Wat is het grote voordeel van de PS3 tov de Wii en Xbox360?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ;)
Nee ik had vanmorgen nog een groot bericht gepost over de nadelen die ik tegenkwam bij de PS3 uit eigen ervaring, maar ik had zelf geen directe kritiek naar de topicstarter in mijn ogen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:46:
[mbr]Als je commentaar op kritiek hebt op een actie van een moderator, dan zijn daar andere kanalen voor. Klagen in het topic zelf is niet de bedoeling. In dit geval was het gewoon een kwestie van even goed kijken.[/]
Ik had geen kritiek, maar nadelen die ik tegenkwam van de PS3, ik ben weleens kritisch, mijn excuses ervoor als het zo overkwam aan iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

OMD schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:36:
En van dat Bluetooth snap ik niet helemaal. Dat stond toch gewoon goed? Blu-Ray had ik een tikfoutje gemaakt, shit happens.
Je had het 2 keer over Blu-ray controllers, terwijl ze toch echt via Bluetooth werken. Een blue-laser high-density optical drive en een 2.4Ghz draadloze communicatiestandaard zijn toch echt 2 heel verschillende dingen ;) En niets tegen jou, maar tis typerend voor veel slecht geinformeerde verkopers dat ze dat soort basale verwisselingen maken, we hebben allemaal het MediaMarkt-volk wel eens bezig gehoord :P
Ik weet genoeg van spelcomputers om die dingen goed te kunnen verkopen
Het tweede deel ben ik het meer mee eens dan het eerste deel ;) Je kunt leuk praten en klopt er iedere keer lange posts uit hier, dus dat je ze kunt verkopen door te praten als Brugman geloof ik wel :D Ik stel gezien de hoeveelheid basale fouten die je maakte in je opsomming wel grote twijfels bij of je 'genoeg' van spelcomputers weet.
Momenteel verkopen wij meer PS2's dan 360's en PS3 wordt vaker ge-ordered. Aleen als ik dan weer ga kijken naar de WII vs PS2/PS3 etc dan is het lachen geblazen. Minimaal 15x per dag komt er iemand de winkel binnen of wij de WII hebben. :|
En hoe realistisch zijn deze beweringen om er conclusies uit te trekken? Droge feiten:
- Xbox 1 wordt niet meer gemaakt noch ondersteund, de opvolger is er al anderhalf jaar. Extra verkoop voor directe prijssegment-concurrent PS2.
- PS2 is krap over 100 euro, Xbox 360 is 400. Niet zo vreemd dat de gemiddelde papa die een spelcomputer zoekt voor Pietje's tiende verjaardag de goedkopere prefereert. Zegt niets over het relatieve succes van de 2, je gaat ook niet zeggen dat Ferrari kutauto's maakt omdat ze minder verkopen dan Ford.
- Diezelfde papa weet 9 van de 10 keer niet eens dat er andere spelcomputers zijn. Het woord 'Playstation' is in de volksmond sinds het relatieve monopolie van de PS2 synoniem aan spelcomputer, zoals 'Nintendo' dat voor ~1996 was. Het voorgaande succes van andere consoles zegt binnen die randvoorwaarden wederom niets over het succes van de huidige next-gen lineup.
- 15x per dag naar de Wii vragen? Sure, maar hoeveel verschillende mensen zijn het? Ik heb ook vrijwel dagelijks een rondje gemaakt langs de lokale winkels hier tot ik er 1 te pakken had. De vraag is hoe dan ook niet 15 keer het aanbod of zo, maar de Wii-verkoop is wel degelijk supply-limited. Hoe zwaar supply-limited zal niemand je kunnen vertellen, zelfs Nintendo Benelux niet.
- Dat de PS3 meer gepreorderd wordt dan de 360 verkocht is ook niet zo vreemd, het ding komt nondeju over een maand uit. Ik mag toch hopen dat er in de aanloop naar de launch wat enthousiasme is bij de kopers, als Sony al de early adopters niet eens meer op de been zou kunnen krijgen hadden ze echt een probleem :P

Zuiver bedrijfstechnisch geanalyseerd mag Sony denk ik in hun handjes klappen als de PS3 over 4 jaar de 360 voor is gebleven, en de Wii zal een vergelijkbare positie in de markt hebben op dat moment. Ik voorspel zelf (als gamejournalist) ruwweg een 1:1:1 verdeling van het marktaandeel deze generatie, en dat is voor ons kopers en gamers alleen maar positief: gezonde concurrentie op een explosieve groeimarkt. Stukken gezonder dan de walkover die de PS2 had, die tot misplaatste arrogantie en hoogmoed leidde bij gekken als Kutaragi.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
curry684 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:56:
En hoe realistisch zijn deze beweringen om er conclusies uit te trekken? Droge feiten:
- Xbox 1 wordt niet meer gemaakt noch ondersteund, de opvolger is er al anderhalf jaar. Extra verkoop voor directe prijssegment-concurrent PS2.
Tja, maar dat is toch gewoon slimme product planning van Sony? Hetzelfde kun je roepen over de XBox360 dat hij eerder uit was dan de PS3 en nu een grotere markt heeft en dus voor games interessanter is.
- PS2 is krap over 100 euro, Xbox 360 is 400. Niet zo vreemd dat de gemiddelde papa die een spelcomputer zoekt voor Pietje's tiende verjaardag de goedkopere prefereert. Zegt niets over het relatieve succes van de 2, je gaat ook niet zeggen dat Ferrari kutauto's maakt omdat ze minder verkopen dan Ford.
Proef ik daar een onder-de-gordel vergelijking tussen het mooiste automerk op aarde en een of ander speldoosje uit redmond? ;)
- Diezelfde papa weet 9 van de 10 keer niet eens dat er andere spelcomputers zijn. Het woord 'Playstation' is in de volksmond sinds het relatieve monopolie van de PS2 synoniem aan spelcomputer, zoals 'Nintendo' dat voor ~1996 was. Het voorgaande succes van andere consoles zegt binnen die randvoorwaarden wederom niets over het succes van de huidige next-gen lineup.
Zie 1e punt. Verder verkoopt de DS nog beter dacht ik, dus jouw vergelijking gaat nog mank ook.
- Dat de PS3 meer gepreorderd wordt dan de 360 verkocht is ook niet zo vreemd, het ding komt nondeju over een maand uit. Ik mag toch hopen dat er in de aanloop naar de launch wat enthousiasme is bij de kopers, als Sony al de early adopters niet eens meer op de been zou kunnen krijgen hadden ze echt een probleem :P
Ik kan me herinneren dat de xdoos2pi launch alles behalve soepel verliep hier en al helemaal in bv de VS, hun eigen thuismarkt. Iedere console launch is pet, je moet gewoon een maandje of wat wachten erna, behalve wellicht bij die console met die afstandsbediener als controller want ook na een paar maandjes is het nog steeds pet. Bij normale consoles loop je na een paar maanden de MM in en haalt er 1 op.
Zuiver bedrijfstechnisch geanalyseerd mag Sony denk ik in hun handjes klappen als de PS3 over 4 jaar de 360 voor is gebleven,
Ik geef ze 1.5 jaar. Medio 2008 zijn ze de Redmondenaren voorbij. Het probleem is ook dat MS al bij voorbaat heeft gezegd dat de Xbox360 niet zo lang mee zal gaan (qua product lifecycle) als de PS3, dus zal hun nieuwe xdoos 4pi wellicht aandacht weghalen van de xbox 2pi.
en de Wii zal een vergelijkbare positie in de markt hebben op dat moment. Ik voorspel zelf (als gamejournalist) ruwweg een 1:1:1 verdeling van het marktaandeel deze generatie, en dat is voor ons kopers en gamers alleen maar positief: gezonde concurrentie op een explosieve groeimarkt. Stukken gezonder dan de walkover die de PS2 had, die tot misplaatste arrogantie en hoogmoed leidde bij gekken als Kutaragi.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van de Wii. Op dit moment loopt hij nog hard, maar op lagere termijn gaan ze het echt afleggen, alhoewel er altijd een markt zal zijn voor gamers die liever met een afstandsbediener zwaaien in de zoveelste mario variant en middelmatige graphics.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:55
Ik heb zelf een hele tijd getwijfeld over een 360 of een PS3. Maar dit is wel meer dan een jaar geleden.1,5 jaar geleden, toen de geruchten van een PS3 en 360 op gang kwamen. Natuurlijk wilde ik een nieuwe console, maar welk van de twee zou het worden.

Na lang wikken en wegen is het de 360 geworden.

Maar de PS3 lonk nog steeds.

De extra's zoals usb dit en wifi dat zijn voor mij niet belangrijk, games maken de console.
Ik moet zeggen dat ik een aantal spellen die op de ps3 verschijnen zeer aantrekkenlijk zijn.

En imho is de wii ook wel leuk, met een paar meten en flink wat bier op een beetje maf doen voor de tv.

Mijns inzien zal sony als winnaar uit deze strijd komen. Puur omdat het word Playstation in het geheugen van miljoenen mensen staat geregisteerd alszijnde console.

Maar ik heb nog een andere vraag:
Waarom is er nog niet door Sony mensen in dit topic gereageerd? Als er 1 party bij uitstek kan vertellen waarom je een PS3 moet kopen, dan zijn zij dat toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dennis_k schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:28:
En imho is de wii ook wel leuk, met een paar meten en flink wat bier op een beetje maf doen voor de tv.
Maar om daar nou 250 euro voor neer te leggen...

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

om nou 600 euro neer te leggen om wat op je eentje te spelen....

zie je? Zelfde vergelijking, en toch zal je op een of andere manier niet akkoord gaan met mijn bewering :).

Consoles kosten geld, de ps3 kost meer dan de rest en dat ZULLEN ze voelen in hun verkoopscijfers. Momenteel hoef je nog geen mirakels te verwachten van sony. Ikzelf bezit een ps2, maar deze kwam ook pas na een paar jaar in huis. Mijn 360 staat hier ook nog maar een paar weken dankzij een interessante ebay deal.
De ps3 zal hier uiteindelijk wel komen wanneer:

- de prijs voldoende gezakt is (in mijn geval is dat een tweedehandse console)
- er degelijke games beschikbaar zijn (er is zelfs nog niets AANGEKONDIGD wat ik zou willen spelen, buiten -pay for extra songs- singstar)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Over het algemeen is het makkelijker om in je eentje een game te starten dan dat er elke keer weer mensen over de vloer moeten komen.
En voor mij is de PS3 meer dan games. Ben ook zeer geïnteresseerd in de BR-speler en integratie met de PSP.

Ik zeg niet dat niemand een Wii moet kopen, maar als je al aangeeft dat je het leuk vind om af en toe met kameraden te gamen dan vind ik het nogal veel geld. En ik verwacht dat er in de toekomst voldoende party-games uit zullen komen voor de PS3 dat een Wii totaal niet gemist wordt. En tot die tijd doet Singstar (PS2) het ook altijd goed.

Voor mijn smaak zijn er talloze games aangekondigd die zeer de moeite waard zijn. Als er nu nog niets tussenzit voor je bij de PS3 aankondigingen vraag ik me af wat voor games je dan wél speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Shiver23 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:03:
Voor mijn smaak zijn er talloze games aangekondigd die zeer de moeite waard zijn. Als er nu nog niets tussenzit voor je bij de PS3 aankondigingen vraag ik me af wat voor games je dan wél speelt.
jrpg's (en kom nu niet af met FF13 :O) en muziekgames :)

wat ik NIET speel: shooters en sport/racegames :)

[ Voor 46% gewijzigd door boe2 op 20-02-2007 16:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En Hier staat helemaal niets voor je tussen?
Het zal mij worst wezen of je een PS3 haalt of niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er geen jRPG's zijn aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:13

OMD

curry684 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:56:
[...]

Je had het 2 keer over Blu-ray controllers, terwijl ze toch echt via Bluetooth werken. Een blue-laser high-density optical drive en een 2.4Ghz draadloze communicatiestandaard zijn toch echt 2 heel verschillende dingen ;) En niets tegen jou, maar tis typerend voor veel slecht geinformeerde verkopers dat ze dat soort basale verwisselingen maken, we hebben allemaal het MediaMarkt-volk wel eens bezig gehoord :P

[...]

Het tweede deel ben ik het meer mee eens dan het eerste deel ;) Je kunt leuk praten en klopt er iedere keer lange posts uit hier, dus dat je ze kunt verkopen door te praten als Brugman geloof ik wel :D Ik stel gezien de hoeveelheid basale fouten die je maakte in je opsomming wel grote twijfels bij of je 'genoeg' van spelcomputers weet.

[...]

- 15x per dag naar de Wii vragen? Sure, maar hoeveel verschillende mensen zijn het? Ik heb ook vrijwel dagelijks een rondje gemaakt langs de lokale winkels hier tot ik er 1 te pakken had. De vraag is hoe dan ook niet 15 keer het aanbod of zo, maar de Wii-verkoop is wel degelijk supply-limited. Hoe zwaar supply-limited zal niemand je kunnen vertellen, zelfs Nintendo Benelux niet.

Zuiver bedrijfstechnisch geanalyseerd mag Sony denk ik in hun handjes klappen als de PS3 over 4 jaar de 360 voor is gebleven, en de Wii zal een vergelijkbare positie in de markt hebben op dat moment. Ik voorspel zelf (als gamejournalist) ruwweg een 1:1:1 verdeling van het marktaandeel deze generatie, en dat is voor ons kopers en gamers alleen maar positief: gezonde concurrentie op een explosieve groeimarkt. Stukken gezonder dan de walkover die de PS2 had, die tot misplaatste arrogantie en hoogmoed leidde bij gekken als Kutaragi.
haha, ok dan. Ik hou het nog steeds op een tikfoutje, iedereen weet hopelijk wel het veschil tussen bluetooth en Blu-Ray. Ik ook, maar het was al laat denk ik :9

Ik baseer mijn kennis op mijn eigen speel-ervaringen, iets waar klanten meer aan hebben dan al dat technisch geneuzel natuurlijk. Ik heb genoeg spellen gespeeld en vaak genoeg nu op de PS3 en op de 360 om over beide een objectief oordeel te vellen. Iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind.

En over de verkoopcijfers: Ik begin natuurlijk de zin al met: Bij ons in de winkel
Wat momenteel de cijfers zijn qua verkoop en pre-orders zal eerlijk gezegd aan mijn r**t roesten, ik vind het allemaal wel prima. Als ik me omzet maar haal O-)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Shiver23 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:45:
En Hier staat helemaal niets voor je tussen?
Het zal mij worst wezen of je een PS3 haalt of niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er geen jRPG's zijn aangekondigd.
ofwel te westers, ofwel enkel voor release in Japan, ofwel mmo :p
Enchanted Arms is een goede candidaat, maar klik eens op mijn xbox gamercard in mij sig om het probleem te zien met dit spel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Japanse games kun je dan toch importeren? Games zijn regiovrij. Of is dat weer té Japans? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:16:
Japanse games kun je dan toch importeren? Games zijn regiovrij. Of is dat weer té Japans? :D
Maar Japanse games, die alleen voor Japan zijn gemaakt, bevatten nogal veel... Japans ;)

Engelse vertaling is wel lekker imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

OMD schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:07:
[...]
Ik baseer mijn kennis op mijn eigen speel-ervaringen, iets waar klanten meer aan hebben dan al dat technisch geneuzel natuurlijk. Ik heb genoeg spellen gespeeld en vaak genoeg nu op de PS3 en op de 360 om over beide een objectief oordeel te vellen. Iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind.
Zoek de fout... Je oordeel is per definitie NIET objectief, maar subjectief. Een objectief oordeel
volgt alleen na een vergelijk van droge feiten.

Mijn subjectieve oordeel in deze kwestie:
Deze generatie zal het een tie worden tussen Sony en Microsoft. Tegen het licht van de enorme overmacht die Sony had met de PS2 en het gegeven dat playstation voor de massa bijna synoniem is aan spelcomputer, acht ik Microsoft moreel winnaar van deze generatie.
Bovendien, Microsoft start echter nog sneller en sterker de volgende generatie en zal deze volgende generatie als nummer 1 uit de bus komen. Nintendo zie ik als een niche-market.

Niet geheel onbelangrijk vind ik de determination die Microsoft als bedrijf en Bill Gates als persoon bezit. Ze gaan ergens voor. Of je dat nu goed vindt of slecht, het is wel iets om rekening mee te houden. Microsoft weet als geen ander de markt te bewerken.
Historisch is toch wel de uitspraak van Bill Gates bij de introductie van Windows95 dat Windows95 de manier waarop we spellen spelen zou revolutioneren. Hoongelach was de algemene repliek.
De eerste Windows95 spellen waren op zijn zachts gezegd geen hoogstandjes, maar hoe anders is dat nu! Maar ik hoef denk ik niemand hier uit te leggen waar de PC gaming nu staat en hoe sterk dit de verkoop van hardware pushed...

Tot slot,om het, in mijn ogen, immer voortdurende geblaat over hoe belachelijk het wel niet is dat XboxLive een betaalde service is hopelijk voor altijd een halt toe te roepen:
1) Iedereen die ooit echt, en langer dan 5 minuten, XboxLive heeft gebruikt, weet dat het zijn geld waard is. Ik kijk echt nooit meer terug naar de dagen van eindeloos ge-emmer met teamspeak, roger wilco, gamespy en alle klonen, etc. XboxLive is lag-free gamen, ook met gamers aan de andere kant van de wereld, waarbij elk spel out of the box en zonder hassle voice-support heeft, Lobbies die werken, invites naar vrienden anytime, anywhere, vanuit any game of omgeving, de grootst mogelijke aandacht voor cheaten en andere ongein, matchmaking, world-wide leaderbords, etc. Er is momenteel echt niks wat ook maar iets in de buurt komt van XboxLive, sorry!
2) Iedere zichzelf respecterende Nederlander weet dat je voor veel minder dan 60 euro per jaar een XboxLive gold abonnement kunt krijgen. Voor het iets goedkoper kopen van een spel doen we toch ook wat moeite?
3) Je hoeft het niet te nemen! Te duur, niks voor jou? Prima, dan blijf je toch gewoon lekker je ding doen!

En verder, Game on! _/-\o_

Ik moest toch echt ff reageren na acht pagina's lezen ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Acht pagina's? ik tel er 3 ;)

maar dat terzijde: het is bijna onmogelijk om een objectief oordeel te vellen waar men iets aan heeft in deze markt. Als je een videokaart of processor objectief (cijfers) bekijkt zal je echt niet kunnen aanwijzen wat ook werkelijk de beste is. En aangezien het onmogelijk is om een benchmark te ontwikkelen die zowel de PS3 als de Xbox 360 tot het gaatje belast en daarna een vergelijkende score geeft, is het allemaal belevig óf speculatie.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Boeboe schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:37:
ofwel te westers, ofwel enkel voor release in Japan, ofwel mmo :p
Enchanted Arms is een goede candidaat, maar klik eens op mijn xbox gamercard in mij sig om het probleem te zien met dit spel :p
White Knight Story beloofd een goede rpg te worden :)
PWM schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:05:
Maar Japanse games, die alleen voor Japan zijn gemaakt, bevatten nogal veel... Japans ;)

Engelse vertaling is wel lekker imho.
In de Japanse versie van Resistance heb je zelfs de keuze om het spel met Nederlandse ondertiteling te spelen. Dit is misschien een slecht voorbeeld, aangezien dat spel niet alleen voor Japan gemaakt is, maar het geeft wel aan dat mede door Blu-Ray de kans groot is dat een game die in Japan gereleased wordt meerdere talen ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 21-02-2007 09:08 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag mengt zich ook maar eens in het mijn-piemel-is-groter-dan-de-jouwes-wedstrijdje :P

===================
Let op, het hier volgende stukje text is louter gebaseerd op een persóónlijke mening, derhalve subjectief en niet gehinderd door enige technische kennis mbt de consoles. Er is echter géén, en ik herhaal géén sprake van enig fanboyisme, daarvoor is mijn interesse te groot. En ik word ook door niemand gesponsord :P
===================

Welnu, als ik eens kijk naar de drie consoles zie ik eigenlijk drie verschillende markten. De enige waar ik een heel klein beetje mee gespeeld heb is de Xbox2. En zelfs dat was nog maar een minuut of vijf. Gebruikerservaring heb ik dus eigenlijk niet. Wat ik er van heb meegekregen, en da's vooral gebaseerd op reviews en het spellenaanbod is dat de Wii technisch het meest eenvoudig is en vooral als "gezelschaps en party console" is gepositioneerd, de Xbox2 zich richt op de wat oudere spelers die vooral over het internet met elkaar willen spelen en dat de PS3 een technisch hoogstaand apparaat is wat eigenlijk vooral een MMC moet worden, waar je toevallig ook nog heel leuk spellen op kan spelen.
Misschien was MediaStation 1 een betere benaming voor de PS3? If so, dan claim ik bij deze die naam :Y)

Eigenlijk zie ik dus geen console die beter is dan de andere twee. Technische specificaties alsmede het kunnen draaien van allerlei vage os'en (:P) zijn misschien heel leuk voor de mensen hier maar vergeet nou eens niet dat de wereld NIET om de tweaker draait die zoveel mogelijk zut en zooi ermee wil doen (en waar mogelijk uiteraard gratis, want na alle aangeschafte harde waren is er meestal weinig geld voor de software voor óp die harde waren), maar dat het vooral bij consoles gaat om Jan Modaal. En wat wil deze Jan? Juist, die wil een uit-de-doos-en-het-doet-wat-het-moet-doen-product. Die heeft geen zin om eindeloos te gaan zitten rotzooien met firmware, iso's, modchips en weet ik veel wat nog meer.

Goed, genoeg over technische rimram. Tis fijn dat het er in zit, maar het is net zoiets als een mooie sportwagen zonder benzine. Als de software niet interessant genoeg is dan heb je er weinig aan. Een heel groot pluspunt van de PS3 vind ik de eenvoudige terugwaardse speelbaarheid. Op deze manier heb ik tenminste nog eens wat aan mijn stapel PS2, en enkele PS1, spellen. Op de Xbox2 schijnt dat nogal lastig te zijn en van de Wii/Cube weet ik niks, want die heb ik niet :P
Dit scheelt dus weer mooi in ruimte, dan kan de PS2 de deur uit en hoeft er alleen nog maar een PS3 te staan. Naast de Xbox1, dat dan weer wel :P

De titels die beschikbaar zijn heb ik me nog niet zo in verdiept, er zijn maar een paar spellen die ik speel (speel voornamelijk op de pc) dus een persoonlijke voorkeur heb ik nog niet. Als ik Silent Hill er maar op kan spelen, dan vind ik het wel best.
Voor andere mensen ligt dat wellicht anders, genoeg volksstammen die een bepaalde console aanschaffen vanwege dat éne exclusieve spel. Alleen, dan moet dat spel er dus wel zijn hè?
Ik denk ook dat de software zich enigzins moet houden bij het imago van de console. Singstar, Guitar Hero en dergelijke kunnen wat mij betreft best op een PS3, maar zoiets als een Mario deel honderdentig met bijbehorende kiddie graphics, nah. Dat zulke spellen er óók wel zijn is geen probleem, maar dan hoeven ze niet echt veel aandacht te krijgen.
Daarbij is het wel een idee om spellen af te stemmen op de markt. Nu ben ik nog nooit in Japan of Korea geweest en heb ik ook geen ervaring met "typische japanse/koreaanse spellen" maar ik heb wel opgepikt dat die markten totaal verschillen van de europese en amerikaanse. Zorg dan dat er per regio voldoende interessante titels zijn en maak het voor de liefhebbers niet onnodig moeilijk met vervelende regiocodes zodat er ook vanuit het buitenland besteld kan worden.

Om het even kort samen te vatten:

Ik zou voor de PS3 gaan vanwege:
* Terugwaardse speelbaarheid
* De mogelijkheden die er al op zitten
* De looks (het ding is misschien wel kolossaal, maar ik hou wel van die vormgeving)
* Kan ik eindelijk eens zien hoe Silent Hill (de film) er op BR uitziet....op een ouwe tv... :+
* Gratis online (toch?)
En niet:
* Dúúr!
* Ik heb geen ondersteunende tv
* Ik speel eigenlijk alleen Guild Wars :P

Ik zou voor de Xbox2 gaan omdat:
* Gears of War, Dead Rising
* Uitstekende online mogelijkheid
* Beetje "donkere" spellen
En niet:
* Design: ik hou niet van die vorm, en die kleur (applewit is niet mijn ding)
* Je moet er allerlei dingen bijkopen voordat het wat wordt.
* Moeilijk Xbox1 spellen er op te spelen

Ik kies jou, Wii, vanwege:
* Ding is lekker klein
* Leuke vrienden-bier-en-lol-spellen
* Goed voor mijn conditie (al krijg je die ook door een paar avonden te DDR'en ;) )
En niet:
* Titels trekken me niet aan
* Graphics trekken me niet aan
* Ik speel voornamelijk in mijn eentje

offtopic:
en ik blijf die 360 gewoon Xbox2 noemen, want dat is het toch :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

EfBe schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:54:
[...]

Tja, maar dat is toch gewoon slimme product planning van Sony? Hetzelfde kun je roepen over de XBox360 dat hij eerder uit was dan de PS3 en nu een grotere markt heeft en dus voor games interessanter is.
Tis maar hoe je het ziet :) MS heeft nooit een cent winst gemaakt op de Xbox (dat zijn de echte merknamen overigens, "Xbox" en "Xbox 360", zonder wazige streepjes of hoofdletters elders ;) ) dus dat verliesgevend ding hadden ze het liefst zo snel mogelijk weg in ruil voor de 360. Sony gaf ze ruim de ruimte om het hele topsegment een jaar te monopoliseren, tja :P
[...]

Proef ik daar een onder-de-gordel vergelijking tussen het mooiste automerk op aarde en een of ander speldoosje uit redmond? ;)
Maak er voor mijn part een Lexus of een Jaguar van, als het maar duidelijk maakt dat ze niet in hetzelfde segment spelen :P
Zie 1e punt. Verder verkoopt de DS nog beter dacht ik, dus jouw vergelijking gaat nog mank ook.
De DS is anders toch echt de fiets van het stelletje :P Concurrentie bestaat tussen het portable budgetsegment en het high-end huiskamersegment van de consoles natuurlijk nauwelijks tot niet. M'n vriendin heeft ook een DS, waar ik ook wel eens op gespeeld heb in het vliegtuig. Zij zit 3 uur per dag in de trein, ik heb in het vliegtuig wel eens gegamed. Beiden verbazend moeilijk met een PS3, 360 of Wii he ;)
Ik kan me herinneren dat de xdoos2pi launch alles behalve soepel verliep hier en al helemaal in bv de VS, hun eigen thuismarkt. Iedere console launch is pet, je moet gewoon een maandje of wat wachten erna, behalve wellicht bij die console met die afstandsbediener als controller want ook na een paar maandjes is het nog steeds pet. Bij normale consoles loop je na een paar maanden de MM in en haalt er 1 op.
Uhm ja je bevestigt nu zo ongeveer wat ik zei 8)7 Wat namelijk is dat ik toch mag hopen dat een nieuw te releasen console een paar weken voor z'n release tijdelijk meer aandacht trekt dan eentje die er anderhalf jaar is. En dat dat niets zegt over hoe de verhoudingen over 3 maanden liggen.

In Nederland liep de 360 launch overigens perfect gesmeerd: MS NL had zelf preorder kits uitgegeven met garantie op day 1 levering, en heeft dat feitelijk foutloos uitgevoerd. De 3 maanden daarna was ie nergens te krijgen nee, en in de meeste andere landen was het puin :P
Ik geef ze 1.5 jaar. Medio 2008 zijn ze de Redmondenaren voorbij. Het probleem is ook dat MS al bij voorbaat heeft gezegd dat de Xbox360 niet zo lang mee zal gaan (qua product lifecycle) als de PS3, dus zal hun nieuwe xdoos 4pi wellicht aandacht weghalen van de xbox 2pi.
kun je het gewoon consequent over Xbox 360 hebben, je zinnen worden zo knap onleesbaar als je 'm iedere zin anders noemt :X

Geloof jij serieus een woord van die marketingonzin van Kutaragi dat de PS3 10 jaar mee moet kunnen? Het ding is nu al technisch achterhaald man :D Maak je geen illusies: over 4~5 jaar komen er gewoon netjes een Xbox 720 en een PlayStation 4, en een opvolger voor de Wii. Netjes zoals de console industrie al jaren werkt met een 4-tot-5-jarige product lifecycle.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van de Wii. Op dit moment loopt hij nog hard, maar op lagere termijn gaan ze het echt afleggen, alhoewel er altijd een markt zal zijn voor gamers die liever met een afstandsbediener zwaaien in de zoveelste mario variant en middelmatige graphics.
Tja kunt zeggen wat je wilt, maar Mario is wel de sterkste merknaam in de games industry. Mario verkoopt. Per miljoen.

Dat jij er moe van bent: vast. Ik ben zelf ook geen fan van Mario Party 568 en Super Mario World 89732, absoluut. Neemt niet weg dat die titels wel miljoenen consoles aan kiddo's all over the world verkopen: de afzetmarkt waar PS3 en Xbox 360, beiden door hoge aanschafprijs en klein doelassortiment voorlopig geen schijn van kans hebben. Die Wii komt er wel, maak je geen zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey speel je soms Guild Wars? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies jou Wii! :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
curry684 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:28:
Geloof jij serieus een woord van die marketingonzin van Kutaragi dat de PS3 10 jaar mee moet kunnen? Het ding is nu al technisch achterhaald man :D Maak je geen illusies: over 4~5 jaar komen er gewoon netjes een Xbox 720 en een PlayStation 4, en een opvolger voor de Wii. Netjes zoals de console industrie al jaren werkt met een 4-tot-5-jarige product lifecycle.
PS1 - September 29, 1995
PS2 - November 24, 2000
PS3 - March 23, 2007

Het zal best wel kunnen dat er over 5 jaar een PS4 uitkomt, maar dat betekent niet dat de PS3 dan EOL is. Er komen ook nog steeds spellen uit voor de PS2 en de nieuwe PS2 units vekopen ook nog redelijk. Van de X-BOX kan ik dat niet zeggen (dat kan ook onwetendheid zijn, maar ik heb gehoord dat de X-BOX niet meer gemaakt wordt en ik zie ook niet echt veel spellen met een release datum van 2007 op Gamespot).

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerNummer op 21-02-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TweakerNummer schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:49:
[...]

PS1 - September 29, 1995
PS2 - November 24, 2000
PS3 - March 23, 2007
Niet helemaal he :)

De PS3 is natuurlijk al in 2006 gereleased, na een uitstel.

De bedoeling was gewoon in november 2005 de PS3 op de markt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:13

OMD

Was het niet zo dat de PS4 al voor-aangekondigd was voor September 2016? Stond tijdje geleden een stukje op nu.nl bij Games. Of het een roddel was ofzo weet ik niet, maar vond het wel grappig omdat de PS3 nog niet eens hier leverbaar is hehehe....

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als Sony met een opvolger komt zal die veel sneller uitkomen dan 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Shiver23 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:57:
Als Sony met een opvolger komt zal die veel sneller uitkomen dan 2016.
En waarom? Alles hangt eraf hoeveel ze uit deze versie zullen kunnen halen in de toekomst, en hoeveel winst/verlies ze per console maken ...

edit: met die eerste 'uithalen' bedoelde ik dus qua games

[ Voor 8% gewijzigd door F e r o x op 21-02-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

PWM schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:03:
[...]

Exact, dat ze die streefdatum gemist hebben boeit niet, en dan krijg je dus:
PS1 - September 29, 1995
PS2 - November 24, 2000
PS3 - November, 2005
Oftewel gewoon de bekende vijfjarige cyclus zoals die normaal is in spelcomputerland.

@TweakerNummer: de Xbox (niet X-BOX, niet X-Box, gewoon Xbox ja, net als gewoon PlayStation en niet PLAY-Station of PlaySTATION of weet ik het wat) is inderdaad discontinued, en er wordt niet meer voor ontwikkeld. Dat is een bewuste keuze van MS om het verliesgevende product zo snel mogelijk te flushen en te focusen op de volgende generatie. Afgezien daarvan is de vraag natuurlijk hoeveel PS2-development er nog over anderhalf jaar gebeurt, alhoewel dat allicht meer zal zijn dan voor de eerste Xbox (iets met een 5 keer zo grote afzetmarkt).

[ Voor 34% gewijzigd door curry684 op 21-02-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:03:
[...]

Dat zijn alle EU release datums. We hadden het over de Console Industry, dus dan neem ik maar de EU release datums (omdat ik geen NL release datums kan vinden) en niet die van bijv. Japan die de PS1 en de PS2 veel eerder hadden dan de EU/US.

Over het naampje van MS: doe eens een search op XBox op tweakers. Het oudste artikel daar heeft als source: http://news.zdnet.com/2100-9595_22-518803.html en raad eens wat ze daar gebruiken als naam? Ik bedoel het echt niet respectloos als ik het X-Box noem ipv Xbox.

En dan nog even de Japan release datums:
PS1 - December 3, 1994
PS2 - March 4, 2000
PS3 - November 11, 2006

De vergelijking met 5 jaar is nuttig, als het zou kloppen. Maar we hebben een erg kleine sample size en we hebben ook recent geleerd dat MS over Vista 5 jaar deed, en waarvan zeggen ze nooit meer. MS had ook een kleinere release cycle voor Vista. Dus het kan gewoon fout gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door TweakerNummer op 21-02-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Op zich zou ik ook wel een PS3 willen hebben. Inderdaad om de Blu-ray speler en de ondersteuning van SACD. Ik zou alleen wel willen weten of de PS3 ook divx en xvid af kan spelen (desnoods streaming zoals de xbox360)?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

TweakerNummer schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:52:
[...]

Over het naampje van MS: doe eens een search op XBox op tweakers. Het oudste artikel daar heeft als source: http://news.zdnet.com/2100-9595_22-518803.html en raad eens wat ze daar gebruiken als naam? Ik bedoel het echt niet respectloos als ik het X-Box noem ipv Xbox.
Dat impliceerde ik ook niet :) Maar de kerstboom aan verschillende benamingen die hier continu rondgaan voor alle consoles op de markt maakt het allemaal niet leesbaarder, dus vandaar mijn opmerking, niet direct aan jou specifiek gericht, dat ze "PlayStation 2", "PlayStation 3", "Xbox", "Xbox 360", "GameCube", en "Wii" heten :P Waarbij Sony vast niet al te moeilijk zal doen over Playstation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Moeilijk genoeg als je dat in je game hebt staan :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Dennis_k schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:28:
Ik heb zelf een hele tijd getwijfeld over een 360 of een PS3. Maar dit is wel meer dan een jaar geleden.1,5 jaar geleden, toen de geruchten van een PS3 en 360 op gang kwamen. Natuurlijk wilde ik een nieuwe console, maar welk van de twee zou het worden.

Na lang wikken en wegen is het de 360 geworden.

Maar de PS3 lonk nog steeds.

De extra's zoals usb dit en wifi dat zijn voor mij niet belangrijk, games maken de console.
Ik moet zeggen dat ik een aantal spellen die op de ps3 verschijnen zeer aantrekkenlijk zijn.

Mijns inzien zal sony als winnaar uit deze strijd komen. Puur omdat het word Playstation in het geheugen van miljoenen mensen staat geregisteerd alszijnde console.

Maar ik heb nog een andere vraag:
Waarom is er nog niet door Sony mensen in dit topic gereageerd? Als er 1 party bij uitstek kan vertellen waarom je een PS3 moet kopen, dan zijn zij dat toch wel.
geheugen is erg kort en xbox is een merk dat zich meer en meer aan het inburgeren is. Ook hier gaat de regel 'uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst' op. Ik blijf erbij dat de prijs de grootste tegenvaller zal zijn voor de PS3, met zon prijs bereik je simpelweg niet de grote markt. De xbox is al vaak goedkoop verkrijgbaar, goedkoper soms zelfs als de wii (core). Ik denk ook dat de verkopen van de wii in een jaar (hooguit 2) gigantisch gaan inzakken, no way dat die console een levensduur heeft van 5 jaar, ik vind in de meeste gevallen de graphics slechter dan bij mijn xbox1 en hoe leuk de controls ook zijn, het is niet genoeg om het systeem 5 jaar mee te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Volgens mij is de PS2 nog steeds leverbaar EN een succes tot op heden OMDAT het juist de grote markt aanspreekt. De PS3 spreekt NU de early adopters aan (innovators zelfs), de grote hap komt daarna pas, dus begin 2008 denk ik.

Waarom iedereen denkt dat bij het lanceren van een product de grote massa er vanaf dag 1 bij is begrijp ik niet. Het is nl. geen hype-artikel, maar een duurzaam product.

Overigens is het inderdaad niet zeker DAT de grote massa ook de PS3 gaat omarmen. Dat hangt echter NIET af van dit moment. Dat hangt nl. af van het moment wanneer de early majority begint te kopen, en de early adopters dus in getal afnemen. Zie bv: http://www.zonalatina.com/Zldata99.htm

Dat punt is cruciaal. Veel producten bereiken dat punt niet. Er zijn veel voorbeelden van te bedenken, bv de DCC tapes maar ook Sony's minidisc. Indien de early majority en daarna de majority niet de fakkel van de early adopters overneemt kun je het schudden. Het is ook nog zo dat dat dus niet automatisch gaat. Dus het is niet zeker dat de PS3 die stap gaat maken. Het kan bv zijn dat de massa gewoon voor een concurrerent product kiest, bv de XBox360.

Er is wel veel onderzoek gedaan naar wat je moet doen om de early majority zover te krijgen je product ook te komen, maar dat neemt niet weg dat het altijd fuzzy zal zijn, het is geen exacte wetenschap.

Overigens zit de PS2 nu in het eind van de late majority -> laggards phase. En dat is best nog een grote groep, vergis je niet. Als je een product hebt wat door die groep nog gewoon gekocht wordt terwijl je er nauwelijks nog kosten aan kwijt bent, dan verdien je echt goed aan wat je verkoopt.

Nu dus roepen dat de PS3 en-masse moet worden aangeschaft is IMHO eerder een teken dat je niet echt begrepen hebt hoe producten gekocht worden door mensen en door welke stadia dat proces zich begeeft.

Overigens kan de phase van early adopter kort zijn, wanneer je bv een snelle massa acceptatie krijgt. Het kan bv zo zijn dat de late majority voor de XBox360 er nooit komt omdat de massa voor de PS3 kiest. Daar nu uitspraken over doen is onzinnig, daar dat neerkomt op koffiedikkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flames is niet de bedoeling...

[ Voor 168% gewijzigd door Crash op 23-02-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Err, ik leg alleen iets uit want het is kennelijk voor een grote groep niet echt duidelijk. Dat jij dan weer vindt daar dan op in te moeten hakken, tja...

niet happen :>

[ Voor 32% gewijzigd door Crash op 23-02-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
@EfBe: ik denk wel dat je een ding over het hoofd ziet en dat is dat de PS3 redelijk veel goeie exclusives op de release lijst heeft staan.

Denk aan Final Fantasy, Metal Gear Solid en Gran Turismo 5. Als je kijkt naar de xbox360 waar op het moment minder exclusives voor aan zitten te komen en waar 90% van deze spellen ook alleen maar fps is. De PS3 is dan in dat opzicht een stuk gevarieerder en ik denk dat dat een reden kan zijn voor de PS3 om wel boven op te eindigen.

Zoals het er nu uitziet voor de wii is dat hij erg goed werkt voor partygames maar dat het voor de rest niet echt heel boeiend is. Het is natuurlijk ook afwachten op Mario en Metroid maar toch.

X360 heeft op dit gebied Halo, bioshock en mass effect.

Uiteindelijk zal het alleen maar om de spellen gaan en om wie de beste spellen heeft en ik denk dat sony op dit gebied (beter gezegd op dit moment) het beste voor staat. Het is toch maar de vraag hoelang konami en square-enix sony trouw blijven met de enigzins tegenvallende verkoop en slechte publiciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

zerokill schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:07:
@EfBe: ik denk wel dat je een ding over het hoofd ziet en dat is dat de PS3 redelijk veel goeie exclusives op de release lijst heeft staan.

Denk aan Final Fantasy, Metal Gear Solid en Gran Turismo 5. Als je kijkt naar de xbox360 waar op het moment minder exclusives voor aan zitten te komen en waar 90% van deze spellen ook alleen maar fps is. De PS3 is dan in dat opzicht een stuk gevarieerder en ik denk dat dat een reden kan zijn voor de PS3 om wel boven op te eindigen.

X360 heeft op dit gebied Halo, bioshock en mass effect.
Nounounou, afgelopen paar maanden al een hoop extreem sterke exclusives gehad met Lost Planet, Gears of War, Dead Rising, Viva Pinata en Crackdown, en dit jaar komen iig netjes Forza 2, Mass Effect, Halo 3 en wellicht titels als Banjo-Kazooie 3 en PGR4 er nog achteraan.

Welke van deze tien titels is geen FPS, volgens jouw claim? ;)

Bioshock is overigens niet exclusive maar PC+360 only, evenals Shadowrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
nou goed ps3 dan:
MGS, Socom, GT4, motorstorm, lair, FF om er maar een paar te noemen. en weet wel deze moeten nog komen. veel in jouw lijstje is al gereleased. Doet natuurlijk niet onder dat GoW etc goede spellen zijn maar toch. als we kijken naar echte system sellers dan denk ik dat PS3 voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
zerokill schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:07:

Tuurlijk zijn dat goede games, maar die zijn nu niet verkrijgbaar, en wellicht niet eerder dan Q1 2008. De concurrentie krijgt ook steeds meer exclusives. En DAT heeft me wel verbaasd eerlijk gezegd. Nu zijn sommige van deze exclusives niet zo bijster goed volgens de reviews, maar dat mag de pret niet drukken...

Het is heel simpel: een console is niet een ding waar je je huis mee verhit (meestal), maar waar je games op speelt. Als dat nu niet kan, maar 'misschien' wel over 1.5 jaar, waarom dan nu die console kopen? Het is nl. niet zo dat de concurrentie GEEN games heeft waar je je wellicht mee vermaakt.

Wat Microsoft fout doet hier is bv Forza 2 zo uitkleden dat de doorgewinterde GT-er die vele vele uren op zn ps2 heeft doorgebracht met GT3 en 4 er niet meer in is geinteresseerd, want Forza 2 krijgt minder tracks dan GT4 bv, en nauwelijks meer auto's per track. Tuurlijk, on-line play, maar ik vind het niet aansprekend genoeg. Wellicht kregen ze Forza 2 niet snel genoeg, geen idee, maar ze hadden HIER dus een grote slag kunnen maken: als Forza 2 de features van GT5 zou hebben gehad, waren ze klaar geweest, want waarom wachten op GT5 als je dat nu al kunt spelen op de xdoos?

Verder vind ik persoonlijk het kopen van een console om 1 a 2 games niet zo verstandig. Ik heb nog nooit een game gespeeld op oblivion na wellicht, waar ik niet af en toe me dood ergerde aan sommige design beslissingen of controls die in de weg zaten, de camera die naar een blinde muur staat te koekeloeren etc. In die gevallen kun je dan even een andere game spelen die ook gaaf is, MITS die er dan wel is natuurlijk.
Uiteindelijk zal het alleen maar om de spellen gaan en om wie de beste spellen heeft en ik denk dat sony op dit gebied (beter gezegd op dit moment) het beste voor staat. Het is toch maar de vraag hoelang konami en square-enix sony trouw blijven met de enigzins tegenvallende verkoop en slechte publiciteit
Alles wat ooit uit gaat komen wordt vaak aangehaald, maar dat is natuurlijk maar lulkoek. Als je wilt gamen heb je geen reet aan dat game ABC uitkomt over 2 jaar en wellicht heel gaaf is voor 10-15 uur, je hebt alleen wat aan de games die je nu kunt komen en nu kunt spelen, of wellicht wat volgende maand uitkomt, maar dan houdt het wel op. (let wel, early adopters interesseren zich niet voor dit soort zaken, die komen gewoon het ding omdat hij beschikbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:59
De 360 heeft op dit moment gewoon een hele goede reeks games, ik denk dat niemand dat meer kan ontkennen. Sony heeft nu het nadeel dat de concurrent geen brakke line-up meer heeft. En als ik het goed heb dan heeft Sony bijna geen exclusive titles bij de launch aka system-sellers. En dat zal Sony zeker wel merken.

[ Voor 9% gewijzigd door SoundWave729 op 24-02-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
wacht even hoor want veel goede games van sony komen helemaal niet uit in Q1 2008
motorstorm is release game, Lair in de lente, Heavenly sword (dacht ik) ook dit jaar. En dan komen daar de echte system sellers nog bij zoals MGS, GT en FF maar je hebt gelijk die verwacht ik eerlijk gezegd pas in 2008.

wat ik denk dat is dat we een langzame start gaan zien voor sony maar dat het rond de zomer wel gaat lopen wanneer er 3 exclusives voor de PS3 zijn (motorstorm, Lair en Heavenly Sword). Ik weet even niet uit mn hoofd wat MS voor de zomer in de planning staat maar volgens mij niet 3 (hopelijk) goede spellen.

wat ik me ieg afvraag is of sony voordeel heeft aan de blu ray met spellen zoals GTA4? omdat die spellen natuurlijk ook op X360 moeten werken zou het een beetje raar zijn als je voor GTA4 3 dvds hebt en bij de PS3 1 blu ray.

Als ik me het goed heriner zat San Andreas al tegen de maximum grote van een dual layer dvd aan dus ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen. Ik denk dat we hier in de toekomst wel voordeel van kunnen zien voor sony omdat zij gewoon heel veel meer ruimte hebben voor game content, FMV's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony zal zeker nog paar excl. titels verliezen, ze hebben al GTA4, Virtual Fighter, Assisins Creed, UT3 en nog velen andere verloren en er zijn nog 2 spellen die MOGELIJK ook naar de 360 komen oa: Tekken en Metal Gear Solid 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

MGS4 is onwaarschijnlijk hoor: Kojima heeft meermaals openlijk geflirt met de 360, maar voorlopig lijkt het er meer op dat ie publiciteit gebruikt om z'n exclusive status beter uit te buiten en meer eraan te verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Het probleem is met MGS is juist dat het niet de eerste keer zal zijn dat je het op een Xbox kan spelen.

[ Voor 34% gewijzigd door SoundWave729 op 24-02-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
nog maals wat ik me afvraag is of MGS4 wel op een standaard dvd gaat passen. als MGS4 wordt gedeveloped met PS3 in gedachte dan zullen ze denk ik een stuk royaler zijn met het gebruik van ruimte op de blu ray.

speciaal de opmerking van Kojima dat hij een dubbellaagse blu ray nodig heeft voor MGS4 lijkt erop te wijzen dat het nog wel is moeilijk kan worden om MGS4 te poorten naar X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
zerokill schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:19:
speciaal de opmerking van Kojima dat hij een dubbellaagse blu ray nodig heeft voor MGS4 lijkt erop te wijzen dat het nog wel is moeilijk kan worden om MGS4 te poorten naar X360.
Wat ik raar vind is dat ze ineens 5,5x zoveel ruimte nodig hebben voor een spel. (9Gig vs 50Gig)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
MGS games zijn interactieve films. Ze pletteren dus een inmense hoeveelheid pre-canned spul op die disk, want de ruimte is er toch. Tuurlijk kun je dat packen en dat zal ook wel gedaan worden ivm de leessnelheid maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als MGS4 26GB is hebben ook al een dual layer BD-Rom nodig. Kojima heeft alleen aangegeven dat een single layer BD-R waarschijnlijk niet genoeg is. Niet dat ze de volledige capaciteit zullen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
nee goed maar toch +25 gig op een dvd zetten gaat nog een prestatie worden als ze het willen poorten naar de 360. niet dat dat niet uiteindelijk zal gebeuren maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
EfBe schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:56:
MGS games zijn interactieve films. Ze pletteren dus een inmense hoeveelheid pre-canned spul op die disk, want de ruimte is er toch. Tuurlijk kun je dat packen en dat zal ook wel gedaan worden ivm de leessnelheid maar toch...
Eh, wat bedoel je met interactieve films? Ik moet steeds aan cd-i denken :S,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je hebt twee opties met die supergrote games:

Ze worden netjes gepacked naar een 8GB-bestand, óf ze zijn gewoon zo groot en zullen nooit echt veel in het warez-circuit terecht komen de eerste 2 jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
TheZeroorez schreef op zondag 25 februari 2007 @ 09:02:
Je hebt twee opties met die supergrote games:

Ze worden netjes gepacked naar een 8GB-bestand, óf ze zijn gewoon zo groot en zullen nooit echt veel in het warez-circuit terecht komen de eerste 2 jaren..
want er zijn nu ook geen Blue Ray films of HD-DVD films te downloaden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
zerokill schreef op zondag 25 februari 2007 @ 01:18:
nee goed maar toch +25 gig op een dvd zetten gaat nog een prestatie worden als ze het willen poorten naar de 360. niet dat dat niet uiteindelijk zal gebeuren maar toch.
Nog 1 ding wat sommige mensen over het hoofd zien. Ik had eens gelezen dat de 360 drive een single-layer schijfje veel sneller leest dan een dual-layer en dat ze om die reden bij Oblivion gebruik moesten maken van single-layer. Dit moest omdat de 360 anders de omgeving niet snel genoeg kon laden. Dus als dit waar is en ze dit probleem bij MGS4 ook gaan hebben, dan gaat het spel dus al op 6 DVD's moeten komen (als het spel 26gig zou zijn).

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
M1lamb3r schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:00:
[...]

want er zijn nu ook geen Blue Ray films of HD-DVD films te downloaden?
Die zijn er wel, maar vééél minder dan de 'gewone' dvdrips..

Let ook op: We hebben het hier over dual-layer Blu-Ray he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SToRM666 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:16:
verhaal over porten PS3 games naar 360
Als de 360 maar populair genoeg is, vinden ze echt wel manieren om om te gaan met de beperktere snelheid van de drive (volgens mij valt het verschil wel mee, is een keer in een ander topic al aan de orde gekomen) en de beperktere opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:37
Wat de PS3 vooralsnog voor heeft op de concurrentie is de lineup van exclusives.
Deze exclusives gaan de PS3 een flinke boost in sales geven en blijven erg belangrijk voor de PS3.
Het grote voordeel blijft dat exclusives volledig zijn toegespitst op de betreffende hardware.
Kijk nu alleen maar eens naar de multiplatform games die zijn geport naar de PS3.
Bijna uit elke vergelijkings test komt de X360 (op dit moment) beter uit de bus.
Daarom heb ik het ook niet zo op ports, tenzij ze er natuurlijk echt de tijd voor nemen.

Hierbij een lijst van PS3 exclusives.

Tekken 6
Gran Turismo 5
Devil May Cry 4
Metal Gear Solid 4
Killzone 2
Uncharted: Drake's Fortune
Warhawk
Motorstorm
Heavenly Sword
God of War 3
The getaway 2
Wipeout
ICO/shadow of Colossus project
Final fantasy XIII
Lair
The Eye of Judgment
Eyedentify
Zone of the Enders 3
Nieuw Factor 5 project
Nieuw Insomniac project (waarschijnlijk resistance II)
Ninja Gaiden Sigma
White Knight story
Socom 4
Afrika
Silent Hill 5 ??? http://ps3.gamespy.com...title-rumor/index.html

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Eh, is het nog niet zeker dat Silent Hill op de PS3 komt? Want als je dat wel doet dan mag je MGS4 uit die lijst schrappen aangezien het gerucht nu ook rondgaat dat het op de 360 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Uit de SP,
En nog wat geneuzel als Wifi, USB, etc. Het meest opvallende missende puntje is HDTV ondersteuning.
Das niet helemaal waar, er is wel degelijk hdtv ondersteuning.. echter 480P is het max.
720/1080 zijn niet de enige hdtv resoluties. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat veel lcd/plasma tv's onder de 768 pixels en alle normale crt's hoe dan ook down scalen naar 480.

Hoe dan ook.. grafische is ie inferieur aan alle andere next gen's.. alhouwel het max er volgens mij ook nog niet uitgehaald is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DukeBox schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:17:
Hoe dan ook.. grafische is [de Wii] inferieur aan alle andere next gen's.. alhouwel het max er volgens mij ook nog niet uitgehaald is.
De developers hoeven bij de Wii niet te wennen aan het platform. Hij werkt namelijk exact hetzelfde als de gamecube; hij is alleen wat sneller geklokt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dus ??? Als iets sneller is kun je er toch meer uithalen ? Zeker als ze nu nog van de specs van een GC uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

.oisyn schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:32:
De developers hoeven bij de Wii niet te wennen aan het platform. Hij werkt namelijk exact hetzelfde als de gamecube; hij is alleen wat sneller geklokt.
Volgens mij kennen de proc en de graka ook nieuwe instructies. Er is dacht ik meer gebeurd dan alleen sneller klokken en wat meer geheugen erin duwen. Hoewel je er bij de meeste games nog bar weinig van ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Jups, daarnaast kan het nieuwe OS ook dingen efficienter afhandelen. Met het schrijven van software komt het extra geheugen erg goed van pas, eerst was ik daar vrij gelimiteerd in, het vele swappen vertraagde de boel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

SoundWave729 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 01:28:
[...]

Eh, wat bedoel je met interactieve films? Ik moet steeds aan cd-i denken :S,
Dat die gekke Jappen eens moeten leren te kappen met prerendered crap en de engine moeten gebruik voor de dingen die ie het beste kan: renderen in de stijl van de game.
SToRM666 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:16:
[...]

Nog 1 ding wat sommige mensen over het hoofd zien. Ik had eens gelezen dat de 360 drive een single-layer schijfje veel sneller leest dan een dual-layer en dat ze om die reden bij Oblivion gebruik moesten maken van single-layer. Dit moest omdat de 360 anders de omgeving niet snel genoeg kon laden. Dus als dit waar is en ze dit probleem bij MGS4 ook gaan hebben, dan gaat het spel dus al op 6 DVD's moeten komen (als het spel 26gig zou zijn).
Uhm nee, dit is je reinste onzin.
Oscar Mopperkont schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:27:
[...]

Als de 360 maar populair genoeg is, vinden ze echt wel manieren om om te gaan met de beperktere snelheid van de drive (volgens mij valt het verschil wel mee, is een keer in een ander topic al aan de orde gekomen) en de beperktere opslagcapaciteit.
Helaas is 12-speed DVD aanmerkelijk sneller dan dual-speed Blu-ray (ja echt? echt!). Blu-ray heeft wel een constante snelheid tegenover DVD een max afhankelijk van de locatie, maar dan nog is het tabelletje echt:
Blu-ray 2x: 72Mbp
12x DVD: 66 - 132Mbps
En ja, op 360 en andere DVD-based platforms wordt de game wel dermate geoptimaliseerd dat de meest ingeladen elementen op de snelste segmenten staan.

De diverse klok/klepel verhalen hierboven slaan op het feit dat PS3 developers regelmatig data dubbel op de schijf opslaan om zo het gebrek aan pieksnelheid te compenseren, want een factor 2 missen tijdens real-time data laden is best wat (op de 360 was de "Loading area" op z'n tijd in Oblivion al irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DukeBox schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:39:
Dus ??? Als iets sneller is kun je er toch meer uithalen ? Zeker als ze nu nog van de specs van een GC uitgaan.
Ik zeg toch niet dat je er niet meer uit kunt halen, of wel? Wat ik zeg is dat ze er niet meer aan hoeven te wennen - ze hoeven dus niet uit te vinden welke oplossing voor probleem X de snelste is - die is namelijk nu nog steeds de snelste, ookal is ie sneller. Waar het op neerkomt is gewoon je oude budget met een bepaalde factor vermenigvuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:51:
[...]

Dat die gekke Jappen eens moeten leren te kappen met prerendered crap en de engine moeten gebruik voor de dingen die ie het beste kan: renderen in de stijl van de game.
MGS games hebben alle cutscenes gerendered met de game engine, zoals veel japanse games (god of war bv niet).
De diverse klok/klepel verhalen hierboven slaan op het feit dat PS3 developers regelmatig data dubbel op de schijf opslaan om zo het gebrek aan pieksnelheid te compenseren, want een factor 2 missen tijdens real-time data laden is best wat (op de 360 was de "Loading area" op z'n tijd in Oblivion al irritant).
Mja, maar dat komt gewoon vermoed ik omdat sommige programmeurs daar het niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
[...]

[...]

Uhm nee, dit is je reinste onzin.

[...]

Helaas is 12-speed DVD aanmerkelijk sneller dan dual-speed Blu-ray (ja echt? echt!). Blu-ray heeft wel een constante snelheid tegenover DVD een max afhankelijk van de locatie, maar dan nog is het tabelletje echt:

[...]

En ja, op 360 en andere DVD-based platforms wordt de game wel dermate geoptimaliseerd dat de meest ingeladen elementen op de snelste segmenten staan.

Iedere PS3 console heeft een HD. Oblivion maakt ook al gebruik van de XBox 360 HD (mits aanwezig), maar bij de PS3 kan het hele spel geoptimaliseerd worden rondom het princiepe dat er een HD aanwezig is (want de XBox 360 core heeft geen HD, wat vreselijk dom is maar goed). Voor de rest is data throughoutput niet zo interessant als zoektijden bij dit soort spelletjes (imho is het gewoon dom om alle data er 2x op te zetten, maar ik geloof ook niet dat ze dit doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57

S2S

TweakerNummer schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:01:
[...]

maar ik geloof ook niet dat ze dit doen).
Ik denk eerder dat het dom is om het niet te doen. Het is een logisch gevolg als je met een disc based medium werkt. Factor 5 (ja ze maken nu LAIR voor de PS3) deed dit al met de Rogue Leader games op de Gamecube. En omdat je genoeg ruimte hebt op een Blu-ray disc, lijkt met het nog al voor de hand liggen. De huidige games op PS3 passen heus wel op een DVD-9, en om ze op deze manier op te vullen, krijg je een mooie winst in de laadtijden. Blu-ray draaid niet alleen om grotere games, maar ook zo kunnen de discs worden gebruikt, al die ruimte is er niet voor niets.

[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 25-02-2007 20:58 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TweakerNummer schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:01:
[...]

Iedere PS3 console heeft een HD. Oblivion maakt ook al gebruik van de XBox 360 HD (mits aanwezig), maar bij de PS3 kan het hele spel geoptimaliseerd worden rondom het princiepe dat er een HD aanwezig is (want de XBox 360 core heeft geen HD, wat vreselijk dom is maar goed). Voor de rest is data throughoutput niet zo interessant als zoektijden bij dit soort spelletjes (imho is het gewoon dom om alle data er 2x op te zetten, maar ik geloof ook niet dat ze dit doen).
Het is ook niet dat ze "gewoon" de data er 2x op zetten. Maar het is ook niet zo dat elke texture bijvoorbeeld maar 1x op disk staat, waarnaar geseeked moet worden op het moment dat die ingeladen wordt - die texture is meestal gedupliceerd per level, zodat ie in één keer met alle andere data die moet worden ingeladen meekomt.

Ook is niet het zo dat je naar hartelust je volledige disk naar harddisk kunt kopiëren. Er is speciale temporary storage gereserveerd voor je game en de hoeveelheid is gelimiteerd. Ik weet de exacte getallen niet, maar als het 4GB is is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb nu ook eindelijk een Wii en wat ik vreesde is een beetje uitgekomen, ...
Het is leuk, maar wordt vrij vlug eentonig, maar de voornaamste reden dat ik hem heb gekocht is om samen te gamen met mijn vriendin en daar zal ie wel in uitblinken denk ik.

Zelda heb ik nog niet zoveel gespeeld, de sfeer zit wel goed, maar de camera is soms vervelend en tja de graphics zijn natuurlijk achterhaald :( en ook het feit dat ie heel veel moet laden telkens je van zone verandert of een huis binnen/buitengaat is niet echt leuk.
En die wii controls verliezen na een tijd ook wel hun charmes.

anyway, ik kijk een stuk meer uit naar m'n ps3 met lauchgames zoals vf 5, virtua tennis, resistance, nba street 3, motorstorm, fight night formula one (geen topper maar lijkt me toch leuk).
Daar zal ik me toch een stuk meer mee amuseren, niet enkel omdat het grafisch een stuk beter is, maar vooral omdat de games me veel meer liggen.

Tot dusver zit ik dus een beetje met het gevoel dat de wii mote wel leuk is, maar voor hoelang? en behalve zelda wordt ze enkel gebruikt voor mini (party) games.

als ik moet kiezen tussen wii tennis en virtua tennis dan weet ik het wel _/-\o_

dus m'n conclusie is dat op termijn (zelfs niet zo'n lange) er veel meer te halen is uit de ps3 (en 360) dan de wii, want met de wii zit je toch wel heel beperkt in hardware (grote open wereld, bye bye) en de controls zullen ook vlug hun intresse verliezen vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 12:35
Kan je voor de PS3 ook zo een kaarten kopen waarmee je dan kan betalen in de online store.
Moest dit niet zo zijn, zie ik dit wel als een nadeel voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:33
Is bij mijn weten nog niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Is bij mijn weten ook nog niets bekend over de betaalmanieren van het PS-netwerk. Had deze vraag al aan 'PLAYSTATION3' gericht. Maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
[...]

Dit is wel jammer dat je dat zegt vind ik.
Een game als Final Fantasy, MGS bv. daarin worden verschillende technieken gebruikt, 2d 3d prerendered, en dat alles gecombineerd vind ik persoonlijk erg mooi en stijlvol.
Games mogen er voor mij in alle soorten en maten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het voordeel van het prerenderen is natuurlijk dat je het kan uitbesteden aan een andere firma indien de deadline nogal krap ligt. Het nadeel van prerenderen is dat je - imho - de speler eigenlijk uit het spel trekt en hem een andersoortige ervaring voorschoteld dan wat hij eerder zag ín het spel.
Geef mij ook maar ingame cutscenes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 16:24

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

JeroenRo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:40:
Kan je voor de PS3 ook zo een kaarten kopen waarmee je dan kan betalen in de online store.
Moest dit niet zo zijn, zie ik dit wel als een nadeel voor de PS3.
Blaurens schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:56:
Is bij mijn weten nog niet bekend gemaakt.
Shiver23 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:14:
Is bij mijn weten ook nog niets bekend over de betaalmanieren van het PS-netwerk. Had deze vraag al aan 'PLAYSTATION3' gericht. Maar nog geen reactie.
nieuws: Details onlinedienst PlayStation 3 bekend
In de shop zal betaald kunnen worden met de lokale valuta, dit in tegenstelling tot Microsoft en Nintendo die een puntensysteem gebruiken.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Dat antwoord beantwoord de gestelde vraag niet.

Belangrijk is of er pre-paid kaarten gekocht kunnen worden.
Of daar nou punten of euro's op staan maakt verder weinig uit.

Als Sony een winkel maakt waarbij je een Creditcard of Bankrekeing moet opgeven dan snijden ze zichzelf toch wel in de vingers. Veel mensen willen daar namelijk niet aan.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:26:

Als Sony een winkel maakt waarbij je een Creditcard of Bankrekeing moet opgeven dan snijden ze zichzelf toch wel in de vingers. Veel mensen willen daar namelijk niet aan.
De echte vraag is natuurlijk wat de meeste mensen willen. Persoonlijk vind ik punten kopen gewoon niet handig en koop ik het liefst zonder uit m'n luie zetel te moeten komen(met bvb creditcard) en ik denk dat dat voor de meeste mensen zo zal gelden.

[edit] Prepaid kaarten kopen is in mijn ogen alleen maar nadelig, want een deel van die kosten gaan naar de winkel waar je ze kocht. Dat is vast ook de reden dat je bij de Wii punten koopt: klanten vinden het vast niet leuk om 15€ te kopen voor de online winkel van de console ... met een biljet van 20€ in de winkel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:43:
[edit] Prepaid kaarten kopen is in mijn ogen alleen maar nadelig, want een deel van die kosten gaan naar de winkel waar je ze kocht. Dat is vast ook de reden dat je bij de Wii punten koopt: klanten vinden het vast niet leuk om 15€ te kopen voor de online winkel van de console ... met een biljet van 20€ in de winkel.
Xbox 360 prepaid kaarten zijn anders goedkoper te krijgen dan wat je er online voor betaalt :). Je koopt 500 MS points voor € 6 online, dat is ~83 P/€. Een prepaid kaart van 2100 points is echter al voor € 23 te krijgen, dat is ~91 P/€.

Ik gok dan ook dat die 6 euro voor 500 de MS adviesprijs is, en voor winkels zitten daar de marges dus al bij inbegrepen. Door onderlinge concurrentie verkopen winkels de punten onder de adviesprijs. Verder kunnen me die paar punten mij weinig boeien, ik doe het ook liever vanuit mijn luie stoel dan dat ik het land af moet reizen voor de goedkoopste deal :)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Playstation Network Store zal gewoon gebruik maken van de euro als valuta in plaats van al die zinloze points, uit Sony's oogpunt omdat je dan gewoon meteen weet wat je betaald voor iets zonder dat je alles weer om moet rekenen. Hoe dit micropayments systeem precies zal werken zal in combinatie met verdere PSN details(schijnt heel wat revolutionairs aan te zitten komen) hoogstwaarschijnlijk tijdens de GDC2007 bekend worden gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 16:24

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

yzf1kr schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:26:

Het idee van punten is juist een prepaid-systeem. Blijkbaar heeft sony dus nog geen prepaid-systeem aangekondigd en betaal je dus voorlopig gewoon met euro's. Direct dus.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:26:
Playstation Network Store zal gewoon gebruik maken van de euro als valuta in plaats van al die zinloze points, uit Sony's oogpunt omdat je dan gewoon meteen weet wat je betaald voor iets zonder dat je alles weer om moet rekenen. Hoe dit micropayments systeem precies zal werken zal in combinatie met verdere PSN details(schijnt heel wat revolutionairs aan te zitten komen) hoogstwaarschijnlijk tijdens de GDC2007 bekend worden gemaakt
Zinloos vind ik het puntensysteem niet(niet iedereen heeft immers een creditcard oid), ik vind het gewoon niet erg transparant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is gewoon een koersconversie zoals alle andere. Als het in dollars was geweest hadden we het alsnog om moeten rekenen :). Het had idd wel handig geweest als ze, naast de punten, ook de lokale valuta toonden - zowel bij producten als bij je balance.

Daarnaast weet MS natuurlijk ook wel dat je sneller geneigd bent iets te kopen als je niet precies weet wat het kost en je de punten toch al hebt :)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik hoop op meerdere methodes. Omdat een CC in Nederland niet zo populair is hoop ik automatische incasso of IDeal of een andere methode om te kunnen betalen. Nu zal dat per transactie niet zo boeiend zijn (financieel gezien), maar als ik bijv. 25/50 euro kan opladen via Ideal doe ik dat liever dan dat ik naar de winkel moet om één of andere prepay-kaart te halen. Maar goed, daar is dus blijkbaar nog geen definitieve informatie over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
mOrPhie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:31:
[...]

Het idee van punten is juist een prepaid-systeem.
Ja, mijn nichtje koop ook altijd pre-paid kaarten voor d'r GSM van 10 punten. :z

Voor mijn 360 koop ik alleen pre-paid kaarten, met korting betaal is iets meer als 21 euro voor 2100 punten, daar kunnen ze online niet tegenop.

[ Voor 22% gewijzigd door yzf1kr op 26-02-2007 21:01 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

.oisyn schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:02:
[...]
Verder kunnen me die paar punten mij weinig boeien, ik doe het ook liever vanuit mijn luie stoel dan dat ik het land af moet reizen voor de goedkoopste deal :)
Idd, lekker gefixt met 1 druk op de knop mag me best wat kosten :D

(bovendien kan het zo op bedrijfscreditcard, en MS mailt de factuur automatisch door ;) )

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Omdat ik geen PS3 vs Xbox360 topic wil starten ... haal ik deze nog even van onder het stof.

We zijn nu enkele maanden verder. De marketing van MS en Sony werkt op volle toeren, beide kondigen massa's games aan. De gehype'te games blijken op beide consoles uit te komen.

Beide consoles verkiezen het gezelschap van een HD Ready TV.

De Xbox360 bestaat al langer en heeft dus meerdere games. Al vermoed ik dat het vooral de nieuwe games zijn die verkocht worden.

Stroomverbruik is gelijkaardig.

Wat zouden jullie NU kopen?
Ik heb ergens het gevoel dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt wat je koopt. Graphics zijn vergelijkbaar. De meeste games die "hot" zijn komen op beide consoles uit.

Dan wordt de keuze volgens mij beïnvloed door 3 factoren:
- Aanwezigheid Blueray op de PS3. Maar wordt dit een echt succes? Als ik geen andere speler moet kopen, is het een apparaat minder dat mijn living bewoont.
- Prijs. De Xbox360 is echt wel veel goedkoper.
- Omgeving. Vroeger kochten wij allemaal een Nintendo 16bit, omdat wij allemaal op school een Nintendo hadden. In de gemeente naast ons, kocht iedereen een Sega, omdat ... Het is altijd leuk te kunnen vergelijken hoe je in het spel vordert met je vrienden. Bovendien kan er nu online gegamet worden.

Mis ik bepaalde dingen? Redenen waarom ik zou opteren voor 1 van beide?

Voor de duidelijkheid: ik vraag niet welke het beter toestel is: ik ken de technische specs. Ik vraag niet welk toestel het meeste games heeft: ik kan ook lezen. Ik vraag niet welk de langste levensduur heeft: ze worden beide vervangen, er worden voor beide ook geen nieuwe games gemaakt. Ik vraag dingen waar elke koper van een console rekening zou moeten houden.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Kijk metname naar de exclusieve games die voor beide consoles uitkomen. Wat spreekt je het meeste aan?
Hoe belangrijk vind je online gamen en wil je hiervoor geld uitgeven of niet?
Welke controller vind je het fijnst?
Hoeveel waarde hecht je aan betrouwbaarheid van een apparaat? Misschien makkelijk om te roepen, maar de problemen met de 360 liegen er niet om.

Zo wat vragen die je jezelf zou kunnen vragen om een beslissing te nemen. Mocht je voor de 360 kiezen, wacht dan even totdat de nieuwe versie met HDMI en prijsverlaging er is.

• Daggie
*valt uit de lucht*
Moet je betalen om online te gamen bij 1 van beide?
Je kan al 100 jaar gratis Quake spelen op Internet ...

Je maakt wel goeie opmerkingen:
- natuurlijk aanvullende controller is belangrijk
- exclusieve games ok ... zijn er veel goeie? Vind je daar lijsten van?

Betrouwbaarheid hecht ik minder belang aan. Er is garantie op die toestellen en aangezien mijn leverancier mij kent, krijg ik zo een vervangtoestel. Ik ben natuurlijk niet van plan alle 2 weken naar de winkel te lopen.

Misschien is ze beide een weekend uitlenen nog de beste oplossing. Al weet je dan niet welke games voorhanden zijn.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Het antwoord is gewoon simpel.

Wil je enkel een console om te gamen pak dan de Xbox360.

Wil je meer uit je console pak dan de PS3.

Ik wil meer uit mijn console, dus ik ga een PS3 kopen. Doorslaggevende argumenten voor mij zijn:
- WiFi (UTP kabel van de modem naar de PS3 is niet evident)
- harde schijf (hier wordt wel degelijk rekening mee gehouden bij het ontwikkelen van spellen en dat gaat nou eenmaal niet bij een Xbox360 omdat ie daar niet standaard inzit)
- DVD-speler (de PS3 is één van de beste DVD-spelers op de markt atm)
- Blu-Ray
- Vertrouwen!!! (ik heb bij de launch een PS2 gekocht en in al die jaren heeft dat ding mij ongelooflijk veel plezier verschaft. En nu kan ik nog overal terecht voor speelplezier op m'n PS2, terwijl de Xbox al volledig van het toneel verdwenen is)

Dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke redenen. Dat iemand hiermee niet akkoord gaat, best. Maar voor mij zijn dit waarheden en ook de reden waarom ik een PS3 ga kopen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

DarthDavy schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:14:
Het antwoord is gewoon simpel.

Wil je enkel een console om te gamen pak dan de Xbox360.

Wil je meer uit je console pak dan de PS3.
De 360 staat nochtans gekend voor zijn waanzinnig goede media center software. Oogkleppen af graag :)

Gaan beweren dat de ps3 "een van de beste dvd spelers op de markt" is, terwijl deze upscaleproblemen heeft waar zelfs aldi dvd spelers géén last van hebben is ook wel een op zijn zachtst gezegd "vreemde" opmerking. (Vooral omdat de 360 dvd speler wél bejubeld wordt om zijn kwaliteit)

(verdorie, ik heb gebeten)

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 23-08-2007 12:26 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Daggie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:43:
*valt uit de lucht*
Moet je betalen om online te gamen bij 1 van beide?
Je kan al 100 jaar gratis Quake spelen op Internet ...

Je maakt wel goeie opmerkingen:
- natuurlijk aanvullende controller is belangrijk
- exclusieve games ok ... zijn er veel goeie? Vind je daar lijsten van?

Betrouwbaarheid hecht ik minder belang aan. Er is garantie op die toestellen en aangezien mijn leverancier mij kent, krijg ik zo een vervangtoestel. Ik ben natuurlijk niet van plan alle 2 weken naar de winkel te lopen.

Misschien is ze beide een weekend uitlenen nog de beste oplossing. Al weet je dan niet welke games voorhanden zijn.
Xbox Live! Gold (nodig om online te gamen) kost 60 euro per jaar. Voor de PS3 is het gratis.
Met de controller bedoelde ik welke je het fijnst vindt. Ik vind zelf bijv. de PS3 controller beter in de hand liggen en vind het belangrijk dat de knoppen analoog zijn. Veel anderen zijn juist weer zeer te spreken over de 360-controller.

En over de exclusives heb ik de volgende link eventjes snel gevonden:
http://www.videogamesblog...d-wii-as-of-july-2007.htm

• Daggie
Shiver23 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:47:
En over de exclusives heb ik de volgende link eventjes snel gevonden:
http://www.videogamesblog...d-wii-as-of-july-2007.htm
Dat zijn er meer dan verwacht .. eens bookmarken en vanavond rustig doorlezen.

Kiezen is vreselijk :)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Of heel makkelijk want je doet nooit een echte miskoop.

Pagina: 1 2 3 Laatste