Nou ik heb het hele weekend kunnen genieten van de 32pfl9632. Wat een geweldige LCD is dit zeg. In eerste instantie was ik een beetje kritisch over het analoge signaal (over 2 weken pas digitaal beschikbaar). Maar nu ik er een weekendje overheen heb laten gaan neem ik die opmerking terug. Er zit overigens wel verschil in zender kwaliteit. Als ik bijvoorbeeld de RTL zenders vergelijk met SBS6 dan zit daar een wezenlijk verschil in. SBS6 is minder mooi dan RTL4, ik krijg veel meer ruis op SBS en het is niet zo scherp als RTL. Dit kan ik goed zien aan de ondertiteling bij films bijvoorbeeld. RTL is hierin haarscherp, sbs6 niet. Wel vreemd.
Na wat gepuzzel met de beeldinstellingen ben ik nu zeer tevreden over de kleuren, de helderheid en de contrasten. Het beeld is mooi warm en vol van kleur. Rood is echt rood en zwart is echt pikzwart.
Ambilight is super. Wij hebben een Living Colors lampje thuis staan, deze in combinatie met het Ambilight licht geeft een geweldige sfeer in de woonkamer. Kan eigenlijk niet meer zonder, uiteraard het Ambilight een keer uitgezet maar heb dan meteen het gevoel dat er iets ontbreekt. Een absoluut pluspunt.
Het geluid van de TV is OK maar niet geweldig. Had dit eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht. Is volgens mij ook wel logisch, er is veel minder ruimte in de LCD om een beetje fatsoenlijke boxen in te bouwen. Dit in vergelijking tot mijn oude JVC Breedbeeld tv. Maar we hebben uiteraard een Home Cinema setje die het geluid kan compenseren mits deze werkt

. Dit setje was ter reperatie naar Philips gegaan heb hem zaterdag op kunnen halen bij de MM. Heb hem vervolgens aangesloten op de LCD via een digitaal Coax kabel. Het was geweldig hoe het nu klonk maar op het moment dat ik een DVD in de speler deed crashte mijn setje weer :(…. Goed weer terug ter reparatie…
Tot dusverre alleen nog maar kunnen genieten van het analoge tv signaal maar het mooiste moet nog komen….. De XBOX 360… Wat een verschil met mijn oude breedbeeld!!!! Niet normaal hoe mooi scherp deze beelden zijn.. In één woord geweldig. 360 aangesloten en Forza 2 aangezet.. Ik wist niet wat ik zag. Ieder detail is zichtbaar, het gras in de berm, het asfalt, de auto details, de lucht, het publiek! Echt fantastisch. En dan te bedenken dat ik de xbox nog op 480P had staan! Ik zet de console op 1080i en m’n kaak valt nog verder open (die licht nu dus op de grond

)! En dan in combinatie met Ambilight een geweldige speel ervaring..
En dan nog het laatste puntje, het piepen van de tv. Ik moet bekennen dat ik dit ook hoor als ik hem in de stand-by stand zet of de tv uitzet via de schakelaar aan de rechterkant. MAAR gek genoeg hoor ik hem niet altijd. Ik kan er niet mijn vinger op leggen wanneer wel en wanneer niet. Het lijkt wel of de tv nog onder spanning staat ondanks dat ik hem via de TV schakelaar uit heb gezet. Maar de ene keer hoor ik hem wel en dan weer niet. Een oplossing is een stekkerblok met een schakelaar erop. Als ik deze uitzet hoor ik ook de piep niet meer (als ik hem hoorde tenminste).
Ik ben razend benieuwd naar digitale tv van UPC. Ik verwacht dat ik wederom van mijn stoel zal vallen bij het kijken van Digi tv op deze lcd. Deze TV is in ieder geval nu al zijn bijna 1400 euries waard gebleken.