Toon posts:

[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ruud: Op www.panasonic.nl kunt U na wat doorgeklik, de PV70 en PV700 vergelijken

Verder stem ik de verkoper toe, voor PC en MediaCenter is een LCD toch wat beter geschikt, niet zozeer omwille van de kwaliteit, maar eerder omwille van het feit dat je waarschijnlijk meer "statische" beelden zult afbeelden op je scherm. Desktop, logootjes, icoontjes, etc... Bv bij het chatten online, msn'en, daar blijft toch wat staan op je scherm, niet? En eerlijkheidshalve is een plasma niet de beste optie voor een PC-scherm. Wat Xbox betreft denk ik dat een plasma zeker geschikt is, maar ook hier moet je wat voorzichtig zijn met statische beelden zoals 'live-bars' of snelheidsmeters bij race-spelletjes. En digitaal tv, plasma is hier zeer geschikt voor. Op 'n normale zitafstand, ga je genieten van tv kijken, meer dan een LCD (teveel artefacten).
Zo, hopelijk wat nuttige info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
bedankt voor je reactie.

Afgaande op mijn eigen bevindingen, vind ik een plasma scherm veel scherper dan een LCD.
Ik gebruik het scherm enkel in een dual view met media center. Dus langer dan een paar minuten op hetzelfde beeld staat hij niet (Icoontjes, pictogrammen etc is hierbij niet aan de orde).

Is er iemand hier die zelf ervaring heeft met media center + plasma scherm?

groet,
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 14:10

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

sentinall schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:48:
bedankt voor je reactie.

Afgaande op mijn eigen bevindingen, vind ik een plasma scherm veel scherper dan een LCD.
Ik gebruik het scherm enkel in een dual view met media center. Dus langer dan een paar minuten op hetzelfde beeld staat hij niet (Icoontjes, pictogrammen etc is hierbij niet aan de orde).

Is er iemand hier die zelf ervaring heeft met media center + plasma scherm?

groet,
Ruud
Heb de 42PV70 ook in Dual View aan de PC hangen. En dan gebuik ik hem op deze manier eigenlijk alleen voor films en games. Dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Alleen had ik een nagenoeg wit bureaublad met knalrode sportwagen (TVR). Deze had ik tijdens het testen iets te lang opstaan (ongeveer een uurtje of 3). Vervolgens zag je bij zwart beeld dat hij een beetje was ingebrand, maar bij videobeelden zag je er veel van. Na een paar uurtjes videokijken was het al weer helemaal weg.

Dus gebruik je de plasma aan je pc voor video en games dan is het goed te doen. Maar als je hem veel wilt gebruiken voor internetten, office applicaties en MSN dan kun je beter een LCD kiezen.
Overigens is het bij games verstandig om eens per 30min eventjes terug te gaan naar het gamemenu, dat verminderd de kans op inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Ekfad schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:03:
[...]

Ik zal er deze avond nog eens op letten maar voor zover ik heb opgemerkt kwam dit enkel voor bij SD materiaal. Via hdmi had ik erg mooi beeld (dvd-speler) en component heb ik er ook geen last van (Wii). Maar zoals gezegd, deze avond zal ik er eens extra op letten.
Even mezelf quoten :P

Heb gisteren dus nog eens aandachtig en van dichtbij gekeken naar verschillend beeldmateriaal en ingangen en ik kan duidelijk zijn over het volgende:

HD-materiaal (HDMI en Component) geen schuine 'strepen'
SD-materiaal (Kabel) Sommige kanalen wel en sommige niet, en dan ook nog afhankelijk van het getoonde materiaal.

Wat me trouwens wel opgevallen is (en dit wordt vermeldt in verschillende revieuws) is dat het groen idd iets meer geaccentueerd wordt.
Dit viel op tijdens het kijken naar het WK snooker, de witte bal was deels verkleurd wanneer we uit het gewone standpunt naar de tafel keken (tafel volledig zichtbaar) en de keu verkleurde ook toen die boven de tafel werd gebracht (echt goed zichtbaar, het gedeelte dat boven de tafel hing). Het wit en de keu werd echter wel goed weergegeven toen voor een andere camerastandpunt werd gekozen op de BBC, bij minder groen op het scherm waren de verkleuringen iets minder. Opvallend of normaal?
Sommige beelden waar wit in voorkomt hebben deze groene schijn ook, doch niet allemaal.

Iemand een idee hoe ik deze groen tint kan aanpassen?

(ik moet er wel bij vermelden dat ik ook het kleur erg laag heb staan, net als contrast en helderheid - allemaal 44% of 28 'kliks')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
  • Laatst online: 21-08-2023
Bedankt Yabadab.

De tv in combinatie met pc gaat alleen aan als ik een film / serie ga kijken. Dus media center zal niet langer dan een paar minuten in hetzelfde scherm staan.

Verder zal ik er veel mee gamen (Xbox360) en tv kijken via digitale TV.

Ik ben op dit moment zeer te spreken over de 42PV70 en denk dat ik deze ook ga bestellen (500 euro meer voor de PV700 is het mij niet waard).

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen, bedankt voor de reviews, ik vind het echt prettig om jullie ervaringen te lezen,
De pana 42PV70 staat ook bij mij hoog op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Iemand al gehoord wanneer de 50PY700 leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik ben echt noob wat dit betreft, maar ik lees bij de specs dat de PV70 een tuner ingebouwd heeft; houdt dit in dat ik voor digitale tv niet meer zo''n lelijk extra kastje bij mijn setup moet hebben staan?

Ik ga denk ik voor de 37" variant; mooi formaat voor niet al te grote huiskamer en gebruik de tv vooral voor digitale tv en een freecom mediacentre (dus zonder WMC)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:07:
ik ben echt noob wat dit betreft, maar ik lees bij de specs dat de PV70 een tuner ingebouwd heeft; houdt dit in dat ik voor digitale tv niet meer zo''n lelijk extra kastje bij mijn setup moet hebben staan?
Helaas... Een ingebouwde tuner wil zeggen dat hij analoge tv zenders kan ontvangen. Het lelijke kastje blijft dus voorlopig nog even naast je tv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ok, helaasch... wel redelijk verplichte kost natuurlijk voor zo'n scherm :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
beschuitfluiter schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:45:
ok, helaasch... wel redelijk verplichte kost natuurlijk voor zo'n scherm :)
bwuaa.. als ik het hier zo uit de meeste reactie lees dan heb ik zo de indruk dat deze pana-plasma's een deftig SD beeld tonen... maar ja of het even mooi/slecht is als op mijn huidige panasonic CRT is weet ik ook niet.
Ik heb zelf nog geen digitale tv (telenet) en hopelijk kan ik er nog lang van af blijven... als op een toekomstige plasma het SD beeld even goed is als op m'n CRT dan blijf ik lekker analoog kijken, tot HD er helemaal is. Voorlopig ben ik in de verste verte niet gehaast om nog een extra bakje (digi-receiver) erbij te zetten, nog een extra afstandsbediening en trager te moeten zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mediamarkt in Eindhoven kost de 42" 1499,- euro. :(
Dat wordt dus echt wel bij een internetshop halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yabadab schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:09:
[...]

Heb de 42PV70 ook in Dual View aan de PC hangen. En dan gebuik ik hem op deze manier eigenlijk alleen voor films en games. Dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Alleen had ik een nagenoeg wit bureaublad met knalrode sportwagen (TVR). Deze had ik tijdens het testen iets te lang opstaan (ongeveer een uurtje of 3). Vervolgens zag je bij zwart beeld dat hij een beetje was ingebrand, maar bij videobeelden zag je er veel van. Na een paar uurtjes videokijken was het al weer helemaal weg.

Dus gebruik je de plasma aan je pc voor video en games dan is het goed te doen. Maar als je hem veel wilt gebruiken voor internetten, office applicaties en MSN dan kun je beter een LCD kiezen.
Overigens is het bij games verstandig om eens per 30min eventjes terug te gaan naar het gamemenu, dat verminderd de kans op inbranden.
Ik heb een 2 jaar oude Panasonic plasma die ik gebruik als gamesplasma, tvplasma, dvdplasma, soms als internet-pcplasma en regelmatig als High Definition speler via de MacBookplasma. Ik heb nog nooit een seconde last gehad van naijlen, laat staan burn in problemen. Ik durf gerust een stilstaandplaatje 10 uur of 20 uur aan te laten staan op mijn plasma. De panasonic modellen die ik ken (pw6/pw7/pw8/pw9 monitoren, dus plasmas zonder tuner/boxen) zijn 100% burnproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:02:
Bij de mediamarkt in Eindhoven kost de 42" 1499,- euro. :(
Dat wordt dus echt wel bij een internetshop halen...
MOet je beter zoeken .. ze zijn heus wel goekoper te krijgen bij normale winkels .. Aan huis garantie is wel zo fijn natuurlijk bij zo'n groot scherm. Voor meer info kan je me altijd eventjes mailen natuurlijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo is er hier iemand die weet of de th42pv70 ook zo in te stellen is dat hij gelijk naar hdmi2 schakelt zodra je de ps3 aanzet? ik vind het best irritant dat hij telkens op een sneeuwend tv scherm staat wat ik dan telkens handmatig op hdmi2 moet zetten

ik gebruik hem overigens voor xbox en ps3 only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 00:51
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:40:
Hallo is er hier iemand die weet of de th42pv70 ook zo in te stellen is dat hij gelijk naar hdmi2 schakelt zodra je de ps3 aanzet? ik vind het best irritant dat hij telkens op een sneeuwend tv scherm staat wat ik dan telkens handmatig op hdmi2 moet zetten

ik gebruik hem overigens voor xbox en ps3 only.
Dat kan in de zogenaamde "hotel-mode". Als je duits redelijk is kun je er hier: http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-2066.html meer over lezen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:01:
[...]

MOet je beter zoeken .. ze zijn heus wel goekoper te krijgen bij normale winkels .. Aan huis garantie is wel zo fijn natuurlijk bij zo'n groot scherm. Voor meer info kan je me altijd eventjes mailen natuurlijk ..
Aan huis garantie biedt Panasonic zelf bij een Nederlands model dus het maakt wat dat betreft niet uit of je bij een webshop of een normale winkel koopt. Garantie gaat toch altijd via Pana zelf en niet via de winkel.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:04:
Dat kan in de zogenaamde "hotel-mode". Als je duits redelijk is kun je er hier: http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-2066.html meer over lezen.
Je bent een held!! _/-\o_

Zal het ff vertalen voor mensen die dit misschien ook interesant vinden :*)

Aan de voorkant tv (onder het klepje) de -/V knop ingedrukt houden, en drie maal op de av knop op de afstand bediening drukken, het hotel menu weer verlaten met exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:23:
[...]

Aan de voorkant tv (onder het klepje) de -/V knop ingedrukt houden, en drie maal op de av knop op de afstand bediening drukken, het hotel menu weer verlaten met exit.
handig die hotel modus ik kijk via hd ontv. van samsung en als ik hem nu aanzet gelijk naar de hdmi uitgang (scheelt weer een handeling)

zijn er nog meer van die handige weetjes bij de "pana" plasma

want in de gebruiks aanwijzing word je niet gewezen op die dingen!!

is er ergens een lijst te downloaden in het nederlands met die informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:23:
[...]

moet hotel modus op on of off staan
als je direct naar hdmi wil??of hoeje alleen het input signaal te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:27:

moet hotel modus op on of off staan
als je direct naar hdmi wil??of hoeje alleen het input signaal te veranderen
Die moet op on staan... en natuurlijk ff het input signaal op het signaal zetten wat jij prefereert als opstart signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:39:
Heb gisteren de TH42PV700F geleverd en geïnstalleerd gekregen. Verrassend vroeg, maar mij hoor je niet klagen. Evenaart in mijn ogen de pioneer PDP427XA qua design. Achteraan is er voldoende ruimte voorzien voor de aansluitingen, wanneer je de tv aan de muur hangt. Hoewel, de onderkant van de plasma (die je op de voet kunt vastzetten) is dieper (15cm?) dan de bovenkant, wat betekent dat je wat aanpassingen moet doen, wil je de tv mooi tegen de muur hangen. Eens hij aan de muur hangt is het 'n echt plaatje. De glas (plexi-)plaat is mat en doet denken aan een LCD scherm. Het handelt hier om de anti-glare coating, wat het TV kijken overdag aangenaam vergemakkelijkt. Het kader is glanzend, wat mij niet stoort. De aansluitingen kunnen jullie wel nakijken op www.panasonic.be, maar ik kan al zeggen dat ie ruim voorzien is. Hen m'n PS2 via compoonetn aangesloten en analoog kabel (telenet) met een wat duurdere coax aangesloten. Heb dus nog geen HD materiaal om te testen. MAAR... SD via kabel is verrassend goed. Had me al voorbereid op horro-beelden qua qualiteit. Of het nu ligt aan de kabelverdeler of de 'betere' coax, analoog tv kijken is schitterend. Soms zie je wat gekartelde lijntjes of polarisatie/posterisatie (dit gebeurt wanneer er bv een geruit wit hemd met zwarte lijntjes getoond wordt, dan zie je soms een paarse kleur aan de rand van de lijnen verschijnen) maar dit heb ik gisteren op 't nieuws éénmaal gezien en dat had m'n vorige TV (beeldbuis) vaker. Dan toch even de DVD weergave van m'n PS2 getest. Heb StarWars IV ingelegd, schijnt de ideale test-film te zijn voor details in het zwart. Zeer mooi beeld, scherp en gedetailleerd. PS2 is een goede DVD-speler. Via component en dus 567i output, maar de tv kan dit uitstekend 'scalen'. X-men was even indrukwekkend. Tja, geslaagd. Ben tot nu toe zeer tevreden, maar heb 'm wel niet lang. Op hout kloppen dus, :-) Hij is ook zeer makkelijk in gebruik, een intuitief werkmenu met een degelijke afstandsbediening. De beeldinstellingen heb ik wat teruggeschroefd, om 'm wat in te laten lopen. Hoewel elke verkoper me heeft verteld dat 'inbranden' tot 't verleden behoort, tja... Gisterenavond, liep mijn avond bijna af in mineur. Zag namelijk een horizontale band over 't scherm lopen, verdorie...onder een bepaalde hoek was ie zichtbaar, maar mijn vrouw zag het niet, alleen van de plaats waar ik zat. Ik begon me al wat te ergeren :-( Totdat, mijn vrouw tegen de hanggordijnen duwde en ik die band daarop zag bewegen, het was één van de baleinen die in de hanggordinenn zit en diens schaduw kwam op het scherm. Dus in een zeer verdonkerde ruimte, kan er wel wat spiegeling zijn. Maar ik was opgelucht...
Zo, dit was een "kort" berichtje van een meer dan tevreden panasonic bezitter
waar heb je m eigenlijk vandaan? vind dat ik nou wel erg lang moet wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:20:
[...]

waar heb je m eigenlijk vandaan? vind dat ik nou wel erg lang moet wachten :'(
Bedankt voor de recentie dit gaat mij ook helpen in mij keuze te maken, ik vraag me nog steeds af wat het verschil is tussen de 70 en de 700. Het verhaal van de coating heb ik nog nergens bevestigd gezien.

Sorry verkeerde bericht ge-quote :o Ik had natuurlijk JanssenDaniel willen bedanken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pindakaasman op 01-05-2007 11:52 . Reden: verkeerde bericht ge-quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeffmannetje

Heb mijn plasma besteld bij "Heymans reference (Selexion)" te Temse. Had me beloofd bij de aankoop dat de eerste 700 die hij krijgt direct aan mij wordt geleverd. Dus vorige woensdag hebben we 'm gekregen. Tot nu toe nog altijd tevreden. Heb weliswaar een vraagje, ik heb m'n PS2 aangesloten en 't hoofdmenu van de PS2 vult nooit 't volledig beeldscherm en bij spelltjes doet ie dat dan ook niet, maar DVD zijn steeds schermvullend. Zou dit aan de PS2 zelf kunnen liggen? Ondertussen is gisteren iemand van panasonic langsgekomen (had 'm gebeld) omdat ik dacht dat 't 'n probleem van centreren en beeldvulling was van de pana? Hij zag het probleempje ook en ook op z'n testbeeld (DVD) zag ie dat het beeld een beetje naar links verschoven was, dat had ie gecorrigeerd. Enkel de PS2 doet nog 'n beetje vreemd. Pas op, het stoort helemaal niet bij 't kijken van gewone tv en is niet aanwezig bij DVD op de PS2, maar is het misschien algemeen gekend dat PS2 bij zulk 'n groot scherm het beeld niet volledig vult???
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:16:
@jeffmannetje

Heb mijn plasma besteld bij "Heymans reference (Selexion)" te Temse. Had me beloofd bij de aankoop dat de eerste 700 die hij krijgt direct aan mij wordt geleverd. Dus vorige woensdag hebben we 'm gekregen. Tot nu toe nog altijd tevreden. Heb weliswaar een vraagje, ik heb m'n PS2 aangesloten en 't hoofdmenu van de PS2 vult nooit 't volledig beeldscherm en bij spelltjes doet ie dat dan ook niet, maar DVD zijn steeds schermvullend. Zou dit aan de PS2 zelf kunnen liggen? Ondertussen is gisteren iemand van panasonic langsgekomen (had 'm gebeld) omdat ik dacht dat 't 'n probleem van centreren en beeldvulling was van de pana? Hij zag het probleempje ook en ook op z'n testbeeld (DVD) zag ie dat het beeld een beetje naar links verschoven was, dat had ie gecorrigeerd. Enkel de PS2 doet nog 'n beetje vreemd. Pas op, het stoort helemaal niet bij 't kijken van gewone tv en is niet aanwezig bij DVD op de PS2, maar is het misschien algemeen gekend dat PS2 bij zulk 'n groot scherm het beeld niet volledig vult???
Alvast bedankt
Klopt.. is bij mij ook zo staat overal zo'n cm of twee van de kant af.

ik had het erg gevonden als dit bij mijn ps3 ook zo zou zijn maar die vult perfect met hdmi aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een TH-42PV700 bestelt, en een in.di-recorder ook voor HD-televisie te kunnen ontvangen.
Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten op beide toestellen. Ik kan haast niet wachten om ze in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die nog twijfelen tussen plasma en lcd:
http://www.plasma-lcd-feiten.be/home/
Plasma rules... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 00:32

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heeft iemand een idee hoe je in de hotel modus komt van de TH-65PV500 ?
De manier zoals eerder beschreven voor het andere pana model werkt niet, op google kan ik het ook niet vinden.

Alvast bedankt voor de eventuele input!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 07-10 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:16:
@jeffmannetje
Dus vorige woensdag hebben we 'm gekregen.
Zou je kunnen vertellen of er een anti reflecterende coating op het scherm zit? en zo ja werkt dat een beetje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:49:
Voor diegene die nog twijfelen tussen plasma en lcd:
http://www.plasma-lcd-feiten.be/home/
Plasma rules... >:)
Gesponsoorde website door Plasma bouwers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ iceme

De TV heeft inderdaad een soort "matte" antirefelcterende coating. Als ie niet aan staat, lijkt 't beeldscherm op 'n LCD. Uiteraard zie je nog weerspiegelingen, maar veel minder als een conventionele beelbuis of plasma met glasplaten. We hebben de plasma aan de muur hangen met aan de tegenoverliggende zijde een groot raam met veel lichtinval (ZW oriëntatie) en we kunnen de ruimte niet volledig verduisteren en toch...valt het tv kijken overdag zeer goed mee. 's Avonds daarentegen is het gewoon schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 07-10 20:24
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 07:59:
@ iceme

De TV heeft inderdaad een soort "matte" antirefelcterende coating. Als ie niet aan staat, lijkt 't beeldscherm op 'n LCD. Uiteraard zie je nog weerspiegelingen, maar veel minder als een conventionele beelbuis of plasma met glasplaten. We hebben de plasma aan de muur hangen met aan de tegenoverliggende zijde een groot raam met veel lichtinval (ZW oriëntatie) en we kunnen de ruimte niet volledig verduisteren en toch...valt het tv kijken overdag zeer goed mee. 's Avonds daarentegen is het gewoon schitterend.
Mijn 2e vraag is eigenlijk glimt de rand van de 700 netzo als die van de 70 is dit niet irritant? ik wil een PV700 *O* , misschien een fototje om de rest van de mensen die niet het geluk hebben om er al 1 te bemachtingen nog extra te laten :9~

[ Voor 7% gewijzigd door iceme op 02-05-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ icemen

De rand van de 700 'glimt' 't zelfde als die van de 70. Persoonlijk stoort me dit helemaal niet. Kan helaas geen fotootjes tonen, 't spijt me :-(
Nog één ding dat ik zeer tof vind aan de tv en dat is zijn intelligente 'aspect' keuze (auto, 16:9, 14:9, 4:3, juist, zoom1-2-3). Bv. vitaya heeft in de rechter bovenbalk zo'n fel wit logo, terwijl er in de onderste balk de ondertitelingen verschijnen. Nu...in 'auto' laat de tv de bovenste balk verdwijnen, terwijl de onderste er blijft om de ondertitelingen te kunnen lezen. Toch leuk, niet? Wel doet hij er soms 'n seconde of 2 over om te beslissen welk formaat hij nu moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:21:
[...]
Gesponsoorde website door Plasma bouwers |:(
Nee hoor, Panasonic maakt ook LCD's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die op de Full hd versie zitten te wachten. Hier is een review van de py750 die twee maanden na de py700 zal komen.

http://hdguru.com/?p=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, er is standaard een 'voet' bij de TH42PV700. Weet niet of dit bij de 70 ook zo is?
Voor de full HD fanaten: let op dat je geen nutteloze aankoop doet. Bij 'n zitafstand van 3 meter en meer heeft een 42" full HD geen nut. Vanaf 50" is full HD veel interessanter. En uiteraard als je 50cm van je scherm zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal is de voet er standaard bij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een 42pv70 of een 42pv700 willen bestellen bij Redcoon . Iemand ervaring mee of zijn er betere internetwinkels ? ( 42pv700 is trouwens nog niet te koop bij Redcoon.)
Ik heb zulke spullen nog niet gekocht via internet maar prijsverschil is echt enorm met " gewone" Belgische winkels . Redcoon ( en ook Progress Ndl ) heeft mij verzekerd dat herstelling aan huis gebeurt door Pana Belgie.
Zelfde verhaal voor de Denon S301 set.

Welke raden jullie mij aan 42pv70 of 700 ? Is het prijsverschil waard of enkel nutteloze gadgets op de 700 die je toch niet gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 'n 700-bezitter. En 't verschil tss beiden was voor mij 't geld wél waard. Wat heeft de 700 méér dan de 70: PIP/PAP; TXT surround; 3 HDMI (1 vooraan); 3 scart; S-video en composiet vooraan, koptelefoonaansluiting vooraan; SD-kaartlezer vooraan; 2000 pagina's teletextgeheugen...
Qua beeldqualiteit zijn beiden gelijk, denk ik, hoewel er sprake is op de duitse panasonic-site van een digtal optimizer bij de 730 (onze 700) en niet bij de 71 (onze 70). Verder kan ik enkel zeggen dat de aansluitingen vooraan zeker een aanrader zijn als je af en toe snel een extern apparaat (video-camera) wilt aansluiten zonder dat ding van de muur te halen of erachter te kruipen. Ik heb weliswaar de tv bij een handelaar gekocht en dus wat meer betaald dan op het net. Ze hebben 'm dan ook wel geleverd en geplaatst. Hier moet ik toch zeggen dat de achterkant van de 700 vrij diep vanonder is en de bijgeleverde bouten te kort zijn, want je moet door die ambetante onderkant de tv iets verder van de muurafhangen en dus andere bouten kiezen. Ik weet nu niet of dat bij elke muurbeugel 't geval is, maar houdt er rekening mee als je via 't net koopt en uiteindelijk je tv zelf op wil hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:14
GVD! Wat een ding!
Ik heb net de 37pv70 binnen en dat ziet er prima uit. Prachtig beed met dvd. Iets minder (verschillend per zender) analoge tv. Ik overweeg digitale tv van Multikabel. Zal later een revieuw plaatsen. Ga nu een filmpje pakken.

groet jop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een 42pv700 kopen via een internet-store, maar als je die koopt via je lokale electrohandel kan je die hem laten installeren met de juiste kwaliteitskabels en de instellingen laten juist zetten, misschien zit er zelfs nog een korting bij op de officiele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:41:
Je kan een 42pv700 kopen via een internet-store, maar als je die koopt via je lokale electrohandel kan je die hem laten installeren met de juiste kwaliteitskabels en de instellingen laten juist zetten, misschien zit er zelfs nog een korting bij op de officiele prijs.
misschien ben ik gek, maar het is toch veel leuker om dat zelf te doen, lekker beetje rommelen en zo.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:35:
[...]

misschien ben ik gek, maar het is toch veel leuker om dat zelf te doen, lekker beetje rommelen en zo.... :P
Dat bedoel ik,zijn wij nou tweakers of niet?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de 42PV70 bestellen maar heb een een probleem, namelijk een wenteltrap. Kan iemand mij de afmetingen van de doos vertellen?

Ik weet dat je de doos niet horizontaal mag houden, maar mag je hem wel kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Laatst online: 07-10 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:37:
Ik wil de 42PV70 bestellen maar heb een een probleem, namelijk een wenteltrap. Kan iemand mij de afmetingen van de doos vertellen?

Ik weet dat je de doos niet horizontaal mag houden, maar mag je hem wel kantelen?
De doos is ongeveer l*b*h 140*40*90
Echt een gigantische doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben, nu m'n Philips CRT het begeven heeft, genoodzaakt een keuze te maken ter vervanging van mijn oude tv. :*)
Heb nog f over een beamer of een Sony w2000 gedacht, maar uiteindelijk mn keuze toch laten vallen op de 42PV70 of 700 vanwege de beeldkwaliteit (ipv specs).

Ik heb alleen ergens (geloof bij Mokio) gelezen dat de 42PV70 onSite service heeft en de 42PV700 carryIn...beide 2 jaar.
Klopt dit?? En zo ja waarom (gezien de meerprijs van de 700)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:37:
Het is geen enkel probleem om de doos even voorzichtig horizontaal te houden of te kantelen, maar je moet er niet horizontaal mee gaan autorijden (zeker niet als je een stugge auto hebt en een slecht wegdek). Er kunnen dan te grote krachten op de glasplaat ontstaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:35:
[...]

Zijn er echt zoveel instellingen te doen ? En weet de winkel dit ook wel ? Ik heb soms het gevoel dat ik van dit model veel meer afweet dan de verkoper ? Welke online shop raden jullie mij aan ? Redcoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:56:
[...]

Zijn er echt zoveel instellingen te doen ? En weet de winkel dit ook wel ? Ik heb soms het gevoel dat ik van dit model veel meer afweet dan de verkoper ? Welke online shop raden jullie mij aan ? Redcoon ?
Ik heb hem bij Redcoon vandaan in ieder geval, betrouwbaar bedrijf in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:58

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 01:31:
Ben, nu m'n Philips CRT het begeven heeft, genoodzaakt een keuze te maken ter vervanging van mijn oude tv. :*)
Heb nog f over een beamer of een Sony w2000 gedacht, maar uiteindelijk mn keuze toch laten vallen op de 42PV70 of 700 vanwege de beeldkwaliteit (ipv specs).

Ik heb alleen ergens (geloof bij Mokio) gelezen dat de 42PV70 onSite service heeft en de 42PV700 carryIn...beide 2 jaar.
Klopt dit?? En zo ja waarom (gezien de meerprijs van de 700)?
Ik denk dat dan de PV700 bij die shop een buitenlands model is, want dat is de enige reden waarom er geen onsite service gegeven wordt door Panasonic. Als het een NL model is krijg je altijd onsite service van Panasonic !

ps: gefeliciteerd met je keuze voor beeldkwaliteit ipv specs !

[ Voor 3% gewijzigd door sanook op 03-05-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou idd een verklaring zijn hiervoor... :*)
Mokio heeft eigenlijk m'n voorkeur gezien de goede servicegarantie die ze bieden.

Zal ze eens mailen mbt de 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet iemand trouwens een goede optie om een extra component aansluiting te doen? Ik heb de 42PV70 besteld en wil er zowel m'n oude xbox als m'n 360 via component op aan sluiten (zou de 360 via VGA kunnen doen, maar dat schijnt iets fletser beeld te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Walkman schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:56:
Weet iemand trouwens een goede optie om een extra component aansluiting te doen? Ik heb de 42PV70 besteld en wil er zowel m'n oude xbox als m'n 360 via component op aan sluiten (zou de 360 via VGA kunnen doen, maar dat schijnt iets fletser beeld te geven).
Zover ik weet heeft de 70/700 serie slechts 1 Component aansluiting. De nieuwe serie, de 750 die dit jaar ook uitkomt, zou wel 2 Component aansluitingen hebben. Misschien nog even geduld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:56:
Verwijderd in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Is inderdaad ook een oplossing. Zo zijn er voor HDMI ook switchboxen. Misschien wel makkelijk om er eentje met een ab te nemen, anders blijf je lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:03:
[...]

Is inderdaad ook een oplossing. Zo zijn er voor HDMI ook switchboxen. Misschien wel makkelijk om er eentje met een ab te nemen, anders blijf je lopen ;)
De mijne heeft geen ab maar sprigt automatisch op het laatste apparaat dat je aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hmmm, moet echt ff kijken (als ik voor deze ga) hoe ik mijn zut aan ga sluiten.

Heb nu een toshiba sd-220e dvd-speler (zonder hdmi) met een ixos vergulde scart thuis staan en een freecom mediaplayer-35 welke ik dan via de component aan ga sluiten. Maar is het beter om dan een hdmi dvd-speler aan te schaffen of is die scartverbinding ook prima?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Mijn 7.1 dolby/dts receiver van pioneer. heeft component 4x (3x in, 1x uit) probleem opgelost ;-)
Ook svideo en composite enz. gooi hem gewoon door de receiver denk ik. maar weet niet of het HD signaal anders is als normaal analoog via component. Receiver ook al weer 4 jaartjes oud. toen nog geen HD.

weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopwelling schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:36:
GVD! Wat een ding!
Ik heb net de 37pv70 binnen en dat ziet er prima uit. Prachtig beed met dvd. Iets minder (verschillend per zender) analoge tv. Ik overweeg digitale tv van Multikabel. Zal later een revieuw plaatsen. Ga nu een filmpje pakken.

groet jop
Hahaha lachen man.. ik weet waar je naar kijkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:04:
hmmm, moet echt ff kijken (als ik voor deze ga) hoe ik mijn zut aan ga sluiten.

Heb nu een toshiba sd-220e dvd-speler (zonder hdmi) met een ixos vergulde scart thuis staan en een freecom mediaplayer-35 welke ik dan via de component aan ga sluiten. Maar is het beter om dan een hdmi dvd-speler aan te schaffen of is die scartverbinding ook prima?
dvd speler moet met minstensvga of component en het liefst hdmi worden aangesloten. Scart is te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Laatst online: 07-10 00:32

pinodambini

Dr. Z. Vago

pinodambini schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:35:
Heeft iemand een idee hoe je in de hotel modus komt van de TH-65PV500 ?
De manier zoals eerder beschreven voor het andere pana model werkt niet, op google kan ik het ook niet vinden.

Alvast bedankt voor de eventuele input!!
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

ConZito schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:45:
[...]

Ik heb hem bij Redcoon vandaan in ieder geval, betrouwbaar bedrijf in mijn ogen.
Verkopen zij bij redcoon nou het nederlands of het duits model?
Wou ik even weten voor de garantie.

Wat moet ik hiervan denken dan ?
http://www.homecinemastor...gave-lijst/merkfilter-43/

Als ik hem binnen 2 dagen wil kost hij maar 1199 euro
en als ik hem over twee weken wil kost hij 1299 euro 8)7

Wat klopt hier niet ? :? |:(

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:14
even een vraag:
Bij niet helemaal beeldvullende breedbeeld uitzendingen/dvd's zit ik met zwarte randen boven en onder het beeld. Dit vind ik geen probleem maar is dit gevaarlijk ivm inbranden? Het schijnt dat de Samsung plasma tv's dan grijze randen laten zien. Kan dit ook op de Panasonic? Het beeld helemaal opvullen met de zoom functie vind ik geen mooie optie.
jop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:58

sanook

_/-\o_

jopwelling schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:25:
even een vraag:
Bij niet helemaal beeldvullende breedbeeld uitzendingen/dvd's zit ik met zwarte randen boven en onder het beeld. Dit vind ik geen probleem maar is dit gevaarlijk ivm inbranden? Het schijnt dat de Samsung plasma tv's dan grijze randen laten zien. Kan dit ook op de Panasonic? Het beeld helemaal opvullen met de zoom functie vind ik geen mooie optie.
jop
Volgens mij kun je de zwarte randen onder/boven niet grijs maken. Wel kun je (bij 4:3 formaat) de zijkanten grijs maken. Zwarte randen kúnnen inbranden veroorzaken, maar dat gebeurt niet zo snel dat je je direct zorgen moet maken als je een keer een filmpje kijkt met zwarte randen.
Overigens heb ik die zwarte randen alleen bij sommige dvd's, bij (UPC digitale) tv uitzendingen zorgt auto aspect ervoor dat je meestal geen zwarte randen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
darmit schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:42:
[...]

Verkopen zij bij redcoon nou het nederlands of het duits model?
Wou ik even weten voor de garantie.

Wat moet ik hiervan denken dan ?
http://www.homecinemastor...gave-lijst/merkfilter-43/

Als ik hem binnen 2 dagen wil kost hij maar 1199 euro
en als ik hem over twee weken wil kost hij 1299 euro 8)7

Wat klopt hier niet ? :? |:(
Ze verkopen bij Redcoon het Duitse en Nederlandse model, het Nederlandse model is ook het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand 'n idee hoe je de uitgang voor de PIP kunt veranderen?Momenteel verschijnt enkel de AV1 in de picture-in-picture, terwijl ik tv kijk, en ik heb de DVD(PS-speler op component aangesloten. Kan ik AV1 veranderen naar component en hoe?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:43
sanook schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:39:
[...]

Volgens mij kun je de zwarte randen onder/boven niet grijs maken. Wel kun je (bij 4:3 formaat) de zijkanten grijs maken. Zwarte randen kúnnen inbranden veroorzaken, maar dat gebeurt niet zo snel dat je je direct zorgen moet maken als je een keer een filmpje kijkt met zwarte randen.
Overigens heb ik die zwarte randen alleen bij sommige dvd's, bij (UPC digitale) tv uitzendingen zorgt auto aspect ervoor dat je meestal geen zwarte randen hebt.
Dat de balken grijs gemaakt worden heeft weinig te maken met inbranden, maar moet er voor zorgen dat de plasma cellen gelijkmatig verouderen. Als je dit niet zou doen, dan zou je over langere tijd een helder scherm hebben ter hoogte van de zwarte balken (ze zijn immers veel minder gebruikt) ten opzichte van de rest van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
TLer schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:47:
[...]

Dat de balken grijs gemaakt worden heeft weinig te maken met inbranden, maar moet er voor zorgen dat de plasma cellen gelijkmatig verouderen. Als je dit niet zou doen, dan zou je over langere tijd een helder scherm hebben ter hoogte van de zwarte balken (ze zijn immers veel minder gebruikt) ten opzichte van de rest van het scherm.
plasma cellen gelijkmatig verouderen... ?

Hmm... wat wil dit in de praktijk zeggen betreffende de levensduur van een plasma? Heb niet veel zin om +1000 euro uit te geven als na >5 jaar 't begint af te takelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
renio schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:30:
[...]

plasma cellen gelijkmatig verouderen... ?

Hmm... wat wil dit in de praktijk zeggen betreffende de levensduur van een plasma? Heb niet veel zin om +1000 euro uit te geven als na >5 jaar 't begint af te takelen...
Branduren van die Panasonic zijn minimaal 40.000 uur...dus als je dat weg zet op 5 jaar, is dat 8000 uur per jaar, wat weer neer komt op bijna 22 uur per dag TV-kijken. Ik heb gelukkig nog een werk en leven, dus ik kom niet verder dan 3 uur per dag hooguit gemiddeld ;)

En de vermindering van kwaliteit gaat zo geleidelijk dat het sowieso niet op gaat vallen. Het blijft gokken, maar ik vermoed dat je gemakkelijk 10 jaar kan doen met een plasma zonder dat je je er aan gaat ergeren. Dat is in mijn ogen wel een aardige levensduur voor dit soort apparatuur :)

[ Voor 20% gewijzigd door ConZito op 04-05-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Gister de 42pv70f gekocht bij de Mediamarkt. Met Digitale TV via de kabel van de Delta (zeeland) is het echt gewoon perfect TV kijken. Even een stukje DVD gekeken, en dat was helemaal mind blowing. Echt een perfecte TV, goeie remote (ook al gebruik ik er een van logitech) Mooie menu's lekker duidelijk in het nederlands ook (voor de vrouw :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Pindakaasman schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:09:
Gister de 42pv70f gekocht bij de Mediamarkt. Met Digitale TV via de kabel van de Delta (zeeland) is het echt gewoon perfect TV kijken. Even een stukje DVD gekeken, en dat was helemaal mind blowing. Echt een perfecte TV, goeie remote (ook al gebruik ik er een van logitech) Mooie menu's lekker duidelijk in het nederlands ook (voor de vrouw :))
Mede zeeuw..........van harte met je aankoop. Welke setup box heb je bij je scherm gekocht? Ik neem aan de Samsung, maar welk type. Op de site van Delta staat nl. dat ze de Samsung met HDMI aansluiting niet ondersteunen. (dacht de 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Tim45 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Mede zeeuw..........van harte met je aankoop. Welke setup box heb je bij je scherm gekocht? Ik neem aan de Samsung, maar welk type. Op de site van Delta staat nl. dat ze de Samsung met HDMI aansluiting niet ondersteunen. (dacht de 360)
Ik heb de Humax gekocht, omdat deze sneller "zapt". Vervolgens was ik dat voordeel weer kwijt met mijn logitech remote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Pindakaasman schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:06:
[...]

Ik heb de Humax gekocht, omdat deze sneller "zapt". Vervolgens was ik dat voordeel weer kwijt met mijn logitech remote :(
Is inderdaad ook mogelijk, maar dat heb je dus alleen maar scart en geen HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Tim45 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:19:
[...]

Is inderdaad ook mogelijk, maar dat heb je dus alleen maar scart en geen HDMI.
Nee klopt, ik heb idd geen HDMI. Ik denk dat ik wacht to er HD zenders komen (dat heeft delta beloofd binnen 5 maanden) en dan kijk ik wel tegen die tijd welke decoder ik ga kopen :) Deze koste me toch maar 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19

MrScratch

I am rubber, you are glue

Pindakaasman schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:09:
Wat kost deze tegenwoordig bij de Mediamarkt? Ik ben zelf naar de 37PV70 aan het kijken, maar dan heb ik ongeveer een idee.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 42pv70 en 42pv700 gaan bekijken . Beide waren aangesloten op een analoog signaal en dan valt het beeld toch wel erg tegen . Men wou een digitaal signaal aansluiten maar ik had gisteren geen tijd om langer in de winkel te blijven . Morgen ga ik terug en zal dan beeldkwaliteit met digitaal signaal zien wat hopelijk veeeeeeeel beter is. De 42pv700 lijkt mij toch beter afgewerkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
MrScratch schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:04:
[...]

Wat kost deze tegenwoordig bij de Mediamarkt? Ik ben zelf naar de 37PV70 aan het kijken, maar dan heb ik ongeveer een idee.
hij staat voor 1599 maar er is best wat mogelijk bij de mediamarkt, gewoon zeggen dat dat de adviesprijs is en dat hij elders al afgeprijsd is. Ik persoonlijk vind het ook niet erg om iets meer te betalen. Als je thuis komt en er is wat dan ook wat je niet bevald kan je zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:10:
Gisteren de 42pv70 en 42pv700 gaan bekijken . Beide waren aangesloten op een analoog signaal en dan valt het beeld toch wel erg tegen . Men wou een digitaal signaal aansluiten maar ik had gisteren geen tijd om langer in de winkel te blijven . Morgen ga ik terug en zal dan beeldkwaliteit met digitaal signaal zien wat hopelijk veeeeeeeel beter is. De 42pv700 lijkt mij toch beter afgewerkt !
Weet niet of het zo is hoor,
maar ik neem aan dat daar misschien wel tig tv's achter 1 analoge tv "bron" hangt. tel daar eens bij alle kabels op, dan wordt het beeld er volgens mij ook alleen maar slechter op. En daar kan opzich geen versterker tegen op.

Dus vraag me dan eigenlijk af of het wel een goed beeld geeft om analoog je beeld te checken bij een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Persoonlijk vond ik het prijs verschil erg groot. Ik kan je vertellen dat het een perfect beeld is met digitaal TV en als het eenmaal thuis hangt zie je het verschil echt niet meer hoor. Bovendien is ook het digitale beeld gewoon gesplit en verdeeld in zon winkel en heb je dus altijd een minder signaal als thuis.

TV kijken was mijn grootste vrees en ik kan je nu vertellen dat ik alleen maar verbaasd ben nu hij thuis staat (en vanaf morgen aan de muur hangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi , Was gisteren bij MM-Breda, en heb de 42PV70 bekeken, weet echter niet wat voor signaal er op zat, maar was wel super beeld, zelfs op een afstand van 2 meter.
Ik begin wel te geloven dat qua beeld, de pana zeer sterk is, heb in die prijsklasse ook nog geen beter beeld gezien.
Ik was zo onder de indruk van het beeld, dat ik de prijs wat vergeten ben, maar ik dacht ergens in de 1475,- maar ik weet het echt niet meer zeker.
Wel vind ik het een groot prijsverschil met sommige internet-shops,
Zou dit toch mijn toekomstige plasma worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:24:
Hoi , Was gisteren bij MM-Breda, en heb de 42PV70 bekeken, weet echter niet wat voor signaal er op zat, maar was wel super beeld, zelfs op een afstand van 2 meter.
Ik begin wel te geloven dat qua beeld, de pana zeer sterk is, heb in die prijsklasse ook nog geen beter beeld gezien.
Ik was zo onder de indruk van het beeld, dat ik de prijs wat vergeten ben, maar ik dacht ergens in de 1475,- maar ik weet het echt niet meer zeker.
Wel vind ik het een groot prijsverschil met sommige internet-shops,
Zou dit toch mijn toekomstige plasma worden :)
Ik heb er minder voor betaald, ik vind het alleen niet zo netjes om het exacte bedrag te gaan spuien daar ik vind dat de MM mij netjes heeft geholpen heeft toen ik zie dat ik er niet de advies prijs voor ging betalen.

Ik kon in die prijsklasse geen betere TV vinden, misschien dat de LG in de buurt komt of de Hitatchi maar daar zijn erg weinig verkooppunten van en ik kreeg veel hits over kapotte hitatchi's toen ik ging googlen dus ik had er eigenlijk al geen zin meer in :)

Dit is natuurlijk mijn mening en ik weet dat er andere mensen zijn die helemaal gek zijn van samsung of sharp of noem maar op...

[ Voor 18% gewijzigd door Pindakaasman op 04-05-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de twijfelaars. voor 849 euro de 42 inch(!) PV60 in Amersfoort. Maakt het verschil met de 70 serie wel erg groot.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM in Amersfoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
MM = Mediamarkt
Amersfoort = Plaats in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:57:
voor de twijfelaars. voor 849 euro de 42 inch(!) PV60 in Amersfoort. Maakt het verschil met de 70 serie wel erg groot.
Iemand hem toevallig bij de MM Eindhoven gezien voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:57:
Je bent volgens mij de winkel er vergeten bij te zetten. Het is axxo.nl, al wordt er niet bijgezegd welk type panasonic het is. Alleen de grootte staat er bij. Dus wie het kan bevestigen dat het de PV60 is, graag hier bericht?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:46:
[...]

Je bent volgens mij de winkel er vergeten bij te zetten. Het is axxo.nl, al wordt er niet bijgezegd welk type panasonic het is. Alleen de grootte staat er bij. Dus wie het kan bevestigen dat het de PV60 is, graag hier bericht?
aan het plaatje te zien is het echt de pv60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:07:
[...]

aan het plaatje te zien is het echt de pv60
kan ook de PV45 zijn, volgens mij zien die er identiek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:39:
[...]

lees nu wat je er neer zet : bij sommige dvd's en bij digitale tv van upc meestal geen zwarte randen!!

dus is een klein beetje vreemd geformuleerd hangt puur van de opname van de film/uitzending af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:10

Jrz

––––––––––––

1024*768, das toch geen echt 720p?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Hallo mensen..

ik heb even een vraagje over 2 panasonic modellen, dit zijn welliswaar lcdtv's, maar ik denk (of hoop) dat jullie het weten.

Wat is het verschil tussen de Panasonic TX-32LX70 en de TX-32LX70F

Ik kan het nergens vinden..
iemand van jullie eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens koop nu geen pana, koop een samsung die is beter en mooier

http://www.hdtvorg.co.uk/...ma/samsung_ps42q97hdx.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor de samsung, daar is het tv signaal echt heel mooi op
En hij is nog goedkoper ook
Ik heb ze allebei naast elkaar gezien en getest en tv signaal is echt veel en veel beter
Samsung heeft de achterstand die ze hadden tegenover pana en pio gelijk getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:27:
jongens koop nu geen pana, koop een samsung die is beter en mooier
haha wat krijgen we nu, dit is de panasonic thread.

kijk hier eens: http://www.testberichte.d...h/level4_video_73068.html

#1 Hitachi Picture Master 42PD9700
#2 Panasonic TH-42PV71F
Pioneer PDP-427 XD
#4 Samsung PS-42Q91H
#5 LG Electronics 42PC55

Ik denk dat ik het duitse magazine Video toch net een tikje hoger inschat dan HDTVorg.

En de duurzaamheid van Panasonic schat ik zeker hoger in dan die van Samsung.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 05-05-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:21:
[...]

haha wat krijgen we nu, dit is de panasonic thread.

kijk hier eens: http://www.testberichte.d...h/level4_video_73068.html

#1 Hitachi Picture Master 42PD9700
#2 Panasonic TH-42PV71F
Pioneer PDP-427 XD
#4 Samsung PS-42Q91H
#5 LG Electronics 42PC55

Ik denk dat ik het duitse magazine Video toch net een tikje hoger inschat dan HDTVorg.

En de duurzaamheid van Panasonic schat ik zeker hoger in dan die van Samsung.
Nou ik heb de hitachi gehad.
Als zij die het mooiste vinden hebben ze echt een bril nodig of een blinde heeft die test gedaan
Het zwart van de hitachi is heel slecht.
Gewoon tv kijken is gewoon erg slecht op dat ding, ziet er niet uit
En je ze hebben zeker het shifting niet gezien op dat scherm
Zo een test van zo een blad zeg helemaal niks, die worden gewoon gesponsert door die lui
Kijk maar eens op dit forum wat shifting is.
Hitachi het beste, die zijn echt niet lekker

http://www.avforums.com/f...read.php?t=335070&page=71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt. Ik heb vandaag de 42PV70 besteld. Als het goed is kan ik hem vokgende week ophalen...
Graag wil ik hem dan ook meteen goed instellen. Ik weet dat je het contrast een stuk terug moet draaien (al zeker de eerste 100 uren)
Wie heeft de juiste instellingen zijn voor de 42 inch?? (contast, helderheid, kleur e.d.)
Ik heb al vernomen dat je de beeldverbeteringen beter uit kunt zetten. Is dit waar???

Heeft er toevallig iemand het toestel laten calibreren? Wat zijn dan de basis instellingen?
Het mooiste zou zijn als je ook in het geavanceerde menu kunt komen. Dit menu wordt ook voor de calibratie gebruikt.

Als ik hem binnen heb zal ik ook zeker al mijn bevindingen hier posten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:11:
[...]

Nou ik heb de hitachi gehad.
Als zij die het mooiste vinden hebben ze echt een bril nodig of een blinde heeft die test gedaan
Het zwart van de hitachi is heel slecht.
Gewoon tv kijken is gewoon erg slecht op dat ding, ziet er niet uit
En je ze hebben zeker het shifting niet gezien op dat scherm
Zo een test van zo een blad zeg helemaal niks, die worden gewoon gesponsert door die lui
Kijk maar eens op dit forum wat shifting is.
Hitachi het beste, die zijn echt niet lekker

http://www.avforums.com/f...read.php?t=335070&page=71
ach je zal wel in de branche werken, daar je alles schijnt te weten over de beeldkwaliteit van de panas en de hitachi (je hebt ze allemaal uitvoerig getest of in je bezit gehad schrijf je)... :P O-)

dessalnietemin is het wellicht handig om iets minder te bleren dat wat anderen zeggen onzin is.....

hou jij het gewoon lekker bij je samsung dan blijven wij gewoon van topkwaliteit genieten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:59:
[...]

ach je zal wel in de branche werken, daar je alles schijnt te weten over de beeldkwaliteit van de panas en de hitachi (je hebt ze allemaal uitvoerig getest of in je bezit gehad schrijf je)... :P O-)

dessalnietemin is het wellicht handig om iets minder te bleren dat wat anderen zeggen onzin is.....

hou jij het gewoon lekker bij je samsung dan blijven wij gewoon van topkwaliteit genieten.. 8)7
Ik heb ze inderdaat allemaal thuis gehad
En het mooiste scherm wat ik tot nu toe gezien heb is toch wel de pioneer.
Vooral digitale tv is gewoon een plaatje daarop
En volgens mij bler ik niet .
Ik geef alleen me mening, en op het gebied van plasma heb ik toch al veel gezien en getest.
En ik vind de samsung toch iets meer hebben dan de pana, vooral sd signal
Maar dat is mijn mening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vanmiddag even bij de MM in Breda. Kijken of ze de 700 hadden staan. Niet dus...
Gevraagd wanneer ze hem verwachten. Nu zeggen ze daar dat levering is uitgesteld tot July?!?!
Heeft iemand hier iets over gehoord?? Hem hem al ergens anders besteld maar weet niet of ik wel zo lang kan wachten!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:44:
Ik was vanmiddag even bij de MM in Breda. Kijken of ze de 700 hadden staan. Niet dus...
Gevraagd wanneer ze hem verwachten. Nu zeggen ze daar dat levering is uitgesteld tot July?!?!
Heeft iemand hier iets over gehoord?? Hem hem al ergens anders besteld maar weet niet of ik wel zo lang kan wachten!! :( :(
Ik heb hem vorige week besteld en volgende week woensdag krijgen ze hem binnen in de winkel, er staat al 1 te spelen in demonstratie. Hem zien spelen zowel op SD als op HD en je weet direkt dat je met de uitmuntende schermkwaliteit van Panasonic te maken hebt.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.