Toon posts:

[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:10:
Of je geïnteresseerd bent in full HD, kan ik iedereen melden dat bij TV schermen kleiner dan 50" en bij normale zitafstand (3-4 m) er geen zichtbaar verschil is tss HD en full HD materiaal.
Er is zelfs geen verschil tussen een goede SD plasma (pana/pioneer) en een HD-ready plasma te zien van 37/42 inch op een afstand van 3 meter. Full HD is tot nu toe alleen de Pio 50 inch, dus die kan ik niet vergelijken.
Zolang de bron 'perfect' is (dus 720p of hoger) voldoet een SD plasma ook. Het is raar maar waar. En SD plasmas zijn van 3 meter *wel* duidelijk waarneembaar beter met analoge TV/digitale TV en DVD's. Panasonic heeft nog maar 1 SD plasma in haar model en dat is de 9e generatie monitor zonder boxen/tuner , de PW9 die zowel in SD als HD-ready format te leveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:00
Kan iemand wat vertellien over hoe de 3:4 beelden eruit komen te zien als ze naar 16:9 worden omgezet? Op andere fora wordt er zo opgegeven over het systeem van pioneer. Panasonic zou dat wat knullig doen. Ik kan wel weer in de winkel gaan kijken maar daar ga je ook niet een half uur alle beeld verhoudingen bekijken. Wat reacties van gebruikers zouden fijn zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 00:51
The Legend schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:14:
[...]

Nope maar dat is dus het nadeel van een plasma scherm met een relatief lage resolutie + rechthoekige pixels. Het normaal en volledig weergeven van PC aangestuurde resoluties is zo goed als onmogelijk bij mijn weten.
Over een week of twee zullen we het weten. Ik heb net de 37PV70 besteld en die wordt einde van de week, begin voilgende week bij de leverancier verwacht. Dus misschien vanaf volgende week PLASMA kijken en knutselen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
jopwelling schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:36:
Kan iemand wat vertellien over hoe de 3:4 beelden eruit komen te zien als ze naar 16:9 worden omgezet? Op andere fora wordt er zo opgegeven over het systeem van pioneer. Panasonic zou dat wat knullig doen. Ik kan wel weer in de winkel gaan kijken maar daar ga je ook niet een half uur alle beeld verhoudingen bekijken. Wat reacties van gebruikers zouden fijn zijn....
Ja... daar ben ik ook wel benieuwd naar... worden beelden dan zodanig uitgerokken of vervormd dat je dikke breede nieuwslezeressen krijgt te zien?? Want dat willen we natuurlijk niet hé.
En doet zo'n fenomeen zich dan erger voor op een 37 inch model tov een 42 incher...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu bijna een week inbezit van de 37PV70 en ben erg verbaast over het beeld !!!
GEWELDIG!!!!!!!! zit op 4m en het beeld is groot zat, kan nu zelfs zien dat bij een serie iemand zijn haar niet strak heeft ziten elk los haartje zie je!!! moet zegen ik kijk wel via hd ontvanger maar zelfs analoog beter de mijn philips breedbeeld van 4jaar oud!!!nu over het omzetten van beelden niet storend, op mijn oude televisie had iedereen bij het nieuws overgewicht hier gewoon perfect!! en het aantal aansluiting is voor mij genoeg!!! moet zegen dat ik erg twijfelde tussen een pioneer en panasonic, 3maanden geleden maar op een beurs geweest en daar gewoon vergeleken ,
en kan in kwalliteit niet echt verschil vinden en dan al zeker niet op de zit afstand van 4m en ja als je dan een keus moet maken ,vind ik 600 euries verschil erg veel geld voor dat geld koop je een heel goed surround speakers, wat ik dus ook maar gedaan heb!!!!

met andere woorden een perfecte aanvulling op mijn hobby voor niet te veel geld??tv-kijken!!

voor meer vragen hoor ik van jullie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:21
renio schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:12:
[...]

Ja... daar ben ik ook wel benieuwd naar... worden beelden dan zodanig uitgerokken of vervormd dat je dikke breede nieuwslezeressen krijgt te zien?? Want dat willen we natuurlijk niet hé.
En doet zo'n fenomeen zich dan erger voor op een 37 inch model tov een 42 incher...?
Hij rekt het beeld niet uit 4:3 is zeer goed te kijken op deze tv, beter dan op mijn philips crt breedbeeld. Het enige minpunt is dat als je een dvd kijkt van bioscoop formaat dan houd je wel twee zwarte balken onder en boven. De philips kon dan het beeld naar boven schuiven en de ondertiteling beneden in beeld houden in een zwarte balk. Ik heb zelf de 42pv70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:51

sanook

_/-\o_

robert22nh schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:59:
[...]

Hij rekt het beeld niet uit 4:3 is zeer goed te kijken op deze tv, beter dan op mijn philips crt breedbeeld. Het enige minpunt is dat als je een dvd kijkt van bioscoop formaat dan houd je wel twee zwarte balken onder en boven. De philips kon dan het beeld naar boven schuiven en de ondertiteling beneden in beeld houden in een zwarte balk. Ik heb zelf de 42pv70.
Ik heb de 42pv60 maar daarbij vind ik ook dat het 4:3 beeld er goed uit ziet, zijkanten worden licht uitgerekt maar vind het beter dan wat ik eerder bij kennissen/familie gezien heb (bv gedeeltelijk wegvallende ondertiteling, kromme lijnen voetbalveld, 2e regel ondertiteling 1 cm kleiner dan 1e regel)
Overigens schakelt deze Panasonic ook (in auto aspect stand) naar alleen een (halve) zwarte balk aan de onderkant als dat nodig is voor de ondertiteling. Deze stand kun je volgens mij niet handmatig selecteren. Voor de volledigheid: ik kijk tv via UPC digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag op zoek gegaan naar de PH-42PX70 om de beeldkwaliteit te kunnen bewonderen. Helaas was hij er nog niet en heb ik alleen de PH-42PX60 kunnen bekijken.
Ik heb al veel reacties gelezen van mensen die zeggen dat de 60 en 70 nagenoeg dezelfde beeldkwaliteit hebben...
Wel...was ik dik teleurgesteld zeg. Er was een gewone SD uitzending op te zien en het beeld was echt helemaal niet strak..zelfs wazig.
Eerst dacht ik dat het aan de zender zou liggen..heb dan maar eens verschillende kanalen bekeken..allen met hetzelfde resultaat.
Alle omringende tv's, zowel plasma als lcd gaven een betere beeldkwaliteit.

Eerlijk gezegd had ik meer verwacht van dit scherm. Afgaande op de specificaties was ik gek op het 70 model. In vergelijking met het 60 model veranderen de specificaties nagenoeg niet..dus veronderstel ik dat de beelkwaliteit ook nagenoeg niet zal veranderen.. Spijtig, heel spijtig. Ik had gehoopt dat mijn zoektocht eindelijk ten einde was gekomen bij deze Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:26:
ik ben nu bijna een week inbezit van de 37PV70 en ben erg verbaast over het beeld !!!
Waar heb je deze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met http://www.plasmalcd.nl/?? die hebben een gunstige prijs en leveren en monteren en installeren gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:34:Er was een gewone SD uitzending op te zien en het beeld was echt helemaal niet strak..zelfs wazig.
...Spijtig dat je zo teleurgesteld bent in hetgeen je zag, maar als ik zo de gebruikerservaringen lees, dan ben jij een van de weinigen (zo niet de eerste ?!) die het SD materiaal echt zwaar vindt tegenvallen.
Zou als ik jou was je "geluk" nog eens in een andere zaak beproeven en zonodig wat met de instellingen spelen. Ik vermoed dat je nog wel van gedachten kunt veranderen dan... (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
robbie303 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:45:
[...]

De trafo's maken geen geluid. Absoluut niet opgevallen. En ik ben zeer kieskeurig mbt noise.
Kan me al ergeren aan de noise van mijn DVD player en UPC mediabox.....
Wel, ik kan je verzekeren dat dit afhangt van toestel tot toestel. Ik hoor wel degelijk geluid.

Edit: Heb net even met panasonic gebeld en de tv mag dus geen geluid maken. Herstelfirma zal deze week contact opnemen en mij terugbellen om een afspraak te maken. Geluid bij deze tv (behalve geluid uit de boxen) is dus niet normaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Ekfad op 10-04-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:30:
[...]
...Spijtig dat je zo teleurgesteld bent in hetgeen je zag, maar als ik zo de gebruikerservaringen lees, dan ben jij een van de weinigen (zo niet de eerste ?!) die het SD materiaal echt zwaar vindt tegenvallen.
Zou als ik jou was je "geluk" nog eens in een andere zaak beproeven en zonodig wat met de instellingen spelen. Ik vermoed dat je nog wel van gedachten kunt veranderen dan... (hoop ik).
Inderdaad, afgaande op de vele reacties die ik had gezien verwachtte ik een schitterend beeld. Desondanks het tegenvallend resultaat heb ik het scherm nog niet afgeschreven. Zoals je aangaf, een 2de opinie kan zeker geen kwaad.

Gisteren was ik wel versteld van de kwaliteit van Samsung LCD/Plasmas. Voordien zat ik al te twijfelen tussen Samsung en Panasonic, maar de voorkeur was toen uitgegaan naar Panasonic, wegens de vele goeie reacties en de ook door de problemen die sommige mensen hadden met de Samsung (PS-42Q7H). Wil het niet dat ik gisteren avond laat gezien heb dat Samsung binnen enkele dagen het nieuwere model op de markt brengt (PS-42Q98HDX) welke een hele resem verbeteringen meebrengt tov het vorige model.
Dit in vergelijking met de panasonic 60 en 70 reeks, waar naast een nieuw plasma panel nauwelijks geen verbeteringen aan gedaan zijn.

Wat ik wil zeggen is dat de nieuwe samsung een geduchte concurrent kan worden. Trouwens hebben ze hun nieuwe model scherp geprijst. Heb hem gisteren in voorverkoop zien staan voor 1100 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:21
sanook schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:12:
[...]

Ik heb de 42pv60 maar daarbij vind ik ook dat het 4:3 beeld er goed uit ziet, zijkanten worden licht uitgerekt maar vind het beter dan wat ik eerder bij kennissen/familie gezien heb (bv gedeeltelijk wegvallende ondertiteling, kromme lijnen voetbalveld, 2e regel ondertiteling 1 cm kleiner dan 1e regel)
Overigens schakelt deze Panasonic ook (in auto aspect stand) naar alleen een (halve) zwarte balk aan de onderkant als dat nodig is voor de ondertiteling. Deze stand kun je volgens mij niet handmatig selecteren. Voor de volledigheid: ik kijk tv via UPC digital.
Ja maar als ik een DVD afspeel wordt automatisch een signaal meegegeven dat de tv op 16:9 moet dan kun je de tv niet op auto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:53:
[...]

Inderdaad,
...bla bla bla...
Heb hem gisteren in voorverkoop zien staan voor 1100 euro!!
Gezien je eerdere post, hecht je veel waarde aan het SD signaal. Naar mijn eigen bevindingen is juist plasma een stuk vriendelijker voor SD signalen dan LCD. Ouders en broer bezitten verschillende modellen uit de 60(0) serie van panasonic, en ik moet zeggen dat het beeld er echt goed uit ziet.

Ik raad je ook aan om de pv70 nog even in een andere winkel te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-ZeS schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:10:
[...]

Gezien je eerdere post, hecht je veel waarde aan het SD signaal. Naar mijn eigen bevindingen is juist plasma een stuk vriendelijker voor SD signalen dan LCD. Ouders en broer bezitten verschillende modellen uit de 60(0) serie van panasonic, en ik moet zeggen dat het beeld er echt goed uit ziet.

Ik raad je ook aan om de pv70 nog even in een andere winkel te checken.
Inderdaad, SD is belangrijk voor me, aangezien hier nog geen enkele HD uitzending te bekijken is, en het denk ik ook nog niet voor binnenkort zal zijn.. Hoe dan ook het HD aspect wil ik niet ook het oog verliezen, misschien koop ik binnenkort wel een Bluray speler..

Mijn voorkeur gaat zowiso uit naar een plasma ipv LCD. Gisteren zag ik een interessant iets bij LCD schermen. Ze lijken heel scherpe beelden te geven en lijken een enorm kleurenpalette te hebben. Maar bij sommige scenes kan je goed zien dat die kleuren echt overdreven zijn, en niet natuurlijk. Bv overdreven rood.

Ik ga zeker nog eens bij een andere winkel langs om de 60 of 70 reeks te kunnen beoordelen. Hoewel de samsung plasma (PS-42Q97HD) zoals eerder gezegd een geduchte concurrent zal zijn..voor een aardige prijs.

Ik laat mijn bevindingen nog weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eveneens bevestigen dat de TH42PV70 een degelijke prestatie neerzet bij SD materiaal, weliswaar hangt dit af van zender tot zender. Bzeit 'm weliswaar niet, maar in de winkel uitvoerig bekeken. Wat HD materiaal betreft, denk ik dat zelfs een 1024x768 scherm zoals de PV70 zijn sal kan slaan, als ie een goed scaler aan boord heeft. Laat die 720p beelden maar komen (zelfs 1080p). Op een zitafstand van 3.5 m ziet elk HD materiaal schitterend uit. In de winkels zie ik soms mensen met hun neus op het scherm plakken en hoor ik hen zeggen hoe onder de indruk ze zijn van dat full HD scherm en dat je echt wel verschil ziet met dat "lager resolutie plasma schermpje". LCD met 1920x1080 geven vanzelfspreken een uitermate scherp 'stilstaand' beeld, maar ook een plasma (HD-ready). Wat nu die Samsung-schermen betreft, kan ik niet veel zeggen, enkel en alleen dat met betrekking tot plasma en de 3P regel geldt, nl Pioneer, Panasonic en (zelfs) Philips. Dit zijn zogenaamd de High End plasma (en dus ook iets duurder dan die andere Samsung, LG,...)
Succes met de zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:37:
[...]

Ik ga zeker nog eens bij een andere winkel langs om de 60 of 70 reeks te kunnen beoordelen. Hoewel de samsung plasma (PS-42Q97HD) zoals eerder gezegd een geduchte concurrent zal zijn..voor een aardige prijs.

Ik laat mijn bevindingen nog weten..
Als je in Madrid woont mag je wel langskomen, ik heb sinds een paar dagen de 37PX70 en ben erg tevreden. Nog geen HD, maar zelfs TDT en DVD zijn heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigSurf schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:07:
[...]

Waar heb je deze gekocht?
heb deze gekocht op de beurs in groningen !!! bij de stand van bult beeld &geluid in veendam.
voor zover ik weet gewoon leverbaar zij hebben hem geplaatst en was gewoon op voorraad in de winkel?? wou hem niet online kopen en voor die paar euries meer heb je wel goede service van mensen die er verstand van hebben??

nog even over de kwallieteit heb je wel naar de pv 70 gekeken want ik heb erg scherp beeld !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:37:
[...]Inderdaad, SD is belangrijk voor me,
...voor mij ook, dus ik volg je bevindingen op de voet ;) , mn ook benieuwd naar die nieuwe plasma Samsung, hoewel ik ga voor een 37 inch (en Samsung lijkt ie niet te hebbenin dat nieuwe model...).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2018
Wilde eerst een Sony KDL-46X2000 kopen, maar na het advies om naar een plasma te kijken (Panasonic of Pioneer) ben ik bij dit forum terecht gekomen.
Door de verschillende reacties ben ik dus aan het wachten op de 50PY700 om te kijken hoe het beeld is t.o.v. die Sony die ik eerst wilde halen.
Er zit me alleen nog steeds 1 ding dwars met Plasma's en dat is het inbranden van stilstaande beelden. Ik heb zelf reacties gelezen van mensen met een peperdure Pioneer die als een gek inbrandt (ondanks alle methoden om het inbranden tegen te gaan).
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met de nieuwste modellen van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24
Waarom kijk je niet naar de 50PV70(0) deze zal de sony op alle fronten overtreffen behalve op pixelcount laat dat nou niet zo belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
HenBel schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:17:
Wilde eerst een Sony KDL-46X2000 kopen, maar na het advies om naar een plasma te kijken (Panasonic of Pioneer) ben ik bij dit forum terecht gekomen.
Door de verschillende reacties ben ik dus aan het wachten op de 50PY700 om te kijken hoe het beeld is t.o.v. die Sony die ik eerst wilde halen.
Er zit me alleen nog steeds 1 ding dwars met Plasma's en dat is het inbranden van stilstaande beelden. Ik heb zelf reacties gelezen van mensen met een peperdure Pioneer die als een gek inbrandt (ondanks alle methoden om het inbranden tegen te gaan).
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met de nieuwste modellen van Panasonic.
Als je bij de pv60(0) al last heb van sporen op je scherm (logo of iets dergelijks). Dan moet je je tv gewoon eventjes op een zender zetten die niet ingesteld is (ruis) of even een druk dvd'tje erin wippen. Trekt het zo weg.

Heb er zelf nog geen problemen mee ervaren, en aangezien de pv70(0) praktisch hetzelfde scherm heeft maak ik me niet al te veel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:30:
[...]

Ik kan me vergissen, maar als ik 1024x768 (moet dan 1024x720 zijn omdat de 37" variant maar 720 pixels hoog is) naar een breedbeeldscherm stuur dan denk ik dat alle weer te geven informatie er niet juist uit ziet. Het beeld van MCE zal er ook niet uit zien en voor zover ik weet kan ik dat nergens aanpaasen (bijvoorbeeld door MCE te laten weten dat ik 16:9 wil met deze resolutie).
Ik kan je melden dat het allemaal prima werkt. Tot een snelkraak gisteren die me mijn voorruit en mijn 37pv60 kostte, had ik dus de 37" plasma. Ik stuurde die aan via een DVI naar HDMI kabel op 720 p signaal (dat is 1280 * 720). Dat moest de tv dus downscalen maar Media Center zag er daarmee in breedbeeld prachtig uit. Overigens was aansluiten via de VGA kabel ook een optie. In Vista Media Center kon ik echter de native resolutie toch niet uit mijn NVidia kaart toveren, dus dat heb ik maar gelaten voor wat het was.

Overigens kan je in Vista Media Center de aspect ratio van je TV instellen (dus op breedbeeld zetten ook al stuur je 1024 x 768 uit)... Ik vind dat in een snelle check echter nog niet OK werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 00:51
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:47:
[...]

Ik kan je melden dat het allemaal prima werkt. Tot een snelkraak gisteren die me mijn voorruit en mijn 37pv60 kostte, had ik dus de 37" plasma. Ik stuurde die aan via een DVI naar HDMI kabel op 720 p signaal (dat is 1280 * 720). Dat moest de tv dus downscalen maar Media Center zag er daarmee in breedbeeld prachtig uit. Overigens was aansluiten via de VGA kabel ook een optie. In Vista Media Center kon ik echter de native resolutie toch niet uit mijn NVidia kaart toveren, dus dat heb ik maar gelaten voor wat het was.

Overigens kan je in Vista Media Center de aspect ratio van je TV instellen (dus op breedbeeld zetten ook al stuur je 1024 x 768 uit)... Ik vind dat in een snelle check echter nog niet OK werken...
Damn, da's niet zo heel mooi dat ze je scherm "geleend" hebben. Maar toch heel erg bedankt dat je wilde reageren.

Ik heb ondertussen een 37PV70 besteld en via een ander kanaal een NX7300GS-MD256EH van MSI. Deze heeft DVI en HDMI uit en kan tot 1080p aansturen. Mijn huidige MCE heeft een Intel GMA950 grafische chip en die wil ik vervangen (uitschakelen) door bovenstaand kaartje. Ik hoop daarmee nog een ander probleem(pje) opgelost te hebben. Verder werk ik tot op heden met MCE2005, op mijn knutselkamer ben ik al wel aan het experimenteren met Vista Home Premium, maar echt testen moet in een later stadium plaatsvinden in de woonkamer (kan mijn huidige MCE niet zomaar afkoppelen, want die wordt hier dagelijks gebruikt).

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:59:
[...]

Als je in Madrid woont mag je wel langskomen, ik heb sinds een paar dagen de 37PX70 en ben erg tevreden. Nog geen HD, maar zelfs TDT en DVD zijn heel goed.
:-) Helaas, woon in Sevilla. TDT zou ik wel gebruiken, dus goed om weten dat het degelijk beeld geeft. Merk jij een verschil in kwaliteit tussen TDT en gewone antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:09:
[...]
...voor mij ook, dus ik volg je bevindingen op de voet ;) , mn ook benieuwd naar die nieuwe plasma Samsung, hoewel ik ga voor een 37 inch (en Samsung lijkt ie niet te hebbenin dat nieuwe model...).
Klopt 37inch hebben ze niet. Enige reden waarom je geen 42inch zou willen?
Zijn toch "maar" 5inches meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

The Legend

*Plop*

Een vrouw in huis? Teminste dat is bij mij het geval :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
The Legend schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:33:
Gelukkig is mijn vrouw niet moeilijk in zulke dingen, ik heb nu een 42 inch Panasonic Plasma en ze vraagt nu wanneer we een 50 inch gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Gewoon een thuisbioscoop inrichten joh, heb je een excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, daar heb je wel eem punt.
Ik: 50 inch?
Zij: No way jose!
Ik: Maar we zitten op 5M!
Zij: No way!
Ik: 46?
Zij: Rood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
nou de negatieve punten liegen er niet om. lijkt net of het maar een matig toestel is;

Cons
1024x768 resolution
Posterization / False contouring
Purple / Magenta banding
High frequency buzz
Average video mode deinterlacing
Poor bad edit detection
Poor locking of film mode 3:2 deinterlacing
Reduction in detail from panel resolution and scaling
Longer setup
Simple user menu, no slider control indication
No Picture-in-picture
Crude user sensitivity control
No USB, Multimedia interface, S-video, Composite
Overscanning

zie verder http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Alleen de 1e drie nadelen die je noemt komen terug in de conlcusie. De rest is blijkbaar of niet relevant genoeg of subjectief en dus per persoon verschillend. Als je de "pros" ook gewoon noemt is het ineens niet meer zo matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste "Jopwelling"
Je mag eigenlijk 'n toestel niet louter op één review baseren. Hieronder vind je enkele andere die met wat meer lof over de nieuwe panasonic spreken (Duitse TH42PV71F en de Britse PX70 komen overeen met onze TH42PV70F). Welke moet je dan geloven, niet? Zoals eerder vermeld in deze Thread heb ik de TH42PV700F besteld en denk daarmee een toestel gekocht te hebben dat de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft. En misschien zelfs (hopelijk) wel de beste plasma nu op de markt :-) Nu...als ik onderstaande reviews mag geloven heb ik de koop van m'n leven gedaan!! Nu jullie nog, hé ;-)
http://www.areadvd.de/har...panasonic_viera42_1.shtml
http://www.hdtvorg.co.uk/...ma/Panasonic_TH42PX70.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
daarom koop ik hem ook gewoon......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb nu ruim 2 jaar tot grote tevredenheid de Philips 42PF9965. Een nog steeds prachtig scherm met een resolutie van 1024x1024. Maar aangezien ik een blueray speler wil gaan kopen lijkt het mij verstandig om een full hd scherm aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de 42PY700 of de 50PY700. Hopelijk komt de 42PY700 ook op de nederlandse markt want Ik zit op 3 meter en dan is (althans voor mij) 42 inch ideaal. Zou een 50 inch niet te groot zijn voor deze afstand?
Verder verbaas ik mij over de contrast ratio. Bij de full hd schermen is dat 5000, terwijl dat bij de hd ready schermen 10.000 is. Iemand een idee wat voor gevolg dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tot 2m kun je alle details van een 50" 1080p scherm zien, bij 3 meter alle details van 720p.
Dus voor HD content is ie te klein. 8)
SD content gaat prima op 3m afstand, DVD zeer fraai, TV acceptabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.carltonbale.com/wp-content/uploads/resolution_chart_small.png

[ Voor 70% gewijzigd door |sWORDs| op 11-04-2007 21:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
jopwelling schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:46:
nou de negatieve punten liegen er niet om. lijkt net of het maar een matig toestel is;

Cons
1024x768 resolution
Posterization / False contouring
Purple / Magenta banding
High frequency buzz
Average video mode deinterlacing
Poor bad edit detection
Poor locking of film mode 3:2 deinterlacing
Reduction in detail from panel resolution and scaling
Longer setup
Simple user menu, no slider control indication
No Picture-in-picture
Crude user sensitivity control
No USB, Multimedia interface, S-video, Composite
Overscanning

zie verder http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/
Wat je nu doet is een verkeerde voorstelling van zaken geven, je moet de review wel in de juiste context plaatsen. Alle tv's die daar worden gereviewed hebben een behoorlijke lijst Cons (net zoals een hele rij Pros!). Op basis van alleen dit rijtje Cons deze tv als matig kenmerken is dus een vertekende interpretatie van wat de reviewers bedoeld hebben, lees ook de conclusie en de uiteindelijke rating :) Er bestaan geen perfecte tv's en er is altijd wel wat op te merken, belangrijk voor jou is wat je relevant vindt (zo kan USB, S-video of PiP mij gestolen worden om maar wat te noemen, maar misschien is S-video voor een ander een noodzakelijke voorwaarde).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
|sWORDs| schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:11:
Tot 2m kun je alle details van een 50" 1080p scherm zien, bij 3 meter alle details van 720p.
[afbeelding]
Dank je voor je reactie, maar wat raad je mij aan een 42 of 50 inch.. Ik zit dus op 3 meter van mijn scherm en kijk voor 90 % dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tim45 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:11:
[...]

Dank je voor je reactie, maar wat raad je mij aan een 42 of 50 inch.. Ik zit dus op 3 meter van mijn scherm en kijk voor 90 % dvd
Ik ben bevooroordeeld, toen de pioneer 436rxe net uit was ben ik met een vriend van mij mee gegaan om die voor hem te kopen. In de winkel stond ook de 50" Pioneer met een simpele dvdspeler en Finding Nemo erin. We stonden op iets meer dan een meter afstand en ik heb nog nooit zo iets gaafs gezien (op de 1080p beamer presentatie van Marantz na). Zelfs de presentatie van de Pioneer 1080p maakte niet zo'n indruk op mij. Ik denk dat dit met verwachtingen te maken heeft. Je verwacht van een 1366x768 50" scherm en een simpele dvdspeler op één meter afstand weinig, maar niets is minder waar. De Pioneer 1080p maakte zijn verwachtingen waar, maar dat maakt natuurlijk veel minder indruk. Over de Marantz 1080p presentatie kan ik helemaal nog steeds niet uit, we zaten op twee meter afstand van een scherm met een diameter van zeker 4 meter en het was echt fantastisch, 1080p trailers en 1:1 pixelmapping. Als 1080p op 4 meter diagonaal mooi is, dan moet 576i op 50" helemaal goed te doen zijn.

Al dus mijn mening, wat ik jou aan raad is een winkel binnen te wandelen en naar een 50" scherm te gaan kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 11-04-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
|sWORDs| schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:43:
[...]

Ik ben bevooroordeeld, toen de pioneer 436rxe net uit was ben ik met een vriend van mij mee gegaan om die voor hem te kopen. In de winkel stond ook de 50" Pioneer met een simpele dvdspeler en Finding Nemo erin. We stonden op iets meer dan een meter afstand en ik heb nog nooit zo iets gaafs gezien (op de 1080p beamer presentatie van Marantz na). Zelfs de presentatie van de Pioneer 1080p maakte niet zo'n indruk op mij. Ik denk dat dit met verwachtingen te maken heeft. Je verwacht van een 1366x768 50" scherm en een simpele dvdspeler op één meter afstand weinig, maar niets is minder waar. De Pioneer 1080p maakte zijn verwachtingen waar, maar dat maakt natuurlijk veel minder indruk. Over de Marantz 1080p presentatie kan ik helemaal nog steeds niet uit, we zaten op twee meter afstand van een scherm met een diameter van zeker 4 meter en het was echt fantastisch, 1080p trailers en 1:1 pixelmapping. Als 1080p op 4 meter diagonaal mooi is, dan moet 576i op 50" helemaal goed te doen zijn.

Mijn vriendelijke dank. Zodra de 50PY700 te zien is ga ik er langs.
Al dus mijn mening, wat ik jou aan raad is een winkel binnen te wandelen en naar een 50" scherm te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Nog even over de contrast ratio. Volgens de Panasonic site zou dit 5000 zijn, maar andere sites spreken over 10.000. Zels de nieuwste Samsung (PS50Q9) heeft 15.000.
Wat is nu juist, 5000 of 10.000 en in hoeverre is dit belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
Ik ben zo verschrikkelijk psyked...ik krijg hem vrijdag als het mee zit, kan bijna niet wachten, ik maak nog wel wat foto's voor de liefhebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren in de MM voor het eerst de 70 serie in actie gezien. Ik vind hem stylistisch niet zo mooi, jammer. De Pioneers en Samsungs zijn veel mooier in het zwart. Terwijl ik de zilveren modellen een 'eigen gezicht' vond hebben. Maar in het zwart vallen ze me tegen, dat hadden ze echt iets mooier kunnen ontwerpen. Beeldkwaliteit was echter waanzinnig. Stond een Blu-Ray disk op de 50 inch en ik stond op 50 centimeter er naar te kijken. Deze schermen zijn gewoon gemaakt voor HD materiaal. Mijn volgende plasma wordt absoluut een 50 inch en ik zit op 3 meter afstand te kijken. Voor SD is dat nog iets te dichtbij met 50 inch (DVD/Digitale TV) maar voor HD content is 50 inch met 3 meter de perfecte afstand. Ja, zelfs met een 720p scherm.
Resolutie is echt niet zo belangrijk als het lijkt. Resolutie van het bronmateriaal is veel belangrijker! En wie gaat er nu in hemelsnaam composite materiaal op een plasma bekijken? SCART is het minimum, en het liefst natuurlijk Component/HDMI.
Anno 2007 is een videocamera eentje met HDMI!
Anno 2007 is een spelcompomputer er een met minstens component!
Anno 2007 is een tuner er een met HDMI (en minstens RGB Scart)
Composiet materiaal kijk je maar op je 20 inch CRT in de schuur....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:11:
[afbeelding]
Even ter verduidelijking. Wanneer je 3 meter van je scherm zit (9.8 'feet'), wilt dit zeggen dat je voor een 50" scherm echt maar voordeel haalt uit 720p uitzendingen, en het verschil tss 1080p en ander HD of 'SD' metariaal niet zult waarnemen. Voor een 42" zit je met 3 meter eigenlijk te ver om het verschil tussen 1080p(i)/720p en SD te zien. Of met andere woorden, met 42" moet je eigenlijk 5 'feet' d.i. 1.5 meter van je TV zitten om 1080p vol te kunnen genieten en voor een 50" moet je ongeveer 7 'feet' d.i. 2 m zitten om daar het 1080p voordeel uit te halen. Dus ik zou eerder geneigd zijn een 50" te halen als je toch 'n full HD scherm wilt hebben. Maar een 42" full HD is zeker overbodig. De pixels bij de nieuwe full HD 42" zijn kleiner geworden, wat -denk ik- verklaart dat het contrast lager is (hoewel 5000:1 is tegenover de vroegere 10000:1 wel een serieuze daling maar de full HD pioneers hebben 4000:1), er zijn wel meer kleuren en gradaties, dit komt dan weer door het verhoogde aantal pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
Tim45 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:11:
[...]

Voor DVD's zou ik op 3 meter toch de 42" aanraden, dan zal het beeld er scherper en rustiger uit zien. Op 3 meter zal een 50" scherm genadeloos de tekortkomingen van DVD's laten zien. Een animatiefilm als Finding Nemo ziet er zelfs met je neus bovenop goed uit, dat is waarom dat soort animatiefilms veelal in de winkels worden afgespeeld maar dat pakt anders uit met de gewone films.

Het is ook maar net waar je de voorkeur aan geeft, groot beeld of scherper en rustiger beeld. Daarnaast verschilt de kwaliteit per DVD enorm.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zit te twijfelen tussen de 42PV70 en 42PV700 van Panasonic. Wat zijn exact de verschillen? Ik zie dat de 42PV70 geen S-video ingang heeft en de PV700 wel. Kan ik dan nog wel een playstation aansluiten op de PV70?
Verder zie ik dat er geen surround op zit maar ja, ik luister toch altijd via mijn NAD audioset. Dus volgens mij is surround niet zo relevant.
Al met al weet ik niet meer wat te doen. De PV700 is wel weer een paar honderd euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
PV700 heeft "beter geluid", 1 scart meer, s-video/composiet en verder is de kleurstelling van de behuizing anders, verder gelijk aan de PV70

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 12-04-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:36:
PV700 heeft "beter geluid", 1 scart meer, s-video/composiet en verder is de kleurstelling van de behuizing anders, verder gelijk aan de PV70
Dit klopt, maar blijkbaar bestaat er zoiets als 'digital optimizer', die in de 700 zit maar blijkbaar niet in de 70. Weet eigenlijk niet wat deze optimizer is. Dan heb je nog een extra HDMI en S-video aansluiting vooraan en een kaartlezer, waarmee je dus je opgeslagen fotoos via je scherm kunt tonen (leuke gadget). Ook het scherm heeft bij de 700 een 'anti-glare coating' om zo nog minder refelctie te hebben van omgevingslicht. Men denkt ook dat de processor (Vreal2) een up-grade heeft gehad t.o.v. 70 (speculatief), misschien doelt men hier opnieuw op de optimizer? Kkijk 'ns naar www.panasonic.de naar het model PV730, deze is onze 700.
Ik denk wel dat een prijsverschil tss de 70 en 700 wel gerechtvaardigd is
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:13:
[...]

Dit klopt, maar blijkbaar bestaat er zoiets als 'digital optimizer', die in de 700 zit maar blijkbaar niet in de 70. Weet eigenlijk niet wat deze optimizer is. Dan heb je nog een extra HDMI en S-video aansluiting vooraan en een kaartlezer, waarmee je dus je opgeslagen fotoos via je scherm kunt tonen (leuke gadget). Ook het scherm heeft bij de 700 een 'anti-glare coating' om zo nog minder refelctie te hebben van omgevingslicht. Men denkt ook dat de processor (Vreal2) een up-grade heeft gehad t.o.v. 70 (speculatief), misschien doelt men hier opnieuw op de optimizer? Kkijk 'ns naar www.panasonic.de naar het model PV730, deze is onze 700.
Ik denk wel dat een prijsverschil tss de 70 en 700 wel gerechtvaardigd is
Groeten
Volgens mij heeft de 700 ook PIP/PAP, wat de 70 niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:58:
[...]

Volgens mij heeft de 700 ook PIP/PAP, wat de 70 niet heeft.
Als ik dit zo lees zijn dit inderdaad toch wel een paar belangrijke punten die de PV700 wel heeft tov de PV70. Dat is toch wel een paar honderd euro extra waard. Zeker aangezien je zo'n toestel toch voor een paar jaar aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:17:
[...]

Als ik dit zo lees zijn dit inderdaad toch wel een paar belangrijke punten die de PV700 wel heeft tov de PV70. Dat is toch wel een paar honderd euro extra waard. Zeker aangezien je zo'n toestel toch voor een paar jaar aanschaft.
Paar maanden terug stond ik voor hetzelfde dilemma, alleen ging het toen tussen de 60 en 600, prijsverschil al gauw zo'n 700 euro. Ik ben toen voor de 60 gegaan want geluid gaat vaak via de surround set, sd slot gebruik ik niet, beeld zou bij 60 en 600 exact zelfde zijn, blijft alleen pip/pap over, en dat vond ik de 700 euro niet waard. Ook niet voor de iets betere (lees minder slechte) looks van de 600. Ik ben erg tevreden met de 42pv60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
net even bij de MM langsgeweest en vraag mij toch af of het verstandig is om een 50 inch Full Hd te kopen ivm de aankoop van een blueray speler, aangezien ik op 3 meter zit. Kortom de twijfel slaat weer toe. Niet alleen de 50PV700 zag er prachtig uit, maar ook de Samsung PS50Q9. Helppppp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 14:10

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:33:
.... Ik zie dat de 42PV70 geen S-video ingang heeft en de PV700 wel. Kan ik dan nog wel een playstation aansluiten op de PV70? .....
De 42PV70 heeft geen aparte aansluiting voor S-video. Maar één van de scart aansluitingen is wel geschikt om S-Video op aan te sluiten, hiervoor heb je alleen een verloopstekker van Scart naar S-video nodig.

Persoonlijk vind ik de meerprijs van de 42PV700 niet opwegen tegen de 42PV70. Geluid gaat toch over aparte versterker/luidsprekers, de extra aansluitingen heb ik niet nodig en PIP werkt alleen voor met verschillende ingangen (je kunt dus niet tegelijk voetbal op Tien en Lingo op Ned3 kijken). De kaartlezer is leuk, maar aangezien ik mijn PC via een DVI>HDMI kabeltje aansluit is dat voor mij ook niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Yabadab schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:34:
[...]
Persoonlijk vind ik de meerprijs van de 42PV700 niet opwegen tegen de 42PV70. Geluid gaat toch over aparte versterker/luidsprekers, de extra aansluitingen heb ik niet nodig en PIP werkt alleen voor met verschillende ingangen (je kunt dus niet tegelijk voetbal op Tien en Lingo op Ned3 kijken). De kaartlezer is leuk, maar aangezien ik mijn PC via een DVI>HDMI kabeltje aansluit is dat voor mij ook niet noodzakelijk.
Als je naast analoog ook digitale tv hebt kun je op die manier met PIP/PAP wel 2 zenders tegelijk bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Abbadon schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:58:
[...]

Voor DVD's zou ik op 3 meter toch de 42" aanraden, dan zal het beeld er scherper en rustiger uit zien. Op 3 meter zal een 50" scherm genadeloos de tekortkomingen van DVD's laten zien. Een animatiefilm als Finding Nemo ziet er zelfs met je neus bovenop goed uit, dat is waarom dat soort animatiefilms veelal in de winkels worden afgespeeld maar dat pakt anders uit met de gewone films.

Het is ook maar net waar je de voorkeur aan geeft, groot beeld of scherper en rustiger beeld. Daarnaast verschilt de kwaliteit per DVD enorm.
De kwaliteit per dvd verschilt i.d.d. enorm, maar niet alleen tekenfilms zien er goed uit op 50". Een film als Swordfish is ook fantastisch en ik vind dat 50" helemaal niet duidelijk te kort komt tenopzichte van 42", echt zichtbaar is het i.e.g. niet. En dan heb ik het nog over de 1366 x 768 varianten tenopzichte van de 1024x768. Met een 1080p scherm en scaler wordt het verschil nog ietsje kleiner.

Ik zou dan ook vooral zelf eens gaan kijken en concluderen wat iedereen zelf vind.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 12-04-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelde probleem.. zit op 3,5 meter en twijfel zelfs tussen 37" en 42".
Ben bang dat op 42" slechtere zenders niet om aan te zien zijn. Voor dvd ben ik niet bang...
Iemand ervaring?
|sWORDs| schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:09:
[...]

De kwaliteit per dvd verschilt i.d.d. enorm, maar niet alleen tekenfilms zien er goed uit op 50". Een film als Swordfish is ook fantastisch en ik vind dat 50" helemaal niet duidelijk te kort komt tenopzichte van 42", echt zichtbaar is het i.e.g. niet. En dan heb ik het nog over de 1366 x 768 varianten tenopzichte van de 1024x768. Met een 1080p scherm en scaler wordt het verschil nog ietsje kleiner.

Ik zou dan ook vooral zelf eens gaan kijken en concluderen wat iedereen zelf vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:55:
[...]

Als je naast analoog ook digitale tv hebt kun je op die manier met PIP/PAP wel 2 zenders tegelijk bekijken :)
Dan kun je misschien beter meteen een humax 9200 PVR kopen, heb je PIP en kun je ook nog eens twee zenders tegelijk opnemen. Dat ding kost minder dan de meerprijs van een 700 tov een 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-10 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:33:
Ik heb hetzelde probleem.. zit op 3,5 meter en twijfel zelfs tussen 37" en 42".
Ben bang dat op 42" slechtere zenders niet om aan te zien zijn. Voor dvd ben ik niet bang...
Iemand ervaring?

[...]
Ik zit op 2 - 2.7 meter en eerder in dit topic werd mij zelfs de 42 inch aangeraden, hij past niet in de kast, daarom zal ik voor 37 gaan, maar ik twijfel daarbij ook nog steeds of dat neit al te groot is. Veel ervaringen zijn dus welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

prijk schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:06:
[...]

Dan kun je misschien beter meteen een humax 9200 PVR kopen, heb je PIP en kun je ook nog eens twee zenders tegelijk opnemen. Dat ding kost minder dan de meerprijs van een 700 tov een 70.
Tenzij je (zoals ik) bij UPC zit want dan is de kans klein dat het (blijvend) werkt. Af en toe laten ze wel wat free to air door maar ik geloof niet dat dat officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:09:
[...]

Tenzij je (zoals ik) bij UPC zit want dan is de kans klein dat het (blijvend) werkt. Af en toe laten ze wel wat free to air door maar ik geloof niet dat dat officieel is.
Je hebt gelijk natuurlijk, dat ding werkt niet met alle kabelmaatschappijen. Ik prijs me gelukkig met Casema en deze PVR, die tv-kijken tot een veel relaxter ervaring maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een pv70, de 37 inch versie. Via internet besteld en gisteren afgehaald.
Echter serieus kon ik hem niet testen. Ik had digitene van m'n ouders meegenomen, maar het ontvangst was echt prut, als ik uberhaupt beeld kreeg. Maar hij werkt en heb hem weer terug in de doos gedaan.
Zoals op foto te zien is moet er eerst nog even wat aan het huis gebeuren voordat ik er echt van kan genieten....
Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.com/image/heicovdkamp/Rh8st7NyXjI/AAAAAAAAAAk/uajS6XmFPFw/s400/37pv70.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm die link werkt bij mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:35:
hmm die link werkt bij mij niet?
...welke link bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik als leek heb hetzelfde probleem, weet ook niet welke maat te nemen de 37 of de 42. Zit ongeveer 3,5 - 4 meter van de tv af en kijk niet zo heel veel (wel digitaal en soms dvd). Vind persoonlijk de 42" erg groot maar lees net op hifi.nl dat kleiner ook een minder scherp beeld geeft en dat voor deze afstand 42 ideaal is (of zelfs groter). Ik heb de bewuste tabel ook al diverse keren gezien maar nogmaals ik ben een echte leek en snap het dus niet. Mijn vraag is dus is op deze afstand een 37" echt minder scherp. Gisteren bij MM geweest en daar staan ze naast elkaar en ik zie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:46:
Mijn vraag is dus is op deze afstand een 37" echt minder scherp.
...volgens mij geldt over het algemeen als het scherm wat kleiner is dat het dan ook scherper oogt, toch ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bedoel ik.

De Pioneer PDP427XD is op diverse kijkafstanden geplaatst om een goede indruk te krijgen van het scherm, het oplossend vermogen en hoe de grootte van het scherm zich vertaald naar kijkplezier. Feit is dat veel televisietoestellen vaak te ver weg worden geplaatst, of simpelweg vaak te klein zijn voor de afstand waarop gekeken wordt. Niet alleen de grootte maar ook de resolutie van het scherm is van belang bij de bepaling van de kijkafstand. Voor deze 42” Pioneer plasmascherm, met een resolutie van 1024*768 pixels, is een kijkafstand van pakweg 2,5 meter een meer dan prima afstand om ervoor te zorgen dat alle details in het beeld waargenomen kunnen worden. Men kan rustig nog iets dichterbij gaan zitten, het oplossend vermogen van de Pioneer is hoog genoeg om de afzonderlijke pixels niet als zodanig waar te laten nemen maar het detailniveau stijgt er natuurlijk niet evenredig mee. Dit is min of meer bepaald door ons waarnemingsvermogen dat niet oneindig is. Tot een afstand van 1,8 meter is zeker, ook met deze afmeting, nog goed te doen en laat ons eigenlijk al zien dat schermen met een beelddiagonaal kleiner dan 42”, bij deze resoluties, voor de meeste huiskamers al snel “te klein” zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de post van kampier....die foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zit ik op een afstand van bijna 6 meter.....en wil toch de 42pv700 aanschaffen....alleen twijfel nu toch weer of het niet de 50"versie moet zijn....blijft toch wel lastig dit hoor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat the hell...ik heb net de pv700 besteld! geen zin meer om te wachten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:46:
Ik als leek heb hetzelfde probleem, weet ook niet welke maat te nemen de 37 of de 42. Zit ongeveer 3,5 - 4 meter van de tv af en kijk niet zo heel veel (wel digitaal en soms dvd). Vind persoonlijk de 42" erg groot maar lees net op hifi.nl dat kleiner ook een minder scherp beeld geeft en dat voor deze afstand 42 ideaal is (of zelfs groter). Ik heb de bewuste tabel ook al diverse keren gezien maar nogmaals ik ben een echte leek en snap het dus niet. Mijn vraag is dus is op deze afstand een 37" echt minder scherp. Gisteren bij MM geweest en daar staan ze naast elkaar en ik zie geen verschil.
Bij Hifi.nl zijn ze niet goed bij hun hoofd als ze zeggen dat 37 inch minder scherp is. Ik heb *juist* een 37 inch gekocht vanwege de scherpte. Een 37 inch is de ideale maat voor 3 meter bij SD materiaal als analoge/digitale tv en DVD's. Voor HDTV is 50 inch de ideale maat bij 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-10 11:40
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:19:
[...]

BEen 37 inch is de ideale maat voor 3 meter bij SD materiaal als analoge/digitale tv en DVD's.
Hmm, ik zit dus op 2.5 / 2.7 meter max, betekent dit dat 37" eigenlijk te groot is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Ik zit op 4.5 meter en heb de 37PV70. Is prima te doen vind 'm niet te klein. De 37 inch heeft dezelfde hoeveelheid pixels als de 42 en de 50 inch maar op een stuk kleiner oppervlak. Dat is voor het oog dus scherper en zeker een voordeel bij SD uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
*O* youpie *O*

1 x Panasonic TH-37PV45 Plasma televisie met gratis plaatsingsvoet besteld.

Hopelijk volgende week binnen. Dan begint het echte TV/film kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
BigSurf schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:33:
Ik zit op 4.5 meter en heb de 37PV70. Is prima te doen vind 'm niet te klein. De 37 inch heeft dezelfde hoeveelheid pixels als de 42 en de 50 inch maar op een stuk kleiner oppervlak. Dat is voor het oog dus scherper en zeker een voordeel bij SD uitzendingen.
Das niet waar.

37" 1024*720 = 737.280
42" 1024*768 = 786.432
50" 1366*768 = 1.049.088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:13:
nou zit ik op een afstand van bijna 6 meter.....en wil toch de 42pv700 aanschaffen....alleen twijfel nu toch weer of het niet de 50"versie moet zijn....blijft toch wel lastig dit hoor haha
Ik zit op de zelfde afstand naar een 42pv60 te kijken en dat bevalt prima al was een 50" ook prima kijken geweest (groter mag altijd toch?). Ik ben alleen bang dat die wel heel prominent in de kamer aanwezig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

TLer schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:21:
[...]

Das niet waar.

37" 1024*720 = 737.280
42" 1024*768 = 786.432
50" 1366*768 = 1.049.088
Dat klopt maar het beeldoppervlak van een 42" tov een 37" is 13,5% groter terwijl het aantal pixels maar 6,6% toeneemt. Een 37" zal daarom scherper ogen op dezelfde afstand met een mindere kwaliteit beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het aantal pixel neemt helemaal niet toe, die van de 37 is ook 786.432 (1.024 x 768).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
En vooral SD materiaal wordt minder scherp, bij grotere schermen.
Dit is bij een 37" en een 42" van het PV60 model al goed te zien. Ik ga ervan uit dat je hier met het gemiddelde HD signaal geen last van zult hebben (waarneembaar dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:21:
Het aantal pixel neemt helemaal niet toe, die van de 37 is ook 786.432 (1.024 x 768).
... van 37 inch is de resolutie toch echt 1024*720.

Verhaal over percentuele toename/scherpte is dan imo ook correct:
The Legend schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:01:
Dat klopt maar het beeldoppervlak van een 42" tov een 37" is 13,5% groter terwijl het aantal pixels maar 6,6% toeneemt. Een 37" zal daarom scherper ogen op dezelfde afstand met een mindere kwaliteit beeldmateriaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
De pal resolutie is 720x576. Over een kleiner oppervlak toont dat scherper. Het maakt dus eigenlijk niet uit hoeveel pixels je scherm bevat als het maar meer dan 720x576 is en je een goede scaler hebt. Dit allemaal voor SD materiaal uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door BigSurf op 16-04-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes, dit weekend de TH-37PV60 besteld, word eind deze week geleverd, I hope! kan niet wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Waarom worden hier steeds aankoop-posts geplaatst over de oude modellen terwijl dit topic over de nieuwe modellen gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Legend schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:00:
Waarom worden hier steeds aankoop-posts geplaatst over de oude modellen terwijl dit topic over de nieuwe modellen gaat? :P
...mag ik het daar mee eens zijn als TS ;) .

Bij deze dan ook het verzoek om losse opmerkingen over 'slechts' een aankoop (en zeker als het een oud model betreft) hier niet meer te plaatsen. Aankoopmelding in combinatie ervaring of zinnige opmerkingen over de verse modellen zijn uiteraard beter op zijn plek en dus meer dan welkom, evenals discussies en vragen over de specs :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:00:
sorrrrrrry hoor, wist niet dat je boos werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vriend van me heeft afgelopen vrijdag de 42PV70 binnengekregen. Heb even geholpen met het installeren (wat heel simpel is) en daarna heel de avond gekeken hoe de set omgaat met verschillende bronnen. SD signaal zag er prima uit, zowel via de kabel als via digitale tv. Daarna Xbox 360 aangesloten en dat is ook prachtig. Even Gears of War bekeken voor het bekende trailen van kleuren, als je er echt op let zie je het wel, maar het stoorde mij in ieder geval totaal niet.
Vervolgens nog The Incredibles en Batman Begins gezien, zag er allemaal heel goed uit. We hadden contrast etc. laag gezet (schijnt beter te zijn tijdens de eerste 200 uur), maar zelfs dan zie je de details prima. Ik ben zelf nu ook wel overtuigd om 'm ook aan te gaan schaffen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Toch besloten om hier te reageren (1ste post) voor ik een aankoop zal doen.
Nadat ik mezelf had overtuigd om een 37pv45 aan te schaffen (ivm prijs) ging ik dit model toch even in het echt bekijken en schrok van het in mijn ogen lelijke design. Waarom €900 uitgeven aan iets wat je niet mooi vindt. Dus gewacht op de nieuwe serie en meteen besloten om voor de 42pv70 te gaan, voor meer beleving tov de 37". Nu heb ik nog wat vragen:
Voor het afspelen van HD materiaal gebruik ik mijn laptop die ik aansluit via vga. Heeft er al iemand ervaring met welke resolutie hiervoor het beste te gebruiken is?1024x768 zodat het scherm niet hoeft te scalen, of de juiste 720p resolutie, 1280x720?
Klopt het dat via vga geen full hd resolutie kan worden weergegeven omdat dit de capaciteit van vga te boven gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vreemd, die link, De eerste dag deed de link het wel.
Maar ik heb hem geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis, kan vga geen 1080p (24Hz/50Hz/60Hz) maar wel 1080i(50Hz/60Hz) (bijna full HD) dragen, en uiteraard alles eronder. Ik herinner me gelezen te hebben dat net dit door vele Xboxers betreurd wordt en ze graag 'n HDMI uitgang aan hun Xbox hiervoor gehad wilden hebben.
Welke resolutie te kiezen, hoewel verschillende testreviews beweren dat de PV70's een goede interlacere en scaler hebben, wordt toch aan geraden het "scalen" extern te laten gebeuren (DVD, reciever, convertor,...). Dus lijkt me de 1024x768 de beste, ook omwille van het feit dat het verschil tss beide resoluties niet uitermate tot uiting zal komen. Veronderstel nl dat je op "gewone" zitafstand plaatsneemt, en niet 50cm van je scherm?
Maar vergelijk zelf gerust maar als je de mogelijkheid zult hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLer schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:25:
[...]

Ik zit op de zelfde afstand naar een 42pv60 te kijken en dat bevalt prima al was een 50" ook prima kijken geweest (groter mag altijd toch?). Ik ben alleen bang dat die wel heel prominent in de kamer aanwezig zal zijn.
vandaar toch inderdaad de keus voor de 42", 50"wordt me toch te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:08:
Ja, vreemd, die link, De eerste dag deed de link het wel.
Maar ik heb hem geupdate
heb m nu gezien....niks mis mee! veel plezier met verbouwing en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:05:
[...]
... van 37 inch is de resolutie toch echt 1024*720.

Verhaal over percentuele toename/scherpte is dan imo ook correct:

[...]
Het ging over de pv70 serie, daar staat toch echt 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 08-10 20:13

MrScratch

I am rubber, you are glue

bramberk15 schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:50:
Voor het afspelen van HD materiaal gebruik ik mijn laptop die ik aansluit via vga. Heeft er al iemand ervaring met welke resolutie hiervoor het beste te gebruiken is?1024x768 zodat het scherm niet hoeft te scalen, of de juiste 720p resolutie, 1280x720?
Het lijkt me dat 1024x768 geen handige resolutie is hiervoor. Omdat de pixels in een plasma rechthoekig zijn, heeft deze een 4x3 resolutie, maar is eigenlijk een 16x9 scherm. Bij instelling van de resolutie op een pc van 1024x768 zal de aansturing vanuit de pc zodanig zijn dat deze een 4x3 scherm verwacht. Maar de Pana is een 16x9 scherm, met als gevolg dat je naar een platgedrukt computerscherm zit te kijken. Neem een 16x9 resolutie en de Pana zal dit netjes scalen naar 1024x768, maar zodanig dat de beeldverhouding 16x9 blijft en alles dus in proportie blijft.

Of praat ik nu onzin? Ik heb (nog) geen Pana, maar bovenstaande gedrag lijkt mij vanuit de specs logisch.

[ Voor 6% gewijzigd door MrScratch op 16-04-2007 19:16 . Reden: Kromme zinnen aangepast. ]

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt voor de beeldkwaliteit gaat , dan neem je beter een Pioneer
507xa ipv de panasoniv th50pv

Het beeld blijft bij deze het mooiste bij de zoom optie

als je geen probleem het met 2 balken..dan neem je gewoon de Pana..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

|sWORDs| schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:12:
[...]

Het ging over de pv70 serie, daar staat toch echt 768.
De Nederlandse Panasonic site heeft daar een typefout; geloof 'm nou maar het is toch echt 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:12:
[...]Het ging over de pv70 serie, daar staat toch echt 768.
...er werd toch echt verwezen naar de 37 inch ;) (zie onderstaande quote)
|sWORDs| schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:21:
die van de 37 is ook 786.432 (1.024 x 768).
..en die is dus 1024*720 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:50:
[...]

...er werd toch echt verwezen naar de 37 inch ;) (zie onderstaande quote)
[...]
..en die is dus 1024*720 ;)
TH-37PV70
Aantal pixels 786.432 (1.024 x 768)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschillen tussen de 70 en 700 euro zijn imho juist niet de 500 euro waard. Dat is bijna de helft erbij aan kosten bij de 70-lijn. Is de PV70 echt 720p? Ik zie hier dat het een resolutie heeft van 1024x768 maar voor 720p heb je toch 1280x720 nodig?

p.s.
Op bepaalde websites zag ik dit staan:
1080p beeldverwerking

Maar met zijn resolutie kan de Pana toch nooit 1080p aan? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het HD-ready logo te mogen hebben, moet het scherm verticaal minstens 720 lijnen kunnen tonen en een HDMI met HDCP bezitten. Er is in de richtlijn voor HD-ready dus geen sprake van de horizontale resolutie van 1280. Daarom is de PV70(0) HD-ready, hoewel hij, door zijn rechthoekige pixels geen 1280 maar 1024 pixels heeft. De 37PV's hebben 1024x720 en de 42PV's 1024x768.
De tv bezit een 1080p beeldverwerking om binnenkomendmateriaal van 1080p "beter" te kunnen omzetten naar zijn native resolutie (bv 1024x768p), dit is weliswaar downscalen, maar de vorige versies konden maximaal enkel een 1080i.
Of het verschil tss 70 en 700 rechtvaardigd is? In mijn geval vind ik van wel (heb de TH42PV700 besteld), want persoonlijk vind ik het design wat mooier, ik heb geen aparte hifi-installatie en wil dus 'n zo goed mogelijk geluid uit de TV krijgen en de 700 biedt wat meer. Als gadget vind ik de SD-kaart-lezer leuk (voor foto-dia-show), de extra HDMI vooraan, de anti-glare coating voor minder reflectie van omgevingslicht, PIP/PAP, volgens de duitse site heeft die een digital optimizer, voor 'nog' betere weergave van snelle beelden, extra scart achteraan. Maar dat zijn dingen die je voor jezelf moet uitmaken. Ook heb ik gekozen voor een HD-ready Tv van 42" omdat we thuis ongeveer 3.5 - 4m van de tv gaan zitten en je dus op die afstand 't verschil tss HD en full HD nauwelijks tot niet gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kerel, ben je nu echt zo eigenwijs dat je niets van een ander wil aannemen?

Panasonic UK Number of Pixels: 786,432 (1,024 x 720) pixels
Panasonic France Nombre de pixels: 786 432 (1 024 x 720) pixels
Panasonic Belgie Number of Pixels: 786,432 (1,024 x 720) pixels
Panasonic Deutschland Auflösung: 1.024 x 720 Pixel

Genoeg bewijs? :z

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.