Ik heb gisteren de 47PFL9732D/10 afgehaald bij een winkel in België: fransdesmet.be . Als ik de prijzen zie die hier genoemd worden denk ik dat echt teveel betaald wordt. Deze shop dealt enkel in Philips en Sony producten, koopt de Philips producten rechtstreeks bij Philips Brugge in (waar ze ontwikkelt en geproduceerd worden) en gaat altijd onder de laagst geziene prijs zitten. Je dient altijd eerst online een prijsopgave op te vragen waarna ze via e-mail vrijwel meteen reageren met een link waarin de prijs staat vermeld. Wanneer je hetzelfde product ergens goedkoper hebt gezien kun je dat laten weten en hoge kans dat ze daar een stuk onder gaan zitten. Daarnaast vind ik de service hoog en omdat de winkel klein is, wordt je persoonlijk behandeld. Opsturen doen ze uiteraard ook. De garantie is 2 jaar met Nederlandse service van Philips aan huis.
Dan nu het toestel zelf. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit en ik denk dat de 47PFL9732 inderdaad de beste LCD is die op dit moment verkrijgbaar is. Ik zit zo'n 4 meter van het toestel en de schermgroote is precies goed nu (had hiervoor de 37pf9731).
De 42" heb ik in 'n winkel vergeleken met de 47" en wat me opviel is dat HD 1080p bronnen op de 47" absoluut beter tot hun recht komen. Weet niet waar dit precies aan ligt; het ziet er gewoon minder op elkaar gepakt uit. Alsof HD bronnen op toestellen kleiner dan 47" teveel in elkaar gedrukt worden. LED ambilight verscheelt niet veel met de vorige. Het enige wat ik merk is geen flikkering meer, zoals TL-lampen kunnen doen. Het is stabiel en inderdaad zij de kleuren iets meer verzadigd.
Verder valt me aan de beeldkwaliteit op dat het scherm dimt wanneer donkere scene's zichtbaar zijn en voluit gaat in lichtere. Ik heb de lichtsensor en active control uit staan dus daaraan ligt het niet. Het is ook niet echt storend. De menu layout is identiek aan de vorige modellen. Waarom iets veranderen dat goed is......
[
Voor 5% gewijzigd door
Koen76 op 18-09-2007 13:58
]