GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 157.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:12:
Bij mij werkt WFC gewoon normaal met spellen op de R4DS.
Is het trouwens mogelijk om dat automatisch opstarten van de R4DS uit te schakelen?
Is er overigens een mogelijkheid om ipv het microSD kaartje iedere keer te moeten verwijderen, gewoon iets te maken waarbij het door de R4DS kaart gaat? Vind het namelijk best vervelend om iedere keer die kaart eruit te moeten halen.
Bij mij werkt WFC idem prima met mijn r4.

Op je eerste vraag kan ik kort zijn: nee, behalve het kaartje eruit halen bij het starten is er geen optie om dat te doen. De 2e vraag: Ja, je kunt met behulp van dsftp (homebrew) de data via ftp over je draadloze netwerk sturen. Dit gaat wel erg traag, maar het is een optie als je de tijd hebt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Ok, dan weet ik voldoende. Die eerste vraag kwam van mijn vriendin vandaan.

Dat traag en ftp dat ken ik, dat is bij de PS2 ook zo (heb het spul daarvoor niet hoor, daar niet van, maar weet dat het traag is). Dan haal ik gewoon het kaartje er wel uit.
Misschien als deze stuk gaat, dat ik dan eens kijk of ik hem open krijg om te zien of de pinnen hetzelfde zijn, maar denk dat het heel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nm :)

[ Voor 86% gewijzigd door bcd87 op 05-06-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSlite zwart roze wit 111 euries bij ezplaza leyweg den haag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:44
Waar zit dat EZ Plaza precies in Den Haag? Dan ga ik hem daar morgen gelijk halen!

[ Voor 13% gewijzigd door ArieR op 05-06-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen van hét forum voor alle DS back up stuff, ik heb een vraag. Ik heb een G6 lite, hij werkt prima, alleen ik heb een probleem. Ik kan de nieuwste games niet meer spelen ( alles wat ik krijg is een wit scherm als ik de nieuwste games op probeer te starten). Normaal gesproken is het een kwestie van de nieuwe versie te downloaden en hoppa, alles werkt weer. Nu staat versie 4.7 al een tijdje op het internet (handhelddownloads.com), vanaf maart al. Normaal gesproken zou er gewoon een nieuwe versie komen maar die staat er niet op. Ik heb alleen een update gezien van de G6DS, een nieuwe G6, maar daar heb ik met mijn g6 niet zoveel aan. Kunnen jullie me misschien uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
bertos:

Naar de winkel teruggaan en zeggen dat je gekochte spellen niet werken.

De policy schrijft voor dat we het niet over commerciele ROM's hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 05-06-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Welke winkel kunnen jullie aanraden voor een R4? In principe wilde ik naar importshop.nl gaan maar als er betrouwbaardere en goedkopere laternatieven zijn..

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:32:
Welke winkel kunnen jullie aanraden voor een R4? In principe wilde ik naar importshop.nl gaan maar als er betrouwbaardere en goedkopere laternatieven zijn..
ik heb er al 4 bij www.dealextreme.com besteld, altijd prima service. Duurt wel even voor je hem hebt (2-3 weken) maar voor 43 US$ incl 1 GB SDcard mag je niet klagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Magic schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:38:
[...]

Bij mij werkt WFC idem prima met mijn r4.

Op je eerste vraag kan ik kort zijn: nee, behalve het kaartje eruit halen bij het starten is er geen optie om dat te doen. De 2e vraag: Ja, je kunt met behulp van dsftp (homebrew) de data via ftp over je draadloze netwerk sturen. Dit gaat wel erg traag, maar het is een optie als je de tijd hebt.
Het loopt, automatisch IP verkrijgen lukt dus gewoon niet, dus zelf handmatig erin gezet en lopen als een trein, thnx... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 20-09 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:47:
[...]

ik heb er al 4 bij www.dealextreme.com besteld, altijd prima service. Duurt wel even voor je hem hebt (2-3 weken) maar voor 43 US$ incl 1 GB SDcard mag je niet klagen toch?
Ik heb hem bij www.sidder.nl besteld. Moet hem nog wel krijgen, maar vond 45 euro voor het ding met een 1gb kaartje wel goedkoop. Zonder de 2 euro verzendkosten dan.

sidder.nl staat hier iig als positief in de shopsurvey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm oké, je hebt gelijk. Heeft iemand ook het een G6 en het probleem dat hij geen nieuwe driver kan vinden ?
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:28:
bertos:

Naar de winkel teruggaan en zeggen dat je gekochte spellen niet werken.

De policy schrijft voor dat we het niet over commerciele ROM's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArieR schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:58:
Waar zit dat EZ Plaza precies in Den Haag? Dan ga ik hem daar morgen gelijk halen!
naast de V&D winkelcentrum Leyweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beatle schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:51:
[...]

Het loopt, automatisch IP verkrijgen lukt dus gewoon niet, dus zelf handmatig erin gezet en lopen als een trein, thnx... ;)
Bij mij werkt het gewoon, DSFTP en DHCP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:02
Zal er ooit een GBA functie voor de R4 komen? Of is het gewoon ONMOGELIJK qwa programmering? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:47:
[...]

naast de V&D winkelcentrum Leyweg :)
Heet dat niet toevallig E-Plaza? Want ik kan EZ-Plaza nergens vinden, wel een E-Plaza op de Leyweg 922h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te programmeren niet, maar ik denk dat de DS gewoonweg niet sterk genoeg is om GBA te emuleren. Behalve, misschien, wanneer je extreem zuinig met het geheugen omgaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArieR schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:21:
[...]

Heet dat niet toevallig E-Plaza? Want ik kan EZ-Plaza nergens vinden, wel een E-Plaza op de Leyweg 922h.
Sorry je hebt gelijk e-plaza natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Sidder.nl zag er prima uit. Ben voor de versie met 2 Gb SD gegaan voor 56,75 euro.
Voor 9,50 meer dan bij importshop heb ik dan die 2 gb kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de G6DS Real is al te koop. Zie ook http://www.samenkopen.net/action/469255

Maar is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb sinds vorige week vrijdag een 2GB DS Linker, werkt perfect. Ik lees er trouwens vrij weinig over (slechts 2x genoemd in dit topic), anderen ook in het bezit van deze kaart?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RisingSun schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:15:
Zal er ooit een GBA functie voor de R4 komen? Of is het gewoon ONMOGELIJK qwa programmering? :?
koop gewoon een 3 in 1. Heb je zo gba support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Deddiekoel schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:14:
Sidder.nl zag er prima uit. Ben voor de versie met 2 Gb SD gegaan voor 56,75 euro.
Voor 9,50 meer dan bij importshop heb ik dan die 2 gb kaart.
Ik heb hem vorige week zaterdag avond besteld. Ook even contact gehad binnen uur antwoord en dinsdag was die bezorgd.

sidder.nl is gewoon goede website en snelle service, was netjes verpakt

[ Voor 4% gewijzigd door Vassie18 op 06-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakka Pakka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 09:58
Helaas, zojuist drie kaartjes ontvangen van Alternate, uit Taiwan. :'(

Nog even wachten totdat ik de R4DS'n binnen heb, misschien valt het allemaal nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Er zijn alweer 923 berichten dus een nieuw topic zit er binnenkort aan te komen (als de mods hier ook akkoord zijn). Zelf heb ik weinig tijd en stiekem ook weinig zin de TS onder handen te nemen. Dus, mochten er vrijwilligers zijn, stuur me even een Direct Message. De broncode van de TS is te zien met behulp van het 'View' knopje bij de post.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:57:
Lijkt me dat als je dat nog niet wist je niet aan de nieuwe TS moet gaan beginnen ;)
Ik wilde in februari een nieuwe TS maken zonder dat ik dat van View wist :P Uiteindelijk toch maar even gelukt met al die codes 8)

[ Voor 32% gewijzigd door jelbo op 07-06-2007 12:36 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:32:
De broncode van de TS is te zien met behulp van het 'View' knopje bij de post.
Lijkt me dat als je dat nog niet wist je niet aan de nieuwe TS moet gaan beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb vandaag via Sidder.nl mijn R4DS binnen gekregen!
ScummVM draait al. Is wel even wennen maar wat relaxed zeg. Hoe eenvoudig dit allemaal werkt is gewoon mind boggling. Moet alles nog verder uitzoeken maar ik ben erg erg blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:45:
Heb vandaag via Sidder.nl mijn R4DS binnen gekregen!
ScummVM draait al. Is wel even wennen maar wat relaxed zeg. Hoe eenvoudig dit allemaal werkt is gewoon mind boggling. Moet alles nog verder uitzoeken maar ik ben erg erg blij!
Het enige dat gedaan moet worden is het DLDI patchen van de meeste homebrew, dat vind ik persoonlijk wat minder... Gelukkig komen er binnenkort flashkaarten die auto-DLDI patching in hun systeem hebben zitten zodat ook dit tot het verleden zal behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:06:
[...]

Het enige dat gedaan moet worden is het DLDI patchen van de meeste homebrew, dat vind ik persoonlijk wat minder... Gelukkig komen er binnenkort flashkaarten die auto-DLDI patching in hun systeem hebben zitten zodat ook dit tot het verleden zal behoren :)
Dat is inderdaad en erg stoere functionaliteit :D Zelf gebruik ik DLDIrc om met één klik en een Entertje te patchen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Is het mogelijk om de EZ Flash V in het engels te zetten?
Ik krijg alle vragen in menu in het chinees voorgeschoteld.

Ik heb al in de global.ini zitten kijken, maar daar kon ik niks vinden.

edit:
Gevonden: L + R tegelijk indrukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 09-06-2007 09:14 ]

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Er was een tijdje terug sprake van een update voor Beup. Maar volgens mij is die er nog niet. Is hier nog wat bekend over? Of werkt het inmiddels alweer met de huidige versie?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Ejorne schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 08:58:
Er was een tijdje terug sprake van een update voor Beup. Maar volgens mij is die er nog niet. Is hier nog wat bekend over? Of werkt het inmiddels alweer met de huidige versie?
Clicky. Met die versie weekt Beup hier gewoon weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

jelbo schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:59:
[...]

Clicky. Met die versie weekt Beup hier gewoon weer :)
Mooi man, bedankt !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wil ik toch even graag met jullie delen: http://www.ndss.nl/paginas/Ez_expansion_R4_hack.html

Hiermee kun je dus de Ez-flash 3in1 expansion die nu te koop is op samenkopen.net voor maarliefst €20,- in combinatie met je R4DS of M3 Simply gebruiken.

Eindelijk GBA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:44:
Dit wil ik toch even graag met jullie delen: http://www.ndss.nl/paginas/Ez_expansion_R4_hack.html

Hiermee kun je dus de Ez-flash 3in1 expansion die nu te koop is op samenkopen.net voor maarliefst €20,- in combinatie met je R4DS of M3 Simply gebruiken.

Eindelijk GBA _/-\o_
Wel scherpe SK. Ik heb 2 weekjes terug bij Bamboogaming 77 AUD (incl. shipping) betaald, voor de EZ5 en 3in1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:44:

Eindelijk GBA _/-\o_
Op DealExtreme kun je ze voor 19 dollar inclusief verzending krijgen, maar 20 euro is ook mooi :) (en het duurt waarschijnlijk niet z lang voor je hem hebt dan).

copyTest is trouwens wel verouderde software voor de 3in1. GBALdr of Rudolph's 3in1 ExpPack Tool doen het klusje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoX86
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb al een enige tijd een EZ Flash 4 Lite, maar ik merk dat de laatste tijd een aantal nieuwe games niet meer werken. Het spel start op en ik krijg alleen een wit scherm. Ja mijn romlistds is up-to-date.
Weet iemand hoe ik dit euvel kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, voel me erg dom. :|

Ik kom niet verder dan een japanse Kingston 1G en geen taiwanese, en ik begrijp dat er verschil is tussen de 2 slots, maar wat de verschillen in praktijk betekenen?? Wat je dan globaal wel en wat globaal niet kan }:O

Ik ga niet programmeren, misschien hooguit een skin maken als dat enigzins te doen is, maar verder niets revolutionairs ofzo.

Enige wat ik wil weten, als ik oa iets van een organizer/agenda programma (homebrew dus?) wil draaien en misschien nog wat andere applicaties wat kan ik dan het beste aanschaffen?

Iets voor slot 1, of voor slot 2?
Welke merken zou beter zijn?
Waar moet ik op letten?

Of kan ik elders betere verhelderende informatie vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
ParaDoX86 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:30:
Ik heb al een enige tijd een EZ Flash 4 Lite, maar ik merk dat de laatste tijd een aantal nieuwe games niet meer werken. Het spel start op en ik krijg alleen een wit scherm. Ja mijn romlistds is up-to-date.
Firmware van je kaart up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:49:
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, voel me erg dom. :|

Ik kom niet verder dan een japanse Kingston 1G en geen taiwanese, en ik begrijp dat er verschil is tussen de 2 slots, maar wat de verschillen in praktijk betekenen?? Wat je dan globaal wel en wat globaal niet kan }:O

Ik ga niet programmeren, misschien hooguit een skin maken als dat enigzins te doen is, maar verder niets revolutionairs ofzo.

Enige wat ik wil weten, als ik oa iets van een organizer/agenda programma (homebrew dus?) wil draaien en misschien nog wat andere applicaties wat kan ik dan het beste aanschaffen?

Iets voor slot 1, of voor slot 2?
Welke merken zou beter zijn?
Waar moet ik op letten?

Of kan ik elders betere verhelderende informatie vinden?
Homebrew op slot-1 werkt vaak het beste, slot1 is een beetje de standaard bij homebrew.

De beste keus op dit moment is een M3 Simply of een R4DS of de iets duurdere Ez-flash 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:35:
[...]

Homebrew op slot-1 werkt vaak het beste, slot1 is een beetje de standaard bij homebrew.

De beste keus op dit moment is een M3 Simply of een R4DS of de iets duurdere Ez-flash 5.
Super, ik ga me daar da op richten... nu hoef ik maar 3 dingen uit te zoeken, da's ten minste een aanknooppunt.
Superbedankt!

Hooooo... ik lees dingen (bij bijv. Ez-flash 5) die pc gerelateerd lijken... kan ik het spul wel draaien op een Mac??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:39:
[...]

Super, ik ga me daar da op richten... nu hoef ik maar 3 dingen uit te zoeken, da's ten minste een aanknooppunt.
Superbedankt!

Hooooo... ik lees dingen (bij bijv. Ez-flash 5) die pc gerelateerd lijken... kan ik het spul wel draaien op een Mac??
De meeste Slot-1 Devices hebben clean-rom support. Dat betekend dat je enkel een (micro)SD reader voor de mac moet hebben om de roms naar de (micro)SD te kopieeren.

Want meestal zijn de patchsoftware voor de verschillende kaarten alleen voor de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Met de nieuwe kernel van de EZ-Flash V kun je de spellen ook on the fly patchen via je DS. Dus dan heb je wel de voordelen van het patchen van de spellen (die kan zorgen voor meer compatibiliteit -> mochten spellen niet werken dan werken ze normaal gesproken gepatched wel). Maar je hebt niet het nadeel dat je pc-only software nodig hebt om dit toe te passen.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
ikbenwouter schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:38:
Met de nieuwe kernel van de EZ-Flash V kun je de spellen ook on the fly patchen via je DS. Dus dan heb je wel de voordelen van het patchen van de spellen (die kan zorgen voor meer compatibiliteit -> mochten spellen niet werken dan werken ze normaal gesproken gepatched wel). Maar je hebt niet het nadeel dat je pc-only software nodig hebt om dit toe te passen.
Aha.. dat betekend het dus, heb gisteren namelijk V1.41 geladen.
En had in het settings menu.. al de keuze tussen.. CLEAN en HYBRID. Met daarboven 4 chinese tekens die ik niet begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmz, wilde n game starten vanaf mn R4 en toen liep ie vast. Ik start em opnieuw en al mn games zijn pleite. Staat nog wel n rare file waarvan windows zegt dat t 2GB is terwijl t n 1GB kaartje is. De andere mappen en files doen t nog prima. Iemand n idee hoe ik die games (vooral saves) kan terughalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
jelbo schreef op maandag 11 juni 2007 @ 07:25:
[...]

Op DealExtreme kun je ze voor 19 dollar inclusief verzending krijgen, maar 20 euro is ook mooi :) (en het duurt waarschijnlijk niet z lang voor je hem hebt dan).

copyTest is trouwens wel verouderde software voor de 3in1. GBALdr of Rudolph's 3in1 ExpPack Tool doen het klusje beter.
Ik heb vandaag zo'n 3 in 1 ding op die site besteld voor bij mijn R4ds. Maar nu lees ik dus dat er verschillende soorten homebrew zijn om het beste uit dat slot2 apperaat te halen. Daarom heb ik dus een paar vraagjes:

--Moet er sowieso software op? (zo nee wat werkt wel/niet zonder software)
--CopyTest, GBAdr en Rudolph's 3in1 staan hier boven genoemd zijn er nog meer?
--Na rondsurfen leek mij rudolph3in1 het best maar die is er in de nieuwste versie niet in het engels??
--is het hele 3in1 gebeuren geintregeerd in het R4DS gebeuren (dus met skin via de R4) of is het .nds programma met eigen software en interface.

Als er nog meer dingen zijn die ik moet weten of op moet letten dan hoor ik het graag.

(heb een zwarte Dslite met r4ds v1.09 en een 2gb Transcend Micro SD kaart + een heel sleur aan homebrew voor slot 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
laminaatplaat schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:24:
[...]

Ik heb vandaag zo'n 3 in 1 ding op die site besteld voor bij mijn R4ds. Maar nu lees ik dus dat er verschillende soorten homebrew zijn om het beste uit dat slot2 apperaat te halen. Daarom heb ik dus een paar vraagjes:

--Moet er sowieso software op? (zo nee wat werkt wel/niet zonder software)
De software zet je op je R4 (op andere slot-1 kaartjes met DLDI zou het ook moeten werken dacht ik). Die is nodig om GBA ROMs te kunnen flashen op je 3in1. Dit is in principe eenmalig, na het flashen staat de ROM erop en kun je hem gebruiken als echt spel. De software is ook nodig om savegames uit het SRAM te backuppen of te schrijven.

Rudolph's tooltje kan trouwens ook het PSRAM gebruiken om GBA ROMs van max. 16MB op te flashen. Dit flashed sneller dan het NOR geheugen waar de GBA ROMs normaal gezien op worden gezet, maar na uitzetten van je DS is de ROM weer uit het PSRAM.

Ook kun je met Rudolph's tooltje de Rumble en RAM functies enablen, die na een soft-reset naar het menu dan door ondersteunende ROMs kunnen worden gebruikt. Dit laatste werkt op R4DS/M3S, weet niet of dit ook op andere kaartjes werkt. Zoniet kun je gebruik maken van patches die je ROMs gewoon 'hard' patchen (een stuk makkelijker in gebruik eigenlijk).
--CopyTest, GBAldr en Rudolph's 3in1 staan hier boven genoemd zijn er nog meer?
Voor zover ik weet niet in die vorm. Wel is er een patcher die ROMs kan patchen zodat de 3in1 wordt herkend als Rumble Pak, en een patch voor de browser.
--Na rondsurfen leek mij rudolph3in1 het best maar die is er in de nieuwste versie niet in het engels??
1.8 is de laatste, en die is ook in het Engels.
--is het hele 3in1 gebeuren geintregeerd in het R4DS gebeuren (dus met skin via de R4) of is het .nds programma met eigen software en interface.
Het is dat laatste. Hoewel je door het tooltje te hernoemen naar _DS_MSHL.nds het onder het middelste MoonShell knopje kunt zetten wat je dan zelf een leuk icoontje kunt geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Ik heb toch nog wat vraagjes,

--Komen save-files op je microSD te staan of op de flashkaart. (aangezien er natuurlijk niet echt veel ruimte op de flashkaart is en gaan die weg als je de GBA game delete)
--Hoeveel ruimte moet je vrij laten voor de web browser. (of schrijft die gewoon over bestanden heen als dat nodig is?)
--Het PSRAM/NOR verhaal snap ik niet helemaal, waarom zou je een game willen saven als ie weer weg is als je de DS uitzet?
--Het is dus het verstrandigst om "Rudolph's 3in1" te gaan gebruiken (en is dan ook het enige wat ik nodig heb)?

iig al heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoorden Jeibo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
laminaatplaat schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:15:
Ik heb toch nog wat vraagjes,

--Komen save-files op je microSD te staan of op de flashkaart. (aangezien er natuurlijk niet echt veel ruimte op de flashkaart is en gaan die weg als je de GBA game delete)
Savegames van de GBA ROM op je 3in1 komen in een SRAM chip op je 3in1 te staan. Wil je ze op je MicroSD zodat je ze kunt backuppen moet je dat doen met copyTest/GBALdr/Rudolph's tool.
--Hoeveel ruimte moet je vrij laten voor de web browser. (of schrijft die gewoon over bestanden heen als dat nodig is?)
Geen :) De 3in1 heeft 32MB NOR geheugen voor een GBA ROM, en 16MB PSRAM voor de browser. Ze hebben dus geen invloed op elkaar, en met een 32MB GBA ROM op het NOR geheugen kun je dus de browser gewoon ook gebruiken.
--Het PSRAM/NOR verhaal snap ik niet helemaal, waarom zou je een game willen saven als ie weer weg is als je de DS uitzet?
Dat is gewoon een handigheidje als je snel een GBA ROM van 16MB of kleiner wilt draaien zonder lang te hoeven wachten op het flashen van het NOR geheugen, of wanneer je de ROM in het NOR geheugen wilt behouden maar toch even een andere ROM wilt checken :P
--Het is dus het verstrandigst om "Rudolph's 3in1" te gaan gebruiken (en is dan ook het enige wat ik nodig heb)?
Juist. :D
iig al heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoorden Jeibo 8)
Jeibo? :'( Graag gedaan. Ik heb alle info trouwens gewoon van de topics hier op de EZ-Flash forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
jelbo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 07:28:

[...]

Jeibo? :'( Graag gedaan. Ik heb alle info trouwens gewoon van de topics hier op de EZ-Flash forums.
:o :o oeps :o :o jelbo dus :P

Ik heb in de readme van die 3in1 Expansion Pack Tool V1.8 die jij had gelinkt ook nog info gevonden, het is nu helemaal duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ParaDoX86 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:30:
Hier heb ik dat probleem niet? Ik gebruik deze versie om de roms erop te zetten:

http://www.4shared.com/fi...4_Client_22_May_2007.html

Is van 22 mei 2007, niet een officiele release trouwens, maar werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Cartman! schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:03:
Hmz, wilde n game starten vanaf mn R4 en toen liep ie vast. Ik start em opnieuw en al mn games zijn pleite. Staat nog wel n rare file waarvan windows zegt dat t 2GB is terwijl t n 1GB kaartje is. De andere mappen en files doen t nog prima. Iemand n idee hoe ik die games (vooral saves) kan terughalen?
Oei, dat komt misschien door een oude versie van DSOrganize, want die corrupt best vaak het filesystem bij acties op bestanden en mappen. Wat ik zou doen is een of andere recoverytool draaien, denk niet dat je veel meer kan doen. Enkele die ik ken zijn Recuva en PC Inspector File Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeez... waar kan je de EzFlash V kopen? 8)7
Ik vind geen nederlandse webwinkels, slechts 2 lieden op marktplaats/speurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:25:
Sjeez... waar kan je de EzFlash V kopen? 8)7
Ik vind geen nederlandse webwinkels, slechts 2 lieden op marktplaats/speurders.
Op www.samenkopen.net kan je ze altijd vinden ...betrouwbare gast die het al tijden doet.
Je moet je alleen ff reggen dan .

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Dit is ook wel een aardige site: http://shop.01media.com

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee... ze verzenden alleen naar de Nederlandse Antillen en niet naar Nederland (foutje denk ik)
en de prijzen kloppen niet, zodra je ze in de winkelmand legt, dan worden de prijzen in eens anders. (foutje in de btw berekening denk ik)

Genoeg om niet in zee te gaan met deze webwinkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

jelbo schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:06:
[...]

Inderdaad. Zelf gebruik ik sinds vanmiddag deze:

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/3002/previewoverlaydq9.png
Download

[...]
Zeker een mooie skin, maar is er ook een versie van met een witte DS lite ipv een zwarte?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij als je de white versie gebruikt wel, er is ook nog een roze, blauwe en nog wat anderen.

Ja dus:
http://home.orange.nl/nfoveres/GoT/DSWhite.zip
Heb hem even op mijn eigen space gezet.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 15-06-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Geweldig :D had gegoogled maar kon die skins nergens vinden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Laatst online: 09:32
Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar ik heb geen zin om 39 pagina's door te lezen.

Als ik nintendo browser op start zegt ie dat ik me memmory in me gba slot moet doen, heb een R4, is het mogelijk om dit werkend te krijgen op me ds lite van 2 weken oud met mijn R4.

En ook beup werkt bij mij niet, pakt hem niet helemaal, hij krijgt geen connectie.

Mvg, Wessel

Met deze instelling kom je er niet hoor

[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 16-06-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Reageer dan niet

[ Voor 80% gewijzigd door Fuelke op 16-06-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
linkje naar je vorige post is voor mij genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

ScoTtix schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:58:
linkje naar je vorige post is voor mij genoeg...
Of je kunt de zoekfunctie bovenaan de pagina gebruiken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
dan krijg ik het niet echt duidelijk op een rijtje, wat ik dan vooral lees is dat het niet kan mits je een ez flash kaartje ofzo hebt voor in je slot 2 voor ej tijdelijke internet files ofzo? Klopt dit? Of is het op een andere manier wel mogelijk om te internetten op je ds met mijn r4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
ScoTtix schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:24:
Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar ik heb geen zin om 39 pagina's door te lezen.

Als ik nintendo browser op start zegt ie dat ik me memmory in me gba slot moet doen, heb een R4, is het mogelijk om dit werkend te krijgen op me ds lite van 2 weken oud met mijn R4.

En ook beup werkt bij mij niet, pakt hem niet helemaal, hij krijgt geen connectie.

Mvg, Wessel
Eigenlijk verteld de nintendo browser al wat je nodig hebt. ....... De Memory Expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor een vriend een 'standaard' flashkaartje nodig voor de Gambeboy Micro.
Welke is het handigts en voor minder dan 60 euro all-in te koop in Nederland?

Wat zijn de goede flashcards tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:03
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:16:
Ik heb voor een vriend een 'standaard' flashkaartje nodig voor de Gambeboy Micro.
Welke is het handigts en voor minder dan 60 euro all-in te koop in Nederland?

Wat zijn de goede flashcards tegenwoordig?
jesus lees aub eerst de startpost in staat toch alles in wat je moet weten?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:22:
[...]

jesus lees aub eerst de startpost in staat toch alles in wat je moet weten?
Niet helemaal waar, er staat weinig in over recente kaartjes, en het is voornamelijk gericht op de DS. Om op davidgilmour's vraag terug te komen: zelf denk ik bij GBA direct aan EZ-Flash, maar welk model dan precies goed is en hoeveel dat kost weet ik niet. Ik zou zeggen, ga zelf eens op zoek via wat links in de TS :) Blijf in ieder geval weg van SuperCard, want hun GBA support is niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:36:
[...]

Niet helemaal waar, er staat weinig in over recente kaartjes, en het is voornamelijk gericht op de DS. Om op davidgilmour's vraag terug te komen: zelf denk ik bij GBA direct aan EZ-Flash, maar welk model dan precies goed is en hoeveel dat kost weet ik niet. Ik zou zeggen, ga zelf eens op zoek via wat links in de TS :) Blijf in ieder geval weg van SuperCard, want hun GBA support is niet echt geweldig.
klopt, ik heb zelf wel een beetje verstand van die dingen, heb een flash advace 256 MB card gehad en nu nog een EZ-flash III 1Gb card maar die zijn allemaal niet meer leverbaar. Ik kan een SuperCard krijgen voor 35 euro kaal, maar dat is dus blijkbaar niks? Welke sites in Nederland verkopen nog uberhaupt simpele flash cards voor de GBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

ScoTtix schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:10:
...wat ik dan vooral lees is dat het niet kan mits je een ez flash kaartje ofzo hebt voor in je slot 2 voor ej tijdelijke internet files ofzo? Klopt dit?
Nee, dit klopt niet... Ze schrijven het er alleen om jou te foppen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:41:
[...]

klopt, ik heb zelf wel een beetje verstand van die dingen, heb een flash advace 256 MB card gehad en nu nog een EZ-flash III 1Gb card maar die zijn allemaal niet meer leverbaar. Ik kan een SuperCard krijgen voor 35 euro kaal, maar dat is dus blijkbaar niks? Welke sites in Nederland verkopen nog uberhaupt simpele flash cards voor de GBA?
Probeer, samenkopen.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik moet dus de EZ Flash 4 hebben, die is het beste voor de GBA. Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld de EZ Flash III met 1 Gbit? Die zie ik nog regelmatig voor meer dan 100 euro voorbijkomen. Een EZ Flash 4 met een 1 GB SD card doet toch precies hetzelfde?

Of zit er meer 'flash' memory in de EZ Flash III ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
Ejorne schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:30:
[...]

Nee, dit klopt niet... Ze schrijven het er alleen om jou te foppen... :X
Zou toch kunnen dat een paar van die uber nerds iets hebben gevonden zodat ie de tijdelijke internet files op je micro kaartje kan zetten? Vind ik zelf niet zo gek idee alleen ik ben geen uber nerd die programma's kan schrijven enz. was ik dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:29:
ok, ik moet dus de EZ Flash 4 hebben, die is het beste voor de GBA. Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld de EZ Flash III met 1 Gbit? Die zie ik nog regelmatig voor meer dan 100 euro voorbijkomen. Een EZ Flash 4 met een 1 GB SD card doet toch precies hetzelfde?

Of zit er meer 'flash' memory in de EZ Flash III ?
Ja, in de III zit meer geheugen, in de IV helemaal geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:00:
[...]

Dus dat betekent dat de IV alles rechtstreeks van de SD card afleest? Gaat dat snel genoeg met een SD card van 10 euro?

De III copieerde eerst alles naar het interne flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Karlok[JY-616] schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:00:
[...]

De EZ-Flash IV heeft 32MB NOR en 16MB PSRAM, als ik me niet vergis hetzelfde als de EZ-Flash 3in1. Bron.
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:23:

Dus dat betekent dat de IV alles rechtstreeks van de SD card afleest? Gaat dat snel genoeg met een SD card van 10 euro?

De III copieerde eerst alles naar het interne flash.
Dat doet de IV dus ook. Voor GBA ROMs van > 16MB wordt NOR gebruikt, < dan 16MB PSRAM. GBA ROMs hebben een hoge leessnelheid nodig dat SD nooit kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:28:
[...]

De EZ-Flash IV heeft 32MB NOR en 16MB PSRAM, als ik me niet vergis hetzelfde als de EZ-Flash 3in1. Bron.

[...]

Dat doet de IV dus ook. Voor GBA ROMs van > 16MB wordt NOR gebruikt, < dan 16MB PSRAM. GBA ROMs hebben een hoge leessnelheid nodig dat SD nooit kan bieden.
Kortom, de EZ Flash III en een EZ Flash IV met een 1 GB SD card werken vrijwel hetzelfde qua snelheid en compatibiliteit? Als je de keuze had tussen deze twee, is het dan 'om het even'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:27:
[...]

Kortom, de EZ Flash III en een EZ Flash IV met een 1 GB SD card werken vrijwel hetzelfde qua snelheid en compatibiliteit? Als je de keuze had tussen deze twee, is het dan 'om het even'?
De EZ-Flash III heeft naast 32MB NOR maar 1Gbit aan NAND geheugen. EZ-Flash IV (de normale) gebruikt ipv NAND dus een MiniSD kaartje, en is verder hetzelfde volgens deze pagina. Wel mist ie Real Time Clock support, maar voor zover ik weet maakt alleen Pokémon daar gebruik van. Ik zou voor de IV gaan, MiniSD is goedkoper dan NAND, en als er wat mee is koop je gewoon een nieuw MiniSD kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 20-09 18:37
Ondertussen is er nieuwe software uit voor de R4, versie 1.10. Deze versie heeft als belangrijke functie auto DLDI patching :).

Update R4 v1.10 kernel 2007-6-20
1) DLDI auto-patching
2) Solved the 1111 and 1151 save problem.

http://www.r4ds.net/download/English-1.10.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay voor R4
samen met een leuke homebrew database in ds organise is dit echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Yes it has been a while since I updated this little gem but it was worth it. I've added a lot of new developements like DLDI, DS-slot mods (covering nearly all available DS products), GBA-slot mods (nearly covering all products here too) and more (including some general fixes) and here is the new updated version of my Beginners Guide To DS homebrew.

If you wish to contact me read the guide for details (or go to my blog at http://blog.scorpei.com/)

Afbeeldingslocatie: http://nds.scorpei.com/TBGTDSHB/TBGTDSHB_small.jpg

I've put quite a lot of work in this baby and I have to say I really like the outcome. Though this will probably not appeal much to people who are already deep into the world of DS homebrew it might still be an interesting read. Aside from that I hope that this (new update) will allow people to easier enter the scene and enjoy the DS to it's fullest with great applications and games!

Download link

So if you know people interested in DS homebrewing, or feel like spreading the word please do .

Cheers,
Scorpei
Sorry jongens, ik had even geen zin om het te vertalen. Mocht iemand dit leuk genoeg vinden om het op het op de frontpage te posten houd ik je niet tegen ;) (voor zij die mij niet kennen, als je even in de start post kijkt staat er als het goed is nog wel het een en ander in van mij ;)).

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Scorpei schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:56:
[...]

Sorry jongens, ik had even geen zin om het te vertalen. Mocht iemand dit leuk genoeg vinden om het op het op de frontpage te posten houd ik je niet tegen ;) (voor zij die mij niet kennen, als je even in de start post kijkt staat er als het goed is nog wel het een en ander in van mij ;)).
Zier er weer top uit Simon! TS is geupdate met linkje naar jouw nieuwe versie. Als je wilt dat het op een of andere manier meer opvalt moet je maar even een DM sturen :) Ook als je het ziet zitten de TS onderhanden te nemen trouwens, het is zeer binnenkort nodig en er is nog niemand :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Slurpgeit schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:40:
Ondertussen is er nieuwe software uit voor de R4, versie 1.10. Deze versie heeft als belangrijke functie auto DLDI patching :).

Update R4 v1.10 kernel 2007-6-20
1) DLDI auto-patching
2) Solved the 1111 and 1151 save problem.

http://www.r4ds.net/download/English-1.10.rar
Auto-DLDI patching houdt neem ik aan dat je dus niet meer je roms hoeft aan te passen om gebruik van DLDI te kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik heb reeds een ds fire linker aangeschaft.
Ik heb hem vandaag ontvangen, en tot mijn grote verbazing is het niet zo makkelijk als verwacht.

Zoals je kan zien zit er een randje aan, dit past mss wel bij de ds lite ? maar in iedergeval niet in mijn DS
Als ik hem erin duw dan zit hij scheef en werkt voor zover ik weet helemaal niet.

Wat hulp zou fantastisch zijn.

Dit zou hem moeten zijn:

http://www.ombouwnederlan...th=81_89&products_id=1136

http://i3.photobucket.com/albums/y54/NedStar/P6260117.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y54/NedStar/P6260118.jpg

Alvast bedankt

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
NedStar schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:18:
Ik heb reeds een ds fire linker aangeschaft.
Ik heb hem vandaag ontvangen, en tot mijn grote verbazing is het niet zo makkelijk als verwacht.

Zoals je kan zien zit er een randje aan, dit past mss wel bij de ds lite ? maar in iedergeval niet in mijn DS
Als ik hem erin duw dan zit hij scheef en werkt voor zover ik weet helemaal niet.

Wat hulp zou fantastisch zijn.

Dit zou hem moeten zijn:

http://www.ombouwnederlan...th=81_89&products_id=1136

http://i3.photobucket.com/albums/y54/NedStar/P6260117.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y54/NedStar/P6260118.jpg

Alvast bedankt
Woops, die werkt dus alleen in een DS Lite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
Daar kwam ik zojuist dus ook achter...
Heb ze een mail gestuurd.

In iedergeval bedankt.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 23:25
fong06 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:59:
ok heb net ff geprobeerd mijn DS diamond pokemons over te zetten naar de Wii pkm revolution.
Ben er net ff dus achter gekomen dat als je geen ORIGINELE pkm diamond of pearl hebt, geen pokemon kan overzetten. Tijdens het overzetten, krijg je een wit scherm op je ds =(
Ik gebruik een EZ4.
Iemand anders al gelukt? Welke Flash card gebruikte je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Iemand een goede bron voor de romlist.txt van de EZ4? Het kaartje functioneerd best maar door het gebrek aan updates en een actieve community is het nu wel erg behelpen.. Tijd voor een rs4 wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op sosuke.com/ezflash moet je een heel eind komen hoor, gebrek aan en actieve community vind ik dan ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Ja die site ken ik natuurlijk wel maar echt actief gaat het er niet meer aan toe hoor (kijk bijv eens naar de skins, bedroevend). En ook daar wordt de lijst niet goed bijgehouden. Kan het zelf gaan doen natuurlijk maar daar heb ik amper tijd voor. Wellicht is er ergens een andere bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
ScummVM DS 0.10.0 beta1 is uit.

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7729/logour8.png
Changes in This Version
-----------------------

- New engines supported: AGI, CINE, and SAGA.
- Option to show the mouse cursor
- Word completion on keyboard for AGI games
- Plenty of optimisations

http://scummvm.drunkencoders.com/scummvmds0-10-0beta1.zip

[ Voor 4% gewijzigd door jelbo op 29-06-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een complete blanco vraag: m'n dochter komt net thuis met het nieuws dat ze van d'r vriendinnetje een Supercard kan kopen van Nintendo.

Ten eerste: zijn die kaartjes van Nintendo ZELF...? Ik kan er niets over vinden op de DS site.

Ten tweede (ik weet het antwoord wel, maar dan kan ik het zwart op wit laten zien): de vader van die vriendin beweerd bij hoog en laag dat die kaartjes legaal zijn en ook... alle spelletjes die hij erbij heeft op dvd... zo ongeveer alle spelletjes die er te koop zijn voor de DS. Heeft 'ie volkomen legaal van internet gedownload. 'Is allemaal van Nintendo zelf'.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij even te melden dat dat onmogelijk kan en dat het hier illegale praktijken betreft? Dan hoef ik geen moeite meer te doen de rest te overtuigen. Want het lijkt mij complete nonsens dat Nintendo ZELF Supercards verkoopt plus software waarmee je alle spelletjes zo maar kan downloaden... 8)7 |:(

Vraag me wel af waar iedereen hier die kaartjes dan voor gebruikt...? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:34:
Even een complete blanco vraag: m'n dochter komt net thuis met het nieuws dat ze van d'r vriendinnetje een Supercard kan kopen van Nintendo.

Ten eerste: zijn die kaartjes van Nintendo ZELF...? Ik kan er niets over vinden op de DS site.

Ten tweede (ik weet het antwoord wel, maar dan kan ik het zwart op wit laten zien): de vader van die vriendin beweerd bij hoog en laag dat die kaartjes legaal zijn en ook... alle spelletjes die hij erbij heeft op dvd... zo ongeveer alle spelletjes die er te koop zijn voor de DS. Heeft 'ie volkomen legaal van internet gedownload. 'Is allemaal van Nintendo zelf'.
WaZou iemand zo vriendelijk willen zijn mij even te melden dat dat onmogelijk kan en dat het hier illegale praktijken betreft? Dan hoef ik geen moeite meer te doen de rest te overtuigen. Want het lijkt mij complete nonsens dat Nintendo ZELF Supercards verkoopt plus software waarmee je alle spelletjes zo maar kan downloaden... 8)7 |:(

- De kaartjes zijn wel legaal, want je kan er backups mee spelen. Plus er zijn nu kaarten in omloop waarmee je homebrew kan draaien.
Deze worden echte niet door Nintendo gemaakt of geleverd.
- de spellen op dvd zijn backups van originele spellen die inderdaad door Nintendo zijn uitgegeven. Maar dan wel in casettevorm en niet op dvdtje. Deze spellen zijn dus ook niet 'legaal'
- Als je een supercard koopt zitten daar geen spellen bij en ook geen omschrijving hoe je de spellen moet downloaden oid.

Al met al dus een beetje fabeltje, maar gezien de zuinige aard van de Nederlander....

Hier worden de kaartjes zogenaamd gebruikt voor homebrew, want je mag niet spreken over R*ms.

Ík geef ruiterlijk toe dat ik maar 1 game origineel gekocht heb, want dat is dan ook de enige game die ik eigenlijk leuk vind. De rest van de games die ik incidenteel speel, speel ik via mn supercard.

[ Voor 12% gewijzigd door Kurios op 29-06-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Het meeste is al gezegd door Kurios maar ook maar even wat inline.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:34:

Nope, geen enkele van de "extra" kaarten zijn van Nintendo; ze zijn niet gemaakt door nintendo en worden niet gesteund nog goedgekeurd door de big N. Belangrijk om wel even te melden, door die apparaten te gebruiken verander je niks aan je DS zelf.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij even te melden dat dat onmogelijk kan en dat het hier illegale praktijken betreft? Dan hoef ik geen moeite meer te doen de rest te overtuigen. Want het lijkt mij complete nonsens dat Nintendo ZELF Supercards verkoopt plus software waarmee je alle spelletjes zo maar kan downloaden... 8)7 |:(
Dit is inderdaad zeker niet het geval. Wel is het zo dat in principe het gebruik van SuperCards legaal is (ook het spelen van backups, maar daar ga ik om geen flamewar hier te creëren niet op in). De SuperCard (slot-2) is "slechts" een media adapter die aan je GBA slot een (mini/micro)SD adapter hangt. Daardoor kan je, door gebruik van speciaal gemaakte software, extra applicaties en spellen op je DS spelen wat normaal gesproken niet mogelijk zou zijn.
Om je niet meteen te verdrinken in data, dingen als ScummVM, DSorganise, DSlinux, DSdoom, Omalone, nesDS (nintendo emulator), snesDS/snesmulDS (super nes emulator) etc.. Oftewel extra spellen (ook spellen die dus eerst voor de PC waren, maar nu zijn geport door mensen) en apps. Vroeger was er wel vrij veel kennis vereist om deze apparaten aan de praat te krijgen, zeker in je eentje. Nu is er al vrij veel bekend en vrij makkelijk gamaakt (hoewel slot-2 wat uit de gratie begint te raken).

Wat meer (diepgaande info);
http://nds.scorpei.com/TBGTDSHB.html

Puur even ter informatie, hoeveel zou je er voor moeten betalen ;)?

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
jelbo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:03:
[...]

Oei, dat komt misschien door een oude versie van DSOrganize, want die corrupt best vaak het filesystem bij acties op bestanden en mappen. Wat ik zou doen is een of andere recoverytool draaien, denk niet dat je veel meer kan doen. Enkele die ik ken zijn Recuva en PC Inspector File Recovery.
Ik heb recoverytools geprobeerd maar helaas. Het was gewoon n game, geen homebrew, DSOrganize gebruik ik bijv. niet. Zat niks anders op dan met de games opnieuw te beginne, heb ik weer wat te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Vraagje: Ik wil misschien een R4DS kopen via samenkopen.net (deze is volgens velen heel goed :) )
maar als ik dan backups van spellen er op zet, dan kan ik zeker niet online spelen met de spellen die het wel ondersteunen? (in verband met Friend Codes). Mocht dat niet kunnen, kan ik dan wel multiplayer spelen tegen het originele spel? (niet over internet, ma gewoon op 10 meter afstand oid :) )

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat kun je dus wel. Online spelen is gewoon mogelijk.
Friendcodes zijn namelijk een combinatie van het spel en je DS.
De code zal hoe dan ook nooit hetzelfde zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 02-07-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Laatst online: 19-09 09:11
Het gemak waarmee je DSFTP icm de R4 (version 1.10) aan de gang krijgt verbaast me werkelijk.

1) Je wireless netwerk aanslingeren (ik heb standaard WPA2 aan en als ik online wil ds'en switch ik naar WEP)
2) Het DSFTP.nds-bestand wel eerst nog even op je geheugenkaartje zetten.
3) DS booten, DSFTP booten
4) Het IP, de default user en de default pass komen op het schermpje te staan
5) inloggen met je ftp-client en klaar

Geweldig zeg :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
jelbo schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:06:
Dit topic nadert zijn einde en heeft behoefte aan een nieuwe of geupdate Topic Start (als de mods hier ook akkoord zijn). Zelf heb ik weinig tijd en stiekem ook weinig zin de TS onder handen te nemen. Dus, mochten er vrijwilligers zijn, stuur me even een Direct Message. De broncode van de TS is te zien met behulp van het 'View' knopje bij deze post.
Er zijn weer extreem veel nieuwe ontwikkelingen qua homebrew bijgekomen. Aangezien JElbo en ik dit keer geen tijd hebben, vraag ik andere mensen om een Deel6 te maken.
Voelt iemand zich geroepen?
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.