Is die ergens te downloaden? ziet er wel erg vet uitk0ewl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:49:
Zo, eindelijk mijn partities geresized met Acronis Disk Suite boot CD's. Ik moet zeggen, wat een handige tool. Het werkt tenminste intuitief en goed onder Vista. Heb namelijk ook mijn partitie waar Vista op staat geresized en geen enkele waarschuwing bij het opnieuw laden van Vista. Ik las dat dit bij GParted bijvoorbeeld wel zo was.
Dus, hulde voor Acronis Disk Suite
Natuurlijk ook weer mijn media player gadget er weer eens bijgepakt. Die werkt ook heel lekker en past qua uiterlijk helemaal bij de RSS feeder. Misschien alleen ooit nog eens een playlist selector maken.
Ff screenshot van player:
[afbeelding]
Weet iemand ook waar ik een overzicht kan zien van de prijzen voor Windows Anytime Upgrade. In mijn geval van Home Premium naar Ultimate.
zelf ook al even gezochtPalomar schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:20:
Weet iemand ook waar ik een overzicht kan zien van de prijzen voor Windows Anytime Upgrade. In mijn geval van Home Premium naar Ultimate.
A wise man's life is based around fuck you
Anytime upgrade prijzen volgens websonic.nlPalomar schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:20:
Van Home Basic naar Home Premium: € 61,-
Van Home Basic naar Ultimate: € 153,-
Van Home Premium naar Ultimate: € 122,-
Van Business naar Ultimate: € 107,-
En waar zie jij in je link een overzicht van prijzen??Zwelgje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:28:
[...]
zelf ook al even gezocht(denk het niet want dan was je eerst hit dit geweest: http://www.microsoft.com/...ytimeupgrade/default.mspx)
[ Voor 26% gewijzigd door DeOS op 06-03-2007 19:35 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
10 kb/s ?Justice schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:21:
Gelukkig gaat het verwijderen sneller.. (dit is zelfs na het updaten van de intel 82801GB chipset)
Misschien werkt mijn USB stick niet goed dan ofzo. Vista zelf werkt wel snel. Moest even een pauze nemen hoor werd gek
Mja lijkt dus een probleem te zijn met stickie, collega's stickie (zelfde type) is 10x sneller. lekker. Sorry vista
Ok....misschien werkt dit:roT- schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:44:
vraagje...bij dual boot XP-Vista, wilde ik naar veilige modus gaan van XP.
Hier kom ik met geen mogelijkheid meer in?
Vista's veilige modus is geen probleem...Je gaat op vista staan @ bootmgr, en duwt op F8...
- zoek in de boot.ini de volgende regel en plak deze onder de huidige regel (het begin zal iets anders zijn afhankelijk van partitie enz)
code:
1
| multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=" XP Home " /fastdetect /NoExecute=OptIn |
- kopieer de regel en voeg /safeboot:minimal /sos /bootlog. toe aan de code
Uitgaande van het voorbeeld ziet de toegevoegde regel er nu zo uit
code:
1
| multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=" XP Home safe mode" /fastdetect /NoExecute=OptIn/safeboot:minimal /sos /bootlog. |
[ Voor 229% gewijzigd door DeOS op 06-03-2007 19:49 ]
Waarom zo'n toon aanslaan? Ik heb idd gezocht. Eerst gewoon in windows op die Anytime-knop gedrukt, maar dan wil ie meteen een programmaatje downloaden om te gaan upgraden. In de help-functie staan geen prijzen. Toen met google gezocht en kwam ik oa. op die site en maar ik zag en zie daar nog steeds geen prijzen staan. Als je mij op die site kunt aanwijzen waar de exacte prijzen staan be my guest.Zwelgje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:28:
[...]
zelf ook al even gezocht(denk het niet want dan was je eerst hit dit geweest: http://www.microsoft.com/...ytimeupgrade/default.mspx)
Maar de info van DeOS lijkt me wel aannemelijk. Zoiets stond me ook wel bij. Thx
Yup, hij werd nooit toegelaten als gadget voor de windows sidebar, omdat ik de standaard icons enz heb gebruikt. Mocht waarschijnlijk niet, maar daar doet hij het niet minder om.TranceSetter schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:03:
[...]
Is die ergens te downloaden? ziet er wel erg vet uit
WMPlayer gadget
Laat me ook even weten wat je ervan vindt en wat er nog beter kan.
Bvb k0ewl
[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 06-03-2007 20:35 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Heb onlangs Vista geinstalleerd onder Virtual PC 2007 en dit draait bijzonder goed. Weliswaar zonder aero, maar verder wordt alles ondersteund. Ben erg te spreken over de kleine verbeteringen (bijv. als je een diep genest directoriestructuur bekijkt in explorer schuift het path netjes mee zodat je nog kan zien waar je bent) maar heb soms toch een onafgemaakt gevoel. Ook het control panel vind ik minder overzichtelijk geworden.
Las ook zojuist dit artikel: http://www.computable.nl/...p?id=1889920&WT.mc_id=rss kunnen jullie dat bevestigen? Ik vind het namelijk een opvallende uitkomst en ben het niet overal mee eens.
Las ook zojuist dit artikel: http://www.computable.nl/...p?id=1889920&WT.mc_id=rss kunnen jullie dat bevestigen? Ik vind het namelijk een opvallende uitkomst en ben het niet overal mee eens.
Persoonlijk weet ik zeker dat is effectiever werk in Vista met Aero, dan onder XP.Koen Rotteveel schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:39:
Ben benieuwd hoe ze getest hebben, op die losse seconden na die ze daar neerzetten.
Verder melden ze dat Vista op 3 punten minder goed is. Op 2376 punten wel dan? Onduidelijk.
EDIT:
Als Pfeiffer expert in in User Interfaces

Check hun website:
http://pfeifferreport.com/
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 06-03-2007 21:00 ]
Verwijderd
Ik zit met een probleempje op mijn werk..
Ik asembleer een nieuwe pc, met vista home premium op. Hierin zit een fatal1ty moederbord SLI & 2 7800 GT's van nVidia, nu download ik de laatste drivers op nvidia, maar ik kan nergens iets bespeuren dat SLI wel effectief actief staat....
Ik asembleer een nieuwe pc, met vista home premium op. Hierin zit een fatal1ty moederbord SLI & 2 7800 GT's van nVidia, nu download ik de laatste drivers op nvidia, maar ik kan nergens iets bespeuren dat SLI wel effectief actief staat....
komt op mij over als een grote mate van 'schrijftafelwijsheid'... Ik zat in het begin ook wel even te zoeken waar alle knopjes precies zitten, maar volgens mij is dat ook een kwestie van gewenning. Al ben ik wel benieuwd naar het volledige rapport (of een goede samenvatting) waarin de conclusies wat beter worden toegelicht. [edit] zie dat er op hun site al meer over staat vermeld.Koen Rotteveel schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:39:
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 06-03-2007 21:08 ]
er staat een link in die lap tekst, ik wil hem je wel geven maar ik stel voor dat je zelf eerst eens wat moeite doet om hem te vindenDeOS schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:29:
[...]
En waar zie jij in je link een overzicht van prijzen??
hint: hij staat in de buurt van 'kopen'
nou vooruit * Zwelgje is ook geen kwalijke gast
https://emea.windowsanyti....com/WAU_DIRECT/Home.aspx
[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 06-03-2007 21:13 ]
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Ik draai nu een tijdje Vista Ultimate x64 maar nu zijn (plotseling) mijn dvd drive's weg. Ook die van daemon tools. Als ik in de device manager kijk zie ik het allemaal wel staan alleen wel met een uitroepteken. Heeft iemand hier ervaring mee? en een oplossing?
Heb nog eens heel goed zitten kijken en uiteindelijk vond ik idd helemaal onderaan de pagina een klein tekstlinkje met de tekst 'voer nu een upgrade uit'... Kun je nog zoveel moeite voor zoals jij het graag ziet (Zwelgje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:11:
[...]
er staat een link in die lap tekst, ik wil hem je wel geven maar ik stel voor dat je zelf eerst eens wat moeite doet om hem te vinden
hint: hij staat in de buurt van 'kopen'
nou vooruit * Zwelgje is ook geen kwalijke gast
https://emea.windowsanyti....com/WAU_DIRECT/Home.aspx

Upgrade van Premium naar Ultimate kost overigens 202,30 euro. Dan is het al lucratiever om een nieuwe OEM te halen voor +- 160 euro.. Of het moet zo zijn dat met die Anytime Upgrade je licentie verandert naar Retail (ik heb nu een OEM), maar dat zal denk ik niet zo zijn.
gaat erom wat voor melding bij dat uitroepteken hoort (ergens bij de properties van het device).Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:27:
Ik draai nu een tijdje Vista Ultimate x64 maar nu zijn (plotseling) mijn dvd drive's weg. Ook die van daemon tools. Als ik in de device manager kijk zie ik het allemaal wel staan alleen wel met een uitroepteken. Heeft iemand hier ervaring mee? en een oplossing?
Verwijderd
The drivers for this device are not installed. (Code 28)Palomar schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:32:
[...]
gaat erom wat voor melding bij dat uitroepteken hoort (ergens bij de properties van het device).
There is no driver selected for the device information set or element.
To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.
( gaat om een asus dvd-rw, op de asus site staan geen drivers voor dit apparaat)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 21:34 ]
Bedankt hij staat nu in mijn sidebar. Wat ik alleen irritant vind ik dat de gadget door mijn hele library de liedjes pakt, en ik bijvoorbeeld niet 1 map op kan geven waaruit hij deze moet spelen. Als die functie aanwezig zou zijn, dan zou het een stuk beter zijnk0ewl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:14:
[...]
Yup, hij werd nooit toegelaten als gadget voor de windows sidebar, omdat ik de standaard icons enz heb gebruikt. Mocht waarschijnlijk niet, maar daar doet hij het niet minder om.
WMPlayer gadget
Laat me ook even weten wat je ervan vindt en wat er nog beter kan.
Bvb k0ewl
Iemand al een image met Norton Ghost of Acronis met succes teruggezet, dus zonder opnieuw activeren?
Stardock (de makers van het populaire skinning programma Windowblinds) is ook al druk in de weer om Vista skins te maken zag ik net, een goede zaak nu Microsoft-skins op zich laten wachten.
http://www.stardock.com/products/windowblinds/
Stardock (de makers van het populaire skinning programma Windowblinds) is ook al druk in de weer om Vista skins te maken zag ik net, een goede zaak nu Microsoft-skins op zich laten wachten.
http://www.stardock.com/products/windowblinds/
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik het bufferen/leechen van films weer aanzet.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet noemen, maar als ik nu een filmpje bekijk op internet, wordt hij eerst gedownload voordat deze afgespeeld wordt. Normaal opent WMP of quicktime en daarin wordt het filmpje dan gedownload/gestreamed.
Ik kan weinig opties vinden in IE7. De enige optie die ik zie, is het openen met een bepaald programma, maar dat staat goed, want dat doet ie wel goed.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet noemen, maar als ik nu een filmpje bekijk op internet, wordt hij eerst gedownload voordat deze afgespeeld wordt. Normaal opent WMP of quicktime en daarin wordt het filmpje dan gedownload/gestreamed.
Ik kan weinig opties vinden in IE7. De enige optie die ik zie, is het openen met een bepaald programma, maar dat staat goed, want dat doet ie wel goed.
Ik zal eens kijken hoe dit mogelijk is enz. Moet volgens mij redelijk makkelijk zijn en ook ik mis het zelf nog.TranceSetter schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:02:
[...]
Bedankt hij staat nu in mijn sidebar. Wat ik alleen irritant vind ik dat de gadget door mijn hele library de liedjes pakt, en ik bijvoorbeeld niet 1 map op kan geven waaruit hij deze moet spelen. Als die functie aanwezig zou zijn, dan zou het een stuk beter zijn
Nog andere opmerkingen, laat ze horen!
Mhh, heb net bedacht hoe mooi het wel niet zou zijn als ik dit gadget ging uitbreiden met de mogelijkheid om muziek/films en playlists te openen met je gadget. Daarnaast ook nog eens een flyout-box te maken voor als je video's afspeelt waar de video dus in getoond wordt. Daarnaast kan de flyout ook nog eens mooie album/song informatie weergeven.
Ik denk dat ik dat maar eens ga ontwerpen en maken de volgende dagen. Wish me luck!
[ Voor 28% gewijzigd door k0ewl op 06-03-2007 23:56 . Reden: ingeving van boven ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Kan iemand bevestigen dat wanneer je Dreamscene hebt draaien en je start een spel op dat je dan binnen no-time weer terug bent op het bureaublad met de melding dat de Video-driver is gestopt en herstart? En zonder Dreamscene kun je zonder enige problemen gamen...
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Acronis werkt 100% heb het al 8x gebruikt omdat ik steeds BSOD's kreeg. Nooit meer hoeven heractiveren. Ik installeer altijd het OS en activeer hem draai windows update en dan gelijk een image voor me archief.DeSSie! schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:02:
Iemand al een image met Norton Ghost of Acronis met succes teruggezet, dus zonder opnieuw activeren?
met norton slaag ik er zelfs niet in om een image te maken. Ik start op met de norton bootcd en wanneer ik de backup wil starten (met de nortonDeSSie! schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:02:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
het zou heel erg mooi zijn als je zoeits zou maken, zat er niet een of andere media player net zoals je beschrijft in een van de longhorn beta filmpjes, waarin iemand laat zien dat het kan enzo? (longhorn is de beta-naam van Vista).k0ewl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:39:
[...]
Ik zal eens kijken hoe dit mogelijk is enz. Moet volgens mij redelijk makkelijk zijn en ook ik mis het zelf nog.
Mhh, heb net bedacht hoe mooi het wel niet zou zijn als ik dit gadget ging uitbreiden met de mogelijkheid om muziek/films en playlists te openen met je gadget. Daarnaast ook nog eens een flyout-box te maken voor als je video's afspeelt waar de video dus in getoond wordt. Daarnaast kan de flyout ook nog eens mooie album/song informatie weergeven.
Ik denk dat ik dat maar eens ga ontwerpen en maken de volgende dagen. Wish me luck!
wat skins betreft: ik ben benieuwd wat voor tweaks we zullen krijgen nu 3D acceleratie native ondersteund wordt. Apple features zoals exposé (waarom heeft vista dit niet?!) en die sidebar moeten nu perfect mogelijk zijn
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het zou erg mooi zijn als je dit kunt maken, maar het zou wel erg goed zijn. Misschien een mogelijkheid om een mp3- of m3u-bestand naar de gadget te slepen, zodat die af gaat spelen? Ik heb er geen verstand van, maar het zijn maar ideeënk0ewl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:39:
[...]
Ik zal eens kijken hoe dit mogelijk is enz. Moet volgens mij redelijk makkelijk zijn en ook ik mis het zelf nog.
Good luck!
Ik had ook zoiets gelezen inderdaad, weet ook niet waarom ze dat geschrapt hebben.Tp21 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:51:
[...]
het zou heel erg mooi zijn als je zoeits zou maken, zat er niet een of andere media player net zoals je beschrijft in een van de longhorn beta filmpjes, waarin iemand laat zien dat het kan enzo? (longhorn is de beta-naam van Vista).
Zolang er dan geen passend antwoord komt van Microsoft zelf, moeten we zelf maar iets bakken.
Vanavond weer verder tikken. Dit komt ook wel goed. Ik vertrouw wel op mijn eigen script skills
Dat is wel een nuttige feature, ik weet wel dat als je een input hebt je daar dingen in kan slepen. Mijn eerste opzetje was dat je gewoon in het settings paneel een bestand kunt openen of met een dropdown-box je playlist kunt kiezen.TranceSetter schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:13:
[...]
Het zou erg mooi zijn als je dit kunt maken, maar het zou wel erg goed zijn. Misschien een mogelijkheid om een mp3- of m3u-bestand naar de gadget te slepen, zodat die af gaat spelen? Ik heb er geen verstand van, maar het zijn maar ideeën
Good luck!
[ Voor 32% gewijzigd door k0ewl op 07-03-2007 09:38 ]
Ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk het allemaal is. Maar beide opties zouden voor mij een mooie uitkomst zijn. Dan hoef ik tenminste niet meer mediaplayer opgestart te hebbenk0ewl schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:34:Dat is wel een nuttige feature, ik weet wel dat als je een input hebt je daar dingen in kan slepen. Mijn eerste opzetje was dat je gewoon in het settings paneel een bestand kunt openen of met een dropdown-box je playlist kunt kiezen.
wat dacht je om te beginnen al van een doodsimpele volumeregelaar? Mijn sidebar staat op mijn tweede scherm en wanneer men primair scherm met iets fullscreen bezig is zou het enorm handig zijn als ik via de sidebar mijn volume kan aanpassen. Vreemd genoeg bestaat er nog geen enkele widget die dit doetTranceSetter schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:13:
[...]
Het zou erg mooi zijn als je dit kunt maken, maar het zou wel erg goed zijn. Misschien een mogelijkheid om een mp3- of m3u-bestand naar de gadget te slepen, zodat die af gaat spelen? Ik heb er geen verstand van, maar het zijn maar ideeën
Good luck!
Doet ie al. Klik erop en scroll.Boeboe schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:41:
[...]
wat dacht je om te beginnen al van een doodsimpele volumeregelaar? Mijn sidebar staat op mijn tweede scherm en wanneer men primair scherm met iets fullscreen bezig is zou het enorm handig zijn als ik via de sidebar mijn volume kan aanpassen. Vreemd genoeg bestaat er nog geen enkele widget die dit doet
Verwijderd
Kan het kwaad om DX9 te installeren ? Ik heb met wat games en nero dat deze vraagt om DX9 te installeren anders werkt deze niet. Games die later DX10 ondersteunen komen niet in de knoei ? Snap niet dat dat backwards compatible is
Je bedoelt dat je niet snapt dat dat NIET backwards compatible is?Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:20:
Kan het kwaad om DX9 te installeren ? Ik heb met wat games en nero dat deze vraagt om DX9 te installeren anders werkt deze niet. Games die later DX10 ondersteunen komen niet in de knoei ? Snap niet dat dat backwards compatible is
Ik heb ook DX9 erbij geinstalleerd, anders draaide Splinter Cell niet
volgens de logitech site:
We raden u ten sterkste aan iTouch en/of MouseWare te verwijderen voordat u naar Windows Vista migreert.
iTouch en MouseWare hebben geen ondersteuning voor Windows Vista, en kunnen tijdens en na migratie naar dit besturingssysteem problemen opleveren.
Nadat u iTouch en MouseWare verwijderd hebt, zorgt het ingebouwde stuurprogramma van Windows voor de basisfunctionaliteit van uw Logitech-apparaten. Geavanceerde functies zijn niet beschikbaar.
N.B.
Logitech onderzoekt of ondersteuning voor een aantal oudere apparaten in SetPoint opgenomen kan worden. Controleer de webpagina Logitech.com/downloads geregeld op beschikbare updates.
hoe krijg ik nu mn media toetsen op mn cordless desktop mx aan de praat? ik mis ze wel nl.
We raden u ten sterkste aan iTouch en/of MouseWare te verwijderen voordat u naar Windows Vista migreert.
iTouch en MouseWare hebben geen ondersteuning voor Windows Vista, en kunnen tijdens en na migratie naar dit besturingssysteem problemen opleveren.
Nadat u iTouch en MouseWare verwijderd hebt, zorgt het ingebouwde stuurprogramma van Windows voor de basisfunctionaliteit van uw Logitech-apparaten. Geavanceerde functies zijn niet beschikbaar.
N.B.
Logitech onderzoekt of ondersteuning voor een aantal oudere apparaten in SetPoint opgenomen kan worden. Controleer de webpagina Logitech.com/downloads geregeld op beschikbare updates.
hoe krijg ik nu mn media toetsen op mn cordless desktop mx aan de praat? ik mis ze wel nl.
Verwijderd
ik heb nu ook een serial via MSDNAA.
maar wat voor een serial type is dit? OEM, Retail, Corporated?
en werkt Pc Suite al voor vista? ik kan/kon mijn nokie 6230 niet instaleren.
en mensen met een NForce chip op hun mainboard let op!
er is een update van nvidia die ervoor zorgt dat windows je moederbord ziet als een ander.
Dit betekend 9 van de 10 keer opnieuw activeren.
maar wat voor een serial type is dit? OEM, Retail, Corporated?
en werkt Pc Suite al voor vista? ik kan/kon mijn nokie 6230 niet instaleren.
en mensen met een NForce chip op hun mainboard let op!
er is een update van nvidia die ervoor zorgt dat windows je moederbord ziet als een ander.
Dit betekend 9 van de 10 keer opnieuw activeren.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 12:11 ]
Probeer een SetPoint 3.3. Waarschijnlijk werkt dan alles.Fried schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:42:
volgens de logitech site:
N.B.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Even een tip voor de mensen met een Intuix U3 memory stick.
Er is nu een update voor de Launchpad. Hierdoor wordt hij Vista compatible. Deze sticks worden ook veel onder een ander merk verkocht, waaronder Office Centre.
http://www.intuix.net/nl/...iels.php?categorie=DEFAUT
Er is nu een update voor de Launchpad. Hierdoor wordt hij Vista compatible. Deze sticks worden ook veel onder een ander merk verkocht, waaronder Office Centre.
[ Voor 13% gewijzigd door winwiz op 07-03-2007 12:39 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verwijderd
Echt niemand?Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:59:
Kan het nergens vinden, maar ik heb gehoord dat Vista problemen geeft met CAD programma's.
Ik moet voor stage naar het buitenland en een Laptop kopen met Vectorworks wordt vereist!
Nou wil ik toch een redelijke laptop kopen om deze na 3 maanden weer te verkopen.
Iemand die hier antwoord op weet?
Gewoon een stevige Windows XP laptop kopen... zolang er problemen zijn met Vista kan je de gok beter niet wagen.
Ikzelf heb momenteel Vista Home Premium 64-bit (OEM) in het Nederlands, maar echt vrolijk wordt ik er niet van met al die bugs... je kan beter wachten tot over een half jaar eindelijk SP1 uitgebracht is.
Ikzelf heb momenteel Vista Home Premium 64-bit (OEM) in het Nederlands, maar echt vrolijk wordt ik er niet van met al die bugs... je kan beter wachten tot over een half jaar eindelijk SP1 uitgebracht is.
[ Voor 48% gewijzigd door Jorn1986 op 07-03-2007 13:52 ]
Kan je wat specifieker zijn?Jorn1986 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:50:
Ben benieuwd welke bugs dat dan zijn.
Wat ik zo kan zien, is dat "al" jouw problemen veroorzaakt worden door 1 ding, je netwerkkaart.
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 07-03-2007 14:18 ]
Verwijderd
Op die mannier hoe jij het zegt ben je ervan overtuigt dat er weinig ugs te vinden zijn.Kan je wat specifieker zijn?
Wat ik zo kan zien, is dat "al" jouw problemen veroorzaakt worden door 1 ding, je netwerkkaart.
Kan jij me ervan verzekeren dat Vectorworks of Autocad op een Vista Laptop goed werkend te draaien is?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 14:35 ]
Je kunt er dan toch ook gewoon XP op knallen als het niet goed werkt? Ik zie het probleem niet echt.
Ok....niet helemaal vista gerelateerd..maar toch.
Voor de mensen die ook een speedtouch modem hebben en weer met IE7 de webinterface willen benaderen. Er zijn voor veel modems nieuwe firmwares te vinden op www.speedtouch.nl .
Voor de mensen die ook een speedtouch modem hebben en weer met IE7 de webinterface willen benaderen. Er zijn voor veel modems nieuwe firmwares te vinden op www.speedtouch.nl .
EINDELIJKwinwiz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:36:
Even een tip voor de mensen met een Intuix U3 memory stick.
Ik zou zeggen ff bellen met de leverancier van Autocad of Vectorworks...? 1 telefoontje schept een boel duidelijkheid. je kunt natuurlijk ook even op hun website kijkenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:33:
[...]
Op die mannier hoe jij het zegt ben je ervan overtuigt dat er weinig ugs te vinden zijn.
Kan jij me ervan verzekeren dat Vectorworks of Autocad op een Vista Laptop goed werkend te draaien is?
[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 07-03-2007 15:11 ]
*Het ene na het andere programma dat ik afsluit, sluit verkeerd af met een foutmelding (en of ik dat rapport weer wil verzenden).PWM schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:17:
[...]
Kan je wat specifieker zijn?
*inderdaad: netwerkkaart, maar gezien de Nvidia nforce 4 drivers toch echt WHQL certified zijn denk ik eerder dat het een softwarematig probleem is. Waarom: de eerste dag dat ik het geinstalleerd had werkte werkelijk alles prima, kon internetten, kon updates downloaden... een paar dagen later werkte het dus niet meer met internet... de reden is mij geheel onduidelijk! Dus ik denk: een bug! Misschien ziet hij mijn breedbandverbinding als een inbelverbinding ofzo... heel raar.
*MSN messenger werkt niet... ik start hem op, en hij sluit direct weer af met een foutmelding (hij heeft het in het begin wel goed gedaan)
*drivers installeert hij niet: ik gebruik dan het programma'tje van de fabrikant, maar dan start ik de PC opnieuw op en is het weer hetzelfde verhaal (driver niet geinstalleerd)
*screensaver loopt vast (ctrl+alt+del helpt het dan weer goed)
*instellingen in het configutiescherm instellen en vervolgens zien dat dat nog niet werkt... soms werkt het juist door een instelling uit te zetten (de omgekeerde functie dus).
*en dat was het voorlopig (er zal nog wel meer zijn maar dit is het voorlopig).
Al een keer een schone herinstallatie overwogen?? Lijkt me beter dan maar door te gaan met deze problemen. Geen van deze zaken kom ik in mijn configuratie tegen dus heb ik het idee dat er wat zaken omzeep zijn.Jorn1986 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:07:
[...]
*Het ene na het andere programma dat ik afsluit, sluit verkeerd af met een foutmelding (en of ik dat rapport weer wil verzenden).
*inderdaad: netwerkkaart, maar gezien de Nvidia nforce 4 drivers toch echt WHQL certified zijn denk ik eerder dat het een softwarematig probleem is. Waarom: de eerste dag dat ik het geinstalleerd had werkte werkelijk alles prima, kon internetten, kon updates downloaden... een paar dagen later werkte het dus niet meer met internet... de reden is mij geheel onduidelijk! Dus ik denk: een bug! Misschien ziet hij mijn breedbandverbinding als een inbelverbinding ofzo... heel raar.
*MSN messenger werkt niet... ik start hem op, en hij sluit direct weer af met een foutmelding (hij heeft het in het begin wel goed gedaan)
*drivers installeert hij niet: ik gebruik dan het programma'tje van de fabrikant, maar dan start ik de PC opnieuw op en is het weer hetzelfde verhaal (driver niet geinstalleerd)
*instellingen in het configutiescherm instellen en vervolgens zien dat dat nog niet werkt... soms werkt het juist door een instelling uit te zetten (de omgekeerde functie dus).
Wellicht de repair optie vanaf de dvd eerst eens proberen.
Xbox Live Knalle Arie
Autocad 2007 geeft hier geen problemenVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:59:
Kan het nergens vinden, maar ik heb gehoord dat Vista problemen geeft met CAD programma's.
Ik moet voor stage naar het buitenland en een Laptop kopen met Vectorworks wordt vereist!
Nou wil ik toch een redelijke laptop kopen om deze na 3 maanden weer te verkopen.
Iemand die hier antwoord op weet?
Non taken
ik klik op de sidebar en scroll, maar er gebeurt hier totaal niets hoor
Dat doet hij hier inderdaad ook niet.Boeboe schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:28:
[...]
![]()
ik klik op de sidebar en scroll, maar er gebeurt hier totaal niets hoor
Edit, toch wel, maar alleen als je over de knoppen scrollt. dus boven play enzo. Maybe dat het mogelijk is om dit over de hele gadget te doen?
[ Voor 23% gewijzigd door TranceSetter op 07-03-2007 18:31 ]
Ik wacht wel even 3 maanden tot SP1 uitkomt, dan zullen deze problemen er wel uit zijnMarvie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:38:
[...]
Al een keer een schone herinstallatie overwogen?? Lijkt me beter dan maar door te gaan met deze problemen. Geen van deze zaken kom ik in mijn configuratie tegen dus heb ik het idee dat er wat zaken omzeep zijn.
Wellicht de repair optie vanaf de dvd eerst eens proberen.
Als ik misschien deze week de gadget nog af krijg dan zal ik dat erin meenemen. Het kan namelijk wel en niet eens zo moeilijk. Je kunt ook op de album art scrollen btw.TranceSetter schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:30:
[...]
Dat doet hij hier inderdaad ook niet.
Edit, toch wel, maar alleen als je over de knoppen scrollt. dus boven play enzo. Maybe dat het mogelijk is om dit over de hele gadget te doen?
Verwijderd
Jongens hulp nodig,
Me vriendin wilt perse voor mij een Windows Vista kadoo doen.
Nu vroegt ze mij de verschillen tussen Windows Vista OEM / Retail / Upgrade en met welke ik het beste zou kunnen werken zonder veel problemen.
Nu was ze vandaag bij Dixons en zag daar Windows Vista premium upgrade liggen.
De ene winkelbediende zegt ja dit is een goede Windows versie en de andere zei nee...dit is alleen de upgrade en geen retail versie.
Bestaat er zoiets als Windows Vista Upgrade retail versie?
Wil niet dat ze een miskoop doet en straks een kadoo gegeven te hebben zonder dat ik wat ermee kan.
Ik heb een zelf gemaakte PC met Windows XP home legale versie (had ik al eerder vernoemd in dit topic als ik het goed heb)
Nu is het niet leuk als ik een pc crash heb dat ik bij de installatie steeds MS moet bellen voor een code maar, gewoon met de code die erbij zit weer kan installeren, net als XP.
tevens is het ook leuk als ik gewoon weg mijn hardware wel kan updaten zonder veel poespas aan het OS te hebben.
Kunnen jullie mij een duidelijk uitleg geven? want googlen en spitten als een gek maar ik ken geen duidelijk antwoord vinden die mij de verschillen uitlegt tussen al die verschillende versies.
Mijn dank
Nu vroegt ze mij de verschillen tussen Windows Vista OEM / Retail / Upgrade en met welke ik het beste zou kunnen werken zonder veel problemen.
De ene winkelbediende zegt ja dit is een goede Windows versie en de andere zei nee...dit is alleen de upgrade en geen retail versie.
Wil niet dat ze een miskoop doet en straks een kadoo gegeven te hebben zonder dat ik wat ermee kan.
Ik heb een zelf gemaakte PC met Windows XP home legale versie (had ik al eerder vernoemd in dit topic als ik het goed heb)
Nu is het niet leuk als ik een pc crash heb dat ik bij de installatie steeds MS moet bellen voor een code maar, gewoon met de code die erbij zit weer kan installeren, net als XP.
tevens is het ook leuk als ik gewoon weg mijn hardware wel kan updaten zonder veel poespas aan het OS te hebben.
Kunnen jullie mij een duidelijk uitleg geven? want googlen en spitten als een gek maar ik ken geen duidelijk antwoord vinden die mij de verschillen uitlegt tussen al die verschillende versies.
Mijn dank
beetje zoeken en je had het ook kunnen vinden:Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:02:
Jongens hulp nodig,
Mijn dank
OEM = alleen bij nieuwe computers
Upgrade = vanaf een oudere (legale) windows versie
retail = volledige versie, schoon te installeren
enne.. setpoint 3.3??
Verwijderd
Verwijderd in "[Discussie] Het grote Vista Ervaringen t..."
niemand?
mis mijn dvd speler toch wel, kan nu geen Test Drive spelen
Gelinkt aan computer is een betere omschrijving...
Downloaden en mountenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:22:
Verwijderd in "[Discussie] Het grote Vista Ervaringen t..."niemand?
mis mijn dvd speler toch wel, kan nu geen Test Drive spelen
[ Voor 4% gewijzigd door dxta op 07-03-2007 19:53 ]
Omelette du fromage!
Ik zou eerst die Nidia drivers er maar eens afhalen.... Die zogenaamde WQHL drivers zijn gewoon ruk... laat hem gewoon met de standaard microsoft drivers lopen en je bent van een hoop problemen afJorn1986 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:07:
[...]
*Het ene na het andere programma dat ik afsluit, sluit verkeerd af met een foutmelding (en of ik dat rapport weer wil verzenden).
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verwijderd
Dxta schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:53:
[...]
Downloaden en mounten(je hebt hem toch orgineel
)
Heb nu maar system restore gedaan, vind dit alleen geen goede oplossing
Om het misschien iets duidelijker uit te leggen:Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:02:
Jongens hulp nodig,
Mijn dank
Een Oem licentie is wel een volledige versie, maar je krijgt geen ondersteuning van microsoft. Bovendien is deze versie speciaal gemaakt voor pc bouwers zodat ze er iets goedkoper vista op kunnen zetten (maar dus zonder support).
Een upgrade is zoals het al zegt een Upgrade versie van Windows XP naar Windows Vista.
Deze kan wel worden geinstalleerd als normale versie, maar daar is hij eigenlijk niet voor bedoelt.
Hoe je dat moet doen?
Installeer eerst vista maar vul nog niet je serial in. Draai daarna als je vista hebt geinstalleerd nogmaals de installatie, maar nu dus wel je echte sleutel invullen. (Dus je installeerd hem eigenlijk 2x, wel opletten dat je bij de 1e keer de goede versie wel selecteerd anders werkt de upgrade niet!)
Dan heb je nog de volledige vista welke vista bevat die je gewoon vanaf 0 (zonder xp of iets anders) kunt installeren. Deze is ook duurder dan de upgrade (omdat je daarbij dus eigenlijk al xp hebt) en ook duurder dan de OEM versie omdat je er support bij krijgt.
Bovendien is het handig om te vermelden dat Vista gekoppeld is aan je moederbord en als je deze verwisseld, je vista opnieuw moet activeren en dit enige problemen kan leveren omdat je dus je configuratie veranderd hebt. Als je dan naar de support belt, kun je daar om een nieuwe key vragen (wel melden dat je dus iets verandert hebt, geef als reden dat je moederbord is doorgebrand ofzo, werkt prima
Als nadeel heeft de upgrade (als je hem normaal zou uitvoeren) het probleem dat deze de Windows XP key ongeldig maakt waardoor je hem dus niet nogmaals kunt installeren als je Vista om zeep hebt geholpen. Al moet ik zeggen dat de recovery modus van de installatie cd een stuk beter is dan met xp dus dat probleem zul je niet vaak hebben.
Veel succes met je keuze!
Ik heb nu ook sinds kort Vista erop staan. Ziet er allemaal goed uit, heb slechts een klein probleempje. Ik heb af en toe zomaar hele korte vastlopers, van 10 seconden ongeveer. Dan reageert mn PC helemaal nergens meer op (freeze) en na 10-20 seconden kan ik gewoon weer verder.
Iemand dit probleem ook gehad en die misschien de oorzaak ervan weet? Ik draai de OEM versie van Vista (retail is echt veel duurder) maar volgens mij kan het daar niet aan liggen toch? Want hij moet hetzelfde zijn als de retail. Maar ik wil het wel graag verhelpen, het is irritant natuurlijk. Mn PC is in ieder geval snel genoeg (Dual Core processor met 1gb geheugen). Herkent iemand het probleem of weet iemand een mogelijke oplossing?
Kan het voor verkeerde/ontbrekende drivers komen?
Nog een vraagje, dat ingebouwde tooltje om partities te maken, ik kan m'n schijf maximaal 50% shrinken, klopt dat? Een partitie van 10 GB maken kan dus niet, en ik lees overal dat Partition Magic niet goed met Vista werkt..
Iemand dit probleem ook gehad en die misschien de oorzaak ervan weet? Ik draai de OEM versie van Vista (retail is echt veel duurder) maar volgens mij kan het daar niet aan liggen toch? Want hij moet hetzelfde zijn als de retail. Maar ik wil het wel graag verhelpen, het is irritant natuurlijk. Mn PC is in ieder geval snel genoeg (Dual Core processor met 1gb geheugen). Herkent iemand het probleem of weet iemand een mogelijke oplossing?
Kan het voor verkeerde/ontbrekende drivers komen?
Nog een vraagje, dat ingebouwde tooltje om partities te maken, ik kan m'n schijf maximaal 50% shrinken, klopt dat? Een partitie van 10 GB maken kan dus niet, en ik lees overal dat Partition Magic niet goed met Vista werkt..
[ Voor 12% gewijzigd door .GoO op 08-03-2007 01:08 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:06
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Hoop ik dat hij niet dezelfde bronnen gebruikt die jij hebt want dat zit je er voor OEM behoorlijk naastFried schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:17:
beetje zoeken en je had het ook kunnen vinden:
OEM = alleen bij nieuwe computers
Verwijderd
Thanxxxdjmantri schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:55:
[...]
Om het misschien iets duidelijker uit te leggen:
Een Oem licentie is wel een volledige versie, maar je krijgt geen ondersteuning van microsoft. Bovendien is deze versie speciaal gemaakt voor pc bouwers zodat ze er iets goedkoper vista op kunnen zetten (maar dus zonder support).
Een upgrade is zoals het al zegt een Upgrade versie van Windows XP naar Windows Vista.
Deze kan wel worden geinstalleerd als normale versie, maar daar is hij eigenlijk niet voor bedoelt.
Hoe je dat moet doen?
Installeer eerst vista maar vul nog niet je serial in. Draai daarna als je vista hebt geinstalleerd nogmaals de installatie, maar nu dus wel je echte sleutel invullen. (Dus je installeerd hem eigenlijk 2x, wel opletten dat je bij de 1e keer de goede versie wel selecteerd anders werkt de upgrade niet!)
Dan heb je nog de volledige vista welke vista bevat die je gewoon vanaf 0 (zonder xp of iets anders) kunt installeren. Deze is ook duurder dan de upgrade (omdat je daarbij dus eigenlijk al xp hebt) en ook duurder dan de OEM versie omdat je er support bij krijgt.
Bovendien is het handig om te vermelden dat Vista gekoppeld is aan je moederbord en als je deze verwisseld, je vista opnieuw moet activeren en dit enige problemen kan leveren omdat je dus je configuratie veranderd hebt. Als je dan naar de support belt, kun je daar om een nieuwe key vragen (wel melden dat je dus iets verandert hebt, geef als reden dat je moederbord is doorgebrand ofzo, werkt prima)
Als nadeel heeft de upgrade (als je hem normaal zou uitvoeren) het probleem dat deze de Windows XP key ongeldig maakt waardoor je hem dus niet nogmaals kunt installeren als je Vista om zeep hebt geholpen. Al moet ik zeggen dat de recovery modus van de installatie cd een stuk beter is dan met xp dus dat probleem zul je niet vaak hebben.
Veel succes met je keuze!
Dus een Upgrade of Retail versie is eigenlijk wel de beste, draait volledig en je ken je pc hardware verwisselen totdat je erbij neervalt.
Enigste dus is als je Moederbord veranderd dat je MS moet bellen om de code te activeren.
Duidelijk
Als ik jou was zou ik voor de OEM versie gaan omdat je toch geen support nodig hebt. Je bent tenslotte een tweaker. Dat is wat de kostprijs heel erg drukt.
IDD....hoe vaak koop je nu een nieuw mb? Volgens mij niet elk jaar dussuh...al zou je dan officieel 2 x een OEM licentie moeten kopen dan ben je nog goedkoper uit dan een retail versiek0ewl schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:18:
Als ik jou was zou ik voor de OEM versie gaan omdat je toch geen support nodig hebt. Je bent tenslotte een tweaker. Dat is wat de kostprijs heel erg drukt.
Ik dacht dat de upgrade ook daadwerkelijk alleen een oudere versie van Windows XP kon upgraden? Of is het gewoon mogelijk om te booten en een volledig nieuwe installatie te doen?
Overigens heb ik gisteren ook Vista geinstalleerd en moet zeggen dat het er erg gelikt uit ziet.
Wel is het zo dat ik meerdere menu's door moet om uberhaupt bij beeldscherm eigenschappen te komen. Het is dus op het eerste gezicht vrij chaotisch.
Als je eenmaal een uurtje onderweg bent, lukt het allemaal goed.
Nu alleen nog drivers zoeken voor mijn SoundBlaster Live, SE P990i, 2x Promise IDE kaarten e.d.
Hoop dat die laatste er wel zijn, anders heb ik toch een probleempje (overigens draai ik Vista/XP dual boot).
Overigens heb ik gisteren ook Vista geinstalleerd en moet zeggen dat het er erg gelikt uit ziet.
Wel is het zo dat ik meerdere menu's door moet om uberhaupt bij beeldscherm eigenschappen te komen. Het is dus op het eerste gezicht vrij chaotisch.
Als je eenmaal een uurtje onderweg bent, lukt het allemaal goed.
Nu alleen nog drivers zoeken voor mijn SoundBlaster Live, SE P990i, 2x Promise IDE kaarten e.d.
Hoop dat die laatste er wel zijn, anders heb ik toch een probleempje (overigens draai ik Vista/XP dual boot).
De hardware wordt toch pas gelocked aan je OEM licentie wanneer je deze activeert?
Dus pas nadat je de eerste keer je windows activatie laat uitvoeren?
Dus pas nadat je de eerste keer je windows activatie laat uitvoeren?
Ja, daar is die activatie dan grotendeels ook voor.
Dus als je je OEM versie nou steeds 30 dagen gebruikt en verlengd (cq niet laat activeren), je kunt namelijk tot 120dagen blijven ''testen''.. dan werkt alles toch prima en is je OEM niet gelocked?Arunia schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:37:
Ja, daar is die activatie dan grotendeels ook voor.
Voor zover ik weet niet. Maar, dat zou je dan moeten proberen en je zou dan bijvoorbeeld Windows iedere keer opnieuw moeten installeren of imagen.
Wanneer je zeg maar Windows Vista wil gebruiken voor bijvoorbeeld die "test" periode en dan eigenlijk nieuwe hardware koopt voor een langere tijd waardoor je opnieuw zou moeten activeren, dan zou ik het het wel waard vinden, maar anders ook absoluut niet. Kost gewoon teveel tijd.
Sneller is dan om te activeren en daarna MS te bellen wanneer je je hardware wisselt. Volgens mij kunnen zij niet zien of jij een OEM of Retail versie hebt, dus geven ze hem gewoon vrij.
Correct me if I'm wrong!
Wanneer je zeg maar Windows Vista wil gebruiken voor bijvoorbeeld die "test" periode en dan eigenlijk nieuwe hardware koopt voor een langere tijd waardoor je opnieuw zou moeten activeren, dan zou ik het het wel waard vinden, maar anders ook absoluut niet. Kost gewoon teveel tijd.
Sneller is dan om te activeren en daarna MS te bellen wanneer je je hardware wisselt. Volgens mij kunnen zij niet zien of jij een OEM of Retail versie hebt, dus geven ze hem gewoon vrij.
Correct me if I'm wrong!
Verwijderd
Ik heb nu ook vista geinstalleerd op mijn laptop
maar na de back up wilde ik autocad 2006 weer installeren,
nu krijg ik de melding dat autocad 2006 niet compatibel is
voor vista.
Ik las in een ander deel van dit topic dat er iemand was die
ook wat problemen had met autocad 2007.
Weet iemand wat hier aan te doen?
Was eigenljik niet van plan om xp er weer op te zetten!
voor vista.
Tja via google misschien, als de compatibiliteits modus niet werk (op exe staan en dan XP SP2 kiezen via rechtermuis) dan is het net als met Nokia PC Suite wachten op een werkende versie. Trouwens er zijn veel drivers waar mensen op wachten...of MS was snel met vista of de driverbouwers laat...maar ergens zit een vertraging.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:17:
Ik heb nu ook vista geinstalleerd op mijn laptop
voor vista.
Verwijderd
zowiezo kan je je RAM verwisselen, zelfs je processor o.i.d.TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:31:
[...]
IDD....hoe vaak koop je nu een nieuw mb? Volgens mij niet elk jaar dussuh...al zou je dan officieel 2 x een OEM licentie moeten kopen dan ben je nog goedkoper uit dan een retail versie
pas als je je moederbord verwisselt moet je een nieuwe code aanvragen en heracitveren.
(dit gooi je dan op een reparatie)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 11:02 ]
Gewoon windowstoets en dan tikken wat je wilt hebben, dus voor extern bureaublad. "Win-toets extern ENTER" en dan start het. Voor jou dan in het NL "win-toets beeldscherm ENTER" gok ik.Arunia schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:47:Wel is het zo dat ik meerdere menu's door moet om uberhaupt bij beeldscherm eigenschappen te komen. Het is dus op het eerste gezicht vrij chaotisch.
Ok, thanks Drobie. Daar had ik dus geen weet van. Opzich best wel apart om het op die manier te kunnen doen. Ga het vanavond eens uit proberen.
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:20:
Iemand enig idee hoe ik het bufferen/leechen van films weer aanzet.
Voor de Tweakers onder ons
Tweakguide voor Windows Vista (250 pagina's)
Er is ook een deluxe versie voor $4,-
http://www.tweakguides.com/TGTC_Deluxe.html
Als je het wat vind, koop die dan ook
Dan heeft de maker reden om verder te gaan.
Tweakguide voor Windows Vista (250 pagina's)
Er is ook een deluxe versie voor $4,-
http://www.tweakguides.com/TGTC_Deluxe.html
Als je het wat vind, koop die dan ook
[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 08-03-2007 12:23 ]
vond het eerst al raar dat de "uitvoeren" link verdwenen was uit het startmenu, dus ik gebruikte gewoon vlaggetje-R om er in te gaan. Blijkt dat dat zoekveld in het startmenu nu gewoon hetzelfde doetArunia schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:05:
Ok, thanks Drobie. Daar had ik dus geen weet van. Opzich best wel apart om het op die manier te kunnen doen. Ga het vanavond eens uit proberen.
Verwijderd
Ja heb ik ookstormfly schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:30:
[...]
Krijgen jullie niet als je de reader installeerd een melding "kan niet schrijven in dir TEMP" via google is er wel een workaround te vinden maar wel irri.
Hebben jullie dat ook?
Hoi,
Ik heb Windows Vista Home Premium UK geinstalleerd met de laaste WHQL driver van nVidia (100.65). Als ik plaatjes m.b.v. Windows Photo Gallery bekijk heb ik een gele achtergrond. Maakt niet uit welke foto ik bekijk, maar steeds dezelfde gele overlay. Ik heb een Samsung 205BW. Bij Vista RC1 had ik hier nog problemen mee. Iemand een oplossing of hetzelfde probleem.? Ik heb ook andere forceware drivers geprobeerd, maar geen verschil.
Ik heb Windows Vista Home Premium UK geinstalleerd met de laaste WHQL driver van nVidia (100.65). Als ik plaatjes m.b.v. Windows Photo Gallery bekijk heb ik een gele achtergrond. Maakt niet uit welke foto ik bekijk, maar steeds dezelfde gele overlay. Ik heb een Samsung 205BW. Bij Vista RC1 had ik hier nog problemen mee. Iemand een oplossing of hetzelfde probleem.? Ik heb ook andere forceware drivers geprobeerd, maar geen verschil.
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:39:
er was toch ook een gadget voor de laptop die de batterij status aangaf o.i.d.?

clickable
Staat gewoon onder Add Gadgets.
Kan je meteen mijn, nog enige, probleem zien. 3454mb intern geheugen, i.p.v. de 4096 die er in zit.
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 08-03-2007 13:08 ]
Oplossing stond eronder he
Die met die process balkjes hoeveel je systeem in gebruik is waar staat die? Ik heb geen batterij meter in me NL versie alleen maar externe gadget.PWM schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:06:
[...]
[afbeelding]
clickable
Staat gewoon onder Add Gadgets.
Kan je meteen mijn, nog enige, probleem zien. 3454mb intern geheugen, i.p.v. de 4096 die er in zit.
Kan je ze anders beide even zippen en online gooien?
Je weet dat er in het Add Gadgets venster onderin een link staat naar meer gadgets?stormfly schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:16:
[...]
Die met die process balkjes hoeveel je systeem in gebruik is waar staat die? Ik heb geen batterij meter in me NL versie alleen maar externe gadget.
Kan je ze anders beide even zippen en online gooien?
Anyhow:
Dit is de CPU Multi-Meter (2 core nodig)
En de Battery
Deze is ook mooi

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 08-03-2007 13:26 ]
32 Bit operating system hè. Dat is dus geen probleem, dat is een feature. Heb hier zelfs "maar" 3325MB vrij dus het kan nog erger ;-)PWM schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:06:
[...]
Nickname does not reflect reality
Kijk eens goed naar het screenshotBrad Pitt schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:25:
[...]
32 Bit operating system hè. Dat is dus geen probleem, dat is een feature. Heb hier zelfs "maar" 3325MB vrij dus het kan nog erger ;-)
Ik draai 64-bit
Heb je niet toevallig 512 MB Shared voor een videokaart o.i.d.?
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 08-03-2007 13:30 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Nope.Jakkus schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:29:
Heb je niet toevallig 512 MB Shared voor een videokaart o.i.d.?
Ik heb een X1600 met 256 dedicated. Er kan echter wel 512mb aan RAM virtueel worden toegevoegd. Dit staat uit, maar ik denk inderdaad dat hij dit misschien wel reserveerd.
Overigens, dan kom ik op 3966mb, en dat slaat ook nergens op
Een PC met 4GB ram zal ZELDEN tot nooit daadwerkelijk 4GB beschikbaar geven aan de user aangezien er tijdens het booten allemaal geheugen wordt gealloceert door PCI kaarten en andere kaarten (zoals bootable netwerk kaarten e.d.).
Sommige Bios'en laten dit ook zien tijdens het booten, dan staat er bijv. 4096MB detected, 3690MB available e.d.
Sommige Bios'en laten dit ook zien tijdens het booten, dan staat er bijv. 4096MB detected, 3690MB available e.d.
Klopt. Echter, het verschil 4096 > 3454 vind ik wel wat overdreven grootBrad Pitt schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:37:
Een PC met 4GB ram zal ZELDEN tot nooit daadwerkelijk 4GB beschikbaar geven aan de user aangezien er tijdens het booten allemaal geheugen wordt gealloceert door PCI kaarten en andere kaarten (zoals bootable netwerk kaarten e.d.).
Brad Pitt schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:37:

Dit is gewoon normaal hoor. AGP/PCIe snoepen extréém veel geheugen van je ram tijdens het booten, paar andere kaarten erbij en 500-600-700-800MB ben je zomaar kwijt.PWM schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:43:
[...]
Klopt. Echter, het verschil 4096 > 3454 vind ik wel wat overdreven groot
Weet iemand toevallig of er een manier is om streams via Dreamscene te laten zien?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Waarom is dat bij mij totaal niet dan?Brad Pitt schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:14:
[...]
Dit is gewoon normaal hoor. AGP/PCIe snoepen extréém veel geheugen van je ram tijdens het booten, paar andere kaarten erbij en 500-600-700-800MB ben je zomaar kwijt.
Striker Extreme/E6700/4GB/Vista Ultimate x64
Het verschilt volgens mij per moederbord.RAMeijer schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:10:
[...]
Waarom is dat bij mij totaal niet dan?Zowel BIOS als Vista geven 409[56] MB weer?
Striker Extreme/E6700/4GB/Vista Ultimate x64
Even in het boerenkool Nederlands:
Het moederbord van mijn laptop ondersteund maximaal 4096mb. Daardoor moet hij alles wat geheugen nodig heeft reserveren, en dat wordt dan weer afgetrokken van de 4gb. Ergo, bij bij 3454mb over.
Als jouw moederbord 8gb ondersteund, heb je dit probleem niet.
Correct me if i'm wrong.
Die wijzertjes zijn mooihgeert schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:10:
[afbeelding]
http://islayer.com/blog/?p=129
Hier staan mooie gadgets...

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 08-03-2007 15:22 ]
Verwijderd
Waar kan je dat vinden om het uit te schakelen heb een nvidia 7900 go en hij snoop ook geheugen weg.PWM schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:32:
[...]
Nope.
Ik heb een X1600 met 256 dedicated. Er kan echter wel 512mb aan RAM virtueel worden toegevoegd. Dit staat uit, maar ik denk inderdaad dat hij dit misschien wel reserveerd.
Overigens, dan kom ik op 3966mb, en dat slaat ook nergens op
Bij mij is het een optie in de Bios.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:38:
[...]
Waar kan je dat vinden om het uit te schakelen heb een nvidia 7900 go en hij snoop ook geheugen weg.
Er zijn ook nieuwe (final) X-Fi drivers uit, te downloaden op de Creative website
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Lees de Vista FAQ
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag