Nu in bezit:
Antec Sonata met 1 120mm casefan - haast geruisloos
Athlon XP 3000+ met haast geruisloze koeler
Asus A7N8X Deluxe
1.25 GB RAM, geen idee welke specs, maar gezien de vraag irrelevant denk ik (nieuw moederbord moet toch...)
XFX GeForce 6800LE (128MB), deels geunlockt, met straaljagerkoeling
Voeding: Zalman ZM-460 APS
Gebruik:
70% films en muziek, 20% browsen en tekstverwerken, 10% games. En in dit geval is het enkelvoud, want ik wil slechts TF2 goed kunnen spelen. Verder kunnen games me gestolen worden. Nou ja, misschien wordt Portal nog leuk.
Probleem:
Systeem wordt gekenmerkt door algehele sloomheid. Na verse XP installatie loopt het wel redelijk, maar films afspelen terwijl Newsleecher e.e.a. aan het downloaden is is zeer problematisch. Daarnaast is HD-content onmogelijk af te spelen, zelfs 720p niet. Dit laatste vind ik erg jammer.
Tot slot draait TF2 als een natte krant, zelfs met de details op Laag/Medium.
Wensen:
Probleemloos afspelen HD content
Probleemloos spelen van TF2 op 1280*1024 met alle willekeurige schuifjes op hoog ivm toekomstgerichtheid
Algehele versnelling
SILENCIO! Stilte dus.
Eigen initiatief:
Kast, harde schijf, dvd-brander en dvd-speler zijn nog prima. Monitor (Acer Al19xx, type nu even niet bij de hand, maar dat == irrelevant) idem, net als de speakerset. Wat dus vervangen moet worden is het volgende (inclusief suggesties en prijsindicatie):
Processor: Intel Core 2 Duo E6750 € 161,-
Moederbord: Asus P5K, Intel P35 € 96,-
Cpu-koeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro € 15,-
Geheugen: 2GB (1GB x 2) PC5300 CL5 Kingston € 67,-
Videokaart:
Asus GeForce 8600 GTS DDR3 Silent € 181,57 ???
Jullie zien, identiek aan de BBG Multimedia, maar de videokaart weet ik niet zo goed. De BBG geeft als advies de Asus GeForce 8600 GTS DDR3 Silent a € 181,57, maar ik vraag me af of dat geen overkill is. Het gaat immers 'slechts' om TF2. Afgaande op bovenstaande prijzen vind ik de 8600 GTS zo'n 50 euro te duur, ik wil eigenlijk onder de 450 euro blijven. Als ik op de processor nog wat kan beknibbelen vind ik dat ook uitstekend, maar daar komt de prijs-kwaliteitverhouding om de hoek kijken. Kan het goedkoper zonder direct relatief te veel trager te worden?
Mijn lijstje kost 339 euro. Ik wil onder de 450 blijven, maar liever nog onder de 400. Ik wil een systeem dat algehele vlotheid vertoont en TF2 goed speelt, alsmede HD films goed weg weet te werken, maar ik zoek niet meer dan dat. Is mijn bovenstaande lijstje, uitgaande van de 8600 GTS Silent, overkill? En trekt mijn huidige 460 Watt Zalman voeding het nog wel?
[
Voor 3% gewijzigd door
KroeT op 09-10-2007 15:06
]
Peace is not simply the absence of war.