik niet moeilijk daar we het hier over veel grote verschillen hebben.
My point exactlyHelaas is allereerst dat soort theoretisch perfect multithreaded code slechts mogelijk bij erg voorspelbare taken (wetenschappelijk number-crunching bijvoorbeeld gelijk juist het gebied waar ik een gouden toekomst voor de Cell zie) en ten tweede is in ieder geval uit de PC games wereld wel duidelijk dat in realiteit ontwikkelaars al moeite genoeg hebben om een tweede core goed te benutten, laat staan drie of zeven...
Het 360-spel dat tot op heden het best de 3 cores heeft ingezet is Geometry Wars, wat vanaf de grond geschreven is als test hoe ze de losse cores zoveel mogelijk konden belasten.
De term is idd vast (c) Intel Corp, maar intussen net als Luxaflex een standaardterm waarvan iedereen weet wat het betekent: 1 core die 2 hardware threads simultaan kan uitvoeren door slimme scheduling van de uit te voeren instructies en welke CPU/systeemonderdelen die belasten. SMT is minder helder voor de meeste lezersACM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:02:
[...]
Ondertussen een beetje offtopic, maar dion_b haalde het toch al weer aan, maar die term viel me nog wel op? Eerst dacht ik dat je SMP en SMT door elkaar aan het gooien was, omdat ik Hyper Threading associeer met Intel, een producent die niet bepaald powerpc's maakt, en het zou zelfs een registered trademark van Intel kunnen zijn.
Absoluut waar, de eerste 360 games waren in de praktijk singlethreaded, en het duurde enige tijd voor de derde core de eerste keer boven de 25% werd gejaagd. Een gameengine fundamenteel CPU-scalable maken is iets dat vanaf de eerste regel moet gebeuren, en de Unreal Engine 3 (niet geheel toevallig voor een aanzienlijk deel gefund door MS Corp) is een van de eerste engines die er echt goed mee overweg kan.Maakt dat de Xenon niet ook een best lastige processor om volledig te benutten? SMP-programmeren scheen sowieso nogal een cultuur-schok te zijn voor game-programmeurs, maar SMP met een oneven aantal volledige cores die ook ieder dan weer twee threads kunnen verwerken zal het er niet beter op maken?
Dit is nu niet bepaald een nette start van een discussie 
Eeuwige strijd tussen de Xbox en PS3. Ik vond de 360 geen hol aan, heb um verkocht. Dat is MIJN mening en daar verandert niemand wat aan. De 360 Premium + HD-DVD speler is ook 599, althans wij gaan de HD-DVD speler verkopen voor € 199,99
Mensen die Sony verafschuwen omdat zij DENKEN dat Sony Europa niet belangrijk vind. Halleluja zeg, dat is geen mening dat is andere mensen iets in hun kraag schuiven wat gebaseerd is op een fantasie of een hersenspinsel. Niemand heeft dit bevestigd!
Wanneer beginnen mensen ook eindelijk eens met meningen te beargumenteren, echt heel erg typisch allemaal.
Wat iemand koopt moet hij zelf weten, xbox, wii of de ps3 of allemaal, lekker boeiend allemaal.
Laat iedereen toch eens in hun waarde. Respect is bijna niet meer te vinden hier.
Nou heeft Sony eens gekozen voor een rustige Launch zodat ze veel apparaten kunnen leveren aan het begin is het weer niet goed. Weet je hoeveel mensen ik moet teleurstellen in de winkel elke dag die vragen naar een WII? Zoals het er nu gaat uitzien gaat dat niet zo snel gebeuren met de PS3 maar ja, eerst zien dan geloven.
De PS3 vind ik persoonlijk een machtig apparaat en dat Sony voor Blu-Ray heeft gekozen is een goede stap geweest! Ze zullen heus geen medium op de markt gaan brengen wat een ontzettende flop wordt.
Toentertijd de PS2 uitkwam had bijna niemand een DVD speler thuis. De PS2 was toen een betaalbaar alternatief. Voor veel mensen was dat ook een overweging waard. Ik heb zelf ook eerst een behoorlijke tijd alleen PS2 met remote gehad voordat ik een dvd speler tot mijn beschikking had.
Met de PS3 doen ze dit weer. En als Blu-Ray net zo succesvol gaat worden als DVD dan klap ik in mijn handen voor Sony. Is dit niet het geval, helaas, volgende keer beter.
Er zitten gewoon een paar vette punten op de PS3 ten opzichte van een XBOX360 wat ik leuk vind.
- Sixaxis controller
- Blu-Ray controller
- gratis online gameplay
- 7 controllers + 1 extra bluetooth apparaat
- 2,5" HDD kan er in, dus wat voor grootte je ook wil, het is mogelijk
- Kaartlezer (ja echt! ik ga zoiets gebruiken)
- Wi-Fi ingebouwd
- Cell- processor, vind de techniek gewoon verbluffend net als de XBOX360 processor
- Back-Up utility ( bij kapotte HDD kan je alles opnieuw gratis downloaden waarvoor je betaald hebt)
- Geen online puntensysteem om dingen te kopen. Dus niet eerst 2100 puntjes halen in een winkel, nee gewoon lekker betalen vanuit je stoel, HEERLIJK!
- Automatische herkenning bij te warm worden van het apparaat
- Apparaat vind ik persoonlijk ERG stil tov de 360 maar ook dit is berust op een persoonlijke mening
- Geen gedownscalde graphics bij online gameplay, wat wel bij de 360 gebeurt bij een x aantal spellen, niet dat het erg is maar toch.
pluspunten XBOX360:
- Makkelijk Online systeem, werkt heel erg prettig.
- Films en series downloaden.
- Veel gratis content te downloaden.
- Intern geheugen
- Vind het een zeer fijne controller, dat dan weer wel.
Maar qua spellen vond ik het toentertijd niets en nu nog steeds niet eigenlijk
op Oblivion, Dead Rising en TDU na dan.
Hoop dat ik geen aanstootgevende dingen heb gezegd wat weer tot argeloze discussies leid.
Excuses dan daarvoor.
Voor diegene die wel objectief zijn en positief tegen andere mensen heb ik maar 1 smilie:
Eeuwige strijd tussen de Xbox en PS3. Ik vond de 360 geen hol aan, heb um verkocht. Dat is MIJN mening en daar verandert niemand wat aan. De 360 Premium + HD-DVD speler is ook 599, althans wij gaan de HD-DVD speler verkopen voor € 199,99
Mensen die Sony verafschuwen omdat zij DENKEN dat Sony Europa niet belangrijk vind. Halleluja zeg, dat is geen mening dat is andere mensen iets in hun kraag schuiven wat gebaseerd is op een fantasie of een hersenspinsel. Niemand heeft dit bevestigd!
Wanneer beginnen mensen ook eindelijk eens met meningen te beargumenteren, echt heel erg typisch allemaal.
Wat iemand koopt moet hij zelf weten, xbox, wii of de ps3 of allemaal, lekker boeiend allemaal.
Laat iedereen toch eens in hun waarde. Respect is bijna niet meer te vinden hier.
Nou heeft Sony eens gekozen voor een rustige Launch zodat ze veel apparaten kunnen leveren aan het begin is het weer niet goed. Weet je hoeveel mensen ik moet teleurstellen in de winkel elke dag die vragen naar een WII? Zoals het er nu gaat uitzien gaat dat niet zo snel gebeuren met de PS3 maar ja, eerst zien dan geloven.
De PS3 vind ik persoonlijk een machtig apparaat en dat Sony voor Blu-Ray heeft gekozen is een goede stap geweest! Ze zullen heus geen medium op de markt gaan brengen wat een ontzettende flop wordt.
Toentertijd de PS2 uitkwam had bijna niemand een DVD speler thuis. De PS2 was toen een betaalbaar alternatief. Voor veel mensen was dat ook een overweging waard. Ik heb zelf ook eerst een behoorlijke tijd alleen PS2 met remote gehad voordat ik een dvd speler tot mijn beschikking had.
Met de PS3 doen ze dit weer. En als Blu-Ray net zo succesvol gaat worden als DVD dan klap ik in mijn handen voor Sony. Is dit niet het geval, helaas, volgende keer beter.
Er zitten gewoon een paar vette punten op de PS3 ten opzichte van een XBOX360 wat ik leuk vind.
- Sixaxis controller
- Blu-Ray controller
- gratis online gameplay
- 7 controllers + 1 extra bluetooth apparaat
- 2,5" HDD kan er in, dus wat voor grootte je ook wil, het is mogelijk
- Kaartlezer (ja echt! ik ga zoiets gebruiken)
- Wi-Fi ingebouwd
- Cell- processor, vind de techniek gewoon verbluffend net als de XBOX360 processor
- Back-Up utility ( bij kapotte HDD kan je alles opnieuw gratis downloaden waarvoor je betaald hebt)
- Geen online puntensysteem om dingen te kopen. Dus niet eerst 2100 puntjes halen in een winkel, nee gewoon lekker betalen vanuit je stoel, HEERLIJK!
- Automatische herkenning bij te warm worden van het apparaat
- Apparaat vind ik persoonlijk ERG stil tov de 360 maar ook dit is berust op een persoonlijke mening
- Geen gedownscalde graphics bij online gameplay, wat wel bij de 360 gebeurt bij een x aantal spellen, niet dat het erg is maar toch.
pluspunten XBOX360:
- Makkelijk Online systeem, werkt heel erg prettig.
- Veel gratis content te downloaden.
- Intern geheugen
- Vind het een zeer fijne controller, dat dan weer wel.
Maar qua spellen vond ik het toentertijd niets en nu nog steeds niet eigenlijk
op Oblivion, Dead Rising en TDU na dan.
Hoop dat ik geen aanstootgevende dingen heb gezegd wat weer tot argeloze discussies leid.
Excuses dan daarvoor.
Voor diegene die wel objectief zijn en positief tegen andere mensen heb ik maar 1 smilie:
[ Voor 2% gewijzigd door Crash op 18-02-2007 12:45 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Verwijderd
Ja, voor mij en enkele anderen wel. Je legt dingen namelijk niet erg goed uit zodat mensen het begrijpen.TheZeroorez schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:46:
...Ik snap dat beide consoles in staat zijn tot het weergeven van zowel A als B, het feit is alleen dat voor console 1 in verhouding meer A games komen, en voor console 2 meer B.
Nu heb je het bijvoorbeeld weer over A en B games. Wat weer op 100 verschillende manieren geinterpreteerd kan worden omdat je er niet bij zegt wat je met die A en B bedoeld. A als in A- titels van goede kwaliteit, en B-titels als in slechte games? Of toch weer een referentie naar iets wat op de vorige pagina flinterdun en slecht uitgelegd werd?
Probleem is dat mensen niet weten waar je het over hebt omdat het allemaal snel-snel getypt is. Jezelf een beetje verplaatsen in andere lezers helpt enorm, en daarmee word het opeens ook een heel stuk duidelijker waarover dat het stukje eigenlijk gaat wat je geschreven hebt.
Ik heb de rest van het topic niet gelezen, dus ik weet niet of het genoemd is.AtleX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:02:
Marketing
..............................Als laatste de marketing. Iedereen weet wat een Xbox 360 is, het ding is vrij agressief met opvallende reclames en mooie launch titles in de markt gezet. Er waren veel demo's in winkels en op bijvoorbeeld de HCC dagen waren veel consoles beschikbaar op de Microsoft stand. Van de PS3 heb ik nog geen reclame gezien, en de retail night maandagavond in Utrecht schijnt nogal geplaagd te zijn door een gebrek aan consoles en beschikbare games (indicatie voor een gebrek aan consoles?) en ook de aandacht in de pers valt me een beetje tegen. Nu weet ik natuurlijk ook wel dat de marketing geen verkoopargument is, het maakt mensen alleen maar bewust van het feit dat het ding bestaat en dus meegenomen kan worden in een overweging. Wel maakt het duidelijk waar een console voor staat. Bij de Wii reclames zie je dat het plezier voorop staat, groepjes vrij jonge mensen spelen creatieve en grappige spelletjes met grote grijzen op hun gezicht. De Xbox 360 reclames zijn dokerder, met schietspellen, etc. Van de PS3 weet ik het dus niet niet.....................
Op de Retail avond is er duidelijk gezegd dat sony geen agressieve marketings campange gaat starten.
Ze geloven erin dat het apparaat zichzelf zal verkopen op het moment dat mensen te zien krijgen wat hij presteerd.
Ze gaan het dus net als de vorige consoles doen, vrij gematigd, en het van mond op mond reclame proberen te hebben.
Tuurlijk zal er wat reclame aan te pas komen, maar ik heb begrepen dat ze vooral in het begin daar rustig aan mee gaan doen. Ik denk mede omdat de oplage niet zo groot zal zijn in het begin.
Zie hetzelfde probleem met de Wii.
Hij loopt veel te goed, er zijn veel winkels die gestopt zijn met order lijsten.
Ik kan zo een aantal winkels opnoemen waar het bij elke levering nu zo is van wie het eerst komt het eerst maalt.
Zelf geloof ik wel dat de PS3 succes zal hebben, ten 1e de fanbase.
Er zal een groot deel bij PS blijven omdat hun oude spellen er op kunnen gespeeld worden, en gewoon omdat veel mensen merk gevoelig zijn.
Daarnaast aan de hand van wat ik heb gezien, en ook een aantal spellen in aankondiging (met als voorbeeld MGS4, die grafisch 60% van de console kan benutten naar hun eigen zeggen, wat op moment een hele prestate is) en er prachtig uitziet zover ik de beelden die ik gezien heb mag geloven.
Grafisch is hij de 360 een aardig eind voor als ik de beelden die ik gezien heb vergelijk.
Dan doel ik vooral ook op losvliegende delen (physics), en ook de computer gesturde tegenstanders zullen realistischer moeten kunnen reageren (AI).
In de toekomst zou dat verschil in theorie nog groter moeten worden. (ontwikkelaars zullen de console beter onder de knie krijgen, zie ook PS2).
Al met al geloof ik dat de 3 gewoon naast elkaar zullen blijven bestaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-02-2007 21:00 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
De 2 grootste voordelen dat ik kan bedenken is de blu-ray drive en de gratis online service. Verder qua graphische details ontlopen de 2 console monsters elkaar niet of nauwelijks. Het hele verhaal van zeroorez is gewoon lariekoek.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Ik hou het bij de Xbox 360 ik wilde eerst een PS3 erbij kopen maar deze voegt eigenlijk niks toe. Koop ik liever een Wii, scheelt geld en voegt meer toe. De PS3 zal heus wel een succses worden maar ik denk dat Sony er hard aan moet trekken.
Voegt niks toe?! Wat voegt de ps3 niet toe tov de xb360?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Fout. check je feiten.AtleX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:02:
...Topic Start...
De PS3 heeft wel de snelste CPU, maar het minste geheugen
Omdat Blu-Ray in Amerika en Japan aan een enorme inhaalslag bezig is, lijkt deze opemerking een beetje vreemd.De Playstation heeft een Blu-Ray drive, maar zolang de strijd nog niet beslecht is tussen HD-DVD en Blu-Ray vraag ik mij af wat de meerwaarde daarvan is.
Natuurlijk, er is nog geen definitieve winnaar, dit zal nog even duren. Echter, gezien de grote support vanuit de filmindustrie en van de grote electronica merken lijkt Blu-Ray zeker geen doodbloeder te worden. Blu-Ray heeft een enorme steun in de rug gekregen van de PS3 en dit lijkt (zeker met de 1 miljoen Blu-ray spelers welke in europa verkocht gaan worden) zeker door te zetten.
De 360 is toch zeker wel warm hoor na een tijdje gamen en de "enorme" power adapter is al helemaal niet koel te noemen... as a matter a fact noem je deze (sta in de weg) extere powersupply van de 360 helemaal niet in je stukje...?Maar een Xbox 360 blijft vrij koel, terwijl van de PS3 al sinds het begin de geruchten van warmte problemen rondgaan.

Ook sla je even een groot hekelpunt over waar de PS3 juist in uitblinkt terwijl het de 360 wat mindere performance neerzet: geluidsproductie! De mensen met een 360 weten waar ik over praat terwijl de PS3 zeer stil te noemen is... Vooral de DVD drive van de 360 is erg storend. "maar ik game toch met het geluid aan?" zo wordt het tegengesproken... ik heb af en toe toch wel eens stille passages in mijn games of film waardoor ik de stilte van mijn HT console zeker kan waarderen.
Mooi verhaal over wat JIJ wel of niet handig vind, uiteindelijk is het een voordeel voor de PS3 maar jij weet het zo te draaien dat het eigenlijk in het nadeel van de PS3 werkt... knap van je!De software van de Xbox is compleet gesloten, terwijl op de Playstation 3 meerdere operating systems zoals Fedora geïnstalleerd kunnen worden. Het nut daarvan (verkooptechnisch gezien) betwijfel ik, hoeveel mensen gaan er nu op hun dure console een ander OS zetten terwijl dat geen toegevoegde waarde heeft.
Het hele verhaal welke reclames je nu mooier beter of wat dan ook vind ik compleet persoonlijk. Dat de 360 al een jaar op de markt is in europa speelt wellicht ook mee in het feit dat jij meer 360 reclames ziet op tv. Niet erg vreemd trouwens.Marketing
Van de PS3 weet ik het dus niet niet.
Zou je een beetje zoeken dan vind je een hoop PS3 reclames op het net welke in amerika al 3 maanden geleden werden getoond:
http://www.youtube.com/re...+commercial&search=Search
De PS3 reclames zijn erg vreemd en laten je verder nadenken over wat je nou eigenlijk gezien hebt!? Er is veel over gepraat en gediscussieerd en dat is wat de bedoeling is van reclame...
Ik vind persoonlijk de recames van de 360 leuker. Deze reclames laten niet veel te vragen over en gaat direct naar het punt: jump in!
http://www.youtube.com/watch?v=wBliYErXemo GEWELDIG!
http://www.youtube.com/wa...05jU&mode=related&search=
Dat de PS3 voor jou nieteens het overwegen waard zou zijn was voor mij al duidelijk voordat ik je conclusie had gelezen...Conclusie
Als ik op dit moment moest zeggen welke console ik zou gaan kopen ging het voor mij tussen de Wii en de Xbox 360. De Xbox is spanning, intensiteit, snel. Nu zou een PS3 dus voor mij niet eens het overwegen waard zijn.
wat ik mis je topicstart zijn ook de GAMES! een balngrijk onderdeel van een spelconsole maar jij slaat het gewoon maar even over

In de huidige situatie is de 360 duidelijk in het voordeel, reden hiertoe is mede het jaar voorsprong. Met de aankoop van een 360 ben je verzekerd van een goed gevuld assortiment games ook in de toekomstige 5 jaar. Dit was ook zo van de vorige XBOX. gelukkig had de PS2 tov de XBOX dezelfde games + nog eens een hele hoop top games welke exclusief voor de PS2 waren. Een zelfde situatie lijkt zich ook nu weer te gaan ontwikkelen tussen de PS3 en 360. Hoewel de 360 met aankomende toppers als HALO 3, Mass Effect, Bioshock etc zeker niks te klagen heeft, en het duidelijk beter voor elkaar heeft dan met de oude XBOX. Heeft de PS3 nu al meer exclusives op stapel staan. De successen op de PS2 zetten zich voort op de PS3 incl nieuwe games zoals Heavenly Sword en Motorstorm.
Heb je je vermaakt op de PS2 dan zal de PS3 zeker niet tegenvallen. Je oude games spelen ook perfect op je PS3. Alleen dit keer het je ook een brede online mogelijkheid welke gratis is en zich in de USA al heeft bewezen als een goede tegenhanger van XBLive. Ook blijft Sony (net als MS) haar online dienst verbeteren en uitbreiden.
Heb je je vermaakt op je XBOX dan zal de 360 zeker niet tegenvallen. Veel van je oude games spelen ook op je 360. Daarnaast is er XBLive wat tegen betaling een compleet extra dimentie zal geven aan je console ervaring!
[ Voor 14% gewijzigd door swopdark op 17-02-2007 21:14 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Nou weet je wat ik triest vind? Dit:
Jij verkoopt blijkbaar spelcomputers. Okee:Weet je hoeveel mensen ik moet teleurstellen in de winkel elke dag die vragen naar een WII?
Een wat?Er zitten gewoon een paar vette punten op de PS3 ten opzichte van een XBOX360 wat ik leuk vind.
- Blu-Ray controller
Dat kan bij XBL ook.- Back-Up utility ( bij kapotte HDD kan je alles opnieuw gratis downloaden waarvoor je betaald hebt)
Dat kan bij XBL ook.- Geen online puntensysteem om dingen te kopen. Dus niet eerst 2100 puntjes halen in een winkel, nee gewoon lekker betalen vanuit je stoel, HEERLIJK!
Dat heeft niets van doen met het platform. De GRAW engine deed dit onder andere, maar Gears bijvoorbeeld niet.- Geen gedownscalde graphics bij online gameplay, wat wel bij de 360 gebeurt bij een x aantal spellen, niet dat het erg is maar toch.
Werkt niet in Europa.pluspunten XBOX360:
Merk jij als gamer niets van.- Intern geheugen
Nou dat jij als verkoper zoveel extreem fundamentele fouten maakt over core voor- en nadelen vind ik wel aanstootgevend jaHoop dat ik geen aanstootgevende dingen heb gezegd wat weer tot argeloze discussies leid.

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 18-02-2007 12:46 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Playstation heeft nog altijd 1 ding dat mij trouw blijft aan de PS1/2/X.. Gran Turismo. Pas als daar een _echte_ concurrent voor komt, kijk ik pas verder.
Ik heb veel getest, veel gespeeld (ook al komt het in de buurt, blijft die xbox controller echt mijn ding niet), maar niets kan nog tippen aan mijn altime favo Gran Turismo. Ik weet dat hij pas veel later uit komt, maar het is hopelijk wederom het wachten waard.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Linux op een consoleTheZeroorez schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:28:
Als ik een console zou kopen echter, zou ik voor de PS3 gaan. Dit om het volgende:
- Als je er Linux op zet is 'ie sneller dan een X360, vooral wanneer de kernel al die cores gaat ondersteunen. Ook is het 'gewoon' zo, en hoeft het niet gekraakt te worden, zoals bij de X360.

Het meest achterlijke wat ik ooit gehoord heb. Daarnaast heb je er geen reet aan, want, zoals al vaker gezegd is, zit je "sandboxed" te werken, maw: je krijgt geen toegang tot die 3 cores. Ik geloof dat je alleen de USB poorten direct kunt aanspreken. Nut: 0,0.
Waarom niet? Ik heb gisteren nog anderhalf uur zitten (staan, excuses- Die controller van de Wii is wat de Wii tof maakt, maar een lange game-sessie ermee doe je niet > Het grote voordeel dat de Wii had is weg..
Wat mij betreft zijn bovenstaande punten echt 0,0 overtuigend om toch voor een PS3 te gaan. Smaken verschillen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De enigste extra functie van linux op een PS3 is het kijken van XviD/DivX/h264 bestanden erop. Of ff internetten, maar aangezien elke PS3 koper een computer heeft, zal dat niet vaak gebeuren.
Ik denk dat je toch vreselijk mis zit... Ten eerste je kan een zo goed mogelijke console hebben met de beste specs etc etc... Maar als jij geen reclame maakt of zorgt voor goeie spellen en zorgt dat alles soepel loopt met lanceringen en dat niet alles meteen wordt 2 maanden bv wordt uitgesteld dan zal jouw console toch echt niet verkocht worden... Ik vergelijk eigenlijk de situatie van Sony een beetje met de strijd die vroeger werd gevochten tussen de VHS(sony) en V2000(philips). Philips had het beste apperaat maar maakte helemaal geen reclame voor hun product terwijl ze de beste hadden ze waren, zover ik weet, ervan overtuigd dat iedereen toch hun product zou kopen... nauw dat bleek dus niet het gevalVerwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:06:
Het grooste voordeel van Sony en hun PlayStation 3 is dat er nog altijd bakken met developers achter hun staan. En de meeste van hun stappen ook niet zomaar voorgoed één, twee, drie, over naar een andere games console. Voornamelijk de Japanse RPG's spreken me altijd wel aan op Sony's console. Natuurlijk zijn er ook wel games die uitgebracht worden voor meerdere platformen, maar meestal worden ze wel altijd als eerste gelanceerd voor Sony's console. Das ook een heel groot voordeel op zich. Daarnaast ben ik ook best wel te spreken voor enkele exclusieve gameseries die alleen voor PlayStation beschikbaar zijn.
Sony heeft veel kritiek gekregen de laatste tijd, maar op de lange termijn word dit toch weer de meest populaire console. De Xbox 360 en de Wii zijn op zich ook best vet hoor, maar deze kunnen straks toch echt niet op tegen de bergen games die gemaakt gaan worden voor PlayStation 3.
Trouwens, ik vind het wel weer tijd voor een console game in de Wipeout serie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Video_2000
En precies hetzelfde noodlot is nu de PS3 getroffen
Daaagg PS3

Verwijderd
Philips stond voor de VCC geen porno verkoop toe....VHS had dat wel. Daarom heeft het inferieure VHS systeem gewonnen...niet de marketing. Pr0n = technologie verkoop argument nr1.Wouser schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:38:
Ik vergelijk eigenlijk de situatie van Sony een beetje met de strijd die vroeger werd gevochten tussen de VHS(sony) en V2000(philips). Philips had het beste apperaat maar maakte helemaal geen reclame voor hun product terwijl ze de beste hadden ze waren, zover ik weet, ervan overtuigd dat iedereen toch hun product zou kopen... nauw dat bleek dus niet het geval
[edit]
wordt ook in de wiki genoemd zie ik
ik heb er nog wel eentje trouwens, een VCC recorder...was nog een 'portable' ook, je kon hem door midden delen en dan in een draagtas meenemen om je videocamera op aan te sluiten...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 00:19 ]
Verwijderd
Daar had ik het toch ook helemaal niet over?Wouser schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:38:
[...]
Ik denk dat je toch vreselijk mis zit... Ten eerste je kan een zo goed mogelijke console hebben met de beste specs etc etc... Maar als jij geen reclame maakt of zorgt voor goeie spellen en zorgt dat alles soepel loopt met lanceringen en dat niet alles meteen wordt 2 maanden bv wordt uitgesteld dan zal jouw console toch echt niet verkocht worden... Ik vergelijk eigenlijk de situatie van Sony een beetje met de strijd die vroeger werd gevochten tussen de VHS(sony) en V2000(philips). Philips had het beste apperaat maar maakte helemaal geen reclame voor hun product terwijl ze de beste hadden ze waren, zover ik weet, ervan overtuigd dat iedereen toch hun product zou kopen... nauw dat bleek dus niet het geval
http://nl.wikipedia.org/wiki/Video_2000
Daaagg PS3
Ik kan best tegen een portie kritiek met betrekking tot mijn meningsuiting, maar dan moet het wel over dat gene gaan waar ik over gesproken heb... Developers, daar had ik het over. Het is een feit dat Sony bergen met developers achter zich heeft staan. Das echt geen fabeltje hoor. De grote bedrijven die ten tijde van de PS1 en PS2 verantwoordelijk waren voor de flinke verkopen van de console, zijn dat op dit moment ook. Trek de ellerlange lijst met grote namen in de games industrie er maar eventjes op na. Geen fanboy gezwets of whatever, zo is het nu eenmaal.
Daarnaast is er helemaal geen strijd gaande voor wie de beste console heeft. Het gaat zich om de content, niet om de Schwarzeneggerij! Je uitspraak "Daaagg PS3 :w" is dus helemaal uit den boze. En om nu al van een noodlot te spreken is al helemaal belachelijk...
De PS3 heeft een rijke toekomst voor zich. Het fenomeen PlayStation is absoluut nog veel te populair onder de bevoking om klappen te gaan vangen deze gaming generatie. Pas bij de volgende generatie zul je echt merken wie nu als boksbal de ring in gaat.
Sowieso ben ik niet zo kapot van al dat soort slappe uitspraken over wie nu de beste console heeft, en wie niet. Ten eerste slaat het op slappe poep. En ten tweede vraag ik me altijd af waar mensen zich toch zo druk over maken... Ik zie ook nooit mensen ruzie maken in de winkel of op forums over wie nu de beste krultang maakt, en welk bedrijf nu aan het ownen is in de krultangscene... Nee, sorry hoor, vind het echt slap gelul! Ga iets beters doen met je tijd, en wees blij dat dit soort apparaten gemaakt worden. Wees blij dat er games zoals Gears of War, Heavy Rain, Metal Gear Solid, en zo worden uitgebracht. Het is ook echt superboeiend dat de ene console net dat beetje meer kan dan die andere. Kijk naar de games, en koop bij je persoonlijke smaak je console. En wanneer je meer geld hebt koop je ze lekker allemaal. Zo simpel is dat. En loop elkaar niet zo uit te jouwen omdat iemand anders niet jouw lievelingsproductje heeft gekocht!

Edit: "In het verleden behaalde resultaten biden geen garantie voor de toekomst".
Das ook zo'n mooie uitspraak die bij jou verhaaltje past. Dacht je nu echt dat Betamax, Video2000, en VHS met deze generatie entertainment in verbinding kunnen worden gebracht? In de tijd dat al dat spul uit kwam zaten mensen nog te genieten van hun zwart-wit TV'tje op de meeste plaatsen.
Nu kun je wel zeggen dat het zelfde regeltje geld voor Sony, maar dat is dus niet zo. De PlayStation bewijst zich namelijk al sinds 1994 ongeveer. Het zijn geen loze beloftes die Sony eventjes komt inwilligen, met het goede vertrouwen van de consument in de rug. Nee, mensen weten wat een PlayStation is. En de meeste mensen weten ook waar het apparaat voor staat. Blu-Ray is daar maar een klein onderdeel van. De content, die zegt het meeste. Tot dusver is voor Sony's apparaat juist wél een herhaling van het verleden in zicht.
Tegenwoordig leven we in een heel andere tijd qua technologie. We hebben een maatschappij die zowat volledig op consumeren is gebaseerd, wennen razendsnel aan nieuwe trends, etc. Breng dat dus AUB niet in verbinding met de Madonna-tijd...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 00:36 ]
Verwijderd
ik heb de ps3 gezien
Ze hebben nog steets problemen met aaf.
Het ziet er niet uit waardoor dit mij stoort.
De xbox360 koop ik nog steets niet omdat er geen hdmi aansluiting op zit (nieuwe model gaat dat wel krijgen) Probleem is wel dat er maar weinig xbox1 worden ondersteunt (160games in bezit waar er net 10stuks werken)
Heb een wii bestelt omdat deze 100% over weg kan met de gamecube (100games liggen)
Ik heb geen ps1\2 games .
Ze hebben nog steets problemen met aaf.
Het ziet er niet uit waardoor dit mij stoort.
De xbox360 koop ik nog steets niet omdat er geen hdmi aansluiting op zit (nieuwe model gaat dat wel krijgen) Probleem is wel dat er maar weinig xbox1 worden ondersteunt (160games in bezit waar er net 10stuks werken)
Heb een wii bestelt omdat deze 100% over weg kan met de gamecube (100games liggen)
Ik heb geen ps1\2 games .
Ik bedoelde te zeggen dat een PS3 naast de Xbox 360 niks extras heeft, geen doorslaggevende redenen.Xadeon schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:02:
Voegt niks toe?! Wat voegt de ps3 niet toe tov de xb360?
Verwijderd
HDMI is alleen gesignaleerd op dat zeer slechte plaatje dat iemand eens een keer ergens vandaan getoverd heeft, en helemaal niet 100% echt verklaard kan worden. Daarnaast is er toch VGA beschikbaar, dus wat is eigenlijk het probleem? HDMI is echt geen heilige aansluiting of zo hoor. De meeste PC monitoren hebben er zelfs geen.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:55:
Daarnaast bied onderstaande lijst toch een behoorlijk groot aantal games die ge-emuleerd zouden kunnen worden op de 360. De meeste goede titels staan er toch wel in dacht ik zo.
http://www.xbox.com/nl-NL...ompatibilitygameslist.htm
Als je daar alleen al een Wii voor kooptVerwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:55:Heb een wii bestelt omdat deze 100% over weg kan met de gamecube (100games liggen)
@Marco1983 was echt geen persoonlijke aanval ofzo hoor
ik trok het gewoon in algemeen.
Maar evengoed ik accepteer je argumenten maar ik denk toch dat de PS3 een niet te winnen strijd speelt, ze zijn gewoon te laat en het is veel te duur en heeft dingen waaraan je als consument niks aan hebt, ze hadden het apperaat gewoon moeten maken waarvoor het bestemt is en niet een 5in1 pakket zoals het er nu naar mijn mening naar uitziet...
Maar evengoed ik accepteer je argumenten maar ik denk toch dat de PS3 een niet te winnen strijd speelt, ze zijn gewoon te laat en het is veel te duur en heeft dingen waaraan je als consument niks aan hebt, ze hadden het apperaat gewoon moeten maken waarvoor het bestemt is en niet een 5in1 pakket zoals het er nu naar mijn mening naar uitziet...
Verwijderd
Qua "5in1 pakket kwatsj functies" moet ik je eerlijk gezegd ook gelijk geven! Ik denk namelijk niet dat mensen echt zitten te wachten om oma en opa vakantiefoto's te laten bekijken op hun PS3, of lekker samen te genieten van een willekeurige Linux distributie. Blu-Ray is op zich wel een leuke bijkomstigheid voor sommigen. Maar je moet je wel realiseren dat het binnenwerk van dat spelertje niet zo sjiek is als dat van een $2000 kostende Blu-Ray speler... Dat was bij de PS2 zo met de DVD-speler, en dat zal nu weer zo zijn. Daarnaast hadden beide eerdere PlayStation's al iets Linux-achtigs ter beschikking, en dat flopte ook megahard. Linux-mensen zijn een apart volkje. Das echt niks mainstreams. Vroeger niet, en tegenwoordig nog steeds niet. En ik zie daar eerlijk gezegd ook geen revolutie in ontketenen omdat de PS3 nu Linux ter beschikking heeft.Wouser schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:06:
@Marco1983 was echt geen persoonlijke aanval ofzo hoorik trok het gewoon in algemeen.
Buiten het verhaal van Marco, vergeet je ook de backwards compatibiliteit, waar PS1/2 al ruime successen hebben geboekt en menig persoon flink aantal games thuis heb liggen. Ik speel nog graag een PS1/X spelletje op mijn PS2, nostalgie en nog steeds leuk te spelen.Wouser schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:38:
Daaagg PS3
VHS/V2000 waren nieuwe technologien, close to revoluties, waar huidige game console slechts 'een nieuwe' op de markt is. Revolutionaire ideeen kan je haast niet meer inbrengen (nee, die wii principe was al jaren in de gamehal icm 1hand controllers) en zal je 9/10 moeten gaan voor extra's en 'consumerproof' spul. Xbox was bij vele icm Windows MCE een perfecte uitkomst, Wii zal wel zijn aparte controller en games zijn. Wat een PS3 gaat bieden, linux lig ik absoluut niet wakker van.
En de recorder was worldwide een gevecht, nu is het per continent. Als hij in europa niet aan slaat, hebben ze altijd azie en USA nog
En 499 euro, tja dat kost huidige 8800GTX ook en voegt voor _mij_ op dit moment bizar weinig toe (ik speel hoofdzakelijk MMO's, geen today's), daarbij is mijn huidige PS1/2 ook nog de nodige centjes waard die ik niet links wil neerleggen
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 18-02-2007 05:06 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ben het met je eens, ik heb een ps3 en speel hier ook de PS2/1 spellen op. Tot op heden ook nog geen enkele beperking tegengekomen.SinergyX schreef op zondag 18 februari 2007 @ 05:05:
[...]
Buiten het verhaal van Marco, vergeet je ook de backwards compatibiliteit, waar PS1/2 al ruime successen hebben geboekt en menig persoon flink aantal games thuis heb liggen. Ik speel nog graag een PS1/X spelletje op mijn PS2, nostalgie en nog steeds leuk te spelen.
VHS/V2000 waren nieuwe technologien, close to revoluties, waar huidige game console slechts 'een nieuwe' op de markt is. Revolutionaire ideeen kan je haast niet meer inbrengen (nee, die wii principe was al jaren in de gamehal icm 1hand controllers) en zal je 9/10 moeten gaan voor extra's en 'consumerproof' spul. Xbox was bij vele icm Windows MCE een perfecte uitkomst, Wii zal wel zijn aparte controller en games zijn. Wat een PS3 gaat bieden, linux lig ik absoluut niet wakker van.
En de recorder was worldwide een gevecht, nu is het per continent. Als hij in europa niet aan slaat, hebben ze altijd azie en USA nog
En 499 euro, tja dat kost huidige 8800GTX ook en voegt voor _mij_ op dit moment bizar weinig toe (ik speel hoofdzakelijk MMO's, geen today's), daarbij is mijn huidige PS1/2 ook nog de nodige centjes waard die ik niet links wil neerleggen
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Het is gewoon tof, zeker als die acht/negen cores werkenArfman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:59:
[...]
Linux op een console
Het meest achterlijke wat ik ooit gehoord heb. Daarnaast heb je er geen reet aan, want, zoals al vaker gezegd is, zit je "sandboxed" te werken, maw: je krijgt geen toegang tot die 3 cores. Ik geloof dat je alleen de USB poorten direct kunt aanspreken. Nut: 0,0.
Tuurlijk kan dat, maar zoals ik al eerder zei: Dat haalt de grootste fun ervan weg. Ik zou voor de Wii gaan om de controller (en de prijs misschien), als dat ene grote toffe ding weg valt.. Is het meteen een stuk minder fun[...]
Waarom niet? Ik heb gisteren nog anderhalf uur zitten (staan, excuses) golfen en tennissen. En als je het zat bent om te staan, ga je zitten. Kan ook.
Probleem wat Sony op dit moment heeft is dat de 'gun' factor gewoon laag is bij voor veel mensen hier. Veel mensen hebben het gewoon helemaal gehad met Sony.
- Continu liegen over het apparaat
- Blu ray oorlog wordt gespeeld over de hoofden van gamers (gevolg: 1 jaar later in productie, prijskaartje flink omhoog om verplicht early adopter te worden)
- Europa is nog steeds het afvoerputje van Sony (en hop weer een half jaar extra wachten) terwijl nintendo en microsoft laten zien dat dat helemaal niet hoeft.
Sommige mensen zijn gevoelig voor dit soort dingen en worden kritisch/cynisch. Sommige mensen maakt dit niet uit en sommige mensen gaan in de verdediging of worden fanboy. Ik hoor zelf helaas tot de eerste groep, wat jammer is want ik heb met plezier de PS2 en in mindere mate de PSP gespeeld. De PS3 is gewoon too little, too late voor mij. Verder is er NUL uitzicht dat Sony eens veranderd: FF12 is NOG STEEDS niet uit in Europa, waarom moet ik mij in hemelsnaam druk maken over een FF13? Tel daarbij op een ander akkefietje wat ik had met Sony (niet game related) en je begrijpt dat mijn waardering voor het bedrijf rond het nulpunt ligt.
En als ik dan objectief naar de vraagstelling kijk:
"Wat is het grote voordeel van de PS3 tov Wii en Xbox360"
- Als je graag early adopter wilt zijn wat betreft films kijken op de (mogelijke) dvd opvolger (En dus ook al een HD scherm hebt)
- Als je een verstokte fan bent van de exclusieve games die ze gaan krijgen (FF, MG, R&C, GT etc)
,,,dan is de PS3 een optie. Anders heeft een 360 toch minimaal even veel te bieden. Mocht de PS3 kwa marktaandeel niet heel snel winnen van de 360 zullen alle 'overige' games ook de 360 verschijnen simpelweg omdat daar het meeste geld te halen valt. Zie bijvoorbeeld een Guitar Hero (echt een PS achtige game) dat op de 360 komt. Daarbij behoort het laatste argument tegen de 360 (alleen maar shooters) ook tot de verleden tijd. Maar ja dat is glazen bol werk.
- Blu ray oorlog wordt gespeeld over de hoofden van gamers (gevolg: 1 jaar later in productie, prijskaartje flink omhoog om verplicht early adopter te worden)
- Europa is nog steeds het afvoerputje van Sony (en hop weer een half jaar extra wachten) terwijl nintendo en microsoft laten zien dat dat helemaal niet hoeft.
Sommige mensen zijn gevoelig voor dit soort dingen en worden kritisch/cynisch. Sommige mensen maakt dit niet uit en sommige mensen gaan in de verdediging of worden fanboy. Ik hoor zelf helaas tot de eerste groep, wat jammer is want ik heb met plezier de PS2 en in mindere mate de PSP gespeeld. De PS3 is gewoon too little, too late voor mij. Verder is er NUL uitzicht dat Sony eens veranderd: FF12 is NOG STEEDS niet uit in Europa, waarom moet ik mij in hemelsnaam druk maken over een FF13? Tel daarbij op een ander akkefietje wat ik had met Sony (niet game related) en je begrijpt dat mijn waardering voor het bedrijf rond het nulpunt ligt.
En als ik dan objectief naar de vraagstelling kijk:
"Wat is het grote voordeel van de PS3 tov Wii en Xbox360"
- Als je graag early adopter wilt zijn wat betreft films kijken op de (mogelijke) dvd opvolger (En dus ook al een HD scherm hebt)
- Als je een verstokte fan bent van de exclusieve games die ze gaan krijgen (FF, MG, R&C, GT etc)
,,,dan is de PS3 een optie. Anders heeft een 360 toch minimaal even veel te bieden. Mocht de PS3 kwa marktaandeel niet heel snel winnen van de 360 zullen alle 'overige' games ook de 360 verschijnen simpelweg omdat daar het meeste geld te halen valt. Zie bijvoorbeeld een Guitar Hero (echt een PS achtige game) dat op de 360 komt. Daarbij behoort het laatste argument tegen de 360 (alleen maar shooters) ook tot de verleden tijd. Maar ja dat is glazen bol werk.
Gedraag jeArfman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:59:
[...]
Linux op een console

Dat er standaard in een sandbox gespeeld moet worden van Sony is waar, maar wie zegt dat we daarin blijven zitten? Van Microsoft mochten we ook geen Linux op de XBOX1 draaien, doen we lekker toch. Aan het ontsluiten van de SPU's (7 stuks, niet 3) wordt gewerkt en de vooruitzichten zijn goed. De grafisch chip zal een probleem worden, want drivers daarvoor maken is een ingewikkelde zaak. Ik denk overigens niet dat dat een groot probleem is, want als je games wil spelen moet je geen Linux draaien, maar gewoon in PS3 'normal mode' gaan zitten
Buiten dat heb je nu al de mogelijkheid om gewoon een distro als Fedora te draaien. Je kunt dus alles wat je ook met een gewone PC kan gewoon doen. Internetten, tekstverwerken, GIMPen, Inkscapen, noem de hele mikmak maar op. Leuke extra dus. Als je alleen een PC hebt voor het typen, kun je die gewoon de deur uit doen en heb je je PS3 voor games en Linux.
Als de SPU's straks ontsloten zijn, is het mogelijk een fullfeatured mediacenter met HD-mogelijkheid te maken, dat is immers waar die SPU's zo goed in zijn. Dat is natuurlijk al helemaal mooi, en dat allemaal voor 0,0 euro extra. Ik vind het achterlijk als je dat geen interessante optie vind.
[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 18-02-2007 12:44 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Even nog een klein voordeeltje van de Wii, je kunt er al modchips voor krijgen. Denk dat dat bij de PS3 nog wel even gaat duren en de nieuwe Xbox360's zijn volgens mij ook niet meer te hacken op de traditionele manier.
Nou ken ik Microsoft een beetjeSeamusXanthus schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:26:
Probleem wat Sony op dit moment heeft is dat de 'gun' factor gewoon laag is bij voor veel mensen hier. Veel mensen hebben het gewoon helemaal gehad met Sony.

Het is big business en dus lult men maar wat. Overigens liegen hier ook verscheidende mensen over de PS3, maar zitten die niet echt in het Sony kamp. Overigens ook niet echt boeiend, want wat boeit mij het als een of andere forumer hier vindt dat de xbox360 beter is. Ik kan op de xbox360 niet de games spelen die IK wil spelen en op de Xbox360 alleen de games spelen waar ik geen reet aan vind.
Volgens mij hadden ze gewoon overall productieproblemen. Tuurlijk gebruiken ze de PS3 om blu ray in de markt te zetten. Dat zou ik ook doen als bedrijf. Als consument ben ik daar minder blij mee, maar het zit er nu eenmaal in. Als ik een PC koop krijg ik ook het meest wanstaltige klote OS ever (vista) erbij, waar ik dan indirect nog voor betaald heb ook.- Blu ray oorlog wordt gespeeld over de hoofden van gamers (gevolg: 1 jaar later in productie, prijskaartje flink omhoog om verplicht early adopter te worden)
Europa is vaak een achterblijver bij bv games, maar dat is ook op andere consoles zo (wat op zich lame is, hier in NL krijgen we toch geen NL gesproken game, dus kom maar op met die engelse versie) Overigens wachten nog steeds veel mensen op een Wii hier, dus ik weet niet of het aanhalen van Nintendo nu zo'n goed voorbeeld is.- Europa is nog steeds het afvoerputje van Sony (en hop weer een half jaar extra wachten) terwijl nintendo en microsoft laten zien dat dat helemaal niet hoeft.
Da's jammer voor je, maar ik zal er geen traan om laten. Dit forum staat vol met ge-emmer zoals bovenstaande. Als je de PS3 ruk vindt, dan koop je hem toch lekker niet? Waarom zou je tijd besteden aan het afzeiken van een console die je niet koopt?Sommige mensen zijn gevoelig voor dit soort dingen en worden kritisch/cynisch. Sommige mensen maakt dit niet uit en sommige mensen gaan in de verdediging of worden fanboy. Ik hoor zelf helaas tot de eerste groep, wat jammer is want ik heb met plezier de PS2 en in mindere mate de PSP gespeeld. De PS3 is gewoon too little, too late voor mij.
Dat kan, maar dat is jouw persoonlijke mening. Anderen hebben die met een of ander bedrijfje in Redmond, en willen liever daar nooit zaken mee doen. Persoonlijk heb ik geen problemen met MS an sig, maar ik wil zelf eigenlijk niet meewerken aan hun machtsgreep in de huiskamer.Verder is er NUL uitzicht dat Sony eens veranderd: FF12 is NOG STEEDS niet uit in Europa, waarom moet ik mij in hemelsnaam druk maken over een FF13? Tel daarbij op een ander akkefietje wat ik had met Sony (niet game related) en je begrijpt dat mijn waardering voor het bedrijf rond het nulpunt ligt.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Hoe kan je van te voren weten of iets wel of geen flop wordt?OMD schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:33:
Met de PS2 hadden ze een groot voordeel dat de DVD sterk in opkomst was. Ik ken niemand die op blueray of hd-dvd zit te wachten. Ik zie de blueray speler dus ook niet bepaald als een toegeboegde waarde.
Dat is een hele goede vraag waar het gros van de posters hier geen antwoord op kan geven. De 360 eigenaren staan te popelen om de PS3 weer even flink de grond in te boren met leugenachtige argumenten en harnekkige geruchten... Tuurlijk de PS3 is geen wondermachine maar hij zal toch weer een ervaring neerzetten die toch weer een slagje beter is dan dat de PS2 kon bieden. En de PS2 is in mijn ogen nog steeds de meest succesvolle console ooit met de meest brede support vanuit de industrie... Deze support is ook nu weer volop aanwezig + een aantal nieuwe waardoor de PS3 een rooskleurige toekomst tegemoet gaat.EfBe schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:37:
Dit forum staat vol met ge-emmer zoals bovenstaande. Als je de PS3 ruk vindt, dan koop je hem toch lekker niet? Waarom zou je tijd besteden aan het afzeiken van een console die je niet koopt?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
"De blu-ray/hd-dvd geen toegevoegde waarde"...tov wat?doctormetal schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:32:
[...]
Hoe kan je van te voren weten of iets wel of geen flop wordt?
Met de PS2 hadden ze een groot voordeel dat de DVD sterk in opkomst was. Ik ken niemand die op blueray of hd-dvd zit te wachten. Ik zie de blueray speler dus ook niet bepaald als een toegeboegde waarde.

niet, maar je kan wel afgaan op huidige ontwikkelingendoctormetal schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:32:
Hoe kan je van te voren weten of iets wel of geen flop wordt?
Blu-Ray is aan een enorme opmars bezig in de VS en Japan. Met de populairiteit van HD tv's etc wordt de vraag naar HD media ook steeds groter waardoor de PS3 ineens een leuke rol kan gaan invullen. Sony heeft haar console gebouwd voor de toekomst en met de BR drive zit dat gedeelte iig goed.Met de PS2 hadden ze een groot voordeel dat de DVD sterk in opkomst was. Ik zie de blueray Blu-Ray speler dus ook niet bepaald als een toegevoegde waarde.
Verwijderd
xbox360 gaat zeker hdmi krijgen hoe willen ze anders hd-dvd gebruiken met copy right? op een hdtv tv-schermVerwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:06:
[...]
HDMI is alleen gesignaleerd op dat zeer slechte plaatje dat iemand eens een keer ergens vandaan getoverd heeft, en helemaal niet 100% echt verklaard kan worden. Daarnaast is er toch VGA beschikbaar, dus wat is eigenlijk het probleem? HDMI is echt geen heilige aansluiting of zo hoor. De meeste PC monitoren hebben er zelfs geen.
Daarnaast bied onderstaande lijst toch een behoorlijk groot aantal games die ge-emuleerd zouden kunnen worden op de 360. De meeste goede titels staan er toch wel in dacht ik zo.
http://www.xbox.com/nl-NL...ompatibilitygameslist.htm
[...]
Als je daar alleen al een Wii voor kooptEn honderd games nog wel... Ik had het toch fijn bij m'n GameCube gelaten
Verder heb ik de wii gekocht omdat ik een nieuwe gamecube nodig had (ouwe naar ma gegaan omdat ik uit huis ben gegaan)
Verder de psx serie heeft me nooit echt wat gevonden.
psx1 wat puntje van het zalm (wat ben ik blij met mijn nintendo 64)
psx2 Wel humm de gamecube gekocht (heerlijk mario) en de xbox1
psx3 wel humm neem de xbox 360wel.
De reden ? de games zagen er niet uit toen de console van sony net uitkwam.
Het is belachelijk dat ze bijna end of live van de console zijn dat de beeld er wel norm uit ziet (aaf nog steets waardeloos)
Nu bij de psx3 hebben ze een normalen videokaart dus kunnen ze misschien nu eens normaal goed beeld weergeven met aaf aan (hoewel wat ik nu heb gezien is het waardeloos)
Grootste voordeel van de sony is wel dat er veel games rollerplayer games zijn wat xbox wel mis.
Hoe willen ze HD-DVD met copyright op het scherm toveren? Niet. Copyright zit er nu nog niet op HD-DVD schijfjes.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:34:
[...]
xbox360 gaat zeker hdmi krijgen hoe willen ze anders hd-dvd gebruiken met copy right? op een hdtv tv-scherm
Dan ben ik maar achterlijkBreepee schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:14:Ik vind het achterlijk als je dat geen interessante optie vind.
Serieus, de enige mensen die interesse hebben om Linux te draaien op zo'n ding zijn diehard Tweaker-nerds. De rest van het volk wil gewoon spelletjes spelen op zo'n ding. Tenzij dat ding ooit gehacked wordt en je er een compleet mediacenter van kunt bouwen a la de Xbox is, dan geef ik het een kleine kans. Tot nu toe is de toegevoegde waarde echter niks, noppes, nada.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Geen Copyright op HD-DVD schijfjes? Zou lekker zijnTweakerNummer schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:42:
[...]
Hoe willen ze HD-DVD met copyright op het scherm toveren? Niet. Copyright zit er nu nog niet op HD-DVD schijfjes.
Mompelt iets over Copy Protection enzo
Prima om je mening te geven - maar mijns inziens is de toegevoegde waarde van het kopen van een spel de volgende: meer genot van je gameplay. Ik maak in ieder geval een duidelijk overwogen keuze op het moment dat ik weer een game wil kopen. Óók ik heb enige tijd via de PC kopieen van games gehadTheZeroorez schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:28:
...en vind het vervelend om te moeten betalen voor games (kan het niet helpen, sorry).

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande stelling. Respecteer elkaar in het feit of je nu een 360 of een PS3 in bezit hebt. Het zijn verschillende doelgroepen... just enjoy your consoleOMD schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:33:
[mbr]Dit is nu niet bepaald een nette start van een discussie ;)[/]
Ik zelf hoef geen advies - maar ben wel zo eerlijk om aan te geven dat ik nog niet weet of ik een 360 of een PS3 zal gaan kopen. Ik kan nu nog geen keuze maken - mogelijk na 23 maart wel. Ik ben weer zo 'iemand' die dan live wil ervaren of er voor mij significante verschillen zijn in gameplay en games. Waarbij ik mijn twijfels heb over het tot stand kunnen houden van een groot aantal exclusive game titels op zowel de 360 als de PS3. Uiteindelijk zal een game ontwikkelaar/label ook wel overstag gaan wanneer beide consoles een grote aanhang hebben en de vraag/afname dus ook groot is.
Ik ben er dus nog niet uit - lot's of g a m e f u n !
Cheers mates
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
En welk forum is dit ook alweerArfman schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:43:
[...]
Serieus, de enige mensen die interesse hebben om Linux te draaien op zo'n ding zijn diehard Tweaker-nerds.
En welk forum is dit ook alweer nietDe rest van het volk wil gewoon spelletjes spelen op zo'n ding.
Voor jou misschien niet, maar voor anderen wel (zoals blijkt). Overigens schat ik de kansen voor mediacenter mogelijkheden zeer goed in, dat is namelijk nu al mogelijk. Je kunt gewoon mythTV installeren voor Fedora en dan ben je klaar (je kunt natuurlijk niet kabelTV kijken/opnemen, maar persoonlijk vind ik dat niet erg). Als de SPU's dadelijk gebruikt kunnen worden, kan het ook nog eens HD materiaal aan, en middels de USB kun je natuurlijk al willekeurig veel schijfruimte aan het ding hangen.Tenzij dat ding ooit gehacked wordt en je er een compleet mediacenter van kunt bouwen a la de Xbox is, dan geef ik het een kleine kans. Tot nu toe is de toegevoegde waarde echter niks, noppes, nada.
Verwijderd
Tot op heden heb ik nog 0,niks gezien wat betreft Linux voor de PS3. Allemaal mooie woorden waar nog helemaal niks van is waar gemaakt tot nu toe. Daarnaast zwerven er op dit forum niet alleen maar doorgewinterde Linux gebruikers rond, maar ook nog enkele andere soorten volkeren.Breepee schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:23:
[...]
En welk forum is dit ook alweer
[...]
En welk forum is dit ook alweer niet
[...]
Voor jou misschien niet, maar voor anderen wel (zoals blijkt). Overigens schat ik de kansen voor mediacenter mogelijkheden zeer goed in, dat is namelijk nu al mogelijk. Je kunt gewoon mythTV installeren voor Fedora en dan ben je klaar (je kunt natuurlijk niet kabelTV kijken/opnemen, maar persoonlijk vind ik dat niet erg). Als de SPU's dadelijk gebruikt kunnen worden, kan het ook nog eens HD materiaal aan, en middels de USB kun je natuurlijk al willekeurig veel schijfruimte aan het ding hangen.
De HD-DVD speler voor de Xbox 360 hangt tevens gewoon met een USB draadje aan de console vast. Dus het heeft allemaal geen ene reet te maken met HDMI. Nu kan je ook films kijken op het apparaat. En de schijfjes zjn waarschijnlijk nu ook al beveiligd mag ik hopen. Anders zou Tweakers.net afgelopen week natuurlijk niet het artikeltje hebben gepost over de gekraakte HD-DVD en Blu-Ray beveiligingen die op de schijfjes zitten.
"The HD DVD drive does not have an HDMI output; it connects to the Xbox 360 via USB."
Bron: http://en.wikipedia.org/w...D-DVD-drive#HD_DVD_Player
Het beeld word via USB door gestuurd naar de console, en daar vind weer een proces plaats zodat het beeld doorgestuurd word via de Scart-/Component-/VGA-kabel naar je (HD)TV of monitor. Zo is het, en niet anders!
En waarom heeft het geen reet te maken met HDMI?
360 heeft alleen analoge beelduitgangen. Filmstudio's kunnen door het omzetten van 1 bitje ervoor zorgen dat via de analoge beelduitgang maximaal een 576p verzonden wordt.
Niet dat ik het ze snel zie gebruiken, maar mochten ze het doen, zit je mooi met je HD-DVD speler waar je nieuwe films niet meer in HD zijn.
360 heeft alleen analoge beelduitgangen. Filmstudio's kunnen door het omzetten van 1 bitje ervoor zorgen dat via de analoge beelduitgang maximaal een 576p verzonden wordt.
Niet dat ik het ze snel zie gebruiken, maar mochten ze het doen, zit je mooi met je HD-DVD speler waar je nieuwe films niet meer in HD zijn.
PSN: Shiver23
Wat betreft de 360 heb ik het idee dat er redelijk waar is gemaakt wat er beloofd is (alleen denk ik dat het uitvalpercentage hoger is dan men toe wil geven). En hoe lang houdt men nog vol dat er alleen 'slechte' spellen op de xbox komen, terwijl het grootste deel multiplatform uit komt tegenwoordig? Ik speel ook liever een FF of R&C dan Halo, maar GoW maar ook Dead Rising bijvoorbeeld zijn dan weer echt top actie games. Alles bij elkaar zal die game ervaring nooit heel veel kunnen verschillen deze generatie consoles, behalve op de Wii natuurlijk.EfBe schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:37:
[...]
Nou ken ik Microsoft een beetje, en daar liegen ze NOOIT hoor. Echt niet.
![]()
Het is big business en dus lult men maar wat. Overigens liegen hier ook verscheidende mensen over de PS3, maar zitten die niet echt in het Sony kamp. Overigens ook niet echt boeiend, want wat boeit mij het als een of andere forumer hier vindt dat de xbox360 beter is. Ik kan op de xbox360 niet de games spelen die IK wil spelen en op de Xbox360 alleen de games spelen waar ik geen reet aan vind.
Vreemd ik heb nog nooit een PC hoeven kopen waar er een OS voorgeinstalleerd krijg, die KEUZE heb je nou eenmaal.[...]
Volgens mij hadden ze gewoon overall productieproblemen. Tuurlijk gebruiken ze de PS3 om blu ray in de markt te zetten. Dat zou ik ook doen als bedrijf. Als consument ben ik daar minder blij mee, maar het zit er nu eenmaal in. Als ik een PC koop krijg ik ook het meest wanstaltige klote OS ever (vista) erbij, waar ik dan indirect nog voor betaald heb ook.
Bij nintendo heb je tenminste een kans op een console en worden de tekorten wereldwijd gedragen. Microsoft doet het ook goed. Europa staat bij niemand zo laag in de rangorde als bij Sony, daar is nu toch wel iedereen het over eens?[...]
Europa is vaak een achterblijver bij bv games, maar dat is ook op andere consoles zo (wat op zich lame is, hier in NL krijgen we toch geen NL gesproken game, dus kom maar op met die engelse versie) Overigens wachten nog steeds veel mensen op een Wii hier, dus ik weet niet of het aanhalen van Nintendo nu zo'n goed voorbeeld is.
Ik hoop toch echt ooit de console te kopen als hij meerwaarde gaat krijgen. Zonder te willen opscheppen, ik heb een gba,ds,psp,gc,ps2,xbox,xbox360,wii thuis liggen dus mijn drempel om zo'n apparaat te kopen is extreem laag. Maar dan moet er wel iets meer tegenover staan dan een enkele exlusive. Maar kritiek geven op staat hier gelijk aan ge-emmer blijkbaar... Trouwens, als ik heel eerlijk ben zou ik achteraf de xbox1 wellicht niet hebben gekocht: het verschil in graphics was aanwezig maar niet overduidelijk en eigenlijk alleen het online gedeelte was ECHT veel beter. Wellicht dat ik daardoor nu voorzichter ben met de PS3...[...]
Da's jammer voor je, maar ik zal er geen traan om laten. Dit forum staat vol met ge-emmer zoals bovenstaande. Als je de PS3 ruk vindt, dan koop je hem toch lekker niet? Waarom zou je tijd besteden aan het afzeiken van een console die je niet koopt?
Daar geef ik je gelijk in, maar de 360 is op dit moment te goed om te laten liggen (voor mij)[...]
Dat kan, maar dat is jouw persoonlijke mening. Anderen hebben die met een of ander bedrijfje in Redmond, en willen liever daar nooit zaken mee doen. Persoonlijk heb ik geen problemen met MS an sig, maar ik wil zelf eigenlijk niet meewerken aan hun machtsgreep in de huiskamer.
Samenvattend, en dan hou ik er nu over op, ik ben hier niet om mensen op de kast te jagen maar om over de PS3 te praten, waar ik NU gewoon niet enthousiast over ben. Omdat hij nog niet uit is valt er verder over weinig anders te praten dan over het verschil tussen de consoles. Hopelijk mogen ook 'tegenstanders' hun mening geven in dit forum zolang ze dat kunnen onderbouwen.
Als hij eenmaal een tijdje uit is hier zal het meer om de games gaan daar ben ik van overtuigd en dat is dan ook interessanter.
Dat jij niet verder dan je neus lang kijkt, wil niet zeggen dat het er niet is. Sony zegt het zelf nota bene.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:05:
Tot op heden heb ik nog 0,niks gezien wat betreft Linux voor de PS3. Allemaal mooie woorden waar nog helemaal niks van is waar gemaakt tot nu toe.
Verwijderd
"The Xbox 360 does not currently offer HDMI or DVI outputs. HD DVDs can be viewed at 720p or 1080i through component cables and up to 1080p with VGA cables. The add-on does support lossless audio and DTS found on some HD DVD's as well as Dolby Digital EX.Shiver23 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:15:
En waarom heeft het geen reet te maken met HDMI?
The add-on HD DVD drive for the Xbox 360 can also connect to a PC using the supplied USB 2.0 cable. Using this, combined with a software that supports playing HD DVDs (such as Cyberlink PowerDVD Ultra or WinDVD
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD
Gun jezelf een kabeltje van ongeveer €30 en je hebt 1080p ter beschikking
Ja, met HDMI kan je nog veel hogere resoluties draaien, maar tegen de tijd dat zoiets allemaal mogelijk is in je huiskamer, is er alweer een nieuwe kabeltjesstandaard op de markt waarschijnlijk. Je kan met bepaalde HDMI aansluitingen resoluties draaien hoger dan 3200x2048. Helaas heeft de Media Markt denk ik niet zo'n toestelletjes staan in de winkel. Een resolutie van 1080p via je VGA kabeltjes is echt meer dan voldoende om HD-DVD schijfjes te bekijken dus.
Het is wel anders - het is niet het beeld zelf dat over de USB kabel gaat, maar de rauwe HD-DVD data. Pas in de 360 wordt dit gedecodeerd. Daarnaast voer je met een "Zo is het, en niet anders!" natuurlijk geen degelijke discussie.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:05:
Het beeld word via USB door gestuurd naar de console, en daar vind weer een proces plaats zodat het beeld doorgestuurd word via de Scart-/Component-/VGA-kabel naar je (HD)TV of monitor. Zo is het, en niet anders!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Die UMD Discs voor de PSP kan je ook niet bepaald een success noemen... Alleen de games verkopen. De films bijna niet.OMD schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:33:
Verwijderd
Leuk dat het nu al mogelijk is. Had deze filmpjes nog nooit gezien. Had inderdaad wel verder dan de neus moeten kijken ja. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ik het maar een soort van Kinder Surprise functie vind hebben allemaal.Breepee schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:20:
[...]
Dat jij niet verder dan je neus lang kijkt, wil niet zeggen dat het er niet is. Sony zegt het zelf nota bene.
Waarom ga ik eigenlijk nog in discussie met enkele personen hier? Geloof lekker wat je zelf wilt maat! Mijn hoofdpunt is dat HDMI helemaal niet nodig is om je HD-DVD spelertje werkend te krijgen op je TV'tje. Begrijpend lezen. En niet een klein formuleringsfoutje in de teksts aangeven als reden om niet meer in discussie te treden..oisyn schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:28:
[...]
Het is wel anders - het is niet het beeld zelf dat over de USB kabel gaat, maar de rauwe HD-DVD data. Pas in de 360 wordt dit gedecodeerd. Daarnaast voer je met een "Zo is het, en niet anders!" natuurlijk geen degelijke discussie.
Of de data nu wel of niet over de USB kabel gaat, je hebt geen HDMI kabel nodig om te genieten van al dat moois in 1080p! Dat is waar ik op doel met "Zo is het, en niet anders!"
WTF zeg... Whatever, ik ga me er niet meer aan storen hier. Ik wil best toegeven als ik fout zit (zoals met het Linux verhaaltje bijvoorbeeld) maar als het zo moet dan hoeft het voor mij niet meer. Dit soort gedrag komt trouwens ook bijna alleen maar voor in gaming gerelateerde discussies.
CD en DVD waren ook al zo'n enorme flop natuurlijk.SoundWave729 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:40:
[...]
Die UMD Discs voor de PSP kan je ook niet bepaald een success noemen... Alleen de games verkopen. De films bijna niet.
Er wordt ook helemaal niet gezegd dat HDMI nodig is om je HD-DVD speler werkend te krijgen. Nog niet. Zoek eens even op je heilige wikipedia op ICT (Image Constraint Token) en je zult zien waarom dit in de toekomst wel eens problematisch zou kunnen worden, misschien, in de toekomst.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:42:
Waarom ga ik eigenlijk nog in discussie met enkele personen hier? Geloof lekker wat je zelf wilt maat! Mijn hoofdpunt is dat HDMI helemaal niet nodig is om je HD-DVD spelertje werkend te krijgen op je TV'tje. Begrijpend lezen. En niet een klein formuleringsfoutje in de teksts aangeven als reden om niet meer in discussie te treden.
Dat is alles wat er gezegd wordt. En daarbij heb je met HDMI nog wat meer functies. Zo kun je bijv. je films met 1080p24 precies zien zoals ze opgenomen zijn. Dus geen 3:2 pulldown of beeldversnelling.
Je gaat niet in discussie, je zegt hoe het is en je dult geen tegenspraak. Ja, dan heeft het idd geen zinVerwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:42:
Waarom ga ik eigenlijk nog in discussie met enkele personen hier?
Ik geloof niet dat ik anders heb beweerd. Als iemand een onjuistheid in je tekst aanduidt betekent dat niet meteen dat hij het niet eens is met je hele betoog. Begrijpend lezen.Mijn hoofdpunt is dat HDMI helemaal niet nodig is om je HD-DVD spelertje werkend te krijgen op je TV'tje. Begrijpend lezen.
Overigens, natuurlijk heb je niet niets aan een HD-DVD drive voor je 360. Maar je koopt een HD-DVD drive voor je 360 zodat je HD-DVDs kunt bekijken op je 360. Als je 'm op de PC aan moet sluiten kun je net zo goed een PC HD-DVD drive kopen, die kun je nog mooi inbouwen ook.
WTF zeg... Whatever, ik ga me er niet meer aan storen hier. Ik wil best toegeven als ik fout zit (zoals met het Linux verhaaltje bijvoorbeeld) maar als het zo moet dan hoeft het voor mij niet meer. Dit soort gedrag komt trouwens ook bijna alleen maar voor in gaming gerelateerde discussies.
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2007 15:53 ]
De arcade hardware van Sega waarop oa Virtua Fighter 5 te spelen is draait anders mooi wel onder LinuxBreepee schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:14:
[...]
want als je games wil spelen moet je geen Linux draaien, maar gewoon in PS3 'normal mode' gaan zitten
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Verwijderd
Deze discussie zal helaas zonder mij verder moeten gaan ben ik bang. De redenen hiervoor heb ik eerder al aangegeven. Een fatsoenlijke discussie voeren zit er blijkbaar niet in. En dat is meestal zo met dit soort onderwerpen.
Je ziet spoken.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:54:
Deze discussie zal helaas zonder mij verder moeten gaan ben ik bang. De redenen hiervoor heb ik eerder al aangegeven. Een fatsoenlijke discussie voeren zit er blijkbaar niet in. En dat is meestal zo met dit soort onderwerpen.
Willen de heren niets bijdragende opmerkingen vanaf nu voor zich houden of moet er dusdanig geknipt en getrashed gaan worden dat de helft van de posts op deze pagina aangepast moeten worden

*knip
Geen idee wat jouw probleem is, maar als je zoiets dergelijks durft te beweren doe het dan op z'n minst onderbouwd of hou anders gewoon je mond
Geen idee wat jouw probleem is, maar als je zoiets dergelijks durft te beweren doe het dan op z'n minst onderbouwd of hou anders gewoon je mond

[ Voor 84% gewijzigd door Crash op 18-02-2007 17:33 ]
Als je dan ook zou zeggen wat er gelogen aan is, en even met wat linkjes als backup zou kunnen komen, denk ik dat men er iets meer aan heeft. Een mod gaat niet een post 10x editten omdat er heen en weer geschreeuwd wordt dat iemand liegt
[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 18-02-2007 17:34 ]
offtopic:
Denk je echt dat ik zoveel moeite gaan doen voor een topicstart om die vol met leugens te duwen? Ik heb er een aantal bronvermeldingen bij staan, en waar ik mijn eigen mening geef meld ik dat ook duidelijk. Het zou je sieren als je eens naar iemands posthistory keek voordat je dat soort insinuaties gaat spuien. Ik weet dat die niet heilig is, maar ik hoop dat die van mij je een andere indruk geeft dan die van een leugenaar.
Denk je echt dat ik zoveel moeite gaan doen voor een topicstart om die vol met leugens te duwen? Ik heb er een aantal bronvermeldingen bij staan, en waar ik mijn eigen mening geef meld ik dat ook duidelijk. Het zou je sieren als je eens naar iemands posthistory keek voordat je dat soort insinuaties gaat spuien. Ik weet dat die niet heilig is, maar ik hoop dat die van mij je een andere indruk geeft dan die van een leugenaar.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik heb hem nog even 3 keer doorgelezen, maar ik zie niet wat er gelogen is?
[ Voor 27% gewijzigd door Crash op 18-02-2007 17:34 ]
Betamax, Mini-Disc, Memorystick?Shiver23 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:42:
[...]
CD en DVD waren ook al zo'n enorme flop natuurlijk.
Mijn punt is, Sony kan dus gewoon een medium uitbrengen die gaat falen. Blu-Ray is geen uitzondering. Of het met Blu-Ray hetzelfde zal zijn dat weten we nog niet. Dus blindelings afgaan dat Blu-Ray een hit zal worden, omdat het van Sony is, is gewoon pure onzin.
[ Voor 41% gewijzigd door SoundWave729 op 18-02-2007 17:19 ]
Verwijderd
Ik weet niet waar marco zo moeilijk over doet...
Het is gewoon een feit dat je mogelijk geen high defenition kan bekijken als je niet beschikt over HDMI.
Een volledig HD enabled scenario houdt in dat je van bron tot afbeeldapparaat over hdcp codering/decodering kan beschikken. (die Image Constraint Token waarvan sprake).
Dat ze het nu nog toelaten komt omdat veel 'flatscreen' tv's verkocht zijn in een periode waarvin van dit alles sprake nog geen sprake was. En de gewone consument kan je niet uitleggen dat via één of andere beveiliging/standaarden battle z'n tv onbruikbaar wordt voor de bedoelde functie. Veel oudere tv's beschikken nog niet over hdmi óf hdcp, en beiden zijn nodig. Een analoog signaal kan je immers niet digitaal beveiligen, dat gaat alleen met het digitale hdmi signaal.
Dus alleen het woordje 'mogelijk' is al een moeilijk punt. Als ze op een bepaald moment beslissen om toch gebruik te maken van hdcp sta je daar mooi met je downscaled high def beeld. Dat risico wil ik in elk geval niet lopen. De mogelijkheid is er
Het is gewoon een feit dat je mogelijk geen high defenition kan bekijken als je niet beschikt over HDMI.
Een volledig HD enabled scenario houdt in dat je van bron tot afbeeldapparaat over hdcp codering/decodering kan beschikken. (die Image Constraint Token waarvan sprake).
Dat ze het nu nog toelaten komt omdat veel 'flatscreen' tv's verkocht zijn in een periode waarvin van dit alles sprake nog geen sprake was. En de gewone consument kan je niet uitleggen dat via één of andere beveiliging/standaarden battle z'n tv onbruikbaar wordt voor de bedoelde functie. Veel oudere tv's beschikken nog niet over hdmi óf hdcp, en beiden zijn nodig. Een analoog signaal kan je immers niet digitaal beveiligen, dat gaat alleen met het digitale hdmi signaal.
Dus alleen het woordje 'mogelijk' is al een moeilijk punt. Als ze op een bepaald moment beslissen om toch gebruik te maken van hdcp sta je daar mooi met je downscaled high def beeld. Dat risico wil ik in elk geval niet lopen. De mogelijkheid is er
Dus omdat het een samenwerking is geweest tussen Sony en Philips heeft Sony niets met de CD te maken?
DVD moet ik inderdaad terugnemen, want dat hebben Sony en Philips toendertijd vroegtijdig 'verloren' van Toshiba.
Ik vind het prima om zo wat formaten op te noemen die (volgens jou) geflopt zijn. Want behalve Beta vind ik dat ook nog wel meevallen. Net ook al via DM een uitgebreide discussie met iemand gehad hierover. Maar Sony is wel een partij die het lef heeft om te ontwikkelen en probeert om nieuwe standaarden op de markt te zetten, terwijl er talloze bedrijven zijn die slechts volgen. Niet alles zal dan even succesvol zijn. Maar zomaar stellen dat Sony slecht presterende formaten lanceert is ongenuanceerd en naar mijn idee ook gewoon niet waar.
En blind afgaan op BR omdat het van Sony is? Nee aub niet. Maar wel omdat behalve Universal alle filmstudio's BR ondersteunen. En nu ook omdat BR veruit het meeste verkocht wordt, HD-DVD's steeds minder schapruimte krijgen in de winkels en omdat Universal uiteindelijk niets verliest met een overstap naar BR (maar voorlopig nog even een voordeel kan halen uit hun bevoorrechte positie als hofleverancier van HD-DVD).

Ik vind het prima om zo wat formaten op te noemen die (volgens jou) geflopt zijn. Want behalve Beta vind ik dat ook nog wel meevallen. Net ook al via DM een uitgebreide discussie met iemand gehad hierover. Maar Sony is wel een partij die het lef heeft om te ontwikkelen en probeert om nieuwe standaarden op de markt te zetten, terwijl er talloze bedrijven zijn die slechts volgen. Niet alles zal dan even succesvol zijn. Maar zomaar stellen dat Sony slecht presterende formaten lanceert is ongenuanceerd en naar mijn idee ook gewoon niet waar.
En blind afgaan op BR omdat het van Sony is? Nee aub niet. Maar wel omdat behalve Universal alle filmstudio's BR ondersteunen. En nu ook omdat BR veruit het meeste verkocht wordt, HD-DVD's steeds minder schapruimte krijgen in de winkels en omdat Universal uiteindelijk niets verliest met een overstap naar BR (maar voorlopig nog even een voordeel kan halen uit hun bevoorrechte positie als hofleverancier van HD-DVD).
[ Voor 29% gewijzigd door Shiver23 op 18-02-2007 17:37 ]
BullShiver23 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:26:
En nu ook omdat BR veruit het meeste verkocht wordt, HD-DVD's steeds minder schapruimte krijgen in de winkels en omdat Universal uiteindelijk niets verliest met een overstap naar BR (maar voorlopig nog even een voordeel kan halen uit hun bevoorrechte positie als hofleverancier van HD-DVD).
Ik ben de afgelopen weken in alle grote jongens in de US geweest op electronica gebied. HD-DVD heeft absoluut dezelfde status als Blu-Ray wat betreft schapruimte. Ik heb bij alle zaken HD-DVD installaties live zien draaien, tegenover 2 Blu-Ray demo-units van Sony (Die overigens erg mooi zijn).
Als je dieper de cijfers in duikt, zie je ook een andere kant:
http://arstechnica.com/news.ars/post/20070115-8625.htmlAccording to Adams Media Research, roughly 425,000 of the 695,000 next-gen players sold recently are Blu-ray players—about 61 percent of units in the wild. Comparatively, HD DVD accounts for 270,000 units, or roughly 39 percent. Presented this way, Blu-ray looks to have a significant lead.
Yet only 25,000 of those Blu-ray players were purchased as standalone units (that is, dedicated Blu-ray players), with the other 400,000 coming in the form of the Sony PS3. The big question here is whether or not PS3 purchases are signs of consumer interest in Blu-ray, per se. Compare this situation to HD DVD: 120,000 units were purchased as standalone players, with another 150,000 units coming in the form of HD DVD upgrade kits on Xbox 360s. (The Xbox 360 does not come with HD DVD, but a $200 HD DVD addon appeared on the market shortly before the 2006 holiday season.)
All told, a hair over 79 percent of all next-gen DVD players are tied to gaming consoles in some way or another. That means that so far, only 21 percent of next-gen players sold were bought by consumers as standalone units. Further, sales of HD DVD standalone units outpaced Blu-ray units by nearly 5 times as many units, comprising almost 83 percent of standalone purchases versus Blu-ray's 17 percent of the same. Presented this way, HD DVD appears to have more momentum than Blu-ray.
Het zal mij overigens ongeloofelijk jeuken welk van de 2 formaten gaat winnen. Ik heb al maanden een HD-DVD speler, maar zet er zo een Blu-Ray speler naast als het nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 18-02-2007 17:42 ]
Ik vind de vergelijking tussen CD, Blu-Ray en Memory Stick en Minidisc een beetje vergezocht als ik heel eerlijk ben.
De CD was de enige logische opvolger van de laserdisc en is nog steeds een mega succes, Blu-Ray is zeker nog geen flop als best verkopende HD disc en de Memory Stick en Minidisc zijn allebei formaten ontwikkeld voor hun eigen apperatuur. Dus zijn die laatste 2 ook niet in de markt gezet om marktleider te worden. Zie jij al een XBOX met Memorystick lezer voor je?? Memorystick is gewoon een paradie op het normale flash geheugen bedoelt voor de eigen apparaten van Sony.
De CD was de enige logische opvolger van de laserdisc en is nog steeds een mega succes, Blu-Ray is zeker nog geen flop als best verkopende HD disc en de Memory Stick en Minidisc zijn allebei formaten ontwikkeld voor hun eigen apperatuur. Dus zijn die laatste 2 ook niet in de markt gezet om marktleider te worden. Zie jij al een XBOX met Memorystick lezer voor je?? Memorystick is gewoon een paradie op het normale flash geheugen bedoelt voor de eigen apparaten van Sony.
In januari was dat inderdaad het geval. Inmiddels is de verkoop van stand-alone players ongeveer gelijk. En waarom zou je uberhaupt alleen naar stand-alone players kijken eigenlijk? (Behalve vanuit het perspectief van HD-DVD om het allemaal iets dragelijker te maken) Kijk naar de verkopen van de media en het blijkt dat mensen met een PS3 ook BR's kopen. Telt dat niet mee?
[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 18-02-2007 17:47 ]
De formaten die Sony idd zelf heeft verzonnen zoals UMD en Memorystick zijn inderdaad puur en alleen bedoeld als winstmaximalisering.Rctworld schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:43:
Ik vind de vergelijking tussen CD, Blu-Ray en Memory Stick en Minidisc een beetje vergezocht als ik heel eerlijk ben.
Door die formaten zelf te ontwikkelen, voor je eigen apparaten, weet je zeker dat mensen bij jou terecht moeten. Elk verkochte device heeft jou geheugen nodig, die je daardoor ook met ziek hoge marges kan verkopen.
Tuurlijk telt dat wel mee, maar je belicht het nogal van 1 kantShiver23 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:45:
In januari was dat inderdaad het geval. Inmiddels is de verkoop van stand-alone players ongeveer gelijk. En waarom zou je uberhaupt alleen naar stand-alone players kijken eigenlijk? (Behalve vanuit het perspectief van HD-DVD om het allemaal iets dragelijker te maken) Kijk naar de verkopen van de media en het blijkt dat mensen met een PS3 ook BR's kopen. Telt dat niet mee?
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 18-02-2007 17:49 ]
Welke kant belicht ik dan niet? Ik volg je niet.PWM schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:48:
Tuurlijk telt dat wel mee, maar je belicht het nogal van 1 kantDit artikel doet het netjes, en bekijkt de zaak van 2 kanten. Met alleen totalen red je het niet.
Kijk naar de wekelijkse verschuivingen en je kunt gewoon niet ontkennen dat HD-DVD 6 maanden voorsprong als sneeuw voor de zon heeft zien verdwijnen en inmiddels (bijna) op alle mogelijke statistieken het aflegt tegenover BR. Dat is voor mij gewoon een duidelijk signaal dat BR in ieder geval een 'veilige koop' is.
[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 18-02-2007 17:54 ]
Volgens de laatste cijfers staan ze bijna gelijk.Shiver23 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:53:
[...]
Welke kant belicht ik dan niet? Ik volg je niet.
Kijk naar de wekelijkse verschuivingen en je kunt gewoon niet ontkennen dat HD-DVD 6 maanden voorsprong als sneeuw voor de zon heeft zien verdwijnen en inmiddels (bijna) op alle mogelijke statistieken het aflegt tegenover BR. Dat is voor mij gewoon een duidelijk signaal dat BR in ieder geval een 'veilige koop' is.
Van de HD film verkopen staat HD-DVD op 43% en Blu-Ray op 57%
Blu-ray FTW dus? Of komt het doordat Blockbuster (grootste videorental in US) veel meer HD-DVD dan Blu-ray aanbod heeft in de winkels waardoor de HD-DVD bezitters minder snel hoeven te kopen?
Aan elk verhaal zitten meerdere kanten
Overigens ben ik benieuwd waar je de cijfers vandaan haalt van de laatste weken?
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 18-02-2007 17:59 ]
Een gat van 14%, dat is niet bijna gelijk. Hoe groot is het marktaandeel van videoverhuur tov de filmverkoop en bioscoopbezoeken? Hoe groot moet Blockbustervideo eigenlijk zijn om uberhaupt invloed te hebben op de verkoop van hd-dvd films?
Psst... Sony is ook mede-patenthouder van ... de CD.PWM schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:48:
[...]
De formaten die Sony idd zelf heeft verzonnen zoals UMD en Memorystick zijn inderdaad puur en alleen bedoeld als winstmaximalisering.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Sorry dat ik een leugenaar heb genoemdAtleX schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:06:
offtopic:
Ik weet het. En enig patenthouder van de Memorystick, UMD (die niemand wilde) en Minidisc (die wel toegevoegde waarde had). Staat ook duidelijk zelf verzonnenEfBe schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:25:
[...]
Psst... Sony is ook mede-patenthouder van ... de CD.
Qua verkochte spelers staan ze bijna gelijk.Xadeon schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:18:
Een gat van 14%, dat is niet bijna gelijk. Hoe groot is het marktaandeel van videoverhuur tov de filmverkoop en bioscoopbezoeken? Hoe groot moet Blockbustervideo eigenlijk zijn om uberhaupt invloed te hebben op de verkoop van hd-dvd films?
En Blockbuster? Ach, een vestiging of 20.000.
[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 18-02-2007 19:52 ]
Het is hier veel te veel gegooi met modder om nog iets fatsoenlijks genaamd discussie te vinden. allemaal bedolven onder leuzen zoals "leugenaar" en "fanboy".
iedereen hier verdedigt Sony al wordt het zijn/haar dood of boort Sony de grond in gelijk een heipaal.
iedereen hier verdedigt Sony al wordt het zijn/haar dood of boort Sony de grond in gelijk een heipaal.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
"Iedereen" ?! Je kan ook overdrijven, het gaat maar om enkelen die hun liefde/afkeur voor de xb360/ps3 niet onder stoelen of banken steken.
swopdark schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:39:
Op pagina 5 van dit topic
offtopic:
Aantal posts per pagina is instelbaar, "pagina 5" zegt dus ook vrij weinig
Aantal posts per pagina is instelbaar, "pagina 5" zegt dus ook vrij weinig
Er zijn weer nieuwe cijfer. Die van jou is meer dan 1 maand oud. BR is HD DVD op elk front voorbij. + Nog steeds geen nieuwe release data van nieuwe HD DVD's van Universal (enige exclusive HD DVD content supporter) = (speculatie) waarschijnlijk een overstap van Universal naar BR. En met 92.000 HD DVD drives voor de XBox verkocht in 2006. Dus, hoezo gaat goed met HD DVD?PWM schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:40:
[...]
Bull
Ik ben de afgelopen weken in alle grote jongens in de US geweest op electronica gebied. HD-DVD heeft absoluut dezelfde status als Blu-Ray wat betreft schapruimte. Ik heb bij alle zaken HD-DVD installaties live zien draaien, tegenover 2 Blu-Ray demo-units van Sony (Die overigens erg mooi zijn).
Als je dieper de cijfers in duikt, zie je ook een andere kant:
[...]
http://arstechnica.com/news.ars/post/20070115-8625.html
Het zal mij overigens ongeloofelijk jeuken welk van de 2 formaten gaat winnen. Ik heb al maanden een HD-DVD speler, maar zet er zo een Blu-Ray speler naast als het nodig is.
Maargoed, mij maakt het ook niet uit, zolang het maar 1 wordt. Maar alle signalen lijkt er op dat BR de meest veilige koop is. So be it. Overigens denk ik dat het uiteindelijk toch downloadable content de toekomst wordt. Als je bekend bent met DirectTV weet je waarom.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Is dit het HD-DVD vs Blu-Ray topic of gaat het hier over de voors en tegens van de PS3?
Mooi geprobeerd, maar hij het toch maar bij normale tekst
Mooi geprobeerd, maar hij het toch maar bij normale tekst
[ Voor 52% gewijzigd door Fuelke op 18-02-2007 23:17 ]
Verwijderd
Ik denk dat je kan concluderen dat het enige werkelijke verschil met de Xbox360 de Blu-Ray drive isBreepee schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:36:
Is dit het HD-DVD vs Blu-Ray topic of gaat het hier over de voors en tegens van de PS3?
[mbr] Mooi geprobeerd, maar hij het toch maar bij normale tekst :P[/mbr]
Persoonlijk verwacht ik eigenlijk dat mensen (massa) voorlopig nog lang geen behoefte hebben aan HD content; En als het zover is dat het dan gestreamed via internet met een sleutel verstuurd gaat worden ipv op een schijfje... Schijfjes beschadigen, nemen ruimte in, raken zoek, zijn niet altijd waar jij bent...
Stel je bent bij een vriend en wil een film kijken, dan is het toch veel makkelijk om even onder jouw naam in te loggen bij de producent en hem aan te zetten ipv door de regen naar huis te moeten fietsen voor een bekrast schijfje?
Ik denk eigenlijk dat dit uberhaupt zou moeten gelden voor alles wat op schijfjes staat, dus ook de games (alleen de winkelier zal hier niet zo blij mee zijn, maar wees nou eerlijk: lekker shoppen naar de nieuwste games is toch veel aantrekkelijker en verleidelijker vanaf je luie stoel?)
voordelen:
upgradebare HD
sixacces controller
BR speler
linux ready
nadelen:
prijs, prijs games, online mogelijkheden
maar wat je ook wil, als je geen HD tv hebt, kun je het best gewoon een wii kopen ;-p
upgradebare HD
sixacces controller
BR speler
linux ready
nadelen:
prijs, prijs games, online mogelijkheden
maar wat je ook wil, als je geen HD tv hebt, kun je het best gewoon een wii kopen ;-p
If you don't stand for something you'll fall for everything
Zelf zie ik niet zoveel voordelen in de PS3, maakt ook niet uit want ik heb op het moment toch geen geld om er een voor mezelf aan te schaffen.
Hiervoor kan je in Over het PS3-forum terecht
Hiervoor kan je in Over het PS3-forum terecht
[ Voor 46% gewijzigd door Crash op 19-02-2007 11:38 ]
Klinkt enorm lekker, dat online gedoe. Ik ben ook voor een systeem zoals steam bijvoorbeeld, dat je ergens kan inloggen en je gekochte content kan gebruiken via streamingVerwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:18:
[...]
Ik denk dat je kan concluderen dat het enige werkelijke verschil met de Xbox360 de Blu-Ray drive isEn dan kom je natuurlijk op de vraag van de waarde hiervan...
Persoonlijk verwacht ik eigenlijk dat mensen (massa) voorlopig nog lang geen behoefte hebben aan HD content; En als het zover is dat het dan gestreamed via internet met een sleutel verstuurd gaat worden ipv op een schijfje... Schijfjes beschadigen, nemen ruimte in, raken zoek, zijn niet altijd waar jij bent...
Stel je bent bij een vriend en wil een film kijken, dan is het toch veel makkelijk om even onder jouw naam in te loggen bij de producent en hem aan te zetten ipv door de regen naar huis te moeten fietsen voor een bekrast schijfje?
Ik denk eigenlijk dat dit uberhaupt zou moeten gelden voor alles wat op schijfjes staat, dus ook de games (alleen de winkelier zal hier niet zo blij mee zijn, maar wees nou eerlijk: lekker shoppen naar de nieuwste games is toch veel aantrekkelijker en verleidelijker vanaf je luie stoel?)
Het enige serieus grote probleem zijn bijvoorbeeld de ISP's hier in België
Verwijderd
Bij mij:
1. Microsoft Xbox360
2. Nintendo Wii
3. Sony Playstation 3
Voor de duidelijkheid, ik ben geen anti-dit en dat, ik heb altijd een Playstation 1 en 2 gehad en ik heb genoten die jaren met een Playstation, terwijl ik de Xbox nooit zag zitten. Dit is allemaal puur ervaringen met de PS3 die ik een maandje heb gebruikt.
Als ik een winnaar moet noemen is het de Xbox360 wel, de Playstation heeft simpelweg niks meer te bieden, dat je een aparte software wilt installeren of een andere OS op je Playstation gaat een beetje te ver, daar heb je een Computer voor, al die extra's waar je toch niks mee kan. Ik kan meer voordelen opnoemen van de Xbox360 dan de PS3, de enigste voordeel die ik voor de PS3 kan bedenken is de gratis online en de design die strak eruit ziet. De Playstation 3 is niet zo veel krachtiger dan meeste mensen hier denken, sommige mensen onderschatten de kracht van de 360. Ik kan me herinneren dat paar weken terug een bericht was op 1 van de game sites waar de PS3 nog maar net boven de 30 FPS zat bij een spel (waarschijnlijk was het een Motorspel) op 1080p, terwijl de 360 een FPS had van 40/45. Natuurlijk wil dit misshcien niks zeggen, maar je verwacht wat meer van een console die nog eens anderhalf jaar te laat is.
Misschien lijkt het zo dat ik de PS3 afkraakt, maar het is mijn mening van hoe ik denk. Ook op werk vraag ik soms paar luitjes "Waarom koop je een PS3" zeggen ze "ja omdat het beter is" en dan vraag je waarom het beter is en dan kunnen ze geen normaal antwoord op geven. Maar begrijp me niet verkeerd, iemand die een PS3 koopt of een Wii of 360 moet het zelf weten alleen wil ik soms graag weten "Waarom" en ja er zijn mensen die graag een spel willen spelen die bijvoorbeeld alleen PS3 exclusive - moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik betaal niet 600 euro + 64 euro om een game (ongeacht welke) voor een console, nee ook niet als het de Xbox360 was.
Bovendien zijn de graphics op dit moment van de Xbox360 veel mooier, wil niet zeggen dat de graphics van de PS3 tegenvallen en ik verwacht ook meer van de PS3 in de toekomst maar ik verwacht zeker een 50%50 strijd als het op graphics neerkomt tussen de PS3 en de 360.
De PS3 en de Xbox360 hebben niet zo veel verschil van elkaar, Microsoft was alleen eerder met de next-gen krachtpatser en sinds de launch zijn er top games en in de toekomst voor de Xbox360. Playstation verliest bijna al zijn exclusief games, - en ja ik kan er heleboel noemen - terwijl er topgames van de 360 blijven komen. Wat ik ook een nadeel vind vande PS3 dat er een ingebouwde Blu-ray speler inzit, dat betekend dat mensen verplicht zijn aan een Blu-ray speler, Microsoft geeft jouw de keuze om te kiezen. Wat ik ook kut vind(ja het zijner heleboel) is de 60GB, ik weet dat er tweakers zijn die bijvoorbeeld een hardeschijf kunnen vervangen en bijvoorbeeld een grotere in de toekomst te plaatsen (als dat mogelijk is) maar een normale klant die geen verstand van Computers heeft zou dat niet kunnen, dus dat hebben ze ook niet nagedacht bij Sony.
Tja, stel dat de Blu-ray verliest? Heeft Sony aandat gedacht? dan zoudat Blu-ray nutteloos zijn. Hier heeft iemand een Blu-ray speler en HD-DVD speler met elkaar vergelijken, zie hier @ http://www.gamescentral.c...ox-360-hd-dvd-vs-dvd.aspx
Duidelijk dat de Xbox360 er veel mooier/lichter en eruit ziet, en is veel beter te zien.
Toen ik achter de PS3 zat 1e ker vond ik het meteen vet en alles, allemaal leu ken geweldig maar na een tijde te spelen valt het tegen, ja zwaar tegen. Ik speelde Fall of Men en f*ck wat viel dat zwaar tegen, als je dat vergelijkt met Gears of War, graphics was wel super maar duidelijk NIET mooier dan de 360, ook waren het 2 verschillende spellen, las heel veel revieuws van dat spel en kreeg hoge rating maar viel tegen, ligt misschien ook aan mijn smaak, maar ben wel een shooter liefhebber.(ik praat over de Fall of Men) en vond Gears of War subliem, Graphics + gameplay en aktie! perfect gewoon!. De Menu etc vond ik trouwens wel vet van de PS3.
Nu de laatste.. Ik vind de Service van Microsoft ook heel erg goed (voor het eerst) 1Jaar extra garantie en pickup en return garantie van Microsoft ook dat er binnenkort een 120GB hardeschijf zal verschijnen + HDMI etc maakt het compleet. Xbox Live doet het ook geweldig!
Het is natuurlijk wat je wilt, welke spellen je kiest, er zijn mensen die graag Final Fantasy spelen en natuurlijk een PS3 ervoor moet hebben, ik weet wel dat er voor beide consoles toppers zullen komen, kan trouwens niet wachten op GoW 2 en Halo 3, Assasins Creed, GTA 4, Alan Wake, UT3 etc. Maar mij zie je niet 600 euro dokken voor een console die niet veel beter is dan de Xbox360 + nog een fatsoenlijke HD-ready LCD moet kopen.
Voor mij is duidelijk de Xbox360 de winnaar.
1. Microsoft Xbox360
2. Nintendo Wii
3. Sony Playstation 3
Voor de duidelijkheid, ik ben geen anti-dit en dat, ik heb altijd een Playstation 1 en 2 gehad en ik heb genoten die jaren met een Playstation, terwijl ik de Xbox nooit zag zitten. Dit is allemaal puur ervaringen met de PS3 die ik een maandje heb gebruikt.
Als ik een winnaar moet noemen is het de Xbox360 wel, de Playstation heeft simpelweg niks meer te bieden, dat je een aparte software wilt installeren of een andere OS op je Playstation gaat een beetje te ver, daar heb je een Computer voor, al die extra's waar je toch niks mee kan. Ik kan meer voordelen opnoemen van de Xbox360 dan de PS3, de enigste voordeel die ik voor de PS3 kan bedenken is de gratis online en de design die strak eruit ziet. De Playstation 3 is niet zo veel krachtiger dan meeste mensen hier denken, sommige mensen onderschatten de kracht van de 360. Ik kan me herinneren dat paar weken terug een bericht was op 1 van de game sites waar de PS3 nog maar net boven de 30 FPS zat bij een spel (waarschijnlijk was het een Motorspel) op 1080p, terwijl de 360 een FPS had van 40/45. Natuurlijk wil dit misshcien niks zeggen, maar je verwacht wat meer van een console die nog eens anderhalf jaar te laat is.
Misschien lijkt het zo dat ik de PS3 afkraakt, maar het is mijn mening van hoe ik denk. Ook op werk vraag ik soms paar luitjes "Waarom koop je een PS3" zeggen ze "ja omdat het beter is" en dan vraag je waarom het beter is en dan kunnen ze geen normaal antwoord op geven. Maar begrijp me niet verkeerd, iemand die een PS3 koopt of een Wii of 360 moet het zelf weten alleen wil ik soms graag weten "Waarom" en ja er zijn mensen die graag een spel willen spelen die bijvoorbeeld alleen PS3 exclusive - moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik betaal niet 600 euro + 64 euro om een game (ongeacht welke) voor een console, nee ook niet als het de Xbox360 was.
Bovendien zijn de graphics op dit moment van de Xbox360 veel mooier, wil niet zeggen dat de graphics van de PS3 tegenvallen en ik verwacht ook meer van de PS3 in de toekomst maar ik verwacht zeker een 50%50 strijd als het op graphics neerkomt tussen de PS3 en de 360.
De PS3 en de Xbox360 hebben niet zo veel verschil van elkaar, Microsoft was alleen eerder met de next-gen krachtpatser en sinds de launch zijn er top games en in de toekomst voor de Xbox360. Playstation verliest bijna al zijn exclusief games, - en ja ik kan er heleboel noemen - terwijl er topgames van de 360 blijven komen. Wat ik ook een nadeel vind vande PS3 dat er een ingebouwde Blu-ray speler inzit, dat betekend dat mensen verplicht zijn aan een Blu-ray speler, Microsoft geeft jouw de keuze om te kiezen. Wat ik ook kut vind(ja het zijner heleboel) is de 60GB, ik weet dat er tweakers zijn die bijvoorbeeld een hardeschijf kunnen vervangen en bijvoorbeeld een grotere in de toekomst te plaatsen (als dat mogelijk is) maar een normale klant die geen verstand van Computers heeft zou dat niet kunnen, dus dat hebben ze ook niet nagedacht bij Sony.
Tja, stel dat de Blu-ray verliest? Heeft Sony aandat gedacht? dan zoudat Blu-ray nutteloos zijn. Hier heeft iemand een Blu-ray speler en HD-DVD speler met elkaar vergelijken, zie hier @ http://www.gamescentral.c...ox-360-hd-dvd-vs-dvd.aspx
Duidelijk dat de Xbox360 er veel mooier/lichter en eruit ziet, en is veel beter te zien.
Toen ik achter de PS3 zat 1e ker vond ik het meteen vet en alles, allemaal leu ken geweldig maar na een tijde te spelen valt het tegen, ja zwaar tegen. Ik speelde Fall of Men en f*ck wat viel dat zwaar tegen, als je dat vergelijkt met Gears of War, graphics was wel super maar duidelijk NIET mooier dan de 360, ook waren het 2 verschillende spellen, las heel veel revieuws van dat spel en kreeg hoge rating maar viel tegen, ligt misschien ook aan mijn smaak, maar ben wel een shooter liefhebber.(ik praat over de Fall of Men) en vond Gears of War subliem, Graphics + gameplay en aktie! perfect gewoon!. De Menu etc vond ik trouwens wel vet van de PS3.
Nu de laatste.. Ik vind de Service van Microsoft ook heel erg goed (voor het eerst) 1Jaar extra garantie en pickup en return garantie van Microsoft ook dat er binnenkort een 120GB hardeschijf zal verschijnen + HDMI etc maakt het compleet. Xbox Live doet het ook geweldig!
Het is natuurlijk wat je wilt, welke spellen je kiest, er zijn mensen die graag Final Fantasy spelen en natuurlijk een PS3 ervoor moet hebben, ik weet wel dat er voor beide consoles toppers zullen komen, kan trouwens niet wachten op GoW 2 en Halo 3, Assasins Creed, GTA 4, Alan Wake, UT3 etc. Maar mij zie je niet 600 euro dokken voor een console die niet veel beter is dan de Xbox360 + nog een fatsoenlijke HD-ready LCD moet kopen.
Voor mij is duidelijk de Xbox360 de winnaar.
De 360 veel mooier, kom op zeg. De enige game die eruit steekt is GoW en voor de rest kan de PS3 met zn first-gen games toch al behoorlijk mee met de 360Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:32:
PSN id: NL_SToRM
Hear HearSinergyX schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:39:
Playstation heeft nog altijd 1 ding dat mij trouw blijft aan de PS1/2/X.. Gran Turismo. Pas als daar een _echte_ concurrent voor komt, kijk ik pas verder.Ik heb veel getest, veel gespeeld (ook al komt het in de buurt, blijft die xbox controller echt mijn ding niet), maar niets kan nog tippen aan mijn altime favo Gran Turismo. Ik weet dat hij pas veel later uit komt, maar het is hopelijk wederom het wachten waard.
(al moet ik eerlijk zeggen dat ik hoop dat Forza2 ook zo lekker racet, dan kan het zijn dat er een 360 komt te staan hier
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik zou het best vet vinden als ik een PS3 zou krijgen, maar dat is precies hetzelfde voor de 360 en de wii. De 360 en de PS3 vind ik elkaar niet veel ontlopen, en de wii heeft een heel andere insteek. Ik denk dat de PS3 het, zeker op het begin, vooral zal moeten hebben van een trouwe fanbase. Want de PS3-only games die veel moeten gaan opbrengen komen pas laat in zijn loopbaan. De 360 echter is nu al ruimschoots binnen zouden velen zeggen, er zijn er al heel veel verkocht en GoW is 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld, en zo denken meer mensen er over. De Wii zal het vooral goed doen door zijn relatief lage prijs en afwijkende gameplay. Ik vrees dat het er niet al te rooskleurig uitziet voor de PS3 tenzij Sony iets moois uithaalt.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Zoiets als: http://www.netscape.com/v...00500000000006&frame=true dat? FFXIII komt uit voor de PS3. En wat was de X-BOX 360 nou voor GoW in EU/USA? En wat was de X-BOX 360 nou voor Blue Dragin in Japan?geforce guy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:12:
Ik zou het best vet vinden als ik een PS3 zou krijgen, maar dat is precies hetzelfde voor de 360 en de wii. De 360 en de PS3 vind ik elkaar niet veel ontlopen, en de wii heeft een heel andere insteek. Ik denk dat de PS3 het, zeker op het begin, vooral zal moeten hebben van een trouwe fanbase. Want de PS3-only games die veel moeten gaan opbrengen komen pas laat in zijn loopbaan. De 360 echter is nu al ruimschoots binnen zouden velen zeggen, er zijn er al heel veel verkocht en GoW is 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld, en zo denken meer mensen er over. De Wii zal het vooral goed doen door zijn relatief lage prijs en afwijkende gameplay. Ik vrees dat het er niet al te rooskleurig uitziet voor de PS3 tenzij Sony iets moois uithaalt.
Onheilspellerij is leuk, maar dit is al zo vaak besproken. De games maken de console. Nintendo kreeg hele erge klappen te verduren toen de developers van de SNES naar de PS1 gingen. En wat was er toen voor de N64? Zelda en Super Mario.
Heuj, nog een fanboy 
nee serieus, dat FFXIII al beschikbaar was wist ik nog niet. Maar 1 game kan geen enkele console redden. De N64 was inderdaad niet de beste console van Nintendo ooit. De GC was ook niet geweldig. Maar de gameboy is altijd populair gebleven, en de DS was een voorproefje op de wii qua connectiviteit. En er wordt overal gesteld dat de console nergens is zonder games. Andersom is dit ook zo.
nee serieus, dat FFXIII al beschikbaar was wist ik nog niet. Maar 1 game kan geen enkele console redden. De N64 was inderdaad niet de beste console van Nintendo ooit. De GC was ook niet geweldig. Maar de gameboy is altijd populair gebleven, en de DS was een voorproefje op de wii qua connectiviteit. En er wordt overal gesteld dat de console nergens is zonder games. Andersom is dit ook zo.
Heb het over bepaalde punten. Nu merk je misschien niets van het geheugen, later misschien wel.curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:07:
[...]
Nou weet je wat ik triest vind? Dit:
[...]
Jij verkoopt blijkbaar spelcomputers. Okee:
[...]
Een wat?
[...]
Dat kan bij XBL ook.
[...]
Dat kan bij XBL ook.
[...]
Dat heeft niets van doen met het platform. De GRAW engine deed dit onder andere, maar Gears bijvoorbeeld niet.
[...]
Werkt niet in Europa.
[...]
Merk jij als gamer niets van.
[...]
Nou dat jij als verkoper zoveel extreem fundamentele fouten maakt over core voor- en nadelen vind ik wel aanstootgevend ja
Dat het niet in Europa werkt wist ik inderdaad niet, ik heb dan ook geen XBOX
Goh, een typfoutje van die blu-ray controller op een lap tekst, nou gossie gossie gossie... wat een ramp. Blijkbaar ben je zelf niet intelligent genoeg om te begrijpen wat ik bedoel...
Je kan bij XBOX-Live toch niets met geld kopen? moet toch altijd met punten? correct me if I am wrong.
De Back-up util is uitgebreider dan de 360, dat is gewoon een feit.
Zoals ik al aangaf, ik heb een 360 gehad en grafisch gezien zal de PS3 nog niet veel voordelen bieden tov de 360. Maar de spellen die op de PS3 uitkomen vind ik gewoon interessanter, that's it.
Maar thanx voor het corrigeren van mijn misopvattingen. Ben toch blij dat er mensen zijn die normaal reageren... uhum.
beetje jammer.
Weet je gelijk waarom ik die eerste zin plaatste...
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Is het misschien al eens in je hoofd opgekomen dat er zo gereageerd wordt omdat je die eerste zin plaatste? Stellen dat iedereen met andere interesses dan jij triest is en een intellect van een 8-jarige heeft is nou niet echt een fantastische binnenkomer, en zegt meer over jezelf dan over de mensen aan wie je die reactie richtte.
[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 23:38 ]
Dat weet ik ook wel. En ik begrijp het donders goed..oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:35:
Is het misschien al eens in je hoofd opgekomen dat er zo gereageerd wordt omdat je die eerste zin plaatste? Stellen dat iedereen met andere interesses dan jij triest is en een intellect van een 8-jarige heeft is nou niet echt een fantastische binnenkomer, en zegt meer over jezelf dan over de mensen aan wie je die reactie richtte.
Maar Als er iets van sensatie in een post wordt gezet dan wordt er goed op gereageerd, snap je? Daar kan je je in vast bijten. Maar andere dingen worden over het hoofd gezien.
Normale discussie's zijn zooo moeilijk hier.
Gelukkig zit ik altijd safe.
Vind de WII een top-apparaat
Vind de 360 een werelduitvinding
Vind de PS3 een revolutionair apparaat
DVD was ook in de opmars bij lancering van de PS2. zelfde flikken ze nu met de PS3. Ik gun ze veel succes. Als ze de prijs nog eens voor de andere mensen aantrekkelijk maken dan is het helemaal ok. Kan me voorstellen dat de gemiddelde 16- jarige dit niet kan ophoesten.
Al moet ik zeggen dat in Engeland het gekkenwerk is met de PS3 bestellingen
mijn welgemeende excuses dan hiervoor...Stellen dat iedereen met andere interesses dan jij triest is en een intellect van een 8-jarige heeft is nou niet echt een fantastische binnenkomer, en zegt meer over jezelf dan over de mensen aan wie je die reactie richtte.
[ Voor 10% gewijzigd door OMD op 19-02-2007 23:44 ]
Verwijderd
Als je commentaar op kritiek hebt op een actie van een moderator, dan zijn daar andere kanalen voor. Klagen in het topic zelf is niet de bedoeling. In dit geval was het gewoon een kwestie van even goed kijken.
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 10:47 ]
Hij staat er toch nog?Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:46:
Bedankt, mijn grote post die ik hier plaatste zo maar uit het niets verwijderd, lame.. erg lame.. blijkbaar willen mensen hier geen feiten horen magoed. En niet eens een pmtje sturen WAAROM die deleted is.
thnx man!
Verwijderd
Conclusius voorbariusVerwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:46:
Bedankt, mijn grote post die ik hier plaatste zo maar uit het niets verwijderd, lame.. erg lame.. blijkbaar willen mensen hier geen feiten horen magoed. En niet eens een pmtje sturen WAAROM die deleted is.
thnx man!

aightZz in "Featuring Real-time" of Verwijderd in "Wat is het grote voordeel van de PS3 tov..."
D'r is helemaal niks verwijderd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 10:18 ]
En dan snap je toch ook wel dat je zelf niet echt intelligent overkomt als je hier binnen komt walsen en iedereen triest noemt omdat ze de PS3 niet net als jij de beste uitvinding sinds gesneden brood vinden, en je vervolgens claimt dat je spelcomputers verkoopt en dan nog de meest basale feiten over de verschillende platforms ronduit fout opnoemt?OMD schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:29:
[...]
Dat het niet in Europa werkt wist ik inderdaad niet, ik heb dan ook geen XBOX
De Video Marketplace moet ooit nog wel in Europa ook gaan werken, maar voorlopig is de situatie zo dat MS fake US accounts van Europeanen die zo de Video Marketplace willen gebruiken afsluit wegens problemen met copyrights en afspraken met de leveranciers.
Je had het iig nu in de 2e poging kunnen herstellen tot 'Bluetooth'.Goh, een typfoutje van die blu-ray controller op een lap tekst, nou gossie gossie gossie... wat een ramp. Blijkbaar ben je zelf niet intelligent genoeg om te begrijpen wat ik bedoel...
Je kunt gewoon je creditcard koppelen aan je account, waarna je op ieder gewenst punt direct vanuit je creditcard, vanuit je luie stoel, punten kunt toevoegen met 2 drukken op de knop. Ik heb nog nooit punten in de winkel gekocht.Je kan bij XBOX-Live toch niets met geld kopen? moet toch altijd met punten? correct me if I am wrong.
Je had het niet over een backup utility maar over het kwijtraken van dingen waarvoor je betaald hebt. De Xbox Live Marketplace houdt serverside bij wat jij al eens gedownload hebt, en dat is tot einde der tijden (uitgezonderd een zeer klein aantal expiring items die op een specifieke datum verstrijken, zoals bepaalde online demo's) geldig en kun je gratis opnieuw downloaden wanneer je wilt.De Back-up util is uitgebreider dan de 360, dat is gewoon een feit.
Zeg dat dan gewoon in plaats van dat je een rant van 2 pagina's post dat iedereen zo dom is en jij zo slim. En als je dat al doet, zorg dan dat die post niet barst van de factuele misvattingen, want dan maak je het prijsschieten op je post wel erg makkelijkZoals ik al aangaf, ik heb een 360 gehad en grafisch gezien zal de PS3 nog niet veel voordelen bieden tov de 360. Maar de spellen die op de PS3 uitkomen vind ik gewoon interessanter, that's it.
Wie kaatst...Maar thanx voor het corrigeren van mijn misopvattingen. Ben toch blij dat er mensen zijn die normaal reageren... uhum.
Maar zoals ik al boven zei. De XBOX360 vind ik ook een fantastico apparato. Ik ben helemaal geen aanhanger van een console. Nintendo zal qua spellen nooit mijn ding worden, gewoon te kitserig (in mijn ogen dan)
PS3 of 360, who cares.
Maar waar mij het ook een beetje om ging is dat alleen negatieve punten uit een post worden gepakt en alle positieve aan de kant gegooid.
En van dat Bluetooth snap ik niet helemaal. Dat stond toch gewoon goed? Blu-Ray had ik een tikfoutje gemaakt, shit happens.
Ik weet genoeg van spelcomputers om die dingen goed te kunnen verkopen en zoals je ziet weet ik van de PS3 wel het 1 en ander. Je kan niet verwachten van 1 iemand dat hij/zij alles weet van een apparaat. Ik ben blij dat ik niet zoveel weet van die apparaten, geef mij maar auto's
Momenteel verkopen wij meer PS2's dan 360's en PS3 wordt vaker ge-ordered. Aleen als ik dan weer ga kijken naar de WII vs PS2/PS3 etc dan is het lachen geblazen. Minimaal 15x per dag komt er iemand de winkel binnen of wij de WII hebben.
Veel mensen twijfelen of de PS3 nog wel een succes gaat worden maar als ik de kranten lees over Engeland zie ik het persoonlijjk niet somber tegemoet. Zo ging het met de 360 ook.
p.s had het wel degelijk over een back-up util gaf alleen een voorbeeldje erachter, dat dat ook op de xbox360 zit kan, maar dan wel in mindere mate. So I have been told.
PS3 of 360, who cares.
Maar waar mij het ook een beetje om ging is dat alleen negatieve punten uit een post worden gepakt en alle positieve aan de kant gegooid.
En van dat Bluetooth snap ik niet helemaal. Dat stond toch gewoon goed? Blu-Ray had ik een tikfoutje gemaakt, shit happens.
Ik weet genoeg van spelcomputers om die dingen goed te kunnen verkopen en zoals je ziet weet ik van de PS3 wel het 1 en ander. Je kan niet verwachten van 1 iemand dat hij/zij alles weet van een apparaat. Ik ben blij dat ik niet zoveel weet van die apparaten, geef mij maar auto's
Momenteel verkopen wij meer PS2's dan 360's en PS3 wordt vaker ge-ordered. Aleen als ik dan weer ga kijken naar de WII vs PS2/PS3 etc dan is het lachen geblazen. Minimaal 15x per dag komt er iemand de winkel binnen of wij de WII hebben.
Veel mensen twijfelen of de PS3 nog wel een succes gaat worden maar als ik de kranten lees over Engeland zie ik het persoonlijjk niet somber tegemoet. Zo ging het met de 360 ook.
p.s had het wel degelijk over een back-up util gaf alleen een voorbeeldje erachter, dat dat ook op de xbox360 zit kan, maar dan wel in mindere mate. So I have been told.
[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 20-02-2007 11:37 ]