Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Wouterheadam5 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:59:
LogiForce, bedankt voor de test!
Ik zal ook een HFS+ disk gaan gebruiken, dus prima.

Eerst maar eens op vakantie, als ik terug ben ga ik wel zo'n ding aanschaffen!
Okay, geniet van de vakantie en je zult geen spijt krijgen van de aankoop. Kom zelf net van een Linksys WRT610N af (top product van Linksys) en de AE is zoveel sneller, bug vrijer en stabieler. De aankoop geeft mij nog altijd een goed gevoel, ook omdat ik weet dat mijn netwerk veilig blijft, terwijl het met de Linksys steeds open stond.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:08
.. ik heb een paar vraagjes over de airport extreme apparaat mbt functionaliteit. Ik heb nu zo'n linksys beestje en begint het niet zo meer te trekken (met alle downloads).
1) kan je op gezette tijden bepaalde pc's toegang geven tot internet?
2) kan je dingen als bandwidth throtteling, specifiek snelheid en sessies. Een kennis dowload soms aardig wat via torrents (dan wil ik deze wat beperking in bandbreedte comsumptie)

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel gedoe met mijn oude draadloos netwerk toch besloten om een Airport Extreme aan te schaffen.
Dit had ik veel eerder moeten doen!

Het installeren ging in 1e instantie niet helemaal soepel, maar na een herstart loopt alles als een zonnetje.
Heerlijk hoe ik nu ook op zolder gewoon maximale snelheid pak. Deze ligt nu 5x hoger dan met mijn oude router _/-\o_

Geen verbindingsproblemen meer en irritante time-outs.

/me is happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Heeft iemand deze router al getest op een glasvezel lijn? Is daarvoor de cpu snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

shaowoo schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:44:
.. ik heb een paar vraagjes over de airport extreme apparaat mbt functionaliteit. Ik heb nu zo'n linksys beestje en begint het niet zo meer te trekken (met alle downloads).
1) kan je op gezette tijden bepaalde pc's toegang geven tot internet?
2) kan je dingen als bandwidth throtteling, specifiek snelheid en sessies. Een kennis dowload soms aardig wat via torrents (dan wil ik deze wat beperking in bandbreedte comsumptie)
1) Ja, dit kan via de "tijdgebonden toegangs controle" via de "toegangs controle" tab. En dan is dit op MAC-address. Andere optie is een RADIUS server.

2) ik heb nog geen manier van throtteling kunnen vinden in de Airport Utility. Tenzij ik hem over het hoofd zie.
lowfi schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:10:
Heeft iemand deze router al getest op een glasvezel lijn? Is daarvoor de cpu snel genoeg?
Heb geen glasvezel maar Ziggo Z3 25(down) / 5(up) mbit/s. Maar gebruik de router vrij intensief. Heb zelf een servertje thuis staan met heel wat services waarvan poortjes gerouteerd worden. Ook heb ik veel simultane connecties constant op via bittorrent. Mijn ouwe Linksys wrt610n kreeg een bufferoverflow en liep vast en ging gekken dingen doen. Tot nu toe heeft de AExtreme nog niet eens een teken van moeite gegeven. :)

[ Voor 28% gewijzigd door LogiForce op 20-07-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmm ok...

Ik bedoel ook meer eigenlijk 100/100mbit verbinding. Als het goed is ben ik binnenkort aan de beurt namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

lowfi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:27:
Hmm ok...

Ik bedoel ook meer eigenlijk 100/100mbit verbinding. Als het goed is ben ik binnenkort aan de beurt namelijk :)
Ik ga ervan uit dat hij het wel aan kan. Ik weet zeker dat Linksys hun top model te traag is in ieder geval. Daarnaast kan je of de D-Link DiR-855 nemen of de Airport Extreme. Ik zag meer firmware/software updates van Apple voor hun product, dus de keus was in principe simpel. Want goede ondersteuning is ook heel wat waard.

Dus ja, Airport Extreme, D-Link DiR-855 of je knutselt zelf een out computertje in elkaar als router ;)
Dat zijn naar mijn mening op dit moment de enigste opties. Waarvan ik persoonlijk vind dat de Airport de betere keus is, want die zijn meer te krijgen.

Enfin... ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met dit alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

B2

wa' seggie?

Gisteren ook een AEBS gekocht. Ik had gedacht een stabielere (en snellere) verbinding te hebben dan met mn Airport Express. Maar helaas. Op 5Ghz is de snelheid ook niet stabiel (schommelt tussen 108 en 270). Eerst zakte de snelheid zelfs terug naar 14Mb/s terwijl op 2.4Ghz de snelheid rond de 100 bleef.

Welke radiomodus hebben jullie gekozen? Bij mij staat het automatisch op 802.11a - 802.11b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

B2 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:15:
Gisteren ook een AEBS gekocht. Ik had gedacht een stabielere (en snellere) verbinding te hebben dan met mn Airport Express. Maar helaas. Op 5Ghz is de snelheid ook niet stabiel (schommelt tussen 108 en 270). Eerst zakte de snelheid zelfs terug naar 14Mb/s terwijl op 2.4Ghz de snelheid rond de 100 bleef.

Welke radiomodus hebben jullie gekozen? Bij mij staat het automatisch op 802.11a - 802.11b.
Bij mij staat het zo:
Radiomodus: Automatisch - 802.11a/n - 802.11b/g/n
Radiokanaal: Automatisch - 36, 6
Beveiliging: wpa/wpa2 (ivm PSP, die kan alleen wpa aan)

En bij mij is hij nog nooit onder de 200 geweest, tenzij ik bij de buurman zat en er een 3 tal verstekt betonnen muren tussen zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

B2 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:15:

misschien begrijp ik je instellingen niet helemaal, maar mijn radiomodus staat op:

Alleen 802.11n (5 Ghz) - 802.11 a/b/g
Radiokanaal: handmatig 44 (5 Ghz) / 3 (2,4 Ghz)

als ik het goed begrijp ben jij beperkt tot een 802.11a/b netwerk, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Nerpissad op 22-07-2009 21:30 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hmm, wat een snelheden hier toch! Ik moet het echt met minder doen. Ik heb of ongelofelijke storing (zitten wel heel veel APs in de buurt) of ik doe iets verkeerd. Ik mag blij zijn als ik van iMac (eerste verdieping) naar MacBookPro (begane grond) ongeveer 4-5MB/s haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

Nou is toch zeer netjes? 4a5MB zou ik blij mee wezen hoor over verschillende verdiepingen.

Het kan erger hoor!

Ik heb een timecapsule (vorige versie) en daarmee kreeg ik het niet voor elkaar om 5meter verder (wel 3muren en een buitenmuur) een stabiele 5ghz verbinding te krijgen. Met stabiel bedoel ik vloeiend een DVD of HD over netwerk. Nieuwe airport express doet het een stuk beter en die haalt 20Mbit nu.

Ik heb mijn netwerk dus uitgebreid.. TC verbindt met met AE op 54Mbit en ik kan vloeiend HD kijken via de TC naar AE.
Super dure oplossing, maar het werkt. Time capsule werkt ook maar wat trager uiteraard omdat via AE naar TC gaat maar goed.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Nerpissad schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:29:
[...]

misschien begrijp ik je instellingen niet helemaal, maar mijn radiomodus staat op:

Alleen 802.11n (5 Ghz) - 802.11 a/b/g
Radiokanaal: handmatig 44 (5 Ghz) / 3 (2,4 Ghz)

als ik het goed begrijp ben jij beperkt tot een 802.11a/b netwerk, toch?
Nee. Bij radiomodus zie ik alleen 802.11a en 802.11b staan. Wanneer ik de Alt toets van mn mac ingedrukt houd heb ik wel meer opties. Ik heb aangevinkt dat ik een 5Ghz netwerk wil, lukt ook prima, maar de verhouding snelheid/afstand is echt dramatisch. Heb al gekeken naar andere kanalen, maar dat lijkt niet te helpen. Staat nu op kanaal 36 voor 5Ghz.

Nu haal ik bv buiten (door 2 muren, of 1 muur en 1 deur, ligt eraan hoe je het bekijkt) 14 Mbit met mn 5Ghz netwerk en tussen de 65 en 100 met het 2.4Ghz netwerk.

Ik heb versie 7.4.2 van de firmware. De AE hangt bij mij trouwens wel tegen de muur aan (met de onderkant tegen de muur).

[ Voor 13% gewijzigd door B2 op 23-07-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb ook de airport extreme besteld >:)

Een airport express heb ik al een tijdje in bezit die als wireless client fungeert en voor de airtunes (in verbinding met asus wl500gp), wireless client hangt een switch aan + mijn pc.

Ik hoop dat de airport extreme mijn bereik wat oppept, als ik nu op zolder zowel mijn macbook + iphone + de airport express tegelijk aan heb, dan wordt het een probleem.
Tevens heb ik de laatste tijd dat mijn verbinding er vaak uitknalt op de iphone.

Ook wil ik mijn speedtouch 536 met firmware 6.1.0.5 als bridge gaan instellen. Hopelijk ben ik van het probleem dan af dat ik steeds moet rebooten omdat de DNS niet meer werkt!
Verder ervaar ik speedtouch juist als uitermate stabiel, maar het lijkt wel sinds die v6 firmware dat het allemaal wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Iemand ervaring in samen werking met de Tele2 Wifi router ?

Ik twijfel nog tussen de extreme en de time Machine 1TB. Waarschijnlijk koop ik hem in H/K als ik daar ben.

[ Voor 19% gewijzigd door Daan_ op 02-08-2009 20:25 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb over de 5ghz band mijn airport express aangemeld (op zolder) op de airport extreme, het goede nieuws is dat ik nu zowel op zolder als beneden in de huiskamer een verbinding heb van 270mbit, echter de verbinding tussen de airport extreme en de airport express is een stuk trager. Ik kan maar maximaal 2mb/s over deze verbinding copieeren. beetje jammer want ik had juist gehoopt dat deze snelheid flink omhoog zou gaan t.o.v. wireles G wat ik voorheen gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Das normaal. Je hebt je Express aangemeld, en effectief heb je nu dus een repeater. Repeaters bij wireless halveren de bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
UltraSub schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:55:
Das normaal. Je hebt je Express aangemeld, en effectief heb je nu dus een repeater. Repeaters bij wireless halveren de bandbreedte.
Ik heb het vinkje uitgezet dat de airpor express het bereik mag vergroten. Ook dan is de performance net zo laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met zijn airport extreme die aan de muur is bevestigd?

en zijn dan de performance veel verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mijn airport hangt aan de muur maar heb niet het idee dat het uitmaakt voor het bereik. Is alleen wat opgeruimder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Niet online
Vandaag probeerde ik een gastnetwerk aan te maken maar kom erachter dat dit alleen kan als de AEBS niet in bridge modus staat. Op dit moment wordt de DHCP functie verzorgd door mijn Zyxel modem/router. Kan ik de Zyxel in bridge modus zetten en het DCHP deel door de AEBS laten doen? Of raak ik dan iets kwijt zoals een betere firewall op de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hmz ik kom er achter dat de Airport Extreme op een of andere manier Remote Desktop naar buiten toe lijkt te blokken. Kan dus vanaf mijn macbook client niet naar een andere macbook server connecten... Wanneer ik mn eigen macbook rechtstreeks aan mn modem hang, dan gaat het prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb hier een AE, eerste type dus zonder dual band. Wat is nu een makkelijke/goedkope oplossing om toch simultaan een N en G netwerk te hebben?

Simpel wireless G acces point aant de AE hangen ?
Of toch een G router aan de AE hangen ?
Moet deze router/AP aan de AE hangen? Of ervoor ?(dus van de modem naar ethernet hub en van daaruit eentje naar de AE en eentje naar router/AP ?

Alvast bedankt!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien een optie om een Airport Express er bij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Andere router met een draad aan de AEBS hangen. Die andere router als bridge instellen. Met nieuwe router een apart G only netwerk creeren. AEBS op N only zetten.

Je hebt dan dus 2 netwerken in je huis maar alles zit wel in dezelfde ip reeks.

Zo heb ik het ooit gedaan met een AEBS en een Express.

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 08-08-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ook een Airport Extreme (dual band). Ik heb er 4 harde schijven van 1TB aangehangen met TV Shows, Films en 1 schijf voor Time Machine maar ik ben nog niet bepaald tevreden over de stabiliteit. Daarnaast zit er nog een printer aangesloten, dit allemaal op 2 USB hubs.

De eerste dag ging het allemaal prima maar inmiddels komt de verbinding met de schijven traag of soms niet op gang, bestanden overzetten wordt soms ook halverwege onderbroken. Ik schrijf of lees niet naar/van meerdere schijven tegelijk. Ook ben ik de enige die ze benadert.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik vond 1 schijf al onwerkbaar traag. Denk dat je teveel vraagt van het simpele cputje dat in de AEBS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik vrees het ook.. Na even Googlen zijn er meer mensen die er tegenaan lopen. Altijd unmounten voordat je 'm in sleep knalt schijnt te helpen, dat maar eens proberen. Niet echt relaxed natuurlijk, maar beter dan helemaal niet kunnen verbinden.

Zal er toch op korte termijn een Mac Mini moeten komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Laohu schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:40:
Vandaag probeerde ik een gastnetwerk aan te maken maar kom erachter dat dit alleen kan als de AEBS niet in bridge modus staat. Op dit moment wordt de DHCP functie verzorgd door mijn Zyxel modem/router. Kan ik de Zyxel in bridge modus zetten en het DCHP deel door de AEBS laten doen? Of raak ik dan iets kwijt zoals een betere firewall op de Zyxel?
Oe, dat is dus de oorzaak! Hier ook in bridge, en geen mogelijkheid voor gastnetwerk. Vroeg me al af hoe ik het eerst wel had gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Nou ik heb er sinds vandaag ook een, maar wat ik niet begrijp is dat mijn mac mini (2007; 1,83C2D; geen airport-n) zegt dat hij op een 5GHz a-netwerk zit (ipv een 2,4GHz b/g, wat de mac mini ook aan boord heeft) Hoe kan dat nu?
Wat is het verschil tussen a en b/g? Op wikipedia heb ik gelezen dat de frequentie kan verschillen en de doorvoersnelheden, maar wat is praktisch gezien handiger: dat ik via a of b/g connect als ik geen mogelijkheid voor n heb?
Ik heb ook nog een iBook G4 (b/g) in hetzelfde netwerk hangen.

En een n-apparaat heb ik kortom nog niet ;-) is het mogelijk om die 5GHz modus uit te zetten, zodat de AEB alleen op b/g (en a?!) werkt?

Btw. heb hier Time Machine werken op een externe harde schijf, gekoppeld aan de AEB. Werkt perfect! Je hoeft de schijf nl. niet manueel te mounten, dat doet OSX voor je op het moment dat Time Machine een backup wil maken. Wel jammer dat die schijf niet (automatisch) in stand-by/uit kan. Eens zoeken of er een harddisk is die dat wel zelf doet...

[ Voor 26% gewijzigd door autoreverse op 02-09-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Weet iemand mischien hoeveel (MAX) de Airport Extreme verbruikt in wattage? Want ik wil graag een kostenplaatje maken zodat ik weet wat ie kost in stroomverbruik op jaarbasis :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
autoreverse schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:37:
En een n-apparaat heb ik kortom nog niet ;-) is het mogelijk om die 5GHz modus uit te zetten, zodat de AEB alleen op b/g (en a?!) werkt?
Je kunt in Airport Utility gewoon de n variant uitzetten. Even de Manual Setup kiezen als je verbonden bent, niet de standaard wizard.
Lau26 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:18:
Weet iemand mischien hoeveel (MAX) de Airport Extreme verbruikt in wattage? Want ik wil graag een kostenplaatje maken zodat ik weet wat ie kost in stroomverbruik op jaarbasis :)
Even Googlen.. Airport Extreme Power Consumption.

http://tegin.wordpress.co...-of-computer-peripherals/

Hier staat 14W, las ergens anders dat hij max ongeveer 30W doet maar dat gaat over een Time Capsule (met HD erin dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

UltraSub schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:55:
Is dat zo?
Mijn setup is: modem verbonden aan Time Capsule (maakt netwerk aan), boven 1e etage een Airport Extreme (vergroot het netwerk) en op de zolder een Airport Express (vergroot het netwerk)...

Maakt dit mijn huidige netwerk trager dan?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb mijn TC ingesteld als Maak draadloos netwerk aan en een AE ingesteld als Verbind met draadloos netwerk.

Het lukt mij niet om de AE in te stellen als: Breid bereik draadloos netwerk uit.

De Airport Express, daar lukt het wel mee...

Maar ik weet niet wat het meest ideale is om in te stellen. Als ik kijk in de instellingen van mijn AE dan zie ik een aantal opties staan bij draadloze modus:

1. Maak draadloos netwerk aan
2. Neem deel aan WDS netwerk
3. Verbind met draadloos netwerk
4. Breid bereik draadloos netwerk uit

Welke moet ik nou kiezen?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Laat maar, ik zat te klungelen, want nu lukt het wel.
Had eerst een WDS ingesteld, maar blijkt dat 802/11n dan niet wordt ondersteund, dus heb ik maar de optie 'Breid draadloos netwerk uit' gekozen...

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Heeft iemand hier Ziggo en wat zijn de ervaringen met de AE icm de Ziggo modems? Ik twijfel zelf tussen de Linksys WRT320N, D-link DIR-655 en de Airport Extreme. Welke is op papier en in de praktijk het beste?

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:52:
Heeft iemand hier Ziggo en wat zijn de ervaringen met de AE icm de Ziggo modems? Ik twijfel zelf tussen de Linksys WRT320N, D-link DIR-655 en de Airport Extreme. Welke is op papier en in de praktijk het beste?
Heb Ziggo Z3 (Groningen) en ik had een Linksys WRT610N (dus de grote broer). Er zaten zoveel fouten in de Linksys dat het een groot beveiligingslek vormde voor mijn netwerk. Plus hij had last van bufferoverflows en sloeg vast als ik wat teveel connecties open had staan.

De AE werkt zeer goed hier en haal met Ziggo de volledige snelheid en lekker stabiel. Wireless is ook goed, tenminste voor mij goed genoeg. Ik kan bij de buren zitten op mijn netwerk. en dan zitten er twee dikke gewapend betonnen muren tussen. Niet echt ideal voor WiFi. ;)

Dus ja, de AE is in de praktijk beter dan de Linksys. Ook in theorie is hij beter. Wat betreft D-Link, geen ervaringen mee.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Hier ongeveer hetzelfde verhaal, eerst had ik een WRT54G icm. Tomato firmware maar wilde wat snellers vanwege 11N en routing snelheid. Hierna heb ik een maandje met een WRT610N gewerkt maar dat was dus een ramp, 11N bereik en stabiliteit waren slecht. Hierna heb ik de AE gekocht en dit werkt gewoon prima.

De enige functionaliteit die ik wel mis is QoS van de Tomato firmware.

Verwijderd

Goed om te horen dat Airport Extreme goed werkt. Ik wou eerst de D-Link DIR 655 maar ik ga nu 100% voor de Airport Extreme :) Ik heb geen zin in wegvallende internetverbinding want ben dat gezeik nu zat.

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Falconey schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:31:
Hier ongeveer hetzelfde verhaal, eerst had ik een WRT54G icm. Tomato firmware maar wilde wat snellers vanwege 11N en routing snelheid. Hierna heb ik een maandje met een WRT610N gewerkt maar dat was dus een ramp, 11N bereik en stabiliteit waren slecht. Hierna heb ik de AE gekocht en dit werkt gewoon prima.

De enige functionaliteit die ik wel mis is QoS van de Tomato firmware.
Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben met de problemen. Heb zowel toen destijds met Linksys Benelux en America gesproken over de telefoon, email en chat. Maar ze wouden de problemen met hun Linksys routers niet erkennen. Ook konden ze mij vertellen dat er geen firmware uit kwam of dat dit niet in de planning stond.
Ik heb daarna nog een keer een nieuwe Linksys WRT610N gehaald, gewoon domweg om te kijken of het echt firmware gerelateerd was (hoewel ik dit in mijn achterhoofd al wist eigenlijks). En daarna maar gewoon de AE gekocht.

En ik moet zeggen, ik heb tot nu toe nog niets te klagen gehad over Apple. :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:38:
Goed om te horen dat Airport Extreme goed werkt. Ik wou eerst de D-Link DIR 655 maar ik ga nu 100% voor de Airport Extreme :) Ik heb geen zin in wegvallende internetverbinding want ben dat gezeik nu zat.
Hier is nog nooit de verbinding weg gevallen. En zowel in Vista als OS-X maak ik vrijwel direct connectie met het netwerk als hij opstart ;)
Ik moest bij de linksys soms wel een halve minuut tot een minuut wachten. Tenminste voor mijn gevoel in vergelijk met de AE :+

[ Voor 48% gewijzigd door LogiForce op 16-09-2009 18:57 ]

• Lau26
MrAcid schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:59:
[...]

Je kunt in Airport Utility gewoon de n variant uitzetten. Even de Manual Setup kiezen als je verbonden bent, niet de standaard wizard.

[...]

Even Googlen.. Airport Extreme Power Consumption.

http://tegin.wordpress.co...-of-computer-peripherals/

Hier staat 14W, las ergens anders dat hij max ongeveer 30W doet maar dat gaat over een Time Capsule (met HD erin dus).
Ik las op het Macrumors.com forum dat hij maximaal 50watt zou verbruiken maar is dat niet een beetje erg veel? ookal is het een maximum wat diegene aangeeft? Want ik heb ook nog een Dlink DIR-655 router en die verbruikt maar 8.1watt (maximaal) :?

Dit is de link: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=440422

[ Voor 5% gewijzigd door Lau26 op 16-09-2009 19:10 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Lau26 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:53:
[...]

Ik las op het Macrumors.com forum dat hij maximaal 50watt zou verbruiken maar is dat niet een beetje erg veel? ookal is het een maximum wat diegene aangeeft? :?

Dit is de link: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=440422
Och, die paar watt. Gelukkig is het niet de Senseo die constant aan staat :z

Verwijderd

Btw, aangezien ik nog geen externe HD heb voor back-ups, zit ik nu te denken om toch voor een Time Capsule te gaan. Zijn de netwerk prestaties van de AE gelijk aan de TC? Of is het verstandiger om een AE te kopen en dan een externe HD eraan hangen? :)

• MrAcid
  • Niet online
Ik zou voor een AE gaan, je bent dan wat flexibeler voor minder geld. Qua prestaties maakt het amper wat uit. TC zou in theorie iets sneller moeten zijn door een SATA ipv van USB interface. Echter is met name de processor de beperkende factor.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:57:
Btw, aangezien ik nog geen externe HD heb voor back-ups, zit ik nu te denken om toch voor een Time Capsule te gaan. Zijn de netwerk prestaties van de AE gelijk aan de TC? Of is het verstandiger om een AE te kopen en dan een externe HD eraan hangen? :)
Een TC is sneller. Bovendien is de meerprijs van een TC tov een AE praktisch hetzelfde als van een losse 1TB schijf. Daar hoef je het dus niet voor te laten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MrAcid
  • Niet online
Dat scheelt toch ongeveer €30 á €40 hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 16-09-2009 22:49 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MrAcid schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:48:
Dat scheelt toch ongeveer €30 á €40 hoor.
Ja, dus? Het scheelt ook weer een extra kastje en gedoe. Uitpakken, aansluiten en klaar. Time Machine werkt ook meteen out of the box. Als je graag tweakt en kickt op losse kastjes dan moet je geen Apple kopen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Exirion schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:13:
[...]

Ja, dus? Het scheelt ook weer een extra kastje en gedoe. Uitpakken, aansluiten en klaar. Time Machine werkt ook meteen out of the box. Als je graag tweakt en kickt op losse kastjes dan moet je geen Apple kopen :P
Dat laatste slaat dus echt als een tang op een varken 8)7
Apple staat inderdaad voor minimalisme en design. Echter! Apple geeft de gebruiker zowel op de AE of TC de mogelijkheid deze uit te breiden. Je kan er een of meerdere usb hub(s) aan gooien en hier zoveel hardeschijven en printers aansluiten als dat de usb interface aan kan.

Dat jij echter ervoor kiest dat je graag wat extra geld geeft hoeft nog niet iemand anders zijn insteek te zijn. Of dat diegene het de meerprijs waard vind.
Dus dat je mensen af raad om Apple te kopen om jouw eigen principes vind ik persoonlijk een beetje te gek voor woorden.

Ik heb een AE gekocht voordat ik mijn Mini kocht en hier hangen nu twee 1TB schijven aan in kastjes. Het ding staat op een plek waar toch niemand ooit naar kijkt. Dus in mijn geval maken die kastjes niets uit bijvoorbeeld. En ik ben juist voor Apple gegaan om het beperkte maar makkelijke en nagenoeg foutloze gebruik. Zeker ten opzichte van andere producenten en hun producten.
De reden dat ik persoonlijk geen TC heb gekocht. Geld gebrek op dat moment. :+

En zo hebben we allemaal onze meningen, situaties en vizies. En als we mede tweakers proberen te adviseren/helpen dan doen we dit via feiten, gebruikers ervaringen of kennis. Meningen zijn dan (zeker op de manier zoals jij ze geeft) niet altijd op hun plaats.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LogiForce schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:00:
Apple staat inderdaad voor minimalisme en design. Echter! Apple geeft de gebruiker zowel op de AE of TC de mogelijkheid deze uit te breiden. Je kan er een of meerdere usb hub(s) aan gooien en hier zoveel hardeschijven en printers aansluiten als dat de usb interface aan kan.

Dat jij echter ervoor kiest dat je graag wat extra geld geeft hoeft nog niet iemand anders zijn insteek te zijn. Of dat diegene het de meerprijs waard vind.
Dus dat je mensen af raad om Apple te kopen om jouw eigen principes vind ik persoonlijk een beetje te gek voor woorden.
*hap hap hap* :P

• Lau26
LogiForce schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:00:
[...]

Ik heb een AE gekocht voordat ik mijn Mini kocht en hier hangen nu twee 1TB schijven aan in kastjes. Het ding staat op een plek waar toch niemand ooit naar kijkt. Dus in mijn geval maken die kastjes niets uit bijvoorbeeld. En ik ben juist voor Apple gegaan om het beperkte maar makkelijke en nagenoeg foutloze gebruik. Zeker ten opzichte van andere producenten en hun producten.
De reden dat ik persoonlijk geen TC heb gekocht. Geld gebrek op dat moment. :+

En zo hebben we allemaal onze meningen, situaties en vizies. En als we mede tweakers proberen te adviseren/helpen dan doen we dit via feiten, gebruikers ervaringen of kennis. Meningen zijn dan (zeker op de manier zoals jij ze geeft) niet altijd op hun plaats.
Uhmm no offense maar ''vizies'' is met een s en niet met een z :P

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Lau26 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:03:
[...]

Uhmm no offense maar ''vizies'' is met een s en niet met een z :P
Das niet mijn vizie :P Alleen dat van het woordenboek. :+
Maar je hebt gelijk. Mijn fout, maar Nederlands was ook niet mijn sterkste vak op school. Engels ging me veel beter af :o
Ja, ik had honger. Maar ook een punt ;) En zoals al opgemerkt ook een punt minder op mijn Nederlands dus :+

[ Voor 25% gewijzigd door LogiForce op 17-09-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
LogiForce schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:46:
[...]

Das niet mijn vizie :P Alleen dat van het woordenboek. :+
Maar je hebt gelijk. Mijn fout, maar Nederlands was ook niet mijn sterkste vak op school. Engels ging me veel beter af :o
Likewise, (bij mij net zo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als ik de startpost lees, begrijp ik dat je dus direct op je basisstation een USB harddisk kunt aansluiten en deze via een computer kunt benaderen? Dit als goedkoper alternatief voor een Time Capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

ronwiel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:01:
Als ik de startpost lees, begrijp ik dat je dus direct op je basisstation een USB harddisk kunt aansluiten en deze via een computer kunt benaderen? Dit als goedkoper alternatief voor een Time Capsule.
Klopt, ik heb zelf een AE met hier achter een hub en 2x 1TB schijven. Had eerst conceptronics behuizing om die schijven maar die waren brak. Time machine had hierdoor vaak fouten.

Vervangen door Macally behuizingen en werkt als een trein. Zoals de onderstaande dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.macally.com/UploadFiles/g_s350sua_title.jpg

Verwijderd

Ik heb vandaag de AE binnenkregen, maar klopt het dat er op de verpakking niks staat over dual band?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47
Zo lang ie maar melding maakt dat ie 802.11n kan, dan heb je sowieso de goede.

Liege, liege, liegebeest!

• UltraSub
Ik heb op dit moment (nog) geen usb disk(s) aan mijn AE hangen.
Maar ik heb sinds een paar dagen eigenlijk echt een NFS share nodig, voor backups van ESX. Nou is mijn vraag of hier iemand weet of machines via NFS die shared disks kunnen meppen? Of is het alleen Windows sharing en Bonjour?

• Liegebeest
Alleen SMB en Bonjour.

• UltraSub
Thanks! Weet ik genoeg. Google maakte me niet zoveel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag AE aangesloten en software geinstalleerd. Ik heb gewoon een simpele configuratie gedaan, maar hoe weet ik of ik een "N" verbinding heb en maakt hij automatisch 2 radiokanalen aan?

Als ik "Alt" ingedrukt houd en dan op dat Airport-tekentje klik rechtsboven dan geeft ie bij "verzendsnelheid" 59 aan en dat verschilt soms tussen de 52 en 69. Is dat "N"?

Verder heb ik nog een Windows-laptop die alleen "G" aankan en mijn iPhone. Wat is nu de beste instelling als ik op "handmatige configuratie" klik?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:18:
Vandaag AE aangesloten en software geinstalleerd. Ik heb gewoon een simpele configuratie gedaan, maar hoe weet ik of ik een "N" verbinding heb en maakt hij automatisch 2 radiokanalen aan?

Als ik "Alt" ingedrukt houd en dan op dat Airport-tekentje klik rechtsboven dan geeft ie bij "verzendsnelheid" 59 aan en dat verschilt soms tussen de 52 en 69. Is dat "N"?

Verder heb ik nog een Windows-laptop die alleen "G" aankan en mijn iPhone. Wat is nu de beste instelling als ik op "handmatige configuratie" klik?

Alvast bedankt!
Check anders adhv het modelnummer even of je wel de laatste hebt, met dualband.

Als je alt-airport icon klikt, wat zie je dan bij kanaal?
2.4GHz of 5GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:24:
[...]
Check anders adhv het modelnummer even of je wel de laatste hebt, met dualband.

Als je alt-airport icon klikt, wat zie je dan bij kanaal?
2.4GHz of 5GHz?
Ja ik heb de laatste versie met dualband, staat ook op de onderkant van de AE.

Als ik Alt + airport icon doe, dan krijg je niet te zien of je 2.4 of 5 hebt. :?

Edit: mijn RSSI staat op -65, wat is dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, het is gelukt! Ik zit nu op mijn 5Ghz en verzendsnelheid is nu 270, is dat goed?

Even een vraagje trouwens, welke instelling hebben jullie bij "multicastsnelheid"? Laag, normaal of hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wat ik voor de duidelijkheid heb gedaan is de N en B/G netwerken verschillende namen te geven. De een heet gewoon $NAAM en de ander $NAAM-5G. Op die manier weet je zeker dat je naar de juiste connect. Daarnaast, zorg dat in je network preferences / airport instellingen het 5GHz netwerk ALTIJD boven het 2.4GHz netwerk staat in de lijst. Airport kiest namelijk het eerste Wifi netwerk uit de lijst dat hij tegenkomt, niet het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast, zorg dat in je network preferences / airport instellingen het 5GHz netwerk ALTIJD boven het 2.4GHz netwerk staat in de lijst. Airport kiest namelijk het eerste Wifi netwerk uit de lijst dat hij tegenkomt, niet het snelste.
Hoe stel je dat in? Want als ik me aanmeld met mijn MBP dan pakt ie altijd de traagste en moet ik steeds handmatig met een andere netwerk verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kan iemand me uitleggen waarom transferrates over een G netwerk als de AE ook een N aanbiedt zo traag zijn? Als ik N uitschakel, en dus alleen een G netwerk draai, zijn de transferrates wel goed. De AE is toch een dualband router? Dual band als in: 2 netwerken gelijktijdig aanbieden?
Stel nu krijg ik straks een N device in mijn netwerk en de rest blijft G hardware. Dan kan ik dus niet beide goed faciliteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19

qless

...vraag maar...

UltraSub schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:59:
Kan iemand me uitleggen waarom transferrates over een G netwerk als de AE ook een N aanbiedt zo traag zijn? Als ik N uitschakel, en dus alleen een G netwerk draai, zijn de transferrates wel goed. De AE is toch een dualband router? Dual band als in: 2 netwerken gelijktijdig aanbieden?
Stel nu krijg ik straks een N device in mijn netwerk en de rest blijft G hardware. Dan kan ik dus niet beide goed faciliteren?
Dualband slaat op 2.4 en 5 Ghz frequenties. Zowel G als N kunnen over beide frequenties. Zodra een G device op een N frequentie actief is zal deze maximaal op G snelheid werken. Beste zou dus zijn:
G/N op 2.4 Ghz voor iPhone/oude devices etc
N op 5 Ghz voor macbook/nieuwe devices

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:38:
[...]Hoe stel je dat in? Want als ik me aanmeld met mijn MBP dan pakt ie altijd de traagste en moet ik steeds handmatig met een andere netwerk verbinden.
System Preferences
Network
Airport
Advanced
Lijstje met known networks:
1. Beperk alleen tot die netwerken die je echt automatisch wilt connecten
2. Sleep de snelste netwerken naar boven in de lijst
Apply / OK

Klaar :)

EDIT:
@ Qles:
Naast het feit dat ik denk dat je het verkeerd hebt dat G devices ook 5GHz kunnen is dat niet wat de vraagsteller bedoelde. Wat hij zegt is dat G devices op het G netwerk traag worden als hij het N netwerk aan zet en dat ze snel worden als hij het N netwerk uit zet. Dat is wat mij betreft iets dat ik nog nooit heb gezien :o

EDIT2:
Ik had gelijk, N kan wel op zowel 2.4 als 5 GHz (hoewel 2.4 alleen wordt aangeraden in speciale gevallen, dus jouw Airport Extreme zal het wel niet doen). Aan de andere kant kan G -alleen- 2.4. Zie deze tabel.

EDIT3:
Incorrect dus.. De basestations van Apple doen hun N netwerk -wel- over zowel 2.4 als 5; dat had ik dus fout. Getuige deze discussie leidt dit soms tot verwarring, zo ook bij mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Liegebeest op 09-10-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19

qless

...vraag maar...

Oops ja, G kan niet op 5 Ghz, dan heet het A

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand de AE al eens op een 100Mbit up/down glasvezel verbinding gehad?
Trek hij deze snelheid? Met andere woorden, kan hij dit routeren?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Na lezen van dit topic kom ik er dus achter dat ik een oude versie van de AE heb. Ik kan dus niet 2,4Ghz en 5Ghz tegelijkertijd aan. (Alt+klik op Wifi icoon geeft aan N netwerk met 130 snelheid). Nu heb ik de AE op 5Ghz ingesteld en heb ik 300 snelheid. Heb de oude WRT54G uit de kast getrokken en deze via kabel aangesloten op de AE en hem als bridge voor mijn niet N gebruikers hier in huis.

Alles werk nu als een speer. :P Nu nog afwachten of ik 100Mbit kan routeren op de AE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

ik heb vandaag de Extreme gekocht. Dit in verband met sharen van twee HDD's. Dit werkt prima.

Bij het configuratie scherm van de Extreme zie ik alleen "802.11a - 802.11b" Meer keuzes heb ik niet. Bij "draadloze opties" gekozen voor 5GHz netwerk. Deze ook geselecteerd op me MBP en verzend snelheid 162.

Zie ik iets over het hoofd ?

Edit:
Versie 7.4.2

Edit twee: bij Draadloze opties ingesteld nu heb ik twee netwerken waarvan 1 N. Kan helaas nog steeds niet in hoofdscherm (Draadloos) switchen tussen de diverse standaarden. (bij Radiomodus) Iemand een idee hoe dat kan.

[ Voor 43% gewijzigd door Daan_ op 19-10-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

probeer de option key ingedrukt te houden ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nerpissad schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:01:
probeer de option key ingedrukt te houden ;)
Reeds gedaan en hiermee krijg ik niet meer keuzes bij het configuratie scherm van de airport extreme --> Draadloos --> Radiomodus.

Heb nu twee netwerken 1 op a/b en 1 op N. Het werkt vind het alleen vreemd dat ik die keuze mogelijkheid heb bij de Radiomodus.

[ Voor 18% gewijzigd door Daan_ op 19-10-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje wat ik nergens anders kon vinden: heb je voor de AE audio-uitgangen speciale kabels van Apple nodig, of werkt gewoon elke mini-optical of 3.5mm -> RCA kabel om via Airtunes muziek naar een versterker te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:55:
vraagje wat ik nergens anders kon vinden: heb je voor de AE audio-uitgangen speciale kabels van Apple nodig, of werkt gewoon elke mini-optical of 3.5mm -> RCA kabel om via Airtunes muziek naar een versterker te sturen?
Het werkt met normale kabels, wel alleen bij de Express. Grappig is ook dat hij detecteert of er speakers aanhangen. Als er niet aangesloten is krijg je daarvan een melding als je de AE selecteert in iTunes.

Heb zelf beide geprobeerd, maar ik ben zelf altijd wel fan van optisch (geen kans op aardlus vooral)

[ Voor 8% gewijzigd door Verdicampo op 20-10-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah fijn, ik gebruik ook een express. Mooi, dan kan ik 'm zonder problemen aan mijn oude versterker hangen (helaas zonder optische ingang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Tylen schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:00:
Heeft iemand de AE al eens op een 100Mbit up/down glasvezel verbinding gehad?
Trek hij deze snelheid? Met andere woorden, kan hij dit routeren?
Mijn ouders hebben glasvezel en de dualband versie van de AEBS. Heb je een site in gedachten waarmee ik dit kan testen? speedtest.bbned.nl of iets anders wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

lowfi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:36:
[...]

Mijn ouders hebben glasvezel en de dualband versie van de AEBS. Heb je een site in gedachten waarmee ik dit kan testen? speedtest.bbned.nl of iets anders wellicht?
Ben er ondertussen al uit. Ja hij doet het ;)
Alleen bedraad presteerd hij beter. Dit is het resultaat op 5Ghz N. (300Mbit)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/594023354.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow, dat ziet er wel serieus uit. op die manier is het wel een volwaardig alternatief van bedraad (thuis in elk geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Hmmm echt waar. Ik haal van beneden, meterkast, naar boven eerste verdieping maar net aan 16Mbit. Heb ik nu een enorme stoorzender of toch mijn AE anders instellen. Nu automatisch, zonder SSID Broadcast. Ik was redelijk terleurgesteld met N snelheid, maar het leek niet anders, los van direct naar de AE te zitten voor snelheidswinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat ie op 5GHz mode? Dat hielp bij mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Yes 5Ghz mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je hem op automatisch zet dan pakt hij gewoon 5Ghz als het kan en 2.4Ghz als dat beter is.

Maar goed, control freaks zetten een apart 5Ghz signaal op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Anyway 5 of 2.4 het blijft niet echt snel... maar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Niet echt snel? Wat wil je ermee doen dan? Volgens mij is het echt een van de beste/snelste draadloze routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45
Op dit moment heb ik een Express, maar ik wil eigenlijk een Extreme gaan kopen. Ik heb een paar vraagjes die ik niet helemaal beantwoord kan krijgen uit dit topic.

- Ik heb nu een externe schijf op NTFS geformatteerd aan mijn laptop hangen. Kan ik die zo aan de Extreme hangen? Ik vind enigszins tegenstrijdige berichten in dit topic.

- Als ik Extreme via PPPoE verbinding laat maken, hoe makkelijk kan ik dan van 'buiten' bij de externe HD komen? Ik las iets over poorten openzetten in een router die vóór een AE hing, maar ik zou dan de AE als router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
- Ik heb nu een externe schijf op NTFS geformatteerd aan mijn laptop hangen. Kan ik die zo aan de Extreme hangen? Ik vind enigszins tegenstrijdige berichten in dit topic
Nee, bij mijn weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verdicampo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:18:
- Ik heb nu een externe schijf op NTFS geformatteerd aan mijn laptop hangen. Kan ik die zo aan de Extreme hangen? Ik vind enigszins tegenstrijdige berichten in dit topic.
Nope kan niet. Zelf getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:33
Nee, en zelfs FAT32 lukte bij mij niet. HFS+ is toch het meest stabiele.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik wil me instabiele linksys wrt-350n vervangen voor de AE maar in de pricewatch staan 2 types.
is er een groot verschil tussen die modellen?

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=apple+extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk de nieuwe die een paar dagen geleden is uitgekomen en de 'oude' versie.

Als je voor cker wil spelen dat je de nieuwe krijgt zou ik hem via appel bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb mezelf afgelopen week ook maar een Airport Extreme cadeau gedaan, maar ik heb er toch een probleem mee. Ik heb op mijn Mac Mini een OpenVPN server draaien. Deze is bereikbaar, en ik kan ook prima een verbinding opzetten. Maar ik kan niet door de OpenVPN tunnel terug het internet op. Het lijkt erop dat de Airport Extreme 'de weg terug' niet kan vinden. Dit werkte met mijn vorige router (Linksys WRT54GL) wel prima.

Het lijkt er dus op dat ik een static route zal moeten toevoegen in de Airport Extreme, maar dat lijkt niet te kunnen. Any ideas?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Whieee schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:33:
Ik heb mezelf afgelopen week ook maar een Airport Extreme cadeau gedaan, maar ik heb er toch een probleem mee. Ik heb op mijn Mac Mini een OpenVPN server draaien. Deze is bereikbaar, en ik kan ook prima een verbinding opzetten. Maar ik kan niet door de OpenVPN tunnel terug het internet op. Het lijkt erop dat de Airport Extreme 'de weg terug' niet kan vinden. Dit werkte met mijn vorige router (Linksys WRT54GL) wel prima.

Het lijkt er dus op dat ik een static route zal moeten toevoegen in de Airport Extreme, maar dat lijkt niet te kunnen. Any ideas?
Hoe heb je de extreme aan je modem hangen in Bridge Modes? Dit is voor mij de oplossingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modem in bridge mode, Airport als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Whieee schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:14:
Heb het net andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:14:
andersom is denk ik ook makkelijker. Je Airport is dan transparent voor al het netwerkverkeer,en je modem kun je instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

andersom is denk ik ook makkelijker. Je Airport is dan transparent voor al het netwerkverkeer,en je modem kun je instellen.
Ik ben niet zo'n fan van mijn ZyXEL modem... dat ding heeft ongeveer nog minder mogelijkheden dan mijn Airport Extreme ;) Het gebrek aan een static route optie in de Airport vind ik dan wel weer erg jammer. Dat zou Apple wel met een software update op mogen lossen. Evenals een optie om de DHCP server UIT te zetten, zodat ik weer mijn eigen interne DHCP kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
Apple heeft een update voor deze routers doorgevoerd,niet software matig,nieuwe routers dus.

Ik vraag me af hoe je er in Nederland nu achter komt om het laatste exemplaar te ontvangen

http://arstechnica.com/ap...dium=rss&utm_campaign=rss
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.