Het meeste is al gezegd door Kurios maar ook maar even wat inline.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:34:
Even een complete blanco vraag: m'n dochter komt net thuis met het nieuws dat ze van d'r vriendinnetje een Supercard kan kopen van Nintendo.
Ten eerste: zijn die kaartjes van Nintendo ZELF...? Ik kan er niets over vinden op de DS site.
Nope, geen enkele van de "extra" kaarten zijn van Nintendo; ze zijn niet gemaakt door nintendo en worden niet gesteund nog goedgekeurd door de big N. Belangrijk om wel even te melden, door die apparaten te gebruiken verander je niks aan je DS zelf.
Ten tweede (ik weet het antwoord wel, maar dan kan ik het zwart op wit laten zien): de vader van die vriendin beweerd bij hoog en laag dat die kaartjes legaal zijn en ook... alle spelletjes die hij erbij heeft op dvd... zo ongeveer alle spelletjes die er te koop zijn voor de DS. Heeft 'ie volkomen legaal van internet gedownload. 'Is allemaal van Nintendo zelf'.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij even te melden dat dat onmogelijk kan en dat het hier illegale praktijken betreft? Dan hoef ik geen moeite meer te doen de rest te overtuigen. Want het lijkt mij complete nonsens dat Nintendo ZELF Supercards verkoopt plus software waarmee je alle spelletjes zo maar kan downloaden...

Dit is inderdaad zeker niet het geval. Wel is het zo dat in principe het gebruik van SuperCards legaal is (ook het spelen van backups, maar daar ga ik om geen flamewar hier te creëren niet op in). De SuperCard (slot-2) is "slechts" een media adapter die aan je GBA slot een (mini/micro)SD adapter hangt. Daardoor kan je, door gebruik van speciaal gemaakte software, extra applicaties en spellen op je DS spelen wat normaal gesproken niet mogelijk zou zijn.
Vraag me wel af waar iedereen hier die kaartjes dan voor gebruikt...?

Om je niet meteen te verdrinken in data, dingen als ScummVM, DSorganise, DSlinux, DSdoom, Omalone, nesDS (nintendo emulator), snesDS/snesmulDS (super nes emulator) etc.. Oftewel extra spellen (ook spellen die dus eerst voor de PC waren, maar nu zijn geport door mensen) en apps. Vroeger was er wel vrij veel kennis vereist om deze apparaten aan de praat te krijgen, zeker in je eentje. Nu is er al vrij veel bekend en vrij makkelijk gamaakt (hoewel slot-2 wat uit de gratie begint te raken).
Wat meer (diepgaande info);
http://nds.scorpei.com/TBGTDSHB.html
Puur even ter informatie, hoeveel zou je er voor moeten betalen

?