[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Doe ik normaal gesproken ook niet zo makkelijk inderdaad. Al moet ik zeggen, door die verzekering ben ik er op dat punt wel wat makkelijker mee dan met mijn vorige laptop.

Ben wel altijd erg zuinig op m'n spullen dus vind het al kut als er een krasje op zit, met of zonder verzekering :+

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GremliN-Online schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:24:
Ik weet dat he tniet gratis wordt gerepareerd, maar heb nu liever dat het goed door hun wordt gedaan dan dat ik zelf met demi-water ga prutsen en het misschien nog veel erger wordt. Hij is wss nu toch al kapot dus ja. Ik hoop zelf dat het bij een nieuw moederbord blijft.

Heb geen verzekering genomen omdat het diefstal in school niet zou dekken. En ja... Ik goi mn laptop nooit op de grond en ben altijd heel voorzichtig met mn spul. "Nee mij zal het niet gebeuren dat ik drinken over mn laptop gooi". Jullie kennen het wel denk ik :)

Heb ondertussen nog niks terug, hoop dat het ergens <500 euro blijft, anders koop ik wss een F3Sv en ga ik onder andere hier mn spul verpatsen :P

* W00fer vraagt of iemand nog een accu, adapter, 1x1GB, 100GB 5400rpm schijf wil :P
De 1x 1gb wil ik wel, voor een mooie prijs dan. Mag niet natgeworden zijn. EN hij moet in de A6Va passen. Is het ddr2 CL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Gaat me iig 75 Euro kosten voor onderzoek.. Nouja, eerst ff onder de föhn en kijk wel even weer op zondag...

Mogelijke opties:
75 Euro + ~300-500 voor reparatie.. (of 75 gewoon kwijt raken...)

Asus F3Sv voor 1070 euro halen

Asus A6T 2e hands voor 600 euro halen.

Voor de onderdelen moet ik nog 200 euro kunnen vangen gok ik zo.. (vast wel iemand die op zn scherm gaat staan ^^). Misschien is die 2e hands A6T nog niet zo gek in dat geval.

Overigens:
Accu is rond 5-7% wearing
Geheugen DDR2-667 CL-5, overigens CL-4 op 533MHz wat de A6Va volgens mij heeft.

Overigens is er niets bij het geheugen gekomen, die zitten "diep" genoeg van de onderkant en verder is er alleen troep aan de bovenkant gekomen. De accu werkt ook goed. De laptop start (voor zover die start...) op de accu en laadt ook gezien het rode lampje.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 22-06-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tja die 75 euro onderzoek is het wel waard lijkt me. Als het scherm, accu, geheugen en HDD nog goed is kan je die alvast wegstrepen. Blijft mobo waarschijnlijk over, plus arbeidsloon.

Voor dat geld heb je bij lange na geen nieuwe, dus ik zou hem wel laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Hmzz, idd klote voor je. Ik merk op dat ik ook altijd drink naast me laptop, moet ff uitkijken denk ik. Al paar keer gehad dat het 'bijna' omviel naast me laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Gremlin-Online, allereerst 'Gecondoleerd'...en een tip: Ik drink altijd uit een flesje, deze is bij mij iig elke keer afgesloten mocht deze opvallen of net wat blijft het droog :)

Ik heb nu voortaan 2GB werkgeheugen, en dat bevalt prima. Alles gaat net even wat sneller...
Iemand enig idee wat ik beter kan doen ?

Maar nu zit ik te denken of ik mijn vituele geheugen uit kan zetten ?
Staat nu op 'aangepaste grootte'
Min 1536- Max 3072 -
Kan ook kiezen voor:
- Door systeem beheerde grootte.
- Geen wisselbestand.

Wat is nu wijsheid ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Enige waar ik interresse in zou hebben, krijg je er niet af, mijn E, A en W toetsen zijn afgesleten (als er zit geen letter meer op). Ik zie nu dat mijn S er ook bijna vanaf is, geen idee wat ik doe, dit is de 3de laptop al met hetzelfde probleem.

@Gremlin: Ik probeer eerst nog bij Asus nieuwe stickers te pakken te krijgen, maar mis het niet echt, type toch blind.

[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-06-2007 23:23 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als mijn laptop na een aantal pogingen morgen nog niet aangaat koop ik wss de 2e hands A6T mycom versie. Dat is MET bluetooth en 4200rpm HDD. Hij stond in de vitrine en is dus zo goed als nieuw. Kost me 600 euro, aan de andere kant kost een reparatie me ook al snel 300+ euro. (gok eerder op 400).

Dus ja, denk dat dat voor mij dan de beste keuze is. Ik kan nog wat onderdelen kwijt en anders wel door de tijd heen (er komt vast wel eens iemand die een 2e adapter wil (was hier toch een) en iemand met kapot scherm). In dat geval heb ik wss volgende week weer "mn" laptop terug. Mijn eigen 5400rpm HDD er in en extra latje geheugen en hij is als de oude.

@ MeNTaL_TO: Die wil je niet, die kleven en plakken.... Je mag hem gratis ophalen moch ik hem wegdoen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Je kan het hele tobo vervangen voor dat van Gremlin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nou wat zitten speuren, en meeste nieuwe laptop Mobo's kosten snel 400 euro. soms met en soms zonder reparatiekosten. Dan komt die met de 75 euro wel op de 500... 600 voor een bijna zgan A6T is dan helemaal neit raar aangezien ik misschein nog goedkoper uitkom met de verkoop van allemaal onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Belachelijk duur vind ik dat voor een mobo. Al zou er een 7900GTX opzitten :P

Maarja, zuur voor ons als consumenten.. weinig aan te doen verder. Kan je beter idd die van 600 overnemen en nog wat dingen van je huidige verkopen. Scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Heb ik nu weer goed nieuws: Mn A6T is weer tot leven gekomen. Het blijft echt een wonder dit model :)

Mn beeldscherm werkt nog niet, maar dat kan nog wel komen en anders is een beeldscherm veel goedkoper of is het een losse connector waarbij die met een beetje geluk zelf is te doen of dmv garantie. Iig houd dat wel bij 200 euro op denk ik zo.

Nu backuppen en daarna proberen om beeldscherm aan te krijgen.

* GENETX wast zn handen ff ivm plakkend tobo ;)

En nu vertoont mn beeldscherm ook weer leven :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Asus A6T _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 23-06-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd:D wat heb je nu percies gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Niets, laten drogen. Hielp eerst niets. Alles nog maar eens er uit gehaald om te kijken. zonder RAM, HDD en WLAN maar eens aangezet en uiteraard niets. Toen alles er in gezet en tot mijn verbazing begon hij weer leven te vertonen. Hij ruikt overigens nog wel naar ranja ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Nice.

Ga je het hierbij laten? Klinkt misschien raar maar ik zou hem toch ff schoon (laten) maken van binnen. Dat ranja plakt overal tussen, als het op wat condensators of chips is blijven plakken worden die veel warmer.. zal de levensduur niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik laat het er voorlopig even bij en kijk hoe het gaat. Opzich is het alleen de "onderkant" van het moederbord. Het deel dat zeg maar tegen het toetsenbord zit. Daar zitten geen condensatoren en ook geen noemens waardie chips. Hooguit wat kleintjes en vooral lijnen. Net gegamed maar lijkt neit echt warmer te worden. Zal ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds een tijdje 2 gig in me A6T onder vista, en moet zeggen dat het erg prettig werkt :)
Merk alleen dat mijn 4200 rpm harde schijf een beetje bottleneck wordt, maar dat gaat binnenkort ook gefixed worden :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mja Gremlin ik zou het toch niet helemaal vertrouwen, die ranja kan ook dikke kortsluiting veroorzaakt hebben of nog veroorzaken.

Zoiezo kun je plakkerige onderdelen afdoen met aceton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Denk dat het wel is opgedroogd nu, heb de föhn er al op gehad en het is alleen een klein deel van het moederbord. Zal nu niet meer zo snel lopen gok ik zo. En ik ga niet mn laptop uitelkaar schroeven hiervoor.. Het is alleen een stuk printplaat want onderdelen kunnen er nauwelijks onder zitten. De ranja is nu wel opgedroogd en ja, het plakkende spul blijft wat zitten. Ga er wel even over na denken, maar ik ga het niet zelf doen, dan dok ik wel wat kosten voor het schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Wellicht kan je het toetsenbord eraf halen en kijken hoever je het zelf schoon kan maken.

Anders gewoon ff door Asus schoon laten maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Lol, hoeveel geluk kan je hebben :D
Blijkbaar de laptop nog degelijker dan ik dacht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
GremliN-Online schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:00:
Denk dat het wel is opgedroogd nu, heb de föhn er al op gehad en het is alleen een klein deel van het moederbord. Zal nu niet meer zo snel lopen gok ik zo. En ik ga niet mn laptop uitelkaar schroeven hiervoor.. Het is alleen een stuk printplaat want onderdelen kunnen er nauwelijks onder zitten. De ranja is nu wel opgedroogd en ja, het plakkende spul blijft wat zitten. Ga er wel even over na denken, maar ik ga het niet zelf doen, dan dok ik wel wat kosten voor het schoonmaken.
zo dat is wel weer goed om te lezen, die a6t is gewoon net een nokia 3310. Je kan er van alles mee doen, je krijgt m niet kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie wel,dat je die suiker er af krijgt,is meen ik nog erger als het water,op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
hellboy123 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:21:
[...]

zo dat is wel weer goed om te lezen, die a6t is gewoon net een nokia 3310. Je kan er van alles mee doen, je krijgt m niet kapot ;)
Ehm jah... ik herinner me nog dat mijn 3310 na paar maandjes 1 x zachtjes op een grond met tapijt viel, en gelijk beeldscherm naar de maan. Natuurlijk buiten de garantie... reparatie duurder dan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Heb nu ook de gok gewaagd en Vista Business geinstalleerd op mijn A6Va.
Ziet er wel grappig uit, maar heb toch nog een paar puntjes.
Bluetooth werkt niet, De bisoncam doet het volgens mij niet maar die gebruik ik toch niet, bluetooth vind ik minder i.c.m mijn Logitech V270. Als dat niet (makkelijk) gefixt wordt ga ik weer terug naar XP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:41:
[...]

Ehm jah... ik herinner me nog dat mijn 3310 na paar maandjes 1 x zachtjes op een grond met tapijt viel, en gelijk beeldscherm naar de maan. Natuurlijk buiten de garantie... reparatie duurder dan de telefoon.
OFFTOPIC: Nokia kwaliteit is dan ook om te huilen. Covers zelfs op de 6x serie waren om te huilen zo zwak.

Ok mijn ACPI draait nog steeds zeer goed, MAAR ik ga toch maar eens lobbyen als ik binnenkort vakantie heb voor een ACPI reset functie, want zonder NHC krijg ik bluetooth ook niet meer aan/uit gezet, wat die wordt normaal gestuurd door FN+F2 en dat werkt niet meer nu NHC de ACPI overneemt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:41:
[...]

offtopic:
nou die van mij ging vaak genoeg op de grond, of tegen de muur(ja, soms een beetje wild) maar na het in elkaar zetten ging ie gewoon weer aan :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Die van mij ging ook aan, maar met een vette scheur in het beeldscherm waardoor je 75% van het beeld niet meer kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ok een vraagje:

De A6 heeft dus 2 memory expansion slots. 1 daarvan is al gevuld bij aankoop of niet ?

En zit er onder het toetsenbord niets of kun je net zoals in de faq de slots bereiken vanaf de onderkant van de laptop ?

En hoe vervang je de hardeschijf ?

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 01-07-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
W00fer schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:12:
Ok een vraagje:

De A6 heeft dus 2 memory expansion slots. 1 daarvan is al gevuld bij aankoop of niet ?

En zit er onder het toetsenbord niets of kun je net zoals in de faq de slots bereiken vanaf de onderkant van de laptop ?

En hoe vervang je de hardeschijf ?
Als je de A6Va bedoelt dan heeft die 2 memory slots waarvan er 1 gevuld is bij aankoop met 512 MB.

Wat er onder het toetsenbord zit weet ik niet maar daar hoef je ook niet onder te kijken als je je hardeschijf wil vervangen en/of geheugen wil bijplaatsen. Aan de onderkant zitten klepjes met schroeven en daar zitten je geheugen en hd onder. HD trek je er gewoon uit en de nieuwe druk je erin. Geheugen druk je naar beneden tot het vastklikt. Feitelijk heel simpel beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mja het hardeschijf compartiment heb ik al opengeschroeft gehad. Ik snap alleen niet hoe de hardeschijf vastzit. Maargoed dank voor je uitleg Objectief2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het geheugen zit dan ook niet onder je toetsenbord. De modellen wisselen wel af, zo heeft de A6M wel beide sloten gevuld, dus check eerst wat voor soort geheugen en hoeveel banken bezet zijn met cpu-z van ww.cpuid.com/cpuz .

Geheugen: Onder vakje in het midden met al die roostergaten en waar wss de garantie termijn opstaat, 2 schroeven. Loshalen en daar zitten de bankjes. Schuin er in drukken tot hij niet verder wil en dan naar onderen drukken zoals in de FAQ @ www.gerwinhoogsteen.nl/notebookfaq.pdf

HDD:
Vakje met de gaten aan de zijkant (ter grootte van een HDD :P ) Zit linksboven (als je de laptop op de kop hebt, scherm schernieren is boven). 1 schroefje loshalen en daar zit hij.

HDD zit overigens een beetje stroef. Dat tegenhoudt blokje eruit halen en dan met wat kracht naar je toe trekken (naar de kant met de ruimte). Hij komt vanzelf los.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 01-07-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam er achter dat me touchpad scroll niet werkt, had de drivers geinstalled maar werkt op een of andere manier nog niet.
Zie het nu pas want heb de laatste tijd muis eraan gehad:) Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja die faq had ik al gelezen, het compartiment van de HDD is ook al open geweest. Maar wat zijn die lintjes katoen die daar zitten ? Kun je daaraan trekken of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:11:
Kwam er achter dat me touchpad scroll niet werkt, had de drivers geinstalled maar werkt op een of andere manier nog niet.
Zie het nu pas want heb de laatste tijd muis eraan gehad:) Meer mensen hier last van?
Je moet ergens in de instellingen van de synaptics kijken(dat rooie dingetje onderin, of als je het veranderd hebt een grijs vlakje dat de drukvalkken weergeeft). Standaard staat het scrollen aan, maar ik heb ook al meerdere malen gehad dat het opeens weer uitstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hellboy

maar het probleem is dat ik helemaal nergens het icoontje kan vinden en als ik het zelf wil opstarten gebeurt er ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ woofer: Aan dat lintje + blokje moet je niet trekken. Die gewoon eruit halen zodat hij nog vast zit met de lintjes maar je wel ruimte hebt om de schijf te schuiven. Dan gewoon voorzichtig met je hand op de bovenkant de schijf er proberen uit te trekken.

@ Pinloco: Configuratiescherm -> muis -> synaptics -> instellingen -> virtueel scrollen

Als daar geen synaptics staat dan moet je de driver nog installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, had daar niet aangedacht:D werkt weer... toppy(Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik wil graag een externe harde schijf aanschaffen, ik heb een A6T met 4 x USB 2.0 & 1 x FireWire '400'. Nu is FireWire bijna even snel ( 480 Mbit/s en USB 400 Mbit/s ) Als ik Wikipedia mag geloven.

Heeft er iemand ervaringen met FireWire of gewoon USB 2.0 ?
Wil het gaan gebruiken om bestanden over te zetten, zoals muziek en films. Alle bestanden zijn dan dus kleiner dan 5 GB. Wil graag een zo'n groot mogelijke en snelle schijf voor uiteraard zo weinig mogelijk geld.

Graag tips...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Snelste oplossing: PCMCIA kaartje met eSata poort kopen + externe schijf die dat aankan. Kost wel aardig wat geld.

FireWire kan als voordeel hebben dat bepaalde externe drives daarmee automatisch aan en uit kunnen springen met de pc / laptop. Qua snelheidswinst is het de meerprijs niet waard vind ik.

USB2.0 is gewoon het meest bereikbare nog op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja de A6T heeft maar een 400 FireWire, als het een NG zou zijn geweest was de snelheid vele malen beter. i.i.g. bedankt, kan ik me eens een prijs / kwaliteit verhouding gaan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn A6T.

Gisteren was ik aan het werk aan school, dat ging allemaal prima. Toen ik een spel (lord of the rings online) wilde starten, gaf hij een vreemd beeld bij het logo (alsof het deels 256 kleuren was), vervolgens crashte het spel en gaf een foutmelding dat hij de direct3d drivers niet kon initializeren, ik moest controleren of directx wel geinstalleerd was. Nouja, ik weet zeker dat ik de laatste versie van DX9 heb, dus dat kon het probleem niet zijn.

Ik probeer het opnieuw. Weer een vaag scherm en vervolgens: laptopscherm valt uit.

Computer opnieuw opgestart, scherm deed het weer niet. Ik dacht: misschien is de GPU te warm geworden en heeft zich uitgeschakeld, ik laat hem wel even rusten.

Half uurtje later opnieuw geprobeerd, laptop startte op. In windows een d3d applicatie opgestart en vervolgens gebeurde hetzelfde. Toen maar laten liggen tot vanochtend met het idee "het zal wel de temperatuur zijn".

Vanochtend weer geprobeerd... de opstartende BIOS geeft al een raar vertekend beeld (sommige letters zie je maar half, en je ziet rare strepen), vervolgens bij het opstarten van Windows geeft hij rare (oranje/bruine) strepen en als hij bijna klaar is met laden krijg ik (voor zover ik kan zien, echt vernaggeld beeld) een blauw scherm en reset hij.

Enig idee wat ik ermee kan doen? Liefst zonder hem 3 weken kwijt te zijn voor de garantie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Wat ik om te beginnen zou proberen is je huidige systeem backuppen en vervolgens proberen hoe het met een verse Windows-installatie gaat. Omdat je zegt dat je in je BIOS ook al vreemde dingen ziet is de kans groot dat het niet aan Windows ligt, maar het proberen kan geen kwaad natuurlijk. Bovendien kun je dan melden bij Asus dat je dat al geprobeerd hebt en dat het daar eventueel niet aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik weet alleen niet hoe ik het systeem kan backuppen, aangezien ik hem niet meer geboot krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hmm ja daar zit natuurlijk wel iets in ;) Heb je al geprobeerd via veilige modus...F5 indrukken tijdens het booten...op te starten? Of in het bootmenu met 'laatst bekende juiste configuratie' of zoiets? Anders zou je altijd nog met bijv. Acronis True Image-bootcd een backup kunnen maken van dit systeem en later hier belangrijke dingen uit terug kunnen halen met een backup-viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Misschien voor de zekerheid nog even een extern scherm aansluiten, als die het wel doet kun je nog van alles een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik ging net ff die hardeschijf klepje openen, om te kijken hoe je de hdd eruit kan halen. Haal ik dat blokje wat met een lintje en tape vast zit eruit, hdd eruit. Okay easy.. Probeer ik het terug te zetten, en op het een of andere manier krijg ik dat blokje en lintje + tape niet meer normaal erin :P. Nu heb ik het een beetje gepropt, maar met de klep erop zit het niet echt goed erin. Iemand die weet hoe het pcies "gevouwen,gepropt,etc." moet? Want ik wou ff kijken hoe het moest als ik een nieuwe koop. Maar als ik nu een nieuwe hdd koop, krijg je dan ook zo'n blokje en alles erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het proberen, ga zo weer naar huis. Denk alleen dat het aan mijn grafische kaart ligt, vanwege dat direct3d e.d., en niet aan de monitor. Probleem is ook met een externe monitor, dat ik dat eerst moet instellen, als ik op mijn functietoetsen druk lukt het niet om over te schakelen naar extern.

Ik heb hem pas een paar maanden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:59:
Ik ging net ff die hardeschijf klepje openen, om te kijken hoe je de hdd eruit kan halen. Haal ik dat blokje wat met een lintje en tape vast zit eruit, hdd eruit. Okay easy.. Probeer ik het terug te zetten, en op het een of andere manier krijg ik dat blokje en lintje + tape niet meer normaal erin :P. Nu heb ik het een beetje gepropt, maar met de klep erop zit het niet echt goed erin. Iemand die weet hoe het pcies "gevouwen,gepropt,etc." moet? Want ik wou ff kijken hoe het moest als ik een nieuwe koop. Maar als ik nu een nieuwe hdd koop, krijg je dan ook zo'n blokje en alles erbij?
Nee je krijgt alleen een harde schijf en dat blokje moet je zelf houden ;) Je moet je harde schijf er feitelijk inschuiven zodat de pinnetjes goed in de gaatjes zitten. Daarna moet het passen en als dat niet zo is dan doe je iets niet goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Het past wel, alleen dat tape zit een beetje verrot, zodat de deksel (klepje) er niet 100% goed op zit. Tis echt 0,5 mm uitsteek ofzo.

Maar als ik dat tape verwijder, zal asus er dan moeilijk doen wanneer mn hdd kapot gaat ivm garantie oid? Lijkt mij niet, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:03:
Ik zal het proberen, ga zo weer naar huis. Denk alleen dat het aan mijn grafische kaart ligt, vanwege dat direct3d e.d., en niet aan de monitor. Probleem is ook met een externe monitor, dat ik dat eerst moet instellen, als ik op mijn functietoetsen druk lukt het niet om over te schakelen naar extern.

Ik heb hem pas een paar maanden :(
Extern monitor wordt automatisch gepakt wanneer je het scherm bij boot dicht klapt. Je zou er zelfs een extern tobo aan kunnen hangen. Verder kun je ook nog een linux live CD zoals Ubuntu proberen. Die start vanaf CD en je hoeft dus niks te installeren, dan kun je iig windows drivers/settings uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:44:
[...]

Extern monitor wordt automatisch gepakt wanneer je het scherm bij boot dicht klapt. Je zou er zelfs een extern tobo aan kunnen hangen. Verder kun je ook nog een linux live CD zoals Ubuntu proberen. Die start vanaf CD en je hoeft dus niks te installeren, dan kun je iig windows drivers/settings uitsluiten.
Bedankt voor de tip. Ik heb de externe monitor wel aan de praat gekregen, echter wederom met dezelfde oranje/bruine strepen. Hij komt niet verder dan scandisk, loopt daarna vast. Vervolgens heb ik het system recovery aan de praat gekregen, dus hij heeft een verse windows installatie erop gezet, echter, daar kom ik nog steeds niet in.

Ondertussen contact opgenomen met asus en een reparatieformulier ingevuld, krijg binnen enkele dagen mijn RMA nummer.

Dus drie weken zonder mijn lappie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:23:
Het past wel, alleen dat tape zit een beetje verrot, zodat de deksel (klepje) er niet 100% goed op zit. Tis echt 0,5 mm uitsteek ofzo.

Maar als ik dat tape verwijder, zal asus er dan moeilijk doen wanneer mn hdd kapot gaat ivm garantie oid? Lijkt mij niet, maar je weet maar nooit.
Asus geeft geen garantie op je nieuwe hdd natuurlijk dus dat kun je prima doen. Op de originele hdd heb je wel gewoon garantie. Eventueel werkt het ook gewoon zonder klepje natuurlijk en dat is misschien ook nog wel extra koel bovendien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
objectief2 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:49:
[...]

Asus geeft geen garantie op je nieuwe hdd natuurlijk dus dat kun je prima doen. Op de originele hdd heb je wel gewoon garantie. Eventueel werkt het ook gewoon zonder klepje natuurlijk en dat is misschien ook nog wel extra koel bovendien ;)
Natuurlijk weet ik dat je geen garantie op je nieuwe krijg, maar ik bedoel op me oude. Daar is de tape en het blokje aanvast, niet de nieuwe. Dus wat als ik het van me oude eraf haal? Hoe zit met de garantie met Asus.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:47:
[...]
Dus drie weken zonder mijn lappie :'(
Hoezo 3 weken? Bij mij duurde het 10 werkdagen (2 weken) met reparatie van me lappie.

[ Voor 17% gewijzigd door BoyzNDaHood op 06-07-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
[quote]BoyzNDaHood schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Natuurlijk weet ik dat je geen garantie op je nieuwe krijg, maar ik bedoel op me oude. Daar is de tape en het blokje aanvast, niet de nieuwe. Dus wat als ik het van me oude eraf haal? Hoe zit met de garantie met Asus.

Nou, het gaat om de hdd zelf dus ik zou me geen zorgen maken over het verwijderen van dat blokje en tape hoor. Tenslotte heb je dat toch weer nodig om de hdd goed vast te kunnen klemmen. Mocht je oude hdd ooit een probleem geven dan plak je het blokje en de tape er weer op desnoods ;)

Pas als je bijvoorbeeld ging sleutelen aan je CPU dan verbreek je het zegel en is het een ander verhaal. Ik heb al sinds dec.2005 een andere schijf erin en niks geen probleem met garantie als er iets anders stuk is hoor. De mijne is 3 keer voor RMA geweest voor iets anders, maar het ontbreken van een hdd is geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Okay, ik heb me hdd binnen (Hitachi Travelstar 7K100 80 GB) maar.... hoezo is het alleen verpakt in een soort van folie? Geen doos? Geen enkel handleiding/papier/whatever? Zit gewoon in een soort van folie verpakt, samen met wat andere dingen wat ik heb besteld.. is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat is inderdaad normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zo geheugen vervangen/bijplaatsen in een A6 gaat echt easy, meer dan die 2 plaatjes uit de FAQ pdf file heb je echt niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Hmzz, hdd erin en alles weer geinstalleerd. Maar als ik er nu zo op zit, vind ik de snelheid nou ook niet echt denderend vergeleken met mijn oude 4200 en 5400 op een andere laptop :/.
W00fer schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:32:
Zo geheugen vervangen/bijplaatsen in een A6 gaat echt easy, meer dan die 2 plaatjes uit de FAQ pdf file heb je echt niet nodig :)
Nee idd, zelfs zonder een faq oid kan je het makkelijk zelf doen toch? In een laptop (A6 dan in mijn geval) is een hdd of geheugen vervangen/bijplaatsen nog makkelijker dan een normale pc.

[ Voor 54% gewijzigd door BoyzNDaHood op 11-07-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verschil van 7200rpm tov 5400rpm merk je alleen bij laden van games, bestandsoverdracht en andere HDD-intensieve handelingen. Bij normaal desktopgebruik (internet, office, etc.) zal je er amper verschil in merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik had een 4200 rpm, dus ik dacht dat het wel stuk sneller ging. Ik teste ff met wat data overpompen. Maarja, tis alleen ff een snelle indruk.. heb nog niet echt hdd intensieve dingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Hmm vanaf een 4200rpm moet je een groot verschil merken. Dat had ik al toen ik in m'n oude Acer van 4200 naar 5400rpm ging. Later nog een 7200rpm seagate in gehad.. dat was nog weer een stukkie sneller :)

Check je schijf anders even met HDtune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Hmmz, nu ff snel gedraaid, vage resultaten. Ik had dan wel msn, wat downloads en firefox aan.

Benchmark van HDTune

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtune.com/results/Hitachi_HTS721080G9AT00.gif

Mijne

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/3904/h7k100vsh7k100fb3.jpg

Niet bepaald lekker.

Ik zal em straks nog wel ff x doen zonder geopende progs enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Die access time is wel erg hoog zeg, al kan dat goed aan je downloads liggen.

Het grote verschil met de pieken en dalen komt gewoon door een hogere cpu usage en je hardeschijf activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Niks mis met je schijf hoor. Ik heb mijn 60gb versie van dezelfde soort even getest met hdtune 2.53 en dit zijn de resultaten:

minimum:2,3
maximum:39.7
average:29.7

accesstime:16.7ms
burst rate: 74.7
cpu: 6.7%

Niks om je zorgen om te maken dus ;) Die Hdtune 2.52 grafiek lijkt me prima, waardoor de grafiek van 2.53 slechter is durf ik niet te zeggen maar waarschijnlijk door downloads, achtergrondprocessen etc.

[ Voor 24% gewijzigd door objectief2 op 12-07-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Okay nieuwe resultaten:

minimum: 16,8
maximum: 44,2
average: 34,8

accesstime:15,5 ms
burst rate: 62.3
cpu: 6.0%

Na het 3 x gedraaid te hebben, gaat mijn burst rate maar niet omhoog. Hij blijft hangen tot +- 62 ipv de normale 75-80

Voor de rest is het volgens mij normaal.

Maar dan nog, de algemene performance vind ik niet echt beter worden met de 7200 rpm'er. Hij laadt niet echt merkbaar sneller. Vind ik wel erg vreemd.

[ Voor 29% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-07-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:18:
Hmzz, hdd erin en alles weer geinstalleerd. Maar als ik er nu zo op zit, vind ik de snelheid nou ook niet echt denderend vergeleken met mijn oude 4200 en 5400 op een andere laptop :/.

[...]

Nee idd, zelfs zonder een faq oid kan je het makkelijk zelf doen toch? In een laptop (A6 dan in mijn geval) is een hdd of geheugen vervangen/bijplaatsen nog makkelijker dan een normale pc.
HDD is kut, ik trok dat hele blok er per ongeluk uit en toen zat ik een uurtje te kloten voordat hij er weer netjes inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
In mijn A6Va ging de vervanging van mijn HDD anders prima.
In minder dan 5 minuten draaide ik alweer een nieuwe Windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mededelen aan de eigenaars van een A6 laptop/notebook dat LiveUpdate, het bekende utilitie van ASUS, aangeeft dat er een bios update is (van 210) naar versie 300. Op de site van Asus en/of het forum heb ik er in ieder niets over kunnen vinden. Dus stel ik de update voorlopig maar even uit op m'n A6KM/Z92KM notebook tot er meer over bekend is.

Heb net de volgende informatie gevonden over het betreffende bios (onder Windows Vista):

2007/07/09

Description: BIOS 300
Show OSD when press brightness hotkey for vista.
On Close LCD with setting do nothing, the LCD switch off, on open again LCD don't switch on again.

File Size: 365.19 (KBytes)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Lekkere engelse vertaling ook :(

Maargoed het fixt dus het niet meer aangaan van je LCD nadat je hem weer openklapt. Dit wel onder Windows Vista.

Mja verder heb ik DIKKE last de laatste tijd van het niet meer aangaan van mijn A6 na de slaapstand. Echt fokking irritant. De hardeschijf begint weer te draaien en laad weer, maar het beeld blijft zwart, wat ik ook doe. Of ik krijg een super korte witte flits en dan niets.

5 sec op de aan/uit knop en rebooten maar weer. Irritant is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
W00fer schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:25:
Lekkere engelse vertaling ook :(

Maargoed het fixt dus het niet meer aangaan van je LCD nadat je hem weer openklapt. Dit wel onder Windows Vista.

Mja verder heb ik DIKKE last de laatste tijd van het niet meer aangaan van mijn A6 na de slaapstand. Echt fokking irritant. De hardeschijf begint weer te draaien en laad weer, maar het beeld blijft zwart, wat ik ook doe. Of ik krijg een super korte witte flits en dan niets.

5 sec op de aan/uit knop en rebooten maar weer. Irritant is dat.
ik heb wel de laaste tijd na een slaapstand of stand-by dat het powermanagement niet al te best meer werkt, de fan blijft gewoon keihard draaien, of hij blijft bijna onhoorbaar terwijl de processor bijna staat te fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:01:
Even mededelen aan de eigenaars van een A6 laptop/notebook dat LiveUpdate, het bekende utilitie van ASUS, aangeeft dat er een bios update is (van 210) naar versie 300. Op de site van Asus en/of het forum heb ik er in ieder niets over kunnen vinden. Dus stel ik de update voorlopig maar even uit op m'n A6KM/Z92KM notebook tot er meer over bekend is.

Heb net de volgende informatie gevonden over het betreffende bios (onder Windows Vista):

2007/07/09

Description: BIOS 300
Show OSD when press brightness hotkey for vista.
On Close LCD with setting do nothing, the LCD switch off, on open again LCD don't switch on again.

File Size: 365.19 (KBytes)
Ik heb die LiveUpdate-meuk er niet meer opstaan, zo vaak komen er tog geen update's. Maar ik vind het wel apart dat een BIOS update nergens te vinden is.

Ik zit namelijk met het bekende scherm-probleem. Als ik mijn A6T opstart/uit standby haal/uit slaapstand haal wil het scherm soms niet aan gaan. De klaptop start gewoon op, maar het scherm word niet uit zijn standby gehaald. Ik wou de klaptop hiervoor gaan opsturen, maar dan ben ik um dus een maand kwijt. Als ik het kan oplossen middels een BIOS update zou ik blij zijn.

Als iemand die nieuwe BIOS ergens vind, kan degene dat hier ff posten dan. Mijn dank ik groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bios update vindt je op de download-support site van ASUS:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Selecteer eerst als product: Notebook en daaronder het seriemodel en dan het type van je notebook/laptop. Zo heeft niet elke A6 dezelfde bios-versie en/of update zag ik. Bijvoorbeeld voor de A6T is er een andere bios dan die voor de A6Km, enz. Of misschien zullen er nog wel bios-updates verschijnen de komende tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Mn hdd bereikt vaak genoeg de grens van 55 graden, en nu momenteel zelfs critical temperature van 61 graden. Is dit normaal met een A6 (ivm koeling) of moet ik me toch zorgen maken om de hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:21:
Mn hdd bereikt vaak genoeg de grens van 55 graden, en nu momenteel zelfs critical temperature van 61 graden. Is dit normaal met een A6 (ivm koeling) of moet ik me toch zorgen maken om de hitte?
Volgens mij best wel warm, die van mij is nu met muziek en internet 48 graden, de 55 graden worden pas overschreden als ik een tijd heb zitten gamen. Ik vind wel dat met dit warme weer de laptop ook een stuk warmer wordt.

En nog een raar iets, ik krijg de laatste paar dagen af en toe een melding van Windows, na het opstarten dat de pc is hersteld van een ernstige fout. Natuurlijk krijg je dan weer een mooie site van MS voor geschoteld waarop staat dat "device driver" het probleem is, maarja welke zeggen ze er natuurlijk weer niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik vind het ook bizar hoog. Al moet ik het zeggen dat die (erg) hoge temperaturen in me kamer is dan; de zolder. Ik zit nu beneden en de hdd is nu op 50 graden internet. Nog steeds hoog vind ik een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:21:
Zie mijn eerder gepostte screenshot van NHC, mijn A6 krijgt als de fan helemaal niet aanslaat ook MAKKELIJK een hd temperatuur van 55+ graden.

Vanaf 70 wordt het lijp is via google te lezen. Dan geeft NHC ook een waarschuwing af (net zoals bij auto's, brake's overheated). en dan zou ik hem maar FF uit doen. Zoiezo schroeit hij dan je halve bureau weg, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
ik sinds kort een raar probleem met mn A6t :P

Het scherm knippert vrijwel binnen elke minuut van minder helder naar helder. Hetzelfde verschijnsel als iemand heel de tijd je netstroom eraf haalt en er weer opdoet. De laptop springt met de netstroom adapter eraan constant van battery mode naar ac mode en dat heel de tijd achter elkaar op willekeurige momenten. Het leuke is dat hij dit in het linker bovenscherm ook nog even aangeeft waardoor je helemaal paranoia wordt op gegeven moment :+

ik ben benieuwd hoe lang hij het uithoudt, hij is al een jaartje oud. Zit er nog garantie op die adapter denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een Asus A6km notebook aangeschaft.

spec staan hier http://www.asus.nl/produc...4&l1=5&l2=23&l3=523&l4=24

Nu zit er in deze laptop 512 MB geheugen in, en dit zou ik graag uitbreiden naar 2 GB.
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met corsair geheugen dus ik heb even op hun website gekeken wat voor soort geheugen er in zou kunnen en dan geven hun mij 4 opties.

Zie hier http://www.corsair.com/co...tem_results.aspx?id=56095
VS1GSDS333 +/- 90 euro
VS1GSDS533D2 +/- 45 euro

Nu is het ene ddr geheugen en het andere ddr2 geheugen en het prijsverschil is ook behoorlijk groot.

Mijn vraag is dus passen deze soorten er beide in (niet tegelijk) of past in mijn type laptop alleen de duurdere (VS1GSDS333) |:(

Mijn bedoeling was namelijk om de 512 die er nu inzit eruit te halen en dan te vervangen voor 2 keer VS1GSDS533D2 geheugen alleen is dit mogelijk.

Ook vraag ik me af of het gemakkelijk is om het geheugen te vervangen bij deze laptop, is dit gewoon een klepje op de onderkant? :?

Aangezien hier de computer experts rond hangen :*) hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
hitman474 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:20:
Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een Asus A6km notebook aangeschaft.

spec staan hier http://www.asus.nl/produc...4&l1=5&l2=23&l3=523&l4=24

Nu zit er in deze laptop 512 MB geheugen in, en dit zou ik graag uitbreiden naar 2 GB.
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met corsair geheugen dus ik heb even op hun website gekeken wat voor soort geheugen er in zou kunnen en dan geven hun mij 4 opties.

Zie hier http://www.corsair.com/co...tem_results.aspx?id=56095
VS1GSDS333 +/- 90 euro
VS1GSDS533D2 +/- 45 euro

Nu is het ene ddr geheugen en het andere ddr2 geheugen en het prijsverschil is ook behoorlijk groot.

Mijn vraag is dus passen deze soorten er beide in (niet tegelijk) of past in mijn type laptop alleen de duurdere (VS1GSDS333) |:(

Mijn bedoeling was namelijk om de 512 die er nu inzit eruit te halen en dan te vervangen voor 2 keer VS1GSDS533D2 geheugen alleen is dit mogelijk.

Ook vraag ik me af of het gemakkelijk is om het geheugen te vervangen bij deze laptop, is dit gewoon een klepje op de onderkant? :?

Aangezien hier de computer experts rond hangen :*) hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen

Alvast bedankt _/-\o_
Alleen die van 90 euro past erin. Geen DDR2 dus, alleen gewoon DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
He Cubic X, bedankt voor je reactie,

Ik vermoede dit al, maar aangezien het zo op corsair.com stond wilde ik het toch even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een asus S6F en heb en probleem met het popup blok (linksboven) als ik met de Fn toets iets doe (bijvoorbeeld geluid aanpassen) of met de powergear tool/knop de performance settings aanpas. Deze blijft af en toe gewoon staan! en dan moet ik eerst de PC restarten voordat ie weer weg is.. iemand bekend hiermee? (en de oplossing wellicht..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
hellboy123 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:30:
En nog een raar iets, ik krijg de laatste paar dagen af en toe een melding van Windows, na het opstarten dat de pc is hersteld van een ernstige fout. Natuurlijk krijg je dan weer een mooie site van MS voor geschoteld waarop staat dat "device driver" het probleem is, maarja welke zeggen ze er natuurlijk weer niet bij...
Eventjes me zelf quoten, eerder had ik aangegeven dat het powermanagement van de laptop totaal in de war was na een StandBy of een Slaapstand.

Nu heb ik het volgende, elke keer als ik mijn laptop afsluit krijg ik meteen een BSOD...
Handtekening:
BCCode : 1000000a BCP1 : 0000FFDF BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000001
BCP4 : 80700A8E OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Inhoud:
C:\DOCUME~1\Vincent\LOCALS~1\Temp\WER48c5.dir00\Mini072307-01.dmp
C:\DOCUME~1\Vincent\LOCALS~1\Temp\WER48c5.dir00\sysdata.xml

http://wer.microsoft.com/...43-4f9b-b50c-d896ec4a1ab0
In die dumps staat dus echt totaal niets begrijpbaars. Echter op mijn zoektocht kwam ik wel iemand met dezelfde fout tegen(in t russisch :| ) En daar kon ik uit opmaken dat het iets met Nvidia drivers te maken had, meteen de chipset drivers en videokaart drivers er opnieuw opgeknalt, maar nog steeds BSOD's.

Opnieuw opstarten gaat zo natuurlijk wel lekker snel, maar is niet de bedoeling. En het meest irritante er aan is dat de laptop voor de rest gewoon perfect draait, daarom heb ik niet zo zin in een re-instal...Iemand deze problemen ook gehad?

edit: Aangezien ik er knettergek van werd, heb ik windows maar weer opnieuw geinstalleerd. Nu werkt de powermanagement wel goed, eindelijk rust ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 24-07-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Voor alle temperatuurtesters/verlagers op A6/A7/A8 notebooks het volgende bericht:

Zoals anderen hier ben ook ik al enige tijd bezig met het zo stil mogelijk maken van mijn laptop. Ik heb zojuist, dat wil zeggen een kwartier geleden mijn fan van de CPU afgehaald. Vier schroeven eruit draaien is voldoende. Hierna ontdekte ik wat ik al vermoedde: opgedroogde, dikke laag koelpasta. Er is een soort vierkant tablet opgeplakt tijdens de fabricage. Ik heb de dikke laag van het koelblok geschraapt en vervolgens de CPU van de opgedroogde grijze massa ontdaan. Ook heb ik twee plukken stof van achter het koellichaam vandaan geplukt en het koellichaam zelf even uitgezogen :)

Hierna heb ik een vers laagje Arctic Silver op de CPU geplaveid ;) Vervolgens de boel weer gemonteerd. Resultaat tov oude situatie. Idle nu 46 graden terwijl ik dit type en hiervoor 53-54 (bij 55 gaat de fan draaien hier). Ik ben zeer tevreden kortom en het is zeker de moeite van het overwegen waard. Helemaal als je toch geen garantie meer hebt want die verspeel je er wel mee 8) Voor vragen sta ik open :P

[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 29-07-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb nog garantie t/m oktober, dus dat doe ik nog maar ff niet :)

Als het goed is, krijg ik toch binnenkort een hele nieuwe setup, ofja halve dan.

Want zoals de Asus medewerker in dit topic schreef krijg je bij een tikkende fan een nieuw moederbord.

Zoiezo wil ik ook wel een nieuwe kast, want deze is gescheurd (productiefout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
kheb hier een Asus a6m notebook waar Vista op stond. omdat er maar 512 geheugen in zit heb ik vista eraf gegooit en xp erop gezet. Ik krijg het nu alleen met geen mogelijkheid voor elkaar het draadloos internet te installeren.
ben ondertussen ook volledig de weg kwijt, wireless console/ control airgo airforce one blabla intel.
Kan iemand mij aub helpen met installeren van de wifi kaart, mijn asus wlan control center geeft de melding:unable to connect to the wireless card

daarbij nog wat gele uitroeptekens die ik niet wegkrijg:

- base system apparaat
- PCI device
- network controller (???)
- sm buscontroller

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
javami schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:12:
kheb hier een Asus a6m notebook waar Vista op stond. omdat er maar 512 geheugen in zit heb ik vista eraf gegooit en xp erop gezet. Ik krijg het nu alleen met geen mogelijkheid voor elkaar het draadloos internet te installeren.
ben ondertussen ook volledig de weg kwijt, wireless console/ control airgo airforce one blabla intel.
Kan iemand mij aub helpen met installeren van de wifi kaart, mijn asus wlan control center geeft de melding:unable to connect to the wireless card

daarbij nog wat gele uitroeptekens die ik niet wegkrijg:

- base system apparaat
- PCI device
- network controller (???)
- sm buscontroller

bvd!
ik denk dat je de chipset drivers er nog niet op heb staan, dan zouden iig de sm buscontroller,en base system apparaat moeten verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:41
DrJamez schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:04:
[...]

Zodra ik NHC installeer, dan krijg ik uit de systeem informatie te zien dat het een A6J is :P. Nu wil ik misschien de BIOS van mijn laptop updaten (zit nu a6jas.205 in). Maar ik heb nog een paar vragen:
- Welke bios moet ik dan flashen? Die van de A6J of de A6Ja?
- Vervalt de garantie zodra je flasht?
- Zijn er merkbare verbeteringen in de laatste bios?

Ik heb al gezocht op internet, maar ik kom tegenstrijdige berichten tegen (fan wordt stiller / luidruchtiger). Waar ik op hoop is verbeterde werktijd op de accu, nu heb ik maar een krappe 2 uur. Iemand ervaring? :)
Ik heb nog niet veel meer kunnen vinden, behalve dat in de 205 versie 32-bit kleuren worden weergegeven als 16-bit kleuren. Kan iemand dat bevestigen (en misschien de andere vraagjes beantwoorden O-))? :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
DrJamez schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:19:
[...]

Ik heb nog niet veel meer kunnen vinden, behalve dat in de 205 versie 32-bit kleuren worden weergegeven als 16-bit kleuren. Kan iemand dat bevestigen (en misschien de andere vraagjes beantwoorden O-))? :)
je garantie vervalt niet als je flasht, zolang je het maar via het asus tooltje doet, en niet met een bios van 1 of andere vage site. Voor de rest heb ik helaas geen antwoorden voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:41
hellboy123 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:49:
[...]

je garantie vervalt niet als je flasht, zolang je het maar via het asus tooltje doet, en niet met een bios van 1 of andere vage site. Voor de rest heb ik helaas geen antwoorden voor je
Met het Asus tooltje bedoel je winflash? Weet je toevallig of er ook een mogelijk is tot het recoveren van een bios? Het zou namelijk erg jammer zijn als ik dan mijn laptop moet opsturen (en dus ook een hele tijd kwijt ben).

[edit]
OK, ik heb Asus gebeld en gevraagd welke BIOS ik precies moest hebben. Ze zeiden dat de Z92Ja een andere benaming is voor de A6Ja, en dat ik dus de BIOS moest pakken van de A6Ja. Heb Winflash gebruikt om de laatste BIOS van de A6Ja er in te zetten (217) en het 16-bit / 32-bit probleem is nu inderdaad opgelost. De fan is niet luidruchtiger geworden, maar heb ook nog niet gemerkt dat ie stiller is geworden.

[ Voor 28% gewijzigd door DrJamez op 01-08-2007 11:40 ]

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Als je met de dos tool flasht, dus niet met Winflash, dan kun je je huidige bios exporten.

Een beveiliging in Winflash is dat je niet terug kan in bios versie. Dus als je 2.05 hebt geflasht kan je niet terug naar 2.0

Met de dos flash tool kan dat wel. Is volgens mij net zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je kan met winflash ook terug naar een oudere BIOS, echter moet je dan in de eigenschappen een commando toevoegen, weet zo niet welke dus google maar ff, heb het iig hier in het topic ooit voorbij zien komen.

Zlef ben ik net terug van vakantie en mn laptop doet het ook nog prima naar het ranja-incident. Mn toetsenbord is nu ook weer mooi schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Welke A6Va bios was dat die het "niet meer terugkomen na slaapstand probleem" verhielp ?

Niet 211 of 212 hoop ik, want dan heb ik die Hyperthread waardoor mijn geheugen afgesnoept wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet of heeft iemand een handleiding over hoe ik het toetsenbord van mijn A6Jc kan verwijderen.
Heb namelijk wat rotzooi eronder zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Laat ik dat nou net de hele tijd hebben moeten doen...

Hieronder een instructie:

1. Haal de 2 schroeven weg aan de onder kant die er diep in zitten met de K van keyboard erbij
2. Ga met een platkop de 3 klemmetjes bij langs. Deze zitten aan de schermzijde van het toetsenbord, 1 links, 1 rechts en 1 in het midden.
3. Til nu langzaam het toetsenbord eruit richting het scherm waardoor hij nu los komt.
4. Dan het kabeltje aan de onderkant loshalen, eerst een wit dingetje loshalen zodat je de kabel er uit kan trekken

Veel suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Is het eigenlijk mogelijk om een Core Duo processor (bijv. de T2050) in een A6Va te plaatsen? Zo'n processor kan ik namelijk aankomen (lees: bijna krijgen) en misschien geeft me dit wat snelheidswinst vanwege het dual core gebeuren...

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb het nu echt gehad met mijn A6T. Ik word helemaal gek van het feit dat ik elke dag 20 keer opnieuw moet opstarten omdat dat kl*tescherm niet aan gaat. Maakt niet uit of de klaptop vanuit boot of slaapstand moet komen, scherm blijft gewoon zwart. Enige oplossing schijnt te zijn geduldig opnieuw blijven proberen totdat hij er een keer zin in heeft.

Ik heb BIOS-update's geprobeerd, re-installs, verschillende videokaart drivers maar niets helpt.

Ik ben er helemaal klaar mee.
Een oplossing is nog steeds niet voorhanden, dus ik wou graag inventariseren hoeveel mensen op dit forum last hebben van het zelfde probleem. Misschien kunnen we krachten bundelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Heb dat probleem ook sinds ik Vista draai op m'n A6T. Vind het niet hinderlijk aangezien ik hem vrijwel nooit dichtklap als ie nog aanstaat. Oplossing zou echter welkom zijn, dus count me in als er wat animo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb/had het ook sinds Vista. Echter heb ik het de laatste dagen (zelfs na hangers) niet meer mee gemaakt!!!

Ik heb het idee dat het gefixed is sinds (hoe raar het ook lijkt) Forceware 162.22 WHQL. Ik draai nu zelf 163.15 BETA omdat ik hoorde dat die behoorlijk betere performance had (nog niet gemerkt overigens). Overige fix die ik gebruikte:

Laptop starten en direct weer dichtklappen. Die 2 "klikjes" (volgens mij van de DVD) voorbij horen komen en dan nog ff een apar tellen wachten. Dan het scherm weer openklappen en geeft bij mij dan eigenlijk altijd beeld. (Lees dit meer als voorheen).

Gebruik eigenlijk nooit de slaapfunctie, maar laastst toen ik snel moest toch ff laten slapen. Eenmaal terug gaf hij ook direct beeld!

Dichtklappen en dan weer openen geeft overigens nog wel steeds problemen. En dan weer eens niet 3x achter elkaar aan :P. Blijft vreemd maar het loopt hier nu wel aardig.

Systeem
Asus A6T met 2GB
MS Windows Vista x64 Ultimate
BIOS 0702 (Zie ook pagina 1 van dit topic)
Forceware 163.15 Beta (www.laptopvideo2go.com)

Veel suc6

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 10-08-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:10:
Ik heb/had het ook sinds Vista. Echter heb ik het de laatste dagen (zelfs na hangers) niet meer mee gemaakt!!!

Ik heb het idee dat het gefixed is sinds (hoe raar het ook lijkt) Forceware 162.22 WHQL. Ik draai nu zelf 163.15 BETA omdat ik hoorde dat die behoorlijk betere performance had (nog niet gemerkt overigens). Overige fix die ik gebruikte:

Laptop starten en direct weer dichtklappen. Die 2 "klikjes" (volgens mij van de DVD) voorbij horen komen en dan nog ff een apar tellen wachten. Dan het scherm weer openklappen en geeft bij mij dan eigenlijk altijd beeld. (Lees dit meer als voorheen).

Gebruik eigenlijk nooit de slaapfunctie, maar laastst toen ik snel moest toch ff laten slapen. Eenmaal terug gaf hij ook direct beeld!

Dichtklappen en dan weer openen geeft overigens nog wel steeds problemen. En dan weer eens niet 3x achter elkaar aan :P. Blijft vreemd maar het loopt hier nu wel aardig.

Systeem
Asus A6T met 2GB
MS Windows Vista x64 Ultimate
BIOS 0702 (Zie ook pagina 1 van dit topic)
Forceware 163.15 Beta (www.laptopvideo2go.com)

Veel suc6
Bij die heb ik weer het probleem dat er geen nVidiapanel meer inzit, nu de bug nog eruit dat WoW rare vlekken geeft als de laptop in sleep of hibernate is geweest.
nVidia komt er wel (ooit).

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.