Ik heb ein-de-lijk ook een fatsoenlijk resultaat te posten.
Eventjes de specs:
Moederbord = Asus P5LD2-VM DH
CPU = E6300
Mem = 2 x 512 MB Corsair CM2X PC2-6400 (Cas 5)
Nu is er natuurlijk geen enkel mATX mobo dat fatsoenlijk overclockt. Mijn bordje deed het beter dan gemiddeld: ik kon een FSB van zo'n 355 MHz halen, maar daarvoor moest de PCI-e frequentie wel naar 119 MHz. Hoger dan dat, en de SATA controller (die dus een de pci-e bus hangt) werkt niet meer. Ook loopt een videokaart op pci-e (wat bij mij dus het geval is) gevaar gesloopt te worden bij een te hoge pci-e freq.
Oplossing: IDE hdd en onboard vga gebruiken. Helaas, zodra je de FSB hoger instelt dan +- 370 MHz, wordt hij juist lager

Dat gaat dus niet op.
Helaas wordt de PLL (IDT CV122) niet ondersteund door clockgen, dus daar is ook niets mee te doen...
... tot een paar dagen geleden, toen er een nieuwe versie van
SetFSB uitkwam. De CV122 wordt hierin ondersteund!
Meteen testen uiteraard, maar ook op deze manier moet de pci-e freq omhoog voor een hogere FSB. Uiteindelijk weer een IDE harde schijf ingebouwd + videokaart eruit gehaald.
In het BIOS de pci-e freq op 150 MHz (maximaal) gezet en testen maar!
Gelukkig werkt het nu wel!
Ik kwam uiteindelijk op een FSB van 421,9 MHz en bijbehorende kloksnelheid van 2953 MHz.
CPU-Z validation
Ik ben me er uiteraard van bewust dat het een niet echt bijzondere OC is, maar voor mATX is het dat juist wel
Aanvulling: gebruikte koeler: Intel boxed heatsink met 120 mm Noctua fan (800 rpm). Vcpu stond op 1.35 V maar kon misschien/waarschijnlijk ook nog wel lager.
Bij het instellen van een hogere FSB (1 stapje in SetFSB) kreeg ik artifacts, snel gevolgd door een reboot. Als ik ergens een goedkoop pci videokaartje vandaan kan halen wil het het nog een keer proberen; ik vermoed dat het de IGP is die over z'n nek gaat...
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 04-03-2007 16:27
]