Je zou toch ook 3 schijven kunnen aansluiten en alles in Raid 5 knallen. Ik heb dit laatst met 4x500GB schijven gedaan. Hierbij wordt 1 schijf helemaal niet gebruikt en de overige 3 wel. Ik had de Promise FastTrak TX4310 en die fixed automatisch de fouten als een van de schijven kapot gaat. Heeft de P5W DH Deluxe ook die optie?RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:39:
[...]
Het is eigenlijk heel simpel. Heb je een harde schijf, dan heb je de kans dat deze kapotgaat. Heb je 2 schijven, heb je 2x een kans dat er een schijf kapot gaat. Als er één schijf stuk is bij Raid0, is meteen je data weg. Dus er verandert niks, behalve dat je 2x de kans hebt om je data kwijt te raken. Nog steeds een verwaarloosbare kans als je het mij vraagt, als je je onmisbare bestanden gewoon backupped.
Ik zoek eigen precies dezelfde config als in dit topic wordt behandeld. Hoe veilig achten jullie RAID 5 en hoe snel t.o.v. een raptor en een RAID 0 opstelling? Zouden jullie eerder 1x raptor doen en dan 2x300Gb voor opslag? Ik wil absoluut geen RAID 0, want die backups ga ik sowieso niet elke dag maken, dat weet ik nu al...