..dank, je bent me voor. Het betreft op de Nederlandse site een typo. Is ook al genoemd in dit topic.
@ sWORDs| ; Snap dat het verwarrend (en niet handig is van Panasonic) is, maar het is dus echt 1024*720 voor de 37 inch
..dank, je bent me voor. Het betreft op de Nederlandse site een typo. Is ook al genoemd in dit topic.
Sterker nog, de 42" heeft bijna 30% meer beeldoppervlak tov de 37". Oppervlakte neemt nl kwadratisch toe met de beelddiagonaal.The Legend schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:01:
[...]
Dat klopt maar het beeldoppervlak van een 42" tov een 37" is 13,5% groter terwijl het aantal pixels maar 6,6% toeneemt. Een 37" zal daarom scherper ogen op dezelfde afstand met een mindere kwaliteit beeldmateriaal.
Verwijderd
...bij Redcoon en Progress al voor 1175.-Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:04:
Aanbieding??
Panasonic TH-42PV70F voor € 1268.00 (Aanbieding geldig tot 30-04-2007)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 12:18 ]
[ Voor 65% gewijzigd door The Legend op 17-04-2007 12:21 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
ben het met je eens wat de pv700 betreft, ook ik geef die paar honderd euro wel uit voor wellicht kleine verschillen die voor mij toch wel belangrijk zijn....Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:52:
Om het HD-ready logo te mogen hebben, moet het scherm verticaal minstens 720 lijnen kunnen tonen en een HDMI met HDCP bezitten. Er is in de richtlijn voor HD-ready dus geen sprake van de horizontale resolutie van 1280. Daarom is de PV70(0) HD-ready, hoewel hij, door zijn rechthoekige pixels geen 1280 maar 1024 pixels heeft. De 37PV's hebben 1024x720 en de 42PV's 1024x768.
De tv bezit een 1080p beeldverwerking om binnenkomendmateriaal van 1080p "beter" te kunnen omzetten naar zijn native resolutie (bv 1024x768p), dit is weliswaar downscalen, maar de vorige versies konden maximaal enkel een 1080i.
Of het verschil tss 70 en 700 rechtvaardigd is? In mijn geval vind ik van wel (heb de TH42PV700 besteld), want persoonlijk vind ik het design wat mooier, ik heb geen aparte hifi-installatie en wil dus 'n zo goed mogelijk geluid uit de TV krijgen en de 700 biedt wat meer. Als gadget vind ik de SD-kaart-lezer leuk (voor foto-dia-show), de extra HDMI vooraan, de anti-glare coating voor minder reflectie van omgevingslicht, PIP/PAP, volgens de duitse site heeft die een digital optimizer, voor 'nog' betere weergave van snelle beelden, extra scart achteraan. Maar dat zijn dingen die je voor jezelf moet uitmaken. Ook heb ik gekozen voor een HD-ready Tv van 42" omdat we thuis ongeveer 3.5 - 4m van de tv gaan zitten en je dus op die afstand 't verschil tss HD en full HD nauwelijks tot niet gaat zien.
Verwijderd
Beter even wachten tot MeiVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:15:
[...]
...bij Redcoon en Progress al voor 1175.-
Zal dus wel meevallen met die aanbieding... prijzen dalen nu ze iets gangbaarder worden lijkt wel.
(..de 37PV70 is 'nog' 1134.- .... dat is dan wel weer een erg klein verschil met de 42 inch. Jammer want ik wil de 37"... ).
...prima tip. Ik heb geduld, en in de kamer waar het apparaat komt wordt toch nog geklust.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:16:
[...]Beter even wachten tot Mei [...] wellicht een tip voor je...
Verwijderd
toch vreemd ik heb de 37pv70 en daar staat echt ***** x 768!!!! dus?????The Legend schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:14:
[...]
Kerel, ben je nu echt zo eigenwijs dat je niets van een ander wil aannemen?
• Panasonic UK Number of Pixels: 786,432 (1,024 x 720) pixels
• Panasonic France Nombre de pixels: 786 432 (1 024 x 720) pixels
• Panasonic Belgie Number of Pixels: 786,432 (1,024 x 720) pixels
• Panasonic Deutschland Auflösung: 1.024 x 720 Pixel
Genoeg bewijs?
JijVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:47:
[...]
toch vreemd ik heb de 37pv70 en daar staat echt ***** x 768!!!! dus?????
wie is er nu fout ?????(gek)
[ Voor 16% gewijzigd door G-ZeS op 17-04-2007 22:05 ]
Verwijderd
reken je nog niet rijk de pv 70 staat al veel goedkoper in de winkel dan de pv60 serie!!(even de winkelprjis genomen niet de magezijn iutverkoop)Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:16:
[...]
Beter even wachten tot Mei
wegens het landelijk uitbetalen van het vakantiegeld
Detailhandel speelt hier op in met prijsverlagingen
wegens het op de markt brengen van de full HD schermen
dalen de HD ready schermen de komende tijd versneld
wellicht een tip voor je...
Ik garandeer je dat de PV70 gaat droppen, en zelfs al binnen een paar maand. Hij is nu al aan het droppen volgens mij. Meeste shops kwam hij binnen op rond 1300€, en hij zit inmiddels op een dikke 1100€Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:05:
[...]
reken je nog niet rijk de pv 70 staat al veel goedkoper in de winkel dan de pv60 serie!!(even de winkelprjis genomen niet de magezijn iutverkoop)
en de full hd schermen zullen niet echt goedkoop zijn gezien de concurentie!!
allen waneer panasonic de pv 80 lanceert zal deze versie goedkoper worden!!!
ze zullen nooit een plasma maken en vervolgens 2maand na uitbrengen, hem beneden kost prijs verkopen!!!! dat is zelfmoord!!!
ik denk dat de full hd vanaf 2700 euries zal gaan kosten en dan ben ik nog voorzichtig!!!!
maar je kan natuurlijk wachten tot opruiming maar dan komt de nieuwe versie weer uit, en dan heb je weer een uitlopend model, en ja pesoonlijk als ik wat koop ,koop ik toch geen oud model
maar het nieuwe !!! en dan zitten we hier volgend jaar weer met hetzelfde verhaal
Verwijderd
heeft pana dan ook fouten gemaakt bij het drukken van de documentatieG-ZeS schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:58:
[...]
Jij
De 37pv70 heeft 720 verticale lijnen zoals al vaker bewezen is in deze thread.
edit:
768 is een typo.. kan verwarrend zijn, maar de mensen hier hebben (meerdere keren) uitgelegd hoe het zit -_-'
Verwijderd
wat vergelijk je nou de winkel prijs (1300 euries) met de online shops (1100 euries)G-ZeS schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:07:
[...]
Ik garandeer je dat de PV70 gaat droppen, en zelfs al binnen een paar maand. Hij is nu al aan het droppen volgens mij. Meeste shops kwam hij binnen op rond 1300€, en hij zit inmiddels op een dikke 1100€
Full-hd zal later dit jaar ook gaan droppen.
Verwijderd
misschien moet je verhaal is anders formuleren (zonder al die ??? en !!!) komt mij beetje aggresief over....wil je zo graag je gelijk halen?Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:16:
[...]
wat vergelijk je nou de winkel prijs (1300 euries) met de online shops (1100 euries)
wie hou je nou voor de gek ??? je kent het verhaal appels met peren!!!!!
je weet, en dat kan je overal lezen dat het produceren van plasma veel duurder is dan het produceren van lcd's !!! en dat de winst marges veel lager zijn(daarom zijn er zo weinig plasma bouwers
dus zal de prijs nooit ver kunnen zakken gezien de prijzen van de lcd's en als dat wel gebeurd dan zal het niet lang duren voor de nieuwe serie er komt
Je toon staat me niet echt aan maar ok.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:16:
[...]
wat vergelijk je nou de winkel prijs (1300 euries) met de online shops (1100 euries)
wie hou je nou voor de gek ??? je kent het verhaal appels met peren!!!!!
je weet, en dat kan je overal lezen dat het produceren van plasma veel duurder is dan het produceren van lcd's !!! en dat de winst marges veel lager zijn(daarom zijn er zo weinig plasma bouwers
dus zal de prijs nooit ver kunnen zakken gezien de prijzen van de lcd's en als dat wel gebeurd dan zal het niet lang duren voor de nieuwe serie er komt
Verwijderd
Ik ben toch malle pietje niet!
"If it ain't broke, don't fix it!"
Verwijderd
sorry dat de lees tekens zo agressief overkomen zal mijn leeraar nedelans blij mee zijn.G-ZeS schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:00:
[...]
Je toon staat me niet echt aan maar ok.
Ik ga uit van de onlineshops, omdat ik daar mijn toekomstige tv ga bestellen. Bij de betere onlineshops kun je dit gerust doen zodat je die 200euro in je eigen zak kan houden. (deze 200euro die tevens geen cent met de kostprijs van de tv te maken heeft, maar die puur in de zak van de middenstander wordt gestoken ivm de extra kosten die deze heeft)
Aan een statement als: " een plasma is duurder om te maken dan een lcd" kun je geen conclusies koppelen dat de huidige prijzen ook maar enigzins tegen de kostprijs aan liggen. Ik heb ook geen bedragen genoemd met betrekking tot de daling, maar het mag duidelijk zijn dat de prijzen tot op heden (soms gestaag en soms met sprongen) gedropt zijn.
Aangezien ik net als jou niet weet wat een panasonic scherm kost om te maken, is het logischer dat de prijzen nog wel wat verder kunnen droppen, dan dat ze nu opeens de absolute bodem hebben bereikt.
Elke nieuwe versie van een televisie brengt (vaak) verbeteringen met zich mee t.o.v de mogelijkheden van de televisie en het design. Waar jij misschien nog niet over nagedacht hebt, is dat bij dit soort nieuwe modellen inmiddels gekeken is of deze niet goedkoper te produceren zijn.
Dus nogmaals: IK denk dat de prijzen nog wel wat verder gaan droppen. Waarschijnlijk wat harder bij de andere merken dan bij pana aangezien deze al vrij scherp geprijst zijn.
Verder wens ik je veel plezier op tweakers.net en hoop ik dat je je toon misschien iets anders wil zetten.
edit:
Nee ik vergeleek trouwens ook niet de winkelprijzen met de prijzen van de onlineshops
Ik quote mijzelf zodat iedereen dit laatste stukje informatie mee krijgtGerritjuh schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:43:
De weergave van mijn mediacenter liep uit op een drama, had wat verkeerds gedaan, mediacenter ging vol onderuit en was niet makkelijk meer te herstellen, dus die ben ik opnieuw aan het installeren. De eerste pogingen (voordat hij crashte) lieten een resolutie toe van 1270x768 (720p?) via VGA. 1280x720 wilde niet echt lekker en gaf storingen in het beeld. Ik ga hier nog verder mee experimenteren en eventueel een andere MCE bouwen omdat mijn nieuwe HDMI kaart niet in mij AOpen EPC945-m8 past.
Verwijderd
maar dit klinkt wel beter......lolVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:48:
[...]
sorry dat de lees tekens zo agressief overkomen zal mijn leeraar nedelans blij mee zijn.
maar dat is mij zo geleerd!
sorry daar voor
maar nog even over de prijzen :ik heb mij er maanden in verdiept en als je alles volgt en goed rond leest op internet zal je wel zien dat mijn verhaal niet zomaar uit de lucht gegrepen is.
je hebt gelijk dat ik niet weet wat de kosten zijn van het maken van zo'n scherm, maar ik heb het scherm gekocht op de beurs en heb zo moeten handelen dat ik het idee heb dat er niet meer mogelijk was.
na de aankoop meerdere winkels ingeweest en weer aan het handelen, maar kon daar niet zo veel van af krijgen, dus dacht ik "heb ik goed gedaan".
en dat van kopen via online winkel: zij hebben bijna geen kosten aan winkelpand en personeel daarom kunnen zij goedkoper(dat is een plus punt)
daarin tegen zo'n winkel heeft geen personeel met verstand van zaken en geen service aan huis
(EEN GROOT MIN PUNT)
maar ja , ik geef slechs een mening en daar ben ik vrij in !!toch??
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:48:
[...]
sorry dat de lees tekens zo agressief overkomen zal mijn leeraar nedelans blij mee zijn.
maar dat is mij zo geleerd!
sorry daar voor
maar nog even over de prijzen :ik heb mij er maanden in verdiept en als je alles volgt en goed rond leest op internet zal je wel zien dat mijn verhaal niet zomaar uit de lucht gegrepen is.
je hebt gelijk dat ik niet weet wat de kosten zijn van het maken van zo'n scherm, maar ik heb het scherm gekocht op de beurs en heb zo moeten handelen dat ik het idee heb dat er niet meer mogelijk was.
na de aankoop meerdere winkels ingeweest en weer aan het handelen, maar kon daar niet zo veel van af krijgen, dus dacht ik "heb ik goed gedaan".
en dat van kopen via online winkel: zij hebben bijna geen kosten aan winkelpand en personeel daarom kunnen zij goedkoper(dat is een plus punt)
daarin tegen zo'n winkel heeft geen personeel met verstand van zaken en geen service aan huis
(EEN GROOT MIN PUNT)
Verwijderd
Verwijderd
De 70 staat er, de 700 (nog) niet. Zal niet lang meer duren denk (hoop) ik. Heb zelf de 700 een week of 3 geleden besteld. Gaat nu wel heel lang duren voor hij komt!Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:29:
Iemand enig id of de 42pv70 en de 42 pv700 bij MM in Breda staan? kan ik t wkend ff gaan kijken.
Ik heb een 42PV70 en deze aangesloten via DVI->HDMI op mijn PC.Gerritjuh schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:24:
[...]
Ik quote mijzelf zodat iedereen dit laatste stukje informatie mee krijgt
Zojuist de MCE weer beneden geplaatst, resolutie 1280x768 ingesteld, beeldinstellingen op de 37PV70 aangepast naar weergave van WXGA en de beeldpositie aangepast. Heb een bijna beeldvullend beeld (dus geen over- of underscan) mis in de hoogte één of twee regels (kan dat niet aanpassen in mijn VGA instellingen, Intel GMA950).
Ben te moe om andere instellingen te testen, ga daar einde van de week/weekeinde verder mee experimenteren.
Zo, inderdaad zeg, dat is nog eens een groot verschil...Yabadab schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:13:
[...]
...dan zijn deze aangepast naar 1220x680 (bij benadering) Dit is aanmerkelijk lager dan de oorspronkelijke instellingen van 1280x720.
Verwijderd
Een Tweakert en Bose is volgens mij geen goede combinatie. Er staan diverse topics hier waar Bose flink afgekraakt wordt, en volgens mij is dat volledig terecht !Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:40:
Ik ga volgende week mij een plasma aanschaffen. Ik ben nog aan't twijfelen
tussen de 70 of 700 reeks.
Ik zit op 3.5 -4.0 m van mijn scherm . Welke raden jullie mij aan , de 37"
of 42" . In de winkel zei men dat voor een 42" je minimaal 3.5m van je
scherm moet zitten.
Ik kijk momenteel nog analoog maar stap dan over naar digitaal ( Telenet
digitaal in Belgie )
BTW als surround set had ik gedacht aaan de Denon S101 of Bose 123 .
Iemand ervaring mee ? Ik wil geen boxen achter mij zoals bij een echte 5.1
surround set ( ik weet dat dit een beter surround effect geeft )
Geen service aan huis? Hoeft ook niet, want Panasonic heeft een eigen reparatieservice, dus die komen bij jouw langs als je een defect hebt. Prima toch?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:48:
[...]
(EEN GROOT MIN PUNT)
Digital Media Junkie
Verwijderd
Heb je t artikel toevallig digitaal?pretorian_nl schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:37:
Net FWD magazine gelezen en dit scherm komt erg goed uit de test (42' schermen). Beste Keus in categorie 1000-2000 euro. Dat is trouwens de 42PV70F. In categorie 2000-4000 is het trouwens de Pioneer.
Digital Media Junkie
Verwijderd
en dan 2 week geen tv als hij op reparatie is bij een goede hifi zaak gewoon een leuk leen toestel en als hij dan klaar is komen ze hem gewoon weer voor je plaatsen!!M. Mulder schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:07:
[...]
Geen service aan huis? Hoeft ook niet, want Panasonic heeft een eigen reparatieservice, dus die komen bij jouw langs als je een defect hebt. Prima toch?![]()
Liever iemand van Panasonic dan iemand uit een winkel die ze verkoopt bij mij aan de deur voor service c.q. reparatie.
Verwijderd
tja..jij gaat erg makkelijk met je euries om begrijp ik...ik hoef er ook niet echt op te letten maar de verschillen zijn nog wel groot he...ik heb de pv700 voor iets boven de 1600 euro op internet gekocht en in de winkel denk ik dat ze er toch nog wel 2000 voor gaan vragen.....dus mijn keus is dan 2 weken op mn ouwe crt te kijken ipv dat leentoestel....voor de andere 400 euro ga ik wel ff lekker uit eten....Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:19:
[...]
en dan 2 week geen tv als hij op reparatie is bij een goede hifi zaak gewoon een leuk leen toestel en als hij dan klaar is komen ze hem gewoon weer voor je plaatsen!!
gemak dient de mens
en die paar euries die je extra betaald heb je een hoop extra service
Verwijderd
maar dat is een vraag prijsVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:54:
[...]
tja..jij gaat erg makkelijk met je euries om begrijp ik...ik hoef er ook niet echt op te letten maar de verschillen zijn nog wel groot he...ik heb de pv700 voor iets boven de 1600 euro op internet gekocht en in de winkel denk ik dat ze er toch nog wel 2000 voor gaan vragen.....dus mijn keus is dan 2 weken op mn ouwe crt te kijken ipv dat leentoestel....voor de andere 400 euro ga ik wel ff lekker uit eten....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 19:52 ]
Dat is opmerkelijk, ik heb via VGA geen mogelijkheden om over- of underscan in te stellen (Intel GMA950) de resolutie die ik gebruik is 1280x768 en is beeldvullend (de zijkanten lopen iets buiten beeld, de boven en onderkant zijn bijna passend). Op de TV zelf heb ik het beeld perfect weten te centreren (VGA instellingen) en de gamma waarde iets aangepast (van 2.5 naar 2.2). In de toekomst wil ik Component, DVI-HDMI of HDMI-HDMI aansturen (ben er nog niet uit wat ik met TV kijken wil, digitaal van KPN of voorlopig UPC analoog). Ondertussen ben ik wat plannen aan het maken voor mijn tweede MCE.Yabadab schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:13:
[...]
Ik heb een 42PV70 en deze aangesloten via DVI->HDMI op mijn PC.
Was inderdaad erg lastig om het scherm goed in te stellen.
In de PC zit een 6600GT. En heb de NVidia instellingen op DUALVIEW en HDMI signaal gezet.
In eerste instantie koos ik voor 1280x720 (720p), maar dan was rondom een een stukje bureaublad kwijt. Vervolgens heb ik Underscan ingeschakeld en afgesteld. Nu is het scherm mooi beeldvullend.
Kijk ik nu echter bij de resolutie instellingen dan zijn deze aangepast naar 1220x680 (bij benadering) Dit is aanmerkelijk lager dan de oorspronkelijke instellingen van 1280x720.
[ Voor 76% gewijzigd door Instatic op 20-04-2007 21:42 ]
That Is The Question
Als jij niet de moeite neemt om even deze thread door te nemen, waarom zouden mensen dan wel de moeite nemen om nogmaals hun bevindingen posten ?Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:45:
Zijn er hier al eigenaren van de Pana 42pv70? Zo ja, wil je dan een review hier plaatsen?![]()
Graag met foto's!
Verwijderd
Ik heb de hele topic doorgelezen maar het valt wel mee hoor met de gebruikerservaringen. Zelf zou ik ook wel wat ervaringen rijker willen zijn. Dus.... kom maar op mensen!!!G-ZeS schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:41:
[...]
Als jij niet de moeite neemt om even deze thread door te nemen, waarom zouden mensen dan wel de moeite nemen om nogmaals hun bevindingen posten ?
[ Voor 4% gewijzigd door robert22nh op 21-04-2007 13:19 ]
Verwijderd
...was reeds op vorige pagina genoemd ;Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:25:
zie de 42pv70 nu al voor €1175 staan [...]
(en daarna flink be-discusieerdVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:15:
[...]...bij Redcoon en Progress al voor 1175.-
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 17:02 ]
Verwijderd
Niet meer dan logisch. Je kunt voor 950 euro een panel kopen dat net zo goed is (PV45/60). Over een jaar kun je voor 699 euro een 42 inch plasma van Panasonic in de winkel krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:25:
Die prijzen dalen nu al hard,dat vind ik toch vreemd.
zie de 42pv70 nu al voor €1175 staan met 2 jaar garantie aan huis
Verwijderd
Technisch schijnt er geen verschil te zijn tussen de 70 en 71, maar houd wel in de gaten dat je bij een niet nederlands model geen 'aan huis service' krijgt van de importeur. Je moet dan zelf maar zien hoe je toestel bij de importeur komt. Het kan zijn dat je leverancier dit transport regelt maar betekent dus wel dat je tijdje zonder toestel zit en risico op beschadiging tijdens transport.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:38:
Nog iets anders: Wat is het verschil tussen de Pana 42pv70 en TH-42 PV 71 F?
Zie redcoon:
http://www.redcoon.nl/ind...Panasonic_TH_42_PV_71_F/#
Wat verbruikt zo'n pana 42inch?
Precies, dat heb ik ook gedacht en gedaan. Ik heb die van mij ook gewoon in de winkel gekocht, thuis laten bezorgen, aan laten sluiten en in totaal 6 jaar garantie afgesloten (inclusief voorrijden, arbeidsloon en materialen. En mochten ze het niet ter plekke kunnen repareren een gratis leen toestel).sanook schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:36:
[...]
Technisch schijnt er geen verschil te zijn tussen de 70 en 71, maar houd wel in de gaten dat je bij een niet nederlands model geen 'aan huis service' krijgt van de importeur. Je moet dan zelf maar zien hoe je toestel bij de importeur komt. Het kan zijn dat je leverancier dit transport regelt maar betekent dus wel dat je tijdje zonder toestel zit en risico op beschadiging tijdens transport.
Internet Leveranciers adverteren vaak onterecht met 'nederlands model'. Je ziet dit soms zelfs staan bij types die in NL niet eens geleverd worden ! De PV70 hoeft niet persé een nederlands model te zijn, kan ook uit buitenland komen. De importeur weet aan de hand van type/serienummer welk apparaat wel/niet door hun geleverd is.
Voor mij was de zekerheid van een nederlands model wel belangrijk, ik heb daarom 70 euro meer betaald dan bij een internet winkel en mijn toestel (42pv60) in een gewone winkel aangeschaft.
Kost dat ding inmiddels bij de Media Markt?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:35:
Vandaag nog even wezen kijken bij de MM, ik weet nu heel zeker dat ik ga voor de 42pv70 of 42pv700. Over 1 ding twijfel ik nog, is er iemand die zeker weet of de 70 nu wel of geen C.A.T.S (Contrast Automatic Tracking System) heeft? Dat zou afgezien van extra HDMI en PAP/PAT en geluid de 400 Euri prijsverschil kunnen rechtvaardigen. Op de nl site van Panasonic staat dat de 42pv70 GEEN CATS heeft, in de nl folder staat van WEL en op de be site van Panasonic staat ook van wel..... Wie weet het zeker?
Verwijderd
Lastig dat je bij MM de prijzen niet online in de gaten kunt houden. Ben ook benieuwd wat hij hier kost. Vaak zijn de lcd's en plasma's bij mediamarkt ook aan de scherpe kant.
Hier dan een vraagVerwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:26:
ik ben nu bijna een week inbezit van de 37PV70 en ben erg verbaast over het beeld !!!
GEWELDIG!!!!!!!!
....
voor meer vragen hoor ik van jullie???
Verwijderd
Je vraagt het welliswaar niet direct aan mij, maar aangezien ik ook een 37PV70 heb staan kan ik wel antwoorden op je vragen.Martijn schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:35:
[...]
Hier dan een vraag.
- Hoe is het in de praktijk met het geluid van de trafo's bij jou?
- Hoe is de reflectie van de glasplaat, erger of minder erg als je oude Philips CRT?
- Heeft de 37" een glanzende voet of mat?
Verwijderd
Verwijderd
volgens mij is de pv70e gewoon het nl modelVerwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:41:
Hallo ik krijg dinsdag ook zo'n mooie Pana![]()
Maar nu heb ik een vraag wat is het verschil tussen TH-42pv70 E en TH-42 PV 71 F ?
Ik heb namelijk de TH-42 PV 70 E besteld bij Redcoon maar nu zie ik plotseling dat ze tevens een ander duurder model leveren, de TH-42 PV 71 F dus.
Ik heb hier al gelezen dat de TH-42 PV 71 F een duits model is maar wat is dan een TH-42 PV 70 E
voor model ? of beter gezegt voor welk land is de TH-42 PV 70 E bestemd
Verwijderd
Hmmm dat zou leuk zijn... wel vreemd dat die goedkoper is als het duitse model dan, meestal is dat toch juist andersom
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 20:59 ]
Verwijderd
je hebt het antwoord al gekregen zag ik !!Martijn schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:35:
[...]
Hier dan een vraag.
- Hoe is het in de praktijk met het geluid van de trafo's bij jou?
- Hoe is de reflectie van de glasplaat, erger of minder erg als je oude Philips CRT?
- Heeft de 37" een glanzende voet of mat?
Redcoon=Duits, dus vandaar, op de Duitse site kost dat ding 1199, vraag&aanbod en inkoopprijs bij levenranciers, zijn dingen die allemaal meespelen in het bepalen van de prijs.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:35:
[...]
Hmmm dat zou leuk zijn... wel vreemd dat die goedkoper is als het duitse model dan, meestal is dat toch juist andersom
Verwijderd
net plasma binnengekregen via redcoon waar ik sinds een paar jaar koop, tot nu geen enkel probleem met hun gehad. goede leveringen, informatievoorzieningen sterke prijs!Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:27:
Ik heb lang zitten te twijfelen tussen lcd en plasma.
Uiteindelijk zou het voor lcd de LG 37 LC25R worden en voor plasma de 37PV71.
Ik moet namelijk met de afmetingen rekening houden omdat de tv in een kast komt (ja ik weet het)
Ik ga dus voor de 37PV70 :-)
Het liefst zou ik de 37PV71 in een winkel kopen, maar via een webwinkel bespaar je toch al vlug 265 euro, dus ga ik toch maar kiezen voor een webwinkel.
Ik heb nog geen ervaring met het kopen via een webwinkel.
Welke webwinkels kunnen jullie me aanredan?
Ik woon in Belgie, en de volgende webwinkels hebben de 37PV70 te koop staan:
bobshop.be, bestmedia.be, redcoon.be, en bestekeus.nl.
Bij redcoon.be is het wel de 37PV71F en dat is dus het duitse model.
En bestekeus.nl levert ook in belgie, ik kan de bestelling zelfs afhalen op een belgisch afhaalpunt.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening.
Verwijderd
Is het de 71F?Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:31:
[...]
net plasma binnengekregen via redcoon waar ik sinds een paar jaar koop, tot nu geen enkel probleem met hun gehad. goede leveringen, informatievoorzieningen sterke prijs!
My guess is dat ie niet door de brievenbus gaatVerwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:52:
[...]
Is het de 71F?
Wat zijn de afmetingen van de doos?
Thanx.
Verwijderd
heb vorige type gekocht, pv60, hou niet van al dat goedkope zwart, zilver works for me. doos is echt huge, geen idee wat de afmetingen zijn maar ben enorm blij met de tv en met redcoon. daar in de loop der tijd o.a. een sony camera t9 gekocht, surroundsysteem, pioneer dvd HD recorder en denon hifiset. dus heb echt wat ervaring met heb en ben er enorm blij meeVerwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:52:
[...]
Is het de 71F?
Wat zijn de afmetingen van de doos?
Thanx.
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 11:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 19:33 ]
Verwijderd
Ik ook nog niet. Wacht nu al bijna 4 weken. Om gek van te wordenVerwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:02:
heeft iemand inmiddels zijn PV700 al binnen? ik namelijk nog niet en ik word ongeduldig hahaha
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
IC,Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:42:
Richy, dat "rooster van smeer" komt bij alle tv's voor, waarbij 't beeld digitaal bewerkt wordt. Dit zag ik 'n paar jaar geleden ook al bij de 1e 100 Hz CRT tv's. Pixelplus is helemaal zo'n geweldige "beeldverbeteraar" af & toe dan zie je 't beeld versnellen
Daarom moet je eigenlijk ook gelijk al die digitale flauwekul uitschakelen! Ik heb nu ook sinds 'n paar weken de 42pv62 & heb gelijk de MPG & de NR filters uitgeschakeld & 't beeld werd gelijk 70% beterHelaas moet 't beeld nog steeds ge-scaled worden, waardoor er vooral bij snelle pans enige vertraging ontstaat. Ik denk dat 't nog 2 generaties duurt voordat dit probleem opgelost is. Nou ja, gelukkig ben ik geen voetballiefhebber, dus stoor ik me hier niet zo snel aan.
Iig vind ik de 42pv62 'n stuk beter dan m'n 1 1/2 jaar oude Samsung Plasma. Veel scherper beeld & de kleuren zijn 'n stuk natuurlijker & heb nu ook geen last meer van solarisation...
Sorry, je hebt gelijk ...heb mijn opmerking verwijderd ...misschien kan jij dan ook je post/reactie aanpassen/verwijderen ?Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:04:
[...][...]fijn dat je dat er ook bij hebt gezet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 11:52 ]
Verwijderd
vooruit dan maarVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:51:
[...]
Sorry, je hebt gelijk ...heb mijn opmerking verwijderd ...misschien kan jij dan ook je post/reactie aanpassen/verwijderen ?
Verwijderd
Ik heb hem bij de MediaMarkt in Breda gezien. (naast de pv60 en pv600) Het betrof de 42inch versie hij was daar volgens mij gewoon ge-advies prijsd op 1599. Zoals het bij de mediamarkt in Breda met wel meer tv's gebeurd. (Vond het beeld persoonlijk wel mooier op de 70 dan op de 60x serie) Ik heb gezien dat MediaMarkten onderling ook veel verschil in prijzen heeft. Het beste kun je bellen/kijken bij een MediaMarkt in Rotterdam. Hier hebben ze namelijk ook nog Correct en Foka winkels waarmee ze moeten concurreren en daar de prijzen dus over het algemeen wat lager liggen. Bij Foka krijg je trouwens ongeveer 20% korting op de adviesprijs als je hem zelf ophaalt en installeert. Alleen bij plasma moet je wel opletten omdat hij alleen staand vervoerd mag worden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:10:
Ben vandaag bij MM in Alphen a/d Rijn geweest. Hier hadden ze de 70(0) serie niet eens staan.![]()
Wie weet bij welke MM ze hem al hebben? Dan zal ik ze eens bellen over de prijzen...
Even iets anders. Was me opgevallen (bij plasmavisie in Lunteren) dat de 70-serie een beetje flikkert indien het beeld geheel wit is. Iemand dit nog meer opgevallen?
[ Voor 42% gewijzigd door mk2k op 24-04-2007 15:22 ]
Wat het beste is weet ik (nog) niet, maar ik heb hem op dit moment via VGA aangesloten. De resolutie die ik ingesteld heb is 1280x768. Andere resoluties hebben geen zin volgens mij omdat de TV altijd moet scalen wil je 16x9 materiaal weer kunnen geven. Ik ben nog in afwachting van wat componenten en dan kan ik hem ook via HDMI aansluiten. 720p lijkt mij de beste keuze omdat dit het dichtse bij de native resolutie van 1024x720 ligt. Aansturen op 1024x720 is denk ik alleen zinvol als al je andere software daar mee om kan gaan.mk2k schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:17:
Ik heb ook interesse in de pv70 37 inch model. Iemand een idee wat het beste is om de pc aan te sluiten op die tv om hd films te kijken. Analoog VGA 1024x768 of DVI --> HDMI en dan op 1280x720 zetten ofzo of misschien 1024x720 (custom resolutie)? Wat is het beste? Hij moet gaan scalen naar 1024x720 heb ik begrepen.
Ik heb ok een xbox360 icm hddvd speler. Wat is het beste om hem mee aan te sturen. 720p of 1080i?
Verwijderd
That Is The Question
Wat waren dan eerst de prijzen ? (garantie is nog steeds 2 jaar hoorrataplan2 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:57:
nouze hebben de panasonic pv70 duurder gemaakt bij progress
![]()
ik wou hem daar halen omdat daar de verzendkosten maar 8 euro waren en ze gaven 2jaar garantie
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 08:55 ]
That Is The Question
Verwijderd
Hoi... die ruis waar jij over praat zie ik ook met hdmi en component, maar alleen op een halve meter afstand dus no harm done wat mij betreftEkfad schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:20:
Hey, ik heb ondertussen (2 weken geleden) een nieuw toestel ontvangen van Panasonic en het gezoem/brom,... is duidelijk minder. Zelfs met het geluid uit is ie bijna onhoorbaar. De technieker zei dat dit te wijten was aan slechte afregeling van de spanningsvelden op het switch-board of zo iets. Het 'nieuwe' toestel dat ik heb gekregen was volgens mij wel nagekeken (op spanningen?) (er ging op de achterzijde een plakkertje op met nr 313). Nuja, ik zie er niks aan en toen het toestel opstartte deed ie net hetzelfde als de vorige, zou mij ook verwonderen mochten ze nu (eig 2 weken terug) al gereviseerde toestellen hebben. Verder doet ie het ook perfect.
Er is mij wel iets anders opgevallen. Als ik naar gewone sd beelden kijk merk ik op sommige kanalen wat ruis op die in schuine lijnen van rechtsboven naar beneden loopt (Van dichtbij zijn duidelijk meerdere lijnen schuin naast elkaar te zien die lijken te verlopen). Dit is echter niet bij alle kanalen. Ik heb al wat finetunig gedaan maar kan dit probleem niet helemaal verhelpen. Kan dit liggen aan mijn kabel? Het toestel dat vervangen werd had hier voor zover mij is opgevallen geen last van. En alle aansluitingen zijn net hetzelfde gebleven als toen.
eenmaal alles in orde is volgt een review (kwil eerst zeker zijn dat ik niks verkeert aansluit)
Ik zal er deze avond nog eens op letten maar voor zover ik heb opgemerkt kwam dit enkel voor bij SD materiaal. Via hdmi had ik erg mooi beeld (dvd-speler) en component heb ik er ook geen last van (Wii). Maar zoals gezegd, deze avond zal ik er eens extra op letten.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:47:
[...]
Hoi... die ruis waar jij over praat zie ik ook met hdmi en component, maar alleen op een halve meter afstand dus no harm done wat mij betreft
Verwijderd
Leek me al sterk dat ze het eruit gesloopt hadden voor de nederlandse marktVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:18:
Ik had het hier eerder over een 100/50 hz optie die ik niet had... die heb ik dus wel, dit komt in het beeld menu pas tevoorschijn als de tv op televisie AV input staat, de tv staat standaard op 100hz
Hebben we het hier over de PV70P of PV70F?G-ZeS schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:56:
[...]
Leek me al sterk dat ze het eruit gesloopt hadden voor de nederlandse markt
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq