Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Peentje schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:58:
Ik zit wat naar mijn Lacie (usb aan AE) te kopieeren maar heb nu niet echt het idee dat hij superrap gaat, ik probeer te tellen, en denk zo rond de 2,5 a 3 mb/s.
Ik zit ook al een tijd te klooien met mijn AEBS. Maar haal nooit snelheden boven de 4mb/s. Dit terwijl ik dus eigenlijk zo'n 100mbit moet halen?

Wel heb ik mijn AEBS open staan (geen password zeg maar). Zodat iedereen er op kan, ik begrijp dat dit voor hoge snelheden niet handig is (als er iemand A, B of G heeft ga ik ook naar beneden). Dus dat ga ik veranderen.

Ook heb ik een express aan mijn stereo zitten voor mijn airtunes... dit zal dan dus ook mijn snelheid naar beneden halen.. maar er is toch geen express met 802.11n??

Ooit heb ik geprobeerd een WDS netwerk te maken met mijn AEBS en express, maar dit is ook nooit gelukt eigenlijk.

Met wat voor snelheid zal ik blij moeten zijn bij datatransfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De nieuwe Airport Express is een N type inderdaad. En is die 4 mb/s toevallig 4 MB/s? Dat is redelijk, afhankelijk van hoever je van je Airport Extreme zit. Ik heb zelf nooit meer dan 7 MB/s gehaald, en dat is van draadloos naar vast.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Weet iemand hoe je ziet welke DHCP leases er uitgegeven zijn op dit moment? Ik kan het niet vinden, en ook niet in de handleiding of Google... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10
Kies bovenaan in het airport configuratie programma voor geavanceerd en dan de knop logbestanden en statistieken.
Daar heb je een tab DHCP-cliënts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds vandaag ook trotse eigenaar van een Aiport extreme :)

Werkt hier super alleen wel jammer dat als je hem op N 5gh zet hij qua bereik achter uit gaat
Maar verder werkt hij als een trein.

Update: Heb het probleem al gevonden en de router ff verplaatst en de verbinding via 5 ghz is stukken beter :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.apple.com/airp...res/harddrivesharing.html

Zou dit ook werken voor de oudere modellen? Zitten handige dingen bij zoals het aansluiten van een usb hub of de harddisk delen via Internet!

Simultaneous dual-band support - Operates simultaneously on both 5 GHz (802.11n) and 2.4 GHz (802.11b/g) frequencies to allow all wireless products to connect on the best available band. On previous models, users wishing to permit 802.11b/g devices such as many older Macs or the iPhone or iPod touch to connect to their access point were required to run in "mixed mode" at 2.4 GHz, negating some of the peformance benefits of 802.11n-enabled devices running on 5 GHz networks.

Guest networking - Creates a secondary network to allow family and visitors to connect to the Internet, while keeping the primary network with attached printers, drives, and other devices secured. The secondary network can be configured with a different password from the primary network or can have no password at all.

Guest Network Setup

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2009/03/03/135917-wireless_security20090303.jpg.jpeg

Access files on a networked drive from anywhere - Allows MobileMe subscribers to register their AirPort Extreme Base Station or Time Capsule with their MobileMe account, providing them access to their files from anywhere via the Internet. Drives will appear in the Finder sidebar like any other attached drive, acting just like a personal file server with remote access.

[ Voor 75% gewijzigd door Erhnam op 04-03-2009 08:49 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ja dat zou ik ook graag willen weten.

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Kan dat guest network ook gelimiteerd worden in snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Weet iemand of het al mogelijk is om WakeOnLan packets door te sturen met de Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:45:
Zou dit ook werken voor de oudere modellen? Zitten handige dingen bij zoals het aansluiten van een usb hub of de harddisk delen via Internet!
[...]
Access files on a networked drive from anywhere - Allows MobileMe subscribers to register their AirPort Extreme Base Station or Time Capsule with their MobileMe account, providing them access to their files from anywhere via the Internet. Drives will appear in the Finder sidebar like any other attached drive, acting just like a personal file server with remote access.
Dat laatste werkt als het goed is wel op de vorige AirPort Extreme base station. De mijne biedt in elk geval na de AirPort Utility update wel die optie:

Afbeeldingslocatie: http://helvensteijn.com/files/airport.png

Niet geprobeerd daar ik die harde schijf enkel voor Time Machine gebruik, maar als de optie er is ga ik er vanuit dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:49:
[...]

Dat laatste werkt als het goed is wel op de vorige AirPort Extreme base station. De mijne biedt in elk geval na de AirPort Utility update wel die optie:

[afbeelding]

Niet geprobeerd daar ik die harde schijf enkel voor Time Machine gebruik, maar als de optie er is ga ik er vanuit dat het gewoon werkt.
Die functie zit er al langer in, maar heb ik nooit kunnen instellen. Hij begon te klagen over een domein oid van Bonjour, erg apart kon er ook weinig over vinden. Tot de dag van vandaag werkt het niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Het is eigenlijk een beetje een paradoxale zin, want iets delen via Bonjour werkt per definitie / zonder externe hulp niet op internet. Omdat Bonjour niet verder reikt dan je lokale netwerk. Dus, wat Apple hier nu mee bedoelt!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bonjour werkt ook over Wide-Area Networks hoor. Vereist alleen wel medewerking van een DNS server.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Kan je ook QOS instellen?
Ik heb namelijk een VOIP telefoon en op dit moment moet ik niet gaan downloaden als ik wil bellen, zelfs een youtube movie bekijken zorgt voor een happerende verbinding met de telefoon.
Nu mijn router steeds meer problemen geeft ben ik dus op zoek naar iets nieuws en will dan meteen ervoor zorgen dat VOIP het goed blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de 7.4.1 firmware update is er ook een optie bijgekomen om MobileMe accountgegevens in te vullen:

Afbeeldingslocatie: http://helvensteijn.com/files/airport2.png

Daarmee lijkt mij dus Back to my Mac daadwerkelijk te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik wil dan een WDS-verbinding opzetten tussen m'n AEBS en een AE (airport express). De AEBS komt in de meterkast te staan, en de AE ga ik door het hele huis gebruiken (met name op m'n kamer).

Nou wil ik de beveiliging tussen die 2 instellen op WPA2, maar ik wil ook m'n Nintendo DS (die WEP gebruikt) dan aansluiten op de AE. Kan dat? En zo nee, zou dat dan mischien mogelijk zijn met de nieuwe AEBS die Dual Band ondersteund?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

Hoe is de performance van de nieuwe Extreme ? Is de doorvoersnelheid van de filesharing verhoogd ? Bij de vorige Extreme en timecapsule lag dit niet zo hoog. Met als gevolg dat je met een timemachine backup soms erg lang bezig was.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Lau26 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:43:
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik wil dan een WDS-verbinding opzetten tussen m'n AEBS en een AE (airport express). De AEBS komt in de meterkast te staan, en de AE ga ik door het hele huis gebruiken (met name op m'n kamer).

Nou wil ik de beveiliging tussen die 2 instellen op WPA2, maar ik wil ook m'n Nintendo DS (die WEP gebruikt) dan aansluiten op de AE. Kan dat? En zo nee, zou dat dan mischien mogelijk zijn met de nieuwe AEBS die Dual Band ondersteund?
Kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

De airport express kan je verbinding alleen maar doorgeven, dus niet de encryptie voor je veranderen. De nieuwe Airport Extreme kan dat wel, dan moet je inderdaad een gast netwerk aanmaken. Maar ze zeggen er niet bij of je ook in plaats van geen beveiliging gewoon een andere beveiliging kan toepassen, maar het lijkt me wel :) Maar ik kan t niet beloven, heb zelf geen nieuwe Airport Extreme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Digistorm schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:33:
De airport express kan je verbinding alleen maar doorgeven, dus niet de encryptie voor je veranderen. De nieuwe Airport Extreme kan dat wel, dan moet je inderdaad een gast netwerk aanmaken. Maar ze zeggen er niet bij of je ook in plaats van geen beveiliging gewoon een andere beveiliging kan toepassen, maar het lijkt me wel :) Maar ik kan t niet beloven, heb zelf geen nieuwe Airport Extreme ;)
Bedankt voor je antwoordt :) Maar ik zat nog eens te denken en zelfs al zou de nieuwe AEBS het wel ondersteunen dan nog moet ik die op m'n kamer zetten en de AE in de meterkast ipv andersom, en dat is voor mij onpraktisch. Conclusie; geen nieuwe AEBS voor moi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
meer mensen die last hebben van download problemen van grotere bestanden sinds de firmware upgrade (7.4.1)? het gaat om de vorige versie van het apparaat.

mijn problemen waren verholpen na het terugzetten van oude firmware(7.3.2). wil even uitsluiten dat het niet aan mijn verbinding ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
stef-o schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:31:
meer mensen die last hebben van download problemen van grotere bestanden sinds de firmware upgrade (7.4.1)? het gaat om de vorige versie van het apparaat.

mijn problemen waren verholpen na het terugzetten van oude firmware(7.3.2). wil even uitsluiten dat het niet aan mijn verbinding ligt :P
Wat ik wel ervaar is dat mijn wireless er af en toe uitligt met deze niewe firmware, mocht jij ook draadloos zitten dan is het logisch dat de downloads kappen als t wireless signaal weg is.
Heb dit probleem eigenlijk nog niet gezocht in mn Airport, misschien toch maar terug naar 7.3.2 om het even uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geraak sinds de nieuwe firmware niet meer in het configuratiemenu van de AEBS. Hij vindt het station wel maar ik kan het niet meer configureren...dan krijg ik een foutmelding. Probleem vd nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Eximius schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 06:41:
[...]

Wat ik wel ervaar is dat mijn wireless er af en toe uitligt met deze niewe firmware, mocht jij ook draadloos zitten dan is het logisch dat de downloads kappen als t wireless signaal weg is.
Heb dit probleem eigenlijk nog niet gezocht in mn Airport, misschien toch maar terug naar 7.3.2 om het even uit te sluiten.
Het signaal zag ik niet wegvallen, maar het probleem had ik ook als ik via utp was verbonden. Het surfen ging wel gewoon goed. Nu geen problemen meer sinds ik terug ben op 7.3.2.

@rob2809:
probeer gewoon eens de firmware terug te zetten en kijk of het weer werkt!
Kan heel simpel via airport utility. in het menu kiezen voor basestation en dan upload firmware... hier kun je uit een lijst een oudere versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn der al ervaringen met de nieuwe airport extreme qua verbinding bereik en snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie het hebben over de snelheid waar kijk je dan naar ?
Mijn verzendsnelheid is 270 en mijn RSSI = -71 (draadloze verbinding )
Moet ik ergens anders naar kijken om te bepalen of de waardes goed zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:07:
zijn der al ervaringen met de nieuwe airport extreme qua verbinding bereik en snelheid?
Ja
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:16:
Als jullie het hebben over de snelheid waar kijk je dan naar ?
Mijn verzendsnelheid is 270 en mijn RSSI = -71 (draadloze verbinding )
Moet ik ergens anders naar kijken om te bepalen of de waardes goed zijn ?
Die waardes fluctueren natuurlijk. Ene keer is m'n RSSI 1, andere keer 300 en dan weer 160, enz.
Daarbij haal ik gewoon iets meer dan een GB per minuut wanneer ik bijvoorbeeld een ISO van iMac naar MBP zet. DVD ISO is in ongeveer 3 minuten verzonden. Dit op 5GHz.

[ Voor 59% gewijzigd door baquelappe op 20-03-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Vandaag moest ook ik er aan geloven, ik heb een Airport Extreme gekocht.
Achtergrond:
Omdat ik al langer niet tevreden was over de prestaties en mogelijkheden van de KPN Experiabox die als access point diende. Het netwerkje bestaat uit: 2x een desktop, een Mac Mini als mediacenter/downloadding, een iBook en een MacBook. Internet wordt verzorgd door Telfort met een simpel Zyxel ADSL modem. Graag wilde ik een aantal beetje moeilijkere dingen doen met mijn netwerkje zoals een VPN tunnel aanleggen naar mijn oude studentenhuis om bestanden uit te wisselen en wat te gamen, een VPN-gateway maken zodat ik makkelijk vanuit de wereld bij mijn eigen fileservertje zou kunnen en een webservertje draaien om wat te prutsen met Exchange. Poging één hierbij was een Draytek 2700 ADSL router die precies aan de specificaties voldoet die ik graag van mijn netwerkje verlangde. Helaas bleek deze niet stabiel te krijgen met mijn internet verbinding. Poging twee was een Netgear WNR854T (eerste generatie draft-N gigabit router) die natuurlijk een waardeloze performance heeft omdat de iBook niet harder kan dan 54mbit. Voor het bedraade deel was dit echter een enorme vooruitgang. In afwachting van een betere doos de Netgear verkocht en op zoek gegaan.

Eisen:
Uit het bovenstaande verhaal heb ik het volgende eisenlijstje overgehouden:
- twee fysiek gescheiden draadloze netwerken voor de verschillende machines zodat ze beiden op maximale snelheid kunnen draaien (dual band dus).
- gigabit poorten
- duidelijke portforwarding en netwerk monitoring

Kanshebbers:
Al snel na het vertrek van de Netgear router kwamen de eerste dual band routers op de markt.
- De Netgear WNDR3300 was de eerste die ik zag. Helaas zonder gigabit ethernet.
- Linksys WRT610N compleet met LELA interface en prijskaartje rond de 160 euro.

En toen kwam een drietal maanden later ook Apple op het geniale idee om een extra radio in de Airport Extreme te stoppen. Met dezelfde prijs als de Linksys was mijn keuze vrij snel gemaakt.

Testjes:
Natuurlijk was mijn eerste vraag: hoe snel is ie nu echt? Met de Experiabox haalde ik steevast 2,4 MB/s bij het pompen van bestanden van en naar mijn laptopje. Het eerste testje met dit apparaat gaf een mooie stabiele lijn op 11,5 MB/s. Dit betreft een kopieeractie binnen dezelfde kamer met zo'n drie meter tussen het basisstation en de laptop.
Vanuit een andere kamer lijkt de verbinding te stotteren. Er komt steeds een seconde lang data binnen, om de volgende seconde stil te vallen. De gemiddelde snelheid is nog steeds hoger dan 54mbit maar het ziet er wel raar uit in de statusbalk. 700MB kopieren duurt op deze manier net geen drie minuten.
De eerste poortforward ging zonder problemen, dus hij heeft een streepje voor op de Netgear WNR854T.

Edit: Omdat de afstand waar het over gaat bijzonder klein is heb ik het zendvermogen op 25% gezet. Dit blijkt het rare piekerige netwerkgedrag te veroorzaken. Als ik hem terugzet op 100% heb ik ook vanaf de bank in de andere kamer netjes 11,5 MB/s.

[ Voor 4% gewijzigd door hans_lenze op 21-03-2009 20:40 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

baquelappe schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:50:
[...]

Ja

[...]

Die waardes fluctueren natuurlijk. Ene keer is m'n RSSI 1, andere keer 300 en dan weer 160, enz.
Daarbij haal ik gewoon iets meer dan een GB per minuut wanneer ik bijvoorbeeld een ISO van iMac naar MBP zet. DVD ISO is in ongeveer 3 minuten verzonden. Dit op 5GHz.
Wat is daarbij de afstand tussen de twee aparaten en de afstand naar de AE? Ik heb net ook een AE aangeschaft, maar 5GHz is snel verzwakt door muren e.d. In de woonkamer naar mij EA in de meterkast kopieren naar een airdisk gaat op 5-6MB/s. De iMac boven trekt rond de 2MB/s 5GHz is daar al te zwak.

Iemand tips voor betere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:55
RD schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:48:
[...]

Wat is daarbij de afstand tussen de twee aparaten en de afstand naar de AE? Ik heb net ook een AE aangeschaft, maar 5GHz is snel verzwakt door muren e.d. In de woonkamer naar mij EA in de meterkast kopieren naar een airdisk gaat op 5-6MB/s. De iMac boven trekt rond de 2MB/s 5GHz is daar al te zwak.

Iemand tips voor betere snelheid?
Je AE uit de meterkast halen en in een centrale positie in je huis zetten. Lost vaak heel wat verbindingsproblemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Thuis hebben wij drie windows laptops en zelf heb ik een MacbookPro. Het idee was om een nieuwe Airport Extreme Base Station te kopen, hier twee aparte usb harddisk op aansluiten voor wireless backup mogelijkheden.

Nu vroeg ik me af:
- of het mogelijk is om zowel een disk als HFS in te delen als AirDisk (voor mijn MBP backups en filesharing) met daarnaast de andere disk in FAT32 in te delen voor de windows machines (backups)?
- of ik de HFS airdisk schijf (of partitie) kan gebruiken om (wireless) TimeMachine backups te maken vanaf mijn MBP? TimeMachine over AirDisks is namelijk niet officieel ondersteund volgens de Apple support website, maar het schijnt bij sommige mensen wel gewoon standaard te lukken, kan iemand dit bevestigen?
- of ik per map/partitie/schijf user account's/ toegang kan geven?

Er draait hier al wel een 2.4Ghz 802.11B/G wifi access point, zou beter zijn om deze te laten staan en de AEBS in 5Ghz N only te laten draaien of de AEBS gelijk alles af te laten handelen (duel B/G + N) i.v.m. inteferentie?

[ Voor 12% gewijzigd door mickezzz op 22-03-2009 15:40 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

1voud schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:51:
[...]

Je AE uit de meterkast halen en in een centrale positie in je huis zetten. Lost vaak heel wat verbindingsproblemen op.
Hoi, dat heb ik gedaan. Ik kan de AE niet midden in de kamer zetten, maar nu aan de buitenkant gehangen. Het maakt echter net heel veel uit. Zit er dan zoveel straling rondom een meterkast?
Zie hier het resultaat van een uurtje werk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3651/3381429949_3d74127197.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Is er tooling beschikbaar om een beetje betrouwbaar je signaal te kunnen monitoren? Ik heb mijn Time Capsule op 2.4Ghz staan (802.11n only) en daar connect alleen een Airport Express en mijn MBP unibody op. De afstand is nog geen 10m, met alleen een gipswandje er tussen. Toch is de verbinding traag en instabiel (laatste firmware). Bij het backuppen naar Time Machine kan ik ander netwerkverkeer (en vooral AirTunes) wel vergeten. :(

Ik wil graag wat experimenteren, maar dan wil ik wel een betrouwbare grafiek kunnen tonen. Iemand opties? Ik heb gezocht, maar niet echt wat fatsoenlijks gevonden. Ik heb AP Grapher geprobeerd, maar die crasht steeds.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de nieuwe versie besteld van de Airport Extreme.

Sinds een week of 2 maak ik gebruik van de Airport Extreme N en die bevalt in principe prima...
Alleen heb ik hem altijd op de 5ghz mode staan, omdat er hier al aardig wat rondzweeft in de 2,4ghz en het bereik daardoor dus zwaar knudde was. Met de 5ghz is het wel prima, echter kan mijn iPhone alleen op 2,4ghz. Dus zodoende voor dat stukje gemak heb ik het allernieuwste type besteld. Aangezien die beide kanalen tegelijk kan uitzenden.

Als alles goed is komt hij vandaag al hier binnen, dus weet ik jullie vanavond te vertellen hoe het bereik enzo is.

Als er iemand intresse heeft in mijn huidige Airport... hij is te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:26:
Ik heb gisteren de nieuwe versie besteld van de Airport Extreme.

Sinds een week of 2 maak ik gebruik van de Airport Extreme N en die bevalt in principe prima...
Alleen heb ik hem altijd op de 5ghz mode staan, omdat er hier al aardig wat rondzweeft in de 2,4ghz en het bereik daardoor dus zwaar knudde was. Met de 5ghz is het wel prima, echter kan mijn iPhone alleen op 2,4ghz. Dus zodoende voor dat stukje gemak heb ik het allernieuwste type besteld. Aangezien die beide kanalen tegelijk kan uitzenden.
geldt dat ook voor de time capsule eigenlijk, dat zowel 2,4 Ghz en 5Ghz simultaan gebruikt kunnen worden zonder de snelheid 5 Ghz te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Dat geldt inderdaad ook voor de TC. Heb 'm gisteren geinstalleerd.

Kon alleen via de radio button in Airport Utility vreemdgenoeg niet instellen om op N only te draaien wat ik zelf graag zou willen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort geraken de 2 windows xp pc's niet meer op het netwerk van mijn AEBS. Het internet werkt wel op beide pc's maar ze vinden allebei het AEBS niet, dus ook niet de HD die aan mijn AEBS hangt...wat wel zeer lastig is. Komt dit door de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:52:
Dat geldt inderdaad ook voor de TC. Heb 'm gisteren geinstalleerd.

Kon alleen via de radio button in Airport Utility vreemdgenoeg niet instellen om op N only te draaien wat ik zelf graag zou willen (?)
Dat viel mij ook op inderdaad.... hij maakt zelf 2 apparte netwerken aan, 2,4ghz en 5ghz... of je dat nou leuk vind of niet :P Maar voor mij was dat juist precies de optie die ik zocht.

Ik heb de nieuwe Airport Extreme vandaag geinstalleerd, en alles werkt top.

Bereik lijkt beter te zijn dan de vorige versie... en alles werkt tot nog toe gewoon zoals het hoort.
Geen klachten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27
Vraagje, ik heb sinds gister de nieuwe Airport Extreme en ik wil dus vanaf de hardeschijf die op de airport is aangesloten mijn films streamen naar mijn xbox360. Dit alles gaat via bedraad netwerk dus niet wireless. ( ik heb al gezocht op google maar daar krijg je alleen maar problemen met de draadloze connectie) Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

hebron schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:39:
Vraagje, ik heb sinds gister de nieuwe Airport Extreme en ik wil dus vanaf de hardeschijf die op de airport is aangesloten mijn films streamen naar mijn xbox360. Dit alles gaat via bedraad netwerk dus niet wireless. ( ik heb al gezocht op google maar daar krijg je alleen maar problemen met de draadloze connectie) Is dit mogelijk?
het is dan wel zo dat je gebonden bent aan het feit dat je mac aan moet blijven staan, maar volgens mij is dat relatief eenvoudig in te stellen met connect360?
als je dat niet wilt, moet je toch zorgen dat je externe HD een upnp-server wordt.
als iemand anders hier iets meer over weet, ik ben benieuwd ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
Nerpissad schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:02:
[...]

het is dan wel zo dat je gebonden bent aan het feit dat je mac aan moet blijven staan, maar volgens mij is dat relatief eenvoudig in te stellen met connect360?
als je dat niet wilt, moet je toch zorgen dat je externe HD een upnp-server wordt.
als iemand anders hier iets meer over weet, ik ben benieuwd ;)
Op het moment gebruik ik dus connect360 alleen ik zet mijn mac liever uit en er zijn ook nog andere mensen in huis die graag willen streamen. Wel zonde als dit niet zou kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

hebron schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:05:
[...]

Op het moment gebruik ik dus connect360 alleen ik zet mijn mac liever uit en er zijn ook nog andere mensen in huis die graag willen streamen. Wel zonde als dit niet zou kunnen!
ik heb het, aan de PC kant, een tijdje geprobeerd met een draadloze NAS server. dat heeft nooit echt lekker gelopen, en het configureren ervan was ook geen sinecure. maar dat kan aan mij en/of het apparaat hebben gelegen O-)
nu probeer ik het trouwens met een dedicated media server (oudere pc), maar dat is ook niet iets wat je in 'n uurtje draaiend hebt..

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
Nerpissad schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:38:
[...]

ik heb het, aan de PC kant, een tijdje geprobeerd met een draadloze NAS server. dat heeft nooit echt lekker gelopen, en het configureren ervan was ook geen sinecure. maar dat kan aan mij en/of het apparaat hebben gelegen O-)
nu probeer ik het trouwens met een dedicated media server (oudere pc), maar dat is ook niet iets wat je in 'n uurtje draaiend hebt..
Ja ik heb ook een tijdje een WHS gedraaid hier, maar de airport extreme had ik gekocht als een vervanger.
Echt zonde dat het niet kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ineens niet meer met mijn iPhone hier op het Wifi :S

Ik heb een nieuwe Airport Extreme gekocht zodat ik tegelijk op 5ghz en 2,4ghz kon (MacBook Pro & iPhone).... maar dat schiet zo dus ook niet op.

Als ik in wil loggen op mn netwerk dan zegt mijn iPhone gewoon simpelweg dat hij geen connectie kan maken.

Reset heb ik al geprobeerd.... en ik heb ook al een gastnetwerk aangemaakt en daarmee geprobeerd maar werkt ook niet.

Mooi *()&%$ dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:42:

Ik heb een nieuwe Airport Extreme gekocht zodat ik tegelijk op 5ghz en 2,4ghz kon (MacBook Pro & iPhone).... maar dat schiet zo dus ook niet op.

Als ik in wil loggen op mn netwerk dan zegt mijn iPhone gewoon simpelweg dat hij geen connectie kan maken.

Reset heb ik al geprobeerd.... en ik heb ook al een gastnetwerk aangemaakt en daarmee geprobeerd maar werkt ook niet.

Misschien ligt het probleem niet bij de extreme maar bij je iphone?
Herstel hem eens in itunes, of maak eens verbinding met een ander netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:42:

Al geprobeerd je G netwerk op een ander kanaal te zetten? helpt vaak ook..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1voud schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:22:
[...]

Misschien ligt het probleem niet bij de extreme maar bij je iphone?
Herstel hem eens in itunes, of maak eens verbinding met een ander netwerk?
hmmmz, vreemd ...

Gister mn airport nog maar eens compleet gereset naar factory default, en toen deed hij het nog niet.
Vandaag nogmaals geprobeerd te verbinden met mn iPhone... en toen deed hij het nog niet.

Alle netwerken uit de iPhone gehaald... en toen deed hij het weer :)

Benieuwd hoelang het nu werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
mickezzz schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:38:
Thuis hebben wij drie windows laptops en zelf heb ik een MacbookPro. Het idee was om een nieuwe Airport Extreme Base Station te kopen, hier twee aparte usb harddisk op aansluiten voor wireless backup mogelijkheden.

Nu vroeg ik me af:
- of het mogelijk is om zowel een disk als HFS in te delen als AirDisk (voor mijn MBP backups en filesharing) met daarnaast de andere disk in FAT32 in te delen voor de windows machines (backups)?
- of ik de HFS airdisk schijf (of partitie) kan gebruiken om (wireless) TimeMachine backups te maken vanaf mijn MBP? TimeMachine over AirDisks is namelijk niet officieel ondersteund volgens de Apple support website, maar het schijnt bij sommige mensen wel gewoon standaard te lukken, kan iemand dit bevestigen?

Er draait hier al wel een 2.4Ghz 802.11B/G wifi access point, zou beter zijn om deze te laten staan en de AEBS in 5Ghz N only te laten draaien of de AEBS gelijk alles af te laten handelen (duel B/G + N) i.v.m. inteferentie?
Klein schopje...

Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Ik ben ook van plan om de nieuwe AEBS te halen, dus als iemand m'n oude wilt overkopen dm me ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Lau26 op 31-03-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:32:
[...]

hmmmz, vreemd ...

Gister mn airport nog maar eens compleet gereset naar factory default, en toen deed hij het nog niet.
Vandaag nogmaals geprobeerd te verbinden met mn iPhone... en toen deed hij het nog niet.

Alle netwerken uit de iPhone gehaald... en toen deed hij het weer :)

Benieuwd hoelang het nu werkt :D
Je post komt mij als geroepen.

Zit hier met een overbevolkt 2,4Ghz netwerk en verbinding met m'n iMac boven (Extreme in de meterkast beneden) valt steeds even weg. Nu op 5,0Ghz gezet en hij gaat als vanouds zonder ergernissen.

Maar ik mis de verbinding met m'n iPhone best wel en stond op het punt om de nieuwe Extreme te bestellen. Zijn jouw verbindingsproblemen met de iPhone al helemaal opgelost ?

:?

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:50:
[...]

Zit hier met een overbevolkt 2,4Ghz netwerk en verbinding met m'n iMac boven (Extreme in de meterkast beneden) valt steeds even weg. Nu op 5,0Ghz gezet en hij gaat als vanouds zonder ergernissen.

Maar ik mis de verbinding met m'n iPhone best wel en stond op het punt om de nieuwe Extreme te bestellen. Zijn jouw verbindingsproblemen met de iPhone al helemaal opgelost ?

Yups :)
Het komt heel soms wel eens voor dat hij even geen verbinding kan maken ...
maar de oplossing is dan wederom om de iPhone het netwerk te laten vergeten, en daarna werkt het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Vern schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:50:
[...]

In deze situatie bij mij thuis heb ik bijna geen netwerk verbinding de 5GHz valt steeds weg. Ik moet dan over op 2,4GHz.
Wat zijn jouw instellingen voor 5GHz netwerk? Ik heb overigens de nieuwe Airport Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

RD schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:59:
[...]

In deze situatie bij mij thuis heb ik bijna geen netwerk verbinding de 5GHz valt steeds weg. Ik moet dan over op 2,4GHz.
Wat zijn jouw instellingen voor 5GHz netwerk? Ik heb overigens de nieuwe Airport Extreme.
Met de vorige versie van de Extreme en standaard instellingen, tenminste, ik heb nix aangepast. Wat nu wel opvalt is dat bij het weer 'opstarten' (bijvoorbeeld na een nacht sluimeren) er wel volle verbinding is, maar het zeker 20 seconden duurt totdat ik weer kan internetten. Daarna geen problemen, geen wegval van signaal of zoiets. Ben nu dus tevreden.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Kan niemand mijn vragen beantwoorden? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de nieuwe airport extreme binnengekregen.
Wat mij opvalt is dat er bij radiomodus automatisch staat en ik daar niet iets kan veranderen in g of n only.
Er staat automatisch en daar onder a en b.
verder staat het radiokanaal op automatisch. Ik kijk via het airport configuratieprogramma.
Staat het goed zo of moet ik nog iets aanpassen ?
Voorheen kon ik door met de muisknop ingedrukt op het airport symbool in de menubalk de snelheid zien, dat lukt nu niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Dat je alleen de keuze hebt tussen automatisch, a en b hebt is eigenlijk niet zo vreemd. Automatisch is zowel G+N. Als je terug wilt naar b zet hij neem ik aan de 5ghz radio uit. Maar waarom zou je terug willen?
Snelheid bekijken kan door "alt" in te drukken en dan op het wifi icoon te klikken.
Op je andere vragen heb ik geen antwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Maartenvs op 15-04-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenvs schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:36:
Dat je alleen de keuze hebt tussen automatisch, a en b hebt is eigenlijk niet zo vreemd. Automatisch is zowel G+N. Als je terug wilt naar b zet hij neem ik aan de 5ghz radio uit. Maar waarom zou je terug willen?
Snelheid bekijken kan door "alt" in te drukken en dan op het wifi icoon te klikken.
Op je andere vragen heb ik geen antwoord.
Dank je voor het antwoord. De vraag over "automatisch" kwam eigenlijk voort omdat ik drie berichten eerder (RD) zag schrijven dat ie van 5GHZ over moet op 2,4 GHZ als het nodig is. Maar die optie zou ik dus niet kunnen ontdekken ?

Overigens werkt het allemaal prima, ik zou natuurlijk niet terugwillen naar de a of b snelheid.
Mijn verzendsnelheid als ik met de alt toets op het wifi-icoon druk is 216. Is dat een goede waarde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Laatst online: 16-09 14:44
Ik zelf heb grote problemen met het aansluiten van een HD.. Ik heb een in FAT32 geformatteerde harde schijf aangesloten, het Airportprogramma in windows herkent het, Bonjour is ook geïnstalleerd, maar toch wil het niet werken. In Windows zie ik nergens mijn harde schijf staan. Ontzettend vervelend. Het gaat hier om een Apple Airport Extreme van ongeveer een jaar oud. Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen.. Ik vind het zeer kwalijk van Apple dat er in het boekje hierover maar 3 regels tekst staat, en in de uitgebreidere manual op de CD niet veel meer..
Daarnaast herkent dat AirPort-configuratieprogramma de Airport Extreme soms niet eens, en dan moet ik even die van de stroom afhalen alvorens het programma 'm herkent.
Ik heb hier een afbeelding van de configuratie waarmee ik denk dat het zou moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/4139/naamloosehq.png

[ Voor 36% gewijzigd door Tharoy op 25-04-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm ik heb niet zo 123 een oplossing voor jou probleem, maar ik zie wel wat anders in je settings van je airport extreme. je hebt Schijf delen ia wan aan staan is het dan ook de bedoeling dat je de schijf via internet deelt??

Anders zou ik die ff uitvinken als ik jou was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Laatst online: 16-09 14:44
Dat had ik ook even aangevinkt, om te kijken of dat effect had, heb het dus al gauw weer uitgevinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
Extreem domme vraag waarschijnlijk, maar het is mij niet geheel duidelijk.

Kan je met de nieuwe airport Extreme nou gewoon een G en N netwerk gelijktijdig gebruiken zonder dat je N snelheid of bereik er last van heeft dat er nog G apparaten meedraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Tharoy schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:41:
Ik zelf heb grote problemen met het aansluiten van een HD.. Ik heb een in FAT32 geformatteerde harde schijf aangesloten, het Airportprogramma in windows herkent het, Bonjour is ook geïnstalleerd, maar toch wil het niet werken. In Windows zie ik nergens mijn harde schijf staan. Ontzettend vervelend. Het gaat hier om een Apple Airport Extreme van ongeveer een jaar oud. Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen.. Ik vind het zeer kwalijk van Apple dat er in het boekje hierover maar 3 regels tekst staat, en in de uitgebreidere manual op de CD niet veel meer..
Daarnaast herkent dat AirPort-configuratieprogramma de Airport Extreme soms niet eens, en dan moet ik even die van de stroom afhalen alvorens het programma 'm herkent.
Ik heb hier een afbeelding van de configuratie waarmee ik denk dat het zou moeten werken:
[afbeelding]
wat gebeurt er als je via explorer verbinding maakt met het ip van de AE? dus verbinden met \\IP.VAN.AE.HIER
als het goed is moet je dan een gedeelde schijf kunnen zien...
Squallrobbert schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:36:
Extreem domme vraag waarschijnlijk, maar het is mij niet geheel duidelijk.

Kan je met de nieuwe airport Extreme nou gewoon een G en N netwerk gelijktijdig gebruiken zonder dat je N snelheid of bereik er last van heeft dat er nog G apparaten meedraaien?
Staat gewoon op de website hoor:
AirPort Extreme is nu gelijktijdig op de 2,4-GHz en 5-GHz frequentie actief, zodat al je apparaten optimaal functioneren.
meer info: apple over frequency

[ Voor 21% gewijzigd door steffex op 06-05-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Na problemen met mijn nieuw aangeschafte wireless N mini USB sticks (Mvix Nubbin MS-811N) icm met mijn Netgear wireless N setup (verbinding viel constant weg) een airport extreme gehaald. Gelukkig zijn de verbindingsproblemen hiermee verholpen :) Wat ook opvalt is dat ik nu eindelijk een 270mbit connectie heb op mijn macs _/-\o_ . Met mijn netgear kwam ik niet verder dan 130Mbit.

Wel slecht dat de airport bij iedere wijziging (bijv mac adres toevoegen) moet booten....niet echt 2009....verder prima apparaat tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar,

Ik ben van plan om een Airport Extreme Base Station te kopen, nu zit ik wel nog met een vraag die ik nog nergens gesteld/beantwoord heb gezien:

Via mijn huidige Linksys WRT-54GS router heb ik de mogelijkheid om poorten naar een bepaalde PC/Mac te routen. Zo heb ik een FTP-server draaien, in de router wordt daarom poort 21 naar die server doorgestuurd.
Is dit ook met een AEBS mogelijk?

Als dit mogelijk is, dan is mijn keuze eenvoudig :).

Verder heb ik ook gelezen over een combinatie van de linksys WRT-54GS en de AEBS in een WDS. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Cammate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:54:

Via mijn huidige Linksys WRT-54GS router heb ik de mogelijkheid om poorten naar een bepaalde PC/Mac te routen. Zo heb ik een FTP-server draaien, in de router wordt daarom poort 21 naar die server doorgestuurd.
Is dit ook met een AEBS mogelijk?
Ja het is gewoon mogelijk om een port voor een bepaald lokaal ip open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Ja het is gewoon mogelijk om een port voor een bepaald lokaal ip open te zetten.
Bedankt msr911NL voor de snelle reactie.
Had het ook vreemd gevonden als het niet zou gaan, maar ik denk....beter even vragen, dan achteraf teleurstelling.

Groeten,

Cammate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zodadelijk ook de Airport halen, ben het gezeik met m;n linksys helemaal beu

[ Voor 74% gewijzigd door Fietsbel op 09-06-2009 11:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geinstalleerd en wel, ging ontzettend makkelijk zonder rare menu's of andere irritante dingen. Het doet wat het moet doen, top! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De router wordt best warm, ik neem aan dat dit normaal is?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:58:
De router wordt best warm, ik neem aan dat dit normaal is?
Ja warm is normaal, zolang je hand geen pijn doet is er niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Okay, goed om te weten, bedankt :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik ben nog maar nieuw met Mac..
Is het mogelijk een airport extreme aan mijn macbook te hangen (draadloos) en dan op de airport een usb-hub aansluiten met printer, externe hd (voor maken backup en toegang tot files)??

Alvast dank voor eventuele antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:50:
...
Is het mogelijk een airport extreme aan mijn macbook te hangen (draadloos) en dan op de airport een usb-hub aansluiten met printer, externe hd (voor maken backup en toegang tot files)??
...
ik heb zelf geen airport extreme (komt er hopelijk binnenkort), maar volgens apple is de combinatie airport extreme + usb-printer + usb-hdd mogelijk dankzij een usb-hub met voeding

voortaan misschien eerst even een kijkje nemen op de apple site? ;) (http://www.apple.com/nl/a...res/harddrivesharing.html)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment zijn alle pc's hier in huis van Apple : iMac , MBP , MacBook.
Echter erger me ik op het moment aan mijn steeds wegvallende draadloze connectie. Mijn MBP en iMac hebben er last van, maar de MacBook niet.

Nu vraag ik me af: Zal een Airport Extreme hier zorgen voor een betere verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
nog een vraagje over de nieuwe airport extreme,

Als je het netwerk van je airport extreme uitbreid met een airport express, breid die dan ook het gastnetwerk uit? kan je de airport express instellen dat die bijvoorbeeld alleen het gastnetwerk uitbreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:43
Vandaag een Airport Extreme gekocht. Nieuwe versie dus met de twee simultane netwerken en het gastnetwerk. Nu heb ik een iMac met een n-kaart erin, maar ik kan nergens ontdekken hoe ik nu verbonden ben met de Airport Extreme. Kan ik ergens zien of ik via een n- of een g-netwerk ben verbonden?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm klopt het dat de airport base station extreme n s'nachts (als er geen netwerk activiteit is) in een soort van sluimer stand gaat??

Heb dit namelijk op een paar andere forums voor bij horen komen.
Is dit ook echt zo of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Sluuz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:54:
Vandaag een Airport Extreme gekocht. Nieuwe versie dus met de twee simultane netwerken en het gastnetwerk. Nu heb ik een iMac met een n-kaart erin, maar ik kan nergens ontdekken hoe ik nu verbonden ben met de Airport Extreme. Kan ik ergens zien of ik via een n- of een g-netwerk ben verbonden?
Als je het airport tekentje bovenin de blak aanklikt terwijl je de alt toets ingedrukt houdt krijg je wat informatie te zien over je verbinding. Onder andere de verzendsnelheid. Volgens mij zou die ergens rond de 500 moeten staan als je op n zit.

Dat ligt natuurlijk ook aan je afstand en dergelijke, maar als hij op 54 staat, dan zit je waarschijnlijk op G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:04:
mm klopt het dat de airport base station extreme n s'nachts (als er geen netwerk activiteit is) in een soort van sluimer stand gaat??

Heb dit namelijk op een paar andere forums voor bij horen komen.
Is dit ook echt zo of niet??
heb ik zelf nog niet meegemaakt (met een time capsule). hoe manifesteert zich dat bij jou dan?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja heb er zelf ook nog niks van gemerkt, maar las het op een forum

zijn er mensen die een Aiport extreme (2009) hebben en een linksys accespoint willen gebruiken als repeater?
Ik heb namelijk een wap54g en krijg hem niet aan de praat als repeater voor mij airport extreme.

Iemand tips??

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week UPC Fiber Power 90, maar hij komt met mijn router ertussen niet boven de 63mb uit.
Rechtstreeks op het modem haal ik bijna continue rond de 87mb.

Iemand een idee hoe dit kan ?
Airport Extreme moet het aankunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens de nieuwste versie van de Airport Extreme, en ik heb er ook nog de nieuwste Airport Express bijhangen om het signaal te versterken. Ik heb ook gewoon volle bak bereik.
Maakt ook niet uit of ik 100 meter van mn router vandaan ben, of 1 meter. Nooit boven de 63,5mb.
Beetje zonde van het 90mb abbo, dan kan ik beter terug naar 60mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Signaal versterken is foute boel. Als je een draadloos netwerk ook draadloos uitbreidt halveert de snelheid als je via dat tweede access point op het netwerk gaat. Je zal het ook wel getest hebben op het moment dat je op de Airport Extreme zat, maar dit even ter aanvulling dat een tweede accesspoint je snelheid niet zal verbeteren (wel je ontvangst natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:58:
Signaal versterken is foute boel. Als je een draadloos netwerk ook draadloos uitbreidt halveert de snelheid als je via dat tweede access point op het netwerk gaat. Je zal het ook wel getest hebben op het moment dat je op de Airport Extreme zat, maar dit even ter aanvulling dat een tweede accesspoint je snelheid niet zal verbeteren (wel je ontvangst natuurlijk ;))
Zonder de Express is het nog steeds niet boven de 63mb te krijgen.
Dus dat zal de oorzaak niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:51:
Ik heb sinds deze week UPC Fiber Power 90, maar hij komt met mijn router ertussen niet boven de 63mb uit.
Rechtstreeks op het modem haal ik bijna continue rond de 87mb.

Iemand een idee hoe dit kan ?
Airport Extreme moet het aankunnen lijkt mij.
Waarschijnlijk is de CPU van je Airport de bottleneck hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Op welke mode draait je Airport Express eigenlijk? 2.4 GHz of dual (dat ook 5 GHz actief is)? Je kunt ook kijken hoe snel je huidige verbinding met de Airport is door Option (Alt) ingedrukt te houden terwijl je op het Airport symbool klikt. Als daar dan bijvoorbeeld 130 staat is dat 130 Mbit, maar WLAN staat er nogal bekend om (in elk geval bij het oude 54 Mbit) dat je slechts de helft van die snelheid daadwerkelijk eruit haalt. Dus dat zou ook de 63 Mbit kunnen verklaren. Als je via 5 GHz verbindt moet je overigens 300 Mbit kunnen halen als je dichtbij de Airport zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:08:
Op welke mode draait je Airport Express eigenlijk? 2.4 GHz of dual (dat ook 5 GHz actief is)? Je kunt ook kijken hoe snel je huidige verbinding met de Airport is door Option (Alt) ingedrukt te houden terwijl je op het Airport symbool klikt. Als daar dan bijvoorbeeld 130 staat is dat 130 Mbit, maar WLAN staat er nogal bekend om (in elk geval bij het oude 54 Mbit) dat je slechts de helft van die snelheid daadwerkelijk eruit haalt. Dus dat zou ook de 63 Mbit kunnen verklaren. Als je via 5 GHz verbindt moet je overigens 300 Mbit kunnen halen als je dichtbij de Airport zit.
Verzendsnelheid : 122 staat er.
Hij draait op dual, maar ik heb verbinding via het 5Ghz netwerk.
Theoretisch zou het dus gewoon volle bak moeten werken. Ik zit nog geen 5 meter van mijn Airport af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:49:
Werkt de Airport Express uberhaupt in dual mode? Voor zover ik weet ondersteunt ie voorlopig alleen 2.4Ghz _of_ 5GHz.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:53:
[...]

Werkt de Airport Express uberhaupt in dual mode? Voor zover ik weet ondersteunt ie voorlopig alleen 2.4Ghz _of_ 5GHz.
Dual Mode werkt gewoon prima hoor.
Hij maakt 2 netwerken aan, de 2,4Ghz en de 5Ghz, en dan kan je zelf kiezen met welke je verbinding maakt.
Ik zit altijd op de 5Ghz, en mijn Express staat ook ingesteld om de 5Ghz te verlengen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:06:
[...]

Dual Mode werkt gewoon prima hoor.
Hij maakt 2 netwerken aan, de 2,4Ghz en de 5Ghz, en dan kan je zelf kiezen met welke je verbinding maakt.
Ik zit altijd op de 5Ghz, en mijn Express staat ook ingesteld om de 5Ghz te verlengen zeg maar.
Wat is dan eignelijk de snelheid van je netwerk op 5Ghz als je met je verlengde express verbinding maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kan aan mij liggen, maar ik vind het bereik niet echt geweldig. Heb verschillende routers gehad (als AP, en de AE is nu ook weer geconfigureerd als AP only), en het is zeker niet de slechtste, maar heb wel beter gezien. Als ik dual mode uitschakel dan gaat het bereik wel drastisch omhoog, maar zelfs dan is het minder dan bijvoorbeeld een WRT54GL. Meer mensen met deze ervaring? Ook de snelhede vind ik niet om over naar huis te schrijven. Alles op G-mode overigens, N gebruik ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:49:
[...]

Verzendsnelheid : 122 staat er.
Theoretisch zou het dus gewoon volle bak moeten werken. Ik zit nog geen 5 meter van mijn Airport af.
Als er staat 122 dan kun je dat dus door 2 delen, je haalt namelijk nooit de snelheid van je verbinding. En zo kom je dan wel op die 63 uit ongeveer. Overigens zou je op 5 GHz 300 moeten kunnen halen zoals ik al zei, maar het kan zijn dat je handmatig moet aanzetten dat de AE dan wide channels gebruikt, of hoe Apple dat dan ook noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:42
Weet iemand toevallig hoe de Airport Extreme het doet met 1080p mkv's? Ik ben van plan een 2 TB schijf aan de Airport Extreme te hangen en dan vanaf een MacBook (2.0 GHz) en Mac Mini (2.0 GHz) films af te spelen.
De mkv's zijn max. 8 GB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Wouterheadam5 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:52:
Weet iemand toevallig hoe de Airport Extreme het doet met 1080p mkv's? Ik ben van plan een 2 TB schijf aan de Airport Extreme te hangen en dan vanaf een MacBook (2.0 GHz) en Mac Mini (2.0 GHz) films af te spelen.
De mkv's zijn max. 8 GB groot.
Start vaak een mkv'tje vanaf mijn AE naar een (in mijn geval) MSI GX700 EE laptop. Loopt altijd heerlijk soepel. Uiteraard is dit wel over draft-N en niet G.

1280x720 was tot nu toe het maximale wat ik gedraaid heb via mkv. Maar download ff een sampletje van 1080p materiaal in een mkv container. Ik edit mijn bericht in een paar minuten.

Edit:
Heb net een drietal 1080p mkv samples gedraaid van films en dit gaat soepel. Als je op een random plek op de tijdbalk van de film klikt dan duurt het ongeveer 1 seconde voordat de film verder gaat. Maar ik vind dit te verwaarlozen. Het started van een filmpje gebeurd net zo snel als of hij gewoon bij je op je computer staat. Geen probleem dus.
Heb wel een HFS+ partitie op de schijf en geen FAT32. Dus over prestaties op een FAT32 schijf durf ik niks te zeggen. Dit gaat gewoon via het SMB protocol vanaf de AE in ieder geval.

[ Voor 27% gewijzigd door LogiForce op 17-07-2009 23:14 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
UltraSub schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:49:
Kan aan mij liggen, maar ik vind het bereik niet echt geweldig.
Mwogh, ik ben recent van een drie jaar oude Express naar een nagelnieuwe Extreme gegaan en ik ben erg blij over het ontvangst. Op zolder heb ik gewoon vol ontvangst en, hoewel de snelheid zeker inzakt, gaat het alsnog als een tierelier. De AExtr staat in dit geval een meter of tien lager, in de woonkamer, met twee betonnen vloeren er tussen.

[ Voor 11% gewijzigd door Liegebeest op 18-07-2009 11:30 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Vraag: ik heb 2 Mac's met een b/g kaart. Daarnaast heb ik Airport Express (oude versie; b/g) voor muziek streamen (iTunes). Stel, ik koop vandaag een computer met een n-kaartje.
Als ik nu de nieuwe dual-band versie van de Airport Extreme koop, kan ik dan vanaf de computer met die n-kaart draadloos muziek streamen naar die b/g Express? Of gaat dat alleen als die computer op de b/g variant blijft?

[ Voor 7% gewijzigd door autoreverse op 18-07-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

autoreverse schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:26:
Vraag: ik heb 2 Mac's met een b/g kaart. Daarnaast heb ik Airport Express (oude versie; b/g) voor muziek streamen (iTunes). Stel, ik koop vandaag een computer met een n-kaartje.
Als ik nu de nieuwe dual-band versie van de Airport Extreme koop, kan ik dan vanaf de computer met die n-kaart draadloos muziek streamen naar die b/g Express? Of gaat dat alleen als die computer op de b/g variant blijft?
Nee, je kan gewoon streamen van N naar het G netwerk. Dit is geen probleem. Uiteraard blijft G de zwakste schakel en zul je met 1 computer dus niet zoveel snelheids verschil merken. Hooguit dat de verbinding wat stabieler is kwa piek snelheden omdat er minder merkbare correcties worden toegepast op je N netwerk. Deze zit namelijk niet op zijn piek snelheid. ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
cailin_coilleach schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:30:
[...]

Mwogh, ik ben recent van een drie jaar oude Express naar een nagelnieuwe Extreme gegaan en ik ben erg blij over het ontvangst. Op zolder heb ik gewoon vol ontvangst en, hoewel de snelheid zeker inzakt, gaat het alsnog als een tierelier. De AExtr staat in dit geval een meter of tien lager, in de woonkamer, met twee betonnen vloeren er tussen.
Hmm.. Op zolder een WRT54GL gehad. Beneden in de woonkamer (dus 2 betonnen vloeren van 30 dik en een hoop staal er tussen), nog redelijke ontvangst. AExtr boven op zolder op zelfde lokatie, beneden nergens signaal. Heb nu maar een gat geboord van de slaapkamer naar de switch op zolder (had daar geen netwerk), en de AE in de slaapkamerkast gemikt, nu wel overal signaal. Maar had me er dus wel wat meer van voor gesteld eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:42
LogiForce, bedankt voor de test!
Ik zal ook een HFS+ disk gaan gebruiken, dus prima.

Eerst maar eens op vakantie, als ik terug ben ga ik wel zo'n ding aanschaffen!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.