Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het SonyEricsson W610i/K550i topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 16.143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik twijfel een beetje tussen een w610i en een w810i, qua looks vind ik de w610i wat mooier (dunner) maar verder zijn ze volgens mij grotendeels identiek qua mogelijkheden.

Grote nadeel voor mij van de w610i is dat hij (volgens de SE website) max. 2GB geheugenkaartjes ondersteund en de w810i 4GB, dit is een reden om toch maar voor die laatste te gaan aangezien ik hem verreweg het meeste gebruik voor muziek.
Of is dit onzin en werken 4GB kaartjes wel?

Verwijderd

meurton schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:42:
ik heb het zelfde probleem, ook bij spelletjes, waar dan pijltje naar links en de vier het gewoon weigeren voor een tijdje.

Een vriend van me, met ook de w610 heeft t zelfde.
Ik heb heel waarschijnlijk een oplossing gevonden!
Als je bij je smsopties, bij schrijfopties, de schrijftaal wijzigt naar standaard ABC is het probleem bij mij verholpen :). Als het bij meer mensen werkt mischien handig om in de openingspost te plaatsen!

EDIT: Jammergenoeg blijkt dit bij mij toch niet te werken. Een beetje googlen heeft mij al laten zien dat er best wel wat mensen met hetzelfde probleem zijn. Ik heb daarom Sony Ericsson gemaild, en hoop dat het misschien softwarematig opgelost kan worden!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 23:11 ]

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-11 21:15

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

leonpwner1 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:03:
Zo, ook eventjes een (zwarte) K550i besteld via telfort.nl, voor maar 130 euro ;)

Dat design (vooral die camera :P) deden het gewoon voor mij, dus heb hem maar meteen besteld :9 (dan heb ik 4 mobieltjes :'))

Maar ik las dat je de K550i kunt flashen naar W610i, hoe doe je dit en waar vind je die firmware? En hoezo is die mp3 speler dan beter? Iemand vergelijkingsmateriaal? O-)

Oh, en nog een vraagje, is de K550i nou beter of slechter dan de K750i? Wat zijn de grote verschillen?
Is de k550i van Telfort simlockvrij? En zit er orginele SE firmware op of aangepaste telfort shit? (zoals vodafone met z'n icoontjes etc).

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:31:
[...]

Ik heb heel waarschijnlijk een oplossing gevonden!
Als je bij je smsopties, bij schrijfopties, de schrijftaal wijzigt naar standaard ABC is het probleem bij mij verholpen :). Als het bij meer mensen werkt mischien handig om in de openingspost te plaatsen!

EDIT: Jammergenoeg blijkt dit bij mij toch niet te werken. Een beetje googlen heeft mij al laten zien dat er best wel wat mensen met hetzelfde probleem zijn. Ik heb daarom Sony Ericsson gemaild, en hoop dat het misschien softwarematig opgelost kan worden!
ik had t zelfde, naar de hi shop gebracht, softwareupdate en geen last meer.

alleen is mijn koptelefoonaansluiting nu al gammel, na 2 maandjes

Verwijderd

Is het bij iemand bekend of dit toestel SSL ondersteunt? Ik kan het nergens vinden en de SSL ondersteuning is van belang voor Telebankieren van de Rabobank. Het model wordt niet genoemd bij de Rabobank als geschikt, maar ik twijfel er aan of de lijst van de Rabobank up-to-date is. Zelfs mijn "oude" W300i was al geschikt.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Odysseus253 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:07:
[...]

Is de k550i van Telfort simlockvrij? En zit er orginele SE firmware op of aangepaste telfort shit? (zoals vodafone met z'n icoontjes etc).
Voor zover ik weet zit er de gewone firmware op. Niets aangepast dus. (dit is in ieder geval met de k750i en de k810i het geval)

Verder ben ik net bij Telfort en de Mediamarkt langs geweest. En die vertelden allebei dat er een simlock op de aanbieding van 129.95 zit. Je kan er alleen prepaid telfort kaarten in stoppen helaas.
Ik wil hem namelijk gebruiken met een telfort abbo. Maar ik koop hem wel voor ongeveer 150 euro ergens online.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb hem simlock vrij bij GSMwarenhuis gekocht voor 158 euro. Nu is hij 169 daar, maar in de pricewatch staat er nog een voor 160euro. Dus het verschil met prepay scheelt niet zo veel.

☻/
/▌
/ \

• Jelte
  • Niet online
Ik heb bij GSMtrack voor 139 + verzendkosten de K550i besteld. En dat is zeker weten de aanbieding van Telfort, maar dan zonder simlock en sim. De winkel heeft de telefoon unlocked en de sim er uitgehaald. Daarna hebben ze simpelweg de doos van telfort binnenste buiten gedraait en het zooitje opgestuurd naar mij.
Maar ik doe niet moeilijk, want ik heb een niet gelockte k550i. Maar of Telfort deze actie leuk vind is maar de vraag.

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-11 18:01
Jelte schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:31:
Ik heb bij GSMtrack voor 139 + verzendkosten de K550i besteld. En dat is zeker weten de aanbieding van Telfort, maar dan zonder simlock en sim. De winkel heeft de telefoon unlocked en de sim er uitgehaald. Daarna hebben ze simpelweg de doos van telfort binnenste buiten gedraait en het zooitje opgestuurd naar mij.
Maar ik doe niet moeilijk, want ik heb een niet gelockte k550i. Maar of Telfort deze actie leuk vind is maar de vraag.
Is deze dan standaard mét simlock? Ik zie er niks van staan.

Knight who says 你

• Jelte
  • Niet online
Die is niet gelocked, dat is precies dezelfde die ik heb besteld.
En er staat ook gewoon dat het toestel simlock vrij is (onder de foto)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
Ik heb 2 krasjes precies op het midden van het scherm van m'n K550i, en dat zie je echt heel erg :| :/

Weet iemand of je losse schermpjes voor de K550i kan kopen/bestellen ergens en hoe je deze erop zet? Ik zie nu zo'n lelijke kleurvervorming in het midden van m'n scherm en ik baal er echt van :'(

• Avalaxy
Ai, dat is wel erg prijzig... Voor die prijs heb ik bijna een nieuwe telefoon :X

Maar dat is volgens mij zo'n 'ingebouwd' scherm, terwijl er volgens mij nog een soort kapje over het scherm zit bij de K550i, waar dus die krassen op zitten... Kun je die niet los bestellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilesupplies.nl/imagemagic.php?img=ztDJyNPalM7YyNOWo5fO0NnOlsvezg%3D%3D&w=500&h=466&page=popup

Op dit plaatje is het linker ding het frontje, je ziet een opening voor het toetsenbord, maar je ziet geen opening op de plaats van het scherm, dus er zit toch een beschermlaagje over het scherm...? Dat zou mooi zijn, als ik dit ding ergens in het zwart kon krijgen... Kost 8 euro bij die shop.

[ Voor 43% gewijzigd door Avalaxy op 23-12-2007 17:02 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
leonpwner1 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:24:
Ik heb 2 krasjes precies op het midden van het scherm van m'n K550i, en dat zie je echt heel erg :| :/

Weet iemand of je losse schermpjes voor de K550i kan kopen/bestellen ergens en hoe je deze erop zet? Ik zie nu zo'n lelijke kleurvervorming in het midden van m'n scherm en ik baal er echt van :'(
http://www.gerry-mobilfunk.de/9961250.html

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Postbank heeft nu de K550i Telfort Prepay voor 65 euro + 10 euro verzendkosten (plus de nodige spaarpunten).

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:38
Gianni Rombios schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:17:
Postbank heeft nu de K550i Telfort Prepay voor 60 euro + 15 euro verzendkosten (plus de nodige spaarpunten).
En daar heb ik hem gistermiddag besteld ^_^ ben benieuwd!

• Avalaxy
Dat is veels te duur, kan het niet goedkoper? Ik zoek eigenlijk gewoon een zwart frontje zoals ik hierboven heb gepost, maar dan in het zwart. Volgens mij zit er een soort schermpje aan het frontje vast, waar dus die krasjes in zitten, maar dit weet ik niet zeker omdat ik er op google/youtube/GoT niets over kan vinden.

Ook zo'n zwart frontje kan ik niet echt vinden met google...

Verwijderd

meurton schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:51:
[...]

ik had t zelfde, naar de hi shop gebracht, softwareupdate en geen last meer.

alleen is mijn koptelefoonaansluiting nu al gammel, na 2 maandjes
Ah, dat ga ik dan ook maar eens proberen, al heb ik wel flashmenus ;)

• Gianni Rombios
  • Niet online
leonpwner1 schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:47:
[...]

Dat is veels te duur, kan het niet goedkoper? Ik zoek eigenlijk gewoon een zwart frontje zoals ik hierboven heb gepost, maar dan in het zwart. Volgens mij zit er een soort schermpje aan het frontje vast, waar dus die krasjes in zitten, maar dit weet ik niet zeker omdat ik er op google/youtube/GoT niets over kan vinden.

Dat is geen frontje maar een "hard case" transparante bescherming.

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
leonpwner1 schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:47:
[...]

Is geen frontje wat je hebt gepost, maar een crystal case. Daar doe je je telefoon in en beschermt zo je telefoon.

• Avalaxy
Jammer :'( Ik ga binnenkort even zo'n spul proberen waarmee je krassen op kunt vullen, misschien helpt dat wat.

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb nu ook een W610i, maar met de bijgeleverde oordopjes klinkt er een soort zachte lage ruis (als van een radio die niet goed staat) als ik muziek afspeel! Als ik FM radio selecteer is er geen ruis, alleen bij het afspelen van muziekbestanden. Ook als ik de muziek stop/pauzeer is de ruis te horen, pas wanneer ik radio selecteer en die pauzeer is het weg. Ik heb andere oordopjes (niet in-ear) geprobeerd, daar is er geen ruis te horen.Ook heb ik gekeken of de software van de telefoon misschien oud is , maar deze schijnt volgens het updateserviceprogramma up-to-date te zijn. Zijn die bijgeleverde oordopjes überhaubt van goede kwaliteit of gebruiken jullie liever andere?

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Xfix schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:39:
[...]

En daar heb ik hem gistermiddag besteld ^_^ ben benieuwd!
Ik wou 'm vandaag bij de postbank bestellen, maar is helaas tijdelijk uitverkocht. Weet iemand of er een simlock op deze aanbieding zit? En zo ja, is die er dan makkelijk vanaf te halen?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou er vanuit gaan dat die simlock erop zit. Op de Telfort Z310i van de Postbank zit ook een simlock. Een goed jaar geleden waren Telfort prepaid toestellen vaak nog zonder simlock maar inmiddels niet meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-01-2008 13:27 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Normaal kan je bij prepaid altijd vanuit gaan dat er een simlock op zit.

☻/
/▌
/ \

• wildcheese
Kixtart schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:01:
Normaal kan je bij prepaid altijd vanuit gaan dat er een simlock op zit.
das idd wel logisch. Ik heb voor de zekerheid geinformeerd, het simlock kan verwijderd worden. Kan alleen niet vinden of ik dit zelf kan doen. Iemand wat tips?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het kan half legaal in nederland. Het is een beetje vaag waarom en wat wel mag en wat niet.
Alleen op GoT is het een policy dat er niet geholpen mag worden met het omzeilen van een beveiliging.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Vanmorgen bij de T for Telecom (V1dam) hier een simlockvrije K550i gekocht, met nog 10 euro korting omdat ik de telfort simkaart niet hoefde, kwam dus neer op €120,- .Bleek dat er een foutje was gemaakt door telfort oid, waardoor die lading toestellen simlockvrij was. Betekent m'n vorige T-Mobile simkaart erin en klaar.
Bij de Belcompany was 'ie ook nog van T-Mobile prepaid, maar dat was alleen de witte, en ik vind de zwarte mooier. Wanneer ik 'm langer heb zal ik ook mijn bevindingen posten! :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 18:26 . Reden: tekst verduidelijkt ]

• wildcheese
Kixtart schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:53:
Het kan half legaal in nederland. Het is een beetje vaag waarom en wat wel mag en wat niet.
Alleen op GoT is het een policy dat er niet geholpen mag worden met het omzeilen van een beveiliging.
Ah, sorry. Dat verklaart waarom ik er niets over kon vinden op GoT ;)

• mitchdc
Ik heb sinds kort de k550i maar vaak tijdens het smsen doet mijn 4-toets het niet, ik heb gezocht in dit topic en meer mensen hebben er last van maar heb geen oplossing gevonden.. heeft iemand hier wel een oplossing voor? Het is namelijk nogal vervelend!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:31:
Vanmorgen bij de T for Telecom (V'dam) hier een simlockvrije K550i gekocht, met nog 10 euro korting omdat ik de telfort simkaart niet hoefde, kwam dus neer op €120,- .Bleek dat er een foutje was gemaakt door telfort oid, waardoor die lading toestellen simlockvrij was. Betekent m'n vorige T-Mobile simkaart erin en klaar.
Bij de Belcompany was 'ie ook nog van T-Mobile prepaid, maar dat was alleen de witte, en ik vind de zwarte mooier. Wanneer ik 'm langer heb zal ik ook mijn bevindingen posten! :)
Kunnen mensen die het toestel via Postbank besteld hebben bevestigen dat er al of niet een simlock op zit? Want dit geeft hoop...

• meurton
Frostu schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:34:
Ik heb nu ook een W610i, maar met de bijgeleverde oordopjes klinkt er een soort zachte lage ruis (als van een radio die niet goed staat) als ik muziek afspeel! Als ik FM radio selecteer is er geen ruis, alleen bij het afspelen van muziekbestanden. Ook als ik de muziek stop/pauzeer is de ruis te horen, pas wanneer ik radio selecteer en die pauzeer is het weg. Ik heb andere oordopjes (niet in-ear) geprobeerd, daar is er geen ruis te horen.Ook heb ik gekeken of de software van de telefoon misschien oud is , maar deze schijnt volgens het updateserviceprogramma up-to-date te zijn. Zijn die bijgeleverde oordopjes überhaubt van goede kwaliteit of gebruiken jullie liever andere?
dat had ik ook bij me w800i, dat kon je toen verhelpen met een hack met far manager.

weet niet hoe t met de w610 zit, maar die breng ik nu ook weer weg vanwege de gammele aansluiting. Ook doen de 4 en pijltje naar links weer een beetje raar, dus de vorige software update was ook niet de heilige graal....

misschien dat je met een software update die ruis wegkrijgt, ligt volgens mij iig aan de telefoon, oordopjes zijn bestwel relaxed. En als je die shizzle niet met de fmradio hebt zal t ook niet aan die oordopjes liggen.

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:46:
[...]

Kunnen mensen die het toestel via Postbank besteld hebben bevestigen dat er al of niet een simlock op zit? Want dit geeft hoop...
Er zit wel een simlock op, het is gewoon het pakket van telfort. Op de doos staat: "Deze mobiele telefonn heeft een simlock" (heb het zelf niet getest)

• Jelte
  • Niet online
meurton schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:40:
[...]
Ook doen de 4 en pijltje naar links weer een beetje raar, dus de vorige software update was ook niet de heilige graal....
Vandaag had ik daar ook een beetje last van. Vreemd, want later doet hij het gewoon terwijl je met dezelfde moeite het knopje indrukt. Niet mechanisch probleem dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:09:
[...]

Er zit wel een simlock op, het is gewoon het pakket van telfort. Op de doos staat: "Deze mobiele telefonn heeft een simlock" (heb het zelf niet getest)
Klopt, maar dat staat ook op mijn pakket. Alleen is die van mij niet gesimlocked. Als het goed is is 'ie gewoon simlockvrij hoor! :)

Verwijderd

Ik zit dus te twijfelen tussen deze twee telefoons,
aan de ene kant vind ik de K550i wel strak, maar misschien wat saai uiterlijk. Hij is bij de kijkshop met wat freebees voor mij nog maar 100 euro, prepaid dan.
Maar de w610i kan ik overal alleen maar in het wit prepaid vinden, en bijna overal is ie dan ook nog eens uitverkocht.

Weet iemand waar ze de Zwart/oranje versie van de W610i nog in prepaid verkopen?
edit: behalve dan bij Rabomobiel, want daar is ie 265 euro 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 17:31 ]

Verwijderd

iemand? wil het echt ff weten, want ik heb een nieuwe telefoon nodig, mn Motorola Razr is gisteren overleden

Sorry, verkeerde topic ... :$

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 20-01-2008 19:08 ]

Verwijderd

KOM OP!!! dit schiet niet op he

Reageer aub op een normale manier :/

[ Voor 45% gewijzigd door pven op 22-01-2008 19:10 ]

• wildcheese
Het duurde even, de Postbank had lange tijd geen voorraad, maar ik heb afgelopen weekend de K550i ontvangen. Zeer tot mijn verbazing zat er geen simlock op, dat bespaart dus weer een unlock aktie ;)

Verder is het een leuk toestel, zeker voor die prijs.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wow een mooi koopje! Jammer maar hij was alweer uitverkocht, dat ging snel.

[ Voor 35% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-02-2008 17:47 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik kan ook bevestigen dat de K550i bij de Postbank (ze zijn weer op voorraad) NIET branded is en er zit ook GEEN simlock op. Alles zit erbij, headsetje, usb kabel. M.a.w. echt een koopje! Wildcheese nog bedankt! NB ik had hem binnen een week.

Voor de volledigheid: op de doos staat dus gewoon "dit toestel heeft een simlock"

[ Voor 20% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-02-2008 16:49 ]

• mitchdc
Als ik mijn k550i flash naar W610i dan vervalt mijn garantie toch?
Is het ook mogelijk om hem terug te flashen alst evt niet bevalt?
En zijn mijn menu's nog in het nederlands?

[ Voor 14% gewijzigd door mitchdc op 24-02-2008 11:49 ]

Verwijderd

Xfix schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:47:
Als ik mijn k550i flash naar W610i dan vervalt mijn garantie toch? Ja
Is het ook mogelijk om hem terug te flashen alst evt niet bevalt? Ja
En zijn mijn menu's nog in het nederlands? Ja

• meurton
dat is vrij duidelijk

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 15:40

RealBase

Just laughin'

Bizar dat er geen Simlock op zit bij de Postbank. Vind ik zelf niet erg natuurlijk, heb 'm vandaag binnengekregen. Prima telefoon ter vervanging van mijn old-skool Siemens AX75. Ik moet wel zeggen dat ik de toetsen niet heel fijn vind, voornamelijk erg klein, maar dat is persoonlijk en een kwestie van wennen.

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• Gianni Rombios
  • Niet online
Twee collega's hebben ook toegeslagen bij de Postbank, ook geen simlock. Ik vind de toetsen fijner dan van de K800i, maar de camera is toch wel veel minder. Ook minder dan verwacht. Ook jammer dat het geheugenkaartje onder het batterijdeksel zit. Dit dekseltje lijkt me te kwetsbaar om vaak los te halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-02-2008 15:02 ]

• F4T4L_3RR0R
Heb eventueel nog een gloednieuw origineel klepje/deksel voor de K550i (zwart) liggen. Mocht iemand zo'n klepje hebben gesloopt, beschadigd of verloren...

Het is niet gratis maar hoef er ook niet de hoofdprijs voor te hebben. (15 euro)

Is een heel lastig te verkrijgen onderdeel heb ik zelf mogen ervaren. Had bij aankoop van het toestel het klepje meteen gesloopt (zag niet dat er 2 vergrendelnokjes op zaten) en ben toen een rondje gaan bellen, schrijven en faxen naar diverse telecomwinkels, onderdelenleveranciers en Sony zelf... Niemand kon het klepje regelen. Uiteindelijk via een buitenlands bedrijfje een klepje kunnen bemachtigen, maar er was wel een minimum bestelbedrag, waardoor ik maar 2 klepjes had besteld...

Heb ondertussen een ander toestel.

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 15:40

RealBase

Just laughin'

Dat van die grendeltjes hadden ze er inderdaad wel bij mogen zetten. Maar los daarvan vind ik het wel een fijne manier om een klepje vast te zetten. Niet een schuif systeem, maar eerst grendels. Best makkelijk. Bovendien, als je er éénmaal een 2-gig kaart in hebt geduwd, dan hoef je die toch niet zo vaak meer los te laten?

Heb trouwens veel lol van het Bluetooth-spel "Worms Forts 3D". Binnenkort een busreis met wat vrienden naar italië, denk dat 't wel een succes word.

En onder Ubuntu krijg je de k550i alleen aan de praat als je de laatste betaversie van Kmobiletools installeerd (contacten/sms). Heb nog niet de mogelijkheid gevonden om bij m'n bestanden te komen. Iemand enig idee, hoe de mobiel te mounten?

[ Voor 20% gewijzigd door RealBase op 28-02-2008 14:55 ]

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• Gianni Rombios
  • Niet online
Stel dat je geregeld de muziek op je geheugenkaart wilt veranderen dan is het mooi als het klepje degelijk zou zijn want
Snelheden:
Bluetooth = 50KB/s
USBkabel=500KB/s
Cardreader=5000KB/s

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-02-2008 15:04 ]

• squindahr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 22:41
Jelte schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:00:
[...]
Vandaag had ik daar ook een beetje last van. Vreemd, want later doet hij het gewoon terwijl je met dezelfde moeite het knopje indrukt. Niet mechanisch probleem dus.
Een huisgenoot van mij had het probleem ook en heeft het toestel k550i daarom 3 keer terug gestuurd. Bij hem bleek dat hij als hij de 4 in drukt ook per ongeluk de toets voor de camera licht in drukte. Hierdoor werkte de 4 en bij hem ook de 6 niet. Zou dit ook bij jullie het probleem kunnen zijn?

Ik had ook nog een vraagje over de kalender van de k550i. Is het aantal items wat je hierin kun opslaan beperkt (dit is wel zo bij mijn huidige Nokia)? Of is de calender gewoon een ical bestand op de memory stick? Alvast bedankt voor het antwoord.

[ Voor 17% gewijzigd door squindahr op 29-02-2008 12:33 ]

Verwijderd

Pff..... Ik heb sinds vandaag een nieuwe K550i (telfort prepaid) van de postbank. Maar nu werkt bluetooth en infrarood niet!! :/ Ik krijg het echt met geen mogelijkheid aan de praat... :'(
Meteen maar terugsturen voor reparatie? Of kan ik nog wat anders proberen?

edit: na hele avond proberen, bluetooth ineens aan de praat gekregen :) (vraag me nie hoe...)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 01:52 ]

• squindahr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:28:
Pff..... Ik heb sinds vandaag een nieuwe K550i (telfort prepaid) van de postbank. Maar nu werkt bluetooth en infrarood niet!! :/ Ik krijg het echt met geen mogelijkheid aan de praat... :'(
Meteen maar terugsturen voor reparatie? Of kan ik nog wat anders proberen?

edit: na hele avond proberen, bluetooth ineens aan de praat gekregen :) (vraag me nie hoe...)
Dan vraag ik het toch maar even "hoe". Want hoe kun je anders jouw posting op dit forum interessant maken? Trouwens als je de volgende keer serieus hulp zoekt en niet even je ei kwijt wilt, moet je ook logische dingen als systeem informatie (besturing systeem en bluetooth dongle enz.) posten.....

Verwijderd

Ik heb nu een SE W810i, maar hij begint nu al aardig vroeg gebreken te geven. Nu twijvel ik dus om een nieuwe telefoon te kopen, niet al te duur. Is de K550i een goede phone? Hij moet goed kunnen bellen, goed geluid, liefst ook muziekjes ( mp3 etc ) als ringtone zetten en een goede camera. En heeft hij photo call? Dat als je gebeld word je een afbeelding krijgt van diegene als je daarbij een foto hebt toegevoegd ? Zit te twijvelen tussen de K550i ook omdat hij in de aanbieding is voor 90 euro, en 80 bij inruil van oude telefoon en omdat hij van telfort is wat ik altijd een goede provider heb gevonden. Maar ik vind de LG KE970 ook erg mooi maar die kost 120 euro..wat is de beste keus?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:22:
Ik heb nu een SE W810i, maar hij begint nu al aardig vroeg gebreken te geven. Nu twijvel ik dus om een nieuwe telefoon te kopen, niet al te duur. Is de K550i een goede phone? Hij moet goed kunnen bellen, goed geluid, liefst ook muziekjes ( mp3 etc ) als ringtone zetten en een goede camera. En heeft hij photo call? Dat als je gebeld word je een afbeelding krijgt van diegene als je daarbij een foto hebt toegevoegd ? Zit te twijvelen tussen de K550i ook omdat hij in de aanbieding is voor 90 euro, en 80 bij inruil van oude telefoon en omdat hij van telfort is wat ik altijd een goede provider heb gevonden. Maar ik vind de LG KE970 ook erg mooi maar die kost 120 euro..wat is de beste keus?
Ik heb de K550i nu ruim een maand, en ik vind het een prima toestel, alleen het toetsenbord vind ik wat minder. Je kan een MP3 als ringtone instellen (ook per beller), en een afbeelding instellen van diegene de je belt. De camera is bij daglicht goed (voor een telefoon), maar slecht in het donker. Er zitten weliswaar twee ledjes op als verlichting, maar voor de camera helpt dat hooguit tot een meter of zo, ze zijn wel handig als "zaklamp". Het schuifje voor de camera lens vindt handig, het zorgt dat de lens schoon blijft en als je 'm open schuift kan je meteen foto's nemen. Voor de rest zit er alles op wat er toe doet : MP3, filmpjes, spelletjes (java), radio, e-mail, internet (gprs, geen umts), bluetooth, spraakgestuurd bellen...etc.

Minpuntjes:
- Toetsenbord
- Camera bij nacht
- Connector voor USB/oplader/headset aan de zijkant
- Telefoon werkt niet wanneer deze als USB stick op de PC wordt aangesloten

Voor de rest wat mij betreft een prima toestel, m.i. één van de betere, zo niet de beste keuze in de prijsklasse rondom €100,-.

• wildcheese
Ik heb 2 toestellen aangeschaft voor de family. Voor wat betreft de mogelijkheden en gebruiksgemak is het een zeer goed toestel.

Ik heb echter wat vraagtekens bij de kwaliteit. Het toestel voelt wat al iets minder kwalitief hoogwaardig dan andere van SonyEricsson. Bij beide hebben we wat problemen. Een heeft een scherm wat af en toe volledig wit wordt, het toestel zelf wordt dan warm. Het kan alleen opgelost worden door de batterij eruit te halen. Bij de andere reageert het toetsenbord af en toe niet.

Nu maar hopen dat het niet erger wordt....

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou zeker met beide toestellen terug naar de winkel gaan...!

Verwijderd

Ik heb oktober '07 ook zo'n K550i gekocht. Fantastisch toestelletje, alleen blijven de knoppen nogal veel hangen wanneer ik berichtjes typ. Ik ben toen teruggegaan naar de dealer, waar ik m'n gsm reeds na één week mocht komen ophalen met een briefje erbij 'U smst met twee handen en dat is te snel voor een gsm'. Dat is toch gewoon complete onzin?! (nette taal behouden).

Nu blijf ik dus met dat probleem zitten, en ik weet zeker dat als ik'm deze week nog eens ga binnendoen ik dezelfde onzin ga te horen krijgen én bovendien geen vervangtoestel krijgen.

Ik ben een trouwe Sony Ericsson gebruikster maar dit was toch wel de laatste, en tevens het allerlaatste dat ik ga kopen in een Phonehouse. Klantenservice 0,0000000.

Heeft iemand zijn K550i vervangen gekregen?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:25:
Heeft iemand zijn K550i vervangen gekregen?
Ik denk het niet. Na 8 maanden kreeg ik een probleem met mijn W610i. Soms heb ik last van ruis tijdens een telefoongesprek en dat wordt erger op het moment dat ik de telefoon dichter tegen het oor houd. De telefoon gaat regelmatig uit en ik heb goed bereik. Hij is daarvoor op gestuurd en kwam terug met een software-update, dat overigens niets uithaalde. Daarbij kwam ook nog dat mijn "4" toets het nu soms niet doet. Nogmaals opgestuurd en wéér niets gerepareerd. Daar sta je dan, 6,5 week verder.

Ik ben er ook mee naar een KPN business center geweest en die monteur kon niets aan het toestel zien. Dat wil ik best geloven, maar toch heb ik het probleem.

Hij wist mij te vertellen dat SE pas een toestel vervangt als je hem 5 maal voor hetzelfde defect hebt opgestuurd. Ik ben dus echt niet van plan om dat toestel minimaal 15 weken kwijt te zijn.

Verwijderd

Ik twijfel me echt kapot tussen deze gsm, de W610i en de W810i :X

Is er iemand die me kan overtuigen van een van beide phones?
Ik zie er echt geen enkel belangrijk verschil tussen... 8)7
Ik zie alleen de gelijkenis dat ze allebei te weinig muziekgeheugen hebben ;p (beide 512 mb)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 20:51 ]

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:09:
[...]

Verderop zie je dat ik die telefoon al lang heb (twee collega's ook) en dat er geen simlock en geen branding op zit. Hij is inmiddels al weer een paar weken uitverkocht en ik denk dat hij niet meer terugkomt bij de Postbank.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Telfort branded/simlock en normale versie zo te zien.

☻/
/▌
/ \

• Kwabbernoot
En wat houd Branded dan in? Zelfde als een simlock?
Maar dat kan toch alleen als er dus al een simkaartje inzit? (en dus een abbo in moet zitten?)

Daar staat namelijk niks overin.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat betekent dat sommige menu's speciaal aangepast zijn voor Telfort in dit geval. Soms zitten er ook meer beperkingen op. Kijkshop is wat vaag ja. Even op google zoeken op het artikelnummer geeft Telfort Gsm Prepaid, zie:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=87904

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 24-03-2008 13:50 ]

☻/
/▌
/ \

• Kwabbernoot
Maar wat moet ik mij hierbij voorstellen? De normale K550i maar dan met een ander menu?
Kan ik dan wel gewoon een simkaartje van LowCall erin zitten?

• Jelte
  • Niet online
ik heb een unlockte K550i van Telfort, maar daar is niets bijzonders aan te merken behalve dat hij in een Telfort doosje mijn kant op kwam.
Maar er zit dus wel een simlock op.

• meurton
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:50:
Ik twijfel me echt kapot tussen deze gsm, de W610i en de W810i :X

Is er iemand die me kan overtuigen van een van beide phones?
Ik zie er echt geen enkel belangrijk verschil tussen... 8)7
Ik zie alleen de gelijkenis dat ze allebei te weinig muziekgeheugen hebben ;p (beide 512 mb)
de w810i is ouder dan de w610i.

die 810 heeft betere 2mp camera
maar de w610 is sneller, heeft walkmanplayer 2.0, en kan beter tegen vallen gok ik (iig beter dan de w800i).
nog een maar: de w610 heeft vaak problemen met de 4 en pijltje naar links, en de koptelefoonaansluiting.

verder zit in de w610 een micro kaartje aansluiting en in de w810 nog een pro duo.

een micro kaarjte past in een pro duo met een adapter, maar andersom wordt proppen.

• Kwabbernoot
Jelte schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:05:
ik heb een unlockte K550i van Telfort, maar daar is niets bijzonders aan te merken behalve dat hij in een Telfort doosje mijn kant op kwam.
Maar er zit dus wel een simlock op.
Ik weet nog niet of het werkt, maar volgens mij bied Telfort zelf een oplossing aan:

https://www.telfort.nl/app/simunlock/index.php?prev_url=

• Gianni Rombios
  • Niet online
Voorwaarden1. Het is langer dan 1 jaar geleden dat u de telefoon geactiveerd heeft.

Dat is standaard voor alle simlocks. "Ik heb een unlockte k550i maar er zit dus wel een simlock op" is wel vaag trouwens.

• Jelte
  • Niet online
Ja is zo, maar ik heb hem ooit bij een webwinkel besteld. Het was volgens de site gewoon een simlockvrije k550i. Maar toen ik hem thuisgestuurd kreeg bleek de telefoon niet in een doos van Sony-ericsson te zitten, maar in een Telfort doosje.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ach zo, dus eigenlijk net zoals bij de Postbank - wel een Telfortdoos waarop "bevat simlock" staat maar een "echte niet gelockte" 550i in de doos :)

Verwijderd

Ik heb sinds een maandje de k550i simlockvrij via een webwinkel gekocht, maar ik krijg steeds meer stof onder het schermpje. Dit vind ik erg vervelend en lelijk ook. Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit eventueel schoon kan maken/weg kan krijgen?

Danku :)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Komt door je broekzak oid ;)
Op te lossen door frontjes eraf te halen (disassembly):
http://rapidshare.com/files/41085526/K550.rar

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

hoe krijg ik eigenlijk een filmpje op mijn mobiel(w610i)

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kunnen er in de w610i nou eigenlijk alleen maar M2 memory kaartjes in, of ook Mirco SD kaartjes?

[ Voor 6% gewijzigd door RekZ op 05-04-2008 14:14 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Alleen M2, Sony wil het op zijn eigen manier regelen he.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ah jammer... die zijn altijd weer een stukkie duurder.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:46:
hoe krijg ik eigenlijk een filmpje op mijn mobiel(w610i)
Hoe bedoel je dat? Lukt er iets niet of weet je al niet wat je moet doen?
1. Door te filmen
2. Filmpje op de geheugenkaart zetten via kaartlezer (als je geheugenkaart gebruikt)
3. Via Bluetooth

Welke formaten er gebruikt worden weet ik zo niet.
Edit:
Video: 3GPP (H263, H264), MP4, Real Video 8, WMV 8, WMV 9

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 05-04-2008 14:27 ]

☻/
/▌
/ \

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Idd, je moet dus je fimpjes eerst omzetten naar 3GP en vervolgens kan je die file erop mikken. In de search is vast wel te vinden hoe dit moet :)

• Kwabbernoot
Ik had dus de K550i bij de kijkshop besteld. 80,- met simlock van de Telfort.
Besteld op 22-3-2008 en zou hem eerst de 31e binnenkrijgen, na wat mails is dit verschoven naar
9-4-2008 :(

Geen al te beste ervaringen tot dus toe.
Zodra ik hem binnenheb post ik mijn mening over het toestelletje wel..

[ Voor 13% gewijzigd door Kwabbernoot op 05-04-2008 20:06 ]

• Kwabbernoot
Oke, ik geef het op. Ik haal wel een andere...

Weet iemand een soorgelijk mobieltje te vinden?
Nice design, camera en onder de 140?

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb via Telfort de W610i besteld en heb via e-bay nu de hpm-90 afstandsbedieing erbij gekocht. Die werkt goed alleen krijg ik niet de titels van de liedjes op het displaytje te zien. Heeft iemand hiermee ervaring?
edit: firmware-upgrade gedaan, nu werkt het wel!
(overigens lukte firmware-upgrade vorige week niet, toen zou mijn firmware nog up-to-date zijn. Ik vond dat raar en probeerde het nog eens, nu lukte het dus wel...)

edit: nog even verder geshopt op ebay en een 4GB kaartje gekocht voor 29€ incl. verzendkosten en dat werkt prima. Alleen het laten vollopen via de USB-kabel gaat wel tergend langzaam, dus ook nog maar een Transcend M5 multicardreader gekocht, die ook compatible is voor memorystick micro (M2)-kaartjes en dat gaat een stuk sneller. Ook nog zo'n doorzichtig hardplastic beschermkastje (Chrystal Case) gekocht via ebay, ook wel een aanrader voor een paar eurootjes.

[ Voor 70% gewijzigd door joepert op 24-04-2008 11:36 ]

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Vraagje:

Mijn vader heeft Gister de W610I gekocht (simlock vrij), maar we konden nergens vinden hoe het toestel automatisch op slot gaat, de vraag is dus, kan dit niet of hebben wij wat over het hoofd gezien en is het via een instelling toch te doen ????

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Verwijderd

Overigens zou het logotje e.v.t. kunnen losonthechten: Instellingen → Beveiliging → Automatische blokkering.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 19:09 ]

• Avalaxy
joepert schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:05:

edit: nog even verder geshopt op ebay en een 4MB kaartje gekocht voor 29€ incl. verzendkosten
Ik mag toch wel hopen dat je 4GB bedoelt.

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
leonpwner1 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:48:
[...]

Ik mag toch wel hopen dat je 4GB bedoelt.
Eh... ja. 8)7

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:00:
[...]

Instellingen -> Beveiliging -> Autom. blokkering
Thx m8 !!!

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Verwijderd

K550i Ga ik dus kopen! :*) :*)

maar wie weet waar ik hem kan kopen (goedkoop)
ik heb vodafone maar ik wil hem wel simlock vrij laten maken!!

Verwijderd

chunyu schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:32:
Welke gsm heeft 3,5 mini-jack aansluiting (dus de gewone hoofdtelefoon aansluiting, zoals op je ipod bijv.) (kan nergens vinden :S) (strx is het weer zo' n SE headset adapter)

Ik zie dat de w610i maar paar tientjes duurder is. maar deze heeft wel 512mb kaartje, terwijl bij de k550 geen kaartje bijgeleverd is. Volgens mij zit er bij de w610 ook die in-earn headset bij.

de k550 is ook 10 gram lichter, met dezelfde formaat.

de camera specificatie is hetzelfde (qua resolutie), maar is het ook dezelfde lens?

wat een twijfel geval!
Ik heb hier een kabeltje gekocht voor 10 euro,
van de sony ericsson plug (w810) maar ik gebruik hem voor K750i en volgens mij werken bijna alle kabeltjes op alle toestellen van sony ericsson

dat is van een sony ericsson plug naar 3.5 mm inclusief oordopjes

handig want ik heb de mobiel (nu) ook achter het mengpaneel _/-\o_

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.shop.philips.n...00035/cl/?s_kwcid=shb9000|1445761928 de philips shb9000 is ook wel een mooi (hoewel vrij duur) idee. Goedkoopst in de postbank winkel (72 euro).

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Heeft iemand enig idee hoe het kan komen dat ik geen smsjes meer ontvang?

Ik heb vrijwel niks veranderd. Mijn sms box is niet vol. Het sms service nummer van T-Mobile is ook nog goed. Ik kan wel nog smsjes versturen, bellen en gebelt worden.

Verder kan ik op andere gsm's wel nog smsjes ontvangen, dus het ligt aan de instellingen van m'n telefoon. Ik ben echter al een aantal keren alles nagegaan en heb niks gevonden.

Ik zou zeer dankbaar zijn voor hulp :) .

• Jelte
  • Niet online
probeer de setup wizard een keer helemaal te doorlopen of anders een master reset. Er is blijkbaar ooit wat verandert in de instellingen via de master reset moet je het weer terug kunnen krijgen denk ik. Dan ben je btw waarschijnlijk wel al je contacts kwijt, maar dat kan je backuppen met myphoneexplorer of de pcsuite.

Vanacht is btw mijn telefoon 1.8 meter naar beneden gevallen van een hoogslaper af, en hij doet het helemaal nog, geen schrammetje ;)

• Dutchman140
Jelte schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:37:
probeer de setup wizard een keer helemaal te doorlopen of anders een master reset. Er is blijkbaar ooit wat verandert in de instellingen via de master reset moet je het weer terug kunnen krijgen denk ik. Dan ben je btw waarschijnlijk wel al je contacts kwijt, maar dat kan je backuppen met myphoneexplorer of de pcsuite.

Vanacht is btw mijn telefoon 1.8 meter naar beneden gevallen van een hoogslaper af, en hij doet het helemaal nog, geen schrammetje ;)
Ik heb al eens gemasterreset. Dat werkt niet.

• Jelte
  • Niet online
Anders ga je naar een T-mobile winkel en ga je het samen met hen uitzoeken. Als ze een beetje service leveren doen ze dat graag.

• Dutchman140
Hmm ik wil nog 1 poging wagen door de firmware te updaten voordat ik naar een store ga. Als ik het echter via het programma van Sony Ericsson zelf doe krijg ik een foutmelding dat het programma niet met het internet verbinden kon. Op 3 verschillende pc's, via Vista Ultimate x64, Windows XP Home x86 en Windows XP Profesional x86.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad?

• Jelte
  • Niet online
Vorige week nog een K810 geupgrade en mijn tel gechecked, niets aan het handje met Win XP

• Dutchman140
Toch maar even kicken.

Ik heb het voorgoed gezien met deze telefoon. De aansluiting van het headset is de zoveelste keer kapot gegaan. En sinds augustus kon ik geen smsjes meer ontvangen (dit was dus werkelijk een hardware matige fout).

Ik raad deze gsm dus niemand aan die hem gebruiken wil om muziek mee te luisten.

• Jelte
  • Niet online
Ik raad hem ook niet aan om er muziek mee te gaan luisteren, maar als simpele gewone telefoon doet hij het bij mij uitstekend. Nog geen problemen mee gehad.

(Deze post voegt niets anders toe aan dit topic dan een goede ervaring om een slechte in perspectief te zetten)

• F4T4L_3RR0R
Mocht iemand met een K550i een batterijklepje zoeken wegens kwijt geraakt of beschadigd, dan heb ik hier nog een splinternieuw klepje liggen. Destijds voor mijn eigen toestel gekocht, waarbij ik aan een minimum afname zat, dus een klepje over heb.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Voor muziek via Bluetooth is hij juist uiterst geschik (a2dp en een erg simpele en solide muziek interface), alleen niet te vaak de memorykaart eruit halen i.v.m. het kwetsbare klepje.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste