Philips: de nieuwe LCD modellen. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 107.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220565

Deze week op de Ifa in Berlijn geweest. Ik heb daar alle nieuwe modellen van de nieuwe Lcd lijn van Philips kunnen bekijken. Het topmodel de Aurea werd met een flitsende show met danseressen en veel licht gepresenteerd. Na afloop van de 6 minuten durende show werd aan beide kanten van de zaal het doek omhoog gehaald en werd de film "There is only one sun" van regisseur Wong Kar Wai op een stuk of 10 aurea's getoond. De Aurea kwam met deze speciaal voor dit toestel gemaakte film erg goed uit verf.

Hier onder volgen wat eigengemaakte foto's van de Aurea op de ifa. Ik zou zeggen oordeel zelf !

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/2906/herschaaldekopievan1404kb5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/4275/herschaaldekopievan1404gu4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/9499/herschaaldekopievan1404uq3.jpg

Ook de eerste philips Blue-ray speler stond in berlijn opgesteld. Het beeld van de speler zag er strak uit. Alleen de vormgeving van de speler was nogal saai. De philipsmedewerker op de ifa zij dat de adviesverkoopprijs van de Blue-ray speler € 599,00 is, Hieronder een foto.

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/4585/herschaaldekopievan1404pk5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/5255/herschaaldekopievan1404wg7.jpg

Nog een foto van de Aurea

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/8643/herschaaldekopievan1404pq8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 13:50

mindcre8r

Tradepedia

das gewoon echt vet... eens kijken welke bank ik ga overvallen :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Om eerlijk te zijn vind ik die verlichting aan de voorkant helemaal níet mooi :/. Ik vind 't echt over-done. Full Surround Ambilight met kleurwisselingen binnen de 4 zijden (wat Aurea nu ook heeft) is wel erg mooi :).

En wat ik overigens heel wat pagina's terug in dit topic al vermoedde: Je kunt de schijn-vlekken van de LED's zien ...

[ Voor 31% gewijzigd door Wouter! op 08-09-2007 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220565

Wat Wouter hierboven schrijft over schijnvlekken van de led's aan de achterkant klopt inderdaad. Je ziet de led's duidelijk zitten in de behuizing. Alleen is dit storend als je niet recht voor de tv zit. Je kan alleen als je te ver rechts of links van de tv zit ze zien. Er voor is absoluut niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114255

Ik heb daarstraks even bij de bcc naar de 37pfl9732d gekeken, en een paar weken terug de 42pfl9732d bij de duitse mm, en bij beide zag ik inderdaad de "schijnvlekken". Maar dit precies zaoals Perfectpixel vermeldt alleen op de momenten dat ik van opzij keek. Keek ik recht naar het toestel zich ik alleen het schijnsel. Daarkomt bij dat ik de meeste winkels de schermen pal tegen de muur hangen terwijl deze optimaal 10 tot 20 cm van de muur zouden moeten hangen. Optimaal voor het ambilight en optimaal voor de warmte afvoer etc van de schermen. Door die grotere afstand worden de "vlekken" nog lastiger zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Huh? Hoe wil je nu schijnvlekken zien bij de 9732? Daar kunnen de leds toch helemaal niet door de voorkant schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik had 't over de Aurea, ik zie daar schijnvlekken aan de voorkant.

De LED-Ambilight aan de achterkant werkt prima en is niet storend, die heb ik hier zelf ook thuis :) (32PFL9632D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 15:21
Geldt de actie van €2500 voor een Aurea via een Philips medewerker voor iedereen die bij Philips werkt? Ik ken namelijk iemand die voor Philips werkt, en dit zou dan inderdaad via via een goede deal zijn. Als dat zo is, weet iemand dan nog tot wanneer deze actie duurt?

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229780

37pfl9732d is binnen! Hieronder mijn in het engels geschreven snelle review.

This TV set ROCKS! ;)

It is my first LCD.. so take my ravings with a bit of salt if you're an LCD veteran, but I am truly very happy with this set.

The design is absolutely gorgeous. From the nice black finish of the frame to the small mirror-surfaced edge of the frame to the solid looking metallic 'soundframe'. I'm a huge Apple design fan and I have to say, if Apple made TV's, they would look like this. Wonderful! It also looks really solid, no cheap feel to the materials.

Setting the TV up is a breeze, within 5 minutes you've got all your settings and channels detected and you're ready to roll. First thing I noticed is that using my analogue cable signal really does not do the TV justice. In my case some channels were barely watch-able, so I decided to focus on the digital stuff first and get a Humax IR FOX C Digital Cable Tuner the next day ;)

The picture quality of digital sources on this TV is absolutely terrific. I'm not sure which technology does the most work (although I was already addicted to Natural Motion on my CRT) but images are exceptionally clear and the color definition is superb. The only thing I noticed is that the black isn't fully black. It's always a bit blue-ish. I've read a lot about this being a problem with LCD's in general, but since it is my first non-CRT TV it is something that I notice while watching.

I've toyed around with the settings a lot, and quite frankly, it's hard to make the picture look bad. The device seems to store some settings per channel (or input?) while others are stored globally. I haven't been able to figure out what the logic is yet. But it's great to be able to have different contrast and color settings for TV versus HDMI connected devices.

I've tested my 37pfl9732d with the following devices:

- Nintendo Wii (Component)

While the Wii doesn't do proper HDTV signals, it is capable of outputting a 480p widescreen signal. It looks better than having a 480i signal and from a distance it looks just fine. Up close it start to look a bit jaggy, but I don't think it's that much of an issue.

Xbox360 (Component)

Played the BioShock demo on my 360 and it is absolutely gorgeous! The opening sequence has you swimming through water which is partly on fire. The Ambilight feature enhances this scene considerably, with the whole room turning yellow when you look at the flames.

Since the 37pfl9732d only has one Component input, I had to switch the two game consoles :( For me that's definitely a downside.

MacMini (DVI -> HDMI cable)

I want to use my MacMini as something if a media center, or more a TV show center. I've set it up so it automatically downloads new shows when they are released and then I can use FrontRow with the Apple Remote to watch the shows. Seems to work fine, although there are some weird issues I need to fix.

It's connected with a DVI -> HDMI cable, and the picture is crystal clear of course. For some reason the MacMini only displays an interlaced images for 1080. It actually communicates a 1080p signal to the TV but it still uses visible interlacing, very annoying. I also can't seem to force the display to NTSC, since that's greyed out. Will look into it and let you know if I solve it.

Humax IR FOX C Digital Cable Tuner (Scart)

This cheap tuner (90 euros) was reviewed pretty well on consumer sites, so I decided to pick it up. It's a really big difference in picture quality from watching analogue TV. It still varies from channel to channel, but overall it's much much better.

Some random observations:

- Changing channels with my Humax Tuner takes less time than changing channels on the TV itself (with the old analogue signal). The TV isn't very slow, but it's not very fast either.

- Ambilight can be turned on while the TV is off!

- Digital Audio Out and In use Coax connections. Weird, since all my equipment uses Optical connections. Something to consider!

- Remote is very nicely designed, easy to use in combination with the onscreen menus as well.

- No ghosting noticed whatsoever!

- Natural Motion artifacts are extremely rare, only noticed it on screen edge once.

Any Questions? ;)

Oftewel, nog vragen? ;)

Collin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198895

Mooie kleine review _/-\o_. Ik ben zeker van plan ditzelfde model te halen, alles klinkt goed wat je zegt. Ben je verder nog nadelen tegen gekomen en heb je verder mogelijkheden gehad om HD 1080P films/demo's af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Rednas schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:38:
Geldt de actie van €2500 voor een Aurea via een Philips medewerker voor iedereen die bij Philips werkt? Ik ken namelijk iemand die voor Philips werkt, en dit zou dan inderdaad via via een goede deal zijn. Als dat zo is, weet iemand dan nog tot wanneer deze actie duurt?
Nee deze actie zal alleen voor een select groepje zijn weggelegd en volgens mij zijn deze mensen daar al van op de hoogte! Zo niet dan krijgen ze het zeer binnenkort te horen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198895 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:00:
Mooie kleine review _/-\o_. Ik ben zeker van plan ditzelfde model te halen, alles klinkt goed wat je zegt. Ben je verder nog nadelen tegen gekomen en heb je verder mogelijkheden gehad om HD 1080P films/demo's af te spelen?
Thanks ;)

Ik heb de 360 op 1080p gezet. maar er zijn voor zover ik weet geen 1080p native games op de 360. Mijn MacMini is wel 1080 maar ik heb nog geen 1080p movies gedownload. Ik zal dat zo ff doen op quicktime.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obionekanobi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 21:38
Zijn er ook lezers die Ambilight niet mooi vinden? Ikzelf vindt het eigenlijk alleen maar een storende factor die dan ook nog eens € 400 meer kost dan een TV zonder ambilight. Als je schuin voor het apparaat zit zie je de hele tijd die storende lichtbalken aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
obionekanobi schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:05:
Zijn er ook lezers die Ambilight niet mooi vinden? Ikzelf vindt het eigenlijk alleen maar een storende factor die dan ook nog eens € 400 meer kost dan een TV zonder ambilight. Als je schuin voor het apparaat zit zie je de hele tijd die storende lichtbalken aan de achterkant.
Dan zit je 'r wel enorm schuin voor hoor. Ik zit hier thuis regelmatig in een hoek van nagenoeg 45° t.o.v. de TV en dan zie je de lichtbalken echt niet. Vooral met films is Ambilight echt fantastisch, en dan zeker in combinatie met een goeie home-cinema-set :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 13:30

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Raymond schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:35:
[...]
Wat je wel zou kunnen doen is van VGA naar component gaan en die aansluiten (op de ybpr aansluiting, als die tv dat heeft)
Heeft de 32PFL9632 idd gewoon. De vraag blijft alleen, waar je in Nederland een VGA -> YbPbR met tulpjes vandaan kunt halen (de enige die ik heb gezien, zijn met BNC aansluiting). Dan kan er eindelijk ook eens getest worden hoe goed dat werkt - in principe kan die aansluiting gewoon HD TV aan, maar hoe dat in samenwerking met je VGA kaart gaat functioneren is de vraag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
PowerFlower schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:49:
[...]

Heeft de 32PFL9632 idd gewoon. De vraag blijft alleen, waar je in Nederland een VGA -> YbPbR met tulpjes vandaan kunt halen (de enige die ik heb gezien, zijn met BNC aansluiting). Dan kan er eindelijk ook eens getest worden hoe goed dat werkt - in principe kan die aansluiting gewoon HD TV aan, maar hoe dat in samenwerking met je VGA kaart gaat functioneren is de vraag natuurlijk :)
Zou u me kunnen zeggen welke kabel ik dan nodig heb en heb ik een converter nodig? Want ik raak er echt niet wijs uit, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:18:
[...]

Dan zit je 'r wel enorm schuin voor hoor. Ik zit hier thuis regelmatig in een hoek van nagenoeg 45° t.o.v. de TV en dan zie je de lichtbalken echt niet. Vooral met films is Ambilight echt fantastisch, en dan zeker in combinatie met een goeie home-cinema-set :).
Ik heb 't net nog even bekeken en de grens waarop de je lichtbalken net wel of net niet ziet ligt op precies 45° (voor zover ik dat kon inschatten) t.o.v. het middelpunt van de TV. Bij de 32PFL9632D is dat. Ik denk niet dat je gauw veel schuiner naar je TV zit te kijken dan dat en bovendien kun je 'm als je 'm niet aan de muur hebt hangen maar op de voet hebt staan heel eenvoudig een klein beetje bijdraaien.

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 09-09-2007 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95732

jebuske schreef op zondag 09 september 2007 @ 02:34:
[...]
Zou u me kunnen zeggen welke kabel ik dan nodig heb en heb ik een converter nodig? Want ik raak er echt niet wijs uit, sorry
Zoek op ebay maar eens op "vga to component" - ze zijn er in alle prijsklasses te vinden. Mogelijk verkoopt de MM ze ook, maar dat zou je moeten checken.

voorbeeld:

ebay -vga to component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
Anoniem: 95732 schreef op zondag 09 september 2007 @ 11:47:
[...]

Zoek op ebay maar eens op "vga to component" - ze zijn er in alle prijsklasses te vinden. Mogelijk verkoopt de MM ze ook, maar dat zou je moeten checken.

voorbeeld:

ebay -vga to component
Ok hartelijk bedankt! Maar klopt het dat dit enkel werkt als ik erin slaag mijn pc een YPbPr signaal te laten doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Waarom is Philips toch de enige die nog 'ouderwets' grijs verwerkt in zijn tv'?

Zou voor mij een reden kunnen zijn om de xxPFL9732D te laten staan.

Waarom niet een mooie geheel zwarte kast? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kan niet wachten tot ik eens wat serieuze non-marketing foto's van de xxPFL9732D te zien krijg. Ben erg benieuwd naar dat wit/grijs/whatever. Misschien is ColloBollo genegen wat pics te schieten en te posten van zijn set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Bij BCC staan inmiddels de nieuwe modellen. Kun je ze live bewonderen.
De xxPFL9632D ziet er mooier uit, maar dan 'mis' je de ambilight-3.....

....maar hij is dan wel weer goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het graag doen, maar kan ik plaatjes uploaden op het forum!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Weet iemand ook iets over het stroomverbruik van de Philips modellen met Ambilight?
In de technische gegevens staat voor zowel de 37pf9632 als de 9732 een stroomverbruik van 208W maar is dit met Ambilight aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wamelr schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:39:

Mja, ik wil als ik voor Philips kies, dus ambilight, ook zoveel mogelijk ambilight :)
Zal eens gaan kijken bij de BCC, eerst even uitzoeken waar die zitten :X
Anoniem: 229780 schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:20:
Heb je nergens een beetje webspace?
Anoniem: 12019 schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:44:
Weet iemand ook iets over het stroomverbruik van de Philips modellen met Ambilight?
In de technische gegevens staat voor zowel de 37pf9632 als de 9732 een stroomverbruik van 208W maar is dit met Ambilight aan of uit?
Ambilight is toch met LED's? Volgens mij is dat zo goed als niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Je kunt hier je plaatjes uploaden en op het forum dan doorlinken of iets dergelijks..

link 1
link 2

Zo zijn er natuurlijk nog wel meer aanbieders van dit soort diensten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

UltraSub schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:47:
Ambilight is toch met LED's? Volgens mij is dat zo goed als niks.
Ik denk dat het wel wat andere leds zijn dan de leds voor bv aan/uit indicatie van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

wamelr schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:39:

Had ik dus ook. ambilight3 is zéker veel mooier maar 500 piek voor een extra lampje...1000 gulden.. 8)7 . Cardreader gebruik ik zowieso nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Anoniem: 12019 schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat het wel wat andere leds zijn dan de leds voor bv aan/uit indicatie van je computer.
Dat valt waarschijnlijk reuze mee. Vrijwel alle "normale" LED's trekken ongeveer 20mA bij iets van 3V, alleen low-current LED's gebruiken wat minder. Lichtopbrengst, kleur en diameter van de LED maken daarbij in principe niks uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 09-09-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Hoe mooi deze tv ook schijnt te zijn maar als ik kieskeurig moet geloven

http://www.kieskeurig.nl/...0&gq=philips%2042pfl9900d

Ik ga toch echt geen 4500 euro betalen voor een 42 "lcd voor dat geld heb je een pioneer kudo plasma van 50 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226743

Ik zou gisteren mijn Philips 7pfl9632 afhalen maar ik ben met een te kleine auto erheen gegaan. Dus wordt het dinsdag bezorgd meen ik. Nu zoek ik een goedkoop dvd speler die upscaled naar 1080p. Ik wil deze kopen voor tijdelijk gebruik. Ik wacht tot de kerst voor het aanschaf van een hddvd/bluray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95732

Anoniem: 226743 schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:05:
Ik zou gisteren mijn Philips 7pfl9632 afhalen maar ik ben met een te kleine auto erheen gegaan. Dus wordt het dinsdag bezorgd meen ik.
dat moet frustrerend zijn geweest... daar zijn, en 'm niet in de auto kunnen krijgen.. wel goed geslapen vannacht? >:)
Nu zoek ik een goedkoop dvd speler die upscaled naar 1080p. Ik wil deze kopen voor tijdelijk gebruik. Ik wacht tot de kerst voor het aanschaf van een hddvd/bluray speler.
domme vraag waarschijnlijk, maar zit daar nu echt zo'n voordeel in? - ik bedoel zo'n dvd speler die 'upscaled'.. uiteindelijk doet de TV dat toch ook al, of zie ik dat verkeerd ? :?
Anoniem: 110871 schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:26:
Ik ga toch echt geen 4500 euro betalen voor een 42 "lcd voor dat geld heb je een pioneer kudo plasma van 50 "
precies my thoughts!..ik wil dan ook voor de 42pfl9732 gaan, maar wacht nog even tot 'ie beter beschikbaar is.. 'k zag 'm bij redcoon duitsland al voor 2049 staan... helaas leveren ze van daar niet naar NL, maar ik hoop 'm tegen die prijs met een paar weekjes ook op een NL site te zien staan.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226743

Ik kon zeker niet goed slapen. En ik had ook al mijn oude JVC 32" breedbeeld weggedaan. Ik zit nu naar de 51 cm tvtje van mijn zoontje te kijken. Maar ja nog een beetje geduld. De Philips upscaled wel maar ik weet niet of deze het beter of slechter dan een dvd speler doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114255

Anoniem: 110871 schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:26:
..Ik ga toch echt geen 4500 euro betalen voor een 42 "lcd ...
De advies prijs is € 3999,-
Althans dit heeft Philips op de Duitse eigen website staan.
Progress had hem tot voor kort op de site staan en wel voor € 3799,- Ze zullen hun verwachte eerste levering wel al verkocht hebben en hem daarom voorlopig maar even weer verwijderd hebben tot ze hem echt binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Waar bestellen jullie je philips 42pfl9732d? Ik zit een beetje webshops te kijken maar zowel levertijd, betrouwbaarheid als garantieafhandeling en een goede prijs is me een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Pick2Pay:

http://www.pick2pay.nl/?item=26158 (42PFL9732D voor 2292,- Euro)

Ze geven daar ook standaard 2 jaar garantie, toch netjes voor een Nederlands bedrijf want veel shops doen dat niet (dat je 'r toch recht op hebt is een ander verhaal, 't scheelt een boel gedoe). M'n 32PFL9632D en Pioneer DVR-550H-S DVD-recorder heb ik daar ook vandaan. Prima prijzen, goede service en snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226743 schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:05:
Ik zou gisteren mijn Philips 7pfl9632 afhalen maar ik ben met een te kleine auto erheen gegaan. Dus wordt het dinsdag bezorgd meen ik. Nu zoek ik een goedkoop dvd speler die upscaled naar 1080p. Ik wil deze kopen voor tijdelijk gebruik. Ik wacht tot de kerst voor het aanschaf van een hddvd/bluray speler.
Is dit niks? de mijne komen ze vandaag brengen, als t goed is. Als je geen 500 euro over hebt voor een denon, deze krijgt zeer goede reviews: Oppo DV981HD Ik had er ook nog nooit van gehoord maar schijnt een hele goeie upscaler te zijn. Review - Bestellen Mediamarkt heeft er een stuk of 10 gehad maar verkochten niet zo omdat er alleen maar een hdmi uitgang op zit. Ik zal vd week wel laten weten of het wat is. Ik heb ook een 9632 besteld dus dat is wel handig dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 10-09-2007 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224120

Nog niemand foto's van in de huiskamer??????????? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 10:36
Ik ben ook benieuwd naar foto's in de huiskamer.

Bij de It's in Nijmegen hebben/hadden ze een 37pfl9632 staan. Maar gewoon op de normale kabel en 50 keer gesplitst. Beeld zag er dus niet goed uit. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat perfect pixel z'n geld waard is. Ik zoek nog een winkel in de buurt van Arnhem, waar ik t kan vergelijken met een model zonder perfectpixel, maar dan wel met digitale content ipv een slechte kabel ontvangst. Iemand?

Maakt het trouwens nog uit wat voor model je krijgt(voor garantie oid). T schijnt namelijk zo te zijn dat veel internetwinkels een niet NL model leveren. Tenminste dat wist een medewerker v.d. plattetv.nl te vertellen.

??blabla??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Vreemd die prijzen. Bij de otto.nl is de 37PFL9732 nu weer €2499,- ipv de €1999,-

Zijn er al mensen die een 37/ 42PFL9632 of een 37/ 42PFL9732 in huis hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226540

Zaterdag even bij de Philips winkel geweest. Ook wat foto's gemaakt met m'n mobiel.

Gekeken naar de 9732 en 9632 serie (zelfde display). Ik vond het beeld heel mooi, ook met analoge kabel, vooral de 37 inch geeft een heel strak beeld hiermee, bijna net zo mooi als beeldbuis.
Ik vind het design van de 9732 mooier, heeft een zilverkleurige rand, de 9632 is glanzend zwart.

De 42PFL9732D:

Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee236/rikdeswart/resized_42PFL9732D_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee236/rikdeswart/resized_42PFL9732D_side.jpg

De 37PFL9732D:

Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee236/rikdeswart/resized_37PFL9732D.jpg

De 47PFL9732D:

Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee236/rikdeswart/resized_47PFL9732D.jpg

De 42PFL9632D:

Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee236/rikdeswart/resized_42PFL9632D.jpg

De Aurea komt binnenkort in de Philips winkel (misschien deze week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aiiii... Ik moet zeggen dat ik het design van de 9632 mooier vind (eigenlijk wel een beetje te verwachten door mijn smaak, maar goed). Die grijze rand is toch best storend. Misschien dat het in het echt mee valt, maar dat moet ik nog zien. Tis gewoon jammer dat de 9632 maar 2x ambi heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

Anoniem: 226540 schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:24:
Zaterdag even bij de Philips winkel geweest.
Mooie plaatjes! Weet je nog iets van de personeelwinkelprijzen voor de 37 en de 42" (9632 en 9732)?
Zijn ze enigermate concurrerend met de internetwinkelprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Anoniem: 221966 schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:47:
[...]

Mooie plaatjes! Weet je nog iets van de personeelwinkelprijzen voor de 37 en de 42" (9632 en 9732)?
Zijn ze enigermate concurrerend met de internetwinkelprijzen?
Ben er zaterdag ook geweest, eigenlijk alleen maar voor de 42" 9732 gekeken en deze was € 2699,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231245

Ik zal weer eens een mail naar bestekeus.nl sturen vragen of ze al weten of de bestelde 42pfl9732 ECHT volgende week geleverd gaat worden.....(nu wordt het wachten wel heel lang :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232756

Even wat (misschien wel insides van een verkoper) over de Philips 42PFL9900 (Aurea):
- Als we Philips mogen geloven gaat er heel weinig gebeuren qua prijs. Philips heeft namelijk aan alle grote winkelketens gemeld dat de prijs van de aurea niet lager mag zijn dan 3999,- . De consequenties die Philips heeft gesteld zijn simpel, gaat een winkelketen lager dan die prijs zal philips zijn aurea distributie stilleggen voor de desbetreffende winkelketen.

Zoals ik al zei, als we philips mogen geloven, sowieso zouden ze er een waar statement mee maken als ze dit echt durven te doen, philips vind zelf dat de televisies die worden afgeschoten qua prijs drastische vormen aanneemt (kijk eens naar de verschillen in samsung lcd's tussen winkels).

Ik werk zelf in een winkel (It's), temidden van het rotterdam alexandrium, temidden van de Mediamarkt, Foto Klein en de Block, en als je ziet hoe prijzen worden beconcurreerd, zou je mond openvallen.

- De releasedatum van de Aurea staat gepland voor 28 september, ik verwacht dat de philips winkel(s) ze rond de 20e in hun winkels mogen tonen.

Leuk feitje overigens, de grote filialen van It's (waaronder alexandrium) hebben een theater, die helemaal omgetoverd gaat worden tot Philips Paradijs, voor wat ik nu weet, komt de range van de 37PFL9632-52PFL9632 aan de ene kant te hangen, de Aurea in het midden uiteraard, aan de andere kant weet ik nog niet wat er komt te hangen, persoonlijk hoop ik op de range van de 9732.

- En voorzover ik heb begrepen is het verschil tussen de 9632 en de 9732 echt marginaal, terwijl de prijsverschillen zacht gezegd gigantisch zijn, Ik zal morgen in de winkel even kijken wat voor adviesprijzen wij hebben en of een of andere its alexandrium verkoper eventueel een mooie lage prijs kan regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wel sneu dat bij de Aurea de component audio-in gedeeld moet worden met de audio in voor DVI. Niet praktisch en erg cheap-ass opgelost voor een TV van dat kaliber. Ook kon er geen VGA aansluiting vanaf voor dat geld... Wel mooi beeld hoor verder... Wat ik me afvraag is wat er gebeurt met NTSC en andere 60Hz signalen. Hoe kan daar een mooi 100Hz plaatje uitkomen? Moeten ze dat niet gewoon upscannen naar 120Hz?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 23:37
Mischien geeft'ie dat wel weer als 60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232768

Ik heb de 42plf9632 gekocht bij platte tv te Nijmegen voor 2020 euro, zaterdag opgehaald.
Het scherm is echt super gewone Dvd is echt al heel mooi en analoge tv uitzendig valt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 11:34
Op de site van plattetv is de vraagprijs Philips 42PFL9632D nog € 2.499,00. Heb je kunnen onderhandelen in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, gisteren mijn 42pfl9632 binnengekregen. Echt een super apparaat. Het beeld is echt beter dan ik verwachte. Ik had de 37" versie gezien in de winkel maar dat is niet te vergelijken met als ie thuis staat. Meteen een dvdtje getest. Zeer strak beeld maar ik zag ook meteen dat die digital natural motion niet mooi is met een film. té veel frames per seconden waardoor je een veel te realistisch beeld krijgt. Het lijkt dan alsof het een uitzending is van het journaal. Dit heb ik uitgezet en kreeg toen de orginele 24 fps en toen was het goed. Het is echt een raar effect als je dit aan hebt staan. Bij een imax film was dit wel weer 10x beter. Dan loopt het zó smooth dat het wel 3d lijkt ofzo.
Analoge TV was de grootste meevaller, ik had verwacht dat het veel slechter zou zijn. Ik heb bij een paar vrienden analoog tv gezien op hun lcd maar dit is echt wel veel beter.

Een paar uur later kreeg ik mijn Oppo DV-981HD binnen met 1080p upscaler. HDMI aangesloten op de tv met optical out naar de versterker. Toen werd alles even anders. Elk korreltje dat ik van tevoren zag met mijn oude dvdspeler was weg. Echt superstrak. Het menu ziet er allemaal wat knaken uit maar de kwaliteit is echt goed. (Ik kan hem alleen niet vergelijken met een andere, bijvoorbeeld een denon, want dit is de eerste upscaler die ik zie) Blij dat ik dat ding erbij gekocht heb.

Een hoop dvds getest en je ziet nu echt wel het verschil tussen een kopietje een orginele of een superbit dvd. Zo'n IMAX dvd is toch wel het mooiste met ambilight. En natuurlijk de animatiefilms (shrek enz) zijn helemáal strak.

Over het brommen, dat is het eerste wat ik checkte...ik hoor helemaal niks. Daar was ik wel blij mee.

Er zijn wel een paar dingen die ik mis op de afstandsbediening. Bijvoorbeeld het switchen van verschillende contrast/helderheid instellingen (natuurlijk,economisch,warm) En dat je bijvoorbeeld niet een paar presets kunt maken waar je tussen kunt switchen. Wat voor dvd perfect beeld is, is voor gewoon tv weer veel te kleurig en fel. Je moet zo best vaak naar 'menu-tv instellingen-beeld-tint' bijvoorbeeld. Dat is wel minder.
Ik had liever deze optie op mijn afstandsbediening gehad dan bijvoorbeeld 'tv-guide' wat je nooit gebruikt.

Maar voor de rest ben ik er in ieder geval zeer tevreden mee en ik kan niet zeggen dat ik dat extra lampje (surround ambi van de 9732) bovenin mis. Blij dat ik een jaar gewacht heb op de nieuwe series.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232768 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:14:
Ik heb de 42plf9632 gekocht bij platte tv te Nijmegen voor 2020 euro, zaterdag opgehaald.
Het scherm is echt super gewone Dvd is echt al heel mooi en analoge tv uitzendig valt niet tegen.
Gaarne foto's posten?
Zal wel heel gaaf zijn. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230910

Eerste revieuw op kieskeurig.nl voor de 37PFL9732D:

Ruudwil: gisteren de tv gekocht en aangesloten. in 1 woord geweldig!! dit is de opvolger van de 9731 en deze is mooier vormgegeven dan de 9731, maar dat is heel persoonlijk. verder de ambilight-3 heel erg mooi. wat ook erg handig is zijn de vele aansluitmogelijkheden. je kunt het zo gek niet bedenken en je kunt het aansluiten. ik had verwacht dat het geluid niet geweldig zou zijn maar dat valt reuze mee voor normale tv uitzendingen, natuurlijk is het vele malen mooier als je het via een versterker of home-cinema set beluistert. (een paar dagen in bezit)

geluidskwaliteit 9

beeldkwaliteit 10

mogelijkheden 10

gebruiksgemak 10

vormgeving 10

duurzaamheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
:*)

Gisteren stond ik op het punt om de 42PFL9732 te bestellen, maar de twijfel hield mij een beetje tegen, daarom heb ik gisteravond toch maar een papieren versie van de 42" en 37" gemaakt. De 42" is veel te veel aanwezig en 37" past beter en is ook zeker nog wel groot genoeg voor een geheel nieuwe manier van tv kijken. De vrouw vond de 42 vooral te groot voor onze kleine meid.

De keuze was definitief gemaakt dus wilde ik de 37PFL9732 vandaag via internet bestellen. Natuurlijk zit ik niet te wachten op een leveringen die niet geleverd kan worden, dus ik ben toch maar even naar de BCC gegaan (ook wel zo netjes, na een aantal bezoekjes). Na wat onderhandelen heb ik daar toch een scherpe aanbiedingen gekregen. Helaas had ik niet verwacht vandaag de 37PFL9732 te kopen (lees: te betalen), waardoor het saldo nog niet toereikend was. Morgen haal ik hem op :P :9
Een dagje extra wachten lukt mij nog wel, want ik ben toch de hele avond weg.

Een korte review met foto's zal ik woensdag of donderdag plaatsen!
Ik heb er een paar maanden op gewacht, maar morgen is het zover _/-\o_

:) Brando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229414

Na 't probleem dat 100Hz Clear LCD niet werkt op mijn 42PFL9732, mag ik 'm ruilen tegen een (hopelijk goedwerkende) 47PFL9732. _/-\o_ Wel wat bijbetalen of course. De 42" was aanvankelijk groot genoeg en na een week lijkt me 47" echt veel meer impressive! Je raakt zo gewend aan 42", zeker met deze beeldkwaliteit. Ik zit 4 meter van het scherm.

Morgen krijgen ze 'm binnen en ga ik 'm ruilen. Vrijdag of zaterdag zal ik n kritisch testverslagje posten aangaande algemeen gebruik. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 229414 op 11-09-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het trouwens met de donkere/zwarte kleuren op deze types. Ik heb de tv zelf nog niet in het wild gespot maar ben benieuwd wat jullie er nou van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met het vervoeren van een LCD? De een zegt dat de TV rechtop moet blijven en de ander zegt dat dat tegenwoordig niet meer uitmaakt.. is nogal van belang voor het ophalen van de TV of laten bezorgen.

Weet iemand de maat van de 42PFL9732 incl. doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet hoeft alleen een plasma nog rechtop vervoerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Platte tv te Nijmegen zeiden dat het niets uitmaakt toen ik hem ophaalde staand of ligend, als je maar uitkijkt voor verkeersdrempels.

de 42plf 9632 is in doos 116x88x31cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De doos is idd 116cm breed.

Wat betreft vervoeren, bij LCD maakt het totaal niet uit, het enige wat je wel wilt doen (ook voor je eigen gevoel) is de front kant naar boven, het tft gedeelte ligt dan vrij.

Bij plasma is het absoluut van belang dat je sowieso de front kant naar boven legt, de plasma's zijn zeker beter geworden, ook qua afsluiting van het gas in de tv, maar ga inderdaad niet racen met je lcd/plasma achterop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:48
Anoniem: 229414 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:42:
Na 't probleem dat 100Hz Clear LCD niet werkt op mijn 42PFL9732, mag ik 'm ruilen tegen een (hopelijk goedwerkende) 47PFL9732. _/-\o_ Wel wat bijbetalen of course. De 42" was aanvankelijk groot genoeg en na een week lijkt me 47" echt veel meer impressive! Je raakt zo gewend aan 42", zeker met deze beeldkwaliteit. Ik zit 4 meter van het scherm.

Morgen krijgen ze 'm binnen en ga ik 'm ruilen. Vrijdag of zaterdag zal ik n kritisch testverslagje posten aangaande algemeen gebruik. 8)
Zojuist net ook deze binnen. Eerste impressie: geweldig!
Tweede dan: bedoel je dat in het hoofdmenu 100hz LCD niet aanvink/uitvinkbaar is (maar gewoon grijs en onselecteerbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip voor Masser120: Dat is alleen aanvinkbaar als je Natural Motion aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masser120 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:38:
[...]

Tweede dan: bedoel je dat in het hoofdmenu 100hz LCD niet aanvink/uitvinkbaar is (maar gewoon grijs en onselecteerbaar)
Foto's?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wouter! schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:53:
Pick2Pay:

http://www.pick2pay.nl/?item=26158 (42PFL9732D voor 2292,- Euro)

Ze geven daar ook standaard 2 jaar garantie, toch netjes voor een Nederlands bedrijf want veel shops doen dat niet (dat je 'r toch recht op hebt is een ander verhaal, 't scheelt een boel gedoe). M'n 32PFL9632D en Pioneer DVR-550H-S DVD-recorder heb ik daar ook vandaan. Prima prijzen, goede service en snelle levering.
Kunnen hem niet op korte termijn leveren, hebben erg matige garantievoorwaarden, wil niet voldoen aan de wet kopen op afstand en is ook niet de goedkoopste..... reageert wel op e-mail overigens (maar daar heb je dan ook niet zo veel aan).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 11-09-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231245 schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:25:
Ik zal weer eens een mail naar bestekeus.nl sturen vragen of ze al weten of de bestelde 42pfl9732 ECHT volgende week geleverd gaat worden.....(nu wordt het wachten wel heel lang :/ )
Die lui reageren totaal niet op e-mail of zo... zie ook de shopsurvey, is beslist geen aanrader als ik dat zo bekijk. Ik heb al enkele pogingen genomen om in contact te komen om zelf mijn oordeel te vormen maar tot op heden geen succes.

Resteerd dus de vraag: waar de 42pfl9732d aan schaffen? Prijs van 2200 a 2300 lijkt redelijk te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 11-09-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Coming soon dan... Vandaag daar geen tijd meer voor. Morgen zal ik eens wat proberen. Overdag hoe hij eruit ziet. 's avonds, wanneer het buiten donker is, met Ambilight op Discovery HD (is me héél erg goed bevallen zojuist :) )

Echt verder een prachtig ding! Kijkhoek is niet 100% van wat ik gewend ben bij andere LCD-tv's, maar als je er binnen degelijke hoek in kijkt zijn de kleuren nagenoeg perfect (horizontaal veld veel groter dan verticaal veld).
Verder, tja... Watch and relax ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masser120 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:09:
[...]

Coming soon dan... Vandaag daar geen tijd meer voor. Morgen zal ik eens wat proberen. Overdag hoe hij eruit ziet. 's avonds, wanneer het buiten donker is, met Ambilight op Discovery HD (is me héél erg goed bevallen zojuist :) )

Echt verder een prachtig ding! Kijkhoek is niet 100% van wat ik gewend ben bij andere LCD-tv's, maar als je er binnen degelijke hoek in kijkt zijn de kleuren nagenoeg perfect (horizontaal veld veel groter dan verticaal veld).
Verder, tja... Watch and relax ;)
Ben erg benieuwd.

Heb je voor discovery hd te ontvangen den samsung decoder 360 a of rsa>?

De Aurea is nog niet uit of er is al een firmware upgrade !

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Typisch Philips !!

Aan het versienummer te zien komen er nog wel wat meer, ze hebben genoeg nulletjes gereserveerd...: Version: 000.059.028.000

Tsja, dat is tegenwoordig de filosofie van Philips: Time to Market is belangrijker dan Product Quality. De Early Adopters vormen de Testgroup.

Hey, dit is wel interessant bij de Aurea, bij: What you need to know about Digital Content:

http://www.p4c.philips.co...105.120.80&hlt=Link_FAQs#

"...supported file type extensions (.jpg, .jpeg, .mp3, .wav, .aif, .aiff, .mpg, .mpeg, .vob, .mp4, .avi, .divx, .xvid, .alb, .m3u and .pls.) ..."

Dus toch de mogelijkheid om divx en xvid af te spelen via de usb ingang !

Dit is ook wel interessant, bij: The TV is producing a slight hum. Is there something wrong with the set? :

http://www.p4c.philips.co...=LCD_EXTRA_LARGE_GT40_SU#

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Deze modellen zijn full HD. Maar is het nu net als met de vorige modellen dat ze een full HD scherm hebben maar dat de slechts 1080i kunnen weergeven?

gisteren ook een firmware update gedaan op mijn 42"9632. Dezelfde update versie als de aurea.
"Digital natural motion" is nu helemaal anders. het is veranderd in "hd natural motion" en ziet er ook helemaal anders uit. lijkt meer alsof het uninstalled is. als je het nu aanzet blijft de film zijn orginele 24 beeldjes per seconde houden en merk je alleen maar met hele snelle bewegingen dat het aan staat. het is niet meer zo overdreven. het jammere is dat het bij een imax film bijvoorbeeld wel mooier was. In ieder geval kun je nu 100hz wel aanzetten tijdens een film (als je digital/hd natural motion uitzet valt die optie weg) ik vind wel dat ze ergens een omschrijving van de update neer mogen zetten zodat je ziet wat je eigenlijk gaat installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 12-09-2007 11:04 ]

friander schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:20:
Deze modellen zijn full HD. Maar is het nu net als met de vorige modellen dat ze een full HD scherm hebben maar dat de slechts 1080i kunnen weergeven?
Nee, ze kunnen nu ook 1080p aan.

• Raymond
Anoniem: 226540 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:04:
Hey, dit is wel interessant bij de Aurea, bij: What you need to know about Digital Content:

http://www.p4c.philips.co...105.120.80&hlt=Link_FAQs#

"...supported file type extensions (.jpg, .jpeg, .mp3, .wav, .aif, .aiff, .mpg, .mpeg, .vob, .mp4, .avi, .divx, .xvid, .alb, .m3u and .pls.) ..."
Dat is zeker interessant, aangezien in de handleiding van de aurea hetzelfde staat als bij de 9732 modellen: dat hij alleen foto's, slideshows en muziek kan spelen.

Nu maar duimen dat de 9732 modellen het ook kunnen :)

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 10:36
Raymond schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:06:
[...]

Dat is zeker interessant, aangezien in de handleiding van de aurea hetzelfde staat als bij de 9732 modellen: dat hij alleen foto's, slideshows en muziek kan spelen.

Nu maar duimen dat de 9732 modellen het ook kunnen :)
Dat is natuurlijk te testen door een eigenaar. Iemand?!
Zou het ook gelden voor een 9632? Daar heb ik namelijk mijn oog op laten vallen ;)

??blabla??

Anoniem: 159724

masser120 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:09:
[...]
Kijkhoek is niet 100% van wat ik gewend ben bij andere LCD-tv's, maar als je er binnen degelijke hoek in kijkt zijn de kleuren nagenoeg perfect (horizontaal veld veel groter dan verticaal veld).
Kan je nog wat preciezer zijn over die kijkhoek? Dat is namelijk mijn grootste bezwaar bij mijn 37pf9731 met gewisseld panel. Zodra ik uit het midden beweeg zie je kleuren flets worden. Ik hoopte dat dit probleem met nieuwe model zou zijn verholpen.

Anoniem: 159724 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:49:
[...]

Kan je nog wat preciezer zijn over die kijkhoek? Dat is namelijk mijn grootste bezwaar bij mijn 37pf9731 met gewisseld panel. Zodra ik uit het midden beweeg zie je kleuren flets worden. Ik hoopte dat dit probleem met nieuwe model zou zijn verholpen.
Ik heb afgelopen zaterdag in de Philips personeelswinkel specifiek gekeken naar de kijkhoek van zowel de 37PFL9XXX als de 42PFL9XXX. Ik vond hem heel goed, zag bijna geen verandering in beeld als je er heel schuin tegenaan kijkt, zelfs als je er vanaf bijna 90 graden tegenaan kijkt zie je bijna geen verandering in beeld/ kleuren.

Maar goed, dat was met het originele display van de 37PF9731 ook het geval, nou maar hopen dat Philips het originele display kan laten zitten deze keer... ;)

Was natuurlijk wel een geweldige marketingtruc: je schroeft een briljante TV in elkaar die het net lang genoeg doet om de EISA award binnen te halen, vervolgens gaan mensen hem daarom kopen en stop je er een goedkoop flutpaneeltje in...
Het zou leuk zijn als Philips zich weer wat meer op techniek gaat richten in plaats van marketing. Wat was ook weer die marketing slogan? Nonsense and Stupidity? 8)7

masser120 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:38:
[...]

Nopez. Als HD Natural Motion uitstaan kun je Clear LCD niet meer bedienen. Daarmee ben ik bekend. Ik heb last van trillende, horizontale lijnen en teveel ghosting. Na een test bleek HD Natural Motion goed te werken en 100 Hz Clear LCD niet. Dit kun je ook zelf in de Demo mode testen (onder Diversen meen ik).

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 226540 schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:24:
Zaterdag even bij de Philips winkel geweest. Ook wat foto's gemaakt met m'n mobiel.

Gekeken naar de 9732 en 9632 serie (zelfde display). Ik vond het beeld heel mooi, ook met analoge kabel, vooral de 37 inch geeft een heel strak beeld hiermee, bijna net zo mooi als beeldbuis.
Ik vind het design van de 9732 mooier, heeft een zilverkleurige rand, de 9632 is glanzend zwart.

De 42PFL9732D:

[afbeelding]

[afbeelding]

De 37PFL9732D:

[afbeelding]

De 47PFL9732D:

[afbeelding]

De 42PFL9632D:

[afbeelding]

De Aurea komt binnenkort in de Philips winkel (misschien deze week).
Mede Eindhovenaar spreekt:

Volgens mij is van de modellen die je hier laat zien die 37" ook de enige met een echt full-hd scherm. Ik vond die ook veel mooier dan die andere twee. :Y

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik heb nu de "oude" 32 inch (16:9) Philips beeldbuis van m'n pa thuis staan (zeer zware en grote unit en niet geschikt voor die digitenne reclame :P ) en wij hebben eigenlijk altijd Philips TV's gehad, maar bijna al mijn vrienden en vriendinnen vinden het beeld zo "raar" terwijl ik niets raars kan bespeuren. Ze omschrijven het beeld alsof het té natuurlijk is, alsof je er zelf tussen loopt. Ik denk dat dat door de natural motion technieken van de TV komt die allerlei filmfilters als het ware ongedaan maakt waardoor alles veel echter lijkt o.i.d.
Zijn er nog meer mensen die dit herkennen? :)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

FlowDesign schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:22:
[...]

Mede Eindhovenaar spreekt:

Volgens mij is van de modellen die je hier laat zien die 37" ook de enige met een echt full-hd scherm. Ik vond die ook veel mooier dan die andere twee. :Y
Als het gaat om het weergeven van SD signaal, zoals het analoge kabel signaal dat op de foto's staat, zou je juist geen full HD willen hebben maar een resolutie die zo dicht mogelijk bij de SD resolutie komt. Over het algemeen (dus niet altijd) heb je bij een HD-Ready TV een beter beeld met een SD signaal (normale TV of DVD) dan bij een full HD TV.

Verder zijn al die TV's gewoon full HD hoor, zekers te weten !

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 12:56
FlowDesign schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:27:
Ik heb nu de "oude" 32 inch (16:9) Philips beeldbuis van m'n pa thuis staan (zeer zware en grote unit en niet geschikt voor die digitenne reclame :P ) en wij hebben eigenlijk altijd Philips TV's gehad, maar bijna al mijn vrienden en vriendinnen vinden het beeld zo "raar" terwijl ik niets raars kan bespeuren. Ze omschrijven het beeld alsof het té natuurlijk is, alsof je er zelf tussen loopt. Ik denk dat dat door de natural motion technieken van de TV komt die allerlei filmfilters als het ware ongedaan maakt waardoor alles veel echter lijkt o.i.d.
Zijn er nog meer mensen die dit herkennen? :)
Ja dit herken ik wel. Heb zelf de 32PW9509 met Pixel Plus 2. In het begin heb je het idee dat je naar een toneelstuk zit te kijken. Na een paar dagen weet je niet anders en ben je het gewend maar anderen vinden het wel 'vreemd'. Ondanks dat dit ik best tevreden ben over deze tv ga ik deze toch bedanken voor bewezen diensten en overstappen op de 42PFL9732... :*)

Anoniem: 165002

En hop! De prijs van de 37PFL9732D is onder de 1900 euro :9

http://www.alternate.nl/h...html%3Fartno%3DEL7P22%26&

Gaat rap zo.
Wacht nog ff een maandje of 2.
Eerst mn 32pf9830 verkopen

Die prijzen gaan nog wel verder zakken als de concurrentie met hun high-end 120Hz modellen op de markt komen, zoals de Sony KDL-40XBR5/X3500.

• masser120
Anoniem: 224120 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:42:
[...]

Ben erg benieuwd.

Heb je voor discovery hd te ontvangen den samsung decoder 360 a of rsa>?
Voor HD heb ik de Samsung 360 decoder

• masser120
Hier een stel foto's van de 47PFL9732D.

Deze foto's zijn van overdag, waarbij ik dus Ambilight heb uitstaan. Ik zal later meer foto's plaatsen die in het donker met ambilight zijn genomen. Verder zie je Discovery HD, met als programma Sunrise Earth, beelden van Acadia Natl. Park (Maine, US, zelf geweest!)

Hier staat de TV in tijdelijke opstelling, er gaan nog wat dingen veranderen
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/17920071222270.jpg

Hier zie je de knoppen aan de zijkant, met daaronder een card-reader en USB aansluiting! Je kan dus foto's kijken vanaf je CF kaartje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/17920071222271.jpg

Een beetje stevige beugel (en een dure) mocht er wel bij met zo'n TV van dat kaliber. Makkelijk en verrijbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/17920071222272.jpg

Men krijge ook een zeer degelijke afstandsbediening, waarvan je niet denkt dat over een aantal jaren de knoppen onbruikbaar worden. Ook heeft deze wat gewicht en dat voelt fijn aan. De bovenste is dus van de TV, de onderste van de Samsung 360 decoder.
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/17920071222273.jpg

De TV in actie overdag nummer 1. Op de foto uiteraard niet goed te zien hoe goed de kleuren zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/17920071222274.jpg

En nummer 2, idem dito
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/17920071222275.jpg

Veel kijkplezier ;)

• robeeert
:9~

*woorden schieten te kort* :P

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 01:28
Anoniem: 229414 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:15:
[...]

Nopez. Als HD Natural Motion uitstaan kun je Clear LCD niet meer bedienen. Daarmee ben ik bekend. Ik heb last van trillende, horizontale lijnen en teveel ghosting. Na een test bleek HD Natural Motion goed te werken en 100 Hz Clear LCD niet. Dit kun je ook zelf in de Demo mode testen (onder Diversen meen ik).
En hoe zie je dan of 100Hz Clear LCD wel goed functioneert? Ik zie maar weinig (eigenlijk geen) verschil met die feature aan of uit.

• friander
Anoniem: 226540 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:48:
[...]

Als het gaat om het weergeven van SD signaal, zoals het analoge kabel signaal dat op de foto's staat, zou je juist geen full HD willen hebben maar een resolutie die zo dicht mogelijk bij de SD resolutie komt. Over het algemeen (dus niet altijd) heb je bij een HD-Ready TV een beter beeld met een SD signaal (normale TV of DVD) dan bij een full HD TV.

Verder zijn al die TV's gewoon full HD hoor, zekers te weten !
Ik heb twijfels omdat ik zojuist de folder van Expert onder ogen krijg waarin de 32PFL9632D staat maar daar wordt met geen woord gerept over full HD. Dit is toch het nieuwe model?

• Raymond
Dat is een 32" model en die is geen full HD.

Zo moeilijk is dat toch allemaal niet, het staat keurig op de philips site . . .

• friander
Sorry, ik sta vlak voor aanschaf en heb ongeveer 40 modellen onder de loupe gehad. Ik heb me niet georienteerd op de 32" modellen omdat ik een 37" ga kopen. Soms kun je door de bomen het bos niet meer zien.......
Ik ging even twijfelen.....

Access schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:33:
[...]

En hoe zie je dan of 100Hz Clear LCD wel goed functioneert? Ik zie maar weinig (eigenlijk geen) verschil met die feature aan of uit.
Hmz....vreemd. Bij mijn 37PF9731 zag ik duidelijk verschil en ook Philips heeft aangegeven dat iets niet klopt. Dit zou echter niet software-matig op zijn te lossen. Je hebt geen last van trillende, horizontale lijnen (met bv. 't PS3 menu in 1080p) dan wel veel ghosting?

• Raymond
friander schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:41:
Sorry, ik sta vlak voor aanschaf en heb ongeveer 40 modellen onder de loupe gehad. Ik heb me niet georienteerd op de 32" modellen omdat ik een 37" ga kopen. Soms kun je door de bomen het bos niet meer zien.......
Ik ging even twijfelen.....
Voor zover ik weet ligt de scheiding idd bij 37". Ik ken geen modellen kleiner dan 37" die full HD zijn. En van de nieuwe generatie zijn de duurdere (top) modellen van 37" en groter wel full HD. En van de nieuwe generatie heb je ook niet meer het probleem dat 1080P niet als input wordt geaccepteerd.

• navy-seal
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03-2021
@masser120
Prachtige foto's. Valt me toch niet tegen de grijze rand. De 47"versie is wel huge moet ik zeggen. Heb je wel profijt van je ambilight nu die niet tegen een lichte muur aan staat?

Vandaag de 37pfl9632 bij de IT's live gezien. In één woord prachtig. Nu nog even de 9732 live bekijken en dan kunnen we definitief een keus maken.

Inderdaad, nu je tv (of het tijdelijk is of niet) zo ver van de muur staat, heeft het ambilight nog een beetje effect? De LEDs zijn duidelijk beter (zoals ik ze in de winkel zie) dan de oude buisjes, maar zijn ze daar fel genoeg voor?

Misschien ook een hele stomme vraag aan de eigenaars van zowel de full-hd`s als HD-zenders, is het nou te vergelijken zoals je het in de winkel ziet? full-hd is het uiteraard niet, maar zoals ik het op de foto's zie, ziet het er nu al subliem uit

masser120 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:35:

Deze foto's zijn van overdag, waarbij ik dus Ambilight heb uitstaan. Ik zal later meer foto's plaatsen die in het donker met ambilight zijn genomen. Verder zie je Discovery HD, met als programma Sunrise Earth, beelden van Acadia Natl. Park (Maine, US, zelf geweest!)

[afbeelding]

Hier zie je de knoppen aan de zijkant, met daaronder een card-reader en USB aansluiting! Je kan dus foto's kijken vanaf je CF kaartje :)
[afbeelding]

Een beetje stevige beugel (en een dure) mocht er wel bij met zo'n TV van dat kaliber. Makkelijk en verrijbaar.
[afbeelding]

Men krijge ook een zeer degelijke afstandsbediening, waarvan je niet denkt dat over een aantal jaren de knoppen onbruikbaar worden. Ook heeft deze wat gewicht en dat voelt fijn aan. De bovenste is dus van de TV, de onderste van de Samsung 360 decoder.
[afbeelding]

De TV in actie overdag nummer 1. Op de foto uiteraard niet goed te zien hoe goed de kleuren zijn.
[afbeelding]

En nummer 2, idem dito
[afbeelding]

Veel kijkplezier ;)
Zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan niet wachten maar ja.............

Eerst morgen lekker een maand naar Cuba en daarne hopen dat de revieuws goed blijven.

:P

Goochelaar schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:23:
Op de site van plattetv is de vraagprijs Philips 42PFL9632D nog € 2.499,00. Heb je kunnen onderhandelen in de winkel?
vond de aanbiedieg opmarktplaats gebeld en gereseveerd :)

• friander

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nummer 2, idem dito
[afbeelding]

Veel kijkplezier ;)
Die glimmende rand irriteert me nu al. Alles weerspiegelt erin! Staat zo ongelooflijk goedkoop :(

Anoniem: 233048

@masser120

Proficiat! _/-\o_

Kan je mij vertellen op welke resolutie je scherm is (1360x768 of 1080P) als je en jpeg foto bekijkt via de USB of de card-reader ? Kan je ook avi's bekijken via de card-reader of USB ?

Alvast bedankt
Dan

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58

Chiron

Moderator Discord
Goed... levertijd van de 32pfl9632 bij komplett is verschoven naar 21 sept, meteen geannuleerd want bij redcoon is ie direct leverbaar (staat althans op de site), en voor 1130 euro, nog weer een stukje goedkoper dus :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Anoniem: 233052

----------------------------
afbeelding[/url]]

en krijge ook een zeer degelijke afstandsbediening, waarvan je niet denkt dat over een aantal jaren de knoppen onbruikbaar worden. Ook heeft deze wat gewicht en dat voelt fijn aan. De bovenste is dus van de TV, de onderste van de Samsung 360 decoder.
afbeelding[/url]]

afbeelding[/url]]

En nummer 2, idem dito
afbeelding[/url]]

Veel kijkplezier ;)
-------------
Die stevige stevige beugel pas er wel goed bij. Kan je vertellen welk merk dit is en hoe duur deze beugel dan precies is?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.