[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.086 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:41:
[...]

Ik heb ze inderdaat allemaal thuis gehad
En het mooiste scherm wat ik tot nu toe gezien heb is toch wel de pioneer.
Vooral digitale tv is gewoon een plaatje daarop
En volgens mij bler ik niet .
Ik geef alleen me mening, en op het gebied van plasma heb ik toch al veel gezien en getest.
En ik vind de samsung toch iets meer hebben dan de pana, vooral sd signal
Maar dat is mijn mening 8)
ah de pioneer heb je ook gehad...dus eerst was de samsung het best? nu is het de pioneer..of toch weer de samsung......neem nou maar gewoon aan dat pana het mooiste beeld heeft...met een gewone goede verbinding.... 8)7 _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 14:37
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:41:
[...]

Ik heb ze inderdaat allemaal thuis gehad
En het mooiste scherm wat ik tot nu toe gezien heb is toch wel de pioneer.
Vooral digitale tv is gewoon een plaatje daarop
En volgens mij bler ik niet .
Ik geef alleen me mening, en op het gebied van plasma heb ik toch al veel gezien en getest.
En ik vind de samsung toch iets meer hebben dan de pana, vooral sd signal
Maar dat is mijn mening 8)
En die mening wordt op prijs gesteld. Verbaas je er echter niet over dat je niet met open armen in een panasonic plasma thread wordt ontvangen met een post als "jongens koop nu maar gewoon een samsung" zonder ook maar enige objectieve toelichting.

Als jij je stelling kunt onderbouwen, om ons zo te behoeden voor een "miskoop", ga dan gerust je gang. Maar tot nu toe kom je (in mijn bescheiden mening) over als een betweter die het topic een beetje aan het derailen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:21:
[...]

haha wat krijgen we nu, dit is de panasonic thread.

kijk hier eens: http://www.testberichte.d...h/level4_video_73068.html

#1 Hitachi Picture Master 42PD9700
#2 Panasonic TH-42PV71F
Pioneer PDP-427 XD
#4 Samsung PS-42Q91H
#5 LG Electronics 42PC55

Ik denk dat ik het duitse magazine Video toch net een tikje hoger inschat dan HDTVorg.
Vind je? Geen woord over de zwartwaardes en CR van de Hitachi. En toevallig zijn deze naar mijn mening het minst goed van alle plasma's uit het rijtje. Hoe dat ding op nummer 1 komt mag daarom Joost weten.

En btw, onderschat inderdaad de Samsung niet. Ga 'm eerst in het echt zien - goed aangesloten - voordat je een oordeel over deze plasma veldt. Naar mijn mening heeft
Samsung met deze nieuwe plasma het kwaliteitsgat richting Pioneer en Panasonic gedicht. Ik heb 'm nu een paar keer zien spelen, en ik ben 't volledig eens met de reviewer van HDTVorg.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Die nieuwe 42'' Full HD van Panasonic, is daar al een prijsindicatie van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:56:
[...]
En btw, onderschat inderdaad de Samsung niet. Ga 'm eerst in het echt zien - goed aangesloten - voordat je een oordeel over deze plasma veldt.
Heb ik allang gedaan :) . En ik vind hem prachtig. Het design is in ieder geval mooier dan Panasonic vind ik. Voor de rest ontlopen ze elkaar niet qua beeldkwaliteit vind ik.

Enig probleempje voor mij zou zijn de reputatie van Samsung op het gebied van kwaliteit. Op htforums en avforums kun je meer daarover lezen. Panasonic is een kwaliteits merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 06 mei 2007 @ 09:40:
[...]

Heb ik allang gedaan :) . En ik vind hem prachtig. Het design is in ieder geval mooier dan Panasonic vind ik. Voor de rest ontlopen ze elkaar niet qua beeldkwaliteit vind ik.

Enig probleempje voor mij zou zijn de reputatie van Samsung op het gebied van kwaliteit. Op htforums en avforums kun je meer daarover lezen. Panasonic is een kwaliteits merk.
Tsja, wat is kwaliteit tegenwoordig. De zogenaamd beste plasma's, de Pioneers, zijn zéér gevoelig
voor inbranden en veel mensen klagen over het "dirty screen" effect in de forums. Wat betreft Panasonic zijn de purple snakes een gespreksonderwerp. Volgens mij doet Samsung het zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:04:
[...]

Tsja, wat is kwaliteit tegenwoordig. De zogenaamd beste plasma's, de Pioneers, zijn zéér gevoelig
voor inbranden en veel mensen klagen over het "dirty screen" effect in de forums. Wat betreft Panasonic zijn de purple snakes een gespreksonderwerp. Volgens mij doet Samsung het zo gek nog niet.
Samsung staat weer bekend om de sissende trafo-geluiden. Zo heeft elk merk wel zijn voor en nadelen. De verschillen zullen onderling (van merk tot merk) allenmaal wel meevallen. Persoonlijk vind ik het uiterlijk van een Samsung wel mooier dan een Pana.
Zelf ben ik voor een Pana gegaan gezien de goede SD-weergave en de degelijkheid en die purple snakes zullen ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
d0s schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:14:
www.panasonic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is niks te vinden over de PY700 lol.....die komt hier toch niet uit geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 42py700 heeft de zelfde advies prijs van 50pv70f.

De 50py750 advies prijs zal ongeveer 4000 Euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:14:
Jawel, onder de 3000 € zegt men bij FWD-magazine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16626/TH-50PY700%20kopie.jpg

Deze wordt het voor mij. Hoorde dat ie eind mei begin juni bij MM zal hangen.

Nu nog bedenken welk signaal het wordt. Analoog of digitaal. Geen kpn/digitenne want het signaal schijnt matig te zijn (??). Voor een plasma scherm dan. Stond bij Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XunFar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:14:
[afbeelding]

Deze wordt het voor mij. Hoorde dat ie eind mei begin juni bij MM zal hangen.

Nu nog bedenken welk signaal het wordt. Analoog of digitaal. Geen kpn/digitenne want het signaal schijnt matig te zijn (??). Voor een plasma scherm dan. Stond bij Correct.
Een prachtige keuze, maar heb je wel een FULL HD nodig, afstand tot televisie en binnenkomend signaal? Maar toch een prachtige keuze, proficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik twijfel heel erg tussen een Pioneer of Panasonic scherm. De Pioneers hebben echter veel mogelijkheden m.b.t video processing, en dat wordt ook netjes duidelijk gemaakt op hun website. Dingen als 24 fps restauratie lijken ideaal voor films. Helaas hoor je nog wel eens slechte verhalen over inbranden. Revieuws zijn ook nog eens zogoed als niet te vinden.

Wat die Panasonics in huis hebben staat echter nergens... een V-real 2 chip... Zal best, maar wat doet het allemaal? Info daarover is nergens te vinden :'(

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 06-05-2007 19:22 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:21:
Ik twijfel heel erg tussen een Pioneer of Panasonic scherm. De Pioneers hebben echter veel mogelijkheden m.b.t video processing, en dat wordt ook netjes duidelijk gemaakt op hun website. Dingen als 24 fps restauratie lijken ideaal voor films. Helaas hoor je nog wel eens slechte verhalen over inbranden. Revieuws zijn ook nog eens zogoed als niet te vinden.

Wat die Panasonics in huis hebben staat echter nergens... een V-real 2 chip... Zal best, maar wat doet het allemaal? Info daarover is nergens te vinden :'(
Het gaat om een betere processor voor het signaal sneller en beter te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:50
iemand al last gehad van lipsync problemen?
Ik heb al een paar keer met tv uitzendingen last hiervan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopwelling schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:24:
iemand al last gehad van lipsync problemen?
Ik heb al een paar keer met tv uitzendingen last hiervan gehad.
Volgens mijn weten toch niet met een panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:04:
[...]
Volgens mij doet Samsung het zo gek nog niet.
Ik heb andere verhalen gehoord. Met afstand Nr.1 merk op de reparatie afdeling. Maar goed hoe betrouwbaar die verhalen zijn weet ik niet, ik las het op htforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:26

Ik twijfel met je mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
De 50PY700 staat hier voor € 3269 http://www.bestbuygadgets...ic-th50py700-p-10637.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Revieuws zijn ook nog eens zogoed als niet te vinden.
Reviews te over toch?

http://www.testberichte.de/
http://www.hdtvorg.co.uk
http://www.avreview.co.uk
http://www.hdtvtest.co.uk
http://reviews.cnet.co.uk/televisions

userreviews:
www.hifi-forums.de
www.avforums.com

om er maar eens een paar te noemen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 06-05-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Philflow, bedankt :) Daar is inderdaad wel wat te vinden. Helaas geeft google tegenwoordig 0.0 info als het om zoeken naar reviews gaat :'( Je komt alleen nog maar spam tegen (de laatste tijd helpt -prices (en varianten) zelfs niet meer). Je moet dus weten waar je zoekt.

Twee nette reviews van Panasonic TH42PX70 en Pioneer Pioneer-PDP4270XD:

http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4270XD
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70

Als ik dit allemaal zo lees wordt ik nog steeds niet wijzer. Waar de een uitblinkt is de ander een stuk minder, en andersom... Lastig

[ Voor 49% gewijzigd door voodooless op 06-05-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

voodooless schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:26:
Je moet dus weten waar je zoekt.
you're welcome.
ben al een tijdje aan het researchen dus heb de links verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:26:
[...]

Een prachtige keuze, maar heb je wel een FULL HD nodig, afstand tot televisie en binnenkomend signaal? Maar toch een prachtige keuze, proficiat.
* XunFar gaat z'n spaarrekening eens leegplunderen. Ach wat the heck, we leven maar 1 keer.
Ga er een meter of 3 a 4 vanaf zitten en neem satteliet. Dus tja, veel hd-signalen op satt.

Om het af te maken nemen we er een leuk strak wandmeubel bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.topform.nl/pictures/contpic33_308.Jpeg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 14:37
XunFar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:33:
[...]

* XunFar gaat z'n spaarrekening eens leegplunderen. Ach wat the heck, we leven maar 1 keer.
Ga er een meter of 3 a 4 vanaf zitten en neem satteliet. Dus tja, veel hd-signalen op satt.

Om het af te maken nemen we er een leuk strak wandmeubel bij:
[afbeelding]

;)
Ik kan je aanraden om deze tv en ook de 720p versie van hetzelfde formaat eens in levende lijve te checken (beetje onmogelijk atm i know), maar de vraag blijft of 1080p het aanzienlijke bedrag extra wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

G-ZeS schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:52:
[...]

Ik kan je aanraden om deze tv en ook de 720p versie van hetzelfde formaat eens in levende lijve te checken (beetje onmogelijk atm i know), maar de vraag blijft of 1080p het aanzienlijke bedrag extra wel waard is.
Bedankt voor de tip. Ik ga zeker eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-ZeS schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:52:
[...]

Daar kunnen we kort over zijn, als je verder dan twee en halve meter van een 50" scherm afzit zie je geen verschil meer tussen 720p en 1080p. Daar zijn talloze wetenschappelijk gefundeerde tabellen over te vinden, ook in dit forum.

Dus vind je het kicken om op 2 meter van het scherm te gaan zitten, doen, anders niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo...nu al een week in het bezit van de TH42PV700F en volgende dingen wil ik jullie graag niet onthouden:

Design: over smaken en geuren valt niet te discussieren, maar ik vind het veruit de mooiste flatscreen die er is, zeker als ie aan de muur hangt. Zwatlakke rand, maar de reflectie stoort mij niet.
Het plexiglas van het scherm is mat, zoals bij LCDs en reflecreert niet zoveel als bij de oudere modellen.

Aansluitingen: Momenteel heb ik 'n PS2 via component en analoogKabel aangeloten en dat laat me dus nog toe 3 toestellen via scart aan te luiten, 3 via HDMI, 1 via composiet, 1 via S-video en een PC, verder kan ik een koptelefoon aansluiten en geluid via optische of gewone kabel (rood+wit) naar een versterker laten lopen. M.a.w. meer dan genoeg

Geluid: in het menu heb je de mogelijk de SRS True surround aan te vinken en deze staat nu constant aan: schitterend geluid. Nu...ben misschien niet zoveel gewoon :-) Mijn oude CRT gaf volgens mij al genoeg

Beeld: Vooraleer we besloten hadden deze tv te kopen waren de critereria: goed beeld bij kabelTV (zonder digitaal te hoeven gaan) en beeldweergave die niet slechter en liefst beter is dan onze oude CRT. Wat KabelTV betreft zijn we uitermate tevreden. Uiteraard is dit afhankelijk van zender tot zender, maar de meerderheid zendt in vrij goede kwaliteit uit. TV kijken is zeer aangenaam, zonder storende artefacten, nasleepeffecten, etc...
DVD via PS2: super. Heb al wat filmpjes bekeken. Spelletjes: God of war speel ik nu regelmatig, de graphics zijn zeer goed en de TV laat dit ook zien. Wat inbranden betreft: er zijn bij dit spel nooit continue "statische" beelden. Uiteraard je energiebalkje, maar die verschijnt enkel als je 'vecht', en dat doe je niet de hele tijd in dit spel.

Verder heb ik de beeldinstellingen teruggeschroefd om toch maar de kans op inbranden te minimaliseren. Zowel contrast, helderheid, kleurengamma, scherpte zijn allemaal teruggebracht naar de helft (contrast zelfs nog iets minder dan de helft), de kleurwarmte staat bij mij op normaal (persoonlijk vind ik dit beter dan warm) en algemeen staat ie ook op normaal (andere mogelijkheden waren: dynamisch (vreselijk!!!), normaal, cinema en auto). Zelfs bij deze instellingen is het beeld goed. Als anderen betere instellingen die ook inbrandveilig zijn weten, mogen jullie mij dit zeker zeggen. Wil nog wel wat sleutelen.

DUs...voor mij is dit dé tv. Waarschijnlijk zijn er altijd wel betere dingen op de markt of kun je wachten tot weer wat nieuws uitkomt. Maar uiteindelijk is dan de kostprijs te hoog en ik geloof dat de prijs/kwaliteit bij panasonic niet te overtreffen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
Dank voor de review Daniel, ben wel een beetje jaloers op jou surplus aan aansluitingen ( pv70 eigenaar). Net als jij kijk ik ook analaaog via de kabel. Ik ben toch wel benieuwd naar de eventuele verbetering met een digitaal beeld via Multikabel. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Voor minimale verbetering vind ik het niet waard om weer een apparaat met afstandbediening aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 13:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

das echt nog ff een puntje voor mij ja; de mindere aansluitmogelijkheden van de 70 itt de 700...
nog eens een nachtje over pitten :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
beschuitfluiter schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:17:
das echt nog ff een puntje voor mij ja; de mindere aansluitmogelijkheden van de 70 itt de 700...
nog eens een nachtje over pitten :)
Je kan altijd nog een scart-schakelbox er tussen zetten voor je game-consoles. Je hebt op beide schermen sowieso maar 1x component en het lijkt mij dat je die wil reserveren voor je DVD-speler.

Verder kan je ook investeren in een goede reciever waarop je alles op aan kan sluiten en die weer aan je TV-knoopt :)

Ik heb het als volgt gedaan op de 42PV70
- de digitale TV-tuner met scart aan de TV, audio out van TV naar dvd/reciever-combo
- ps2/xbox met composiet aan de dvd/reciever-combo
- dvd/receiver-combo met component aan de TV

Dus ik heb nog 1 scart vrij en 2 HDMI poorten ;)

Nadeel hiervan is wel dat als ik game ik mijn reciever aan moet hebben, anders zie en hoor ik zo weinig :P

[ Voor 28% gewijzigd door ConZito op 07-05-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de 42PV700 al samenwerkend met een Denon S301 set ?
Ik ga beide deze week aankopen. Pana koop ik in plaatselijke winkel , S301 via internet ivm groot prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanochtend even gebeld met Haagtechno (Panasonic Importeur). De 700 wordt vanaf half mei beperkt uitgeleverd!! :(
Nu maar hopen dat er een voor mij bij zit. Ik wacht nu al een week of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vreemd ik heb vrijdag nog gebeld en toen waren ze allemaal op voorraad alleen de FullHD nog niet dus ik snap er niks van van deze wisselende berichten.. beetje jammer.

We hebben op dit moment alleen nog maar de 37"op voorraad maar moet zeggen dat die nieuwe samsungs ook wel erg mooi zijn .. (ja ja ik weet het olie op het vuur gooien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens kieskeurig zijn ze gewoon op voorraad.
bijv: http://www.videopartner.n...5796&&referrer=kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het ook niet meer. Ik wacht maar gewoon af tot ik een berichtje krijg van mijn dealer dat hij binnen is. Tot die tijd............................................ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou had ik zowat mijn keuze eindelijk gemaakt, nl 37PV70 of 42PV70, en nu zie ik dat er al lcd's met full hd te koop zijn voor 1200 à 1300 euro (Hitachi , LG...) |:(
Is het interessant om voor full hd te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:13:
Nou had ik zowat mijn keuze eindelijk gemaakt, nl 37PV70 of 42PV70, en nu zie ik dat er al lcd's met full hd te koop zijn voor 1200 à 1300 euro (Hitachi , LG...) |:(
Waar ga je hem voor gebruiken? Persoonlijk lijkt het mij dat een LCD meer geschikt is voor games en een plasma voor film en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:13:
Wel als je op 2 meter of minder gaat zitten. Anders is het onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ConZito schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:07:
[...]

Je kan altijd nog een scart-schakelbox er tussen zetten voor je game-consoles. Je hebt op beide schermen sowieso maar 1x component en het lijkt mij dat je die wil reserveren voor je DVD-speler.

Verder kan je ook investeren in een goede reciever waarop je alles op aan kan sluiten en die weer aan je TV-knoopt :)

Ik heb het als volgt gedaan op de 42PV70
- de digitale TV-tuner met scart aan de TV, audio out van TV naar dvd/reciever-combo
- ps2/xbox met composiet aan de dvd/reciever-combo
- dvd/receiver-combo met component aan de TV

Dus ik heb nog 1 scart vrij en 2 HDMI poorten ;)

Nadeel hiervan is wel dat als ik game ik mijn reciever aan moet hebben, anders zie en hoor ik zo weinig :P
Probleem is dat ik een mediaplayer heb welke óf met svideo óf met component aangesloten dient te worden. en ik heb geen hdmi-dvd speler... en op de 70 zit weer geen svideo... probleem dus...
heb je geen component switchbox zonder al te veel kwaliteitsverlies?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:51:
[...]

Waar ga je hem voor gebruiken? Persoonlijk lijkt het mij dat een LCD meer geschikt is voor games en een plasma voor film en tv.
Hij zal vooral dienen voor tv-kijken. ik zit op een afstand van 3m60.

Ik weet wel dat iedereen graag zo groot mogelijk gaat, maar is het voor die afstand niet beter om voor de 37" te kiezen, kwestie van iets kleiner en dus iets scherper beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:57:
[...]

Hij zal vooral dienen voor tv-kijken.
digitaal of analoog? als je analoog kijkt zou ik 37 inch nemen op die afstand.
ga je digitaal dan kun je ook prima 42 inch nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:57:
[...]

Hij zal vooral dienen voor tv-kijken. ik zit op een afstand van 3m60.

Ik weet wel dat iedereen graag zo groot mogelijk gaat, maar is het voor die afstand niet beter om voor de 37" te kiezen, kwestie van iets kleiner en dus iets scherper beeld?
Het blijft natuurlijk allemaal heel persoonlijk. Zelf heb ik nu 3 jaar een 42inch plasma en zit om 3 meter. Na een kleine week weet je niet beter.
Sterker nog ik kijk nu uit naar 50inch en kan dan nog een half metertje naar achter, maar nogmaals het blijft persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
beschuitfluiter schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:57:
[...]

Probleem is dat ik een mediaplayer heb welke óf met svideo óf met component aangesloten dient te worden. en ik heb geen hdmi-dvd speler... en op de 70 zit weer geen svideo... probleem dus...
heb je geen component switchbox zonder al te veel kwaliteitsverlies?
Component-switchboxen zijn er inderdaad. Kijk maar eens op http://www.mcsnet.nl/nl/dept_90.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopwelling schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:37:
Dank voor de review Daniel, ben wel een beetje jaloers op jou surplus aan aansluitingen ( pv70 eigenaar). Net als jij kijk ik ook analaaog via de kabel. Ik ben toch wel benieuwd naar de eventuele verbetering met een digitaal beeld via Multikabel. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Voor minimale verbetering vind ik het niet waard om weer een apparaat met afstandbediening aan te schaffen.
hey jop...
ik heb in voorschot op t ontvangen van mijn bestelde pv700 digitale tv van multikabel van de week al
vast op mn crt van 2 jaar oud geinstalleerd...ik dacht altijd dat ik goed analoog beeld had....
man man, wat ben ik geschrokken hahaha....wat een verschil, digitaal is zoveel scherper....
niet dat je hier veel aan hebt mbt analoog of digitaal op je plasma maar toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
Mmmm, ik snap niet waarom mijn plasma er geen profijt van zou hebben. Heb jij overigens ook Multikabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:58:
Zo...nu al een week in het bezit van de TH42PV700F en volgende dingen wil ik jullie graag niet onthouden:

Design: over smaken en geuren valt niet te discussieren, maar ik vind het veruit de mooiste flatscreen die er is, zeker als ie aan de muur hangt. Zwatlakke rand, maar de reflectie stoort mij niet.
Het plexiglas van het scherm is mat, zoals bij LCDs en reflecreert niet zoveel als bij de oudere modellen.

Aansluitingen: Momenteel heb ik 'n PS2 via component en analoogKabel aangeloten en dat laat me dus nog toe 3 toestellen via scart aan te luiten, 3 via HDMI, 1 via composiet, 1 via S-video en een PC, verder kan ik een koptelefoon aansluiten en geluid via optische of gewone kabel (rood+wit) naar een versterker laten lopen. M.a.w. meer dan genoeg

Geluid: in het menu heb je de mogelijk de SRS True surround aan te vinken en deze staat nu constant aan: schitterend geluid. Nu...ben misschien niet zoveel gewoon :-) Mijn oude CRT gaf volgens mij al genoeg

Beeld: Vooraleer we besloten hadden deze tv te kopen waren de critereria: goed beeld bij kabelTV (zonder digitaal te hoeven gaan) en beeldweergave die niet slechter en liefst beter is dan onze oude CRT. Wat KabelTV betreft zijn we uitermate tevreden. Uiteraard is dit afhankelijk van zender tot zender, maar de meerderheid zendt in vrij goede kwaliteit uit. TV kijken is zeer aangenaam, zonder storende artefacten, nasleepeffecten, etc...
DVD via PS2: super. Heb al wat filmpjes bekeken. Spelletjes: God of war speel ik nu regelmatig, de graphics zijn zeer goed en de TV laat dit ook zien. Wat inbranden betreft: er zijn bij dit spel nooit continue "statische" beelden. Uiteraard je energiebalkje, maar die verschijnt enkel als je 'vecht', en dat doe je niet de hele tijd in dit spel.

Verder heb ik de beeldinstellingen teruggeschroefd om toch maar de kans op inbranden te minimaliseren. Zowel contrast, helderheid, kleurengamma, scherpte zijn allemaal teruggebracht naar de helft (contrast zelfs nog iets minder dan de helft), de kleurwarmte staat bij mij op normaal (persoonlijk vind ik dit beter dan warm) en algemeen staat ie ook op normaal (andere mogelijkheden waren: dynamisch (vreselijk!!!), normaal, cinema en auto). Zelfs bij deze instellingen is het beeld goed. Als anderen betere instellingen die ook inbrandveilig zijn weten, mogen jullie mij dit zeker zeggen. Wil nog wel wat sleutelen.

DUs...voor mij is dit dé tv. Waarschijnlijk zijn er altijd wel betere dingen op de markt of kun je wachten tot weer wat nieuws uitkomt. Maar uiteindelijk is dan de kostprijs te hoog en ik geloof dat de prijs/kwaliteit bij panasonic niet te overtreffen is.
Hopelijk ben ik even tevreden als jij als ze eind deze week mijn TH-42PV700F leveren. Bedankt voor de review Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:58:

Op welke afstand zit je Daniel ? Ik zit op 3.5-4.0 m en heb schrik dat de 42" te groot gaat uitvallen.
Ik kijk nu nog analoog maar wil overschakelen naar Telenet Digitaal. Zal 37" niet beter zijn op deze afstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Nou mijn TH-42PV70F is stuk, hij gaat aan en direct weer uit, het rode ledje blinkt 7x en dan is het feest verder voorbij. Morgen maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een review van de Amerikaanse versie van de 50py700.

http://www.ultimateavmag.com/flatpaneldisplays/507pana700/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:35:
[...]

Op welke afstand zit je Daniel ? Ik zit op 3.5-4.0 m en heb schrik dat de 42" te groot gaat uitvallen.
Ik kijk nu nog analoog maar wil overschakelen naar Telenet Digitaal. Zal 37" niet beter zijn op deze afstand ?
Hoi gupe, ik zit in net dezelfde situatie, 3m70,... 37" of 42" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopwelling schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:22:
Mmmm, ik snap niet waarom mijn plasma er geen profijt van zou hebben. Heb jij overigens ook Multikabel?
ja ik heb ook multikabel en ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik niet kan oordelen of het verschil tussen analoog of digi bij een plasma ook zo groot is....lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Die 42pv700.. die kan dus wel 1080p (geupscaled) weergeven ? maar geen 1080p ontvangen..

Ik begin overigens steeds meer overtuigd te raken van de Panasonic Plasma's..

Ik wou eerst voor de nieuwe 42''Philips (LCD, Ambilight 4-channel, Full-HD) gaan, maar ik denk nu dat het toch een Full_HD Panasonic word (42 of 50''). Ik zit op 4 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen de PV70 en PV7?
Enkel de voet?
De PV7 is ongeveer 100 euro beterkoop dan de PV70.

Wat zou ongeveer de (internetwinkel)prijs kunnen worden van de 42PY700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:06:
[...]

ja ik heb ook multikabel en ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik niet kan oordelen of het verschil tussen analoog of digi bij een plasma ook zo groot is....lol
tnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:35:
[...]

Ik zit op 3.5-4.0 m en heb schrik dat de 42" te groot gaat uitvallen.
Ik zit op 3,5 meter en bij mij ging het zo (42" Panasonic PV60);

Week 1: wow, wat groot :) (ik had daarvoor een 28"/70cm breedbeeld tv).
Week 2: je bent er aan gewend. Als je voor de grap even je oude tv er bij haalt sta je perplex
dat je ooit naar die postzegel hebt kunnen kijken. :)
Week 3: ik zou eigenlijk wel een 50" willen :) (die er van de zomer ook gaat komen, de 42" krijgt dan een plekkie in de bedroom. :P ).

Op de één of andere manier voor je gevoel wordt het scherm dus steeds kleiner met
de tijd, echt waar. En ik wil vooral een 50" omdat ik veel HD kijk. Met HD is het hoe groter hoe mooier.
Moraal, ik zou dus nooit een 37" kopen, behalve als je 'm op het toilet of in de badkamer (= korte kijkafstand) wilt hangen. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 02:22:
[...]

Ik zit op 3,5 meter en bij mij ging het zo (42" Panasonic PV60);

Week 1: wow, wat groot :) (ik had daarvoor een 28"/70cm breedbeeld tv).
Week 2: je bent er aan gewend. Als je voor de grap even je oude tv er bij haalt sta je perplex
dat je ooit naar die postzegel hebt kunnen kijken. :)
Week 3: ik zou eigenlijk wel een 50" willen :) (die er van de zomer ook gaat komen, de 42" krijgt dan een plekkie in de bedroom. :P ).

Op de één of andere manier voor je gevoel wordt het scherm dus steeds kleiner met
de tijd, echt waar. En ik wil vooral een 50" omdat ik veel HD kijk. Met HD is het hoe groter hoe mooier.
Moraal, ik zou dus nooit een 37" kopen, behalve als je 'm op het toilet of in de badkamer (= korte kijkafstand) wilt hangen. :)
Ben het voor 100 % met je eens Apple en ik zit zelfs op 3 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Damn, je maakt het me weer lastig Apple, dacht net dat ik weer voor de 37 zou gaan.

Wordt een strijd tussen mij en me vriendin......... 42 vs 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Focus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 07:50:
Damn, je maakt het me weer lastig Apple, dacht net dat ik weer voor de 37 zou gaan.

hehe dat klinkt bekend lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gup & ludwig71
Wij zitten op (gemeten met de lintmeter va oog tot tv ) 3.8 m, dus tss 3 - 4 m. Dit is blijkbaar een ideale zitafstand om nog optimaal te kunnen genieten van de "scherpte" van PAL (567i) en ook nog die van 720p, voor een 1080p zou ik al naar 50" - 65" moeten gaan of opschuiven tot ik 1.5 - 2 m van de tv zit. Pas op, als ik PS2 speel dan zit ik op deze afstand en eerlijk gezegd, dat ziet er nog steeds goed uit. Geen storende rasters (pixel-) te zien.

@dOs
De PV70(0) hebben een 1080p chip en kunnen 1080p aannemen en omzetten naar de native resolutie van het scherm. De oudere versies konden enkel 1080i verwerken. Dus voor een PS3 is de PV70(0) uitermate geschikt (1080p/50Hz is geen probleem, maar de 1080p/24Hz is nog een 'groot' mysterie, de tv kan dit niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Daniel

En je hebt een 42" ?

Ik ga dan toch maar voor de 42pv700. Deze week ga ik hem bestellen samen met de Denon S301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al weken te twijfelen welke ik zal bestellen; de 42PV70 of 42PV700. Het verschil is toch een paar honderd euro. Kan iemand aangeven of er qua kwaliteit van het beeld echt verschil tussen beide plasma's zit? Ik had al wel gelezen over extra aansluitingen, surround geluid e.d.
Maar voor het geluid hoef je het volgens mij niet te doen aangezien bijna iedereen zijn tv op de stereoset aansluit.
Iemand een advies of ervaringen m.b.t. de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide toestellen gezien en qua beeld is er geen verschil. Wel zit er een special coating op het scherm van de 700 reeks voor minder reflectie , geeft een mat uitzicht . Ik vind de afwerking ( uitzicht ) van de 700 reeks toch ook wel iets meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:11:
Ik heb beide toestellen gezien en qua beeld is er geen verschil. Wel zit er een special coating op het scherm van de 700 reeks voor minder reflectie , geeft een mat uitzicht . Ik vind de afwerking ( uitzicht ) van de 700 reeks toch ook wel iets meer hebben.
de 700 heeft toch die zilvere rand aan de onderkant terwijl de 70 geheel zwart is toch?
persoonlijk vind ik dat de lijst van de 70 wat strakker is aangezien deze wat slanker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak , ik vind die aluminium look rand onderaan scherm wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gupe

Ja, heb de 42"
gefeliciteerd met de keuze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:09:
Nou mijn TH-42PV70F is stuk, hij gaat aan en direct weer uit, het rode ledje blinkt 7x en dan is het feest verder voorbij. Morgen maar eens bellen...
Misschien dat deze link wat meer info verschaft...

7 blinks Driver SOS 2 SU / SD / SS Boards
(SC floating voltage area)

Zijn er eigenlijk nog meer mensen met dit soort problemen?
Moet zeggen dat ik maar heeeeeeeeel weinig slechte geluiden hoor over de Panasonics tot nu toe :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Focus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 07:50:

je moet ook hoger inzetten :P
als jij voor 50 gaat, dan is de kans heel groot dat het in ieder geval een 42 word :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:36:
[...]

Misschien dat deze link wat meer info verschaft...

7 blinks Driver SOS 2 SU / SD / SS Boards
(SC floating voltage area)

Zijn er eigenlijk nog meer mensen met dit soort problemen?
Moet zeggen dat ik maar heeeeeeeeel weinig slechte geluiden hoor over de Panasonics tot nu toe :) :)
Mjah ik ben de eerste volgens mij in dit topic die iets heeft, heb een RMA aangemaakt, krijg ASAP een nieuwe, ik wacht geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:46:
Ik zit nu al weken te twijfelen welke ik zal bestellen; de 42PV70 of 42PV700. Het verschil is toch een paar honderd euro. Kan iemand aangeven of er qua kwaliteit van het beeld echt verschil tussen beide plasma's zit?
Belangrijke verschillen:

- de 700 heeft "Contrast Automatic Tracking System". Dus pas het contrast aan op het aanwezige licht in de ruimte.
- de 700 heeft een extra picture mode ("auto")
- de 700 heeft zo'n vage surround sound mode.
- de 700 heeft wat andere pip functionaliteit
- de 700 heeft gewoon een flink aantal extra audio en video inputs
- de 700 heeft wat extra teletext cache
- de 700 heeft een SD slot

De vraag is dus: vind je dat contract tracking interessant en heb je de extra inputs nodig? Want de rest kan mij in ieder geval gestolen worden. Daarnaast ziet de 70 er ook nog eens mooier uit. De rand is lekker smal t.o.v de 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:51:
[...]

Belangrijke verschillen:

- de 700 heeft "Contrast Automatic Tracking System". Dus pas het contrast aan op het aanwezige licht in de ruimte.
- de 700 heeft een extra picture mode ("auto")
- de 700 heeft zo'n vage surround sound mode.
- de 700 heeft wat andere pip functionaliteit
- de 700 heeft gewoon een flink aantal extra audio en video inputs
- de 700 heeft wat extra teletext cache
- de 700 heeft een SD slot

De vraag is dus: vind je dat contract tracking interessant en heb je de extra inputs nodig? Want de rest kan mij in ieder geval gestolen worden. Daarnaast ziet de 70 er ook nog eens mooier uit. De rand is lekker smal t.o.v de 700.
Bedankt voor de info maar dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Vooral CATS en de inputs zijn juist de belangrijkere zaken.
Inderdaad vind ik de looks van 70 ook mooier. Hmmmmmmm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
De panasonic op axxo.nl, is dat een leuke slaapkamer TV? :)

Dat zou iig mooi zijn want zo een maar dan denk ik 94 cm wil ik op m'n slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of C.A.T.S. nu zo belangrijk is? Als je in beeldinstellingen auto kiest, gaat ie inderdaad zijn beeld aanpassen aan het omgevingslicht. M.a.w. overdag in heldere omstandigheden schroeft ie de helderheid en contrast aardig omhoog (eerste 200 uren sowieso vermijden, lijkt me) en 's avonds wordt het beeld dan wat donkerder. Meestal sleutel je toch zelf wat aan de instellingen om een voor jou zo goed mogelijk beeld te verkrijgen, niet? De inputs, die zijn 'n must als je regelmatig een camera aansluit, of snel je laptop of dergelijke. Geluid is ook beter, al hebben velen inderdaad hun stereo aangesloten. De 70 is eigenlijk maar 5 cm smaller dan de 700.

Weet iemand eigenlijk hoe je in de PIP ervoor kunt zorgen dat je kabeltv kijkt en tergelijkertijd DVD via component. Hij lijkt steeds AV1 te kiezen voor het beeld in beeld, kan dit veranderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ik ben er iig aan uit; heb wordt de 37" pv70 voor mij met een component switchboxje... kijkafstand is bij mij toch maar een metertje of 3 dus dan houdt ik nog wat geld in mijn zak ook nog :)

eens kijken waar ik een nette deal kan maken icm koelkast, fornuis, afzuigkap, combi-oven, stofzuiger, strijkijzer, espressomasjien etc etc...

(fijn man, op jezelf gaan)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
DarkChylde schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:01:
[...]

je moet ook hoger inzetten :P
als jij voor 50 gaat, dan is de kans heel groot dat het in ieder geval een 42 word :*)
hmmmmmm, goed tip, thanx >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:24:
Of C.A.T.S. nu zo belangrijk is? Als je in beeldinstellingen auto kiest, gaat ie inderdaad zijn beeld aanpassen aan het omgevingslicht. M.a.w. overdag in heldere omstandigheden schroeft ie de helderheid en contrast aardig omhoog (eerste 200 uren sowieso vermijden, lijkt me) en 's avonds wordt het beeld dan wat donkerder. Meestal sleutel je toch zelf wat aan de instellingen om een voor jou zo goed mogelijk beeld te verkrijgen, niet? De inputs, die zijn 'n must als je regelmatig een camera aansluit, of snel je laptop of dergelijke. Geluid is ook beter, al hebben velen inderdaad hun stereo aangesloten. De 70 is eigenlijk maar 5 cm smaller dan de 700.

Weet iemand eigenlijk hoe je in de PIP ervoor kunt zorgen dat je kabeltv kijkt en tergelijkertijd DVD via component. Hij lijkt steeds AV1 te kiezen voor het beeld in beeld, kan dit veranderd worden?
Dacht eigenlijk dat de PV700 ook iets had gevonden tegen schitteringen in het beeld van het zonlicht? Je bedoelt dat het geluid van de 700 beter is dan van de 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ik het zo zie, dan denk ik dat ik die extra inputs niet nodig heb, en dat CATS vind ik ook niet zo boeiend. Ook de looks van de 700 vallen me eigenlijk ook tegen.

Dus, ik denk dat ik voor de 70 ga. Vanavond eens bij de Mediamarkt in Arnhem kijken of ie er staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ben vandaag maar weer eens bij MM-Breda geweest, en ik ben er uit!
Heb de Samsung 42Q91 gezien en de Pana 42V70, en voor mij persoonlijk is de Pana de winnaar,
Qua beeld is hij zeker beter als de Samsung, en dat is toch het belanrijkste, een hdmi aansluiting minder of zo, boeit me niet echt, het beeld van de Pana is subliem.
Echter bij MM-Breda kost hij 1599,- Euro, :( Dooh
Dat schilt nogal wat, met sommige internet boeren, en dat brengt me meteen op de volgende vraag.
Heeft iemand al ervaring met plasmalcd.nl ( gratis montage, verzending, instellen etc. !!!
En goede prijs.
Zo, ik ben blij dat ik er uit ben , en heb gekozen voor de Panasonic TH-42PV70 !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:36:
Heb de Samsung 42Q91 gezien en de Pana 42V70, en voor mij persoonlijk is de Pana de winnaar,
Qua beeld is hij zeker beter als de Samsung, en dat is toch het belanrijkste, een hdmi aansluiting minder of zo, boeit me niet echt, het beeld van de Pana is subliem.
Dat schilt nogal wat, met sommige internet boeren, en dat brengt me meteen op de volgende vraag.
Heeft iemand al ervaring met plasmalcd.nl ( gratis montage, verzending, instellen etc. !!!
En goede prijs.
Zo, ik ben blij dat ik er uit ben , en heb gekozen voor de Panasonic TH-42PV70 !.
ik heb die 2 afgelopen zondag ook vergeleken en ik vond de samsung beter omdat die geen last had van fizzing pixels. qua beeldkwaliteit vond ik ze even goed. zwartweergave vond ik wel beter van de pv70

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:52:
[...]

Dacht eigenlijk dat de PV700 ook iets had gevonden tegen schitteringen in het beeld van het zonlicht? Je bedoelt dat het geluid van de 700 beter is dan van de 70?
Wat de reflecties betreft, hebben we dit toch eigenlijk ook al bij de oudere CRT beeldbuizen gehad, niet?Onze vorige TV weerspiegelt meer dan onze nieuwe plasma. Hoewel er toch weerspiegelingen zijn, vergis je niet. Enkel LCD schermen weerspiegelen nauwelijks. Overdag TV kijken gaat redelijk goed, dankzij de anti-glare coating van de TH42PV700.

Het geluid vind ik toch wel stukken beter dan de 70. Je hebt immers 2 bas-boxjes, die een goed diep geluid kunnen reproduceren. Plus de SRS-true surround is voor mij de top. Moet wel zeggen dat ik geen stero of home-cinema systeem heb en derhalve een TV wilde die goed geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Het vervelendste is nog wel dat ik weer twee dagen vrij moet houden om de kapotte TV terug te geven, en de nieuwe weer in ontvangst te nemen...en nu niet gaan gillen dat ik dan bij een "normale" winkel niet heb. Dat heb ik ook, want die doos is bijna net zo groot als mijn auto, dus die kan ik zelf nooit vervoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

En goede prijs.
Bij de MM in breda moet je nooit zijn naar mijn mening. (als je hem goedkoop wilt) Ik ben al geruime tijd aan het dubben voor een LCD of Plasma en elke tv waar mijn oog op viel had bij de MM in breda de adviesprijs. Dat geld gun ik dan nog liever aan een zaak als expert ofzo. Wil je hem iets goedkoper en toch bij een normale winkel AFhalen moet je eens kijken bij Foka in Rotterdam. Daar gaat er altijd zo'n 20 % van de prijs af als je het zelf mee neemt.
Ik zelf wil voor de 37 inch gaan. die kost daar dan ipv 1399, 1199 ofzo.

Voor de prijs van de 42 inch zou je ff kunne bellen om te informeren

[ Voor 45% gewijzigd door mk2k op 08-05-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En goede prijs.
Henk,

Ga eens kijken bij Jan Verdaas in Oudenbosch. Daar kun je altijd wel redelijk zaken doen. Evt. oude tv inruilen, krijg je zo nog 200,00 Euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de TH-42PV700 al ergens kunt bekijken of is deze enkel nog via i-net te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:44:
Weet iemand of je de TH-42PV700 al ergens kunt bekijken of is deze enkel nog via i-net te bestellen?
Even teruglezen.... Die vraag is hier al vaak genoeg gesteld de afgelopen paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
ConZito schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:33:
Het vervelendste is nog wel dat ik weer twee dagen vrij moet houden om de kapotte TV terug te geven, en de nieuwe weer in ontvangst te nemen...en nu niet gaan gillen dat ik dan bij een "normale" winkel niet heb. Dat heb ik ook, want die doos is bijna net zo groot als mijn auto, dus die kan ik zelf nooit vervoeren :)
Nou pluspunten voor Redcoon, wordt een 1 op 1 ruilactie, scheelt sowieso weer een dag! Ben echt supernetjes geholpen door een dame van Redcoon, vlot antwoord op mail/telefoon, wat dat betreft zeker wel tevreden over de service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die 2 afgelopen zondag ook vergeleken en ik vond de samsung beter omdat die geen last had van fizzing pixels. qua beeldkwaliteit vond ik ze even goed. zwartweergave vond ik wel beter van de pv70
@Rataplan2
De fizzing pixels is toch verleden tijd bij deze modellen, althans dat had ik begrepen,verder vind ik hier heel weinig over terug, ik geloof twee reply's op heel het topic, en die waren van jou ;)

Redcoon is ook een potentiele leverancier voor mij, toevalig gisteren een monitor besteld, is vandaag verzonden ( bericht ), dus das lekker snel, en daar komt nog bij, de Pana V70 is daar aardig geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:13:
[...]

Henk,

Ga eens kijken bij Jan Verdaas in Oudenbosch. Daar kun je altijd wel redelijk zaken doen. Evt. oude tv inruilen, krijg je zo nog 200,00 Euro voor.
die inruilacties van verdaas ken ik.

alles is daar boven de adviesprijs geprijsd. dus 1799 en dan ruil je je tv in. krijg je hem voor 1599 mee. wat ie overal kost.
echt een afzetter die verdaas.

[ Voor 41% gewijzigd door mk2k op 08-05-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:34:
[...]

@Rataplan2
De fizzing pixels is toch verleden tijd bij deze modellen, althans dat had ik begrepen,verder vind ik hier heel weinig over terug, ik geloof twee reply's op heel het topic, en die waren van jou ;)

Redcoon is ook een potentiele leverancier voor mij, toevalig gisteren een monitor besteld, is vandaag verzonden ( bericht ), dus das lekker snel, en daar komt nog bij, de Pana V70 is daar aardig geprijst.
fizzing is er dus nog steeds (bij een witte achtergrond zie je het perfect) :) snakes ook :) ik heb het met mijn EIGEN ogen gezien haha. en ik weet hoe ze eruit zien want mijn pv60 had het ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Instatic op 08-05-2007 17:58 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nog even wat interessante informatie wat betreft settings gedurende de "run in" periode (vanuit de forums van avforums.com):

There have been a lot of comments on this and some people seem to be running their set on unwatchable settings for no apparent reason

Using the following settings (taken from http://www.hdtvtest.co.uk) from Day one will cause your set no damage at all and will actually be watchable.

Picture Menu

Viewing Mode: Cinema
Contrast: No change
Brightness: 2 clicks left
Colour: No change
Sharpness: No Change
Colour Balance: Warm
Colour Management: Off
P-NR: Off

The following common sense tips (also from hdtvtest.co.uk) will suffice during the TV's first few weeks:

Avoid prolonged static images being displayed anywhere on the screen, including logos and menu bars, idle computer images...etc.

Avoid watching shows in pillar box or letterbox format. Use the zoom or change film aspect ratios to get rid of them.

Using grey side masks or panel can reduce screen burn risks in pillar boxed format, but try not to get in that situation in the first place.

Don't use excessive contrast level setting in the early days.

Image retention is temporary and can disappear quickly with uniform screen grey out or snow images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Iemand enig idee of dit een leuke slaapkamer TV is?

De Panasonic Viera 107cm? Films af en toe XBoxje that's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Woei *O*

* voodooless heeft nu een doos met een 42PV70 staan.

Was net bij de MM, en dat zag er erg mooi uit. Je betaald wel wat meer dan de webshops, maar het is in ieder geval minder gedoe en je kunt hem meteen meenemen ;)

Aangezien hij ff plat heeft gelegen in mijn auto moet ie nu ff staan om tot rust te komen. Kan ik rustig alles klaarmaken, ff eten, en dan aansluiten!

Ik heb in de winkel nog even goed enkele modellen vergeleken. Verschil met LCD is wel erg duidelijk te zien in de mooie kleurverlopen. Wat mij ook opviel van de Panasonic was dat compressieartifacts netjes gefilterd worden. Dat zijn nu net de dingen waar je je aan gaat ergeren naar verloop van tijd.

Voor de rest is het ff afwachten...

Next up is een meubel om het geheel op te zetten (voorlopig nog maar ff op de grond ;) ). Dit weekeind ff naar de Ikea denk ik.

Ik weet eigenlijk niet eens of ik wel een werkende kabelaansluiting heb (nieuwbouw).... Ik ga het straks uitvinden. En anders een mooi filpje via de PC ;)

Nog wat advies voor de kopers: ga met z'n tweeen! Zo'n doos alleen slepen is echt niet leuk, zeker niet als het noodweer is zoals nu 7(8)7 . Gelukkig heb ik een ondergrondse garage en een lift. Maar dannog... En die doos stinkt echt als ie nat is :r :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

voodooless schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:43:
En die doos stinkt echt als ie nat is :r :+
schimmelinfectie?

[ Voor 18% gewijzigd door beschuitfluiter op 08-05-2007 20:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:43:
Aangezien hij ff plat heeft gelegen in mijn auto moet ie nu ff staan om tot rust te komen.
Lol, tis geen koelkast hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, 't is een plasma, en die mag (volgens de man van het magazijn) niet lager dan een half uur plat liggen. Daarna zou je hem even moeten laten staan voordat je hem aanzet...

Schimmelinfectie :? Nee, maar karton + nat is bijna net zo erg als hond + nat zullen we maar zeggen :+

In de manual staat strouwens dat je je plasma aan de sockel en aan de buitenkanten met scheerlijnen (lijkt wel een tent :9 ) dient vast te maken zodat ie niet voorover valt. Doen hier mensen dat ook daadwerkelijk?

Edit:

En hij doet het :D

De kabel doet het ook :) Gewoon een kwestie van land en regio kiezen, en binnen 30 seconden ben je klaar met je install.

Zo, ik ga ff genieten O+

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 08-05-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik ben jaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:27
Wat denken jullie van deze Panasonic.

TX-26LX70

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JJmac schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:06:
Wat denken jullie van deze Panasonic.

TX-26LX70
Dat is een LCD TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:14:
[...]

In de manual staat strouwens dat je je plasma aan de sockel en aan de buitenkanten met scheerlijnen (lijkt wel een tent :9 ) dient vast te maken zodat ie niet voorover valt. Doen hier mensen dat ook daadwerkelijk?
Heb laatst geholpen met neerzetten bij iemand, maar hebben dat niet gedaan, staat namelijk stevig genoeg (we hadden zelfs nog een beetje heen en weer gedaan, maar er moet volgens mij echt een aardbeving zijn voordat zo'n ding valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Walkman schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:08:
[...]

Heb laatst geholpen met neerzetten bij iemand, maar hebben dat niet gedaan, staat namelijk stevig genoeg (we hadden zelfs nog een beetje heen en weer gedaan, maar er moet volgens mij echt een aardbeving zijn voordat zo'n ding valt)
Inderdaad naar voren vallen gaatie echt niet doen zomaar...daar moet je serieus moeite voor doen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.