Weet iemand of het al bekend is of dit toestel ook in Juni in NL gaat komen?Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:08:
Is er al bekend wanneer de 42PFL7432D in Nederland te koop is? En wat ongeveer de verwachte prijs zal zijn?
foutje
[ Voor 97% gewijzigd door Philflow op 23-05-2007 15:08 ]
In die nieuwe cashback actie staan ook een tweetal nieuwe modellen aangekondigd (beschikbaar vanaf juni 2007).
Een daarvan heeft eindelijk echt 1080p als input. Nog niet direct op de Philips site te zien, maar wel 'via de achterdeur'.
Een daarvan heeft eindelijk echt 1080p als input. Nog niet direct op de Philips site te zien, maar wel 'via de achterdeur'.
Verwijderd
Beide nieuwe modellen hebben 1080p input.wamelr schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:29:
Knip
Overigens vind ik de 1080p input altijd een redelijk beperkte discussie. Er ligt nog een heel traject tussen de input en de weergave op het scherm. Er wordt nooit in de specificaties -volgens mij van (bijna) geen enkel merk- met enig woordt gerept over de resolutie waarop de Pixel-engines de input verwerken. Een HDMI-receiver plaatsen die 1080p accepteerd is een koud kunstje voor ieder b-merk, de processorkracht inbouwen om op die volledige resolutie de input te verwerken (en ook nog op een goede manier) is een ander verhaal. Hiervoor moet je denk ik toch echt bij de duurdere series van de grote A-merken zijn.
Dat overigens nog losstaand van het feit dat de meeste 1080p bronnen ook gebruik maken van scaling. Hetzij voordat het op een (HD) DVD, Blu ray disc etc. wordt geplaatst ofwel door een in het bron apparaat geplaatste chip die dit doet. (Geloven nu werkelijk veel mensen dat door een software upgrade van de XboX360 ze ineens naar echte full HD kijken? M.a.w. dat plotseling alle content op die disc's die ze gebruiken op die resolutie is ontwikkeld nadat ze een software upgrade hebben uitgevoerd.......
Maar goed ik dwaal af.... hier zijn vast al andere topics over.
Slaat nergens op, het voordeel van 1080p is dat je een PC kan aansluiten die 1920x1080 doet. En "processorkracht" heeft er niets mee te maken; afgezien van de DRM (HDCP) is het beeldgedeelde van HDMI gewoon DVI-D. Ik heb een 24" TFT computermonitor die 1920x1080 doet; hij kost 700 euri. Waarom zou de "processor" van een TV van e. 3000 er dan moeite mee hebben?Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:53:
Overigens vind ik de 1080p input altijd een redelijk beperkte discussie. Er ligt nog een heel traject tussen de input en de weergave op het scherm. Er wordt nooit in de specificaties -volgens mij van (bijna) geen enkel merk- met enig woordt gerept over de resolutie waarop de Pixel-engines de input verwerken. Een HDMI-receiver plaatsen die 1080p accepteerd is een koud kunstje voor ieder b-merk, de processorkracht inbouwen om op die volledige resolutie de input te verwerken (en ook nog op een goede manier) is een ander verhaal. Hiervoor moet je denk ik toch echt bij de duurdere series van de grote A-merken zijn.
Goeie link, bedankt. Ik mis echter VGA input op deze TV. Mijn PVR doos heeft geen DVI aansluiting (VGA kaart op mobo), en ik had gehoopt dat hij nog wel even mee zou gaan.. En om nu een 1080p TV via S-Video aan te moeten sluiten.. tjah.. Weet iemand of de 47pfl9732d wel VGA in zal hebben?wamelr schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:29:
Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? (de 47pfl9532d en de 47pfl9732d) Ik word gek van die honderden typenummers...
Ik ben nog wel teleurgesteld in de prijzen die worden genoemd, e. 3000+.. Ik weet niet of het wachten + dat ambilight wel een meerprijs van e. 1000+ op de concurrentie waard is
Meestal hebben die Philipsen zo'n YPbPr met 3 (?) pluggen. Daar kun je VGA op aansluiten.bumble_bee schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:59:
Goeie link, bedankt. Ik mis echter VGA input op deze TV.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 24-05-2007 13:13 ]
Verwijderd
De processoren waar ik het over had zijn die onderdelen die zich bezighouden met zaken als Pixel Plus, (Of hoe dat bij elk merk dan ook wordt genoemd) Natural motion, "Bravia engine" etc. Die zaken zitten niet in je monitor (of zeer beperkt) en die processor waar ik het over had zit daar dus ook niet in niet in. Hoewel moeilijk niet direct te vergelijken, de processoren in top TV's hebben vele malen meer processorkracht dan die in een PC om de pixel processing ook op hele hoge resoluties goed voor elkaar te krijgen. (Tot 100x)bumble_bee schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:59:
Slaat nergens op, het voordeel van 1080p is dat je een PC kan aansluiten die 1920x1080 doet. En "processorkracht" heeft er niets mee te maken; afgezien van de DRM (HDCP) is het beeldgedeelde van HDMI gewoon DVI-D. Ik heb een 24" TFT computermonitor die 1920x1080 doet; hij kost 700 euri. Waarom zou de "processor" van een TV van e. 3000 er dan moeite mee hebben?
Hmm, ik dacht dat die meuk alleen werd gebruikt bij het upscalen van bronmateriaal naar de native resolutie van de LCD. Is dat wel uit te schakelen; kan je zo'n TV wel gebruiken als een gewone computer monitor? (afgezien van overscan, waarvan ik mag aannemen dat het niet meer voorkomt)Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:25:
De processoren waar ik het over had zijn die onderdelen die zich bezighouden met zaken als Pixel Plus, (Of hoe dat bij elk merk dan ook wordt genoemd) Natural motion, "Bravia engine" etc. Die zaken zitten niet in je monitor (of zeer beperkt) en die processor waar ik het over had zit daar dus ook niet in niet in.
Als ik met het bronmateriaal wil firemelen/verbeteren/postprocessen/whatever, laat ik dat wel door mijn PC doen waar ik er de controle over heb.
Volgens de manual heeft hij dat inderdaad. Maar is daar geen active converter voor nodig dan? Met het bijbehorende kwalitetisverlies?Philflow schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:10:
Meestal hebben die Philipsen zo'n YPbPr met 3 (?) pluggen. Daar kun je VGA op aansluiten.
Ik was van plan om maar twee kabels te trekken tussen mijn PVR en de TV (ze moeten via het plafond), een SPDIF-kabel voor de audio en een DVI-I kabel.
De DVI-I kan je met adapters gebruiken zowel voor VGA als voor DVI/HDMI.
Er is overigens nu ook een spec sheet van de 47pfl9532d hier. Hij lijkt verdacht veel op de 47pfl9732d waar het eerder in dit topic over ging. Zou het de europese versie zijn?
Ik dacht van niet. Volgens mij kun je er gewoon een VGA -Y kabel voor kopen.bumble_bee schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:16:
Volgens de manual heeft hij dat inderdaad. Maar is daar geen active converter voor nodig dan? Met het bijbehorende kwalitetisverlies?
Maar ik ben geen expert op dit gebied.
Verwijderd
Uiteraard wordt aan het eind van de rit, voordat het beeld op het scherm komt, het beeld gescaled naar de Native resolutie van het scherm. Een TV met een 1080p scherm zal dan ook altijd 1080p weergeven. Des te beter een TV, des te eerder in het proces van beeldverbetering de gehele resolutie zal worden gebruikt. Het kan prima zo zijn dat een TV die wel 1080p als input accepteerd, dit eerst downscaled naar 720p, alle beeldverbeteraars aan het werk laat gaan en op het laatste moment het beeld weer upscaled naar 1080p om het hele scherm te vullen.
Net zo goed kan een lagere resolutie op de input al direct worden geupscaled.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om veel van dergelijke opties in het menu uit te schakelen.. Dit zal waarschijnlijk in de betreffende handleiding staan.
Net zo goed kan een lagere resolutie op de input al direct worden geupscaled.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om veel van dergelijke opties in het menu uit te schakelen.. Dit zal waarschijnlijk in de betreffende handleiding staan.
Ik meen me inderdaad ook te herinneren dat de oude LCD's inderdaad intern niet op 1080p werken maar eerst downscalen om de gegevens te (kunnen) verwerken.
Vanaf PixelPlus 2HD wordt alles echter intern geprocessed op 1080p.....toch?
Vanaf PixelPlus 2HD wordt alles echter intern geprocessed op 1080p.....toch?
De 47PFL9532D nu ook officieel op de nederlandse Philips site...
Prijs zo rond de 3000 euro: Niet slecht voor een 47".
Is dan wel niet het topmodel (denk ik) maar de 37pf9731d van de vorige serie begon rond de 3500 euro.
Zoek de verschillen.......: Alleen geen Ambilight 3 & geen 2 tv-tuners, voor de rest: groter scherm, meer aansluitingen, LED ambilight, etc.
enne.....hopelijk geen 'kerstboom'-problemen zoals met de 37PF9731d.
Er zit in ieder geval geen clearLCD op.
Prijs zo rond de 3000 euro: Niet slecht voor een 47".
Is dan wel niet het topmodel (denk ik) maar de 37pf9731d van de vorige serie begon rond de 3500 euro.
Zoek de verschillen.......: Alleen geen Ambilight 3 & geen 2 tv-tuners, voor de rest: groter scherm, meer aansluitingen, LED ambilight, etc.
enne.....hopelijk geen 'kerstboom'-problemen zoals met de 37PF9731d.
[ Voor 8% gewijzigd door wamelr op 24-05-2007 19:12 ]
Verwijderd
Dit is de link naar de specsheet van die 47PFL9532D/10, de eerste PFL met Ambilight op de NL markt...
nog geen andere PFL9xxx schermen kunnen vinden op de philip support sites
idd niet het topmodel denk ik (want 'slechts' 2 channel ambilight), maar wel al 1080p weergave op Full HD, 3x HDMI in, DVB-T, Pixel Plus 3HD, etc,etc,etc
edit: oeps, spec link stond al een paar berichten terug ook al. Overigens wordt in de nieuwe ambilight cashback folder van een paar berichten terug naast de 47PFL9532D ook ook al de 32PFL9632D genoemd, leverbaar vanaf juni 2007, maar nog geen spec sheet gevonden. Is geen Full HD volgens de ambilight cashback folder.
nog geen andere PFL9xxx schermen kunnen vinden op de philip support sites
idd niet het topmodel denk ik (want 'slechts' 2 channel ambilight), maar wel al 1080p weergave op Full HD, 3x HDMI in, DVB-T, Pixel Plus 3HD, etc,etc,etc
edit: oeps, spec link stond al een paar berichten terug ook al. Overigens wordt in de nieuwe ambilight cashback folder van een paar berichten terug naast de 47PFL9532D ook ook al de 32PFL9632D genoemd, leverbaar vanaf juni 2007, maar nog geen spec sheet gevonden. Is geen Full HD volgens de ambilight cashback folder.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:36 ]
Verwijderd
Hieronder 2 links naar het leaflet van de 32pfl9632d. Helaas heb ik het originele pdf file van de leaflet nog niet op de philipssite kunnen ontdekken. De nieuw 32" inch is rijk uitgevoerd. Hij heeft maar liefst 3 keer HDMI 1.3, 2 keer rgb scart, 1 keer component. Hij is voorzien van de 100hz clear lcd versie en voorzien van philips nieuwe paradepaardje de PerfecPixel HD engine. Die maar liefst 10x krachtiger is dan PixelPlus 3hd. De tv heeft zoals ten onrechte op sommige sites wordt vermeld geen full HD scherm.

Uit de specificatie blijkt dat dit model ook is voorzien van de "led wide color" Ambi Light system.
Hij is leverbaar vanaf juni 2007

Uit de specificatie blijkt dat dit model ook is voorzien van de "led wide color" Ambi Light system.
Dat klinkt zeer interresant. Net nu ik bezig ben om het huidige model te kopen.
Wellicht toch even wachten dan...
Wellicht toch even wachten dan...
Linken werkt beterVerwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:35:
Hieronder 2 links naar het leaflet van de 32pfl9632d. Helaas heb ik het originele pdf file van de leaflet nog niet op de philipssite kunnen ontdekken. De nieuw 32" inch is rijk uitgevoerd. Hij heeft maar liefst 3 keer HDMI 1.3, 2 keer rgb scart, 1 keer component. Hij is voorzien van de 100hz clear lcd versie en voorzien van philips nieuwe paradepaardje de PerfecPixel HD engine. Die maar liefst 10x krachtiger is dan PixelPlus 3hd. De tv heeft zoals ten onrechte op sommige sites wordt vermeld geen full HD scherm.
[afbeelding]
[afbeelding]
Plaatje 1
Plaatje 2
De specs zien 'r goed uit, ik ga zeker wachten totdat ik deze in 't echt gezien heb
32" full HD? Dat is leuk als je hem als een soort computer monitor gebruikt. Het wordt echter dringen als je huisgenoten er allemaal op maximaal 1,27 meter afstand voor willen gaan zitten om geen detail te missen. Hier staat een leuk spreadsheet om dat uit te rekenen, vul bij screen size 32 in en kijk bij "visual acuity ideal vieuwing distance" http://www.carltonbale.co.../home-theater-calculator/.Wouter! schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:53:
[...]
Ik begreep trouwens dat Samsung en Sharp wel met een 32" full-HD-panel gaan komen, ook al wordt het misschien "te klein" geacht.
Die 32PFL9632D belooft een mooi model te worden - 100 Hz refresh ClearLCD en PerfecPixel HD en 3x HDMI op een 32" daar ga ik even op wachten! En zelfs daar moet ik dan op maximaal 1,78 meter voor gaan zitten om geen detail te missen. Zou wel groter willen maar ja die komt er hier niet in vrees ik..
Is er iets bekent van de prijs van de 32PFL9632D?
Waar zie jij hem staan daar dan? Ik kan hem niet vinden.
[ Voor 48% gewijzigd door phemelrijk op 31-05-2007 00:35 ]
Ik houd ook steeds de achterdeur in de gaten voor informatie over de 32PFL9632 maar tot op heden nog niks online.
Hé, die is handig
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Overigens, zolang er niks op consumer.philips..... staat is niks zeker, dat heb ik in het verleden al gezien
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Maar hij staat al wel in dat actie PDF-je van Philips.
Verwijderd
De opvolger van de 42PF9831D/10 komt niet in juni. Pas later dit jaar zal er een opvolger met Ambilight full surround komen. Deze zal echter een ander uiterlijk krijgen dan de 9832D die op de CES stond.phemelrijk schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:34:
Het is bijna juni 2007 dus ben benieuwd wat er komen gaat! En natuurlijk hopen dat we snel kunnen genieten van reviews en hopenlijk snel aanbod in NL! Met name de 9832 serie.
Verwijderd
Ik had gebeldMy-life schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:40:
Waar zie jij hem staan daar dan? Ik kan hem niet vinden.
Ow..ik had begrepen van de CES dat deze "42pfl9832d" waar ik op doelde in juni 2007 geintroduceerd zou worden? Maar dat is dus veranderd begrijp ik?Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:22:
[...]
De opvolger van de 42PF9831D/10 komt niet in juni. Pas later dit jaar zal er een opvolger met Ambilight full surround komen. Deze zal echter een ander uiterlijk krijgen dan de 9832D die op de CES stond.
Ja, nou hierboven werd ook al ergens zo'n achterdeur vermeld. Ik heb alleen alles achter de slash weggehaald en toen bleek dat de hele map gewoon openbaar is
/4 geeft trouwens alle grotere modellen, mocht nog iemand dat niet hebben ontdekt
Er staan ook allemaal High-res plaatjes van de modellen, ook vaak van de afstandsbedieningen en een sheet van de aansluitingen. Da's ook wel handig vind ik zelf.
[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 01-06-2007 02:26 ]
Bij de nieuwe modellen staat in de manual het volgende riedeltje aan supported display resolutions voor gebruik met een aangesloten pc:
640 x 480 60Hz
800 x 600 60Hz
1024 x 768 60Hz
1280 x 1024 60Hz
1360 x 768 60Hz
1920 x 1080i 60Hz
1920 x1080p 60Hz
Betekent dit nu ook dat er eindelijk over VGA (naar DVI) gebruik gemaakt kan worden van de native resolutie van het scherm? Itt tot de schamele 1024*768 die eerst het maximum was? Ik weet dat je via DVI > HDMI op de vorige schermen ook al gebruik kon maken van de native resolutie, maar de meeste laptops hebben helaas geen DVI, dus dan zou dit een best handige optie zijn
Zijn er overigens al Nederlandse adviesprijzen voor de verschillende modellen? Bijv. de 47PFL9731 zou eerst 2799 dollar zijn, maar de adviesprijs is nu volgens mij 2999 dollar. Dat wordt dan wel 2999 eypo?
640 x 480 60Hz
800 x 600 60Hz
1024 x 768 60Hz
1280 x 1024 60Hz
1360 x 768 60Hz
1920 x 1080i 60Hz
1920 x1080p 60Hz
Betekent dit nu ook dat er eindelijk over VGA (naar DVI) gebruik gemaakt kan worden van de native resolutie van het scherm? Itt tot de schamele 1024*768 die eerst het maximum was? Ik weet dat je via DVI > HDMI op de vorige schermen ook al gebruik kon maken van de native resolutie, maar de meeste laptops hebben helaas geen DVI, dus dan zou dit een best handige optie zijn
Zijn er overigens al Nederlandse adviesprijzen voor de verschillende modellen? Bijv. de 47PFL9731 zou eerst 2799 dollar zijn, maar de adviesprijs is nu volgens mij 2999 dollar. Dat wordt dan wel 2999 eypo?
Y, die 42" 9832 zou oorspronkelijk in juni uitkomen. Misschien dat de paperlaunch nog steeds wel rond die maand is, maar het lijkt me ieg onwaarschijnlijk dat je dat scherm dan echt kan krijgen. Overigens geen idee waar de officiele launchdates momenteel te vinden zijnphemelrijk schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:43:
[...]
Ow..ik had begrepen van de CES dat deze "42pfl9832d" waar ik op doelde in juni 2007 geintroduceerd zou worden? Maar dat is dus veranderd begrijp ik?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Dat zag ik inderdaad ook. Dat lijkt me beter als 720p toch?
Ik snap sowiezo niet waarom de native res. van deze schermen 1360*768 is en niet 13XX*720 zodat een 720i/p signaal niet meer uitgerekt hoeft te worden.
Ik snap sowiezo niet waarom de native res. van deze schermen 1360*768 is en niet 13XX*720 zodat een 720i/p signaal niet meer uitgerekt hoeft te worden.
Verwijderd
Bij de onderstaande winkel vragen ze er 1499 euro voor. (32PF9632D/10)
http://www.illel.fr/resul...order_by=1&motcle=&page=5
http://www.illel.fr/resul...order_by=1&motcle=&page=5
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 16:56 . Reden: Model vergeten. ]
Verwijderd
Die 42" 9832 zou oorspronkelijk in juni uitkomen. Misschien dat de paperlaunch nog steeds wel rond die maand is, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je dat scherm dan echt kan krijgen. Overigens geen idee waar de officiele launchdates momenteel te vinden zijn 
[/quote]
Vandaag onderstaande mail van Philips ontvangen over levermoment:
U heeft ons gevraagd of er opvolgers komen van de 42PF9731 en de 42PF9831.
Hier over kunnen wij u laten weten dat er een 42PFL9732D op de markt gaat komen. Deze bezit ook over de functie clear lcd en hij is Full HD. De opvolger van de 429831D zou dan de 42PFL9832D zijn. Deze modellen worden eind dit jaar verwacht.
De prijs kunnen wij u helaas nog niet over informeren.
[/quote]
Vandaag onderstaande mail van Philips ontvangen over levermoment:
U heeft ons gevraagd of er opvolgers komen van de 42PF9731 en de 42PF9831.
Hier over kunnen wij u laten weten dat er een 42PFL9732D op de markt gaat komen. Deze bezit ook over de functie clear lcd en hij is Full HD. De opvolger van de 429831D zou dan de 42PFL9832D zijn. Deze modellen worden eind dit jaar verwacht.
De prijs kunnen wij u helaas nog niet over informeren.
Komt toch niet echt betrouwbaar over om eerlijk te zijn. Vooral deze zin:
Nog meer "bewijs" hier: http://www.electronichous...ds_and_larger_screen/C157
In dat artikel (2 weken oud) beweren ze dat ze een demo hebben gehad van de nieuwe modellen in New York en dat ze deze zomer uit komen.
Dat is toch niet meer een vraag of dat de opvolger is? Volgens mij is dat helemaal zeker. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.ces.philips.co....cfm?pageID=2&productID=3 Daar staat ook duidelijk juni 2007. Ik krijg dus de indruk dat je antwoord hebt gekregen van een slecht geïnformeerde Philips medewerker. Wie weet halen ze juni niet door wat probleempjes of zoiets, maar een half jaar extra vertraging lijkt me toch wel sterk.De opvolger van de 429831D zou dan de 42PFL9832D zijn.
In dat artikel (2 weken oud) beweren ze dat ze een demo hebben gehad van de nieuwe modellen in New York en dat ze deze zomer uit komen.
Ik heb van een verkoper begrepen (die vorige week Philips was) dat de 42PFL9832D in september in de winkels wordt geintroduceerd.Joop schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:04:
Komt toch niet echt betrouwbaar over om eerlijk te zijn. Vooral deze zin:
[...]
Dat is toch niet meer een vraag of dat de opvolger is? Volgens mij is dat helemaal zeker. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.ces.philips.co....cfm?pageID=2&productID=3 Daar staat ook duidelijk juni 2007. Ik krijg dus de indruk dat je antwoord hebt gekregen van een slecht geïnformeerde Philips medewerker. Wie weet halen ze juni niet door wat probleempjes of zoiets, maar een half jaar extra vertraging lijkt me toch wel sterk.
In de email wordt gesproken over 42PFL9732D en de 42PFL9832D. Dat is vreemd. Als je het lijstje bekijkt uit de openingspost:
32PFL7332D
42PFL7432D
42PFL9832D
47PFL7432D
47PFL9732D
52PFL7432D
Dus óf het gaat over de 47" versie, óf er komt nóg een model. Het kan ook zijn dat eigenlijk de 42PFL7432D bedoelt wordt, maar deze heeft geen ClearLCD. Het lijkt er dus op dat de betreffende persoon slecht geïnformeerd is.
32PFL7332D
42PFL7432D
42PFL9832D
47PFL7432D
47PFL9732D
52PFL7432D
Dus óf het gaat over de 47" versie, óf er komt nóg een model. Het kan ook zijn dat eigenlijk de 42PFL7432D bedoelt wordt, maar deze heeft geen ClearLCD. Het lijkt er dus op dat de betreffende persoon slecht geïnformeerd is.
De 42PFL9832D staat ook niet in de nieuwe catalogus van Philips NL. (catalogus van maart geloof ik) Philips heeft twee introductiemomenten wat ik heb begrepen, maart en september. Alles wat niet in maart geintroduceerd wordt in de winkels, zal in september plaatsvinden. (zo is mij verteld)
Hier nog een pdf met wat info over de 9832 serie met full surround ambilight. 2x HDMI en een tig-in-1 cardreader oa. Ik ben zelf meer geinteresseerd in de 9732 serie, vanwege de lagere prijs (meer inches voor minder geld) en het overbodig vinden van surround ambilight (nog niet gezien, maar goed
)
Alone at last
Just nostalgia and I
Als die kaartlezer, tweede tuner en full ambilight het verschil is, dan begin ik ook sterk te twijfelen. Als ik kon kiezen tussen een 3 kanaals of 4 kanaals ambilight dan kies ik voor het laatste, omdat mijn tv dan opgehangen zou worden. Lekker is dat met een 3 kanaals, heb ik onder geen licht. Ik twijfel (nu door jou) ook meer, omdat volgens mij de nieuwe ambilight 2 kanaals meer licht geeft dan de huidige (SED tov ccfl).Okyah schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:03:
Hier nog een pdf met wat info over de 9832 serie met full surround ambilight. 2x HDMI en een tig-in-1 cardreader oa. Ik ben zelf meer geinteresseerd in de 9732 serie, vanwege de lagere prijs (meer inches voor minder geld) en het overbodig vinden van surround ambilight (nog niet gezien, maar goed)
Weet iemand of het backlight in deze tv's ook met LED werkt, of dat dit nog steeds met een lamp werkt.
Het gebruik van LED zou toch een groot effect op de levensduur van zo'n tv moeten hebben.
Het gebruik van LED zou toch een groot effect op de levensduur van zo'n tv moeten hebben.
Engineering
Nee, nog niet op deze modellen.. alleen de Ambilight is LED
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat nu het juiste typenummer wordt van de nieuwe 47"? Op de CES wordt gesproken over de 47pfl9732d, maar via de achterdeur vind ik informatie over de 47pfl9532d. Volgens mij hetzelfde toestel.
En komt hij nog in juni?
En komt hij nog in juni?
Niet hetzelfde toestel volgens mij. Volgens mij heeft de 9532 PixelPlus 3 HD terwijl de 9732 PerfectPixel HD heeft. Althans, zo heb ik het begrepenVerwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:34:
Kan iemand mij vertellen wat nu het juiste typenummer wordt van de nieuwe 47"? Op de CES wordt gesproken over de 47pfl9732d, maar via de achterdeur vind ik informatie over de 47pfl9532d. Volgens mij hetzelfde toestel.
En komt hij nog in juni?
Ik las op een Duits forum dat de 47 inch 9732 pas in september uitkomt trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Okyah op 07-06-2007 12:07 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
ik heb dat dus een paar weken geleden via de consumentenlijn van philips nagevraagd, maar de medewerker die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat er dus geen vaste momenten zijn voor introductie van nieuwe modellenmabarto schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:01:
[...]
Philips heeft twee introductiemomenten wat ik heb begrepen, maart en september. Alles wat niet in maart geintroduceerd wordt in de winkels, zal in september plaatsvinden. (zo is mij verteld)
De post voor jou lijkt er toch op dat het wel kloptVerwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:25:
[...]
ik heb dat dus een paar weken geleden via de consumentenlijn van philips nagevraagd, maar de medewerker die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat er dus geen vaste momenten zijn voor introductie van nieuwe modellen
Hier twee mailtjes van de Duitse klantenservice waarin vermeld wordt dat de 42 & 47 inch 9732 eind augustus/september uitkomen. Verder ook redelijk precieze info wb het 47 inch model! 
&Vielen Dank, dass Sie sich mit Ihrem Anliegen an das Philips-Infocenter wenden.
Sie erkundigen sich über den Marktstart des Philips 42PFL9732D/10. Gern informieren wir Sie.
Der voraussichtlich geplante Marktstart für dieses Gerät ist der 27.08.2007. Das entsprechende Datenblatt des 42PFL9732D/10 ist leider noch nicht auf unserer Homepage verfügbar. Wir bitten Sie um noch etwas Geduld.
Wir hoffen, dass wir Ihr Anliegen zu Ihrer Zufriedenheit lösen konnten und wünschen Ihnen einen schönen Wochenstart.
Mit freundlichen Grüßen,
Ihr Philips Kundenservice
vielen Dank, dass Sie sich mit Ihrem Anliegen an das Philips-Infocenter wenden.
Sie erkundigen sich über den im September erscheinenden Philips 47PFL9732D/10. Gern informieren wir Sie.
Folgende Informationen liegen uns bislang zu dem neuen Top-Gerät vor:
• Bildformat: 16:9
• Helligkeit: 550 cd/m²
• Dynamischer Bildschirmkontrast: 8000:1
• Dynamischer Bildschirmkontrast: (BEW-Äquiv.) 3 ms
• Betrachtungswinkel: 176º (H) / 176º (V)
• Bildschirmtyp: LCD Full HD W-UXGA Act. matrix
• Auflösung des Displays: 1920x1080p
• Bild-Verbesserung: Perfect Pixel HD Engine, HD Natural Motion, 1080p 50/60Hz Verarbeitung, 1080p 24/25/30Hz Verarbeitung, 3D Combfilter, Active Control + Light sensor, Jagged Line Suppression, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, 100Hz Clear LCD, Double frame rate
• Bildschirmoptimierung: Nicht reflektierender Bildschirm
• Anschlüsse:
Ext 1 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, RGB
Ext 2 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, RGB
Ext 3: YPbPr, Audio L/R in
Ext 4: HDMI
Ext 5: HDMI
Ext 6: HDMI
Vordere/seitliche Anschlüsse: Linker/rechter Audio-Eingang, CVBS-Eingang, Kopfhörer-Ausgang, S-Video-Eingang, USB
Weitere Anschlüsse: Analoger L/R Audio-Ausgang, SP-DIF-Ausgang (koaxial), Common Interface
Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass wir uns Änderungen zu den Produkten, sowie zum Erscheinungstermin, vorbehalten. Bitte informieren Sie sich daher vor dem Kauf über die technischen Eigenschaften bei Ihrem Händler erneut.
Gern hilft er Ihnen weiter.
Wir haben für Sie eine Referenznummer angelegt
Wir hoffen, dass wir Ihr Anliegen zu Ihrer Zufriedenheit lösen konnten und wünschen Ihnen einen schönen Wochenstart.
Mit freundlichen Grüßen,
Ihr Philips Kundenservice
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Dus eind augustus/begin september moeten ze er zijn begrijp ik hieruit. De nederlandse Philips wil er niet veel over zeggen. Ik had namelijk ook al een mail gestuurd wanneer het nieuwe 42" model zou komen en het antwoord kwam neer op : Geen idee. Het word wel vervelend dat ik nu nog 3 maanden moet wachten en ik vraag me af of het het allemaal waard is als hij er is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 11:10 ]
Ik was een tijd lang sterk aan het denken over de 47PFL9732, maar weet het nu ook niet meer zeker... Misschien dat ik een supergoedkope grote LCD koop voor "tussendoor", omdat deze dus nog niet tot end 2007 (vermoed ik) goed verkrijgbaar zal zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:09:
Dus eind augustus/begin september moeten ze er zijn begrijp ik hieruit. De nederlandse Philips wil er niet veel over zeggen. Ik had namelijk ook al een mail gestuurd wanneer het nieuwe 42" model zou komen en het antwoord kwam neer op : Geen idee. Het word wel vervelend dat ik nu nog 3 maanden moet wachten en ik vraag me af of het het allemaal waard is als hij er is.
Overigens iets anders, ik las dat er naast de 9732 & 9832 nog een model komt met ongeveer dezelfde specificaties met als enig verschil de vorm van Ambilight, de 9632. Nu heb ik in dit topique al gelezen over dit model, maar komt het wel uit in een grote versie? De 9832 heeft full surround ambilight, de 9732 heeft stereo ambilight met ook nog een ambilight ding aan de bovenkant en de 9632 normaal stereo ambilight. Verder hebben ze allemaal 100/120 Hz, PerfectPixel, meerdere HDMI 1.3a inputs ed. Maar de 9632 32 inch heeft geen 1080p paneel, vervelend als je het als pc-monitor zou gebruiken. Ideaal zou zijn (imo) een 47 inch 1080p 9632
Een groot voordeel van de nieuwe schermen is wel het 1:1 pixelmapping over DVI>HDMI, iets wat imo cruciaal is om het scherm als pc-monitor te gebruiken. Ik zou gek worden van de overscan zoals de meeste TVs dit momenteel hebben
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Is er ook al bekend hoeveel prijsverschillen tussen die 3 modellen zit? de 9832 zou toch +/- €3000,- gaan kosten als ik me niet vergis? Ik zelf heb interesse in de 9832 maar als er veel prijsverschil( een euro of 100 a 200 dus ) is met de 9732 dan kan het ook nog wel eens de 9732 worden. Maar deze modellen zullen vast ook voor september het levenslicht niet zien neem ik aan?Okyah schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:28:
[...]
Overigens iets anders, ik las dat er naast de 9732 & 9832 nog een model komt met ongeveer dezelfde specificaties met als enig verschil de vorm van Ambilight, de 9632. Nu heb ik in dit topique al gelezen over dit model, maar komt het wel uit in een grote versie? De 9832 heeft full surround ambilight, de 9732 heeft stereo ambilight met ook nog een ambilight ding aan de bovenkant en de 9632 normaal stereo ambilight. Verder hebben ze allemaal 100/120 Hz, PerfectPixel, meerdere HDMI 1.3a inputs ed. Maar de 9632 32 inch heeft geen 1080p paneel, vervelend als je het als pc-monitor zou gebruiken. Ideaal zou zijn (imo) een 47 inch 1080p 9632
Ik verwijs je graag naar dit plaatje, waarin enkele modellen staan met richtprijs zoals die tijdens de CES naar voren gebracht zijn.
In het kort >
42 inch 9832 = 3000 dollar
47 inch 9732 = 2800 dollar
Grote verschil > surround vs "stereo"(schijnbaar 3-kanaals
) ambilight
In het kort >
42 inch 9832 = 3000 dollar
47 inch 9732 = 2800 dollar
Grote verschil > surround vs "stereo"(schijnbaar 3-kanaals

Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Ow hehe, ik dacht dat je een 42" 9732 bedoelde. 47" is echt te groot hier. Maar idd die ambilight zorgt voor een hoop kosten.
Er komt ook een 42" 9732, zal wel weer 300/400 dollar goedkoper zijn dan de 47" lijkt me. Ik zag eerder in dit topique overigens een prijs staan van 3299 eypo voor de 47" 9532. Dwz dat de 2800 dollar prijs van de 47" 9732 wellicht iets te optimistisch is voor Nederland
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Hallo allen,
Onderstaande modellen zullen de komende tijd op de markt komen.
47PFL9532D/10
32/37/42/47/52PFL9632D/10
37/42/47PFL9732D/10
42PFL9900D/10 (Pers intro eind juni, verkoopstart ongeveer eind september)
De overige modellen zullen tussen nu en de marktintroductie van de 42PFL9900D/10 op de markt komen.
De 42PFL9832D komt niet op de markt.
Onderstaande modellen zullen de komende tijd op de markt komen.
47PFL9532D/10
32/37/42/47/52PFL9632D/10
37/42/47PFL9732D/10
De overige modellen zullen tussen nu en de marktintroductie van de 42PFL9900D/10 op de markt komen.
Wanneer is de komende tijd?
Ik wil graag de 32PFL9632D/10, maar dan moet niet nog een paar maand duren.
Verwijderd
Deze zal binnen nu en één maand te koop zijn. Adviesprijs: 1699,-My-life schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:47:
Wanneer is de komende tijd?
Dat klinkt goed.
Waar haal die info eingelijk vandaan?
Verwijderd
Waarom zouden ze dat model cancelen dan? Zelfs van philips kreeg ik antwoord dat ze nog niet wisten wanneer hij zou komen maar als hij gecanceld zou zijn dan hadden ze dat neem ik aan wel gezegd?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:28:
En weet je eventueel de introductieprijs van de 42PFL9732D dan?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 19:16 ]
Verwijderd
dat modelnr heb ik nog niet voorbij zien komen...kun je er wat meer over vertellen?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:28:
dat zou wel heel erg jammer zijnDe 42PFL9832D komt niet op de markt.
maaruh..waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag?
Verwijderd
Intranet.My-life schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:55:
Dat klinkt goed.
De 42PFL9900D volgt de 42PF9831D op. Met full Surround dus. Design zal echter anders zijn. (Veel mooier)
Verwijderd
Maar is de 9900 verder behalve het design intern hetzelfde als de 9832 of zijn daar ook weer dingen aan veranderd? Maar ik neem aan dat je verder niet veel erover mag zeggen ofwel?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 23:37 ]
Ik ben ook wel benieuwd naar de adviesprijs voor de 42PFL9732D. Wilde in eerste instantie gaan voor de kleinere voorganger (37PF9731), maar gezien de problemen daarmee heb ik de aanschaf maar uitgesteld. Full HD, HDMI1.3 enz. zijn echter toch ook wel gewilde opties.
Moet ik alleen nog even de vriendin zien te overtuigen dat 42" toch echt niet te groot is
Moet ik alleen nog even de vriendin zien te overtuigen dat 42" toch echt niet te groot is
kHoop echt dat de 32" snel uitkomt
.
Heb nu wel lang genoeg gewacht. Wou eigenlijk al in februari de 37" kopen ware het niet dat daar zoveel problemen mee zijn.
Heb nu wel lang genoeg gewacht. Wou eigenlijk al in februari de 37" kopen ware het niet dat daar zoveel problemen mee zijn.
Verwijderd
Heeft iemand de 42PFL7432D al in de winkel gezien? Ik was net naar info aan het zoeken over dit model en toen kwam ik een link van Amazon (http://www.amazon.com/Phi...V-Ambilight/dp/B000NVBIM0) tegen dat ze hem in voorraad hadden. En ook nog voor een prijs waar wij denk ik hier alleen maar van kunnen dromen straks ( $1675 = +/- €1160).
Edit: Ik ben weer in de war met de 42PFL9732D, irritante typenr's ook allemaal. Let dus maar niet op mijn post
Edit2: Voor zover ik weet stond dit nog niet in het topic en is misschien een leuke toevoeging op de aanwezige informatie, bron is trouwens een gebruiker van avforums:

Edit: Ik ben weer in de war met de 42PFL9732D, irritante typenr's ook allemaal. Let dus maar niet op mijn post
Edit2: Voor zover ik weet stond dit nog niet in het topic en is misschien een leuke toevoeging op de aanwezige informatie, bron is trouwens een gebruiker van avforums:

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:11 ]
daar staat overigens wel 1080p en niet 1080 pixels.
Das beter. Enig idee wanneer deze uit komt met prijzen?
[ Voor 36% gewijzigd door quicksilvernet op 11-06-2007 12:13 ]
kan iemand precies zeggen wanneer de 47PFL9732D en 42PFL9832D uitkomen en voor welke prijs? Het enige verschil is toch full surround ambilight als ik dit plaatje moet geloven? http://img19.imageshack.u...hilipsces2k7lololoaw8.jpg
Verwijderd
De modellen op dat plaatje zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt. De 42PFL9832D/10 wordt de 42PFL9900D/10. Prijzen nnb.Barret schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:02:
kan iemand precies zeggen wanneer de 47PFL9732D en 42PFL9832D uitkomen en voor welke prijs? Het enige verschil is toch full surround ambilight als ik dit plaatje moet geloven? http://img19.imageshack.u...hilipsces2k7lololoaw8.jpg
oh ok, en de 47PFL9732D variant blijft hetzelfde of ook anders? zijn er op de ambilight surround/stereo verschillen nog andere grote verschillen? en wanneer verschijnen beide LCD's?Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:18:
[...]
De modellen op dat plaatje zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt. De 42PFL9832D/10 wordt de 42PFL9900D/10. Prijzen nnb.
[ Voor 4% gewijzigd door Barret op 12-06-2007 16:53 ]
Verwijderd
De gebruiker op avforums (medewerker van philips) zei dat de 42pfl9732D 27 augustus uit zou moeten komen en had het over prijzen van €2200,- voor de 42pfl9732. Ik zal het stukje straks nog even opzoeken.
edit: Het stukje over de prijs weet ik niet helemaal zeker, kan het namelijk niet meer vinden dus aub met een lichte korrel zout nemen.
edit: Het stukje over de prijs weet ik niet helemaal zeker, kan het namelijk niet meer vinden dus aub met een lichte korrel zout nemen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 17:11 ]
Verwijderd
same here...Ik heb eerst gewacht op 42" 9731. Toen die uitkwam was ie duurder dan ik dacht en heb ik weer gewacht tot ie goedkoper werd (budget van €2000)Goochelaar schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:27:
Ik ben ook wel benieuwd naar de adviesprijs voor de 42PFL9732D. Wilde in eerste instantie gaan voor de kleinere voorganger (37PF9731), maar gezien de problemen daarmee heb ik de aanschaf maar uitgesteld. Full HD, HDMI1.3 enz. zijn echter toch ook wel gewilde opties.
toen kwamen al die problemen daarmee en heb ik weer gewacht op de nieuwe 42" 9732.
Ik hoopte dat ie erbij zou zitten in juni maar dat word dan nu waarschijnlijk september, met een prijs van 2200 (wat mij een beetje goedkoop lijkt) Als dat zo is, is t de mijne maar ik ben bang dat ik in november weer vooraan in de wachtcirkel sta want de 9732 zal waarschijnlijk ook weer rond de 3000 euries zitten en zal ook weer zijn problemen meebrengen
wachten zuigt
De 32"-versie zou in juni moeten komen maar we zijn inmiddels al bijna halverwege juni en er is nog niet veel bekend
Verwijderd
Ik krijg zo'n vermoeden dat grotendeels alle modellen die in juni uit zouden komen verplaatst zijn naar eind augustus/september.
Zijn er trouwens nogmeer mensen die het jammer vinden dat de netwerkpoort uit de nieuwe modellen zijn gehaald? Ik vind dit toch wel een beetje zonde omdat je nu weer aparte kabels moet trekken voor video en audio als je hem aan de computer wil hangen en hdmi in vergelijking met utp kabels nou niet echt goedkoop zijn. Helemaal als je langere afstanden moet overbruggen kun je beter utp hebben. Enigste nadeel is dacht ik dat je niet hoge resolutie over die netwerkpoort kon zenden toch?
Zijn er trouwens nogmeer mensen die het jammer vinden dat de netwerkpoort uit de nieuwe modellen zijn gehaald? Ik vind dit toch wel een beetje zonde omdat je nu weer aparte kabels moet trekken voor video en audio als je hem aan de computer wil hangen en hdmi in vergelijking met utp kabels nou niet echt goedkoop zijn. Helemaal als je langere afstanden moet overbruggen kun je beter utp hebben. Enigste nadeel is dacht ik dat je niet hoge resolutie over die netwerkpoort kon zenden toch?
Verwijderd
Heb van een lokale winkel vernomen dat in iedergeval de 32pfl9632 eind juni leverbaar is. Ik wacht met spanning af, de led Ambilight moet een goede verbetering zijn maar de Pixel Plus Perfect, opvolger van Pixel Plus 3, schijnt een revolutionaire verbetering te zijn. Afwachten maar.
Verwijderd
Heb in Mediamarkt Utrecht tot mijn verbazing al de nieuwste PLF serie kunnen bekijken met LED ambilight. Ik weet alleen helaas het typenr. niet meer, maar volgens mij was het de 47PFL9532D/10 die kun je nu ook vinden via zoek op philips.nl.
Hij stond daar voor €3400 (!) maar liefst...
Eerste indruk: mooi scherm (design), mooi beeld (LCD blijft toch wat waziger dan de nieuwste Plasma van Panasonic die daar ook stond) en ambilight LED heeft duidelijk een grotere lichtopbrengst; de witte lijsten die bijv. bij full surround versie te zien was is daarmee overbodig.
Eerste indruk: mooi scherm (design), mooi beeld (LCD blijft toch wat waziger dan de nieuwste Plasma van Panasonic die daar ook stond) en ambilight LED heeft duidelijk een grotere lichtopbrengst; de witte lijsten die bijv. bij full surround versie te zien was is daarmee overbodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 08:59 ]
Verwijderd
De 9532 is wel een nieuw model maar heeft lang niet alle nieuwe technieken(volgens de specs, geen pixel perfect HD maar pixel plus 3, geen 100hz scherm, geen clear lcd). En voor wat ik begrepen heb moet die nieuwe pixel perfect HD stukken beter wezen. Wat betreft het waziger wezen vind ik vreemd omdat ik vaker heb gehoord dat die schermen soms gewoon te scherp waren ipv wazig. Het zal dus denk ik eerder aan de instellingen/signaal liggen. Helemaal omdat die schermen die daar staan niet zijn ingesteld maar gewoon uit de doos gehaald zijn en zo aangesloten.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 11:15 ]
Verwijderd
Ik ben me aan het informeren voor een nieuwe LCD tv. Ik heb er een 2-tal van Philips op het oog:
32PFL7572D/10
32PFL7332/10
Het enige verschil dat ik zie in de specificaties is dat de eerste een geïntegreerde digitale tuner voor DVB-T ontvangst heeft en de tweede niet.
Nu is mijn vraag, wat is het nut van zo'n tuner als je via kabel naar TV kijkt en binnenkort via Telenet Digitale TV?
Is dit de meerprijs waard (ongeveer € 50)?
32PFL7572D/10
32PFL7332/10
Het enige verschil dat ik zie in de specificaties is dat de eerste een geïntegreerde digitale tuner voor DVB-T ontvangst heeft en de tweede niet.
Nu is mijn vraag, wat is het nut van zo'n tuner als je via kabel naar TV kijkt en binnenkort via Telenet Digitale TV?
Is dit de meerprijs waard (ongeveer € 50)?
Verwijderd
Ik weet de verschillen verder niet tussen de 2 verder dus ik vertrouw er maar op dat het klopt wat je zegt maar je hebt niks aan die tuner omdat die dvb-t tuner alleen voor terrestrial(digitale tv via een antenne) ontvangst is
Er is een truck om de DBV-T tuner in de 7332 te activeren meer info: kieskeurig.nl reviews.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:47:
32PFL7572D/10
32PFL7332/10
Zeker geen 50 euro meer betalen voor de 7572 dus.
Verder is de beeldkwaliteit van Digitenne slecht, dus liever UPC/ Casema digitaal.
Hij heeft 't over Telenet, België dus ... Digitenne (en UPC/Casema dus ook) zal dan lastig worden (op de directe grensstreek na misschien). Ik heb geen idee hoe 't met DVB-T ontvangst in België is gesteld maar ik vraag me inderdaad ook af of je die tuner gaat gebruiken.Philflow schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:29:
[...]
Er is een truck om de DBV-T tuner in de 7332 te activeren meer info: kieskeurig.nl reviews.
Zeker geen 50 euro meer betalen voor de 7572 dus.
Verder is de beeldkwaliteit van Digitenne slecht, dus liever UPC/ Casema digitaal.
Verwijderd
Je hebt gelijk. Tis niet dé tv waar ik op zoek was met inderdaad alle specs. Wel leuk was om te zien dus dat het ontwerp e.d. anders was (strakker) en dat LED ambilight was toegepast.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:14:
De 9532 is wel een nieuw model maar heeft lang niet alle nieuwe technieken...
Verder stond daar de nieuwe van Panasonic, ook niet verkeerd (plasma); daar zitten we dus nog tussen (de nog uit te komen Philips met alles erop en eraan) te twijfelen!!!
Panasonic VIERA TH-50PY700 - televisie van het jaar 2007!

Full HD
1920 x 1080p pixels
V-Real Pro2 technologie
VIERA Link
3x HDMI / PC Input
SDHC (HD-JPEG/MPEG2/AVCHD)
SRS TruSurroundXT
Meer specs: http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3914|603|602|601|4|1
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 15:46 ]
Verwijderd
Ok, bedankt voor de informatie. Ik woon inderdaad in België en ik weet nu dat ik best de 7332 aankoop.Wouter! schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:40:
[...]
Hij heeft 't over Telenet, België dus ... Digitenne (en UPC/Casema dus ook) zal dan lastig worden (op de directe grensstreek na misschien). Ik heb geen idee hoe 't met DVB-T ontvangst in België is gesteld maar ik vraag me inderdaad ook af of je die tuner gaat gebruiken.
Hij staat ook bij MediaMarkt Enschede zag ik net, hier voor € 3499,-Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:58:
Heb in Mediamarkt Utrecht tot mijn verbazing al de nieuwste PLF serie kunnen bekijken met LED ambilight. Ik weet alleen helaas het typenr. niet meer, maar volgens mij was het de 47PFL9532D/10 die kun je nu ook vinden via zoek op philips.nl.
De LED's waren duidelijk te zien inderdaad maar het effect niet want hij stond in de open ruimte, design vond ik ook mooi

Verwijderd
Ja ze weten bij de mediamarkt niet echt hoe ze fatsoenlijk signalen moeten verdelen zeg. Ook bij de goedkopere lcd's 10 tv's aan een passieve splitter.... Zo krijg je de mensen wel aan het huilen ja.
Waar ik me persoonlijk aan stoor is de (on)mogelijkheid om bij veel TV's ook het normale kabel-signaal te kunnen bekijken. Op alle TV's draait een prachtige HD-demo maar uiteraard is dat momenteel nog niet zo heel relevant, althans ... niet alleen relevant. En op de enkele TV die wel op de kabel is aangesloten is het beeld vaak om te huilen, d'r zit enorm veel ruis doorheen.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:41:
Ja ze weten bij de mediamarkt niet echt hoe ze fatsoenlijk signalen moeten verdelen zeg. Ook bij de goedkopere lcd's 10 tv's aan een passieve splitter.... Zo krijg je de mensen wel aan het huilen ja.
Verwijderd
Ja dat is juist het probleem, ze laten iedereen kwijlen op het HD signaal op de duurdere tv's en sluiten een tig keer slechter kabel signaal(vooral omdat het zovaak gedeeld word) op de goedkopere modellen om die slecht te laten lijken.
En het ergste is nog, als je vraagt of ze ook kabel signaal kunnen laten zien op de duurdere modellen dan zeggen ze dat dat niet kan omdat de mensen het dan niet kopen omdat in de andere winkels er ook HD op staat.
En het ergste is nog, als je vraagt of ze ook kabel signaal kunnen laten zien op de duurdere modellen dan zeggen ze dat dat niet kan omdat de mensen het dan niet kopen omdat in de andere winkels er ook HD op staat.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 12:10 ]
Waar ze natuurlijk ook wel gelijk in hebben...
Verwijderd
ja, ze moeten natuurlijk wel laten zien wat voor superbeeld je uit die tv kunt krijgen. Daar is ie voor gemaakt. Dat is hetzelfde als ze met een geluids installatie radio bulgarije opzetten. Maar je hebt gelijk, het is natuurlijk wel belangrijk. Daar kijk je tenslotte het meeste naar, kabel tv.
Verwijderd
Hm ik wacht ook op die 32PFL9632D, wilde eerst voor de 32PF9731D gaan maarja vind het design eigenlijk niet zo heel erg mooi (vind die van die nieuwe veel beter, die zwarte rand om het scherm is een heel stuk kleiner geworden), en ook het hogere contrast, LED ambilight en die perfect pixel HD spreken me erg aan 
Ik denk dus dat ik voor dat nieuwe model ga maar wil eigenlijk wel binnen nu en een maand een nieuwe tv
Ik hoop dus dat die tv heel snel gaat uitkomen
Ben bereid er 2000e voor neer te tellen, niet meer dus hopelijk is dat genoeg
Ik denk dus dat ik voor dat nieuwe model ga maar wil eigenlijk wel binnen nu en een maand een nieuwe tv

Verwijderd
Voor de 32inch moet 2000 genoeg wezen ja, of hij binnen een maand nog komt is nogmaar de vraag aangezien bijna alle modellen die voor juni geplanned stonden verschoven zijn.
Volgens iemand hier staat bij bij Philips intern op een adviesprijs van €1699,-
Ik wil hem ook graag, maar vind 2000 toch echt teveel voor een 32"'
Ik wil hem ook graag, maar vind 2000 toch echt teveel voor een 32"'
Verwijderd
De kans dat hij duurder als 2000 is acht ik vrij klein, helemaal een 32" model. Ik heb zelfs het idee dat hij nogwel goedkoper is als €1699 als je hem via internet koopt wanneer hij er is.
Verwijderd
Hm check dit:
http://www.redcoon.nl/ind...5005/Philips_32_PFL_9632/
Hier kun je hem al kopen, of is dit nep?
1607 euro (exl. verzendkosten) vind ik een heel mooie prijs voor deze tv.
Ik wacht het nog eventjes een maandje af maar denk dat ik wel voor deze tv ga als hij echt <1700e is en deze maand in de (internet)winkels ligt. Ik bedoel voor de 32pf9731d betaal je ook nog zo'n 1400-1800e (1800e op plattetv.nl) dus voor die 2-3 honderd extra wil ik toch wel graag het betere model, als ik dan toch zoveel geld uitgeef wil ik het goed doen ook
Groet,
Rob
http://www.redcoon.nl/ind...5005/Philips_32_PFL_9632/
Hier kun je hem al kopen, of is dit nep?
1607 euro (exl. verzendkosten) vind ik een heel mooie prijs voor deze tv.
Ik wacht het nog eventjes een maandje af maar denk dat ik wel voor deze tv ga als hij echt <1700e is en deze maand in de (internet)winkels ligt. Ik bedoel voor de 32pf9731d betaal je ook nog zo'n 1400-1800e (1800e op plattetv.nl) dus voor die 2-3 honderd extra wil ik toch wel graag het betere model, als ik dan toch zoveel geld uitgeef wil ik het goed doen ook
Groet,
Rob
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 23:13 ]
Verwijderd
Aan de status te zien van direct leverbaar zou het wel zo zijn ja, maar let wel op ik heb dat toen ook met mijn hdd recorder gehad bij redcoon toen duurde het ook nog 2 weken oid voor ze hem werkelijk hadden dus ik zou wel even van te voren bellen.
Bij correct.com staat de 32PFL9632 ook al op de site; voor € 1499,-
zie
http://www1.correct.com/a...964c1738ba1992983e797a16a
zie
http://www1.correct.com/a...964c1738ba1992983e797a16a
Bij foka.nl ook trouwens.
Zonder prijs noch levertijd
zie:
http://www.foka.nl/site/32pfl9632d-p-3258.html
Zonder prijs noch levertijd
zie:
http://www.foka.nl/site/32pfl9632d-p-3258.html
Pfff, ik ben zo benieuwd wanneer de 37 / 42 inch varianten uit gaan komen
Verwijderd
Komen die 37" modellen wel dan? Ik heb er nog weinig over gehoord.BtM909 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:43:
Pfff, ik ben zo benieuwd wanneer de 37 / 42 inch varianten uit gaan komen
Dat was ook onderdeel van m'n vraagVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:39:
[...]
Komen die 37" modellen wel dan? Ik heb er nog weinig over gehoord.
Verwijderd
Ik las ( en het staat er nogsteeds ) wanneer ze komen, niet OF ze komen
Dit topic is gesloten.