[Vista] home premium x64 netwerk werkt niet icm Nod32

Pagina: 1
Acties:
  • 2.383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds vandaag een probleem met vista (anders nog niet gehad)
heel veel werkt niet meer, als ik de computer opstart dan start msn automatisch op alleen nu geeft hij aan dat het niet meer werkt en word afgesloten en dan ineens een foutmelding van werfault.exe: er is een uitzondering opgetreden (unknown software exception) en dan een paar getallen en onderaan klik op ok om het programma te sluiten. als ik internet op start kan hij geen verbinding maken en als ik dan op kruisje druk dan geeft hij aan dat internet niet meer werkt en word afgesloten. en dan weer foutmeldingen, weer werfault en ook iets met watson client. en dit is bijna bij elk programma als ik het opstart dat er een foutmelding komt. k snap er helemaal niks meer van heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
ik heb helemaal geen internet meer, bij netwerkbeheer doet hij het wel geeft hij aan (herstellen werkt ook niet), windows update doet het ook wel. rest van de programmas kan geen verbinding maken.
systeemherstel helpt niet. ik heb voor de rest (dacht ik) niks verkeerd gedaan.
moet ik vista nu opnieuw installeren? of heeft iemand de oplossing (misschien wel heel simpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Lijkt sterk op het gedrag van heel hardnekkige adware. Heb je soms met cracks zitten stoeien? ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:10:
Lijkt sterk op het gedrag van heel hardnekkige adware. Heb je soms met cracks zitten stoeien? ;)
ik heb ad-aware SE laten draaien, wel een paar dingen gevonden maar het werkt nog steeds niet. k heb virusscanner ook laten draaien(nod32) ook niks. ik heb niet met cracks zitten stoeien, althans niet de dag voor dat het probleem zich voordeed:)
kan het iets met watson client zijn? hij geeft ook aan dat dat afgesloten wordt omdat het niet meer reageert. (geen idee wat watson is)
ik zal zo de andere spyware removers laten draaien misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik bij probleemrapporten en oplossingen kijk dan staat er dat crashreport, watson client en windows problem reporting niet meer werkt. en als watson client afsluit dan komt er in beeld te staan dat DEP dit heeft afgesloten om computerschade te voorkomen. ik snap er echt helemaal niks meer van, ik heb echt niks zitten kloten in windows en zo van de een op de andere dag werkt er niks meer. ik heb hitman pro laten draaien, zonder succes. registry mechanic ook nog, maar heeft ook niks geholpen. ik vind dit echt heeeeel raar. en in het logboek stond ook nog iets over dhcp client dat hij geen netwerkadres kon verkrijgen of zo. ik hoop dat iemand hier wat mee kan

nu word het nog gekker, ik klik internet explorer 64bits aan en deze werkt wel. nu snap ik er echt helemaal niks meer van. alle programmas die verbinding moeten maken met internet kunnen geen verbinding maken, en 64bits internet wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee, of wordt het vista dr opnieuw opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou je misschien hoofdletters kunnen gebruiken - ik denk dat niemand je huidige zinnen-brei maar wil lezen omdat het gewoon te lastig leest dus begin daar eens mee ;)

Verder - wat is nou precies je probleem? Werkt "Internet Explorer" niet meer? Wat geeft die aan als je probeert te surfen? Wat doet een ping naar een willekeurig adres? Wat doet een tracert? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat maar
ik heb vista al opnieuw geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:28
Heb hetzelfde probleem (ook Vista x64)... en heb geen zin om Windows Vista daar nou helemaal voor opnieuw te moeten op zetten...

Ik kan alleen internetten (met internet explorer) als ik een nieuwe verbinding maak, maar alle andere programma's krijgen geen internet. Ik krijg dezelfde foutmeldingen als de TS, dus er is iets mis, maar wat?

Ik kan drukken op herstellen maar dan doet hij nog niks. Evenzo met MSN messenger; sluit zichzelf af na een foutmelding... Overigens beweert hij de hele tijd dat ie verbinding moet maken met een ''inbelverbinding'' terwijl ik gewoon netjes een breedbandverbinding heb die altijd on-line is.

Heb overigens opgemerkt dat Vista gebruik maakt van IP versie 4 en versie 6, maakt dat veel uit? Is dat allemaal wel uitwisselbaar (t.o.v. oudere versies en bepaalde routers en modems)?

Wie-o-wie weet de oplossing?

Zou het iets kunnen zijn met mijn internetverbinding? Ik heb een provider die mij een dynamisch IP toewijst aan de modem, zou Vista liever een statisch IP zien?

[ Voor 18% gewijzigd door Jorn1986 op 06-03-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik heb uiteindelijk vandaag ook maar Vista er compleet opnieuw op gezet en hij werkt nu wél lekker (en probleemloos). Maar wat ik nou de eerste keer fout heb gedaan is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me ook af hoe dat nou kwam, ik had ook niks zitten kloten en de volgende dag kon ik ook niks beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ja nu heb ik het dus wéér... :( ik had een internetstoring en ik had dat niet door en dacht dat het aan Windows Vista lag; ik druk op netwerk herstellen en zie dat hij een probleem heeft gevonden en dat hij een bestandje had gevonden dat ik moest verwijderen... ik dat gedaan (ik weet de naam van dat bestandje niet meer jammergenoeg) en nu ben ik weer terug bij af. Wie weet welk bestandje dat was en hoe ik het terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
*kickje*... lijkt erop dat Windows zichzelf naar de kloten heeft geholpen en ik die actie niet meer kan terugdraaien... wie heeft hetzelfde probleem gehad en wie weet hoe ik het op kan lossen?

Is er ergens in Windows een bestandje dat de toegang van programma's tot het het internet beheerd ofzo? Hoe kan ik controleren in Vista of ik alle Vista-bestanden nog op de pc heb staan? Misschien kan ik er op die manier achter komen welk bestandje ik mogelijk mis. :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Jorn1986 op 19-03-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
*kickje* niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

'sigverif' en 'sfc' zijn tools om op bestands niveau je Vista installatie te controlleren :)

Geef verder eens antwoord op de vragen die ik elevator in "[Vista] home premium x64 netwerk werkt n..." stel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
elevator schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:34:
Zou je misschien hoofdletters kunnen gebruiken - ik denk dat niemand je huidige zinnen-brei maar wil lezen omdat het gewoon te lastig leest dus begin daar eens mee ;)

Verder - wat is nou precies je probleem? Werkt "Internet Explorer" niet meer? Wat geeft die aan als je probeert te surfen? Wat doet een ping naar een willekeurig adres? Wat doet een tracert? :)
Het precieze probleem: internet explorer 32-bits werkt niet meer (de 64-bits versie wel), en ALLE andere programma's dan IE 64-bits willen niet verbinden met het internet (socket error of iets dergelijks). Reden deze 2e keer dat het dus fout ging: heb een keer een internetstoring gehad, maar ik dacht dus dat het aan Vista lag... ik een paar keer die controle uitvoeren met ''verbindingsproblemen vaststellen'' en een of ander ''iets'' verwijdert waarvan ik dus niet weet wat.

Als je met de 32-bits IE wilt surfen zegt ie dat de pagina niet is gevonden, en staat er een regeltje met ''verbindingsproblemen vaststellen'' waarbij hij vervolgens niks vind.

Ping in een 64-bits venster van IE is ''normaal'' voor mijn internet, hoe ik een ping of een tracert ''anders'' moet doen weet ik eerlijkgezegd niet (is daar een slim DOS-commando voor ofzo?).

Even een reactie op je laatste reactie: heb ''sfc /scannow'' gedaan en hij zegt dat het zaakje compleet is, sigverif ook gedaan en 350 drivers gevonden waarvan (?) ondertekend... maar ik denk niet dat het daar aan ligt, omdat het met dezelfde drivers eerder wel was gelukt, en heb de netwerkdriver al een keer gedeinstalleerd en weer geinstalleerd.

Is er een mogelijkheid om alle geinstalleerde programma's te laten staan en Windows de files opnieuw te laten kopieren en daarna de updates weer te installeren (zonder alles wat ik geinstalleerd heb te moeten verwijderen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik heb DIT nog gevonden (had jij waarschijnlijk ook), maar weet nu dus niet hoe ik die dingetjes moet testen... :$

EDIT:
heb dit zojuist even uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/7039/socketerrorsr1.jpg
Kan je hier wat mee?

EDIT2: ook een ping is gelukt (naar google):
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/584/pingenva9.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Jorn1986 op 21-03-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
*kickje*: is dit probleem te moeilijk? Is er ergens een Windows-kenner die z'n kennis wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
ik geef hem nog maar een keer een kick omdat het nog steeds niet is verholpen... help needed! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Wat een hopeloos probleem :'( ... wat moet ik nu doen? Wachten op Service Pack 1 en tot die tijd van XP gebruik maken (heb XP en Vista dual boot)? Of wachten tot iemand dit topic leest en een oplossing weet? Of Windows Vista maar opnieuw installeren (voor de 3e keer???)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
*kick* :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
en nog maar een kick.... :(

weet iemand wanneer SP1 te verwachten is voor Vista x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31
JA ik heb de oplossing! :)
UNINSTALL NOD32 en je internet werkt weer met 32 bit's programma's!!!! Ik heb precies hetzelfde gehad! ben er nu 2dagen mee aan het kutten geweest (Vista Business 64Bit)

Laat me ff weten of het bij jou ook werkt!!

[ Voor 16% gewijzigd door Sonic op 08-04-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
en als ik NOD32 er daarna weer op gooi doet het het gewoon weer? Ik ga het straks proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is NOD32 een 32bits app, die zich op zo'n manier installeert dat je Vista niet goed meer werkt (de 64 bits versie.)

Er waren zat problemen met het schrijven van AV producten. Zo zie je maar.....

Trouwens wel logisch...

je had, deze vraag ook aan MS kunnen stellen, aangezien je een duur systeem hebt gekocht, waar dus ook support bij zit voor dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Hartelijk dank voor je hulp! Heb nu NOD32 gedeinstalleerd en het werkt weer allemaal! _/-\o_

Maar; kan ik nu NOD32 er weer op installeren of komt m'n probleem dan weer terug? En anders; welke virusscanner raad je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Laatst online: 18:31
Dan komen ze bij mij weer terug. Ik ben opzoek naar een nieuwe versie of een andere virusscanner.

Fijn dat het weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:52:
Hartelijk dank voor je hulp! Heb nu NOD32 gedeinstalleerd en het werkt weer allemaal! _/-\o_

Maar; kan ik nu NOD32 er weer op installeren of komt m'n probleem dan weer terug? En anders; welke virusscanner raad je dan aan?
Lijkt me geen goed plan om het weer te installeren. Er staat wel duidelijk op hun site dat het Vista geschikt is maar als ik de ervaringen z lees....

Misschien anders eens mailen met NOD32 en vragen hoe het nu precies zit en je problemen even uitleggen. Als niemand ze in kennis stelt blijft een probleem onnodig lang voortleven en vernaderd er ook niets. Gebruik zelf NIS, geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Als NOD32 het probleem is kan je proberen IMON uit te schakelen in het control center. Misschien dat de HTTP scanner rare dingen doet om een of andere reden, maar de de overige onderdelen wel zonder problemen werken :).

En inderdaad contact opnemen met Eset, misschien dat zij een fix kunnen maken. Ik neem wel aan dat je versie 2.70 draait van NOD32?

[ Voor 23% gewijzigd door Rafe op 08-04-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Versie 2.70.31 inderdaad. Ik ga straks wel even een mailtje sturen, hoop dat er een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofy_os2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 17:24
Jorn1986 schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:09:
Versie 2.70.31 inderdaad. Ik ga straks wel even een mailtje sturen, hoop dat er een fix voor komt.
Ik heb dus precies hetzelfde gehad. Vista Home Premium X64 en Nod32.
De oplossing was bij mij zoals hier reeds eerder genoemd is, het de-installeren van Nod32...

Heb je trouwens reeds een berichtje terug gehad van eSet ivm de problemen met Nod32

Alvast hartelijk dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofy_os2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 17:24
goofy_os2 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:26:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde gehad. Vista Home Premium X64 en Nod32.
De oplossing was bij mij zoals hier reeds eerder genoemd is, het de-installeren van Nod32...

Heb je trouwens reeds een berichtje terug gehad van eSet ivm de problemen met Nod32

Alvast hartelijk dank...
Hmm reagerend op mijn eigen reply.
Dit vond ik bij Nod32 als oplossing voor eventuele "netwerkproblemen"...
================================================
Na installatie van NOD32 komt er een netwerkprobleem aan het licht.

Oplossing (1):

1) Klik op het groene NOD32 icoontje rechtsonder op het scherm bij de Windows klok.
2) Klik op IMON
3) Klik op SETUP
4) Klik op GEAVANCEERD
5) Haal het vinkje weg bij "Netwerk Configuratie Wijzigingen"
6) Klik daarna op "NU HERSTELLEN"
7) Herstart de computer, wellicht is het probleem nu opgelost, zoniet stuur ons dan wat er nog fout gaat.

Verder: Let erop dat er geen firewall is die de verbinding NU verbreekt, test desnoods door deze een paar seconden uit te schakelen.

Oplossing (2):

Heeft het bovenstaande niet geholpen, download dan: Winnsockxpfix.exe van: http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

En voer dat programma uit, start daarna de pc opnieuw op om het te testen.

Tenslotte:

*) Let er op dat u geen ander Antivirus product naast NOD32 actief heeft op uw pc
================================================

Mvrgr

Goofy_OS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande oplossing heeft ook hier het probleem opgelost.
Wel vreemd dat de oplossing een maand geleden gepost is, en nog geen aanpassing/update door NOD32 gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had nu net weer het probleem dat niks werkte en idd oplossing 1 werkt.
alleen ik vind het zo raar dat hij dit probleem niet direct aan geeft zo gauw je nod32 er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:54:
ik had nu net weer het probleem dat niks werkte en idd oplossing 1 werkt.
alleen ik vind het zo raar dat hij dit probleem niet direct aan geeft zo gauw je nod32 er op zet.
Dat klopt, bij mij duurde het ook een week of 3/4 voordat ik bovenstaande problemen ondervond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:50:
[...]

Dat klopt, bij mij duurde het ook een week of 3/4 voordat ik bovenstaande problemen ondervond.
dan zal het toch ook wel ergens anders mee te maken hebben lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb ook last van dit probleem. Het is bij mij 2 keer gebeurd dat na een reboot mn internet in 32bit apps ineens niet meer werkte. Programma's (Firefox e.d.) crashten zelfs als ik ze opstartte. Bij mij was het ook pas na een week oid. dat het probleem zich voordeed.
Nog even voor de volledigheid mn specs e.d., zodat er misschien nog meer oveenkomsten zijn van mensen die het probleem ook hebben:

- Vista Ultimate 64bit UK
- nForce550 chipset met bijbehorende drivers van nvidia voor chipset/netwerkkaart e.d.
- User Account Control uitgeschakeld
- Windows Firewall ingeschakeld

Ik gebruik nu tijdelijk AVG (gratis scanner) die eigenlijk ook prima werkt, maar ik heb betaald voor NOD32 dus zou die eigenlijk liever gebruiken. Dus weet iemand hier inmiddels meer over? Of een antwoord gehad van Eset? Ik zal zelf binnenkort anders ook nog een mailtje sturen naar Eset als niemand een oplossing heeft.

[edit] En zijn er uberhaupt mensen die Vista x64 al wel weken/maandenlang draaien met NOD32 zonder problemen? Want ik vind met google veel meer mensen met dit probleem. Ik was eigenlijk van plan om NOD32 weer eens opnieuw te proberen, maar als het probleem zich altijd gaat voordoen dan heeft het misschien weinig zin..

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 20-07-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:44:
Ik heb ook last van dit probleem. Het is bij mij 2 keer gebeurd dat na een reboot mn internet in 32bit apps ineens niet meer werkte. Programma's (Firefox e.d.) crashten zelfs als ik ze opstartte. Bij mij was het ook pas na een week oid. dat het probleem zich voordeed.
Nog even voor de volledigheid mn specs e.d., zodat er misschien nog meer oveenkomsten zijn van mensen die het probleem ook hebben:

- Vista Ultimate 64bit UK
- nForce550 chipset met bijbehorende drivers van nvidia voor chipset/netwerkkaart e.d.
- User Account Control uitgeschakeld
- Windows Firewall ingeschakeld

Ik gebruik nu tijdelijk AVG (gratis scanner) die eigenlijk ook prima werkt, maar ik heb betaald voor NOD32 dus zou die eigenlijk liever gebruiken. Dus weet iemand hier inmiddels meer over? Of een antwoord gehad van Eset? Ik zal zelf binnenkort anders ook nog een mailtje sturen naar Eset als niemand een oplossing heeft.

[edit] En zijn er uberhaupt mensen die Vista x64 al wel weken/maandenlang draaien met NOD32 zonder problemen? Want ik vind met google veel meer mensen met dit probleem. Ik was eigenlijk van plan om NOD32 weer eens opnieuw te proberen, maar als het probleem zich altijd gaat voordoen dan heeft het misschien weinig zin..
kijk eens 5 berichten boven je en dan bij oplossing 1. dat heeft bij mij en meerdere gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja, dat heb ik gelezen (en ga ik ook proberen als het probleem zich weer voordoet). Maar eigenlijk is het een vieze work-around en geen oplossing om elke keer iets te repareren en dan je computer opnieuw op te moeten starten. Dit mag gewoon helemaal niet gebeuren. Vandaar dat ik me afvroeg of hier al een echte fix oid voor was.

Of heeft het probleem zich bij jou (en anderen) na de eerste keer nooit meer voorgedaan? Dan kan ik er nog mee leven.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 21-07-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:43:
Ja, dat heb ik gelezen (en ga ik ook proberen als het probleem zich weer voordoet). Maar eigenlijk is het een vieze work-around en geen oplossing om elke keer iets te repareren en dan je computer opnieuw op te moeten starten. Dit mag gewoon helemaal niet gebeuren. Vandaar dat ik me afvroeg of hier al een echte fix oid voor was.

Of heeft het probleem zich bij jou (en anderen) na de eerste keer nooit meer voorgedaan? Dan kan ik er nog mee leven.
sinds ik dat van oplossing 1 had gedaan heb ik er nooit meer last van gehad.
maar ik vind het zoiezo raar want ik heb vista inmiddels al een stuk of 5 keer opnieuw geinstalleerd en ik heb maar 2 keer van die installaties dit probleem gehad en dan ook nog pas na een paar weken. ik dacht eerst dat het zou liggen aan de illegale versie die ik eerst had maar dat was het dus niet want ik heb vista uiteindelijk toch gekocht en na een week deden de 32bits toepassingen het niet meer. maar nu werkt alles dus wel goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Idd, bij mij precies hetzelfde. Het gebeurde ook pas na 2 weken oid. Ook geen idee wat de exacte trigger was. Enige wat ik deed was opnieuw opstarten.

Verder had ik voordat dit zich voordeed ook wel eens dat na het opstarten het netwerk niet werkte omdat ie geen IP-adres kon krijgen. Als ik dan in Vista 'Diagnose and repair' deed kreeg ik een melding dat Vista een onjuist network component had gevonden met de vraag of ik die wilde verwijderen. Daarna werkte het ook weer. Maar geen idee of dit ook met NOD32 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:01:
Verder had ik voordat dit zich voordeed ook wel eens dat na het opstarten het netwerk niet werkte omdat ie geen IP-adres kon krijgen. Als ik dan in Vista 'Diagnose and repair' deed kreeg ik een melding dat Vista een onjuist network component had gevonden met de vraag of ik die wilde verwijderen. Daarna werkte het ook weer. Maar geen idee of dit ook met NOD32 te maken heeft.
dit heb ik ook wel eens, gelukkig gebeurt het niet zo vaak. af en toe als je de sluimerstand gebruikt dan krijg je het. ik denk niet dat dit aan nod32 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Net gebeurde het alweer dat ik opeens geen internet meer had. VIsta diagnose toolje gaf weer aan dat er een 'malfunctioning network component' was dat verwijderd werd. Toen in Nod32 die tip 1 geprobeerd om te repairen, daarna reboot, maar nog steeds niks. Nod32 geuninstalled, gereboot en zelfs toen werkte het nog niet. Nog een keer gereboot en toen na een 'ipconfig /renew' werkte het eindelijk weer.

Voor mij iig geen Nod32 meer onder Vista x64... Heb net wel even een mailtje gestuurd hierover. Als er nog een relevant antwoord op komt post ik het hier wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 22-07-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nou, ze zijn iig wel snel bij NOD32 op de zondagavond (alhoewel, zal in de VS ondertussen al ochtend zijn ;)).
Hello,

You may have a problem caused by running the IMON module in NOD32. This is an old module being written out of the next version of NOD32. It is redundantly covered by the AMON module you are already running however, without any side effects.

You can safely remove the IMON Module by performing these steps:

1. Open NOD32 Control Center (start... programs... ESET... NOD32 Control Center)
2. Double-click on the IMON module
3. Click on quit in the IMON window that opens to the right
4. Verify that you want to quit.
5. Close the Control Center
6. Reboot your computer.
7. Open the NOD32 Control Center again and make sure the icon for the IMON module is now grey

If you encounter any problems during this process, please let us know and we'll be happy to assist you.
Heb het nog niet geprobeerd, maar ik heb zo mn twijfels. Want ik had de eerste keer al van alles uitgeschakeld totdat ik alleen de background scanner overhield en toen had ik het probleem ook al. Maarja, ik zal het binnenkort wel weer eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:05:
Net gebeurde het alweer dat ik opeens geen internet meer had. VIsta diagnose toolje gaf weer aan dat er een 'malfunctioning network component' was dat verwijderd werd. Toen in Nod32 die tip 1 geprobeerd om te repairen, daarna reboot, maar nog steeds niks. Nod32 geuninstalled, gereboot en zelfs toen werkte het nog niet. Nog een keer gereboot en toen na een 'ipconfig /renew' werkte het eindelijk weer.

Voor mij iig geen Nod32 meer onder Vista x64... Heb net wel even een mailtje gestuurd hierover. Als er nog een relevant antwoord op komt post ik het hier wel.
deze fout komt volgens mij niet door nod32. dat wat nod32 wel veroorzaakt is dat je niks geen 32bit applicaties kunt gebruiken en dat kun je niet verhelpen door ipconfig/renew. dus ik denk dat jij een ander probleem hebt dan wat nod32 veroorzaakt.
Pagina: 1