Philips: de nieuwe LCD modellen. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 108.110 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42PF9831D is een model van vorig jaar, idd met witte randen.

42PFL9832D is een model van 2007 , maar zal in Europa niet verkocht worden, wel de 42PFL9900D, ook wel de Aurea genoemd (wat overigens "gouden" betekent in het latijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 17:02
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:25:
[
[...]

Met mijn Asus 7300GT krijg ik onder Vista op mijn 37PF9731D/10 LCD 1920x1080i pixels met 30Hz interlaced. Schijnbaar lukt het jou om onder XP een refreshrate te halen van 60HZ. Enig idee waar dat aan ligt?
Ik heb de laatste drivers van Nvidea erop staan, zijn deze dan minder dan de XP drivers? Want als het scherm onder XP 60HZ accepteerd moet dat onder Vista toch ook geen probleem zijn. Als ik 60 HZ kies onder Vista (Door niet ondersteunde vernieuwingsfrequenties weglaten uit te vinken) gaat het scherm op blauw. Een monitordriver heb ik ook alleen voor XP kunnen vinden.
Enig idee waar het probleem zit, in het scherm of in de kaart? Als een andere (Ati?) kaart een oplossing bied, ben ik bereid daarvoor nogmaals de potemonee te trekken. Zo'n 60HZ is toch wel een stukje rustiger aan mijn ogen >:)
Mijn ervaring is dat de default MS Vista driver betere ondersteuning voor htpc/lcd-tv resoluties biedt dan de nVidia drivers.
Onder Windows XP doen de nVidia drivers wat je mag verwachten, onder Vista kon ik bepaalde resoluties er niet uit krijgen, zelfs niet met Powerstrip, de nVidia driver weigerde de tv en ondersteunde resoluties te erkennen, zelfs met aparte beeldschermdriver gemaakt met powerstrip.
Toen nVidia driver eraf gegooid en alles werkte perfect onder Vista met de standaard Vista drivers. Met 7800 en 7900 kaarten ondervonden op Samsung TV.
Je mist in de nVidia Vista driver ook veel functionaliteit die nog wel in de XP driver zit. nVidia loopt achter en heeft echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:25:
[...]

Volgens mij weer een miep geweest die niet weet wat je als vraagt stelt... Dit zijn gewoon de res. die hij accepteerd op z'n input. Ga er maar vanuit dat ie niet boven standaard PAL MPEG kan decomprimeren...
Nee, inderdaad, te vroeg gejuicht. Hij komt niet boven PAL MPEG uit. Daarbij komt dat het USB 1 is, dus als de bitrate te hoog is gaat het allemaal nogal haperen (AC3 geluid werkt overigens beter dan MP3) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Barret schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:58:
als ik het goed begrijp zijn de 47PFL9732D en 42PFL9832D / 42PFL9900D van de nieuwe LCD serie met 120hz en zo nog niet op de markt of wel?
Merde! (en aan de andere kant: gelukkig)..
Was ik bijna overstag gegaan voor een 47PFL9532D, lees ik jouw post. Ik was dus serieus in de veronderstelling dat de 9532 ook al 120Hz was! Ok, moeten we maar (weer) wachten. Wacht pas 3 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:15:
42PF9831D is een model van vorig jaar, idd met witte randen.

42PFL9832D is een model van 2007 , maar zal in Europa niet verkocht worden, wel de 42PFL9900D, ook wel de Aurea genoemd (wat overigens "gouden" betekent in het latijn).
Ey, da's nieuws voor mij!

Wat mag je dan als goede opvolger van de 37pf9731 beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
Wij hebben de 42PF9831D/10 tijdje geleden gekocht.
Nu heb ik de TV aan de pc aangesloten met via de router. Werkt echt als een beer! Sense and Simplicity als een malle!

Maar heel veel films, wat meestal divx'jes zijn, zijn helemaal uitgerekt om in het beeld te passen.
Het ziet er dus naar uit dat het beeld door "autoformat" zo uitgerekt wordt, maar hoe kan ik inplaats van autoformat, widescreen gebruiken of super zoom?
Ik heb overal gezocht op internet maar kon het nergens vinden.
Heeft iemand een idee? want het is behoorlijk iritant om LOTR te kijken met lange dunne schrale hobbits.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:16:
[...]

Merde! (en aan de andere kant: gelukkig)..
Was ik bijna overstag gegaan voor een 47PFL9532D, lees ik jouw post. Ik was dus serieus in de veronderstelling dat de 9532 ook al 120Hz was! Ok, moeten we maar (weer) wachten. Wacht pas 3 jaar :P
maar weer wachten ja. wordt een beetje flauw :O
Ik ging er al vanuit dat de 42pfl9632 er begin juli zou zijn maar ik las hier ergens dat dat sept/okt
wordt. De 42pfl9732 juli/begin augustus. De eerste die op de markt is, is de mijne, ik heb geen zin meer om te wachten tot sept/okt. Cardreader e.d is voor mij niet nodig, qua beeld hebben ze dezelfde specs. dus voorkeur 9632 en die zou in eerste instantie eerder uitkomen.

maar als t nog te lang duurt allemaal, koop ik een beamer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cvisser schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:40:
[...]

Mijn ervaring is dat de default MS Vista driver betere ondersteuning voor htpc/lcd-tv resoluties biedt dan de nVidia drivers.
Onder Windows XP doen de nVidia drivers wat je mag verwachten, onder Vista kon ik bepaalde resoluties er niet uit krijgen, zelfs niet met Powerstrip, de nVidia driver weigerde de tv en ondersteunde resoluties te erkennen, zelfs met aparte beeldschermdriver gemaakt met powerstrip.
Toen nVidia driver eraf gegooid en alles werkte perfect onder Vista met de standaard Vista drivers. Met 7800 en 7900 kaarten ondervonden op Samsung TV.
Je mist in de nVidia Vista driver ook veel functionaliteit die nog wel in de XP driver zit. nVidia loopt achter en heeft echt problemen.
Bedankt voor de tip, helaas zonder resultaat. De hogere resoluties die aangegeven worden zetten ook bij deze driver de zaak op blauw. Zij verdwijnen ook als ik "modi verbergen die dit beeldscherm niet aankan" aanvink. Voor mijn Philips doet deze driver wat dit betreft hetzelfde als die van Nvidea.
Misschien dat deze driver wel stabieler blijft. Ik heb nl. regelmatig last dat de driver eruit vliegt (Scherm tijdelijk op blauw, met daarna de mededeling dat het beeldstuurprogramma weer hersteld is) Heb al zitten denken dat dit met een defect op de kaart te maken heeft, of dat deze Nvidea - Philips combinatie niet zo gelukkig is bij deze hoge resoluties. Als ingebouwde reolutie van de tv wordt nl ook maar 1024x768 opgegeven. Ik neem toch echter aan dat het wel een 1080i resolutie van een blu-ray speler accepteerd met een behoorlijke refeshrate.
Als het probleem echter bij Nvidea ligt, stap ik zo over naar Ati. Als het in de Philips zit, moet ik toch terug naar een lagere resulutie. Wel jammer voor al die 1080i filmpjes op mijn harde schijf.
Verder wel tevreden met mijn schermpje. Ambilight is wel erg leuk. Vraag me alleen af of ik toch nog te vroeg in deze techniek gestapt ben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:58:
[...]

Bedankt voor de tip, helaas zonder resultaat. De hogere resoluties die aangegeven worden zetten ook bij deze driver de zaak op blauw. Zij verdwijnen ook als ik "modi verbergen die dit beeldscherm niet aankan" aanvink. Voor mijn Philips doet deze driver wat dit betreft hetzelfde als die van Nvidea.
Misschien dat deze driver wel stabieler blijft. Ik heb nl. regelmatig last dat de driver eruit vliegt (Scherm tijdelijk op blauw, met daarna de mededeling dat het beeldstuurprogramma weer hersteld is) Heb al zitten denken dat dit met een defect op de kaart te maken heeft, of dat deze Nvidea - Philips combinatie niet zo gelukkig is bij deze hoge resoluties. Als ingebouwde reolutie van de tv wordt nl ook maar 1024x768 opgegeven. Ik neem toch echter aan dat het wel een 1080i resolutie van een blu-ray speler accepteerd met een behoorlijke refeshrate.
Als het probleem echter bij Nvidea ligt, stap ik zo over naar Ati. Als het in de Philips zit, moet ik toch terug naar een lagere resulutie. Wel jammer voor al die 1080i filmpjes op mijn harde schijf.
Verder wel tevreden met mijn schermpje. Ambilight is wel erg leuk. Vraag me alleen af of ik toch nog te vroeg in deze techniek gestapt ben. :(
Hoi,

Hoe heb je eea aangesloten? Het verdwijnen van bepaalde resoluties als de "modi verbergen die dit beeldscherm niet aankan" aangevinkt wordt, lijkt mij op het eerste gezicht gebaseerd op de door de PC uitgelezen EDID-rom van de HDMI receiver in de TV. Of kan dit in dit geval niet van toepassing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:20:
[...]

Hoi,

Hoe heb je eea aangesloten? Het verdwijnen van bepaalde resoluties als de "modi verbergen die dit beeldscherm niet aankan" aangevinkt wordt, lijkt mij op het eerste gezicht gebaseerd op de door de PC uitgelezen EDID-rom van de HDMI receiver in de TV. Of kan dit in dit geval niet van toepassing zijn?
Ik heb het beeldscherm aangesloten met een DVI-Hdmi verloopkabel, de enige manier om 1080i resolutie te krijgen.
Ik neem aan dat het EDID-rom bepaald welke resoluties en refreshrates de Philips accepteerd. Bij blu-ray of hd spelers moet hij toch hogere refreshrates accepteren. De geaccepteerde refreshrates tot 30 HZ zijn echter interlaced, de hogere zijn non-interlaced. Misschien dat daar het probleem zit, en mogelijk een begin van een oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
1:1 pixelmapping aanzetten, en juiste resolutie selecteren. Dan wordt er niks meer gestretched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ik vermoed dat het gewoon een definitie probleem is: in plaats van de frequentie te vermelden als 60i, zeggen ze 30Hz (want 60i is tenslotte in feite 30 hele beelden per seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de website voor de nieuwe Ambilight serie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:55:
Ik vermoed dat het gewoon een definitie probleem is: in plaats van de frequentie te vermelden als 60i, zeggen ze 30Hz (want 60i is tenslotte in feite 30 hele beelden per seconde).
Ik denk van niet. 60Hz behoord tot de niet ondersteunde refreshrates. Het beeld is ook erg onrustig, wat vooral te zien is bij letters, en ook bij gestreepte oppervlaktes. Het ziet erg echt uit als 30Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:32:
[...]

Mja, dan zal ik wel wat missen, of is er niet meer te zien als wat veranderende kleurtjes daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een 32PFL9632 in huis gehaald. Perfecte TV !! 1 aspect wat ik nog niet eerder heb teruggezien in het forum: de synchronised audio output. LCD TV's met dergelijke beeldbewerkingstruc als perfect pixel enzo, hebben allemaal een korte vertraging tussen de ingang van het videosignaal het werkelijke tonen op het beeld. Dat zorgt ervoor dat als je het geluid van bijv. een dvd direct naar je receiver stuurt, je een lip-sync probleem krijgt. Dwz je hoort het geluid eerder (0,5s ofzo) dan je het beeld ziet. Ook heb je dan je geluid van de receiver wat eerder dan het geluid van de tv zelf, wat een echo oplevert, tenzij je het geluid van de tv uitzet natuurlijk. Al met al vervelend dus. Maar deze tv heeft een digitale in en uitgang, waarbij de uitgang gesynct is met het beeld op het scherm. Als je die dan aansluit op je receiver heb je alles mooi gesynchroniseerd, en weg probleem. Veel concurrente hebben dat volgens mij niet. Wat ik niet weet of bij andere tv's de vertraging ook veel minder is dan bij deze, maar dat is nu dus mooi ogelost. In ieder geval redelijk mooi, want nog beter zou zijn als hij dan ook meerdere dig. geluidsingangen zou hebben, want nu he ik het alleen maar goed voor 1 AV bron, en ik heb er meerder (CE + DVD).
Weet iemand hier nog iets meer van. Of die vertraging bij andere tv's ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die meer over de nieuwe topmodel willen weten heb ik de volgende link gevonden. Ik weet niet of deze al eerder is voorbijgekomen, maar we zien wel.

http://www.trustedreviews...s-1080p-Ambilight-HDTV/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
Ja dat was al gepost, maar beter 2 keer als geen keer :) .

@Dolle Driekus
Dat had het vorige model geloof ik ook al. Inderdaad een mooie functie. Ik zal het vollopig niet gebruiken, maar mss in de toekomst.

Er is ook al vaker gevraagd of je de tv speakers als center kan gebruiken, maar ik heb het antwoord nooit gelezen. Weet jij dat?

Vanmorgen nog even de winkel gebeld. Volgende week verwachten ze hem binnen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:13:
Voor mensen die meer over de nieuwe topmodel willen weten heb ik de volgende link gevonden. Ik weet niet of deze al eerder is voorbijgekomen, maar we zien wel.

http://www.trustedreviews...s-1080p-Ambilight-HDTV/p1
Ja was al bekend maar toch bedankt.
De onderste foto hebben ze via mij gekregen.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:39:
[...]

Ja was al bekend maar toch bedankt.
De onderste foto hebben ze via mij gekregen.
:*)
Trouwens op de tweede foto zie ik duidelijk licht uit de lijst komen of wordt ik nou gek?
Dit omdat in eerdere post verteld werd dat er echt geen licht uitkwam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:32:
[...]
UltraSub schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:38:
[...]

Mja, dan zal ik wel wat missen, of is er niet meer te zien als wat veranderende kleurtjes daar?
Als je wat langer kijkt komen er wat plaatjes langs die er op lijken dat het daar wel over gaat.

Dit lijkt me een TV:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/seductionbylight/1.jpg

En dit een afstandbediening:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/seductionbylight/2.jpg

Deze twee kan ik niets van maken:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/seductionbylight/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/seductionbylight/4.jpg

Dit telt iig af naar 30 aug 14:00:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/seductionbylight/5.jpg

Kuch... Nadat ik dit had uitgezocht ging ik nog maar ff in de source kijken... Staat er dit:
Next generation Ambilight LCD family product by Philips, get seduced by the light.
Deze keywords staan er ook nog in:
ambilight, aurea, philips television, 42pfl9900, consumer electronics, consumer products, hd lcd, philips lcd, 1080p, 42 lcd, hdmi, usb tv, 42 plasma tv
Lijkt me duidelijk dus... :) Misschien bij de volgende viral marketing website eerst maar es de source bekijken of ze het toevallig zo makkelijk weg geven... :P 7(8)7

Edit: Kwam bij nog wat verder op inet zoeken naar de Aurea deze nog tegen:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/seductionbylight/6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Joop op 26-07-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Joop
Thnx, ik had die site ff bekeken, en vervolgens maar weer wat anders gaan doen, dacht dat het een drukke lange intro was :)

Maar nee zeg, toch geen lijst waar licht uit komt??
Ik wil smalle lijstjes! Kan Philips niet gewoon foto's plaatsen van wat er over een maand komt, ipv zo'n samenzweerderige site? :( Dan weet ik tenminste of ik moet wachten op die nieuwe 47, of dat dat een teleurstelling gaat zijn, als het design wijzigt naar dat wat hier boven staat...

[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 26-07-2007 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:13:
Heb net een 32PFL9632 in huis gehaald. Perfecte TV !! 1 aspect wat ik nog niet eerder heb teruggezien in het forum: de synchronised audio output. LCD TV's met dergelijke beeldbewerkingstruc als perfect pixel enzo, hebben allemaal een korte vertraging tussen de ingang van het videosignaal het werkelijke tonen op het beeld. Dat zorgt ervoor dat als je het geluid van bijv. een dvd direct naar je receiver stuurt, je een lip-sync probleem krijgt. Dwz je hoort het geluid eerder (0,5s ofzo) dan je het beeld ziet. Ook heb je dan je geluid van de receiver wat eerder dan het geluid van de tv zelf, wat een echo oplevert, tenzij je het geluid van de tv uitzet natuurlijk. Al met al vervelend dus. Maar deze tv heeft een digitale in en uitgang, waarbij de uitgang gesynct is met het beeld op het scherm. Als je die dan aansluit op je receiver heb je alles mooi gesynchroniseerd, en weg probleem. Veel concurrente hebben dat volgens mij niet. Wat ik niet weet of bij andere tv's de vertraging ook veel minder is dan bij deze, maar dat is nu dus mooi ogelost. In ieder geval redelijk mooi, want nog beter zou zijn als hij dan ook meerdere dig. geluidsingangen zou hebben, want nu he ik het alleen maar goed voor 1 AV bron, en ik heb er meerder (CE + DVD).
Weet iemand hier nog iets meer van. Of die vertraging bij andere tv's ook zo is?
My-life schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:53:

@Dolle Driekus
Dat had het vorige model geloof ik ook al. Inderdaad een mooie functie. Ik zal het vollopig niet gebruiken, maar mss in de toekomst.

Er is ook al vaker gevraagd of je de tv speakers als center kan gebruiken, maar ik heb het antwoord nooit gelezen. Weet jij dat?

Vanmorgen nog even de winkel gebeld. Volgende week verwachten ze hem binnen :9 .
De tv als center speaker gebruiken:
Als je geen tijdsvertraging zou hebben zou dit in principe wel gaan. Je sluit dan het signaal van de center speaker (van je dvd of je pre-out van je receiver) aan op je tv ipv de gewone fronts. De rest via de rest van je surround set, en klaar. Maar..... nu we te maken hebben met de delay waar ik het eerder over had, wordt het lastig. Als je bovenstaande dan gewoon doet, krijg je een delay tussen je center geluid en de rest, en dat lijkt me niet om aan te horen. Gebruik maken van de gesynchroniseerde dig in en out van de tv gaat ook niet, want dan zou de tv daar zelf het centergeluid uit moeten plukken. Zou overigens een leuke feature zijn, maar dat kan hij nu niet.

Hiernaast moet je eigenlijk altijd soortgelijke luidspreker voor alle onderdelen van je surround gebruiken, ivm de klantkleur e.d., maar dat is een ander verhaal.

Weet iemand hoe het zit met de tijdsvertraging bij andere merken? Is Philips hier gewoon een uitzondering in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint erop te lijken dat meer mensen de 32PFL9632D binnen krijgen.
Dus, kom maar op met je ramp verhalen, ik wil die TV ook, maar waarom moet
ik hem NIET kopen ;)

Verder ben ik erg benieuwt naar ervaringen met de 32PFL9632D en UPC Digital en met de Wii....
Andere reviews zijn ook welkom, nog weinig gevonden op het internet. Heb er wat gevonden op kieskeurig.

Daar las ik ook het volgende:
"Heb als laatste nog een opmerking , mijn tv zou vandaag gewisseld worden vanwege het piepen , nu belde de winkel op dat het een week later word omdat er een ge-update model zou komen vanwege het piepen . (een paar dagen in bezit)"
Is daar iets van bekend ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:08:
ik hem NIET kopen ;)

Verder ben ik erg benieuwd naar ervaringen met de 32PFL9632D en UPC Digital en met de Wii....
Andere reviews zijn ook welkom, nog weinig gevonden op het internet. Heb er wat gevonden op kieskeurig.

"Heb als laatste nog een opmerking , mijn tv zou vandaag gewisseld worden vanwege het piepen , nu belde de winkel op dat het een week later word omdat er een ge-update model zou komen vanwege het piepen . (een paar dagen in bezit)"
Ik zou niet weten waarom je 'm niet moet kopen, ik kijk al ruim 3 weken met enorm veel plezier (wel via TV Home overigens) :). Vandaag ontvang ik m'n Pioneer DVD-recorder incl. HDMI-kabel ... ben benieuwd naar het resultaat :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:08:
ik hem NIET kopen ;)

Verder ben ik erg benieuwt naar ervaringen met de 32PFL9632D en UPC Digital en met de Wii....

Inderdaad: mijn tv piept ook. Bovendien is 1 van de hdmi aansluitingen niet helemaal lekker, maakt slecht contact. Dus hij moet terug, ofschoon ik me afvraag of die piep niet gewoon een eigenschap is van dit model......
Reden om deze niet te kopen. Tja, misschien omdat je de Sony 32D3000 mooier/beter vindt? Ik heb zelf lang zitten twijfelen tussen beide, en het ambilight gebeuren heeft me toch doen beslissen. Jammer dat deze philips geen PaP heeft (zoals de Sony). Ik ben er trouwens nog steeds niet helemaal uit. Ik zit nog binnen mijn 1e week, dus kan hem nog steeds retourneren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we de specs van de Philips 42pfl9900 gezien hebben vroeg ik me af of het, het wachten waard is. Zijn er op dit moment TV's die beter specs hebben dan deze Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:41:
Nu we de specs van de Philips 42pfl9900 gezien hebben vroeg ik me af of het, het wachten waard is. Zijn er op dit moment TV's die beter specs hebben dan deze Philips?
Volgens mij niet echt voor lcd.

De Aurea heeft ambilight en unieke gekleurde lijst. Super design. 3ms.(hebben er maar weinig) De meesten lcd tv's hebben 8ms en sommigen 5 ms.
100/120 hz en 1080p. Ik denk dan ook dat het echt een van de topschermen is qua beeld. Tenzij je voor plasma gaat. Dan raad ik de Panasonic 42py700 aan. Een vriend van mij heeft die tv en je weet niet wat je ziet. Zo scherp, ongelofelijk. Ik hoop dan ook over een paar maanden beide toestellen te kunnen vergelijken bij de Mediamarkt. Dit omdat ze in Zoetermeer alle tv's'op hd tv aan hebben en voorzien van HDMI kabels.
:o :o :o :o :o :o :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ik ben ook eens bij de MediaMarkt aan het kijken geweest. 2 Philips modellen stonden naast elkaar:

42PFL7662D/12 1920x1080
42PFL5322 1366x768

Volgens mij wat oudere modellen ofzo, maar daar gaat het nu niet om. Feit was dat ik eigenlijk geen verschil in kwaliteit zag. Na navraag bleek dat het signaal (DiscoveryHD) 720P was. Wel lastig dus, want op die manier kun je dus niet het verschil in kwaliteit zien.

Ik heb overigens eens naar het verschil tussen plasma en lcd staan kijken. Ik vond de resultaten erg wisselend. Volgens mij kan een goed ingestelde lcd ongeveer hetzelfde contrast/kleurechtheid bereiken als een normale plasma. Ik vond plasma er in elk geval niet heel erg bovenuit steken. (Maar ik heb niet echt bepaald een getraind oog)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Zoals eerder in dit topic vernoemd zijn er adviesprijzen gevonden op een buitenlandse site:
Goochelaar schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:30:

32PFL9632D / Prijs : 1500 € / Heden
37PFL9632D / Prijs : 2000 € / Juli
42PFL9632D / Prijs : 2500 € / Juli
47PFL9632D / Prijs : 3000 € / Augustus
37PFL9732D / Prijs : 2300 € / Augustus
42PFL9732D / Prijs : 2800 € / Augustus
47PFL9732D / Prijs : 3500 € / Augustus
Het lijkt er inderdaad op dat deze niet voor NL gaan gelden. Op de site van correct staat bijvoorbeeld de 37PFL9732D voor €2499,- Dus lijkt erop dat dat de (voorlopige) adviesprijs is.

http://www1.correct.com/a...b49cfc1b58539030734e8d05b

In dat geval gaat de 42" wel helemaal een prijzige bedoeling worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Goochelaar schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:11:
Zoals eerder in dit topic vernoemd zijn er adviesprijzen gevonden op een buitenlandse site:

[...]

Het lijkt er inderdaad op dat deze niet voor NL gaan gelden. Op de site van correct staat bijvoorbeeld de 37PFL9732D voor €2499,- Dus lijkt erop dat dat de (voorlopige) adviesprijs is.

http://www1.correct.com/a...b49cfc1b58539030734e8d05b

In dat geval gaat de 42" wel helemaal een prijzige bedoeling worden.
De adviesprijs voor de 32PFL9632D is 1699,- Euro en dat kost hij dus ook bij de grote winkels. Via Internet is hij voor ruim onder de 1500 Euro al wel te krijgen. Het lijken me dus inderdaad niet de adviesprijzen voor Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 27-07-2007 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Trebbors

Failure is no option!

Gisteren bij de Mediamarkt geweest in Duitsland, voor 1300 te koop.
Zowiezo al 100 euro goedkoper dan de philipswinkel. Philipswinkel is weer goedkoper dan meeste andere winkels met de nieuwe LCD's maar dan moet je wel een pas hebben van een (ex)medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepigno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 17:18
Mijn 32pfl9632 is vanmorgen binnen gekomen. Helaas geen tijd gehad om een grondige test te doen aangezien er ook nog gewerkt moet worden ;). LCD is aangesloten en de standaard setup gedraaid. Op dit moment heb ik nog alleen een analoog signaal, de UPC digital box is inmiddels besteld.

Korte eerste ervaring.
  1. De LCD staat geweldig in de kamer. alsof het zo had moeten zijn :).
  2. Ambilight niet goed kunnen testen te licht in de kamer. We hebben ook de Living Color lamp in de kamer staan en deze produceerd het zelfde soort LED licht.. Wordt wat vanavond :D.
  3. Analoog signaal vind ik nog niet geweldig, het is ook de bedoeling dat we digitaal gaan kijken. Of dit te wijten is aan een instelling weet ik niet. Tijdens de setup van de lcd kwamen er wat foto's en filmpjes voorbij die echt SUPER, SUPER scherp waren, echt geweldig zagen die eruit. Dit waren natuurlijk digitale HD foto's en filmpjes.
  4. Geluid is OK, maar ook hier nog eigenlijk niets gedaan qua instellingen.
  5. Daarnaast heb ik nog mijn XBOX 360 staan waar ik zeer benieuwd naar ben. (Forza 2, PES 6 en Fight Night 3).
Eigenlijk nog niet veel info :p, zal komend weekend een wat grondigere review posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb afgelopen week de kabel naar de meterkast en de wandcontactdoos bij de TV vervangen door Hirschmann-spul (kabels tussen wandcontactdoos en TV waren al van Hirschmann) en dat resulteerde in een enorme verbetering van het analoge beeld :) (32PFL9632). Digitaal geniet nog steeds wel m'n voorkeur overigens.

Inmiddels ook m'n Pioneer HDD/DVD-recorder helemaal aangesloten. Ik had er even niet bij stil gestaan dat via HDMI alle 4:3 beelden worden uitgerekt over het hele beeld òf met zwarte balken links en rechts worden weergegeven. Hij kan het dus verticaal buiten het beeld oprekken zoals dat bij alle andere zenders en analoge aansluitingen wel kan. Ik heb dus voor het "gewone" 4:3-spul ook maar een scartkabel aangesloten. Bij breedbeeld geniet HDMI uiteraard voorkeur :). Schitterend apparaat trouwens :) (Pioneer DVR550H-S).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 27-07-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roymar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 17:07
Voor een review van de 32PFL9632 in het duits, zie hier

Gr.Roymar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand de 37PFL7562? Deze wordt me momenteel aangeraden door een winkel, maar ik vind er zo weinig over... Ik vind dat er in het algemeen maar weinig over de 37" modellen gepraat wordt!
  • Is dit een oud of nieuw model?
  • Wat zijn de ervaringen hiermee?
  • Zijn er betere alternatieven? (prijs/kwaliteit)
Ik heb wel de specificaties teruggevonden op de Philips site en wat ik spijtig vind is dat het toestel blijkbaar geen echte PiP ondersteund. En ook dat het geen Clear LCD heeft.

Ik vind het gamma van Philips persoonlijk vrij moeilijk te doorgronden, ik vind dus niet meteen een model waarvan ik zeg: die wordt het! Misschien hebben jullie wel een idee?
Bij Sony had ik sneller een voorkeur voor de D3000-reeks (32" of 40" is dan de keuze die ik nog moet maken), vooral omdat ik het belangrijk vind dat bewegende beelden er toch strak uitzien!

Alle advies & info is welkom.

Ter info:
We zitten op zo'n 3,5m van onze tv.
De tv wordt in principe aan een muurbeugel opgehangen, maar niet evenwijdig met de muur... dus vraag ik me af of Ambilight dan veel zin heeft.
Belangrijk om weten is dat we momenteel nog SD kijken, dus is het belangrijk dat dit er toch niet slecht uitziet. In de toekomst zie ik dit natuurlijk wel veranderen...
Verder heb ik nu een PS2 en kijken we wel geregeld dvd. Bedoeling is dat er dit jaar nog een PS3 komt en dat we dus eerder blue-ray gaan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv piepte, omgewisseld en de nieuwe piept ook.
Ik heb die nieuwe nu alweer een weekje in mn bezit, maar denk dat ik zelf ff contact met Philips opneem nu om te vragen of dit hoort (zou wel heel erg zijn voor een tv van 1700e) of dat ik gewoon heel erg pech heb dat ik 2x een kapotte tv heb gekregen ;)

Wat ook erg vervelend is is dat als ik iets op mn HDMI poorten aansluit er bij de poort gewoon "Geen" staat, als ik die dan vervolgens selecteer dan krijg ik wel gewoon het Ps3 signaal, beetje vaag.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:27:
Mijn tv piepte, omgewisseld en de nieuwe piept ook.
Ik heb die nieuwe nu alweer een weekje in mn bezit, maar denk dat ik zelf ff contact met Philips opneem nu om te vragen of dit hoort (zou wel heel erg zijn voor een tv van 1700e) of dat ik gewoon heel erg pech heb dat ik 2x een kapotte tv heb gekregen ;)

Wat ook erg vervelend is is dat als ik iets op mn HDMI poorten aansluit er bij de poort gewoon "Geen" staat, als ik die dan vervolgens selecteer dan krijg ik wel gewoon het Ps3 signaal, beetje vaag.
Je moet zelf in het menu aangeven wat je hebt aangesloten op de poort. Bij Installatie --> Aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepigno
Nou ik heb het hele weekend kunnen genieten van de 32pfl9632. Wat een geweldige LCD is dit zeg. In eerste instantie was ik een beetje kritisch over het analoge signaal (over 2 weken pas digitaal beschikbaar). Maar nu ik er een weekendje overheen heb laten gaan neem ik die opmerking terug. Er zit overigens wel verschil in zender kwaliteit. Als ik bijvoorbeeld de RTL zenders vergelijk met SBS6 dan zit daar een wezenlijk verschil in. SBS6 is minder mooi dan RTL4, ik krijg veel meer ruis op SBS en het is niet zo scherp als RTL. Dit kan ik goed zien aan de ondertiteling bij films bijvoorbeeld. RTL is hierin haarscherp, sbs6 niet. Wel vreemd.

Na wat gepuzzel met de beeldinstellingen ben ik nu zeer tevreden over de kleuren, de helderheid en de contrasten. Het beeld is mooi warm en vol van kleur. Rood is echt rood en zwart is echt pikzwart.

Ambilight is super. Wij hebben een Living Colors lampje thuis staan, deze in combinatie met het Ambilight licht geeft een geweldige sfeer in de woonkamer. Kan eigenlijk niet meer zonder, uiteraard het Ambilight een keer uitgezet maar heb dan meteen het gevoel dat er iets ontbreekt. Een absoluut pluspunt.

Het geluid van de TV is OK maar niet geweldig. Had dit eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht. Is volgens mij ook wel logisch, er is veel minder ruimte in de LCD om een beetje fatsoenlijke boxen in te bouwen. Dit in vergelijking tot mijn oude JVC Breedbeeld tv. Maar we hebben uiteraard een Home Cinema setje die het geluid kan compenseren mits deze werkt :(. Dit setje was ter reperatie naar Philips gegaan heb hem zaterdag op kunnen halen bij de MM. Heb hem vervolgens aangesloten op de LCD via een digitaal Coax kabel. Het was geweldig hoe het nu klonk maar op het moment dat ik een DVD in de speler deed crashte mijn setje weer :(…. Goed weer terug ter reparatie…

Tot dusverre alleen nog maar kunnen genieten van het analoge tv signaal maar het mooiste moet nog komen….. De XBOX 360… Wat een verschil met mijn oude breedbeeld!!!! Niet normaal hoe mooi scherp deze beelden zijn.. In één woord geweldig. 360 aangesloten en Forza 2 aangezet.. Ik wist niet wat ik zag. Ieder detail is zichtbaar, het gras in de berm, het asfalt, de auto details, de lucht, het publiek! Echt fantastisch. En dan te bedenken dat ik de xbox nog op 480P had staan! Ik zet de console op 1080i en m’n kaak valt nog verder open (die licht nu dus op de grond :D)! En dan in combinatie met Ambilight een geweldige speel ervaring..

En dan nog het laatste puntje, het piepen van de tv. Ik moet bekennen dat ik dit ook hoor als ik hem in de stand-by stand zet of de tv uitzet via de schakelaar aan de rechterkant. MAAR gek genoeg hoor ik hem niet altijd. Ik kan er niet mijn vinger op leggen wanneer wel en wanneer niet. Het lijkt wel of de tv nog onder spanning staat ondanks dat ik hem via de TV schakelaar uit heb gezet. Maar de ene keer hoor ik hem wel en dan weer niet. Een oplossing is een stekkerblok met een schakelaar erop. Als ik deze uitzet hoor ik ook de piep niet meer (als ik hem hoorde tenminste).

Ik ben razend benieuwd naar digitale tv van UPC. Ik verwacht dat ik wederom van mijn stoel zal vallen bij het kijken van Digi tv op deze lcd. Deze TV is in ieder geval nu al zijn bijna 1400 euries waard gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik hoor die piep ook wel maar het stoort me eerlijkgezegd helemaal niet. Ik hoor 'm alleen als het doodstil is in de kamer en met m'n neus bovenop de TV sta. Als dat niet zo is dan hoor ik eigenlijk alleen het geluid van de koelkast in de keuken die die piep met gemak overstemt. Bij "normaal" geluid overdag in de woonkamer hoor ik 'm helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepigno
Wouter! schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:46:
Ik hoor die piep ook wel maar het stoort me eerlijkgezegd helemaal niet. Ik hoor 'm alleen als het doodstil is in de kamer en met m'n neus bovenop de TV sta. Als dat niet zo is dan hoor ik eigenlijk alleen het geluid van de koelkast in de keuken die die piep met gemak overstemt. Bij "normaal" geluid overdag in de woonkamer hoor ik 'm helemaal niet.
Als ik de piep hoor dan merk ik dat meteen aan de kat. Die reageert erop doordat hij zijn oren spitst en continu beweegt :). Daarom maar een stekkerblok met schakelaar er tussen gezet om hem te kunnen ontlasten.. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Piepen al die modellen van Philips nou? Of zijn het er maar een paar...
Want niks irritanters als zo'n piep. Ik zou er iig gek van worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoorde net van iemand bij Philips dat de Aurea zeker komt, en dat er inderdaad leds in de omlijsting aan de voorzijde komen. Het schijnt een hele nieuwe lijn te gaan worden in de toekomst.

Nu is het wel vreemd dat een andere Philipsmedewerker tegen een forumlid vertelde dat er geen leds in de omlijsting zou zitten.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Omg nee toch??
Lijkt me dat dat een verschrikkelijke kerstboom gaat worden. Ben zeeeer benieuwd. Zijn er al ergens meer foto's te zien van de Aurea lijn, anders als die wat al circuleert hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik kan me eerlijkgezegd niet voorstellen dat ze LED's aan de voorzijde maken want die zorgen in zo'n krappe behuizing voor allemaal punt-lichtstraaltjes (of hoe je 't ook moet noemen). Dan zou je allemaal lichtpuntjes aan de voorkant zien. Kijk maar aan de achterkant van de LED-ambilights, je ziet die egale lichtvlek aan de achterkant alleen omdat de LED's zo'n 10 tot 20 cm ver schijnen en op een bepaalde afstand tot mekaar zitten. Bovendien zijn LED's niet heel fantastisch dimbaar, dan zouden ze allemaal verschillende LED's met verschillende lichtintensiteiten moeten toepassen. Ook is het aan de voorkant denk ik alleen mooi als het dan ook in de hoogte en breedte verschillende kleuren kan weergeven omdat de rand veel te dicht op het zichtbare beeld zit, nu is het altijd één kleur langs één van de zijkanten aan de achterkant maar dat is wel mooi omdat er een rand omheen zit en het licht achter de TV schijnt.

Misschien doen ze wel iets met licht aan de voorzijde, maar dat moeten ze echt niet gaan overdrijven want dan wordt 't echt lelijk volgens mij en ook echt niet prettiger om naar te kijken. Zoals ik hierboven al zeg betwijfel ik wel of ze daar LED's voor zouden gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 30-07-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
UltraSub schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:04:
Piepen al die modellen van Philips nou? Of zijn het er maar een paar...
Want niks irritanters als zo'n piep. Ik zou er iig gek van worden!
Heb je 'm al gehoord? Want zo goed hoor je 'm echt niet niet hoor ... ik bedoel, 't stoort mij niet en ik ben al behoorlijk kritisch ;).

Sorry voor het niet gebruiken van de edit-knop :S

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 30-07-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Volgens een vriend van mij hangt er reeds een 47" model van de nieuwe reeks in de Media Markt te Rotterdam (gisteren gezien). Hij wist zeker (al zegt dat niets) dat het een model was met LED ambilight. Ik dacht dat deze nog niet officieel uit waren. Hij had verder ook geen typenummer opgeschreven. Iemand toevallig meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goochelaar schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:06:
Volgens een vriend van mij hangt er reeds een 47" model van de nieuwe reeks in de Media Markt te Rotterdam (gisteren gezien). Hij wist zeker (al zegt dat niets) dat het een model was met LED ambilight. Ik dacht dat deze nog niet officieel uit waren. Hij had verder ook geen typenummer opgeschreven. Iemand toevallig meer info?
Dat zal de 47PFL9532D/10 zijn. Is al ongeveer 2 maanden te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:01:
[...]

[...]

[...]

Als je wat langer kijkt komen er wat plaatjes langs die er op lijken dat het daar wel over gaat.

Dit lijkt me een TV:

[afbeelding]

En dit een afstandbediening:

[afbeelding]

Deze twee kan ik niets van maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit telt iig af naar 30 aug 14:00:

[afbeelding]

Kuch... Nadat ik dit had uitgezocht ging ik nog maar ff in de source kijken... Staat er dit:

[...]

Deze keywords staan er ook nog in:

[...]

Lijkt me duidelijk dus... :) Misschien bij de volgende viral marketing website eerst maar es de source bekijken of ze het toevallig zo makkelijk weg geven... :P 7(8)7

Edit: Kwam bij nog wat verder op inet zoeken naar de Aurea deze nog tegen:

[afbeelding]
Op de foto's met name gemaakt op de site seduction.... zie je vage rondingen qua kleur dus wellicht een gewone lampen of reflectie systeem..?? Het is mogelijk met reflectoren de leds aan de achterzijde deel te laten weerkaatsen in de frontlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:16:
[...]

Dat zal de 47PFL9532D/10 zijn. Is al ongeveer 2 maanden te koop.
Dat zou kunnen. Ik zat te denken aan de 100Hz reeks met Pixel Perfect. Als ik het goed heb heeft bovenstaand model eigenlijk in vergelijking met de modellen van 2006 alleen 1080P en LED ambilight, maar toch geen wezenlijke verdere verbeteringen?

Daarvoor moet je dan toch eerder bij de 9632 zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Goochelaar op 31-07-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de 7602 (wit design) technisch gelijk is aan de 7332?

Dan kan ik me voor reviews op de 7332 baseren als dat zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk staan de specificaties en de manual van de 37PFL9632 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er buiten de ambilight surround ( drie kanten) verder nog verschil tussenen deze 37PFL9632
en 37PFL9732 die in augustus zou moeten komen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:20:
Zit er buiten de ambilight surround ( drie kanten) verder nog verschil tussenen deze 37PFL9632
ja, toch best wat meer extras op de 9732. cardreader en hij leest volgensmij media van een harddisk enzo. Ik kan zo niet vinden waar ik dat gelezen heb maar HIER zijn de specs van de 9732 in het frans.
Maar het beeld is volgensmij hetzelfde. ik wacht denk ik op de 42" 9632.

nederlandse handleiding van de 37pfl9632

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk komt ie er helemaal niet; wel de 42PFL9732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in nederland niet? :| in frankrijk,engeland enzo is ie er al. Dat zou wel zwaar klote zijn. Daar zit ik al 16 jaar op te wachten onderhand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:57:
[...]

Dat zou jammer zijn. Ik ga waarschijnlijk voor een 42" variant, maar mocht de 9732 te duur worden vond ik de 9632 een mooi alternatief. Dan wordt het dus kiezen tussen de 37PFL9732 of de 42PFL9632 in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

heyhey, ik ben net terug van een dikke 3 weken vakantie, en ik vroeg me af of er al wat meer bekend is geworden over de prijs+releasedate van de Philips Aurea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goochelaar schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

Dat zou jammer zijn. Ik ga waarschijnlijk voor een 42" variant, maar mocht de 9732 te duur worden vond ik de 9632 een mooi alternatief. Dan wordt het dus kiezen tussen de 37PFL9732 of de 42PFL9632 in dat geval.
Ja, voor mij hetzelfde. Maar ik denk dat de 9732 tegen de 3000 euries zit.

Is het eigenlijk mogelijk bij de 9632 of de 9732
om een externe hardeschijf aan de tv te hangen via usb en
dan daarvan af media te lezen?
Zou je dan ook VOB bestanden (dvd) of een HD film
vanaf de externe HD kunnen draaien op de tv ...of ga ik nou te ver? :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit lijstje komen noch de 42pfl9632 noch de 47pfl9632 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Nou..., het is augustus, dus laat maar komen de 37PFL9732. Dit zal hem voor mij gaan worden. De 42PFL9900 / Aurea zal te groot zijn voor mijn kamer en waarschijnlijk betalen wij daar hier in NL de echte hoofdprijs voor. Maar ik wil hem graag in het echt zien of het de moeite is om voor te verhuizen :9 Ik ben alleen bang dat als ik de 37PFL9732 heb er nieuws komt over de 37PFL9900. Volgens mij zou dat een verkooptopper zijn.

Eind augustus ben ik terug van vakantie, dan moet ie er zijn _/-\o_

(Maar wel zonder piepen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:29:
In dit lijstje komen noch de 42pfl9632 noch de 47pfl9632 voor.
hmm, inderdaad. Ik meen toch dat ik em ergens zag staan op een duitse site.
in engeland en frankrijk is ie er in ieder geval wel al.
Slaat echt nergens op vind ik. Nederlands merk en wij zouden hem onderhand in
frankrijk moeten bestellen om dat ie in nederland zelf niet aan te komen is. }:O

@brando: volgend jaar 3d lcd zie: hier en hier

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
@brando: volgend jaar 3d lcd zie: hier en hier
Bedankt voor de info...
Dan moet het maar de 37PFL9732 worden, die is eerder afgeschreven ;)
Eerst moeten de bugs uit de 3D tv, veel te gevaarlijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

€15K en dan moet je zelf de media nog gaan renderen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:57:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:11:
in nederland niet? :| in frankrijk,engeland enzo is ie er al. Dat zou wel zwaar klote zijn. Daar zit ik al 16 jaar op te wachten onderhand :)
Waar staat dat de 42" 9632D niet op de markt komt? Vooralsnog gewoon gepland voor heel Europa.
Beide zijn overigens nog nauwelijks geproduceerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 16:23 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu lees ik weer iets over lcd tv's met 2d en 3d beeld. Moet dan weer wachten totdat de 3d's er zijn want dat lijkt mij wel supergaaf die diepte. Ik las in eerdergenoemd stuk dat de 3d's er aan komen echter het stuk is van 2006??

Weet iemand hier wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:20:
Beste allemaal,

Eindelijk zijn alle specs en afbeeldingen van de 37pfl9732 beschikbaar:

http://presse.philips.de/...09B064DB1C125731D00476D80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Goed gevonden! Heb de specs (42PFL9732D pdf) eens zitten vergelijken met de AUREA (42PFL9900D). Is voor 95% hetzelfde.

De belangrijkste verschillen die ik heb gezien:

- De Aurea heeft Ambilight Full Surround, de 9732 heeft Ambilight Surround .
- De 9732 heeft bij de Picture enhancement sectie "Double Frame Rate" er bij staan.
- Aurea heeft 2x12w speakers, 9732 heeft 2x8w.
- Bij de 9732 wordt bij de screen modes "1080P dot by dot" genoemd. (Ik neem aan overscan uit.)
- De 9732 heeft een Memory Card Reader.
- De Aurea is 16 kg zwaarder. (!)
- De Aurea heeft een universele Remote. De 9732 niet. (Alleen TV.)

Dit is dus vergeleken met de uitgelekte specsheet van TrustedReviews. Wat je iig in gedachten kan houden is dat die nog niet definitief is waarschijnlijk. Ik ga er dus van uit dat dingen als "Double Frame Rate" en "1080P dot by dot" ook gewoon op de Aurea zullen zitten. Memory Card durf ik niet te zeggen.

Als dat klopt is de Aurea dus hetzelfde als de 9732, maar dan met Ambilight Full Surround (dus ook onderkant), een universele remote, iets betere speakers en de "speciale voorkant" waarvan de details nog niet bekend zijn.

Het uiterlijk is uiteraard ook anders:

42PFL9900D (Aurea):

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/philips/42pfl9900d.jpg

42PFL9732D:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/philips/42pfl9732d.jpg

Vind ze allebei erg stijlvol. Welke is mooier? Hangt imo af van hoe die Aurea voorkant zich in het echt gedraagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik vind de 9732 wat strakker en een dunne rand hebben. Maar de 9900 is weer wat orgineler en heeft een trendy design en heeft ook een hoge WAF (Woman Atraction Factor) ;) Mij zou het niet uitmaken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Otto kan je de 37pfl9632 al bestellen voor 1999 euro, leverbaar vanaf half augustus.
Ook de 37pfl9732 staat op die site voor 2499 euro. Wel een erg groot prijsverschil. Uiteindelijk beperken de verschillen zich tot
1. ambilight surround - ambilight 2-channel
2. kaartlezer - géén kaartlezer
3 ander type RC (heeft te maken met ambilight)
4 iets ander uiterlijk (heeft te maken met ambilight)

Kan iemand mij zeggen waarom ik toch voor de 9732 zou moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Die 37pfl9732 lijkt mij een goede opvolger van de 37pf9731, maar het lijkt erop dat het nieuwe model geen netwerkaansluiting heeft.

Zijn er nog meer verschillen met het vorige model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Behoorlijk prijsverschil, Ik ben benieuwd hoe duur de 42 inch versie van de 9732 en de 47 inch van 9632.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:16:
Behoorlijk prijsverschil, Ik ben benieuwd hoe duur de 42 inch versie van de 9732 en de 47 inch van 9632.
De 42" 9732 zal denk ik 2700 tot 3000 euro kosten, in duitsland en frankrijk kost ie dat tenminste.
Is mij te duur.
47" 9632 zie ik op een paar sites staan voor 2100 tot 2400. dat zou een mooi prijsje zijn. Ik
kan alleen geen 47" kwijt :(

Iemand checked voor mij vandaag effe wat de 37"9632 in de philipswinkel kost (als ie er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
47 Inch vind ik ook te groot. Mocht de 42PFL9632 tóch komen dan zal ik kiezen tussen de 42PFL9632 en de 37PFL9732, want de 42PFL9732 zal ik denk ik te duur vinden. Komt de de 42PFL9632 niet naar Nederland dan hoef ik dus niet te kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Joop schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:10:
Goed gevonden! Heb de specs (42PFL9732D pdf) eens zitten vergelijken met de AUREA (42PFL9900D). Is voor 95% hetzelfde.

- De 9732 heeft bij de Picture enhancement sectie "Double Frame Rate" er bij staan.
- Bij de 9732 wordt bij de screen modes "1080P dot by dot" genoemd. (Ik neem aan overscan uit.)

Dit is dus vergeleken met de uitgelekte specsheet van TrustedReviews. Wat je iig in gedachten kan houden is dat die nog niet definitief is waarschijnlijk. Ik ga er dus van uit dat dingen als "Double Frame Rate" en "1080P dot by dot" ook gewoon op de Aurea zullen zitten. Memory Card durf ik niet te zeggen.

Als dat klopt is de Aurea dus hetzelfde als de 9732, maar dan met Ambilight Full Surround (dus ook onderkant), een universele remote, iets betere speakers en de "speciale voorkant" waarvan de details nog niet bekend zijn.

42PFL9900D (Aurea):

[afbeelding]

42PFL9732D:

[afbeelding]

Vind ze allebei erg stijlvol. Welke is mooier? Hangt imo af van hoe die Aurea voorkant zich in het echt gedraagd. :)
Het lijkt mij, dat als de Aurea het paradepaartje van Philips moet worden, er wel meer veranderingen zullen zijn. maar ik heb er verder geen verstand van, van al die technische blaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:24:
Klopt het dat de 7602 (wit design) technisch gelijk is aan de 7332?

Dan kan ik me voor reviews op de 7332 baseren als dat zo is :)
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Je deze tv's zijn technisch gezien gelijk. Muv de DVB-t tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:10:

42PFL9900D (Aurea):

[afbeelding]

42PFL9732D:

[afbeelding]

Ik kan niet wachten om de Aurea in het echt te zien.
Ik denk dat ik hem ga kopen. Echter zag ik wel bij de nieuwe 46 inch pfl ......met led ambilight bij de mediamarkt enorme bluringeffect. Niet te hopen dat de Aurea dat ook gaat vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Als de 47 inch 9632 goedkoper zal zijn als de 42 inch 9732, dan zal ik voor de 9632 gaan denk ik. Want er zit weinig verschil behalve fullsurround ambilight.

Ach ja straks krijgen we super fullsurround met ambi sattelieten en nog meer gebla. Het gaat uiteindelijk om het beeld zelf, wat ik veel belangrijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
:) bij otto: "levering voor eind augustus" :) Niet dat ik hem bij otto zou kopen, maar het lijkt er op dat ik bij terugkomst van mijn vakantie direct na de winkel kan / of het net op ;)

Ik ga voor de 37PFL9732. Eindelijk weet ik nu dan hoe deze er uitziet. Ik denk dat ik de witte rand iets mooier vind dat de zwarte van de 9632 :9 De Aurea vind ik zo van het plaatje nog mooier, maar 42" is gewoon te groot voor mij, dus of het financieel nu verantwoord is of niet, groter is in mijn geval niet beter en mooier.

Persoonlijk vind ik de ambilight wel heel belangrijk. Daarom ga ik ook voor de 9732 ipv de 9632, het licht naar boven, maakt het voor mij af. Of het prijsverschil van 500 euro voor extra ambilight aan de bovenkant gerechtvaardig is weet ik niet, maar ik ga het wel uitgeven. Mijn gevoel zegt dat ambilight aan de onderkant niet veel extra's brengt. Eerder lastig is omdat het misschien irriteert bij het lezen van de ondertiteling.

Ondanks dat op papier de nieuwe philips goede tv's zijn, zou ik niet weten of ik ook met een philips zou thuiskomen als ik geen ambilight zou willen :X Dit gebaseerd op het design, de beeldkwaliteit in de winkel en de reacties hier op het forum.

Ik volg het forum ook op vakantie via mij N95 dus laat het goede nieuws maar blijven komen :*)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Vanmiddag een telefoontje van www.plasmavisie.nl ontvangen.
Mijn 32PFL9632 is binnen :*) . Morgen even ophalen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, mediamarkt kan de 37pfl9632 ook al leveren. ( maar ik wil de 42" damn it :( )

philipswinkel gebeld, maar die zeggen "De pfl9632 ? , die is er nog helemaal niet. Even geduld tot september/oktober" :|

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09 13:47
My-life schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:36:
Vanmiddag een telefoontje van www.plasmavisie.nl ontvangen.
Mijn 32PFL9632 is binnen :*) . Morgen even ophalen dus!
Hoe lang heb je er op moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
kHeb hem 16 Juli besteld. Wist ook dat zij hem niet op voorraad hadden en het even zou duren.

Twee weken moeten wachten, maar zoals ze zeggen, het verlangen is minstens net zo leuk als het hebben :) .

Morgen uiteraard meer info hoop ik :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdf:

37pfl9632

37pfl9732

42pfl9732

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja ik heb hem :*) !

Helaas niet lang naar kunnen kijken/mee kunnen spelen, want ik zit nu weer op mijn werk.

Toen ik de tv opstarten gaf hij niet die 'first use wizard'. Is dat nog handmatig op te starten?

Heb wel automatisch zender zoeken gedaan. Duurde even, helemaal aan het eind vond die de zenders pas. Toen kwam er een teletekst achtig scherm van Casema waar ik mijn woonplaats kon kiezen (voor de zender indeling neem ik aan).
Even een beetje gezapt, gaat snel genoeg. Wel langzamer als mijn huidige kleurenkanon,maar misschien lijkt dat ook zo omdat het beeld eerst zwart word en daarna overschakelt.

Afstandsbediening vind ik ook mooi. Beetje afgekeken van B&O denk ik.

En het belangrijkste, het beeld is erg mooi. In de winkel (Mediamarkt) natuurlijk ook al gezien, maar dat is toch anders. Op een paar meter afstand is alles echt super scherp. Word wel even wennen denk ik. En dat met een anoloog signaal.

Verder niets geen functies ofzo geprobeert, maar dat komt vanavond goed ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Op de 9632 zit ook een common interface. Betekent dat je een common interface van bijvoorbeeld canal digital daar kan aansluiten? Link

Zou je dan geen extra tuner nodig hebben?

We zijn benieuwd naar je review My-Live ;)

[ Voor 8% gewijzigd door quicksilvernet op 04-08-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Past best in een 3 deurs:

Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/Pics/Temp/Tv%20in%20doos%20small.jpg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 07-09 12:02
Als ik kijk naar de specs van de 37pfl9732 waarom is dan het contrast nog zo laag? (1:8000) Als ik ga kijken naar de nieuwste Sony's/Samsung's die eraan komen die hebben een contrast van 10.000 t/m 15.000.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Omdat Sony en Samsung dynamisch contrast aangeven. Marketing truck dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
quicksilvernet schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:47:
Op de 9632 zit ook een common interface. Betekent dat je een common interface van bijvoorbeeld canal digital daar kan aansluiten? Link

Zou je dan geen extra tuner nodig hebben?

We zijn benieuwd naar je review My-Live ;)
Nee, dat kan niet. Er kan enkel een CAM (+ smartcard) in om gecodeerde DVB-T-kanalen te ontvangen (in Nederland Digitenne).
Philflow schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 23:03:
Omdat Sony en Samsung dynamisch contrast aangeven. Marketing truck dus.
Die 1:8000 van Philips is ook dynamisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 06-08-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Het Dynamisch contrast wordt bereikt door in donkere scenes automatisch de backlight te dimmen waardoor de zwarte stukken dus dieper zwart worden. Het verschil met het felste wit, als de backlight op max wordt gezet is dan dus groter. Het is echter iets wat je zeer moeilijk kan vergelijken puur op de getallen aangezien de TV moet bepalen wanneer de backlight met welk percentage aan moet staan. Enkele hele lichte stukken in een verdere heel donkere scene zou met een laag backlight nivo dus wat verpest worden.

Zie ook hier voor meer info: http://en.wikipedia.org/w...st#Dynamic_contrast_ratio

Het normale contrast ratio is beter om mee te vergelijken. Dat is dus het contract van het scherm zélf, zonder met de backlight te klooien. Maar ook daarbij is het het slechts één factor die van invloed is op het totaal beeld. De Sony D3000 serie heeft 1600:1, de Philips 9632 heeft 1200:1. Wel een verschil maar niet spectaculair en uiteindelijk niet doorslaggevend voor het eindresultaat. Als je op die manier twijfelt tussen twee modellen moet je ze in het echt gaan bekijken, en het niet van twee cijfertjes af laten hangen. :)

Je hebt nu ook TV's met LED backlight. Dan zijn er dus meerdere LED's die op verschillende gedeelten ven het beeld de achtergrond verlichting regelen. Als je die individueel aan stuurt kan een nog (veel) hoger dynamisch contrast worden bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Over het contrast nog het volgende, niet onbelangrijke detail:
Contrast is de verhouding tussen wit en zwart; tussen het felste licht en de donkerste waarde die je TV kan maken. Voor gangbare getallen van 500 cd/m2 (vol wit), en 0.5 cd/m2 "zwart" kom je uit op 1:1000.

Als je nu van die 0.5 cd/m2 in het zwart 0.25 kan maken, heb je al 1:2000 contrast te pakken. Let wel, door slechts 0.25 cd/m2 minder licht te hebben in het zwart!

Nu komt echter de hele grap. Naast het licht dat je TV maakt, heb je ook altijd iets van reflectie van licht uit je kamer; van de zon buiten, van de witte muur achter je, etc etc. Ook onder bijna bioscoop achtige omstandigheden in je woonkamer heb je zo een paar (~1 tot wel 5 cd/m2) te pakken. En wat is dan nog je contrast? Dit is het zogenaamde "Daglicht contrast"

Het sommetje voor geval 1 (1:1000) en 2 (1:2000), en een daglicht waarde van 2 cd/m2
1) wit = 500, zwart = (0.5 + 2) =2.5 cd/m2. Totaal contrast: 1:200
2) wit = 500, zwart = (0.25 + 2) = 2.25 cd/m2. Totaal contrast: 1:222

Kortom, heb je net veel uitgegeven voor een TV met een "dubbel zo goed contrast" - zie je onder gewone huiskamer omstandigheden nauwelijks enig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel foto's van de Aurea en andere info:

http://seductionbylight.smugmug.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een antwoord op de onderstaande vraag van Vleespet ??
Is het eigenlijk mogelijk bij de 9632 of de 9732
om een externe hardeschijf aan de tv te hangen via usb en
dan daarvan af media te lezen?
Zou je dan ook VOB bestanden (dvd) of een HD film
vanaf de externe HD kunnen draaien op de tv ...of ga ik nou te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:17:
[...]

Ik kan niet wachten om de Aurea in het echt te zien.
Ik denk dat ik hem ga kopen. Echter zag ik wel bij de nieuwe 46 inch pfl ......met led ambilight bij de mediamarkt enorme bluringeffect. Niet te hopen dat de Aurea dat ook gaat vertonen.
is niemand dit nog opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo inderdaad veel foto's zeg. Super mooi. Vooral die lichtlijst is weer eens wat anders dan die zwarte zooi.

Ik zag dat de leds ook afzondelijk van elkaar aan dezelfde zijde branden in groepjes van 3. Dit is ook weer nieuw ten opzichte van wat er al is.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kudos voor Rik_ehv :)

Ik weet het niet hoor, ik denk dat ik dit reallife moet zien. Vind het een beetje kermisachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Ik vind het een leuk orgineel effect, maar zo´n witte rand vind ik persoonlijk niet mooi. Philips doet wel goede marketing op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:12:
Heeft iemand al een antwoord op de onderstaande vraag van Vleespet ??

[...]
ja, ik zelf :) dit kan natuurlijk niet dacht ik daarna, want er zit geen mediaplayer ofzo op. alleen een slideshow voor foto's en mp3's kun je afspelen volgensmij. Moet je hier maar eens kijken in de handleiding.

was wel mooi geweest als dat kon, extern harddiskje eraan en zo een filmpje kijken.
scheelt ook een hoop qua dvd opslagruimte.. alles op een harde schijf
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.