Ik zou er niet eens aan durven beginnen.Chapeau da gijda kunt.Crashcat schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:26:
assembly guide E90
-edit ik weet niet hoe, maar ik had bij het demonteren de binnenscherm voorzichtig met rust gelaten en nu komt de volledige backlight niet meer erop. Het is heel gedimd nl.
Zal ik een nieuwe scherm bestellen of de telefoon laten opsturen om het na te laten kijken zonder repareren. Weet iemand hoeveel het kost om je telefoon na te laten kijken?
Het is echt heel makkelijk.Ik was er zelf verbaasd erover, want ik dacht dat je snelVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:48:
[...]
Ik zou er niet eens aan durven beginnen.Chapeau da gijda kunt.
dingen kon breken of kapot maken. Maar dat was niet het geval.
Binnen 5 minuten heb ik de telefoon zonder schade uit elkaar gehaald.
Als het goed is zit er een simlock op.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:08:
Weet iemand of de E90 van VF simlockvrij is?
Ik heb mijn telefoon vorig jaar december bij belcompany gekocht met VF abonnement. Geen simlock.
Zo lang er geen vf logo's op het toestel zitten dan is het 99% zeker dat het geen simlock heeft.
Jamesbond007uk
iemand meer info hierover? http://www.nieuwemobiel.n...touchscreen-opvolger.html
Weet iemand het verschil tussen een E90 - 1, E90- 2 en E90- 3 ??
Ik wil er een aanschaffen, en de winkel heeft een E90 -1 staan.
Is dit een heel oude versie dan ofzo ??
Edit: Ik heb even de softwareversie mogen zien die standaard op het toestel aanwezig is, en deze is van 04-2008.
Zijn hier problemen mee bekend? En met het toestel zelf?
Ik las ergens dat hij afdrukken achterlaat van de toetsen op de grote display...
Productiedatum heb ik geen idee van. Hoe achterhaal je deze?
Ik neem wel aan dat hij na 04-2008 is geproduceerd, gezien de datum van de RA 6-software
Ik wil er een aanschaffen, en de winkel heeft een E90 -1 staan.
Is dit een heel oude versie dan ofzo ??
Edit: Ik heb even de softwareversie mogen zien die standaard op het toestel aanwezig is, en deze is van 04-2008.
Zijn hier problemen mee bekend? En met het toestel zelf?
Ik las ergens dat hij afdrukken achterlaat van de toetsen op de grote display...
Productiedatum heb ik geen idee van. Hoe achterhaal je deze?
Ik neem wel aan dat hij na 04-2008 is geproduceerd, gezien de datum van de RA 6-software
[ Voor 54% gewijzigd door freddyathlon op 07-10-2008 14:06 . Reden: zie boven ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Dat is natuurlijk wat anders, ik had het over de VF winkelsgertitombo schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:58:
[...]
Ik heb mijn telefoon vorig jaar december bij belcompany gekocht met VF abonnement. Geen simlock.
Zo lang er geen vf logo's op het toestel zitten dan is het 99% zeker dat het geen simlock heeft.
Interessant. Het is te hopen dat een groot touchscreen zoals nu aan de binnenkant zit, of anders naar binnen gedraaid kan worden, opdat je het toestel zonder screenprotector in je broek of jas kunt stoppen.Kezand schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:29:
iemand meer info hierover? http://www.nieuwemobiel.n...touchscreen-opvolger.html
Bij mij weten zijn deze ook niet gelocked bij vodafone winkels. Als ik jou was zal ik bij een vf winkel binnen lopen en na vragen.B0MBACI schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:19:
[...]
Dat is natuurlijk wat anders, ik had het over de VF winkels
Jamesbond007uk
Ik werk bij VFgertitombo schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:25:
[...]
Bij mij weten zijn deze ook niet gelocked bij vodafone winkels. Als ik jou was zal ik bij een vf winkel binnen lopen en na vragen.
Kan iemand me vertellen of ik met de E90 de problemen nu nog tegenkom met toetsenbord wat het binnenscherm raakt? Is dat al opgelost?
Productiedatum van deze die ik op het oog heb is Mei - 2008 met sw-versie 210.34.75 / 12-04-2008
Productiedatum van deze die ik op het oog heb is Mei - 2008 met sw-versie 210.34.75 / 12-04-2008
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Als die een platte toetsenboord heeft dan heb je geen problemen met krassen op scherm.freddyathlon schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:14:
Kan iemand me vertellen of ik met de E90 de problemen nu nog tegenkom met toetsenbord wat het binnenscherm raakt? Is dat al opgelost?
offtopic:
Deze post zal ik meerdere topics plaatsen om dat ik mijn zelf aan het orienteren ben en alleen de onderste vragen specifiek wil weten.
Deze post zal ik meerdere topics plaatsen om dat ik mijn zelf aan het orienteren ben en alleen de onderste vragen specifiek wil weten.
Ik heb nu een HTC diamond en de batterij duur valt echt heel erg tegen dat ik overweeg hem te verkopen en weer nokia te nemen.
(voorbeeld, gister om 09.00 uit de lader en 2 uur streaming radio geluisterd (voetbal) en 1x mail gecheckt en 5 smsjes en om 00.15 was die leeg, waardeloos)
Hoelang gaat de batterij van dit toestel mee bij
2 uur internetten per dag (umts+)
bt altijd aan.
10x pd mail checken (je moet wat onder de les)
10 min bellen
25 smsjes

Kan iemand daar een indicatie van geven ?
Als dat 2 uur internetten inhoud 2 uur constant een actieve dataverbinding zal deze telefoon ook niet zo veel langer mee gaan, misschien wel korter..wd200 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:52:
offtopic:
Ik heb nu een HTC diamond en de batterij duur valt echt heel erg tegen dat ik overweeg hem te verkopen en weer nokia te nemen.
(voorbeeld, gister om 09.00 uit de lader en 2 uur streaming radio geluisterd (voetbal) en 1x mail gecheckt en 5 smsjes en om 00.15 was die leeg, waardeloos)
Hoelang gaat de batterij van dit toestel mee bij
2 uur internetten per dag (umts+)
bt altijd aan.
10x pd mail checken (je moet wat onder de les)
10 min bellen
25 smsjes![]()
Kan iemand daar een indicatie van geven ?
Maarja, dat heb je nou eenmaal met smartphones, accu gaat niet lang mee..
Mag ik jou de Samsung E300 aanraden?
er is een nieuwe firmware. Voor de zekerheid eerst ff hard format (*#7370#) dan updaten en weer hard format. Werkt als een zonnetje en t switchen tussen binnen en buitenkant gaat stukken sneller! Wifi bereik is ook vooruit gegaan!
Sinds dag 1 van nieuwe firmware gebruik ik het ook. Het is zeker een stuk sneller. Sommige sub menu keuzes zijn verplaatst.tijmeng schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:34:
er is een nieuwe firmware. Voor de zekerheid eerst ff hard format (*#7370#) dan updaten en weer hard format. Werkt als een zonnetje en t switchen tussen binnen en buitenkant gaat stukken sneller! Wifi bereik is ook vooruit gegaan!
Jamesbond007uk
LET OP!! Bij het upgraden naar de nieuwe Firmware gaat Blackberry Connect verloren
... De huidige versie werkt niet met de nieuwe firmware, en hoogst waarschijnlijk wordt er ook geen nieuwe versie uitgebracht. Nokia heeft de support voor Blackberry op haar toestellen gecancelled...
Omdat je niet kunt downgraden (althans niet gehoord dat dat mogelijk is) is na upgraden je telefoon (als blackberry) compleet waardeloos...
Omdat je niet kunt downgraden (althans niet gehoord dat dat mogelijk is) is na upgraden je telefoon (als blackberry) compleet waardeloos...
Downgraden is geen enkel probleem, kan in een service point gedaan worden.jelleeelco schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:17:
LET OP!! Bij het upgraden naar de nieuwe Firmware gaat Blackberry Connect verloren... De huidige versie werkt niet met de nieuwe firmware, en hoogst waarschijnlijk wordt er ook geen nieuwe versie uitgebracht. Nokia heeft de support voor Blackberry op haar toestellen gecancelled...
De Software om Blackberry connect op je Nokia te plaatsen kan je via volgende link terug vinden:
http://www.businesssoftwa.../blackberry_downloads.php
Zelfs voor de laatste firmware-versie van enkele dagen geleden (300.34.84) is er al aangepaste software (staat erop van vandaag)
Verwijderd
Hmmmmz....
Ik heb deze update gepoogd op de telefoon te zetten. Het updaten is niet geslaagd bij de eerste poging. Keurig netjes werd er niet vermeld wat de foutcode of zo zou kunnen zijn.
Bij latere pogingen krijg ik de melding "Unable to retrieve phone information".
Gelukkig staat alles er nog wel, en alles werkt ook nog. Maar anderen kunnen wellicht deze versie even overslaan?
Of is er een truc om het alsnog te doen? Moet ik een hardformat doen, met het risico dat ik niet meer bij mijn telefoon kan met de computer?
Ik heb deze update gepoogd op de telefoon te zetten. Het updaten is niet geslaagd bij de eerste poging. Keurig netjes werd er niet vermeld wat de foutcode of zo zou kunnen zijn.
Bij latere pogingen krijg ik de melding "Unable to retrieve phone information".
Gelukkig staat alles er nog wel, en alles werkt ook nog. Maar anderen kunnen wellicht deze versie even overslaan?
Of is er een truc om het alsnog te doen? Moet ik een hardformat doen, met het risico dat ik niet meer bij mijn telefoon kan met de computer?
Bedankt! Ik had het inmiddels ook al gevonden, maar de geruchten op all-about symbian en dergelijke fora waren zeer negatief over een nieuwe blackberry versie. Gelukkig laat Nokia ons niet in de steek!
Over dat downgraden: dat wist ik niet; volgens Nokia.nl is het niet mogelijk. Bij welk service punt kan dit? Den Haag geeft aan dat het niet kan...
Over dat downgraden: dat wist ik niet; volgens Nokia.nl is het niet mogelijk. Bij welk service punt kan dit? Den Haag geeft aan dat het niet kan...
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 12:07 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
Ik heb de nieuwe firmware geinstaleerd en kan sindsdien GMAIL niet meer gebruiken. Ik krijg een foutmelding java.lang.illegalState Exeption. hebben meer mensen hier last van en is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?
zijn er naast Rene nog andere die 300.34.84 al geïnstalleerd hebben en problemen hebben ondervonden ?
BarryMel
Ze zouden zichzelf natuurlijk enorm in de voet schieten als ze bij hét toptoestel in hun zakelijke segment die ondersteuning plotseling zouden laten vallen. Ik weet niet of ze ooit officieel hebben aangegeven Blackberry te blijven ondersteunen, maar zelfs als dat niet het geval is zullen zakelijke klanten weglopen als het toestel voor hun opeens niet meer bruikbaar is. Dan stappen ze niet over op een andere Nokia.jelleeelco schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:01:
Bedankt! Ik had het inmiddels ook al gevonden, maar de geruchten op all-about symbian en dergelijke fora waren zeer negatief over een nieuwe blackberry versie. Gelukkig laat Nokia ons niet in de steek!
Ik heb hier http://discussions.europe...=swupdate&thread.id=39974 inmiddels een oplossing voor het Gmail probleem gevonden en Gmail werkt weer maar wel met een oudere versie.René van Gaalen schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:01:
Ik heb de nieuwe firmware geinstaleerd en kan sindsdien GMAIL niet meer gebruiken. Ik krijg een foutmelding java.lang.illegalState Exeption. hebben meer mensen hier last van en is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?
Klopt, downgraden is niet mogelijk.jelleeelco schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:01:
Service points kunnen wel apparatuur daarvoor bestellen, maar bijna geen enkele doet dat. Opsturen naar Nokia zelf lijkt me dan eigenlijk de enigste oplossing.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Het downgraden is geen enkel probleem voor een Service Point, er moet GEEN apparatuur besteld worden om een toestel te downgraden. (ben zelf verantwoordelijk voor een Nokia Service Point, informatie klopt 100%)Ginz schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:09:
[...]
Klopt, downgraden is niet mogelijk.
Service points kunnen wel apparatuur daarvoor bestellen, maar bijna geen enkele doet dat. Opsturen naar Nokia zelf lijkt me dan eigenlijk de enigste oplossing.
Het enige die moet gedaan worden is de "laatste" firmware van de PC te halen en terug een oudere versie op te plaatsen.
Dit kunnen ze in elk Service Point als ze een beetje de moeite doen, en dat zou toch geen probleem mogen zijn als je als klant tenminste kan aanduiden dat je met de laatste firmware een probleem hebt.
Hallo, al een tijd ben ik in het bezit van mijn Nokia E90 en ik ben meer dan tevreden. Enkel zijn er een aantal dingen waar ik op dit moment nog steeds niet uit kom:
Alvast bedankt!
- In de contactlijst kan je groepen aanmaken, kunnen deze ook mee gesynchroniseerd worden?
- Agenda functie in de nieuwste software update (300.34.84) synct categorieën mee, kan deze ook de bijbehorende kleuren mee syncen.
- Levert het problemen op als ik mijn E90 met meerdere PC (Desktop en Laptop) ga synchroniseren, of krijg ik dan op 1 van de PC minder gegevens? Of andere problemen?
Alvast bedankt!
Heb de nieuwe firmware geinstalleerd. Wat er EINDELIJK weer werkt is de functie oproepenlijst in de koppeling met mijn bluetooth carkit van de Citroen C4 Picasso. Daar kan ik nu dus de laatste gesprekken opvragen, en daar uit kiezen. Handig omdat je 9 van de 10 keer toch dezelfde mensen belt. Hij heeft nu ook dat contact-sync tooltje niet meer nodig om de contacts in de auto te krijgen. Hulde
Synchroniseren met parrot werkt nu ook zonder dat tooltje. Echter, ik krijg alle namen + tel nummer achter elkaar in plaats van 1 contact en daarin de verschillende nummers (mobiel, huis, werk etc).
met het programmaatje kon ik tenminste per contact bekijken; nu werkt het hetzelfde als windows mobile! Heeft iemand een idee waar je dat kan instellen, zodat hij per contact verstuurd en niet per nummer?
met het programmaatje kon ik tenminste per contact bekijken; nu werkt het hetzelfde als windows mobile! Heeft iemand een idee waar je dat kan instellen, zodat hij per contact verstuurd en niet per nummer?
Verwijderd
[quote][b][message=30921580,noline]hwmook
• Agenda functie in de nieuwste software update (300.34.84) synct categorieën mee, kan deze ook de bijbehorende kleuren mee syncen.
>> Ik ben heel tevreden gebruiken van HandCalender in mijn E90
• Levert het problemen op als ik mijn E90 met meerdere PC (Desktop en Laptop) ga synchroniseren, of krijg ik dan op 1 van de PC minder gegevens? Of andere problemen?
>>> Helemaal niet, ik sync in 3 verschillende computers
[/list]
• Agenda functie in de nieuwste software update (300.34.84) synct categorieën mee, kan deze ook de bijbehorende kleuren mee syncen.
>> Ik ben heel tevreden gebruiken van HandCalender in mijn E90
• Levert het problemen op als ik mijn E90 met meerdere PC (Desktop en Laptop) ga synchroniseren, of krijg ik dan op 1 van de PC minder gegevens? Of andere problemen?
>>> Helemaal niet, ik sync in 3 verschillende computers
[/list]
Ja wil het programma ook al een tijd gaan gebruiken heb de Demo al op de telefoon gehad, enkel een probleem heb geen creditcard dus kan het niet aanschaffen. Weet iemand of er ook een manier is om via Ideal HandyCalander aan te schaffen of iets dergelijk?
Voor degene met een unlocked nokia. Niet upgraden naar de nieuwe firmware.
Verwijderd
omdat.....?Crashcat schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:52:
Voor degene met een unlocked nokia. Niet upgraden naar de nieuwe firmware.
Hmm, ja. Ik weet niet tot hoever ik dit mag bespreken.
Maar als je E90 gehacked is en je gooit de nieuwe firmware overheen, dan kan je geen signing programma's meer draaien.
De nieuwe firmware heeft Symbian weer afgesloten, met uitzondering van de N95 geloof ik.
Deze info staat op Symbianism blogspot.
ik heb de nieuwste firmware afgelopen weekend ook op mijn e90 gezet en nu werkt de GPS veeeeeel sneller.
Een fix krijg ik nu binnen 10 seconden waar dit eerder nog vaak langer dan een minuut duurde of ik kreeg helemaal geen fix.
Ook merk ik dat de overige functies veel sneller reageren. Ik heb een paar maanden geleden een Sandisk 8gb kaartje erin gedrukt en daarna werkten sommige functies een stuk trager, maar dat is nu blijkbaar verholpen.
Voor de mensen die de nieuwe versie er nog op willen zetten: Vergeet niet je instellingen en contactpersonen op te slaan op je geheugenkaart of pc, want anders ben je alles kwijt! Het is mij gelukkig nog niet overkomen maar ik heb dit al wel bij iemand zien gebeuren. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 nietwaar?!
Ook merk ik dat de overige functies veel sneller reageren. Ik heb een paar maanden geleden een Sandisk 8gb kaartje erin gedrukt en daarna werkten sommige functies een stuk trager, maar dat is nu blijkbaar verholpen.
Voor de mensen die de nieuwe versie er nog op willen zetten: Vergeet niet je instellingen en contactpersonen op te slaan op je geheugenkaart of pc, want anders ben je alles kwijt! Het is mij gelukkig nog niet overkomen maar ik heb dit al wel bij iemand zien gebeuren. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 nietwaar?!
Verwijderd
vanmiddag vol enthousiasme naar Smartphoneshop in Rotterdam om een E90 te kopen, krijg ik te horen dat ze uit de produktie zijn gehaald...........
Verwijderd
NU AL ???????????????????Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:54:
vanmiddag vol enthousiasme naar Smartphoneshop in Rotterdam om een E90 te kopen, krijg ik te horen dat ze uit de produktie zijn gehaald...........
Verwijderd
precies diezelfde vraag stelde ik ook, maar geen antwoord. onbekend. Dan morgen maar naar Phoneshop in Den Haag, kijken wat die nog hebbenVerwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:00:
[...]
NU AL ???????????????????En wat komt er in de plaats ???
Verwijderd
hij is weer terug, alleen nog maar in het zwart verkrijgbaar. Misschien was dat de reden.
Verwijderd
Knopje aan rechterzijde van de E90, is dat enkel om een contact te bellen via spraakgestuurd ?
Hoe voeg je eenvoudig aan een contact zo'n spraakherkenning toe ?
Wordt dat knopje voor nog wat anders gebruikt ?
Tnx
Tnx
Knopje inhouden is spraakherkenning, 1 keer drukken is dictafoon. Verder kun je niks met dit knopje.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:08:
Knopje aan rechterzijde van de E90, is dat enkel om een contact te bellen via spraakgestuurd ?
Tnx
spraakherkenning werkt voor al je contacten zonder gedoe en ook voor enkele applicaties
Weet iemand misschien het volgende:
Ik heb een nieuwe E90 gekregen omdat mijn oude kwijt is geraakt bij het Nokia care point. Toen ik gisteren de Nokia Maps software opstarte, kreeg ik de melding dat ik er 1 year Benelux+ licentie was gedownload.
Krijg je deze tegenwoordig er gratis bij?
Ik heb een nieuwe E90 gekregen omdat mijn oude kwijt is geraakt bij het Nokia care point. Toen ik gisteren de Nokia Maps software opstarte, kreeg ik de melding dat ik er 1 year Benelux+ licentie was gedownload.
ja, normaal staat die op het meegeleverde 2GB geheugenkaartjevanpolen schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:17:
Weet iemand misschien het volgende:
Verwijderd
Is de handcalender de standaard caleder of kun je hier nog verschillende versies van verkrijgen?
Welke zijn dat dan
is daar ervaring mee opgedaan?
Welke zijn dat dan
Verwijderd
Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd. Ik moest echter wel mijn instellingen terug zetten o.a. voor het mailverkeer. Ik heb 4 gb geheugenkaartje. GPS lijkt inderdaad wat sneller te werken. Ik kan echter geen route opgeven. Klopt dit als je geen extra's hebt gedouwnload.
Ok, da's toch mooi meegenomen! Bedankt.danda schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:15:
[...]
ja, normaal staat die op het meegeleverde 2GB geheugenkaartje
Door het opnieuw te installeren?Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:31:
Een probleem heb ik wel; het schaak spelletje dat ik op mijn geheugenkaart heb geplaatst doet het niet meer, evenals andere programma's.
Hoe krijg ik dit weer terug???
Sorry maar dit zijn klantenservicevragen...
Verwijderd
Ik heb Handycalender gedownload omdat je daar een beter weekoverzicht heeft. Ik was dat gewend bij mijn vorige communicator 9210 en ontbrak standaard op de E90.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:19:
Is de handcalender de standaard caleder of kun je hier nog verschillende versies van verkrijgen?
Welke zijn dat dan
=> Weet jij hoe men een voice toevoegt aan een contact zodat men daarna gewoon door de knop aan rechterzijde via stemherkenning (inspreken van het contactnaam) onmiddellijk het contacttelnr vormt
?
Ik probeer nu al ongeveer de software te updaten op m'n E90. Elke keer zegt hij dat ik m'n batterij er uit moet halen en weer er in moet doen zodat ik verder kan met updaten. Maar telkens vraagt hij dit opnieuw.
Ik heb hier nog niemand gevonden met dit probleem, maar kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe of wat ik anders moet doen?
Alvast bedankt.
Ik heb hier nog niemand gevonden met dit probleem, maar kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe of wat ik anders moet doen?
Alvast bedankt.
Had je het gehacked? Anders moet je een paar keer harde reset uitvoeren tot die het wel pakt.Wicked!Fricked! schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:49:
Ik probeer nu al ongeveer de software te updaten op m'n E90. Elke keer zegt hij dat ik m'n batterij er uit moet halen en weer er in moet doen zodat ik verder kan met updaten. Maar telkens vraagt hij dit opnieuw.
Alvast bedankt.
Nee hij is niet SIMlock vrij gemaakt. Misschien is hij dat standaard, maar dat heb ik niet gechecked. Ik wil gewoon updaten met de Nokia Software Updater. Maar het lukt me niet. Terwijl het toch een erg simpele handeling zou moeten zijn lijkt me. Ik heb nog niet eerder een firmware update gedaan.Crashcat schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:14:
[...]
Had je het gehacked? Anders moet je een paar keer harde reset uitvoeren tot die het wel pakt.
En hoe werkt een harde reset dan? Of kan ik dat hier ergens terugvinden? Of kan het zijn dat er misschien tussenstappen gedaan moeten worden aangezien ik nog nooit geupdate heb? Lijkt me sterk.....
Bedankt alvast voor diegene die me kan helpen.
[ Voor 34% gewijzigd door Wicked!Fricked! op 06-11-2008 10:18 ]
Ik heb het opgelost. Eerst gebruikte ik de engelstalige updater. Deze werkte niet. Met de NL updater werkte het perfect.Wicked!Fricked! schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:10:
[...]
Nee hij is niet SIMlock vrij gemaakt. Misschien is hij dat standaard, maar dat heb ik niet gechecked. Ik wil gewoon updaten met de Nokia Software Updater. Maar het lukt me niet. Terwijl het toch een erg simpele handeling zou moeten zijn lijkt me. Ik heb nog niet eerder een firmware update gedaan.
En hoe werkt een harde reset dan? Of kan ik dat hier ergens terugvinden? Of kan het zijn dat er misschien tussenstappen gedaan moeten worden aangezien ik nog nooit geupdate heb? Lijkt me sterk.....
Bedankt alvast voor diegene die me kan helpen.
Verwijderd
En ? Wat zijn de bevindingen na de update ? Veel verschil te merken ? Ik zou ook wel eens een (eerste) update willen doen maar ben gewoon hemelsbang na de update bepaalde zaken niet meer aan de praat te krijgen en bepaalde zaken niet meer te kunnen back-up-penWicked!Fricked! schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:34:
[...]
Ik heb het opgelost. Eerst gebruikte ik de engelstalige updater. Deze werkte niet. Met de NL updater werkte het perfect.
Zijn er trouwens tweakers die de E90 los hebben gekocht? Ik heb een sim-only abbo maar de prijs voor een losse E90 is wel vrij hoog...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Ik heb hem los gekocht, omdat ik een langlopende sim-only abo heb.BigEagle schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:50:
Zijn er trouwens tweakers die de E90 los hebben gekocht? Ik heb een sim-only abbo maar de prijs voor een losse E90 is wel vrij hoog...
De prijs is tegenwoordig vergelijkbaar met alle huidige smartphones. Een internet abonnement is bij een sim-only echt een pre! Hoewel hij ruim een jaar geleden geintroduceerd is kan hij zich goed meten met de beste smartphones. Ik heb bij aankoop wel rekening gehouden dat het een vrij fors en zwaar ding is, maar het is dan ook een echte "mannen" telefoon, vooral in de kleur zwart en het is gewoon in gebruik een zakelijk toestel, tenminste niet zo'n modegadget. Heb er nu zoveel informatie ingepropt dat ik eigenlijk niet meer zonder dat ding kan en zelfs in de meeste gevallen mijn notebook vervangt (bijvoorbeeld om iets snel op internet op te zoeken of PDF files te bestuderen, omdat hij veel sneller opstart dan een notebook) Tuurlijk, je kan smartphones wel kleiner kopen maar dat gaat altijd ten koste van het gebruikersgemak. Ik vind de nokia e90 perfect van formaat tenminste niet te klein, precies goed om lekker te kunnen gebruiken! Maar dit is mijn mening, probeer ze allemaal uit zou ik zeggen... en bedenk vooraf waarvoor je zo'n smartphone zal gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door danda op 07-11-2008 20:03 ]
Verwijderd
koop telefoons altijd los. Sim only abo. Elke telefoon betaal je immers ook altijd middels je abonnementBigEagle schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:50:
Browser pakt nog steeds niet alle acties op websites, zoals de bij de ns.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:08:
[...]
En ? Wat zijn de bevindingen na de update ? Veel verschil te merken ? Ik zou ook wel eens een (eerste) update willen doen maar ben gewoon hemelsbang na de update bepaalde zaken niet meer aan de praat te krijgen en bepaalde zaken niet meer te kunnen back-up-pen
Merk niet echt veel verschil qua snelheid. Het openen van mappen is altijd even snel.
Met de nieuwe firmware kan je ook niet meer zo vrij experimenteren met je symbian.
Verwijderd
[quote]Crashcat schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:51:
[...]
Heel erg dank voor je antwoord. Als ik de kerngedachte goed interpreteer dan is mijn besluit snel gevormt:
Alles werkt nu naar behoren en dus 'upgraden' : Voorlopig afblijven
[...]
Heel erg dank voor je antwoord. Als ik de kerngedachte goed interpreteer dan is mijn besluit snel gevormt:
Alles werkt nu naar behoren en dus 'upgraden' : Voorlopig afblijven

Dit zijn de verbeteringen van de update.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:33:
[quote]Crashcat schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:51:
[...]
Alles werkt nu naar behoren en dus 'upgraden' : Voorlopig afblijven![]()
- Much faster orientation switching (open/close lid etc)
- Nokia Maps 2.0 now built-in
- Download! application updated (v 3.1.736)
- Cosmetic upgrade to Music player
- Update for Flash Lite 3 and Flash video
- Wi-Fi improvements
- New baseline for VoIP
- Realplayer supports FLV format
Dat orientation switchen gaat hier even traag met de nieuwe firmware..Crashcat schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:18:
[...]
Dit zijn de verbeteringen van de update.
- Much faster orientation switching (open/close lid etc)
- Nokia Maps 2.0 now built-in
- Download! application updated (v 3.1.736)
- Cosmetic upgrade to Music player
- Update for Flash Lite 3 and Flash video
- Wi-Fi improvements
- New baseline for VoIP
- Realplayer supports FLV format
Alle vernieuwende dingetjes in die update zijn bull, je smartphone wordt van die update alleen maar beperkter, pietlullige gimmicks erbij waar je niks aan hebt (het werkte bij de huidge versie al perfect)... maar het voornaamste van die update is dat je je eigen toestel niet meer kan hacken waardoor Symbian gaat bepalen welke programma's op JOUW toestel geschikt zijn en uitgevoerd mogen worden (hallo??? mag ik dat aub zelf bepalen!).Moning2 schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:41:
[...]
Dat orientation switchen gaat hier even traag met de nieuwe firmware..
Verwijderd
DANK VOOR DIT OVERDUIDELIJKE ANTWOORD. => Ik weet wat ik met mijn standaard E90 (waarbij alles naar wens werkt) te doen staat: AFBLIJVEN EN LATEN ZOALS HET NU WERKTdanda schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:22:
[...]
Alle vernieuwende dingetjes in die update zijn bull, je smartphone wordt van die update alleen maar beperkter, pietlullige gimmicks erbij waar je niks aan hebt (het werkte bij de huidge versie al perfect)... maar het voornaamste van die update is dat je je eigen toestel niet meer kan hacken waardoor Symbian gaat bepalen welke programma's op JOUW toestel geschikt zijn en uitgevoerd mogen worden (hallo??? mag ik dat aub zelf bepalen!).
Ik heb een nieuw geheugenkaartje van 4 gig aangeschafd, er zat eerst een 512mb in maar die werd een beetje krap. Er staan alleen aardig wat programma's geinstalleerd op die oude geheugenkaart, die ik liever ook wil houden.
Weet iemand of ik gewoon alle bestanden van de oude, naar de nieuwe kaart kan kopieren, en of alle programma's dan nog naar behoren werken? (o.a. tomtom, gmail, google maps etc...)
Weet iemand of ik gewoon alle bestanden van de oude, naar de nieuwe kaart kan kopieren, en of alle programma's dan nog naar behoren werken? (o.a. tomtom, gmail, google maps etc...)
ja dat kan, gewoon even alles naar je pc kopieren en van je pc weer naar de nieuwe geheugenkaart en je merkt geen verschil !SolidD schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:10:
Ik heb een nieuw geheugenkaartje van 4 gig aangeschafd, er zat eerst een 512mb in maar die werd een beetje krap. Er staan alleen aardig wat programma's geinstalleerd op die oude geheugenkaart, die ik liever ook wil houden.
BarryMel
Verwijderd
Als de telefoon is ingeklapt, kun je dan ook de speekers activeren? B.V. voor gebruik in de auto? Ik heb mij ongans gezocht in het boekje, maar er niets over kunnen vinden. Wat is jullie ervaring van het gebruik in de auto.
Ik gebruik een Blue Vision via bl t. Werkt wel redelijk goed. Ik heb echter nu drie aparaten in mijn auto in gebruik. De telefoon, handsfree apparaat en mijn tom tom xl. Dat kan ook door een apparaat, maar ...
Ik gebruik een Blue Vision via bl t. Werkt wel redelijk goed. Ik heb echter nu drie aparaten in mijn auto in gebruik. De telefoon, handsfree apparaat en mijn tom tom xl. Dat kan ook door een apparaat, maar ...
Verwijderd
Tijdens bellen --> Opties --> Luidspreker insch.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 18:33 ]
Hebben andere mensen met het huidige frisse weer dat de telefoon machtig instabiel wordt?
Ik ga even naar de tandarts en het ding reset zichzelf alweer.
Daarnaast krijg ik em niet eens werkende (loopt vast tijdens of net na opstarten) onder de 10 graden als deze een poosje uit heeft gestaan in de auto tijdens mijn werk (het was iets van 7 graden volgens de auto ;-) ). Ik weet dat de batterij tussen de 15 en 30 graden pas goed werkt maar dit vind ik wel absurd..
Ik ga even naar de tandarts en het ding reset zichzelf alweer.
Daarnaast krijg ik em niet eens werkende (loopt vast tijdens of net na opstarten) onder de 10 graden als deze een poosje uit heeft gestaan in de auto tijdens mijn werk (het was iets van 7 graden volgens de auto ;-) ). Ik weet dat de batterij tussen de 15 en 30 graden pas goed werkt maar dit vind ik wel absurd..
[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 09-12-2008 09:32 ]
Verwijderd
Heb je een oude accu?.
Anders lijkt het op een slecht exemplaar, hoop ik. Ik heb er geen ervaring mee. Heb mijn e90 in mijn binnenzak en altijd bij mij.
Anders lijkt het op een slecht exemplaar, hoop ik. Ik heb er geen ervaring mee. Heb mijn e90 in mijn binnenzak en altijd bij mij.
Mja, de accu zat er bijVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:11:
Heb je een oude accu?.
Verwijderd
Ik heb er ook geen ervaring mee. Loop nu zeker een jaar met de E90 en nog nooit een enkele reboot gehad.
Ding reboot ook constant door als deze idle aan de lader zit, heel apart.. wel om het kwartier lijkt het ('s nachts aan de laderVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:43:
Ik heb er ook geen ervaring mee. Loop nu zeker een jaar met de E90 en nog nooit een enkele reboot gehad.
Verwijderd
Dan zou ik toch eens met je E90 langs een NSP gaan! Of eens een andere accu proberen als dat mogelijk is. 
edit: Oh, zie nu dat je dat al van plan was
edit: Oh, zie nu dat je dat al van plan was
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 20:41 ]
Verwijderd
De afgelopen weken heb ik me voor de aanschaf van een Nokia E90 een beetje ingelezen via allerlei reviews over het toestel. Vorige week heb ik de E90 binnengekregen en het eerste wat me opviel was dat de kleur niet overeenkwam met mijn bestelling: navi black i.p.v. mocca. Op zich nog wel te overkomen, maar een tweede minpuntje was dat het toestel niet stabiel op zijn pootjes staat. Uit een verdere 'studie' via sites als deze blijkt dat de mocca niet meer gemaakt wordt en is opgevolgd door een zwarte evenknie. Verder dacht ik dat kinderziektes als het wiebelen inmiddels wel verholpen waren door Nokia. Het toetsenbordje lijkt overigens niet te hoog te liggen.
Het toestel ligt nog ongebruikt in de doos en ik denk erover om hem retour te zenden: zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten bij de ingebruikname van dit toestel danwel een nieuw exemplaar? En vanaf welke productiedatum is de E90 wel stabiel? (Dit is een v4.2 van juli 2008)
Bas.
Het toestel ligt nog ongebruikt in de doos en ik denk erover om hem retour te zenden: zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten bij de ingebruikname van dit toestel danwel een nieuw exemplaar? En vanaf welke productiedatum is de E90 wel stabiel? (Dit is een v4.2 van juli 2008)
Bas.
Ik heb black V4.2 van juli 2008 en die wiebelt niet ...
Ik zou hem terugsturen als ik jou was en sowieso mocca opeisen zoals je wilde (die is echter wat moeilijker te krijgen omdat black de meest gevraagde kleur is en het dan zeker om de laatste hardware versie gaat, bij mocca was er twijfel maar als je hem nu bestelt kan je ervan uitgaan dat je de laatse versie hebt of het moet een hele oude voorraad zijn, meer dan een half jaar)
Ik zou hem terugsturen als ik jou was en sowieso mocca opeisen zoals je wilde (die is echter wat moeilijker te krijgen omdat black de meest gevraagde kleur is en het dan zeker om de laatste hardware versie gaat, bij mocca was er twijfel maar als je hem nu bestelt kan je ervan uitgaan dat je de laatse versie hebt of het moet een hele oude voorraad zijn, meer dan een half jaar)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:32:
De afgelopen weken heb ik me voor de aanschaf van een Nokia E90 een beetje ingelezen via allerlei reviews over het toestel. Vorige week heb ik de E90 binnengekregen en het eerste wat me opviel was dat de kleur niet overeenkwam met mijn bestelling: navi black i.p.v. mocca. Op zich nog wel te overkomen, maar een tweede minpuntje was dat het toestel niet stabiel op zijn pootjes staat. Uit een verdere 'studie' via sites als deze blijkt dat de mocca niet meer gemaakt wordt en is opgevolgd door een zwarte evenknie. Verder dacht ik dat kinderziektes als het wiebelen inmiddels wel verholpen waren door Nokia. Het toetsenbordje lijkt overigens niet te hoog te liggen.
Bas.
Verwijderd
Ik heb een rode - al sinds maart vorig jaar. Die van mij wiebelde ook, alleen viel het mij op dat het 'rubberre pootjes' zijn waar die op staat. Mijn oplossing was misschien niet zo netjes, maar wel heel effectief. Gewoon het toestel een paar keer stevig over het tafelblad heen "duwen"....
Op die manier wordt hij vanzelf 'gelijk' en wiebelt hij echt niet meer. Die van mij is er inmiddels al 10 maanden oud mee geworden.... and counting! (wiebelvrij)
Op die manier wordt hij vanzelf 'gelijk' en wiebelt hij echt niet meer. Die van mij is er inmiddels al 10 maanden oud mee geworden.... and counting! (wiebelvrij)
Verwijderd
@Laurentz: Dat is natuurlijk ook een oplossing! Zo gebruikte ik mijn 3210 jaren geleden om bierflesjes mee te openen
Wilde met dit toestel echter wat zuiniger omspringen..
@ Danda: Is de V4.2 van jul 2008 de laatste versie dat je weet?
Mijn E90 is van december 2007 en deze heeft niet de bekende problemen, dus ook niet wiebelen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:32:
Bas.
Toen der tijd is alles al aangepast.
Jamesbond007uk
De N97 en de E90 is niet voor dezelde doeleinde. De N97 is voor prive gebruik en de E90 is voor zakelijk gebruik.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:52:
Wordt de E90 niet vervangen door de N97?
Jamesbond007uk
[/quote]
of V4.2 de laatste versie van de e90 serie is weet ik niet ... maar ik weet wel dat vanaf de "black" e90 alle hardware foutjes zijn opgelost en die kleur is alleen van toepassing vanaf V4.2
Dus met een originele black versie zit je altijd goed.
[/quote]
of V4.2 de laatste versie van de e90 serie is weet ik niet ... maar ik weet wel dat vanaf de "black" e90 alle hardware foutjes zijn opgelost en die kleur is alleen van toepassing vanaf V4.2
Dus met een originele black versie zit je altijd goed.
Als mensen een 8gb sdhc kopen voor hun e90 en daar muziek op wilt zetten, let dan op. Bij mij wilt de music player niks meer doen als ik het programma opstart. Via bestandsbeheer kan ik het muziek wel afspelen, maar dat gaat ook maar per liedje.
edit: ik had iets van 6gb aan muziek erop gezet. Het kan zijn dat de database van de player dit niet trekt. Ik moet dus nog even proberen om het aantal liedjes te verminderen.
edit: ik had iets van 6gb aan muziek erop gezet. Het kan zijn dat de database van de player dit niet trekt. Ik moet dus nog even proberen om het aantal liedjes te verminderen.
[ Voor 26% gewijzigd door Crashcat op 05-01-2009 18:56 ]
Ik zit rond 5 gb en heb nog geen enkel probleem. Heb een sdhc kaart in van 8gb. Ik zal het ook ff testenCrashcat schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:53:
Als mensen een 8gb sdhc kopen voor hun e90 en daar muziek op wilt zetten, let dan op. Bij mij wilt de music player niks meer doen als ik het programma opstart. Via bestandsbeheer kan ik het muziek wel afspelen, maar dat gaat ook maar per liedje.
Jamesbond007uk
Verwijderd
Sinds afgelopen weekend heb ik eindelijk dan ook een E90.
Nu heb ik een vraag ik wil de sip instellen om te bellen via mijn Telfort account.
Ik heb van dit topic de gegevens overgenomen maar ik krijg het toestel niet geregistreerd.
Kan iemand me op weg helpen of eventueel de stappen uitleggen.
Ik heb een Zyxcel modem met een wireless point van Fonera.
Nu heb ik een vraag ik wil de sip instellen om te bellen via mijn Telfort account.
Ik heb van dit topic de gegevens overgenomen maar ik krijg het toestel niet geregistreerd.
Kan iemand me op weg helpen of eventueel de stappen uitleggen.
Ik heb een Zyxcel modem met een wireless point van Fonera.
Zo te zien kan de database het niet aan, omdat ook de beltonen op tilt staan.gertitombo schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:25:
[...]
Ik zit rond 5 gb en heb nog geen enkel probleem. Heb een sdhc kaart in van 8gb. Ik zal het ook ff testen
Heb oude 2gb kaartje erin gedaan, beltonen en zo ingesteld en daarna de 8gb terug gezet.
Muziek speel ik nu af met PowerMP3. Leuk programma, alleen nog even kijken hoeveel energie die verbruikt.
Verwijderd
M.b.t. het wiebelen van de E90: klap 'm eens open en kijk dan eens hoe hij de tafel raakt... bij mij wiebeld ie in beide standen dan niet. Ik heb een Mocca, van september 2007.
Afgelopen december overigens, binnen de garantie, het binnenscherm en toetsenbord laten vervangen. Heb nu geen last meer van vlekker en krassen op het scherm door het verhoogde toetsenbord. Heb 4Gb geheugen erin gestopt, en wil binnenkort naar 8Gb. Nu zag ik in de winkel ook 16Gb liggen, heeft iemand daar ervaring mee of iets over gelezen?
Verder blijft het een geweldig toestel, maar veel mensen snappen er niks van ;o)
Afgelopen december overigens, binnen de garantie, het binnenscherm en toetsenbord laten vervangen. Heb nu geen last meer van vlekker en krassen op het scherm door het verhoogde toetsenbord. Heb 4Gb geheugen erin gestopt, en wil binnenkort naar 8Gb. Nu zag ik in de winkel ook 16Gb liggen, heeft iemand daar ervaring mee of iets over gelezen?
Verder blijft het een geweldig toestel, maar veel mensen snappen er niks van ;o)
Verwijderd
Ik ben ook wel benieuwd of 16 gb er goed op werkt ?
Kan iemand trouwens zijn instellingen en stappen om met telfort bellen hier online zetten ik heb de instellingen van deze topic gebruikt maar ik krijg t nog niet voor mekaar.
Kan iemand trouwens zijn instellingen en stappen om met telfort bellen hier online zetten ik heb de instellingen van deze topic gebruikt maar ik krijg t nog niet voor mekaar.
Oooooh neeeeee!! Mijn display aan de buitenkant is kaduuk!
Hij knippert van flauw naar fellicht, valt uit of heeft maar een gedeelte scherm.
Het binnenste display werkt perfect.
Contactje los? Kan ik dat zelf repareren? Heb geen garantie meer is ouder dan een jaar en heb geen bon.
Wie oh wie weet het? 800 euro betalen voor een nwe is een beetje teveel van het goede.
Robert
Hij knippert van flauw naar fellicht, valt uit of heeft maar een gedeelte scherm.
Contactje los? Kan ik dat zelf repareren? Heb geen garantie meer is ouder dan een jaar en heb geen bon.
Wie oh wie weet het? 800 euro betalen voor een nwe is een beetje teveel van het goede.
Robert
Of je laat em voor een ietwat lager bedrag repareren? Ga eens naar een Nokia Service Point en vraag wat zij er van denken te kunnen maken en hoeveel dat gaat kosten.RobertRedCap schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:38:
Oooooh neeeeee!! Mijn display aan de buitenkant is kaduuk!
Robert
Ja, ook als je geen aankoopbon hebt. Zonder aankoopbon kunnen de NCP's kijken in de Nokia database en het IMEI nummer opvragen. Deze data base toont de productie datum en een einde garantie die 25 maanden na de productie datum ligt. Eigenlijk zou de E90 nog onder garantie moeten zijn, ze zijn nog geen 2 jaar leverbaar. De vraag is natuurlijk wel waarom het scherm raar doet, is het toestel juist ervoor gevallen?
Dit probleem heb ik nog niet tegengekomen en zou niet direct kunenn zeggen wat het juist is. Slecht contact denk ik niet direct. Zou ook aan de flex kabels kunnen liggen in de Hinge-Assy.
Als het toestel niet onlangs gevallen is zou ik eens tot een NCP gaan.
Dit probleem heb ik nog niet tegengekomen en zou niet direct kunenn zeggen wat het juist is. Slecht contact denk ik niet direct. Zou ook aan de flex kabels kunnen liggen in de Hinge-Assy.
Als het toestel niet onlangs gevallen is zou ik eens tot een NCP gaan.
Verwijderd
Ben nu een week of twee 'onderweg' met mijn E90 (heb de black toch maar in gebruik genomen omdat de provider niets van zich liet horen) en loop tegen een paar kleine dingetjes aan.
email:
email:
- Heb de IMAP service van gmail geïnstalleerd en kan mail wel ontvangen, maar niet versturen. Volgens mij alles ingesteld zoals het op de website van gmail vermeld staat.
- Weet iemand wat Nokia Mobile Email gaat inhouden? Link geeft alleen dat de service nog niet beschikbaar is.
- Syncroniseren met Outlook gaat prima, maar het ziet er naar uit dat er per contactpersoon slechts één emailadres kan worden opgegen. Zie ik hier iets over het hoofd?
- Probeer de agenda in te stellen op weeksetting (opties > instellingen > standaardweergave) maar springt na sluiten steevast terug op dagweergave.
- Nieuw item: Vergadering, Memo, Verjaardag of Taak. Ik mis het item afspraak. Je weet wel met de dokter, uit eten of wat dan ook. Kan tijdstippen wel invoeren door alles als een vergadering classificeren, maar het leven is toch meer dan een verzameling vergaderingen... toch?
Over de agenda, als je via active standby op de zichtbare agendapunten drukt ga je altijd direct naar de dagweergave, als je de agenda opent via het menu of via een shortcut dan ga je naar de standaardweergave.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:29:
Ben nu een week of twee 'onderweg' met mijn E90 (heb de black toch maar in gebruik genomen omdat de provider niets van zich liet horen) en loop tegen een paar kleine dingetjes aan.
email:
- Heb de IMAP service van gmail geïnstalleerd en kan mail wel ontvangen, maar niet versturen. Volgens mij alles ingesteld zoals het op de website van gmail vermeld staat.
contacten:
- Weet iemand wat Nokia Mobile Email gaat inhouden? Link geeft alleen dat de service nog niet beschikbaar is.
agenda:
- Syncroniseren met Outlook gaat prima, maar het ziet er naar uit dat er per contactpersoon slechts één emailadres kan worden opgegen. Zie ik hier iets over het hoofd?
- Probeer de agenda in te stellen op weeksetting (opties > instellingen > standaardweergave) maar springt na sluiten steevast terug op dagweergave.
Iemand tegen dezelfde dingen aangelopen? Ben benieuwd hoe ze zijn op te lossen.
- Nieuw item: Vergadering, Memo, Verjaardag of Taak. Ik mis het item afspraak. Je weet wel met de dokter, uit eten of wat dan ook. Kan tijdstippen wel invoeren door alles als een vergadering classificeren, maar het leven is toch meer dan een verzameling vergaderingen... toch?
Helaas kun je met memo's geen alarmen instellen, je kunt wel een alarm instellen bij de klok voor elke dag binnen een week en hierbij ook een bericht zetten welke wordt weergegeven als het alarm afgaat.
Over e-mail, check de instellingen nog maar eens goed want hier werkt het prima via IMAP
voor emailproblemen goed naar je instellingen kijken heeft daarmee te maken (waarschijnlijk SSL poorten die Gmail voor smtp gebruikt)Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:29:
email:
contacten:
agenda:
Iemand tegen dezelfde dingen aangelopen? Ben benieuwd hoe ze zijn op te lossen.
Nokia email is gewoon bruikbaar, maar ik werk liever met MFE, wat standaard via de downloadoptie op de e90 is geinstalleerd en laat hiermee alle email via een microsoft exchange server automatisch (push) binnenkomen. Via de emailwizard kan je ook andere accounts toevoegen (ik begrijp daarom het voordeel van Nokia email beta niet en wat het allemaal toevoegt...) Er zit ook een demo livemessenger op, na 30 dagen vervalt die maar de email van de hotmail blijft kosteloos tussen je emailaccounts staan en kan je via een interval automatisch laten verbinden en zo laten binnenkomen.
Het is bekend dat de standaardagendafuncties wat beperkt zijn maar dit is eenvoudig op te lossen door een 3rd party agenda applicatie, waarmee je al je wensen kan toevoegen en aanpassen. Ik gebruik zelf handycalendar , kijk er eens naar misschien is het wel wat voor jou ( http://nokia-e90-software.epocware.com/Handy_Calendar.html )
Het leukste is natuurlijk zelf opzoeken en uitvinden zo blijf je lekker spelen met je nokia e90 en leer je de mogelijkheden kennen, want het apparaat kan echt onwijs veel zeker met 3rd party applicaties
Verwijderd
[quote]danda schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:08:
[...]
Idd. handycalendar is veeeeeeel beter dan de standaard!!!
Heeft iemand ervaring met een omruiling van zijn E90 binnen waarborg ??? Of is dat niet zo eenvoudig ?
[...]
Heeft iemand ervaring met een omruiling van zijn E90 binnen waarborg ??? Of is dat niet zo eenvoudig ?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 22:25 ]
Wat bedoel je precies met omruiling en waarom zou je hem willen omruilen?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:24:
[quote]danda schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:08:
[...]
Verwijderd
Ik wil met de browser van mijn E90 inloggen op de intranetpagina van mijn bedrijf (https://) maar dit lukt niet.Met een IPOD Touch kan ik wel inloggen. Bestaat er een andere brower voor de E90 die dit wil kan.
Je kunt het eens met SkyFire proberen (officieel nog niet voor de E90 uit zie ik).Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:51:
Ik wil met de browser van mijn E90 inloggen op de intranetpagina van mijn bedrijf (https://) maar dit lukt niet.Met een IPOD Touch kan ik wel inloggen. Bestaat er een andere brower voor de E90 die dit wil kan.
The birds turned into The Flying Dutchmen!