Ik zie het nut niet zo van 2 tuners met PiP, zou het zelf tenminste niet echt gebruiken. Mischien ooit een keertje om een tv programma te volgen terwijl ik in de gaten hou wanneer een ander programma begint.
Pick2Pay had 'r nog wel enkele op voorraad. Ik ga mijn exemplaar morgen ophalen aangezien ik onverwachts niet hoef te werken, mooi 'n dagje eerder in huis dusMy-life schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:46:
LCDHome heeft de 32" helaas niet meer op voorraad.
Volgens mij is de 32PFL7562 geen ned. model. Kan er op philips.nl niets over vinden (wel idd in Duitsland). Zou het dus niet weten.... handleidingen vergelijken kan iig geen kwaad!pjotter1965 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:29:
[...]
Ik dacht ook dit toestel te kopen. Kwam bij mijn zoektocht de 32pfl7562 tegen. Volgens de NL gebruikershandleiding hoger contrast 6000:1 ( ipv 4000:1 bij de 32pfl7332) en een responcetijd van 6 ms ( ipv 8 ms bij de 32pfl 7332) Ik weet alleen niet of dit alles wel klopt. Er staan wel vaker fouten op de PHILIPS-site. (gevonden op duitse site)
Verwijderd
De meeste plasmas ondersteunen alleen 1024x768, de meeste LCD's 1360x768.Rhodos schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:37:
Kan iemand mij trouwens vertellen of Philips LCD TVs wel resoluties van 1360x768 of 1:1 pixel mapping ondersteunen? Alle handleidingen die ik raadpleeg hebben het max. over XGA 1024x768.
Ik zou op mijn nieuwe TV graag m'n MediaCenter willen aansluiten en zo scherp mogelijk, onvervormd beeld hebben!
Mijn Philips 32PFL9632 ondersteund in ieder geval wel 1360x768 (tenminste, de LCD die ik vanmiddag geleverd krijgt
Ff handleiding gecheckt en je hebt gelijk. Maar de 32PFL9632 ligt niet binnen m'n budgetVerwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:08:
[...]
De meeste plasmas ondersteunen alleen 1024x768, de meeste LCD's 1360x768.
Mijn Philips 32PFL9632 ondersteund in ieder geval wel 1360x768 (tenminste, de LCD die ik vanmiddag geleverd krijgt)
Ik had gehoopt dat de 32PFL7332 deze resolutie ook zou ondersteunen. Volgends de handleiding niet, maar dat zegt natuurlijk niet altijd iets. Iemand deze TV zelf op deze resolutie gebruikt?
Verwijderd
Het is ideaal.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:38:
Ik zie het nut niet zo van 2 tuners met PiP, zou het zelf tenminste niet echt gebruiken. Mischien ooit een keertje om een tv programma te volgen terwijl ik in de gaten hou wanneer een ander programma begint.
Ik heb het nu en als je eenmaal hebt wil je nooit anders meer. Als was het alleen maar om tijdens reclame te zappen en ondertussen in de gaten te houden of de reclame is afgelopen.
Sinds jaren heeft Philips in hun topmodellen dual-tuner PiP.
Ik baal dat ze daar nu vanaf lijken te stappen.
zeker dat dit mijn nieuwe tv word!Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:21:
Ik kan bevestigen dat Philips eind september van dit jaar de nieuwe "AUREA" gaat introduceren.
Gisteren werdt deze aan select gezelschap handel en pers geintroduceert.
AUREA heeft naast LED Ambilight aan de achterkant ook LED verlichting aan de voorzijde.
In 1 woord FANTASTISCH!!!!!
zie hier de foto
[afbeelding]
Ik heb zelf de 32PFL7332 nu een aantal weken en ik heb een beetje getest met de resoluties. Standaard VGA gaat tot 1024x768px.Rhodos schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:37:
[...]
Ff handleiding gecheckt en je hebt gelijk. Maar de 32PFL9632 ligt niet binnen m'n budget
Ik had gehoopt dat de 32PFL7332 deze resolutie ook zou ondersteunen. Volgends de handleiding niet, maar dat zegt natuurlijk niet altijd iets. Iemand deze TV zelf op deze resolutie gebruikt?
Je kunt ook voor HDTV kiezen (tenminste bij nVidia drivers) en dan kun je 720p en 1080i kiezen als je de tv via HDMI aansluit. 1360x768 kan ik wel kiezen, maar dan alleen met 30Hz interlaced. Ik gebruik op dit moment Windows Vista met beta drivers. Het kan zijn dat onder Windows XP je 60Hz kan kiezen. Dit moet ik nog even proberen. Laat het nog even weten.
Eventueel zou 1:1 pixelmapping kunnen met extra software zoals PowerStrip. Tot nu toe ben erg tevreden over de mogelijkheden. Ik gebruik alleen de 720p resolutie voor films kijken.
Verwijderd
Hm heb de 32PFL9632 nu, heel vet apparaat maar wel een ding dat me een beetje dwars zit. Als ik hem op standy zet, of "uit" zet met de knop aan de zijkant, blijf ik een heel hinderlijk hoog geluid horen wat ik niet hoor als ik hem aan heb staan. Dit hoge geluid doet echt pijn aan je oren, heel vervelend. Ik vraag me af of dit altijd is of dat er iets mis is met mijn tv.
Verwijderd
Mijne ook. Wellicht heeft iemand meer foto's of info. Dit wordt namelijk het paradepaardje.
Ik heb 'm ook vanmiddag opgehaald en aangeslotenVerwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:07:
Hm heb de 32PFL9632 nu, heel vet apparaat maar wel een ding dat me een beetje dwars zit. Als ik hem op standy zet, of "uit" zet met de knop aan de zijkant, blijf ik een heel hinderlijk hoog geluid horen wat ik niet hoor als ik hem aan heb staan. Dit hoge geluid doet echt pijn aan je oren, heel vervelend. Ik vraag me af of dit altijd is of dat er iets mis is met mijn tv.
Ik ben er erg over te spreken
Het beeld is i.c.m. TV Home heel goed. Wel heb ik Perfect Pixel HD uitgezet, dat gaf vervelende scherpe contrasterende randen overal omheen en blokjes-vorming ('t leek een beetje op interlace-problemen) bij sommige ronde vormen. Het beeld is nu wat "zachter" maar vanaf een normale kijkafstand echt heel goed. Net meteen maar even Saving Private Ryan gekeken via Film 1 welke twee weken gratis te ontvangen is vanwege de nieuwe TV Home-smartcard
En nog wat kleine negatieve puntjes:
Ik zou de Ambilight soms iets meer willen dimmen. Ik heb 'm nu al op de laagste stand staan ... hij geeft wel vrij veel licht.
Het geluid valt t.o.v. m'n oude CRT-buis wel wat tegen. De bass is niet sterk en het geluid is 'n beetje schel. Gelukkig biedt m'n Home Cinema-systeem uitkomst
Bij de Ambilight-optie "Kleur" krijg ik het trouwens niet voor mekaar om van kleur te wisselen. Het wisselen van de kleur in het menu heeft geen effect op de kleur die wordt uitgestraald door de LED's. 't Blijft een beetje wit-achtig. Heeft nog iemand daar last van?
[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 06-07-2007 04:00 ]
De speakers moeten altijd even inspelen toch? Geen idee of het daarmee te maken heeft, de bas zal erg waarschijnlijk niet beter van worden.
Verwijderd
Het geluid is er nog steeds, en het is ALLEEN als hij in standby staat of helemaal uit staat.
En het is geen gebrom, het is een heel irritant hoge piep
Het doet echt pijn aan je oren, de tv staat op mn slaapkamer dus heb de stekker eruit moeten trekken om goed te kunnen slapen
Heb de stekker er net weer ingedaan en hij doet het nog steeds. Net ff de leverancier gebeld en die zou contact opnemen met de reparatiedienst. Ik hoop dat het iets simpels is en niet ik mn tv gelijk 3 weken kwijt ben ofzo
Het doet echt pijn aan je oren, de tv staat op mn slaapkamer dus heb de stekker eruit moeten trekken om goed te kunnen slapen
Heb de stekker er net weer ingedaan en hij doet het nog steeds. Net ff de leverancier gebeld en die zou contact opnemen met de reparatiedienst. Ik hoop dat het iets simpels is en niet ik mn tv gelijk 3 weken kwijt ben ofzo
Verwijderd
@Wouter
"Ik zou de Ambilight soms iets meer willen dimmen. Ik heb 'm nu al op de laagste stand staan ... hij geeft wel vrij veel licht."
Ik heb de ambilight op de hoogste stand staan
Vind het erg vet. Ik vind de ambilight in de laagste stand echt niet te fel hoor, en je kan het natuurlijk altijd uitzetten
Wel heb ik ook problemen met die kleur jah. Hij staat bij mij nu op rood maar ik heb geen idee hoe ik een kleur kan kiezen
Moet ergens in het menu (daar heb ik hem wel van wit naar rood gekregen, maar dat is de standaard kleur van "aangepaste kleur"). Maarja niet echt boeiend, heb hem toch vrijwel altijd op dynamisch staan
"Ik zou de Ambilight soms iets meer willen dimmen. Ik heb 'm nu al op de laagste stand staan ... hij geeft wel vrij veel licht."
Ik heb de ambilight op de hoogste stand staan
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 09:55 ]
Verwijderd
GVD!
Krijg volgende week of de week daarop pas een nieuwe
Hij moet worden omgewisseld, zeer kut
Ik mag de tv in de tussentijd niet gebruiken omdat ze kunnen zien hoelang je ermee tv gekeken hebt ofzo
Nou en, ik zie het probleem niet, heb toch garantie hoelang ik er ook naar gekeken heb?
Maarja kan ik dus nog niet met mn nieuwe PS3 spelen, mn oude tv is immers opgehaald
Ik baal erg echt gruwelijk van, volgende keer maar een klein zwart/wit tvtje
Ik mag de tv in de tussentijd niet gebruiken omdat ze kunnen zien hoelang je ermee tv gekeken hebt ofzo
Maarja kan ik dus nog niet met mn nieuwe PS3 spelen, mn oude tv is immers opgehaald

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 10:18 ]
Verwijderd
Hm tja, nu maar hopen dat met die volgende tv niets mis is, anders zit mn vakantie er al bijna weer op zonder dat ik van mn ps3 heb kunnen genietenVerwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:56:
hmm, kinderziekte 1 is al ondekt. mooi klote, 2 weken je tv kwijt!
Wel weer erg netjes... Philips support heeft voor me weten te achterhalen wat de resoluties zijn die filmpjes vanaf USB kunnen hebben. Antwoord: MPEG1 of 2 dus, in:
Er worden dus wel degelijk HD formaten ondersteund. Ga het morgen maar eens proberenOnlangs heeft u ons gevraagd naar de ondersteunde resoluties via USB op uw 32PFL7332.
Wij kunnen u het volgende antwoord geven van resoluties:
Videoformaten:
640 x 480i 1Fh
640 x 480p 2Fh
720 x 576i 1Fh
720 x 576p 2Fh
1280 x 720p 3Fh
1920 x 1080i 2Fh
Verwijderd
Net de 32PFL9632 in de winkel kunnen vergelijken met de 37PF9731 (het topmodel van vorig jaar).
Vooral HD is in het nieuwe model verbluffend veel mooier: meer diepte in de kleuren, meer details, natuurlijker. Analoog (tenniswedstrijd, moeilijk voor alle TV's) was ook beter, vooral scherper en toch minder ruis. Helaas is het 37" model nog niet gearriveerd.
Vooral HD is in het nieuwe model verbluffend veel mooier: meer diepte in de kleuren, meer details, natuurlijker. Analoog (tenniswedstrijd, moeilijk voor alle TV's) was ook beter, vooral scherper en toch minder ruis. Helaas is het 37" model nog niet gearriveerd.
Dat vond ik ook. Ondanks de lagere resolutie is de nieuwe 32" mooier als de huidige 37".
Ik heb wel de indruk dat er nog wat kleine software-foutjes in de 32PFL9632 zitten. Zo kan ik bijvoorbeeld Ambilight niet uitzetten wanneer Ambilight-mode op "Kleur" staat en lukt het me op dit moment niet om Perfect Pixel HD aan te zetten
. Wat is trouwens het verschil tussen Gemiddeld, Relaxed en Dynamisch? Ik zie niet echt een verschil ...
Over het beeld ben ik nog steeds heel erg te spreken, echt super
. Ambilight is ook erg prettig, zeker met films echt fantastisch!
Hoe staan jullie beeldinstellingen? Ik heb in elk geval Perfect Pixel HD uit staan want daar werd 't beeld echt niet beter van vond ik.
Over het beeld ben ik nog steeds heel erg te spreken, echt super
Hoe staan jullie beeldinstellingen? Ik heb in elk geval Perfect Pixel HD uit staan want daar werd 't beeld echt niet beter van vond ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 08-07-2007 15:22 ]
Verwijderd
Zit net wimbeldon te kijken, maar de bal is hetzelfde als op een anaolge tvVerwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:40:
quote]Toine76 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:24:
Dank voor het eerste review van de PFL9....serie. Je schreef o.a dat je bij voetbalwedstrijden geen last van ghosting hebt. Nu ben ik nogal een tennisfan en tot nu toe zie ik zelfsop de duurste modellen van Philips (bv 37PF9731) de bal met een komeetachtige staart over het net gaan. Het went wel maar 't blijft niet fraai. Ben echt heel benieuwd of dat verschijnsel bij jouw TV ook nog aanwezig is. Zou je eens kunnen kijken? Er is deze dagen veel tennis op de BBC en RTL7 (als het niet regent op Wimbledon tenminste). Alvast bedankt.
Verwijderd
IK heb net alledrie de "problemen" van jou gechecked op mijn 32PFL9632, maar ik heb hier gèèn last van......Wouter! schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:21:
Ik heb wel de indruk dat er nog wat kleine software-foutjes in de 32PFL9632 zitten. Zo kan ik bijvoorbeeld Ambilight niet uitzetten wanneer Ambilight-mode op "Kleur" staat en lukt het me op dit moment niet om Perfect Pixel HD aan te zetten. Wat is trouwens het verschil tussen Gemiddeld, Relaxed en Dynamisch? Ik zie niet echt een verschil ...
Over het beeld ben ik nog steeds heel erg te spreken, echt super. Ambilight is ook erg prettig, zeker met films echt fantastisch!

Verwijderd
Wie kan mij bij dit "probleem" helpen, ik heb naast mijn 32PFL9632 heb ik een Philips media center MCP9360i, alleen krijg ik het niet voor elkaar om een andere resolutie in te stellen dan 1280X720 of 1900X1080.
Als ik een andere resolutie kies dan komt er op het beeld van de LCD geen ondersteunend beeldformaat te staan.......
Als ik een andere resolutie kies dan komt er op het beeld van de LCD geen ondersteunend beeldformaat te staan.......
Verwijderd
De tv ondersteund alleen 720p, 1080i, 1080p, 512p, 420p, 420i, 512i etc., check de specs van de tv maar eens. Vrijwel iedere lcd heeft dit, resoluties als 1024x768 ofzo zijn niet mogenlijk
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:07:
Ik zie net op de philips support site dat er al een firmware upgrade is.......Wouter! schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:21:
Ik heb wel de indruk dat er nog wat kleine software-foutjes in de 32PFL9632 zitten. Zo kan ik bijvoorbeeld Ambilight niet uitzetten wanneer Ambilight-mode op "Kleur" staat en lukt het me op dit moment niet om Perfect Pixel HD aan te zetten. Wat is trouwens het verschil tussen Gemiddeld, Relaxed en Dynamisch? Ik zie niet echt een verschil ...
Over het beeld ben ik nog steeds heel erg te spreken, echt super. Ambilight is ook erg prettig, zeker met films echt fantastisch!
http://www.p4c.philips.co...32pfl9632d_10_fur_eng.pdf
Proberen kan altijd.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 20:50 ]
Verwijderd
Nah ik ga het niet eens proberen, mijn probleem heeft de tv zelfs als de tv uit staat, dus dan heeft een firmware upgrade geen enkele zin, het besturingsysteem word niet eens geladen! Het ligt sowiezo aan de hardware
Morgen eens even m'n USB-stick leeg gooien en die update draaien
.
Zojuist kreeg ik Ambilight helemaal niet uit, na wat heen-en-weer gedruk op Ambilight en Mode lukte het uiteindelijk wel. Vervolgens toen ik de TV net helemaal uit deed sprong de Ambilight aan en het beeld uit, waarna de Ambilight ook weer uit ging
.
Verschil tussen de verschillende mode's zit 'm volgens mij in de snelheid waarmee de kleur wisselt, ik meen 't toch wel te kunnen zien. Ik zat eigenlijk op de kleur-intensiteit te letten bij het wisselen van Mode maar daar zag ik weinig verschil, vandaar dat ik dacht dat dat 'n bug was. Feit blijft wel dat de "Kleur"-mode niet aan te passen is terwijl dat wel zou moeten kunnen. Ook krijg ik nog steeds Perfect Pixel HD niet meer ingeschakeld, ook in de Demo-mode lukt het niet. Daarnaast is volgens mij 100Hz Clear LCD ook niet meer in- of uitschakelbaar maar dat kon ik niet helemaal duidelijk zien. Het zal allemaal wel wat met mekaar te maken hebben, morgen gauw die update doen
.
Totaal geen last van ghosting bij tennis overigens
(mijns inziens in elk geval).
Hoe heeft men de beeld-instellingen nou staan?
Zojuist kreeg ik Ambilight helemaal niet uit, na wat heen-en-weer gedruk op Ambilight en Mode lukte het uiteindelijk wel. Vervolgens toen ik de TV net helemaal uit deed sprong de Ambilight aan en het beeld uit, waarna de Ambilight ook weer uit ging
Verschil tussen de verschillende mode's zit 'm volgens mij in de snelheid waarmee de kleur wisselt, ik meen 't toch wel te kunnen zien. Ik zat eigenlijk op de kleur-intensiteit te letten bij het wisselen van Mode maar daar zag ik weinig verschil, vandaar dat ik dacht dat dat 'n bug was. Feit blijft wel dat de "Kleur"-mode niet aan te passen is terwijl dat wel zou moeten kunnen. Ook krijg ik nog steeds Perfect Pixel HD niet meer ingeschakeld, ook in de Demo-mode lukt het niet. Daarnaast is volgens mij 100Hz Clear LCD ook niet meer in- of uitschakelbaar maar dat kon ik niet helemaal duidelijk zien. Het zal allemaal wel wat met mekaar te maken hebben, morgen gauw die update doen
Totaal geen last van ghosting bij tennis overigens
[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 09-07-2007 04:11 ]
Verwijderd
Lijkt mij wel handig voor jouw dan die update, al die problemen die jij omschrijft heb ik geen last van....Wouter! schreef op maandag 09 juli 2007 @ 04:08:
Morgen eens even m'n USB-stick leeg gooien en die update draaien.
Zojuist kreeg ik Ambilight helemaal niet uit, na wat heen-en-weer gedruk op Ambilight en Mode lukte het uiteindelijk wel. Vervolgens toen ik de TV net helemaal uit deed sprong de Ambilight aan en het beeld uit, waarna de Ambilight ook weer uit ging.
Verschil tussen de verschillende mode's zit 'm volgens mij in de snelheid waarmee de kleur wisselt, ik meen 't toch wel te kunnen zien. Ik zat eigenlijk op de kleur-intensiteit te letten bij het wisselen van Mode maar daar zag ik weinig verschil, vandaar dat ik dacht dat dat 'n bug was. Feit blijft wel dat de "Kleur"-mode niet aan te passen is terwijl dat wel zou moeten kunnen. Ook krijg ik nog steeds Perfect Pixel HD niet meer ingeschakeld, ook in de Demo-mode lukt het niet. Daarnaast is volgens mij 100Hz Clear LCD ook niet meer in- of uitschakelbaar maar dat kon ik niet helemaal duidelijk zien. Het zal allemaal wel wat met mekaar te maken hebben, morgen gauw die update doen.
Totaal geen last van ghosting bij tennis overigens(mijns inziens in elk geval).
Ik heb ook de update gechecked en volgens mij zit ie er bij mij al op.......

Verwijderd
Bij deze nog de beeldinstellingen:
Contrast: 70
Helderheid: 76
kleur: 55
scherpte: 5
Tint: normaal
Perfect Pixel HD: aan
Digital nat. motion: minimaal
100 Hz LCD: aan
Dynamisch contrast: medium
Ruisreductie: minmaal
Mpeg artefact-reductie: aan
Kleurverbetering: medium
Active control: aan
Lichtsensor: aan
Ik heb deze ingesteld met behulp van het Media center.
En succes met de update......
Contrast: 70
Helderheid: 76
kleur: 55
scherpte: 5
Tint: normaal
Perfect Pixel HD: aan
Digital nat. motion: minimaal
100 Hz LCD: aan
Dynamisch contrast: medium
Ruisreductie: minmaal
Mpeg artefact-reductie: aan
Kleurverbetering: medium
Active control: aan
Lichtsensor: aan
Ik heb deze ingesteld met behulp van het Media center.
En succes met de update......
Hmm, update werkt niet
. Waarschijnlijk omdat ik ook al de laatste versie heb, daar kwam ik pas achter nadat ik probeerde te updaten. De update startte helemaal niet (hij meldde dus ook niet dat ik de laatste versie al had ofzo).
Ik heb de fabrieksinstellingen nog 'ns teruggezet, nu werken alle functies wel weer
. De kleur van Ambilight kan ik nu wel aanpassen in de Kleur-mode.
Wat vind jij van Perfect Pixel HD? Ik vind 't absoluut geen positief effect hebben namelijk ... met name bij gezichten is 't echt dramatisch vind ik. Ze krijgen ineens allemaal een soort "doodshoofden" met ingevallen ogen vanwege de hoge hoeveelheid contrast die alle randen ineens krijgen. Met Perfect Pixel HD uitgeschakeld vind ik het beeld echt perfect
.
Mijn belangrijkste instellingen:
Contrast 85
Helderheid 55
Kleur 50
Scherpte 5
Perfect Pixel HD: uit
Verder 't zelfde als jij volgens mij. Alles dus i.c.m. TV Home digitaal. Bij de gewone kabel zou ik denk ik de instellingen wat aanpassen maar de kwaliteit daarvan is zo slecht dat ik daar niet eens naar kijk. Ik ga binnenkort de kabel naar de coax-aansluiting in de meterkast vervangen door een goede Hirschmann-kabel en dan hoop ik dat 't beter is
.
edit: Inmiddels lukt het wéér niet om Pixel Perfect HD in- of uit te schakelen ... toch een bug lijkt me.

Ik heb de fabrieksinstellingen nog 'ns teruggezet, nu werken alle functies wel weer
Wat vind jij van Perfect Pixel HD? Ik vind 't absoluut geen positief effect hebben namelijk ... met name bij gezichten is 't echt dramatisch vind ik. Ze krijgen ineens allemaal een soort "doodshoofden" met ingevallen ogen vanwege de hoge hoeveelheid contrast die alle randen ineens krijgen. Met Perfect Pixel HD uitgeschakeld vind ik het beeld echt perfect
Mijn belangrijkste instellingen:
Contrast 85
Helderheid 55
Kleur 50
Scherpte 5
Perfect Pixel HD: uit
Verder 't zelfde als jij volgens mij. Alles dus i.c.m. TV Home digitaal. Bij de gewone kabel zou ik denk ik de instellingen wat aanpassen maar de kwaliteit daarvan is zo slecht dat ik daar niet eens naar kijk. Ik ga binnenkort de kabel naar de coax-aansluiting in de meterkast vervangen door een goede Hirschmann-kabel en dan hoop ik dat 't beter is
edit: Inmiddels lukt het wéér niet om Pixel Perfect HD in- of uit te schakelen ... toch een bug lijkt me.
[ Voor 32% gewijzigd door Wouter! op 10-07-2007 00:39 ]
Ik ben dit topic met interesse aan het volgen, aangezien we hier ook aan het kijken zijn naar een nieuwe TV. Ik zie dat er nu wat minder updates zijn over wanneer de nieuwe modellen daadwerkelijk gaan komen. Is er al enig zicht op wanneer de 42pfl9832 gaat komen?
We wilden eerst voor de 37PF9731 gaan, maar die is nu zo'n prijsval aan het doormaken dat ik toch sterk het idee heb dat de opvolger al staat te trappelen
We wilden eerst voor de 37PF9731 gaan, maar die is nu zo'n prijsval aan het doormaken dat ik toch sterk het idee heb dat de opvolger al staat te trappelen
Verwijderd
Ziet er goed uit. Ik zit zelf ook aan de 32PFL9632D te denken. In de specs staat dat hij 83 cm breed is. Nu heb ik een plek voor een muur, maar deze muur is niet veel breeder, zo uit mijn hoofd 100 of 120 cm. Is dit nog te doen of is dan het effect van de Ambilight totaal verdwenen. ?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:24:
Ik heb de 32PFL9632D sinds afgelopen woensdag avond in huis, in word helemaal top........![]()
...
Ambilight: is echt heel actief (met 4 of 5 standen/ aan-uit-rustig-normaal-dynamisch)en het is leuk om te zien dat je niet zoals zonder de LED's het licht boven en onder toch (iets) verschillend kan zijn......
[afbeelding]
Iemand al ervaring met de 32PFL9632D en UPC digitaal? Verder lijkt het dat het geluid van de TV minder is (lees ik zo hier en daar). Hoe is dit daadwerkelijk, neem aan dat het geen Surround is maar wel degelijk genoeg, voor gewoon tv kijken ?
't Is wel te doen maar dan benut je je Ambilight uiteraard niet volledig want het kan wel een stuk verder stralen dan dat. Kijk eerst eens hoe breed je muurtje precies is want het verschil tussen 100 en 120 cm is wel aanzienlijk en zou 10 cm meer of minder Ambilight-ruimte aan elke kant betekenen.Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:03:
[...]
Ziet er goed uit. Ik zit zelf ook aan de 32PFL9632D te denken. In de specs staat dat hij 83 cm breed is. Nu heb ik een plek voor een muur, maar deze muur is niet veel breeder, zo uit mijn hoofd 100 of 120 cm. Is dit nog te doen of is dan het effect van de Ambilight totaal verdwenen. ?
Iemand al ervaring met de 32PFL9632D en UPC digitaal? Verder lijkt het dat het geluid van de TV minder is (lees ik zo hier en daar). Hoe is dit daadwerkelijk, neem aan dat het geen Surround is maar wel degelijk genoeg, voor gewoon tv kijken ?
Het geluid van de TV vind ik toch wel een beetje tegenvallen ... 't is maar waar je genoegen mee neemt. Uiteraard voldoet het voor "gewoon" TV kijken, maar ja ... wat is "gewoon" en in hoeverre voldoet iets daar dan aan? Da's erg subjectief denk ik. Ik zet eigenlijk altijd m'n receiver aan voor het geluid.
Ik ben nu nog op zoek naar een goede DVD/HDD-recorder, uiteraard met HDMI. Ik heb momenteel m'n oog laten vallen op de Pioneer DVR-550H-S
[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 12-07-2007 00:39 ]
Ik heb nog even getest met de resoluties.ProgMAN schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:22:
[...]
Ik heb zelf de 32PFL7332 nu een aantal weken en ik heb een beetje getest met de resoluties. Standaard VGA gaat tot 1024x768px.
Je kunt ook voor HDTV kiezen (tenminste bij nVidia drivers) en dan kun je 720p en 1080i kiezen als je de tv via HDMI aansluit. 1360x768 kan ik wel kiezen, maar dan alleen met 30Hz interlaced. Ik gebruik op dit moment Windows Vista met beta drivers. Het kan zijn dat onder Windows XP je 60Hz kan kiezen. Dit moet ik nog even proberen. Laat het nog even weten.
Eventueel zou 1:1 pixelmapping kunnen met extra software zoals PowerStrip. Tot nu toe ben erg tevreden over de mogelijkheden. Ik gebruik alleen de 720p resolutie voor films kijken.
Windows XP:
1360x768p pixels met 60Hz (1366x768 krijg ik blauw beeld)
1920x1080i pixels met 60Hz
Windows Vista:
1360x768p pixels met 30Hz (1366x768 krijg ik blauw beeld)
1920x1080i pixels met 25Hz
Draai de laatste nvidia drivers.
Super goeie info!ProgMAN schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:03:
[...]
Ik heb nog even getest met de resoluties.
Windows XP:
Toch wel apart - volgens de handleiding wordt enkel tot 1024x768 ondersteund... Dacht ik net dat m'n keuze makkelijker was geworden, is de Philips toch weer in beeld...
Edit: Toch grappig, krijg net bericht van Philips waar ik die vraag via mail had gesteld: "biedt de 32PFL7332/10 ondersteuning om een mediacenter of andere pc aan te sluiten met een ingestelde resolutie van 1360x768 of zelfs 1366x768 (zuivere 1:1 pixelmapping)? Zo ja, werkt dit zowel over HDMI als over de component ingang?"
Volgens hen: "Van de ondersteunde computerformaten is 1024 X 768 de maximale."
Toeval dat het jou wel gelukt is? Waarom zou Philips het anders niet opgeven?
PS: Hoe goed vind jij 'standaard' analoge kabel TV op dit toestel?
[ Voor 39% gewijzigd door Rhodos op 12-07-2007 18:14 ]
Verwijderd
hey, kijk eens hier de 42PFL9632 has arrived.
eindelijk!
1943 euries. Als dat hier ook zo is.... Mooi prijsje!
edit:
€1837 zelfs sinds vandaag.
In engeland is ie er ook al zie ik hier vanaf €2300
de 42pfl9732 hebben ze hier in duitsland voor €2799
1943 euries. Als dat hier ook zo is.... Mooi prijsje!
edit:
€1837 zelfs sinds vandaag.
In engeland is ie er ook al zie ik hier vanaf €2300
de 42pfl9732 hebben ze hier in duitsland voor €2799
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 10:20 ]
Heb je dit al geprobeerd? Ik heb net twee korte 1080i MPEG-demo's op een USB-stick gezet maar de TV vindt geen bestanden ...PowerFlower schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:37:
Wel weer erg netjes... Philips support heeft voor me weten te achterhalen wat de resoluties zijn die filmpjes vanaf USB kunnen hebben. Antwoord: MPEG1 of 2 dus, in:
[...]
Er worden dus wel degelijk HD formaten ondersteund. Ga het morgen maar eens proberen
Je moet wel de Philips als HDTV instellen, dan pas kun je hogere resoluties kiezen (alleen als je HDMI gebruikt). Ik heb zelf een DVI-I naar HDMI gekocht en aangesloten. Zoals ik eerder heb vermeld gebruikt ik het scherm alleen voor films kijken vanaf de pc. Hierdoor vind ik "echte" 1:1 pixelmapping minder belangrijk.Rhodos schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:36:
[...]
Super goeie info!![]()
Toch wel apart - volgens de handleiding wordt enkel tot 1024x768 ondersteund... Dacht ik net dat m'n keuze makkelijker was geworden, is de Philips toch weer in beeld...
Edit: Toch grappig, krijg net bericht van Philips waar ik die vraag via mail had gesteld: "biedt de 32PFL7332/10 ondersteuning om een mediacenter of andere pc aan te sluiten met een ingestelde resolutie van 1360x768 of zelfs 1366x768 (zuivere 1:1 pixelmapping)? Zo ja, werkt dit zowel over HDMI als over de component ingang?"
Het ontvangst met analoge kabel is juist een van de pluspunten bij dit scherm t.o.v. andere merken in dezelfde prijsklasse. Omdat ik nog in een studentenhuis woon zal ik voorlopig analoge ontvangst moeten gebuiken. Wat vooral opvalt is het hoge contrast en beelden zijn ook echt zwart en niet donkergrijs. Verder vind ik het ontwerp erg goed uitzien, vooral de glazen rand erom heen ziet er chique uit. Het scherm zelf heeft een soort van coatinglaag waardoor relfectie wordt verminderd. Ook het geluid is beter dan de meeste LCD schermen die ik heb bekeken (vooral t.o.v. Samsung LCD schermen).
Ik twijfelde tussen een LCD scherm van Samsung, Sony en JVC, maar kwam uiteindelijk bij Philips terecht. Was in eerste instantie niet geïnteresseerd in Philips. Vooral de bediening, het geluid en de aansluitmogelijkheden (o.a. 2 x HDMI) heeft de doorslag gegeven.
Waarom kun je geen digitale TV kijken in een studentenhuis? Bij TV Home wordt de smartcard op naam gezet, en niet gekoppeld aan de aansluiting. Ik weet niet hoe het bij andere kabelaars zit maar verder kun je bij TV Home je decoder op iedere coax-TV-aansluiting aansluiten (mits het signaal voldoende is).ProgMAN schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:53:
[...]
Je moet wel de Philips als HDTV instellen, dan pas kun je hogere resoluties kiezen (alleen als je HDMI gebruikt). Ik heb zelf een DVI-I naar HDMI gekocht en aangesloten. Zoals ik eerder heb vermeld gebruikt ik het scherm alleen voor films kijken vanaf de pc. Hierdoor vind ik "echte" 1:1 pixelmapping minder belangrijk.
Het ontvangst met analoge kabel is juist een van de pluspunten bij dit scherm t.o.v. andere merken in dezelfde prijsklasse. Omdat ik nog in een studentenhuis woon zal ik voorlopig analoge ontvangst moeten gebuiken. Wat vooral opvalt is het hoge contrast en beelden zijn ook echt zwart en niet donkergrijs. Verder vind ik het ontwerp erg goed uitzien, vooral de glazen rand erom heen ziet er chique uit. Het scherm zelf heeft een soort van coatinglaag waardoor relfectie wordt verminderd. Ook het geluid is beter dan de meeste LCD schermen die ik heb bekeken (vooral t.o.v. Samsung LCD schermen).
Ik twijfelde tussen een LCD scherm van Samsung, Sony en JVC, maar kwam uiteindelijk bij Philips terecht. Was in eerste instantie niet geïnteresseerd in Philips. Vooral de bediening, het geluid en de aansluitmogelijkheden (o.a. 2 x HDMI) heeft de doorslag gegeven.
Verwijderd
Nee, hij staat nog niet eens op de support-site: www.p4c.philips.comVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:41:
zou ie in de philipswinkel al te koop zijn, die 42pfl9632 ?
Daar verschijnt ie meestal voordat ie in de philipswinkel is.
Als hij geen bestanden vind, is je USB-stick niet FAT geformatteerd (maar FAT32 of NTFS of iets anders). Ander probleem, dusWouter! schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:26:
[...]
Heb je dit al geprobeerd? Ik heb net twee korte 1080i MPEG-demo's op een USB-stick gezet maar de TV vindt geen bestanden ...
Vervelender: ik heb het ook geprobeerd, en hij vindt wél de bestanden, maar kan ze alsnog niet afspelen: 1080i niet (nota bene een Philips demo), 720p niet, niet in 50p maar ook niet recoded naar 25p... lijkt er op dat ik alsnog de verkeerde info heb gekregen, namelijk wat hij via HDMI afspeelt, en ja, like, duh, dan kan hij het wel
Verwijderd
Net bericht gekregen van de Philips personeelswinkel:
"Met betrekking tot de 42PFL9732D en de PFL9632D zijn reeds nog niet opgenomen in ons bestand.
Ook levertijden zijn nog niet bekend.
De Aurea wordt in september op de markt verwacht."
"Met betrekking tot de 42PFL9732D en de PFL9632D zijn reeds nog niet opgenomen in ons bestand.
Ik had FAT en FAT32 geprobeerd, maar hij ziet ze gewoon niet. Maar goed ... het blijkt dan ook waarschijnlijk niet te werkenPowerFlower schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:08:
[...]
Als hij geen bestanden vind, is je USB-stick niet FAT geformatteerd (maar FAT32 of NTFS of iets anders). Ander probleem, dus
Vervelender: ik heb het ook geprobeerd, en hij vindt wél de bestanden, maar kan ze alsnog niet afspelen: 1080i niet (nota bene een Philips demo), 720p niet, niet in 50p maar ook niet recoded naar 25p... lijkt er op dat ik alsnog de verkeerde info heb gekregen, namelijk wat hij via HDMI afspeelt, en ja, like, duh, dan kan hij het wel

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 16-07-2007 21:23 ]
DVI-I naar HDMI was ook mijn bedoeling. Maar als HDTV instellen? Is dat een trucje of gewoon de manier om het te doen? Bovendien: is het waar dat deze Philips dan enkel een digitaal geluidssignaal accepteert? Geen analoog? Moet ik daar iets op vinden...ProgMAN schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:53:
[...]
Je moet wel de Philips (32PFL7332) als HDTV instellen, dan pas kun je hogere resoluties kiezen (alleen als je HDMI gebruikt). Ik heb zelf een DVI-I naar HDMI gekocht en aangesloten.
PS: Ik twijfel absoluut niet aan je bevinding dat je 1360x768 kunt instellen, maar gezien Philips' ontkennende info vraag ik me af of het wel 'ok' is om te doen?
Ik twijfel zelf heel sterk tussen een 3-tal modellen, waaronder deze Philips. Deze heeft de voorkeur, maar de mogelijkheid om m'n MediaCenter met WXGA resolutie aan te kunnen sluiten is echt van belang!
Voor de slaapkamer is bij ons de keuze gevallen op een Philips LCD om de simpele reden dat we de tv strak tegen de muur willen hangen om ruimte te besparen. Philips biedt daar de beste oplossing voor.
Ook het scherm en design van Philips zijn erg mooi.
Omdat de tv voor de slaapkamer is (en hopelijk ook voor een Xbox 360
), willen we kiezen uit:Waarom is de 7332 nou een stuk duurder?
Verschillen die we hebben gevonden:
Hiervan vinden we het Auto Format wel belangrijk en kan USB natuurlijk makkelijk zijn.
Maar deze opties zijn naar onze mening het geld niet waard.
Of zien we iets over het hoofd?
Alvast bedankt!
Ook het scherm en design van Philips zijn erg mooi.
Omdat de tv voor de slaapkamer is (en hopelijk ook voor een Xbox 360
Verschillen die we hebben gevonden:
5322....................................................7332
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 81cm 80cm Kijkhoek 178 gr. Kijkhoek 176 gr. Pixel Plus HD (e.a.) Pixel Plus HD 2 (e.a.) Geen Auto Format (beeld) Wel Auto Format (beeld) Geen USB Wel USB Incredible Surround Virtual Dolby Digital Energieverbr. 140W Energieverbr. 128W |
Hiervan vinden we het Auto Format wel belangrijk en kan USB natuurlijk makkelijk zijn.
Maar deze opties zijn naar onze mening het geld niet waard.
Of zien we iets over het hoofd?

Alvast bedankt!
Ik denk vooral PixelPlus2 HD. Misschien ook een stukje design? Volgens mij is de 7332 trouwens een 'nieuw' 2007 model, de 5322 niet.Jobbie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:03:
Waarom is de 7332 nou een stuk duurder?
de 5322 is ook een 2007 model..Ook nieuw hoor...Kheb hem zaterdag gehaalt en wordt omschreven als een nieuw model..
Oeps..Ik had het over de 37" natuurlijk niet over de 32"daarvan weet ik niet het modeljaar..
soz voor mij
Oeps..Ik had het over de 37" natuurlijk niet over de 32"daarvan weet ik niet het modeljaar..
soz voor mij
[ Voor 33% gewijzigd door Kruisboksie op 17-07-2007 15:06 ]
Xbox Gamertag: Kruisboksie | PSN: Kruisboksie
vergeet ook niet dat de 7332 teletext met geheugen en subpagina's heeft. iets wat de 5322 niet heeft. voor 799€ zou ik zeker de 7332 nemen
september pasVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:25:
zijn de prijzen al bekend... vind 'm op de foto's er nl erg mooi uitzien
Blijft 't jammer vinden dat er geen nieuwe generatie 37" of 42" op zeer korte termijn beschikbaar komen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Model van de 7332 vind ik veel mooier.Jobbie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:03:
Waarom is de 7332 nou een stuk duurder?
Schijnt ook analoog een beter beeld te hebben. Kijk maar eens op kieskeurig.nl
Verwijderd
Bruut, krijg je die 3 vrouwen er ook bij
Laat ff weten hoe het gegaan is, je ervaring met de winkel.
En misschien een kort reviewtje van de tv...
En nu maar wachten, het mooiste deel van een bestelling
Heeft een van de gelukkige eigenaren van 32PF9632 al een eenduidig antwoord op de 1:1 pixelmapping? Zo ja, hoe gaat de TV precies om met het verschil tussen 1360*768 en 1366*768 ?
Als je alleen 1360*768 mag aanbieden (volgens de handleiding), blijven er dan 6 pixels (3 kolommen aan elke kant?) zwart? Of schaalt de TV het toch weer op naar 1366 breed?
Voor film misschien acceptabel; voor gebruik als 'monitor' natuurlijk desastreus.
Als iemand 1:1 pixelmapping wel werkend heeft voor grotere maten (37 of 42), vind ik dat ook boeiend om te horen...
Als je alleen 1360*768 mag aanbieden (volgens de handleiding), blijven er dan 6 pixels (3 kolommen aan elke kant?) zwart? Of schaalt de TV het toch weer op naar 1366 breed?
Voor film misschien acceptabel; voor gebruik als 'monitor' natuurlijk desastreus.
Als iemand 1:1 pixelmapping wel werkend heeft voor grotere maten (37 of 42), vind ik dat ook boeiend om te horen...
Daar ga ik wel vanuit ja.Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:58:
[...]
Bruut, krijg je die 3 vrouwen er ook bij![]()
Laat ff weten hoe het gegaan is, je ervaring met de winkel.
En misschien een kort reviewtje van de tv...![]()
En nu maar wachten, het mooiste deel van een bestelling
Ik heb alleen nog geen bevestiging gehad.
Ga ze zo maar eens bellen denk.
Edit:
Even gebeld. Ik krijg vandaag een opdracht bevestiging.
Zucht, hele dag wachten
[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 18-07-2007 11:05 ]
Verwijderd
Voor de mensen die al een 32PFL9632D hebben:
hoe zit het met de zapsnelheid van de ingebouwde DVB-T tuner?
En wat is het verschil in kwaliteit tussen analoge en digitale televisie?
hoe zit het met de zapsnelheid van de ingebouwde DVB-T tuner?
En wat is het verschil in kwaliteit tussen analoge en digitale televisie?
Ik heb nog even getwijfeld tussen beide modellen. Uiteindelijk gekozen voor de 7332 omdat deze qua beeld toch beter is (met name kleuren, helderheid en zwart). Auto beeldformaat is echt een gemak. Een enkele keer zou je nog het goede formaat moeten selecteren. Een groot verschil tussen beide modellen is het geluid. De 7332 heeft duidelijk een beter geluid (ook meer laag bereik). Dus als je daar iets meer aan hecht zou ik niet voor de 5322 gaan.Rhodos schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:19:
[...]
Ik denk vooral PixelPlus2 HD. Misschien ook een stukje design? Volgens mij is de 7332 trouwens een 'nieuw' 2007 model, de 5322 niet.
Wat betreft selecteren van HDTV bij het aansluiten op een computer. Dit is geen truc. Bij de drivers van nVidida moet je HDTV selecteren om de hogere resoluties te krijgen (720p en 1080i). Op die manier "ziet" de nVidia kaart het scherm niet als computerscherm, maar als HD scherm.
Ah ok, ik dacht dat je de TV op een soort 'HDTV' instelling moest zetten. Mijn videokaart krijg ik wel zover dat om 1360x768 te produceren, het is enkel de Philips waar ik me zorgen om maak dat 'ie de resolutie niet accepteert. Maar volgens jou werkt dat dus. Ik vraag me dan enkel af of die resolutie kwaad kan, aangezien het volgens Philips niet ondersteund wordt.ProgMAN schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:16:
[...]
Wat betreft selecteren van HDTV bij het aansluiten op een computer. Dit is geen truc. Bij de drivers van nVidida moet je HDTV selecteren om de hogere resoluties te krijgen (720p en 1080i). Op die manier "ziet" de nVidia kaart het scherm niet als computerscherm, maar als HD scherm.
We hebben de kans gehad om het beeld van een 9*** (met ambilight) met de 5322 te vergelijken bij de Media Markt in Zoetermeer en de 5322 gaf verassend een veel beter beeld. Komt ongetwijfeld doordat ze de 9*** hadden aangesloten op een tig keer vertakte sateliet ontvangerProgMAN schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:16:
[...]
Ik heb nog even getwijfeld tussen beide modellen. Uiteindelijk gekozen voor de 7332 omdat deze qua beeld toch beter is (met name kleuren, helderheid en zwart). Auto beeldformaat is echt een gemak. Een enkele keer zou je nog het goede formaat moeten selecteren. Een groot verschil tussen beide modellen is het geluid. De 7332 heeft duidelijk een beter geluid (ook meer laag bereik). Dus als je daar iets meer aan hecht zou ik niet voor de 5322 gaan.

Inmiddels hebben we de keuze gemaakt...: het wordt de 5322.
Dit vooral omdat de prijs ons aan staat. Het is tenslotte "maar" een slaapkamer tvtje.
Extra's als teletekst geheugen, usb en Pixel Plus HD 2 zijn niet belangrijk. Ook de ervaringen in dit topic zijn hierover niet positief.
Het enige wat we wellicht wel gaan missen is de Auto Format beeld instelling, maar alle tv-stations zijn tegenwoordig 16:9 of breedbeeld, dus echt problemen levert dit hopelijk niet op.
Nu maar hopen dat het geluid goed genoeg is voor het kijken van tv!
We schaffen m over een week of 2 aan en ik zal ook proberen om de tv's nog naast elkaar te zien.
Natuurlijk zal ik hier onze ervaringen met de 32PFL5322 met jullie delen.
I'll keep you posted en bedankt voor jullie komentaar!
Verwijderd
Iemand al nieuws over de topmodellen. De 42"dan wel te verstaan en niet de 32".
Gaat de laatste tijd voor over die kleinere tv's helaas.
Gaat de laatste tijd voor over die kleinere tv's helaas.
Verwijderd
De 42PFL9732D staat inmiddels ook bij Otto in Duitsland te koop voor 2799. Ook de 37PFL9732D staat hier nu te koop voor 2499.
"lieferbar innerhalb 3 Woche(n)" wordt hier aangegeven.
http://www.otto.de/is-bin...oryName=&SpecialShopName=
"lieferbar innerhalb 3 Woche(n)" wordt hier aangegeven.
http://www.otto.de/is-bin...oryName=&SpecialShopName=
Verwijderd
Net even in de Philips winkel geweest, gekeken naar de 32PFL9632D, ziet er goed uit ook met analoog beeld. Wel raar dat ze in de Philips winkel niet eens weten hoe de DVB-T tuner werkt. Heb je nou wel of geen externe antenne nodig?
Verder liet een medewerker op een computer een filmpje zien van de pers release van de Aurea. Hij vertelde me ook dat het niet klopt dat er aan de voorkant ook ambilight zit. Het ambilight is wat feller als bij de oudere modellen en schuin naar achteren gericht, daardoor is de gloed wat groter, maar aan de voorkant zitten geen lampjes. Zag er wel cool uit dat filmpje, 100 man om naar een TV te kijken.
42PFL9632D verwacht men half augustus.
Verder liet een medewerker op een computer een filmpje zien van de pers release van de Aurea. Hij vertelde me ook dat het niet klopt dat er aan de voorkant ook ambilight zit. Het ambilight is wat feller als bij de oudere modellen en schuin naar achteren gericht, daardoor is de gloed wat groter, maar aan de voorkant zitten geen lampjes. Zag er wel cool uit dat filmpje, 100 man om naar een TV te kijken.
Verwijderd
Voor DVB-t ontvangst heb je een antenne nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:13:
Net even in de Philips winkel geweest, gekeken naar de 32PFL9632D, ziet er goed uit ook met analoog beeld. Wel raar dat ze in de Philips winkel niet eens weten hoe de DVB-T tuner werkt. Heb je nou wel of geen externe antenne nodig?
De eerder genoemde site is de plek waar je informatie kan vinden over de 9900D. Meer wil Philips hier niet over kwijt op dit moment. Je kan er gerust van uitgaan dat de mensen die echt weten hoe de TV in elkaar zit dun gezaaid zijn op dit moment, en zeker niet in de personeelswinkel van Philips werken.
Verwijderd
Omdat er een trutmiep achter de rammelplank zit die niets anders doet dan kijken in de geweldige documentatie die zei hebben...Rhodos schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:36:
[...]
Super goeie info!![]()
Verwijderd
42PFL9632D/10 Yes 14 sept ambi 2 channelVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:25:
42PFL9732D/10 Yes 27 july ambi surround
42PFL9900D/10 Yes 7 sept
Verwijderd
Voeding... Goed kans dat je hem een poosje kwijt bentVerwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:51:
Het geluid is er nog steeds, en het is ALLEEN als hij in standby staat of helemaal uit staat.
Verwijderd
Gewoon gebruiken... Moeten ze maar zorgen voor een snellere service. En weten ze wel hoeveel uur hij op de teller had staan voor reclamatie?Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:09:
GVD!
Ik mag de tv in de tussentijd niet gebruiken omdat ze kunnen zien hoelang je ermee tv gekeken hebt ofzoNou en, ik zie het probleem niet, heb toch garantie hoelang ik er ook naar gekeken heb?
offtopic:
Wil je voortaan even je laatste bericht editten met de editknop als je als laatste reageert binnen 24 uur? Je kickt het topic nu onnodig omhoog
Overigens kan je ook meerdere posts tegelijk quoten tijdens een reply
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Volgens mij weer een miep geweest die niet weet wat je als vraagt stelt... Dit zijn gewoon de res. die hij accepteerd op z'n input. Ga er maar vanuit dat ie niet boven standaard PAL MPEG kan decomprimeren...PowerFlower schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:37:
[...]
Er worden dus wel degelijk HD formaten ondersteund. Ga het morgen maar eens proberen
Verwijderd
Dat is de huidige vastgestelde commercial release datum, niet de verkoopstartVerwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:19:
[...]
Knip
42PFL9900D/10 Yes 7 sept
Verwijderd
weet je toevallig hoeveel tijd er normaliter zit tussen die 'commercial release' en de verkoopstart? dagen, weken,maandenVerwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:31:
[...]
Dat is de huidige vastgestelde commercial release datum, niet de verkoopstart
Verwijderd
Tja had ik misschien wel moeten doen ja, maargoed was zo braaf om een week lang mn tv niet te gebruiken. Nu een nieuwe tv gekregen en deze tv heeft godverdomme precies hetzelfde probleem!!Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:23:
[...]
Gewoon gebruiken... Moeten ze maar zorgen voor een snellere service. En weten ze wel hoeveel uur hij op de teller had staan voor reclamatie?
Ligt het nu aan mij, of hoort dit zeer irritante gepiep/fluit er gewoon bij? (alleen te horen als de tv op standby staat of als de tv volledig is uitgeschakeld). Mijn nieuwe tv had dit gepiep overgens niet vanaf het begin, het kwam pas na een paar dagen.
Ik wacht het allemaal even af, ik kan het wel horen als ik in mn bed lig maar het is ook weer niet zo dat ik er niet van kan slapen ofzo. Vind het alleen een beetje gek dat een tv van 1700e dit soort kuren heeft

BtM909 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:23:
offtopic:
[...]
Overigens kan je ook meerdere posts tegelijk quoten tijdens een reply
offtopic:
En dat vertel je me nu pas! Ik altijd plakken en knippen
.
En dat vertel je me nu pas! Ik altijd plakken en knippen

Verwijderd
Maet, dat meen je niet. Die zou toch deze maand komenVerwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:19:
[...]
• 42PFL9632D/10 Yes 14 sept ambi 2 channel
42PFL9900D/10 Yes 7 sept
Verwijderd
Maar hoe zit het toch met de 37" toestellen, de 9632D en de 9732D. Ik heb wel uit de Philipswinkel de specificaties meegekregen maar er was nog niets bekend wanneer ze nou kwamen
Ik heb zojuist de Pioneer DVR550H-S DVD/HDD-recorder besteld om op m'n 32PFL9632D aan te sluiten, ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien met HDMI-upscaling
.
Beetje off-topic:
Weet iemand of zo'n recorder ook gaat upscalen als ik bijvoorbeeld de digitale ontvanger via scart op de DVD-recorder aansluit en de DVD-recorder enkel via HDMI op de TV?
Beetje off-topic:
Weet iemand of zo'n recorder ook gaat upscalen als ik bijvoorbeeld de digitale ontvanger via scart op de DVD-recorder aansluit en de DVD-recorder enkel via HDMI op de TV?
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 20-07-2007 22:58 ]
Verwijderd
Ligt niet aan jou. Op kieskeurig zijn er ook mensen met hetzelfde probleem blijkbaar.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:31:
[...]
...
Ligt het nu aan mij, of hoort dit zeer irritante gepiep/fluit er gewoon bij? (alleen te horen als de tv op standby staat of als de tv volledig is uitgeschakeld). Mijn nieuwe tv had dit gepiep overgens niet vanaf het begin, het kwam pas na een paar dagen.
...
Ik las hier ook dat er een geupdate model komt vanwege het piepen/brommen.
Quote: "Heb als laatste nog een opmerking , mijn tv zou vandaag gewisseld worden vanwege het piepen , nu belde de winkel op dat het een week later word omdat er een ge-update model zou komen vanwege het piepen . (een paar dagen in bezit) "
(of is dit een quote van jouw?)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 11:52 ]
Verwijderd
Is de Philips 42PF9731D/10 nog steeds de "beste LCD TV" (EISA Award) of zijn de 2007 modellen beter? Of kan ik beter voor de 42PFL9732D/10 of 42PFL9900D/10 wachten?
Verwijderd
Ik ben eruit. Is handig als je eerst lles doorneemtVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:14:
Is de Philips 42PF9731D/10 nog steeds de "beste LCD TV" (EISA Award) of zijn de 2007 modellen beter? Of kan ik beter voor de 42PFL9732D/10 of 42PFL9900D/10 wachten?

Verwijderd
Heb gisteren de 47PFL9532D/10.
Was gisteren prachtig beeld na beetje proberen.
Maar wou het nog wat beter krijgen en heb alles om zeep geholpen.
Iemand die mij kan helpen met de betere instellingen?
Misschien weer even de Fabrieksinstellingen terugzetten en opnieuw beginnenVerwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:01:
Heb gisteren de 47PFL9532D/10.
Na lang wikken, wegen, lezen en kijken, gisterenmiddag de 32PFL9632/D besteld. Verwacht veel van dit 32" top apparaat! Hoop alleen geen piep te horen
..
Verwachte levertijd 3 - 5 werkdagen, shop had hem nog op voorraad volgens hun site, oooeeh sphannnuuhhnnnd....
Verwachte levertijd 3 - 5 werkdagen, shop had hem nog op voorraad volgens hun site, oooeeh sphannnuuhhnnnd....
Waar heb je hem besteld? Ik wacht ook nog. Hopelijk krijgt Plasmavisie hem deze week binnen.
Verwijderd
Erg vreemd want op de foto lijkt er toch duidelijk licht uit het omhulsel te komen van de Aurea/9900Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:35:
[...]
Voor DVB-t ontvangst heb je een antenne nodig.
De eerder genoemde site is de plek waar je informatie kan vinden over de 9900D. Meer wil Philips hier niet over kwijt op dit moment. Je kan er gerust van uitgaan dat de mensen die echt weten hoe de TV in elkaar zit dun gezaaid zijn op dit moment, en zeker niet in de personeelswinkel van Philips werken.
Verwijderd
Dit is volgens mij de officiele website: http://www.seductionbylight.com/Barret schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:58:
als ik het goed begrijp zijn de 47PFL9732D en 42PFL9832D / 42PFL9900D van de nieuwe LCD serie met 120hz en zo nog niet op de markt of wel?
Ik begreep op het forum over resoluties van lcd tv's dat de Philips toestellen niet de meest ideale zijn om een HTPC op aan te sluiten omdat ze niet alle resoluties ondersteunen die gangbaar zijn voor een HTPC. Kunnen jullie dat beamen? Ik zoek namelijk een ambilight van rond de 91cm met het liefst 1080p maar 720p volstaat ook begreep ik. Ik zit nl ongeveer 2,70mtr van het toestel af.
Wat zijn ervaringen?
Wat zijn ervaringen?
Basement Bios ---- Exo-S
By Pick2pay. Inmiddels bericht gehad dat de TV uit voorraad leverbaar is en verstuurd zal worden. Verwacht om 18:00 uur een mail met daarin de tracking code voor TNT.My-life schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:05:
Waar heb je hem besteld? Ik wacht ook nog. Hopelijk krijgt Plasmavisie hem deze week binnen.
Verwijderd
[
Ik heb de laatste drivers van Nvidea erop staan, zijn deze dan minder dan de XP drivers? Want als het scherm onder XP 60HZ accepteerd moet dat onder Vista toch ook geen probleem zijn. Als ik 60 HZ kies onder Vista (Door niet ondersteunde vernieuwingsfrequenties weglaten uit te vinken) gaat het scherm op blauw. Een monitordriver heb ik ook alleen voor XP kunnen vinden.
Enig idee waar het probleem zit, in het scherm of in de kaart? Als een andere (Ati?) kaart een oplossing bied, ben ik bereid daarvoor nogmaals de potemonee te trekken. Zo'n 60HZ is toch wel een stukje rustiger aan mijn ogen
Met mijn Asus 7300GT krijg ik onder Vista op mijn 37PF9731D/10 LCD 1920x1080i pixels met 30Hz interlaced. Schijnbaar lukt het jou om onder XP een refreshrate te halen van 60HZ. Enig idee waar dat aan ligt?ProgMAN schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:03:
[...]
Ik heb nog even getest met de resoluties.
Windows XP:
Windows Vista:
1360x768p pixels met 30Hz (1366x768 krijg ik blauw beeld)
1920x1080i pixels met 25Hz
Ik heb de laatste drivers van Nvidea erop staan, zijn deze dan minder dan de XP drivers? Want als het scherm onder XP 60HZ accepteerd moet dat onder Vista toch ook geen probleem zijn. Als ik 60 HZ kies onder Vista (Door niet ondersteunde vernieuwingsfrequenties weglaten uit te vinken) gaat het scherm op blauw. Een monitordriver heb ik ook alleen voor XP kunnen vinden.
Enig idee waar het probleem zit, in het scherm of in de kaart? Als een andere (Ati?) kaart een oplossing bied, ben ik bereid daarvoor nogmaals de potemonee te trekken. Zo'n 60HZ is toch wel een stukje rustiger aan mijn ogen
Verwijderd
ik heb gisteren de 42PFL9831D bij de mediamarkt in barcelona gezien
hij heeft van die witte randen eromheen dat maakt hem erg groot en vierkant.
de prijs was 2900 euro
de prijs was 2900 euro
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 17:10 . Reden: fout typenr. ]
Verwijderd
Da's knap, die is in maart al uit de product line-up voor 2007 geschapt. Met geschrapt bedoel ik echt geschrapt, nergens zal deze TV op de markt komen, ook niet buiten Europa.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:41:
ik heb gisteren de 42PFL9832D bij de mediamarkt in barcelona gezien
de prijs was 2900 euro
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 23:38 . Reden: info toegevoegd ]
Dit topic is gesloten.