Toon posts:

GamerPC, € 1800,-.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord
Asus P5B Deluxe

Lijkt me gewoon een uitstekend moederbord, ik verwacht niet meer en niet minder.

€ 150,87

winkel : Batum
levertijd: 1-3 dagen
verzendingskosten naar België : € 12,70 (blijft)

Harddisk
Western Digital Raptor (Bulk, WD740ADFD, TCQ)

2 raptorschijven in raid 0 voor een optimale snelheid.

€ 280,- ( voor de 2)

+ Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, SATA II

Voor beveiliging tegen data-loss.
Om mijn grote bestanden op te bewaren . Ik bewerk soms films dus deze extra data-hardeschijf kan handig zijn.

€ 138,50 (voor de 2)

winkel: Azerty
verzendingskosten naar België: geen extra
levertijd: direct

Behuizing
GigaByte Behuizing 3D Aurora 570 Zwart, Geen Voeding, 3 X 120mm

Mooie, erg stille en zeer ruime case. Wordt over het algemeen erg gewaardeerd, heb nog nergens minpuntjes kunnen ontdekken. Voor meer info check: www.3dgameman.com/content/view/4512/103/

€135,24

verzendingskosten naar België: € 14,99
levertijd: 14 dagen

Besturingssysteem
Microsoft Microsoft Windows Vista Ultimate 32bit, NL, BOX

Omdat deze Ultimate versie alles heeft en het meest volledig is van allemaal.

€ 158,05

winkel : Batum
levertijd: 1-3 dagen
verzendingskosten naar België : geen extra

Processor
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed

Quad Core is nog eens dubbel zo duur als deze en voor games is de videokaart veel belangrijker en zal je normaalgezien het verschil amper merken tussen deze E6600 en de QX6700/E6700

€ 293,63

verzendingskosten naar België: geen extra
levertijd: 2-3 dagen

DVD-Writer

[url="http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=25161"] Lite On LH-20A1H, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Een snelle lightscribe brander, brand zowat alle types DVD/CD's voor erg weinig geld. Zo hoef ik metteen ook geen DVD-reader meer te kopen. Dat het LG is geworden is eerder toeval, indien dit een slechte keuze van mij is zou ik dit graag horen van jullie.

€ 31,94

verzendingskosten naar België: € 15,- extra
levertijd: 2-3 dagen

Grafische kaart
Club3D 768Mb 8800GTX PCI-E

Een van de beste, zoniet de beste Directx10 kaart van dit moment.

€ 538,-

Geheugen
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

Voor de echte Extreme gamepc, 2gig ram (later kan ik desnoods nog altijd ram bijplaatsen, maar de 4 gig lijkt me voorlopig nog niet echt nodig.

€ 224,- (voor de 2)

processor-koeling
Scythe CPU Koeler Ninja Rev.B Aluminium, Koper

De processor moet ook nog voldoende gekoeld worden en volgens vele reviews is dit een zeer goeie.

€ 35,-

mousepad
Cyber Snipa Mousepad Zwart

Lijkt me een zeer goeie mousepad en aangezien een goeie mousepad zeer belangrijk is voor het spelen van games.

€22,-

voeding
Tagan TG600-U25, 600 Watt, Retail

Omdat er in de kast standaard geen voeding ingesloten is en omdat dit me een zeer goeie lijkt.
600W om toch een beetje te kunnen overklokken.

€115,-

Subtotaal:
€ 2.212,-

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 19:37 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
1 ding sowieso veranderen, die HDD.
Het refurbished bij die 300GB schijf houdt in dat het een gerepareerde schijf is (zeg maar een ex-defecte schijf die door de fabrikant is gerepareerd).
Die SCSI-schijf+controller zou ik echt zonde van mijn geld vinden. Aangezien de adapter waarschijnlijk ook nog wordt beperkt door de PCI bus, ben je mijns inziens goedkoper/sneller uit met bijv. 2 WD Raptor 74GB schijven. Die zijn ook bloedjesnel...
Ik zou ook een ander merk geheugen nemen, Buffalo zegt mij eerlijk gezegd niets.

En ik zou, alleen al voor het beetje extra eye-candy, toch in ieder geval een Vista Home Premium nemen, de Basic moet het doen zonder Areoglass, transparantie etc...

Edit: Nog maar even verder aanpassend/suggererend:
Als gamer zou ik nooit meer voor een dergelijke desktopset kiezen.
Snelle muis nodig? Neem een 2000dpi laser muis.
Als het perse draadloos moet zijn, neem dan de G7 of de MX Revolution van Logitech.
Een toetsenbordje hoeft in mijn ogen sowieso niet draadloos, dus ieder willekeurig USB toetsenbord zou voldoen (ik ram nu zelf op een G15, voor die tijd op een Ultraflat X OEM plankje van Logitech, voldoen prima).

Er vanuit gaande dat die € 1750,- je max. budget is, zal ik zo wel ff een lijstje posten van wat ik zelf zou maken...

[ Voor 30% gewijzigd door Brede P op 09-02-2007 22:03 ]

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Jah en wat wil je nu van ons?

Leegte

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Waarom een x1950xtx en geen 8800gtx als ik vragen mag? Dat hoort toch echt wel in een 'extreme gamerpc', vooral met toekomstige games als crysis.

Ik zou tevens ook andere speakers zoeken, want een heel groot deel van de x-530 speakersets zijn kapot (zie GoT-search -> "x-530 plopjes").

Qua besturingsysteem zou ik echt voor Home Premium gaan, wat maar iets meer kost. Met basic kunt je namelijk geen drol en bovendien heb je dan geen Aero interface ed.

Ook zou ik kijken voor 2 losse 205GB Seagate Barracuda 7200.10 schijven en die in raid0 zetten ipv de 300GB schijf die je nu hebt. Dat zorgt ook voor forse snelheidswinst.

het is btw geen ASCI kaartje, want ASCI = American Standard Code for Information interchange ;)

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

Ik zou toch voor een dx10 kaart gaan als je een extreme game pc wil.
Dan kan je namenlijk ook de nieuwste games spelen(met het oog op de toekomst).

[ Voor 41% gewijzigd door DR161 op 09-02-2007 22:07 . Reden: Onderbouwing ]

pssst geld kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele hulp en info, ik zal ermee rekening houden en zometteen eventjes aanpassen.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Ik zou idd niet voor SCSI schijven gaan waarom in hemelsnaam :S:S gewoon sataII neem bv raptors en zet die in raid 0.

Verder kan je voor je videokaart beter voor een 8800GTS gaan of als je nog geen dx 10 wilt en later wilt over stappen een x1950pro.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Die SCSI-apparatuur lijkt me ook volstrekt nutteloos, neem een raptor en steek de rest van het geld in een betere videokaart zou ik zeggen. Misschien is het verschil tussen een (nieuwe) raptor en die maxtor een paar procent, het verschil tussen een X1950XTX en een 8800GTS/X ga je daarentegen wél merken. Ook zou ik inderdaad home premium nemen, home basic kost misschien 10 euro minder maar dan heb je veel minder functionaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:06:
Ik zou idd niet voor SCSI schijven gaan waarom in hemelsnaam :S:S gewoon sataII neem bv raptors en zet die in raid 0.

Verder kan je voor je videokaart beter voor een 8800GTS gaan of als je nog geen dx 10 wilt en later wilt over stappen een x1950pro.
Ik zeg niet dat ik nog geen wil, als het beter is zal ik er niet over twijfelen 1 te nemen. Alleen twijfel ik nog over hoe duur ze zijn en of ze wel al de moeite zijn om te nemen;

• dewil1990
  • Laatst online: 29-01 11:27
Die keuze is aan jou het zal nog wel even duren voor dx10 standaard is. Maar daarom als je over 1 jaar 1.5 jaar over wil stappen kun je nu beter een kaart kopen rond de 200 euro zoals een x1950 pro, hier kan je makkelijk mee vooruit tot je een dx10 kaar koopt. dan bespaar je nu toch weer 150 euro voor een nieuwe kaart.

Verwijderd

1. Neem ook geen raptors koop gewoon 2x 320GB Seagate Barracuda 7200.10 en zet ze in raid 0.
2. Koop een 8800GTX als je echt een extreme gamerspc wil, en anders moet je even je topictitel aanpassen ;) .

Maar laat verder wat meer weten!

Wat wil je precies met het systeem (Overclocken etc)?
Wat is het budget?

//sorry niet goed gelezen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 22:16 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Neem voor die 50 euro meer gewoon een 8800GTS zou k zeggen :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Net ff zitten neuzen bij Alternate (daar had jij je lijstje volgens mij ook samen gesteld).
Zit nu op het volgende:
Arctic Silentium T4
Asus P5B Deluxe
Core2Duo E6600
Asus 8800GTS 640MB
2 x 1GB Geheugen PC5300/667MHz
320 GB SATA2 HDD Western Digital (nieuwe dus)
Diezelfde LG Lightscribe brander
Logitech G15 keyboard
Logitech G7 Laser cordless mouse
MS Vista Home Premium OEM
Logitech X-530 speakers

Hiermee zit ik op ongeveer € 1675,-
Als je dus iets bezuinigd op bijv. die toetsenbord/muis combi die ik heb gekozen, heb je ruimte voor die Raptor schijf/schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:22:
Net ff zitten neuzen bij Alternate (daar had jij je lijstje volgens mij ook samen gesteld).
Zit nu op het volgende:
Arctic Silentium T4
Asus P5B Deluxe
Core2Duo E6600
Asus 8800GTS 640MB
2 x 1GB Geheugen PC5300/667MHz
320 GB SATA2 HDD Western Digital (nieuwe dus)
Diezelfde LG Lightscribe brander
Logitech G15 keyboard
Logitech G7 Laser cordless mouse
MS Vista Home Premium OEM
Logitech X-530 speakers

Hiermee zit ik op ongeveer € 1675,-
Als je dus iets bezuinigd op bijv. die toetsenbord/muis combi die ik heb gekozen, heb je ruimte voor die Raptor schijf/schijven.
Heb hier het een en het ander uit overgenomen :)
maar welk geheugen is dat dan precies ? Heb het idd via Alternate samengesteld.
edit: zijn die speakers nu toch goed ? zie reactie leonpwner.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 22:31 ]

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
De X-530 geeft bij veel gebruikers 'plopjes' en bij sommige ook radio ontvangst.
Ook vind ik de bas bij het setje erg hard, dus ik zou zelf het setje afraden.
Daar tegenover staat wel dat er weinig goede 5.1 setjes zijn voor die prijs...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
http://gathering.tweakers...obleem&where=GoT#hitstart Zoals je ziet zijn er meerdere topics hierover (zelfs verschillende delen, met duizenden posts). Het schijnt verschrikkelijk irritant te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Zelf heb ik het 2.1 broertje van de x530, de x230, en die heeft zoals hierboven vermeld net zoals de x-530 last van een verschrikkelijk harde bass die je niet uit kan zetten. Als ik de volume knop van de bass helemaal uit draai hoor je het nog steeds keihard bonken. Oplossing is om een (of twee) sok(ken) in dat gat te proppen, dan wordt het enigzins minders, maar gaat het nog steeds niet helemaal weg. Ik vind zelf het setje ook heel mooi, maar ik raad je aan iets anders te nemen.

Verwijderd

Laat die Raptors lekker zitten.

Verwijderd

Topicstarter
TheTMC schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:35:
De X-530 geeft bij veel gebruikers 'plopjes' en bij sommige ook radio ontvangst.
Ook vind ik de bas bij het setje erg hard, dus ik zou zelf het setje afraden.
Daar tegenover staat wel dat er weinig goede 5.1 setjes zijn voor die prijs...
wat zou je aanraden ? Ik zou liefst niet te duur gaan, het mag wel iets duurder eventueel.
Het liefst wel een surround setje (hoeveel plaats heb je daar eigenlijk ongeveer voor nodig ?)

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:47:
[...]

wat zou je aanraden ? Ik zou liefst niet te duur gaan, het mag wel iets duurder eventueel.
Het liefst wel een surround setje (hoeveel plaats heb je daar eigenlijk ongeveer voor nodig ?)
Ik zou het verder niet weten, maar misschien is dit wat? klik

Verwijderd

Logitech Z-5400 Digital 310W THX

Kost wat meer maar dat knalt echt de pan uit 310W RMS..

Verwijderd

Ach neem die knaap toch niks kwalijk hij denkt gewoon hardop ...
Wij zijn slechts het klankenbord ...
Nou ja anyways veel plezier met je aanschaf :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:55:
Logitech Z-5400 Digital 310W THX

Kost wat meer maar dat knalt echt de pan uit 310W RMS..
Is me toch iets te duur voor enkel geluid of is dit echt een must ?
Wat vind je van het nieuwe speakersetje dat ik genomen heb ?
Wel spijtig dat ik de jouwe niet op alternate kan terugvinden, maar wel de versie erboven en eronder, zou graag alles bij alternate bestellen, zal me heel wat tijd,moeite en verzendingskosten besparen om alles bij 1 winkel te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:00:
Ach neem die knaap toch niks kwalijk hij denkt gewoon hardop ...
Wij zijn slechts het klankenbord ...
Nou ja anyways veel plezier met je aanschaf :P
Bedankt xD
Nee, jullie kunnen me echt helpen hierbij, ik wil niet volgend jaar alweer een nieuwe moeten kopen omdat ik niet tevreden ben ermee.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Wel spijtig dat ik de jouwe niet op alternate kan terugvinden, maar wel de versie erboven en eronder, zou graag alles bij alternate bestellen, zal me heel wat tijd,moeite en verzendingskosten besparen om alles bij 1 winkel te kopen.
Is absoluut geen must. Het hangt er vanaf wat voor eisen jij stelt aan geluid. Mindere setjes zullen ook goed geluid geven. Alleen als je écht goed geluid wilt zou je een dergelijk dure set kunnen nemen. Ik vind het in ieder geval een beetje duur voor een stel speakers.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

En waarom draadloos?

Voor extreme gaming doeleinden zou ik toch lekker alles bedraad nemen.

Verwijderd

Topicstarter
JBplap schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:05:
En waarom draadloos?

Voor extreme gaming doeleinden zou ik toch lekker alles bedraad nemen.
bedoel je muis en toetsenbord ? Zoja, voor mij hoeft het echt niet draadloos en een draad kan ook erg handig zijn (geen gezeur met batterijen enzo...)
Raad je dan iets speciefieks aan van alternate ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:02:
[...]

Is absoluut geen must. Het hangt er vanaf wat voor eisen jij stelt aan geluid. Mindere setjes zullen ook goed geluid geven. Alleen als je écht goed geluid wilt zou je een dergelijk dure set kunnen nemen. Ik vind het in ieder geval een beetje duur voor een stel speakers.
Ken niet zoveel van geluid, ben al tevreden als het goed is, maar surround lijkt me wel leuk voor films (en games)

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
hd:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=A9BS23
Mijn ervaring met Western Digital is dat ze erg heet worden en meer trillen.

Raptor 74ADFD is wel een perfecte schijf om je windows op te draaien.

Wat dacht je van een fancontroller om je nieuwe pc ook een beetje stil te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door ---RRR--- op 09-02-2007 23:12 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De MX518 is wel ongeveer _de_ game muis van Logitech.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
---RRR--- schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:10:
hd:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=A9BS23
Mijn ervaring met Western Digital is dat ze erg heet worden en meer trillen.

Raptor 74ADFD is wel een perfecte schijf om je windows op te draaien.
Zijn er nog anderen die dit ervaren ?
En zit er genoeg koeling in mijn case om die HDD te draaien ? (zie userreview hieronder)

Een zeer goede hdd voor een mooi prijsje. Hij is zeer stil, er kan veel op en is snel. 1 nadeel is dat ie wel wat warm kan worden, maar met een beetje koeling is dat zo opgelost.

• ---RRR---
fsfikke schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:10:
De MX518 is wel ongeveer _de_ game muis van Logitech.
Heb ik personlijk liever de MX510, mocht je die kunnen vinden... perfecte gaming muis!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand die iets aan te raden heeft ivm met geheugenmerk ? en welk type (niet voor overclocking) ?

edit: en welke Hardisk zou ik nu nemen de seagate of toch maar de Western Digital ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:19 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

---RRR--- schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:13:
[...]

Heb ik personlijk liever de MX510, mocht je die kunnen vinden... perfecte gaming muis!
Zonder al te veel off-topic te gaan.
De MX518 is een verbeterde versie van de MX510.
Ik heb ze alletwee gehad en zou niet weten waarom de 510 beter is?

Over HD merken moet je eigelijk niet naar andere mensen luisteren. Iedereen heeft zeer persoonlijke ervaringen met bepaalde merken en het is niet moeilijk om iemand te vinden die exact het tegenovergestelde denk over een bepaald merk.
Ik zou zelf voor de Seagate 7200.10 gaan. Deze is volgens vele reviews sneller dan de concurrentie.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 09-02-2007 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben dan toch voor die Seagate gegaan.
ivm een raptor, heeft iemand hier ervaring mee, maakt het echt verschil, zal mijn WD raptor botsen met die seagate ?

edit: nog iemand ervaringen ivm toetsenborden, of diegene houden waarvoor ik nu gekozen heb ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:26 ]

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik heb zelf een ZBoard, vind het een erg fijn toetsenbord, je kunt er nog andere keysets opdoen, maar in de praktijk gebruik je die niet.

Wat zo fijn is aan dit toetsenbord is dat je 8 keys tegelijk in kunt drukken, en dat die dus ook gewoon goed geregistreerd worden :)

Muis; mx510/518 of een razor
Kijk ook naar een goede mousepad, lees een aantal reviews, hard zacht, glas / metaal etc etc.

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 11:35
Is je voeding goed en stabiel?

Verwijderd

Topicstarter
zie case (klikken op link)

Verwijderd

[...]

Ik vind het wel een must, echt een grandioos setjes en 310w RMS is echt erg veel. Vergelijk het maar is met andere setjes wat een geluid _/-\o_

En doe gewoon 2x die Seagate Barracuda en zet hem in raid 0 en doe die raptor weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Ik vind het wel een must, echt een grandioos setjes en 310w RMS is echt erg veel. Vergelijk het maar is met andere setjes wat een geluid _/-\o_

En doe gewoon 2x die Seagate Barracuda en zet hem in raid 0 en doe die raptor weg.
heb hem gevonden voor 160 euro, ideaal dus, ik denk dat ik hem neem :)

een raptor heeft dus totaal geen zin en je zult het verschil amper merken ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:39 ]

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
2x seagate in raid 0 zal sneller zijn dan de raptor

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Qua MB/s wel maar de accestijd is door die 10k RPM wel hoger en daar heb je dan weer meer aan tijdens het booten.
Die Raptor is best aardig, het probleem is alleen dat ie zo duur is.
Daarbij verhoogt RAID0 de kans op verlies van je data met 100%

• RoD
  • Niet online

RoD

fsfikke schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:56:
Qua MB/s wel maar de accestijd is door die 10k RPM wel hoger en daar heb je dan weer meer aan tijdens het booten.
Die Raptor is best aardig, het probleem is alleen dat ie zo duur is.
Daarbij verhoogt RAID0 de kans op verlies van je data met 100%
Een 100% grotere kans op een kans die (bij kwalitatief goede hdd's) niet erg groot is. Dus dat zegt imo niet zoveel. Als je geen superbelangrijke onvervangbare bestanden op je pc hebt staan (of deze backupped) is Raid0 imo de moeite wel waard.

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Waarom neem je geen headset trouwens?
Een microfoon is een must :P

Goed geluid is zeker wel belangrijk, je wilt immers geen voetstap missen.

Edit:
Je TS:
Waarom een optische muis ? Omdat je dan geen last hebt met de batterijen en die draad zit niet echt in de weg vind ik !

Optisch zegt niets over bedraad/wireless :P
Nog een nadeel van wireless is gewoon de delay
En een goede muistmat scheelt ook echt, en je voetjes slijten minder snel :P

[ Voor 52% gewijzigd door JBplap op 10-02-2007 00:33 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:05:
[...]

Een 100% grotere kans op een kans die (bij kwalitatief goede hdd's) niet erg groot is. Dus dat zegt imo niet zoveel. Als je geen superbelangrijke onvervangbare bestanden op je pc hebt staan (of deze backupped) is Raid0 imo de moeite wel waard.
Ik heb vier van die 7200.10's gehad, twee daarvan hebben de eerste drie weken overleeft (natuurlijk gingen ze pas kapot nadat ze in RAID0 stonden en ik al m'n data erop had gezet)
Het is in ieder geval iets om rekening mee te houden. Maar aangezien de TS vooral wil gamen is een snelle HD config wel handig.

Aan de vele zeer tevreden eigenaren van deze schijfjes in het topic over de 7200.10 te zien gaan ze meestal wel wat langer mee idd.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 10-02-2007 00:37 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja dat lijkt me gewoon pech, een leeftijd van een paar weken is natuurlijk niet normaal voor een hdd...

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:05:
[...]

Inderdaad gewoon belangrijke bestanden naar dvdtje branden.
Ik zou trouwens ook de P5W DH Deluxe nemen, lekker veel extra's en overclocked ook lekker.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 00:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik haat het enorm om mijn gegevens te verliezen, maar als de kans toch niet echt groot is kan ik het wel overwegen...

Verwijderd

Topicstarter
JBplap schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:27:
Waarom neem je geen headset trouwens?
Een microfoon is een must :P

Goed geluid is zeker wel belangrijk, je wilt immers geen voetstap missen.

Edit:
Je TS:
Waarom een optische muis ? Omdat je dan geen last hebt met de batterijen en die draad zit niet echt in de weg vind ik !

Optisch zegt niets over bedraad/wireless :P
Nog een nadeel van wireless is gewoon de delay
En een goede muistmat scheelt ook echt, en je voetjes slijten minder snel :P
Wat wil optisch dan zeggen :$
Kun je mss een voorbeeld van een goeie muismat geven ? en waar te kopen (in belgië-internetwinkel) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:51:
Ik haat het enorm om mijn gegevens te verliezen, maar als de kans toch niet echt groot is kan ik het wel overwegen...
Tja, soms heb je pech mijn 4 samsung schijven draaien al 4 1/2 zo'n 12 a 14 uur per dag.
En diie Z-5400 kun je ook gewoon aansluiten op je dvd speler overal eigenlijk wel op. Ik heb hem zelf ook bij mij thuis aangesloten in de woonkamer echt super vet.

Ik zou trouwens ook de P5W DH Deluxe nemen, lekker veel extra's en overclocked ook lekker.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb dat moederbord genomen.

Wat zou ik kiezen voor geheugen ? (niet om te overclocken)

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData
of http://www.alternate.nl/h...?baseId=1394&artno=ibiemh

als het niet te veel verschil uitmaakt zou ik liefst die van 129 euro nemen, verschilt toch alweer 89 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 01:12 ]

Verwijderd

Als je budget het toelaat zou ik OCZ nemen, die Valuemeuk vind ik maar niks.

Verwijderd

Topicstarter
Dan is mijn systeem zowat ongeveer af, moest iemand nog een idee hebben ivm met de mousepad ?
Zijn er nog mensen die verder nog tips hebben ?
Aangezien een compleet systeem ook een monitor nodig heeft waag ik het toch eventjes om het hier te vragen of iemand tips heeft daaromtrent (er zijn zodanig veel topics over de verschillende 17-19-21-enz. TFT's en CRT's). Dus het is vooral om te gamen en films te bekijken.

Verwijderd

Ik heb een week ofzo geleden ook een Silentium T3 (precies hetzelfde als T4 volgens mij) gekocht met de kleinere broertje (Asus P5B) van je moederbord. En tijdens de installatie ben ik tegen 1 probleem aangelopen. De kasten (heb ook een silentium T2) van silentium zijn eigelijk best krap van binnen. Alles past er net in. Maar door de locatie van de powerplug van moederbord en de HDD muffler compartment van de Silentium pro's heb je een probleem met de snoeren van de power plug en de HDD's en hun snoeren. Waarbij alles tegen je ram chips wordt gedrukt. Een kleiner moederbord of eentje met een andere locatie van de powerplug zou dit moeten oplossen. Voor de rest zijn de kasten ideaal erg stil en een strak uiterlijk en houd alles lekker cool

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 02:05:
Ik heb een week ofzo geleden ook een Silentium T3 (precies hetzelfde als T4 volgens mij) gekocht met de kleinere broertje (Asus P5B) van je moederbord. En tijdens de installatie ben ik tegen 1 probleem aangelopen. De kasten (heb ook een silentium T2) van silentium zijn eigelijk best krap van binnen. Alles past er net in. Maar door de locatie van de powerplug van moederbord en de HDD muffler compartment van de Silentium pro's heb je een probleem met de snoeren van de power plug en de HDD's en hun snoeren. Waarbij alles tegen je ram chips wordt gedrukt. Een kleiner moederbord of eentje met een andere locatie van de powerplug zou dit moeten oplossen. Voor de rest zijn de kasten ideaal erg stil en een strak uiterlijk en houd alles lekker cool
Dat is wel een serieus probleem, zou ik dan gaan uitzien naar een ruimere kast zonder voeding ?
en dan deze http://www.alternate.nl/h...?artno=tn5m30&baseId=2436 erbij nemen ?

edit: nog eeen paar reviews op nagelezen ivm die artic-cooling kasten en iedereen merkt hetzelfde op (te krap !)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 08:50 ]

Verwijderd

als je hier een gamepc van wil maken zul je denk ik toch echt op zoek moeten naar een andere kast want nog de X1950 dan wel de 8800, gaat hier niet in passen.

volgensmij zit de voeding zelfs onderin en beide kaarten steken zo'n 2-4cm VOORBIJ het moederbord. als je daar dus geen ruimte hebt of kunt maken door een hd-tray te verwijderen dan gaat die kaart dus niet passen.

als je een andere kast gaat zoeken kun je beter voor eentje gaan zonder voeding omdat je waarschijnlijk wel een aparte voeding wilt kopen als crossfire wilt gaan draaien. de intel 9x5 chipset ondersteunt crossfire omdat intel ooit ati kaarten op die chipset gebruikte. SLI is dus niet mogelijk omdat je geen nvidia chipset hebt maar een intel. dit is echter voornamelijk een driver limitatie al beweert zowel ati als nvidia dat het ook een bandbreedte probleem zou zijn.

als je echt next gen wilt gamen zal het zeker loonen om nog even te wachten op de R600. daar deze naar alle waarschijnlijkheid de concurrentie weer op scherp zet en dat betekent dat je meer bang-for-buck krijgt. deze wordt verwacht over een kleine 2-3 maand.

verder, raid0 kun je niet vertrouwen als voor je belangrijke informatie. backuppen dus want het kan elk moment over zijn. de seagate 7200.10 is inderdaad sneller dan de raptors omdat deze gebruik maken van pendiculare technologie waardoor de gegevensdichtheid veel groter is. daarnaast heb je dan ook 640GB als je er 2 in raid set.

als toetsenbord gebruik ik hier een IBM PS/2 tobo uit 1989. onverwoestbaar en met echte kliktoetsen. enige gebrek is mischien wel de windows-toets maar voor games echt heerlijk. jammer dat ze niet meer worden gemaakt, maar je zou eens een 2e zaak kunnen afstropen naar een oude i386 ibm pc.

als je niet van plan bent om te overklokken kun je beter voor kingston valueram gaan. dat is gewoon betrouwbaar geheugen. als je iets meer wilt kun je beter bij OCZ, Crosshair en TWINMOS kijken. let op dat OCZ zijn geheugen standaard niet op 1,8v zet en daarmee zich dus niet aan de DDR2 spec houdt maar het klokt wel goed al gaf het wat problemen bij verschillende mobo's.

als monitor kun je beter voor een goeie 2e hands CRT gaan. die halen gewoon nog altijd het beste kleur-contrast en refresh-rate. al wordt het verschil met TFT schermen elk jaar kleiner. koop geen nieuwe CRT omdat die modellen vaak slechte prestaties leveren inverhouding met een goeie 2e hands van 4 jaar geleden simpelweg omdat er niet meer geinversteerd wordt in CRT techniek en omdat verschillende fabrikanten zich hebben terug getrokken is het slecht gesteld met de huidige modellen, daarnaast is een 2e hands ook goedkoper.

17" of 19" hangt vooral af van hoe veel ruimte je op je buroblad hebt, maar aangezien de game-resoluties alleen maar groter worden is een 19" wel aanteraden. let ook op dat je CRT 1600x1200 ondersteunt. lang niet alle modelen doen dit, zo kwam ik laats nog een 19" CRT tegen die niet hoger dan 1280x1024@85 wou gaan en daar kun je dus niet op gamen.

verder is je topic titel iets wat bedriegelijk omdat je blijkbaar toch het meeste waar vorr je geld wilt en niet de laatse van het laatse, blijkens ook je keuze voor een E6600.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 08:45:
[...]

Dat is wel een serieus probleem, zou ik dan gaan uitzien naar een ruimere kast zonder voeding ?
en dan deze http://www.alternate.nl/h...?artno=tn5m30&baseId=2436 erbij nemen ?

edit: nog eeen paar reviews op nagelezen ivm die artic-cooling kasten en iedereen merkt hetzelfde op (te krap !)
Neem de Sharkoon Rebel 9 met die voeding past perfect dan zo'n 8800GTX/GTS. Die hebben ze ook wel bij Alternate vette kast is dat.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je raad opgevolgd, heb de voeding en case veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:41:
verder is je topic titel iets wat bedriegelijk omdat je blijkbaar toch het meeste waar vorr je geld wilt en niet de laatse van het laatse, blijkens ook je keuze voor een E6600.
Welke processor zou ik dan het best nemen ? En ik wil gewoon het beste van het beste en het meest waar voor men geld (het laatste is niet altijd het beste)

Verwijderd

Die E6600 is gewoon goed, mooi laten zitten er zullen altijd betere dingen zijn maar dan blijf je bezig.
Maar even een vraagje waarom alles perse bij Alternate bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:13:
Die E6600 is gewoon goed, mooi laten zitten er zullen altijd betere dingen zijn maar dan blijf je bezig.
Maar even een vraagje waarom alles perse bij Alternate bestellen?
Ik bestel niet eens alles bij Alternate :P
Eerst wel, maar dan zag ik dat enkele stukken een stuk goedkoper waren bij pixmania (zoals speakers, muis en toetsenbord), ik koop liefst niet bij teveel verschillende winkels omdat de verzendingskosten dan veel hoger zullen liggen.

En ivm met die hardschijven, zou het niet beter te zijn die Raid0 te laten en op veilig te spelen ?
Ik heb er geen zin in om binnen de 2 weken al een nieuwe te moeten kopen, ook niet binnen het jaar liefst !

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:39:
[...]

Eerst wel, maar dan zag ik dat enkele stukken een stuk goedkoper waren bij pixmania (zoals speakers, muis en toetsenbord), ik koop liefst niet bij teveel verschillende winkels omdat de verzendingskosten dan veel hoger zullen liggen.

En ivm met die hardschijven, zou het niet beter te zijn die Raid0 te laten en op veilig te spelen ?
Ik heb er geen zin in om binnen de 2 weken al een nieuwe te moeten kopen, ook niet binnen het jaar liefst !
De schijven gaan er niet sneller van kapot ofzo hoor, als je gewoon je belangrijke bestanden voor de zekerheid even naar een dvd brand dan zit je altijd goed.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:39:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel. Heb je een harde schijf, dan heb je de kans dat deze kapotgaat. Heb je 2 schijven, heb je 2x een kans dat er een schijf kapot gaat. Als er één schijf stuk is bij Raid0, is meteen je data weg. Dus er verandert niks, behalve dat je 2x de kans hebt om je data kwijt te raken. Nog steeds een verwaarloosbare kans als je het mij vraagt, als je je onmisbare bestanden gewoon backupped.

Verwijderd

Topicstarter
Dus 1 schijf is eigenlijk genoeg ? tenzij ik een backup wil maken van mijn gegevens wil maken op mijn 2e.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:41:
als je echt next gen wilt gamen zal het zeker loonen om nog even te wachten op de R600. daar deze naar alle waarschijnlijkheid de concurrentie weer op scherp zet en dat betekent dat je meer bang-for-buck krijgt. deze wordt verwacht over een kleine 2-3 maand.
Dus beter nog 3 maanden wachten op mijn nieuwe pc ?
Of bedoel je om de R600 te nemen als kaart ?

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:39:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel. Heb je een harde schijf, dan heb je de kans dat deze kapotgaat. Heb je 2 schijven, heb je 2x een kans dat er een schijf kapot gaat. Als er één schijf stuk is bij Raid0, is meteen je data weg. Dus er verandert niks, behalve dat je 2x de kans hebt om je data kwijt te raken. Nog steeds een verwaarloosbare kans als je het mij vraagt, als je je onmisbare bestanden gewoon backupped.
Je zou toch ook 3 schijven kunnen aansluiten en alles in Raid 5 knallen. Ik heb dit laatst met 4x500GB schijven gedaan. Hierbij wordt 1 schijf helemaal niet gebruikt en de overige 3 wel. Ik had de Promise FastTrak TX4310 en die fixed automatisch de fouten als een van de schijven kapot gaat. Heeft de P5W DH Deluxe ook die optie?

Ik zoek eigen precies dezelfde config als in dit topic wordt behandeld. Hoe veilig achten jullie RAID 5 en hoe snel t.o.v. een raptor en een RAID 0 opstelling? Zouden jullie eerder 1x raptor doen en dan 2x300Gb voor opslag? Ik wil absoluut geen RAID 0, want die backups ga ik sowieso niet elke dag maken, dat weet ik nu al...

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

de Gigabyte DS4 ondersteund raid 5 en is ongeveer 150 euro.
Wat betreft de snelheid is het vergelijkbaar met raid 0 en een raptor.
Je hebt de snelheid van raid 0 en je verliest geen bestanden als een schijf kapot gaat.

[ Voor 57% gewijzigd door psychoclown op 10-02-2007 15:58 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

Topicstarter
psychoclown schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:57:
de Gigabyte DS4 ondersteund raid 5 en is ongeveer 150 euro.
Wat betreft de snelheid is het vergelijkbaar met raid 0 en een raptor.
Je hebt de snelheid van raid 0 en je verliest geen bestanden als een schijf kapot gaat.
Welke schijf raad je me dan aan en zou 1 schijf al volstaan ?

bij de review staat wel dit :
- Een lange kaart in het 2e PCI-E 16x slot blokkeert SATA en IDE poorten
- Slechts één PCI slot bruikbaar bij CrossFire
- Vergeelde IDE kabel is esthetisch minpuntje

zal dan toch geen probleem vormen als ik slechts 1 Grafische kaart gebruik ?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Als je een gpu erin zet lijkt me geen probleem te zijn al weet ik dat niet zeker dat zou je een gebruiker van de DS4 moeten vragen. Vooral omdat de G80 nogal lange kaarten zijn kan ik dat niet zo zeggen.

Wat betreft Raid 5, je moet er minimaal 3 schijven voor hebben.
Bijv. 3x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) - 69.95 euro
Dan hou je 500GB aan schijfruimte over, je komt wel iets duurder uit dan 2x 320GB en minder schijfruimte maar het komt wel dicht in de buurt van Raid 0 snelheid + je hebt een soort van backup.
Zie ook GoT - Raid FAQ

-Edit-

Over je vraag mbt Raid 0, wat RoD probeert te zeggen is dat een hdd een kans heeft om kapot te gaan. Als je nou 2 schijven in Raid 0 hangt dan heb je 2x de kans van één schiijf om je data te verliezen.
(Raid 0 verdeelt de data over de 2 schijven).
Al is de kans dat één van je schijven kapot gaat maar een verwaarloosbaar percentage dan is het toch nog slim om backups te maken zeker als je ook belangrijke data op die schijven wil zetten natuurlijk.

Het maakt dus niet uit of je één schijf neemt of twee (of mss 3 als je besluit voor Raid 5 te gaan) dan wel in Raid 0 dan wel normaal.

[ Voor 44% gewijzigd door psychoclown op 10-02-2007 20:41 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

die E6600 is zeker wel een goede proccessor maar het is niet extreem zoals je in je topic title wel laat zien. dan zou je toch beter voor de QX6700 of de X6800 gaan, dat zijn de extreem versies.

verder wil je duidelijk een gamepc maar kiest een kast waar geen 8800 of x1950 in past. daarnaast zit je met je huidige moederbord vast aan of een enkele kaart of crossfire. nvidia's sli kun je vergeten op je huidige moederbord keuze.

door je huidige keuze voor een kast zul je voor een mid-range videokaart moeten gaan omdat meer gewoon niet in je kast past. dus zelfs high-end graphics, laat staan 'extreeme' graphics gaat al niet door. dit wordt dus eerder een mid-high gamers pc met een zeer snelle hd-raid.

verder klopt het dat je met raid0 een dubble kans hebt je data kwijt te raken. hier een voorbeeld.
schijf 1 heeft een gebrek waardoor deze over 4maand al faalt. de eerste 12 maanden zijn kritiek.
schijf 2 heeft geen enkel gebrek en zal de volledige 8jaar wel halen.
schijf 1 en schijf 2 draaien in raid0.
schijf 1 faalt en de raid0 is dus gebroken.
je bent nu op zowel schijf 1 als schijf 2 alle data kwijt. ondanks dat schijf 2 goed functioneert.

raid5 is ook een optie. hierbij wordt een parity bit berekend welke op 1 van de schijf wordt wegschreven. als 1 schijf faalt kun je uit de andere schijven de data berkenen en herstellen.
je hebt hiervoor minimaal 3 schijven nodig waarbij de harschijfruimte het aantal schijven -1 is.
dus met 3 schijven kun je 2 schijven gebruiken en 1 voor de paritybit. bij 4 schijven kun je 3 schijven gebruiken en 1 voor de paritybit. bij 5 schijven etc etc. etc.

wikipedia heeft nog een heel verhaal over hdd-raids. maar
RAID is NOOIT een VERVANGING voor REGELMATIGE BACKUPS.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:03:
die E6600 is zeker wel een goede proccessor maar het is niet extreem zoals je in je topic title wel laat zien. dan zou je toch beter voor de QX6700 of de X6800 gaan, dat zijn de extreem versies.

verder wil je duidelijk een gamepc maar kiest een kast waar geen 8800 of x1950 in past. daarnaast zit je met je huidige moederbord vast aan of een enkele kaart of crossfire. nvidia's sli kun je vergeten op je huidige moederbord keuze.

door je huidige keuze voor een kast zul je voor een mid-range videokaart moeten gaan omdat meer gewoon niet in je kast past. dus zelfs high-end graphics, laat staan 'extreeme' graphics gaat al niet door. dit wordt dus eerder een mid-high gamers pc met een zeer snelle hd-raid.

verder klopt het dat je met raid0 een dubble kans hebt je data kwijt te raken. hier een voorbeeld.
schijf 1 heeft een gebrek waardoor deze over 4maand al faalt. de eerste 12 maanden zijn kritiek.
schijf 2 heeft geen enkel gebrek en zal de volledige 8jaar wel halen.
schijf 1 en schijf 2 draaien in raid0.
schijf 1 faalt en de raid0 is dus gebroken.
je bent nu op zowel schijf 1 als schijf 2 alle data kwijt. ondanks dat schijf 2 goed functioneert.

raid5 is ook een optie. hierbij wordt een parity bit berekend welke op 1 van de schijf wordt wegschreven. als 1 schijf faalt kun je uit de andere schijven de data berkenen en herstellen.
je hebt hiervoor minimaal 3 schijven nodig waarbij de harschijfruimte het aantal schijven -1 is.
dus met 3 schijven kun je 2 schijven gebruiken en 1 voor de paritybit. bij 4 schijven kun je 3 schijven gebruiken en 1 voor de paritybit. bij 5 schijven etc etc. etc.

wikipedia heeft nog een heel verhaal over hdd-raids. maar
RAID is NOOIT een VERVANGING voor REGELMATIGE BACKUPS.
Ik denk dat ik toch wel over kan gaan naar de extreme (deze keer dan echt), nu ik net na doorvragen vernomen heb dat ik "geen limiet" heb, al zal ik het best wel niet te bont maken :) (sorry voor de onduidelijkheid hieromtrent!)
Weet je misschien ook nog een goeie winkel waart ze dit verkopen (of is alternate prima ?) en ze verzenden naar België ?
Ik zal ook eens de wikipedia-info doorlezen ivm de RAID opties en daaruit beslissen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 23:37 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat ik toch wel over kan gaan naar de extreme, nu ik net na doorvragen vernomen heb dat ik "geen limiet" heb, al zal ik het best wel niet te bont maken :) (sorry voor de onduidelijkheid hieromtrent!)
Weet je misschien ook nog een goeie winkel waart ze dit verkopen (of is alternate prima ?) en ze verzenden naar België ?
Geen limiet?

Verwijderd

Topicstarter
ivm geld, geen limiet is wel wat veel gezegd, maar ik kan toch wel zeker hoger gaan dan 1800 euro en er een echte extreme van maken, zolang ik niet overdrijf :)

Verwijderd

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 23:44 ]

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:38:
[...]

ivm geld, geen limiet is wel wat veel gezegd, maar ik kan toch wel zeker hoger gaan dan 1800 euro en er een echte extreme van maken, zolang ik niet overdrijf :)
quad core
p5b deluxe
3-4GB pc5300 geheugen
8800GTX
4*320GB Raid5
Areca raidkaart
Enermax liberty 500w / antec neohe 500w.
En nog wat overige zooi.

€3000 ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:44:
[...]

quad core
p5b deluxe
3-4GB pc5300 geheugen
8800GTX
4*320GB Raid5
Areca raidkaart
Enermax liberty 500w / antec neohe 500w.
En nog wat overige zooi.

€3000 ongeveer.
Zit zo ongeveer op jouw golflengte te denken :)
enkel ondersteunt die p5b volgens mij geen quad core als ik zo kijk op alternate...

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:51:
[...]

Zit zo ongeveer op jouw golflengte te denken :)
enkel ondersteunt die p5b volgens mij geen quad core als ik zo kijk op alternate...
Quad's met een 1066fsb bus worden ondersteund bios update waarschijnlijk wel nodig. 1333fsb quad's worden officieel niet ondersteund, maar volgens mij is dat na een bios update wel mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door bassie op 10-02-2007 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal een 500W voeding nog voldoende zijn ? en zou er nog een extra koeling op de processor moeten (of is dat inbegrepen ofzo ?)

Ik hoop dat ik hiermee toch wel wat langer dan 1 jaartje voortkan :P

edit: net gezien dat ik bij Alternate zeker niet het best ben, zie dat ik bij Azerty voor bv. mijn processor bijna 50 euro goedkoper ben !

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 00:30 ]

Verwijderd

Ik zou bij alternate de volgende dingen bestellen;

Sharkoon Rebel 9 Past je 8800 met gemakt in.
Arctic Freezer Pro voor je processor (of een duurdere met iets minder geluid scheelt niet veel).
Hyper 580W voeding modulair echt een super voeding is iets duurder dan wat je nu hebt maar is ook wel een stukje beter.
En ga dan voor raid 10 dat is sneller dan raid 5 als je budget toch hoger is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 00:43 ]

Verwijderd

je zit nog steeds met een enkele 8800GTX. nou is dat wel een snelle kaart maar niet zo snel 2 x1950XTX in crossfire. verder is een quad-core nog helemaal geen behoefte en kun je volgensmij ook beter op de native quad-core's wachten. de K8L van AMD of de (ben de naam even kwijt) opvolger van de huidige kentsfield. wat feitelijk 2dualcores onder 1 dak is.

bij games is je GPU power op dit moment de beperkende factor en je HD de overall-perfomance breaker. op dit moment is de E6600 ruim voldoende voor elke game en kun je beter investeren in 2 goede videokaarten dan een extreme CPU in je pc te stoppen.

als geld geen probleem blijkt te zijn kun je kwa HDD's denk ik het beste 4 raptors in RAID0+1 zetten. dat levert de hoogste snelheid met de beste seek-times en de minste overhead. is alleen wel duur.

tja februari is een beetje een slechte tijd om en pc te kopen omdat je net tussen 2 belangrijke periodes in zit, nammelijk december en mei. dit is wanneer veel nieuw spul uitkomt en je het meeste waar voor je geld krijgt. ik denk dat het wachten op de R600 en ook de op de RD690 gebasseerde moederborden welke elk moment in de winkel kunne verschijnen, het waard is.

waarom? omdat de 8800, de X1950 en de E6600 alweer meer dan een half-jaar op de markt zijn en dus op het punt staan te worden opgevolgd. je zei zelf al dat je vaak na een jaar teleurgesteld was over je aankoop dat is omdat deze producten al weer een half-jaar oud zijn waardoor je aankoop eigenlijk al weer ander-half jaar oud is. oftewel bijna de helft van de verwachte levensduur.

wat moet ik dan?
optie 1) wacht een maandje en kijk of er al moederborden zijn met een RD690 chipset en AM2+ socket. hier kun je dan over een tijdje een K8L native quad-core in zetten en een R600 crossfire.
optie 2) zoek een andere kast. koop dan nu nog niet een High-end graphics maar een < 100 euro kaartje en upgrade zodra de R600 uitkomt. ook worden rond die tijd een revisie van Nvidia verwacht welke mischien ook nog wel interessant zijn. kies dan nu voor een E6400 en upgrade dan naar what-ever intel als antwoord voor de K8L presenteert.
optie3) wacht zet het geld opzij en kijk in mei of juni wat er dan op de markt is.

als je serieus next-gen graphics wil waar je ook 3 jaar me vooruit kunt zul je een andere kast met vooral meer breedt onderin moeten kiezen. want de high-end kaarten zullen huge zijn.

*disclaimer voordat je hier een flamewar uitbreekt tussen intel<=>amd/ait<=>nvidia. ik probeer hier een objectief punt te belichten wat zijn voor en tegens heeft. februari is gewoon een rot maand om je pc te kopen.

Verwijderd

ik weet niet of ze al genoemd zijn, maar ik heb laatst een 2.1 setje van Bose staan beluisteren in een winke, en was daarvan diep onder de indruk... veel betere kwaliteit geluid dan de logitechs, Philips en JBL dingetjes die ik gehoord heb... kosten wel ruim 100 euro, maar dan heb je ook wat... mocht je het belangrijk vinden...
Ik ben voornemens die te gaan kopen, omdat ik nu van die goedkope logitech bolletjes heb staan...

Verwijderd

Topicstarter
Je zult idd wel gelijk hebben, ik stop nu een moment met kijken en zal terug contact opnemen als we zover zijn in mei/juni.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:01:
Je zult idd wel gelijk hebben, ik stop nu een moment met kijken en zal terug contact opnemen als we zover zijn in mei/juni.
Tja dan zul je altijd bezig blijven, die R600 zal misschien wat iets sneller zijn maar verwacht nou niet meteen 200% snelheidswinst. Koop op dit moment gewoon een systeem met een 8800GTX, en wil je later upgraden dan koop je er gewoon nog 1 bij en dan zet je ze in SLI.

Verwijderd

tja

januari is de tijd van bijkomen
februari is de tijd van dromen
maart is de tijd van plannen
mei is de tijd van kopen
juni is de tijd van puntjes op de i zetten
juli is de tijd van genieten
augustus is de tijd van wakker worden
september is de tijd van naar de toekomst kijken
oktober is de tijd van plannen
november is de tijd van kopen
december is de tijd van feesten en vergeten dat je een maand geleden een nieuwe pc had gekocht.

computer fabrikanten weten dit lijstje ook en zetten daar hun release datums op gelijk. dus gewoon sparen en in mei een goei nieuwe pc kopen waar je trots op kunt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:51:
[...]

Tja dan zul je altijd bezig blijven, die R600 zal misschien wat iets sneller zijn maar verwacht nou niet meteen 200% snelheidswinst. Koop op dit moment gewoon een systeem met een 8800GTX, en wil je later upgraden dan koop je er gewoon nog 1 bij en dan zet je ze in SLI.
Ik denk dat ik beter naar Docey luister :P
Februari is niet echt de maand om een pc te kopen, mei/juni zal veel beter zijn (of mss hetzelfde maar een heel stuk goedkoper door de concurrentie).
In ieder geval, ik zal geduldig wachten en blijven dromen :D

Verwijderd

Als je geen geld hebt, mag je dat wel toegeven hoor.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:33:
Looooooooooooooooooooooool _/-\o_

PSN: Oldzkoel

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:09:
[...]

Ik denk dat ik beter naar Docey luister :P
Februari is niet echt de maand om een pc te kopen, mei/juni zal veel beter zijn (of mss hetzelfde maar een heel stuk goedkoper door de concurrentie).
In ieder geval, ik zal geduldig wachten en blijven dromen :D
Als jij nu een pc wilt, moet je gewoon nu een pc kopen. Je kunt altijd wel blijven wachten, zoals al zo vaak gemeldt is. Als je liever blijft dromen kan dat natuurlijk altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:33:
Lol xD
Nee, maar ik kan waarschijnlijk toch beter wachten tot mei, momenteel zijn we toch in de bouw en dan gaan alle computers verhuizen naar een ander deel van het huis en heb ik meer plaats. Zal dan toch waarschijnlijk handiger zijn...
En ik vermoed dat mei zowiezo een betere maand is dan februari.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 19:06 ]

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:03:
[...]

Lol xD
Nee, maar ik kan waarschijnlijk toch beter wachten tot mei, momenteel zijn we toch in de bouw en dan gaan alle computers verhuizen naar een ander deel van het huis en heb ik meer plaats. Zal dan toch waarschijnlijk handiger zijn...
En ik vermoed dat mei zowiezo een betere maand is dan februari.
Waarom verspil je onze tijd en open je dan een topic als je dat toch al vermoed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik verspil jullie tijd toch niet -_-, ik ben veel te weten gekomen en daaruit heb ik beslist dat het toch beter is nog even te wachten...
Die R600 ziet er trouwens ook wel veelbelovend uit en dat betekend dat Nvidia ook wel met iets bezig zal zijn om die te overtreffen en dat wordt rond mei verwacht.

Verwijderd

en in juli komt ook wel weer iets uit.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:09

ChUcKiE

Dus........

En anders wel in een maand erna!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Laten we nu alsjeblieft ophouden met het wanneer :P, ik zal wel zien wat ik doe, ondertussen blijf ik gewoon aanpassen tot ik er perfect tevreden over ben.

Heb het nu nogmaals herzien, dus bekijk het misschien even.

Zou er nog een geluidskaart bijmoeten of is die van het moederbord een goeie ?
Is mijn case allright ? (lijkt me ruim genoeg in elk geval, ook volgens de reviews hier op tweakers en op andere sites)

edit: de totaalprijs wijzigt ook voortdurend wegens het veranderen van winkels.

edit2: weet iemand waar ik dit toetsenbord kan verkrijgen in belgisch punt ?

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 07:19 ]

• ---RRR---
Ga je nu voor de raptor als OS harde schijf of een andere keus?

Seagate 7200.10 is prima schijf, heb er zelf ook 2 van.

Verwijderd

//Foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
---RRR--- schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:34:
Ga je nu voor de raptor als OS harde schijf of een andere keus?

Seagate 7200.10 is prima schijf, heb er zelf ook 2 van.
Ik denk nu toch voor volgende raptor te gaan : Western Digital Raptor (Bulk, WD740ADFD, TCQ)
welke opstelling gebruik je voor die 2 seagate schijven ?

en ivm met de processor, ik heb wat rondgekeken op de site van tom's hardware en wat vergeleken en video's bekeken. Blijkt dat die quadcore eigenlijk helemaal niet nodig is, zeker niet voor games (zal voor de meeste (bijna) geen verschil maken ivm de E6700, voor bepaalde zaken zou hij zelfs slechter blijken...

Ik denk dat ik dan beter toch die E6700 neem, aangezien de QX6700 dubbel zo duur is en zijn prijs niet waardig volgens mij.

Tuurlijk sta ik open voor andere meningen, moesten er mensen zijn die er niet zo over denken !

Ook ivm de hardeschijven (opstelling) ben ik echt nog aan het twijfelen, geen enkele opstelling geeft me echte voldoening, ze hebben allemaal zo hun minpunten...
Gaat RAID eigenlijk echt zoveel sneller ? Zoja, wat zouden jullie kiezen/wat hebben jullie ?

Ook de ram, 2 gig lijkt me toch voldoende als ik het internet erop nasla, of zou 4 gig toch enorm veel verschil uitmaken ? Tuurlijk kan ik er later altijd nog bijplaatsen.

edit: nu ook de review op tweakers erop nageslagen en nu ben ik volledig ervan overtuigd dat het voor mij eigenlijk totaal geen nut heeft de QX6700 te kopen en ik beter af ben met de E6700.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 22:38 ]

• bassie
Op dit moment is een e6700 zonde van het geld, maar als die prijs verlagingen erzijn is het wel een leuke.

Begin met 2GB ram in dual channel als het niet genoeg is kan er altijd wat bij.

Raid, ik ben geen raid expert. Maar ik denk dat je met een goede controller + 5 seagate schijven in RAID 5 wel een snelle en veilige opslag hebt. Maar dit kost al snel 5*90+500=900 euro.

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:49:
[...]

Op dit moment is een e6700 zonde van het geld, maar als die prijs verlagingen erzijn is het wel een leuke.

Begin met 2GB ram in dual channel als het niet genoeg is kan er altijd wat bij.

Raid, ik ben geen raid expert. Maar ik denk dat je met een goede controller + 5 seagate schijven in RAID 5 wel een snelle en veilige opslag hebt. Maar dit kost al snel 5*90+500=900 euro.
wanneer prijsverlagingen en welke geen zonde :P

Verwijderd

quad-core's zijn nu nog wat overdreven. maar als de nieuwe high-end modellen de lat hoger legt wordt worden ook de dual-cores die in het midden segment zitten een stuk interesanter. daar gaat het om.

februari is zeg maar het oog in de storm. straks in april waait de wind weer aan en in mei of juni kun je orkaan sterke verwachten om het zo maar even te zeggen. gewoon de ontwikkeling volgen en dan in mei met een mooi bijelkaar gespaart budget een mooie computer kopen die je de meeste bangs-for-buck geeft.

hoewel een enkele seagate schijf maar net iets sneller is dan een enkele raptor. zijn ze groter en goedkoper. waardoor een opstelling met 4 schijven een zeer interessante optie wordt. al zullen 4 raptors sneller zijn dan 4 seagate's. ze zijn dan ook bijna 2x zo duur en hebben maar de helft van het aantal GB te bieden.

veel onboard geluidskaarten voldoen, zeker op de deluxe-versie's zijn zeer goeien te vinden. hoewel ze niet zo hoog als een loose X-Fi kaart kunnen tippen, is het verschil soms zeer klein en de meerprijs niet waard. het hangt er dus net van af waar je de lat legt, en omdat je zelf al geen stereo van 300+ euro koopt zal een onboard kaartje denk ik wel voldoen.

wat geheugen betreft is het interessant om met 1 reepje van 1GB te beginnen of om een 2GB dual-channel kit te kopen omdat je dan makkelijk er een reepje bij te zetten mocht 2GB in de toekomst niet voldoen. nu kopen veel mensen 2x 512MB en als je dan naar 3 of 4GB wilt upgraden over een anderhalf jaar ofzo moet je al je geheugen vervangen wat er een erg kostbare aangelegenheid maakt.

zo ben ik zelf in mei 2005 met 1x 1GB begonnen en heb ik afgelopen november er nog eens 1GB bij gezet. let wel op dat je het zelfde merk of bij voorkeur zelfde model geheugen er bij zet. maar dat is vaak geen probleem omdat fabrikanten vaak wel 3 jaar het zelfde model blijven voeren. wat toen high-end was is nou mid-end en morgen budget.

en ik denk dat wanneer AMD de K8L lanceert intel of met een mooie tegenhanger komt of de prijsen nog verder drukt(straks kun je E6700 voor onder de honder euro kopen :9~ )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 00:29 ]

Pagina: 1 2 Laatste