[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 6]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.127 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:49:
hmm :s

ik heb ook een goede airflow 14mm voor 12mm op me ninja 12mm in zijpaneel air in en 12mm achter air out :s en ook een Tagan . . die lucht eruit blaast, alle fans draaien zo'n 1200 rpm . .
Zou het misschien uitmaken als ik van die Papst fans koop? Atm zit er goedkope in . .2 van scythe, maar die waren meer bekend om hun geluid dan om koelvermogen als ik me niet vergis

Zal wel aan mijn setup liggen . . .vond al dat de koeler ietswat makkelijk heen en weer bewogen kan worden terwijl die echt vast hoort te zitten. . . (heb sinds vandaag een DS3, dus ben sinds vandaag weer bezig)

cpu is atm 65c op 1.408v stressed (idle is dit 1.46v) dit is op 3.3Ghz (e4300)

beetje jammer dat ie zo heet is, met jullie temps zat de 3.6Ghz er zeker in
Oooo je hebt een E4300?? Dan mag je allang blij zijn met je 3.3Ghz.

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja . . voltage is nog niet echt extreem hoog . . .

ik ga is kijken voor een andere koeler . . schijnt dat er vaker probs zijn met de ninja en de DS3, wist ik dus niet -.-

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Plaatje zegt meer als 1000 woorden right ?

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=171673

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/171673.png

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Is dat jouw eigen e4300?

en nog een vraagje, aangezien de e6400 ook 2mb cache heeft en de e4300 ook:

Als ze allebei evensnel draaien(neem nou bv 3 ghz, ook precies zelfde geheugen snelheid/timings, dus eigenlijk de multi van de e4300 op 8 zetten) draait de e4300 dan sneller door de busspeed van 1333(standaard)? Of maakt dat dan niks meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ze dan gewoon krak hetzelfde zijn, behalve v/t , die heeft 4300 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice Reg-Edit . . .

welk voltage, cooler en temps? :)

ik wil ook graaaaaag de 3.6Ghz ( wie niet ^^)
I

ga denk ik een TT Big Typhoon bestellen, omdat ik denk dat mijn Ninja niet helemaal lekker op mijn DS3 zit. Heb denk ik rond de 1.55v max hoop ik 1.6v nodig . . gokje natuurlijk. Zit nu op 1.408v maar 65c :s

Heb nix gevonden dat de Big Typhoon (montage) problemen heeft met de DS3.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Dit is een E4300 met DIKKE IHS problemen.
Deze Cpu draait @ stock speeds over de 70 graden met boxed koeler :+
IHS zelf is gewoon recht, maar denk dat die niet goed tegen de core aan zit :'(

Ding had ik ff getest met een Tuniq Tower (tijdens deze overclock) en schijnt wel stabiel te draaien op 3400Mhz en 1.5 vCore.
Maar door de IHS prob wordt die wel 85+ graden 8)7 (maar wel stabiel)

Dus dit zijn gewoon super goede dingen, 100% overclock stabiel draaien is ws geen probleem !
Als ik de nieuwe heb met een goede IHS zal ik wel kijken wat die doet :Y)

Overigens zijn de prestaties echt niet zo slecht !
In SuperPI zijn de scores duidelijk lager als een E6600
Maar bv met 3Dmark 2006 ... tjah zie de foto maar he ;) :) :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4152/e43000iv2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Reg-Edit op 25-02-2007 09:45 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen een 6300 en een 4300, 20€ verschil, is het niet makkelijker om met een 6300 3.6ghz te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

E4300, makkelijker omdat die een hoge MP heeft.
Met een E6300 moet je een goed mobo hebben die dus 515Fsb aan kan en geheugen die dat ook aan kan ;)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:25:
nice Reg-Edit . . .

I

ga denk ik een TT Big Typhoon bestellen, omdat ik denk dat mijn Ninja niet helemaal lekker op mijn DS3 zit. Heb denk ik rond de 1.55v max hoop ik 1.6v nodig . . gokje natuurlijk. Zit nu op 1.408v maar 65c :s

Als je het net zo doet als stannosss moet het wel lukken:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27380051
Ook met een TT Bigtyp120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:25:
nice Reg-Edit . . .

I

Er is geen montage probleem, de manier die intel verzonnen heeft om koelers vast te maken is gewoon brak. Klik, deze is voor de infinity maar je kan dit vast wel aanpassen zodat het ook voor een ninja werkt.
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:39:
[...]

Als je het net zo doet als stannosss moet het wel lukken:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27380051
Ook met een TT Bigtyp120
Als je 4 fan's op een ninja zet koelt dat ding ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tutti-frutti schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:54:
Zijn er nu een aantal batches bekend die wat warmer worden dan normaal door de heatspreader die bagger zit ?

Ik heb hier namelijk een E6600- 29A'tje.

Hij wil op zich wel redelijk:

Clocked @ 3.58 GHz op 1.50 volt....
Alleen de temperatuur vind ik hoog.
Idle geeft TAT 48 aan, en met dualprime komt de temperatuur op ongeveer 57 graden.
Als ik 100% stress doe via TAT is dat 67 graden na een paar minuten!

Dit is met waterkoeling (Alpha NexXxoS XP met 3x12CM rad Black Ice xtreme)

Op default speed en voltage is hij idle nogsteeds iets van 35 graden.

Als ik dat vergelijk met mijn oude E6600 die met een arctic 7 pro idle gewoon rond de 20 graden hing, is dat dus hoog. Zeker voor waterkoeling. Deze E6600 werd eerst ook max 55 graden op 3.55Ghz op 1.53 volt (TAT 100%) met dezelfde waterkoel setup..

Staat deze batch (L629A951) toevallig bekend als cpu met slecht-contact-heatspreader ?
Heb even weinig trek om mijn mobo weer uit te moeten bouwen om te kijken wat cpu temp met boxed koeler is :z
Even een quotje op mezelf.
Heb van het weekend een P5W DH deluxe gehaald, omdat ik deze voor een leuke prijs kon kopen.
Moet zelf nog even uitvinden welke ik kies.. blijf ik de P5B dlx houden, of neem ik de P5W.

In ieder geval nu wel de mogelijkheid gehad de temperatuur van de CPU hierboven met boxed koeler te testen, zonder uitbouwen van m'n P5B dlx.

Ik mag toch veronderstellen dat ik te maken heb met een slecht heatspreader contact met de volgende waardes:

E6600 29A @ Default speed & vcore:

Boxed (open lucht, niet in kast)
IDLE: 41
STRESSED: 53

Watergekoeld (in kast)
IDLE: 33
STRESSED: 43

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie_ schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:51:
[...]

Er is geen montage probleem, de manier die intel verzonnen heeft om koelers vast te maken is gewoon brak. Klik, deze is voor de infinity maar je kan dit vast wel aanpassen zodat het ook voor een ninja werkt.

[...]

Als je 4 fan's op een ninja zet koelt dat ding ook een stuk beter.
En hoe wil je dat doen? 4 fans allemaal aan 1 kant? Dat ding klapt dan zowat om..
Tutti-frutti schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:52:
[...]

Even een quotje op mezelf.
Heb van het weekend een P5W DH deluxe gehaald, omdat ik deze voor een leuke prijs kon kopen.
Moet zelf nog even uitvinden welke ik kies.. blijf ik de P5B dlx houden, of neem ik de P5W.

In ieder geval nu wel de mogelijkheid gehad de temperatuur van de CPU hierboven met boxed koeler te testen, zonder uitbouwen van m'n P5B dlx.

Ik mag toch veronderstellen dat ik te maken heb met een slecht heatspreader contact met de volgende waardes:

E6600 29A @ Default speed & vcore:

Boxed (open lucht, niet in kast)
IDLE: 41
STRESSED: 53

Watergekoeld (in kast)
IDLE: 33
STRESSED: 43
Denk het inderdaad ja, want ik haal met een Scythe Ninja met push-pull config @1200RPM, kast dicht en mounting mod (18 graden kamertemperatuur) temps van 27 idle en 38 load. Jouw waterkoeling zou het toch beter moeten doen. Ik heb ook nog eens een miditower met een *@^&!-airflow.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Hallo,

Ik heb men e6600 nu op 3ghz lopen op een Asus P5N-E SLI en wil (eest) ook niet hoger gaan.
Het voltage schommelt tussen de 1.312v en de 1.328v, wat volgens mij wel goed is, maar kan/moet ik die manual nu ook nog lager zetten of is dat niet nodig?
Temp blijft op 50C stressed met de Zalman CNPS 9700 op de laagste stand, 1225rpm

Heb tot nu toe ook nog geen errors gehad met Orthos.

Advies is welkom :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Bull schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:13:
Hallo,

Ik heb men e6600 nu op 3ghz lopen op een Asus P5N-E SLI en wil (eest) ook niet hoger gaan.
Het voltage schommelt tussen de 1.312v en de 1.328v, wat volgens mij wel goed is, maar kan/moet ik die manual nu ook nog lager zetten of is dat niet nodig?
Temp blijft op 50C stressed met de Zalman CNPS 9700 op de laagste stand, 1225rpm

Heb tot nu toe ook nog geen errors gehad met Orthos.

Advies is welkom :)
Er staat niks over je RAM settings en timings.. misschien komen die wel in de knoei zodat je niet verder komt dan 3Ghz. Je kunt ook eens proberen je Vcore op 1,35 of 1,40 te zetten en kijken of ie dan hoger komt. Je temps zijn nog redelijk goed dus je hebt nog wel wat speling.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ NL_Nixon . . ik had dat stukje van Stanos gezien, is wel grappig maar dat gaan we niet doen :)
Ik heb wel ruimte voor een 120mm fan in me zijpaneel boven die cpufan, dus die gaan we ook gebruiken als het een typhoon word

@ bassie . . er schijnen meer problemen te zijn met de comnbinatie DS3 + Scythe Ninja . . .
http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=38072

ook al dat gemodd etc etc . . .

maar dat is dus iets wat ik niet wil doen
1 ik ben niet goed in geknutsel
2 Ik wil me pc nu gewoon af hebben, ben nu alweer zolang bezig, dit is niet het eerste "probleempje" waar ik tegen aan loop, me Ram moet ook al RMA, heb sinds vrijdag een DS3, omdat me oude bord ook RAM was ... dus ik begin er al beetje genoeg van te krijgen, want nu hebben we dit weer :(

en het is toch niet zo dat alle mensen met een C2D of een DS3, hun koeler gemod hebben omdat het intel montage systeem zo slecht is? Mijne zit echt niet strak vast op de cpu, dit was beter met mijn P5N-E SLI . . een voorbeeld is dat ik em nu bijvoorbeeld zonder al te veel kracht te zetten van me cpu af krijg . . voorheen moest ik echt me duim bijna krom duwen omdat het zo strak zat . . .

Ik heb het idee dat een Infinity of Typhoon toch wel iets strakker zit... ga is kijken wat of er mensen zijn in het Gigabyte topic die deze problemen al is hebben gehad

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
JohnnyV76 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:16:
[...]

Er staat niks over je RAM settings en timings.. misschien komen die wel in de knoei zodat je niet verder komt dan 3Ghz. Je kunt ook eens proberen je Vcore op 1,35 of 1,40 te zetten en kijken of ie dan hoger komt. Je temps zijn nog redelijk goed dus je hebt nog wel wat speling.
Ik wil zelf niet verder gaan dan 3ghz, hij kan wel hoger, maar vind het zo eerst wel voldoende

Ik vroeg me gewoon af of de voltage waardes die nu op auto staat ingesteld ok zijn en/of dat ik die handmatig ook nog lager kan instellen, bijvoorbeeld op 1,1 of 1,2?

Geheugen loop stabiel op 4,4,4,12@800mhz

Alles loopt nu goed, maar een lager voltage, waar mogelijk, zou wel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Bull schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:44:
[...]
Ik wil zelf niet verder gaan dan 3ghz, hij kan wel hoger, maar vind het zo eerst wel voldoende

Ik vroeg me gewoon af of de voltage waardes die nu op auto staat ingesteld ok zijn en/of dat ik die handmatig ook nog lager kan instellen, bijvoorbeeld op 1,1 of 1,2?

Geheugen loop stabiel op 4,4,4,12@800mhz

Alles loopt nu goed, maar een lager voltage, waar mogelijk, zou wel mooi zijn :)
Tuurlijk kan dat... :) gewoon in de BIOS instellen.

Heb zelf onlangs mijn AMD spullen verkocht en vervangen door het Core duo platform.
Ik wacht nog op de bestelde waterblokken maar ik kon het niet laten om hem alvast in elkaar te zetten om lekker stock te gaan testen.

Even in het kort wat ik heb:

- Asus P5N32-E SLI
- E6600 batch: L632B173
- 2Gb G.Skill PC6400 HZ
- Club3D 8800 GTS 320MB

Heb de Vcore teruggezet naar 1,1v in BIOS en even een aantal 3Dmark benches gedraaid zonder problemen, die lage Vcore trekt het prima.
Resultaten:
3Dmark 2001 (42343) : http://service.futuremark.com/compare?2k1=9155452
3Dmark 2005 (13937) : http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2725192
3Dmark 2006 (8297) : http://service.futuremark.com/compare?3dm06=1309757

Hiervoor een DFI Nf4 bord gehad en ik was behoorlijk verbaasd dat de pc gewoon in windows bootte met de oude drivers. Daarna de Nf4 vervangen door de 680i drivers en dat ging prima.

Heb direct hierna 3Dmark 2001 geprobeerd en die gaf toen 37k punten. Het geheugen stond ook op 'auto' timings waardoor het op 5-5-5-18 kwam. Door de geheugen timings aan te passen naar 4-4-4-12 (en nog meer aanpassingen) EN een verse windows install kwam het dus vanochtend uit op 42,3K. Toch een behoorlijk verschil vind ik... 5000 punten met zelfde processor speed.

Hier het overzichtje van Orthos inclusief temps en voltages.. let vooral op de Vcore :P
Dit is dus met de standaard intel cooler erop. Stressed niet boven 46c uit!

Afbeeldingslocatie: http://img03.picoodle.com/img/img03/7/2/25/t_Gom_77f8d1d.jpg

Later meer als de waterblokken er zijn :9~

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:15:
Ik twijfel nog tussen een 6300 en een 4300, 20€ verschil, is het niet makkelijker om met een 6300 3.6ghz te halen?
Zou voor de 6300 gaan. Van de E4300 heb ik tot nu toe bescheiden resultaten gezien. Ik neem aan dat je primestable 3.6GHz wilt halen of boot stable?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:36:
Ik heb het idee dat een Infinity of Typhoon toch wel iets strakker zit... ga is kijken wat of er mensen zijn in het Gigabyte topic die deze problemen al is hebben gehad
Ik heb zelf een infinity en die zit er ook slecht op, die standaart aansluitingen zijn gewoon brak.
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:09:
[...]

En hoe wil je dat doen? 4 fans allemaal aan 1 kant? Dat ding klapt dan zowat om..
Aan elke kant 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:19:
[...]

Zou voor de 6300 gaan. Van de E4300 heb ik tot nu toe bescheiden resultaten gezien. Ik neem aan dat je primestable 3.6GHz wilt halen of boot stable?
Liefst primestable he, heb waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Argf ik heb te vroeg gejuigt ;(

Hij boot nog steeds niet met die verhoogde voltage's wanneer ik hem een nacht uit heb gehad.. Is dit een RMA kwestie? wat denken jullie...

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 22:07
Ik heb een E4300 gehaald met als doel hem op 3,0 Ghz te draaien met het PC-5300 geheugen op standaardsnelheid. Heb daarbij een bescheiden geprijsd koelertje gekocht: de Coolermaster hyper TX 775.
Nou, het werkt prima! Idle is de CPU iets van 39 graden en onder full load komt ie op 59 graden maar dan gaat eindelijk de CPU-fan een beetje meer toeren maken dan 600 RPM waardoor de temp weer een beetje zakt. De CPU-fan draait nooit sneller dan 1000 RPM terwijl die 1800 kan halen als het moet. Ik heb wel een kast met een prima airflow; Coolermaster Centurion 532 met 2 120mm casefans in push and pull. Maar die draaien ook nauwelijks sneller dan het mininum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
KappeNou schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:04:
Argf ik heb te vroeg gejuigt ;(

Hij boot nog steeds niet met die verhoogde voltage's wanneer ik hem een nacht uit heb gehad.. Is dit een RMA kwestie? wat denken jullie...
Dat je pc niet goed wilt booten na een overklok is geen RMA kwestie. RMA is voor als iets opeens stuk gaat, maar als jou bord het zonder overklok wel goed doet is er niks stuk. Je hebt gewoon een brak bord, dat is jammer voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie_ schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:58:
[...]

Ik heb zelf een infinity en die zit er ook slecht op, die standaart aansluitingen zijn gewoon brak.

[...]

Aan elke kant 1
oke . . geen infinity dus . . dan rest mij alleen nog de typhoon als ik een andere koeler neem . . ik heb net me koeler eraf gehaald en je zag duidelijk dat er een stuk op de cpu was waar geen koelpasta op zat, dus dat betekent dat de koeler en cpu daar dus geen contact maakten. . .

Heb toen de brackets omgedraaid (in plaats van bracket aan de voor en achterkant, zitte ze nu aan de boven en onderkant op het moederbord... ik heb ook de 1200rpm fan vervangen voor een 2000rpm fan die aanzienlijk meer lawaai maakt.
Resultaat . . 60c in plaats van 65-66c en met de orginele 1200 rpm fan 63c .. stressed met 1.408v

Ben nog steeds niet tevreden . . vind 60c op 1.4v nog steeds te veel voor 1 van de beste luchkoelers :S

Ga de koeler er zo weer is af halen kijken of nu wel de hele cpu bedekt is met pasta . . als dat zo is, dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de cpu en niet aan de rest van de setup. Als er nog steeds een stukje niet bedekt is, ga ik gelijk is een big typhoon bestelllen .. kijken of we em daarmee rond de 55c krijgen met 1.4v

Overigens is dit op 3.3Ghz, dus ZO slecht is het niet . . maar het voltage is naar mijn mening nog zo laag als ik dat vergelijk met sommige die soms rond 1.5v hebben . . . meestal is het voltage toch die de hitte veroorzaakt en niet de MHz . . tenminste bij me AMD X2 was dit wel het geval . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Zie mijn post in het ds3/ds4/qd6 topic.

Kijk voor de zekerheid is of je ihs wel helemaal recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

waarom niet te tuniq tower 120 ? met een outtake fan kan hij mijn E6600 stock al passief koelen, stil op 1500rpm koelt hij 3,6ghz en 1,4v vcore en op 2000rpm 3,8ghz en 1,5v vcore. Je kunt daar een nog betere 120mm fan opzetten voor betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 22:07
Ik vind die temps en voltages nog wel meevallen. Als ik naar mijn oude Thunderbird kijk: die draait al jaren probleemloos op een voltage van >1.7 volt en bij een idle temp van 60 graden. Zijn die zoveel hittebestendiger dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:39:
[...]

oke . . geen infinity dus . . dan rest mij alleen nog de typhoon als ik een andere koeler neem . . ik heb net me koeler eraf gehaald en je zag duidelijk dat er een stuk op de cpu was waar geen koelpasta op zat, dus dat betekent dat de koeler en cpu daar dus geen contact maakten. . .

Heb toen de brackets omgedraaid (in plaats van bracket aan de voor en achterkant, zitte ze nu aan de boven en onderkant op het moederbord... ik heb ook de 1200rpm fan vervangen voor een 2000rpm fan die aanzienlijk meer lawaai maakt.
Resultaat . . 60c in plaats van 65-66c en met de orginele 1200 rpm fan 63c .. stressed met 1.408v

Ben nog steeds niet tevreden . . vind 60c op 1.4v nog steeds te veel voor 1 van de beste luchkoelers :S

Ga de koeler er zo weer is af halen kijken of nu wel de hele cpu bedekt is met pasta . . als dat zo is, dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de cpu en niet aan de rest van de setup. Als er nog steeds een stukje niet bedekt is, ga ik gelijk is een big typhoon bestelllen .. kijken of we em daarmee rond de 55c krijgen met 1.4v

Overigens is dit op 3.3Ghz, dus ZO slecht is het niet . . maar het voltage is naar mijn mening nog zo laag als ik dat vergelijk met sommige die soms rond 1.5v hebben . . . meestal is het voltage toch die de hitte veroorzaakt en niet de MHz . . tenminste bij me AMD X2 was dit wel het geval . .
Heb met de Scythe Ninja en 1.4V ook al snel 65 tot 70 graden. Tot nu toe heb ik 4 cpu's gehad, allemaal met ongeveer dezelfde temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm . .

Vind jij dit niet wat aan de hoge kant, gezien sommige 1.5v door hun cpu heen jagen met air koelers? Dan zou je zeggen dat deze ( toch 1 van de beste) dat ook moet kunnen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:39:
[...]

Oke, STEL deze slechte temperaturen komen door een bolle IHS (of scheve, of holle.. whatever)... dan heeft het kopen van een nieuwe cooler echt TOTAAL geen zin!

Wat jij moet doen is:

1) je cooler met 4x moertjes M4 vastzetten, ipv die klote dingen van intel.
2) als het dan nog niet goed is, je IHS lappen (opschuren) en je ninja lappen.
3) als het dan NOG niet goed is, dan gaat een nieuwe cooler jou ook ECHT niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:03:
hmmm . .

Vind jij dit niet wat aan de hoge kant, gezien sommige 1.5v door hun cpu heen jagen met air koelers? Dan zou je zeggen dat deze ( toch 1 van de beste) dat ook moet kunnen
zou je wel zeggen, maar helaas. Bij meerdere cpu's hetzelfde resultaat hier. Dus ik weet ook niet hoe anderen het voor elkaar krijgen om een veel lagere temp te krijgen met lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CHRING schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:05:
[...]

Oke, STEL deze slechte temperaturen komen door een bolle IHS (of scheve, of holle.. whatever)... dan heeft het kopen van een nieuwe cooler echt TOTAAL geen zin!

Wat jij moet doen is:

1) je cooler met 4x moertjes M4 vastzetten, ipv die klote dingen van intel.
2) als het dan nog niet goed is, je IHS lappen (opschuren) en je ninja lappen.
3) als het dan NOG niet goed is, dan gaat een nieuwe cooler jou ook ECHT niet helpen.
met klote dingen van intel bedoel je neem ik aan, de beugel die aan de onder kant je moederbord zit?
De scythe heet overigens ze eigen montage beugeltjes etc . .

Ik heb net weer de koeler eraf gehaald . . naar mijn mening is die koeler wel gewoon recht . . en de cpu ook . . .

Heb net nieuwe coolpasta erop gezet . . temps zijn nu 60c na 22min SP2004. . toch 5c minder als voordat we vandaag begonnen hieraan . . .

Ik ga nog is verder uitzoeken of een Big Typhoon echt geen oplossing zou zijn en mss gewoon is proberen . . knutselen begin ik niet aan, omdat ik van mezelf weet dat we dingen gaan kapot maken in plaats van maken ... waar eerst me moederbord niet goed was, daarna me geheugen en nu me koeler . . vind ik het mooit geweest dat is dus in 3 weken tijd . . .

Denk dus dat ik het max van me huidige setup heb bereikt ... 3.3Ghz @ 1.408v met een e4300 . . .opzicht niet slecht alleen beetje jammer, want dit is nog niet de max van mijn cpu'tje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:42:
[...]

met klote dingen van intel bedoel je neem ik aan, de beugel die aan de onder kant je moederbord zit?
De scythe heet overigens ze eigen montage beugeltjes etc . .

Ik heb net weer de koeler eraf gehaald . . naar mijn mening is die koeler wel gewoon recht . . en de cpu ook . . .

Heb net nieuwe coolpasta erop gezet . . temps zijn nu 60c na 22min SP2004. . toch 5c minder als voordat we vandaag begonnen hieraan . . .

Ik ga nog is verder uitzoeken of een Big Typhoon echt geen oplossing zou zijn en mss gewoon is proberen . . knutselen begin ik niet aan, omdat ik van mezelf weet dat we dingen gaan kapot maken in plaats van maken ... waar eerst me moederbord niet goed was, daarna me geheugen en nu me koeler . . vind ik het mooit geweest dat is dus in 3 weken tijd . . .

Denk dus dat ik het max van me huidige setup heb bereikt ... 3.3Ghz @ 1.408v met een e4300 . . .opzicht niet slecht alleen beetje jammer, want dit is nog niet de max van mijn cpu'tje
Met klote dingen bedoel ik natuurlijk die plastic bevestigings rommel die scythe bij je cooler bijlevert... die moet je dus vervangen door 4x M4 moertjes.. en dat is echt niet knutselen.. dat is gewoon ff normaal nadenken.
Ik snap echt niet dat je nogsteeds denkt dat een Big Typhoon een verbetering zou kunnen zijn.. die ninja rev B is gewoon een betere cooler.. leg je nou toch gewoon neer bij het feit dat je cpu warm wordt..
En als je deze NOG cooler wilt hebben, dan moet je die 2 dingen doen die ik in de vorige post zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
CHRING schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:48:
[...]

Met klote dingen bedoel ik natuurlijk die plastic bevestigings rommel die scythe bij je cooler bijlevert... die moet je dus vervangen door 4x M4 moertjes.. en dat is echt niet knutselen.. dat is gewoon ff normaal nadenken.
Ik snap echt niet dat je nogsteeds denkt dat een Big Typhoon een verbetering zou kunnen zijn.. die ninja rev B is gewoon een betere cooler.. leg je nou toch gewoon neer bij het feit dat je cpu warm wordt..
En als je deze NOG cooler wilt hebben, dan moet je die 2 dingen doen die ik in de vorige post zei.
Eindelijk iemand die het met me eens is :) die standaart pushpins van intel zuigen. Maar je ihs lappen moet je alleen doen als je zeker weet dat ie niet goed is. Als ie recht is, is het verschil tussen niet/wel gelapt minimaal denk dat het niet eens 1 graden scheelt. Die minimale temp verschillen lijken mij het kwijt raken van de garantie niet waard.

Die ninja lappen kan nooit kwaad, mocht ie nog is RMA moeten zien die mensen het verschil toch niet. Maar als je zeker weet dat die ook recht is heeft het ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb helemaal nix van plastic om de boel te bevestigen . . tis allemaal metaal . . . en mijn Ninja heb ik sinds juli vorig jaar . . toen voor me 939 systeem gekocht

Afbeeldingslocatie: http://hardware.gamershell.com/images/reviews/scythe_ninja/scythe_stuff.jpg

de bovenste 2 beugeltjes gebruik ik die van plastic is voor AMD

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
M'n E6600 @ 3.4 Ghz, 1.4V vCore wordt bij 100% load niet warmer dan 44 graden met een Scythe Ninja rev. B heatsink. Denk dus dat je inderdaad met een bolle IHS te maken hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Mitt3nz op 25-02-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:57:
ik heb helemaal nix van plastic om de boel te bevestigen . . tis allemaal metaal . . . en mijn Ninja heb ik sinds juli vorig jaar . . toen voor me 939 systeem gekocht

[afbeelding]

de bovenste 2 beugeltjes gebruik ik die van plastic is voor AMD
Hoe bevestig jij hem dan aan een Socket 775?
Zoiets moet je toch hebben 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/026/images/scnj1100p-775_400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
pfft... ben toch wel blij met m'n waterkoeling hoor als ik zo'n flatgebouw zie. Pas maar op dat Al Qaeda niet je kast in vliegt. Het kost wat meer, het is wat meer werk maar naast de betere prestaties is het ook wat minder ruimtegevoelig zeg maar.

[ Voor 11% gewijzigd door JohnnyV76 op 25-02-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ barzie

Wat jij post is volgens mij een Infinity of wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.msine.eu/scytheninja.JPG

Dat bracket links boven zit aan de onderkant van me mobo, die 2 stangetjes daarnaast die zitten rechtop aan de bovenkant, de ninja heeft 4 klipjes aan de onderkant en die klikken dus in de gaatjes van die 2 stangetjes.

De schroeven die ik dus gebruik zitten door het bracket aan de onderkant naar boven door de stangetjes.

Dat zwarte bracket is voor AMD socket 939.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dat van mij is oko een ninja, en heb ze allene nog mar zo gezien. Misschien zit daar de fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:53:
@ barzie

Wat jij post is volgens mij een Infinity of wat?
Een ninja heeft aan alle kanten 3 heatpipes. Een infinity heeft 2 rijen met 5 heatpipes. Bazi's afbeelding heeft 3 heatpipes per kant en is dus een ninja.

Weet je zeker dat je die dingen niet kwijt bent geraakt? Bij jou zitten ze er duidelijk niet bij, anders maar is kijken of je ze nog ergens kan regelen. Misschien een mailtje naar scythe sturen?
JohnnyV76 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:28:
pfft... ben toch wel blij met m'n waterkoeling hoor als ik zo'n flatgebouw zie. Pas maar op dat Al Qaeda niet je kast in vliegt. Het kost wat meer, het is wat meer werk maar naast de betere prestaties is het ook wat minder ruimtegevoelig zeg maar.
Het is idd wel een groot lomp ding zon ninja/infinity maar het is wel een stuk goedkoper dan WC. Maar dat van ruimtegevoelig ben ik het niet helemaal mee eens. Bij een beetje waterkoeling gebruik je al snel een dualrad en die zijn nou ook weer niet de kleinste. Maar ik moet wel toegeven dat ik af en toe bang ben dat me mobo breekt onder het gewicht van een infinity+koeler. Daarom ben ik nu ook voor WC aan het sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
bassie_ schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:20:
[...]

Dat je pc niet goed wilt booten na een overklok is geen RMA kwestie. RMA is voor als iets opeens stuk gaat, maar als jou bord het zonder overklok wel goed doet is er niks stuk. Je hebt gewoon een brak bord, dat is jammer voor jou.
2x dat ik een gigabyte mobo heb en weer problemen ;( Nu weet ik zeker dat ik geen fan ben van gigabyte..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
bassie_ schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:12:
[...]
[...]
Het is idd wel een groot lomp ding zon ninja/infinity maar het is wel een stuk goedkoper dan WC. Maar dat van ruimtegevoelig ben ik het niet helemaal mee eens. Bij een beetje waterkoeling gebruik je al snel een dualrad en die zijn nou ook weer niet de kleinste. Maar ik moet wel toegeven dat ik af en toe bang ben dat me mobo breekt onder het gewicht van een infinity+koeler. Daarom ben ik nu ook voor WC aan het sparen :)
Dual Rad hoeft niet zoveel ruimte in te nemen hoor. Ik ben helemaal niet handig maar ik wilde per se mijn rad bovenin de kast hebben dus heb de dremel gepakt en zie hier het resultaat (dit heb ik 2 jaar geleden gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/25/t_pc011m_c3e6752.jpg

Ben nog best een beetje trots op het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
JohnnyV76 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:33:
[...]

Dual Rad hoeft niet zoveel ruimte in te nemen hoor. Ik ben helemaal niet handig maar ik wilde per se mijn rad bovenin de kast hebben dus heb de dremel gepakt en zie hier het resultaat (dit heb ik 2 jaar geleden gedaan)

[afbeelding]

Ben nog best een beetje trots op het resultaat :)
Zeker een mooi resultaat _/-\o_ , het neemt idd niet al teveel ruimte in, maar je hebt ook nog de slangen en pomp(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje . . wat mij net opviel is dat veel mensen de RAM + CPU stress test gebruiken in SP2004.
Nu vraag ik me af of het nu veel uitmaakt of de CPU test gebruikt of de RAM + CPU test.

Er zit een temperatuur verschil van 5-10 graden bij die 2 tests.
Als er met die RAM + CPU test dus ook genoegen genomen kan worden kan ik mss nog een 100 Mhz eruit persen O-) Nu is me cpu 50-55c @ 1.4v waar die met die CPU test @ 1.4v zo'n 60-65c is.

paar random results van mensen die allemaal de CPU + RAM test hebben gebruikt. . .

http://m1.freeshare.us/view/?128fs768686.jpg
http://m1.freeshare.us/view/?128fs1582441.jpg
http://gathering.tweakers...share.us/128fs1670741.jpg
http://i44.photobucket.co...-4-41000mhzstablecopy.jpg
http://i44.photobucket.co...8/clunked/36003-3-3-6.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 01:17:
vraagje . . wat mij net opviel is dat veel mensen de RAM + CPU stress test gebruiken in SP2004.
Nu vraag ik me af of het nu veel uitmaakt of de CPU test gebruikt of de RAM + CPU test.

Er zit een temperatuur verschil van 5-10 graden bij die 2 tests.
Als er met die RAM + CPU test dus ook genoegen genomen kan worden kan ik mss nog een 100 Mhz eruit persen O-) Nu is me cpu 50-55c @ 1.4v waar die met die CPU test @ 1.4v zo'n 60-65c is.

paar random results van mensen die allemaal de CPU + RAM test hebben gebruikt. . .

http://m1.freeshare.us/view/?128fs768686.jpg
http://m1.freeshare.us/view/?128fs1582441.jpg
http://gathering.tweakers...share.us/128fs1670741.jpg
http://i44.photobucket.co...-4-41000mhzstablecopy.jpg
http://i44.photobucket.co...8/clunked/36003-3-3-6.jpg
'genoegen nemen met' is natuurlijk super relatief. Ik persoonlijk koop niks voor een orthos stabiel systeem, als die met games zou vastlopen. Nou is dit natuurlijk niet het geval, maar vice versa wel: als mijn OC super stabiel loopt in normaal gebruik (super zwaar gamen etc), maar in orthos zou vastlopen na 10 minuten, kan ik hier toch mee leven.

Hetzelfde geldt voor de temperaturen van je systeem: als jij persoonlijk 60graden de max zou vinden, en deze overschreid je met orthos, maar niet met normaal gebruik, dan zou ik zeggen dat er niks aan de hand is.

En die cooler van jou, daar snap ik niks van.. dit is de eerste keer dat ik deze inhoud van een ninja zie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Op XS forums is zowel Small FFT's als Blend geaccepteerd maar als het met de een wel crasht en met de andere test niet (op een bepaald moment) dan is het toch niet 100% stabiel.

Nog even een screenie van mijn 32B proc.
undervolted op 1,1v in Bios is dit ongeveer de max orthos stabiele (bijna 2 uur dan) snelheid. Straks met de waterlkoeling gaan we hem maar eens goed op z'n staart trappen maar 350mhz met een lager dan stock voltage is niet slecht denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://img03.picoodle.com/img/img03/7/2/26/t_undervoltm_cd34007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
JohnnyV76 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:25:
[...]

Tuurlijk kan dat... :) gewoon in de BIOS instellen.

Heb zelf onlangs mijn AMD spullen verkocht en vervangen door het Core duo platform.
Ik wacht nog op de bestelde waterblokken maar ik kon het niet laten om hem alvast in elkaar te zetten om lekker stock te gaan testen.

Even in het kort wat ik heb:

- Asus P5N32-E SLI
- E6600 batch: L632B173
- 2Gb G.Skill PC6400 HZ
- Club3D 8800 GTS 320MB

Heb de Vcore teruggezet naar 1,1v in BIOS en even een aantal 3Dmark benches gedraaid zonder problemen, die lage Vcore trekt het prima.
Resultaten:
3Dmark 2001 (42343) : http://service.futuremark.com/compare?2k1=9155452
3Dmark 2005 (13937) : http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2725192
3Dmark 2006 (8297) : http://service.futuremark.com/compare?3dm06=1309757

Hiervoor een DFI Nf4 bord gehad en ik was behoorlijk verbaasd dat de pc gewoon in windows bootte met de oude drivers. Daarna de Nf4 vervangen door de 680i drivers en dat ging prima.

Heb direct hierna 3Dmark 2001 geprobeerd en die gaf toen 37k punten. Het geheugen stond ook op 'auto' timings waardoor het op 5-5-5-18 kwam. Door de geheugen timings aan te passen naar 4-4-4-12 (en nog meer aanpassingen) EN een verse windows install kwam het dus vanochtend uit op 42,3K. Toch een behoorlijk verschil vind ik... 5000 punten met zelfde processor speed.

Hier het overzichtje van Orthos inclusief temps en voltages.. let vooral op de Vcore :P
Dit is dus met de standaard intel cooler erop. Stressed niet boven 46c uit!

[afbeelding]

Later meer als de waterblokken er zijn :9~
Hmm, jij hebt een Asus P5N32-E SLI en ik een P5N-E SLI, zou dat veel uit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Bull schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:07:
[...]
Hmm, jij hebt een Asus P5N32-E SLI en ik een P5N-E SLI, zou dat veel uit maken?
Best wel ja... de P5N32-E SLI is een afgeslankte striker extreme. Check dit artikel maar:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=616

die van jou heeft ook een heel andere chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He gasten,

ff een vraagje hier. ik zie superveel Batches langskomen hier. maar de mijne heb ik nog niet gezien.

FPO#: 7638A748.

Hebben jullie hier nog wat intel over? kan nergens iets vinden. vindt het moeilijk om op mn DS4 op de 3.6 te komen. hij vraagt ineens wel erg veel vcore boven de 3.4. heeft er iemand een linkje voor tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit wist ik te vinden:

7638A748

eerste digit:

0= Costa Rica
3= Costa Rica
1= Philippines
R= Philippines
7= Philippines
9= Malaysia
Q= Malaysia
L= Malaysia
8= Ireland
Y= Ireland
6= Arizona

2e= Year of production

3e & 4e digits= week

A748= some kind of traceability number

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:19:
He gasten,

ff een vraagje hier. ik zie superveel Batches langskomen hier. maar de mijne heb ik nog niet gezien.

FPO#: 7638A748.

Hebben jullie hier nog wat intel over? kan nergens iets vinden. vindt het moeilijk om op mn DS4 op de 3.6 te komen. hij vraagt ineens wel erg veel vcore boven de 3.4. heeft er iemand een linkje voor tips?

Alvast bedankt!
Wat is erg veel Vcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Tot 3,4 red ik het makkelijk met 1,375. wil ik verder dan dat orthos stabiel krijgen heb ik tot 1,5 getest. orthos blijft dan wel langer (tot zo'n 15 min) stabiel maar niet langer. mem heb ik dan op standaard 4-4-4-12 draaien op standaard voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:57:
Ok,

Tot 3,4 red ik het makkelijk met 1,375. wil ik verder dan dat orthos stabiel krijgen heb ik tot 1,5 getest. orthos blijft dan wel langer (tot zo'n 15 min) stabiel maar niet langer. mem heb ik dan op standaard 4-4-4-12 draaien op standaard voltages.
Geef is wat meer info over je systeem. Maar weet je zeker dat het aan je processor ligt? Gooi anders is wat meer V op je mem en mch (nb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ff het lijstje:

- Gigabyte P965 DS4 Bios: F8
- E6600 FPO#: 7638A748
- Scyth Ninja Lapped
- 2x 1GB Kingston HyperX 6400 4-4-4-12
- Club3D 8800GTS 320MB + Extra spotcooler.
- WD 74 Raptor 16MB Cache + WD caviar 320 SE16
- OCZ GameXtreme 600W PSU
- ThermalTake Armor + 25cm sidepanel Cooling
- 2x coolink 12cm fans + 2x 9cm TT fans

ik lees overal voltages. kan iemand misschien een simpel overzichtje neerzetten met daarin de voltages die normaal zijn voor ieder onderdeel. Dus ook de northbridge enzo. Vcore en mem voltage is wel duidelijk. alleen die andere voltages lopen ontzettend uiteen in alle forums. Ben altijd een AMD oc'er geweest vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:23:

ik lees overal voltages. kan iemand misschien een simpel overzichtje neerzetten met daarin de voltages die normaal zijn voor ieder onderdeel. Dus ook de northbridge enzo. Vcore en mem voltage is wel duidelijk. alleen die andere voltages lopen ontzettend uiteen in alle forums. Ben altijd een AMD oc'er geweest vandaar.
Dat komt omdat er niet echt standaart Voltages zijn. Elk bord heeft iets anders nodig. Probeer het voltage van alles behalve pci-e in kleine stapjes te verhogen totdat je het goede vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK,

Ik ga vanaaf eens even testen. wil hem toch wel ff op 3,6 hebben. misschien wil ik dat zelfs wel 24/7 gaan draaien als het lekker aanvoelt. cpu hoeft imo maar een jaartje mee. langer doe ik er toch niet mee.
als het werkt post ik het wel even. tot nu toe iig bedankt bassie. als er verder nog iemand leuke links of ads heeft. GRAAG!

Keep up the good work. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07-2022
Heb zojuist mijn E6600 naar 9 x 400 ge'OC'd, maar nu staat mijn CPU cooler (een CoolerMaster Hyper 6+) 24/7 op hol, d.w.z. op volle toerental, en het maakt niks uit of ik in bios ben of mijn OS idle is.

Idle temperatuur is nu 35/36 graden in windows terwijl de cooler vroeger bij stressed (40+) niet eens lawaai maakte.

Is het een bios instelling?

[ Voor 20% gewijzigd door aeon21 op 26-02-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Welk mobo heb je? Maar fan speed bijna altijd wel een bios setting, kijk is of er niet ergens fan controle : disabled staat of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
bassie_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:14:
Welk mobo heb je? Maar fan speed bijna altijd wel een bios setting, kijk is of er niet ergens fan controle : disabled staat of iets dergelijks.
P5W DH Deluxe

Heb al wat geexperimenteerd met de AI Quiet functies en ook verschillende CPU Fan profiles geprobeerd, maar telkens zo'n 3-5 seconden na restart/boot-up gaat de fan naar 100%. Lijkt wel een windtunnel :)

Edit, heb in de bios aangegeven dat het een 4 pins CPU fan is, en de pins zijn ook daadwerkelijk goed aangesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door aeon21 op 26-02-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heb mijn E6600 nu een weekie of anderhalf, en heb em al aardig lopen kietelen.
3.2ghz is met gemak haalbaar op 1.4vcore

Volgens mij heb ik te maken met een IHS die wél goed is.

Stock

Idle : 29 graden
stressed : 36 graden

3.2ghz

Idle : 34 graden
stressed : 42 graden

Het zaakie zit in een Antec P180b op een Asus P5B dlx met een zalman cnps9500led coolert.

Mag niet klagen 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
aeon21 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:29:
[...]

P5W DH Deluxe

Heb al wat geexperimenteerd met de AI Quiet functies en ook verschillende CPU Fan profiles geprobeerd, maar telkens zo'n 3-5 seconden na restart/boot-up gaat de fan naar 100%. Lijkt wel een windtunnel :)

Edit, heb in de bios aangegeven dat het een 4 pins CPU fan is, en de pins zijn ook daadwerkelijk goed aangesloten.
Dat de fan tijdens de boot even op 100% gaat lijkt me geen probleem.
kaos- schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:18:
Stock

Idle : 29 graden
stressed : 36 graden

3.2ghz

Idle : 34 graden
stressed : 42 graden
Hele mooie temps, vind je 3.2GHz niet een beetje weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bassie_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:45:

Hele mooie temps, vind je 3.6 niet een beetje weinig?
36 graden op stressed bedoel je ?

Ja het is inderdaad niet veel, maar die Antec koelt als een gek blijkbaar :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
kaos- schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:45:
[...]

36 graden op stressed bedoel je ?

Ja het is inderdaad niet veel, maar die Antec koelt als een gek blijkbaar :D
Ik bedoelde 3.2GHz |:( . Ik vind 3.2GHz een beetje weinig, met jou temps zit er zeker meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
bassie_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:45:
[...]

Dat de fan tijdens de boot even op 100% gaat lijkt me geen probleem.
Vanaf de 3e of 5e seconde. Niet eventjes dus.

Heeft iemand enig idee waarom mijn CPU fan op 100% blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
aeon21 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:22:
[...]

Vanaf de 3e of 5e seconde. Niet eventjes dus.

Heeft iemand enig idee waarom mijn CPU fan op 100% blijft?
Ow ok, verkeerd gelezen |:( . Maar het moet wel een bios setting zijn, als het al gebeurt voordat je os geladen is ligt het daar niet aan. Kijk nog is goed in je bios.

Als je echt niks meer weet kan je een bios reset doen, maar dan niet vergeten je settings weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
Nog eens goed gekeken, en dit staat naast de CPU Q-Fan Control:
Bios will turn off Q-Fan function while CPU is running at very high frequency to ensure system stability
Dat zou dus verklaren waarom mijn CPU fan ineens altijd op 100% staat en geen van de fan settings effect hebben...

Is dit misschien software matig te verhelpen? Volgens mij heeft zelfs Asus zo'n programma'tje voor fan speeds, toch?

Edit. Krijg net een peak temperatuur van 52 graden tijdens 3DMark 06. Is dat ok? In idle is de CPU een paar minuten erna weer 34/36 graden.

[ Voor 14% gewijzigd door aeon21 op 26-02-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bassie_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:50:
[...]

Ik bedoelde 3.2GHz |:( . Ik vind 3.2GHz een beetje weinig, met jou temps zit er zeker meer in.
Ja dat zeker, alleen ik vind 3,2 voor alsnog wel even genoeg, de progs die ik gebruik halen de e6600 nog lang niet op z'n knieen

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
aeon21 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:40:
Nog eens goed gekeken, en dit staat naast de CPU Q-Fan Control:

[...]

Dat zou dus verklaren waarom mijn CPU fan ineens altijd op 100% staat en geen van de fan settings effect hebben...

Is dit misschien software matig te verhelpen? Volgens mij heeft zelfs Asus zo'n programma'tje voor fan speeds, toch?

Edit. Krijg net een peak temperatuur van 52 graden tijdens 3DMark 06. Is dat ok? In idle is de CPU een paar minuten erna weer 34/36 graden.
Asus probe volgens mij, misschien werkt speedfan ook. Je zou ook een zalman fanmate 2 voor €2 kunnen kopen en die ertussen plaatsen.

Met een peak van 52 is niet erg. Onder belasting word ie altijd wat warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 16:52
Ik heb een E6660 op 3.5 Ghz lopen, loopt zo 5 uur Orthus stabiel, maar als ik soms windows opstart, krijg ik zo blauw scherm en restart hij. En daarna doet hij het weer. Meer voltage helpt ook niks.

Ik las ook meedere malen over een andere voltage, en zag het bij extremesystems op het forum voor de asus p5b met screens van de bios.

Fsb terminiation voltage en Nb vcore

Moet je die verhogen voor een stabiele overklok, of om mischien nog wel om verder te klokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
3.5 met welke multi? 7x500 is ander verhaal dan 9x388 bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 18:22
kaos- schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:40:
[...]

Ja dat zeker, alleen ik vind 3,2 voor alsnog wel even genoeg, de progs die ik gebruik halen de e6600 nog lang niet op z'n knieen
Je moet in je bios digital home disable zetten. Dan gaat je cpu fan naar normale speed.

Edit:
Sorry koas, bedoelde aeon 21

[ Voor 5% gewijzigd door Putyah op 27-02-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Da_Vince schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:12:
Ik heb een E6660 op 3.5 Ghz lopen, loopt zo 5 uur Orthus stabiel, maar als ik soms windows opstart, krijg ik zo blauw scherm en restart hij. En daarna doet hij het weer. Meer voltage helpt ook niks.

Ik las ook meedere malen over een andere voltage, en zag het bij extremesystems op het forum voor de asus p5b met screens van de bios.

Fsb terminiation voltage en Nb vcore

Moet je die verhogen voor een stabiele overklok, of om mischien nog wel om verder te klokken
Meer Vdimm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Ik gebruik multi 9 * 390

Me Vdimm draait op 2.1 / 2.2 volt geheugen

[ Voor 29% gewijzigd door Da_Vince op 27-02-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Da_Vince schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:00:
Ik gebruik multi 9 * 390

Me Vdimm draait op 2.1 / 2.2 volt geheugen
Hmm, je zou even memtest kunnen draaien voor de zekerheid. Kan het dat sommige bestanden soms corrupt raken door je OC en dat windows dan niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Is mogelijk idd ..

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wel pci op 33.33mhz en pci-e op 100/101 gezet?
Als je dat niet doet kan er idd bestanden corrupt raken op je hardeschijf(niet permanent). Dat verklaart het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Is er ook een memtest die op windows draait, heb geen zin in al dat andere gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
barzi schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:14:
Wel pci op 33.33mhz en pci-e op 100/101 gezet?
Als je dat niet doet kan er idd bestanden corrupt raken op je hardeschijf(niet permanent). Dat verklaart het wel.
Ja staat op 33mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Memtest windows. Wat meer info (bord, geheugen, timings etc) zou wel handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Viss op 27-02-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.5 Ghz 1.4625 Volt
Asus P5W DH Deluxe
Corsair Twinx 2048 MB CL4 ( draait momenteel op Timings 5) (2.1Volt)
Zalman 9500 LED

Memtes gedaan, en er kwamen geen errors uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Geheugen snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
780mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Vreemde snelheid dan. Ik denk dat je nu aangeeft op welke snelheid jij het hebt draaien. Ik bedoel de snelheid die de fabrikant opgeeft.

Jij gaf dit op

Corsair Twinx 2048 MB CL4 ( draait momenteel op Timings 5) (2.1Volt)

De geheugen snelheid mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
oww foutje

6400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we draaien dezelfde settings op het voltage na, 3.5Ghz @ 1.5v stressed, in de bios en idle 1.55v
:)
Hier overigens op een e4300 en geen e6600 . . moederbord laat FSB hoger als 390 niet toe, dus als dit stabiel is (ben nu aan het primen) word dit me uiteindelijke overclock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 22:31
ik heb hier iets vaags...

heb mijn 9700 vervangen voor een tuniq tower met de hoop dat deze beter zou koelen. Dit valt dus vies tegen :(

ik draai nu 3500 op 1,4875 v idle rond de 55 graden TAT stress rond de 64 graden.

Iemand met een tuniq met dezelfde snelheid en ongeveer gelijke temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een scythe ninja . . e4300 @ 3.4Ghz . . 1.49v met zijpaneel erop word het zeker 65+ graden . . die 2 koelers zijn wel met elkaar te vergelijken toch?

Er zitten een paar tussen die echt super temps halen met de high end air coolers, maar 9 van de 10 keer zitten mensen met ongeveer dezelfde temps als ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
maxoss schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:47:

heb mijn 9700 vervangen voor een tuniq tower met de hoop dat deze beter zou koelen. Dit valt dus vies tegen :(

ik draai nu 3500 op 1,4875 v idle rond de 55 graden TAT stress rond de 64 graden.

Check de mounting is, de door intel ontworpen standaart voor LGA775 is brak.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:08:
ik heb hier een scythe ninja . . e4300 @ 3.4Ghz . . 1.49v met zijpaneel erop word het zeker 65+ graden . . die 2 koelers zijn wel met elkaar te vergelijken toch?

Er zitten een paar tussen die echt super temps halen met de high end air coolers, maar 9 van de 10 keer zitten mensen met ongeveer dezelfde temps als ons.
Een gemodde koeler doet wonderen, als je em goed vast schroeft op je mobo scheelt het vaak al 5 graden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 22:31
bassie_ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:30:
[...]

Check de mounting is, de door intel ontworpen standaart voor LGA775 is brak.

[...]

Een gemodde koeler doet wonderen, als je em goed vast schroeft op je mobo scheelt het vaak al 5 graden ofzo.
ik kan niet anders dan alleen de schroeven aandraaien, koeler heb ik al een keer opnieuw erop gezet, want het was nog erger. Eerst was het 70 gr stress nu iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
maxoss schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:55:
[...]

ik kan niet anders dan alleen de schroeven aandraaien, koeler heb ik al een keer opnieuw erop gezet, want het was nog erger. Eerst was het 70 gr stress nu iets beter
Ow ik zie het al, de tuniq tower heeft standaart al schroeven. De meeste koelers gebruiken het standaart intel ontwerp.

Het kan zijn dat de tuniq tower niet helemaal vlak is. Als dat zo is zou je moeten gaan schuren.

Het zou ook kunnen zijn dat een heatpipe niet werkt.

Heb je trouwens wel een koeler in de tuniq zitten en aangesloten? En genoeg koelprut erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxoss schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:47:

Heb zelf niet zo'n hoge OC, een 6300, met 3.1 Gig, lage voltages, Vcore 1,3375,Fsb 1.3,Nb 1,25, en eerst met een Tuniq, Idle 40-42,stressed 56-58 (Orthos en TAT).
Eea omgezet in de Freezer 7Pro, met de schroeven van de Tuniq, even goed vastzetten, en de temps, idle35-36,stressed 48-50.
En als het Idle draait, Q-fan op enabled, ca. 1300 t, dus bijna niet te horen.
Mobo P5bB dlx,Crucial Ballistix pc5300 4-4-4-12.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:29:
[...]

Heb zelf niet zo'n hoge OC, een 6300, met 3.1 Gig, lage voltages, Vcore 1,3375,Fsb 1.3,Nb 1,25, en eerst met een Tuniq, Idle 40-42,stressed 56-58 (Orthos en TAT).
Eea omgezet in de Freezer 7Pro, met de schroeven van de Tuniq, even goed vastzetten, en de temps, idle35-36,stressed 48-50.
En als het Idle draait, Q-fan op enabled, ca. 1300 t, dus bijna niet te horen.
Mobo P5bB dlx,Crucial Ballistix pc5300 4-4-4-12.
Een beetje offtopic, maar waar heb je die ballistix gekocht en wanneer? :+ . Weet je toevallig ook of er D9GMH chips op zitten?

Maar je temps met de tuniq zijn hoger dan met een freezer 7? Had je wel een koeler in de tuniq zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie_ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:49:
[...]

Een beetje offtopic, maar waar heb je die ballistix gekocht en wanneer? :+ . Weet je toevallig ook of er D9GMH chips op zitten?

Maar je temps met de tuniq zijn hoger dan met een freezer 7? Had je wel een koeler in de tuniq zitten?
Wat dacht je zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Ik vroeg het alleen even voor de zekerheid, het kan toch zijn dat je zoiets vergeten bent. Ik vergeet ook vaak zat van die kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkusJ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb sinds vandaag

Mobo: Asus P5B Deluxe
Processor: E6600
geheugen: Kingston HyperX PC6400 800Mhc CL4 2x1GB
BIOS: 910

Ik heb CPU-Z en Asus AI Suite draaien. Toen ik begon stond de klok op 9 x 266 = 2400. Ik heb via AI Booster wat settings geprobeerd, maar telkens moest ik BIOS resetten om vista op te kunnen starten.

Maar nu draait m'n CPU op 6 x 266 = 1600 ??? heel af en toe zie ik ''m over springen naar 9x266 maar ik begrijp er nix van.

Wat doe ik fout ?????

MarkusJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
MarkusJ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:53:
Ik heb sinds vandaag

Mobo: Asus P5B Deluxe
Processor: E6600
geheugen: Kingston HyperX PC6400 800Mhc CL4 2x1GB
BIOS: 910

Ik heb CPU-Z en Asus AI Suite draaien. Toen ik begon stond de klok op 9 x 266 = 2400. Ik heb via AI Booster wat settings geprobeerd, maar telkens moest ik BIOS resetten om vista op te kunnen starten.

Maar nu draait m'n CPU op 6 x 266 = 1600 ??? heel af en toe zie ik ''m over springen naar 9x266 maar ik begrijp er nix van.

Wat doe ik fout ?????

MarkusJ
Je doet niks fout. Zoek maar is wat info over speedstep/EIST.

Als je wilt gaan overklokken en dat soort ongein kan je het best in je bios beginnen. Niet met allemaal progjes enzo, gewoon de bios werkt het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Ben benieuwd hoever ik zal komen..tot nu toe 3.2GHz met 1.17V.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/E6400op3-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me nu toch wel een stukje in de openingspost waard of des noods zo'n modbreak (o.i.d.?) onderaan elke pagina:

Als je processor op x6 multiplier loopt terwijl je dit NIET hebt ingesteld, ligt dit aan Intel® SpeedStep Technology. Dit is bedoeld voor energiebesparing als de computer niet belast wordt. Bij overclocken kan dit vervelend zijn. Bij ASUS moederborden moet je EIST (Enhanced Intel SpeedStep technology) uitzetten. Soms staat die als onderste, dus moet je even doorscrollen (CPU Config Menu heb ik het nu over). Bij andere borden zal dit ook wel zoiets als disable speedstep heten.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.