Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:22:
Ik heb nu een SE W810i, maar hij begint nu al aardig vroeg gebreken te geven. Nu twijvel ik dus om een nieuwe telefoon te kopen, niet al te duur. Is de K550i een goede phone? Hij moet goed kunnen bellen, goed geluid, liefst ook muziekjes ( mp3 etc ) als ringtone zetten en een goede camera. En heeft hij photo call? Dat als je gebeld word je een afbeelding krijgt van diegene als je daarbij een foto hebt toegevoegd ? Zit te twijvelen tussen de K550i ook omdat hij in de aanbieding is voor 90 euro, en 80 bij inruil van oude telefoon en omdat hij van telfort is wat ik altijd een goede provider heb gevonden. Maar ik vind de LG KE970 ook erg mooi maar die kost 120 euro..wat is de beste keus?
Ik heb de K550i nu ruim een maand, en ik vind het een prima toestel, alleen het toetsenbord vind ik wat minder. Je kan een MP3 als ringtone instellen (ook per beller), en een afbeelding instellen van diegene de je belt. De camera is bij daglicht goed (voor een telefoon), maar slecht in het donker. Er zitten weliswaar twee ledjes op als verlichting, maar voor de camera helpt dat hooguit tot een meter of zo, ze zijn wel handig als "zaklamp". Het schuifje voor de camera lens vindt handig, het zorgt dat de lens schoon blijft en als je 'm open schuift kan je meteen foto's nemen. Voor de rest zit er alles op wat er toe doet : MP3, filmpjes, spelletjes (java), radio, e-mail, internet (gprs, geen umts), bluetooth, spraakgestuurd bellen...etc.
Minpuntjes:
- Toetsenbord
- Camera bij nacht
- Connector voor USB/oplader/headset aan de zijkant
- Telefoon werkt niet wanneer deze als USB stick op de PC wordt aangesloten
Voor de rest wat mij betreft een prima toestel, m.i. één van de betere, zo niet de beste keuze in de prijsklasse rondom €100,-.