Verwijderd
Zie nergens een optie ervoor staat en in bvb Metroid Pinball kan ik geen rumble selecteren.
Da's dan mooi...Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:42:
[...]
www.consolepro.nl heeft ze op VOORRAAD!!!
Ik wacht nog steeds op mijn Cyclo DS Evolution die ik heb gekocht bij Ombouw Limburg.
Niks ten nadele van Ombouw Limburg hoor want de Cyclo is gewoon een hele tijd niet leverbaar geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 30-11-2007 07:41 ]
"When you grow up your heart dies"
De vraag stellen is de vraag beantwoorden.mohawk0618 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:34:
Ok ik heb eindelijk de m3ds real rumble pack binnen. Heb 2 vragen: Nu wil ik de opera browser werkend krijgen, maar moet een aparte slot2 cart ervoor hebben, zijn er misschien mogelijkheden om zonder deze Cart, toch de opera browser te gebruiken? 2. Kan ik zonder de GBA Cart, toch gba games spelen? Thanx leute!
Ja leuk laten we lekker wijs doen met mijn vragen te gaan quiten met een lauwe zin.maartend schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:44:
[...]
De vraag stellen is de vraag beantwoorden.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik ben er trouwens al achter, ben echt blij met de m3 real, echt snel en alle ROMS! werken
Zo kun je het ook zeggen, ik wilde het wat vager houden-NMe- schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:13:
Die vraag gaat niemand hier beantwoorden, want als je de Nintende DS Browser legaal hebt, dan héb je die geheugenuitbreiding ook. We gaan je sowieso niet helpen bij het werkend krijgen van ROM's, domweg omdat we niet kunnen controleren of je het origineel hebt. Warez staan we hier niet toe.
Of mensen het veel doen boeit niet, wij staan warez-talk gewoon niet toe op dit forum. We hebben geen zin in ruzie met game publishers.mohawk0618 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:49:
Ik vind het een beetje naief (sorry kan het niet op een duitse layout)van je, ik durf te stellen dat de meeste mensen die zo een backup tool of cardridge hebben, echt niet de orginele spellen ook erbij hebben. Je moet eens een pol doorvoeren wie een op een backups heeft.
Ik ben er trouwens al achter, ben echt blij met de m3 real, echt snel en alle ROMS! werken
Toch is de grens in dit topic vaag en wordt soms zelfs overschreden, ook door mij. Ik heb bijvoorbeeld wel meerdere malen hulp geboden bij het aan de praat krijgen van de Browser met een slot-2 kaart met RAM.-NMe- schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:47:
[...]
Of mensen het veel doen boeit niet, wij staan warez-talk gewoon niet toe op dit forum. We hebben geen zin in ruzie met game publishers.
Ik zou wel willen weten waarom discussie over GBA/DS 'flashcards' onder de noemer homebrew wel wordt toegestaan op GoT, en discussie over modchips voor consoles niet. Beide hebben als obvious nummer 1 doel piraterij en als bijkomstigheid het kunnen spelen van homebrew. Mij maakt het verder niets uit, maar ik vraag het me af waarom het ene ('mod-hardware' en homebrew op GBA/DS) wel wordt toegelaten en het andere ('mod-hardware en homebrew op consoles) niet. Zoals eerder gezegd gaat deze topicreeks maar heel weinig over homebrew, dus dat lijkt me geen goede reden...
Hopelijk heb ik hiermee geen einde gemaakt aan deze topicreeks :x
[ Voor 3% gewijzigd door jelbo op 02-12-2007 15:57 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Ik heb ook een actieve bijdrage geleverd aan dit topic en de TS en heb(in tegenstelling tot Jelbo) nooit het gevoel gehad dat ik illegaal bezig was. Ik was bijvoorbeeld in bezit van verschillede originele spellen van de C64/NES/Gameboy etc. en die kon ik via een homebrew emulator op mijn Nintendo DS draaien.
Wanneer komt er een deel6?
[ Voor 3% gewijzigd door Djerique op 02-12-2007 17:13 ]
en hoe zijn de ervaringen met de uSD van sandisk?
Verwijderd
Het kaartje zelf omzeilt wel een ingebouwde beveiliging en dat is bij de wet verboden, net als bij het decrypten van DVDs. Wat dat betreft is het niet veel anders dan een modchip ook. Ook op de PS2 is leuke homebrew te draaien trouwens, zoals MP3 afspeel software.-NMe- schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:06:
Voor modchips breek je de overeenkomst die je hebt met de maker van je console: je mag je console niet openmaken en aanpassen. Voor een flashkaartje hoef je je console niet open te draaien en doe je dus niets wat verboden is zolang je geen illegale spellen erop zet. Bovendien is homebrew voor deze apparatuur een veel realistischere mogelijkheid van bijvoorbeeld voor de PS2. En dat is dus de reden waarom er hier wel over de apparatuur gepraat mag worden en over de homebrew die erbij hoort, maar niet over modchips.
Verwijderd
DSMasterPlus heeft nogal wat problemen met sommige spellen en dat verbaast me toch wel heel erg aangezien het een nogal oud systeem heb.
Heb voor de vergelijking ook even de NES en SNES emulator gestart (alhoewel ik nooit een NES of SNES gehad heb) en alhoewel de SNES lang niet alle spelen kan starten (wat ook wel begrijpelijk is met al die spellen met een extra chip erin) werkt de NES emulator echt perfect.
Snap niet dat de Master System niet ook gewoon goed ge-emuleerd kan worden.
En ook de Megadrive emulator (JenesisDS) laat veel te wensen over waaronder dus geluid. Ik heb gelezen dat geluid van de megadrive heel lastig te emuleren is op de DS maar vond het toch jammer dat ik daardoor veel nostalgische spellen niet heb kunnen opstarten.
Ze mogen bij de DS-2 imo wel wat zwaardere hardware erin gooien zodat emulatie in ieder geval beter wordt. Imo mag tegen die tijd ook wel N64 emulatie mogelijk zijn op de DS. Zeker als je het vergelijkt met wat de PSP aankan kwa emulatie
Tja, dat is op zijn minst juridisch gezien twijfelachtig gezien je bij het kopen van een console nergens daadwerkelijk mee akkoord gaat en je in nederland gewoon eigenaar bent van het product. Dat de console bouwer er een papiertje met voorwaarden bij doet zegt niet gelijk dat dergelijke voorwaarden ook bindend zijn.-NMe- schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:06:
Voor modchips breek je de overeenkomst die je hebt met de maker van je console: je mag je console niet openmaken en aanpassen.
Dit staat natuurlijk los van het feit dat warez talk hier niet gewenst is.
Wat betreft emulatoren: ik ben onlangs in de weer geweest met een Commodoe 64 emulator op de DS. Ik was uiteindelijk behoorlijk teleurgesteld (ik zag het als een killer app voor mijzelf). De DS is gewoon te traag om een dergelijk systeem goed te emuleren. Erg eenvoudige games gaan nog wel maar een side scroller als The Great Giana Sisters is al te veel gevraagd.
[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 03-12-2007 23:54 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Sorry? Je vergeet even dat de DS helemaal niet gefabriceerd wordt om homebrew te kunnen draaien. Het apparaat is ontworpen om in de winkel gekochte software die specifiek gemaakt wordt voor de hardware af te kunnen spelen, en dat werkt prima. Je rekent een cd-speler toch ook niet af op het feit dat hij je verouderde LP niet af kan spelen?Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:28:
Ze mogen bij de DS-2 imo wel wat zwaardere hardware erin gooien zodat emulatie in ieder geval beter wordt.
Mwah, de DS kan zonder emulatie pas nét aan wat de N64 kon. De DS moet het sowieso meer hebben van gimmicks en gadgets dan van cutting edge hardware, en dat is wat mij betreft eerder een voor- dan een nadeel. Ik zou het niet erg vinden als de DS2, als die inderdaad ooit komt, inderdaad krachtig genoeg is om de N64 te emuleren (vooruitgang moet er immers ook zijn) maar als er verder genoeg vernieuwingen in zitten, dan hoeft dat voor mij niet.Imo mag tegen die tijd ook wel N64 emulatie mogelijk zijn op de DS. Zeker als je het vergelijkt met wat de PSP aankan kwa emulatie
Verwijderd
goed aan de ene kant heb je gelijk en kan homebrew nooit het doel van een bedrijf zijn. Maar aan de andere kant is games toch wel iets anders als muziekindustrie. Daar doen ze namelijk sowieso niet aan backwardscompability and daar zijn ze in de games industrie al stuk bewuster van.-NMe- schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:22:
[...]
Sorry? Je vergeet even dat de DS helemaal niet gefabriceerd wordt om homebrew te kunnen draaien. Het apparaat is ontworpen om in de winkel gekochte software die specifiek gemaakt wordt voor de hardware af te kunnen spelen, en dat werkt prima. Je rekent een cd-speler toch ook niet af op het feit dat hij je verouderde LP niet af kan spelen?
Ja begrijp me niet verkeerd ik vind de gimmicks (en dan vooral het touchscreen) ook de belangrijkste feature van de DS maar het is imo wel uitermate zonde dat we in totaal twee Nintendo console ports gehad hebben op de DS (Mario64 en Wind Waker). Ik wil gewoon kunnen smash brossen op de DS en Ocarina of Time opnieuw uitspelenMwah, de DS kan zonder emulatie pas nét aan wat de N64 kon. De DS moet het sowieso meer hebben van gimmicks en gadgets dan van cutting edge hardware, en dat is wat mij betreft eerder een voor- dan een nadeel. Ik zou het niet erg vinden als de DS2, als die inderdaad ooit komt, inderdaad krachtig genoeg is om de N64 te emuleren (vooruitgang moet er immers ook zijn) maar als er verder genoeg vernieuwingen in zitten, dan hoeft dat voor mij niet.
Zou het zonde vinden om tegen de tijd van de nieuwe generatie alsnog van Nintendo af te stappen omdat goede emulatie toch wel een speerpunt is voor mij.
Master System en Megdrive is een hele andere architectuur dan de DSVerwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:28:
Eens met emulators aan de gang gegaan. Moet zeggen dat ik best wel telleurgesteld was toen ik erachter kwam dat ik lang niet al mijn oude Master System en Megadrive spellen goed heb kunnen emuleren.
DSMasterPlus heeft nogal wat problemen met sommige spellen en dat verbaast me toch wel heel erg aangezien het een nogal oud systeem heb.
Heb voor de vergelijking ook even de NES en SNES emulator gestart (alhoewel ik nooit een NES of SNES gehad heb) en alhoewel de SNES lang niet alle spelen kan starten (wat ook wel begrijpelijk is met al die spellen met een extra chip erin) werkt de NES emulator echt perfect.
Snap niet dat de Master System niet ook gewoon goed ge-emuleerd kan worden.
En ook de Megadrive emulator (JenesisDS) laat veel te wensen over waaronder dus geluid. Ik heb gelezen dat geluid van de megadrive heel lastig te emuleren is op de DS maar vond het toch jammer dat ik daardoor veel nostalgische spellen niet heb kunnen opstarten.
Ze mogen bij de DS-2 imo wel wat zwaardere hardware erin gooien zodat emulatie in ieder geval beter wordt. Imo mag tegen die tijd ook wel N64 emulatie mogelijk zijn op de DS. Zeker als je het vergelijkt met wat de PSP aankan kwa emulatie
Werkt met meerdere CPU's (Motorola 68K en een Zilog Z80, met een 32X erbij ook nog eens 2x 32bit RISC, en een MegaCD voegt nog eens een Motorola 68K toe
Hoewel dat veel rekenkracht is voor z'n leeftijd is het nog altijd minder als de power van je DS
Met een DS heb je nog altijd ongeveer de rekenkracht van ongeveer een Pentium2 in handen
Een DS werkt op ARM9, en om alles te porten naar dat systeem is pittig.
Wat wel een idee is, is om DSLinux te nemen (zodra alle hardwaresupport goed is, weet niet hoe de status nu is) met Opera Memorypack support en dan onder DSLinux een MD Emu draaien.
[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 04-12-2007 09:57 ]
Verwijderd
Ja ik heb idd mezelf een beetje ingelezen in de ontwikkeling van emulators en begrijp dat het lastig te emuleren is.McKaamos schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:56:
[...]
Master System en Megdrive is een hele andere architectuur dan de DS
Werkt met meerdere CPU's (Motorola 68K en een Zilog Z80, met een 32X erbij ook nog eens 2x 32bit RISC, en een MegaCD voegt nog eens een Motorola 68K toe)
Hoewel dat veel rekenkracht is voor z'n leeftijd is het nog altijd minder als de power van je DS
Met een DS heb je nog altijd ongeveer de rekenkracht van ongeveer een Pentium2 in handen
Een DS werkt op ARM9, en om alles te porten naar dat systeem is pittig.
Wat wel een idee is, is om DSLinux te nemen (zodra alle hardwaresupport goed is, weet niet hoe de status nu is) met Opera Memorypack support en dan onder DSLinux een MD Emu draaien.
Maar ook de PSP heeft een andere architectuur dan de Sega en Nintendo consoles maar de PSP draait zelfs N64 roms (weliswaar in hele brakke framerate maar toch).
Ik begrijp ook wel dat Nintendo als bedrijf een hele andere strategie heeft met de DS dan ik als consument voor ogen heb en mijn post was natuurlijk gebaseerd op wishfull thinking.
Is gewoon heel erg dat ik voor mezelf erachter ben gekomen dat ik het emuleren van al mijn oude spellen eigenlijk best wel interresant vind omdat ik sommige zeker nog een keer uit zou willen spelen. Dus dat zou best wel eens de doorslag kunnen geven bij mijn volgende handheld aanschaf.
En daarnaast vind ik het wel erg jammer dat Nintendo nog zo weinig N64 ports heeft uitgebracht. Begrijp wel dat niet iedereen zit te wachten op lading ports (zoals op de GBA met alle Snes games) maar ik heb zelf niet zo veel met die legio aan puzzle en braintraining games.
Mario Party is laatst nog uitgekomen voor de DS, en ik denk dat spellen als SSB ook snel genoeg hun entree zullen maken. Nintendo is nog lang niet klaar met de DS.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:45:
Ik wil gewoon kunnen smash brossen op de DS en Ocarina of Time opnieuw uitspelen
Het kaartje omzeilt helemaal geen ingebouwde beveiliging. De software op het kaartje laat een gebruiker gewoon een ROM kiezen en vervolgens gooit het kaartje die naar de DS kernel. Zo doet een normaal spel dat ook.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:52:
[...]
Het kaartje zelf omzeilt wel een ingebouwde beveiliging en dat is bij de wet verboden, net als bij het decrypten van DVDs. Wat dat betreft is het niet veel anders dan een modchip ook. Ook op de PS2 is leuke homebrew te draaien trouwens, zoals MP3 afspeel software.
Niks omzeilen dus.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Verwijderd
Ik hoop het ten zeerste ja-NMe- schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:45:
[...]
Mario Party is laatst nog uitgekomen voor de DS, en ik denk dat spellen als SSB ook snel genoeg hun entree zullen maken. Nintendo is nog lang niet klaar met de DS.

Ik dacht alleen aangezien het 3 jaar na de introductie is dat de opvolger nog wel eens kon komen (GBC '98, GBA '01, DS '04).
Iemand hier overigens enig idee wanneer Nintendo hun nieuwe opkomende first party games bekend gaan maken? Na de kerst?
Verwijderd
Ik weet dat ze dat destijds gezegd hebben maar heb nu, 4 jaar na dato nog steeds moeite om me dat voor te stellen. Maar misschien is dat ook de reden dat ik niet voor Nintendo werk-NMe- schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:29:
De DS is geen opvolger van de Gameboy Advance. De DS is een aparte handheld console. Mogelijk gaan ze zelfs met de Gameboy serie apart ook nog verder.
Deze error melding krijg ik ook als ik in het menu naar multimedia ga.
Alles precies zo gedaan als in de readme's staat.
In deel 4 zag ik dat andere dit probleem ook hadden maar ik vond geen oplossingen.
Kan iemand mij hier mee helpen? thx.
Dorus12: niet druk om maken verder, als het goed is zie je het hooguit n paar seconden en dan werkt alles prima.
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Waarom is dat moeilijk om voor te stellen? De DS bedient een heel ander publiek dan de Gameboy; de DS moet het vooral van gadgets en originaliteit hebben, waar de Gameboy puur een "standaard" gameconsole op zakformaat is. De DS heeft wel GBA-support, maar ik vermoed dat dat puur was om de drempel om een DS te kopen in het begin wat lager te maken, aangezien een spelsysteem beter verkoopt als er al spellen voor zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:38:
[...]
Ik weet dat ze dat destijds gezegd hebben maar heb nu, 4 jaar na dato nog steeds moeite om me dat voor te stellen. Maar misschien is dat ook de reden dat ik niet voor Nintendo werk
Mijn vriendin noemt het ook nog steeds een gameboy.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:38:
[...]
Ik weet dat ze dat destijds gezegd hebben maar heb nu, 4 jaar na dato nog steeds moeite om me dat voor te stellen. Maar misschien is dat ook de reden dat ik niet voor Nintendo werk
Maar een DS is dat absoluut niet. De GameBoy is namelijk backwards compatible tot de allereerste GameBoy. In iedergeval is dat de filosofie erachter.
Dat was bij de gameboy micro al niet meer het geval...Arunia schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:20:
[...]
Mijn vriendin noemt het ook nog steeds een gameboy.
Maar een DS is dat absoluut niet. De GameBoy is namelijk backwards compatible tot de allereerste GameBoy. In iedergeval is dat de filosofie erachter.
* pven is overigens in afwachting van zijn G6 DS 16G (vrouw heeft reeds een G6 Lite in de DS zitten)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Maar er zitten ook echt een hele grote zooi normale GBA achtige titels op.-NMe- schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:09:
[...]
Waarom is dat moeilijk om voor te stellen? De DS bedient een heel ander publiek dan de Gameboy; de DS moet het vooral van gadgets en originaliteit hebben, waar de Gameboy puur een "standaard" gameconsole op zakformaat is. De DS heeft wel GBA-support, maar ik vermoed dat dat puur was om de drempel om een DS te kopen in het begin wat lager te maken, aangezien een spelsysteem beter verkoopt als er al spellen voor zijn.
bvb:
Advance Wars 2 --> Advance Wars dual strike
3 Castlevania games --> 2 Castlevania games (met 3de op komst
Donkey Kong Country --> Donkey Kong Jungle Climber
Dragon Ball Z - Supersonic Warriors ---> Dragon Ball Z - Supersonic Warriors 2
Final Fantasy serie GBA --> Fina Fantasy serie DS
Harvest Moon GBA --> Harvest Moon DS
Kirby & the Amazing Mirror --> Kirby Canvas Curse/Kirby Squeak Squad
Legend of Zelda, The - The Minish Cap --> Zelda Phantom Hourglass
Mario & Luigi - Superstar Saga --> Mario & Luigi - Partners in Time
Mario Kart Advance Super Circuit --> Mario Kart DS
Mario Party Advance --> Mario Party DS
Mario vs. Donkey Kong --> Mario vs. Donkey Kong, march of the mini's
Megaman series gba --> Megaman series DS
Metroid Fusion --> Metroid Prime Hunters
Mortal Kombat Advance --> Ultimate Mortal Kombat 3
Pokemon - Ruby and Sapphire --> Pokémon Diamond and Pearl
Sonic Advance series --> Sonic Rush series
Super Mario Advance serie --> New Super Mario Bros/Mario64 DS
WarioWare - Twisted! --> WarioWare: Touched!
Zie je beetje de logica verschijnen dat bijna iedere first party titel (en vele second/third party) op de GBA hun opvolger op de DS hebben. Bovenstaande lijst had ruim 5 keer zo lang kunnen zijn als ik me niet voornamelijk op grote titels had gericht.
Tuurlijk heeft de DS een nieuwe richting gegeven aan de diversiteit en mogelijkheden van handheld games maar ik zie echt niet waar de GBA2 nog nut dient voor spellen die niet binnen de DS filosofie passen. Volgens mij is ook alleen F-Zero nog niet verschenen op de DS.
Welke Backup tool is het beste in staat om op een GBA te spelen? Ik heb nog alleen ervaring met Supercard SD Mini en Supercard SD Lite. Deze werken super op een DS maar geven slowdowns bij een aantal GBA games (zoals Metroid Fusion).
Ik merk ook dat de Supercard erg moeilijk te verkrijgen is tegenwoordig. Iemand tips?
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Bedankt voor de tip. Werkt de Cyclo DS Micro goed icm een GBA? De nieuwe kaartjes lijken hier vooral problem mee te hebben. Weet je van een review die hierna kijkt?Cartman! schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:31:
Persoonlijk heb ik em (nog) niet getest maar de Cyclo DS Micro schijnt erg goed te zijn, kun je ook nog naar kijken
[ Voor 10% gewijzigd door mbooij op 06-12-2007 13:39 ]
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Ik weet bijna zeker dat die CycloDS Micro een rebranded SuperCard Lite is, en SuperCards zijn niet echt goed voor GBA ROMs ivm slowdowns.Cartman! schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:31:
Persoonlijk heb ik em (nog) niet getest maar de Cyclo DS Micro schijnt erg goed te zijn, kun je ook nog naar kijken
Afhankelijk van je budget raad ik aan eens naar de volgende te kijken: ELINK GBA (512MB), G6 Lite (512MB), M3 Lite/M3 MiniSD. EZ-Flash is ook erg goed op GBA gebied, ze hebben een hoop wat oudere kaartjes van voor het DS tijdperk. Of hun kaartjes met DS support ook een GBA case hebben weet ik niet, dacht het niet.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 10:17 ]
........................................................................................................................................................

Ik hoop niet dat je de bijgeleverde MicroSD card reader van de R4 hebt gebruikt, want die schijnt nogal brak te zijn. Het enige wat je kan doen is het proberen te redden dus, met een andere MicroSD card reader (eventueel met adapter voor SD), in je PC.-NMe- schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:07:
Mijn SD-kaart is corrupt.(..) een "SD/TF card error" opgetreden was. Nou maar hopen dat mijn R4 niet mijn SD-kaartje gebakken heeft (..)

Gisteren meteen de nieuwe kernel erop gezet en het werkt prima. Ik zie geen haperingen bij cutscenes. Het opstarten van roms gaat snel. En alle +/- 30 roms die ik heb geprobeerd, werken.
Ook Snemulds erop gezet. Niet alle roms werken even goed. Super Mario World werkt prima, wat ik belangrijk vind. Sommige roms liepen vast. Het geluid klinkt wel een beetje vaag.
Ik gebruik mijn DS sinds een hele tijd weer. Het viel mij op dat het scherm tussen de toetsen wat geliger is dan het bovenste scherm. Is dat normaal?
maar heb ff een vraagje. de M3 support dus SDHC kaarten. Ofwel, ik kan ook 4GB kaartjes erin stoppen. Is dit slim om te doen? Of zal ik gewoon voor 2GB gaan?
want duurt het laden van bestanden als de 4GB vol zit langer? of maakt dit niks uit?
Huub Huub Barbatruc!
Ik denk niet dat je verschil in laadtijd zult merken. Je moet je alleen wel afvragen of je die extra ruimte wel echt nodig hebt. Ik heb nu zo'n 10 (getrimde) games op mijn 2GB-kaartje staan, en dan is hij nog niet eens voor een kwart vol. De rest heb ik gevuld met muziek.DNA_Saint schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:58:
ik heb net de M3 besteld. Volgens bronnen beter dan de R4...?
maar heb ff een vraagje. de M3 support dus SDHC kaarten. Ofwel, ik kan ook 4GB kaartjes erin stoppen. Is dit slim om te doen? Of zal ik gewoon voor 2GB gaan?
want duurt het laden van bestanden als de 4GB vol zit langer? of maakt dit niks uit?
TS is helemaal NIET up2date en topic is meer dan het aantal pagina's overgeschreden voor een nieuwe TS!
Argumenten zijn niet nodig, aangezien het bij elke bladzijde 100x is gezegd waarom...
Heeft iemand al releasenotes kunnen ontdekken?stormfly schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:44:
http://www.r4ds.com/soft/19-en.htm 1.13 voor de R4DS firmware
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
1)Solved the 1770 problem
1770 - Tales of Innocence (JP)
Deze zal wel niet te spelen zijn geweest, een kleine update dus maar helaas.
de M3 of de R4?
Huub Huub Barbatruc!
Had je die vraag niet beter kunnen stellen vóór je je M3 (Real?) bestelde?
Ik ben zelf blij met mijn R4, maar als ik het goed begrijp zijn de verschillen tussen de M3 Simply, M3 Real, R4 DS, G6 Real en de CycloDS Evo vrij klein en is het gewoon een kwestie van de specs bekijken om je keuze te kunnen maken.
[ Voor 57% gewijzigd door NMe op 09-12-2007 12:53 ]
Wat let je om een nieuwe topicstart te maken? Je kunt wel lopen commanderen, maar hij verschijnt nu eenmaal niet op automagische wijze...Djerique schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:57:
Deel 6 graag!!!
TS is helemaal NIET up2date en topic is meer dan het aantal pagina's overgeschreden voor een nieuwe TS!
Argumenten zijn niet nodig, aangezien het bij elke bladzijde 100x is gezegd waarom...
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Mijn oom heeft de R4 en daarom ging ik de M3 Real kopen. Maar was toch eigenlijk benieuwd of er een "betere" was.-NMe- schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:50:
[...]
Had je die vraag niet beter kunnen stellen vóór je je M3 (Real?) bestelde?
Ik ben zelf blij met mijn R4, maar als ik het goed begrijp zijn de verschillen tussen de M3 Simply, M3 Real, R4 DS, G6 Real en de CycloDS Evo vrij klein en is het gewoon een kwestie van de specs bekijken om je keuze te kunnen maken.
Maar gelukkig zijn de verschillen klein, zijn we allebei blij
Ik zie nu inderdaad dat een backup ongeveer 30mb groot is. Is dit normaal?
Ben gewend aan PSP backups die al gauw 1gb kunnen zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door DNA_Saint op 09-12-2007 16:35 ]
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
op het internet kom ik deze prijzen tegen:
R4: $32,90 USD
2GB flash: $27,18 USD
in euro's kom je dan totaal op ongeveer 42 euro uit.
de prijs is inclusief shipping en ik laat de produkten afzonderlijk shippen zodat er geen invoer belasting betaald hoeft te worden (?).
kunnen jullie het nog goedkoper vinden?
Verwijderd
nee, ik koop de r4 voornamelijk voor backups, al het andere (organizer, homebrew, browsen e.d.) is leuk maar niet essentieel voor me. voor dat doel staat de iphone 3g in de planning komend jaarPolluxDKB schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:24:
Zou je niet voor een M3 DS Real gaan?
Verwijderd
Ik weet niet precies wat voor 2GB kaartje je daar uitgekozen hebt, maar voor de Kingston 2GB Japanse versie microSD kaart betaal je bij Paradigit 19,99 euro. Kijk voor de zekerheid voor je betaald wel ff achterop de verpakking of het nog steeds Japanse versies zijn die ze verkopen, maar daar heb ik ook de mijne vandaan. Die R4 klinkt erg voordeligVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:21:
wat is een redelijke prijs voor een R4 kaartje met een 2GB micro sd flash?
op het internet kom ik deze prijzen tegen:
R4: $32,90 USD
2GB flash: $27,18 USD
in euro's kom je dan totaal op ongeveer 42 euro uit.
de prijs is inclusief shipping en ik laat de produkten afzonderlijk shippen zodat er geen invoer belasting betaald hoeft te worden (?).
kunnen jullie het nog goedkoper vinden?
Roms voor de DS zijn volgens mij tussen de 32 en 1024 Mbit groot. Dat betekent dus dat de kleinste ongetrimde rom die je kunt hebben 4MB is, en de grootste 128, als ik me tenminste niet vergis.DNA_Saint schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:13:
Ik zie nu inderdaad dat een backup ongeveer 30mb groot is. Is dit normaal?
Ben gewend aan PSP backups die al gauw 1gb kunnen zijn.
Verwijderd
De grootste games zijn 256MB groot. Dat zijn games met vooral veel filmpjes.-NMe- schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:27:
[...]
Roms voor de DS zijn volgens mij tussen de 32 en 1024 Mbit groot. Dat betekent dus dat de kleinste ongetrimde rom die je kunt hebben 4MB is, en de grootste 128, als ik me tenminste niet vergis.
Verwijderd
Ik heb een ds lite en wil deze gaan voorzien van een adapter en flashcard.
ik wil hem optimaal gaan benutten multimedia, internetten voipen en games.
nou heb ik wat zitten googlen en krijg allemaal verschillende informatie.
Welke adapter is het beste en hoe groot en snel moet de microcard zijn?
flashcard denk ik aan kingston 2G
Wifi schijnt niet door alle adapters ondersteund te worden?
Hoe zit het met trillen bij welke adaper ????
Ik hoor het graag.
Groet,
Roger
EZflashV en een 3-1 slot 2 card met 2 Gb Japanse microSD
Deze wil ik installeren, maar als ik updategc.e35 op mijn microsd kaart zet, dan gebeurt er niets.
Ik heb Flashme op mijn DS staan dus hij boot ook meteen door.
Moet ik een bepaalde toets indrukken voordat de update kan beginnen?
[Edit]
Nvm, het is al gelukt
Ik zat met mijn slaperige kop de CF versie op een SD kaart te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 11-12-2007 14:54 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
http://www.sidder.nlVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:29:
weet iemand een betrouwbare webshop om een R4 te kunnen bestellen ?
De www.samenkopen.net (acties) zijn ook betrouwbaar, al kan levertijd wel wat lang zijn
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Verwijderd
Sidder had ik idd gezien, maar die heeft momenteel een levertijd van 2 weken, wil eigenlijk wel spoedig bestellenKarlok[JY-616] schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:33:
[...]
http://www.sidder.nl
De www.samenkopen.net (acties) zijn ook betrouwbaar, al kan levertijd wel wat lang zijn
Via dealextreme.com. Je wordt daar even doorgelinkt, want DX heeft Nintendo op zijn dak gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:29:
weet iemand een betrouwbare webshop om een R4 te kunnen bestellen ?
Maar zijn goedkoop en zeer betrouwbaar.
* pven zit al een paar weken te wachten, maar dat komt waarschijnlijk doordat de G6 Real DS (of zoiets) wat moeilijk leverbaar is atm
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Thnx, maar ik zoek eigenlijk nl webshops, zal http://shop.r4dsnl.nl/ betrouwbaar zijn, ze zijn wel geverifieerd gebruiker bij speurders.nlmaartend schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:56:
[...]
Via dealextreme.com. Je wordt daar even doorgelinkt, want DX heeft Nintendo op zijn dak gekregen.
Maar zijn goedkoop en zeer betrouwbaar.
Verwijderd
Ze zijn in elk geval veel en veel te duur.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:01:
[...]
Thnx, maar ik zoek eigenlijk nl webshops, zal http://shop.r4dsnl.nl/ betrouwbaar zijn, ze zijn wel geverifieerd gebruiker bij speurders.nl
Verwijderd
Hier ook positieve ervaring met Sidder, besteld en 2 dagen later in huis.Karlok[JY-616] schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:33:
[...]
http://www.sidder.nl
Verwijderd
Zijn er trouwens een aantal zaken aan te raden? Ik zie bijna overal alleen maar DS spullen
edit:
http://www.free-box.nl/pr...4087af3a47350d0f1b4b49437
Deze zou op de Micro moeten werken? En wat betekend dat real time save gebeurenReal time save will be supported. (not supported yet as of 16 July 2007. No sign of an update)
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 23:33 ]
edit: realtime save is dat je op elk moment kunt saven en loaden ondanks dat de game dat zelf niet ondersteund. Zo kun je dus vlak voor n moeilijk stukje saven en dat vanaf die lokatie steeds opnieuw doen ipv. het level van voor af aan beginnen zoals in veel games van toepassing is.
[ Voor 48% gewijzigd door Cartman! op 12-12-2007 23:58 ]
Verwijderd
Okay, dat saven boeit me dus niet.Cartman! schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:57:
Koeitje: G6 Lite, M3 Lite, Supercard Lite, Cyclo DS Micro... allemaal kaarten die GBA backups kunnen spelen en zouden moeten werken op een GB Micro
edit: realtime save is dat je op elk moment kunt saven en loaden ondanks dat de game dat zelf niet ondersteund. Zo kun je dus vlak voor n moeilijk stukje saven en dat vanaf die lokatie steeds opnieuw doen ipv. het level van voor af aan beginnen zoals in veel games van toepassing is.
Ik heb deze website gevonden, die heeft wel wat nuttige info.
http://www.gameboy-advance.net/gba-flash/gbm-micro.htm
Alleen de top3 zijn eigenlijk dus opties voor mij

Verwijderd

Dan moet je naar Dealextreme.comVerwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:07:
[...]
Okay, dat saven boeit me dus niet.
Ik heb deze website gevonden, die heeft wel wat nuttige info.
Alleen de top3 zijn eigenlijk dus opties voor mij. Welke is in principe het goedkoopst te vinden? Ik heb echt moeite een goedkope webshop te vinden uit Nederland of het buitenland met goedkope verzendkosten en die PayPal accepteert.
paypal, geen verzendkosten en bloedgoedkoop
Verwijderd
Goed, ik heb even zitten bladeren en kwam tot deze 2:maartend schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:48:
[...]
Dan moet je naar Dealextreme.com
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2734 (moet dus nog mini SD kaartje in)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1020 (toch? Ik zie ook een DSmini grootte...)
Volgens die doet de oude SuperCard SD het goed, maar de CF card niet. Weet iemand of de SuperCard mini-SD het goed doet bij de Micro?
Maar goed, even kijken waar ik een cardreader vandaan ga toveren
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 10:35 . Reden: Leer lezen Koeitje.... ]
Wel vervelend dat je meteen 500 R4DS'en bijvoorbeeld moet bestellen ipv gewoon eentje? Of doe ik iets verkeerd?maartend schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:48:
Dan moet je naar Dealextreme.com
Je doet dan iets verkeerds. En ik zou trouwnes voor de EZflashV gaan. De R4DS moet je even zoeken daar, want ze verkopen die niet meer zelf (Nintendo deed lastig), maar ze linken je door naar een ander plaatsje/site.catchingfire schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:29:
[...]
Wel vervelend dat je meteen 500 R4DS'en bijvoorbeeld moet bestellen ipv gewoon eentje? Of doe ik iets verkeerd?
Verwijderd
heb daar een M3 besteld... alles is netjes gegaan maar heb tot op heden nog niks mogen ontvangen... (bijna een week nu)
Maak ik me druk om niks? Wat zijn jullie ervaringen met die site?
Hmm ja, daar kan ik er wel 1 van bestellen... maar goed, ik heb onlangs een CycloDS Evo gescoord... die werkt ook prima.maartend schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:45:
Je doet dan iets verkeerds. En ik zou trouwnes voor de EZflashV gaan...

[ Voor 13% gewijzigd door Tjado op 13-12-2007 11:29 ]
Die ene, met die snor
Nog een vraagje die nog niet beantwoord is: is het normaal dat je touch-screen gelig is t.o.v. het hoofdscherm?
klopt idd dat het scherm wat geliger overkomt.... schijnt overigens niet bij alle ds'en te zijn!wilmundo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:11:
Ik heb een R4DS. Nu heb ik een vraag over het 'saven'. Bij Brain Training is het mogelijk om meerdere profielen aan te maken, iets van 4 geloof ik. Kan je ook daadwerkelijk 4 verschillende profielen aanmaken op 1 save (dus 1 map, met daarin 1 .nds-file + 1 save-file van die .nds file)? Of moet je als je wilt dat iedereen z'n eigen profiel kan opslaan, het spel in verschillende (dus meerdere) mappen opslaan?
Nog een vraagje die nog niet beantwoord is: is het normaal dat je touch-screen gelig is t.o.v. het hoofdscherm?
iemand nog wat meer info over mn vraag?
4 profielen in Brain Training is gewoon 1 .sav file ja. Sommige kaarten (M3 DS Real bijv.) kunnen daadwerkelijk meerdere save files aan door te wisselen voor je gaat spelen. De R4 DS heeft deze functie niet geloof ik maar aangezien de meeste games vaak wel 3 of meer profielen toelaten zul je t weinig nodig hebben.wilmundo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:11:
Ik heb een R4DS. Nu heb ik een vraag over het 'saven'. Bij Brain Training is het mogelijk om meerdere profielen aan te maken, iets van 4 geloof ik. Kan je ook daadwerkelijk 4 verschillende profielen aanmaken op 1 save (dus 1 map, met daarin 1 .nds-file + 1 save-file van die .nds file)? Of moet je als je wilt dat iedereen z'n eigen profiel kan opslaan, het spel in verschillende (dus meerdere) mappen opslaan?
........................................................................................................................................................
Of gewoon steeds knippen en plakken met savegames.ikbenwouter schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:30:
Beetje een brakke oplossing voor dit probleem, de rom gewoon dubbel op je geheugen zetten met allebei een andere naam. Dan heb je 2 verschillende saves.
Verwijderd
en ik probeer zoveel mogelijk uit te testen met mijn DS.
nou heb ik gelezen op dit forum over licks media player en die heb ik geinstaleert, maar hij vind de liedjes niet.
heeft iemand het selfde probleem of een oplossing?
Ik stel voor dat je of je mond houd of zelf een TS in elkaar timmert. Je bent al vanaf mei dit jaar zo om de week aan het zeuren.

Ik heb goede ervaringen met deze site. Dat het wat langer duurt dan normaal kan met de drukte van kerst te maken hebben.low_n_slow schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:02:
Heeft iemand ervaring met deze site: http://www.Free-Box.nl
heb daar een M3 besteld... alles is netjes gegaan maar heb tot op heden nog niks mogen ontvangen... (bijna een week nu)
Maak ik me druk om niks? Wat zijn jullie ervaringen met die site?
Het duurde bij namelijk ook een weekje maar dat had verband met de zomervakantie.
En stuur anders eerst eens mailtje naar hem dan weet je precies wat de reden is.
"When you grow up your heart dies"
Dit topic is gesloten.